GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie HoM&M, AoW i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.III)

30.01.2002
18:35
[1]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Serie HoM&M, AoW i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.III)

"Heroes of Might & magic" - niewiele jest osób, które nie spotkały się z tą nazwą. Dla wielu jest to gra przełomowa, wprowadzająca powiew świeżości do świata gier, w którym wszystko już wymyślono. Niewielu wie jednak, że to nie od "Herosów" się zaczęło. Takie tytuły jak "King's Bounty", Master of magic, czy też Warlords powstały znacznie wcześniej. Również obecnie powstają gry o podobnym charakterze dorównujące (dla niektórych nawet przewyższające) grywalnością HoM&M (Age of Wonders, Disciples).

Zapraszam do dyskusji wszystkich fanów wymienionych wyżej gier, jak i tych, którzy nie mieli z nimi do tej pory styczności (są tacy?;-))

Poprzednia część:

30.01.2002
18:39
smile
[2]

Katane [ Useful Idiot ]

Qrcze, ludzie opanujcie się, jak te wątki szybko lecą :)

30.01.2002
18:40
[3]

Mastyl [ Legend ]

Co trzy gry to nie jedna.

30.01.2002
18:40
[4]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mastyl --> Dodatek Armageddon's Blade umożliwia granie zamkiem Conflux zarówno w stare misje, jak i te z dodatku. Nie da się natomiast grać zamkiem Conflux w starej kampanii (Restoration of Erathia).

30.01.2002
18:42
smile
[5]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

powtorze watek Mac - koszulki pewnie tez nie ma ?, daruj mi ten zart ---- wiem ze na tego typu bonusy stac jedynie CDP No coz ale ja chyba kupie jednak HC - ale jak sie wsciekne jesli w niedalekiej przeszlosci CDP wyda Sage HEROES (HOMM III, AB, SoD, wszystkie Kroniki, HOMMIV) za 99 zl to nie masz pojecia : ))

30.01.2002
18:45
[6]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> sądząc po wielkości pudełka, można było się spodziewać koszulki. To wielkie pudełko, to największa głupota jaką widziałem. Nie mieści się w torbie foliowej, ani w plecaku. Nie można go postawić na półce obok innych gier, bo jest za duże. A w środku dwa kartonowe pudła, z czego jedno jest puste (chyba, że zawierało extra powietrze prosto z erathii gratis;-)) Kompletny idiotyzm.

30.01.2002
18:50
[7]

Mastyl [ Legend ]

Mac- dzieki za info.Co do kampanii to głupek ze mnie, przeciez skoro nie ma w scenariuszu conflux, to oczywiste ze się nie da. A mam jeszcze pytania: jaka jest najsilniejsza jednostka w Conflux, i jak sie zwą bohaterowie z tego zamku?

30.01.2002
19:07
[8]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

3 nowe screeny z HOMM4 na...

30.01.2002
19:11
[9]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

Mastyl-->Najśilniejsza to firebird/feniks. Bohaterowie to elementalist i plenecośtam.

30.01.2002
19:22
[10]

Mastyl [ Legend ]

Rozmawiałem wczoraj z kolega co na stadion jeździ regularnie i mówi że, he he, Heroes 4 to tam juz dawno lezy, podbnie zresztą jak GTA3 na PC. Ciekawi mnie tylko co za kit wstawili zamiast Heroes 4?

30.01.2002
19:24
[11]

KinSlayer [ Demon Hunter T ]

Shadowmage --> Planeswalker... chyba (gralem tylko w wersje podstawowa) brzeszczot --> najmilej zaskoczyl mnie na podanej przez Ciebie stronie link do podstrony Heroes 4 Cd-Projektu!!!

30.01.2002
19:25
[12]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Mastyl ---> z tego co wiem jest to beta, a wlasciwie alfa HoMM4 z czerwca zeszlego roku. Absolutnie iegrywalna.

30.01.2002
19:25
[13]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Kin - tak masz racje - wlasnie mialem o tym pisac : )

30.01.2002
19:33
smile
[14]

KinSlayer [ Demon Hunter T ]

Mastyl --> taaak... Warcrafta 3 to oni maja juz od... nie wiem, juz kilka miesiecy. Co za W3 to jest, tez mnie zastanawia, bo przeciez premiera dopiero za pol roku (jak dobrze pojdzie :) Ryslaw --> War3 bedzie po polsku?

30.01.2002
19:35
[15]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Kin - mi chyba nawet rzucil sie w oczy na stoliku turystycznym THIEF 3 w lokalizacji rosyjskiej ; )

30.01.2002
19:36
[16]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

KinSlayer --> tak, War3 bedzie po polsku.

30.01.2002
19:39
[17]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Chcę zainstalować dodatek do Heroesów "In the Wake of Gods". Na stronie pisze, żeby zmienić język na angieslki, ale jak? Do tej pory zmieniałem ustawienia regionalne na angielski i mi nie chodziło. Innych możliwości nie widzę. Czy to oto właśnie chodzi???

30.01.2002
21:06
smile
[18]

Katane [ Useful Idiot ]

Mac --> Nie, na jakiejś stronce widziałem sposób na zmianę wersji polskiej gry na angielską. Stronka była na pewno polska. Pobuszuj trochę po necie, niestety nie pamiętam adresu :/

30.01.2002
21:07
smile
[19]

pedziwiatr [ Pretorianin ]

Wróciłem jakis czas temu do grania w HoM&M II .Chciałbym się dowiedzieć, czy wyniki z scenariusza przy poziomie trudności normal/hard lub hard/normal na poziomie 150-180 pkt to dużo czy mało ???

