GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Linux Cult... cz. 4

22.03.2004
15:49
[1]

insmac [ Konsul ]

Linux Cult... cz. 4

INFO v. 1.01 [fixed]

1. Najwazniejsze zasady:

- W miare mozliwosci staramy sie dojsc do rozwiazania problemu samemu, korzystajac z wyszukiwarki internetowej. Umiejetnosc korzystania z Google to podstawa w swiecie Linuksa.
- Jesli nie mozemy znalezc rozwiazania lub tez nie mamy na to czasu, zadajemy pytanie wlasnie tutaj, opisujac szczegolowo nasz problem. KONIECZNIE nalezy podac nazwe dystrybucji oraz wersje jadra (kernela). Bardzo usprawni to zycie.
- Korzystajmy z bogatych zasobow stron internetowych poswieconych Linuksowi, lista ponizej. Mozna tez ewentualnie wchodzic na IRC, na oficjalne kanaly dystrybucji, z tym, ze trzeba sie liczyc z odpowiedziami w stylu "RTFM" od linuksowych wyjadaczy. ;)

2. Wazne strony www:

https://google.pl - szukaj, szukaj i jeszcze raz szukaj, a znajdziesz.
https://linuxquestions.org - baza linuksowych pytan i odpowiedzi.
https://newbie.linux.pl - przydatne artykuly i porady dla poczatkujacych i tych troche bardziej zaawansowanych.
https://freshmeat.net - kopalnia darmowego oprogramowania dla Linuksa, tematy do KDE, Gnome, Fluxbox, XMMS i innych
https://kde-look.org - tematy do popularnego menedzera okien KDE.
https://www.linuxnews.pl - ze swiata Linuksa...
https://www.kernel.org - najnowsze wersje linuksowego jadra
https://www.linuxiso.org - wersje ISO popularnych dystrybucji

24.03.2004
19:16
[2]

@[email protected] [ ]

Witam. Juz od dluzszego czasu mam probem z zainstalowaniem sterownikow do nVidi.
OS: Aurox 9.1; kernel: 2.4.20-19.9; wersja sterownikow: 4496 (sa dolaczone na czwartej plycie Auroksa).

Problem polega na tym, ze po zmianie wpisu: Driver "nv" na Driver "nvidia" X'y nie chca sie wlaczyc. Poza tym Tux Racer rowniez nie chodzi co jest dziwne, bo powinien (skaczac, ale powinien). Natomiast po wpisaniu tuxracer w konsoli pojawia sie blad:
Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0".
*** tuxracer error: Couldn't initialize video: Couldn't find matching GLX visual (Success)

25.03.2004
20:55
[3]

@[email protected] [ ]

^Up^

25.03.2004
21:17
[4]

insmac [ Konsul ]

Przeczytaj uwaznie ten artykul:

25.03.2004
21:40
smile
[5]

Banananan [ Dezerter ]

@[email protected] -> Zainstaluj pkg2 tych sterowników, w 0 czy tam 1 jest coś skopanego... :)

26.03.2004
15:54
[6]

@[email protected] [ ]

Uf... udalo sie zainstalowac te sterowniki.

Wystarczylo dopisac w sekcji Device: Option "NvAGP" "0"

Banananan ---> Na plycie sa wlasnie pkg2

27.03.2004
09:34
smile
[7]

Prezes_Krzychu [ PREZES ]

Witam

Czy mozecie polecic jakis program do odczytu danych z systemu plikow linux-a w systemie Windows ?

dziekuje...

27.03.2004
10:09
smile
[8]

Prezes_Krzychu [ PREZES ]

system linux-a ext3 ... chce odczytywac pod windowsem ...

27.03.2004
11:04
smile
[9]

Prezes_Krzychu [ PREZES ]

Czym najlepiej nagrywac obrazy plyt w formacie .bin ?

01.04.2004
20:33
[10]

Todd Rusell [ WOLVERINE ]

P_krzychu-jaja sobie robisz?? czy co??
ale i tak udziele odpowiedzi: mozna go wypalic Nero 5.5 czy tam 6 . albo innym programem do nagrywarek.

ja uzywam nero 5.5 i jestem zadowolony :)

pozdrawiam

03.04.2004
18:51
[11]

Vein [ Sannin ]

no taaaqk... mam shella, mam programik, a dokladnie jego zrodlo... chce go uruchomic na shellu... jak skopilować ? :P z góry dzieki za info :]

03.04.2004
18:52
[12]

Vein [ Sannin ]

mialo być skompilować:P

03.04.2004
19:00
[13]

KaGuSS [ Pretorianin ]

Vein -> Wiekszośc programów kompilujesz najpierw je konfigurując (polecenie ./configure) a potem robisz make i mae install (jeśli w folderze jest makefile). Jeśli to jest po prostu źródło jakiegoś programu i nie ma makefile to po prostu uzyj kompilatora :P (gcc, g++, fpc or sth :P)

Prezes-Krzychu -> Jest plugin do Total Commandera... poszukaj.

03.04.2004
19:48
[14]

Vein [ Sannin ]

taa ot jest zrodlo jakiegos programu... heh jestem troche ejeszcze zielony w linuchach, po pierwsze niewiem jaki na tym shellu jest kompilator... po drugie, jeżeli w necie znajde ot niewiem czy uda mi sie mende zainstlaować jako że nie mam roota...

03.04.2004
20:02
[15]

Qbaa [ Generał ]

Vein ---> nie wiesz? to kombinuj i próbuj sam. znajdź w necie komendy linuksa, przejżyj je i eksperymentuj. w ten sposób się o wiele więcej nauczysz niż z gotowych rozwiązań... poza tym use the google Vein :)

08.04.2004
01:58
[16]

Vein [ Sannin ]

problemem byl brac gcc na systemie, ale teraz jest git :], poszukuje typowo "zrodlowej" przegladarki plikow graficznych (jpg,gif).. tzn znajdujacej sie w pliku *.c ktory moglbym skompilowac i uruchomic bez instalacji.. aha oczywiscie pod konsole :] z gory dzieki :P

08.04.2004
12:38
[17]

Vein [ Sannin ]

heh upik maly...

08.04.2004
13:53
[18]

Attyla [ Legend ]

a ja się pochwalę - nareszcie udało mi się uruchomić pod linuxem touchpada:-)))). Niestety, karta muzyczna nadal miczy:-(

09.04.2004
19:20
[19]

Dessloch [ Senator ]


co lepiej sciagnac i zainstalowac redhata czy fedora?

09.04.2004
19:44
smile
[20]

TeadyBeeR [ Legend ]

Mandrake'a :). Ale jak juz z tych 2 to RedHat.

09.04.2004
19:56
[21]

insmac [ Konsul ]

Z tych dwoch to zdecydowanie Fedora.

