
Dabster [ Byle do przodu... ]
Seat Ibiza - tuning...
Niedawno nabylem Seata Ibize (rocznik 2003). Samochod jest nowiutki i na razie sprawuje sie bez zarzutu. Autko jest szybsze niz sie spodziewalem (190 km/h juz jechalem, lecz sadze, ze ten rekord jeszcze troszke poprawie ;)). Jak dla mnie jest to zadowalajacy wynik (zwlaszcza, ze silnik to tylko 1.4 i jezdze na bezolowiowej 95). Ale te 190 nie starczy mi na dlugo :) I tu mam mala prosbe. Co zrobic, zeby samochodzik chodzil jeszcze szybciej? Nie chodzi mi tu o zaden ekstremalny tuning w stylu koputerka sterujacego wszystkimi funkcjami silnika, czy butli z NOSem bod siedzenami. Preferowalbym cos co nie zwiekszy znacznie spalania i nie bedzie wymagalo calkowitego przebudowania silnika :) Wiem, ze nie mam co liczyc na ogromny przyrost mocy, ale chce, zeby to caly czas byla Ibiza, a nie potwor osiagajacy 250km/h (i przy okazji spalajacy 15L/100km). Starczy mi, zeby przyspieszal troszke szybciej i jechal te kilka kilometrow na godzine wiecej. Chcialem zaznaczyc, ze w temacie tuningu jestem calkowicie zielony i w pelni otwarty na wasze propozycje. Jezeli to mozliwe to prosze o podanie cen takiego przedsiewziecia.
Triple_X [ Chor��y ]
Zastosuj chip tuning albo modyfikatory paliwa
Strona producenta modyfikatorów(tam powinny być szczegóły):

Kainek [ Pretorianin ]
-wymienic uklad wydechowy
-filt powietrza na stozek badz wkladke sportowa
tuning i tanio to slowa wykluczajace sie
Dabster [ Byle do przodu... ]
Nigdzie nie mapisalem, ze ma byc tanio. W tej chwili nie jestem zdecydowany, czy zmienie cokolwiek. Chcialem raczej zorientowac sie w temacie i ewentualnie wtedy zdecydowac jaki fundusz na to przeznacze. Choc kwoty rzedu 10000zl (chociaz dla niektorych to wlasnie jest tanio) z pewnoscia nie zainwestuje...
Vasago [ spamer ]
Taa,magnetyzer + 3 rury przyklejone pod tylnym zderzakiem + naklejka na szybie=~100 koni ekstra ;)
Sportowy walek. Tylko nie wyczynowy bo takim autem nie da sie jezdzic. Watpie czy silnik o pojemnosc 1.4 ma takie rezerwy mocy,zeby warto bylo ingerowac w elektronike. Sportowy wydech(caly,a nie zalosna koncowka o kalibrze dziala z pancernika)to juz powazny wydatek.
Dabster [ Byle do przodu... ]
Vasago -> O zewnetrzny tuning sie nie martwie. Kumpel wystrugal mi juz dwumetrowy spojler z drzewa debu (podobno takie jest najlepsze na spojlery). Mam rowniez wielka naklejke PIONEER na szybie (dokladnie na przedniej i zaslania mi caly widok, lecz tym sie nie przejmuje, bo caly czas jezdze z glowa wystawona przez okno, tak latwiej wypzrdzac) ;)
Dabster [ Byle do przodu... ]
Mialo byc: wyprzedzac...
Qba19 [ Junior WRC ]
Hmm... chyba najlepiej wymienić chip... czyli chiptuning :) polecany już wyżej.
Skoro ingeruje się w elektronike w CC Sporting i daje to ok. 10 konny przyrost mocy to tu też musi się dać coś wycisnąć.
