GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Komenda w Turbo Pascalu

27.05.2004
14:50
smile
[1]

the_dzieciols [ Junior ]

Komenda w Turbo Pascalu

Co mam wpisać i w którym miejscu w Turbo Pascalu, aby ekran mi nie znikał jak coś nacisne? tzn. zrobiłem taki mini-programik, że np. nacisne "1" i mam napisane "nacisnąłeś jeden!" ale jak nacisne "1" to mi sie wyłącza ten taki dosowaty ekran i wraca do standardowego niebieskiego ekranu z formulami... dopiero jak wlacze jeszcze raz ctrl+f9 to widze ten napis ktory sie wczesniej wyswietlil ale nie zdazylem go zobaczyc bo mi sie wylaczylo :/

27.05.2004
15:01
[2]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

można na samym końcu dodać linijkę
readkey;
lub
readln;

27.05.2004
20:49
smile
[3]

the_dzieciols [ Junior ]

Qbaa ---> dzieki

mam teraz inny problem... jak robie program ktory mi mnozy itp. to jak ustalam w VAR np. znak:byte to mi nie przyjmuje znaków (np. *)... zamiast byte chyba trzeba cos innego wpisac, no nie?...

27.05.2004
20:51
[4]

Kijano [ Konsul ]

Ustaw zmienna jako integer albo real

27.05.2004
22:56
[5]

Pvt. Creak [ Criav ]

kijano --> nie dziala

27.05.2004
22:58
smile
[6]

Pvt. Creak [ Criav ]

fuck... dodał się post... oto ciąg dalszy wcześniejszego mojego posta:
"... Sam probowalem zrobic to co the_dzeciols robi i cos mi tez nie wychodzi :/"

28.05.2004
17:01
[7]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

podajcie źródło, może ktoś pomoże :)

28.05.2004
19:22
[8]

peanut [ kriegsmaschine ]

znak mnozenia jako taki, sam w sobie, nie wymaga deklaracji - tak jak deklaracji nie wymaga "-" czy "+". jesli idzie o sam symbol w postaci tekstowej to mozesz uzyc zmiennej char, ew. string, lecz ja nie widze zadnego celu w deklaracji symbolu mnozenia ... albo nie lapie konwencji jego zastosowania ;] napisz dlaczego chcesz deklarowac znaki dzialan algebraicznych, moze to pomoze roziwazac problem ...

28.05.2004
19:31
[9]

_Robo_ [ Generaďż˝ ]

jest jeszcze alt+F5 pokazuje co bylo na ekranie po zakonczeniu programu.

28.05.2004
19:37
[10]

Vein [ Sannin ]

wime poco mu to, on chce zrobic kalkulatorek taki w ktorym napisze np
[(485-433)*584]/20 i dostanie wynik, czyli by wszystko robil "naraz" a nie ze wezmei "mnozenie" wywali mu "podaj peirwsza liczbe" poda liczbe, "podajd druga liczbe" po da druga liczbe.. czyli normalka...

28.05.2004
22:02
smile
[11]

Chupacabra [ Senator ]

nie mozesz uzywac znakow typu +,-,* jako integer,real itp, moga byc tylko typu char. hmm, takiego kalkulatorka jak chcesz robic to nie robilem, tp ma dosc duzo ograniczen. Nie wiem, czy sie da tak, jakbys chcial, trzeba by procedur pisac, tj wczytuje program cala linijke,jako jednowymiarowa tablice imho, znak po znaku i rozpoznaje , czy wpisujesz cyfre czy znak. Piszesz cyfry w ciagu, zapisuje ja pod jedna zmienna, robisz spacje lub/i wpisujesz znak dzialania (tu musisz funkcje sobie napisac oddzielna). Trzeba by poglowkowac, jak kolejnosc wykonywania zachowac, duzo IF-ow widze;) W sumie ciekawy pomysl, jakbym mial kiedys zadurzo czasu to sam bym sobie zrobil cos takiego

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.