Warmen [ Pretorianin ]
Forum CM: Czy można okopać pojazdy, czy działo umieszczone w okopie jest lepiej chronione
Proszę starych wyjadaczy o podpowiedź
Czy można okopać pojazdy, czy działo umieszczone w okopie jest lepiej chronione
i jeszcze jedno pytanko jak zmienić wysokość gruntu w edytorze map
Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]
Pojazdy można okopać tylko w śniegu gdy jesteś stroną odpierającą atak. Okopywanie dział i żołnierzy daje dużo lepszą ochronę przed ogniem.
Warmen [ Pretorianin ]
ale chodzi mi także o okopy, czy umieszczenie dziła w okopie (okopy kupuje się w części fortification) poprawia ochronę
oskarm [ Future Combat System ]
NA pewno można okopać w CMBB czołg, tylko jest to bez sensu, bo jest on łatwy do wykrycia i nie można z okopu wyjechać. Ot taki bunkier.
Wysokośc gruntu zmienai się klikajac + lub -.
BamSey [ Generaďż˝ ]
Zenedon---->"Pojazdy można okopać tylko w śniegu "
Nieprawda mozna to zrobic o kazdej porze roku.
"gdy jesteś stroną odpierającą atak"
To prawda pojazdy można okopac tylko kiedy jest sie obrońcą.
Warmen---> "ale chodzi mi także o okopy, czy umieszczenie dziła w okopie (okopy kupuje się w części fortification) poprawia ochronę"
Nie zauwazyłem aby poprawiało. Jesli tak jest to w minimalnym stopniu.
Warmen [ Pretorianin ]
jak okopać pojazdy?
Warmen [ Pretorianin ]
bo nie zauważyłem przy pojazdach polecenia "dug in"
von Izabelin [ Luftgangsta ]
Warem--> Tylko w grahc assualt można wkopać czołg.
Rikimaru_ [ Pretorianin ]
No ja tez nie widze nigdzie funkcji dig in w cmbb, nawet w grach assault po stronie obroncow;]
jiser [ generał-major Zajcef ]
a to nie jest przypadkiem tak, że zakopany zostaje każdy czołg, który w fazie rozstawiania obrońców gry assault dostanie rozkaz "Hide" ?
Kłosiu [ Senator ]
Zakopywac pojazdy mozna tylko w scenariuszach chyba. Przy tworzeniu scenariusza mozna zaznaczyc "vehicles may dug in" czy jakos tak i wtedy da sie czolg okopac. Nie wiem czy w QB da sie. Imho okopanie czolgu niezbyt sie oplaca.
NeoBerger [ Generaďż˝ ]
Nie da sie czolgow w QB okopac. Jest tak jak mowi Klosiu. Mozna okopac czolgi tylko w scenariuszach i to zazncazajac wczesniej opcje okopania wehikulow ;-)
IMO okopanie czolgow w CMBB, tak popularne na froncie wschodnim, jest bez sensu. Jak wyjasnili mi panowie z BTF nie jest to bug tylko ustalenie, ze okopany czolg broni sie odpornoscia wiezy, a nie glownego pancerza. Jak poczytamy statystyki pancerzy pojazdow, wieza jest o wiele slabsza od pancerza glownego.
I teraz kazde trafienie to trafienie w wieze i dramat gotowy. Moje testy wykazaly, ze nie okopane czolgi dluzej przezywaja w stosunku do okopanych.
Tak naprawde mamy tu do czynienia z bugiem obserwowania w CMBB.
Okopane czolgi byly chetnie stosowane poniewaz bylo mniejsze pole trafienia i... taki czolg byl trudniejszy do wykrycia.
W CMBB nie zauwazylem zeby wrog mial trudnosc z trafieniem w okopany czolg, a wykrywany jest natychmiast przez wszystkich. I jako, ze broni sie pancerzem wiezy to ma mniejsze szanse przezycia.
Dlatego nie warto okopywac czolgow w tej przereklamowanej grze ;-)))
A propos dzial i okopow. Ja zawsze stawiam dziala ppanc w okopach i odnioslem wrazenie, ze trudniej przeciwnikowi je wykryc i zestrzelic (podoba mi sie w starych ksiazkach niemieckich lotnicze okreslanie wlak z czolgami - tego dnia zestrzelilismy kilka czolgow). Jak jeszcze ustawie target pointa w newralgicznym miejscu to dzialo strzelajac w to miejsce ma lepsze parametry trafienia i robi sie super.
B.