Mariooshus [ Pretorianin ]
THIEF III - podziel się wrażeniami
Link do ostatniego wątku o Thiefie III: https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2395527&N=1
Thief III - od dawna najbardziej oczekiwana przeze mnie gra i... lekki zawód...
Dlaczego?
- wielkość poziomów
- doładowywanie części mapy "za mgłą"
- za łatwa (można prawie cały czas biegać, wystarczy że wbiegnie się za kolesiem do cienia, "przyklei się" do ściany i już możesz spokojnie czekać aż strażnik się uspokoi - nie zauważy cię...
- bugi (postać nagle zaczyna płynąć, nie poruszając nogami albo zacina się w niektórych miejscach, błędy w wyświetlaniu grafiki - jesteś na dachu, gdzie nie ma jego fragmentu)
- filmy robiły różne zespoły.... bo np. są takie jak w 1 i 2 thiefa - styl rysowany, z klimatem, super zrobione i wyreżyserowane, oraz hehe renderowane "gadające głowy", z brzydkim Garretem w roli głównej (z całkiem inną twarzą)
- słabszy klimat (np. w statku z zombiakami), daleeeko mu do tego z dwójki, a zwłaszcza jedynki Thiefa (Złoty Róg, Nawiedzona Katedra)
- płynność animacji postaci. Mam A3000+, R9800Pro, 1GB Ram - a postacie w pewnych momentach (bodajże gdy skręcają idąc) zachowują się, jakby miały 10 klatek animacji. Raczej nie wynika to więc ze słąbego sprzętu, lecz z engine gry...
- generalnie widać że gra jest ofiarą konwersji na xboxa lub może odwrotnie - że to konwersja gry Z xboxa...
Można by o każdym z w/w punktów pisać dużo więcej... Jeśli ktoś chce podzielić się swoim zdaniem lub polemizować, to proszę bardzo...
Yancy [ Senator ]
No to nie ucieszyłeś mnie. Kolejna osoba, która utwierdza mnie w przekonaniu że Thief3 - to już nie jest TO...
Mariooshus [ Pretorianin ]
W poprzednim wątku są wypowiedzi osób, które twierdzą, że ta część jest najlepsza... Jednak dla mnie, patrząc przez pryzmat dwóch poprzednich części - tak nie jest. Są elementy, które przedtem były lepiej zrobione niż w aktualnym spotkaniu z Garretem...
picuś [ Generaďż˝ ]
Dodam jeszcze :
-kompletnie zawalony tryb fpp (problem ze strafowaniem, wychylaniem sie, palowaniem straznikow itd)
-moze i najwieksza wada -- brak edytora !
Mariooshus [ Pretorianin ]
picuś ----------->
"pałowanie" - tak, przypomniałeś mi !
Hehe... Postacie padają ZANIM dostaną w głowę, a po uderzeniu najczęściej "zwijają się" do tyłu. Rozumiem że postacie posiadają model szkieletowy, ale żeby od uderzenia pałką w głowę wyginało tak kręgosłup?
strafowanie - też się zgadzam. Gdy np. postać stoi nad barierką i chcę wychylić ją by zobaczyła co jest za nią, ona chowa się pod barierkę... :(
Yancy [ Senator ]
Thief to dla mnie gra ze statusem - kultowa (tak jak i System Shock 2). Trójeczki jeszcze nie widziałem i nie chciałbym się srodze zawieść... Już nie spodobało mi sie TPP. Nie wspominając i dziwnym - XP/2000 only...
Thun [ Konsul ]
Mariooshus => "Raczej nie wynika to więc ze słąbego sprzętu, lecz z engine gry... "
To nie wina silnika, tylko raczej nieudolności twórców, wystarczy zobaczyć ile jest innych dobrych gier i knotów na Unreal Engine... Silnik jest bardzo dobry, tylko jak widać nie każdy potrafi go dobrze wykorzystać. Tak samo z LithTech Jupiter z NOLF2 - gra była świetna i pokazywała dobrze użyty silnik, a taka nasza rodzima (tfu tfu) "Nina" - też ten sam engine (afaik) i jak z jakością produkcji chyba każdy wie...
Picuś => No a co ty myślisz? że twórcy udostępnią edytor żeby fani po kilku miesiącach wypuścili dużo, dużo lepszy "mission pack" niż to co sami zrobili? :))
Mariooshus [ Pretorianin ]
Yancy -------------->
dla mnie Thief 1 i 2 to najlepsze gry w jakie grałem, do tej pory fan-misje nie dają im umrzeć śmiercią naturalną :-)
Thun --------------->
na oficjalnej stronie gry nie znalazłem informacji o engine gry. Jeśli to jednak jest Unreal Engine, wydaje mni się że faktycznie - albo kiepscy fachowcy grę robili, albo dostosowano ją do możliwości xboxa. Albo jedno i drugie...
_Robo_ [ Generaďż˝ ]
Mariooshus -> A jak engine deusa exa 2? :)
Mariooshus [ Pretorianin ]
_Robo_ --------->
Deus Ex 2 jest na engine Unreala... Info w 3 akapicie: https://archive.gamespy.com/e32002/pc/deusex2/
Mariooshus [ Pretorianin ]
Thief III jest na tym samym engine co Deus Ex 2, który z kolei korzysta ze zmodyfikowanego engine Unreala...
picuś [ Generaďż˝ ]
Tylko przyznajcie sami , niewiele z tego enginu Unreala zostala w Thiefie i Invisible War.
Yancy [ Senator ]
Mariooshus ---> Uczciwie mówiąc, to grałem w śladową ilość misji fanowskich. A Thief i Thief 2 - są w dziesiątce najlepszych gier jakie w życiu widziałem.
kris2000 [ Pretorianin ]
wlaśnie gram w demo i powiem że wrażenia są jak najbardziej pozytywne , grafika jest ok.. nie mam niestety porównania z wcześniejszymi częściami.
Mariooshus [ Pretorianin ]
picuś --------->
jeśli to miało na xboxie chodzić, to cieszmy się, że mamy rozdzielczości powyżej 640x480
Mariooshus [ Pretorianin ]
kris2000 ----------->
gdyby grę porównywać do poprzedniczek TYLKO pod względem grafiki, to oczywiście - jest najlepsza :-)
Yancy ------------->
fan-misje - polecam. Niektóre są na naprawdę wysokim poziomie trudności i trzeba się baaardzo postarać by je przejść. Podaję linka do strony, skąd można je pobrać: https://www.thief-thecircle.com/missions/
Posortuj według HammerScore i tylko zasysać oraz GRAĆ :-)
Yancy [ Senator ]
Mariooshus ---> Dzieki za linka. Prawdę mówić, to chętnie poprzeglądam. Nie grałem w Thiefa od dość dawna i w wolnej chwili sobie przypomnę :)
Problem z zagraniem w Thiefa3 leży u mnie w windzie :) Mam 98. Musiałbym byc pewien że dla gierki warto kombinować. A jak dotąd...
