GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie HoM&M, AoW i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.II)

28.01.2002
19:25
smile
[1]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Serie HoM&M, AoW i inne strategie turowe w klimacie fantasy (cz.II)

"Heroes of Might & magic" - niewiele jest osób, które nie spotkały się z tą nazwą. Dla wielu jest to gra przełomowa, wprowadzająca powiew świeżości do świata gier, w którym wszystko już wymyślono. Niewielu wie jednak, że to nie od "Herosów" się zaczęło. Takie tytuły jak "King's Bounty", Master of magic, czy też Warlords powstały znacznie wcześniej. Również obecnie powstają gry o podobnym charakterze dorównujące (dla niektórych nawet przewyższające) grywalnością HoM&M (Age of Wonders, Disciples).

Zapraszam do dyskusji wszystkich fanów wymienionych wyżej gier, jak i tych, którzy nie mieli z nimi do tej pory styczności (są tacy?;-))

Poprzednia część:

28.01.2002
19:29
smile
[2]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Nie pamietam aby jakikolwiek inny watek tak szybko doszedl do 100 - to mozna tylko porownac z biegiem Bena Johnsona !

28.01.2002
19:29
smile
[3]

Katane [ Useful Idiot ]

Mac --> A Ty się martwiłeś, że odzewu nie będzie :)

28.01.2002
19:31
[4]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Takiego ruchu się nie spodziewałem. No ale zazwyczaj tak jest w pierwszych częściach:)

28.01.2002
19:32
[5]

KinSlayer [ Demon Hunter T ]

2,5h do setki :) Mac --> to 'Blaa' to byla rewelka :) Wampiry w H2 byly swietne, po prostu kultowi: Drakul i Drakul Lord :)))

28.01.2002
19:32
[6]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

spokojna glowa - bedzie dobrze...

28.01.2002
19:34
smile
[7]

Katane [ Useful Idiot ]

A najlepsze to były muchy wokół Zombich :)))

28.01.2002
19:35
[8]

KrzysiekW [ Konsul ]

Moje ulubione miasto prezentuje sie całkiem nieźle, chociaz wydaje mi sie, ze inne jakby lepiej ;). No ale to są statyczne obrazki. Chyba obejrze sobie dzisiaj Braveheart bo ten film ogląda sie jakby cos miał z Herosa ;))

28.01.2002
19:39
[9]

Mac [ Sentinel of VARN ]

KinSlayer --> Muszę powiedzieć, że Heroes 2 jest dla mnie najlepsza z serii. Wszystkie potwory znakomicie wyglądały. Tak bajecznie, tak kolorowo... W Herosach 3 już tego nie było. Tam wszystko było już ponure i szare. Tak to odbieram. Wampirki są w HoMM2 moją ulubioną jednostką nekromanty i jedną z ulubionych wogóle.

28.01.2002
19:39
[10]

KrzysiekW [ Konsul ]

Stronghold:

28.01.2002
19:42
[11]

KrzysiekW [ Konsul ]

Miał być obrazek, ale nie chce mi go przyjąć :/. Dla mnie wszystkie części były świetne, każdda następna lepsza od poprzedniej, chociaz rzeczywiście najwięcej grałem w H2.

28.01.2002
19:47
[12]

Mac [ Sentinel of VARN ]

A oto wspomniany wampirek:

28.01.2002
19:48
[13]

Mac [ Sentinel of VARN ]

I przepiękny zamek czarodziejki:

28.01.2002
19:49
smile
[14]

Mastyl [ Legend ]

Rysław- wszystkie zmiany HoMM 4 jakie opisałeś (samodzielne potwory, zdolności oddziałów) zbliżają Heroesów do Age of Wonder, który to wszystko miał zaimplementowane już w części pierwszej. Nawet grafiką obie serie zbliżają się do siebie. To dowodzi wyższości Age of Wonders- ale im bardziej H4 będzie podobne do AoW tym lepiej- wszak to nie wstyd kopiować mądre rozwiązania od lepszych.