30.01.2002
21:25
[20]

Mac [ Sentinel of VARN ]

pędziwiatr --> Kurcze nie pamiętam już jak to było z tą punktacją, ale to chyba sporo jak na ten poziom trudności. Ja na impossible dostawałem gdzieś 300-350 punktów i otrzymywałem rangę czarnego smoka. Katane --> Już sobie poradziłem. Wystarczyło w rejestrze zaznaczyć, że już raz pomyślnie uruchomiłem grę i wszystko pięknie hula:)

31.01.2002
15:19
smile
[21]

pasterka [ Paranoid Android ]

Ryslaw--> wielkie dzieki !! dostalam wlasnie probke do tlumaczenia od pana z CDProjekt! Chwilami kosmos, ale sprobuje!:))

31.01.2002
15:24
[22]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

pasterka-->trzymam kciuki Mac-->Dla mnie 2 na impossible była trochę za trudna. Przechodzilłem, ale długo się męczyłem i ranking był marny. Nie to co 3. To jest nabał. Chociaż tylko naga queen sie dorobiłem.

31.01.2002
15:35
[23]

pasterka [ Paranoid Android ]

Shadowmage --> paradoksalnie impossible jest dosyc latwe, bo stwory sa silne , ale komputer tez ostro dostaje po tylnej czesci ciala, ja gralam na hot seat i dorobilismy sie archaniola! nie pamietam ile runktow...

31.01.2002
15:40
[24]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Pasterka ---> trzymam kciuki :)

31.01.2002
15:45
[25]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

pasterka-->A propos tłumaczeń. Wiecie jak przetłumaczono w Homm3 hot seats? GORĄCE POŚLADKI. Dla mnie to tłumaczenie dziesieciolecia :-))) Rysław, maczałeś w tym palce?

31.01.2002
15:48
smile
[26]

pasterka [ Paranoid Android ]

Shadowmage --> naprawde tak to przetlumaczono, czy to kawal?? jakos nie chce mi sie uwierzyc...

31.01.2002
15:55
[27]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

Pasterka-->serio. Tak było w podstawowej wersji. Nie wiem jak jest teraz. Dałbym screena, ale mam teraz nałożony angielski AB i wszystko mam po angielsku. Własnie sobie uświadomiłem, że wydawał to Mirage więc chyba Rysław nie miał z tym nic wspólnego. Ale może wie jak jest teraz?

31.01.2002
16:03
[28]

pasterka [ Paranoid Android ]

Shadowmage --> moze cos w tych posladkach jest...:)) ja proponuje: wytarte krzeslo :)

31.01.2002
16:08
smile
[29]

KinSlayer [ Demon Hunter T ]

pasterka --> 'kosmos'? prosze, rzuc jakims tekstem! chetnie zobacze jak to wyglada. Shadowmage --> z tymi 'posladkami' to juz przegiecie, hehehe... Najlepsze by bylo najprostsze rozwiazanie - 'goracy fotel'

31.01.2002
16:54
[30]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Shadowmage ---> nie, nie maczalem palcow w goracych posladkach. W HoMM1 i HoMM2 bedzie to przetlumaczone calkowicie niedoslownie, czyli "Zamiana miejsc", A "Hot Seat Game" to "Gra z zamianą miejsc"

31.01.2002
18:15
smile
[31]

Adamus [ Gladiator ]

Rys ław --> Gdybys to uczynił, to pewnie Eeve by Ci tego nie darowała :-)))))

31.01.2002
18:29
smile
[32]

Owen [ ]

pasterka ---> Wytarty Fotel podoba mi się :-))) Rysław ----> może weźcie pod uwagę propozycję pasterki. Jest prosta i oddaje stan faktyczny po przemaglowaniu gry - mój fotel jest faktycznie wytarty. Gra ze zmianą miejsc jest IMO zbyt opisowa.

31.01.2002
18:59
[33]

Mac [ Sentinel of VARN ]

A ja proponuję zostawić po prostu "Hot Seat". Słów "Hot Dog" nie tłumaczy się w polsce, bo brzmiałyby to idiotycznie. Tak samo jest z "Hot Seat".

01.02.2002
10:32
[34]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

BTW, a słyszeliście, że w Korei wprowadzają akcję Hot Dog? Polega na tym by upowszechnić to danie przed MŚ. Dostarczaja pieczone psy do domu. Mowa oczywiście o poczciwych Reksiach itp :-(((

01.02.2002
11:03
smile
[35]

Owen [ ]

Przeczytałem dzisaj na pewnym servisie (coby nie robić kryptoreklamy) nazwijmy to recenzję z Beta testu HoMMVI. Mało tego, że recka ma 1 stroniczkę, to jest jeszcze płytka i nic niewnosząca, okraszona screenami do złudzenia przypominającymi te jakie już widziliśmy. Ciekawostką jest zresztą sformułowanie, że testowali betę jako pierwszy servis w sieci. Tylko ktoś zapomnia, że sieć jest trochę większa i nie jest ograniczona do rynku polskiego. Zastanawiam się jaki jest sens robienia wogóle czegoś takiego. A liczyłem na coś więcej :-( Pozdroofka

