GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

GeForce 4 i co Wy na to ?

07.02.2002
07:59
smile
[1]

LFB [ Generaďż˝ ]

GeForce 4 i co Wy na to ?

Przeczytałem mnóstwo o GF4 i mam wrażenie, że NVIDIA coraz bardziej przypomina 3Dfx-a. Zaczyna stawiac coraz bardziej na częstotliwości i fillrate, kosztem finezji i nowatorstwa rozwiązań. Porównanie specyfikacji GF4 Ti do Radeona 8500 pokazuje, że NVIDIA starała się jedynie usunąć większe braki w stosunku do swojego konkurenta i wyrównać do poziomu DX 8.1 nic ponad to. Najbardziej rażącym mnie faktem jest nie zwiększona w stosunku do GF 2 i GF 3 ilość tekstur nakładanych w jednym cylku, nadal maksymalnie 4 a to znaczy że ATI ze swoimi 6 nadal pozostanie jedyną kartą zalecaną dla nowego Dooma i Quake 3.
Co do GF 4 MX to uważam że karta ta nie ma prawa do takiej nazwy. Przecież to kpina, to jest prawie zwykły GF2MX który w końcu doczekał się pamięci DDR i tyle. Wiem wiem jeszcze krzyżowy kontroler pamięci i inne takie duperele, ale co z tego. Wszyscy liczyli na to że GF 4MX będzie miał Pixel i Vertex shadery, no i niestety się przeliczyli.
Osobiście jestem posiadaczem GF2PRO i taki bieg rzeczy mnie cieszy, być może linia MX nowych GeForce-ów będzie chamować nieco zapędy twórców gier i pozwoli mi nieco dłużej pograć sobie w maksymalnych detalach na mojej karcie :))

A co wy myślicie na ten temat ?

07.02.2002
09:24
smile
[2]

Viti [ Capo Di Tutti Capi ]

Ja mam tylko jedno pytanie odnośnie układów firmy ATI i PowerVR (Kyro II). Jak przedstawia się sytuacja ze sterownikami ? Czy chodzą poprawnie, czy się wieszają, a może niektóre nie chcą zaskoczyć na tych kartach. Szczerze mówiąc, wolę mieć mniej wydajną kartę, ale być pewnym poprawnego działania gier. Niż demona prędkości w 3DMark, przez którego trzeba ściągać masę łatek do gier i żonglować wersjami sterowników.

07.02.2002
09:54
smile
[3]

LFB [ Generaďż˝ ]

Viti z ATI jest wszystko OK. Nie trzeba żąglować sterami i instalować łatek. Poczytaj sobie o tych kartach na pc.com.pl oraz www.tomshardware.pl

07.02.2002
11:42
[4]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

A ja wlasnie mam nadzieje, ze Nvidia nareszcie wykorzysta dswiadczenie 3dfx'a wklasnie w dziedzinie torzenia obrazu. Z Pelnoekranowym AA v5500 nie moze sie rownac nic i nawet ATI pozostaje w tej dziedzinie w tyle, tak w sferze predkosci renderingu sceny jak i jakosci obrazu. Poza tym nie zapiominajmy, ze v5 mial rewolucyjne technologie tworzenia obrazu, ktorych i radeonowi i gf4 brakuje. Mam nadzieje ze gf5 bedzie taka mala chybryda gf4 i v5.

07.02.2002
18:46
[5]

piniusz [ Generaďż˝ ]

Mnie interesuje tylko jedno:Ile za nia?

07.02.2002
18:49
smile
[6]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

a w jednym z amerykanskich sklepow byla promocja i najsilniejszy model gf4 kosztowal uwaga..... 129 dolarow. Niestety promocja trwaja jakas godzinke a firma nie wysylala do Polski. Wg mnie najsilniejsze gf'y beda kosztowac na poaczatku okolo 2500 zl a potem spadna do 1700-2000 zl.

07.02.2002
19:02
[7]

wyżużywacz [ Konsul ]

Nvidia wypuściła GF4 tylko żeby dalej być rywalem w szybkości. I tak w końcu flagowe modele Ti nie są w pełni zgodne z DX 8.1 a wersje MX nawet z DX 8. Wole już kupić ATI 8500LE zamiast GF4 MX, bo choć prędkość nie wiele sie różniąca to jednak ATI ma zgodność z DX 8.1. Gdzieś przeczytałem że model MX440 MSI ma kosztować 700zł, za coś co niewiele szybsze od mojego starego GF2. Totalne gówno zrobili ludzie z nVidii.

