Valencis [ Transmuter ]
Icewind Dale I
Icewind Dale to dosyć rzadki temat na forum. No i kogo jeszcze interesuje część pierwsza, po zapowiedzi części drugiej. Ja natomiast chciałbym zaprosić wszystkich chętnych do rozmowy na ten właśnie temat.
Valencis [ Transmuter ]
Mnie najbardziej interesuje zagadnienie czarów maga w ID1. Próbowałem znaleźć wszystkie zwoje z czarami magów (w końcu większość z nich jest unikalna), ale nie udało mi się znaleźć zwoju "Zamrażająca sfera Otiluke'a". Może ktoś coś wie na ten temat. Ta "Zamrażająca sfera Otiluke'a" to extra czar, sprawdzałem korzystając z charakterów dostarczonyc razem z dodatkiem HoW. Niektóre rzadkie zwoje można dostać tylko w sekretnym sklepie w Głębi Dorna (wyższej).
Valencis [ Transmuter ]
W Niższej Głębi Dorna mieszka drowi czarnoksiężnik Malavon (to ten, który zamienił czarnoksiężnika Saablika z Głębi Dorna w umbrowego kolosa). Jest autorem dwóch ciekawych czarów: "Gniewu Malavona" i "Niszczącej mgły Malavona". O ile ten "Gniew Malavona" jest normalnym czarem, to o jego "Niszczącej mgle" niewiele wiadomo, poza tym, że jest to pierwszy czar, który rzuca w czasie walki. W dodatku ToL jest pewien przedmiot, który zapewnia ochronę przed czarami tworzącymi obłoki, m. in. przed "Niszczącą mgłą Malavona", więc może można dostać coś takiego na zwoju. Czy ktoś coś wie na ten temat?
Valencis [ Transmuter ]
W ID1 są tylko dwa czary maga dziewiątego poziomu: "Słowo mocy: Giń" i "Przywołanie potwora VII". Oba należą do szkoły Przywołanie/Sprowadzanie. Więc co mają zrobić mistrzowie poznania i inwokacji, którzy nie mogą się uczyć czarów Przywołania/Sprowadzania? Po przejściu HoW i ToL można osiągnąć 3 000 000 PD, nawet na normalnym stopniu trudnośc,i i uczyć się czarów dziewiątego poziomu. A co mają zrobić ci nieszczęśni czarodzieje? Spać z pustymi kwadracikami?
VOSTOK [ Konsul ]
Gdzieś w ID w głębi dorna jest Paladyn a raczej jego duch. Jeśli go wyzwolimy dostaniemy super Armour. Wiecie o co chodzi?????
Valencis [ Transmuter ]
eeeeee, co? Sprawdzę to, VOSTOK.
Valencis [ Transmuter ]
Przez ten cały czas, od kiedy napisałem, że to sprawdzę, próbuję coś znaleźć, ale, jak na razie, to jeszcze nic nie wiem, więc zrobię sobie przerwę (pewnie będzie baaaardzooo długa). Przeszukałem Głębię Dorna tak dokładnie jak umiem i nie spotkałem żadnego ducha paladyna (to znaczy są tam różne zwidy na końcu, ale chyba nie o to chodzi). Mimo to i tak dowiedziałem się, rozgrzebując tę tajemnicę, o kilku drobnych questach, o których nie wiedziałem (np. o tym, że córka Larrela, tego, którego trzeba było znaleźć w Odciętej Dłoni, przybyła do Głębi Dorna w celach dyplomatycznych i napisała tam pamiętnik, który trzeba zanieść jej ojcu lub o tym, że mag z sekretnego sklepu (właściwie to łatwo tam trafić, tyle, że trzeba użyć "Drzwi przez wymiary", więc nazywam go sekretnym) miał ucznia, którego wysłał do jaskiń Głębi, żeby coś dla niego znalazł, a ten zaginął i trzeba go poszukać). Jeśli chodzi o widmo paladyna to próbowałem to skojarzyć z trzema rzeczami: 1. Duch krasnoludzkiego kapłana Moradina ze zniszczonej kuźni, na końcu Głębi, opowiada o krasnoludzkim wojowniku Jamothu, który walcząc z nieumarłymi został w cudowny sposób wspomożony przez swego boga, a my mamy wkrótce przechodzić koło jego grobowca. Być może chodzi o ducha tego Jamotha. 2. W jaskiniach w Głębi Dorna, gdzie można spotkać Saablika - czerwonego maga z Thay zmienionego w umbrowego kolosa, na południowym zachodzie, są zwłoki jakiegoś osobnika, może to on jest tym paladynem. 3. Ucznia maga z sekretnego sklepu nie znajdujemy żywego, a jedynie jego zwłoki. Jego mistrz zaś wcale nie jest poruszony tą stratą, więc może jego duch ma powrócić do świata żywych, żeby się zemścić i to on jest szukanym widmem. Mam jednak podejrzenia, że tu nie chodzi o Głębię Dorna tylko jakieś inne miejsce. W podziemiach Wyspy Grobów znajduje się Jątrzące myśli czyli zły duch zaklęty w jakąś potężną zbroję. Natomiast na początku ToL spotyka się jakiegoś paladyna, który pragnie zostać uśmiercony, ale jak się go zabija to spada reputacja, więc ja zostawiłem go żywego. A może chodzi o Niższą Głębię Dorna. Może jeszcze ktoś się wypowie na ten temat. Będę czekać.
