GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Neverwinter Nights i okolice - część 191

22.05.2004
19:14
[1]

Bajt [ ]

Neverwinter Nights i okolice - część 191

Neverwinter uratowane!
Po wielu zaciekłych i krwawych bitwach, niecny plan Moragi
i jej sojuszników - Pradawnych, legł w gruzach. Nieliczne watahy goblinów, orków i innych typów spod ciemnej gwiazdy, co prawda, plądrują okoliczne wioski, ale z nimi radzą sobie doskonale nowo przybyli najemnicy. W razie kłopotów my chętnie służymy radą i ostrzem. W dowód wdzięczności za nasze starania, Lord Nasher Alagondar podarował nam zamek na odludziu, który wspólnymi siłami został odrestaurowany i zamieniony na Twierdzę Najemników Faerunu.
Twierdza położona jest na bezludziu, jednak od czasu zajęcia jej przez Najemników znów zaczęła tętnić życiem, zarówno w Twierdzy, jak i wokół. Zapewnia ona bezpieczeństwo na terenach ją otaczjących, co przyczyniło się do ożywienia handlu oraz osiedlaniu się ludzi z innych części Faerunu.
Zło próbujące zniewolić ludność północy zostało pokonane, jednak to nie jest jeszcze koniec wojny. Nasi bohaterowie wygrali dopiero jedna z wielu bitew, jakie przyjdzie im stoczyć. Po upadku Moragi w Twierdzy pojawił sie Elminster, który odbył długą rozmowe z najemnikami. To wlasnie za jego namową postanowiono rozszerzyć zakres działań poza planetę Toril na inne planety Świata Zapomnianych Krain, a także na inne swiaty, takie jak: Świat Smoczej Lancy, Greyhawk, Świat Szkarlatnego Słońca czy nawet Planescape.
Dzięki pomocy Elminstera i magów Neverwinter została utworzona sieć portali prowadzących do najodleglejszych krain Faerunu. Stworzono także portale miedzysferowe do takich miejsc, jak Sigil, Miasta Złodziei (Greyhawk) czy też do Twierdzy Rycerzy Solamnijskich. Wszędzie tam toczy się walka ze złem i wszędzie są potrzebni dzielni wojownicy, którzy staną po stronie sił dobra, aby wspomóc je w walce z hordami mroku a także chaosu.

Elitarny oddział Najemników Faerunu to:
Artuus - Krasnolud, wojownik, odznaczający się wielką rozwagą, cierpliwością i intuicją, nie znoszący chamstwa. Jak większość Krasnoludów lubi piwo i dobrą zabawę. Zakochany jest w katanach, ale i inne miecze nie są mu obce;
Arttrue - dawno temu wyruszył na wyprawę do Sfery Multi, ale duchem jest wciąż z nami. Chyba tęsknota go zżera, bo coraz częściej wpada opowiadać wrażenia i łyknąć krzepkiego krasnoludzkiego trunku;
Bajt - Człowiek, tajemniczy czarodziej w czarnej szacie z wielkim kapturem, spod którego czasami świecą dziwnym czerwonym światłem - oczy. On sam twierdzi, że to nic takiego, ale inni mówią, że to wpływ Czarnej Magii;
Gilmar - Pół- Elf - obieżyświat, plotka głosi, że niedawno wrócił z Sigil jakiś odmieniony i bardziej niż zwykle melancholijny, ale nadal poleruje swój miecz, jakby chciał zetrzeć z niego niewidoczne ślady po Krwawej Wojnie. Nikt nie wie po czyjej stronie walczył - Baatezu, czy Tanar'ri... i lepiej go o to nie pytać;
Shakka - Krasnolud, wojownik, przybywający z Candlekeep, porzucił księgi i papirusy a chwycił dwa dlugie miecze. Twierdzi ,że jest zły, ale walczy po stronie dobra. Taki z niego krasnoludzki błedny wojownik. Jego motto, to"Lepiej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach". Podobno widziano nawet, jak zajmował się czarną i białą magią, ale na razie to tylko pogłoski;
VisusAugustus - Elf - bard na każdym biwaku nuci pieśni i ballady, zwłaszcza sprośne, ale ostatnio wstąpił do klasztoru, żeby podszkolić się w sztukach walki. Pokazał rowniez, że ma talent malarski i architektoniczny, co zostalo wykorzystane przy renowacji naszej twierdzy. Zachwyca się wszelkimi odmianami piersi niewieścich i je klasyfikuje;
Bogas - Drow - zaklinacz - wojownik w służbie Lolth przybył z Wrót Baldura i tu, w Neverwinter, zrobił oszałamiającą, typowo faeruńską karierę: od sprzątacza, poprzez ilustratora wątku, aż do eksperta w D&D i Forgotten Realms. Coś ostatnio wyraźnie nie lubi ko - boldów;
Drackula - Pół - Elf, łowca, cicho sza - podobno Harfiarz; złośliwcy twierdzą, że przyjęty został z powodu jakiegoś bliżej nie określonego powinowactwa z Gilmarem, ale to pomówienia... Jest tu dzięki swojemu poczuciu humoru. Założył w twierdzy zamtuz i dba o rozrywki dla wszystkich;
War - Elf - łowca, tajemniczy osobnik, już pierwszego dnia służby poprosił o przydział do lochów, gdzie odprawia egzorcyzmy i wypędza demony z młodych Elfek. Teraz nieustannie ćwiczy walke mieczem świetlnym i strzelanie ze swojego długiego łuku;
Wuluk - Mroczny Elf - kapłan/mag, przybył z wyspy Vvardenfell i woli by go nazywać Dunmerem niż Drowem. Plotka głosi, że to kolejny uciekinier z Podmroku, ciekawe co tam przeskrobał... pewnie znudził mu się matriarchat;
Incorruptible - Człowiek, rycerz/paladyn, porzucił kulturystykę i zasmakował w magii.Wielokrotnie skazywany na banicję, odradza się jak Feniks z popiołów i wraca... a dusza jego jak zawsze... rogata.

Nabór najemników wszelkich ras i klas trwa!!!
Przybywajcie po przygody, dreszczyk emocji, sławę i skarby.
Zapomniane Krainy stoją przed Wami otworem za sprawą gier cRPG.
W oczekiwaniu na nowe wspaniałe gry cRPG dyskutujemy o Neverwinter Nights i innych cRPG-ach, ktore zapadly nam w serca i pamięć.

demo gry oraz aktualne patche -------------------> www.cdprojekt.info

strony związane z tematem: (oficjalna) https://www.neverwinternights.com/
https://nwvault.ign.com


po polsku:

https://nwn.cdprojekt.com/
https://www.neverwinter.4me.pl/
https://nwn.gry-online.pl
https://smoczakuznia.prv.pl

inne linki:
bg2.cdprojekt.com
icewind.cdprojekt.com
torment.cdprojekt.com
arcanum.sierra.com
lionheart.cdprojekt.com
drackula.republika.pl
swiatynia.cdprojekt.com

link do poprzedniej części ------------------>

22.05.2004
19:27
smile
[2]

Bogas [ Senator ]

Pierwszy :)
Czyli albo w piątki albo w środy od 18.00 do 20.00?
A kto będzie MG? Moim zdaniem najlepiej by było aby MG się zmieniał co przygodę lub kampanię (oczywiście jeżeli pomyśł wypali i będziemy grać przez dłuższy okres). Dzięki temu nikt nie będzie poszkodowany i każdy będzie mógł grać :)


22.05.2004
20:11
[3]

Kurdt [ Kocham Olkę ]

HELP!

Jestem w Luskan. Gdzie (u kogo) mogę kombionować bronie z magicznymi przedmiotami?

22.05.2004
21:02
[4]

Bajt [ ]

Kurdt -> W Luskan chyba sie nie da...

23.05.2004
10:35
[5]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

Witam , pisze tutaj chyba pierwszy raz :) Mam do was takie pytanko :) Nie gralem za duzo w NWN wiec jestem w t ocienki , ale jakos mnie ochota naszla na NEVERWINTER.NIGHTS.SHADOWS.OF.UNDRENTIDE oczywiscie wersja PL :) Tylko ze jak wspominalem wczesniej cienki jestem w to , wiec nie mgoe sobie na poczatku za bardzo poradzic , wiec czy macie gdzies moze jakis poradnik do tej gierki ? Nie chodzi mi o ten z gry-online , bo za niego trzeba placic a ja nie mam na to kasy , chce jakis dobry , darmowy poradnik , dzieki czemu ukoncze ten dodatek .Mozecie mi do niego podac linka lub podeslac na emila ? ([email protected]) z gory thx :)

24.05.2004
08:38
[6]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

na Ilimarze byla "autoryzacja"... powiem otwarcie ze mialem trudnosci.... ;)
zdobylem sie na heroiczny wysilek i pogram tam jeszcze... ale postacia poniekad juz standardowa, sam nie wiem czy jest w porzadku na tym sewerze czy nie... mam mieszane uczucia...

24.05.2004
08:49
[7]

Viator [ Pretorianin ]

OKO---> moge ci podeslać PDF z plytki z dodatku HotD, ale czy chcesz stracić całą zabawę ??? :(.

Wczoraj załatwiłem drakolicha Vax... czy jakoś tam, skurczysym odradzał sie czterokrotnie, Deekin poległ śmiercią godną koboldosmoka (heheh zaczęły mu rosnąc skrzydła), całkiem niezłą sumkę se smoczek uzbierał w tych podziemiach.
Poszedłem na PnZ do "mózgojadów" i niestedu nie złożyłem tego hełmu od duegara, martwego już zresztą, no i mnie skubane Illythidy zaczęły atakować, oczywiście ich miękkie czaszki się posypały, a teraz mam pytanie: czy uda mi się pozytywnie zakończyć questa związanego z głównym móżgiem mimo wrogości Illythidów?

