GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Podbic Swiat! EU 1 & 2, HoI, EutS & Crusader Kings cz. 13

29.04.2004
12:45
[1]

Drackula [ Bloody Rider ]

Podbic Swiat! EU 1 & 2, HoI, EutS & Crusader Kings cz. 13

...Był rok pański 1428. Zdradliwi Turcy, mimo że traktat pokojowy miedzy nimi a królem węgierskim Zygmuntem Luksemburskim stanął, pod twierdza Golubac uderzyli na wojska króla, w mig ich część na krzywych szablach roznieśli, przypierając Zygmunta Luksemburczyka aż do brzegów ogromnego Dunaju... Coraz bliżej królewskiej głowy świszczały bułaty i jatagany, coraz wyraźniej warczały stada lecących i odbijających sie od rycerskich zbroi strzał. Śmierć biła od krzywych mieczów janczarów. Widząc to, Zawisza rozdzielił polskich rycerzy; część przedarła się wraz z królem i przeprawiła, ratując głowy, na lewy brzeg; większa część pozostała na prawym brzegu, z rozpaczą bijąc się z napływającymi chmarami wojsk sułtana. Uratowany Zygmunt wysłał po Zawiszę łódkę - chciał ocalić największego rycerza Europy, bohatera spod Grunwaldu, zwycięzcę niezliczonych turniejów i pojedynków; pogromcę mężnego Jana z Aragonii, rycerza bez skazy na honorze, z którego przykład brał cały chrześcijański świat... Nie darmo jednak u Zawiszy godność i sława więcej ważyły niż własne życie. Nie splamił on i tym razem honoru ucieczką samopas; wraz z grupką towarzyszy runął na wroga. Olbrzymi, w czarnej zbroi i rozwianym płaszczu, na którym czerniały orły - herb Sulimczyka - długim mieczem w potężnej garści ciął bez litości i wytchnienia napierającą masę wrzaskliwych Turków. Z ludzkich ciał, odrąbanych członków, poranionych koni utworzył się przed Zawiszą drgający wał - lecz, mimo że pod wielkim rycerzem ubito konia, dalej pohańcy nie mieli do Zawiszy dostepu. Starzy otturacy rzucali weń dzirytami, akindżijowie, hajducy, azabowie z dala strzelali z łuków, co odważniejsi janczarzy i silitarzy sułtańscy przemykali pod furkocącym w żelaznej dłoni mieczem, usiłując przed śmiercią zadać cios bułatem - aż w końcu i z Zawiszy jęła bluzgać krew, ściekać na zbroję i płaszcz, mieszając się z posoką porażonych Turków. Wszystkich towarzyszy rycerza już wycięto i tylko on jeden trwał wśród morza Turków, i bił ich, umierając z godnością, spokojem i modlitwą na ustach pod błękitnym majowym niebem, niedaleko szepczącego leniwie Dunaju.


Zapraszam do dyskusji o strategii gry, swoich podbojach; zadawaniu pytań i odpowiadaniu na nie. A wszystko to związane z najwspanialszą seria strategiczną wszechczasów firmy Paradox!!!

29.04.2004
13:02
smile
[2]

zarith [ ]

pierwszy:)

gram właśnie w vicky sardynią i piemontem, włochy zjednoczyłem w 1857 chyba, jestem great power i myślę o restytucji cesarstwa rzymskiego:). odkrył może ktoś czy można burzyć fabryki? (po zjednoczeniu okazało się że mam trzy fabryki szkła, dwie stali i cośtam jeszcze a tylko jedną kopalnie węgla, więc dopłacałem do interesu dopóki nie oszukałem (wpisałem event 'factory breakdown' czy jakoś tak i się ich pozbyłem), ale może można uczciwie?

29.04.2004
13:03
smile
[3]

Drackula [ Bloody Rider ]

Pozwolilem sobie zalozyc wczesniej watek wraz ze zmodyfikowanym tytulem.

a teraz do rzeczy. Pogralem wczoraj troszke w Crusader kings i mnustwo pytan mi sie cisnie na palce.