Katane [ Useful Idiot ]
Valencis --> Z tego co piszesz, to chodzi o tego z Burial Isle. Zbroja jaką od niego dostaniemy jest świetna. trzeba z nim pogadać, i powiedzieć mu, że pozna się jego prawdziwe imię (czy jakoś tak). Później rzucasz czar Contact Other Plane (ten z duchem odpowiadającym na pytania) i pytasz o to imię. W efekcie dostajesz najlepszą (IMHO) zbroję w grze.
Valencis [ Transmuter ]
Misję z Jątrzącymi myślami można rozwiązać na wiele sposobów i za każdym razem właściwości zbroi są inne. Katane--> Znasz może inne zastosowania czaru "Kontakt z inną sferą"? Aha, ja znam tylko polską wersję gry, więc używajcie polskiego nazewnictwa, proszę.
Valencis [ Transmuter ]
Na początku wątku rozpocząłem kilka tematów związanych z czarami. Nikogo to nie interesuje?
Deser [ neurodeser ]
---> Valencis - mnie interesują :))) tylko nie potrafię pomóc bo gram od nowa. Poprzednia gra poszła wraz z dyskiem :( (Właziłem właśnie do Głębi Dorna) a teraz idę prać w Dolinie Cieni :) więc widzisz, że niewiele mogę pomóc. Chętnie sobie natomiast poczytam :))) Z tego co pamiętam to magiczne przedmioty są w ID rozrzucane nieco losowo ??? Kowal w Kuldachar ma Włócznię z Białego Jesionu, coś w sam raz dla mojego Druida z umiejętnością włócznie na dwie gwiazdki :)))) Idę szukać kasy :) czyli zbierać cały złom jaki się trafi.
Valencis [ Transmuter ]
Pewnie o tym nie wiecie. Mam pewne ciekawe obserwacje, doświadczenie z czasów, kiedy szukałem zwojów z czarami. Otóż w sklepach, np. w wieży Orricka Szarego w Kuldahar, pewne przedmioty mogą pojawić się tylko wtedy, kiedy ma się grę bez HoW, inne tylko wtedy, kiedy ma się save z czystej pełnej wersji i doczytuje się go, kiedy właśnie zainstalowało się HoW, a jeszcze inne tylko wtedy, gdy grało się z HoW od samego początku.
Valencis [ Transmuter ]
Deser--> Dziękuję za pocieszenie.
Katane [ Useful Idiot ]
Valencis --> Nie dam sobie głowy uciąć, ale zwój z "Zamrażającą Sferą..." jest gdzieś w jaskini olbrzymów na lodowcu Wyrmtooth. A polskich nazw nie będę stosował, bo mam englisz werżyn gry :)
Valencis [ Transmuter ]
Hmm...tak! Rzeczywiście tam jest zwój z tym czarem. Cóż wszystko wygląda trochę inaczej jak się już ma HoW i można podświetlać skrytki z przedmiotami. A czar jest na prawdę niezły. Przetestowałem go na Hrothgarze - 120 punktów obrażeń od zimna. Szkoda, że nie ma go w Baldur's Gate II (Lawina śnieżnych kul Snilloka też mogłaby być).
Sabathius [ gdzie jest rooda? ]
A jakimi drużynami gracie w Icewinda?
Valencis [ Transmuter ]
Moja drużyna była bardzo mało wyszukana - 6 osób: 3x wojownik, kapłanka, złodziejka i mag bez specjalizacji. Później stworzyłem jeszcze jedną: wojownik/iluzjonista, kapłanka/łowczyni, bard, wojowniczka/złodziejka, wojownik/druid, paladynka (czyli wszystko, czego nie miałem wcześniej), ale nie chciało mi się robić wszystkiego tego samego jeszcze raz, więc nie doszedłem tym składem zbyt daleko. Losowanie cech klasom tj. paladyn lub wojownik/druid to strasznie dużo zabawy. A mojemu bardowi udało się wylosować całkiem niezłe statystyki: 18-18-18-18-7-18.