09.04.2004
20:34
[22]

Dessloch [ Senator ]


czemu fedora a czemu redhat?
bo obaj inne rzeczy powiedizeliscie :)

z tego co wiem fedora to kontynuacja redhata.. darmowa..
a redhat 9 to ostatnia wersja redhata freewareowa....
ale czy fedora na pewno jest .. hmm aktualniejsza od redhata.. czy narazie to jest to samo prawie ? :)

09.04.2004
20:45
[23]

insmac [ Konsul ]

Poczytaj sobie fora linuksowe...generalnie Fedora to powiew swiezego powietrza do zatechlego redhatowego srodowiska :)

10.04.2004
03:40
[24]

Dessloch [ Senator ]


to moze zapodaj najlepsze forum linuxowe :)
to tam zlukam :)


10.04.2004
12:32
[25]

@[email protected] [ ]

Dessloch ---> Mam nadzieje, ze tym postem nie lamie FAQ

11.04.2004
13:23
[26]

Werter [ 1488 ]

zasadniczo najlepsze "forum" poświęcone Linuksom to grupy dyskusyjne z hierarchii pl.comp.os.linux* i alt.pl.com.os.linux.newbie ;)

11.04.2004
21:28
[27]

Dessloch [ Senator ]


instalnalem fedore core 1...
i mam maly problem
nie wiem czy skasowalem ten panel czy nie umiem go wlaczyc..
ale brakuje mi ¨system traya¨, lub panelu dokujacego jak inni zwa.... :)
bo kadu ciezko dziala bez tego.... bo wiadomosci nigdzie nie wysjkakuja i musze po calej liscei latac :)

11.04.2004
21:36
[28]

Dessloch [ Senator ]


yoo thx..
jakos wlaczylo mise....
jak nie wiem :p


wiecej pytan wkrotce :)

11.04.2004
22:08
[29]

@[email protected] [ ]

Sciagnalem Gaima w wersji 0.76, chcialem zainstalowac. Brak bibliotek libso... Ok. Sciagnalem gtkspell, chcialem zainstalowac. Brak biblioteki gtk+, sciagnalem, chce instalowac... Brak biblioteki Glib (v. -> 2.0.0). Sciagnalem Glib w wersji 2.2.3, chcialem istalowac.
Komunikat:
checking for glib-2.0 >= 2.1.4 atk >= 1.0.1 pango >= 1.0.1... Package glib-2.0 was not found in the pkg-config search path.
Perhaps you should add the directory containing `glib-2.0.pc'
to the PKG_CONFIG_PATH environment variable
No package 'glib-2.0' found

configure: error: Library requirements (glib-2.0 >= 2.1.4 atk >= 1.0.1 pango >= 1.0.1) not met; consider adjusting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if your libraries are in a nonstandard prefix so pkg-config can find them.


Kolko sie zamyka... Help.
Aurox 9.2 kernel 2.4.20-20.9

Dessloch ---> Pamietam, ze w Gaimie jest opcja pokazywania ikonki w tray'u i inaczej nie da sie go tam wsadzic. Mooze podobnie jest w kadu?

11.04.2004
22:13
[30]

Dessloch [ Senator ]


kadu to klient GG ;p
a traya juz jakos wlaczylem.. uzywam gnome ;)

ale mam pytanie.
mam fedore jak wczesniej pisalem...
mam dysk podzielony na partycje... ale niestety niefortunnie jedna nie sformatowana :0
ale chcialbym wiecej niz sformatowac.. chcialby ja polaczyc z ta glowna partycja :) bo mi sie UT2k4 nie miesci niestety :/
a nie chce od nowa instalowac calego systemu :(

11.04.2004
22:19
[31]

@[email protected] [ ]

Dessloch ---> Wiem co to jest Kadu :)

Moze to glupie ale... gdzie w Auroksie jest panel sterowania? :) (uzywam GNOME)

11.04.2004
22:40
[32]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

pytanko - czy ktos z was instalowal i uzywal serwera MySQL pod linuxem(redhat 7.0)? potrzebuje paru wskazowek jak sie do tego dobrac. serwer stoi, sa uzytkownicy, jest baza, tylko teraz jak sie podlaczyc? np za pomoca php. mam klienta ale za bardzo nie wiem jak z niego skorzystac ;)

12.04.2004
12:57
smile
[33]

@[email protected] [ ]

Chcialem zainstalowac pakiet pspell-0.12.2-16. Lecz podczas instalacji pojawil sie komunikat: file /usr/bin/pspell-config from install of pspell-0.12.2-16 conflicts with file from package aspell-pspell-0.50.3-9.1.aur.3.
Wiec postanowilem odinstalowac aspell-pspell-0.50.3-9.1.aur.3. Niestety po wydaniu polecenia: rpm -e aspell-pspell-0.50.3-9.1.aur.3.rpm pojawia sie komunikat, ze ten pakiet nie jest zainstalowany. A jest.
Co mozna z tym zrobic?

12.04.2004
13:27
smile
[34]

Regis [ ]

Nie wiem czy dobrze rozumiem problem, ale mozesz uzyc parametru --nodeps (albo podobnie - sprawdz man-a) i wtedfy instalator nie bedzie sprawdzal zaleznosci. Ale wtedy z kolei pakiet ktory instalujesz, nie musi dobrze dzialac ;)

13.04.2004
10:44
smile
[35]

@[email protected] [ ]

Jakos sobie poradzilem :). rpm -U [nazwa_pakietu] :)

Regis ---> --nodeps w ogole nie chcialo dzialac. Najpierw myslalem, ze zle umiescilem ten wpis, ale to chyba nie ma znaczenia.
No, ale tak, czy inaczej pspell zainstalowany i Gaim dziala :)

16.04.2004
16:02
[36]

@[email protected] [ ]

Chcialem zamontowac sobie partycje.
By zorientowac sie jakie nazwy maja konkretne partycje (hda1, hda2 itd.) wydalem polecenie: fdisk -l . Niestety... command not found A jestem pewnien, ze wpisane polecenie jest poprawne.

A moze sie myle? Jak wyswietlic spis partycji?

16.04.2004
16:07
[37]

insmac [ Konsul ]

cotton_eye_joe --> Administrowac MySQL'em najlepiej za pomoca phpMyAdmin (https://www.phpmyadmin.net), wystarczy rozpakowac go i skopiowac na local, wyedytowac odpowiednie wartosci w configu i nastepnie polaczyc sie z localem - https://localhost/katalog_z_phpmyadmin/ - jest to najwygodniejsze narzedzie do administracji baza danych ze wszystkich obecnie dostepnych.

Mozna tez zarzadzac poprzez terminal, wpisujac 'mysql'.

16.04.2004
16:11
[38]

insmac [ Konsul ]

@[email protected] --> df z parametrem -a wyswietla wszystkie podmontowane partycje.

16.04.2004
19:47
[39]

@[email protected] [ ]

insmac ---> Dzieki, jednak chodzilo mi o cos innego.
Nie potrzebuje spisu podmontowanych partycji, tylko spisu wszystkich partycji.

16.04.2004
19:49
[40]

insmac [ Konsul ]

cfdisk

16.04.2004
19:57
[41]

@[email protected] [ ]

[[email protected] adam]# cfdisk
bash: cfdisk: command not found


Dziwne... biarac pod uwage, ze jest man do cfdiska...

16.04.2004
19:58
[42]

insmac [ Konsul ]

A w trybie tekstowym, bez Xwindow?

16.04.2004
20:18
smile
[43]

@[email protected] [ ]

Bez X'ow chodzi bardzo ladnie. Ale tak, czy inaczej juz podmontowalem partycje na czuja :)

18.04.2004
00:24
[44]

@[email protected] [ ]

Lamerskie pytanie... jak w Auroksie 9.2 dostac sie do opcji zarzadzania energia (GNOME)?

