GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Hash a sprawa p2p - jak toto odczytać

23.05.2004
22:14
[1]

AK [ Senator ]

Hash a sprawa p2p - jak toto odczytać

Na wstępie - nie chodzi mi o sposoby łamania haseł, tylko o porównanie pliku, który w nazwie zawiera hash, z kompletnym plikiem.
Przykład:
WinMX zapisuje pliki w postaci:
__INCOMPLETE___01 - Summon The Wormsfb8f7959b77880db7f03e22fb0b9f4f2006a46c100f30000ac44000000e5
Jak widać, nazwa zawiera nazwę pliku, oraz parametry po których rozpoznaje on swój "cel" i pozwala odszukać i ściągać dalej plik po przerwaniu transferu. Dla mnie ważne jest że program zupełnie nie zwraca uwagę na nazwę pliku, potrafi znaleźć ten właściwy po samym kodzie.
Problem:
Jak odczytać ten kod, by np. użyć go do wyszukania w katalogu gotowych plików takiego pliku, który jest gotową, ściągniętą wersją teg niekompletnego? Skoro WinMX jakoś sobie radzi, MUSI być jakis sposób by to zrobić.

23.05.2004
22:21
[2]

Carnifex [ Generaďż˝ ]

Nie wiem, jak to jest z WinMX, ale na zdrowy rozum wygląda na to, że musisz mieć hashe wszystkich tych gotowych plików.

24.05.2004
11:15
[3]

AK [ Senator ]

Up, up!

24.05.2004
20:30
[4]

AK [ Senator ]

Up...?

24.05.2004
21:46
smile
[5]

Dexter666 [ aka Harnaś, aka eiP ]

w dc++ chodzi o to, ze lik, jego własciwosci są zapisywane cyfrowo, wiec gdy sciagasz pliki lub szukasz innych zrodel to nie potrzebna jest w ogole nazwa pliku tylko ten ciąg liczb, najwaznijsze to to,że wielkość musi być dokładnie taka sama, a jesli chodzi o rozszyfrowanie tego tego to to jest to samo jakbys otworzył mp3 w wordzie ... tlyko, ze ten ciąg liczb co podałeś jest krotszy ii w malym stopniu sie odnosi do tego co pokazuje word :-D

przynajmniej ja to tak rozumuje po przeczytaniu kilku rzeczy na necie.

razem stabilna i oficjalna wersja dc++. Program oraz spolszczenie można pobrać w dziale DOWNLOADS.


--------------------------------------------------------------------------------
inaczej (z jakiegos zrodla na necie ;-)
Co oznacza "hashing"?
Oznacza wymyślne matematyczne działanie, które redukuje plik dowolnej wielkości na 16 bitowej wielkości ciągi liczbowe ("hash"). Jeśli plik zostałby choćby w najmniejszym stopniu zmieniony, odpowiadałby mu zupełnie inny hash. Dlatego hash nadaje się znakomicie do znajdywania błędów. Dalszą zaletą jest to, że jeśli dwa jednakowej wielkości pliki mają taki sam hash, to z 99.99% pewnością są takie same. Dzięki temu dc++ sprawdza w prosty sposób, czy dwaj użytkownicy udostępniają ten sam plik - właściwa nazwa pliku nie gra za to żadnej roli.

24.05.2004
21:49
smile
[6]

Dexter666 [ aka Harnaś, aka eiP ]

troche za duzo skopiowałem ze strony :)))))

24.05.2004
23:46
smile
[7]

AK [ Senator ]

Dexter - dzięki, zawsze jest od czego zacząć. Lepsze to niż nic, jak myślę.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.