GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Z cyklu "Skończyłem właśnie grę..." - UNREAL !!!

05.05.2004
15:37
smile
[1]

Misio-Jedi [ Legend ]

Z cyklu "Skończyłem właśnie grę..." - UNREAL !!!

Skończyłem właśnie (nie pierwszy raz zresztą) Unreal. Nie żadną dwójkę, nie żadnego Turnamenta tylko Unreala właśnie, owego niepowtarzalnego i jedynego w swoim rodzaju.
Gra jest poprostu fenomenalna, na pewno zasługuje na tytuł jednej z najlepszych gier wszechczasów. Polecam ją wszystkim którzy mają kłopoty sercowe - ostatnio sporo ich ;) - żeby się odprężyli i pomyśleli o czymś innym, a także tym którzy z powodu wymagań sprzętowych nie mogą pograć w Far Cry. Uwaga: gra powstała w 1998 roku, był bardzo dobry rok - z tego czasu wywodzą się też: Half Life, Thief, Fallout2, StarCraft. Właściwie Unreal był takim "FarCry-jem '98-go roku" - potrzebny był procek 300MHz - a wtedy większość ludzi miała 100-166MHz, no i przede wszystkim Voodoo, a najlepiej Voodoo2 - a to było wtedy jak teraz Radeon 9800 albo Gf 5900...
Ja oczywiście wtedy nie grałem w Unreala... ale po 2 latach już nie miałem z tymi wymaganiami żadnego problemu :)
- a grało się super i teraz - po s z e ś c i u latach nadal jest super !!!

05.05.2004
15:40
smile
[2]

Mutant z Krainy OZ [ Legend ]

Grałem tylko raz przez pięć minut, jakoś nie mogłem sobie z ustawieniami klawiszy i myszki poradzić, a teraz bym z chęcia pograł, tyle, że nie mam gdzie sobie załatwić:/

05.05.2004
15:40
smile
[3]

bebzoon [ bucydonna ]

dla tej gry zmodernizowałem sprzęt; klimat nie z tej ziemi ! ciężko było się oderwać grafika, klimat i fabuła - dla mnie 10/10

05.05.2004
15:51
smile
[4]

Yans [ Więzień Wieczności ]

Misio-Jedi ====> rzekłeś prawdę wodzu !!! UNREAL to był wtedy także dla mnie szok i bodziec do upgrade'u złoma ;-)) !!! Muzyka, grafika, klimat, ta woda i pierwsze wyjście na otawrtą przestrzeń na polance, ECHHHHHHHH, łezka w oku się kręci !!!

05.05.2004
15:52
smile
[5]

Misio-Jedi [ Legend ]

Grę rozpoczynamy jako skazaniec transportowany więziennym statkiem kosmicznym Vortex Rikers, statek ma awarię, rozbija się na nieznanej planecie, powstaje zamieszanie umożliwiające ucieczkę.
Niedługo potem udaje się wydostać na zewnątrz i oczom naszym ukazuje się fascynyjąca przyroda tajemniczej planety Napali --- >
(zaś naszym uszom zostaje zaserwowana hipnotyzująca muzyka)

05.05.2004
15:53
smile
[6]

..::Tr0yAn::.. [ Konsul ]

laaaaaaaaa ale ich rozwalilesss... nie moge ale to byla rzez, teraz to stary respect, mafia jestes;)))))

05.05.2004
15:54
smile
[7]

davis [ ]

Wspaniała gra. Też ją przeszedłem niedawno po raz kolejny.

05.05.2004
15:54
smile
[8]

PAW666THESATAN [ DP Jasio aka T-666 ]

gralem w to kiedys wlasnie u brata na voodoo, ach ten klimat, to bylo cos, chyba sobie przez was zainstaluje ta gre i zaczne grac ;D chociaz ostatnio zaczalem quake`a 1 przechodzic ;P

05.05.2004
16:00
[9]

Misio-Jedi [ Legend ]

Zdaje mi się że gra jest dostępna w Empiku za śmieszną kasę. Ja mam ją z CDA.

