GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Rewolucja w MMORPG ?

05.05.2004
16:49
[1]

ttwizard [ Generaďż˝ ]

Rewolucja w MMORPG ?

Wielkimi krokami nadciaga Guild WArs. Gra MMORPG za ktora nie bedziemy placic abonamentu. Jedyna oplata bedzie samo kupno gry. GW jest tworzony przez tworcow sławnego Battlenetu, czyli stara ekipa firmy Blizzard, wiec mozemy oczekiwac naprawde dopracowanego produktu. Warto tez podkreslic, ze w GW bedzie se gralo troche inaczej niz w innych mmorpgach. W grze bedzie sie liczyc stategia rozwoju postaci, dobierania odpowiednich skilli ( ma byc ich sporo) oraz strategia podczas walki. Podobno rozwiazany ma byc problem z campowaniem, ale nie doczytalem o co w tym chodzi. Gra ma posiadac m.in ladder gildii, pelno questow, tworzenie wlasnych przedmiotow.


Teraz cos o oprawie audiowizualnej... SZOK ! ^_^ Screeny wygladaja niesamowicie .

Patrzcie na to : https://www.guildwars.com/images/JPG/gwscreens/gwscreen019-page.jpg

Otwarta alpha bedzie miedzy 12-14 Maja. Wystarczy sciagnac clienta 52kb a ten po uruchomieniu zacznie sciagac pliki potrzebne do odpalenia gry.

Jezeli Guild Wars naprawde bedzie bez abonamentu to nastapi mala rewolucja w świecie MMORPG ^_^

Stronka :



05.05.2004
16:55
[2]

mi5aser [ Nawiedzający Sny ]

Wygląda fajnie na screenach ale żeby sprecyzować zdanie na temat tej gierki wolał bym najpier w to pograć.

Jeśli chodzi o fakt że gra jest darmowa, to żadna rewolucja. Darmowych gier jest sporo, tylko że nie wszyscy chcą w nie grać, to trochę tak jak z darmowym forum każdy może wleźć i robić bagno.

05.05.2004
17:15
[3]

.Jacek 99. [ Senator ]

Jesli engine bedzie sprawny to mozna bedzie sie skusic.

Bo ostatnio gry szaleja z wymaganiami. Taki Knight Online ma cudowny engine, ale sama gra jest slaba.

05.05.2004
17:33
smile
[4]

corey [ Pretorianin ]

nom popieram grafa i wszystko spox ale grywalnosci prawie 0...
przykre to ale czesto prawdziwe
ale trzeba miec nadzieje :D i tym razem mozna liczyc na cos naprawde niezlego bo ekipa Blizzarda to nie byle lolki :D

05.05.2004
18:16
[5]

Thun [ Konsul ]

Jak narazie kliend GW zajmuje na dysku około 90MB i co dziennie dochodzą kolejne pliki... więc radzę aktualizować bo potem może być 300MB do ściągnięcia :)

05.05.2004
18:36
[6]

ttwizard [ Generaďż˝ ]

mi5aser --> z takich powazniejszych produkcji to tylko Ultima online, ragnarok na lewych servach, Knight online i Mu online, ale te gry sa prznajmniej o klase gorsze od MMORPG takich jak everquest, Anarchy online, shadowbane itp.
Guild Wars ma raczej przypominac gry z drugiego przedzialu, ktore sa platne.

05.05.2004
18:57
[7]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

No no bardzo eleganckie, trzeba bedzie grac, oby ostateczna wersja byla w miare tania

05.05.2004
19:22
smile
[8]

Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]

Moje zdanie jest na razie takie:
"Ni pies, ni wydra - coś na kształt świdra"

Grafika ładna, sposób ryzgrywki nietypowy, niewierzę w całkowity brak opłat - tyle ode mnie. A jak będzie naprawdę pozyjemy zobaczymy.
Co do "bety" - to nie żadna beta - oni chcą Guild Wars pokazać na targach E3 i potrzebują zaludnić świat. Więc przez 2-3 będzie można pograć - to wszystko.... Czy warto zatem ściągać te kilkaset mega by potem pograć przez kilka godzin. Moim zdaniem nie i dlatego nie ściągam :)

05.05.2004
19:23
smile
[9]

Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]

Zadam pytanie by wyprzedzić innych.
Czy dla polaków będą specjalne tańsze a najlepiej darmowe serwery, bo my nie zarabiamy tyle co w innych krajach ?