01.02.2002
11:11
[36]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

Owen-->Właśnie wpadłem, bo przeczytałem tą samą reckę. Co prawda w linku napisali, że pierwsi w polskiej seci. Zapomniałeś dodać, że wszystko co napisali do się gdzieś przeczytać. Jedyne co było nowe, to wyposarzanie jednostek w artefakty. Ale może gdzieś już było. No i połowę tekstu zajmuje opis dorwania sie do kompa i walka ze sprzątaczka :-))

01.02.2002
11:22
[37]

Dagger [ Legend ]

Co do tego HoMM IV na stadionie to dzisiaj uczynny pan pirat poinformował mnie że to dodatek do III tylko sprzedawany w ten sposób a GTA 3 już nie ma wg tego samego pirata nie wyszło jeszcze na PC (a koleś wie co mówi bo bety nigdy u niego nie trafiłem )

01.02.2002
11:40
[38]

Owen [ ]

Shadowmage ---> O, to biję się w piersi bo linka uważnie nie czytałem. Przeczytałem tylko reckę a tam tego nie ma. Tak czy inaczej jestem bardzo rozczarowany.

01.02.2002
11:53
[39]

pasterka [ Paranoid Android ]

KinSlayer --> co do kosmosu , to mam problem z turret (to jest takie coś , na co się kładzie broń i potem się tym obraca:))) i z initiate, żeby było ładnie:)

01.02.2002
11:59
[40]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

pasterka-->tirret to wieżyczka, a przynajmnie wszyscy grający w starcrafta tak mówia :-)) Co do initiate to zalezy od kontekstu :-))

01.02.2002
12:05
[41]

pasterka [ Paranoid Android ]

kontekst jest militarny i wtedy "wtajemniczony" brzmi idiotycznie!

01.02.2002
12:09
[42]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

Pasterka-->Może wprowadzony, zaznajomiony?

01.02.2002
12:11
[43]

pasterka [ Paranoid Android ]

Shadowmage --> zastanawialam sie czy tu nie chodzi o jakis rzeczywisty stopien wojskowy...

01.02.2002
12:15
[44]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

Pasterka-->Takiego stopnia w armi nie ma. Ale może jakiś wymyslony :-)) Bez zobaczenia zdania nic więcej nie wymyślę.

01.02.2002
12:44
[45]

Owen [ ]

W kontekście militarnym (jak również innym) to initiate może oznaczać 'rozpoczynać'. Nie musi kojażyc się z inicjacją rozumianą jako wtajemniczanie. Pozdroofka

01.02.2002
17:39
smile
[46]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

FG ------------------------------------- co oznacza ten skrot -------------------------------? : ))))))

01.02.2002
23:45
smile
[47]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Pasterka --> "initiate" mozesz przetlumaczyc jako "kadet". Ale wiecej nie podpowiadam. :)

02.02.2002
13:20
[48]

pasterka [ Paranoid Android ]

Ryslaw --> juz za pozno, ale dzieki:)) (kadet jest faktycznie dobry!) poooszlo, chcialam troche jeszcze z ludzmi podyskutowac o tych tekstach, ale jak zobaczylam, ze Siostra sie wszystkiego czepia, a jak pytam to co ma byc, nie ma pojecia, albo cos gorszego proponuje, to stwierdzilam, ze lepiej to od razu wyslac, bo jak cala ekipa sie zacznie zastanawiac , to nic z tego nie wyjdzie:)) a tak na marginesie, to jak przyszlam do domu, to sprawdzilam instrukcje do gier i stwierdzilam, ze w okolo 85% gry byly tlumaczone przez Ciebie:)) A za P:T dostajesz ode mnie nagrode im. Tomasza Beksinskiego (kojarzysz go? koles tlumaczyl horrory i przede wszystkim pokazal co potrafi przy Monty Pythonie (a potrafil (juz nie zyje:(( naprawde duzo)

02.02.2002
13:43
[49]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

pasterka ---> dzieki za mile slowa. Oczywiscie. ze kojarze Beksinskiego, zwlaszcza, ze przez ponad 10 lat sluchalem jego audycji radiowych (najpierw Wieczor Plytowy w programie 2, a pozniej audycje w 3). To w duzej mierze dzieki niemu slucham tego czego slucham. A kiedy odszedl bylem mocno przybity.

02.02.2002
15:04
[50]

Mastyl [ Legend ]

Będzie troche OT, ale mnie osobiscie ciekawi kto dokonał dla TVP genialnego tłumaczenia Pulp Fiction? Np. przetłumaczenie "i'll get medieval on your ass" jako "zrobię ci z dupy Jesień Średniowiecza" jest dla mnie arcydziełem, i mówie to bez jakiejkolwiek nuty ironii. Zresztą podobnych patentów jest w tłumaczeniu PF więcej.

02.02.2002
16:47
smile
[51]

n0grav [ Konsul ]

ja mam inne pytanie, choc zapewne odpowiedzi moge sie domyslac gral ktos w homm3 na linuxie?

02.02.2002
18:50
smile
[52]

KinSlayer [ Demon Hunter T ]

n0grav --> dobrze sie domyslasz ;-) duet tlumaczy ;-) --> "initiate" - ja proponowalbym: kadet, akolita, adept, terminator... i jeszcze pare, ale musialbym juz poszukac... (pomijam takie trywialne tlumaczenia jak 'poczatkujacy') Wybor - zaleznie od kontekstu.