23.04.2004
20:00
smile
[45]

Banananan [ Dezerter ]

Heh, ja od dwóch dni siedzę nad instalacją Debiana Woodiego 3.0r2... :) Nie umiem uruchomić środowiska graficznego... Może mi ktoś pomóc? Jak coś to idę teraz szukać informacji, późnije odpiszę. :)

23.04.2004
20:09
[46]

@[email protected] [ ]

Banananan ---> startx albo telinit 5

23.04.2004
20:31
smile
[47]

Banananan [ Dezerter ]

@[email protected] -> To właśnie nie działa... Spoko, już mam instrukcje, wydrukowałem i instaluje... :P Jakby ktoś chciał: https://lucas.eggs.pl/manual/praterm-howto/linux-debian-instalacja.html. :)

23.04.2004
21:06
smile
[48]

Banananan [ Dezerter ]

Taa... Spoko, tylko, że podczas instalacji nie mam takich opcji do wyboru... (cały ten fragment się nigdzie nie pojawia... :P):

Potwierdzamy chęć kontynuacji i Debian poprosi nas teraz o włożenie dysku z instalacją. Wkładamy płytkę (jeśli z jakiegoś powodu ją wyciągnęliśmy) i naciskamy ENTER
Wybieramy konfigurację klawiatury: "qwerty/Polish"
Wybieramy dialog jako interfejs konfigurania systemu w czasie instalacji
Wybieramy stopień szczegółowości pytań o konfigurację systemu: "Medium" (przy mniejszej szczegółowości dostaniemy mniej pytań - szybsza i bardziej zautomatyzowana konfiguracja, ale pewne programy zostaną skonfigurowane nie tak jak byśmy sobie tego życzyli)
Na pytanie: "Czy mandb ma być zainstalowany setuid man?" odpowiadamy: "No"
Na pytanie: "Czy mandb powien przebudowywać bazę?" odpowiadamy: "Yes"
Na pytanie: "Czy katalogi domowe mają być odczytywalne przez innych użytkowników?" odpowiadamy: "No"
W konfiguracji programu setserial wybieramy opcję domyślną ("Autosave once")
Na pytanie "Restart services?" - wybieramy odpowiedź domyślną (na wszystkie następne pytania drukowane na konsoli - też)


A to co się ma pojawić się później nie działa... (pojawia się tylko konfiguracja poczty) Może mi ktoś pomóc, bo naprawdę nie wiem jak to zainstalować...? :)

24.04.2004
11:22
[49]

@[email protected] [ ]

Mam problem z wchodzeniem do katalogow, ktore w nazwie maja spacje (w konsoli).
Gdy chce wejsc np do katalogu kde 3.2 to po wpisaniu polecenia: cd kde 3.2 otrzymuje komunikat: bash: cd: kde: Nie ma takiego pliku ani katalogu.

Czy jest na to jakas rada?

24.04.2004
11:30
[50]

insmac [ Konsul ]

A wprowadzenie zamiast spacji %20 ? Wpisz: cd kde%203.2 i powiedz, czy dziala.

24.04.2004
11:53
[51]

@[email protected] [ ]

insmac ---> Niestety nie dziala

24.04.2004
23:43
smile
[52]

Banananan [ Dezerter ]

Mam pewien problem z XMMS. Otóż, odtwarza mi niektóre mp3 w wersji niepełnej, czyli tylko do pewnego momentu, np. utwór ma 3:30 minut, a on odtwarza tylko do 1:00... Jak można temu zaradzić, ponieważ nie za fajnie jest słuchać sobie muzyki jak co chwilę w połowie jednego utworu włącza się drugi... :P

PS: Problem nie występuje we wszystkich mp3, tylko w niektórych... :)

25.04.2004
11:41
[53]

@[email protected] [ ]

Banananan ---> Zainstaluj najnowsza wersje XMMS. Powinno pomoc.

25.04.2004
22:26
smile
[54]

Banananan [ Dezerter ]

Mam problem z folderem... Chciałbym zmienić atrybuty dla pewnego folderu, abym mógł zapisywać tam pliki jako zwykły użytkownik... Kiedy chcę zmienić właściciela to dostaje komunikat: "chown: zmiana własciciela `/mnt/magazyn/': Operacja niedozwolona", a jak zmienić atrybuty to: "chmod: invalid mode string: `/mnt/magazy/'". Może mi ktoś pomóc? Może poda ktoś gotową komendę do shella, aby to zrobić? :)

PS: Jak coś chce mieć możliwość zapisywania, odczytywania i wykonywania plików w tym folderze... :)

14.05.2004
09:43
smile
[55]

tygrysek [ behemot ]

odświeżam stary wątek bo mam kilka pytań dotyczących Mandarynki 10
w sumie zadaję je, przed zainstalowaniem systemu, bo nie wiem czy po zainstalowaniu będę wiedział jak te opcje pozmieniać
jak się nazywa bootloader w M10 ??
i jak zmienic aby defaultową opcją systemu był WinXP ??
jaki jest najlepszy klient GG ??

14.05.2004
10:45
[56]

tygrysek [ behemot ]

wrrr ... pierwsze schody :(
nagrałem image M10 ale nie chce się z płyty boot'ować :(

zupełnie nie mam pomysłu co dalej :(

14.05.2004
12:31
[57]

tygrysek [ behemot ]

widzę, że linuxowcy na urlopie :)
bynajmniej poradziłem sobie boot'ując z dyskietki system

co do GG to wybrałem KADU i wszystko gra i buczy

14.05.2004
12:56
[58]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

tygrysek => Mi Mandrake 10 tez sie nie chce z pierwszej plytki bootowac ale mozna wsadzic druga i sie z niej zbootoje :)

A tak wogole to orientuje sie ktos moze czemu gdy instaluje Mandrake 10 uszkadza mi on tablice partycji ?? Przez co XPek przestaje mi dzialac :/ Troche to wkurza bo nie moge teraz tego linuxa instalowac (jakos na sama mysl o reinstaalce WinXP chec na linuxa odplywa w sina dal :( ).

14.05.2004
13:01
[59]

tygrysek [ behemot ]

Drak'kan --> ja przygotowałem sobie partycje dla linuxa pod windows'em przy pomocy partition magic i wszystko działa SI

14.05.2004
13:07
[60]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

tygrysek => Ja to robilem w ten sposob, ze za pomoca PM ustawialem sobie podzial 30 GB na Windowsa i 10 GB na linuxa (to miejsce pozostawialem niesformatowane). Potem odpalaem instalatora M10 i kazalem mu automatycznie rozmiescic swoje partycje. Linuxik sie ladnie instalowal, uruchamial i wogole, ale jak potem chcialme wejsc pod XP to mi sie komp wieszal. Dane na partycji wygladaly na nietkniete, gdy sprawdzalem partycje pod konsola instalatora XP. Natomiast PM informowal mnie ze jest blad numer 110 w tablicy partycji :/ (tak wogole to musze sprawdzic co to za blad :P). Dodam ze stalo mi sie juz tak dwa razy :/ Z M9 nigdy nie mialem tego typu problemow :/

14.05.2004
13:11
[61]

khorneliusz [ Junior ]

Prezes_Krzychu -> tam jest sterownik ext2/3 dla windows: https://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/ext2ifs.htm
U mnie działa na WinXP, na innych też powinien (wg. autora).