Valencis [ Transmuter ]
Gra jedną postacią na początku gry jest bajecznie prosta, np. taki łowca po pół godzinie od początku gry ma już 5-6 poziom, z 70 PŻ i nie ma z niczym problemu. Ale niechciałbym walczyć jedną postacią oko w oko z Belhifetem lub Icasaracht i ich obstawą, choćby była na 30 poziomie.
Sabathius [ gdzie jest rooda? ]
Ja po paru próbach zrobiłem tak: 3 x fighter cleric\thief 2 x mage dual po 3lvl fighterze (jeden trzy punkty w łuki drugi trzy punkty w kusze) przez ten łuk i kuszę, aż do Severed Hand tylko raz wrogi spellcaster dokończył rzucać czar, miodzio
Valencis [ Transmuter ]
Nie powiem, praktyczna kombinacja (robienie tego typu rzeczy, nigdy nie było moją silną stroną). A co planujesz w ID2?
Sabathius [ gdzie jest rooda? ]
mają być podobno nowe kity ale nie wiem jakie więc nie mam jeszcze planu (ale bedzie podobny) aha w jedynkę miło się też grało jak zamieniłem jednego fightera na fightera\druida lub druida
Valencis [ Transmuter ]
Nie wiesz, gdzie mogę coś poczytać o ID2 (po polsku, rzecz jasna)? Kiedyś stworzyłem wojownika/driuda, ale musiałem zrezygnować z wysokiej mądrości na rzecz trzech pierwszych cech. Czy druidzi w ID1 są tacy godni uwagi? Może i Arundel nieźle walczy, ale czar "Pełzająca zagłada" z ID1 to nie to samo co w BG2.
Sabathius [ gdzie jest rooda? ]
Druid w Icewindzie jest o niebo lepszy niż w BG2. Genialne czary ofensywne. Mając 5 - 7 lvl moi magowie znali po 3 ofensy na poprzek a druid rzucał nimi na prawo i lewo. Dowalony mag pozostaje dowalonym magiem ale druidowi niczego nie ujmuje.
Katane [ Useful Idiot ]
Druid w Icewindzie jest v. good. A najbardziej zaskoczył mnie czar Sunscorch, jest świetny!
Attyla [ Legend ]
A mnie do tej gry zniechecilo to co pierwotnie do niej zachecilo. Chodzi o to, ze w grze nie ma NPCow do dolaczenia a druzyne tworzy sie samemu na poczatku rozgrywki. W pewnym momencie druzyna jest juz tak napakowana, ze wlasciwie kazdy jej uczestnik poradzi sobie sam na sam z najgorszymi wrogami.
Sabathius [ gdzie jest rooda? ]
Attyla -->> jak zaczyna być zbyt łatwo, włącz sobie heart of fury mode, wtedy trzeba się napocić
VOSTOK [ Konsul ]
Nie mam edytorek, przejrzałem dialogi i faktycznie jest dialog o paladynie. Może trzeba go najpierw mieć w swojeje druzynie ale jestem pewien że niechodzi o burial Island. Nagrode dostajemy od Kapłanki Ilmatera a ten paladyn to Głos z Durdel-Annatha POZDROOFKA
Valencis [ Transmuter ]
Katane--> Właściwie to nie znam się na czarach kapłańskich (i druidycznych oczywiście) tak dobrze jak na czarach maga. Ten "Sunscorch" (nie jestem pewien, czy dobrze kojarzę) w polskiej wersji nazywa się "Promień słońca" lub "Słoneczna włócznia" i właściwie, to nigdy wcześniej nie zwróciłem na niego uwagi, właśnie teraz sprawdziłem jak on tak właściwie działa. Mam takie spostrzeżenie: to pierwszy czar, jaki rzuca Everard, kiedy go atakuję, a on chyba nie jest druidem tylko kapłanem. A co do druidów jeszcze to zauważcie, że tabela doświadczenia tej klasy jest dosyć wygięta. Najpierw awansują bardzo szybko (W BG1 tylko Faldorn może zapamiętać czary piątego poziomu), a potem prawie wcale (w ToB moja Jaheira awansowała jako Druid tylko raz, na sławetnym awansie na 3000000 PD druida, kiedy to mogąc wcześniej zapamiętać 2 czary siódmego poziomu, można teraz zapamiętać siedem, czy jakoś tak) i w końcu zostają w tyle z umiejętnościami za kapłanami. VOSTOK--> Powiedz coś więcej bo nie jarzę.
potwór [ Pretorianin ]
Nie wiecie skąd mogę ściągnąć jakieś nowe portrety?
