GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Jak przeliczac te obrażenia w NWN BG2 i tym podobnych ?

26.03.2004
15:22
smile
[1]

Arcy Hp [ Pan i Władca ]

Jak przeliczac te obrażenia w NWN BG2 i tym podobnych ?

Chodzi mi np o takie cos...... obrazenia 1k8 albo 2k10 .. co to w ogóle znaczy ?

26.03.2004
15:25
[2]

Fenris_ek [ Fen ]

To znaczy, że losowane z zakresu:
1k8 - 1 do 8
1k10 - 1 do10
2k6 - suma 2 losowań z zakresu 1-6

To pozostałość po rzutach kostkami wielosciennymi (k4, k6, k8, k10, k12, k20, k100) w "papierowym" D&D.

26.03.2004
15:26
smile
[3]

zarith [ ]

xky oznacza że bierzemy x kostek y-ściennych i rzucamy.

np. 2k6 to rzut dwiema kostkami 6 ściennymi i dodanie wyników.

w d&d występują następujące kostki: 4, 6, 8, 10, 12, 20 ścienne

czasem są dodatkowe modyfikatory, np 3k4 - 2 rozumiemy jako sumę trzech rzutów kostką 4 ścienną od której (sumy) odejmujemy 2

w języku angielskim zamiast k-kostka występuje d-dice, czyli np. 4d8

26.03.2004
15:29
[4]

Lrypz [ Generaďż˝ ]

Prawde mowiac ja tez dopiero niedawno zostalem w tym temacie oswiecony, po zakupie Swiatyni Pierwotnego Zla... Ale i tak uwazam ze wersjach komputerowych gier D&D powinno to zostac zastapione czyms bardziej sensownym...

26.03.2004
16:29
smile
[5]

Arcy Hp [ Pan i Władca ]

No a co jest wtedy lepsze ? 1k8 czy 2k3 ?

26.03.2004
16:32
smile
[6]

Zacker [ Stanley ]

Arcy Hp ---> 2k3 (chyba)

26.03.2004
16:45
[7]

Fenris_ek [ Fen ]

Arcy: 1k8 daje od 1 do 8 (średnio 4,5)
2k3 daje od 2 do 6 (średnio 4)

Oceń sam :)

26.03.2004
16:48
smile
[8]

Arcy Hp [ Pan i Władca ]

Jedno pytanie tak dla pewności.... czy im mniejsza ilosc scianek kostki tym lepiej ?

26.03.2004
17:07
[9]

Bogas [ Senator ]

Nie

26.03.2004
17:41
[10]

Ezrael [ Very Impotent Person ]

Arcy Hp ---> Ten system ma dużo zalet, świetnie oddaje czynnik losowy we wszelkich działaniach. A z tymi kostkami to różnie bywa, bo w ten sposób liczone są zarówno obrażenia jakie Ty zadajesz, ale także jakie otrzymujesz, w ten sposób sprawdzane jest, czy wywiniesz się z działania jakiegoś czaru, ale może także usunąć skutek rzuconego przez Ciebie itd. Pograj trochę, zasady nie są specjalnie skomplikowane, szybko zorientujesz się co i jak. W cRPG masz jeszcze ten plus, że nie musisz się przebijać przez dziesiątki tabelek. Komputer robi całą matematykę za Ciebie. Miłej zabawy! :)

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.