24.05.2004
08:52
[8]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

Viator ----> sprawdz ;) a co ci szkodzi.... osobiscie nie zdziwilbym sie jakbys nalozyl helm wlazl do podziemi psionikow i okazalo sie ze wcale cie nie atakuja....

24.05.2004
09:20
smile
[9]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Witam wszystkich najemników...

Chciałem wczoraj pograć dalej w singla NWN. Załadowałem ostatni stan gry...i co...i nic. Okazało się, że jestem gdzieś w Dokach i ni cholery nie pamiętam co już zrobiłem, a co jeszcze do zrobienia mi zostało...czarna rozpacz normalnie...Ku przestrodze. Jeżeli macie zamiar odstawiać singla NWN na dwa - trzy miesiące, to nie róbcie tego będąc w połowie podrozdziału...makabra.

Natomiast ciekawie było w multi na Olmindonie (co prawda sieć mi padła w pewnym momencie, ale do tego momentu to się działo). Dysputy teologiczne i przystąpienie mojego Paladyna do grupy najemników...Robi się coraz ciekawiej...

Visus --> Ten Ilimar zaczyna brzmieć interesująco (nawet jeśli miałbym tylko się ponabijać) i gdyby nie fakt, że mam cholernie mało czasu na grę, to zajrzałbym na ten serwerek...ale nie chce mi się robić postaci na dwa dni grania...I tak mam już dwa serwery, na których gram. Zaczynają się kłopoty z wyborem.

24.05.2004
09:48
smile
[10]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

Gambit ---> ja zamierzam wybrac jeszcze jeden serwer... ale jak na razie zostaje na Ilimarze, chociaz wielu ludzi narzeka i slusznie poniekad, czasami dziwne rzeczy sie zdazaja,

wczoraj gralem przez chwile i prowdzilem piekna dyskusje, mianowicie ja jako elf-lowca, juz starszy w latach, spokojny i opanowany, mocno ironiczny i cynicznie podchodzacy do zycia rozmawial z mlodym elfem-lowca, pochopnym narwancem...
ktory potrafil kopnac przechodzacego straznika wyciagac luk na srodku traktu i krzyczec o honorze... za to ze (chyba straznik bo nie zdazylem zauwazyc ) zabil nam towarzysza bez powodu, / zostalem tez potem zabity przez straznika, ale chyba dlatego ze nie najlepiej wyrazilem sie o jego czlowieczenstwie, ubiorze i rodzinie... ( musze spytac jakiegos MG co to mialo byc, bo reakcja poniekad dziwna )

.... gadalismy tak godzine, by potem komus pomoc przez 5 minut... spotkac demona ( do tej pory nie wiem o co chodzilo z tym demonem :) )

bylem napastowany przez piekielne ogary, ktore podarly moje ubranie, dopiero jak strzelilem w nos z piesci to uciekly w las,

jakis popaprany elfi mag zrobil mi dziore w ciele, niziolek pogryzl reke...

dla hecy wyprowdzilem z kanalow monstrualnego szczura... ;)

poleglem w kryptach zeby jakims cudem ozyc i zwiac ;)

24.05.2004
10:29
smile
[11]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Visus --> Mogę Ci z czystym sumieniem polecić dwa serwery na których grałem (zresztą to już w poprzedniej części pisałem), czyli ORB i Olmindon.

ORB:
Moduł jest ciekawy, low magic (nie uświadczysz +4, +5 i przepakowanych przedmiotów), MG robią ciekawe przygody, ciekawe rozwiązania skryptowe, nastawienie na RPG, autoryzacja, ciekawi gracze i postacie przez nich kreowane, brak haków
Adres Forum: https://www.mga.pl/orb/forum/index.php

Olmindon:
Całkowicie autorski moduł, nie oparty sztywno na D&D, totalnie low magic, ekonomia oparta na rzemiośle CNR, sporo ciekawych rozwiązań skryptowych, nastawienie na full RPG, autoryzacja, nieźli gracze, jednak jest ich strasznie mało, są też haki i to sporo (jakieś 150MB spakowane do zassania, ale serwer na którym leżą jest dość szybki). Aha i serwer jest czynny od 16-8 pn.-czw. i od 16 w piątek do 8 w poniedziałek (czyli cały weekend).
Adres Forum: https://80.53.238.13/forum/index.php

Nie chciałem namawiać, do któregoś konkretnego serwera. Jednak szczerze powiem, że chętnie zobaczyłbym większą ilość graczy na Olmindonie. Ten serwer sporo traci przez małą ilość ludzi. Warto by ten stan zmienić, bo i mod i Ekipa na to zasługują. Tak więc jeżeli kogoś nie przeraża zassanie takiej ilości haków (swoją drogą ich zawartość to nie jakieś tam popiardółki), to gorąco zapraszam...

24.05.2004
10:44
[12]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

Olmindon.... no fajnie sie czyta forum i regulamin...ale juz moj pomysl na granie elfem lowca/barbarzynca odpada.... a szkoda...

24.05.2004
10:47
[13]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

Viator -- juz nie trzeba , sciaglem sobie hordes of underdark ina cd2 byly poradniki do wszystkiego , niestey ja w ta gre prawie nie gralem i ciezko mi na poczatku

Jaka postac jest najlepsza na poczatek ? Czarodzeij ?

24.05.2004
10:52
smile
[14]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Visus --> Co do klas na Olmindonie, to rozpocząłem tam rozmowy z Ekipą i graczami w temacie wprowadzenia klas przygotowanych przez Players Resource Consortium. Na podforum "Propozycje i sugestie" są tematy o nowych czarach i nowych klasach. Jeżeli zostanie to zaakceptowane, to będzie naprawdę ciekawie...

24.05.2004
11:08
[15]

Zeur [ Centurion ]

Ludzi ja kupuje sobie NWN powiedzcie co mam kupić czy wszystkie dodatki bo chce grać tylko na necie z innymi ludzmi więc co mam kupić żeby mi się fajnie grało czyli z dużą ilością graczy i takie tam podajcie servery gdzie zaakceptują hamskiego porywczego złośliwego i nie znającego litości drowa/łowce ??

24.05.2004
11:16
smile
[16]

NicK [ Smokus Multikillus ]

Gambit ---> Na Olmindonie grało kiedyś dużo ludzi, ale już nie gra... Mod może jest fajny, ale co do reszty, to przemilczę...

24.05.2004
11:16
smile
[17]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Zeur --> Jeśli chcesz grać w sieci, to MUSISZ kupić wszystko, czyli NWN, SoU i HotU. Co do serwerów z drowami...spróbuj na serwerze GOL'a (adres forum poniżej - o cholera...zmienili layout). A jak Ci się znudzi, to zapraszam na te, które podałem wyżej...tylko tam już będzie trzeba się "pomęczyć" RPG'owo :)

24.05.2004
11:20
[18]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

Gambit ---> czytam forum olmidonu nadal ;), i robi to na mnie wrazenie, rzemioslo szczegolnie... ciekawie to wyglada, jako ze jestem poczatkujacym "multigraczem" zachlannie pochlaniam wszystkie informacje, przyznam sie jednak ze jak na razie to ciagle jestem rozdarty w tworzeniu postaci

pierwsz moja postac na ilimarze ( po-ork - barbarzynca/czarownik ) przysparzala mi mase klopotow i zrezygnowalem z tej drogi, teraz z kolei tworze elfa - lowce/barbarzynce bo jednak lamanie utartych schematow gdzies tam w mnie siedzi, cos na ksztalt niecheci do tradycji ;) , obawiam sie tylko caly czas mojej malej jednak wiedzy na temat swiata rpg, elfow i krasnoludow i innych ras.. ciagle robie wszystko na wyczucie, mam nadziej iz mnie nie myli ale kilka wtop juz zaliczylem ;)

24.05.2004
11:26
smile
[19]

Gambit [ le Diable Blanc ]

NicK --> To znaczy co? Gram tam już chwilę i nie zaobserwowałem żadnych przewał. Na pewno nic z tych rzeczy jakie działy się na serwere GOL, Isei czy Ilimarze. Sprecyzuj, czego nie będziesz komentował...:)

24.05.2004
11:28
smile
[20]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

Visus -->> elf barbarzyńca??!!?? uuuuch stary, każdy MG jakiego znam zrobił by ci z zycia piekło jakbyś w sposób szczegółowy i przekonujacy nie wytłumaczył się z tego barbarzyńcy

24.05.2004
11:30
[21]

Zeur [ Centurion ]

E tam odrazu ide na te wyżej nie chce mi się siedzieć na tym wolę odrazu te które napisałeś ale będę ich kosił moim drowem ludzie strzeżcie się Zeur nadchodzi :)

24.05.2004
11:34
smile
[22]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Visus --> Podkreślę to raz jeszcze. Olmindon jest trudnym serwerem. Wpływa na to mała ilość graczy, oraz pewne zmiany skryptowe poczynione przez ekipę. Na przykład, nie widać nigdy (prawie nigdy) ile dostajesz expa. Dowiadujesz się tylko w pewnym momencie o fakcie wejścia na poziom. Poukrywane są zdolności przedmiotów, nie da się więc obejrzeć miecza i stwierdzić jakie ma specjalne właściwości.
Ten serwer nie potrzebuje zmian skryptowych jak niektórzy twierdzą, tylko napływu nowych graczy (ale nie Hack & Slash'erów).

Do każdej trudności na Olmindonie można się przyzwyczaić i wykorzystać ją w dobry sposób.

24.05.2004
11:39
smile
[23]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Zeur --> Zapomnij o koszeniu, dla samego koszenia na Olmindonie i ORB'ie. Poza tym na Olmindonie nie ma Drowów o ile się orientuję. Ponadto jeżeli na tych serwerach nie zaakcentujesz w żaden sposób RPG'owo tego swojego koszenia, to albo nie przejdziesz aytoryzacji, albo wylecisz z serwa szybciej niż Elf z Krasnoludzkiej knajpy. :) Przemyśł dobrze to jak chcesz grać i czego oczekujesz od serwera...