Sabathius [ gdzie jest rooda? ]
wiemy
Katane [ Useful Idiot ]
Everard na pewno nie rzuca Sunscorch. To jest pierwszopoziomowy czar druida.
Valencis [ Transmuter ]
Chyba wiem, co to za czar. w polskiej wersji to się nazywa "Słoneczny żar". Tak czy inaczej Everard rzuca czar zarezerwowany dla druidów.
Katane [ Useful Idiot ]
Właśnie o to mi chodzi :) Bardzo fajny czar :)
Valencis [ Transmuter ]
W ToL udało mi się znaleźć grimuar charyzmy. Wiecie czy są tam jeszcze jakieś inne grimuary? A, jest jeszcze 'mikstura świętego przeniesienia' (na stałe: +2 MDR, -1 ZRC). Tej nie użyłem, szkoda mi było zwiekszać KP mojej kapłanki dla tych czterech dodatkowych czarów przy MDR 20.
Valencis [ Transmuter ]
Mam tu taki programik zdejmujący blokadę doświadczenia. Pozwala osiągnąć 31 poziom (zamiast 30-ego :).
Lisek20 [ Konsul ]
potwor--> Nowe portrety masz np. na stronie CDprojektu wyciagniete z baldurs gate do IWD po za tym zrobilem troche portretow (Johny Bravo Krowa i korczak itp. oraz z porno gwiazdami :) jezeli cie to interesuje mailuj. :)
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
Lisek20 ------>>> A ja, a ja??? Też chciałbym portreciki.
Katane [ Useful Idiot ]
Valencis --> W podstawowym Icewindzie tych potionów było "oo Boże, albo jeszcze więcej" :) A to jakaś Magic Resistance, a to zwiększająca statystyki. A tak w ogóle wiecie, że po zainstalowaniu HoW wiele potężnych przedmiotów znika z podstawowego Icewinda? Np. Ring of Warrior Thief (+1 str. +atak na rundę).
anonimowy [ Legend ]
a ja uważam ze Icewind jest do d... . za duzo rąbany za mało myslenia tak jak w kazdym hack & slash'u
VOSTOK [ Konsul ]
Snape---a co ci sie bardziej podoba może BG1-2 co? A zcy my mówimy że ID to jakiś cud?
VOSTOK [ Konsul ]
Valenci, Katane i inni witam. Nareszcie mogę napisac więcej. Otóż po dwókrotnym przejściu IDzacząłem przeglądać wszystkie przedmioty jakie są dostępne w ID. Natrafiłem tam na ciekawą zbroję KP-3 Która zabiera nam 15 hp przy załozeniu. Niejest przeklęta, a otzrymujemy ją od kapłanki w Kuldahar(notabene kapłanki Ilmatera-czyli boga tego paladyna)za przywrócenie spokoju Głosu z Durdel-Annatha. Są do tego odpowiednie dialogi, podejrZewam więc ż quest ten dostępny jest tylko dla druzynki z paladynem. Dawno niegrałem, nieszukałem nic na Www o tym. A chyba warto. OK narazie tyle napisze coś wiecej trochę póżniej. Pozdrawiam
Lisek20 [ Konsul ]
snape--> masz racje ale nie od razu do dupy - to swietna gierka ale fakt z ta walka to przesadzili. PS Ja wole BG1 Fallout2 i Torment
Katane [ Useful Idiot ]
Właśnie gram sobie w IWD jedną postacią (elf Wojownik/Mag). To dopiero wyzwanie :-) No, ale w Vale of Shadows mam już 5/4 lvl :-)
Valencis [ Transmuter ]
Katane--> I jak postępy?
paściak [ z domu Do'Urden ]
hy ja kupilem kompa to dostalem ic w prezencie . myslalem ze gierka fajna ale jakos bardzo trudna mi sie wydaje , najdalej bylem w dolinie cieni :) a udalo mi sie tam dojsc prawie tylko dla tego ze kazdemy z druzyny dalem luk ! jak im powciskalem inne bronie to oni z jednym goblinem sie bawile 10 minut zeby go zabic a z procami i lukami szl dosc dobrze . prosze podajcie rade jaka druzyna jest najlepsza
Katane [ Useful Idiot ]
Na razie się wstrzymałem, gram po raz piąty w BG 2 :-)
Katane [ Useful Idiot ]
paściak --> A nie włączyłeś sobie czasem trybu "Serce Furii"? A najlepszy skład to(IMHO): Woj, Woj, Druid, Mag/Złodziej, Bard, Mag.
