Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]
Forum CM: Soldiers - zajebista gra
Oto, prosze ja was, zajebisty rts osadzony w realiach 2wś. W miarę realistyczny i bardzo grywalny(czołgi nie mają pasków życia:).
GenArieL [ Konsul ]
no to sciagam sie zobaczy
Piechur [ Centurion ]
Jest jakaś strona tej gry? Nie chce mi się ścągać 255 MB żeby się przekonać...
Kroitzman [ Konsul ]
producentem jest codemaster, wiec na ich stronach. gra sprawia duzo lepsze wrazenie niz wczesniejsze wynalazki, ale piechota nadal ma paski życia :(
Marder [ Konsul ]
Właśnie sobie troszkę poszpilałem. W grze można robić ładną rozpierduchę. Dewastacja domów, pojazdów wroga wszelkiej maści od motocykli aż na Panterach kończąc. Niewątpliwie jest to ciekawa pozycja z uwagi na to że realizm jest na zdecydowanie większym poziomie niż w zwykłych RTS-ach. Czołgi faktycznie nie mają pasków energii za to jest narysowany schemat pojazdu i podświetla się na czerwono jakiś element który zoztanie uszkodzony-zniszczony. W taki właśnie sposób zorientowałem się że mój dzielny Sherman stracił prawą gąsienice. Do czołgu przyporządkowana jest załoga a więc aby nim sterować trzeba wprowadzić do środka żołnierzy. Zauważyłem że można przejmować wrogi sprzęt (czolgi, pojazdy opancerzone, działa). Piechota może zajmować w wyznaczonych miejscach okopy i rowy strzeleckie. Akcja gry jest szybka, momentami za szybka pozostaje więc niekiedy wcisnięcie pauzy. System wydawania rozkazów to typowy rts, zołnierze mają paski życia i jeśli nie są ulokowani za jakimś murem czy inną naturalną przeszkodą to szybko giną. Widać nawet wypadającą im z rąk broń. Działa czy np czołgi posiadają dwa rodzaje pocisków AP i HE. Można ją wybierać lub pozostawić to AI komputera.
Generalnie gra jest ciekawa i polecam demo do wypróbowania. Niestety co by nie powiedzieć wciąż jest to bardziej rts niż gra taktyczna i naprawdę daleko jej do CM. Ale i zamierzenia twórców właśnie takie były. Wciąż nie mogę doczekać się Wartime Command żeby sprawdzić czy będzie on w stanie znokałtować mistrza wszech wag wielkiego Coooommmbbbaaaatt Misssiiionnn.
edwinos [ Centurion ]
Ja ze swej strony dodalbym, ze dzieki klawiszowi Backspace mozna zwolnic tempo rozgrywki i w tym czasie dokonac paru ruchow (polecen), na ktore nie byloby czasu w trakcie normalnej rozgrywki.
Tryb Direct, tez ma swoje plusy, nastepuje wstepne "przycelowanie" (namierzenie celu, okreslenie odleglosci, pokazuje, czy jest szansa trafic cel). Podoba mi sie takze to, ze w momencie trafienia w wieze, czy korpus, niestety czolg nie strzeli juz w bok, pozostaje mu strzelac w przod i to nie zawsze, gdyz jesli czolg stoi na nierownosci terenu, to zmienia sie kat strzalu.
Takze obsluga np dzial czolgowych inaczej przebiega, gdy zaloga jest w komplecie (czas na przeladowanie i wystrzal jest znacznie krotszy), niz gdy brak powiedzmy celowniczego, czy ladowniczego.
Ja mam pytanie co dokladnie oznaczaja litery AP i HE przy pociskach (domyslam sie ze jedne to przeciwpancerne...ale ktore, a drugie to.....?? burzace ? odlamkowe ? )
merkav [ Aguś ]
High explosive czyli po naszemu odlamkowe (burzace)
zarith [ ]
ap - armor piercing
he - high explosive
gierkę odpaliłem na moment i, jak na rts... całkiem całkiem (zastrzeżenie: jak na rts:P)
ZaharCM [ Centurion ]
A moj sherman strzelal do pzIV w bok z 5 m. trafia, i.... nic!!
:)
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
Bardzo lubie Pz. IV, wiec chyba sciagne to demko ;)
Parias24 [ Chor��y ]
Panowie a tak przy okazji pytam bo nie chcę zaśmiecać Forum nowym wątkiem: czy grał ktoś w niemłodą juz grę która wyszła ze stajni SSI (chyba) SOLDIERS AT WAR? Gra była ponoć podobna do starego dobrego UFO?