GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry i inne cRPGi w trybie FPP (cz. XXXIV)

27.01.2002
21:28
smile
[1]

Katane [ Useful Idiot ]

Serie M&M, Wizardry i inne cRPGi w trybie FPP (cz. XXXIV)

Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI". Powstał on jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego kilkadziesiąt osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, Demise, czy Daggerfall. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiłem trochę rozszerzyć jego temat i zapraszam do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).

Poprzedni wątek:

27.01.2002
21:52
smile
[2]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

News MM9 : As the PCs gain levels, they will have the opportunity to be promoted to a different class. Once they make this change, however, they will be unable to go back. It's a variation on the "class promotion" system of previous Might and Magic games. Here is an example: Throck is a level 1 character. He chooses to follow the Might path, and becomes a Fighter. When he faces his first promotion, he will have a choice between Mercenary and Crusader. Once he makes a choice between those two, he will not be able to change to the other. Musicie przyznać, że będzie to ciekawa opcja wyboru klasy po pierwszej promocji :)))

27.01.2002
23:30
[3]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> obiło mi się o uszy, że w MM9 będzie całe drzewo promocji. Czyli będzie ich więcej nich dotychczas (tzn. jedna postać będzie promowana więcej niż dwa razy). Samo rozwiązanie jest o tyle ciekawe, że zachęca do kilkakrotnego przejścia gry.

27.01.2002
23:34
[4]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Katane --> Wątku o Heroes nie ma, ale zastanawam się, czy nie założyć "HoM&M, AoW i inne strategie turowe w klimacie fantasy":)

28.01.2002
07:52
[5]

Adamus [ Gladiator ]

Mac --> jako wielki miłośnich takowych, jestem za. Pod warunkiem, że nie zaniedbacie tego wątku ;-)))

28.01.2002
08:06
smile
[6]

Katane [ Useful Idiot ]

Mac --> Zakładaj, możesz liczyć na moją aktywność ;)

28.01.2002
08:19
smile
[7]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

lapami i nogami glosuje za ta prpozycja !!!!

28.01.2002
09:00
smile
[8]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac --- i jak zakladasz watek poswiecony turowkom fantasy ?

28.01.2002
09:27
[9]

JackSmith [ ]

Cainoor --> właściwie to co już zostało powiedziane na temat muzyki w MM7 to jest najszczersza prawda, ale .... wczoraj właśnie zacząłem wreszcie na poważnie rozgrywkę w ver CD-P i muszę Ci powiedzieć że: ( testy robiłem na komputerku PIV 1,4 512 MB RAM, SB LIVE, ATI RADEON 32 DDR, DirectX8.1 ) już od samego początku miałem jakieś dziwne dźwięki ( na przykład odgłosy strzału z łuku były jakieś takie przytłumione i brzmiały jak wystrzał karabinowy, muzyczka, przy bardzo głośnych innych dźwiękach była prawia niesłyszalna a co najgorsze, po każdym zagraniu w karciankę w gospodzie, przy próbie wyjścia z tejże gospody, gra wpadała w pętlę ( dosłownie - cały czas odtwarzając dźwięk towarzyszący wyjściu ) i zwisała ). Tknięty przeczuciem i wściekły jak czerwony smok z obciętym skrzydłem :-), po kolejnym wywale systemu, odpaliłem konfiguratora MM7 i wyłączyłem całkowicie sprzętowe wspomaganie odtwarzania dźwięku 3D ...... i pomogło !!? ... qurcze mam SB Live a muszę programowo wspomagać dźwięk 3D .... ale co tam - najważniejsze że wreszcie mogę pograć :-)). ..aha, nie pamiętam tego z poprzedniej wersji, ale w moich wędrówkach udało mi się już spotkać koniuszego o imieniu Harley :-) oraz kucharza o imieniu Dante ( a zwiedziłem dopiero 3 krainy ) ... he he he

28.01.2002
09:30
smile
[10]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

JackSmith --- hej witaj, tak to juz jest z tym dzwiekiem przestrzennym : ) a teraz z innej beczki - czy przekonalismy Cie do Thiefa ? : )

28.01.2002
09:40
smile
[11]

Owen [ ]

Mac ---> Jestem bardzo za odnośnie pomysłu ze strategiami turowymi. Zwłaszcza jeżeli chodzi o HoMM :-))

28.01.2002
09:48
[12]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Rzeczywiscie chyba potrzebny jest taki watek - ten na ktorym jestesmy odnosi sie do cRPG, z naciskiem na serie Might&Magic - dlatego chyba powinien powstac blizniaczy zajmujacy sie strategiami turowymi w takich klimatach - klimatach ulubionej przeze mnie fantasy Niejednokrotnie z blaku laku ja, Mac, Katane czy Adamus pisalismy niesmialo hehe... o serii HOMM na tych lamach w przekonaniu ze grajacy w MM znaja i te turowa serie.. Brakuje bowiem takiego watku i to takiego na poziomie - a pamietajmy ze zbliza sie HOMM4 Wiec pomysl jak najbardziej na czasie...