24.05.2004
11:39
smile
[24]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

Sabathius ---> a co tu tlumaczyc? ;) chociazby elf ktory uciekl z nudnej akademi, gdzie tylko czarow ucza...czy kazdy musi sleczec nad ksiazkami?, poszedl w las, szwendal sie od drzewa do drzewa przez puszcze, kim by zostal? druidem albo lowca prawda? a wiadomo kogo mlody elf w lesie spotka? rozni sie szlajaja...czy ma juz ustawione priorytety w zyciu w wieku powiedzmy 150 lat? nie...mlokos i tyle... golowas o spiczastych uszach i tyle.... mogl spotkac ludzi, czy tez krasnoludow... nauczyl sie tego i owego, podpatrzyl... nabawil ludzkiej nerwowosci

24.05.2004
11:47
smile
[25]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Visus --> Kiepskie tłumaczenia...Bycia barbarzyńcą się nie uczysz...barbarzyńcą się rodzisz...Tu niestety musisz spojrzeć na tą klasę od tej strony...

24.05.2004
11:48
[26]

Zeur [ Centurion ]

Gambit---------->popieram cię wpełni trzeba ożywić ten serwer gdzy ja tam wkroczę to odrazu będzie tętnić życiem zrobie ze wszystkich sakę będzie płacz i zgrzytanie zębów a i czy jak umrę to MG może mnie jakoś ożywić nie wiem zrobić dzień dusz i wszystkie dusze poległych wojowników będą wracać do swoich ciał i czy jakoś inaczej mogę ożycz??



Mściwy drow :)

24.05.2004
11:49
[27]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

a oto i moja postac , co o niej myslicie ? dopiero co zanioslem ziola ayali :)

24.05.2004
11:51
smile
[28]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Zeur --> Dwie sprawy:
1. Poczytaj forum Olmindonu...tam jest wszystko wyjaśnione.
2. Z takim nastawieniem, nie masz czego szukać na Olminie...Nie oznacza to, że nie ma tam miejsca na złe postacie polujące na innych graczy, jednak muszą one być odgrywane z głową...Twój pomysł na taki nie wygląda, przynajmniej na pierwszy rzut oka :)

24.05.2004
11:52
[29]

Zeur [ Centurion ]

Gambit--------> co chciałeś powiedzieć przez "Ponadto jeżeli na tych serwerach nie zaakcentujesz w żaden sposób RPG'owo tego swojego koszenia, to albo nie przejdziesz aytoryzacji, " jakiej autoryzacji nie czaje a i jeszcze jedno będę pierwszym drowem fajnie jako pierwszy będę tam kroczył i o co chodzi z tym zaakcentowaniem??


Mściwy drow :)

24.05.2004
11:55
[30]

Zeur [ Centurion ]

Rozumiem że tam się nie walczy z innymi postaciami czy tak??
I czy da się ożywić ostatecznie tą postać jakoś??



Mściwy drow

24.05.2004
11:57
[31]

Zeur [ Centurion ]

To ja już nie rozumiem czy da się tam walczyć z innymi postaciami???
I czy sotatecznie da się ożywić postać??



Mściwy drow :)

24.05.2004
12:02
smile
[32]

Gambit [ le Diable Blanc ]

OkO SeBuL'a --> Ten czarodziej to chyba drobna pomyłka :P

Zeur --> Autoryzacja, to takie coś, co pozwala Ekipie serwera stwierdzić, czy nadajesz się do gry na ich serwerze (jest wprowadzane na większości serwerów - oprócz Aren). Trzeba napisać historię postaci, określić jej cele i tak dalej. Co do bycia Drowem, to nie tyle nie ma tam Drowów w tym momencie, co nie jest dozwolone granie taką rasą (o ile się nie mylę).
Akcentowanie RPG - chodzi tu o to, że nie można bez słowa podbiec do innego gracza i go zarżnąć, tylko dlatego, że TY masz charakter Zły, albo jesteś rasą, która nikogo nie lubi. Musisz odegrać ten atak...musisz odegrać powód ataku...
Bicie się między postaciami jest dozwolone...tylko w granicach rozsądku...

BTW...jeśli się zdecydujesz na granie bandytą i zabójcą, to zważ na to, że będziesz miał cholernie ciężkie życie...

24.05.2004
12:05
[33]

NicK [ Smokus Multikillus ]

Gambit ---> Czynników jest zbyt wiele, i są bardzo subiektywne, aby je przytaczać. Niech za siebie mówi gakt, że kiedyś regularnie było tam po 15 osób na serwie. Teraz z tego co wiem, to jak jest 5, to już sukces. Poczytaj sobie zresztą historie postaci (jeśli się jeszcze zachowały) i zobaczy jak wiele z nich się trwało po pewnym czasie.

Nie wiem jak teraz, ale kiedyś Olmindon to był mod ekonomiczny z elementami rpg. Najlepiej żyli rzemieślnicy, a poszukiwacze przygód przymierali głodem. Nie każdy lubi dłubać godzinami przy warsztacie. A wyściubić nos z miasta też niewielu chciało, bo kilka goblinów było w stanie roznieść w pył drużynę składającą się z 3-5 postaci. Teraz ponoć poprawili spawny złota i przedmiotów w potworach, ale moim zdaniem o kilka miesięcy za późno.

24.05.2004
12:06
[34]

Zeur [ Centurion ]

Acha dzięki to widze żę mój drow będzie musiał być dobry szkoda ale będę miał fajnego dobrego drowa który nie nawidzi potworów dzięki za wszystko

24.05.2004
12:07
smile
[35]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

Gambit --> moze i kiepskie tlumaczenie.. bo napisalem je ot tak w danej chwili "na kolanie" :)

hmmm...barbarzynca sie rodzisz?... magiem tez sie rodzisz? a zlodziejem zostajesz w kolysce? no nie wiem....

jednym slowem jak rodzina wedrujacych gnomow zostanie pozarta przez stado worgow, a barbarzyncy wedrujacy przez las aby spalic nastepna wioske, przygarna znalezionego malucha ktoremu udalo sie przezyc bo byl w kolysce pod przewroconym wozem, i ten maly gnom jako maskotka i popychadlo zlych i posepnych ludzi i pol-orkow barbarzyncow dozyje swoich lat kiedy bedzie mial szanse pojsc swoja droga? to kim jest? kelnerem i gotujacym obiadki dla duzych? czy tez moze zostanie lubianym zwiadowca bandy barbarzyncow? bo maly zwinny ;) i szybki?

24.05.2004
12:19
smile
[36]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Zeur --> Mam nadzieję, że zauważyłeś, iż przynajmniej dwa razy wspomniałem, że prawdopodobnie NIE MOŻNA grać Drowem na Olmindonie...

NicK --> Na Olminie siedzi średnio 8 osób. W porywach 11.

Visus --> Może źle się wyraziłem. Chodziło o to, że nie ma szkół dla barbarzyńców (tak jak dla innych profesji, które są "wyuczalne"). O byciu barbarzyńcą decyduje pochodzenie i specyficzne wychowanie (wychowanie, a nie nauka profesji) oraz predyspozycje rasowe. Co do tego Gnoma, którego przytoczyłeś, to zostanie Zwiadowcą, a nie Barbarzyńca/Zwiadowca. Dlaczego...bo ciało Gnoma nie jest przystosowane do bycia Barbarzyńcą w pełnym tego słowa znaczeniu (to jest moje zdanie).

24.05.2004
12:23
[37]

Attyla [ Legend ]

No tak... Ten drugi dodatek wziął mnie tak, że zdradziłem dla niego MTW:-)))) Strrrrraszne:-D

Ale mam pytanko, po utknąłem na drugim poziomie. Mam wszystkie łańcuchy i umieściłem je na piedestałach. Co zrobić, żeby otworzyć drzwi? Ciągałem za łańcuchy, ale nic to nie daje. Tyle, że jakieś pisklęta smoków się pojawiają, które załatwiam jednym prychnięciem:-))))

24.05.2004
12:23
smile
[38]

NicK [ Smokus Multikillus ]

Gambit ---> W tym 3, to postaci adminów/MG ;)

24.05.2004
12:28
[39]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

Gambit ---> masz racje, to specyficzne wychowanie wplywa na to kim sie jest, i szkoly dla barbow nie ma, szkola jest dla nich zycie...
ale taki "gnom" bedzie odbierany jako barbarzynca przez innych, czy moze sie myle? pomyslmy... widze bande barbarzyncow... biegna przez las.. wsrod nich biegnie razem z nimi jakis maluch...co mam pomyslec? jak odebrac to co widze?

:) no i akurat mi sie napisalo gnom...ale mozna podstawic, niziolka, czlowieka czy elfa... tradycja opirania sie na predyspozycjach rasowych to jest chyba to co mnie troche irytuje

24.05.2004
12:30
smile
[40]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

Attyla ---> a kolory nad studnia sie nie pokazuja co ?? :D:D:D moze tak kolejnosc.... hihi

24.05.2004
12:34
[41]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

Attyla -->> miedzy łańcuchami jest studnia, oddal sobie kamerę, nad studnią co chwila pojawia się sekwencja kolorów - w takiej kolejności masz obciągać łańcuchy

24.05.2004
12:35
[42]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

powie mi ktos jak kogos uleczyc ? bo musze uleczyc niedzwiedzia ale nie wiem jak :(

24.05.2004
12:37
[43]

zarith [ ]

imho gnom może byc barbarzyńcą - wystarczy, że zostanie przez ww barbarzyńców wychowany:) zgadzam się jednak, że to dość... nietypowe rozwiązanie:)

24.05.2004
12:38
[44]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

OkO SeBuL'a ---> niedziwedz w Sou?? ja mu wyciagalem strzale..ale bylem druidem....