Valencis [ Transmuter ]
Też mi skład ...
Katane [ Useful Idiot ]
Valencis --> No to zapodaj swój :-) Uzasadnienie: 1. Woj: Pół-elf, biegłości w Dużych Mieczach i wielkich mieczach. Wymiata już z Serrated Bone Blade. 2. Woj: Krasnolud. biegłości w toporach i młotach, czołg jak da mu się dobrą zbroję. 3. Druid: Potężny po przemianie w żywiołaka, ma też (IMHO) lepsze czary niż kapłan (vide sunscorch). 4. Mag/złodziej: Nie ma żadnego powodu aby robić czystoklasowego złodzieja, który jest beznadziejny w walce. 5. Bard: HoW dodaje świetne pieśni, szczególnie przydaje sie ta z regeneracją HP, nienajgorzej walczy i czaruje. ^. Mag : rekomdować nie trzeba :-)
Valencis [ Transmuter ]
Katane--> Już widzę księgi czarów maga/złodzieja, barda i maga - po 2 zaklęcia znane na każdym poziomie. Właściwie to nie mam doświadczenia z pieśniami barda, ale regeneracja 1 PŻ na 30 s (tak jest napisane w instrukcji do HoW, ale to chyba jakiś błąd. Nie sprawdzę, bo wyrzuciłem wszystkie dodatki do ID1 jak miałem zagrać z Deserem, który z resztą się nie pokazał od tego czasu...) jakoś mnie nie zachęca. Ja preferuję coś takiego (niekoniecznie taka kolejność): -złodziej przeznaczony do dwuklasowości na wojownika lub maga specjalistę; -trzech wojowników, albo jakiś innych jednoklasowych zbrojnych (dwóch, jeżeli planuje się zrobić ze złodzieja wojownika); -kapłan, druid lub wieloklasowiec typu zbrojny/kapłan (moja kapłanka z ID1 też była niczego sobie, zdecydowanie w ID1 są najpotężniejsi kapłani); -dwóch różnych magów specjalistów (jeden, jeżeli planuje się przerobić złodzieja na maga) Zaprzeczam sam sobie, właśnie skrytykowałem posiadanie wielu magów w drużynie ...
Valencis [ Transmuter ]
Rety ... 50 postów na moim wątku, to mi się jeszcze nie zdarzyło. Następny w kolejności ma tylko 49.
Sabathius [ gdzie jest rooda? ]
W Icewindzie cudnie przydatny jest thief dual po 3lvl fighterze (ważne - siła 18/xx) przykład - upierdliwy mag w Dorns Deep (Malavon chyba), taki z Iron Golemami. Złodziejem (stealth) wchodzimy mu na za plecy, inną postacią zaczynamy gadkę. Kiedy zaczyna się walka złodziej natychmiast dziabie maga w plecy. Ja osobiście sztyletem 1D4+1 walnąłem mu Cripling Strikea za 63, i było po zawodach
anonimowy [ Legend ]
Bardzo fajnie kupiłem gre ale niewiem jak wykryć zło w dolinie cienia. Pomożecie mi ?
anonimowy [ Legend ]
A może znacie jakąś stron z solucją ID?
Valencis [ Transmuter ]
Korgan--> W Icewind Dale nie potrzeba jakieś specjalnej filozofii i nie powinno Ci się przydarzyć nic z czym nie mógłbyś sobie poradzić. Ale jeśli masz jakieś problemy, to odpowiem na wszystkie pytania. Możesz mnie spotkać na czacie. Jeśli chodzi o Dolinę Cieni to po prostu trzeba się tam udać i zbierać informacje od tych, których tam spotkasz.
anonimowy [ Legend ]
problem jest w tym że nie moge znależć jakiegoś kessacka czy jakoś tak po rozmowie z nim ma mi się pojawić jakaś kapłanka w dolinie cieni którą mam zabić
Johnn [ Ghoul ]
rozjasnij se ekran i wejdz do ostatnego grobowca wtedy zobaczysz tunel ktorego wczesniej nie widziales, jest straszznie ciemny normanie i latwo go mozna przegapic
anonimowy [ Legend ]
Wiem co zrobiłem żle! Nie zsaedłem na najniższy poziom. Tylko nie wiem dlaczego tak zrobiłem?:)))))))
anonimowy [ Legend ]
1.Jaką broniom moge zabić tą małą dziewczynke zamieniająca się w tego potwora? 2.Czy będzie mi jeszcze potrzebny np. klucz do bramy i takie tam rzeczy które były mi potrzebne do wykonani misji?