28.01.2002
09:51
smile
[13]

Owen [ ]

brzeszczot ---> Zasadniczo były próby stworzenia wątku o tematyce wspomnianej, ale własnie ze wzglęnu na mały odzew ze strony wątku M&M (jak przypuszczam) wątki te umierały. Więc może jak się porządnie zorganizujemy to coś z tego wyjdzie :-)

28.01.2002
09:58
smile
[14]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Oby Owen : ) , tak masz racje -widzialem takie proby- kilkanascie wpisow i koniec : (( ale zobaczysz co to bedzie jak wyjdzie HOMM4 - istna orgia : ) Aczkolwiek moze taki stan rzeczy oddaje stan popularnosci HOMM3 (i wogole strategii turowych wypieranych przez te real -timowe naparzanki) - czego uwierz nie chcialbym ! Fakt jest faktem HOMM3 nie jest gra mloda - ale czy MM6 jest ?! : ) Nie wiem moze nalezaloby zaczekac na Homm4 i wtedy wytoczyc dziala, a jesli nie to moze zaczac od tematu w watku : "czego sie spodziewacie po 4?" No nie wiem tak tylko spekuluje i glosno mysle

28.01.2002
10:13
smile
[15]

Katane [ Useful Idiot ]

Brzeszczot --> Fajny przydomek :) Wątek pasowałoby założyć już teraz, założę się, że byłoby kilku chętnych do pogadania o trójce. Mac --> Widzisz? Po coś się rozgadywał? Teraz nie damy Ci spokoju ;)))

28.01.2002
11:16
[16]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Rozważałem zakup HoMM III zarówno wydania CDP jak i IM Group i dochodzę do wniosku, że to bez sensu. Mam HoMM oryginał polski, oba dodatki pirackie zarówno polskie jak i angielskie (podstawę też mam angielską, piracką). Mam angielskie wszystkie kroniki (pirackie). Nie mam wyrzutów sumienia, opóźnienie było tak ogromne, że nie sposób było czekać. Kupiłbym wydanie kompletne z dodatkami (kronikami). Na razie nikt nie planuje takiej edycji - poczekam.

28.01.2002
12:02
[17]

Katane [ Useful Idiot ]

Rysłąw --> Znalazłem niedopatrzenie w tłumaczeniu nazw przedmiotów (MM7). Otóż różdżki o wartościach 2500 i 3000 mają taką samą nazwę, choć sąś to już różne typy przedmiotów. W angielskim nazywały się Arcane Wnad i Mystic Wand. Tutaj obie są nazwane Tajemną Różdżką.

28.01.2002
12:39
[18]

Katane [ Useful Idiot ]

Rysław --> Może się czepiam, ale co mi tam ;))) Kolejny błąd (obrazek): powinno być raczej "Płytka podłogowa (wizerunek księżyca). Jak tylko zacznę działać Ci na nerwy, powiedz :)))

28.01.2002
12:40
smile
[19]

Katane [ Useful Idiot ]

Rysław --> Jak już się czepiać, to na całego :)))

28.01.2002
12:46
smile
[20]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac - zerknij na ten obrazek Katane powyzej - czemu sie nie pochwaliles ze byles NPCem ? :))))

28.01.2002
13:19
smile
[21]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

wyskoczylem na chwile z pracy do Empiku w poszukiwaniu MM8 (Extra Gra) i ... spotkal mnie zawod. Jeszcze nie ma, buuu... Po poludniu moze pojde do mediamarktu....

28.01.2002
13:24
smile
[22]

Katane [ Useful Idiot ]

Brzeszczot --> Zbieżność imion (nicków?) całkowicie przypadkowa :) A co do MM8 - sam już nie wiem, w wirtualnym też nie ma :/

28.01.2002
15:16
smile
[23]

Owen [ ]

Mac ---> Odpowiadając na twoje pytanie z poprzedniego wątku o WoG. U mnie działa bez problemu, a mam wersję polską SoDIII. Tak więc ne wiem dlaczego ci nie wychodzi. Jedyny mankament tej sytuacji to fakt, że pojawiają się napisy polsko-angielskie, ale to raczej jakoś szczególnie nie przeszkadza. Osobiście nawet nie zauważam kiedy czytam po polsku a kiedy po angielsku :-)) Generalnie gra się przyjemnie. Powodzenia.

28.01.2002
16:43
[24]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

No wiec oblecialem co bylo we Wroclawiu do oblecenia i MM8 nie znalazlem - no nic trzeba czekac, hehe....podobnie nie ma HC a stronie IMGROUP od piatku zapraszaja do sklepow, ciekawe gdzie - chyba w Warszawie, grrrrr....

28.01.2002
16:48
[25]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> No widzisz mam więcej wspólnego ze światem M&M, niż mi się wydawało. Żebym tak jeszcze mógł odwiedzić rodzinkę w erathii ;-)) Ja też obleciałem dzisiaj empik i mediamarkt. Pytałem też faceta w Empiku, ten gdzieś zadzwonił i powiedział, że obie gry pojawią się w ciągu kilku dni. To All--> Widzę, że pomysł założenia wątku o grach herosopodobnych spotkał się z aprobatą, tak więc zaraz go utworzę. Tylko wymyślę jakiś wstępniak:)

28.01.2002
16:58
smile
[26]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac, Mac, Mac !!!!! ---- i nie zapomnij o klimatycznym obrazku - symbolu dla watku !!!