1. Najbardziej zastanawia mnie system wynalazkow, kompletnie nie lapie o co w nim chodzi, ba dal mnie to kompletne nieporozumienie i nawet nie wiem czy to dziala czy nie. Wezmy przykladowo castle, wybieram ta opcje w ynalazkach i mimo ze wszedzie mam postawione hill forty to mam napisane ze moje krolestwo nie zna tej technologii. teraz pojdzmy dalej, po jakims czasie dostaje komunikat, hurra w prowincji stolecznej wynaleziono fort hill, wchodze i patrze no faktycznie, prowincja zminila koor na brazowy po podswietleniu technologii jednak napis ze kraj nie zna tej technologii nadal pozostal, mimo ze 1 pokazala sie takze obok technologii. Dopraawdy nie rozumiem tego. Inna sprawa to(wezmy technologie lukow) ze nagle mam komunikat ze gdzie w innej prowincji wynalezli luki, ok prowincja robi sie brazowa, ale nie ma ani jedynki przy technologii oraz ten sam zawistny napis : your realm doesn't know this technology. Moze ktos laskawy mi objasnic jak najjasniej o co chodzi w wynalazkach i jak je ustawiac?

2. podzial aministracyjny panstwa.
a) czy lepiej nowe prowincie pozostawiac w rekach jednaego counta czy tez nadac mu np 3 lub 4.
b) a moze dac mu takze tytul duka.
c) lepiej dawac duka innym czy tez trzymac wszystkie dla siebie?
d) zdobylem jakas tam prowincje pruska i mialem mozliwosc utworzenia tytulu, king o lithuania. (oczywiscie nie moglem bo nie mialem pozostalych prowincji w posiadaniu). Jednak oddalem ta prowincie poddanemu oraz nadalem mu tytul duke of podlasie. nastepnie sprawdzilem czy nadal moge utworzuc (teoretycznie) tytul krola litwy i niestety takiej opcji nie bylo, mimo ze prowincja ta jest w moim krolestwie i pod kontola mojego wasala.to samo tyczy sie krola rusi. teoretycznie moge utworzyc. Mam w posiadaniu 2 prowincie, jedna wlasnosc krolewska a druga wasala(?), jednak faktycznie posiadam wiecej prowincji w rekach wasali, ktorych komputer mi nie zalicza. <Moze ktos mi napisac jak to organizowac?
e) czywarto nadawac tytuly biskupe wrz zprowincjami?

3. Jak zmienia sie religie prowincji? Czy da rade zmienic ortodoxow na ktalikow? Jak podbita pganska prowincje nawrocic? Jak zrobic abu w tej podbitej prowincji produkowalo sie takie wojsko (z wygladu) jak w krolestwie anie a wygladzie pogan?

29.04.2004
13:14
smile
[4]

zarith [ ]

postaram się pomóc, ale zaznaczam że w ck grałem mało, czekam na 1.3 conajmniej:)
1. tu nie pomogę, mam swoje teorie ale za mało grałem żeby je potwierdzić:)

2a. nie rozumiem? jeśli masz więcej prowincji niż stewardship króla, warto nadmiarowe wydzielić i dać wasalowi. najlepiej 'pustemu', bo w czasie ewentualnego buntu 'pełny' czyli mający już domenę będzie o wiele potężniejszy... najlepiej dać komuś ze swojej rodziny
b. jeśli możesz zatrzymać diuka przy sobie, to trzymaj przy sobie - daje prestiż. ewentualnie możesz dać diuka pierworodnemu synowi lub komuś naprawdę zaufanemu:)
c. im więcej masz tytułów, tym większy prestiż - więc teoria mówi, że lepiej trzymać je przy sobie... przynajmniej te lepsze
d. sorry, nie wiem... pewnie muysisz te prowincje mieć na siebie lub (strzelam) kogoś z rodziny
e. oczywiście, rośnie ci od tego piety, to po pierwsze, po drugie zaś jeśli zrobisz biskupstwo na pogańskich prowincjach to szybciej się zchrześcijanizują (niezłe słowo:P)

3. patrz 2e + zwiększ znaczenie kleru w prowincji... aha, uzbrój się w cierpiwość :>

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-29 13:15:50]

29.04.2004
15:17
[5]

Drackula [ Bloody Rider ]

zarith----> dzieki , ale nadal moje pytanai pozostaja bez odpowiedzi.