Vasago [ spamer ]
Na przednia nie. Na przednia walisz ze 30 plyt cd zeby odbijac fale radarowe,a na lusterku wieszasz pluszowe kostki o boku a>=20cm. Dopiero teraz mozesz powiedziec ze masz wyczesana fure ;)
PS
Tak z ciekawosci. Ile ma 1.4 ze stajni VW? Bo jak w okolicach 100 koni to za wiele juz nie wycisniesz. No chyba ze dorzucisz sprezarke ;)
Vasago [ spamer ]
Ingerencja w elektronike moze zmienic charakterystyke calego silnika(podobnie jak nieodpowiedni walek). Co z tego ze fura bedzie miala na hamowni nawet 30 koni wiecej przy maks. obrotach skoro na niskich bedzie miala problemy z ruszeniem z miejsca?
donzoolo [ Senator ]
magnetyzer, sportowy filtr powietrza i sportowe swiece i jestes kozak :)
Dabster [ Byle do przodu... ]
vasago -> 1.4 od volkswagena ma 75 koni. Gdyby w tym samochodzie pod maska bylo ze 100 nie probowalbym juz nic z nim robic :)

Qba19 [ Junior WRC ]
No to przecierz da sie tak dobrać chip aby te zmiany mialy sens...
ja bym jeszcze dorzucił naklejki sparco i jakiś zestaw grający do auta <lol2>
Vasago [ spamer ]
O,widze ze jednak istnieje i 100 konna wersja tego silnika. Skoro tak to moze faktycznie da sie go dopalic modyfikujac oprogramowanie. Chociaz ta mocniejsza wersja jest pewnie robiona z troche wytrzymalszych elementow i twoj silnik moze zaplacic za taki dopal zmnieszona zywotnoscia.
Dabster [ Byle do przodu... ]
Oczywiscie, ze istnieje, ale pieniazkow nie starczylo (chociaz na poczatku mialem zamiar kupic wlasnie ta wersje, sytuacja zyciowa zmusila mnie , aby zmiejszyc wymagania :( ). I miedzy innymi przez to czuje pewnego pewien niedosyt...
Vasago [ spamer ]
donzoolo-->Powiedz ze zartujesz. Magnetyzer moze najwyzej zaklocic prace elektroniki,jezeli ktos go zle zalozy. Po prawidlowym montazu w ogole nic nie zmienia. Sportowy filtr to tez pic i fotomontaz. W niektorych testach na hamowni wychodzilo ze wrecz dusil auto i trzeba bylo wracac do standardowego. A jakies briski zamiast standardowych swiec dadza mu takiego samego kopa jak swiecace wentyle na kolach ;)
Vasago [ spamer ]
No skoro tak wyszlo,a te brakujace konie nie daja ci spokoju,to chyba faktycznie trzeba bedzie pomyslec nad modyfikacja elektroniki ;) W przypadku TDI sprawdzilo sie to bardzo dobrze(jakas gazeta robila niedawno porownanie zmodyfikowany TDI100 vs fabryczny TDI130-wyszly na remis)

boYek [ Konsul ]
Chip-tuning, wydech, dolot (a najlepiej sprezarka). I tak wbrew pozorom najtaniej wychodzi wymiana silnika na mocniejszy...
Kune [ TYCHY ]
1. Nie pakuj sie w chip tuning bo na wolnossacym silniku benzynowym kit uzyskasz!! Jesli bylby to TDI albo Turbo wtedy to ma sens.
2. Drogi rozwoju sa rozne, albo zrobisz swap silnika na mocniejszy z Coupra R (skoro masz dosc tyle $$$) albo przerobki tego ale z tej pojemnosci nie wyciagniesz za duzo, mozesz dolozyc Turbo (bardzo drogi zabieg ktory pociagnie za soba wymiane polowy czesci z silnika) lub ten NOS ktory daje tylko chwilowy przyrost mocy wiec bez sensu.
3. Magnetyzery to kapa nie sugeruj sie wwogole.
4. czy silnik jest 16v ??
5. 190 przy 75 km?? cos mi tu nie gra... jak nowy to samochod?? dopiero kupiony czy jestes kolejnym wlascicielem??
6. co chcesz osiagnac??
Czekam na odpowiedz!!
Kune [ TYCHY ]
edit:
Donzoolo ---> lol to akurat najmniej pomoze... razem moze tak z 6,7% wiecej mocy w najlepszym wypadku bo swiece to ok. 0,5% rotfl!
