GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Shogun, Medieval, Rome Total War - Uczniowie Sun Tzu cz. 39

23.03.2004
07:22
[1]

cejot [ Pretorianin ]

Shogun, Medieval, Rome Total War - Uczniowie Sun Tzu cz. 39

Witam fanów gier TOTAL WAR slowami Bu-li'ego:

Oto już trzydziesta dziewiata odsłona wątku poświęconego grom z serii Total War.
W imieniu Bri'ego i swoim pozdrawiam wszystkich maniaków Shoguna, Medievala i powstającego Rome TW - gier z serii Total War (i oczywiście wszelkich innych gier strategicznych).
Nadciągający Rome TW zapowida się na kolejny przełom w rts'ach - to będzie naprawdę coś - jak nie wierzycie to zobaczcie na screeny lub na dostępne już w sieci trailery.
Już ze screenów można domyślać się wielu niepotykanych dotąd rozwiązań, ale nie wyprzedzajmy faktów.
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia naszej Nieoficjalnej strony o grach z serii Total War pod adresem https://TOTALWAR.OF.PL
Znajdziecie tam bardzo rozbudowane info na temat Medievala, Shoguna dodaktów do nich i planów dotyczących kontynuacji czyli Rome TW. Musicie wiedzieć, że jeszcze do niedawna była to jedyna polska strona o tych grach.
Jeśli jesteś zainteresowany współpracą bardzo proszę o kontakt mailowy - porządane by było napisanie kilku tekstów do strony i w miarę regularne udzielanie się - jedank każda forma współpracy jest mile widziana. Adresem do kontaktu jest: >>> [email protected] <<<

Strona pod adresem (wykruszenie sie załogi) https://www.medieval.prv.pl czyli strona oficjalna prowadzona pod patronatem polskiego wydawcy MTW praktycznie zaprzestała działalności - znów - jeśli ktoś jest chętny do zajecia się nią proszę o kontakt.
Ponadto gwoli wyjaśnienia istnieje jeszcze inne forum poświęcone Total War pod stroną :
https://free4web.pl/FS/i/34797

Pozdrawiam wszystkich

Buli

Dostepne jest tez tlumaczenia na polski gry MTW oraz MTW VI na stronie LordaW
https://www.pudliszki4.webpark.pl
i alternatywna
https://www5.domaindlx.com/krucjata/

/ktoremu dziękujemy/ oraz wcześniejsze fanów /którym też dziękujemy/ na stronie

https://TOTALWAR.OF.PL

Gra MTW wystepuje w wersji 1.0 oraz 1.1 - patcha v.1.1 mozna pobrac ze strony jw wraz z latka dla wersji org. inaczej
Gra MTW VI wystepuje w wersji 2.0 oraz 2.01 - patcha 2.01 mozna pobrac ze strony np:

https://spacetarget.com/games/pc_medieval_total_war.shtml /wraz z lata/

UWAGA !!!!!!! Tu link do watku z odpowiedziami na pytania /FAQ/ dla poczatkujacych graczy:

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1678936


Oto adresy wcześniejszych wątków:
30.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1678936
31.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1707128
32.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1721592
33.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1743823
34.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1798499
35. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1861383
36.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1902906
37.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1939334

jezeli adresy nie działają poprawnie dopisać na końcu każdego takie coś - &N=1

Pozdrawiam
Cejot
A tu link do poprzedniej 38 części:

22.03.2004
10:48
smile
[2]

stary [ ZiP ]

Lord W. -> sprawdziłem, faktycznie teraz się udało, dzięki za podpowiedź.

23.03.2004
07:27
smile
[3]

cejot [ Pretorianin ]

Ostatni post z poprzedniego watku

19:02

Yogi12 [ Legionista ] Gadu-Gadu: 3288092

Jestem początkującym graczem Medievala [jak narazie tylko demo :( ]. Mam problem nie wiem co zrobić w misji treningowej "Blugaria". Z góry dziękuje za pomoc.


Yogi - nigdy nie mialem dema - ale prawdopodobnie musisz cos zniszczyc lub kogos pokonac
Opisz bardziej szczegolowo o co chodzi.

23.03.2004
08:11
[4]

Yogi12 [ Legionista ]

Po prawej stronie mam 200 spearman, troche dalej po prawej mam 80 archers, troche ponizej ich po prawej jest kolejne 80 archers.

Pisze mi coś takiego:
"Select first unit of Archers, then hold down control and left click the second unit. You will see that by doing this you will have both units selected. When multiple units are selected it is possible to give them all orders at the same time."

23.03.2004
08:57
smile
[5]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Yogi to chodzi o grupowanie chyba.
Moja rada- daj sobie z demkiem spokoj i skombinuj full wersje:)

23.03.2004
09:19
[6]

Boog [ Centurion ]

Yogi
JihaaD ma racje, odpusc sobie demko bo to nie sensu. Co do pytania: kliknij na luczników lewym, potem trzymając ctrl kliknij lewym na drugi oddzial luczników---> bedziesz mail zaznaczone dwa oddzialy naraz i bedziesz mógl wydac obu ten sam rozkaz w tym samym momencie. That's all

23.03.2004
09:22
smile
[7]

Lord W. [ Pretorianin ]

Yogi12
Na e-maila podesłałem rozwiązanie. Pliczek z przetłumaczonymi instrukcjami do tutoriala. Wystarczy że wkleisz go do wskazanej przeze mnie lokalizacji i będziesz miał te teksty po polsku.

23.03.2004
09:28
smile
[8]

stary [ ZiP ]


https://www.pudliszki4.webpark.pl
https://www5.domaindlx.com/krucjata/
https://TOTALWAR.OF.PL

dlaczego te strony nie chodzą??

23.03.2004
09:33
smile
[9]

Lord W. [ Pretorianin ]

Co do:
https://www.pudliszki4.webpark.pl
to opisz dokładniej co masz na myśli że nie chodzi.

Jeżeli chodzi o:
https://www5.domaindlx.com/krucjata/
to w tej chwili coś tam grzebią w serwerach.

Natomiast:
www.towalwar.of.pl
to często się cieli i wcale nie otwiera, ale tam ostatnie "Newsy" sa z grudnia ;-)

23.03.2004
10:08
smile
[10]

Adamss [ -betting addiction- ]

Yogi12 --> Tu chodzi o grupowanie, tzn. zaznaczenie dwóch jednostek naraz :). Zaznaczasz jedną jednostkę, przytrzymujesz CTRL i zaznaczas kolejną jednostkę.

P.S Skombinuj sobie full'a :).

23.03.2004
10:09
smile
[11]

cejot [ Pretorianin ]

Stary - masz jeszcze strone ktora ostro sie rozwija

23.03.2004
10:17
[12]

cejot [ Pretorianin ]

cos nie tak - ten powinien chodzic

23.03.2004
10:19
[13]

stary [ ZiP ]

Lord W. -> https://www.pudliszki4.webpark.pl
mam przekroczony limit transferu, a chciałbym ściągnąć spolszczenie, polskie czcionki i drzewo rozwoju budynków :(

23.03.2004
10:36
[14]

Lord W. [ Pretorianin ]

Stary-->
Akurat teraz sprawdziłem i działa. Jeżeli otrzymasz komunikat, że jest "przekroczony limit transferu" to dotyczy to mojej strony gdyż ludzie tak często pobierają z niej pliki, że wyczerpują tzw limit/godzinę. Więc spróbuj teraz, a jak nie działa to za godzinę.

23.03.2004
13:16
[15]

Lord W. [ Pretorianin ]

Attyla-->
Przypominam się tylko, że czekam na moda. ;-)))

23.03.2004
15:28
[16]

Yogi12 [ Legionista ]

Dzięki za rady. Już sobie skombinowałem full wersje ale jet jedno "ale" - to pirat :(.

23.03.2004
16:19
smile
[17]

Adamss [ -betting addiction- ]

Yogi12 --> Medieval jest wart wydania trochę grosza na oryginał. To naprawdę świetna gra.

23.03.2004
20:34
[18]

Yogi12 [ Legionista ]

Narazie nie mam kasy. Ale jak kupić to już Total pack [Medieval total war i Medieval total war Viking Invasion] czy jakoś tak, chyba ze coś mi się pomyliło.

23.03.2004
22:28
[19]

Adamss [ -betting addiction- ]

Nie, nie - dobrze myślisz. To fucktycznie dobry wybór...ja narazie zbieram kasę na Vikings Invasion, ponieważ R: TW dopiero we wrzęsniu najwcześniej :(.

24.03.2004
07:24
smile
[20]

cejot [ Pretorianin ]

Wkurza tylko to ze wznowienie MTW+VI ma kosztowac 166 zl - gra wyszla jesienia 2002 i jest ciagle tak droga
Shogun kosztuje 36 zl.
A nowa gra Sierry - Lords of the Realms III - ktora bedzie w kwietniu ma kosztowac 106 zl.
Ktos Nas tu rznie ostro.
" I jak tu nie piracic" ???

24.03.2004
08:50
[21]

Boog [ Centurion ]


Racja, to lekka przesada. zamiast promowac serie i skusic tych co nie mają to robią taki numer, szmaciarze. Jak ktos pogra sobie w Medievala to na Rome MUSI sie skusic. Ale jak pograc jak to takie drogie, wiec piraty będą wziąz na topie.

24.03.2004
10:22
[22]

Fraq [ Legionista ]

Te ceny to nie wida LEM-u, a Activision. Zachodni wydawca stoi tu na uprzywilejowanej pozycji (co niektorzy poznali sie juz na polskim rynku i wiedza, ze legalnie nie mozna tu odniesc duzych zyskow) i gdyby LEM nie zastosowal sie do ich zadan, gra nie ukazalaby sie w Polsce. Tak samo bylo ze spolszczeniem do Medievala, ktore moglo powstac (gra ukazalaby sie wowczas przypuszcalnie w pazdzierniku 2002), ale Activision nie widzialo potrzeby lokalizacji. Szczescie bedzie, gdy Rome uda sie wynegocjowac na 99 zl i polska wersje. Na ta ostatnia sa nawet szanse.

24.03.2004
10:28
[23]

Boog [ Centurion ]

Fraq
myslisz ze cena bedzie konkurencyjna?
wydaje mi sie ze po sukcesie np. medievala bedą chcieli duzo wiecej za Rome, niestety. sam mówisz, ze duzych zysków na naszym rynku sie nie wygeneruje, wiec pewnie będą liczyc, ze fani tematu i tak kupią oryginal (prawie) niezależnie od ceny

24.03.2004
17:47
[24]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Hehe ja mam sciagniete medievala z neta i vikingow tez ;) imho 169 to troche za gierke ktora mimo ze jest swietna ale bardzo nie dopracowana :) be\z modow i patchow w nia grac sie nie da wiec ci bez mocnych laczy maja troche przej***** :)
Mama nadzieje ze R:TW bedzie kosztowal max 99 i to versja ang polskiej nie mam zamiaru kupowac :)
CoDa mam org poo polsku i lokalizacja niezle skopana :)

Martwi mnie ze z TC wynika ze kawaleria atakujaca w plecy piechoty zatrzymuje sie jakgby walila o sciane :)
Jak widac tez na filmach skuteczni sa oszczepnicy i procarze :) Strzaly zostawiaja swietne smugi :)
Mama jeszcze zastrzezenia co do animacji walki :) jakos ostpale walcza........