28.01.2002
19:49
smile
[15]

Katane [ Useful Idiot ]

Spoko też chodziły konie kawalerzystów (tudzież Championów) :)

28.01.2002
19:50
[16]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mastyl --> z ust mi to wyjąłeś:)

28.01.2002
19:53
[17]

KrzysiekW [ Konsul ]

Eee tam. Paladyni z dwójki to była potęga :), niby jedna z najsłabszych "najlepszych" jednostek, a jednak cos w sobie mieli :). Tych na koniach nie wiem dlaczego nigdy nie lubiłem ;). A najlepsza jednostka ze wszystkich to byli tytani, którzy mogli rzucać pironuami i walczyć w zwarciu:))

28.01.2002
19:54
smile
[18]

Mastyl [ Legend ]

A co do szybkości rozwoju watku to MM6 i Uo wyprzedzimy bardzo szybko, ale z karczmą i DC to już będzie gorzej. Zresztą dziś Bravehart w TV, więc co najmniej jeden uzytkownik zaraz odchodzi od kompa (...który to juz raz będe to oglądał?..)

28.01.2002
19:56
[19]

Mac [ Sentinel of VARN ]

KrzysiekW --> Tak tytani byli najskuteczniejszą jednostką. A zaraz po nich Czarny Smok. To All--> Nie mogłem się powstrzymać i daję screena z mojej ulubionej gry:)

28.01.2002
19:56
[20]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

No dobra - a kto mi powie za co tak szczegolnie - ale tylko za to co mam na mysli - cenie i bede cenil miesiecznik Secret Service ???

28.01.2002
19:56
[21]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

Ja w dwójce najbardziej lubiłem zamek warlocka. ja już się wyrabiało kasowo to było swietnie :-)) A te wszystkie zmiany mnie odżycają od Homm4. I grafika zaczyna być coraz bardziej bajkowa. Nie podoba i się.

28.01.2002
19:57
smile
[22]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> za pełną wersję Homm2:))

28.01.2002
19:59
[23]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Shadowmage --> Im bardziej bajkowa tym lepiej. A w HoMM2 grafika była właśnie najbardziej bajkowa:) Mastyl --> No no.. jakie ambicje:) Mnie wystarczy, żeby wątek przetrwał.

28.01.2002
20:00
smile
[24]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac -- bravo, bravo, bravissimmo !!! To bylo chyba najlepsza propozycja pelnej wersji gry doreczonej do gazety w calej przeciez niedlugiej historii polskiej prasy komputerowej...

28.01.2002
20:03
[25]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> w tym samym miesiącu Cd-Action dał pełne heroes 1. To rzeczywście był miesiąc SS'a:)) Ja cenię SS za znakomitą recenzję Master of Magic. W tym samym numerze recenzowano w nim Colonization i Master of Magic został oceniony lepiej:)

28.01.2002
20:04
[26]

KrzysiekW [ Konsul ]

brzeszczot--> Jak dla mnie najlepsza, zaraz po Fallout-ach, zeby je pobic musieli by chyba dac BG2, lub Arcanum :). Świetnym posunięciem było także H1 dołączone do CDA, niby duzo osób narzekało, ze gra stara, ale to jest przeciez klasyka i nadal świetna gra.

28.01.2002
21:14
[27]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Co to było? Przez godzinę nie mogłem się dostać na forum:/

28.01.2002
21:28
smile
[28]

Negocjator [ * ]

Natchniony przez ten wątek przypomniałem sobie extra grę turową na PSX'a BRIGANDINE. Graliście ?? Mogliby zrobić dwójkę na peceta ??

28.01.2002
21:29
[29]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac - ja dokladnie tak samo - pewnie Tepsa naprawiala swiatlowod : ))

28.01.2002
21:31
[30]

KinSlayer [ Demon Hunter T ]

Mac --> u mnie bylo to samo, myslalem ze strace watek, ale widze, ze wszyscy mieli ten problem :(

28.01.2002
21:32
[31]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Negocjator --> Brigandine? Pierwsze słyszę. Co to takiego?? brzeszczot --> Z tego co zauważyłem to wszyscy mieli ten problem, bo mój post z 21:14 jest pierwszy od ponad godziny.