05.05.2004
16:01
smile
[10]

legrooch [ Legend ]

Misio, Yans ==> true, true :) Jeden z mistrzów świata FPP :)

05.05.2004
16:44
smile
[11]

eJay [ Gladiator ]


IMHO najlpeszy FPP w historii, a grafika nadal rzadzi bo wiele gier uzywa teraz tego engine'u:) Mam ta wersje z CDA, gdzie jest patch, ktory pozwala wlaczyc akceleracje na Geforce:)

05.05.2004
16:45
[12]

Atreus [ Senator ]

Unreal to była pierwsza gra, którą uruchomiłem na świeżo zakupionym kompie (i pierwsza gra, którą kupiłem w kiosku :)). Poprzedni komp był złomem i nie było mowy o płynności w grze. Ten filmik i ta muzyka - nie zapomnę tego do końca życia.
No, ale nie mogę pochwalić się ukończeniem gry. Jak pamiętam, zniechęcił mnie brak dynamizmu w single (mało potworków - a wcześniej grałem w Quake 1 i 2, więc może dlatego :)) i fatalny multiplayer. Jak tylko wakacje przyjdą, zabiorę się za instalkę.

05.05.2004
22:50
[13]

Misio-Jedi [ Legend ]

Atreus --- > Nie grałem w trybie multi, z resztą - tryb multi jest uważany za nieudany, opinię tę podzielali twórcy gry, dla tego też powstał Unreal Turnament.

05.05.2004
22:52
smile
[14]

zarith [ ]

to fakt, ta gra jest prawie tak dobra jak system shock 2

05.05.2004
23:00
[15]

Misio-Jedi [ Legend ]

zarith --- > System Shock 2 zasługuje na osobny wątek, niestety nie mam tej gry a chętnie bym sobie jeszcze raz zagrał.

05.05.2004
23:15
[16]

Mastyl [ Legend ]

Świetny, historyczny FPP. Kończyłem go kilka razy, i tez bede go pamietał na długo.

A tymczasem przy dwójce spedzilem cale 20 minut.

05.05.2004
23:27
[17]

garrett [ realny nie realny ]

pamiętam przede wszystkim fantastyczną wodę

05.05.2004
23:33
smile
[18]

Misio-Jedi [ Legend ]

Właśnie kochani: TA WODA, ACH TA WODA !!! --->
A były to czasy kiedy o żadnych pixelshaderach nikomu się nie śniło !

05.05.2004
23:57
[19]

sMOOker [ Konsul ]

Uwaga: gra powstała w 1998 roku, był bardzo dobry rok - z tego czasu wywodzą się też: Half Life, Thief, Fallout2, StarCraft.
dodaj Commandos: BEL, Sin i Shogo :D

Właściwie Unreal był takim "FarCry-jem '98-go roku" - potrzebny był procek 300MHz - a wtedy większość ludzi miała 100-166MHz, no i przede wszystkim Voodoo, a najlepiej Voodoo2 - a to było wtedy jak teraz Radeon 9800 albo Gf 5900...
pamietam to doskonale, az sie poczulem jak staruch, nostalgia normalnie :D, sam mialem Cel333 z Riva 128 i Unreal smigal cudnie, choc musialem poczekac dobry rok, zeby w niego pograc, bo cena byla bardzo wysoka, zreszta teraz te gra nie bylaby najtansza - 169 zl, a gra - no coz, klimat, muzyka, AI jest po dzis dzien niepowtarzalny, a grafika nadal potrafi oniesmielic dzisiejszych 'grafikow'

az sobie przypomne, ale dopiero po maturze... po egzaminach, siade do wielu wspanialych gier z tamtego czasu

06.05.2004
00:03
[20]

Maevius [ Czarownik Budyniowy ]