24.03.2004
18:21
[25]

Adamss [ -betting addiction- ]

Hm, ja staram się przebierać tylko w oryginałach.. Fakt faktem, to niebotycznie duża cena.. Ale czasem można trochę poczekać, aż cena spadnie i wtedy zaqpić..

24.03.2004
18:27
[26]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Adamss--> kiedys bylem fanem star wars i kupilem za 200zl(prosze sie nie smiac :) org force commander ;< gierka byla takim gniotem ze zagralem raz i potem szlochalem cala noc ;D od tego czasu prawie wogle org nie kupuje :)
wyjatkiem byla genialna wrecz Twierdza :) gdyby nie edytor misji :) gralbym w nia gora ze 3 miechy :P
A wiec bracia modlmy sie by Rome kosztowal max 99zl ;D

24.03.2004
20:47
[27]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Chyba 199 PLN :( Activision to zlodzieje i zdziercy. Nawet swoich klientow ,ktorzy kupili oryginalke traktuja jako potencjalnych zlodzieji. Seriala do golego MTW musialem 100 razy wpisywac zeby "zaskoczylo" i moglem na neci pograc.
W golego medievala VI nawet z paczami juz nigdy nie zagram. Liczy sie tylko Wes Mod i nadchodzacy mod o wojnie stuletniej. To bedzie dopiero wypas!

26.03.2004
07:31
[28]

Lord W. [ Pretorianin ]

Jihad-->
Ale ten WesMod to chyba nie za bardzo jest real? Ja też w "gołego Medievala VI" nie gram. Gram na własnym modzie, bo ten ostatni Attyli ma za słabą piechotę. Sam ustawiłem ostatnio plik units i teraz np: 40 kopijników rozwala 100 speermenów atakując od czoła ze stratami około 15 luda. To chyba dobry wynik.

26.03.2004
12:53
smile
[29]

cejot [ Pretorianin ]

LordW - rozwin wypowiedz o tym modzie wesa. Co on zmienia, czy gra sie trudniej czy inaczej. Ja glownie gram na czystym MTW + VI i zabawa jest niezla. Sam sobie stawiam cele. Ostatnio wgralem mod Attyli i mialem wrazenie ze gra jest latwiejsza. Jest jeszcze jakis modzik Zgredka - co on zmienia?

26.03.2004
14:53
[30]

Lord W. [ Pretorianin ]

Cejot-->
Jeżeli chodzi o mod Attyli to chyba go wycofam ze stronki bo kawaleria zbyt łatwo kosi piechotę, ale reszta rzeczy jest dobrych. Akurat od wczoraj gram na modzie w którym kawaleria radzi sobie z konnicą, ale nie bez strat np: 40 kopijników rozwala 100 tarczowników tracąc 15 ludzi. Myślę że to bardzo realistyczne proporcje. Kawaleria ma większy speed w szarży, łucznicy i oszczepnicy nieco dalszy zasięg. Zlikwidowane jest przejście suchą stopą z Afryki do Europy, z Anglii do Francji, z Danii do Szwecji, a przywrócone jest połączenie lądowe z Finlandii do Szwecji.
Jeżeli chodzi o Mod Zgredka to może on Ci dokładniej odpowie, ale krótki opis jest do niego załączony.
Co do moda Wesa to nie będę się wypowiadał gdyż nie grałem na nim jeszcze całej kampanii, a le Jihad z pewnością mógłby o nim więcej powiedzieć.

Dzisiaj na mojej stronce: www.pudliszki4.webpark.pl umieściłem sporo nowości. Zapraszam.

26.03.2004
15:07
smile
[31]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Cejot- X razy pisalem juz o Wes Modzie
http://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1939334
http://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2015044

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-03-26 17:10:55]

29.03.2004
07:59
smile
[32]

cejot [ Pretorianin ]

Jihaad - Masz racje - przespalem. Dzieki za przypomnienie.

29.03.2004
18:29
smile
[33]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Czy ma ktos plik dzieki,ktoremu bede mogl wlaczyc Shogun Mongol Invasion bez plytki? Jakby co to prosze o kontakt na GG 3747144. Tak,mam oryginal ,ale nie nawidze zonglowac kompaktami.

29.03.2004
19:36
[34]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Mam pytanko skad mozna sciagnac reszte trialerow bez kolejkowania rejestracju i platnosci ?:)
bo ten do ktorego dal link Fraq :) az mi szczena opadla szczegolnie jak zmiotlo babrbarzynce na koncu pociskiem z katapulty :P

29.03.2004
19:44
[35]

Fraq [ Legionista ]

Zgredek - www.gamershell.com, www.worthplaying.com, jeszcze zagraniczne strony Total War.

29.03.2004
20:29
smile
[36]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Nie ma sie czym zachwycac przeciez to jest cos w rodzaju intro - do MTW rowniez byl genialny:)
A szarza kawalerii byla oddana realni tylko w grze Cossacks European War.

30.03.2004
15:58
[37]

Lord_Lothar [ Legionista ]

W Kozakach???!!! Przecież tam konie zbijały się w jedną bezkształtną kupę z której wystawały szable ;) Lepiej nie mówić co się działo jak się w toto trafiło kartaczem - padał czasem cały oddział :/ Odwzorowanie kawalerii w Kozakach to właśnie IMHO jeden z najsłabszych punktów tej gry...

A co do szarży w trailerze - poczekąłbym z optymizmem, aż zobaczę prawdziwą szarżę na spearmenów od frontu, a nie na uciekających barbarzyńców.

30.03.2004
16:11
[38]

Fraq [ Legionista ]

Bedzie podobnie jak w Medievalu, tworcy celowo wywazaja sile kawalerii, zreszta w starozytnosci nie odgrywala ona takiej roli jak w sredniowieczu; w legionie rzymskim za czasow republiki bylo ledwie 300 konnych. I teraz jak taki konny oddzial uderzy od frontu na Greek Phalanx albo Spartan Hoplites (polecam TC Leuctra, Raphia, Gaugamela), to bedzie jak w Bravehearcie.

Zreszta wszystko bedzie mozna zmienic pewnie w plikach, ja swego czasu tez chcialem silna kawalerie i zmienilem co trzeba w statystykach, wtedy rzeczywiscie wiekszosc mojej armii stanowila konnica.

30.03.2004
18:45
smile
[39]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Lord_Lothar- to chyba w innych Kozakow gralismy- ja gralem w pierwsza wersje bez jakichkolwiek patchy i modow (jezeli takowe byly).

31.03.2004
12:08
[40]

Lord_Lothar [ Legionista ]

Fraq - Co do armii rzymskiej to oczywiście masz rację. Ale hetajrowie Aleksandra, jazda numidyjska Masynissy czy wschodni Katafrakci nawet bez strzemion tworzyli potężną siłę uderzeniową, rozstrzygającą o losach bitew. To Towarzysze Jazdy rozbili święty zastęp Greków pod Cheroneją, pod Issos przebili się przez perskie szeregi tak, że Dariusz musiał wziąć nogi za pas. Tymczasem w filmiku z Gaugamelą tylko wyglądają ładnie, a później jest już tylko gorzej.

Jihaad - Najwidoczniej ;) Choć tak jakoś wątpię, żeby patch pogarszał grę :?

31.03.2004
12:22
[41]

Attyla [ Legend ]

Fraq - zdaje się, że nie bierzesz pod uwagę tego, że z czasem konie i jeźdźcy zaczęli przybierać się w zbroje i używać pik równie długich jak saryssy (zresztą te katafraktów wywodzą się wprost z saryss). Poza tym nie bierzesz pod uwagę faktu, że saryssy były bronią długą i dlatego bardzo kruchą. Świetnie nadawały się do walki z piechotą, ale przeciw jeździe, której głównym atutem jest impet a nie ruchliwość nie sprawdziłyby się. Po pierwsze nie miały kolca umożliwiającego zaparcie się końcem w ziemi a po wtóre długość wymagała cienkiego drzewca. W każdym razie gdyby np. katafrakci zaatakowali falangę, to w mojej ocenie ponieśliby straty, ale też rozbiliby bez większego problemu szyk falangi - a zatem i unicestwili ją. Jedynym, co dawało jej supremację na polu walki był rzeczywisty brak jazdy uderzeniowej.

Zresztą nawet jazda lekka mogła w pewnych warunkach pokonać falangę. Jeśli falanga była zaangażowana w walce od frontu i nie zdołałaby ustawić szyku kolumny z obroną okrężną, to ulegała w walce na bliską odległość (falangiści nie mogli się mierzyć z przeciwnikiem dysponującym dobrą bronią boczna na krótkich dystansach). Takie właśnie warunki były min pod Cheroneją, gdzie padł Święty Zastęp z Teb jak pisał Lord_Lothar.

02.04.2004
20:57
smile
[42]

BIGos [ bigos?! ale głupie ]


skąd moge wziąć moda Attyli ?
cięzka kawaleria wymierająca na jakichs śmiesznych dzidownikach .. hmmm... :)
jak znam Attyle to mod jest dopracowany i zgodny z tym co wiadomo na temat tego okresu - tlyko skąd go wziąć?
na totalwar.midgard.pl link odwołuje się do strony pudliszki4.webpark.pl a ta nie działa.
nie działa też jej mirror.
Mógłbym prosić to na maila ?

02.04.2004
22:26
smile
[43]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Konnica na z 15 valorem tnie "dzidownikow" :D Mam takiego generala. Jak ktos chce to moge napisac jak generala z takim valorem "wyhodoac":)

03.04.2004
11:15
smile
[44]

Adamss [ -betting addiction- ]

JihaaD --> Na co jeszcze czekasz? Mów, mów! ;]

03.04.2004
14:00
smile
[45]

Crov [ Pretorianin ]

JihaaD --> czyżbyś go sterydami faszerował ?? :)

03.04.2004
16:33
smile
[46]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Ok:) Dla niektorych moze to byc cheatowanie jednak ja takie metody wyczytalem na pewnym forum i z nudow sie zaczalem bawic.I bodajze 4 Jedi generalow mam w swojej kamapanii.
Najlatwiej jest zrobic metoda za pomoca zabojcy,kosztem accumen. Rzucamy takiego z 0 valorem na naszego generala.Wiekszosc cech sie rozwija ,dla przyklady builder-.great builder-.magnificent builder.
I tak ,na interesuje drzewko Survivor-->Strong Security-->High Security (+3 valour). Gdy po nieudanym ataku zabojcy nasz general otrzyma inna ceche niz survivor ladujemy ostatniego sejwa az do skutku.Tak samo postepujemy 2 ostatnie razy.

cdn.bo musze isc:)

06.04.2004
11:58
smile
[47]

cejot [ Pretorianin ]

LordW - Udalo mi sie sciagnac spolszczona mape - wolno ale skutecznie


06.04.2004
12:03
smile
[48]

Adamss [ -betting addiction- ]

JihaaD --> Co z dalszym ciągiem ? :)

06.04.2004
12:16
smile
[49]

Lord W. [ Pretorianin ]

Cejot-->
Jeszcze przed końcem tygodnia ukaże się nowa wersja spolszczenia, gdyż prace "zespołu tłumaczy" są ostatnio bardzo intensywne.