03.02.2002
19:01
[53]

Mac [ Sentinel of VARN ]

A oto parę newsów dotyczących Age of Wonders 2. W drugiej części, oprócz 12 "starych" ras, dostępne będą dwie nowe rasy: Tigrans - rasa szybkich i zręcznych wojowników Draconians - rasa potężnych jaszczurzych humanoidów posiadająca pewne cechy smoków (latanie) W miastach będzie można budować ok. 25 budynków/ulepszeń. Oprócz ulepszeń militarnych i fortyfikacyjnych dotępne będą ulepszenia świątyni (to nowy budynek polepszający stosunek twoich poddanych do ciebie i ulepszający kapłanów), kapliczki (budynek poświęcony jednemu z bogów. Jego wpływ na miasto zależeć ma od boga którego czczą mieszkańcy miasta) oraz wieży czarodzieja (ten budynek ma w grze ogromne znaczenie. Jego ulepszenie ma wpływ na miasto i jego okolice w postaci różnych bonusów, zwiększenia zasięgu i mocy czarów, itp.) Z nowych budynków można jeszcze wymienić bramy teleportacyjne i kilka innych, o których na razie nic nie wiem.

03.02.2002
19:06
[54]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Jak widać na załączonym obrazku, w drugiej części AoW możliwe jest wchodzenie na mury miasta. Kolejną nowością (zaczerpniętą z Master of Magic- co się chwali) jest możliwość zaczarowywania murów. Dostępne mają być mury z ognia, ciemności, itp.

03.02.2002
20:40
[55]

brongar2 [ Konsul ]

ooooo ze tez jeszcze tego wontku nie zauwazylem:))) powinni mnie za to powiesic:)) moze ktos ma adres strony gdzie mozna sie wiecej dowedziwc o AoW2 ????

04.02.2002
09:04
smile
[56]

Owen [ ]

Witaj brongar :-)) Trafiles do wlasciwego watku :-) Przesyłka doszła?

04.02.2002
09:25
[57]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brongar2 --> oto adres oficjalnej strony AoW2:

04.02.2002
09:55
[58]

gorash [ Legionista ]

Mam HoMM3+armageddon`s blade, czy jak zainstaluje do tego SotD to będe nadal mógł grać confluxem?

04.02.2002
10:00
[59]

Mac [ Sentinel of VARN ]

gorash --> Tak będziesz mógł grać Confluxem.

04.02.2002
10:13
[60]

gorash [ Legionista ]

To fajnie chyba sobie sprawię ten dodatek.

04.02.2002
16:31
[61]

Mac [ Sentinel of VARN ]

No i zostało oficjalnie potwierdzone, że Disciples II będzie wydane przez CD-Projekt:)

04.02.2002
16:34
[62]

brongar2 [ Konsul ]

owenn---> doszla doszla co chcesz w zamian?? mac---> dzienki:)

04.02.2002
16:34
smile
[63]

Negocjator [ * ]

Mac -->> Czyli krótko mówiąc, bardzo dobra wiadomość. :)

04.02.2002
19:21
smile
[64]

KrzysiekW [ Konsul ]

Wiadomość jest rewelacyjna :)), juz nie moge sie doczekac zlokalizowanej gierki ;).

04.02.2002
19:45
[65]

Mastyl [ Legend ]

Disciples 2? Własnie dla porównania grałem w Disciples Gold i w demo Disciples 2, i musze powiedziec, ze sequel poza lekkim (no dobrze, solidnym) retuszem grafiki merytorycznie nie różni się ABSOLUTNIE NICZYM. To po co to kupować?

04.02.2002
19:51
[66]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mastyl --> W demie Disciples II rzeczywiście nie widać niczego nowego. W pełnej wersji ma być jednak ok. 200 rodzajów jednostek, pełno nowych struktur i jeszcze kilka rzeczy, których w tej chwili nie pamiętam.

04.02.2002
20:06
[67]

KrzysiekW [ Konsul ]

mac--> Dokładnie :)) Pokarzcie mi duże róznice poza kosmetycznymi między H2 a H1, i H2, a H3 to was ozłoce ;-))

05.02.2002
16:41
smile
[68]

pasterka [ Paranoid Android ]

a mi w pewnym momencie to demko się kopie i nie chce się zaloadować:(( tez macie cos takiego?

05.02.2002
17:25
[69]

Mac [ Sentinel of VARN ]

pasterka --> Ja nie miałem takiego problemu. To All --> Oto przykład doskonałego zlokalizowania gry przez Im Group;-))

05.02.2002
17:26
[70]

Mastyl [ Legend ]

Krzysiek W- ozłoć mnie :-) np. system magii, zdolności bohaterów. Jakieś tam różnice w H są. A Disciples 2 wygląda po prostu na nowy skin do Disciples.