Qba19 ---> w tym aucie (jeszcze) chip nie ma zadnego sensu. W CC seryjnym 10 koni??? to jest przyrost rzedu 20% taki to sie uzyskuje na autach z Turbo a nie w CC lol
Audio... wloz 20 glosnikow, 8 wzmacniaczy, 30 m2 mdf albo pcv i napewno auto bedzie sprawniej przyspieszalo... ;)
..ReD.. [ Generaďż˝ ]
slyszałem ze niektorzy przerabiaja na gaz... i zwiekszają dawke paliwa auto chodzi i wtedy szybciej (5-7%)i znacznie taniej sie jezdzi !! :)
Kune [ TYCHY ]
Red ---> tak i na wysokich obrotach zabijasz swoj silnik stopniowo... poniewaz gaz ma duzo wieksza temperature spalania, pozatym pamietaj ze przez taka akcje moze stracic gwarancje jesli tak owa ma. Gazu auto i tak powinno brac ok. 30% wiecej niz paliwa wiec ile chcesz mu dac?? 60?? 80?? bez przesady...
Wazne ze im bardziej bedziesz przeciazal silnik tym wiecej bedzie on palil!! Zastanow sie czy warto wogole, nie lepiej bylo kupic inne mocniejsze auto??
..ReD.. [ Generaďż˝ ]
slyszałem to od kumpla mechanika :) pewnie masz racje ale napisałem to jako ciekawostke
Dabster [ Byle do przodu... ]
Kune ->
2. Zmiana silnika nie wchodzi w gre.
4. Silnik jest 16v...
5. Chcesz sie zalozyc? ;) Samochod jest prosto z salonu. Aktualnie ma przejechane okolo 10000tys kilometrow. I jak pisalem, te kilka kilometrow wiecej uda mi sie pewnie osiagnac (chociaz oko ludzkie nie zauwazy roznicy polozenia wskazowki miedzy 190 a 192km/h :)).
6. To co (prawie) kazdy wlasciciel samochodu. Chce aby byl szybszy i bardziej zrywny :) Glownie zalezy mi na przyspiezeniu (taaaaa, chciaolby sie szybciej wyprzedac :)). Jak pisalem wyzej wiem, ze nie uzyskam ogromnych przyrostow, ale nawet male, lecz odczuwalne mnie zadowola. Nie znam sie na tym, wiec oczekiwalem od Was odpowiedzi co uda mi sie osiagnac...

Kune [ TYCHY ]
Szkoda bo to najlepsze rozwiazanie, przyrost bys poczul taki ze by cie zwalilo z nog :P
No to tuningujemy:P
1. Zmiana wydechu
a) od samiutkiego kolektora
b) przelotowy (bez tlumika srodkowego na instniejacych rurach ze strumienica najlepiej zeby zapchac dziure po tlumiku) i ze sportowa koncowka
- tania opcja: KM, Ulter itp.
- droga ale zajebiscie brzmiaca: Remus, Supersprint itp.
- najgorsza: gieldowe sportowe tlumiki rdzewiejace po 2 miesiacach
c) zakup kompletnego wydechu - DROGO! ale profesjonalnie
d) tylko tlumik koncowy bardziej dla efektu niz dla mocy
2. obrobka glowicy
3. jesli masz duzo $$$ no to odprezyc silniki i dolozyc turbine, kosztowyny zabieg i pracochlonny szczegolnie z dostrojeniem auta - najwiekszy przyrost mocy!!
4. zanim zrobisz pkt 3 zmien hamulce na wydajniejsze innej firmy lub z innego modelu typu: Leon, Toledo, Coupra R (Ibiza/Leon) najlepiej 4x tarcze oraz usztywnij zawieszenie wg. upodoban max twardo, max nisko lub kompromis, im nizej tym twardziej - tym pewniej na zakretach
5. opony o w miare niskim profilu zeby auto bylo pewne na zakretach ale nie przesadzaj z rozmiarem w razie zmiany kol bo zamulisz to auto na kolach wiekszych niz 16 cali i rozmiarze max 205 - 215.