Moze jednak ktos sie zaglebil w to bardziej?

29.04.2004
15:29
[6]

Drackula [ Bloody Rider ]

ten obrazek do wstepniaka bedzie znacznie lepszy------>

Pytanie no.4.

Jak przekonwertowac gra na EU2? wyeksportowalem plik (dziwne ze tylko 1), pojawil sie w katalogu EU2 wiec przenioslem go do EU2 ale tam nie moge go odpalic. Co jest grane?

29.04.2004
15:31
smile
[7]

zarith [ ]

eu2 spatchowana do 1.8?

29.04.2004
16:04
[8]

Noghri [ Pretorianin ]

według mnie nie ma się na razie co szarpać z Crusader Kings - trzeba poczekac na więcej patchy, bo zabugowana jest niemiłosiernie. Grałem trochę Polską i przed rokiem 1100 miałem już całe Pomorze i Inflanty od Szczecina po Łotwę. Jak się zorganizuje dużo małżeństw ludzi ze swojego dworu, to można zwariować tyle mają bachorów, i każdy należy też do dworu - szybko się pogubiłem. A z tymi wynalazkami to też są błędy, a nie że my czegoś nie wiemy...

30.04.2004
11:12
[9]

Drackula [ Bloody Rider ]

eee patch w wersji 1.01 sporo zmienia. Poprzednio mialem miesiecznie +15 prestizu a po zainstalowaniu juz tylko +1.4 wiec ukruca to zancznie wojowanie :)

Pomalu rozgryzam gre i juz chyba wiem o co chodzi z tymi cholernymi wynalazkami. Jednak nadal najwieksza zagadka pozostaje dla mnie religia. Ile lat musi uplynac zanim prowincja prawoslawna zmieni sie w katolicka i ile zanim poganska zmieni sie w katolicka? Podbilem jedna poganska i jej wladca przeszedl do mojego dworu, jednak widniej tam jako poganin. Czy da sie go jakos zchrystjanizowac? Co gorsze to jego dzieci takze sa poganami, ci starsi to pruscy poganie a mlodsi to polscy poganie (dziewne) i nie wiem jak ich odmienic. nie moge ich takze wydac za maz lub ozenic, jedyne co moge zrobic to zgodzic sie na zaproponowany slub przez jakiegos watazke pogaskiego jednak nie wiem czy to jest najlepszy pomysl.

30.04.2004
17:07
[10]

Miniu [ Generaďż˝ ]

O ile wiem zmiana religi.narodowosci to sprawa losowa. Nie zauwazylem by dzialo sie to po jakims czasie. Mozliwe ze koscioly ziwkeszaja szanse pojawienia sie eventu.
A pojaiwanie sie na dworze wladcy bylych posiadaczy terytorium i to czesto obcej wiary uwazam za totalnie bezsensowne i glupie. Proponuje stosowac dla nich (ja sie ograniczam do pogan i muzlumanow) kombo f12+ die.
man nadzieje ze zmienia to w 1,2 i ze zostanie dodana opcja wydalenia z dworu.

30.04.2004
17:13
[11]

Drackula [ Bloody Rider ]

Miniu----> czyli co, mam nikle szanse aby zdobyte poganskie prowincje staly sie katolickie? Czyli najlepiej ta rodzine poganska wydac gdzies z maz lub ozenic i niech ida w diably?

A co z innymi pytaniami?

Czy jest tez jakis sposob na to aby moi wladcy mieli synow zamiast corek? Krol mimo ze malzonka z czech ma tylko 2 corki i nic wiece . a zapomnialem i bekarta. Jego brat bezdzietny (shit). Potem pojawil mi sie 3 piast z nazwiska ( nie wiem skad) , ozenilem go i tez tylko 2 corki. Normalnie tragedia. Inner ody w Polsce radza sobie znacznie lepiej. A i nie wspomne o chorobach ktore nadzyczaj czesto moj dwor nawiedzaja skotecznie go zmniejszajac.

