
Bukary [ Generaďż˝ ]
Petycja w sprawie Thief: Deadly Shadows - pomóżcie!
Jak zapewne wiecie, powstaje kolejna część przygód Garretta, zatytułowana Thief: Deadly Shadows (www.thief3.com), która ukaże się najprawdopodobniej w maju lub czerwcu 2004 roku.
Zdaje się, że wydawca gry, firma Eidos, nie planuje w chwili obecnej udostępnienia graczom żadnej postaci SDK (Software Development Kit). Gdy w styczniu bieżącego roku przerwana została w końcu cisza medialna wokół T:DS, jedno z pierwszych pytań zadanych przez graczy dotyczyło właśnie tego, czy wraz z grą wydany zostanie edytor misji. Null, członek zespołu pracującego nad T:DS, odpowiedział m.in. na forum dyskusyjnym Ion Storm Austin: "Ta decyzja w pełni należy do Eidosu i nie sądzę, byśmy przed wydaniem gry poznali odpowiedź na to pytanie. Jestem przekonany, że jeśli środowisko fanów uzna tę sprawę za dostatecznie ważną, wówczas zgromadzi się i wspólnie wyrazi własną opinię".
To właśnie mamy zamiar zrobić. Powstała zatem skierowana do Eidos petycja, ktorej treść przedstawiam poniżej w tłumaczeniu (https://www.petitiononline.com/t3editor/petition.html):
**************************************************
PETYCJA
HISTORIA
Gra Thief: The Dark Project została wydana przez Eidos w 1998 roku, zbierając niemal wszędzie pochwalne recenzje. Stała się typowym przykładem przeboju, który pozostawał przez pewien czas w "uśpieniu", powoli skupiając wokół siebie zbiorowość graczy o pokrewnych upodobaniach. Na prośbę tej powiększającej się wciąż społeczności projektanci z Looking Glass Technologies udostępnili kilka miesięcy później wewnętrzne narzędzie do tworzenia poziomów gry, tj. edytor o nazwie DromEd. Stopniowo zaczęły się pojawiać budowane przez fanów misje (Fan Made Missions, FMMs).
Na płycie CD z kolejną odsłoną gry, zatytułowaną Thief 2: The Metal Age (2000), umieszczono zaktualizowaną wersję DromEda, co wskazywało na popularność i sukces pierwszego wydania. Wraz z rosnącym powodzeniem gry rozwijała się gildia projektantów i pojawiały się nowe misje.
TERAŹNIEJSZOŚĆ
Do chwili obecnej powstało ponad 350 FMMs dla Thiefa 1 i 2. Ich liczba, pięć lat po wydaniu pierwszej gry, wciąż rośnie.
PRZYSZŁOŚĆ?
Uzyskaliśmy informację od ION Storm Austin, projektantów gry Thief: Deadly Shadows, że decyzję o ewentualnym wydaniu narzędzi do edycji poziomów powziąć może jedynie Eidos. Społeczność twórców misji do Thiefa jest jedną z największych i najbardziej produktywnych grup tego rodzaju w historii gier komputerowych. Co więcej, jeden z jej członków, David "Sledge" Riegel, pracuje teraz w zespole projektantów gry Thief: Deadly Shadows w Ion Storm Austin. Z tych właśnie względów zwracamy się z prośbą, by Eidos zgodziło się - w porozumieniu z Ion Storm Austin - udostępnić graczom edytor lub SDK (Software Development Kit).
Z punktu widzenia Eidosu korzyści płynące z takiego posunięcia byłoby wielorakie:
1) Gest dobrej woli.
Od chwili ukazania się Thiefa aż po dzień dzisiejszy wielu członków społeczności przyczyniło się i przyczynia do promocji związanych z nim produktów. Jeśli nawet pominiemy FMMs, wspomnieć należy o niezwykłym zbiorze dzieł fikcji literackiej, sztuki, muzyki i poezji, który stworzony został przez osoby związane ze środowiskiem Thiefa. Aby zobaczyć przykłady ich twórczości, wystarczy zajrzeć na stronę: www.thief-thecircle.com/fanworks/.
2) Wyższe wskaźniki sprzedaży i przedłużona obecność produktu w sklepach.
Jest rzeczą oczywistą, że im więcej gra ma do zaoferowania, tym większe zainteresowanie wzbudzi u potencjalnych nabywców. Jak już wspominaliśmy, istnieje ponad 350 dodatkowych poziomów do dwóch pierwszych części Thiefa: wiele z nich jest wyjątkowych, a niektóre przewyższają zapewne swoją jakością oryginalne misje Looking Glass. To właśnie wsparcie, poświęcenie i ciężka praca ludzi, którzy tworzą owe dodatki, przyczyniła się w znacznej mierze do tego, że dwie pierwsze gry sprzedają się nadal.
3) Podtrzymanie i przedłużenie promocji produktów związanych z Thiefem.
Przez fora, grupy i listy dyskusyjne przetoczył się, nawet w trakcie niedawno przerwanej ciszy medialnej, szereg żywych i długich dysput na temat gry. Znaczna ich część skupiała się wokół nieprzerwanego strumienia fanmisji. Dzięki temu kolejna odsłona Thiefa zostanie wydana dla pozytywnie nastawionej i dynamicznej grupy nabywców; również kolejne części Thiefa lub gry o podobnych charakterze mogłyby na tym zapewne skorzystać.