06.04.2004
13:49
[50]

cycu2003 [ Senator ]

witam
Od jutra bede mial Medival total War
wiec jak ja reoche opanuje to do was dolacze
jesli moge,powiedzcie mi jeszcze o co tu chodzi

06.04.2004
14:05
[51]

Lord W. [ Pretorianin ]

Dla orientacji najlepiej wstępniaka przeczytaj.

06.04.2004
19:26
smile
[52]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Porady Jihaad'a na temat V&V cz.2:)
Nie wiem,ale po wspomnianej zabawie z zabojcami moj general mial "przygode",ze po brawurowej akcji gdy zabij wrogiego krola ,zaczelo sie u niego rozwijac drzewko Famously Brave-->Utterly Fearless-->Brave Beyond Belief (+3 valour, +3 morale).Czyli mamy juz +6 valour. Kolejny +1 to miejsce wyszkolenia ,z ktorego jego jednostka slynela. Zawsze mozna szkolenie powtozyc z lepszym pancerzem/zbroja.
Posiadal take wczesniej bodajze Killer Instinct co daje +2 valour.
Mozemy rozwniez dodatkowe +5 valour "zrobic" w nastepujacy sposob.
Gdy nasz general posiada ceche Killer instinct.Mozna ja osaignac takze general niekrolewskiego pochodzenia.
Wysylamy mala armie przeciwko duzej armi,ale skaldajacej sie z peasantow lub innych slabeuszy. Musimy zrobic jednak AUTORESOLVE. Inaczej nie otrzyma tego virtue. Zalezne to jest od tego ilu wytnie:) Gdy otrzyma Killer Instinct nalezy taki manewr powtorzyc 2 razy abu uzyskac Secret Killer +4 valour:)
Dodajc valour od posiadanego przez genrala gwiazdki dowodzenie (2 gwiazdki++1 valour) uzyskalem 1valour 15 bodajze.
cdn bo nie chce mi sie wiecej dzis pisac:)

07.04.2004
11:12
smile
[53]

cejot [ Pretorianin ]

Zdrowych i spokojnych Swiat Wielkanocnych dla wszystkich forumowiczow

Uwazajcie zebyscie sie nie/przegrali/jedli w MTW

Polewajacy woda

cejot


07.04.2004
14:56
smile
[54]

Attyla [ Legend ]

Jihaad - dobre - popróbujemy:-))))) Trochę czasu będzie, to go przegramy:-))))) Może to będzie sposób na Bizantyńczyków? Ci ich multigwiazdkowi generałowie wkurzają mnie:-)))) Ostatnio, kiedy bawiłem się Normanami z Sycylii miałem niezłą przeprawę. Przerżnąłem koncertowo kilka bitew, bo moi generałowie mieli najwyżej 3-4 * i nigdy więcej niż jedną dywizję (4 tarczowników, 2 mieczowników, 4 strzelców i 4 kawalerii & okazjonalnie artyleria). Gdyby nie 9* zabójca to nie wiem, jak by się to skończyło...

I życzę wszystkim wesołego jajca!

07.04.2004
15:57
[55]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Jihad--zapodaj jakies skriny :) ja narazie nie mam medievala wiec nie potestuje ;D

07.04.2004
16:16
[56]

cycu2003 [ Senator ]

Kolega zamiast Total War , dal mi Real War ,a zobacze go dopiero po swietach, wiec z wami nie pogadam,szkoda

07.04.2004
16:36
smile
[57]

Adamss [ -betting addiction- ]

Weeeesołego jajka i szczęśliwych Świąt Wielkanocnych życze wszystkim forumowiczom odwiedzającym wątki o Total War!

08.04.2004
09:11
[58]

Lord W. [ Pretorianin ]

Jak widzę na tym forum pisują tylko starzy Medievalowi wyjadacze, dla których gra na najtrudniejszym poziomie jakąkolwiek nacją jest beznadziejnie łatwa i robią to rutynowo. Mamy przedyskutowne chyba wszystkie możliwe tematy :-))) i najchętniej wzięlibyśmy się za Rome ;-))) i tak na niego czekając bujamy się po totalwarowych stronach jak Totaalkoholicy wypatrując wieści o wyjściu choćby dema :-)))
Nie mamy zbyt dużego zapału do rozgrywania Medievalowych kampanii ponieważ wiemy, że i tak odniesiemy druzgoczące zwycięstwo :-))) Myślę jednak, że większośc z nas chętnie rozegrałaby kampanię w której drżelibyśmy przed kliknięciem zakończenia tury, zamiast myśleć ile tysięcy wyrżniemy tym razem przy staratach własnych 30 ludzi :-))) Znowu zacząć martwić się o przetrwanie państwa a nie mysleć "kogo by tu na początku rozwalić" :-)))
Tu na forum tylko czasami pojawi się jakiś post nowicjusza, wówczas ktoś ze starej gwardii rzuci coś od niechcenia ;-))) Niemniej każdy z nas chyba już z przyzwyczajenia tutaj zagląda :-)))
Każdy z nas ma jakiś bagaz doświadczeń w dokonywaniu modyfikacji gry, dlatego proponuję powrót do tematu starego jak Total War. A mianowicie do realności gry, do wspólnego wypracowania i opublikowania w sieci moda urealniającego grę. Dzięki któremu niemożliwe byłoby zajęcie całej mapy w 70 lat.
Czy podjęlibyście się stworzenia czegoś wspólnego? Nie mówię tu o tworzeniu modów, gdzie nadajemy jednostkom skrajnie nierealne właściwości przeginając je w drugą stronę.W takich modyfikacjach większość z nas ma dużo doświadczenia ;-)))
Na początek proponuję to co oczywiście wszyscy chyba potwierdzą że kawaleria w Medievalu jest zdecydowanie za słaba, że ich szarża na piechotę przypomina szarżę na czołgi. Ten problem myślę, że dosyć skutecznie udało się rozwiązać Attyli w jego modzie wersji 4 gdzie walki kawalerii z piechotą jest dość realistyczna.
Czekam na wasze opinie. Napiszcie co o tym myślicie.

08.04.2004
09:48
smile
[59]

stary [ ZiP ]

z modem Atylli jest jeden podstawowy problem: chodzi tylko z Viking Invasion.
A jaki mod urealniający grę proponujecie dla czystego Medievala?

08.04.2004
09:51
smile
[60]

Dariusz_I [ Chor��y ]

Nie pisuje zbyt czesto ,ale zagladam tu regularnie kilka razy w tygodniu
Pomysl mi sie podoba lecz obawiam sie ze zbyt silna kawaleria powodowala ze 70% mego wojska stanowila wlasnie ona
Dlatego mam taka sugestie zeby od kopijnikow w zwyz rekrutacja ich trwala 2 tury spowoduje to pewien dylemat czy
np 40 b.dobrych kopijnikow czy np 2 oddzialy tarczownikow rekrutowac.
Oczywiscie 200 tarczownikow powinno bez wiekszy trodow dac sobie rade z kopijnikami
zdaje sobie sprawe ze takie wy wazenie charakterystyk bedzie trudnym zadaniem mysle jednak ze tylko wtety to bedzie mialo sens.

08.04.2004
10:15
smile
[61]

Crov [ Pretorianin ]

No cóż ja jestem za i o ile będe mógł sie przydać.
Co do już powstałych sugestjii. To nie ma movy musi być VI :)
A problem z kawalerią to taki żeby szarża niszczyła a sama walka potem była już słabsza.
No ale to kwestie do poruszenia jak się już ekipa ewentualna zrobi :)

08.04.2004
10:18
[62]

Lord W. [ Pretorianin ]

Stary-->
Myslę że mógłbyś obserwując poczynania posiadaczy VI i biorąc czynny udział w debatach twrzyć równomiernie do MTW VI, mod pod samego Medievala. Opublikowane zostałyby wówczas dwie wersje z takimi samymi ustawieniami.

Dariusz I-->
Masz rację. Grając na modzie Attyli piechoty tworzyłem niewiele, a większość bitew rozstrzygała konnica, gdyż nie chciało mi się nawet czekać aż piechota doczłapie się do przeciwnika. :-))) Osobiście uważam, że pomysł z dłuższym przeszkoleniem ciężkiej jazdy jest ciekawą propozycją. Z pewnością wyszkolenie 40 rycerzy feudalnych, wyposażenie ich w odpowiednie zbroje, broń, konie, a przede wszystkim dobre wyszkolenie zajmowało znacznie więcej czasu niż wręczenie wideł do ręki setce chłopów.

08.04.2004
10:37
[63]

Attyla [ Legend ]

Lord - stawiam się! Myślę, że najlepiej będzie, jeśli podzielimy się nacjami. Każdy powinien przeczytać na temat konkretnej nacji i jej wojskowości maxymalnie dużo materiałów na tej podstawie tworzyć jednostki. Ostatnio experymentuję zrolą stwórcy:-))) - znaczy się prowadzę próby z zupełnie nowymi jednostkami a nie przerabianiem starych. Może już niedługo bizantyńczycy będą dysponować piechotą etiopską z prawdziwego zdarzenia, a nie zmodyfikowanymi janczarami:-))))))

Co do zasad ogólnych to proponuję następujące zasady ustalania siły kawalerii wobec piechoty:
1. kawaleria ma bonus w szarży od 10 do 40
2. w walce wręcz uzyskuje +1 do ataku za przewagę wysokości.
3. rycerstwo europejskie i proponoiai allagion otrzymują dodatkowo +1 do morale za trening osobisty
4. katafrakci otrzymują +4 do morale (to jednak najlepsze jednostki wojskowe Średniowiecza)
5. piechota bizantyńska (prócz oczywiście gwardii) otrzymuje -4 do morale
6. bizantyńczycy zachowują możliwość trenowania gwardii we wszystkich okresach ale przy bardzo wysokoch wymaganiach strukturalnych (obecnie i u mnie jest za mało - planuję uzależnić ich budowę od posiadania kowala na 1 poziomie - a kowala można budować dopiero po budowie cytadeli)
7. tarczownicy uzyskują bonus w walce z kawalerią +1
8. jednostki wyjątkowe (np. ruska rat'i, Szwajcarzy i piechota italska) otrzymują bonus do walki z kawalerią +1 a nie +4
9. mieczownicy otrzymują karę w walce z konnicą -3 a łucznicy i piechota lekka (Szkoci, Ghazi, Arabowie itp.) -5
10. poziom stajni uzależniony jest od poziomu rolnictwa.