Mariooshus [ Pretorianin ]
Yancy ------------>
Oprócz Windowsa XP/2000 gra wymaga też karty graficznej obsługującej Pixel Shadery w wersji 1.1, czyli musi to być conajmniej GeForce 3... Jeśli masz taką kartę, to mimo wszystkich powyższych uwag polecam zagranie w Thiefa III. Można by powiedzieć, że że jest trochę przygarbiony i po chorobie, ale to nadal Garret :-)
Yancy [ Senator ]
Od jakiegoś czasu mam GF4200, więc pixel shader już jest. Ale nie mam za to winXP. Jakoś do szczęścia nie był mi potrzebny nigdy...
Maevius [ Czarownik Budyniowy ]
Za moment bede testowal czesc trzecia. Mam pytanie.. Czy mozna gdzies dostac Thief'a I i Thief'a II ? Wiem, ze dwojka jest z clicku, ale nie jestem pewien czy jest jeszcze osiagalna. A skad wziasc jedynke ?
Mariooshus [ Pretorianin ]
Maevius ----------->
Cllicka można cały czas dostać w Media Markt. Jedynka z kolei bodajże w jakiejś taniej serii była...
Yancy [ Senator ]
Thief 1 był chyba w nr 1 Gamestara. Mogę się mylić...
Mariooshus [ Pretorianin ]
Był (i to spolszczony) w 1 numerze nowej edycji Top Secret...
Yancy [ Senator ]
Tak jest :))) Zapamiętałem że w nr 1 tylko :) Faktycznie był w nowej edycji Top Secreta.
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Zgadzam sie z Mariooshus'em i picus'iem. Niestety, zawiodlem sie na T:ds. Gralem tylko w misje treningowa i pierwsza 'normalna' ale bledy widac od razu. Zacznijmy od wymagan sprzetowych - na Athlonie 3200+, 512 mb ram i R9000 pro (wiem, ze karta jest slaba) - w 800x600 wszystko na mininimum - chodzi (i wyglada) beznadziejnie. Faktycznie animacja postaci jest spaprana - czasem rwie sie strasznie.
Beznadziejne jest dogrywanie w czasie poziomu, kompletnie wytraca nas z klimatu. W tej sytuacji rownie kretynskie jest zachowanie sie straznikow - gonia nas, wchodzimy w mgielke, loading i na drugiej czesci mapy straznicy juz nas nie gonia (nie ma ich) - zostali na poprzedniej... wystarczy wrocic, wtedy straznicy znow ochoczo nas atakuja :( Nie podoba mi sie takze tryb FPP, beznadziejnie wyglada skladanie sie do strzalu (IMO). Fizyka w grze jest zbabolona, obiekty zachowuja sie nienaturalnie. Przy palowaniu przeciwnicy czesto robia 'mostek', rece opadaja (grajacemu...). Sam jego sposob tez nie przypadl mi do gustu, kiedys mozna bylo wcisnac fire i poczekac na dogodny moment aby delikwentowi przyprawic guza - teraz wciskamy fire i od razu palka leci... Fajnego tez widzialem buga z lewitujacym nad ziemia szczurem.
Mozna nawet przyczepic sie do wygladu glownego bohatera, imo Garrett wyglada jak pospolity oprych. Jego oko swieci na zielono, a twarz przecina wielka szrama, niby po spotkaniu z viktoria w T1. Szkoda, ze w T2 takiej szramy nie mial a i oko nie swiecilo... To chyba ma byc 'cool', cos jak Sam F. ze splinter cell'a - cos musi swiecic w ciemnosciach... Przeciwnicy wygladaja jak plastikowe kukielki, jeden ze straznikow jest w kostiumie Sub'a Zero z Mortal Kombat :P
Tryb TPP wyglada niestety zdecydowanie lepiej niz FPP ale i tak jestem tradycjonalista - nie mam zamiaru z niego korzystac.
Nie ma wody w ktorej mozna plywac... ale to juz bylo wiadomo duzo wczesniej.
Jedyna zmiana, ktora przypadla mi do gustu, to nowe otwieranie zamkow wytrychem. Juz nie sprowadza sie tylko do zmiany drutu i wcisniecia przycisku myszy ale trzeba tez powciskac klawisze w odpowiedniej kolejnosci - niezbyt nachalne i wg mnie calkiem przyjemne.
Niestety nie dane mi jest ocenic fabule bo za malo gralem, poza tym moja karta jest niestety za slaba do tej gry. Zastanawiaja mnie posty osob, ktore twierdza, ze na GF3 i Athlonach 1.x Ghz T:DS chodzi im dobrze i nic nie tnie...
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Jej zapomnialem o najwazniejszej kwestii - jesli nie wydadza do tej gry edytora to za pare miesiecy wszyscy o niej zapomna. Gdyby jednak go wydali - fani moga przerobic ten tytul na naprawde cos, co bedzie godnym przedstawicielem serii.
Yancy [ Senator ]
No, jestem coraz mocniej zasmucony. Czyżby nowy Thief miał się okazać kichą? Ktoś jeszcze z grających może coś na ten temat napisać?
BAN!TA [ bo zupa była za słona ]
hehe jak to dobrze ze jest gol, dzieki wlasnie takim postom nie gralem ani w deusexa 2 , i w tchiefa 3 tez nie zagram.wypada tylko podziekowac za xboxa, bo to dzieki niemu wychodza wlasnie takie konsolowe shity, a nie prawdziwe gry.
Mariooshus [ Pretorianin ]
_Luke_ --------->
Zgadzam się z tobą.
- jak przejdziesz "za mgłę" to wystarczy poczekać, aż strażnicy po drugiej stronie uspokją się i odejdą... masz rację, straszine psuje to klimat... Swoją drogą ten dym sam w sobie jest słabym pomysłem. Lepsze by były już jakieś drzwi, lub korytarz (w stylu Prince of Persia:Sands of Time, gdy szło się po dodatkową część energii). W pewnym miejscu, gdy byłem na balkoniku i w pierwszym momencie nie skojarzyłem że jestem nad "przejściem", hehe, widząc dym pomyślałem że chyba pali się w pomieszczeniu podemną...
Wygląd Garretta - brakuje zwłaszcza płaszcza, ale biorąc pod uwagę wrzucenie "świadomość ciała" wtedy byłoby ciężko cokolwiek zobaczyć. Płaszcz by dużo zasłaniał... Skacz wtedy po skrzynkach, bo pod nim w większości sytuacji powinno być ciemno...
Woda - tak, straszna kiszka... "Mistrz złodziejski" złapany do więzienia jest po tym, jak "nałykał się" wody... Po wielu misjach, gdzie w ciemności nurkował po jaskiniach, basenach i przystaniach... W ogóle sam wygląd wody - jak na dzisiejsze standardy jest straszny !