28.01.2002
18:17
smile
[27]

JackSmith [ ]

..hmmm aby wątek tak całkiem nie poszedł w zapomnienie .... to hoooop do góry :-)

28.01.2002
22:04
smile
[28]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

---- ja tez dorzuce swoje trzy grosze jesli chodzi o lokalizacje serii MM - ktos mi laskawie odpowie co to ma znaczyc ??? ; )))

28.01.2002
22:07
[29]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> A ja już myślałem, że to kolejny bląd ludzi z Im Group podczas lokalizacji, dopóki nie zobaczyłem notatki pod nazwą:) Nie ma co, pepiki rządzą.

28.01.2002
22:18
[30]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

ale wiesz co Mac - teraz zupelnie na serio -siedze od jakis 30 min i ogladam czeskie strony poswiecone serii MM i ogladam screeny z gry, mapy w plikach zip, i wiele innych bajerow i musze powiedziec ze tak tylko na podstawie obrazkow ich lokalizacja jesli chodzi o czcionke, edycje tekstu, estetycznosc robi wrazenie rzetelnie przygotowanej....(przynajmniej jesli idzie o MM8)

28.01.2002
22:23
[31]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> Rzeczywiście wygląda to ładnie, ale przy lokalizacji Cd-Projektu i tak wysiada (Jakiś czas temu Evee dała screena z MM8, w którym czcionka była po prostu rewelacyjna).

28.01.2002
23:29
[32]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Ryslaw --> He, he, mam dla Ciebie następne błędy, które zauwazyłem: 1. Quest dotyczący znalezienia trzech obrazów dla Ferdinanda Visconti w Tatalii, w książce wyświetlił się tak jak na screenie - mam teraz dwa takie questy :-) 2. W lesie Tulareańskim wszedłem do jednej chatki, a tam gość mnie ponagla abym wykonał misję którą mi wcześniej niby zlecił. Tyle tylko, że nie wiem o co chodzi, bo nie mam nic w dzienniku i nie mam żadnych trzech statuetek o których mówi :-( Pozdrawiam sliva PS. Nie da się jakoś przywrócić oryginalnego angielskiego tłumaczenia (jakieś pliki albo coś)?

28.01.2002
23:37
smile
[33]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

silva - coraz bardziej intryguje mnie ta cala sprawa - czy mozesz mi powiedziec czy wiesz czy jest tak i w innych egzemplarzach czy tylko Ty masz takiego pecha Jesli jest tak w calym wydaniu - to badzmy szczerzy ewidentnie przeszkadza to w grze, jest irytujace, uciazliwe, a interfejs (czy raczej jego bledne mechanizmy) nie ulatwiaja grac a tylko utrudniaja -pacz w takim razie sytaje sie palaca koniecznoscia

28.01.2002
23:39
smile
[34]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

znowu pomylilem Twego nicka, sorry sliva !

29.01.2002
01:21
smile
[35]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

brzeszczot -> Nie wiem czy inni też tak mają, wiem, że ja tak mam i trochę mi to psuje zabawę...

29.01.2002
01:23
smile
[36]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

A co nicka... he, he prawie wszyscy na początku nazywają mnie silva... Nie wiem czemu...

29.01.2002
08:19
[37]

Katane [ Useful Idiot ]

Ja też tak mam!

29.01.2002
09:38
smile
[38]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Jak Wy ludzie macie na to czas ????? Kurdę ja ledwo MM series pogrywam ale zawsze tylko w jedną grę, a Wy w kilka naraz. Nie samowite. Chyba rodzin nie macie :)))) Ale to tak tylko na marginesie, z zazdrości :))))

29.01.2002
11:52
[39]

JackSmith [ ]

sliva --> widząc że pogrywasz ostatnio w MM7 - takie maleńkie pytanko - po dłuższych zastanowieniach stwierdzam, iż najoptymalniejszy skład drużyny to: - palladyn ( m. ciała, naprawa, mace, wynoszenie drużyny z opałów ) - mag ( m. wody, pow, ognia, ziemi, light, dark, identyfikacja ) - kleryk ( kupiectwo, m. light, dark, ciała, ducha, mace ) - mnich ( rozbrajanie pułapek, walka wręcz, kij )

29.01.2002
13:46
smile
[40]

artikus [ Pretorianin ]

No i w koncu rozpoczalem przygode z MMVI, przez niektorych tu opisywanych jako najlepsza seria. Gralem wczesniej w VII i VIII, wiec jezeli tamto mi sie podobalo, to to bedzie miodzio pewnie. Ale nie o tym chce;-) Udalo mi sie dostac MMVI, po wielu trudach, w pismie Swiat Gier komputerowych (Pelna Wersja). Problem w tym, ze nie ma tu instrukcji. A mi sa potrzebne informacje na temat jaki poziom w danej bieglosci moze osiagnac dana klasa (taka tabelka ktora jest w instrukcjach do MMVII i VIII). Szukalem w necie i nie znalazlem (albo za malo szukalem). Wiec moze ktos wie skad takie info moge otrzymac? Drugie pytanie to: Ustawilem sobie szybki czar, ale ni smoka nie moge go po SHIFT + MYSZ uruchomic. Czy to blad gry, czy tez jakas inna kombinacja w tej wersyi? Ewentualnie patch - skad go wziac moge? Dziekuje, i przepraszam za mase pytan