24.05.2004
12:38
[45]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

a i jak walnac czara ? bo jak widzieliscie moja psotac to wojownik czarodziej , ale jak spotykam i walcze z jakims koboltem to nie chce mi rzucac zadnego czaru tylko normalnie wlaczy :( jak sie rzuca czary ? kliklem na kobolta prawym myszy i pozniej na jakeis zkalecie ale to nic nie dalo

24.05.2004
12:38
smile
[46]

Gambit [ le Diable Blanc ]

VisusAugustus --> Tyle tylko, że bycie barbarzyńcą, a bycie odbieranym jako barbarzyńca, to też dwie różne sprawy :) Co do tych predyspozycji rasowych, to jest tu kwestia "wytrzymałości" organizmu. Gnom, niziołek, czy nawet elf nie będzie raczej w stanie wytrzymać "treningu" barbarzyńcy. Owszem, wytrzyma mioze zycie pośród nich, wszelkie niewygody i inne takie, ale już przyjęcie tego trybu życia na tyle, aby stać się jednym z nich (co zaowocuje klasą Barbarzyńca) jest tu mało realne.

NicK --> Jednak mam nadzieję, że graczy znowu będzie więcej...Czasem mam wrażenie, że ludziom nie chce się mysleć i wolą iść na serwery z radosnym H&S. Tam gdzie można popłakać jak ktoś Cię zabije, albo okradnie, gdzie niemal nie ma reguł i można dochrapać się 20 poziomu w tydzień...albo i mniej.

24.05.2004
12:39
[47]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

VisusAugustus - nom ale ja niegram druidem i musze go jakos uleczyc zeby reszta niedzwiedzi mnie nie atakowala , ale nie iwme jak to uczynic :(

24.05.2004
12:40
smile
[48]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

zarith ---> nietypowe jak najbardziej, ale to tylko przyklad..tak jak pisalem mozemy podstawic zamiast gnoma kazda inna rase

a wszystko rozbija sie o to ze interesuje mnie postac elf-lowca/barbarzynca ;)

24.05.2004
12:43
smile
[49]

Gambit [ le Diable Blanc ]

OkO SeBuL'a --> Masz tylko 10 Inteligencji. Żeby rzucać czary z pierwszego poziomu musisz mieć co najmniej 11 inteligencji. Dlatego napisałem Ci, że ten Czarodziej, to chyba taki żarcik i nieporozumienie :)

24.05.2004
12:44
smile
[50]

zarith [ ]

visus --> nie wchodzisz na nieprzetarte szlaki, proponuję zainteresować się elfami kaganesti z universum krynnu (dragonlance)

24.05.2004
12:45
[51]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

Gambit - no ale ja wzioolem teez ta porfesje bo chce rzucac czary

JAK SIE LECZY KOGOS ?!?! :(

24.05.2004
12:45
[52]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

Gambit ---> znowu sie zgadzam :) chociaz trudno mi to przychodzi...

lecmy dalej, i zostanmy juz przy tym nieszczesnym elfie jesli pozwolicie ;)

a wiec tworzy sie postac... przechodzac na wyzsze poziomy bedzie dwu klasowcem, a wiec nigdy nie osiagnie wszystkich zdolnosci jakby byla tylko wylacznie klasa barbarzyncy albo tylko lowcy...
a wiec trening "barbarzyncy" przejdzie tylko w polowie, z tego wynika ze nigdy nie osiagnie wszystkiego tego co jest dane dla jednej z klas
bedzie polowka przeciez :D troche ni to ni sio...

24.05.2004
12:48
[53]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

OkO SeBuL'a ---> zostan kaplanem :) albo kup apteczke...

24.05.2004
12:49
[54]

Viator [ Pretorianin ]

Atttyla-->też się namęczyłem z tymi łańcuchami, ale po kilku zabiciach małego smoczka udało mi się znaleźć odpowiednią sekwęcję, ...jak to leciało... bodajże na początek 2xyellow...a dalej to wykombinuj sam.

24.05.2004
12:49
smile
[55]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

zarith ---> jesli mozesz przyblizyc temat... bo ja wiesz...jak mowilem...poczatkujacy jestem :) i czasami biore na logike co w rpg nie zawsze jest dobrym rozwiazaniem :)

24.05.2004
12:52
smile
[56]

Gambit [ le Diable Blanc ]

OkO SeBuL'a --> Aby rzucić czar z kręgu x, musisz mieć inteligencę równą 10+x (mówię tu o bazowej wartości cechy, bez dopaków z przedmiotów, potionów, czy innych czarów). Innymi słowy chwilowo skiepściłeś postać. Rób nową póki czas :)

24.05.2004
12:56
[57]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

VisusAugustus -- ale jak uleczyc za pomoca apteczki kogos ? nie siebie tylko kogos ?

Gambit-- kurde nie chce m isie od nowa robic , da sie cos z tej jeszcze wycisnac ?

24.05.2004
13:01
[58]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

OkO SeBuL'a ---> wybierasz apteczke i klikasz na postaci ktora chcesz uleczyc ot i cala filozofia... a postac hmm..zrabales moim zdaniem, szkoda zachodu, zreszta co to za czarodziej ktory bedzie musial przy rzucaniu czaru zdejmowac zbroje ? bo ograniczenia znasz? i zreszta wszystkie mozliwe punkty bedziesz dawac teraz w inteligencje? i le ich dostaniesz ? hmm..dwa...czy trzy? bo nie pamietam....ile poziomow w sou mozna zrobic?

24.05.2004
13:06
[59]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

VisusAugustus - a jak mam uleczyc niedzwiedzia ? ktorym kalwiszem klikam ? co pozniej ? bo probowalem i nic z tego

24.05.2004
13:07
smile
[60]

Gambit [ le Diable Blanc ]

OkO SeBuL'a --> Dużo z niej nie wyciśniesz, bo żeby rzucać czary, to będziesz musiał pakować punkty cech (te co 4 poziomy) w inteligencję, a i tak nie uzyskasz maksymalnej wydajności (2 krąg na 8 poziomie postaci). A jesli porzucisz drogę Maga, to masz jeden poziom w plecy i jedną profesję wziętą bez sensu, co spowoduje narastającą karę do expa. Tak czy inaczej jesteś ostro w plecy.
Leczenie innych apteczką...klikasz apteczkę, a potem postać, którą chcesz uleczyć. Tylko dobrze by było, gdybyś miał przynajmniej 1 punkt wydany na skill Leczenie :)

24.05.2004
13:09
[61]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

hmm...ja to robie odruchowo....zebym to ja wiedzial jak klikam ;) o boszee.... nie wiem :) nie zwracam uwagi jak klikam....

24.05.2004
13:12
[62]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

VisusAugustus -- biore apteczke i daje ja niedzwiedziowi ale nic sie nie dzieje kurde :(

Gambit -- kogo bys mi polecil na pcozatek ? chce rzucac mocne czary i szybko nie ginac jak to sie dzieje z czarodziejami itp bo sa slabi na poczatku , chce jak najlepsza postac z na poczatek z mozliwoscia rzucania czarow

24.05.2004
13:12
[63]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

a i jeszcze jak moge zidentyfikowac przedmiot ?

24.05.2004
13:15
[64]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

OkO SeBuL'a ---> widocznie ta pomoc niedzwiadkowi jest tylko dla lowcy albo druida ktory ma "rozumienie zwierzat" reszta klas nic nie zrobi

identyfikacje masz w sklepie, ale to kosztuje, no chyba ze masz rozwinieta wiedze...ale to bard jakis zazwyczaj ma a nie wojownik :)

24.05.2004
13:18
[65]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

VisusAugustus -- w kazdym sklepie ? i jaka mi postac polecisz na pczoatek ? chce postac silna , ktora mzoe rzucac czary , i nie chce aby na pczoatku bardzo szybko mi ginela

24.05.2004
13:20
smile
[66]

Gambit [ le Diable Blanc ]

OkO SeBuL'a --> A instrukcję do gry czytałeś?

1. Nie bierzesz apteczki i nie dajesz jej niedźwiedziowi. Klikasz na nią prwym przyciskiem, wybierasz użyj i wtedy kursorem klikasz na misia (poczytaj w instrukcji o paskach do używania przedmiotów)

2. Tak się nie da. Bierzesz Czarodzieja, albo Czarownika i wynajmujesz twardego kompana (np Dalean). Ja gram (w singlu) postacią Paladyn/Czarownik (cechy ustawione pod Czarownika). Startowo mam trochę więcej HP i lepsze rzuty obronne.

24.05.2004
13:20
smile
[67]

Attyla [ Legend ]

Dzięki. Kolory nad studnią. Nie domyśliłbym się nigdy sam. Trochę za duże zbliżenie daję. Lubię ten wyraz na twarzach ginących Drowów:-D

24.05.2004
13:20
[68]

zarith [ ]

visus --> na krynnie elfy dzielą się na trzy 'podrasy': qualinesti, silvanesti i kaganesti. qualinesti i silvanesti (elfy szare i wysokie) są w miarę podobne do elfów z innych światów d&d, może są nieco bardziej rasistowskie, zaś kaganesti to dzikusy - żyją gdzieś na dzikiej wyspie, tatuują sie i tak dalej:). w systemie jest to potraktowane nawet tak, że dostają bonus do siły zamioast do charyzmy... nie tworzą co prawda społeczności nomadycznych, z których to biorą się barbarzyńcy, ale rodzine kaganesti żyjącą wśród barbarzyńców (i, w efekcie, mogącą zawód barbarzyńcy brać) możnaq sobie swobodnie wyobrazić)

24.05.2004
13:21
[69]

Cwiety [ Legionista ]

Odnośnie Olmindonu to musze coś powiedzieć.
Na początku jego powstania grało na nim około 20 osób i to dobrych graczy.
Gdzież więc się oni teraz podziali?
Odeszli bo ten mod jest tak nudny, sztuczny, cukierkowy i przekombinowany, że aż szkoda gadać a wątpię żeby sami gracze go ożywili.
Zresztą jest ich tylko podobno kilku.
Olmindon przypomina mi osobiście symulator fizjologiczny człowieka z dużym naciskiem na ekonomię i to stworzoną chyba przez Balcerowicza :)
Nie dziwię się, że zostało tam tak mało osób.
Ludzie wola się bawić i relaksować grając a nie męczyć się w świecie pełnym ogromnie dziwacznych pomysłów jego twórców.
Regulamin też jest kontrowersyjny. Więcej zakazuje niż dopuszcza i jeszcze te restrykcje odnośnie ras, klas i poziomów.
Osobiście dziękuję za takie " RPG ". Skrót ten zawsze kojarzył mi się z dowolnością wyboru. Część graczy chce być oryginalna tworząc dziwne zdawałoby się postacie, (nie zawsze czołgi) np. półork barbarzyńca/ czarownik ;) ) ale na Olmindonie się nie da ponieważ to elitarny serwer RPG i wg jego twórców jest to niedopuszczalne. Omijam taką "elitarność” z daleka, ponieważ ja chcę decydować o tym jak ma wyglądać moja postać (jeśli oczywiście jest inteligentnie stworzona i jej wszystkie zalety i niedoskonałości można logicznie wytłumaczyć) a nie twórcy owego modułu.
Mam tylko nadzieję, że nowi gracze nie będą mieli okazji zapoznać się też z tym "świetnym” systemem śmierci, który tam obowiązywał i przez który można było zrobić sobie parę dni przerwy od gry.