Septi [ Starszy Generał ]
No ja gram u siebie na Athlonie 1,7,GF3 Ti200 PRO-VT 128 DDR,256 SDR PC133 i gra chodzi znośnie.Zresztą ja na takim kompie gram już gdzieś od 1,5 roku do 2 lat,także jeśli gier sie przycina to jakoś nie za bardzo zwracam na to uwage,kwestia przyzwyczajenia :-).Aha,co do Thiefa 3 to uważam że gierka jest genialna i niczym nie ustępuje klimatem względem swoich poprzedników.Jak narazie przedstawiam swoje wrażenia z wersji demo,ale skoro demo mi sie podobało to full również musi być lux.
Yancy [ Senator ]
Nie no, ja rozumiem że na konsoli gra musi sie doładowywać w trakcie misji - ale na PC?!! I w dodatku w taki sposób? Czy ktoś tam się cofnął w rozwoju? Przecież z tego co piszecie, to rozwiązanie tego - to porażka.
Mariooshus [ Pretorianin ]
Septi ------------>
Wszystkie powyższe uwagi nie świadczą o tym że gra jest na wskroś zła. Mam zamiar Thiefa III skończyć. Lecz w trakcie grania, gdy nie zwraca się aż takiej uwagi na ładniejszą grafikę, lecz przede wszystkim na klimat, można zauważyć że jest słabszy. Pamiętasz więzienie z jedynki Thiefa? Porównaj klimatem z więzieniem, do którego Garrett trafia np. wpadając do wody... Tak więc w Thiefa III gra się w miarę, lecz to już nie TO, co wcześniej... więcej kroków wstecz lub błędów niż usprawnień czy nowych dobrych rzeczy... Oczywiście dla graczy którzy nie mieli za dużej styczności z poprzednikami lub szukają w grze czegoś innego niż ja (np. grafiki, akcji), Thief III będzie może i najlepszy z całej serii...
Mariooshus [ Pretorianin ]
Yancy ----------->
Niestety, jak w poprzednich częściach miałeś jedną dużą mapę, tak w Thiefie III nie dość że lokacje są często uboższe, a sama mapa podzielona na np. 3-4 strefy. Za każdym razem loading...
Misio-Jedi [ Legend ]
Chłopaki, powiedzcie w końcu coś pozytywnego o tym Thiefie III, nie ma żadnych plusów ? Nie dołujcie biednego fana :(
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Ehh... duze mapy... w T2 genialna byla mapa, na ktorej biegalismy dlugo po dachach, zeby trafic do ogromnej fortecy 'Mechanikow'. Z daleka byla tak duza, ze wygladala jak bitmapa, pozniej okazywalo sie, ze normalnie mozemy (i powinnismy) do niej wejsc - poza tym miala pare pieter. I jak tu nie mowic, ze T3 to krok wstecz?
Septi [ Starszy Generał ]
Mariooshus --> ja nie za bardzo rozumiem po co oni tego loadinga zrobili,przecież mapy i tak nie są duże a Xbox jest w stanie wyciagnąć dużo wiecej niz Thief ma do zaoferowania,także nie wiem czemu twórcy coś takiego zrobili,może uważali że tak będzie ciekawiej.
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Misio --> napisalem, juz - plus widze jeden, zmienione otwieranie zamkow wytrychem :]
Yancy [ Senator ]
Ja już sam nie wiem. Naprawdę dużo sobie objecywałem po Thief3. Wychodzi jednak na to że lepiej dla mnie będzie jak wączę sobie, któregoś ze starych Thiefów, ewentualnie z misjami robionymi przez fanów. Na czyich opiniach się opierać - jeśli nie na opiniach innych fanów. Te zaś jak dotąd - są bardzo umiarkowane (delikatnie mówiąc).
Misio-Jedi [ Legend ]
Pamiętam jak pokazałem kiedyś Thiefa młodszemu kuzynowi, nie mogłem mu przetłumaczyć że to nie jest Quake ani Half-Life. Po paru minutach powystrzelał wszystkie strzały i stwierdził że "cienka ta gra" :)
picuś [ Generaďż˝ ]
A propo wielkich map , moze ktos opisac wrazenia z wycieczki po miescie ? Jak to w praktyce wyglada? Ile jest stref ladowania? Niech no uslysze ,ze miasto w T: DS jest mniejsze niż w T2 (dwie misje rozgrywaly sie w na tej samej mapie w miescie).
pasożyt [ amator brzoskwinek ]
nie zlikwidowali loadingu bo maja to gleboko w * gdzies... zrobili normalna konwersje z xboksa.jest oczywiste ze kazdy normalny pecet pociagnalby wieksze mapy jak nie w ramie to jest przeciez jeszce swap file.ale po co to robic jak i tak gre wszyscy łykną. tak samo jakby nie mogli zrobic najpierw gry na peceta , normalnej , a pozniej dopiero konwertowac na tego xboksa
Yancy [ Senator ]
Ja pamiętam jak grając pierwszy raz głowiłem się o co biega. Ogłuszonego strażnika wrzuciłem do basenu i po jakimś czasie misja kończyła się niepowidzenie bo zabijałem kogoś. Dopiero po jakimś czasie wpadłem na oczywistą rzecz - że strażnik się dusił w wodzie :)
Mariooshus [ Pretorianin ]
Misio-Jedi--------------->
Weź pod uwagę to, że wszystkie moje gorzkie słowa to żale zagorzałego fana serii.
Dla wielu gra może być spełnieniem jego oczekiwań...
Może za bardzo się czepiam...
Jak już pisałem wcześniej - nie znaczy to że gra jest słabiutka... lecz trochę cherlawy jest w porównaniu do swoich dwóch starszych braci...
Pozytyw (mam nadzieję że nim będzie) jest taki, że gra na razie jest w wersji 1.0. Możliwe, że wyjdzie jakiś patch poprawiający to lub owo (znikające fragmenty dachu, zacinanie się postaci, może animację przeciwniów wraz ze "zwijaniem się", czy ich upadanie przed uderzeniem). Ale w ten sposób raczej nie poprawią klimatu, który stał się bardziej "lajtowy"...
garrett [ realny nie realny ]
jestem rozczarowany :( tych plusów jest naprawde malutko
Mariooshus [ Pretorianin ]
Yancy - basen, niezłe, hehe
pasożyt - racja
picuś - bodajże 4 strefy... dodając do tego, hehe... tadam! uwaga uwaga! OSOBNĄ strefę, którą jest mieszkanie Garretta z korytarzem oraz 3 innymi lokalami mieszkalnymi... Generalnie - mało, mało i jeszcze raz mało... Gdy biegniesz, to w chwilkę przebiegasz całą strefę...
garrett [ realny nie realny ]
Yancy --> podobnie było chyba jak wrzuciłem strażnika do kominka :)
Mariooshus [ Pretorianin ]
A ponieważ gra jest łatwiejsza od poprzedniczek, to praktycznie można przez większość czasu biegać... Niestety Thiefik dostosowany został do (w wielu przypadkach lubiących nieskomplikowaną rozgrywkę) posiadaczy konsol...