29.01.2002
14:03
smile
[41]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Katane --> Dobrze wiedzieć, że nie tylko ja mam te wszystkie bugi... Tobie też tak pomieszało opisy questów? Bodziu --> Jeśli chodzi o mnie, to skończyłem szósteczkę i zacząłem siódemeczkę ;-) Staram się nigdy nie grać w więcej niż jedną grę, po prostu nie lubię mieszać klimatów. Poza tym MM7 wciągnęła mnie jak megaodkurzacz i teraz tam zostałem :-) Tylko te wszystkie buraki, brrrrr... :-( Ale mimo wszystko Might&buraczanyMagic 7 cały czas wygrywa z Arcanum, które też sobie zainstalowałem, srawdziłem, bardzo mi się spodobało i... na razie poczeka na swoją kolej. Tylko ile ja wytrzymam? Ryslaw --> Jak myślisz? Ile jeszcze wytrzymam bez patcha? I ponawiam pytanie o jakieś pliki z angielskim (oryginalnym) tekstem - jest jakaś szansa? JackSmith --> Hmmm, moja drużyna jest jakby to powiedzieć... To po prostu harem :-) Jestem ja, wspaniały i potężny mag, i trzy namiętne druidki :-)))) Jak na razie dajemy sobie radę, najczęściej obrywam ja, a one mnie leczą :-)))) Poza tym jaka egzotyka - każda ma inny kolor skóry :-))) pozdrawiam sliva

29.01.2002
14:06
[42]

JackSmith [ ]

artikus --> generalnie jeżeli postać się może czegoś nauczyć to może to rozwijać na maksa szybki czar to klawisz [S] jak dobrze pamiętam .... aha - na drugiej płytce jest solucja a w gazecie chyba jednak jest opis klawiszologii i podstawowych cech pozdrawiam .... i powodzenia w świecie MMM VI Jacek

29.01.2002
14:10
[43]

JackSmith [ ]

artikus --> aha - patch też chyba był na płycie ?? ale to muszę sprawdzić, bo sam gram z CUDEM ( dzięki temu forum ) zdobytego oryginała MM6 :-)))))

29.01.2002
14:20
[44]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

sliva ---> to az tak zle jest? Wiesz, sporo gralem i zauwazylem znaczaca poprawe w porownaniu do MM7 a'la Mirage. A co do istniejacych bledow, to zwiazane sa one w 90% z niewlasciwym umiejscowieniem tekstu przez program. Engine serii MM jest bardzo czuly na wszelkie zmiany chocby jednego taba. Tak wiec tlumaczenie jest w porzadku, a problem w tym, ze gra podaje niewlasciwe zadania do wykonania, co zwiazane jest wlasnie z przesunieciem tabulacji gdzies w tekscie. Jesli mi nie wierzysz podesle Ci plik z tlumaczeniem. Tam wszystko jest na swoim miejscu. Teraz musze poprosic programiste, aby postaral sie jakos znalezc miejsca przesuniecia tabulacji i wszystko wskoczy na swoje miejsce. Ale z drugiej strony popatrz - na razie wiem o okolo 15 bledach. Poprawilem zas kolo 7000. Naprawde gdybym mial wiecej czasu na przetestowanie, to wygladaloby to inaczej. I mam szczera nadzieje, ze teraz gra sie mimo wszystko lepiej.

29.01.2002
14:27
smile
[45]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Bodziu --> A propos czasu na granie - taki to już urok kawalerskiego życia ;-) Ryslaw --> Gra się wspaniale, tylko tak jak za czasów Beholderka i Isharka, wykorzystuję też kartkę i ołówek :-) Cieszę się również, że pracujesz na poprawkami. Dzięki!!!

29.01.2002
14:33
[46]

artikus [ Pretorianin ]

JackSmith --> Dzieki wielkie:-) O ile dobrze zrozumialem, to jest nieco inczaej niz w nastepnych czesciach, tzn. ze nie ma takich ograniczen, ze powiedzmy zlodziej moze sie nauczyc czaru tylko na poziomie podstawowym? BTW: Ta klwaiszologia jest dosc uboga w gazetce, chyba ze tak samo jest w grze;-)

29.01.2002
16:13
smile
[47]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

sliva --->> To prawda, niestety to jeden z plusów. Ja już tak miec nie będę :)))

29.01.2002
16:31
smile
[48]

JackSmith [ ]

sliva --> no tu to bym się tak do końca nie zgodził, znam KILKA takich przypadków, kiedy żony razem z mężami w MM tną na równi :-)))

29.01.2002
18:55
[49]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

witam wszystkich - na poczatku cos bardzo milego dla oka...

29.01.2002
18:59
[50]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

widzieliscie przewodniki po swiecie MM -oto one tzw strategy guide

29.01.2002
19:01
[51]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

a tak wyglada do MM6 -- zwroccie uwage - 398 stron ! Author: Ted Chapman and Chapman Edward Price: $19.99 / EUR 15,10 Type: Paperback - 398 pages Release: May 1998 Editor: Prima Publishing ISBN: 0761511091 Dimensions (in inches): 0.92 x 9.15 x 7.47

29.01.2002
19:16
[52]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> Najbardziej jestem ciekaw książki fantasy, której akcja dzieje się w świecie M&M. Ciekaw jestem, czy kiedykolwiek ukaże się ona w polskim przekładzie.