24.05.2004
13:22
[70]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

Gambit -- instrukcja jest gdzies na cd ? bo ja mam wiersje nie za bardzo legalna :P


Gambit - w SoU ? na pczoatku jest ten koles na X i taka babka na D , ktorego wybrac ? ktory ma lepsze czary ? czaronwik czy czrodziej ?

24.05.2004
13:23
smile
[71]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

OkO SeBuL'a ---> wez kaplana w takim ukladzie, ja kiedys gralem kaplanem i bardzo sobie chwalilem, zbroje masz :) walczyc mozesz wrecz nie najgorzej a i czary sa konkretne, tylko daj punkty w madrosc bo to podstawa dla kaplana no i charyzma dla lepszego odpedzania nieumarlych...

24.05.2004
13:31
[72]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

VisusAugustus - co o tym myslisz ===>

24.05.2004
13:34
smile
[73]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Cwiety --> Witaj...Hmmm...Parwdą jest, że gracze z Olmindonu odeszli...ale dlaczego, to wiedzą oni. Ty możesz powiedzeć dlaczego Ty odszedłeś z Olmindonu, a nie wszyscy gracze :) Ale jednak coś w tym serwerze jest, skoro kilku graczy zostało i nie chcą odchodzić, nawet pomimo tego, że z powodu pustki w świecie niekiedy wieje nudą...zwłaszcza dla początkujących postaci/graczy na Olminie.:)

24.05.2004
13:39
[74]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

OkO SeBuL'a ---> wiesz to trudno komus poradzic jak stworzyc postac, stworzyles faktycznie mocnego kaplana ale na pewno nie do walki wrecz ani na odleglosc. to typowy kaplan do leczenia ;)

sila14
zrecznosc10
kondycja 10
inteligencja 10
madrosc 16
charyzma 13

moze tak sprobuj... ale to uklad taki na oko, potem mozesz inwestowac w madrosc... a do pomocy wez kogos kto walczy wrecz

24.05.2004
13:47
[75]

zarith [ ]

aha, mam do was pytanie: jakbym chciał sobie zagrać po sieci na jakimś fajnym, klimatycznym serwku, to co bym potrzebował? oryginał podstawki posiadam, ale który z dodatków? (oba? chociaż wolałbym - ze względów finansowych - nie:P)

24.05.2004
13:55
[76]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

VisusAugustus -- zrobilem tak i na poczatku jak kobolty atakowaly drogana nie mogelem rzucic czaru zadnego , czemu ? i jak wlazlem do jakis zaklec i do poziomy pierwszego zaklec kaplana to nic tam nie bylo

24.05.2004
13:56
[77]

Astrea [ Genius Loci ]

Cwiety - Gra sie tam wlasnie dla innych osob, bo interakcji ze swiatem poza stolami rzemieslniczymi w warsztacie nie uświadczysz - co jest charakterystyka tego moda. Generalnie zamierzeniem tworcow bylo urealnienie zycia postaci, co przeklada sie na upierdliwy system jedzenia, zmeczenia, spania, picia, zarabiania zlota, handlu, etc. Nie mam nic przeciwko temu, tylko stawiam pytanie: w jakim celu urealnia sie na sile swiat fantasy, naszpikowany magia (sic!), mozliwoscia cudownego leczenia, dziwacznymi rasami? Wchodzac na ten serwer trzeba sprostac przeciwnosciom zycia jak w realnym swiecie. Nie tego wymagam od gry przy ktorej chce sie zrelaksowac. Jak ktos to trafnie okreslil na forum Isei: jesli bede chciala realnego zycia to wyjrze przez okno. Oczywiscie sa inne dostepne moduły, ktore nie zawieraja w sobie tak wysrubowanych wymagan zblizonych do RL, a na ktorych tez swietnie mozna sie bawic - z czego skrzetnie korzystam ;)

Pomijajac wszystkie niedogodnosci, mimo wszytsko mile wspominam gre na Olmindonie, ale tylko ze wzgledu na extra klese graczy z ktorymi przyszlo mi spedzac tam czas. Niestety ekipa rozeszla sie z przyczyn, o ktorych wspomnial Nick we wczesniejszym poscie.

24.05.2004
13:57
[78]

Gambit [ le Diable Blanc ]

zarith --> Niestety musisz kupić podstawkę i oba dodatki...Cóż...takie życie.:)

24.05.2004
13:58
[79]

Cwiety [ Legionista ]

Gambit ---> Hi, masz rację nie wiem czemu odeszli wszyscy gracze z Olmindonu, ale wiem dlaczego odeszła część z nich i nie chcę tu wymieniać szczegółowo tych powodów. Gracze, którzy zamierzają tam zacząc grać lepiej niech nie wiedzą bo po co?
Sami zobaczą czy im się spodoba czy nie.
Każdy ma prawo mieć swoje zdanie i wygłaszać swoje opinie. Niektórym może się podobać ten świat, ale ja nie mam nic naprzeciwko :)
Opisałem tylko to co tam zaobserwowałem, ku przestrodze nowych graczy.
Na szczęście aby odejść z tego serwa nie trzeba pisać podania i czekać na rozpatrzenie jak to się ma odnośnie wejścia ;)

Pozdrawiam.

24.05.2004
14:00
smile
[80]

Gambit [ le Diable Blanc ]

OkO SeBuL'a --> Bo najpierw musisz te czary przygotować. To znaczy wybrać te, które Twoja postać ma umieć, a potem się wyspać. Dobrze Ci radzę...poszukaj gdzies instrukcji, bo daleko nie zajedziesz...i to jeszcze zanim zaczniesz na dobre grać :)

24.05.2004
14:06
smile
[81]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Cwiety --> Ja też zawsze podkreślam, że Olmindon, to nie jest spacerek po parku...Serwerów dla siepaczy jest w bród, light RPG też są...a niektórzy chcą hard RPG z wisienką :) I wtedy idzie się na Olmindon. :)

24.05.2004
14:07
[82]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

Gambit -- jak przygotowac ? kurde nie mam instrukcji bo to nie orygianl :(

24.05.2004
14:11
[83]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

Olmindon przewlakowaliscie jak widze :) a teraz moze drugi serwer opiszecie ? a mianowicie ORBa ??

24.05.2004
14:14
[84]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

OkO SeBuL'a --> po pierwsze nie przyznawaj sie moze tak do nielegalnych wersji ..zachowajmy jakas przyzwoitosc

w oknie czarow masz podzial na czary znane i wolne miejsca na czary z ktorych chcesz korzystac, wybierz te ktore cie interesuja, czar "odradza" sie jak postac przekima sie, chlopie! kombinuj....

24.05.2004
14:14
smile
[85]

Gambit [ le Diable Blanc ]

OkO SeBuL'a --> A nie znasz nikogo z oryginałem? Bo jeżeli masz problemy z sama obsługą gry, to nie wróżę Ci zbytniego powodzenia. A tłumaczenie na Forum jak się co robi (jeżeli chodzi o podstawy szeroko pojętego sterowania i obsługi postaci) mija się z celem.

Aha...mówię tu o instrukcji do podstawki :)

24.05.2004
14:18
[86]

Cwiety [ Legionista ]

Astrea ---> zgadzam się z Tobą.
Pytanie odnośnie urealniania na siłę świata gry też mnie prześladuje i nie daje spokoju.
Nie mam pojęcia czemu to ma służyć bo wątpię, żeby dobrej zabawie :(
Trafne określenie z 4um Isei czytałem je kiedys :)
Niektórzy widocznie nie zrozumieją już chyba nigdy, że to tylko gra i zabawa i gracze w nią uciekają, żeby się odstresować i zapomieć o szarym świecie a tu bęc kubeł zimnej wody i mamy symulator realnego świata o którym staramy się zapomnieć.
Jak napisałaś nawet extra klasa graczy to też ludzie a nie masochiści i dali sobie spokój z taką zabawą.
Całe szczęście właśnie że są inne moduły, gdzie się można dobrze bawić i nie ma tam egzaminów jak do szkoły aktorskiej ;) i ja też sobie pozwoliłem korzystać z ich dobrodziejstw :)

24.05.2004
14:19
[87]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

oka jzu mam przygotowane , mam 3 sztuczki i 3 zaklecia , ale czemu one sa takie slabe ? nic prawei nie robia , i nie ma zadnych fajnych np wichury czy cos w tym sstylu tylko zadawanie lekkich ran

24.05.2004
14:25
[88]

Cwiety [ Legionista ]

VisusAugustus ---> ORBa to Ci opisze Gambit.
On jest specem od tego modułu :)
Wie też o nim najwięcej z nas chyba.
Gambit ---> Do dzieła opisuj i reklamuj ;)

24.05.2004
14:34
smile
[89]

Attyla [ Legend ]

Dzięki za pomoc. załatwię ich dzisiaj wieczorkiem:-D)))))))


Jeszcze jedno. Na pierwszym poziomie jest smok. Nie chciałem go zaczepiać kiedy byłem sam, więc tylko rozbroiłem wszystko co można rozbroić i zabrałem wszystko co można zabrać i wyszedłem. Kiedy wróciłem z koleżanką:-)))))) drzwi były zamknięte na amen. Można je jakoś otworzyć? Przydałoby się, bo to chyba z 1500 PD

24.05.2004
14:38
[90]

Viator [ Pretorianin ]

OKO---> Magia to nie zabawka, musisz najpierw się duzo nauczyć(awansować na wyższe LV) od boga nie dostaje się łaski (zakładam że grasz kapłanem) wraz z narodzinami tylko zasłużbę jako akkolita.