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Jesli te plotki sie potwierdza to ani patcha, ani edytora, ani 4 czesci na PieCa mozemy nie zobaczyc:
Yancy [ Senator ]
Otóż to. Klimat. To najważniejsze. Jaki jest klimat T3. Wiele niedostatków można przeboleć jeśli gra zwala z nóg klimatem. A klimat Thiefa był rewelacyjny. Mroczny, wręcz zawiesisty. Postać Garetha odpowiednio tajemnicza i fascynująca. Story też niczego nie brakowało. Jak to jest w trójce - czy ktoś jest w stanie coś bliżej powiedzieć?
Septi [ Starszy Generał ]
Oke jak pogram w fulla dam znać co i jak,bo w przypadku dema raczej nie można zbyt wiele powiedzieć.Oke a teraz zmykać formatować dysk :].
Mariooshus [ Pretorianin ]
Yancy --------------->
Jak dla mnie zawsze 50 procent klimatu buduje dźwięk. Odgłosy zombiaków w porównaniu do poprzednich raczej przywodzą na myśl płaczliwe zawodzenie. Nie powodują tego, że nawet nie widząc zombiaka, sam jego odgłos powodował ciarki na plecach... Z kolei co do dźwięków w podkładzie, trzymają "Thiefowy" standard, czyli ok.
Full klimatu buduje też w Thiefie to, że wiesz, iż najmniejszy błąd spooduje wykrycie/zaatakowanie ciebie... jako że tu gra się łatwiej, możliwość wykrycia twojej postaci spada - klimat też spada... W Thiefie 1 i 2 stało się w jednym miejscu nieraz bardzo długo, żeby przejść dalej... Tu wystarczy że pobiegniesz za postacią w cień - ona zaniepokojona zaczyna cię szukać - ty skradając się idziesz w cieniu dalej, podczas gdy strażnik się cofa szukając cię... Gra jest łatwiejsza...
Lokacje - graficznie w większości mają klimat. Żeby tylko były większe...
Filmiki - rysowane - super!, rendery - słabszy klimat...
ttwizard [ Generaďż˝ ]
_Luke_ --> Ja niewiem jak na takim sprzecie Thief 3 moze ci skakac :) Ja gram w 1024 x 768 full detale i lekko zwalnia w niektorych miejscach z duzym skupieniem swiatła. Moj sprzet to Athlon 1ghz 384 sdr i gf 4 ti ^_^ Oczywiscie demko testowalem.
Widze tu same negatywne posty. Jezeli mialbym oceniac Thiefa 3 po demku to musze przyznac, ze spelnilo moje wymagania ^_^ Jedyne wady to wspomniany "loading", niezbyt duza mapa w stosunku do poprzednich czesci i wygląd Garreta, czyli ogolnie tryb tpp, ktory zostal dodany przez x-boxa ;/ Zresztą te wady sa wina konwersji na x-boxa. Niech mi teraz jakis zatwardzialy konsolowiec nie przyzna racji...;/
_Luke_ [ Death Incarnate ]
ttwizard --> jedyne co mi przychodzi do glowy to to, ze masz karte nv. Moglbys odpalic fraps'a i wkeic ilosc klatek na sekunde powiedzmy na poczatku pierwszego etapu przy strazniku z pochodnia?
Maevius [ Czarownik Budyniowy ]
Nie jest tak zle - sprobojcie potraktowac swieczke stojaca na szafce lukiem z broadband arrow - najlepiej celujac w srodek swiecy..
Maevius [ Czarownik Budyniowy ]
Btw, u mnie Thief 3 smiga bezproblemu na Radeonie 9700 PRO, p4 1.8 i 512 ddr.. w 1024x768 x AAx4 x ANIZOx16
Radaar [ Konsul ]
dodam pare slow od siebie - nie gralem jeszcze w Thief'a 3, ale po Waszych wypowiedziach zaczynam sie bac...
doladowywanie poziomow to dla mnie porazka, widzialem jak to wyglada na filmie i rece mi opadly. nie wiem jak to jest, czy producenci naprawde nie wiedze co robia? czy nie rozmawiaja z fanami na temat jak ma wygladac i dzialac gra? czy nie maja betatesterow? ehhhhh....
_Luke_ --> mapa o ktorej mowisz to moja ulubiona, po prostu dzielo sztuki, jeszcze mile wspominam misje z latarnia, to byly czasy
zycze producentom, aby ta gra sie sprzedala jak najslabiej - moze sie czegos naucza albo niech zmienia zawod...
Mariooshus [ Pretorianin ]
Radaar -------->
Miejmy nadzieję, że będzie podobnie jak w przypadku Prince of Persia... Wyszła słabiutkatrzecia część: Prince of Persia 3D, a niedawno superancki Sands of Time. Zeby podobnie było w wypadku Thiefa...
picuś [ Generaďż˝ ]
Radaar - Ta gra sprzeda sie slabo , zainteresowanie Thiefem na E3 bylo z tego co wiem raczej niskie + brak edytora.
Maevius --> A gdzie wlaczales AA ? W opcjach od karty? Widzisz roznice w grze z wylaczonym AA ?
Maevius [ Czarownik Budyniowy ]
picus - Tak, w opcjach karty, a roznice widac golym okiem.
picuś [ Generaďż˝ ]
Maevius -- Ok , pytalem bo u mnie na R9700 ustawianie AA i filtrowania Anio.. w opcjach kg nic nie dawalo w demie.
ashia [ Pretorianin ]
no na Thief 3 zawiodłem się okrutnie, gra straciła cały swój klimat a wdodatku inteligencja przeciwników jest żenująca, przykład: przestraszyłem jakiegoś kolesia, więc gostek pobiegł po straże ponieważ był to korytarz więc przylgnąłem do ściany a strażnik szedł obok mnie a najśmieśniejsze jest to że ten wystraszony wrócił i zaklinował się między nami dwoma, jak w końcu udało się mi przepchać ten korek to strażnik poszedł dalej mrucząc coś o szumie wiatru. Nie mówiąc już o pani która w drugiej misji taranuje stół, wygląda to przekomicznie.Ech wracam do dwójki
I żeby im czasem nie przyszło do głowy System Shock 3 robić, wystarczy już tych gniotów Thief 3, Deus Ex 2.
pozdrawiam
Ryslaw [ Patrycjusz ]
Moje zdanie jest lekko odmienne od wiekszosci, gdyz mi sie gra szczerze podoba. Mimo sporej liczby baboli technicznych, o ktorych juz wspomniano, najwazniejsze pozostalo - czyli klimat i kapitalna historia.
Co do wymagan sprzetowych, to rzeczywiscie wyglada na to, ze developerzy sie nie popisali, popelniajac przy tym mnostwo bledow technicznych przy samym projektowaniu poziomow - szczegolnie chodzi mi o dobor tekstur i ich mapowanie.