30.04.2004
17:17
[12]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Heh patch 1.02 juz jest.

* BUGFIXES
*****************************
- Fixed all reported and reproducable crashes.
- Fixed a bug in the character pruner which caused the scenarios to not load anymore.
- Wars with oneself should no longer be around after inheritances.
- Mercenary defects should no longer crash, but work properly.
- Advances are now saved per regiment.
- Fixed some minor problems with the eu2 converter.
- Fixed bug that caused children to be born with no culture
- Fixed a few memory leaks that happened while playing. (Some very huge ones.)
- Fixed a bug where you could not create titles if they were entirely given out to vassals.
- Fixed a bug with attrition not being calculated on all troops in an area.
- Made a minor optimisation at the arrival of a new day.


*****************************
* GAMEBALANCE
*****************************
- You can no longer grant duke and king titles to anyone without a current demesne.
- You can now only grant titles to your vassals and courtiers.
- Now only christians can be appointed as bishops from create bishopry.
- You now lose the piety given when revoking the title of a bishopry.
- Removed the old "lose 1 badboy every four years" code.
- Characters unfit for command will no longer be assigned regiments to lead
- Random Cousin's appearance now more random (no more Clones)
- Random Cousin's attributes now always quite low (beeing inherited by a random cousin should be penalized)
- Random Cousin's now start with a negative prestige (-50) (beeing inherited by a random cousin should be penalized)
- Random Cousin's now has a finished adult education (of a poor variant).
- Pope now never assign Bishops in orthodox bishopries
- Regiments with size<1 should now be immidiatly removed
- No females or children will ever command troops again.
- Giving out a title now reduces badboy.
- There is now less badboy from enforcing a claim through defensive war.
- Tweaked badboy regain from piety to dependent on difficulty settings and a new formula.
- Characters should no longer get opposite traits from events.
- Papalcontroller is now determined as intended.
- Fixed the effect of Royal Posts.
- Reduced supportcost of religious structures.

*****************************
* INTERFACE FIXES
*****************************
- Added a button to disband an entire army.
- Fixed the usurp tooltips order.
- Fixed the x100 in the supportable troops tooltip.
- Fixed the name error on the Grand Shipyard.
- The correct modified build time is now shown in tooltips for a building.
- Fixed a problem with tooltips leaking through in the province view when siege is going on.
- Fixed the leaking through tooltips in the grant-title interface.
- Sliders can no longer move outside legal position
- Religion is now always considered first for the shape of CoA, so christian rulers will never get other looks.

****************************
* AI
****************************
- AI is less likely to revoke titles now, and will not revoke titles of his sons just to give them back again.
- Mongols should now be a tad bit more on the offensive.

****************************
* MODDING SUPPORT
****************************
- Added a "type = combat" condition which is true if the character is CURRENTLY commanding a regiment in a battle.
- Added a "type = siege" condition which is true if the character is CURRENTLY commanding a regiment in a siege.
- Added a "type = ai" condition which is true if the character is part of an AI realm.
- Added "ruler_gold/ruler_prestige/ruler_piety" conditions to province events.
- Added a "type = ai" condition which is true if the province is part of an AI realm.
- Added difficulty & aggressiveness condition to all types of events.
- Added a "type = badboy value = VAL" condition for character events.


****************************
* EVENTS & GENERIC SETUP
****************************
- Fixed a few balance bugs among the events.
- Added a set of events for bankruptcies.
- Fixed a problem which caused quite a few trait events to not trigger.
- Eventeffect peace now works (fixes 'heathens splintered events')
- Added a large amount of new possible dynasties.
- Revised logics for advance spreads quite alot.
- Added a large amount of battle/command related events.
- Armies created from events should now get correct leader.
- Added age restriction to females starting education (must now be 5 years old)
- Added max age restriction for starting an education (no new education after 15 years old)
- Removed max age cap to finishing education - all will now finish (eventually)
- Added difficulty setting modifiers to the early childhood death event
- Added difficulty setting modifiers to the regular death event
- Fixed broken death-->sainthood event to make it possible for it to trigger.
- Enemy claimholders should now actually get claims from the event.