28.01.2002
21:36
smile
[32]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

co Wy na to : )))) 14.1.2002 Jak už jsem vás informoval začátkem ledna, distributorem Heroes 4 v Čechách bude polská firma CD Projekt. Dnes na své stránce vydali oficiální prohlášení o distribuci her v Čechách, takže zde máte překlad: "Firma CD Projekt oficiálně informuje, že začíná distribuci her v Čechách. V distribučních plánech pro Českou republiku už jsou čtyři fantastické hry: Wiggles, Europa Universalis II, Gothic a blížící se superhit Heroes of Might and Magic IV (CD Projekt je výhradním distributorem těchto her v Čechách). V největších českých časopisech o hrách - Levelu a Score - už se objevují první nadšené informace o výše uvedených hrách! V České republice CD Projekt má v plánu použít stejnou strategii jako na polském trhu. Stejně jako v Polsku budou hry nabízené v Čechách poskytovat maximum kvality za nejnižší možnou cenu. Každá hra vydávaná v Čechách bude připravena v české verzi a navíc bude obsahovat různé přílohy. První čtyři hry budou Europa Universalis 2, Wiggles, Gothic a velký hit Heroes of Might and Magic 4. Hry se budou vydávat v měsíčních intervalech, první EUII se ukáže 13. února. CD Projekt se rozhodl připravit českým hráčům fantastické překvapení - uvedené hry budou stát 999 Kč (standardní cena nových, nelokalizovaných her se v Čechách pohybuje mezi 1290 až 1790 Kč). Více informací na téma public relations/marketingu her od CD Projektu v Čechách poskytne na vyžádání [email protected]." Tak tolik oficiální zpráva. Já jen dodám, že na Oficiální polské stránce o Heroes 4 už byla uvedena informace, že na polském trhu by se měly Heroes 4 ukázat kolem 29. března 2002, takže můžeme doufát, že někdy v tomto termínu půjde do prodeje i česká verze této hry.

28.01.2002
21:40
[33]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Cd-Projekt invades Pepiklandia:)))

28.01.2002
21:49
[34]

KinSlayer [ Demon Hunter T ]

Ja po czesku ni w zab, ale zrozumialem 90% :-) Wg mnie znaczy to tyle co: bedzie zlokalizowane, bedzie szybko i bedzie tanio - samo dobro z Polska ;-)

28.01.2002
21:52
[35]

Negocjator [ * ]

Mac-->> Mapa strategiczna podobna była do Defender of the Crown. Były tury na ruch lub atak i tury na tzw organizację. Walki były na mapce podzielonej na heksy z widokiem izometrycznym. Sporo elementów RPG. Jednostki awansowały i zmieniałe swoje parametry np: Dragon-->White Dragon-->>Leviatan. A armiami dowodzili bohaterzy coś jak w Herosach........... Super sie w to grało

28.01.2002
21:59
[36]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Nie wiem czy widzieliscie - oto jak tworczo zapladnia jeszcze dzisiaj bitwa pod Grunwaldem...

28.01.2002
22:04
[37]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Negocjator --> No ale jest niestety na PSX'a, a emulatory tegoż są do kitu. brzeszczot --> hehe... fajne. tego jeszcze nie widziałem.

28.01.2002
22:04
smile
[38]

Negocjator [ * ]

Która H4, D2 czy AfW2 ma wyjść pierwsza ?? Znacie dokładne terminy wydania ?

28.01.2002
22:12
[39]

Mac [ Sentinel of VARN ]

negocjator --> ja kojarzę mniej więcej zagraniczne premiery: Disciples 2 - już jest Heroes 4 - 29 marzec AoW2 - kwiecień/maj

28.01.2002
22:19
[40]

Mac [ Sentinel of VARN ]

POczytałem sobie tu i uwdzie i znalazłem nowość odnośnie AoW 2. Otóż będzie istniała w niej możliwość odwoływania się do bóstw (nic więcej na ten temat nie wiadomo). Ma też istnieć możliwość specjalizacji w 7 różnych kanonach magii ( w Aow można było specjalizować się w 6 sferach - ognia, ziemi, powietrza, wody, życia i śmierci. Oprócz tego istniała sfera "Cosmos", która była ogólnodostęna. Teraz zapewne już nie będzie).

28.01.2002
22:20
smile
[41]

Negocjator [ * ]

Mac -->>dzięki,a wolał bym odwrotnie

28.01.2002
22:24
[42]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Negocjator --> Ja też:((

28.01.2002
22:35
smile
[43]

Mazzop [ spamer ]

No właśnie - "King's Bounty". Od tego się wszystko (w moim przypadku ;)) zaczeło. Ahhhhh - ma ktoś jakieś namiary na to? Jak to będzie z magią w HoM&M4 (chodzi o gildie) - bo jak czytałem to mi się nie podobało za bardzo.