Jesli chodzi o szybkosc dzialania to nie narzekam, pewnie dlatego, ze gram w wersje xboxowa :)
Ryslaw [ Patrycjusz ]
A co do poziomu trudnosci, to trzeba grac na "expert" - to chyba jasne :)
Mariooshus [ Pretorianin ]
Rysław --------->
jeśli się nie mylę - dużo udzielałeś się w cyklicznym wątku Thiefa. Masz więc duże doświadczenie i conieco możesz napisać. Czy wg. ciebie nie jest prościej w porównaniu do 1 i 2?
Mariooshus [ Pretorianin ]
expert - ok, ale poziom trudności to tylko ilość zadań do wykonania, przedmiotów do zebrania i niemożność killowania. NIe ma wpływy na zachowowanie się strażników czy postaci non-combat...
Ryslaw [ Patrycjusz ]
Mariooshus --> czy ja wiem? Jestem na razie na poczatku rozgrywki i zwykle staram sie grac tak, zeby nie zostac w ogole zauwazonym. Na razie nie jest zbyt trudno, ale z tego co wiem, w polowie mniej wiecej robi sie znacznie bardziej wymagajaco.
Ryslaw [ Patrycjusz ]
Mariooshus --> z tego co wiem, poziom "expert" wplywa rowniez na AI przeciwnikow, i to znaczaco.
Mariooshus [ Pretorianin ]
chyba że tak... troszkę mnie uspokoiłeś, bo na razie poziom trudności za wysoki nie jest (jestem w misji następnej po dokach). Żeby kombinacja biegania i krycia się przy ścianie w większości przypadków dawała gwarancję sukcesu - do tego Thief do tej pory mnie nie przyzwyczaił...
Mariooshus [ Pretorianin ]
Czy pamiętasz może źródło o zmianie zachowania przeciwników w zależnoiści od poziomu trudności?
Ryslaw [ Patrycjusz ]
Chyba kiedy zmieniasz poziom trudnosci to zmieniaja sie wspolczynniki straznikow. Jest to pokazane na ekranie zmiany poziomu trudnosci.
Yancy [ Senator ]
W Thiefa 1 i 2 oczywiście grałem na Expert. Dziwne nie jest :) Thief z założenia miał być przecież grą wymagającą i trudną. Nie nastawioną na walkę, ale na jej unikanie. Ktoś napisał że wystarczy wbiegnąć w cień i już strażnik przestaje nas widzieć. Jeśli tak - to patent raczej podobny do tego z "Manhunta", a nie oryginalnego "Thiefa".
Doładowywanie poziomów co kawałek - skutecznie psuło mi zabawę w "Morrowinda" - jeśli tu jest podobnie - dziękuję bardzo.
Widok TPP? Kwestia gustu. Nie widziałem, więc się chwilowo nie wypowiadam. Ale co niby było nie tak z widokiem FPP? No tak, nie za bardzo pasuje do gry konsolowej...
Co do bugów. Jeśli faktycznie są tak widoczne i bywają irytujące, to za pięknie nie jest. Coś mi się zdaje że konsola Microsoftu wyrządziła więcej złego graczom niż dobrego. Najpierw psioczenie na "Deus Ex 2", teraz "Thief 3". Oby tylko nie powstał "System Shock 3" i początkowo tylko na X-a.
Prywatnie nie mam nic przeciw konsolce - mam PS2, żeby ktoś nie myślał że mam uraz do grywania na takich ustrojstwach :)
Misio-Jedi [ Legend ]
CHWILA, MOMENT !!!
- To Thief III jest z widokiem TPP ??????!!!
Ryslaw [ Patrycjusz ]
Jesli chcesz, mozesz wlaczyc tryp TPP. Ja gram w FPP.
Misio-Jedi [ Legend ]
Ryslaw ---> Uff!!! Już się przestraszyłem (nienawidzę TPP).
Trollf [ ]
Yancy -> doladowywanie poziomow w Morro mozna wylaczyc w pliku konfiguracyjnym, wtedy dane sa czytane na biezaco i nie pojawiaja sie zadne okienka informujace o wczytywaniu kolejnej lokacji podczas zwiedzania terenu - tylko trzeba miec troszke lepszego kompa (szczegolnie szybki odczyt z dyskow i duzo pamieci ram), bo inaczej troszke to zamula...
Yancy [ Senator ]
Trollf ---> :) Dzięki stary, a szkoda że mi wcześniej nie powiedziałeś o tym :) Jakoś nie przypominam sobie by w instrukcji obsługi było cokolwiek napisane o tym...
A co do widoku w Thief3, to wydawało mi się że raczej jest odwrotnie, tzn. - jest w trybie TPP, a można sobie ustawić FPP.
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Jesli ktos (tak jak ja) nie lubi nowego, wiesniacko-konsolowego Hud'a, swiecacych lupow i tym podobnych 'ulatwien' - niech sprobuje uzyc tego:
Yancy [ Senator ]
Jeszcze trochę i trzeba będzie zmienić tytuł tego wątku na "THIEF 3 - kończ Waść, wstydu oszczędź..."
Ths [ Konsul ]
Troche chyba przesadzacie. Mi ta gra bardzo się podoba, a dopiero zacząłem garć. Grafika bardzo mi się podoba i kilka innowacji o których nie będę pisał żeby nie popsuć wam tak dobrego wrażenia jakie ja miałem.
Midgardsorm [ Generaďż˝ ]
w 2 misji gdzi jest tajemny guzi do otwarcia krypty ?
dzieki za pomoc
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Hehe... nie moglem sie powtrzymac (z forum ttlg) :)
www.hucklebarry.com/1.jpg
www.hucklebarry.com/2.jpg
www.hucklebarry.com/3.jpg
_Luke_ [ Death Incarnate ]
W tym watku opisane sa po kolei rozne bardzo ciekawe ustawienia. Radze przeczytac, mozna wylaczyc przykladowo oblesne, niebieskie podswietlanie itp.
https://www.ttlg.com/forums/showthread.php?p=1041412
Tu jest 'patch' pozwalajacy na pare rzeczy (wylaczenie sladu po strzalach itp)
https://cobaalt.free.fr/T3_patcher.zip
Rowniez radze poczytac: https://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=83310&page=1&pp=25
Jeszcze troche i T:ds stanie sie grywalny :] I juz nie przypomina tak interfejsem konsoli.
Yancy [ Senator ]
Luke ---> Screeny mocne :) Naprawdę idzie się pośmiać :)
Axl2000 [ ignoruj mnie ]
Graficzka całkiem ładna, PS jednak slicznie działają, na tym obrazku miałem z dobre 4fps :)
Axl2000 [ ignoruj mnie ]
ech, nie wszedł obrazek poprzednio
Axl2000 [ ignoruj mnie ]
https://acn.waw.pl/axl2000/T3.avi ---> pod tym adresem od 2:00 mniejwiecej bedzie leżał przez 24h filmik ~6:30s z T3 który nagrałem, nic szczegolnego, moja 1 rozgrywka to była i to w środku nocy (dopiero co nagrywalem) wiec nie oczekujcie cudów, jednak jak ktos jeszcze T3 niema to moze narobie mu smaczka :) Jak sie przyjzec to widac na tym filmiku takze bledy z gry :) Pozdrawiam!