****************************
* 1066 SCENARIO
****************************
* Changed the scenario start data to 25th december 1066 (the coronation of William the Bastard)
* Apulia
- Fixed the Hauteville families:
- Added the wives of Tancred
- Added a brother and nephew of the Guiscard, both named Serlo
- Corrected the Guiscard's wife and children
- Added Roger's wife/corrected children
- Added the Guiscard's sister, married to Richard of Aversa
- Added marriages for above
* Capua
- Fixed the Aversa dynasty of Capua:
- Added Richard of Aversa's son and wife
- Corrected his father and brother
- Removed a couple of redundant (dead) cousins.
- Added marriages for above
* Salerno
- Moved William of Principate and Roger to Apulia
- Added the Lombard prince Gisulf as brother of Sigelgaita, and their parents.
- Added marriages for above
- Changed election laws to semi-salic
* France:
- Rework entirely the vassality setup
- Added historically correct Counts for:
Evreux, Nevers & Auxerre, Forez, Bolougne
- Added ancestry, wives and children for the above
- Several minor data updates
- Changed Flanders to a Duchy
- Added the Duchy of Burgundy to France.
- New county of Bourbon, vassal of Duchy of Bourgogne
- Macon is now vassal of Bourgogne
- Count of Nevers is now vassal of Bourgogne
(remaining provinces in the Duchy remian part of the Empire as direct vassals of the King)
* Duchy of Anjou
- The Count of Anjou is now the Duke of Anjou
- New Count in Vendôme
- Touraine is now longer a bishopric. Corrected ruler
* Duchy of Poitiers-Aquitaine
- Poitiers is now the capital of Duchy of Poitiers-Aquitaine
- New county in Thouars
- Saintonge is now Poitiers's
- Corrected Angoul&#234;me's ruler
- Albret is now Poitiers's
- Labourd is now Poitier's
- Corrected Bearn ruler
- Corrected Armagnac ruler
- Corrected Agen ruler
- New County in Périgord
- Auvergne is no longer a Duchy but a vassal county of Poitiers
- Corrected Limousin ruler
- Bourges is now a bishopric vassal of Poitiers
* Duchy of Toulouse
- Rouergue is now part of the demise of Duke of Toulouse
- Corrected Foix ruler
- Montpellier is now part of Carcassonne
- Corrected Carcassonne ruler
- Rouergue is now demesne of Duke of Toulouse
- Gévaudan is now vassal of Toulouse
* Duchy of Champagne
- Chartres is now demesne of Champagne
- New county of Sens
- Reims is now a bishopric vassal of Champagne
- Vexin is now part of County of Amiens
- Corrected ruler of Amiens
- Corrected ruler of Vermandois
* Brittany:
- Made the Duke independent and the Count of Léon his vassal.
- Added/updated the Counts of Rennes, Penthievre and Léon
- Added ancestry, wives and children for the above where missing
* Germany
- Made Heinrich the Salian, Duke of Franconia, King of Germany, Italy and Burgundy
- Deleted the copies of him and family.
- Restructured the Duchies, so Germany now consits of the following Duchies
Upper Lorraine,Lower Lorraine, Saxony, Franconia, Swabia, Bavaria, Thuringia, Meissen
Brandenburg, Austria, Kärnten, Verona, Milan, Provence
- Made the vassals for these Duchies more logical
- Added the Duchy of Tuscany to Germany
- Added Historically correct counts or Dukes (or expanded the existing families) for
Austria, Nurnberg, Kärnten, Verona, Briesgau, Nordgau, Sundgau, Upper Lorraine
Tuscany, Verdun, Besancon, Geneva, Aargau, St Gallen, Bavaria, Pfalz, Laustiz
Wiemar, Meissen, Munster, Anhalt, Thuringia
* The Low Countries
- Holland and West Freisland now ruled by Bishop of Sticht
- Zeeland ruled by Dirk of Holland (dynasty moved to 79)
- Breda now ruled by duke of Lower Lorraine (county never existed but ownership can not clearly be given to surrounding rulers)
- Gent now ruled by Robert the Flanders
* Spain:
- Added the Kigndom of Galacia.
- Rewroked the Protugal set up.
- El Cid is now quite a bit better.
- Expanded characters.
* 1066 Bug Fixes:
- No more 0,0,0,0 characters.
- The children of the King of Denamrk now have the same Dynasty as their father.
- The child of the Duke of the Western Isles is now the same dynasty as his father.
- The Duke of Meissen is no Longer Swedish.
- Fixed the tags for the Duchy of Krakow.
- Removed the Duchy of Stiermark, solving that problem.
- Added hill forts to provinces which had small castles.
- The Duchy of Mar is one again creatable.