4) Rozgłos medialny.
FMMs pojawiały się na płytach CD dołączanych do magazynów o grach. Liczne FMMs czy związane z Thiefem projekty - jak np. Thievery (www.thieveryut.com) - przyciągnęły ponadto, rzecz niezwykle cenna, uwagę szeroko pojętej branży czasopism o grach komputerowych.
Koszty, jakie poniosłoby Eidos, są minimalne: narzędzia edytorskie musiałyby zapewne zostać przygotowane (zespolone) dla celów udostępnienia, należałoby również sporządzić podstawową dokumentację. DromEd nigdy nie był oficjalnie objęty pomocą techniczną Eidosu i nie oczekujemy, że w tym przypadku będzie inaczej.
Nawet wykorzystując stosunkowo niestabilne i niekompletne edytory wydane z Thiefem 1 i Thiefem 2, utalentowani członkowie społeczności byli w stanie wytworzyć dzieła budzące podziw. Prosimy jedynie o dostarczenie narzędzi, które nadal pozwolą nam czynić cuda.
**************************************************
Chciałbym zwrócić uwagę na to, że nie mamy tutaj do czynienia z kolejną bezużyteczną petycją. Dlaczego? Z dwóch co najmniej powodów:
A) DromEd został udostępniony właśnie ze względu na wystosowaną przez fanów petycję, której towarzyszyła pierwsza fanmisja, "Gathering at the Bar", stworzona przy pomocy udostępnionego na próbę edytora. I tym razem petycja jest gotowa, zaś o umiejętnościach fanów świadczy 350 FMMs.
B) Cała kampania na rzecz wydania edytora poziomów składa się niejako z dwóch etapów. Po pierwsze, zbierane są podpisy pod powyższą petycją, którą - przypominam - znajdziecie pod adresem: https://www.petitiononline.com/t3editor/petition.html. Po drugie, przygotowana została skrócona wersja owej petycji. Przybrała ona formę listu do Paula Baldwina, pracownika Eidosu, w którego gestii leży ewentualna decyzja o podjęciu działań mających na celu udostępnienie SDK. List znajdziecie pod następującym adresem: https://www.thiefpetition.com/docs/sdklett.rtf. Można go wydrukować i wysłać do P. Baldwina, najlepiej tak, aby dotarł do jego biura między 5 i 9 kwietnia. A oto adres:
Paul Baldwin
VP of Marketing
Eidos Interactive
651 Brannon St.
3400 4th Floor
San Francisco, CA 94107
A teraz gorąca prośba do wszystkich bywalców forum GOL-a, a zwłaszcza do miłośników Thiefa: jeśli tylko możecie, złóżcie podpis pod petycją (https://www.petitiononline.com/t3editor/petition.html) w sprawie udostępnienia edytora poziomów do gry Thief: Deadly Shadows. Nic w ten sposob nie tracicie, a zyskac możecie wiele: setki nowych fanmisji, które przewyższają nawet jakością poziomy z oryginalnej gry. A wszystko to otrzymacie za darmo dzięki ciężkiej pracy zapaleńców, którzy nie domagają się za setki godzin spędzonych przed monitorem jakiegokolwiek wynagrodzenia! Pomóżcie nam, a my postaramy się dostarczyć Wam wielu godzin wspaniałej zabawy.
Oczywiście, jeśli ktoś może również wysłać list do P. Baldwina, w jeszcze większym stopniu przyczyni się zapewne do ewentualnego wydania SDK. Ale wystarczy nawet, że poświęcicie kilka chwil na złożenie podpisu pod petycją.
O powadze sprawy świadczy również fakt, że wiele for dyskusyjnych i serwisów poświęconych grom zgodziło się już uczynić sprawę petycji tematem "przyklejonym" (Thief Underground, The Circle, Blue's News, RPGDot, NoFrag, Keeper's House, Ion Strom Forum, TTLG forum, The Keep etc.). Zwracam się również z ogromną prośbą do moderatorów i administratora forum GOL-a o "przyklejenie" tego wątku na jakiś czas (jeśli tylko jest to możliwe i nie pozostaje w sprzeczności z regulaminem forum). Z góry dziękujemy za wszelką pomoc!
I kilka ważnych adresów na zakończenie:
1) "Baza" całej kampanii na rzecz udostępnienia SDK: https://www.thiefpetition.com/
2) Wszystkie FMMs i DMs (Demo Missions) do Thiefa 1 i 2 znajdziecie tutaj: https://www.thiefmissions.com/
3) "Siedziba" fanów Thiefa: www.thief-thecircle.com/
4) Forum projektantów T:DS: https://www.ionstorm.com/forum/
5) Polskie forum poświęcone tematyce Thiefa: https://thief-forum.ehost.pl/index.php
Nieskromnie dołączam do tej informacji zrzut z FMM mojego autorstwa.
Timon [ Centurion ]
up