05.05.2004
19:28
smile
[10]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

Nikt nie powiedzial ze bedzie calkowicie darmowa tylko ze placisz za gre a grasz juz za darmo, jak w cs-a albo ut i to jest poprawne. Pozatym to nie beta tylko alpha :P a i mysle ze po jakims czasie bedzie i beta jak nie od razu po e3 jak bedzie dobre

05.05.2004
19:59
smile
[11]

Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]

Hary - tylko że do Cs-a nie potrzeba 100Mb/s łącza i clustera 30 Pentiumów by pociągnął na raz kilka tysięcy graczy i obsłuzył cały świat. A jak juz się postawi taką maszynerię to za coś trzeba płacić chociażby te grosze które wtedy idą na energię elektryczną, no i pani Basia która przychodzi wycierać kurz z serwerów też za darmo tego nie robi.
A tak naprawdę to pominąłem jeszcze:
1. pomieszczenie
2. mmorpg się rozwija - grupa programistów
3. grupa techników czuwająca nad serwerownia

Jak masz łeb na karku to właśnie zauważyłeś różnicę pomiędzy CS-em a mmorpgiem. Teraz kalkulator w dłoń i oblicz ile firma musi sprzedać dzienni kopii gry by za to wszystko zapłacić.

Więc matematycznie mi wychodzi, że panowie producenci będą do interesu dokładać. Albo to ja czegoś tutaj nie zauważam - może to nie bedzie mmorpg tylko coś na kształt cs-a? Kazdy sobie będzie mógł postawić łącze i zaprosić 2 innych graczy?

05.05.2004
20:11
[12]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

No ttwizard z palca chyba tego nie wyssal... pozatym to ma byc cosm zupelnie innego podobno, nie powiem ci dokladnie i nie zapewniam bo nie jestem najlepszy z angielskiego ale pisali costam ze juz nie beda najwazniejsze lvle tylko "strategia walki", zupelnie nie wiem o co w tym chodzi, najlepiej se poczytaj na stronce

zreszta pozyjemy zobaczymy czy wogole bedzie w co grac

05.05.2004
20:37
smile
[13]

.:[upiordliwy]:. [ Ball tongue ]

A jaka będzie cena tej gierki?

05.05.2004
20:58
[14]

Thun [ Konsul ]

Klient zajmuje już ponad 100MB i ciągle rośnie... tak czy siak na 12 maja czekam z niecierpliwością :)

Mark24 => Co do tego jaka gra będzie.. to nie ma co dyskutować i się kłucić bo mimo wszystko mogą nas miło zaskoczyć (lub nie miło:). Zobaczymy jak wydadzą :)

05.05.2004
21:01
smile
[15]

.:[upiordliwy]:. [ Ball tongue ]

A cena?

05.05.2004
21:06
smile
[16]

oksza [ Senator ]

Czekam już na to od jakiegoś czasu z wywieszonym jęzorem.Tylko się modlę żeby questy nie były nudne.

-->> Mark24
Oj, coś nie masz głowy do interesu. Wszystko co powiedziałeś to prawda. Tylko pamiętaj że kiedy już rynek nasyci się kopiami to masz gigantyczną rzeszę oddanych reklamobiorców do dyspozycji (powiedzmy 100.000). Nie w kij dmuchał :)

Kwestia czy pózniejsze zyski pokryją koszy działania to zupełnie co innego. Ale zapewniam cię że każda poważna firma robi przed rozpoczęciem kalkulacje dużo bardziej skomplikowane niż twoje pospieszne obliczenia.

05.05.2004
21:07
smile
[17]

Gambit [ le Diable Blanc ]

Thun --> Przed chwilą odpaliłem i mam 57 MB tylko...Skąd Ty masz aż 100MB?

05.05.2004
21:13
smile
[18]

.:[upiordliwy]:. [ Ball tongue ]

Czy ktoś powie mi w końcu ile ta gierka będzie kosztować?

05.05.2004
21:16
[19]

Gambit [ le Diable Blanc ]

upiordliwy --> Abonamentu brak, a co do ceny za kupno gry, to jeszcze nie wiadomo.

05.05.2004
22:09
[20]

ttwizard [ Generaďż˝ ]

Hary_in da house --> Co do strategii walki to wydaje mi sie ze chodzi o odpowiedni dobor umiejetnosci do danej sytuacji. Tak jak napisales lvl nie beda brane pod uwage. Bardziej licza sie umiejetnosci. Nie ma ze jeden chodzi napakowany a reszta szlaja sie zabijajac komary. Zapewne walka bedzie dynamiczna i efektowna.


