GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

asembler..... HELP!!!!!!!!

19.01.2002
19:03
smile
[1]

bitterman [ Pretorianin ]

asembler..... HELP!!!!!!!!

muszę napisać bardzo "prosty" pr5ogram w asemblerze. problem w tym, ze kompletnie się w nim nie łapię.
mój "ukochany" (&%##) wykładowca przywalil na niewlich temacik po 2 godzinach wprowadzenia w ten język. (mnożenie 2 liczb 8-bitowych ze znakiem bez użycia polecenia MUL,IMUL)

błagam o jakieś linki... (najlepiej z gotowymi przykładami)...
z gory dziękuję za pomoc.

19.01.2002
19:15
smile
[2]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

to moze daj lepiej adres e-mailowy swojego wykladowcy. Napuszcze na niego znajomych programistow, ktory wytlumacza panu, ze asemblera sie juz nie uzywa :))

19.01.2002
19:23
[3]

bitterman [ Pretorianin ]

jemu nie da się nic przetlumaczyć.... to jeden z tych co mają klapki na oczach.

19.01.2002
19:26
[4]

KinSlayer [ Demon Hunter T ]

a co to jest assembler? ... zartowalem :-))) wspolczucie bitterman!

19.01.2002
21:41
[5]

tymczasowy9122 [ Junior ]

Witamos Tochę wyszedłem z wprawy,ala coś na poczekaniu wymęczyłem nie wiem czy to działa bo nie mam tu też żego compilaani za dużo czasu.Ahh nie pamietam jak jest z liczba ujemną zdaje się że to ostatni bit w bacje?.Ten kodzik nie uwzględnia znaków;).Musziałbym zerknąć do dokumentacji.Jeśli nic więcej nie wymyślisz to napisz do mnie, może się lepiej przygotuję? NudYmaN la db 0 ; to są nasze liczby lb db 0 mov al.la mov ah,lb sub dl,dl tutaj: add dl,al dec ah jnz tutaj wynik jest w dl Pozdrawiam

19.01.2002
23:14
[6]

fifalk [ fifalkowiec ]

bitterman --> zupelnie nie na temat, ale gdzie sie podzial twoj przydomek :)

20.01.2002
00:33
[7]

m6a6t6i [ hate me! ]

Iceman 416th EU -> jak to sie nie uzywa?! dobre.

20.01.2002
12:55
[8]

bitterman [ Pretorianin ]

dzieki NudYmaN!!!!! fifalk ---> ukradli mi ;)

20.01.2002
14:30
[9]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

m6a6t6i==> pokaz mi programistow ktorzy w pracy zawodowej (nie mowie o zabawach, checi sprawdzenia sie lub wprowadzania poprawek do starych programow) uzywaja asemblera.

20.01.2002
16:53
[10]

shard [ Pretorianin ]

Iceman -> bardzo sie mylisz. sa programy ktore wymagaja pozadnej optymalizacji (zarowno predkosci jak i zuzywanych zasobow systemowych) i tam assembler nie ma rownych. owszem, do typowych okienkowych aplikacji raczej sie nie uzywa, ale do specjalistycznych tak. Rowniez w engine'ach do gier uzywa sie czasem assembler'a. drivery pisane sa czesto (a raczej przewaznie) w assemblerze.

20.01.2002
17:45
[11]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

Byc moze sie myle ale powiem tak. mam kilklu znajomych programistow piszacych aplikacje dla najrozniejszych systemow poczawszy od zwyklych okien (NT, w2000) pracujacych na zwyklych maszynach domowych (Athlony, Pentium itp), a skonczywszy na systemach UNIXowych na platformach opartych na wieloprocesorowych Alphach. Nie sa to raczej zwykle aplikacje, bo w zazwyczaj sluza do celow kontroli technologii np elektrocieplowni czy systemow grzewczych. Zaden z nich nie korzysta z asemblera. Co do enginow. tak patrzac sobie na najnowsze gry mam powazne watpliwosci czy oni w ogole uzywaja debugerow :) Optymalizacja w enginach do gier jest zadna. Drivery coraz czesciej (o ile nie wylacznie) pisze sie w jezykach wysokiego poziomu, z jednej prostej przyczyny: sa standardowe biblioteki ktore dane urzadzenie musi obslugiwac i pod tym katem pisane sa tego typu rzeczy.

20.01.2002
18:20
smile
[12]

Iceman 416th EU [ Konsul ]

Poza tym zupelnie abstrachujac od tego czy asembler jest czy nie jest stosowany. Czy ktos widzi jakis glebszy sens w tym, zeby temat asemblera zazanczyc na 2 godzinach, a potem rzadac od kogos napisania czegos w nim? Niech zyja swiatli wykladowcy ;-)

20.01.2002
18:23
[13]

m6a6t6i [ hate me! ]

iceman -> wiekszosc ukladow mikroprocesorowych programuje sie w assemblerze vide odtwarzacze video etc. tak samo jest np. z gameboyem. assembler zyje :) yeah, a co do windows i unix to fakt. tu sie uzywa obecnie praktycznie tylko c++ (lub javy).

20.01.2002
20:39
[14]

shard [ Pretorianin ]

Iceman -> owszem nie wszyscy uzywaja assembler'a ale jednak :) m6a6t6i ma racje - na gameboy'a pisze sie w assemblerze (chociaz widzialem na sieci kompilator c na gameboy'a :). Assembler nie jest tak wygodny (chociaz zalezy dla kogo) jak jezyki wyzszego poziomu, ale warto sie go pouczyc chociazby z jednej przyczyny (nawet jesli nigdy sie go nie bedzie uzywac) - pozwala/pomaga zrozumiec na czym polega program. pozniej, piszac juz w c/c++, wiadomo ktory kod moze byc szybszy. latwiej sie domyslec roznych rzeczy. oczywiscie nie pod przymusem szkolnym, tylko wlasnej woli (przymus BARDZO zniecheca do czegokolwiek ;) Co do driverow: co rozumiesz przez obslugiwanie standardowych bibliotek? przeciez to ze driver jest pisany w assembler'ze nie oznacza ze nie potrafi sie komunikowac z biblioteka c/c++ :) Zajrzyj do zrodel Quake'a - tam tez jest asm :) Wszedzie gdzie sa ograniczone zasoby a duze wymagania od softu warto optymalizowac kod. Gameboy, male komputerki w stylu PALM itp... bitterman -> jesli chcialbys dowiedziec sie czegos wiecej o assembler'ze polecam "Zrozumiec Asembler" Jeff'a Duntemann'a. na poczatek ;]

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.