Ghost2 [ Panzerjäger ]
Close Combat i okolice...# 77
Witam wszystkich na stronie fanów i maniaków serii gier taktycznych czasu rzeczywistego z pod znaku CLOSE COMBAT. Poznasz tutaj grupę ludzi o umysłach zmąconych wojną, weteranów z najróżniejszych frontów największej z wojen. W niezliczonych opowiadaniach i raportach z pierwszej linii, tak rzeczywistych iż poczujesz zapach spalonego prochu, odnajdziesz w sobie duszę żołnierza i kto wie...może ruszysz z kompanią wiernych przyjaciół na wspólny bój. Może myślisz sobie teraz "co wy wiecie o Bastogne, Normandii czy Stalingradzie?", a ja ci powiem że my tam kiedyś byliśmy...
Ogólnych rozkazów brak jak na razie brak - nadal... :-D Wojsko się zlekka nudzi... :-D
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Janko! Kampania LSSAH zacina się po czwartej, albo na czwartej kolejnej bitwie. Wstawiłem inną mapę na miejsce tego felernego "Lingvrs", ale to na razie nic nie pomogło. Odpaliłem następną kampanię, szlak bojowy dywizji "Das Reich", ta wykazała jak na razie brak mapy "Yelnia2". Tę mapę akurat miałem, więc ją dołożyłem do "maps" i gram dalej. Nie powiem, jest hardcore'owo, ale jakoś sobie radzę, a doszedłem już do Dniepru.
Ward [ Generaďż˝ ]
cze wam
mam pytanko - wcześniej ktoś mapisał o klawiaturze w CC ale nie mogę tego doszukać
zapytam raz jeszcze jaki klawisz pokazuje zasięg głosu dowódcy bo ma to chyba wpływ na morale.
Może i inne skróty klawiatury ktoś przypomni - i na koniec, czy do wszystkich części są one takie same ?
stary [ ZiP ]
zasięg głosu - spacja
Mackay [ Red Devil ]
Ctrl + 1,2,3,4,... ===> przydzielanie zaznaczonej jednostki/jednostek pod skrot klawiaturowy
Z ===> move
X ===> move fast
C ===> sneak
V ===> fire
B ===> smoke
N ===> defend
M ===> ambush
spacja ===> zasieg dowodcy
Shift + Z/X/C ===> tworzenie "waypointow" kolejno dla move/m.fast/sneak
to chyba wszystkie
w CC1/CC2 dzialaja chyba tylko same literki od Z do M
od CC3 do CC5 - wszystkie
Ward [ Generaďż˝ ]
dzięki mackay, dzięki stary
aż dziwne że stukałem po wszystkich klawiszach a po spacji ani razu :->
to jeszcze zapytam o drobnostkę na którą nigdy nie zwracam uwagi bo nie wiem jakie to ma znaczenie. Pod F7 mam dokładne dane jednostki , uzbrojenie i zapasy amo, ale co obrazują te kolorowe słupki na dole listwy (na środku) i co pokazują liczby 2,4,8,16,32,64 przy tych kolorowych słupkach ?
stary [ ZiP ]
liczby pokazują odległość, a słupki siłę ognia odpowiednio ppanc i przeciw piechocie. Najlepiej zobaczysz to na drużynie piechoty posiadającej Pzfausty (porównaj na początku tury oraz po wystrzelaniu wszystkich głowic faustów...)
zurek16 [ Pretorianin ]
Ward => Liczbe pomnoz oczywiscie przez 10 ;)
A tutaj macie link do programiku ktory tworzy liste map do danych operacji (dosowy)
janko [ Konsul ]
Jakby to, żeby ten, tego, po kolei i z sensem. No to zakupiłem dziś za 39 zł MOHAA w Media Markcie, zainstalowałem (Lim, Twoja płyta musiała być walnięta bo tu instalacja poszła bez mrugniecia powieką), odpaliłem (znowu Lim - Twoje obawy o kartę były niepotrzebne, wszystko chodzi jak ta lala), pouczyłem się i pograłem... no i jestem trochę wcięty, czy tez wgnieciony w krzesło. Niezłe, kudre, niezłe to jest, godzina walki i człowiek jest wymordowany jak po całym dniu w robocie. To coś zupełnie innego niż cc - tam siedzisz sobie na chmurce i dyrygujesz biednymi soldatami a tu w każdej chwili możesz złapać kulkę. Najlepszą rekomendację dała tej grze moja żona, która niemal zeszła śmiertelnie ze śmiechu gdy zobaczyła jak uchylam się (siedząc przed ekranem) od kul wroga. No, niezłe, całkiem ten tego...