07.02.2002
19:14
smile
[8]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

wyzuwywacz, czy mozesz mi podac jakiakolwiek nowa mozliwosci, funkcje czy algorytm pomocny przy tworzeniu grafiki 3d, ktora zostala wprowadzona w dx8.1 a w dx8 jej nie ma?

07.02.2002
19:15
[9]

kamyk_samuraj [ Generaďż˝ ]

Tak wiec Gf4 poczatkowo byl przeznaczony na X-Boxa. Od trojki rozni sie tylko kilkoma niuansami: - druga jednostka Vertex Shader - podwojny przetwornik obrazu - modul MPEG-2/DVD (iDCT) Dodatkowo: - wspolpraca z AGP x8 - wspolpraca ze 128 Ram Te dwie ostatnie modyfikacje zawarte sa w najlepszym modelu. A poza tym Gf 4 moim zdaniem bedzie najszybsza karta na rynku. I rzeczywiscie nVidia troche przywalila konkurencji (chociaz nowy Radeon tez jest niczego sobie)

07.02.2002
19:25
[10]

The Dragon [ Eternal ]

Kamyk_samuraj - XBOX ma gorsze parametry graficzne niz gf4... niewiele, ale jednak A co do samego gf4... Q3 1600X1200 fsaaX4 i zachowana grywalnosc jednak robi wrazenie :) 20-40% wiecej wydajnosci niz gf3 ti500 (dla 4600) 4400, 4200 nadal sa (4200 juz nieznacznie) szybsze od gf3 ti 500. A tak krytykowany przez niektorych mx 460 jest szybszy w wielu benchmarkach (a w 3d marku niewiele wolniejszy) od gf3 ti 200. Ogolnie nVidia dala niezlego kopa i Ati ze swoim nowym radeonem (300/600) raczej jej nie przegoni. Zobaczymy jak bedzie z nastepnymi konstrukcjami konkurencyjnych chipow. Dziwne tylko, ze nVidia nie chce skorzystac z doswiadczen 3dfx (kupila go tylko po to zeby dobic, a szkoda) bo jej karty moglyby byc jeszcze lepsze...

07.02.2002
19:45
[11]

wyżużywacz [ Konsul ]

Co do nowych funkcji w DX 8.1 to może i nie ma żadnych super efektownych, ale jeżeli przyjdzie dla GF4 korzystać z Pixel Shadera w wersji bodajże 1.4 to co, rendering softwerowy. MX460 krytykuje dlatego iż właściwie jest to GF3 z kilkoma funkcjami ale na domiar złego niezgodny z DX8. Jak bym miał ciekły azot to bym pociągnął wydajność mojego GF2Pro i bym miał MX440. No co, i to i to zgodne góra tylko z DX 7 Chciałbym tylko zobaczyć jak wygląda nowy AA w GF4, ma ktoś może linki ???

07.02.2002
19:55
smile
[12]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

Gdybys skonczyl na nie ma zadnych to byloby ok, ale pociagnales to dalej. Podaj chociaz jedna!! moze byc super nieefektowna. Pomijajac juz to (pewnie nie znajdziesz i tej malej jednej), poogladaj sobie specyfikacje chipsetow gf3. dx8.0 support!! Kolejna prosba: czy mozesz podac jakakolwiek linke do strony na ktorej przeczytales, ze gf3 nie wspiera technik zastosowanych w DX wersja 8

07.02.2002
20:00
[13]

wyżużywacz [ Konsul ]

Iceman --> a gdzie ja pisze że GF3 jest nie zgodny z DX 8, ja pisze że MX460. Może tak to zabrzmiało ale nie o to chodzi.

07.02.2002
20:08
smile
[14]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

zabrzmialo. oki, to juz wyjasnione. a teraz sprawa dx8.1 i tu cytat: "I tak w końcu flagowe modele Ti nie są w pełni zgodne z DX 8.1". Skoro nie sa zgodne to teraz prosze kolejny raz o jakakolwiek roznice (nowe funkcje, efekty itd) pomiedzy dx8.1 a dx8.0

07.02.2002
20:11
[15]

wyżużywacz [ Konsul ]

Pixel Shader w wersji 1.4, może być.