29.01.2002
19:19
smile
[53]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Panowie znalazlem taki maly portalik stron poswieconych serii MM Kto operuje dobrze jezykiem Zinedine Zidane, Aleksandra Dumasa, Louisa de Funes ten poczuje sie jak w domu : ) Ale wszystkich innych tez zapraszam do przejrzenia tych stron - sa bardzo ciekawe niektore rozwiazania... Na stronce MM6 - mozecie np porownac wasze osiagniecia z osiagnieciami francuskich kolegow po mieczu - chodzi mi o dzial Hall of Fame Ladnie tez na wszyskich stronach wygladaja historie wprowadzajace do poszczegolnych czesci Jednym slowem naprawde warto zobaczyc Bodziu, Katane - bedzie mieli co dolozyc do dzialu linkow : ) (jesli tego jeszcze nie macie )

29.01.2002
19:21
[54]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mam problem z moją "ukochaną" Wizardry 8. Otóż zgarnąłem posążek Martena i wcięło mi jednego z członków drużyny. Nie przejąłem się tym zbytnio myśląć, że w Tryntonie otrzymam jakieś wskazówki od Szamana dotyczące porwania, ale tam też nic. No to podszedłem do Martena po Destinae Dominus i ten też nic nie wie. I mam znowu dosyć tej gry, bo nie ma żadnej wskazówki odnośnie porwania. Nie przeszukiwałem Martens Bluff, bo masa bydła się tam kręci, a ja mam walki powyżej uszu i ciągle podruzuję tylko teleportami. Wie ktoś może gdzie mi wcięło mojego członka? (członka drużyny mam na myśli oczywiście;-))

29.01.2002
19:23
[55]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> kiedyś przeglądałem tą stronę. Najlepszy jest pająk w lewym górnym rogu strony:))

29.01.2002
19:26
[56]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac - mowisz o tej ksiazce ? : ) Aha - na tych stronkach polecam tez do przejrzenia dzial REGOIONS - z racji wykorzystania pewnego nie spotykanego (ja sie nie spotkalem) gdzie indziej patentu Czy porecznego ocencie sami : )

29.01.2002
20:38
smile
[57]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

brzeszczot -->> Owy przewodnik widziałem, popatrz na wcześniejsze części, nawet pisałem że zamówiłem w Amazon.com, ale do dziś nie otrzymałem :(((( W końcu dałem sobie spokój.

29.01.2002
20:45
smile
[58]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

brzeszczot -->> Aha ten portalik jest fajny tylko szkoda że po francusku :((( I don't speak French :((

29.01.2002
20:48
[59]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Otoz to Bodziu, a ztym przewodnikiem to ciekawa sprawa - informowali Cie dlaczego nie wysla Moze juz nie mieli na stanie : /

30.01.2002
08:50
[60]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Dzien Dobry : ) ------- > a na dobry poczatek male co nieco

30.01.2002
08:59
[61]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Witaj brzeszczot:) A oto obrazek z interfejsu w Morrowind. Moim zdaniem wygląda to tak sobie. Stymże odmian interfejsu będzie kilka, także chyba nie ma się czym przejmować:)

30.01.2002
09:04
[62]

Adamus [ Gladiator ]

Bodziu --> Jeszcze go nie dostałeś? Myślałem, że juz został zaczytany przez Ciebie na śmierć :-)).

30.01.2002
09:04
smile
[63]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

witaj Mac - sasiedzie zza miedzy... : ) tak sobie powiadasz ... to chyba delikatnie powiedziane, nie jest on zbyt ladny Czy moglbys mnie oswiecic z laski swojej i ewentualnie potwierdzic lub zaprzeczyc - czy w ESM - widok bedzie zamiennie FPP i TPP czy tylko FPP - bo np ten obrazek , ktory zamiesciles (zreszta sa tez inne) moglby wskazywac na to pierwsze : )

30.01.2002
09:16
[64]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> Wygląda na to, że będzie zarówno FPP i TPP (wiem o tym tylko ze screenów).

30.01.2002
09:47
[65]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Ho!!! Ho!!!! HO. Przejrzałem strone rekomendowaną przez brzeszczota. W głowie się nie mieści. Ja rozumiem te wyniki w 3 miesiące - to się powinno udac (piękna punktacja - po 600000 - 700000 punktów. Ale w 24 dni !!!!!!!!!!!!!!!!. Blisko 3 mln. punktów. Gdybym tego nie zobaczył, to bym się założył, że to nie możliwe i to o ile!!!!. Rekord ten należy do kobiety!!!, chyba rosjanki - chociaż każdy może mieć pseudonim.

30.01.2002
09:53
[66]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Tak sobie kombinuję - wynik punktowy świadczy o wykonaniu także i questów pobocznych - zresztą postacie na 100 levelu (tydzień szkolenia, albo i dwa!!!!!!! w czasie 24 dni!!!!!). Można obywać się zupełnie bez snu! Fakt. Ale i tak nie potrafię tego pojąć, 2,5 miecha to moim zdaniem minimum.