14.05.2004
13:12
[62]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

O, znalazlem juz opis bledu :P

Error #110: Number of sectors in partition is inconsistent.

Na pewnym forum napisali ze to blad w PM ale ja jakos mam inne zdanie na ten temat :/ I nie wiem czy mozna to w prosty sposob usunac. Hmm, poszukam sobie jeszcze solucji do tego problemu, moze uda mi sie kiedys posiadac oba te systemy :P

14.05.2004
13:24
[63]

tygrysek [ behemot ]

hmmm ... nie wiem, nie potrafię pomóc
ale chyba najgorszą rzeczą jaką można było zrobić, to pozwolić programowi "grzebać" po partycjach automatycznie :(

14.05.2004
13:28
[64]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

No coz, z moich doswiadczen z M9 pozwolenie instalatorowi na automatyczne rozmieszczenie partycji nie wizalo sie z zadnymi problemami :/ A ze robil to calkiem ladnie to mi sie nie chcialo bawic :P i kazalem mu rozmiescic. Hmm, moze sprobuje po raz trzeci zainstalowac M10 ale bez jego ingerencji w partycje :) Sam sie tym pobawie. W koncu co moze sie stac ? Po raz trzeci bede musial tylko przeinstalowac XP :P

14.05.2004
14:44
[65]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

No i dupa, za przeproszeniem. Znowu mi sie tablica partycji zepsula. PM sobie z tym nie razdzi niestety. Moze zna ktos dobre programy do naprawiania tego typu bledow ?? (oczywiscie mowa tu o bledzie: Partition Table Error #110: Number of sectors in partition is inconsistent.)

14.05.2004
14:48
[66]

klod____ [ Generał ]


drakan - to jest jais blad w mandraku 10 tez mi tak padala partycja i to ze 3 razy,
niezla seria - porzednia wersja psula cdromy, a ta rozwala partycje
ja juz madrake nie bede instalowal wiecej ;)

14.05.2004
14:49
[67]

klod____ [ Generał ]


co do naprawy to mnie sie nie udalo

musialem wkoncu calkowicie zlikwidowac wszystkie partycje na dysku lacznie z windowsowymi

14.05.2004
14:52
[68]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

klod____ => W moich poprzednich dwoch probach tez mi sie nie udalo i tez kasowalem wszystkie partycje :/ Teraz postanowilem sie troche wiecej pomeczyc i moze uda mi sie jakos to naprawic :) Narazie ide szukac rozwiazania w necie. Moze znajde jakis programik do tego :)

14.05.2004
17:48
[69]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

No nic, nie udalo mi sie naprawic i pozbylem sie Mandrake'a :/ Widocznie z moim dyskiem sie nie lubi. No ale skoro tak sie nie da to trzeba sprobowac inaczej. Zalatwie sobie inny dysk dla M10 i moze tam nie bedzie takich problemow :)

16.05.2004
20:06
[70]

tygrysek [ behemot ]

jestem lamerem !!
wrrr ;)

mam problem, jak można przywrócić użytkowników w mysql'u ??
skasowałem przez przypadek wszystkich ... nawet root'a i nie moge się dostać do bazy dany

PS: odinstalowanie i zainstalowanie MySQL'a ponownie nic nie dało :(



help !! pilne !!

16.05.2004
20:18
[71]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

tygrysek => Nie wiem czy pomoze ale mozesz sprobowac. W manualu jest podana tylko zmiana hasla dla roota, ale moze go calkiem nie usunales :P

A tak poza tym to mozesz poszukac w manulau do MySQLa, moze znajdziesz tam odpowiedz.

16.05.2004
20:47
smile
[72]

tygrysek [ behemot ]

to już próbowałem i dupa ... w manualach nic nie ma, bo takiej lameriady chyba nie przewidzieli ... wrrr ...


szukam dalej

16.05.2004
21:24
smile
[73]

tygrysek [ behemot ]

zrobiłem inaczej
uinstall pakietów
kasacja wszystkich plików mysql*
restart
isntalacja

i wszystko gra !!

16.05.2004
21:35
[74]

Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]

No coz, nikt jakos nie przewidzial, ze mozna sobie wszystkie konta skasowac :) Hehe, polak wszystko potrafi :P

19.05.2004
23:34
smile
[75]

Prezes_Krzychu [ PREZES ]

Witam

Jakiego klijeta sieci edonkeya polecacie ... oprocz amule ... mam z nim jakies problemu po kilku minutach sie wylacza ;/

Mandrake 10.0

dziekuje ...

19.05.2004
23:56
[76]

Prezes_Krzychu [ PREZES ]

OOPS! - Seems like aMule crashed
--== BACKTRACE FOLLOWS: ==--

[0] amule(_ZN9CamuleApp16OnFatalExceptionEv+0xd5) [0x8201825]
[1] /lib/tls/libpthread.so.0 [0x40f4b218]
Aborted


moze ktos wie o co chodzi amul-owi :]

20.05.2004
09:30
smile
[77]

tygrysek [ behemot ]

bry

ktoś wie może jak się nazywa pakiet w którym zawarty jest MAKE ??

i jeszcze drugie pytanie

czy ktoś uruchomił sieciówkę zintegrowaną z EPoX 8RDA+ na nForce2 ??
na jądrze 2.4.21

20.05.2004
09:36
smile
[78]

evs [ Un loup mechant ]

elół ;)

mam takie wstydliwe pytanie... niestety w wyniku własnej ślepoty lub ignorancji nie mogę nigdzie znaleźć informacji pod tytułem czy M10 jest PL czy nie jest PL :/ Mam 9.2 i jest ok. Chętnie się na 10 przerzucę ale tylko gdy jest PL.

20.05.2004
09:53
[79]

tygrysek [ behemot ]

w dużej części tak
ale nie wiem jak to procentowo wygląda

niektóre moduły są tłumaczone, a niektóre w języku angielskim są

20.05.2004
10:00
[80]

evs [ Un loup mechant ]

tygrysie a że tak powiem podstawka czyli sam system? Menu opis funkcji itp.

20.05.2004
10:01
[81]

tygrysek [ behemot ]

bawiłem się w sumie kilka dni, i polski język wyłączyłem, bo wkurzało mnie przełączanie się pomiędzy językami w głowie
większość fukcji było po polsku, ale nie wszystkie

20.05.2004
10:05
smile
[82]

evs [ Un loup mechant ]

ok :) dzięki za pomoc :) a na koniec tendencyjne pytanie :D Czy warto się przesiadać z 9.2 na 10? :D

20.05.2004
10:13
smile
[83]

tygrysek [ behemot ]

nie wiem
ale od tego są stronki już :)

www.linux.pl

20.05.2004
19:13
smile
[84]

tygrysek [ behemot ]

komuś udało się skutecznie zainstalować sterowniki dla nForce pod SuSE'łka ??

23.05.2004
22:56
smile
[85]

@[email protected] [ ]

Jak zainstalowac pakiety zrodlowe (*.src.rpm)? Gdy wkladam do napedu plytke, na ktorej jest wykonywlny program (*.rpm, *.bz2, czy cos), to pprzy probie odmontowania wykakuje komunikat, ze urzadzenie jest zajete.
Naped combo Sony w laptopie Actina.