24.05.2004
14:39
[91]

Teedi [ Centurion ]

OkO SeBuL'a -->> rety co za typ!! co ty bys chcial robic na pierwszym poziomie. to chyba logiczne ze na 1 poziomie nie bedziesz rzucal ognistymi kulami i blyskawicami

Mam pytanie co do Ilmaru...a dokaladnie chodzi o tą Autoryzacje - co trza zrobic...jak ma wygladac ten opis itp...

24.05.2004
14:41
[92]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

Viator- nom gram kaplanem :)ale trochce cienkie te czary , myslalem ze cos lepszego bedzie i mocniejszego , chcialbym juz meic takie ktorymi odrazu bym powalil potwora

VisusAugustus - oka oka :)juz mam te czary :)
Gambit - chciale znac tylko paree rzeczy , reszte juz wiem


ps , w kazdym sklepie da sie zidentyfikowac przediot ? u zwyklych kolesi ze sprz4etem tez ?

24.05.2004
14:43
smile
[93]

Gambit [ le Diable Blanc ]

OkO SeBuL'a --> Słabe są, bo jesteś na pierwszym poziomie. Będziesz na 15 to i czary będą silniejsze :)

Cwiety --> ORB'a nie ma co reklamować. Po prostu solidna NWN'owa "firma". Co do graczy, to siedzą tam tacy leserzy jak Szaman, Ananke, Deser, Haplo...Znajdzie się miejsce dla tych, co chcą zabijać innych (tylko muszą też to odegrać, a nie huzia na Józia) znajdzie się miejsce dla rzemieślników (jest CNR) i dla RPG'owców. Autoexp powoduje, że lepiej postawić na odgrywanie postaci, niż na bezmyślną sieczkę potworków.

24.05.2004
14:43
[94]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

Teedi - na 1 nie , ale myslalem ze chociaz uda mi sie zabic szczura za pomoca jakeigos czaru , ale to tyle trwa ze kles mi w tym pomaga i go zabija :|

24.05.2004
14:44
[95]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

Gambit -- na ktorym poziomie bede mai lchociaz jedne troche konkretny czar ? np taki ktorym chociaz uda m isie kogos zabic ? :)

24.05.2004
14:51
smile
[96]

Gambit [ le Diable Blanc ]

OkO SeBuL'a --> Nie pamietam. Musiałbym zerknąć na listę czarów w NWN. Ale to dopiero w domu. W pracy nie mam NWN'a zainstalowanego :) (niestety)

24.05.2004
14:53
[97]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

OkO SeBuL'a ---> hmm..jak ty chcesz czarami operowac to zacznij grac czarodziejem

Gambit ---> no reklamuj ORBa...reklamuj ;)

24.05.2004
15:00
smile
[98]

Gambit [ le Diable Blanc ]

VisusAugustus --> Zerknij kilka postów wyżej :)

24.05.2004
15:04
smile
[99]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

no to akurat przeczytalem i mam obawy ze jak tam sa tacy gracze z wyzszej polki to gdzie mi tam nos wpychac... ;)
ale wiesz chodzi mi jeszcze moze o kilka przemyslen co tam sie dzieje jak jest..jakies historie przytocz ;)

24.05.2004
15:10
smile
[100]

Bogas [ Senator ]

Nie zgadzam się co do tego barbarzyncy. Moim zdaniem każda rasa może nim zostać. Zresztą D&D na to pozwala. Gnom za słaby? A gdzie jest tak napisane? Może gdziesz w dzungli mieszka plemie gnomów barbarzynców, po tym jak ich miasto zamieniło się w ruinę po tym jak nie udał się jedeń z magicznych eksperymentów nadwornego maga?
Cwiety- Brawo. Zgadzam się z tobą w pełni co do polskich srewerów. Ale lepsze takie niż zadne :)
Gambit- Możesz mi powiedzieć co to znaczy hard RPG z wisienką?

24.05.2004
15:16
smile
[101]

Gambit [ le Diable Blanc ]

VisusAugustus --> No cóż...historie...mało ich znam, bo moja gra na ORB'ie, była delikatnie mówiąc niecodzienna. Przez pół roku (od początku drugiej Ery - październik 2003, do kwietnia tego roku) nie awansowałem na wyższy poziom i byłem cały czas na 1 levelu (z premedytacją) i muszę powiedzieć, że dało się grać. Byłem nawet na jednej wyprawie na Trolle.
Dopiero w kwietniu nieco się rozhulałem...zrobiłem (jako gracz - chociaż przy wsparciu Ekipy) przygodę dla grupy osób, z którymi grałem.

Do tradycji należą wojny między wyznawcami złego boga, a resztą istot żywych (pełen klimat, bez bezmyślnej wyrzynki).

Niestety od tygodnia nie grałem, bo czekam na zmianę wyglądu postaci (troszkę mi się pysk poprzestawiał po tej przygodzie, którą robiłem).

Nie wiem, co Ci jeszcze mogę powiedzieć...:)

24.05.2004
15:23
smile
[102]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Bogas --> Nie wszystkie polskie serwery są tak okrutne jak opisuje to Cwiety ;-)
Co do Hard RPG z wisienką...chodzi mi tu o serwer na którym granie to niemal ciężka praca umysłowa. Nie ma biegania i robienia zadań, od NPC'ów, nie ma zbijania expa, czy skarbów. Żeby tam pograć, trzeba się sporo naharować, ale z drugiej strony, świadomość, że grasz z ludźmi, którzy też ciężko harują, żeby było OK daje olbrzymią satysfakcję.
Ten Hard RPG, to właśnie system zmęczenia, głodu, pragnienia, ekonomia, total low magic. A ta wisienka, to Ci, którzy to zaakceptowali i tworzą klimat (co nie oznacza, że ludzie, którzy odeszli są jacyś gorsi) oraz świadomość że ktoś (gracze, a nie tylko MG) docenia Twój wysiłek włożony w odgrywanie postaci.

24.05.2004
15:24
[103]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

przeczytalem chyba wszystko na forum Olmidonu co sie dalo.... i musze przyznac ze ma mase ciekawych rzeczy...ale bawienie sie w rzemieslnika...bo ja wiem.. jakos tego nie czuje chociaz ma zapewne jakies zalety... hmm... zobaczy sie jak mnie znudzi Ilimar... to wezme spakuje tobolek i sie przeniose ;)



w Ilimarze wprowadzili przynajmniej mozliwosc rozpalenia ogniska, czy rozlozenia koca ;) zawsze to juz przyjemniej, widac pracuja jednak nad tym ;) jak juz to dali to niedlugo bedzie moze i koniecznosc jedzenia...

24.05.2004
15:27
[104]

Gambit [ le Diable Blanc ]

VisusAugustus --> To samo (koc i ognisko) masz na ORB'ie. Tam to nawet konieczność, inaczej kiepsko się wyśpisz...Oczywiście w pomieszczeniu nie trzeba rozpalać ognia, ale koc rozłozyć trzeba :)

24.05.2004
15:29
smile
[105]

Gambit [ le Diable Blanc ]

[Edit dla ubogich]

To teraz poczytaj sobie forum ORB'a chociaż nowe może być słabo zaopatrzone w info...spróbuj wskoczyć na stare:

24.05.2004
15:31
smile
[106]

Bogas [ Senator ]

Gambit- Tobie się chyba pomyliła praca z RPG :) Pracować to ja mogę w prawdziwym życiu. RPG jest po to aby wcielić się w kogoś innego. Sprzedawca butów raczej nie jest żbyt ciekawą osobą ani do odgrywania ani do zabawy. A co np. z osobami które lubią heroizm? To już nie hard RPG?

24.05.2004
15:34
[107]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Bogas --> Nie chodziło mi o pracę w sensie zawodu (czyli żeby pograć, to trzeba być rzemieślnikiem). Chodziło mi o ciężką pracę włożoną w odgrywanie postaci. Heroic RPG, to czysta rąbanka (chociaż może się wydawać inaczej).

24.05.2004
15:41
smile
[108]

Bogas [ Senator ]

"Ten Hard RPG, to właśnie system zmęczenia, głodu, pragnienia, ekonomia, total low magic." To twoje słowa! Dlaczego więc uważasz ze tylko tam jest odgrywanie postaci, a heroic RPG to czysta rąbanka? Zresztą gra bez przygód to już nie RPG :)

24.05.2004
15:44
[109]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

hmm...czasami trudno odgrywac postac podczas walki..to mnie martwi troche, czlowiek by cos krzyknal. powiedzial..ale nie ma jak.... co najwyzej czasami "..uuwaaagg..." by po sekundzie powiedziec "ups...juz po fakcie", "wiesz chcialem cie ostrzec..ale..." "chyba mam slaby refleks..." " no i trup... jest jakis kaplan? " ... i coz ty brracie zrobisz a chciales tylko zapolowac na kilka orkow prawda? brrr... wczoraj tak mialem, zanim biedaka powstrzymalem przed wbiegnieciem nie w te krzaki co trzeba, ale czy ktos sie slucha lowcy? nie... ludzie nie maja za grosz wyczucia lasu..potem siedz przy takim i czekaj na dobrego kaplana... i tlumacz takiemu ze pochopnosc w lesie to glupi nawyk... a musze bo inteligencje dalem sobie wyzsza, wlasciwie to mam obiekcje co do tego parametru...rzadko ludzie daja wiecej punktow akurat w "INT" ;) a gadaja normalnie... niedopatrzenie?