System Schock 2 to klasa sama w sobie.. Ciezko ja porownywac do jakiegokolwiek tytulu FPP o podobnej tematyce i rozgrywce. Powod jest bardzo prosty - ten ostatni dostal by nokautujaca fange w nos :)

A Unreal.. Coz.. Unreala katowalem niedlugo po premierze, na swoim p 166 mmx, uzbrojonym w 128 mb ramu i voodoo 1. Ech, lezka sie w oku kreci. To byly czasy.. A Unreal wtedy powalal mnie na lopatki kazda lokacja. I te wodospady.. :)

06.05.2004
00:05
[21]

Trollf [ ]

Misio, rzezniku :> musiales o tej gierce przypominac? ;-P od kilku ladnych tygodni chodzi za mna mysl zagrania w ta gierke, ale niestety nie mam jej, wiec chcialem podjac meska decyzje i o niej raz na zawsze zapomniec ;-P wchodze na forum i... masz ci babo placek :D chyba bede sie musial przejechac do empiku jesli tam w ogole do dostania jeszcze jest...

pamietam jak gralem pierwszy raz na jakiejs karcie s3 w trybie software'owym i w pierwszym etapie w pewnym miejscu troche postac bezwladnie sie poruszala - odebralem to jako zacinanie sie klawiszy i blad gry, dopiero jak pozyczylem voodoo od znajomego to zobaczylem, ze jest tam podloga lustrzana :D
ach... gwiezdne miasto, muzyczka plum-plum, piwnice i tup-tup-tup, zapieprzajace po podlogach pajaki :>

06.05.2004
00:20
[22]

AK [ Senator ]

Misio - oj, prawda, '98 to był dobry rocznik. Z niektórymi grami jak z winem.

06.05.2004
00:57
[23]

Atreus [ Senator ]

Unreal można było kupić z Cool Games i CD Action 59. Teraz pozostaje Google i Allegro. Lub znajomości :)

06.05.2004
02:25
smile
[24]

MadBomber [ Chor��y ]

Chlip Chlip. wlasnie sie rozrzewnilem.

Pamietam to jak dzis.Poraz pierwszy zobaczylem ta gre na nowym kompie kumpla. Pamietam ze moja szczena upadla wtedy z loskotem na podloge. Wtedy nie mialem jeszcze kompa ktory bylby w stanie to udzwignac. Ale po wyjsciu od niego powziolem decyze i niedalej jak tydzien pozniej mialem nowy komputer za pozyczone czesciowo pieniadze.
Pamietam ze gralem w tedy jeszcze na 16 mb pozyczonego ramu. Chaczylo jak sam kubus, ale nieodpuscilem sobie detali.
Gra mnie niesamowicie wciagla. Do dzis cenie ja sobie za klimat, za stylowo wykonane plansze logicznie dzieki pozostawianym notatka, ukladajacym sie w spojna calosc.
Wykonane modele broni ktore i dzis mogly by stawac w zawody z tymi ze wspolczesnych produkcji.
Rowniez dynamicznie zmieniajaca sie muzyka, ktora potegowala napiecie. Glowny watek muzyczny w ktorym sie zakochalema i ktory ma swoje miejsce po dzis dzien na moim hdd.
Byla to pierwsza gra z takogrooooooomnymi przestrzeniami gdzie przejscie po linji prostej z jednego konca na drugi liczylo sie w minutach.
I faktycznie ta woda, dzis moze wygladajaca plasko lecz w tedy robila piorunujace wrazenie. Pamietam ze przejscie jej po raz pierwszy zajelo mi trzy dni.
Jestem juz starszym graczem komputerowym i uwazam ze troche juz widzialem jednak ta gra po dzis dzien ma dla mnie najleprza fabule z wszystkich gier fpp (system shock nie wywarl na mnie takiego wrazenia choc uwazam ze tez jest perelka w swojej klasie)
Wlasciwie wszystko co wydarzylo sie po nim bylo do niego porownywane. Moze zmieni to half-life 2 (bo napewno nie doom 3)
Goraco polecam ta gre wszystkim oldskulowcom ktorzy jeszcze po nia nie siegneli.