Aurox 9.3.1, kernel: 2.4.22

24.05.2004
10:06
[86]

Kaj-oj [ Pretorianin ]

evs --> daj sobie spokój z 10 jest już oficjalna ale jest niedorobiona. Poczekaj aż np. czesi ją poprawią tak jak to zrobili z 9.2 BlueHawk jest po prostu rewelacyjna. Ja zainstalowałem 10, na drugi dzień ją wypierdzieliłem:)

24.05.2004
10:41
smile
[87]

evs [ Un loup mechant ]

Kaj-oj --> a myślisz, że będzie PL? Bo jak nie to niestety odpada. Instaluję to ludziom, którzy muszą mieć po polsku.

24.05.2004
15:18
[88]

Kaj-oj [ Pretorianin ]

BluwHawk jest po polsku. Najlepiej pobierz ja bezpośredni od czechów. Transfer wolny ale płytki są dobre i się bootują.

25.05.2004
17:10
[89]

garr [ Pretorianin ]

Prezes_Krzychu: najlepszy klient do wiekszosci sieci p2p to Mldonkey < https://mldonkey.org/ >, laczy sie z edonkeyem, overnetem, bittorrentem, fasttrackiem (kazaa), soulseek'iem i kilkoma innymi chyba :)

@[email protected]: pytales dosyc dawno i pewnie juz sobie poradziles, ale na wszelki wypadek: pzed spacja musisz postawic "\" np:
$cd kde\ 3.2

28.05.2004
21:00
smile
[90]

@[email protected] [ ]

Witam.
Skompilowalem kernel tak, by komputer sam sie wylaczal (wedlug: https://tinyurl.com/2yoea ). Wszystko dobrze dziala, jednak NTFS nie jest wspierany.
Po wydaniu polecenia: /sbin/depmod -a Pojawia sie komunikat: depmod: *** Unresolved symbols in /lib/modules/2.4.22-1.2174.nptlcustom/kernel/arch/i386/kernel/powernow-k7.o
Na stronie: linux-ntfs.sourceforge.net wyczytalem, ze moze pomoc komenda: rpm2cpio X | cpio -id (gdzie X to nazwa rpma) Niestety po wpisaniu nazwy pakietu, pojawia sie komunikat, ze nie ma takiego pliku.

Jak sobie z tym poradzic?

28.05.2004
23:33
smile
[91]

@[email protected] [ ]

Heh, wystarczylo troszeczke pomyslec i wkompilowac obsluge NTFS w kernel :)

07.06.2004
20:14
smile
[92]

Thomolus [ Generał ]

Mam takie małe pytanko. Czy w standardowym kernelu (w moim przypadku dystrybucja Red Hat 9 kernel 2.4.20) jest uruchomiona obsługa quoty, bo mam dziwne wrażenie, że nie i jak ewentualnie można to sprawdzić. Przeważnie w standardowych jajkach są uruchomione różne śmieci, ale żeby nie było quoty to trochę dziwne.

07.06.2004
20:52
smile
[93]

fifalk [ fifalkowiec ]

no, chcialem tylko zaznaczyc swoja obecnosc :-) od ok. tygodnia tez jestem uzytkownikiem linuxa :-) jak narazie win jesscze zajmuje miejsce na dysku, ale jak tylko uda mi sie uruchomic csa pod linuxem i bedzie chodzilo w miare dobrze (tzn ~50fps), to win pojdzie w odstawke chyba :-D

07.06.2004
20:58
smile
[94]

slowik [ Legend ]

Thomolus===>moze byc i uruchomiona ale jesli nie zostanie ona aktywowana przez jakies inne procesy czy przez ciebie nie powinna raczej sie ujawnioac :-) pozatym mozesz sprubowac zaladowac modul z quote :-) jesli bedzie sypalo bledami typu jest juz w kernelu no to juz masz odpowiedz :-)

07.06.2004
21:03
[95]

Thomolus [ Generał ]

No właśnie zainstalowałem pakiet quota (rpm), zrobiłem odpowiednie wpisy do pliku inicjującego, stworzyłem w korzeniu filesystemu plik quota.user i quota.group. Następnie restart i quotacheck -avug. Do tego momentu jest spoko. Ale gdy odpalam quotaon to właśnie pisze że kernel nie supportuje quoty, więc chyba czeka mnie kompilacja jajka.

07.06.2004
21:27
smile
[96]

slowik [ Legend ]

Thomolus===>a o takim poleceniu jak insmod slyszales ;-) w modules.dep (gdzies chyba w lib/modules ....) poszukaj modulow odpowiedzialnych za quote i zaladuj je :-) (wpisujesz insmod modul (bez tego o tylko musza byc zaladowane wszystkie moduly wymagane ... )) jesli nie masz powinny gdzies byc juz gotowe do twojego jadra wszelkie mozliwe moduly :-) ja w debianie mam cala kolekcje prekompilowanych ...

07.06.2004
21:39
[97]

Thomolus [ Generał ]

Dzięki slowik obadam jutro sprawę. Trochę się bawię w robocie linuksem. Postawiłem sobie serwer samby, apache'a, php, mysql. Teraz właśnie zajmuję się quotą i zostało jeszcze uruchomienie serwera poczty. Niedługo tym się bawię więc idzie jak idzie :-) cały czas trzeba się uczyć.

07.06.2004
23:03
smile
[98]

slowik [ Legend ]

Thomolus===>serwer poczty to automat to latwo sie skonfiguruje (mta tego ostatnio urzywalem a raczej sie pozbylem exim4 cos ..) pozatym warto zawsze urzywac polecenia man :-)

08.06.2004
11:56
[99]

Thomolus [ Generał ]

Rozglądam się teraz za jakimś niezłym MTA (serwerem poczty) i nie mogę się zdecydować. Ciekaw jestem jakich MTA używaliście i które z nich są według was godne polecenia.

08.06.2004
18:57
smile
[100]

@[email protected] [ ]

Witam. Mam laptopa Actiny z karta graficzna Intela. Sciagnalem ze strony Intela sterowniki, przeczytalem manual, zainstalowalem wedle niego i X'y nie chca sie odpalic. Po wpisaniu startx pojawia sie komunikat:
*** If unresolved symbols were reported above, they might not bethe reason for the server aborting.

Fatal server error:
Caught signal 11. Server aborting.


Mozna cos z tym zrobic?

09.06.2004
23:40
smile
[101]

fifalk [ fifalkowiec ]

ja rowniez z zapytaniem - znacie jakis program pocztowy, ktory mialby ladna obsluge kilku kont na raz? cos w stylu the bata?

kmail odpada...

09.06.2004
23:56
[102]

@[email protected] [ ]

fifalk ---> Evolution?

11.06.2004
19:26
[103]

Karl_o [ APOCALYPSE ]

mam problem jesli ktos odwiedza prosze o spojrzenie na moj watek. Mam pewien problem i nie moge znalesc odpowiedzi.

12.06.2004
12:22
[104]

fifalk [ fifalkowiec ]

@[email protected] --> kurce, on jakis taki sam jak kmail - 10000dodatkowych opcji :-/ a ja bym chcial taki prosciutki progs pocztowy... dalej szukam czegos jak the bat :-]

Karlo_o --> sprawdzlaes na stronahc roznych dystrybucji czy nie maja do pobrania "dystkietki"? jestem poczatkujacy i moge sie mylic, ale mozesz chyba u znajomego sobie taka dyskietke bootowalna utworzyc jesli mialbyb limnuxa...