05.02.2002
20:33
[71]

KrzysiekW [ Konsul ]

mastyl--> Zmiany w Disciples 2 to między innymi: - bochater będzie mógł w czasie walki trzymac przedmioty, uzywac mikstury - nowe komendy w czasie walki - jednsotki będą mogly awansowac na 99 poziom - bardziej rozbudowane gałęzie jednostek - duuuzo więcej jednostek, czarów - zróżnicowanie cech jednostek - bochaterowie niezalezni (tego w H nie ma ;) - jednostki specjalne (np. różne dzialania zlodziejem) - system przypadkowych zdarzen (to jest bardzo ciekawe) - kampanie będzie dluzsza niz w D1 - wspaniała grafika - świetne dźwięki i muzyka Tyle wyszukałem w zapowiedziach, jak widac wiele ze zmian trudno było znaleźć w samym demku i wcale nie jest ich tak mało. A czy gra będzie naprawde dobra to okaże sie dopiero kiedy wyjdzie pełna werjsa :).

05.02.2002
22:06
[72]

Mastyl [ Legend ]

Dobra, przekonałes mnie. Ale obstaję wciąż przy swoim, ze w demie D2 tych rewelacji nie pokazali. A myślałem, że demo jest po to aby przyciągnąć klienta do gry, widać producenci D2 tak nie myślą...

05.02.2002
22:34
[73]

KrzysiekW [ Konsul ]

Mi tam w demo grało sie fajnie :), chociaz rzeczywiscie rewelacyjne nie jest... małe drzewka, wlolabym zagrac kims innym niz umarlakami, jest błąd kiedy smok awansuje na następny poziom, po prostu znika, ale jednostka niby jest pozostaje :). A tak wogóle demo to tylko namiastka samej gry i nie ma co je oceniać. Czy mi sie wydaje(dawno to bylo), czy w demie H3 był sam samouczek? :)

06.02.2002
23:43
smile
[74]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Poniżej podaję newsy dotyczące HoM&M4 (zaczerpinięte z Jaskini Behemota): Wskrzeszenie zmarłego w walce herosa, jak wiemy, odbywać się będzie w najbliższym mieście lub sanktuarium. Ta operacja będzie oczywiście kosztowna. Co więcej, za wskrzeszenie bohatera o wysokim poziomie doświadczenia zapłacimy więcej niż za rezurekcję herosa słabszego. Jednym z celów, które NWC chciało osiągnąć w Heroes IV to zbalansowanie magii z siłą. W Heroes III po Antagarich nierzadko spacerował sobie Barbarzyńca mający zamiast obosiecznego zakrwawionego topora, księgę magii ze wszystkimi czarami na ekspercie. Po wynajęciu herosa celem większości graczy było zdobycie Wisdom i co najmniej Earth Magic, niezależnie od klasy wynajętego bohatera. W Heroes II "przynajmniej" był problem z nauczeniem Rycerza lub Barbarzyńcy zdolności Wisdom. Tak, czy tak, Heroes IV wyglądać pod tym względem będzie już zupełnie inaczej. Czary takie jak Town Portal będą dramatycznie stonowane, a potężne zaklęcia takie jak Fly, czy Dimension Door całkowicie usunięte z gry. Tak więc magia straci swój decydujący wpływ na kształt rozgrywki. System przyznawania herosom doświadczenia w walce zostanie bardzo ciekawie zorganizowany. Bohaterowie o wyższym poziomie będą dostawali więcej punktów niż herosi o poziomie niższym. Uzasadnione zostało to tym, że lepsi bohaterowie bardziej angażują się w walkę niż słabsi. Moim zdaniem jest to bardzo trafne rozwiązanie, ponieważ im wyżej heros awansuje, tym więcej punktów doświadczenia musi uzyskać, aby zdobyć następny poziom. W Heroes III zamek Dungeon miał jako swój rodzimy teren podziemia (jak sama nazwa wskazuje :). Było to dla tego miasta niezwykle korzystne, ponieważ armie z niego pochodzące miały premię do szybkości, ataku i obrony na terenie całej podziemnej części mapy, niezależnie od podłoża. Teraz żadne miasto nie będzie miało podziemi jako terenu rodzimego. Oto nowe przynależności: Haven - trawa, Preserve - las, Akademia - śnieg, Necropolis - lawa, Asylum - bagna, Stronghold - teren ciężki. Rozmiary map w Heroes IV nadal będą miały symbole S, M, L i XL, jednak ich wymiary wzrosną w porównaniu z Heroes III. Stanie się tak dlatego, żeby zmieścić na mapie większe struktury i generalnie zrobić "więcej miejsca". Pojawi się 6 nowych terenów specjalnych - 5 związanych ze szkołami magii i jeden zwiększający skuteczność umiejętności Walka (Combat) i Taktyka (Tactics). Wbrew plotkom możliwość gry w kilka osób na jednym komputerze pozostanie w Heroes IV. Myślę, że usunięcie tej opcji przez NWC byłoby posunięciem absurdalnym, które z pewnością wywołałoby bunt graczy. Wiadomo, że umiejętności podstawowe z Heroes III (Atak, Obrona, Moc i Wiedza) zostały w Heroes IV usunięte. Na pewno większości z Was nasunęło się pytanie: co w takim razie z mocą i długością trwania czarów w czasie walki? Otóż większość czarów, które nie mają efektu natychmiastowego działać będzie przez całą walkę. Tylko kilka czarów ma określony czas trwania. Jeśli zaś chodzi o moc, to będzie ona kalkulowana na zasadzie porównania poziomu istoty rzucającej zaklęcie z poziomem obiektu. Na pewno wielu z Was zastanawiało się, co spowoduje zapowiadany kataklizm mający zniszczyć Antagarich. Otóż wywoła go zderzenie dwóch mieczy: Miecza Armagedonu (Armageddon's Blade) oraz Miecza Lodu (Sword of Frost) podczas walki dwóch herosów. Fragment filmu intro opublikowany przez Gamespot ukazuje, że jednym z walczących jest Gelu, który, jak wiemy, otrzymał od królowej Katarzyny Miecz Armagedonu po zwycięskiej kampanii przeciwko Kreeganom. Ekonomia w Heroes IV zyska sporo na wprowadzeniu do gry Lorda, jako nowej klasy herosa. Będzie mógł on zostać zarządcą dowolnego miasta i zwiększać dochody z niego czerpane. W Heroes IV pojawi się 175 artefaktów o bardzo różnych właściwościach. Oto kilka przykładów: Eliksir Szybkości (Potion of Quickness) dający armii lub herosowi dodatkowy atak, Solidna Tarcza (Steadfast Shield) zwiększająca o 25% punkty życia wszystkich armii znajdujących się w promieniu 3 jardów od herosa, Różdżka Wzywania (Staff of Summoning) zmniejszająca koszt zaklęć wzywających o 50%, Różdżka Ognia (Wand of Fire) rzucająca Pocisk Ognia oraz Strzała Pająka (Spider's Silk Arrow) rzucająca Spętanie (Bind) na armie zaatakowane przez łuczników. Będą również kombinacje artefaktów. Edytor w Heroes IV będzie, m.in. dzięki nowemu systemowi skryptów, bardzo rozbudowany. Nie będzie on jednak zawierał losowego generatora map. Twórcy gry tłumaczą ten fakt tym, że jest to zbyt skomplikowane narzędzie aby publikować je już z pierwszą wersją gry i trzeba je dokładnie przetestować, aby umieścić w dodatku. Ja z kolei tłumaczę to tym, że NWC nie chce po prostu umieścić generatora w pierwotnej wersji Heroes IV, żeby lepiej sprzedać dodatek :) I z tymi przemyśleniami zostawiam Was do następnej aktualizacji.