Warto poczytac na stronce o umiejetnosciach. Niektore sa naprawwde ciekawe np podcinanie nog mieczem itp. Interesujaco przedstawiaja sie walki gildii. Wyobrazcie sobie wojenke pomiedzy gildiami. Wzgorze po lewej gildia X, wzgorze po prawej gildia Y :-) Kto widzial braveheart ten wie o co chodzi :P


Mark24 --> Ja rowniez mam pewne watpliwosci co do braku abonamentu, poniewaz w tej chwili duzo zalezy od reklamy a brak miesiecznej oplaty w MMORPG baaardzo przyciaga (np mnie :-). Taki World of Warcraft moze sie nie wyrozniac od innych MMORPG, ale przeciez jest to gra Blizzarda wiec wszyscy sie rzuca na nia jak na Corn flakes :P

05.05.2004
22:29
[21]

Thun [ Konsul ]

Gambit => Cóż, może nie kasuje starych plików i dopisuje tylko nowe... nie wiem. Ja odpalam codziennie od 1 maja i już się nazbierało tego 101MB :)

Co do ceny gry to stawiam na standardowe 49.95$ lub okolice... a abonament to zależy.. bo gra może zostać rozwiązana na podobnej zasadzie jak battle.net (w końcu to starzy pracownicy Blizza:) czyli ogólny chat + zakładanie gier na XX graczy i wtedy abonament faktycznie nie byłby teoretycznie potrzebny. A jeśli gra będzie fajna to swoje zarobią i o to nie musimy się martwić.

Tak czy inaczej - możemy sobie gdybać do woli a autorzy i tak zrobią to co chcą zrobić - czy się utrzymają czy też nie to już pokaże czas. I nie zamierzam nawet słuchać wszystkich narzekaczy że "mmo bez abonamentu to... bla bla bla".

05.05.2004
22:45
[22]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

Jak dla mnie to w kazdym cRPG wazne jest wydajne rozkladanie punktow, to zbyt rewolucyjne nie jest a to odcinanie nog to skill, dobrze by byly jakby dali ciecia, pchniecia przydatne w odpowiednich sytuacjach i mysle ze o to chodzi ze jak kryje gosc tolow to ty mu w leb i odwrotnie itp. i na to czekalem zeby nie walic w postac na oslep tylko umiejetnie i o to chodzi pewnie z ta strategia a nie ciupanie chama az padnie, oczywiscie watpie zeby wyeliminowali latanie i lvlowanie ale to i dobrze bo to tez ma swoj urok, nie chce mi sie dalej pisac

05.05.2004
23:06
smile
[23]

Frodo7 [ Pretorianin ]

ttwizard---------------------->
"Warto tez podkreslic, ze w GW bedzie se gralo troche inaczej niz w innych mmorpgach. W grze bedzie sie liczyc stategia rozwoju postaci, dobierania odpowiednich skilli ( ma byc ich sporo) oraz strategia podczas walki."
LOL , też mi nowość :/ W każdym płatnym mmorpg tak jest ....... Ty jesteś kolejnym łykaczem shitowatych darmówek ,tak ??
Co do Guild Wars --już niedługo się dowiemy aczkolwiek wątpie aby to była rewolucyjna w MMORPG ...

05.05.2004
23:12
[24]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

Dla mnie wieksza rewolucja bedzie Dark and Light tyle ze platne. Olbrzymie tereny, od moza po gory, mozliwosc bycia nawet politykiem tzn. masz wioche albo miasto albo zamet albo ksiestwo ba nawet krolestwo i jestes gosc. nie pamietam dokladnie co i jak ale wiem ze bedzie 213 miast i niewiadomo ile wsi az mi slinka cieknie tylko szkoda ze platne ale czego sie spodziewac... a diablo tez sie kupowalo i byl mmo za friko...

05.05.2004
23:13
[25]

Mastyl [ Legend ]

Był już taki jeden eksperyment, nazywał się Project Entropia i chyba srednio sie udał. Wiec poczekamy ,ale nie popadalbym w euforie, bo moim zdaniem raczej nie wyjdzie.

05.05.2004
23:18
smile
[26]

Frodo7 [ Pretorianin ]

harry--------------> MMO--massively multiplayer online
Naprawde uważasz że Diablo z tymi 4 czy 8 osobami na jednym serwerze pretenduje do miana mmo :)?