Katane [ Useful Idiot ]
Ech, Korgan, chyba cały dzień grałeś :-) Yxunomei (or something) możesz zabić bronią +2 :-) A klucze zawsze wywalam, jak już zakończę dany Dungeon.
anonimowy [ Legend ]
tak mi się zdawało że bronią +2 bo ten sam problem miałem w ToB ale coś mi nie wychodzi cały czas ma pełny zdrowia, a czaszki się przydadzą. dzięki .
McAsa [ Centurion ]
Czy można przesuwać ekran gry w Icewind Dale kursorami. Wydaje mi się, że w opcjach jest nawet regulacja szybkości, ale jakoś mi nie wychodzi.
Deser [ neurodeser ]
---> Valencis - Deser siępojawia i przeprasza bardzo! Mam w pracy zastępstwo, jadę po 11 godzin dziennie do tego żona, dzieci, sam rozumiesz :))) Serwera dalej nie potrafię postawić bo się wiesza :( a poza tym jak mówiłem, jeśli chcesz podłączyć się do mojego kompa, ktory będzie ciągnął grę przez modem to kiepsko to widzę :( Pozdrawiam.
Deser [ neurodeser ]
Starość, skleroza i przepracowanie :) Do końca lutego jestem wyłączony :( Zabrali mi nawet soboty i niedziele (p........... kapitalizm :)
Katane [ Useful Idiot ]
McAsa --> Chyba się da na numerycznej.
anonimowy [ Legend ]
Pomożecie odnaleźć mi ostatnią odznake to znaczy tą która jest 1 z lewej, na podłodze gdzie trzeba je umieścić. Z góry dzięki!
anonimowy [ Legend ]
sorry pomyliłem się chodzi o drugą z prawej
Piotrek [ Generaďż˝ ]
Gram właśnie w ID drugi raz. Tym razem z zainstalowanym HoW i TotL. I mam jedno pytanie. Z tego co wyczytałem w instrukcji, to do lokacji z HoW można przejść dopiero po osiągnięciu 9 lvl doświadczenia. I zastanawiam się nad pewną rzeczą. Jakie są moje szanse w dodatku z takimi poziomami? I gdy zacznę grać w lokacjach z HoW, to czy jest od razu zabierać się za Luremastera? Gram takim składem: wojownik, paladyn, łowca, złodziej/wojownik, mag. Zalezy mi na tym, bo własnie się do tego poziomu zbliżam i nie wiem czy warto udać się już do Samotnej Kniei.
m6a6t6i [ hate me! ]
co do szans z 9cio poziomowymi gosciami w how - szanse masz, bedzie trudniej ale nie wiem czy to ma sens. w kazdym razie ja mialem poziomy gdzies 15-17 jak pierwszy raz zaczalem grac z how - trudno mi sie nie gralo, a nawet dosyc latwo. no ale niewazne. a co do przechodzenia od razu do luremastera. nie! po prostu stamtad juz nie mozna wrocic a wiec najpierw musisz sobie przejsc how a potem isc do luremastera.
m6a6t6i [ hate me! ]
korgan ->pewnie chodzi ci o ta, ktora jest w jaskini za zepsutym mostem? musisz naprawic most - zdobyc odpowiednia ksiazke - i udac sie do jaskini.
anonimowy [ Legend ]
m6a6t6i-->jestem w tych jaskiniach gdzie są ogniste salamandry i takie tam potwory, brakuje mi jednej. Jak dobrze zrozumiałem to znaczy że mam wrócić tam gdzie są lodowe trole i odznake znajde za zepsutym mostem?
m6a6t6i [ hate me! ]
korgan -> dokladnie tak.
Valencis [ Transmuter ]
Trzeba coś powiedzieć żeby wątek nie umarł... (właśnie wyciągnąłem go 56-ego miejsca) Jestem ciekawy jak rozwiązaliście w Samotnej Kniei problem właściciela gospody "Gwiżdżąca szubienica", maga Kierana ściganego przez najemników z organizacji Wieży Tajemnej Wiedzy. Znam na to kilka sposobów. Można obronić Kierana przed prześladowcami albo im go wydać, po czym sam zacznie z nimi walczyć i wygra (a może kwestia zwycięstwa i klęski jest losowa), ale wybaczy nam zdradę (albo i nie). Najciekawszy w tym jest sztylet, który Kieran dzierży w dłoni (TraK0 +4, KP +2, 15% odporności na magię, dodatkowe zaklęcie na poziomach 1-3). Znacie jakiś sposób, żeby mu go odebrać, a przy okazji nie zwrócić przeciw sobie całe miasto? Ja znam taki - szybka "Zamiana ciała w kamień" - postać już ma rozpęc się na tysiące kamiennych łupin, a jej przedmioty upadaja na ziemię, po czym "Zamiana kamienia w ciało", która jednak ratuje jej życie. A jakie znacie miejsca do których można się dostać tylko używając "Drzwi przez wymiary"? Ja znam dwa: -Głębia Dorna - dom maga w północno-wschodniej części jaskini mykonidów i ettinów; -Posępny Mróz - dół z ramorhazem posiadającym amulet Krew Kossutha, który zmniejsza opóźnienie rzucania czarów. Skoro już jestem przy Krwi Kossutha, to powiedzcie, może wiecie o innych przedmiotach z ID1, które zmniejszają opóźnienie czaru?