olivier [ unterfeldwebel ]
JANKO!!! GDZIEŚ TY BYŁ PRZEZ TE KILKA LAT SIEDZNIA PRZED KOMPUTEREM??!
A poważnie to takie świeże podejście do Medala musi być bardzo traumatyczne, ach chciałbym to przeżyć jeszcze raz..Do tego jeśli podoba ci się Medal to kup Call of Duty, tam dopiero zobaczysz, jedyne 89 złoty w Media.
Lim [ Senator ]
drogi janko ---> moja płyta walnięta nie była bo z niej zainstalowałem medala na którym jeszcze wczoraj grałem. Mam taki (nudny) zwyczaj że zanim kupię kopertę , znaczek i nadam olkejoną taśmą przesyłkę na poczcie to sprawdzam co wysyłam po po co w innym przypadku komuś coś obiecywać a wysyłać ,,niewiadomoco''
aaaale
1. coś mogło posadzić dupsko na przesyłce gdzieś podrodze do Ciebie
2. mogłęm nagrać ją (grę) zbyt szybno jak na odczyt twojego CD (znam ten objaw z mojego CD x 32 który odczytuje pół godziny nowo nagrane płytki)
3. to nędzny pitat i za jego działanie na ,,innych'' kompach nie daję głowy ...
4. mogło się stać to i owo ale problem jest mały bo masz orginalnego Medala a nie nędznego pirata i to mnie cieszy :):)
ps. co do Twojej płyty gł. to nie ja jeden miałem obawy (rozmawiałęś z ,,kimś'' chyba wcześniej) jak widać nieuzasadnione. Zwracamy honor :D
podsumowując - cieszy mnie że mozesz grać w medala - do zobaczenia na serwerkach (o ile masz dostęp do sieci teraz:)
Lim [ Senator ]
dzień-doberek , kto rano wstaje temu bozia daje ;)
gdzieś mi wczoraj wyparowało najważniejsze zdanie do Janka - witaj w klubie fanów medala :)
Zapytam : ta płytka od Mac'a (z CC2) ma mieć wartość tylko sentymentalną czy przyda się do ,,czegoś'' jeszcze ?
janko [ Konsul ]
Oj, Lim, nie obrażaj się, napisałem to informacyjnie a nie po to by wytykać. Jesli Cię dotknąłem - przepraszam. Liczą się chęci a te miałeś szczere i wspaniałe. Z płytką mogło się stać wszystko, chrzanić... i tak w odwecie wysłałem Ci moda SS bez połowy map ;o DDD.
Nawet się cieszę, że kupiłem oryginał (wersja classics) bo mam książeczkę, którą można poczytać w tzw. wolnej chwili. Cztery dychy to nie majątek (jest jeszcze wersja specjal, czy gold, nie pamiętam ale to kosztuje grubo ponad stówę, co tam jest, u diabła, pancernikiem można sterować???). Gra jest dobra i coraz lepsza gdy dochodzi się do jako takiej sprawności w obsłudze Paula czy jak mu tam (dziś dwa razy udało mi się zabić siebie granatem). Naprawdę podoba mi się sterowanie postacią - proste i naturalne, pamiętam zawsze wkurzało mnie sterowanie w takich grach, jakaś popieprzona kombinacja dziesięciu klawiszy, na numerycznej było trudno a na klawiaturze notebooka to zapomnij.