Haahahah niezły lolek jesteś ,dawno mnie nikt tak nie rozbawił ,thx :D

05.05.2004
23:21
[27]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

Ja tam w diablo osobiscie nie gralem i nie zamierzam ale slyszalem ze diablo mial i takie serwery (koniec na ten temat)

05.05.2004
23:22
smile
[28]

Fuman [ Centurion ]

ROTFL Diablo = mmo??
Hary_in da house naprawdę jesteś taki głupi czy tylko udajesz ??

05.05.2004
23:25
smile
[29]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

Kazdy ma prawo do bledu, tak was to strasznie podnieca?

05.05.2004
23:25
smile
[30]

magex [ Pretorianin ]

Hary_in da house --------->O czym ty mówisz ?? Prawdziwe (płatne) MMORPG-i mają na serwerach po kilka-kilkanaście tysięcy graczy a nie kilka jak w Diablo ....

05.05.2004
23:28
[31]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

Ile razy musze mowic ze sie pomylilem? to ze po kilka tysiecy to ja wiem i nie tylko platne

05.05.2004
23:31
[32]

Berver [ Chor��y ]

Powstaniu Guild Wars towarzyszyly wiele euforycznych fraz , nadzieji oraz usmieszkow pod nosem . Oto odchodza z Blizzard zasluzeni programisci , tworza oddzielny produkt i to wszystko pod patronatem NC (Lineage 2) . Motywy odejscia tych doswiadczonych ludzi nie sa znane , i mozna jedynie gdybac czy Guild Wars to..zemsta na Blizzard , a sama gra bedzie przyslowiona "Mysza ktora zaryczala" . Czy tworcy chca rzucic rekawice platnym Multiplayerom czy tez pokazac chca zapoczatkowac ich koniec i ukroic spory kawalek tego tortu ? .

Teraz kalkulator w dłoń i oblicz ile firma musi sprzedać dzienni kopii gry by za to wszystko zapłacić.



Biznes plan Guild Wars moze zakladac wiecej niz niejeden ekonomista by sie w tym pogubil :) , nie tylko z monthly fee mozna sciagac pieniadze , reklama , dobrowolne dotacje , support sponsorow...mozna mnozyc . Natomiast jesli jedynym zrodlem utrzymania beda kopie gry to nie wroze sukcesu: dlugo nie bedziemy musieli czekac na ingame exploits , money bugs , overpower chars , zadnego balansu zadnej opieki ze strony devsow , technical support "z laski" , gracze pozostawieni samym sobie glupieja i niestety ....utrzymanie ich w ryzach to pieklo , siedze w mmo nie od dzis i powiem ze wypada tym ludziom serdecznie wspolczuc bo porywaja sie na neverending nightmare , wystarczy poczytac placzow na boardach mmorpg by zobaczyc ze to ciezki kawal chleba..oj ciezki

05.05.2004
23:38
[33]

oksza [ Senator ]

-->>Mastyl
Był już taki jeden eksperyment, nazywał się Project Entropia i chyba srednio sie udał.
Nie, Entropia działa dalej i jest rowijana, ale polega na zupełnie czym innym.

05.05.2004
23:49
[34]

Chochliczek [ Chor��y ]

Rzekł oksza ... -spamer ,spec od darmówek .......

06.05.2004
00:03
[35]

ttwizard [ Generaďż˝ ]

frodo7 --> W dotychczasowych MMORPG nie widzialem jeszcze zroznicowanych strategii podczas walki. Na ogół jest to siekanina az ktos padnie/ucieknie. W GW mamy skille, ktore wydaje mi sie beda najwazniejszym elementem w walkach. Jakbys uwaznie czytal stronke to bys wiedzial, ze podczas turnieji lub zorganizowanych walk bedzie ograniczenie na ilosc skill a wtedy liczy sie strategia szczegolnie podczas walki grupa na grupe.
Moze poczytaj sobie na oficjalnej stronie conieco o Guildwars skoro dla ciebie to "shitowa darmowka"


06.05.2004
09:03
[36]

Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]

O tym, że reklama w internecie przynosi mizerne zyski chyba nikomu nie trzeba udowadniać. Rzesze internetowców nawet nie czytają zalewającego ich spamu, prześlizgują się wzrokiem po banerach, już nie wspominając o programach które likwidują maile reklamowe (spam) lub wykaszają banerki. Widziałem badania skuteczności reklamy w internecie i jest ona naprawdę marginalna.
Zresztą przykład:
1. jaki jest teraz banner reklamowy na stronie www.wp.pl lub www.onet.pl? Ktoś pamięta? Ja nie, a jestem na tych stronkach codziennie po kilka razy korzystając z wyszukiwarki
2. Kiedy ostatnio przeczytałeś więcej niż 2-3 pierwsze słowa z maila reklamujaćego jakiś produkt - ja dobrych kilka lat temu, teraz w 99% rozpaznaję taki mail i naciskam na nim klawisz delete

Więc imho z reklam się nie utrzymają.