Bukary [ Generaďż˝ ]
Od chwili, gdy zakładałem ten wątek, przybyło już ok. 150 podpisów. :) Teraz jest ich 1134.
Widnieje tam wiele podpisów Polaków, co przypomina o tym, że wśród projektantów misji i fanów Thiefa Polacy stanowią dosyć mocną i widoczną grupę. :)
Mastyl [ Legend ]
Podpisałem sie pod petycja, podbijam tez watek...
LuCaZ15 [ Dirty Sanchez ]
podpisalem sie pod petycja :]

garrett [ realny nie realny ]
jako garrett nie mógł bym inaczej

Bukary [ Generaďż˝ ]
Dziękuję wszystkim, którzy już złożyli podpisy i "podbili" ten wątek! Czekamy na więcej... :)
1144
Radaar [ Konsul ]
Bukary--> z ktorej czesci Thief'a jest ten screen obok Twojego pierwszego postu?
picuś [ Generaďż˝ ]
Oczywiscie dopisalem sie .

Bregan a.k.a. Czapajew [ Senator ]
Podpisałem się. Jako, ze sam uwielbiam Thiefa - nie zaszkodzi :)
Cicha śmierć [ Master of Shadows ]
Podpisałem się... a Thief jest świetny... nawet go mam... oryginalny... dwójkę też;-)
PrEd4ToR [ ››SuperNatural‹‹ ]
mimo ze szczerze jestem ponad tym to dalem i jest 1197 Signatures Total :

Siwy4444 [ Senator ]
Popieram i podpisałem.

Bukary [ Generaďż˝ ]
Dziękuję za kolejne podpisy!
Pod petycją zaczęły się również pojawiać podpisy projektantów Thief: Deadly Shadows! :)
Radaar, ten zrzut pochodzi z mojej fanimisji, "Old Comrades, Old Debts", która jest dodatkiem do Thiefa 2. OCOD powstała jako praca konkursowa (3 konkurs Komaga na misję o określonych wymiarach przestrzennych). I konkurs wygrała... :)
1245

Bukary [ Generaďż˝ ]
1278
Na zachętę załączam nowy zrzut z T:DS

..KmP.. [ Designed by AI ]
Popieram, już się dopisałem. :)

Bukary [ Generaďż˝ ]
1305
I wciąż pojawiają się tam Polacy. :) Oby tak dalej...
cycu2003 [ Senator ]
1307
tez sie podpisalem

brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Szlachetna to inicjatywa, a cel z wszech miar sluszny....
Stawiam swoj podpis pod petycja...

kiowas [ Legend ]
Nikt nie chce zarobic na grze, to zarobia piraci - prosta rzecz.
I zeby pozniej nikt z 'wielkich' nie plakal jakie to zlodziejstwo w Polsce....

Bukary [ Generaďż˝ ]
Coraz więcej...
1408
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
...i tak trzymac
hoop do gory !

Bukary [ Generaďż˝ ]
kiowas napisał:
Nikt nie chce zarobic na grze, to zarobia piraci - prosta rzecz.
I zeby pozniej nikt z 'wielkich' nie plakal jakie to zlodziejstwo w Polsce....
Przepraszam, ale nie rozumiem... Mam dziś chyba zły dzień. ;)
Kto chce zarobić na grze? Dlaczego zarobią piraci?

legrooch [ Legend ]
1429

Bukary [ Generaďż˝ ]
No i przekroczyliśmy półtora tysiąca! :)
1524
Podpisujcie się, miłośnicy Thiefa, podpisujcie!
Wkrótce zacznie się drugi etap kampanii: wysyłanie listów do Eidosu.

zarith [ ]
1525
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Wg mnie ten edytor to jedyna rzecz, ktora moze zapewnic sukces T3...
ps. juz dawno sie podpisalem

Bukary [ Generaďż˝ ]
Rzeczywiście, jeśli T3 okaże się klapą, wówczas będziemu go mogli "poprawić" za pomocą edytora... :)

Judith [ Gladiator ]
Podpisałem się już jakiś czas temu - oby pomogło!