Co do grania na serwerkach to na razie nie bo poza ogólnym zachwytem prezentuję poziom, mówiąc oględnie, podstawowy więc po co miałbym się pętać między starymi lisami. A poza tym i tak nie mam porządnego dostępu do sieci.
Olivier - COD mnie kusi bo tam jest Stalingrad. Na razie pogram w MOH (oj, cc pójdzie w odstawkę na jakiś czas, chyba że wyjdzie mod stalingradzki) a potem pewnie kupię COD, może do tego czasu potanieje.
I na marginesie - niech żyje strzelanie z MG42!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
T_bone [ Generalleutnant ]
Haha tak Janko niech żyje strzelanie z Mg-42 :D
Widać że Olivier czuje tą broń hihi--->
olivier [ unterfeldwebel ]
Wow Bone, to mocno stary screen, nieźle wyszedłem w sumie:) Dziś odkurzyłem pewną produkcję, swego czasu zacząłęm ją na najwyższym poziomie trudności ale przyznam się szczerze że utknąłem, teraz gram na poziomie ciut niższym, kto wie może znowuż utknę choć vc już nie strzela jak wtdey na poziomie strzelców wyborowych. No i stara dobra radziecka broń rządzi, chińczycy i rosjanie opróżniali magazyny i mamay naganta, mamy pepesze hehe...
T_bone [ Generalleutnant ]
Olivier---> Haha wyobraź sobie że chyba 4,3 tygodnie dostałem w swoje ręce dodatek do Vietconga pt. Fist Alpha...dodałem kilka patchy i zacząłem grać po sieci ;D W sumie było fajnie ale bez wodotrysków (ta gra ma różne małe, dziwne, irytujące niedoróbki) z braku czasu zaniechałem grania w to.
P.S W jednej z misji w dodatku prowadzi nas pewien wietnamczyk z wioski o wdzięcznym imieniu.....Lim :DDD
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Janko! Popycham dalej kampanię dywizji das Reich i doszedłem na wysokość operacji "Tajfun". Obok tych brakujących w spisie map, które wymieniłeś (Lingvrs, Meuse2, Ouzon, Mamayev), ujawniły się dalsze (Lvov1s, Kallrivr, Vistul3w, Moscow1F) i pewnie :-D nie są to ostatnie.
Poza tym gra toczy się do przodu bez większych trudności, a starcia zdarzają się hardcore'owe. W pewnej chwili sowiecki T-28 wjechał między budynki, gdzie czekał w zasadzce StugIII, który mu przypaskudził w bok pociskiem przeciwpancernym. Ci z załogi sowieckiego "T", którzy przeżyli i wydostali się na zewnątrz, zostali "zgrillowani" przez pionierów siedzących w pobliskim budynku... :-p Sprzęt niemiecki sprawuje całkiem przyzwoicie, szczególnie 5cm PAK, które kasują większość sowieckich czołgów (wyjąwszy KV-2). Od której kolejnej potyczki Sowieci wystawiają za każdym razem do walki silną grupę pancerną, która bez większego trudu mogłaby rozjechać przeciwnika, ale ich dowódca (komputer...) głupieje i nie wie, jak wykorzystać taki potencjał.
U-boot [ Karl Dönitz ]
Witam
T_bone --> czy słyszałes coś ostatnio na temat modu Stalingrad ??
Pozdrowionka
T_bone [ Generalleutnant ]
U-boot----> Narazie cisza.
Z innych wiadomości....wczoraj zhackowano CSO ;D Heh naprawde hakerzy nie mają chyba co robić ;P Ale dziś już stronka wróciła :)
Hmm a na jaki mody powinniśmy czekać oprócz moda Stalingrad ?? Niech pomyśle...
Italy CC5--> Ostatnio wznowiony (tworzony przez jedną osobę) mod będący w wysokim stanie zaawansowania prac, widać że będzie dopracowany nie gorzej niż GJS. Osobiście nie moge się doczekać na walki we Włoszech (będzie strona Polska).
Red Sun, Red Star---> Haha "wojna' ZSRR przeciw Japonii w o ile się nie myle 1939r widać po screenach że będzie dopracowany (w stylu Winter War) tylko kto będzie chciał w to grać (szczególnie po sieci).