24.05.2004
15:47
smile
[110]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Bogas --> Nie powiedziałem, ze nie ma przygód. Nie ma zadań od NPC (tych wbudowanych w moduł) a ciężko by mówić, że są to przygody. Poza tym, powiedz mi co to jest heroic w NWN? Jak to widzisz...bez wyrżnięcia w pień hord monstrów atakujących wioskę/miasto/karawanę czy co tam innego. Taka jest konstrukcja D&D, które jest systemem Heroic. Masz wspaniałych bohaterów, którzy co piątek ratują świat przed zagładą, a codziennie w południe ratują losowo wybraną wioskę/miasto/karawanę przed bandytami/potworami...
Heroic, to siekanka w imię wyższych spraw...Drama to pełne odgrywanie...

24.05.2004
15:52
[111]

Bogas [ Senator ]

A dlaczego ratowanie wioski przeskadza w odgrywaniu?

24.05.2004
15:57
[112]

Teedi [ Centurion ]

to łaskaw ktos bedzei mi w koncu wytlumaczyc co txreba zrobic by dostac tą autoryzacje na Ilmarze....bo mi forum nei dziala wiec neiwiem...pleeeeeeeeeeeease

24.05.2004
15:58
[113]

Cwiety [ Legionista ]

Gambit ---> Absolutnie nie zgodzę się że Heroic RPG to czysta rąbanka.
Według tego co mówisz lwia część gier RPG to rąbanki :(
Zaś do definicji "hard RPG z wisienką" bardziej pasuje: "Musisz odgrywać lepiej niż Kobuszewski" :)
Swoją drogą to słowo odgrywanie zaczyna mnie już nudzić.
System głodu pragnienia zmęczenia i ekonomii zaś bardziej przypomina mi symulatory i strategie ( a nie grę RPG) , których jest od groma na rynku.

24.05.2004
15:58
[114]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Bogas --> Ja mówię o ratowaniu wioski w konwencji Heroic...Tam nie ma odgrywania...jest wjazd wielkiego bohatera do wybawionej wsi i peany na jego cześć...

24.05.2004
16:00
[115]

Astrea [ Genius Loci ]

Co nie znaczy ze jedno z drugim polaczyc nie mozna. Ja twierdze, ze mozna. Granie rebaczem nie jest prosta sprawa. Powtorze: granie, a nie ograniczanie sie do rabania. Sama rabanka zas to skutek zawilego, czesto trwajacego kilka sesji procesu dochodzeniowo sledczego, czyli przygody. Imho - upraszczasz, Gambit.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-05-24 16:01:42]

24.05.2004
16:00
smile
[116]

Corwek [ Junior ]

Cóz ja gralem na Olminie niemal od pierwszego dnia , kiedy sie pojawil.Jednak przez jego olbrzymie wady i niedopracowanie jest to mod meczacy(czesciej trzeba wypoczywac niz mozna, slynne juz znikajace w scianach gobliny), bardzo wielu moich znajomych zrezygnowalo z gry tam, wlasnie ze wzgledu na te wady.Swiat i jego koncepcja jest rzeczywiscie miodzio, ale na tym sie konczy.W sumie to mod dla milosników simsów i rzemieslnictwa.
Zazwyczaj wyprawy jesli sa to po jakies nowe zloza rudy i poszukiwanie skladników.Po prostu symulacja zycia w swiecie fantasy.Miasta sa puste co niemilo kontrastuje z gwarem jaki slyszymy w glosnikach.
Jak sie znudzi wybijanie i ma sie ochote na popracowanie to mod idealny dla graczy.

24.05.2004
16:03
[117]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

gierka jest ZAJEBISTAAA!!!!!!! juz wszysteki wiem , czary tez sa spoko jak na 2 gim poziomie , tylko mam jeszcze takie pytanko , u kogo w 1 rozdziale w Shadow of undertide moge zidentyfikowac przedmioty ? bo mam pierscien i miecz do identyfikacji :)

24.05.2004
16:10
smile
[118]

Bogas [ Senator ]

A kto ci zabroni odgrywać postać? to ze ty tego nie robisz w D&D tylko ratujesz wioski nie znaczy ze wszyscy tak robią :P

24.05.2004
16:11
smile
[119]

Astrea [ Genius Loci ]

OkO SeBuL'a - z calym szacunkiem dla Twojego entuzjazmu... ale jesli chcesz gotowych odpowiedzi to sciagnij sobie z sieci solucje, przeczytaj ją i bedziesz mial gotowe rozwiazanie questow, wiedzial gdzie mozesz co znalezc i co gdzie identyfikowac. Po to masz ta gre i w nia grasz zeby zwiedzac i odkrywac SAMEMU. A nie co chwile pytasz o najmniejsze pierdy. Komputer tez sasiad Ci odpala? Arrrghhh...

24.05.2004
16:14
[120]

Cwiety [ Legionista ]

Gambit ---> Mówisz, że wjazdu wielkiego bohatera do wybawionej wsi nie można odegrać odpowiednio ?!
No wybacz, ale to piszesz Ty, który mówisz o odgrywaniu cały czas i wypisujesz takie wybacz za określenie bzdury? :(
Proponuję konsultację z aktorem nawet początkującym :)

24.05.2004
16:15
smile
[121]

Corwek [ Junior ]

No na Olmindionie heroic fantasy to wyprawa po nici jedwabne.Tego nalezy sie spodziewac i nie czuc sie rozczarowanym.Zas czy ktos to lubi czy nie to kwestia gustu.Potworki sa ciezkie do pokonania, sa twarde i mocne , nawet dzik jest dla 1 poziomowej postaci wyzwaniem.Bez rzemieslnictwa bardzo ciezko jest przezyc.Po prostu nie ma sie pieniedzy na jedzenie.A trzeba tego dosc duzo dziennie zjesc.System smierci zas jest naprawde dobry.Tu trzeba byc uwaznym.Odczulem to na wlasnej skórze - do tej pory moja postac ma 1 miejsce w ilosci zgonów.

24.05.2004
16:20
[122]

Bajt [ ]

zarith ---> Nie ma czasem w DL jeszcze Dargonesti? Szczerze mowiac, nie wiem jakie to elfy, ale obila mi sie ta nazwa o uszy :)
Oko Sebul'a ---> U kazdego kupca mozna identyfikowac.

Gambit --> Moim zdaniem troche przesadzasz piszac, ze w heroic nie ma odgrywania. Ja chetnie biore udzial w przygodach wymagajacych i odgrywania, i troche walki. A takie zdarzaly sie czesto na serwerach, na ktorych gralem(zwykle LoNy). Nie lubie tez przesad w jedna albo w druga strone. Samo odgrywanie tez sie kiedys nudzi (przynajmniej mi), wiec trzeba sie troche rozerwac. I nie mowie tu o chodzeniu w 10 osob na bande goblinow, bo te sa az nadto potezne, tylko takie przy ktorych mozna sie poczuc bohaterem. W koncu to gra, a nie zycie. Prawdziwego zycia mam az nadto wokol siebie.
Dlatego tez, niezbyt podobaja mi sie moduly, ktore sa tak bardzo urealistyczniane. Szkoda, ze jeszcze nie ma skryptu defekacji :|

Chyba napisalem troche nie o tym co chcialem, ale trudno :P

24.05.2004
16:28
smile
[123]

zarith [ ]

bajt --> dragonesti to takie pół-elfy, pół smoki, raczej nie rasa dla pc:)

Climate/Terrain any
Frequency Very rare
Organization clan
Activity Cycle day
Diet omnivore
Intelligence high
Treasure s,m,o
Alignment any
Number Appearinng 1-20
Armor Class 4 (10)
Movement 12
Hit Dice 1+
THAC0 19+
Number of Attacks special
Damage/Attack special
Special Attack +7 damage
Special Defence dragon form, dragon warrior
Magic Resistance *
Size M-G
Morale 14
XP Value 12,000

--------------------------------------------------------------------------------

General description
Short Description. The dragonesti can look from an elf to a human, adn always wear a headband made of gold with a small jewel encrested in the middle. They can be fighters, mages, rangers, fighter/mage's, and preist

Combat
COMBAT: In battle, the dragonesti without a class attack with a staff, 1d6+7 or assume thier dragon form. each clan has a different form, but all have the same stats as a silver dragon, with the excpetion to the breathe weapon, which also depends on clan (i.e magma clan gets fire, use one of the fire breathing dragons damage such as gold or red, while the river clan would have a breathe weapon such as that of a whites or silver) secondly, they have a "warrior" form, which is essentially a 1/2 dragon with wings, and a tail. In this form they have claw attack-1d6/1d6. tail whip 3d6, and a small breathe weapon doing 4d6 damage. The also have infravision and can track as a ranger. Those with a class, apon reaching level13, have gained a second form, that of any standard adult dragon. Mages dont learn magic as normal wizards. They roll to learn a spell like a mage, but once learned they never forget and dont need to use any components. THey can use lv1-5 spells three times a day, lv6-8 twice a day, and lv9+ spells once a day. Lastly, some dragonesti, become preist and learn spells easily, they have a 60% chance to learn any spell they pray for.