Zawsze w pamieci UNREAL

06.05.2004
02:42
smile
[25]

Dagger [ Legend ]

Heh, nie grałem w Unreala - tak to możliwe ;)))

Ale za to pamietam moje zdziwienie jak całkiem niedawno konczyłem Deusa Ex na enginie Unreala właśnie i grafika po tylu latach jeszcze robiła wrażenie (fakt że z fsAA -BTW polecam granie w starsze gry z antyaliasingiem - nawet na starszym sprzecie sie uda). Do tego klimat tej gry.

Wtedy tez naszło mnie pytanie jaki trzeba było mieć sprzet zeby w to zagrac po premierze :)))

PS.A System Shock 2 to temat na chyba cały wątek

06.05.2004
08:02
[26]

Musk2 [ Konsul ]

Dagger -->
"nie grałem w Unreala - tak to możliwe"
blad, do dzis nie spotkalem odpowiednika ktory mialby tak niesamowity klimat,
pamietam jak zwiedzalem kazdy kat na mapie... w szczegolnosci te na otwartej przestrzeni :)

Dla majacych problemy z nowymi kartami - proponuje poszperac za edycja Totaly Unreal (Unreal, Return to NaPali, Unreal Tournament).

Wszystkim natomiast polecam moda do UT: Operation NaPali 1.20 - zobaczycie te same klimaty i nowe misje, naprawde duzo zabawy

06.05.2004
08:56
[27]

QQuel [ Master of Puppets ]

Toż to dopiero hicior był... pozazdrościć, bo mi się gdzieś zapodziało:P

06.05.2004
09:04
smile
[28]

moneo [ Nikon Sevast ]

tez naleze do fanow tej gry i wracam do niej przynajmniej raz w roku :) no ale skonczylem tez tylko raz, zniechecaja mnie zawsze plansze w ciemnym statku kosmicznym pod koniec gry.. troche zbyt zawile..

ale ogolem rzecz biorac, jak dla mnie lepsze i bardziej klimatyczne mapy w zadnym fpp sie nie pojawily. macie jakies swoje ulubione plansze z Unreal'a ?
na mnie zawsze robia wrazenie swiatynie Nali, albo wieza sunspire, ktora widac chyba z odleglosci kilometra a idzie sie do niej ladne pare minut :)
no i wbijajace w ziemie byly (sa) miesca, w ktorych spotykamy titanow, szczegolnie tego ktory siedzi 'zamrozony' na tronie..
eh, lezka sie w oku kreci :)
i jeszcze pytanie na koniec: czy warto zagrac w return to NaPali ? bo sie nigdy na to nie zdobylem..

06.05.2004
09:18
[29]

MarcinRegin [ Konsul ]

Nigdy nie zapomnę pierwszego wyjścia na powierzchnię planety, pierwszego spojrzenia na wodospad i pierwszych taktów tej genialnej muzyki. Jeśli miałbym wybierać najwspanialszą chwilę z grami, to byłaby właśnie ta. Potem już nic nie było takie piękne.

06.05.2004
09:54
[30]

Lechiander [ Wardancer ]

Ze cztery razy do niej podchodziłem, jak nie z pięc. I moooooże jestem gdzieś w połowie.

06.05.2004
10:12
[31]

Misio-Jedi [ Legend ]

Za pierwszym razem kupiłem Unreala z Cool Games, ale niestety potem pożyczyłem komuś ten egzemplaż i później jak mnie naszło żeby zagrać jeszcze raz - musiałem skołować tę grę ponownie. Nabyłem (drogą wymiany) archiwalny numer CDA na Warszawskiej Giełdzie Komputerowej.