Yancy [ Senator ]
No to ssam ten filmik :)
Yancy [ Senator ]
Mam trochę mieszane odczucia po tym filmiku. Z jednej strony, dynamiczne światła i cienie wyglądają dobrze i zawsze coś takiego chciałem zobaczyć w Thief, z drugiej strony, coś jakby było nie tak w tym wszystkim.
No i efekt smug za strzałami - faktycznie wieśniacki ;)
Axl2000 [ ignoruj mnie ]
Yancy chodzi CI o tą pomarańczową? Jesli tak to to strzała świszcząca ;) zeby pobiegli tam gdzie ona leci, taki niepotrzebny graficzny bajer...
Yancy [ Senator ]
Axl ---> A jaki świst wydaje ta strzała? Może "X-Box, X-Box, X-Box"... i wtedy przybiegają Hammeryci z wielgachnymi młotami...
ttwizard [ Generaďż˝ ]
_Luke_ --> Jak tylko dorwe pełna wersje zamieszcze wynik frapsem. Demka juz nie mam... ( przeszedlem 3 razy :)
Kacperczak [ ]
Misiem podoba. Nawet bardzo. Większość "wad" wcale nie przeszkadza - ani to, że poziomy są małe (bo wcale takie małe nie są), ani to, że się doładowują (bo u mnie ładują się naprawdę szybko). XBoxyfikację widać, ale tym razem (odwrotnie niż w DX IW) nie przeszkadza, Thiefa na szczęście nie ogłupiono tak jak nowego Deusa.
Thief wygrywa fabułą, która rozkręca się, jak zwykle w thiefach, powoli, ale jak już zacznie... to znajdźcie mi drugą taką (no może poza T1) grę!
Grafika w nowym Thiefie rozwala, w pozytywnym sensie. Nie jest dopieszczona i wymuskana jak w niektórych najnowszych grach (Prince of Persia) czy efekciarska (na granicy? kiczu) jak w FarCry, ale pasuje do konwencji - "grubo ciosane" proste bryły, ostre cienie, silny bump oddający fakturę starych kamieni, witraże z mętnego szkła - idealnie oddają klimat ponurych, zimnych quasi-średniowiecznych murów w których toczy się gra. Drobne smaczki - jak wpadające przez okna promienie światła, czy błyszczące w promieniach księżyca drobiny pyłu sprawiają, że miejscami jest autentycznie piękna.
Dźwięk - w Thiefach zwykle na bardzo wysokim poziomie, w trójce, pod każdym względem jeszcze lepszy niż poprzednio. W Thiefa po prostu TRZEBA grać w nocy, przy zgaszonym świetle, z dobrymi słuchawkami na uszach (a jeszcze lepiej - z Audigy 2 i zestawem 5.1). Czapki z głów.
Nie chcę, żebyście myśleli, że nie widzę wad. Pewnie, są - nie ma moich ulubionych strzał z linami, nie ma wody (szkoda...), nie ma wielkich map - jak ta z bieganiną po dachach w T2, AI czasami trochę głupieje, animacja postaci i ragdoll kuleje, niektóre modele po prostu nie są najlepsze... ale moim zdaniem to wszystko nie ma większego wpływu na jakość zabawy.
Co więcej, poprzednie części też miały masę błędów - Grafika w T2 w chwili premiery była już mocno przestarzała, mapy były duże ale raczej puste (uważam że mapy w T3, choć mniejsze, są na bardzo wysokim poziomie), sprzęty i mniejsze przedmioty lubiły czasem fruwać kilkanaście centymetrów nad ziemią, a AI dawało się łatwo ogłupić (a przed pierwszą łatą w T2 było tragiczne).
Gram na poziomie Expert i staram się zachowywać, jak na master-thiefa przystało - nikogo nie zabijam, staram się nie ogłuszać, skradam się skulony, trzymam cieni, ogólnie zachowuję tak, żeby moją wizytę znaczyły tylko kolejne ubytki w złocie i klejnotach i żeby nikt nie wiedział, kiedy właściwie zginęły. Moje interakcje z AI są raczej ograniczone (i może przez to nie zauważyłem wad w AI o których niektórzy z Was piszą), ale tak właśnie powinno się (moim zdaniem!) grac w Thiefa i w takiej formule zabawy Deadly Shadows wymiata. Ocieka wręcz klimatem :)
Wygląd Garreta mi nie przeszkadza, bo zwyczajnie go nie oglądam - gram cały czas w trybie FPP.
Thiefa bardzo fajnie się tweakuje. Ja wyłączyłem sobie podgląd otwierania zamka (to te małe kółeczka na dole z prawej) - teraz żeby otworzyć zamek, muszę obserwować łapki Garreta i mechanizm zamka - tak jest imho dużo fajniej. Zmniejszyłem też odblaski na kosztownościach i ślad, jaki zostawia lecąca strzała. Zastanawiam się też, czy nie podkręcić czujności strażników, ale chyba zostawię jak standardowo jest na expercie - to ciągle gra, i ma mnie przede wszystkim dobrze bawić :)
======
Z tego co czytałem wyżej, Thief jest grą bardzo wymagającą. Jednak na moim sprzęcie (A2500+, 768MB RAM, Radeon 9600XT, stosunkowo czysty WinXP) przy maksymalnych detalach, w rozdzielczości 800*600 gra działa gicio. Nie z płynnością UT2004 (100fps etc), ale na potrzeby skradanki w sam raz.
picuś [ Generaďż˝ ]
Coż im dalej zaglebiam sie w gre tym lepiej to wszystko widze.
Fabula jak napisal Kacperczak rozkreca sie powoli ale ciekawie, balem sie tych filmikow robionych na engine? ale z drugiej strony biorac pod uwage budowe nowego zlodziejaszka (slowne wprowadzenia przed mijsja i po niej, w miescie itd) to wcale nie jest taki zly pomysl.
Grafika - im dalej w las tym lepiej , zwlaszcza dynamiczne oswietlnie buduje klimat , lokacje takie jak fabryka Mlotow to majstersztyk imho , mam nadzieje , ze dalej bedzie jeszcze ladniej.
picuś [ Generaďż˝ ]
Czy ktos natknal sie na kamery w grze , ewentualnie jakies inne pozostalosci po Mechanikach ?
lotnik77 --> Ale karta na ktorej T:DS idzie na full detalach jest juz od 2 lat na rynku.
Yancy [ Senator ]
Nie ma strzał z linami? Czego jeszcze nie ma w porównanu z Thiefem 1 i 2?