Mogą zrobić prime accounts i rozdawać płacącym graczom lepsze itemki, ładniejsze ciuszki, złote kalesonki itd. - dosyć prawdopodobne.

ttwizard - walka w każdym mmoRPG jest skill based. Masz odpowiednie skille (w FFXI - około 30, w AO około 100, w innych różnie) i albo twoja postać jest silniejsza albo słabsza. W każdym mmorpg ma znaczenie taktyka i plan. I to nie hack&slash w stylu Diablo lub MUonline gdzie wbiegasz i twoim zadaniem jest klikanie na stworkach lub postaciach.
Tu planujesz jak chcesz wygrać, musisz mieć odpowiednio rozwinięte skille, odpowiednio dobrany armor, broń itd.
Chcąc wygrać w grupie musisz mieć zgraną grupą i zajebisty plan. Inaczej bekasz.

06.05.2004
09:09
[37]

Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]

dobrowolne dotacje = prime accounts, moim zdaniem najgorsze rozwiązanie. Cześć graczy będzie gimpowało bo nie zapłaciło, druga część roxowała bo zapłaciła.
sponsorzy - hehe - co z tego będą mieć? reklamę która przynosi marginalny zysk? Mozliwe, że ktoś się tam skusi i przed uruchomieniem gry będziemy zmuszeni oglądać półgodzinne filmiki reklamowe Nvidii Ati Intela AMD itd. Chyba tylko w ten sposób zmuszą cwane środowisko internautów do rzucenia okiem na te reklamy. Oczywiście dzień później pojawi się no_spam_movie.exe crack i wszyscy będą zadowoleni :)

06.05.2004
09:13
[38]

QQuel [ Master of Puppets ]

Niestety muszę powiedzieć że plan twurców GW prawie na pewno w jakimś stopniu będzie płatny (w cuda wierzycie?!) i/lub będzie PACC i/lub będzie płatne miesięcznie. Oczywiście może być darmowe, ale nie liczyłbym po takiej grze wielkich efektów, a to że skille będą... To co z tego? Wielkie mi odkrycie, każdy mmo powinien polegać na pewnej taktyce grania, a nie na klikaniu (MU się kłania) na mobkach i czekaniu aż nasza postać mobka danego zasieknie. Mam nadzieję, rzecz jasna że gra będzie fajna, ale nie liczę na wiele.

06.05.2004
09:16
[39]

QQuel [ Master of Puppets ]

Co do PACC (Sorka Mark, drugiego posta nie zauważyłem) to jest to poważnie jedno z najgorszych rozwiązań, bo tak jak przedmówca powiedział, jedni będą chodzili w złotych kalesonach i tak dalej, a drudzy będą się po kątach chowali bo ich (to jest jeszcze mało) nikt do żadnej gildii nie przyjmie i tak dalej. W takim momencie gra tak czy siak jest płatna, bo co za przyjemność przez 2 lata bić szczury bo cię ciągle ktoś killuje (jak ktoś grał w tibię, to wie o czym mówią, killowanie młodych rullez:P). Żadna przyjemność z gry...

06.05.2004
09:45
[40]

Neo_zion [ Generaďż˝ ]

Mark24 --> Zapominasz, że w samej grze można bez problemu umieścić reklamę, co zresztą jest od dawna stosowane. Jakieś szyldy, znaki reklamowe, bannery. To jest banalnie proste, wystarczy że znajdzie się ktoś kto za to zapłaci. Taki zabieg widzę od lat chociażby na niektórych serwerach CS'a, gdzie w paru miejscach na mapie są umieszczone informacje o cenach hostingu.