6. no i oczywiscie takie duperele jak filtry powietrza itp. sa podstawa pamietaj ze np. filtr daje 3 KM a wydech 7 to nie koniecznie musi byc 10 ale moze byc np. 12!! Wszystko sie kumuluje i daje coraz wieksza wydajnosc!
Turbo to najwiekszy przyrost mocy lecz najdrozej, wydech duzo poprawi tylko bedzie dosc tak glosno chodzil, moim zdaniem nie spodziewaj sie spektakularnych wynikow ale napewno lepiej bedzie to dzialalo na swoje samopoczucie :) Automatycznie lej lepszy olej i paliwo!! Nie dawaj tez auta robic tam gdzie najtaniej i nie rob z niego choinki :P
PS. Moze kiedys sie spotkamy na swiatlach ;)
ZERKNIJ NA WWW.FORUM.TUNING.PL ---> duzo o tuningu poczytaj faq tam duzo pisze i masa fachowej pomocy!
Kune [ TYCHY ]
Aha (sorki za tyle postow):
jesli nie chcesz wsadzic ok. 6000 zl za same turbo i robote to nawet sie tego nie chwytaj.
wydech zaleznie od opcji: 180 - 2000+ zl
szmery filtry bajery ok. 1000
opony ok. 1200 - ???
felgi od 1500 - ??? (ok. 2000 - 2500 za takie extra)

Mazio [ Mr.Offtopic ]
nie zapomnij założyć CD ka pod lusterkiem
Dabster [ Byle do przodu... ]
CDki juz mam, ale na lusterkach zewnetrznych nie w srodku, trzeba sie wyrozniac z tlumu :)
Dabster [ Byle do przodu... ]
Kune -> Dzieki za obszerna odpowiedz. I jeszcze jedno pytanko. Jaki przyrost mocy daje turbo? I jak przekalada sie to na przyspieszenie i predkosc maksymalna? Na rezie dam sobie z tym spokoj (zaczne od "dupereli" :)), ale warto wiedziec na przyszlosc.
Kune [ TYCHY ]
Zalezy ktory stage tego turbo i wogole od ilosci $$$ ale mysle ze tak te 30 spoko by przyszlo. Z tego co widze to skrzynia ma dlugie przelozenia wiec z te 200 spokojnie jak nie wiecej, przyspieszenie?? tak z sekunde min. powinienes urwac. Tak mi sie zdaje nie wiem na ile to prawidlowa odp., pamietaj ze laczac z reszta zyskujesz duzo wiecej!!
WYDECH PODSTAWA!!
obrobka glowicy, dolot, wylo i pierdoly i ok. 90 - 100 powinno byc.
Kune [ TYCHY ]
PS. Dla porownania:
Uno 1.4 zaleznie od wersji ma 70 - 74 km
Uno 1.3 Turbo ma 100km (z katalizatorem) 105 (bez)
Renault Laguna 2.0 IDE - 140 km
2.0 T - 163 km
Passat 1.8 - ~130 km
1.8 T - 150 (spokojnie przez chip do 170) (sa wersje silnika 1.8T - 150, 180, 225 km - roznica w programie i wielkosci turbiny to samo co TDI 90, 100, 110, 130 i 150 kucy)
Ps. Katalizator tez mozesz usunac ;)
Dabster [ Byle do przodu... ]
Kune -> Dzieki raz jeszcze. No to zaczynam zbierac pieniazki, myslec i szukac wiedzy i tym co mi pomoze. Przez kilka najblizszych tygodni na pewno nic nie zmienie, ale jezeli cos zrobie to z pewnoscia napisze co mi to dalo. A katalizator chyba sobie zostawie :)

Bdx [ Senator ]
Mam nadzieję, że nie zamieszam ale dorzucę swoje 2 grosze...jeżeli chcesz osiągnąć jakieś efekty naprawdę małym kosztem to weż chłopie schudnij - zaoszczędzisz na żarciu, a i samochód będzie miał lżej :ppp
btw. po co ci więcej mocy? gdzie chcesz tak zasuwać, zastanów się lepiej nad momentem obrotowym i kulturą pracy silnika - tutaj najlepiej jakiegoś T dieselka :) ...i wtedy ew. cipa :)
btw1. magia koni mechanicznych też gówno warta - nasze paliwo ubija z 25% stajni ;)
Kune [ TYCHY ]
BDX - ke?? Widac ze nie czytasz calego watku - napisal ze nie chce swapa silnika wiec TDI odpada!!