30.01.2002
09:56
[67]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mr.Kalgan --> Ja nie wieżę, żeby ta kobieta uczciwie przeszedła M&M6 w 24 dni. To jest po prostu niemożliwe. Żeby dostać 100 poziom trzeba wyjść poza region New Sorpigal i trzeba awansować w Sali treningowej po kilka razy (czyli kilka tygodni), bo z postaciami na 1 lev. nie nabiłaby sobie w życiu 100 lev. A oto recenzja z bety Arx Fatalis: The background history for the game is that the once prosperous city of Arx Fatalis moved underground when the sun in their world disappeared. All races cooperated and the world was mainly at peace. Suddenly things began going awry (Nothing out of the ordinary in a fantasy world). You start in a goblin jail cell with no memory of who you are (ring a bell anyone?). Graphics The game delivers very nice graphics with excellent light effects from torches, spells etc. Objects throws shadows even when you move an object around. The areas of the game has different designs to make the world seem less stagnant and even within each area, the walls and floors change, creating a changing environment for the gamer to play in. In addition to very nice creature movements it’s quite exciting to explore the world, bending around a corner to sneak a peak at what is there. The cinematics in the game are all done by the game engine, to make sure it feels like it’s part of the story, rather than lifting the character out of the game with a movie sequence. It’s nicely done, but sadly the procedure always seems to be the same. The game still stops for the cinematics show and you cannot alter it in any way, so the only reason for using the game engine is probably to save time and space. Sounds There’s not a very prominent music score in the game. It’s there, but rarely heard over the tremedous background sounds. Instead you can hear water dripping, wind blowing through the tunnels and similar sounds which adds a lot to the feeling of being in a dungeon trying to stay alive. The sound effects are great! For instance your steps sounds different depending on the surface you set your foot on. The only thing missing from my point of view is sound effects when you move objects around. Either heavy breathing due to lifting or the sound of objects scraping of the ground would have been nice. Lets hope there’s room for such improvements in the finished version. Gameplay and Story The game’s tutorial is a part of the general game. Once you come across an opportunity to do something you have not done before, the object suitable, lights up on the screen and you get a message revealing what you can or should do. This way you don’t have to spend time learning the game cause you learn as you play the first sequences. The game has several different areas. One dominated by Goblins (where you start), one by Trolls, Humans, Undead and even Dragons. Each is different when it comes to tasks and challenges. Like many similar games the bottom of the screen reveals personal data about your character. A red orb indicating your hit points and a blue one indicating mana. Over the blue orb is a belt buckle icon which accesses your inventory and further on a book displaying your characters stats, your spell book, an auto-map and auto-notes. The story, according to the game designers, is developed very loosely. This means that you can finish the game more or less by killing everyone in the world, provided you are strong enough to do so (I’m pretty sure there are better approaches). The tutorial-part does not live up to this though. In this first section you have to go through a set of actions to get on with the game. For instance, your fellow inmates have to be saved and you cannot get on with the game unless you do so. Hopefully this only happens in the tutorial to make sure you learn what you’ll need for later on. Controls The default controls takes some time getting use to. In default the character view is changed by holding down right mouse button and moving it around. Movement is oriented according to the direction you’re facing and you use the left hand side of the keyboard to move. Left mouse button is as default the button for USE. Fighting a moving opponent whom ducks and moves around you while you’re struggling to hold down the right mouse button to change view and the left button to attack, made it very difficult to master. The magic system really makes you feel you are casting the actual spell. It is built up by using runes (you have to have the rune to use it) similar to Ultima underworld games. In addition to learning the right sequence of runes, like in the game Black&White, you have to draw them on screen with your mouse. Not especially difficult, but it looks and feels really cool when you have to perform the hand movements to cast the spell. You will also learn spells in the game that you can experiment with by combining runes you already have in new ways. This will result in you constructing spells on your own. You can also cast spells and assign them to a quick button for later use, cause drawing spells in midst combat could become a problem. This customization of keys goes for other player functions as well except from the mouse buttons which are pretty much locked. The only possible change here is an option to use right click to turn looking around mode on/off. Character Creation As in every RPG on paper as well as computer, one of the best bits is creating your character. In Arx Fatalis the following stats, skills and abilities are available to play around with: Armour class, Health points, Magic and poison resistance, mana points, and damage level all depend on your stats and level. (There is a quick generation process available for those of you who want to play right away, this option seems purely randomized) Stats available: Strength: Influences damage level, heavy weapons and object knowledge. Mental: Influences Mana pool and many of the skills. Dexterity: Influences movement speed and all the technical skills. Constiturion. : Health and resistances. You start with 3 in all stats and 28 points to distribute. Skills available: Stealth: Sneaking and eventually pick pocketing. Technical skills: Traps, opening locks etc. Intuition: Discover hidden objects or passages, and getting better trade deals. Etherla Link: Gives you info on opponents in fights (if skilled) and determines rate of mana regain. Object Knowledge: Identify, repairing objects + making potions. Magic: Access to spell levels (10 total) and protection from magic. Close Combat Projectil Defence As in stats you start with 3 in all skills. While playing you’ll gain experience and levels, which will give you more skill points to distribute. Your spells will also increase in power. All in all this is a great game that can be recommended to anyone that enjoys RPG and computer based action adventures. I know I’ll be hard pushed to wait for the release.