06.05.2004
09:50
[41]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

A to by smiesznie wygladalo jakby byly banery w lesie albo plakaty na drzewach albo by sie w barze tyszczaka pilo he he ... ale tak na serio to banery w grach jak cs to latwo umiescic a w swiecie fantazy? Chyba tylko przy starcie i na koncu i pewnie jak bedzie sie ktos rejestrowal to po drodze bedzie full reklam

06.05.2004
09:52
[42]

Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]

tzn. chciałbyś idąc elfem w fantastycznym lesie widzieć reklamy CocaColi porozwieszane przez krasnoludów na drzewach? Tak... to znakomicie buduje klimat.....

Szczerze powiedziawszy ja jestem za opłatami. Wolę zapłacić te 10USD miesięcznie za ich serwery na których gram, za ich łącze, za programistów którzy co jakiś czas dodają nowe itemy, rozszerzają lokację, wrzucają nowe eventy, za support który odpowie na mojego maila (nie chodzi bynajmniej o automatyczną odpowiedź) itd. itp.
Uważam taki układ za coś jak najbardziej normalnego - firma dostarcza mi rozrywki na znacznie wyższym poziomie niż gry single, ja za to płacę bo jakość usług mnie conajmniej zadowala. Nie musi być na to stać każdego, są tańsze sposoby rozerwania się :)

Nie interesują mnie ceny hostingu, łaczy itd. grając w grę wypraszam sobie wyskakujące okienka informujące mnie o tym, że właśnie gram za friko, a ktoś tam płaci za serwer 1000USD miesięcznie. Wypraszam sobie maile reklamowe lub z prośbą o jakąkolwiek dobrowolną wpłatę. Taki układ mnie conajmniej nie interesuje.

06.05.2004
09:52
[43]

mi5aser [ Nawiedzający Sny ]

Tak widziałem kiedyś adekwatny rysunek --->

mi osobiąście idea grania za darmo szczególnie nie przeszkadza. Chociarz nie wiem czy chciał bym grać na wpełni otwartym serwerze. Tak jak jóż pisałem wprowadzenie opłat jest jakąś barierą dla części ludzi z którymi nie koniecznie chciał bym sie spotykać w grze.

Natomiast faktycznie potencjał reklamowy jest olbrzymi, banery można poumieszczać naprawdęw wielu miejscach i pewnie wielu graczom by odpowiadało granie za darmo i w zamian oglądanie banerów, ja osobiście wolał bym zapłacić i banerów nie oglądać : )

06.05.2004
09:56
[44]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

A ja bym wolal zeby byly juz reklamy zamiast oplat tylko zeby byly na poczatku i na koncu gry a nie podczas rozgrywki bo to przecierz ona jest najwazniejsza

06.05.2004
10:32
[45]

mi5aser [ Nawiedzający Sny ]

no to jest jakieś rozwiązanie, z regóły przed uruchomieniem gry pokazuje sie jakieś okno patchera (klient z twojego kompa musi sie zgadzać z wersją serwerową) więc można by w tym czasie pogapić sie na baner. Ale nie sądzę żeby to wystarczyło.

Tak sobie jeszcze myślę kto chciał by się reklamować w grze mmo ? pewnie jakieś globalne koncerny, ze sprzętem komputerowym czyli co IBM ? Compaq ? kto jeszcze ?

06.05.2004
10:35
[46]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

Np. toshiba, costam bla bal wez komputer na wakacje i graj w Guild Wars, napewno Nvidia, moze zapowiedzi gier...

06.05.2004
10:37
[47]

mi5aser [ Nawiedzający Sny ]

trzeba by jeszcze pobadać powiązania "korporacyjne" między tymi firmami, czy nie ma konfliktu interesów.

Zapowiedzi gier tak ale tylko tego samego producenta co GW najprawdopodobniej, nikt nit będzie reklamował konkurencji ; )

06.05.2004
10:45
[48]

Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]

Kurcze może następnym krokiem będzie kino za darmo
Po prostu przed filmem i po filmie, może kilka razy w trakcie będziemy oglądać reklamy ;)

Czy taki pomysł w przypadku kina by nie wypalił, a w przypadku gier mmo wypaliłby? Bo ja nie widzę żadnej większej różnicy, a historia kina ma już kilkadziesiąt lat i nie wierzę by nikt o tak sobie po prostu z tego genialnego pomysłu nie skorzystał ;)

06.05.2004
10:53
[49]

TheAnswer [ Quetzal ]

Screeny z GUILD WARS robią wrażenie.

