Voltar [ Centurion ]
Jak tworzyć postać w AD&D III ed.
Mam problema małego. Zostałem na jutro zaproszony na sesję w AD&D (system był mi znany dotąd tylko z BG-sów, więc to co innego). Przed dwoma dniami dostałem na moment podręcznik, bym stworzył sobie psotać, jednak praktycznie zdążyłem wylosować tylko atrybuty, wybrać rasę i klasę. Nie mam natomiast kompletnie pojęcia jakie są zasady wypełniania pozostałych rubryk tabel karty postaci (jak np. obliczać rzuty, wata wręcz, etc, itd.). Czy któs mógłby pomóc? Wybrałem krasnala wojaka, z atrubytami (po modyfikacjach rasowych) SIŁ 16, ZRĘ 14, BUD 17, INT 12, ROZ 11, CHA 7. Ale co dalej? NIech ktoś pomooożeee :(
Kharman [ Konsul ]
Walka wręcz: sumujesz bonus z siły i bazowe trafienie (dla woja 1 na 1 poz), w twoim wypadku wyjdzie 4 (3 z bonusu i 1 podstawy).
Walka dystansowa tak samo tylko bierzesz pod uwagę bonus ze zręczności przy zręczności 14 masz 2.
Rzuty obronne: woj ma na początku wytrwałość 2, refleks 0 i wola 0, dodajesz po kolei bonusy, o ile masz, z budowy, zręczności i mądrości.
Umiejętności: masz do wydania (4 + bonus z inteligencji) X 4(? nie pamiętam dokładnie) punktów, i tak bedziesz potrzebował podręcznika żeby ustalić które umiejetności są dla twojego krasnoluda klasowe.
Klasa pancerza: bazowo 10 + bonus ze zręczności. Modyfikowane zbroją ale do tego też będzie ci potrzebny podręcznik.
Inicjatywa: bazowo bonus ze zręczności, o ile jest. Można podnieść atutem.
Atuty: dla krasnoludzkiego wojownika na 1 poz masz do wyboru 2, jeden początkowy i drugi premiowy z klasy, potrzebny podręcznik.
Wybór broni, zbroi, ekwipunku - potrzebny podręcznik.