07.02.2002
20:13
[16]

wyżużywacz [ Konsul ]

I jeszcze to :

07.02.2002
20:18
[17]

TAILEREKK [ Senator ]

mója notatka z wątku:" . . . . . . hehe. . . . :S"

07.02.2002
20:45
smile
[18]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

bump, fucktycznie 1.2, 1.3, 1.4 new, ale to chyba wszystko. Ale ale, maly cytacik: "The nfiniteFX II’s dual Vertex Shaders inject personality into characters and environments like never before, and the GeForce4 Ti GPU’s advanced Pixel Shaders with new Z-correct bump mapping, enable surface detail never before seen on the desktop, so that the resulting images are as life-like as possible. Delivering more than three times the Vertex Shader geometry power and nearly two times the Pixel Shader performance over previous-generation GPUs, the GeForce4 Ti GPU also processes shading effects faster than any other GPU on the market today, ensuring developers have the graphics horsepower required to create effects that were previously not imaginable." I teraz nie wiem ktory jest szybszy i lepszy :)). Nie znalazlem natomiast wzmianki, ze gf4 nie jest v1.4 zgodny. Wczesniej poruszyles argument, ze jezeli silnik wykorzystuje nowsza wersje jakies funkcji to karta ktora nie obsluguje tej nowej wersji bedzie musiala wykonac operacje w trybie softwareowym. Nie jest to prawda. Jezeli tylko karta obsluguje te funkcje w wersji nizszej, to silnik przekaze do karty polecenie wykonania operacji hardwareowo ale w nizszej wersji, w wypadku gf3 (nadal nie wiem czy gf4 ti jest zgodny z v1.4). Jakos moze troche nizsza, szybkosc tez ale i tak tego nie zauwazysz (zamiast 130 fps bedziesz mial 128 i troche gorszy obraz- by zauwazyc roznice i tak musialbys robic screena bo animacja zatrze roznice). Inaczej kazda nowa gra nie bylaby zgodna z nizszym sprzetem i dzialalaby tylko w trybie software. Tak samo sprawa wyglada z T&L i jego generacjami a nie znalazles chyba nowej gry, ktoraby nie obslugiwala T&L sprzetowo.

07.02.2002
20:48
[19]

The Dragon [ Eternal ]

Cytat z THG: "NVIDIA was also able to improve the pixel shader functionality of GeForce4 Ti. The new chip supports pixel shaders 1.2 and 1.3, but not ATi's 1.4 extension." O to chodzilo z tym pixel shaderem?

07.02.2002
20:50
[20]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

tak :)

07.02.2002
21:05
[21]

The Dragon [ Eternal ]

no to ok :)

07.02.2002
21:23
smile
[22]

LA Lamma [ Konsul ]

GF4, qrde... A ja jeszcze zbieram na VooDoo 1;-)))))))

07.02.2002
23:58
[23]

Karas [ Centurion ]

...moim skromnym zdaniem, to ze nVidia nie wprowadzila nic rewolucyjnego do swoich kart to bardzo dobrze. Dlaczego? Bo ,po co komu nowe techologie jezeli te ,ktore sa juz zawarte w ukladach GF3 i Ati 8500 nie sa prawie wogole wykorzystywane. Jakby programisci znowu zostali zalani jakimis nowinkami to by juz nie wiedzieli z czego korzystac!!! A co do ukladu GF4. Widzieliscie jak sobie ta karta radzi z AA w najwyzszych rozdzielczosciach. KLASA!!! Nie zapominajcie na co kiedys postawil 3dfx ,wlasnie na AA. Nie chodzi oto ,zeby wypuszczac same nowinki co 6 miesiecy i zeby pozniej chodzily wolno lub mialy niedopracowane stery. To sie tyczy wlasnie Ati. Nosze sie z zamiarem kupna wlasnie radka8500 ,ale jak Ati bedzie nadal tak robic stery to sobie chyba odpuszcze, bo sie jeszcze okaze ,ze jak za 2 miechy wypusci R300 to oleje R200 i klapa. Za powiedzmy pol roku wyjdzie taki DOOM3 i na takim GF4 bedzie srednio pewnie z 50 klatek lub wiecej ,wiec po co tworzyc wolna karte z samymi nowinkami. Sila tkwi w optymalizacji. A jestem jeszcze ciekaw ile to szanowny R300 pokaze nowinek. Pewnie bedzie tylko bardziej zoptymalizowny i porawiony (cos ala AMD thunderbird i palamino czyli XP , GF3 i GF4). Troche sie rozpisalem, ale moze jeszcze cos dopisze ,bo o paru rzeczach chyba zapomnialem napisac. pozdroofka

08.02.2002
00:07
smile
[24]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

Karas==> 100% zgadzam sie ze wszystkimi twoimi tezami. Naprawde niewiele jest gier ktore wykorzystuja chociaz 50% mozliwosci dzisiejszych kart graficznych, a takich ktore wykorzystywac beda 100% nie bedzie najprawdopodobniej do czasu wydania dx9. zawsze tak jest ze nowa generacja Directow wymusza zmiany w enginach gier ale o jeden rzad wstecz.