Katane [ Useful Idiot ]
Do maga można normalnie się dostać.
Valencis [ Transmuter ]
Katane--> Aż musiałem to sprawdzić. Ale rzeczywiście, to Ty masz rację. No to mamy tylko jedno zastosowanie.
Valencis [ Transmuter ]
Ciekawe jak bardzo długowieczne są drowy. Widziałem na screenach z ID2 "Gniew Malavona", tylko, że mam wątpliwości co do tego czy 100 lat przed podjeciem się służby u Belhifeta, Malavon już pisał własne czary i czy w ogole już żył.
Katane [ Useful Idiot ]
Valencis --> Powszechnie wiadomo, że elfy są BARDZO długowieczne. Tak ze 300 lat życia to minimum.
Lechiander [ Wardancer ]
Mam pytanie natury technicznej. Otóż po zainstalowaniu Heart of Winter i Trial of the Luremaster gierka zaczyna skakać jakby sprzęt był za słaby. Nawet w inentory, jak kliknę na przedmiot, to muszę sekundę odczekać, żeby zobaczyć efekt. Grzebałem w konfiguracji gierki; gram na średnim poziomie szczegółów; nawet na próbę zmieniłem rozdzielczość na 640x320 (chyba tak tam jest) i nic nie dało. Troszkę pomogło, ale niewiele. Mam Celerona 566, Riva TNT 2 i 384 RAM-u. O co tu chodzi?
Valencis [ Transmuter ]
Mam trudności z odpowiedzeniem na takie pytanie. U mnie (K7 700 MHz, 256 MB RAM, GF2MX400 32 MB) również szybkość działania Heart of Winter (z akceleracją) pozostawia wiele do życzenia. Ogólnie HoW jest znany ze względu na to, że bardzo wszystko zwalnia.
Lechiander [ Wardancer ]
Czyli nie ma rady na to? :-(
irenicus [ Konsul ]
co do tej dlugo wiecznosci to zalezy od gry,ksiazki itp. np. W Tolkienie elfy sa niesmiertelne w wiedzminie zyja ok.1000 lat itp.
Valencis [ Transmuter ]
Podoba Wam się głos czcigodnego brata Poquelina? Bo mnie nawet tak ... zwłaszcza ostatnia kwestia wbiła mi się w pamięć "Dobiegł końca? Dobiegł końca? Wręcz przeciwnie, mój czas dopiero się zaczął!". :) A, jeszcze jedno. Jak zabijam Belhifeta, to słyszę, że ktoś w mojej drużynie ma awans. Jak sprawdzić ile dostajemy za niego doświadczenia?
Lechiander [ Wardancer ]
Valencis ---> Dzięki! Sorry, że tak późno. Głos Poquelina jest niezły. Zgadzam się. Dośw - może wcześniej spisać stan XP?
Valencis [ Transmuter ]
Zrobiłem eksperyment, ale okazało się, że wchodząc do komnaty z Belhifetem i w charakterze, który się tworzy pod koniec gry mam tyle samo doświadczenia. Inny pomysł?
Lechiander [ Wardancer ]
Tak mi coś przyszło do głowy. A może jest jakiś patch, który załatwiłby mój problem opisany troszkę wyżej?
Sabathius [ gdzie jest rooda? ]
nie włączajcie obłsugi openGl, Interplay przyznaje się, że support ogl jest eksperymentalny. Raz, że gra faktycznie działa wolniej (ja mam voodoo5500, więc o co chodzi?), dwa, wcale nie wygląda lepiej
Valencis [ Transmuter ]
Tak się przyzwyczaiłem do GLa, że nigdy go nie wyłączam. Według mnie jednak wygląda trochę lepiej.