A tak na marginesie, to moim zdaniem w Thiefa 1 i 2 gra się nadal spoko i podstarzała grafa nie wpływa wielce na zabawę. To samo w System Shock 2, czy Deus Ex. Kolejnym dziwacznym posunięciem było ustawienie wymagać na WinXP/2000 only. Ogólnie, to wygląda trochę tak jakby twórcy skupili się głównie nad wersją konsolową, a ta dla PC była zrobiona tak przy okazji.
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Wczoraj grałem w demko. Muszę powiedzieć, że świetne :)
Znalazłem w nim śmieszną wade :) Zabiłem rycerza, a on leżąc na ziemi machał do mnie ręką hehe
Ogólnie demka przyczyniło się do tego, bym kupił sobie pełną wersje. Mam nadzieje, że nie pożałuje.
kanold [ Legionista ]
Zgadzam się z Kacperczakiem w całej rozciągłości!
Co prawda, dopiero zakończyłem misję w Katedrze Hammerytów, ale już muszę przyznać że gra spełniła moje oczekiwania.
Jeżeli grając w nocy przy zgaszonym świetle i słuchawkach na uszach, muszę co godzinkę robić przerwę na szluga, bo emocjonalnie nie wydalam to coś znaczy. Czyli klimat jest utrzymany a to w tej grze liczy się najbardziej.
Jedynie co mnie najbardziej wqurzyło to zatrzymanie stanu mapy po przejściu na kolejną. A mianowicie miałem takie zdarzenie:
Aby wejść do fabryki Hammerytów musiałem w jakiś sposób odwrócić uwagę strażnika przy bramie, który ponadto stał przy elektrycznym oświetleniu. Podejść do niego i walnąć pałką nie było szans, tym bardziej że musiałbym podejść go od przodu. Pozostało walnąć gdzieś w róg strzałkę hałasującą. Tak też zrobiłem. Strażnik polazł tam gdzie się tego spodziewałem i szybko teren miałem pod kontrolą.
Powolutku, aby nie narobić hałasu "popędziłem" do bramy fabryki. Na ułamek sekundy przed wejściem w niebieską mgiełkę zmiany mapy, usłyszałem głos strażnika, który coś zaczął krzyczeć w moim kierunku. Musiał gnojek w porę wrócić pod bramę, zanim zniknąłem za jej progiem.
Załatwiłem co miałem załatwić w fabryce i nie pozostało mi nic innego jak wrócić na nieszczęsny plac przed bramą fabryki. Tuż po przekroczeniu mgiełki, usłyszałem mojego zdenerwowanego strażnika, który mógł wreszcie zakończyć poprzednio niedopowiedzianą sentencję! ZGROZA!
I w brew moim zasadą musiałem dziada załatwić w klasyczny sposób - nożykiem.
Gdyby nie to, to grze dałbym 9/10 pkt., a tak daje 8/10. Zaznaczając jednocześnie, że 75% tej punktacji zależy od klimatu/grywalności a tylko 25% to grafika, dźwięki i pozostałe elementy.
Yancy [ Senator ]
kanold ---> Czyli na poziomie expert nie ma założenia "nie zabić nikogo"? Przy takim założeniu opisana przez Ciebie sytuacja wymagała by odjęcie od oceny 2 pkt...
kanold [ Legionista ]
Yancy ---> Masz rację. Teraz zdałem sobie sprawę, że zaliczyło mi misję wbrew zakazom zabijania! Kolejny BUG.
Mariooshus [ Pretorianin ]
kanold ---------------->
może niekoniecznie... ja też staram się grać na najwyższym poziomie, ale zdarzyło się, że przeoczyłem ekran ustawiania poziomu trudności koncentrując się na briefingu... Dopiero przypominając sobie o tym, potem restartowałem misjkę od nowa... Możliwe że podobnie było u ciebie...
Kacperczak ---------->
Pisząc o wwszystkich zauważonych błędach podkreślałem kilkakrotnie, że uważam iż gra jest warta tego, by w nią zagrać. Gdybym miał oceniać Thiefa III na podstawie tego, co do tej pory przeszedłem, to dałbym grze wysoką ocenę, lecz byłaby ona niższa niż dana częściom 1 i 2. Oczywiście, ogólnie w III opowieść, dźwięk i klimat są na wysokim poziomie. Jednak uważam iż ta część mogła być lepsza, a jeśli by nie brać pod uwagę grafiki, to zawiera elementy uwsteczniające (np. mgła dzieląca poziom), jak i elementy które z założenia mając urealnić grę - zostały nie do końca dobrze opracowane, (np. postacie "zwijające się " lub podające przed uderzeniem pałką, niemożność przytrzymania pałki w górze). Zobacz też, że nawet na najwyższym poziomie można prawie cały czas biegać, tylko będąc bardzo blisko przy postaciach skradając się...
Yancy [ Senator ]
Mariooshus ---> Że jest warta zagrania? Nie wątpię. Ale odpowiedz mi na to pytanie w innych kategoriach. Czy jest to gra warta wydania na nią 149zł (a taką kwotę znalazłem w Cenedze) i zmiany systemu operacyjnego na XP/2000.
Mariooshus [ Pretorianin ]
To zależy jak dużym fanem Thiefa jesteś :-) Ludzie wydają dużo większe pieniądze na rzeczy które im się podobają lub by ciekawie ich zdaniem spędzić czas... Z kolei Widows XP jest wymagany przez coraz więcej aplikacji użytkowych oraz gier. Biorąc to pod uwagę będziesz miał już spokój na przyszłość...
Yancy [ Senator ]
Jestem wielkim fanem Thiefa, ale też nie lubię tracić niepotrzebnie kasy. Do tego nie ze względu na możliwości czasowe - gry dobieram dość starannie. Teraz np. tłukę sobie w stareńkiego Deus Ex :) W kolejce czeka kilka tytułów, na które może bardziej warto kasę oszczędzić. O to mi chodziło.
Zmiana Windy, jakoś dotąd nie była mi do życia niezbędna... Nie zaprzeczam że zmiana na XP mogła by mieć pozytywne skutki, względnie można stać się posiadaczem dwóch systemów. Ale to nie miejsce na dyskusję "O wyższości Świąt Wielkanocnych na Świętami Bożego Narodzenia".
Mariooshus [ Pretorianin ]
Jeśli bym jechał tylko na oryginałach i miał ograniczony budżet na gry...
Czego skutkiem wybierałbym najlepsze tytuły do pogrania...