08.02.2002
07:42
smile
[25]

LFB [ Generaďż˝ ]

Widze że nieźle się rozbrykaliście :-)) kamyk_samuraj -> ty troszke za bardzo z tym AGP x8, nie ma jeszcze nawet tej specyfikacji :))) Co do Dooma mam tylko jedno ale, tak jak pisałem na wstępie ta gra potrzebuje karty która będzie nakładała 6 tekstur na jeden cykl zegara. Nowy GF potrafi nałożyć tylko 4 więc na każdy obiekt będzie tracił 2 cykle zegara a to znaczy że nawet jeśli przewaga klatkowa GF 4 nad RADEONEM 8500 przy "zwykłej grze" była by powiedzmy 90 fps do 60 fps radeona to w Doomie i nowym Quaku osiągi GeForca będzie trzeba podzielić przez 2 i zostanie nam 45 do 60 :-)). Na dzień dzisiejszy tylko karta ATI potrafi położyć 6 tekstur na jeden cykl zegara. Nie wierzcie mi w ciemno, sprawdzcie sobie na stronie nowego Quaka jaka jest zalecana karta :)) Brykajcie dalej.

08.02.2002
10:31
smile
[26]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

to ze jakas karta umie nalozyc w jednym cyklu 6 teksteli na obiekt nie znaczy ze bedzie szybsza. w gre wchodzi duzo wiecej elementow z ktorych chyba najwazniejszym jest umiejetnosc przeprowadzania szybkich operacji na mapie swiatel sceny.

13.02.2002
09:06
[27]

LFB [ Generaďż˝ ]

Cytat z pc.com.pl Jak zapewne wszyscy zapaleni gracze wiedzą, John Carmack pracuje w tej chwili intensywanie nad trzecią częścią Dooma. Gra bazować ma na zupełnie nowym enginie, który będzie bardzo wymagający od strony sprzętowej. Ostatnio na Blue's News pojawiła się ciekawa wypowiedź Johna Carmacka, dotycząca m.in. kwestii jakości sterowników OpenGL od ATI i NVIDII oraz wydajności GeForce4 MX. Jeśli chodzi o GF4 MX, John Carmack daleki jest od entuzjazmu, twierdząc wręcz, że do Dooma dużo lepiej nadawać się będzie GeForce3, czy Radeon 8500. oraz tam : https://www.bluesnews.com/cgi-bin/finger.pl?id=1&time=20020211165445

13.02.2002
11:08
smile
[28]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

Cyt z pc.com.pl tyczy sie r8500 vs gf4mx (do tego nie poparte zadnym testem tylko przypuszczeniami) a wszyscy wiemy ze wszystkie MX'y (czy to gf2 czy 4) to gowno (nigdy nic nie kupie oznaczone znaczkiem MX) Natomiast artickle na bluesnews faktycznie przemawia na korzysc r8500 tylko autor porwonywal gf3 a nie gf4 w wersji super high end i tak naprawde nie wiadomo jaka bedzie wydajnosc pelnego, w najsilniejszej wersji gf4. Wcale bym sie nie zdziwil gdyby przescignal r8500. Poza tym nawet porownujac gf3 czy gf4mx autor tego tekstu pisze, ze wydajnosc byla wyzsza do 30% (w niektorych testach przekraczala). Nigdzie za to nie widzialem cyferki 50 z procentem na koncu jak pisales wczesniej.

13.02.2002
11:22
smile
[29]

LFB [ Generaďż˝ ]

Iceman ja wiem, całkiem się z Tobą zgadzam, tam nigdzie nie ma cyferki 50 to tylko moje spekulacje po zapoznaniu się z architekturą nowego GF4. Jednak nadal uważam że te 6 potoków teksturujących da Radeonowi 8500 przewage. Jak będzie zobaczymy, ja i tak mam tylko GF2PRO i jak nie pójdzie na tym sprzęcie, to nie będę w nią grał. :-))

13.02.2002
11:26
smile
[30]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

Prawda: okaze sie. Oby tylko przy okazji nie okazalo sie, ze trzeba bedzie czekac na te gry (chociaz nie przepadam za tego typu rozrywka to jednak chetnie bym zobaczyl) wystarczajaco dlugo, by na rynku pojawil sie gf5 :)) i nastepca Radka 8500

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.