07.02.2002
04:36
smile
[75]

Judith [ Gladiator ]

Eh, miśki, hirołsy nie hirołsy, pełno współczynników a akcjia jakoś tak... Lepiej przejdźta jakiegos Myth'a jedynkę lub dwójkę, tam to dopiero trza być móżgiem taktycznym (całuję stopy temu, kto przeszedł obie gry na np. Legendary)...

07.02.2002
07:38
[76]

Adamus [ Gladiator ]

Judith --> Chyba raczej super mózgiem w prędkości klikania myszką ;-)))

07.02.2002
08:06
smile
[77]

Judith [ Gladiator ]

Nie, raczej subtelne połączenie szybkiego kojarzenia i podejmowania decyzji, jak na prawdziwym polu walki przystało, :))

07.02.2002
08:20
[78]

Judith [ Gladiator ]

Nie zrozumcie mnie źle, też lubię HoMM'y ale wszystko w rozsądnych granicach - musi być harmonia w przyrodzie...

07.02.2002
08:43
[79]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Judith --> A kto powiedział, że jak gram w Herosy, to nie gram w Mytha? Swego czasu sporo w niego młóciłem. Do tej pory ze zgrozą wspominam misję na przełęczy Bagrada. Tylko zawiodłem się trochę na 3 częśći.

07.02.2002
09:00
smile
[80]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Naprawde nie wiecie o co mi chodzi w zagadce "Kto rozszyfruje skrot FG ?" ? : )

07.02.2002
09:03
[81]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> Ja nie mam pojęcia. Może jakaś podpowiedź? FG może znaczyć mnóstwo rzeczy. Fantasy General?

07.02.2002
09:08
smile
[82]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

BRAVO, BRAVO, BRAVISSIMO !!! Tak chodzi mi ta gre - zastanawialem sie czy ja jeszcze pamietacie, przeciez to strategia, turowa w dodatku, a i klimat fantasy jest tez jak najbardziej... :)))

07.02.2002
09:22
smile
[83]

Owen [ ]

Judith ---> Ja przeszedłem Myth I na legendary :-))) Dwójka mnie zniechęciła na samym początku, więc rzuciłem go w kąt. Jedynka była rewolucyjna jak wyszła. Z zapartym tchem oglądałem każdy animowany przerywnik między grupami misji. Rewelacja. Ale i tak wolę HoMM :-))) Pozdrawiam.

07.02.2002
09:24
[84]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> no tak rzeczywiście Fantasy General też się zalicza do tego wątku. Moim zdaniem to najlepszy z generałów, jakie do tej pory wyszły. Swego czasu sporo w to młóciłem, ale utknąłem w jakiejś misji i jakoś tak wyszło, że więcej w to nie zagrałem:/

07.02.2002
09:26
[85]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Owen --> Myth II robi się później bardzo ciekawy. A najbardziej uwielbiam muzykę w menu Mytha II. Jest niezwykle klimatyczna i wprowadza nastrój grozy. Z kolei później nastrój ten wprowadza brak muzyki podczas misji. To chyba jedyna gra, której brak muzyki wyszedł na dobre.