28.01.2002
22:55
[44]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mazzop --> linka do King's Bounty podaję na dole. Mnie za to ciekawi skąd ściągnąć King's Bounty 2. Jeśli chodzi o HoMM4 to wygląda to mniej więcej tak, że każdy zamek, z wyjątkiem stronghold ma przyporządkowany sobie odpowiedni rodzaj magii (np. Preserve - magia natuty; Asylum - magia chaosu). Oprócz przypisanej sobie magii w danym zamku mają też być czary ze szkół sąsiednich (w przypadku Preserve będzie to chyba życie i śmierć).

28.01.2002
23:11
[45]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac - maly prezent

28.01.2002
23:46
smile
[46]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac - mam dla ciebie dobra nowine --- znalazlem King's Bounty 2 podaz za linkiem i zjedz na dol strony ---- nie wiem tylko czy nie bedziesz mial lokalizacji rosyjskiej, : ))))))) No ale zawsze to KB 2!

28.01.2002
23:47
[47]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

a nie jak sie okazuje podalem Ci link bezposrednio do pliku, strone mozesz obejrzec pod tym

28.01.2002
23:56
[48]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> Dzięki!! Widzę, że z czeskich stron przeszedłeś teraz na zwiedzanie rosyjskich;-))

29.01.2002
00:02
smile
[49]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

zaraz pojda na ruszt chinskie i etiopskie : ))) ale tak na serio Mac to musze ci powiedziec ze sa bardzo ciekawe -zeby tylko cos zrozumiec

29.01.2002
00:27
[50]

Mastyl [ Legend ]

Eee- jestem zawiedziony- wciąż druga część?

29.01.2002
00:30
[51]

Mastyl [ Legend ]

A co do King's bounty 2- spróbujcie na emulatorze jakiejś 16-bitowej konsoli (np MegaDrive), przynjamniej będzie wyglądało znośnie.

29.01.2002
01:25
smile
[52]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Kurcze, tu już druga część ultrafajnego wątku, a ja jutro na dwa dni wyjeżdżam...

29.01.2002
08:59
[53]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Pamietam jak to było ze mną. Do gier cRPG przekonaniaq za bardzo nie miałem, nie były lokalizowane, a angielskim wprawdzie władam, ale tak sobie. Gambler zamieścił demo z HoMM2. Odpaliłem, tylko jedna misja, ale urzekło mnie to. Następnego dnia byłem w Empiku i kupiłem - nawet po polsku, chociaż może po polskawemu. Rany ile było zabawy. Po paru dniach ustaliłem, że wizard rządzi i zacząłem przechodzic wszystkie scenariusze. Później kampania, później nabyłem HoMM I - i okazało się, że nie są gorsi. Ukazała sie MM6. Nieśmiało kupiłem pirata, ale grało się tak sobie - poszedłem do Empiku i kazałem sobie otworzyć pudełko - jak będą opisy czarów to kupuję - były, poszło 150 zł. No i stałem sie fanatykiem cRPGów. Po prostu mnie wessało. I tak dalej. Aż do tej strasznej krzywdy którą wyrządził Mirage fatalnie lokalizując MM7 i do potwornych opóźnień przy serii HoMM III myślałem, ze będę kupował wyłącznie oryginalne wersje. Okazało się, że trzeba kupowac i piraty i oryginały (oryginały dla instrukcji i spokoju sumienia, piraty, aby móc wogóle grać). Przejęcie praw do świata MM przez CDP powitałem jak zbawienie, ale po tym co się stało z MM7, chyba nie ma ratunku.

29.01.2002
09:34
smile
[54]

Owen [ ]

Mac --> Wątek odniósł sukces :-))) Mastyl ---> Krótka poprawka. Jeżeli skądś HoMM4 czerpie te zmiany o jakich pisał Rysław, to z serii warlords. Dokładnie tak tam to wszystko funkcjonowało. Nie było magii, ale rozwiązania wojskowe tak wyglądały. Oczywiście nie dokładnia ale: - bohater walczył, - bohater nie był najsilniejszy, - bohaterowie się łączyli, - jednostki mogły podróżować same itp. Więc HoMM pozostaje nadal niedoścignione :-))) A tak poważnie szystko jest kwestią gustu. Pozdrawiam

29.01.2002
10:43
[55]

2stupid dogs [ Konsul ]

Nie wiem jakie jest wasze zdanie, ale chyba zdecydowanie najlepsza gra z tego gat to MOM. Jedyny niestety jej problem(podobnie jak w AOW, nawet po wrzuceniu patch'a i poziomie Emperor) to to, że jest za ... łatwa. A co do AOW to genialne jest pole bitwy gdzie można rozgrywać walki dużą liczbą jednosteki. Wadą AOW było też, że była to gra wybitnie wojenna, praktycznie brak szerszej rozbudowy miast(MOM). Miejmy nadzieję, że to się zmieni w AOW2.

