tomirek [ ]
Pytanie z prawa konsumenckiego - odebralem z naprawy niesprawny towar - co dalej?
Dzis po prawie miesiacu od zgloszenia reklamacji odebralem ze sklepu karte graficzna do kompa.
Zglaszalem usterke TV Out oraz buczacego wiatraka.
Wymieniono mi karte na innego Radeona 9100
Podlaczam do komputera - karta jest martwa. Komputer wogole nie chce ruszyc. Z glosnikow uslyszalem tylko informacje z BIOSU, ze jest problem z ukladem graficznym (Asus A7N8X Deluxe gada do mnie kobiecym glosem :))
Musze znowu reklamowac wadliwy towar.
Czy w zwiazku z tym przysluguje mi zwrot gotowki jezeli tak to wg jakiej stawki? - karte kupilem rok temu i nie mam dowodu zakupu a tylko ich gwarancje.
Co mam robic. Teraz lece na pozyczonym Radku 9200 ale do cholery chcialbym juz miec wlasna karte...
Doradzcie mi prosze. Jezeli mozecie to jakies konkretne odpowiedzi bez gdybania i przypuszczen :)
Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]
Może robneło ją w poczcie...ale jak nie i nie wykryją niczego wadliwego (a wykryją) to Ci kase wzrócą...miej nadzieje że się ni dopotrzą że grzabłeś przy pamiąkach....
tygrysek [ behemot ]
[edit del]
moje niedoczytanie ...
bez dowodu zakupu jest troszkę gorzej i mussiz się nieźle uśmiechać, żeby go zdobyć
a tutaj ważny link:
https://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=139#4
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-03-29 19:46:26]
a.i.n... [ Kenya believe it? ]
przepraszam za off-topic:
jak się ma radeon 9100 do 9200?
edit: znaczy wydajnościowo i takie tam :)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-03-29 19:37:36]
Pirix [ ! KB ! Góry górą ]
Tygrysek---->przeczytaj dokładniej co pisze tomirek"karte kupilem rok temu i nie mam dowodu zakupu . W takim przypadku pozostaje mu kolejne reklamowanie produktu - raczej z małymi szansami na zwrot pieniędzy - choć tego ostatniego nie jestem pewien.
tomirek [ ]
All --->>> MAM PISEMNA REKOJMIE
znalazlem takie cos, pytanie czy moge tak zrobic?
Jeśli zakupiona rzecz ma wadę, a kupujący spełni wymienione wyżej warunki to może on żądać:
Odstąpienia od umowy, chyba że sprzedawca oświadczy gotowość natychmiastowej wymiany rzeczy wadliwej na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wadę usunie. Powszechnie przyjmuje się, że na dokonanie powyższego sprzedawca ma dwa tygodnie. Jednak jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, a wady są istotne to kupujący może żądać odstąpienia od umowy niezależnie od powyższego.
Czy to dalej aktualne?
tygrysek [ behemot ]
poczytaj tomirek, bo za dużo tego jest żebym Tobie szukał :)
Pirix [ ! KB ! Góry górą ]
Od 1 stycznia 2003 r. do sprzedaży konsumenckiej nie mają zastosowania przepisy kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi.
Nowe przepisy zamiast rękojmi wprowadzają pojęcie “niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową”.
Sprzedawca jest zobowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki techniczno – organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego, sprawdzenie jakości i kompletności oraz sprawdzenie funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.
Konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy (zwrotu pieniędzy), dopiero gdy nastąpiła jedna z sytuacji:
- naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.
Myślę, że ty mógłbyś się powołać na powyższy zapis ponieważ używanie komputera bez karty graficznej jest bardzo trudne i naraża Cię na niewygody:)
Pirix [ ! KB ! Góry górą ]
[edit on]
Źródło powyzszych danych: link tygryska
[edit off]
Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]
no i że jakaś gra wychodzi akurat teraz jak jesteś w sklepie i ujma na charakterze gracza bo jak jej nie kupisz tostracisz reputacje w społeczności...
tomirek [ ]
Pirix --->>> wlasnie sobie wydrukowalem i jutro ide robic dym do sklepu :)
Tygrysek ----->>> Dzieki za linke :)