06.05.2004
11:29
[50]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

mi5aser: dlatego by płacili za reklame

mark: ja tylko spekuluje

06.05.2004
11:38
[51]

mi5aser [ Nawiedzający Sny ]

Hary ---> no co ty, reklamować produkt konkurencji to przyznać się że twój produkt jest do luftu ; ))

Mark24 --> kino to nie interent, w kinie nie ma naprzykład banerów. z drugiej strony w filmach używa się na duża skale sponsorów i reklamuje ich produkty, myślisz że jak aktor w filmie pije Coca - cole to dla tego że woli coce od Pepsi ? : ) w grach jeszcze się tego nie używało ale może własnie czas zacząć ; p

06.05.2004
11:43
smile
[52]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

Ta wbijam sie do tawerny, biore trade, wybieram cole a barman "cola, drink for real player" albo z potworkow beda czipsy i snikersy wypadac

06.05.2004
12:14
[53]

QQuel [ Master of Puppets ]

A tu się ciekawe pomysły biorą:
np. *Jesteś kransoludem który na plecach ma wyryty głupkowato migający baner. Znajdujesz się w mieście, wchodzisz do karczmy pod "pepsi super produkt" gdzie miły karczmarz stojący pod piekną reklamą nowych pampersów proponuje ci wspaniałe piwo "żubr". po wypiciu żubra odchodzisz od swojego zapisanego reklamami stolika i płacisz "nvidiami" karczmarzowi za dobry produkt. Wychodzisz z karczmy i idziesz na polowanie do lasu. Na drzewach naturalnie nie da się nie zobaczyć wszelakich "doomów 3" oraz innych reklam. Po chwili w twoją stronę rozpoczyna szaleźczy bieg dzik. Wyciągasz swój topór z ornamentem przedstawiającym...* Szczerze nie mam już pomysłow:P.

jak chcecie tak grać to cool, ciekawe jak to rozwiążą.

06.05.2004
12:34
smile
[54]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

he he albo bierzesz misje od Beckhama pijacego pepsi:D Nie no ale tak an serio to juz nie przesadzajmy, skoro tak napisali to napewno maja jakis pomysl, przeciez to nie amatorzy

07.05.2004
16:44
smile
[55]

Thun [ Konsul ]

Widzę że niektórzy tutaj mają fajną wyobraźnie... ludzie nie pasuje wam to że będzie bez abonamentu? to idźcie gdzie indziej...

A dla wszystkich zainteresowanych grą na poważnie mogę napisać że:
- gra dotyczy głownie małych grup osób..
- twórcy unikają sytuacji gdzie z nikąd pojawia się 50lvl debil i morduje wszystkich bo się nudzi...
- przed rozpoczęciem misji wybierasz z jakimi graczami chcesz ją zrobić (!)
- gra nie będzie miała miesięcznych opłat ale...
- po kupnie gry masz dostęp do całej gry (około 30-40 misji + miasta by zebrać graczy ect..)
- ale... co 6 miesięcy ma wychodzić dodatek który będzie płatny, cena nie jest znana (pewnie tyle co normalna gra lub połowa tego.. kto wie zobaczymy) ale...
- gracze którzy nie kupią dodatków będa mogli zostać ciągle zaproszeni (!!) do nowych misji i miejsc przez graczy którzy posiadają ten dodatek...

Więcej informacji + soczyste screeny na GameSpy, polecam przeczytać:

07.05.2004
16:48
[56]

zarith [ ]

thun --> albo mmo, albo małe grupy osób. te dwie rzeczy wzajemnie siuę wykluczają.

07.05.2004
16:53
[57]

Thun [ Konsul ]

Przeczytałem i mogę powiedzieć że miałem racje pisząc że to będzie coś na kształt Battle.net ponieważ gdy rozpocznie się misje, zostaje stworzony serwer na którym ją wykonujemy i nikt nam nie przeszkodzi.

Tak czy inaczej - będzie to na pewno coś nowego w światku gier i wiele ludzi na pewno zainteresuje się produktem, a czy się utrzyma? to już zobaczymy po premierze....

07.05.2004
17:56
[58]

Thun [ Konsul ]

Zarith => Jak będzie to zobaczymy... w każdym razie w zapowiedzi jest napisane że normalnie będzie się wchodzić do gry i dopiero gdy rozpocznie się misje to kompletuje się grupe z która chce się ją wykonać... co więcej - mają być misje gdzie przeciwnikiem będzie komputer lub ludzie... a jedna (lub więcej) ma wymagać nawet 64 graczy podzielonych na 6 grup (o ile dobrze pamiętam)...