30.01.2002
10:33
smile
[68]

Katane [ Useful Idiot ]

Panowie, chyba można wreszcie kupić MM8! W wirtualnym cena zmieniał się z 19,9 na 19,9, wieć to chyba będzie wersja extr kalsyka :)

30.01.2002
10:35
smile
[69]

Katane [ Useful Idiot ]

Tzn. cena zmieniła się z 39,9 na 19,9 :)))

30.01.2002
10:44
[70]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Katane - jesli to mialaby byc MM8 z serii Extra Klasyka to czemu dali okladke z wydania IM GROUP ?

30.01.2002
10:44
smile
[71]

Katane [ Useful Idiot ]

Rysław --> To to? Bo obrazek jest z Miragowego pudła :/

30.01.2002
10:46
smile
[72]

Katane [ Useful Idiot ]

Brzeszczot --> Nie wiem... Ale na stronie jest dział "obniżki cen" a tam MM8 nie wynotowali... z kolei w spisie Extra Klasyki tez nie ma :/

30.01.2002
11:10
[73]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Katane&all - bylem przed chwila w empiku i MM8 jeszcze nie ma - nawet sie nie pytalem kiedy przyjdzie bo tam pracuja same buraki Za to jest HEROES COMPLETE - - no i teraz mam zagwozdke -, co mam robic - kupic ? czy czekac - bo kusi mnie ogromnie...

30.01.2002
11:53
[74]

Katane [ Useful Idiot ]

Brzeszczot --> Coś mi świta, że jak zamawiałem mm7, to też było zdjątko z pudełka Mirage... Zamawiam, jakby to była wersja Mirage, dam znać.

30.01.2002
11:56
[75]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Katane - - zastanow sie - - na tej stronce jest taka tabelka TOP 10 - i tam masz MM7 - po kliknieciu - ukaze Ci sie wersja CDP w "poprawnym pudelku" Moim zdaniem MM8 to jest na pewno ta stara wersja i lokalizacja !

30.01.2002
18:23
smile
[76]

Katane [ Useful Idiot ]

Brzeszczot --> Spoko, się zobaczy :)

30.01.2002
19:29
[77]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Ryslaw - male pytanko... co do MM9 - w jednym z wczesniejszych Twoich postow pisales ze jednak MM9 wyda CDP - cieszy ta inicjatywa ----- ale poslizg chyba bedzie znaczny ( w stosunku do premiery swiatowej - bo zakladam lokalizacje -czy sie myle), jak uwazasz ?

30.01.2002
19:38
[78]

Mastyl [ Legend ]

Mały prezent dla oczekujących MM9: nowe screeny, bardzo imho ładne.

30.01.2002
19:44
smile
[79]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mastyl -->Bardzo ładne, ale wszystkie już pokazywałem kilka wątków temu, także prezent niestety spóźniony;-)

30.01.2002
19:49
[80]

Mastyl [ Legend ]

Ups, to przepraszam- taka ilość tego watku, ze nie nadązam ze śledzeniem. Swoją droga interfejs MM przezywa chyba regres od czasu ostatniej częsci- zwłaszcza okno inwenatrza, w stylu Ultimy 7 lub Eye of the Beholder raczej niż MM 6-8.

30.01.2002
19:54
[81]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Katane --> MM8 zostalo wydane w pudelku extra klasyki, czyli innym niz edycja Mirage brzeszczot ---> nie wiem czy CDP wyda MM9. Mam duza nadzieje ze tak, ale 100% pewnosci jeszcze nie.

30.01.2002
19:54
[82]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Mastyl --> konkretnie to interfejs jest najbardziej podobny do tego z Wizardry 8. Mnie się to nie podoba i mam nadzieję, że to zmienią.

30.01.2002
21:00
[83]

Katane [ Useful Idiot ]

Rysław --> Miałem raczej nadzieję, że wiesz skądś czy wysłali już do wirtualnego dostawę :) Wiem, że MM8 zostanie wydane w pudełku ekstra klasyki. Być może po prostu nie zdążyli zrobić zdjątka i wstawić na WWW :)

30.01.2002
21:28
[84]

maYkel [ Pretorianin ]

Mac -> co do twojego problemu w wizardry, jesli sobie jeszcze nie poradziles - proponuje odwiedzic crock'a :) mieszka na bagnach... BTW: dzieki za ta giere :) juz dawno nic mnie tak nie wciagnelo

30.01.2002
21:30
[85]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Tak jeszcze apropos Heroes Complete, to panowie z empiku żeby mnie kompletnie zdołować umieścili to swoje cudowne zabezpieczenie przed kradzieżą po płytką z grą. Aż dziw, że się nie porysowało. Katane --> Ja jestem z tym na bieżąco, bo ostatnio codziennie odwiedzam empik, także jak będzie MM8 to na pewno pochwalę się swoim nowo nabytym produktem na forum:)

30.01.2002
21:33
[86]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Kurcze ten post miał być częściowo w innym wątku. Muszę się położyć, bo ze mną dzisiaj źle:( maYkel --> dzięki sprubuję. A możesz mi przypomnieć za jaką gierę mi dziękujesz, bo coś mnie dzisiaj skleroza chwyciła w swoje szpony i nie kojarzę o co chodzi:/

30.01.2002
21:36
[87]

Mastyl [ Legend ]

Mac- czy MM8 będzie wydane dokładnie w ten sam sposób i w tej cenie co MM7? Jeśli tak, to na 100% kupie. Do wydania MM7 naprawdę nie moge się przyczepic. To jeden z najlepszych produktów jakie nabyłem, a w swojej kategorii cenopwej to p porstu miażdży konkurencje. Tylko instrukcja licha, ten pamiętnik nic o samej grze nie mówi, tylko tworzy tlo dla fabuły. Ale to 19.90- w tej cenie mółbym nawet zrezygnowac z tego pudełka...