Ale, żeby uzyskać efekt, o którym mówisz - tj. żeby mapę podbijać bardzo długo trzeba by było wprowadzić ułatwienia dla komputera (struktury, ceny itp.) Sęk w tym, że tego chyba nie da się zrobić.

W każdym razie ja mogę pobawić się Bizantyńczykami

08.04.2004
11:41
[64]

Lord W. [ Pretorianin ]

Powoli zbiera sie ekipa. Mi też podoba sie pomysł się przez poszczególne osoby konkretnymi nacjami jest dobry.
Attyla zna bez wątpienia dobrze historię Bizancjum. Także ta nacja była dla ciebie Attylo zarezerwowana od początku :-)))
Pozostałe sprawy takie jak kwestię budowania i czasu szkolenia jednostek powinny być ustalane wspólnie.

Co do podbijania mapy w 70 lat , to może źle to określiłem nie to powinno być naszym celem bo weźmy choćby większych wodzów takich jak Aleksander Wielki czy Temudżyn, oni podbili pół świata w znacznie krótszym okresie, a my jesteśmy przecież znakomitymi wodzami :-))) Chodzi przede wszystkim o grę w możliwie w jak najbardzie realnych warunkach, mam nadzieję, że przy tych zmianach gra stanie się również trudniejsza, ponieważ każda nacja będzie bardziej zróżnicowana. AI komputera niestety nie poprawimy.

Attyla-->
Ad. 1. kawaleria ma bonus w szarży od 10 do 40 - tu podobno ile byśmy nie wpisali to i tak maksymalnie gra przyjmie wartość 9, a przy większych wartościach pozostaje to bez zmian. Takie informacje podobno są na forum zagranicznym. Na skutecznośc kawalerii w twoim modzie wpływa zapewne obniżenie wartości piechoty w obronie i ataku na kawalerię. Dlatego proponuję dodatkowo podnieść o 3 szybkość szarży dla całej kawalerii. Gdyż ta dochodząc do przeciwnika nie ma zbyt dużej prędkości.

Poza tym proponuję utworzenie małej, prostej i szybko działającej stronki z podziałem na działy-nację i dział ogólny, gdzie zamieszczane byłyby wyniki naszych prac. Mogę się tego podjąć:-))) Poza tym ważne jest to żeby każdy robił spis swoich zmian podając jednocześnie krótkie ich uzasadnienie tak jak to zrobił w powyższym poście Attyla. Wszystkie zmiany w plikach Projectilestats, Units i Build construction byłyby publikowane z oznaczeniam wersji i załączonym opisem zmian w formie tabel jakie widzimy w programie do edycji tych plików Gnome Editor. Poza tym Editor do pobrania :-) Po zatwierdzeniu kolejnych zmian i przedyskutowaniu na forum wprowadzane byłyby do głównego projektu przez jedną osobę i publikowane na www.
Co o tym sądzicie?

08.04.2004
12:12
smile
[65]

Attyla [ Legend ]

Lord - jestem za a nawet przeciw:-))))
Dzięki za Bizancjum - strasznie nie lubię barbarzyńców:-D

co do bonusa na szarży - to nie wiem - może to i racja, że będzie to zawsze max 9. Sprawdzę dzisiaj.
Szybkość w szarży - sądzę, że należy wprowadzić większe rozróżnienie szybkości poruszania się poszczególnych konnych. Tzn im więcej pancerza tym mniejsza szybkość. Dlatego np. rycerze feudalni powinni móc galopować szybciej niż Chivalric i podobne. Ciekawym, czy szybkość max to 24, czy można to jeszcze nieco podnieść?

Co do stronki to sądzę, że jest to pomysł idealny.

08.04.2004
14:43
smile
[66]

Crov [ Pretorianin ]

Dobra to ja się wypowiadam :)
Jakby co to ja biore Turcje :)
Trzeba najpierw opracowac wszystkie kryteria i założenia podstawowe, dopiero wtedy można się brać za zabawe poszczegulnymi nacjami. Jak ustalimu limity górne i dolne to bedzie łatwiej gre urealnić.

I najważniejsze zastanowić sie nad tym pod względem możliwości kompa. Wiadomo żę jego poziom jest żenujący i jakby mógł to produkowałby tylko chłopów :)

08.04.2004
14:51
[67]

Lord W. [ Pretorianin ]

Z racji tego że ja będę robił stronę mogę być koordynatorem prac.
Poza tym mogę wziąść jakąś nację. Polskę np :-) Poza tym w jakiś sposób musielibyśmy ustalić, gdzie i w jaki sposób będziemy zbierać zatwierdzone postulaty. Najlepiej byłoby na stronie, ale jeszcze za mało nas jest do tej zabawy. Może przeniesiemy się na forum Fraqa? Tam jest trochę "świeżej krwi" i tam może znalazłby się ktoś chętny do opracowania pozostałych nacji.

08.04.2004
15:08
smile
[68]

Crov [ Pretorianin ]

Z racji że więcej tam ludu teraz miesza to można małą burże mózgu tam zrobić.:)
Załóż więć wątek.

08.04.2004
15:52
smile
[69]

Attyla [ Legend ]

A co to za forum?

08.04.2004
16:35
[70]

Crov [ Pretorianin ]

https://www.kosciecha.com/totalwar/forum/

08.04.2004
16:36
[71]

Crov [ Pretorianin ]

https://www.kosciecha.com/totalwar/forum/

08.04.2004
19:04
smile
[72]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Nie lepiej przerobic Wes Moda,ktory moim zdaniem jest swietny? Jezeli ktos nie gral,to niech sobie sciagnie!
Wystarczy tylko zmienic z ta kawaleria jak to zrobil Attyla! Komputer sobie dobrze radzi. Drzewko technologiczne sa zrobione tak,ze komputer jest w stanie produkowac najlepsze jednostki.
Statki krajow kupieckich np Wloch nie "szwendaja sie" po Atlantyku poniewaz morze przy portugalii jest wyciete i nie mozna tam stawiac statkow ani go przeskoczyc. Podobnie w celu ulatwienie szlakow handlowych komputerowi wycieto Morze Marmara i Jonskie(je sie da przeskoczyc
Na forum totalwar jest gosc z Polski ,ktory wspolpracuje z Wesem przy tworzeniu nowej wersji moda jesli chodzi o Polske. Chyba go tu zaprosze.
WIem rowniez ,ze nie wszystkie nacje maja swoich "researcherow", chyba bizantyjczycy sa wolnie (Attyla:) ).
Reasumujac,moze ciekawszy mod powstalby gdybyscie to Wy dolozyli swoja cegielke do stworzenia go? :)

08.04.2004
21:54
smile
[73]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Npisalem maila do Eastside Character. I otrzymalem odpowiedz:

Dziekuje za zaproszenie na wasze forum. Nad Modem pracuje obecnie kilka osob, kazdy
zajmuje sie jednym z regionow mapy. Praca posuwa sie etapami, i obecnie dobiega
konca zbieranie informacji o prowincjach. Ja 'swoje' prowincje juz skonczylem, i o
ile mi wiadomo, jeszcze tylko grupa *Aymar*'a musi dokonczyc swoja czesc pracy. Co
bedzie robione potem, nie jestem pewien. Wes ma mi przeslac plik kampanii, zeby
jeszcze wszystko sprawdzic i uzupelnic ewentualne niedociagniecia. Niestety nie jest
to zadanie kture zmuszaloby mnie do siegania po pomoc, jesli mialbym z tym jednak
jakies problemy, bede pamietal gdzie moge po taka pomoc sie zwrocic. Jako jeden z
kilku wspolpracownikow *Wes*'a, jestem odpowiedzialny jedynie za czesc pracy (europa
srodkowa i wschodnia), dlatego jesli ludzie z forum chcieliby pomoc w pracy nad
panstwami nieznajdujacymi sie w 'mojej' strefie, sugeruje skontaktowanie sie z
odpowiedzalnymi za owe aspekty osobami. Odnosnie frakcji na ktore ja bede mial
wplyw, !
z checia skorzystam z pomocy dobrze zorientowanych w historii ludzi. To jest jednak
dopiero przyszlosc, i nie moge nikogo zapewnic czy Wes obecnie nie ma juz
zaplanowanych jedostek i innych szczegolow, ktorych raczej nie zmieni. Niechcailbym
zeby ktos tam na forum robil duze poszukiwania, ktore pozniej okaza sie na nic,
jesli Wes ich nie wykorzysta. Wysle do Wes'a maila i zapytam czy takie prace maja
racje bytu, czy sa potrzebne. Poinformuje Cie o odpowiedzi jaka dostane.

Pozdrawiam,
EC

09.04.2004
07:43
[74]

Lord W. [ Pretorianin ]

Jihaad-->
No to żeś nam szpikulca zabił :-))) Ja osobiście w Wes moda nie grałem, rzuciłem jedynie kiedyś tutaj linka do jego strony :-)
Czyli mamy rozumieć,że nie ma co rozpoczynać tej roboty bo ktoś już to robi. A ten mod Wesa to będzie teraz zmieniany w najbliższym czasie? po "dostarczeniu" wyników pracy?

Czekam na opinie pozostałych. Co robimy?

09.04.2004
08:21
smile
[75]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Lord W.- uwazam,ze lepiej zrobic 1 zajebisty mod niz 2 dobre...
Tak,jest on na dokonczeniu,jedynie ekipa odpowiedzialna za Plw.Iberyjski nie skonczyla jeszcze.Podsune jeszcze mysl o poprawieniu kawalerii i lucznikow.
Niech wszyscy sobie sciagna Wes Moda i sprobuja go w Swieta!

09.04.2004
08:27
smile
[76]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Jezeli ktos zna angielski i zainteresowany jest praca nad modem niech koniecznie zobaczy:

https://www.totalwar.org/cgi-bin/forum/ikonboard.cgi?act=ST;f=5;t=12991
https://www.totalwar.org/cgi-bin/forum/ikonboard.cgi?act=ST;f=5;t=16318

09.04.2004
09:39
smile
[77]

Attyla [ Legend ]

Jihaad - na przeszkodzie zrobienia jednego supermoda stoją przede wszystkim gusta i guściki:-)))) Wes ma ewidentnie większe umiejętności techniczne w tym zakresie, lesz ja osobiście nie mogę oprzeć się wrażeniu, że zmierza on w kierunku strategii czasu rzeczywistego w zakresie ilości dostępnych jednostek.Zresztą w tym zakresie "zgrzeszył" mocno i sam producent gry wydając Viking Invasion. Po modyfikacjach Wesa ilość jednostek jest już irytująco duża. Nie zmienia to faktu, że można by się do nich przyłączyć. Jeśi oczywiście taką pomoc przyjmą. Z drugiej strony nie wiem co złego w opracowaniu naszego własnego moda. Zabawa "własnymi klockami" jest jednak bardzo przyjemna:-D.