Thief mimo swych wad byłby grą, którą bym kupił w pierwszej kolejności.
meli [ Pretorianin ]
czy jest jakaś realna szansa aby odpalić T3 pod win98, jakiś patch, sztuczki ....cokolwiek
Yancy [ Senator ]
meli ---> Zapewne nie. Chyba że Razor w swoim RIP-ie dodał taką możlwiwość ;)
Judith [ Gladiator ]
Na początku T3 może sie wydawać kiepski, ale wraz z rozwojem fabuły mamy doczynienia z coraz lepiej zoptymalizowanymi poziomami - im dalej tym gra chodzi wyraźnie lepiej. Nie wspominając o świetnej fabule! Poniżej kilka tricków umożliwiających spokojne granie w t3:
Sterowniki dla posiadaczy kart radeon (catalyst 4.4 na wyższych nie da się grać):
https://www2.ati.com/drivers/wxp-w2k-catalyst-8-00-040322a-014266c.exe
Posiadacze kart Nvidia mogą ze spokojem używać ostatnich sterowników, pod warunkeim że mają zainstalowanego DX'a 9.0b
Gra posiada sporą ilość plików ini, w których możemy pogrzebać, zmieniając tym samym mnóstwo parametrów - od charakterystyki sterowania, po wygląd HUD i kolorystykę
* CZUŁOŚĆ MYSZY:
[Engine.PlayerInput]
MouseSensitivity=50 zmień na tobie odpowiadającą
* OPÓŹNIENIE RUCHÓW MYSZY:
[Flesh]
zmień MouseLagThreshold=75 na MouseLagThreshold=0.
(występuje ona dwukrotnie, zmień obydwie wartości)
* USUNIĘCIE FILMÓW Z LOGIEM FIRM I INTRO:
[PCStartup]
ShowIntroMovies=True zmienić na ShowIntroMovies=False
* USUNIĘCIE KOŁYSANIA WIDOKU:
"-- NORMAL GROUND MOVEMENT --"
zmień wszystkie wartości od [Forward1] do [Forward6]
w miejscu:
"Translate=false"
zamień na:
"Translate=true"
* SZYBSZE WYCHYLANIE SIĘ:
Zmień wszystkie wartości [LeanLeftStart] aż do [LeanRightEndCrouching]
w miejscu:
"Speed=1"
zamień na:
"Speed=2.5"
* MNIEJSZY KOMPAS / LIGHTGEM
Otwieramy T3Ui.ini
[LightGem]
Change Scale_X=1.0 --> Scale_X=0.8
Change Scale_Y=1.0 --> Scale_Y=0.8
Change Scale_Z=1.0 --> Scale_Z=0.8
[CompassWindow]
Jak wyżej:
Scale_X=0.8
Scale_Y=0.8
Scale_Z=0.8
* MNIEJSZE INVENTORY I BRONIE
Otwieramy T3Ui.ini szukamy
[ItemCycleWindow] oraz [WeaponCycleWindow]
Tutaj podobnie jak w przypadku kompasu:
Scale_X=0.8
Scale_Y=0.8
Scale_Z=0.8
Posiadacze Radeonów powinni zwrócić uwagę na poniższy fragment pliku Default.ini i zmienić część podanych wartości na poniższe:
[Flesh]
; TTP 26348 - set light and shadow intensity tolerances to zero will impede performance,
; but it will fix this bug. They were 10 & 30, respectively. Ian and John Talley will attempt
; some optimizations later.
LightIntensityTolerance=10
ShadowIntensityTolerance=30
StaticVPScale=100
DynVPScale=3000
DynVPMinRotationRate=3000
Overbright=True
Multisample=0
UseNewConversion=True
MaxAnisotropy=0
MipFilter=2
MouseLagThreshold=0
RemapRogueUVs=false
UVThreshold=500
MouseLagThreshold=0
----------------------------------------------------
Macie dosyć pytań o przejście ze strefy do strefy? Oto patcher usuwający to paskudztwo:
https://members.chello.nl/g.lei/thief/patcherFullVersion.exe
UWAGA! Zróbcie kopię pliku T3main.exe, bo w kilku miejscach patcher blokuje przejścia do następnej strefy (bug do poprawienia)
----------------------------------------------------
WAŻNE!
Poniżej znajduje się link do programiku, usuwającego to durne niebieskawe podświetlenie (można je potem zamienić na dowolny kolor, np. taki jak był w poprzednich częściach) i poprawiającego kilka innych drobiazgów. Trzeba go rozpakować do folderu System:
https://kotisivu.dnainternet.net/jouni/T3_patcher_by_Myagi.zip
-------------------------------------------------------
Jeśli zaś nikomu nie chce się grzebać godzinami w plikach, macie tu gotowca, w postaci zmienionego HUD'a:
https://kotisivu.dnainternet.net/jouni/HudMOD_2.rar
superzabijaka [ Konsul ]
hehehe, ten fragment z "flesh" to moja robota!. Zapodałem to na forum TTLG pod pseudo "Dareczek". A ta optymalizacja nie powstala z myślą o Radeonach tylko Gforce 3 który posiadam. Poprostu chciałem uruchomić gę na b. starych ale b. szybkich sterownikach 27, 28.... ale przeszkadzały mi (ekran był wypełniony jedną barwą) efekty na buforze których te stery nie akceptują. Więc trzebabyło je przytłumić aby podczas gwałtownych ruchów myszki było cokolwiek widać. Efekt eliminuje poprostu motion blura i umożliwia grę na starszych szybszych sterach (25% boost). Jest tylko jeszze problem z cieniami które się kaszania i na razie nie wiem jak temu zaradzić:(.
pozdro.
Rijen [ ignoruj mnie ]
Ja powiem tyle ze gra jest calkiem niezla trzeba miec tylko w miare dobry komp.
Jedynie co mnie strasznie denerwuje to dosc male mapy, oraz kiepska animacja przeciwników oraz najbardzjej kiepskie all. Ale reasumując jest więcej plusów niż minusów, polecam kazdemu fanowi i nie tylko!!!!!!
Judith [ Gladiator ]
Heh, superzabijaka, oddałeś przy okazji przysługe włascicielom radeonów - ja ten fragment kodu znalazłem na forum ion storm, z adnotacją, że pomógł on włascicielowi R9800pro, :))))
Z resztą spójrz tutaj, kolejny dowód, że działa :)))
piniusz [ Generaďż˝ ]
Potwierdzam:) Chodzi bardzo szybko, teraz mam ochote grac:)
Oczywiscie na R9800Pro:))
Tak jak napisalem w watku, ktory wskazal Judith:)
mom [ Centurion ]
Mi rowniez gra sie podoba. Na razie jedyna wada jaka mi przeszkadzala to poziom trudnosci. Pierwsza misje przeszedlem myslac ze AI jest bardzo czujna wiec sie dobrze bawilem - ale w katedrze hammerytow okazalo sie jest wrecz przeciwnie.
Na szczescie wygrzebalem cos co nazywa sie thief bot - ktory pozwala na wlasnoreczne ustawienie kilku parametrow w grze - przedewszytkim czujnosci AI - wzroku i sluchu. Po ustawieniu wzroku na 1.8 a sluchu 2.1 mozna grac:)
Tyle ze to ZNACZNIE powyzej experta:)
Ustawiam sobie gre na hard (nie lubie polowania na ukryta gdzies ostatnia monete) i AI na extra mega hard za pomoca thief bota.
Natomiast klimat gra ma znakomity - grafika i dzwiek buduja go bardzo skutecznie.
ponizej link do thiefbota
mom [ Centurion ]
A tu taka mila rzecz