29.01.2002
11:20
[56]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Mr. Kalgan --- > tak naprawde prace CDP przy swiecie MM lub HoMM bedzie mozna ocenic dopiero przy wydaniu Heroes 4 i Might&Magic 9. MM7 i MM8 to poprawki. Dalibog, i tak sie ciesze ze tylko tyle bledow sie przemknelo - wiesz ilu zmian dokonalem? Okolo 7 tysiecy. Poza tym bledy w MM7, ktore pozostaly to w wiekszosci problemy z umiejscowieniem tekstu. Engine gry jest tak skonstruowany, ze przesuniecie nawet jednej spacji (sic!) moze zmienic ulozenie tekstu. Stad wlasnie pojawiaja sie w kilku miejscach nieodpowiednie opisy wykonanych zadan. Mam ogromna nadzieje, ze nie rozczarujesz sie HoMM1, HoMM2 i HoMM4 w moim tlumaczeniu. A tak przy okazji, to HoMM1 i HoMM2 sa wlasciwie skonczone.

29.01.2002
14:17
[57]

KinSlayer [ Demon Hunter T ]

Ryslaw --> ile osob prac(uje/walo) nad spolszczeniem HoMM4? A moze to wszystko Twoja robota?

29.01.2002
14:28
[58]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Kin --> HoMM1 i HoMM2 tlumaczylem sam, a HoMM4 na razie sam, ale chyba sobie wezme ze 2 pomocnikow, bo tekstu jest jeszcze masa.

29.01.2002
14:55
[59]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Owen --> Częściowo zmiany w herosach cztery pochodzą jednak z AoW (jednostki neutralne poruszają się po mapie). Rysław --> Po tym jak Cd-Projekt rewelacyjnie spolszczył Planescape Torment (W tym też maczałeś palce?) nie mam wątpliwości, że spolszczenie Homm4 i MM9 będzie rewelacyjne. 2stupiddogs --> słyszałem, że istnieje patch do Master of Magic, który znacznie utrudnia rozgrywkę. Poza tym w MoM możesz sobie ją utrudnić sam, jeśli przyjmiesz, że miasta wrogów z fortecami będziesz rozwalał na końcu.

29.01.2002
14:59
[60]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Mac ---> maczalem palce? Ja P:T zylem przez te pare miesiecy (az dziw, ze eeve, czyli ma mila zona nie wyrzucila mnie z domu). Opracowalem caly ten slang, przygotowywalem slownik do gry, przetlumaczylem jakies 500 stron. Tak wiec w sumie umoczylem sie od stop do glowy :)

29.01.2002
15:16
[61]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Rysław ---->>> No, to jestes wielki. Język, ów slang w P:T buduje nastrój. Dzięki. Przepraszam, że tak marudzę w sprawie MM7, ale przyznasz, że gra jest pechowa. Mam nadzieję, że patch to wyrówna, ale i tak będzie śmiesznie - patch do wersji Mirage i inny do wersji CDP. Jak je rozróżniać?

29.01.2002
15:26
[62]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Rysław--> No jeśli ty stałeś za P:T to ja już nie mam pytań:) Heroes 4 to przy tym zabawa (co nie zmienia faktu, że to i tak ciężka robota).

29.01.2002
15:43
smile
[63]

Owen [ ]

Mac ---> No, coś tam można zostawić AoW :-))) Niech im będzie; a co mi tam :-))) Swoją drogą to przyznaję bez bicia nie grałem w AoW, więc będę musiał to kiedys nadrobić jak znajdę trochę czasu.

29.01.2002
15:46
smile
[64]

pasterka [ Paranoid Android ]

Ryslaw --> a jak sie dostaje prace jako tlumacz gier?? czy po prostu trzeba byc w wlasciwym czasie na wlasciwym miejscu?

29.01.2002
15:48
[65]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Jeśli chodzi o AoW to (podobnie i civce III) mam manię przesiedlania ludności (migracje). czynię to zarówno z podbitymi jak i sojusznikami - co często zubaża ofertę jednostek. Pewnie robie głupio. Co radzicie?

29.01.2002
15:49
[66]

Mastyl [ Legend ]

Rysław- tys to przetlumaczył Planescape? Szacunek od tej chwili do ciebie zywie.