09.04.2004
09:49
smile
[78]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Attyla-uwierz mi,ze do tych jednostek z identycznymi ikonkami mozna sie bardzo szybko przyzwyczaic :)

09.04.2004
10:30
[79]

Attyla [ Legend ]

Jihaad - mi nie chodzi o przyzwyczajenie a o stan, w którym środek do osiągnięcia określonego celu (np. realizmu rozgrywki) staje się celem samym w sobie. To wypacza, w moim przekonaniu, cały sens tej gry jako strategii mającej dążyć do uzyskania maximum realizmu.

09.04.2004
10:55
smile
[80]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Attyla-za bardzo nie rozumiem w czym widzisz problem.
Zapomnialm napisac ze w Wes Modzie jest bardzo ciekawie zrealizowany pomysl HOMELANDS czyli mozliwosc produkcji jednostek przez dana nacje jedynie w okreslonych prowincjach -czasami wraz z uplywem lat to sie zmienia tzn. dla przykladu Turcy powinni moc produkowac w Serbii ale nie na samym poczatku gry.
Wszedzie jedynie w early mozna produkowac spearmenow.Jednostki typu armaty,machiny obleznicze, arkebuzerzy mozna poza homelands produkowac.
Poza tym kazda nacja moze sama posiadac tylko jeden budynek taki jak royal palace,gunsmith,odlewnie dzwonow,siege engineer.Wiecej takich budynkow mozna miec jedynie po zajeciu prowincji z takim budynkiem (jednak gdy np jest glidia a my juz mamy chocby najprostszy w innej prowincji to nie mozemy budowac master.
Dzieki temu komputer nie produkuje masowo w kazdej prowincji ballist czy armat co i tak nie zmienia faktu ze gdy atakuje to takie jednostki wystawia w pierwszym uderzeniu :(
Zapomnialem tez dodac ,ze na skutek wyciecie moza przy Portugalii (bodajze Zatoka Lwow) drastycznie spadaja zyski z handlu ,wiec trzeba kombinowac (chodzi o to,ze np Flandry nie moga handlowac z Grenada i innymi prowincjami w tej czesci mapy.
Maly update: w prowincjach takich jak Antioch,Tripoli,Palestyna,Edessa,Cypr,Syria,panstwa "krucjatowe" moga produkowac jednostki typu Knights Hospitaller i rozne typu Outromer.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-09 12:13:17]

09.04.2004
11:18
[81]

Attyla [ Legend ]

Pomysł z wycięciem morza przy Portugalii jest świetny. Gra jest fajna i jest wyzwaniem do momentu, w którym kasa nie wylewa się brzegami skarbca. Jeśli zatem można w ten sposób ograniczyć zyski z handlu, to jest to warte zachodu.

Jihaad - chodzi mi o naćkanie tych jednostek:-)))

09.04.2004
11:40
[82]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Attyla-uwierz mi nie jest ich tak duzo.

09.04.2004
12:33
smile
[83]

Lord W. [ Pretorianin ]

A tu Real MApa:
https://www.totalwar.org/cgi-bin/forum/ikonboard.cgi?s=d647f39e0ea859e395b1351a52617bf0;act=ST;f=5;t=13900;st=0

09.04.2004
12:44
smile
[84]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Lord W.-widzialem juz kiedys-zajebista:)

09.04.2004
12:52
[85]

Attyla [ Legend ]

Ciekaw jestem, czy dałoby się to wrzucić do gry?

09.04.2004
12:56
[86]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Attyla- to jest mapa do nowej wersji Wes Moda.

09.04.2004
13:06
[87]

Attyla [ Legend ]

lepsza niż standard

09.04.2004
13:26
smile
[88]

Crov [ Pretorianin ]

No mapa bardziej realna. I wygląda naprawde świwetnie.
Ja mam propozycje.
Poczekamy aż Wes skończy swój mod i jeśli bedziemy mieli jakieś zastrzeżenia to naniesiemy swoje poprawki.
Przynajmniej nam sie bedzie to wtedy podobać :))

09.04.2004
13:29
[89]

Lord W. [ Pretorianin ]

No mi też się podoba Śląsk Mazowsze, Małopolska. Jak pisze Wes:
Usunięte (9): Finland, Brandenburg, Switzerland, Volga-Bulgaria, Pereyaslavl, Malta, Rhodes, the Sinai and Navarre.
Dodano (17):
Murcia, New Castile, Al-Gharb
Poitou, Auverge, Dauphine,
Savoy, Verona, Apulia,
Carniola, Pannonia, Epirus, Macedonia,
Mazovia, Ruthenia, Levedia and Gotland
This adds up to a net increase of 8, which is what we have to work with. In addition,
Zmiana nazwy(8):
Naples to Kingdom of Naples
Greece to Achaea
Castile to Old Castile
Toulouse to Languedoc
Genoa to Liguria
Milan to Lombardy
Carpathia to Transylvania
Hungary to TransDanubia

A ten Eastside Character to widzę że broni tam mazowsza jak lew :-))) Jego znaczenia. No i słusznie, bo w oryginale to cała Polska dostarcza tyle dochodu co jakaś jedna niemiecka prowincja. Gdyby tak było to nie przetrwalibyśmy 1000 lat :-) Też kiedyś myślałem o przerobieniu mapy. Miałem w zamiarze zrobić rozbicie dzielnicowe :-)))


No i życzę wszystkim mokrych jaj :-))) tfu tzn

Serdeczne życzenia rodzinnych, pogodnych i spokojnych Świąt Wielkanocnych wiele radości, miłości, chwili wytchnienia i wiosennego optymizmu na cały rok. :-)))

09.04.2004
13:53
smile
[90]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Zgadzam sie z Crowem ,ktos z nas zmieni to co bedzie zle zrobione (sadze ,ze konnica).
Wesolych Swiat.

09.04.2004
14:01
smile
[91]

Crov [ Pretorianin ]

Ja wiem żę to słabo widać ale CROV a nie CROW :)))))
Ciesze się ze ktoś się ze mna zgadza :))

Wszystkim maniakom MTW - Wesołych Świąt

10.04.2004
00:29
smile
[92]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Panowie help - pewnie byłojuz to pytanie ale wiesza mi sie kampania Polaków i jest to związane z jakims wydarzeniem - gram juz dluga az tu nagle dochodze do jakiejs tury i wyskok do Win XP - POMOCY please
Mam oczywiscie oryginał :-\

10.04.2004
02:08
smile
[93]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

mgk- nic na to sie raczej nie poradzi ,ewentualnie,jezeli nie masz najnowszego patcha do go wgraj.

10.04.2004
10:18
smile
[94]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Patcha mam - ale to lekko frustrujące ( właśnie wykańczam Ordę ) a jak sobie z takimi przypadkami radziliście ???

10.04.2004
10:33
[95]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Raz tak mialem jak gralem Frankami po 20 turze i... poprostu dalem sobie spokoj z ta kampania.

10.04.2004
11:07
[96]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Ale ja kiedyś przez to przeszedłem zmieniając rozkazy Tylko chyba tym razem to nie dotyczy mnie ale Francji jak zajmują Mercie - bo wtedy sie wykrzacza

10.04.2004
11:16
[97]

Fraq [ Legionista ]

Ciekawy projekt, moze i w Polsce uda siezrobic cos na miare Wes Moda... Przypominam przy okazji o organizowanym przez nas turnieju MTW. Zapisow mozna dokonac na forum: https://totalwar.midard.pl/forum.

10.04.2004
21:50
smile
[98]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Sprawdziłem że nawet przy innych konfiguracjach zdarzeń rok 1240 powoduje wywalenie do win - help

13.04.2004
10:10
smile
[99]

Lord W. [ Pretorianin ]

Święta Święta... i po Świętach :-)

No i wracamy do Medievala ;-)
mgk-->
czasami pomaga wykasowanie większości sejwów, czasami ponowne zapisanie gry na tym samym sejwie, czasem zrezygnowanie np: z jakiegoś ataku lub co gorsza z obrony ;-))), albo pozostawienie komputerowi rozegranie bitwy. Czasami reset kompa lub ponowne uruchomienie gry, a najczęściej nie pomaga nic :-))) i wówczas tak jak pisze Jihaad lepiej dać sobie spokój z tą kampanią...

13.04.2004
10:14
smile
[100]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Lord - > dzieki w moim przypadku występuje opcja ostatnia Niestety wszystkie znane sposoby sprawdziłem i rok 1240 jest nie do przejścia chyba z powodu francuzów zajmujących Mercię :-) a ja nie mogę temu przeszkodzić bo biję się Polakami z Ordą Egiptem u szczytu potęgi a Francja to mój najlepszy sojusznik :-((
A co producent na takie przypadki w końcu bierze za tę grę kupę kasy ????

13.04.2004
10:41
[101]

Lord W. [ Pretorianin ]

Ostatecznie możesz reinstala gry spróbować...

13.04.2004
11:41
[102]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

Spróbowałem w innym miejscu i ta sama historia :-(( 1240 i pad

13.04.2004
19:18
smile
[103]

Crov [ Pretorianin ]

Dal tych co jeszcze tego nie zrobili.
Zachęcam do obejżenia najnoweszego odcinka TC-Trebia.
Są zmiany w sposobie prowadzenia bitew. I większośc zasad jest teraz bardziej przejżysta.

13.04.2004
20:12
[104]

Fraq [ Legionista ]

Jak na ironie, to byl wlsanie pierwszy odcinek serii, potem bylo juz coraz gorzej :)

13.04.2004
22:45
smile
[105]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Jakis czas temu odkrylem ze krol otrzymuje ceche trader/great trader/magnificent trader dzieki masowej budowie w jednym czasie kopalni. A tak na zdrowy chlopski rozum co maja kopalnie do tego,czyzby bug?

14.04.2004
07:32
smile
[106]

Lord W. [ Pretorianin ]

JihaaD-->
A może między czasie budynki kupieckie stawiałeś...

14.04.2004
07:56
[107]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Nie,to ewidentnie od kopaln.
Budynkow kupieckich moge i 50 postawic jednoczesnie i zadnej cechy oprocz builder krol nie dostanie.

15.04.2004
09:30
smile
[108]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Jest film animowany o moim ulubionym general z MTW,ktorego staram sie zawsze przekupic na poczatku gry:)
Ciekawe czy by mnie taki film zainteresowal:)

16.04.2004
17:19
[109]

Attyla [ Legend ]

Ja go sobie odpuszczam. Tak się składa, że niemal zawsze traci ze 2* i ze 2 piórka 2 tury po przejęciu. Denerwuje mnie to straszliwie.