Metatron [ Centurion ]
gram trojka podopiecznych: mag-zlodziej / cleryk / wojowanik-kleryk, czy mozna cos zrobic, by za kazdym razem przy ladowaniu gry nie pojawiala sie opcja tworzenia kolejnych postaci? ta trojka w zupelnosci mi wystarcza i wkurza mnie ze za kazdym "load" musze klikac "dalej"... iceiwnd jest baaaaardzo przyjemny, choc nieco.... chlodny :)
Lechiander [ Wardancer ]
Sabathius ---> Dzięki! Zadziałało! Ale jednak wygląda trochę gorzej. No cóż, coś za coś. Płynnie, ale mniej widowidkowo. :-) Na stronie CD-Project znalazłem patcha, który robi coś takiego: "Patch usuwa problem z uruchamianiem gry i wyświetlanie tekstów w trybie OpenGL." Może to coś pomoże? Niestety, ja jeszcze nie zdążyłem go wypróbować. Gdyby ktoś był szybszy, to poproszę o komentarz. Metatron ---> Obawiam się, że tak musi być. Nawet jak masz komplet, to i tak się to pojawia.
Sabathius [ gdzie jest rooda? ]
a gra ktoś w Pool of Radiance 2?
Najmad [ Konsul ]
Mam pytanie odnosnie dodatku serce zimy: chodzi mi o spiewajacy miecz Aihonena (ten co go ulepszal slepy krasnolud), do jakiej kategori sie on zalicza? pisze ze jest on dlugim mieczem, a bieglosci da sie ustawiac na wielkie, duze i male wiec jaki on jest? wielki czy duzy? a moze oba?
Najmad [ Konsul ]
mysle nad tym i mysle i wymyslilem ze to duzy a nie wielki ...a to nie za dobrze :((((
Valencis [ Transmuter ]
A w opisie miecza nie jest podana biegłość?
Kaspian [ Junior ]
CZeść PUzonie! zagram w ID jak KUpie sobie kartę i dysk a to juz nie długo jak mi pożyczysz 200PLN a twoja zona da mi 100PLN! a narazie sram w Arcanum i mam limit doświadczenia a końca nie ma!!!!!!!!
Valencis [ Transmuter ]
Kaspian--> Precz z łapami od mojego wątku, idioto!
Valencis [ Transmuter ]
A poza tym. Co ty tu robisz, puzonie?! :)))
Najmad [ Konsul ]
Valencis--> wlasnie ze pisze-dlugi miecz ;-)) i badz tu madry
Valencis [ Transmuter ]
Najmad--> Długie miecze należą do biegłości "duże miecze".
Valencis [ Transmuter ]
Najmad--> No dobra, przyznam się, że nie za bardzo pamiętam o co w tym chodziło ... Ten śpiwający miecz. Aihonen to ten, który, o ile się nie mylę, zabił Icasaracht i pochował ją w wodach Lac Dineshere (to chyba też źle napisałem, muszę powtórzyć nazwy własne, jak mam zamiar nadal prowadzić wątek :))) u brzegów Easthaven, a jego wnuk, Jhonen, ofiaruje nam jego miecz po powrocie do tego miasta pod koniec gry. Nie wiem więc skąd można mieć tę broń w Posępnym Mrozie, gdzie spotykamy ślepego kowala. No chyba, że gramy postaciami wyeksportowanymi z final-save'u z wersji podstawowej ID1. A jednak chyba miałem do czyniena z czymś takim ...
Valencis [ Transmuter ]
O nie! Nikomu nie dam przyjemności napisania setnego postu na moim wątku ... no właśnie ten jest setny. A to jest mój pierwszy wątek o trzycyfrowej liczbie postów ... :))))))))
Najmad [ Konsul ]
tak wyexportowanymi, a jesli to jest zeczywiscie duzy miecz i przy 2 gwwiazdkach bieglosci zadaje takie obrazenia to co bedzie on robil z 5? (a 5 mam na wielkie)
Valencis [ Transmuter ]
Co tam sobie będę żałować ... :))) Zaraz utworzę drugą część tego wątku i mam nadzieję, że wszystkie sprawy dotyczące tej gry bedą się rozstrzygały właśnie tam. Chyba nie bedzie to zbytnią zuchwałością, jeżeli uznam się za prowadzącego główny wątek o moim ulubionym Icewindzie w Grach-Online ... Jako, że spotkałem się z krytyką pomysłu wstawienia obrazka na dobry początek wątku, to wrzucam coś na koniec. Ten jpeg z Icewind Dale II bardzo mi się spodobał. Mam nadzieję, że w pomniejszeniu też będzie coś widać. Z nazwy drugiej odsłony wątku wyrzucam "I", bo liczę, że i o drugiej części Icewind Dale będzie tam głośno. Link do części następnej:
Valencis [ Transmuter ]
A niech to! ... zrobiłem obrazek o zbyt małym stopniu kompresji i nie zmieścił się. Macie go teraz.