29.01.2002
15:50
[67]

Mastyl [ Legend ]

Mr. Kalgan- są pewne rasy, które potrafia ze soba koegzystowac- np. orki i gobliny. Jesli grasz jedną z tych ras, nie wysiedlaj drugej, i tyle.

29.01.2002
15:53
smile
[68]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Ależ się długo zastanawialiście, Mac w końcu zacząłes !!!

29.01.2002
16:05
[69]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Mr.Kalgan, Mac i Mastyl --> dzieki za mile slowa, ale nad P:T siedzial caly sztab ludzi, nie tylko ja :) Moim zadaniem bylo to co juz napisalem i trzymanie tego w ryzach. Ciesze sie, ze koncowy wynik sie podoba, choc sam bym sporo jeszcze zmienil (bo bledy sa). Pasterka --> najlepiej miec praktyke w tlumaczeniu i znac sie na grach - ba, uwielbiac gry :)

29.01.2002
16:13
smile
[70]

pasterka [ Paranoid Android ]

Ryslaw --> ja tez chce! gry uwielbiam co widac , bo inaczej bym tu nie siedziala, a praktyka?? coz, kiedys tlumaczylam strony dla jakiegos kolesia,ale malo tego bylo , bo sie co do ceny nie dogadalismy..., a poza tym jedna ksiazke, ale to bylo o morzu i to wspominam jako koszmar!

29.01.2002
16:15
smile
[71]

Owen [ ]

Rysław ---> Przyłączę się do chóru zazdrości (tej pozytywnej) :-))) Też bym chętnie położył łapki chociaż na okrojonej wersji HoMM4. Ale mam małe pytanko. Jeżeli już pracujesz nad tłumaczeniem, to czy odrębnie dostajecie część związaną z tekstami a odrębnie samą grę? Czy może już jest wersja pełna tylko teraz poddawana jest obróbce tekstowej?

29.01.2002
16:28
[72]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mr.Kalgan --> Zawsze warto miigrować miasto do przyjaznej rasy, bo będzie cię wtedy ona bardziej lubić, a to może doprowadzić do tego, że miasta neutralne z tą rasą będą się do ciebie przyłączać za drobną opłatą. Wsztrzymać się powinieneś tylko wtedy, gdy masz pokój z rasą która cię nie lubi (np. pokój z Mrocznymi Elfami, gdy grasz elfami) i chcesz przesiedlić miasto właśnie z tą rasą, gdyż przesiedlenie prawdopodobnie spowoduje wybuch wojny.

29.01.2002
16:28
[73]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

pasterka ---> wymagania: biegla znajomosc angielskiego (przydaje sie miec studia kierunkowe lub byc w ich trakcie), umiejetne poslugiwanie sie jezykiem polskim, wiedza na temat gier. Oczywiscie jak najwieksze doswiadczenie mile widziane. Poza tym umiejetnosc pracy w stresie i z terminami na karku. Jesli uwazasz, ze sobie dasz rade, to skontaktuj sie z wybranym dystrybutorem i zaproponuj uslugi. Pewnie dostaniesz probke do tlumaczenia, a dalej to wszystko w Twoich rekach. Owen ---> wszystko dostaje sie osobno, z tym ze gra jest w wersji oczywiscie mocno niepelnej jeszcze.

29.01.2002
16:31
[74]

Owen [ ]

Rysław ---> Dzięki za info :-) No cóź, czyli raczej na wcześniejsze wydanie nie można liczyć.

29.01.2002
16:35
smile
[75]

pasterka [ Paranoid Android ]

Ryslaw --> w tym roku koncze (jak uda mi sie napisac prace:)) anglistyke , dzieki za informacje, jak bedziesz potrzebowal kogos do pomocy, to napisz:))

29.01.2002
17:39
smile
[76]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Idac za ponizszym linkiem traficie na opis Beta wersji HOMM4 - sama ta niby recenzja moim zdaniem jest badziewna, chaotyczna, bardzo malo mowiaca o samej grze.... Zreszta sami sprawdzcie i orzeknijcie - no i witam wszystich : ))

29.01.2002
17:41
[77]

Mastyl [ Legend ]

Jedną rzecz zmieniłbym w Age of wonders 1 lub 2: mianowicie heksy na kwadraty. Kwadraty sa racjonalniejsze.

29.01.2002
17:44
[78]

Mastyl [ Legend ]

brzeszczot- recenzja troche lakoniczna, ale z tego co widze na screenach, wnioskuje że HoMM 4 będzie miało trójwymiarowy teren...