Habitat/Society
HABITAT: the way they live depends on the clan- Magma- volcano's, islands, and isolated Dark- Underdark, caves, and dungeons Light- any above ground, shrines, ancient temples Cloud- among clouds and shrines Forest- in the forest River- Under a large river earth- in the ground Dragonesti pure- deserts only

Ecology
ECOLOGY: The Dragonesti have encredeable life span of 7,954 years, but they breed very slowly, only one will be born every 1000 year per mother. They protect there offspring with their lives. They eat any food they can, but have gotten a taste for rare foods and spices, and sometimes come to the known world just to eat these thngs. The Dragonesti are very rare, do to the fact dragon slayers mistook them for true dragons and killed many of them. The dragonesti are also known to make items of supreme beauty and strength, their weapons are made of a metal unknown to most, and is simply called Dragonesti mithril to outsiders. The metal is light, but very hard to break, giveing it a better speed than its steel comparisons, and gives a +2 damage when other races use them, also adding to their value.




ps. napiszcie, jakich dodatków wymagają wasze ulubione serwy do nwn - mam ochotę wejść w świat online, na razie mam tylko podstawkę i nie wiem co dokupić:)

24.05.2004
16:29
[124]

Teedi [ Centurion ]

no nie ma to jak sie kogos o cos doprosic....?? :[ TO WIE KTOS JAK TO JEST Z TĄ AUTORYZACJA NA ILMARZE HALO!!!

24.05.2004
16:32
smile
[125]

Bogas [ Senator ]

Teedi- A nie pomyslałeś o tym ze oprucz Visusa nikt nie wie bo nie gra? :/
Zarith- Masz przestarzałe danne :P

24.05.2004
16:37
smile
[126]

NicK [ Smokus Multikillus ]

Dla każdego coś innego. Olmindon postawił na taki a nie inny świat, i ma to odzwierciedlenie we frekwencji. Ale to ich prywatna sprawa - chcą tak, niech mają.

Moim zdaniem ogromną wadą Olmindonu było to, że nie można tam było odgrywać poszukiwacza przygód/skarbów, czy najemnika. Mieliśmy nawet tam taką organizację, ale z przyczyn od nas niezależnych poszła do piachu. Nie byliśmy w stanie zarobić na swoje utrzymanie. Potwory były bardzo trudne do zabicia, a wypadały z nich marne grosze. Podczas jednej przygody "szło" 50-100 apteczek i wiele z wypraw musieliśmy przerwać, bo po prostu brakowało bandaży. Pod koniec działalności grupy, z powodów finansowych cześć najemników zajęła się rzemiosłem i zbieraniem plonów na polach (porażka) aby wiązać koniec z końcem. To był ostateczny koniec grupy, która swą działalność zaczęła zmieniać na rzemiosło i zbieractwo. Gracze rozeszli się...

24.05.2004
16:52
[127]

OkO SeBuL'a [ ignoruj mnie ]

Bajt - dzienki za info , lece ciorac w nwn sou a pozniej hou :D

24.05.2004
18:12
[128]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

Teedi ----> no masz szczescie ze jeszcze zajzalem :)

Ilimar - autoryzacja jest prosta jak barszcz ;) ..poniekad
wmagany jest sensowny "opis postaci" , nie historia twojego zycia... tylko co inny gracz widzi patrzac na ciebie...
jesli wymyslasz cos "dziwnego" to przygotuj sie na ciezka obrone swoich racji,
historia tez moze byc ale dajesz ja na forum (jak bedzie dzialac :) ) podobno jakis bonus za ciekawe historie sa... nie sprawdzalem
mozna miec tylko jedna postac :)
wchodzisz na serwer, przygotowujesz postac i zglaszasz prosbe o autoryzacje na kanale MG i czekasz cierpliwie !
no i jak ktorys bedzie.....to masz egzamin ;) co wolno, czego nie wolno itp itd
jesli cos pojdzie nie tak to cie poprosza o przeczytanie jeszcze raz np. regulaminu albo lekkiej zmiany opisu ( jak tak mialem :) )
ogolnie nie jest trudno ;)

24.05.2004
19:12
smile
[129]

Deser [ neurodeser ]

Dobry :)
Widzę, że się rozpisaliscie od czasu jak rano miałem w pracy moment aby zerknąć ;)
Jako drugi po Gambicie Orbowicz może wkleję kilka słów od siebie :)
Dlaczego lubię Orba ? Hm.... Zaczynałem z trudem w listopadzie ubiegłego roku. Grywam codziennie po kilka godzin, czasami więcej ale to od czasu jak MG się mnie uczepili i nie dają wytchnienia, a trzy przygody jednego wieczoru nie są rzadkością. Zaczynałem od zera... po 20 minutach spedzonych nad singlem z żadną znajomością mechaniki D&D tudzież NWN. Jedyne co miałem to 17 lat jako MG w inne systemy :)
Pamiętam, że za miasto wylazłem pierwszy raz po miesiącu od pojawienia się na serwerze :) (no... kilka razy nos wystawiłem na kilka metrów i wiałem :))) Pierwsze co zrobiłem to postarałem się o to aby postać stała się charakterystyczna... Stałe miejsce przesiadywania, gesty, nawyki... oczywiście to się zmieniało bo nudy tez nie lubię :) Sztandarowym popisem było wpadanie do fontanny ale zrezygnowałem od czasu jak stało sie to dość popularną rozrywką :) Potem zacząłem poznawać innych... na dodatek nie miałem pojęcia kto ze znajomych gra kim więc tym więcej zabawy było. A potem... potem to już poszło :)
Co do autoryzacji. Miałem jedną z najkrótszych historii postaci jakie widziałem na tym serwerze... zaakceptowali. Teraz to się zmieniło bo w miarę odzyskiwania pamięci dopisuję sobie luźne kawałki. No a usłuszeć, jak gracze mówią poczatkującym bardom, że ten oooo... to jest dopiero bard i lepszego nie ma w świecie :) No cóż, nieskromnie powiem, że pracowałem na to :P
Barda złamałem uczniem czerwonego smoka ale uzasadnienie było prezentowane prawie miesiąc normalnego czasu i okupiłem je wielkim cierpieniem postaci :) Znów mnie większość uznała za stukniętego *śmieje się*.
Tak więc.... jeżeli lubisz patrzeć jak postać się rozwija i poznaje innych. Jezeli chcesz zostać wyznawcą kogokolwiek lub nikogo. Jeżeli chcesz zostać rzemieślnikiem i zarabiać na swoich umiejętnościach. Jeżeli marzysz o wyprawach, nawet zamorskich i popijawach w karczmie... no to zapraszam na Orba :)
A tutaj z dumą zaprezentuję całkowite przeciwstawieństwo killera ;P ktore istnieje i miesza na Orbie od listopada 2003 :) --------------->

24.05.2004
22:25
smile
[130]

Gambit [ le Diable Blanc ]

No dobra...nie było mnie przez trochę czas poodpowiadać...

Astrea --> Jaki proces dochodzeniowy? Gdzie Ty miałaś procesy dochodzeniowe na GOLu na przykład? I do tego jeszcze długi i zawiły. Nawet jeżeli mówisz o PnP RPG, to raczej nie był to czysty Heroic, tylko lekko zmodyfikowany. Bo czysty Heroic (mówię o PnP) to działanie na zasadzie: Jest misja, jedziemy ratować coś tam. Po drodze zabijamy setki stworów, z których część opowiada nam co gdzie i jak...potem finałowa bitwa i koniec pieśni...To jest Heroic Fantasy. Tam nie ma zagadek kryminalnych. Wszystko jest jasne...czasem trafi się jakaś zagadka w podziemiach, albo przepowiednia, którą i tak kto inny rozwiąże...Poza tym lecimy jak po sznurku riezając co pod miecz wlezie.

Cwiety --> Mówisz o PnP RPG, czy cRPG? Jeżeli o tym drugim, to jak najbardziej...jedynym nie rąbankowym cRPGiem jest Torment...reszta to wyrzynka...(przynajmniej z tych w które grałem i które oglądałem). Jeżeli zaś mówisz o PnP, to wszystkie systemy heroic fantasy i SF, są nastawione na sieczkę dokonywaną przez postacie graczy. Przykro mi, ale tak właśnie jest. Sytuację ratują inne systemy...typowe non-heroic...
Poza tym, z tą gadką o bohaterze w wiosce...uściślijmy, bo się lekko pogubiłem. Ja przytaczając ten przykład mówiłem o PnP...nie wiem, czy Ty też mówisz o PnP.

Bogas --> Nie gram w D&D. Prowadzę. Wywaliłem z tego systemu każdy możliwy pierwiastek Heroic Fantasy. Moi gracze są zaszczuci fizycznie i psychicznie. I podoba się im taki stan rzeczy...

Bajt --> Jak w NWN gracz wie, że obok stoi MG i go obserwuje, to odegra nawet pójście w krzaki celem wysikania się. Nie daj sobie zamydlić oczu. Co więcej, stwierdzenie, że co jakiś czas nudzi Ci się odgrywanie jest lekko niepoważne według mnie. Poza tym, co to za heroizm, ubić po raz piętnasty tego samego smoka...wybaczcie...gdzie tu się można bohaterem poczuć?

NicK --> Na Olmindonie jest Kompania Najemników. Nawet do niej wstąpiłem...i wiesz co...Oni mają zlecenia...za złoto...zszokowany??

Deser --> Hahahaha !!! Znam Twoje cechy...hahaha !!! Już po Tobie :P

Corw --> Heja...Kto Ci nakablował, że tu takie rozmowy się toczą??


Sorry za chaos w poście, ale lekutko zmęczony jestem....

24.05.2004
22:42
smile
[131]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Dobra...idę spać...

Proponuję założyć nową część wątku...będzie się lepiej dyskutowało :)

24.05.2004
23:31
smile
[132]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Oooo w morde sie rozpisali huh :D dobra to zaloze nową cześc chociaż tak zostawie po sobie ślad :D

24.05.2004
23:36
smile
[133]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Zapraszam do nowej części

>>>>>>>

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.