Pobawiłem się ostatnio Irlandczykami. Kurde - odzwyczaiłem się od kawalerii nie nadającej się do użytku:-))))) Już na samym początku poniosłem straszne straty, bo próbowałem zaatakować i zniszczyć wrogich oszczepników. W rezultacie musiałem wrócić do starej, wypróbowanej taktki bizantyńskiej: tj. walka ogniowa. Po "zmiękczeniu" przeciwnika zwarcie fanag piechoty i atak konnicą ze skrzydeł i od tyłu. To prawie zawsze daje pożądany wynik. Można w ten sposób wygrać nawet ze wspaniałym wodzem, jeśli w fazie walki ogniowej uda się go zastrzelić. Poza tym zauważyłem że w dodatku zabójcy mają dużo większe szanse zabicia celu niż w oryginale. W konsekwencji, po "paru" turach przeciwnicy dysponowali bezgwiazdkowymi generałami. Tyle, że wtedy nie ma zabawy. Co to za frajda - wytłuc nawet dużą armię ale dowodzoną przez idiotę? Zwłaszcza, że własny generał ma z 5-6*?

17.04.2004
14:32
[110]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

18.04.2004
21:24
smile
[111]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Do momentu wydania nowego Wes Moda,nie gram.

19.04.2004
00:29
smile
[112]

Crov [ Pretorianin ]

Ja do momentu powrotu mojej karty graficznej z naprawy też nie gram :)

19.04.2004
16:03
[113]

Berseker [ Junior ]

Znacie jakieś strony w necie z opisaną taktyką w średniowieczu
Narazie nie stać mnie na książke a chetnie bym o tym poczytał

21.04.2004
11:59
smile
[114]

cejot [ Pretorianin ]

Ta stonka jest niezla

23.04.2004
13:50
smile
[115]

Lord W. [ Pretorianin ]

Dzisiaj na swojej stronce www.pudliszki4.webpark.pl zamieściłem kolejną wersję spolszczenia - 6.7 do gry Medieval Zainteresowanych zapraszam.

25.04.2004
20:02
[116]

Ostrogski [ Centurion ]

noooo długo mnie nie było i widzę że jest dobrze...

Panowie robimy moda. Ja mam zrobiony mod, niestety chodzi tylko na modzie BKB - chodzi o to że jest tam dużo państw i nowych jednostek reszte zmieniłem totalnie.
Przede wszystkim w mojego moda gra się od początku do końca w napięciu. Jest tyle zmian że będę opisywał po trochu. Moja propozycja to wysyłam unit, bulding, projectile i startpos do Lorda.
Nie da się go odpalić ale można popatrzeć na zmiany. Jest to wypróbowany mod i gra się doskonale. Główne zmiany- handel przynosi o połowę mniej zysku, opalnie o połowę więcej. W końcu no władcom średniowiecznym brakowało kasy...Jest podwyższona rewolucyjność państw ( potrzebne są większe garnizony i ew rewolta też jest silniejsza. Trzeba pilnować kasy i liczyć. CHętnie siępodzielę nim - liczę że razem jeszcze go ulepszymy.
Oczywiście przeniosę tego moda do VI 2.1 ale straci trochę na kolorycie. Jeżeli chodzi o jazdę - 60 sztuk na default, cena bez zmiany (zwiększa się support) staje się barziej konkurencyjna i komp chętniej produkuje. Parametry też trochę zmienione, natomiast royal guard robią się 3 tury kosztują o 30% więcej i mają niski support - 22. dlaczego tak? jeżeli ktoś chce wiedzieć to wytłumaczę.
Jeżeli chodzi o relacje z piech. to wystarczy że spearmeni mają 2 do obrony przed jazdą i +1 do ogólnej obrony. Sprawdza się w 100%. Ustępują przed ciężką kawalerią, ale przecież są tańsi. Jest to najwierniejsze z wszystkich moich badań. Najważniejsze jest żeby nie przegiąć w żadną stronę...
Obecnie udoskonalam pancerz na jednostkach bo jak mi łucznicy mongolscy zaczęli roszczeliwać gotic knightów to się załamałem ( pancerze gotyckie powinny być odporne na strzały łuczników).

pozdrawiam i czekam na diagnozę Lorda.


25.04.2004
20:23
[117]

Ostrogski [ Centurion ]

Jeszcze chciałem się ustosunkować do moda Wesa.
Pomimo pewnych zalet ( właśnie homeword ) jest on totalnie niehistoryczny. Mongołowie atakują chmarami piechoty, jednostki ( aczkolwiek słusznie zmieniają się wraz z epoką ) są wyssane z sufitu itp. Np Polski "czeladź rycerz" - przecież czeladź to była służba !!! >> W rotach jezdnych, czyli chorągwiach było kilka kategorii jeźdźców: obok towarzyszy występowała czeladź zwana też pachołkami. << o innych jednostkach nie wspomnę..
Pomimo dużej jakości zmian jest on niehistoryczny do bólu. Wiem że w tego typu grze tródno jest o historyczność ale można to zrobić dużo lepiej.

26.04.2004
08:45
smile
[118]

Long [ Generaďż˝ ]

Witam! Po długim okresie wracam do MTW (po dokupieniu VI) i mam takie pytanie: oblegając Wikingami zamek miałem na stanie dwie katapulty. Po ustawieniu ich przed murami i wydaniu polecenia strzelania w mur... nic się nie stało. Ani jeden kamień nie poleciał. A do oddziałów wewnątrz zamku pruły aż miło. Czy ja coś źle robię, czy katapulty programowo nie strzelają do architektury?

26.04.2004
09:01
[119]

domator [ Legionista ]

Long--> Moim zdaniem ustawiłeś katapulty zbyt blisko murów i dlatego nie chcą do nich strzelać. Wszystkie machiny oblężnicze charakteryzują się nie strzelaniem poniżej określonego zasięgu, o czym świadczy czerwona strzała na łuku.

26.04.2004
09:23
smile
[120]

Lord W. [ Pretorianin ]

Ostrogski-->
Nie dostałem żadnych plików i nie znam moda BKB.

26.04.2004
10:07
[121]

Attyla [ Legend ]

Ostrogski - pancerz gotycki nie dawał immunitetu przed strzałami z łuków. Nawet krótkich refleksyjnych. Wystarczy przyjżeć się skutkom ostrzału Janczarów kawalerii polsko węgierkiej pod Warną. Chodzi wyłącznie o zwiększenie ochrony - i to jest oddane dosyć dobrze. To, co da się jednak zarzucić grze, to nie uzależnianie skuteczności od odległości strzału. Ostrzał z dużej odległości rzeczywiście nie mógł wyrządzić ciężkozbrojnym odczuwalnych strat - ale z małej to zupełnie inna bajka. I wcale nie chodzi tu o celność, którą mechanizm gry się posługuje. STrzały były wysyłane salwą - bez celowania a w przypadku niektórych formacji (Janczarzy, konni kusznicy i piechota włoska i husycka) nawet nawiją (tj. ponad głowani poprzedniego szeregu. Nawija dawała dużą intensywność ostrzału i tym rekompensowano niską skuteczność pojedyńczych strzałów.

Mongołowie byli hordą wojowników o bardzo wysokim standarczie uzbrojenia (mówi się nawet o unifikacji uzbrojenia - co świadczy o wielkim jej bogactwie). Do tego byli to wojownicy zawodowi o wielkich umiejętnościach osobistych i grupowych. Do tego stosowało taktykę wojny manewrowej (rodzaj średniowiecznegi blitzkriegu) w mistrzowskim wykonaniu.
Rycerstwo europejskie charakteryzowało się dużymi umiejętnoościami osobistymi w walce wręcz, brakiem umiejętności walki w szyku i zerową dyscypliną. Jeśli tych drugich ubierzesz nawet w ciężkie pancerze - niewiele będą mieli szans z dobrze wyekwipowaną i wspaniale wyszkoloną ale lrzej uzbrojoną armią zawodową.

W MTW formacje konne są jednolite pod względem składu i uzbrojenia - w rzeczywistości na standaryzację stać było tylko najbogatszych: Bizantyńczyków i niektóre ordy (Protobułgarów, wczesnych Awarów czy właśnie Mongołów). Reszta to luźna zbieranina niezdyscyplinowanych indywidualistów. Próbowano temu zaradzić zamianą feudałów wojownikami zawodowymi. Ci byli bardziej zdyscyplinowani i mieli niejakie umiejętności walki w szyku. Byli jednak bardzo drodzy. Do tego Europa cały czas od III w. borykała się z fatalną sytuacją demograficzną - i co za tym idzie - ekonomiczną. Było ich więc mało. Najlepszymi formacjami byli zawodowi zakonnicy zakonni. Byli świetnie wyszkoleni i w walce osobistej i w szyku. Mieli wysoko stopień standaryzacji uzbrojenia itp. itd. Mieli jednak jedną poważną wadę. Nie podlegali politycznie władzy świeckiej. To było jedną z podstawowych powodów upadku państwa jerozolimskiego i to było powodem, dła którego Filip Piękny chciał ich podporządkować sobie lub unicestwić. Drugie zrobił.

Ostatnia sprawa - ekonomia. ła sytuacja ekonomiczna nie była elementem obiektywnym. Przynajmniej do pewnego stopnia. To wynik przede wszystkim gigachaosu polityczno - wojskowego. Ciągłe wojny i wojenki doprowadzały do ruiny to coi dawalo się robić. jeżeli dorzucić do tego upadek gospodarki pieniężnej na rzecz naturalne i rzenujący poziom rolnictwa to masz odpowiedź. Władcy średniowieczni borykali się z kłopotami finansowymi wyłącznie dlatego, że nie potrafili opanować chaosu i parli do ciągłych wojen. Jeżeli dodać do trego krótki okres "kadencji" i przypadkowość w przygotowaniu władców do władzy (poza Bizantyńczykami aż do katastrofy pod Mantzikertem i później upadkiem Konstantynoipola za 4 krucjaty). Bizancjum było jedynym państwem, w którym rolnictwo stało na bardzo wysokim poziomie a handel dawał krociowe zyski. Pewnie nawet Bizancjum mogłoby odbudować dominację rzymską. Jeden problem: Zalew szamba - czyli nieustające wojny na wszystkich granicach i fatalne kompetencje wojskowe własnych poddanych (pacyfizm wywołany fanatyzmem religijnym). Tylko raz - w VII w. udało się przekonać ludzi do wojny i przyniosło to wspaniałe rezultaty w postaci zniszczenia największego wroga Bizancjum - Percji Sasanidów i doprowadzeniem kaganatu Protobułgarów do rozpadu.

Największym grzechem gry jest to, że sam tworzysz od podstaw państwo i możesz konsekwentnie budować jego potęgę ekonomiczną i militarną. Jesteś nie tylko władcą o absolutnej władzy nieosiągalnej w realu. Jesteś niemal bogiem. Przejmując władzę nie musisz przejmować się poddanymi. Nie musisz prowadzić gierek wewnętrznych i walczyć z buntownikami. Ale - i to jest najważniejsze - panujesz bez względu na to jakiego władcę (marionetkę) da ci los. Może on być idiotą militarnym i kretynem ekonomicznym - ale to ty rządzisz i podejmujesz decyzje. Dlatego żaden przeciwni nie ma szans ci się przeciwwstawić. Do tego niemal każdy z nas jest niemal zawodowcem wyszkolonym w setkach kampanii prowadzonych różnymi nacjami.