29.01.2002
17:49
[79]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Hej Mastyl - - > a na polskiej oficjalce HOMM4 jest do ogladniecia kilka naprawde ciekawych,nowych obrazkow...

29.01.2002
17:51
[80]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

brzeszczot ---> przeczytalem ta niby recenzje i coz... Jesli ten pan twierdzi, ze malo jest zmian to chyba mielismy do czynienia z roznymi wersjami. A co do reszty Twoich spostrzezen odnosnie tekstu, zgadzam sie calkowicie

29.01.2002
17:55
smile
[81]

KrzysiekW [ Konsul ]

Przez tą dyskusje niemogłem powstrzymać sie przed odpaleniem jakiejs strategi turowej... na pierwszy ogień poszedł H1 :)), gra tylko troszke sie zestarzała, ale jest Ok :). Ciekawe, która gra zostanie pierwsza wydana w Polsce, wydaje mi sie, ze to będzie H4, pozniej AOW2 a Disciples 2 ostatnie bo o jego polskim wydaniu na razie jest baaardzo cicho.

29.01.2002
18:10
smile
[82]

KinSlayer [ Demon Hunter T ]

Obejrzalem sobie wstepnie screeny z tej bety. Mam nadzieje, ze bedzie jakis zoom-out, bo za duzo tej mapy na raz nie widac :) Grafa jest swietna, szczegolowa (czy ja tam widzialem ogrodzone pole?) Ale w koncu to betka (w becie AoE2 Town Hall tez zajmowal caly ekran) Na pewno pare rzeczy bedzie jeszcze poprawione.

29.01.2002
18:15
[83]

Dagger [ Legend ]

Wreszcie wątek o HoMM (sorry że nie przeczytałem wszystkich postów) HoMM2 dla mnie najlepsza z serii (nawet jednego sylwestra przy niej spędziłem - grając na Hot seat) może ktoś wie kiedy dołączą ją do jakieś gazety ew. skąd można ściągnąć. Aow też super ,ale mi sie znudziło .

29.01.2002
18:23
[84]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

ogladam wlasnie screeny z HOMM4 ilustrujace przebieg bitew i tak nasunely mi sie dwie uwagi 1. pytanie do Ryslawa --- > czy jest podobna co do poprzednich czesci mozliwosc dopasowania wg wlasnego uznania opcji pola bitwy (tj, siatka, poswietlanie wspolczynnikow, trasy ruchow, itp) - zapewne jest : ) - ale tym niemniej chcialbym poczuc sie uspokojony : ) 2. takie male spostrzezenie - przypatrzcie sie jakiemokolwiek rysunkowi bitewnewgo zwarcia jednostek --- > przebieg bitwy - ta cala narracja - ilosc zadanych obrazen, zapewne wykorzystane czary i bycie pod ich wplywem... - rozgrywa sie teraz na ekranie (w postaci wspolczynnikow liczbowym a nie jak bylo w poprzednich czesciach w secjalnym okienku tekstowym chyba ze mozna to Ryslaw ustawic w opcjach ???

29.01.2002
18:30
[85]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Brzeszczot ---> Ad1. Niestety tego nie ma i to duzy blad :( Zawsze gralem z siatka heksow na ekranie a tu nie ma Ad2. Narracji w sumie nie ma. Gdy zadajesz obrazenia pojawiaja sie dwa symbole - jeden pokazuje liczbe zadanych obrazen, a drugi ile jednostek poszlo do piachu. Nie znalazlem zadnych opcji, ktorymi mozna by to zmienic. Ale to jest beta i jak pisza autorzy w pliku readme nie wszystko zostalo jeszcze zaimplementowane.

29.01.2002
18:37
[86]

KinSlayer [ Demon Hunter T ]

Mam dziwne wrazenie, ze pole bitwy jest mniejsze... Ryslaw --> ostatni akapit mnie uspokoil :)

29.01.2002
18:42
[87]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

O kurcze, Ryslaw --> to wlasciwie niespodzianka i to taka -jesli nic nie mialoby w tym zakresie zmienic - dosc zaskakujaca - in minus No nic czas pokaze ale wiadoma ze kazda jednostka ma okreslona liczb heksow ruchu, okej siatki heksow nie ma, ale czy zasieg mozliwosci ruchu jednostki jest widoczny (poswietlony wokol jednostki obszar jej mozliwosci ruchowych) , czy trzeba na czuja klikac ? aha - jeszcze co do MM9 - w jednym az wczesniejszych Twoich postow pisales ze jednak MM9 wyda CDP - cieszy ta inicjatywa ----- ale poslizg chyba bedzie znaczny, jak uwazasz ?