Adamss [ -betting addiction- ]
1576
Dawać, dawać!

Ezrael [ Very Impotent Person ]
1614
Done.

Bukary [ Generaďż˝ ]
Mamy już 1709 podpisów! :)

slavo_cc [ Konsul ]
dodałem swój podpis
1926 Signatures Total

Bukary [ Generaďż˝ ]
Dwa dni temu wysłałem list do Eidosu.
A co do petycji: mamy już 2000 podpisów!

Elum [ Generaďż˝ ]
2000? To chyba niewele. Wątpię czy taką ilością coś zdziałacie. Nie zrozum mnie źle Bukary, życzę Wam żeby petycja podziałała, ale 2000...
Bukary [ Generaďż˝ ]
Elum, w przypadku takiej petycji to wiele.
Gdy LGS/Eidos wydało Thiefa bez SDK w 1998 r., również przygotowano petycję. O ile mnie pamięć nie myli, nie było na niej 2000 tys. podpisów, a otrzymaliśmy DromEda. Oczywiście, wcześniej udostępniono DromEda wybranej grupie osób, bo projektanci nie byli pewni czy fani będą w stanie cokolwiek z nim zrobić. Ale teraz to nie wchodzi w rachubę: setki wyśmienitych fanmisji są wystarczającym dowodem. Poza tym do podpisów pod petycją należy również dodać setki listów, które pojawią się w skrzynce Eidosu między 5 i 9 kwietnia. (Ja już swój wysłałem).
I rzecz najważniejsza: Eidos kocha kasę. A udostępnienie edytora graczom oznacza więcej kasy ze sprzedaży gry (zwłaszcza "długofalowej")...
Jestem w tym przypadku umiarkowanym optymistą.

Bukary [ Generaďż˝ ]
2037 podpisów...
Pojawiły się nowe, interesujące zrzuty z T:DS.
Oto Garrett...

Bukary [ Generaďż˝ ]
A oto zombie (we wnętrzu statku?)...

Bukary [ Generaďż˝ ]
A oto wspaniale wyglądająca rupieciarnia... ;)
Te same zrzuty w wysokiej rozdzielczości znajdziecie tutaj:

Qbaa [ Generaďż˝ ]
2038

Bukary [ Generaďż˝ ]
Dzięki za podpis, Qbaa! :)
Gdyby tylko każdy, kto poświęcił chwilę, żeby zajrzeć do tego wątku, poświęcił też chwilę, żeby się podpisać pod petycją... mielibyśmy edytor w ręku. ;)
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Screeny ladne ale...
1. zombiaki nie sa w ogole straszne
2. dlaczego Garrett ma szrame na oku? Oko co prawda stracil ale nie pamietam zeby go ktos cial
Bukary [ Generaďż˝ ]
1. Pokombinuj trochę z jaskrawością tego zrzutu, a zobaczysz, że z zombiakami wcale nie jest tak źle. ;) Zresztą na zrzucie widać chyba egzemplarz w początkowym stadium rozkładu. A może to w ogóle nie są zombiaki? Może to ludzie zarażeni jakąś chorobą? Cholera wie...
2. Wiktoria "wyciągnęła" Garrettowi oko w dosyć brutalny sposób. Garrett ma szramę (ślad po pazurze/gałęzi Wiiktorii) od czasów T:TDP. :)
_Luke_ [ Death Incarnate ]
2. Wg mnie to blad - wcale tak ta szrama nie powinna wygladac. Doskonale pamietam ten filmik. Ale nie bede sie czepial glupot :)
Bukary [ Generaďż˝ ]
2131 i idzie w górę! :-)
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Bukary --> wiadomo Ci cos blizej o szansach powodzenia calej akcji? Wiem, ze sledzisz zachodnie fora :)

Jam Jest Pawian [ Pretorianin ]
Zrobione
2132 Signatures Total
Bukary [ Generaďż˝ ]
Luke, wiemy już, że Eidos (i główny medager ISA) zdaje sobie sprawę ze stanowiska fanów. Jaka będzie decyzja wydawcy, nie wiadomo....
Ale bądźmy dobrej myśli. Sądzę, że edytor ukaże się wkrótce po wydaniu gry... jeśli tylko gra odniesie sukces...

Bukary [ Generaďż˝ ]
Edit: chciałem, oczywiście, napisać: "manager ISA"... :)

Bukary [ Generaďż˝ ]
Moi drodzy, pojawiły się filmy ukazujące rozgrywkę z Thief: Deadly Shadows. Warto obejrzeć!
IGN:
https://media.xbox.ign.com/media/566/566977/vids_1.html
Filmy w wysokiej rozdzielczości:
https://homepage.interaccess.com/~jmbyrnes