12.06.2004
22:35
[105]

@[email protected] [ ]

fifalk ---> 1000 dodatkowych opcji? Hm... mi E bardzo odpowiada, no ale de gustibus... :)
Skoro nie Evolution, to moze Thunderbird? A jak nie to zostaja klienty pod konsola :)

12.06.2004
22:36
[106]

@[email protected] [ ]

<Edit dla ubogich>
W ostatecznosci mozesz probowac uruchomic The Bat przez WINE, choc to moze nie zdac egzaminu.

12.06.2004
22:39
[107]

slowik [ Legend ]

fifak===>moze exim4 :-) (konsola ) pozatym jesli masz debiana to sobie w archiwum pakietow mozesz poszukac czegos odpowiedniego ...

12.06.2004
22:45
smile
[108]

fifalk [ fifalkowiec ]

nee pod konsole jeszcze nie, bo na razie tak 95% czasu pod xami siedzie :-)
thx za propozycje - poprubuje jeszcze z wszystkimi dluzej i cos moze wybiore :-)

13.06.2004
22:39
smile
[109]

@[email protected] [ ]

Witam. Wlasnie probuje zainstalowac tuner tv (AVerMedia Studio 203). Nie byloby tak zle, gdyby nie to, ze juz na samym poczatku mam problemy.
Po wydaniu polecenia: insmod, otrzymuje komunikat, ze komenda nie zostala znaleziiona.. Poza tym po wpsianiu: xawtv, otrzymuje komunikat:
This is xawtv-3.88, running on Linux/i686 (2.4.22-1.2174.nptlcustom)
Warning: Cannot convert string "-*-ledfixed-medium-r-*--39-*-*-*-c-*-*-*" to type FontStruct
Naruszenie ochrony pamięci


Aurox 9.3.1 kernel: 2.4.22-1.2174

Any ideas?

13.06.2004
22:49
smile
[110]

slowik [ Legend ]

@[email protected]===>heh cos narobil ze insmod'a nie masz :-) to jest niemozliwe ... :-) chyba to polecenie siedzi w kernelu ... :-) mozesz se doinstalowac pakiet sluzacy do tych modulow pozatym jeszcze jakies inne polecenie bylo ... niestety nie mam teraz linux'a to nie moge sprawdzic ...

13.06.2004
23:03
smile
[111]

slowik [ Legend ]

no to mam ... modprobe z przelacznikami :-) odpowiednimi i ladujesz modula po doinstalowaniu pakietu narzedzi masz kerneld (modules-howto) lub wklep po prostu man modprobe :-)

14.06.2004
08:38
[112]

@[email protected] [ ]

[[email protected] tuner]# modprobe
bash: modprobe: command not found
:D
Pakiet modutils mam najnowszy, wiec nie wiem czego to wina... Ech.. chyba bedzie trzeba zainstalowac jakis inny system... Bo ten Aurox do niczego sie nie nadaje. Poza tym dowiedzialem sie, ze moj tuner jest na chipsecie Conexanta, ktorego Linux nie obsluguje. Obym mial zle zrodlo informacji

slowik ---> Na jakiej dystrybucji pracujesz?

14.06.2004
08:50
smile
[113]

Swidrygajłow [ ]

POWAŻNE PYTANIE:

czy istnieje jakaś 1-dyskietkowa odmiania linuxa umożłiwiająca:
1.rozdzielenie neostrady
2.obsługe USB (z zewnętrznego kontrolera ale to chyba nieistotne?

14.06.2004
09:03
smile
[114]

slowik [ Legend ]

jest cos takiego jak sico i zipslack :-) obie 1 dyskietkowe . tylko czy usb obsluguja ... (tutaj raczej chodzi o modul do jadra ...)

14.06.2004
09:05
[115]

@[email protected] [ ]

Swidry --->

https://nnd.freesco.pl/

14.06.2004
09:22
[116]

Swidrygajłow [ ]

@[email protected] - z tego co wiem Freesco nie obsługuje USB

14.06.2004
09:40
[117]

Swidrygajłow [ ]

ok, t awersj apodobno obsługuje, ale ona sie instaluje na HDD a nie ma dyskietce. To musi być dyskietka (ewentualnie może sie botować z cdromu)

14.06.2004
13:28
smile
[118]

slowik [ Legend ]

nie no cd-rom zmiania postac rzeczy :-) na cd-rom'ie mozna ze tak powiem upchnac instalacje i po sprawie ... :-) (no plytka bootowala musi byc)

14.06.2004
13:59
smile
[119]

Swidrygajłow [ ]

ale jak to zrobić?
tak zeby nie łądowało się środowisko graficzne i w ogole minimum demonów itp
żeby obsługiwał usb, rozdzielał neo
może jeszcze dynamicznie dzielił łącze

trudne to?

14.06.2004
14:36
smile
[120]

slowik [ Legend ]

trzeba zainstalowac linux'a no zadko kiedys instaluje x'y ... usb raczej w nowszych jadrach jest juz a dynamiczny podzial lacza to jest trudniejsza sprawa to zalerzy czego urzyjesz i na czym oprzesz swoje skrypty do dzielenia lacza ...zeby to wypalic na cd trzeba zrobic odpowiednio obraz (moze jakies bajery trzeba do tego ??) plus cos do bootowania tego :-) lilo zawsze na dyskietke mozna wrzucic .. :-)

14.06.2004
17:00
[121]

@[email protected] [ ]

Swidry ---> Skoro moze byc bootowalna plyta, to zobacz pod linkiem:

20.06.2004
17:11
smile
[122]

SPMKSJ [ Konsul ]

Szukam odpowiedziw internecie na to zeby uruchomic film .avi na Mplayerze , ale nie umie sobie poradzic. Na jednej ze stron pisze ze wystarczy scaiganac kodeki "w32codec.zip" i rozpakowac, ale nie potrafie ich nigdzie znalezc. W opcjach programu Mplayer mozna ustawic jakich kodekow program ma uzywac (lista jest dosc dluga).
Blagam, jak ktos ma juz to skonfigurowane i wie jak sie to ustawia, to niech mi pomoze. (Lacze sie przez modem i od godziny szukam rozwiazania)

20.06.2004
18:45
smile
[123]

slowik [ Legend ]

moze w manualach poszukaj (polecenie man nazwa_programu ) albo jakies howto

14.07.2004
16:05
[124]

Isam [ Generał ]

wszytskie potrzebne kodeki znajduja sie na stronie mplayera ... wystarczy poszukac :)
kodekow ani mplayera nie trzeba konfigurowac do wspolplarcy z nimi

14.07.2004
16:07
[125]

Isam [ Generał ]

Dla linki ;]

kodeki dla mplayera (wszytkie )
https://www1.mplayerhq.hu/homepage/design7/codecs.html
(niezbedne )
https://www1.mplayerhq.hu/MPlayer/releases/codecs/essential-20040704.tar.bz2

14.07.2004
19:45
[126]

@[email protected] [ ]

Witam.
Mam problem z dzwiekem w Fedorze Core 2. Kernel standardowy, czyli: 2.6.5. Problem jest prosty - brak dzwieku. W ogole zdziwilo mnie to, ze na plytkach z pakietami nie ma alsa-driver. No nic postanowilem samemu zainstalowac sterowniki (wedlug: https://newbie.linux.pl/?id=article&kategoria=4&show=61). Niestety przy instalacji, po wydaniu polecenia modprobe, pojawil sie znany mi komunikat: command not found.
Co mozna zrobic?