29.01.2002
20:26
smile
[88]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Pytanko do wszystkich a w szczegolnosci do Maca i Mastyla ---> czy to jedyna sensowna stronka o AoW - -- czy znacie inne ? Jesli tak to zapodajcie

29.01.2002
20:52
[89]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> Kiedyś istniała bardzo ładna oficjalana stronka o AoW i kilka innych, ale teraz wszystkie poświęcone są w pełni AoW2 i po AoW nie został na nich żaden ślad:((

29.01.2002
23:39
smile
[90]

Negocjator [ * ]

Ostatnio ruscy od Evil Island wypuscili ETHERLORDS. Podobno niezła, graliście ??

29.01.2002
23:51
[91]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Negocjator --> Zajrzyj do poprzedniej części tego wątku. Tam omawialiśmy Etherlords.

29.01.2002
23:57
[92]

Negocjator [ * ]

przegapiłem.........

30.01.2002
00:00
[93]

Mac [ Sentinel of VARN ]

A oto link do znacznie ciekawszej recenzji bety HoMM4, niż ta z WIG'u:

30.01.2002
09:05
[94]

Mac [ Sentinel of VARN ]

A oto obrazek z AoW2 na dzieńdobry:)

30.01.2002
17:38
smile
[95]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Kupiłem sobie dzisiaj Heroes Complete i zawiodłem się bardzo (chociaż spodziwałem się tego). Pudełko jest wielkości dwóch typowych pudełek z orginalną grą, tyle że troche cieńsze. W środku znajdują się dwa kartonowe pudełka, z czego jedno jest puste (?), w drugim zaś znajdują się dwa dwukompaktowe pudełka z grą (HoMM + AB + SoD). Nigdzie nie było śladu instrukcji, co doprowadziło mnie do neopisanej wściekłości (do instrukcji zawsze przywiązuję wielką uwagę). Zamiast niej w pudełku znalazłem kompakt, na którym znajdowały się wszystkie instrukcje w formacie .pdf (dodatkowo znajdowały się tam instrukcje do MM8 i CoMM). Krótko mówiąć pozostaje czekać na wydanie HoMM w Extra grze.

30.01.2002
17:42
[96]

Mastyl [ Legend ]

Tyle tych dodatków de Heroesów- chyba żadna gra nie moze się poszczycić tyloma mission packami co H3. A kasa dla NWC leci...

30.01.2002
18:13
[97]

Negocjator [ * ]

Mac-->> niedali instrukcji?? na papierze oszczędzają czy co? CDP ma wydać za 30 zł ale dwa w jednym a nie trzy.

30.01.2002
18:15
[98]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac - no wlasnie nawiazujac do tego co mowisz o HC - to ja o tym caly czas mysle - kupic/nie kupic ? No...zobacze Powiedz Mac jesli nie ogladasz Zeptera, hehe.... : ) czy chociaz te instrukcje w pdf sa wyczerpujace (np. ile maja stron ? ) Oczywiscie zgadzam sie ja tez wole instrukcje w formie ksiazeczki !!!

30.01.2002
18:32
[99]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> instrukcje są bardzo wyczerpujące (osobna instrukcja do każdego dodatku), ale mnie to wogóle nie rajcuje, bo o herosach wiem i tak prawie wszystko, a chciałem mieć po prostu instukcję na papierze.

30.01.2002
18:34
[100]

Mastyl [ Legend ]

Czy dodatek Armageddon's blade instaluje nowe miasto (to z żywiołami) do zwykłej Heroes 3, tzn. czy będe mógł grać w kampanie i misje ze zwykłego heroes z nowym zamkiem z AB?

30.01.2002
18:36
[101]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Zapraszam do następnej części:

30.01.2002
18:40
smile
[102]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac - koszulki pewnie tez nie ma ?, daruj mi ten zart ---- wiem ze na tego typu bonusy stac jedynie CDP No coz ale ja chyba kupie jednak HC - ale jak sie wsciekne jesli w niedalekiej przeszlosci CDP wyda Sage HEROES (HOMM III, AB, SoD, wszystkie Kroniki, HOMMIV) za 99 zl to nie masz pojecia : ))

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.