Wniosek - to nie jwina gry, że wszyscy tak łatwo z nami przegrywają. To wyłącznie nasza "wina". Gdybyśmy rządzili jak średniowieczni władcy - to sprawy potoczyły by się inaczej. Spróbowałem kiedyś totalnie nieodpowiedzialnej taktyki. Wojby ze wszystkim bez przygotowania i odpowiednich zasobach (czyli w średniowieczu poza Bizancjum standard). Przerżnąłem aż miło. Po początkowych sukcesach nastąpiła totalna katastrofa zakończona falą buntów. Jednak w momencie, w którym ostała mi się jednak biedna prowincja i bardzo mało wojska zacząłem grać jak zawsze. Po kilkudziesięciu rundach i trzech władcach - zajmowałem niemal całą Europę (z wyjątkiem jednej prowincji jaką pozwoliłem zachować papierzowi).

Zatem to nie mody są najbardziej niehistoryczne. To my tacy jesteśmy:-D. I dlatego żadne zabiegi nie pozwolą na zachowanie - choćby iluzyroycznej - realności i historyczności rozgrywki.

26.04.2004
11:04
smile
[122]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

U mnie BKB Mod zacina sie na 1 turze na "Thinking"... Pewnie cos zle zrobilem przy instalacji.Mam SuperEarli i SuperHigh.
Zastanawia mnie tylko co to za poganskie panstwo Cumanow. Wiem,ze sa Google,ale licze na Attyle,ze ladnie opowie:)

26.04.2004
12:26
[123]

Lord W. [ Pretorianin ]

No cóż. Attylo nic ująć, ewentualnie można dodać:-))), że poza tym wszystkim co wymieniłeś my gracze, wspaniali władcy mamy jeszcze dar jasnowidzenia :-))) Np od zarania państwa wiemy, że około 1230 możemy się spodziewać najazdu Złotej Ordy:-))). i już 50 lat wcześniej rozpoczynamy tworzenie kilku potężnych, najlepszych armii w prowincjach narażonych na atak. A w rzeczywistości władcy powzięli przecież jakiekolwiek działania dopiero gdy połowa kraju była splądrowana.

Tak więc dla amatorów realizmu w podbojach pozostaje postarać się o stałe łącze, zmodernizowac srzęt i poczekać na Rome TW, gdzie twórcy gry wyszykoawli nam podobno możliwość rozgrywania w sieci nie tylko bitew tak jak w Shogunie i Medievalu, ale też i kampanii!!! Tak więc gdy wspaniały wódz stanie przeciwko powiedzmy 8 wspaniałym przywódcom.... to dopiero będzie real jazda!!! ;-)))

26.04.2004
15:09
[124]

Long [ Generaďż˝ ]

domator --> Dzięki :) To może wyjaśniać problem!

26.04.2004
20:25
[125]

Ostrogski [ Centurion ]

hej !

@Lord

Wczoraj moja poczta została uznana za spam i nie poszła :-))) , dzisiaj automatycznie została przesłana, jest jeden problem, rozszyfrowałem kwestię szybkości zmęczenia będzie można osłabiać lub wzmacniać niektóre jednostki jestem w trakcie pracy więc unit_11 się trochę zmieni.

@all
Jeżeli chodzi o łuczników to ja uważam że temat jest przereklamowany. Jeżeli chodzi o daleki dystans to raczej powodowali zamieszanie a nie straty, natomiast na bliskim byli w stanie przebić kolczugę i lżejsze rodzaje płyt ale tylko ustawione pod kontem prostym natomiast inne były nie do przebicia - widziałem testy. Zwycięstwa Anglików to było ściśnienie jazdy francuskiej, zamieszanie i przede wszystkim błoto. Co innego kusze, zwłaszcza cięższe z metalowymi bełtami.
Tak wogóle to kompozytowy łuk był nawet lepszy od Longa i kilka wschodnich jednostek powinno mieć longbowa. Dla mnie Long jest przereklamowany a pomogła mu taktyka Anglików i francuzów.
Gdyby był taki dobry to rozstrzeliwaliby pikinierów i ta formacja nie zrobiłaby kariery. Arkebuz strzelał raz na kilka minut i wyparł łuki. I nie chodzi tylko o łatwiejsze szkolenie.

Zgadzam się że realne średniowiecze wyglądało inaczej, ale w grze nie poprawimy dyplomacji, na ekonomię mamy szczątkowy wpływ, rekrutacja wiadomo pozostaje pole bitwy i tu musimy zadbać o ciekawą i w miarę realistyczną zabawę bo tylko tu można coś poprawić. Właśnie ukazuje się na zachodzie Crusader Kings i chyba to będzie hard, a tutaj mamy pole bitwy.

W każdym razie da się jeszcze z medievala coś wykszesać i dobrze pograć

@Jihaad

COś musiałeś skopać, szkoda że nie wgrałeś najpierw super_early

26.04.2004
20:32
[126]

Ostrogski [ Centurion ]

moje ustaiwnia:


po kolei charge,melee,defense,armour,honour:

Urban militai - 2,1,3,1,0
sierżant militia 2,1,3,3,0

obydwa mają armour piercing i +1 do kawalerii.

FeudalManAtArms - 3,4,2,3,2

Co wy na to?

27.04.2004
09:05
[127]

Ostrogski [ Centurion ]

@Attyla

jakbyś mógł się zorientować jakim jednostkom można dać kompozytowy łuk, w projectile_stats jest wolny slot więc hulaj dusza. Wiem że bojarzy i mongołowie go używali, a poza tym chyba mamelukowie?

27.04.2004
15:18
[128]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

No wlasnie ktos wie jak dodac nowe bronie strzeleckie??

27.04.2004
15:32
smile
[129]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

W Diablo II sa kompozytowe luki dla Amazonki:D

28.04.2004
14:01
[130]

Attyla [ Legend ]

Ostrogski - long nie jest przereklamowany. Nie jest to też kwestia taktyki. To przede wszystkim kwestia dobrych własności samych łuków (przede wszystkim siła naciągu) i kapitalnego pomysłu - 3 rodzajów grotów do strzał. Chodzi przede wszystkim o to, że groty te w zależności od celu miały kształt lancetowaty i szeroki, średni, i ukształtowany w szpikulec, który świetnie przechodził przez otwory kółek kolczugi. Z daleka wystarczało to do zranienia konia i w konsekwencji wysadzenia jeźdźca z siodła. Po za tym sam łuk odpowiadał mniej więcej łukowi kompozytowemu.

Co do tego komu "przydzielić" łuki kompozytowe, to proponowałbym bizantyńczyków. Ich produkcja była najwyższej jakości i do samego końca stanowiła niedościgły wzór dla koczowników.

28.04.2004
16:29
[131]

Ostrogski [ Centurion ]

@Attyla

Niech ci będzie, nie będziemy się spierać. WIdziałem program na Discovery (Angielski) cały poświęcony łukowi, robili testy i longbow nie przebijał specjalnej kolczugi normańskiej, hełmu garneczkowego, jeżeli kąt przodu nie był prosty (a rzadko strzelało się pod takim kątem, poza tym hełmy miały też inne kształty), co do koni to się zgadzam, ale mniejsza z tym.
Bizantyjczycy czyli trebizont, a jazda też?
Z moich danych wynika że napewno bojarzy, mamelukowie i mongołowie. Dałbym też janczarom (tylko bows ). Może coś jeszcze??

Poazdrawiam.

p.s.

Jak ktoś ma dobrze opracowane zasięgi poszcz. broni to niech się wypowie

28.04.2004
16:47
smile
[132]

Crov [ Pretorianin ]

Też widziałem ten program :)
Ciekawe testy porobili. Z nich faktycznie wynikało że jedyna zasługa łuczników walijskich, to ta że nie byli oni z ożnych rodów. :)
Ale widziałem też inny program gdzie 2 typków swobodnie takie pancerze takimi łukami przebijali.
Dlatego cholera wie jak to do końca prawda z przebijalnością zbroji.

28.04.2004
19:20
[133]

Ostrogski [ Centurion ]

no tak ci gostkowie strzelali z 10 metrów do usztywnionej płyty pod kątem prostym. W rzeczywistości pod płytami były kolczugi, kaftany ( np przeszywalnice) itp. co pozwalało przeżyć nawet po przebiciu.kąty też były różne. Raczej skuteczność polegała na dużej ilości strzał i trafieniu np w oko, czyli w jakąś "szparę". NA pewno był niezły efekt morale.
Temat rzeka ale co powiecie o zasięgu. Nie wiem co zrobić longbow -kusza. Zasięg mniej więcej ten sam, ale u kuszy mniej spada siła strzału.

29.04.2004
07:56
smile
[134]

Lord W. [ Pretorianin ]

Jak już kiedyś pisałem jeżeli chodzi o longbow to podobno Anglicy nie werbowali łuczników, którzy z 200 metrów nie potrafili trafić w cel wielkości konia, ale w czasie bitwy nikt się tak do celowania nie przykładał. Celowano raczej w kierunku :-) wroga, dlatego skuteczność, zwłaszcza z takiej odległości była znikoma. Pomimo tego zasięg 180-200m nie jest raczej przesadzony. (dzisiejszy rekord świata w strzale złuku to ponad 2 km:-))) Jak ktoś tu kiedyś pisał w grze zasięg 100 m odpowiada w projectilestats wartości range równej 5000. Tak więc wg mnie powinno być około 8000-10000 dla longbow. Gorzej, że w grze nie ma niestety zróżnicowania skuteczności ostrzału przy różnych odległościach.
Co do przebijania pancerzy to podobno skuteczność strzału była duża, ale rozpoczynała się z odległości około 27m. Łucznik walijski wyposarzony był do bitwy w 2 kołczany po 24 strzały, ale np: pod Crecy Anglicy posiadali całe wozy strzał.
Pod Agincourt (jakoś tak to się pisze:-))) Anglicy donieśli łucznicze zwycięstwo ponieważ swoje pozycje okopali rowem i naszpikowali zaostrzonymi palami. Przedpolem była podmokła łąka. A tyły i flanki mieli osłonięte gęstym lasem, skąd niemożliwy był atak ciężkiego rycerstwa. Bitwa była przez Francuzów przegrana właściwie w momencie, gdy w bezładzie rzucili się do ataku. Jak już pisał Attyla przy ostrzale kawalerii nie tyle trafiano w jeźdźca co w zawsze mniej uzbrojony i większy cel - konia. Pod Aginkourt na powalonych wpadała ciężka jazda, a po dotarciu do wroga kawaleria zatrzymywała się na swoistych zasiekach z zaostrzonych pali, łucznicy strzelali do nich z krótkiej odległości, a z tyłu napierały na francuzów kolejne masy rycerstwa grzęznącego w błocie. Dzięki temu walijscy łucznicy mieli okazję do postrzelania jak nigdy :-))). Francuzi rzucili później swoich kuszników, ale ci mieli mniejszy zasięg i lżej opancerzeni stanowili łatwy cel dla walijczyków. Jak wspomniał Attyla Anglicy stosowali różne groty. Wąskie przeciwko pancerzom, a szerokie (nawet do 12 cm)np. w kształcie półksiężyca przeciwko lżej zbrojnej piechocie (np kusznikom). Po otrzymaniu trafienia takim grotem, a właściwie pędzącą siekierą :-))) ofiara traciła kończynę, głowę.... W każdym razie w tym przypadku łucznicy Walijscy mogli sobie postrzelać do Francuzów jak ci goście w labolatorium na Discavery do manekinów. Gdy łucznikom skończyły się strzały walczyli jako zwykła piechota, w końcu Aglicy mieli tyle jeńców żę zaczęli obawiać się ich ataku z tyłów, dlatego Król Anglii kazał ich wyciąć pozostawiając około 1500 dla okupu. Po tej bitwie zostało wybite 90% francuskiej szlachty. Musialo minąć pokolenie by to zniwelować.