14.07.2004
22:01
[127]

Isam [ Generał ]

@[email protected] ----> masz wrzucone cala obsluge w jadrze ? jako moduly ? za to jezeli chcesz pojsc na latwizne skompiluj swoja karte dzwiekowa jako modul i sie nie przejmuj

co do alsy rekompilacja jadra jest podtsawa ... wszystko zwiazane z alsa dajesz JAKO MODUL !!! ... ogolnie dzwiek lepiej modulowac


okej przejrzalem co tam jest i rzeczywiscie powinno dzialac ;]

przy ktorym modprobe'ie ?

14.07.2004
22:07
[128]

Isam [ Generał ]

dobrym pomyslem jest sprawdzenie czy jest karta dzwiekowa w systemie widoczna ;]

14.07.2004
22:13
[129]

Isam [ Generał ]

a dzwiekowke wykrywamy tak
(najlepiej jako "root")
-------------------ciach--------
grep audio /proc/pci
-------------------ciach--------

14.07.2004
22:26
[130]

@[email protected] [ ]

Isam ---> No karta jest widoczna :) Obsluga wrzucona oczywiscie jako moduly. Wszystko co mialo VIA i snd w nazwie dalem jako modul :). Przy kazdym modprobe sie wywala.

14.07.2004
23:25
[131]

Werter [ 1488 ]

skoro jest napisane, że command not found, to znaczy, że nie ma modprobe, a nie że nie ma modułów.

15.07.2004
19:50
smile
[132]

slowik [ Legend ]

zawsze mozna urzywac insmod i rmmod

15.07.2004
20:05
[133]

Werter [ 1488 ]

ta... szczególnie, że modprobe, insmod, rmmod i jeszcze parę innych urządzeń do obsługi modułów zawarte są w tym samym pakiecie - modutils

15.07.2004
20:10
smile
[134]

slowik [ Legend ]

a przypadkiem insmod i rmmod to nie sa narzedzia z kernela :>

bo modprobe i jeszcze cos to sa w 100% czesci pakietu module utils

15.07.2004
20:16
[135]

Werter [ 1488 ]

przypadkiem nie, nie ma czegoś takiego jak "narzędzia z kernela".

15.07.2004
20:18
smile
[136]

slowik [ Legend ]

a polecenia ktore sa juz jako inegralna czesc kernela ??

15.07.2004
20:20
[137]

Werter [ 1488 ]

na przykład jakie polecenia?

15.07.2004
20:33
smile
[138]

@[email protected] [ ]

Dziwna dystrybucja, ten Aurox. Polecenia typu modprobe, fdisk, insmod pewnie nie dzialaly by do tej pory gdybym przypadkiem nie dopisal przed jedno z nich: /sbin/. :)
Przy samym modprob'ie - command not found, ale /sbin/modprobe nazwa_modulu - dziala.

15.07.2004
20:35
[139]

Werter [ 1488 ]

to sobie dopisz odpowiednie ścieżki do $PATH

17.07.2004
22:06
[140]

@[email protected] [ ]

Heh. Problemow z instalacja ciag dalszy. Instaluje wedlug: https://newbie.linux.pl/?id=article&kategoria=4&show=61. Przy probie zaladowania modulow wystepuje blad:
[[email protected] tmp]# /sbin/modprobe snd-pcm-oss
FATAL: Error inserting snd_pcm_oss (/lib/modules/2.6.5-1.358/kernel/sound/acore/oss/snd-pcm-oss.ko): Unknown symbol in module, or unknown parameter (see dmesg)
[[email protected] tmp]# /sbin/modprobe snd-seq-oss
WARNING: Error inserting snd_seq (/lib/modules/2.6.5-1.358/kernel/sound/acore/seq/snd-seq.ko): Unknown symbol in module, or unknown parameter (see dmesg)
WARNING: Error inserting snd_seq_midi_event (/lib/modules/2.6.5-1.358/kernel/sound/acore/seq/snd-seq-midi-event.ko): Unknown symbol in module, or unknown parameter (see dmesg)
FATAL: Error inserting snd_seq_oss (/lib/modules/2.6.5-1.358/kernel/sound/acore/seq/oss/snd-seq-oss.ko): Unknown symbol in module, or unknown parameter (see dmesg)


OSS i ALSA wkompilowane w jadro jako moduly. Kernel: 2.6.5-1.358

Wyciag z dmesg:
snd_pcm_oss: Unknown symbol snd_verbose_printk
snd_seq: Unknown symbol snd_verbose_printk
snd_seq_midi_event: Unknown symbol snd_seq_expand_var_event
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_enqueue
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_set_queue_tempo
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_delete_kernel_client
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_dispatch
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_enqueue_blocking
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_verbose_printk
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_free
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_no_status
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_event_port_detach
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_new
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_decode
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_create_kernel_client
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_write_poll
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_encode_byte
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_ctl
snd_pcm_oss: Unknown symbol snd_verbose_printk

(...)
snd_pcm_oss: Unknown symbol snd_verbose_printk
snd_pcm_oss: Unknown symbol snd_verbose_printk
snd_seq: Unknown symbol snd_verbose_printk
snd_seq_midi_event: Unknown symbol snd_seq_expand_var_event
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_enqueue
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_set_queue_tempo
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_delete_kernel_client
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_dispatch
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_enqueue_blocking
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_verbose_printk
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_free
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_no_status
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_event_port_detach
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_new
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_decode
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_create_kernel_client
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_write_poll
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_encode_byte
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_ctl
snd_seq: Unknown symbol snd_verbose_printk
snd_seq_midi_event: Unknown symbol snd_seq_expand_var_event
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_enqueue
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_set_queue_tempo
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_delete_kernel_client
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_dispatch
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_enqueue_blocking
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_verbose_printk
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_free
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_no_status
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_event_port_detach
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_new
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_decode
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_create_kernel_client
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_write_poll
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_encode_byte
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_ctl
snd_pcm_oss: Unknown symbol snd_verbose_printk
snd_seq: Unknown symbol snd_verbose_printk
snd_seq_midi_event: Unknown symbol snd_seq_expand_var_event
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_enqueue
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_set_queue_tempo
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_delete_kernel_client
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_dispatch
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_enqueue_blocking
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_verbose_printk
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_free
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_no_status
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_event_port_detach
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_new
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_decode
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_create_kernel_client
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_write_poll
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_midi_event_encode_byte
snd_seq_oss: Unknown symbol snd_seq_kernel_client_ctl

18.07.2004
01:07
smile
[141]

slowik [ Legend ]

a zaladowales wszystkie wymagane moduly ?? bo jesli czasami tego nie zrobisz to sypie takimi bledami ....
laduj moduly od konca

18.07.2004
11:06
[142]

@[email protected] [ ]

slowik ---> No wkompilowalem Verbose initialisation, Persistent DMA buffers i wszystko co ma zwiazek z VIA i via8233 powinno dzialac. Nastepnym razem chyba wkompiluje wszystko co jest w Sound.