07.02.2002
09:35
[86]

Owen [ ]

Mac---> Nie wiem. Jakoś mi nie podpasował. Pamiętam, że po tym co zaprezentowała I, skok jakościowy w II był żaden, co mnie zniechęciło. Miałem ochotę w to pograć ba scenariusz wydawał się ciekawy. W końcu duża retrospekcja i możesz mieć swoich przyszłych wrogów po swojej stronie. Ale mnie nie wciągnęło :-\ Teraz czegam na Warcrafta III. Może w tego RTS'a trochę pogram. Ale najpierw HoMMIV :-D

07.02.2002
09:38
[87]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Owen --> Teraz to ty chyba mówisz o Mythu III. Tam masz wielu swoich wrogów po swojej stronie.

07.02.2002
09:39
[88]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Miało być - wielu przyszłych wrogów po swojej stronie.

07.02.2002
09:49
[89]

Owen [ ]

Mac --> Raczej nie. Mytha III nawet nie kupiłem. Może coś mieszam, ale czy w II nie ma retrospekcji? O ile pamiętam to coś tam było i mozna było mieć po wojej stronie tych kolesiów co rzucali ciekawy wybuchowy czar. Ale niewykluczone, że mieszam. Gra poleciała w zapomnienie po pierwszej albo drugiej misji :-\

07.02.2002
09:59
[90]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Owen --> W myth 2 jedynym byłym wrogiem, obecnie stojącym po twojej stronie jest Deceiver, a akcja gry toczy się 60 lat po zdarzeniach z Mytha 1. Z kolei w Mythu III wszyscy upadli lordowie, są dobrzy, bo jego akcja dzieje się w przeszłości.

07.02.2002
10:03
smile
[91]

Owen [ ]

Mac ---> O, to namieszałem :-)))) Ale wiedziałem, że ktoś kogo biłem jest po mojej stronie :-DD No, do jutra czas zająć sie na poważnie pracą.

08.02.2002
17:58
smile
[92]

Mastyl [ Legend ]

Oj, opuszczacie się z postowaniem tu. Podnosze wątek az z 5 strony. No i porcja screenshotow i wywiad z twórcami AOW 2- sprzed 4 dni- mam nadzieje że jeszce tego nie widzieliście- zwróćcie uwagę na screena z herosem na... słoniu.

08.02.2002
18:06
[93]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mastyl --> Ten frostling jest na mamucie, a nie na słoniu;-)) Mnie ciekawi co to za kryształowe monumenty stoją nieopodal. Czyżby to był nowy wygląd źródeł mana? Mnie osobiście bardziej podobała się stara wersja.

08.02.2002
18:38
[94]

Mastyl [ Legend ]

A jak oceniasz nowe rasy: Tigran i Draconian? Dla mnie to zbędne- nie lubie takich udziwnień... wole "klasyczne" Tolkienowe Krasnoludy, Elfy, Orkasy itd. Zwłaszca, ze w przyszłym tygodniu ide na premiere LOTR, więc przez kilka miesięcy zapewne będe miał Tolkienowe hobby, grając wyłącznie w konwersje...

08.02.2002
18:46
[95]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mastyl --> Ja to oceniam dość pozytywnie, ponieważ 2 nowe rasy, to dwóch dodatkowych przeciników na mapie, a więc dłuższa i bardziej ekscytująca gra:) To All --> Polecam najlepszą jak dotąd stronkę o AoW 1 i 2:

08.02.2002
18:49
[96]

Mac [ Sentinel of VARN ]

MIałem na myśli to, że teraz w jednej grze będzie mogło uczestniczyć 14 graczy/komputerów.

08.02.2002
18:51
smile
[97]

Mastyl [ Legend ]

Dzieki za link. Dobrze, ze są tam mapki do AOW1- szczególnie zaintrygowała mnie mapa "defeat of usama" :-))))))))