A jak osiagniesz wyzszy moment obrotowy?? :> Wiecej koni przewaznie (nie zawsze - niekiedy nawet na odwrot) idze w parze ze wzrostem Nm. Silniki z TURBO daja duzy moment obrotowy lecz niestety jego przebieg nie jest liniowy (b. trudno to uzyskac) i przy nieumiejetnym ustawieniu auto potrafi miec turbodziure i nie chce isc do 3000 wcale. Przyklad: Volvo z silnikiem T4 trzeba wkrecic na czerwone pole zeby pokazalo co potrafi, nie musze chyba mowic ile wtedy szama paliwa?! Pozatym styl jazdy autem z Turob jest calkiem inny. To nie tak ze depniesz do konca pedal i blyszczysz!
Z tym paliwem to mnie max rozwaliles :) GRATULACJE... Tyle to gaz ubija w ciezkich wypadkach!!
Oczywiste jest ze mozesz auto odchudzic, wydlubac wygluszenia itp. rzeczy, wyciagnac tylna kanape, kolo zapsowe itp. to sa darmowe konie, ale bez przesady!!

Bdx [ Senator ]
Kune - oczywiście, że przeczytałem cały wątek, w szczególności twoje posty bo są najbardziej konkretne...
Ty natomiast nie za bardzo umiesz czytać emotki więc jesteśmy gratis :D
Dabster [ Byle do przodu... ]
Bdx -> T-dieselka? Nie dzieki, samochodu ne zmienie. Gdzie chce tak zasuwac? Samo zasuwanie to przyjemnosc, a im szybciej bede zasowal tym przyjemnosc wieksza. Fajnie jest czuc zapas mocy i nie redukowac na trojke przed kazdym wyprzedzaniem :) Nie zrozumcie mnie zle, nie jestem jakims piratem drogowym, ale jezeli jest noc i przed soba widze pusta droge to nic mnie nie powstrzyma przed trzymaniem pedalu gazy docisnietego do podlogi. No moze nic oprocz pamow w niebieskich kaftanikach ;)
Kune [ TYCHY ]
https://www.forum.tuning.pl/viewtopic.php?t=61442 -----> prosze o to post o tuningu IBIZY!!
w FAQ masz duzo o Turbo/Nitro. WARTO POCZYTAC!!
PS. nie uwazam ze lamie regulamin poniewaz tamto forum jest zupelnie o innej tematyce i jest zadna konkurencja dla tego!!

Bdx [ Senator ]
Dabster - :) co do panów w niebieskich gajerkach to bym się tak ich nie obawiał: sytuacja z życia wzięta: jakiś czas temu wracaliśmy z bracholem z Poznania ok 3 nad ranem ( na drodze pustynia ). Po tym jak mnie w samym Poznaniu zatrzymali misiaczki w centrum i okazało się, że nie mam prawka przy sobie ( po ok 30 minutach tłumaczenia udało mi się dogadać na ustne upomnienie :) oczywiście dalej jechał brat.. :D Wkurzeni, zmęczeni zaczeliśmy wracać do domu ( do Piły ) - brat trzymał przysłowiową dechę ale ok 30 km od pozka natrafiliśmy na konwój ok 4 ciężarówek....jak dojechaliśmy do nich i przymusowo brachol zwolnił za nami pojawiły się niebieskie koguciki :)....przytoczę tylko tekst pana policjanta gdyby nie te ciężarówki to byśmy pana nie złapali :) gonili nas prawie 10 km...nie powiem jaki miałbyć mandat..... :/
Bdx [ Senator ]
qfa mać - nie napisałem, że jechaliśmy paskiem TDI 110km '98r..bez przeróbek. Całkiem przyjemne autko :)