Z zapisów wynika, że właściwie większość wojowników słowiańskich była uzbrojona w długi łuk, a do tego we włócznię i topór. Więc gdyby tworzyć real-moda to taką jednostkę można by było w nim uzwzględnić, bo na pewno nie rekrutowano w Polsce w śreniowieczy wielu takich wojowników jak ci Slaw coś tam:-) z włócznią i gołą klatą jako tarczą:-)))

29.04.2004
08:08
[135]

Lord W. [ Pretorianin ]

Jeszcze chciałem dodać, że niektóre źródła podają że zasięg łuczników walijskich to było nawet 350m

29.04.2004
08:08
[136]

el f [ RONIN-SARMATA ]

Jeżeli kogoś interesuje łucznictwo tradycyjne to polecam stronę z linku niżej :-)

29.04.2004
08:49
[137]

Attyla [ Legend ]

Ostrogski - bo celem łucznika nie był jeździec a jego koń. Strzały miały ranić konie a konie zrzucać jeźdźców. W tym celu strzała nie musiała przebijać kolczugi. Wystarczyło, że grot przechodził przez światło oczka kolczugi i zagłębiał się w ciele na 1,2 cm. Koń dostawał szmergla, jeździec lądował na ziemi (często połamany) i przy odpowiedniej ilości zadanych strat szarża załamywała się (zwykle wystarcza 10-12% - dokładnie ta sama proporcja, która przez Niemców w II WŚ została uznana za granicę, po przekroczeniu której alianci zaprzestaną bombardowań dziennych).
To jedno. Po drugie w Europie istniał zwyczaj zakładania aknetonu pod kolczugę. Było tak, że miał on za zadanie amortyzować uderzenia bronią białą w kolczugę. Tymczasem Bizantyńczycy preferowali kolejność odwrotną: aknetomn zakładano na kolczugę, by przede wszystkim czyniła cel (wojownika) bardziej elastycznym i, co za tym idzie, mniej podatnym na pociski z łuków. W tym zakresie ciężka jazda - przystosowana i dążąca do walki na broń białą musiała być bardziej podatna na ostrzał.

Jest jeszcze jedno. Zapominacie po czym łuk walijski wszedł w użycie. Do jego czasów podstawę stanowił zwykły krótki łuk myśliwski. Różnica między tymi dwoma broniami była wręcz powalająca. Krótki łuk czynił niewielkie szkody nawet falandze fyrdu niższego. Dlatego łuk walijski stał się legendą.

Jeszcze jedno: w łuki kompozytowe powinni być wyposarzeni również kawalerzyści bizantyńscy oraz dobre oddziały arabów i Turków (np. Nizari, Futuwwa, Turcoman, Mamelucy, czy tureccy konni łucznicy) Krótki łuk powinien pozostać domeną właściwie tylko zwykłych łuczników i łuczników pustynnych. Zrobiłem wczoraj odpowiednie zmiany w projectilestats. Rozumiem, że ten "dodatkowy slot" to shurikeny. Powstaje pytanie: jaki jest skrót tej broni w pliku unit? Nie znam STW. Próbowałem ninja i stars, ale nie działa:-)))

29.04.2004
19:00
[138]

Ostrogski [ Centurion ]

No właśnie zasięg strzału skutecznego. Powiem tak można zrobić duży zasięg i słabą przebijalność lub odwrotnie, najlepszy chyba będzie złoty środek. Na mój chłopski rozum to gdyby łuki były takie niszczące to ewolucja osłan poszłaby w innym kierunku. Posiłkując się książką "Hittin 1187" w opisie pewnej bitwy było że rycerze angielscy wyglądali jak jeże, tak byli naszpilkowani strzałami, a muzułmanie myśleli że są nieśmiertelni. Poza tym pisze że mamelukowie używali kompozytowych łuków, zwykłe oddziały łuczników nie. Ponieważ zmienia to trochę jakość jednostek to zmiany trzeba robić ostrożnie. Dajcie konkretne propozycje. Robiłem dość dużo testów i już nie mam siły, może ktoś by popróbował. Powiem tylko tyle że zwykły goły łucznik z niebieską tarczką (armour+3) jest tak odporny na strzały jak pavise alabaster bez tarczek- co wy na to? bezsens. Zrobiłem pavisów badzo odpornych na strzały i bełty, jako zrównoważenie dałem szybkość 4-6-8, więc nadają się tyko do obrony stacjonarnej.
Jeżeli chodzi o zbroję gotycką to była bardzo droga i malutki procent wojsk ją posiadał, w grze mamy jednorodne oddziały gotyckie i trzeba to uwzględnić.

@Attyla

Ninjastar, w unit_11 piszesz ( NINJ )

podajcie swoje ustawienia w projectile.

29.04.2004
19:42
smile
[139]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Ostrogski-masz moze zrobione swoje przerobki do Wes Moda z poprawiona kawaleria?
Jezeli masz to odezwij sie do mnie na GG dzis 3747144.
Bo wymieklem wczoraj jak mi na poczatku early wybuchla rebelia w Pomerani skaldajaca sie z 5x Mongol Warriors,ktorzy cieli mi bez problemu Polish Retrainers wlacznie z Krolem (Polska).

29.04.2004
19:57
[140]

Darson [ Junior ]


Czołem! Od pewnego czasu giercuję namiętnie w MTW. Kilka razy ukończyłem MTW na expercie różnymi nacjami. Teraz przerzuciłem się na MedMod i stąd moje pytanie - jak można zmienić ilość czasu upływającego w bitwie? W tym przypadku chciałbym go skrócić, bo uważam że jest za dużo tego czasu w trakcie bitwy, a ja nie mam tyle cierpliwości....;-) Proszę o odpowiedź albo wskażcie wątek na forum gry-online gdzie to jest opisane. Czytam wszystkie wątki na temat Medievala na tym forum ale dopiero jestem na osiemnastym wątku.... Z góry dziękuję za pomoc!

29.04.2004
20:28
[141]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Z ta zmiana zasiegu lucznikow to jeden zonk jest ;/ Niby jest zielony luk na celu jednak arczerzy zamiast strzelac przesuwaja sie do przodu ;/ nawet hold position nie pomaga ;( Strzelaja dopiero gdy osiagna standfardowy zasieg (producentow) ale nie zawsze

30.04.2004
07:14
smile
[142]

Lord W. [ Pretorianin ]

Zgredek-->Zależy na ile ustawisz chyba bo ja robiłem 10000- czyli 200 m i strzelali bez podchodów :)

30.04.2004
08:04
smile
[143]

cejot [ Pretorianin ]

Ja mam pytanie z innej beczki. Grajac Egiptem, podbilem Turcje, nastepnie Bizancjum wypowiedzialo mi wojne a pozniej Hiszpania. Podbilem Hiszpanie ale w miedzyczasie uderzyly na mnie krucjaty z Francji, Anglii i Niemiec. Doszlo do wojny z 5-6 panstwami naraz. Walki trwaly okolo 25 lat z dobrym skutkiem ale w pewnym momencie w calym panstwie nastapilo zalamanie stabilnosci do srednio okolo 50% i bunty mimo ze podatki byly normalne w kazdej prowincji mulla, zabojca i szpieg, oraz infrastuktura obronna. Mialem tez full nastepcow. Nie wiem co sie stalo. Czy jest mozliwe ze nastapilo zmeczenie wojna czy cos takiego. Mozecie to skomentowac.

30.04.2004
08:31
smile
[144]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

cejot-na moj gust blokada morska uniemozliwiajaca szybki trasport z sultanem-inaczej lacznosc sultana z prowincjami.

30.04.2004
09:22
[145]

Ostrogski [ Centurion ]

CO do łuków, ja sobie tłumaczę tak że były różne odmiany kompozytu, lepsze lub gorsze, łucznicy byli lepiej wyszkoleni lub gorzej i dlatego trochę bym ograiczył liczbę wschodnich jednostek używających go. Na pewno bizantyjczycy i mamelukowie, także janczarzy, bojarzy i ??? Jak damy turcoman horse to trszeba będzie też dać turcopoles. Musimy poszukać złotego środka.

Problem w tym że twórcy Medievala wrzucili do średniowiecza trochę jednostek z poza tego okresu, tak w jedną jak i w drugą stronę. Pancerz gotycki rozpowszechnił się po 1450, arkebuz to samo.Ja mam przesunięty okres LATE, jest to 1353 ale myślałem o 1403 i zakończenie gry 1492. Wtedy należałoby dodać trochę jednostek do zach Europy ( w polsce racowie czyli ..).
Nie można przenieść daty wynalezienia broni palnej, ale można przenieść arkebuza i artylerię ( oprócz najprostszej ) do late. Nie znam za dobrze tego okresu, coś obiło mi się o uszy "Lanckhneht" czy cóś :-)).

Jeżeli chodzi o zasięg łuku to trzeba też zmienić Velocity, bo inaczej strzały nie dolecą a jak jest za dużo to nie chcą strzelać na krótki zasięg ( chodzi o łuczników strzelających balistycznie), więc nie wiem co zaszło u ciebie :-)))
Co do Medmoda to bardzo szybko dałem sobie z nim spokój, jak chcesz to prześlij mi plik unit_11 z niego to ci zmienię, ale pamiętaj że całość musi do siebie pasować i zwiększenie jednego rodzaju wojska musi być kompatybilne z resztą.
Bardzo szanuję Wesa i podziwiam to co zrobił ale raczej jest to zabawa do trybu Multi, w singlu to tragedia.

30.04.2004
11:10
[146]

Altarian [ Legionista ]

Witam mam mały problem kończe ściągać dod vikings i brakuje mi pliku cue, czy ktoś wie gdzie moge go znależć?

30.04.2004
11:15
smile
[147]

Drackula [ Bloody Rider ]

Altarian-----> na tym forum pomocy nie uwidzisz ale nysle ze na tej stronce powinno byc wszystko czego potrzebujesz :)

30.04.2004
11:25
smile
[148]

Altarian [ Legionista ]

Bardzo smieszne dracula

30.04.2004
12:05
[149]

cejot [ Pretorianin ]

Nowy watek

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.