18.07.2004
13:21
[143]

Werter [ 1488 ]

@[email protected] --->
rozwiązanie twojego problemu (wygląda na to, że skuteczne, sam nie mam jak sprawdzić, bo nie uzywam kernela 2.6) znalazłem w ~1 minutę używając groups.google.pl, polecam ci to samo.

27.07.2004
17:15
smile
[144]

@[email protected] [ ]

Czy istnieje odtwarzacz radia internetowego (cos jak XMMS) dla srodowiska tekstowego?

27.07.2004
17:17
[145]

Genzo [ Konsul ]

@[email protected] => Mplayer

Pozdrawiam

30.07.2004
11:53
[146]

Atreus [ Senator ]

Witam!
Czy ktoś mi pomoże z Knoppix 3.4 (czyli najnowsza wersja)? W Nero nagrywam plik obrazu i wszystko jest ok. Ustawiam w Biosie First Device Boot jako CDROM. Uruchamiam kompa, napis Boot from ATAPI CDROM i... Trwa uruchamianie systemu Windows. Czyli Knoppix nie chce startować.

Płyta uruchamia się pod Windows otwierając stronę zagraniczną Knoppixa i nic więcej. Szukałem programu rawrite, ale jego nie ma na płycie.
Mam WinME i sprzęt raczej powinien być zgodny z linuxem :)

30.07.2004
12:04
smile
[147]

slowik [ Legend ]

to nie jest wina pc'ta po prostu sprawdz czy obraz iso jest bootowalny jesli jest to mozliwe ze nie tak nagrales ...

niezaleznie od dystrybujcji iso musi po wypaleniu byc bootowalne (takie robia :-) )

30.07.2004
12:20
[148]

Atreus [ Senator ]

A da się zrobić z płyty już nagranej bootowalną? Chyba nie. Więc od nowa. W Nero to CD-ROM (startowy) ? Jeśli tak, to co ustawić w zakładce Opcje startowe? Według artykułu "Bootowalne CD" z CDRInfo, jako Plik obrazu trzeba wybrać obraz dyskietki startowej (stworzony przez WinImage), Rodzaj emulacji to Emulacja dyskietki 1.44MB i nagrywamy. Efekt? Nadal Knoppix nie chce się uruchomić.

30.07.2004
12:36
smile
[149]

Eliash [ Generał ]

Też się pochwalę.
Uruchomiłem neostradę na Fedorze 2 + routing.
Teraz ustawiam statyczny adres na xxxxxx.hopto.org (Te xxxxx muszę jakieś wybrać)

Czyż nie jestem wspaniały? :)

30.07.2004
14:56
smile
[150]

slowik [ Legend ]

Atreus===>to iso musi byc samo w sobie bootowalne ... sciagniej se program ultraiso i sprawdz rodzaj tego iso bo moze zasssales obraz ktory nie jest bootowalny

Eliash===>no nic w tym trudnego nie ma tylko troche trzeba posiedziec .... ;-) w kazdym razie nie kazdy to umie ;-)

04.08.2004
23:03
smile
[151]

@[email protected] [ ]

Mam problem z automatycznym zamykaniem systemu (Aurox 9.2, kernel 2.4.20-20.9).
Kompilowalem jadro wedle wskazowek na: https://tinyurl.com/6yzup. Sterowniki amp zaladowane.
Po wpisaniu: apm -v pojawia sie: APM BIOS 1.2 (kernel driver 1.16)
AC on-line, no system battery; czyli jest dobrze. Jednak mimo stosowania komend: halt -p, poweroff, poweroff -p system nie zamyka sie, ale zatrzymuje na napisie: Power down.
Zaznacze, iz szukalen na grupach dyskusyjnych watkow, ktore mialy w tytule: automatic shutdown computer in linux, jednak przedstawione tam rady nie pomogly.

Czy ktos ma pomysl jak zmusic sprzet do zamykania sie?

04.08.2004
23:10
[152]

slowik [ Legend ]

z tego co wiem to trzeba miec wkompilowane power menagment czy jakos tak w jadro i wtedy bez zadnych problemow sie powinien wylaczyc

*ctr+alt+del powoduje uruchomienie sie ponownie

05.08.2004
10:47
[153]

@[email protected] [ ]

slowik ---> Owszem, powinien sie wylaczyc, ale nie robi tego. Natomiast ctrl+alt+del dziala :)
Zmienilem APM na ACPI, ktore rowniez jest prawidlowo zaladowane, jednak komputer jak poprzednio zatrzymuje sie na Power down
[[email protected] adam]$ dmesg | grep ACPI
BIOS-e820: 000000000fff0000 - 000000000fff3000 (ACPI NVS)
BIOS-e820: 000000000fff3000 - 0000000010000000 (ACPI data)
tbxface-0099 [01] Acpi_load_tables : ACPI Tables successfully loaded
ACPI Namespace successfully loaded at root c036ab60
ACPI: Core Subsystem version [20011018]
evxfevnt-0081 [-23] Acpi_enable : Transition to ACPI mode successful
ACPI: Subsystem enabled

05.08.2004
11:00
smile
[154]

slowik [ Legend ]

@[email protected]===>hymm u mnie tak pc't wylaczal sie kiedy mial zasilacz w standardzie at (stary juz troche ..) pozatym mozesz zobaczyc w biosie czy masz aktywne power .... mozliwe zxe to akurat tam jest

05.08.2004
17:20
[155]

@[email protected] [ ]

Niestety. Power.. w BIOSie jest aktywne. Po wylaczeniu, efekt jest nastepujacy:

[[email protected] adam]# dmesg | grep ACPI
ACPI: System description tables not found
ACPI: System description table load failed


Co ciekawze, jakis czas temu na tym komputerze, z tym systemem i tym jadrem wylaczanie dzialalo. Czemu teraz nie dziala, mimo takich samych jak poprzednio ustawien, nie mam pojecia.

05.08.2004
17:24
smile
[156]

slowik [ Legend ]

hymmm jesli tak piszesz to napewno jakas inna konfiguracje masz moze byc inna jedna linijka i poszlo ...

bo jesli wczesniej dzialalo i to teraz powinno

bo w biosie sam power menager ma wiecej opcji nizeli wlacz i wylacz ;-)

05.08.2004
20:32
[157]

@[email protected] [ ]

slowik ---> Wtedy robilem step by step wedlug manuala na stronie, ktora podalem wyzej, teraz tez. Takze nie mam pojecia co moglo pojsc nie tak.

05.08.2004
20:51
smile
[158]

slowik [ Legend ]

@[email protected]===>ja z manualna zaczynam korzystac kiedy juz sam nie wiec co zrobic :-)

05.08.2004
21:14
[159]

@[email protected] [ ]

slowik ---> Ale czasem nawet manual niiewiele pomoze :) Na przyklad mecze sie juz zdwie godziny jak ustawic w aterm przezroczyste tlo :)

05.08.2004
22:39
smile
[160]

slowik [ Legend ]

@[email protected]===>heh ... ja to zrobilem w 5 minut ... odpale raz i podam ci gdzie to jest :-)

05.08.2004
22:47
smile
[161]

slowik [ Legend ]

nowa czesc zalorzylem bo ta juz spora sie zrobila :-)

05.08.2004
23:05
smile
[162]

slowik [ Legend ]

no to tutaj odpowiem :-)

settings/schema/transparent console przynajmniej u mnie tak jest :-)

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.