Nie ma zmian na ktore liczylem (szybszy pobor do woja, wydalanie obcych kulturowo lub niechcianych elementow z dworu )
__________________

30.04.2004
17:29
[13]

Miniu [ Generaďż˝ ]

O ile wiem religie i kulture mozaesz zmienic tylko przez malzenstwo i dzieci (z tego co zauwazylem najczesciej bedzie to po ojcu).
O ile wiem rodzaj dzieci tez jest losowy . Mozliwe ze jest wieksza szansa pojawienia sie koniety ze wzgledu na ich wieksza smiertelnosc (ale watpie szczerze mowiac ).
Jesli chodzi o wynalazki to mozesz tylko ustawiac te ktore maja zostac wynalezione w twojej stolicy (potem bede sie rozprzestrzeniac z niej). Jedynak czy inna liczna pojawi sie tylko wtedy gdy to usprawnienie zostanie wynalezione czy sprowadzone do twojej stolicy . Drogi i szkoly sprzyjaja rozwojowi wiedzy :D.
Moim zdaniem oplaca sie tworzyc Dukow z ziem ktrymi wiesz ze nie bedziesz sam rzadzil. Nie dawaj im jednak wiecej niz 3 czy 4 prowincje gdyz Ai ma niesamowite problemy z wasalami i bedziesz musial czesto interweniowac (chociaz jak widac wyzej ma byc teraz z tym lepiej ).
Podpunkt D patch notatka o zmianach w 1.02 wyzej. Zwyklym wasalom warto moim zdaniem dawac jak sie da 2 prowincje gdyz wtedy latwiej im sie obronic przed AI (przynajmniej dopoki nie wprowadza laczonego pokoju dla wasala z suzerenem)

30.04.2004
17:35
[14]

Drackula [ Bloody Rider ]

No wlasnie daze do zdobycia tytulu krola Litwy i zbieram po drodze wszystkie tytuly ksiazece(duke) nikomu ich nie rozdajac, ale nie wiem czy jest to oplacalne na dluzasz mete. Boje sie ze moga po jakims czasie chciec sie usamodzielnic :). denerwuje mnie ze jak komus dam 2lub 3 prowincje to on czesto tworzy wlasnego wasal, ktory nie jest bezposrednio moim jednak nadal wchodzi w sklad krolestwa. Wiem ze moge przydzielac osobiscie kazdej prowincji swojego czlowieka jednak moj dwor jest bardziej niz skromny :(.
Czy za grozna sytuacje mozna uznac kiedy nastepca archidiecjezji zostaje niemiec zamist Polaka? Oraz jak sie odniesc na przyszlosc jesli jeden z wasali zglasza pretensje do tytulu innego wasala?

30.04.2004
17:49
[15]

Miniu [ Generaďż˝ ]

Zalezy czy jest on juz wladca jakiejs krainy . Jesli nie jest to powinien zostac w twoim panstwie. Jesli przeciwnie to mozna zawsze sprubowac go zabic albo odebrac obecnemu wladcy pozadany tytul (lub wszystkie :D). Jesli wsal ma pretensje to tytulu ktory nie jest twoj ze wzgledu na glupote Ai jest to bardzo pozadane , mozliwe ze nawet twoj kraj sie powiekszy. Szczerze mowic to z tych pretesji do tytulu dla Ai chyba nie zawiele wynika (caly czas mowie o przypadku twoich wasali).Nie sadze by mogla wybuchnac wojna miedzy dwoma twoimi podanymi(lub nalezacymi do tego samego kraju) . Wiekszosc tytulow nie ma sensu trzymac (tak samo jak wiekszosci prowincji)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.