09.02.2002
15:01
smile
[98]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

zapoznajcie sie z zapowiedzia Homm4, autorstwa dziennikarzaGazety Wyborczej KOMPUTERY, INTERNET > GRY - RECENZJE > Pierwszy rzut oka na "Heroes of Might & Magic IV" Czy powabowi tęczowej grzywy i równie barwnego ogona jednorożca z "Heroes of Might & Magic IV" mogłaby się oprzeć jakakolwiek klacz? Nie trzeba być hipofilem - wystarczy nie być hipokrytą, by po ujrzeniu tego baśniowego stworzenia w pełnej krasie jęknąć cicho z zachwytu Z satysfakcją donoszę, że gra, która zapowiadała się na wydarzenie, wydarzeniem z pewnością będzie. I to nie tylko dlatego, że jest wyjątkowo miła dla oka. W końcu jednorożce z poprzedniej gry w cyklu, całe maści perłowobiałej, też wyglądały pięknie. W "HoMM IV" ulepszono praktycznie wszystko, co tylko się dało. Przyznam, że miałem pewne obawy, czy studio 3DO podoła oczekiwaniom. Cykl "Heroes of Might & Magic" to przecież fenomen - każda jego kolejna odsłona była lepsza od poprzedniej i choć wydawca nie wzbraniał się przed odcinaniem kuponów ("HoMM III" doczekało się aż sześciu oficjalnych dodatków!), to jednak twórcy byli w stanie sprostać rosnącym oczekiwaniom klienteli. Ale jak długo można utrzymywać tak wysoką formę? Ani chybi znów jakieś czary Już po pierwszych minutach zabawy mogłem odetchnąć z ulgą. Co prawda miałem okazję testować grę w formie kadłubkowej, ale nawet ten ogryzek dał mi wyobrażenie o olbrzymim potencjale "Heroes of Might & Magic IV". Długo oczekiwana czwarta część najsłynniejszego cyklu strategii turowych w konwencji fantasy to przykład zdrowej ewolucji. To, co sprawdzone, zostało zachowane, ale po logicznych modyfikacjach (choćby oznaczało to "tylko" bardziej imponujący wygląd). Wzięto pod uwagę vox populi, wprowadzając na życzenie graczy zmiany fundamentalne - i tak, o czym już rozniosła się wieść, bohaterowie nie tylko rzucają czary, ale i walczą na pierwszej linii. Cieszy mnie również - choć w tej kwestii zdania będą pewnie podzielone - że w imię wysokiej jakości produktu zespół 3DO schował do kieszeni dumę i wprowadził rozwiązania, które sprawdziły się u konkurencji. Żywy duch w bojowej machinie Dobrym tego przykładem jest proces rozbudowy miasta. W pewnym momencie musimy zdecydować się na jeden z dostępnych rodzajów budowli, dzięki czemu będziemy mogli w tym mieście wynajmować tylko wojska określonego typu. Postawiliśmy na balisty? No cóż, musimy zapomnieć o pikinierach. Taki imperatyw jest wprawdzie rozwiązaniem stosowanym nie od wczoraj, ale to zapewne sukces konkurencyjnej gry "Disciples" proponującej podobne alternatywy dał projektantom z 3DO do myślenia. Jeśli kogoś razi ta zbieżność, może należy przypomnieć, że "Disciples" to w dużej mierze beztroskie naśladownictwo oryginalnej koncepcji "Heroes of Might & Magic". Skoro już wspomnieliśmy o balistach, warto dodać, że w "czwórce", w przeciwieństwie do "trójki", nie musimy poprzestać na jednej! Można zbudować cały ich oddział. Notabene, wreszcie dodano do balisty działonowego. Niby drobiazg, ale widok machiny, która strzelała sama, budził we mnie zawsze mieszane uczucia. Aż takiej automatyzacji w świecie smoków i magii bym się nie spodziewał. Czyżby?... Okazało się, że znów byłem w błędzie. A wszystko przez krasnoludy. Inna rzecz, że w końcu po kim jak po kim, ale po tych niechętnych czarom bywalcach kopalni można było spodziewać się technologicznej dywersji. Wielkie i wredne stalowe bydlę Proszę się nie obawiać, laserów i czołgów w tej grze na szczęście nie uświadczymy. Owszem, kiedyś, jeszcze za czasów "HoMM III", były plany wprowadzenia miasta z futurystycznymi mieszkańcami. Gracze zgodnym chórem orzekli jednak, że nie mają ochoty oglądać bestii uzbrojonych w ręczne piły spalinowe. Autorzy gry nie zlekceważyli opinii swych żywicieli i mądrze zrezygnowali ze złego pomysłu. Postępu jednak nie da się zatrzymać. Plemię krasnoludów skonstruowało stalowe machiny kroczące, przypominające skręcone z kątowników smoki. Krasnolud kieruje takim bydlęciem, siedząc na nim okrakiem. Duże to i niebezpieczne, ale na szczęście nijak nie kojarzy się z czołgiem. Reszta potworów to oklepana proza - jakieś banalne zjawy trzymające w dłoniach odcięte głowy, demony, swojskie jednorożce... Za to prezencja owych bestii budzi żywe emocje. Nie tylko wspomniane jednorożce utwierdzają nas w przekonaniu, że baśniowy świat na ekranie jest bardziej prawdziwy od szarej rzeczywistości dookoła. Ptasim okiem Gra wygląda po prostu wspaniale. Przypomnijmy, że w "HoMM IV" można grać w rozdzielczości nawet 1280x1024, a trzeba przyznać, że plastycy w pełni wykorzystali sposobność cyzelowania detali. Latające nad polami rajskie ptaki, spływający z niebios do ołtarza strumień magicznej energii, pulsująca poświata wokół niektórych istot z mrocznego świata nieumarłych - to niektóre z efektownych, starannie przygotowanych animacji. Świat wydaje się trójwymiarowy, choć to tylko zgrabna iluzja. Patrzymy na pole działań zawsze ptasim okiem, nieco pod kątem. Tej izometrycznej perspektywy nie możemy zmienić, by na przykład okrążyć napotkaną na nizinie kuźnię, gdzie - jeśli już o tym mowa - możemy kupić różnorakie zbroje lub tarcze dla swych wojaków (im więcej mamy na te zakupy złota, tym lepiej). To ograniczenie perspektywy to żaden feler, tylko sprawdzona konwencja, która bardzo mi odpowiada. Olaf Szewczyk (08-02-02 19:47) HOMM4 Procucent: 3DO Dystrybutor: CD Projekt Premiera: w marcu

09.02.2002
15:05
smile
[99]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Oraz zapowiedz AoW2 na gamespy....

09.02.2002
15:07
smile
[100]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

skoro finiszuje w tej czesci to i pozwole sobie zaprosic Was do nastepnej...

09.02.2002
15:18
[101]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> zapomniałeś dać linka:)

09.02.2002
15:20
smile
[102]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

: )

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.