Dzwonnica Bluff Eversmoking --- >

06.05.2004
10:14
[32]

Misio-Jedi [ Legend ]

--->

06.05.2004
11:41
smile
[33]

Lrypz [ Generaďż˝ ]

Jesli juz mowa o klimatycznych grach: Unreal i System Shock 2 to ja mam pytanie: czy gral ktos z was w Undying? Ta gra podobno tez ma niezly klimacik - horror, ale ja jeszcze w nia nie gralem, zreszta jest juz dosc stara.

06.05.2004
11:46
[34]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

Ja, dla naprzykładu przeszedłem Undying, naprawdę dobry i przede wszystkim klimatyczny fpep, polecam

06.05.2004
16:19
[35]

Misio-Jedi [ Legend ]

Ej, ja chyba mam gdzieś tego Undyinga... w ŚGK chyba to kiedyś było - zgadza się ?

14.05.2004
08:28
smile
[36]

Misio-Jedi [ Legend ]

Czy ktoś wie jak wyciągnąć pliki z muzyką z gry ?

14.05.2004
09:26
smile
[37]

Dagger [ Legend ]

==>Misio-Jedi
AFAIK jest odpowiedni plug-in do Winampa, który odtwarza od razu pliki muzyczne z gry - działa również z Deus Ex.

Plik powinien się znajdować na serwisie Deus Ex na golowskiej federacji. Jeśli nie znajdziesz to wpisz rozszerzenie w google albo poszukaj na liście plug-inów na stronie Winampa.

14.05.2004
10:05
smile
[38]

Headbauc [ Legionista ]

taaa wieki hit nad hitami ile trzeba sie było namęczyć żeby przejść w ogóle jedną plansze ale ogólnie daje niezapomniane wrażenia :D
Unreal2 natomiast to już co innego
producenci skrzywdzili tę grę :D
niestety

14.05.2004
13:24
[39]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

muza z Unreala ma chyba rozszerzenie .umx
jeśli chcesz posłuchać tej muzy w najlepszej jakości, to polecam playerka XMPlay. ja go już używam w zamian za Winampa, tymbardziej jest mało bolesna przesiadka, że XMPlay obsługuje pluginy wejścia Winampa, wizualizacje Sonique skórki, więc jest całkiem nieźle ;)

14.05.2004
18:20
smile
[40]

Misio-Jedi [ Legend ]

Dzięki, spróbuję tego XMPlay'a.

14.05.2004
18:22
[41]

Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]

To jest gra z cylku życie jest piękne...tylko jak tu podstawić sylwetki moich nauczycieli ???

14.05.2004
18:28
[42]

Misio-Jedi [ Legend ]

Zax_Na_Max --- > Można wskanować :)

14.05.2004
18:29
smile
[43]

soze [ sick off it all ]

hahahha Misio..piwko dla ciebie 2 tygi temu przeszedlem unreala..poraz enty!!:)))...1 gra oryginal i nawet kompa ztuningowalem zeby poszla...klasyk..niedoscigniony klimat...ech!:D

14.05.2004
18:32
[44]

Dibbler [ Gardło Sobie Podrzynam ]

Lrypz ===> Undyinga szczerze polecam. Najbardziej Lovecraftoska gra jaką znam. Niesamowity klimat... no i mozna sie przestraszyć. Sam właśnie mam chęc zainstalować ponownie.

14.05.2004
18:50
smile
[45]

Misio-Jedi [ Legend ]

Qbaa --- > Wow, TO DZIAŁA !!! (XMPlay)

Yupi !!! Mogę teraz słuchać muzyczki z Unreala !

Qbaa, jesteś genialny.

14.05.2004
20:18
smile
[46]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

Misio-Jedi ---> no jasne że działa :)
przypomniało mi to moją wypowiedź, w moim genialnym wątku dawno temu :P
ała, i bez takich słów na "g", patrz link ;)

© 2000-2022 GRY-OnLine S.A.