08.05.2004
19:01
[59]

maVes [ Konsul ]

Kurde wypas :] musze to mieć :]

Ile Wam gra zajmuje?? Mi coś ponad 90MB i już nic nie pobiera

08.05.2004
19:05
[60]

Thun [ Konsul ]

maVes => Jak narazie to mi zajmuje 116MB... a co do pobierania - to wystarczy że włączysz wieczorem na chwilkę i będzie znów pobierać.. i tak codziennie coś zmieniają.

11.05.2004
20:37
[61]

maVes [ Konsul ]

ALE WYPAS!!!

STWORZYŁEM POSTAĆ I MI SIĘ ŚCIĄGA COŚ 900 PLIKÓW!!!!!!

ZARAZ BĘDĘ GRAŁ :] :D

no chyba że jeszcze nie można :/

11.05.2004
20:48
smile
[62]

U_N [ -KOCHAM ANIE- ]

fajnie na screnach wyglada :D

11.05.2004
20:52
[63]

maVes [ Konsul ]

Fajnie w grze wygląda !!!!!!!!!!!!!!!!

Ja już gram!!!!!!!!!!!!!!!!

Połączmy swe siły!!!!

11.05.2004
20:56
[64]

Thun [ Konsul ]

maVes => Poczekaj na mnie... :))
Jak narazie sciągam pliczki postać już mam: Warrior / Monk - Female - Narien Silvermoon
teraz tylko jeszcze... 750 pliczków :)

12.05.2004
01:45
[65]

Drackula [ Bloody Rider ]

Ej czy ktos z was w to gra? milo by bylo razem gdzies sie poszwedac. Dzis tam bylem ale samemu to nudno tym bardziej ze ta gra narazie strasznie uboga.

Moze mi ktos powiedziec jak sie uzywa portali? Czy moze one sa jeszcze nie czynne? I czy po 14 nadal bedzie w to mozna grac? Oczywiscie postacia od poziomu pierwszego a nie juz tak dopakowana jak teraz. Chodzic mi chodzi bardzo ladnie i nawet w miescie z duza iloscia ldzi nie haczy.
I wie ktos gdzie a magazynowane pliki sciagniete przez klienta?

Screenik ze zwiedzania terenu.

12.05.2004
07:04
[66]

Yog-Sothoth [ Konsul ]

No i wyszlo szydlo z worka.. klon Diablo, czyli nic przelomowego, a takie szumne zapowiedzi :/

12.05.2004
08:35
smile
[67]

Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]

tak.......

też mi rewolucja, diablo z ładną grafiką i sposób rozgrywki Hack&slash.

Fani MU online pograją przez 2 dni a potem będą płakać na farum, że już nie ma za darmo i szukać pirackiego serwera.


<------------ Naprawdę zwykła gra Hack&slash zrewolucjonizowała gry mmorpg

12.05.2004
08:50
smile
[68]

Izi_Rajder [ Chor��y ]

Zgadzam się z curey'em

12.05.2004
09:36
smile
[69]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Thun --> Bez obrazy ale o jakiej wyobrazni piszesz ??? Czy typu CBN D2 ???? Tez bylo za darmo do czasu kiedy ludzie nie zaczeli wave dupe itp co wlasnie zabilo D2, odeszlo mnostwo ludzi, a pamietam jak wlasnie Blizzard afiszowal sie nie moznoscia wprowadzenia cheatow, a skonczylo sie wiadomo jak :((
Osobiscie nie wierze w darmowe gry multiplayerowe, byc moze zle doswiadczenia nauczyly mnie pewnego dystansu do takich wlasnie gier, platne natomiast gry maja jedna zalete, sa ciagle modyfikowane i ktos nad tym ciagle czuwa, aby bylo "fair play" :)
Inna sprawa jest twoja rzenujace stwierdzenie: udzie nie pasuje wam to że będzie bez abonamentu? to idźcie gdzie indziej... - no comments :((
Szkoda ze realistyczne poglady innych doswiadczonych ludzi traktujesz w taki sposob, a juz zupelnie nie rozumiem zachwytu tak mizerna gra,

eehhh, no coz ale mimo to zycze ci milej zabawy w GW

05.06.2004
22:18
[70]

Blaski [ Junior ]

Jezzzuuu pomozcie mi jestem zawziętym fanem gier MMORPG i na widok tej gry poprostu slinka mi leci dajcie jakiegos linka do clienta prosze normalnie nie wytrzymam pooomozcie!!!!

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.