30.01.2002
21:37
[88]

maYkel [ Pretorianin ]

Mac -> chodzi wlasnie o wiz8. Pamietasz jak wysylales na ftpa do pewnego goscia o xywie Crack?? :)

30.01.2002
21:44
smile
[89]

kiowas [ Legend ]

Czy ktos orientuje sie jaki bedzie termin wydania MM9 i TES3 ? Zdaje sie, ze dojrzalem gdzies info o marcu/kwietniu (pewnie na Zachodzie), a jak u nas? A tak w ogole to bezczelnie chcialem pochwalic sie przekroczeniem 2000 postow (jak statsiarstwo, to na calego:)))

30.01.2002
22:29
[90]

Mac [ Sentinel of VARN ]

maYkel --> a no tak zapomniałem zupełnie, że znasz Cracka:) No cóż nie ma sprawy:) Spłaciłem tylko dług wdzięczności. Crack udostępnił mi kiedyś na swoim FTP'ie Magic the Gathering. kiowas --> witaj w gronie 2000postowców:) Mastyl --> Tak MM8 będzi edotępne w takiej samej wersji jak MM7. Rysław --> Nie żebym się czepiał, ale mógłbyś zaproponować ludziom z Cd-Projektu, żeby gry w extraklasyce wydawali z okładkami i płytami wyglądającymi podobnie do tych pierwszych orginalnych pudełek (np. żeby MM8 nie było w niebieskim pudełku z napisem MM7, tylko żeby miało jeden wielki rysunek - taki sam jak w wydaniu IM Group z małą notką w rogu pudełka, że jest to extraklasyka). Zmiana wyglądu okładki pudełka i płyty nie wiąże się chyba z jakimiś dodatkowymi kosztami, a znacznie uatrakcyjnia produkt.

30.01.2002
22:33
[91]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Ale poplątałem. Chodziło o to żeby okładka MM8 nie była w niebieskim pudełku z czerwonym napisem Might & Magic 8, tylko żeba była taka sama jak ta wydana przez Im Group z notką w rogu pudełka, że to Extra Klasyka. Znacznie przyjemniej jest widzieć na półce kolorowe pudełka, a nie tylko ciągle niebieskie z czerwonymi napisami.

30.01.2002
22:47
smile
[92]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac -ewentualnie gdyby to nie bylo mozliwe proponuje zostawic pudelko jak jest ale za to dolaczenie do zestawu jebitnego postera (okladki) oraz mapy swiata gry - naprawde to byloby super : )

30.01.2002
23:56
[93]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> byłoby super, ale to już są dodatkowe koszta, natomiast zmiana okładki chyba nic nie kosztuje. Na screenie obok widnieje okładka gry Age of Wonders w serii Remake. Jak widzę tą okładkę to mi się niedobrze robi. Czy nie lepiej obrazek po środku powiększyć na całe pudełko bez tych durnych ścieżek po bokach?

30.01.2002
23:57
[94]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Rozmiar obrazka był za duży, teraz powinno być ok:

31.01.2002
01:46
[95]

Mastyl [ Legend ]

Ooo jak tanio AoW- to chyba remedium na me bóle... jest to jeszcze w sklepach? I czy ja dobrze widze ten napis na dole? CLASH- byla taka gierka produkcji polskiej, czy to ona?

31.01.2002
07:39
[96]

Adamus [ Gladiator ]

Mastyl --> Tak, to ta gierka. Delikatnie mówiąć kiepska.

31.01.2002
07:41
[97]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Adamus --> to już kwestia gustu. Moim zdaniem Clash żadnym hitem nie był, ale miło spędziłem przy nim czas.

31.01.2002
07:44
[98]

Adamus [ Gladiator ]

Mac --> Czy ja wiem? W moim przypadku, to pudełka zaraz wędrują do kosza. Inaczej miałbym już całe mieszkanie nimi zawalone. Jedynym, które się ostało to to, od specjalnej edycji M&M VI. Biorąc pod uwagę, że w roku kupuję ponad 10 gier, to miałbym tych pudełek już kilkadziesiąt i niezłą wystawę.

31.01.2002
07:47
[99]

Adamus [ Gladiator ]

Mac --> Kupiłem ją kilka lat temu i muszę powiedzieć, że już ją nie bardzo pamiętam, ale wiem, że wtedy nie wzbudziła mojego większego zachwytu.

31.01.2002
07:49
[100]

Adamus [ Gladiator ]

Mamy nowy wątek:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.