Berlin 1945----> A to nowy mod, jak dla mnie bardzo ciekawy temat. Niestety jego tworca jest już odpowiedzialny za mod Karelia co nie wróży zbyt dobrze pod względem jakości.
Market Garden---> Wiadomo co :) Reaktywowany całkiem niedawno.
Fall Weiss---> Podobno dostaniemy go 1 Września, oby.
Africa 1940 (Włosi) Africa 40-41 (Niemcy)--> Na to chyba czeka Mackay szczególnie na Rommla itp :D
olivier [ unterfeldwebel ]
Buachacha rozumiem ze to screen ze Stalingradu, support team a właściwie pierwszy odział rządzi!
T_bone [ Generalleutnant ]
Buhahah Olivier oczywiście że wiesz że to nie jest screen ze Stalingradu :D To screen z Red Sun, Red Star :P
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Kampfgruppe z dywizji "Das Reich" dotarła do peryferii Moskwy (jest takie fajne angielskie słówko "outskirts"... :-D). Jest coraz więcej zabudowań, więc to pewnie stolica Sowietów... Rosjanie gonią chyba już ostatkiem sił, bo jako sprzęt pancerny posyłają na pole walki głównie czołgi T-28, z którymi nawet Pz-IVD może sobie poradzić.
janko [ Konsul ]
A Mike Powell opanował bunkier na Omaha (na plaży zabity tylko 17 razy, w transzejach pod bunkrami 12 razy, szczególnie dokuczliwy był mg z lewej strony), oraz namierzył dla USAF dwa działa 88 (śmierć 8 razy nie mówiąc o 149 trafieniach). Teraz idzie rozwalić jakieś nebelwerfery...o!!! apteczka!!!
Trochę denerwuje mnie to, że mozna się tak regenerować. Człowiek ma jedno życie, Powell też. Jak zabiją, to kurde koniec, KIA, medal i wdowa, misja failed i trzeba zaczynać od nowa. No i człowiek ciężko ranny (np.3% zdrowia) też nie powinien biegać jak rączy jeleń ale przynajmniej kuśtykać podpierając się handgranatem...
Ale jest fajnie, ponad dziesięć lat temu zagrywałem się wolfem, tym klasycznym. MOH to generalnie to samo tylko lepiej, ciekawiej, bardziej emocjonujaco, efektowniej. Ktoś mi powiedział, że jak chcę taki realizm to jest Hidden & Dangerous. A co na to koledzy eksperci?
T_bone [ Generalleutnant ]
Janko---> W Call of Duty nie ma apteczek (od poziomu weteran) :)
Co do H&D (odnoszę się drugiej części) to owszem gra jest skomplikowana, ma klimat ale jest też niedopracowana (liczne błędy które czasami uniemożliwiały przejście misji bez patchy), niepotrzebnie wsadzono tryb taktyczny, grafika jest nierówna a realizm obrażeń jest na poziomie MoH.
janko [ Konsul ]
Looknijcie na stronkę:
https://www.privates-antiquariat.de/0stalingrad2.htm
Wprawdzie jest w jedynym słusznym języku ale warto.
J.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Specjalny kriegskorrespondent z 2 SS PzGrDiv "Das Reich" przesłał wreszcie wiadomości spod Moskwy. Oto wynik zaciętej potyczki na peryferiach Moskwy, przerwanej przez zapadające ciemności (upływ czasu... :-D).
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Spod Moskwy donoszą... (!) - nasze oddziały opanowują peryferie Moskwy, przełamując sowiecki opór. Na screenie widać efekt potyczki między sowieckim T-28 i niemieckim Stug-iem III. Sowiecki tank chyba się nieco "zagalopował" bez wsparcia piechoty. Miał kłopoty z obróceniem się na wąskiej uliczce. Zarobił co najmniej dwa pociski p-panc w burtę. Załoga straciła ducha bojowego (zabrakło NKWD z tyłu...? :-D) i poddała się drużynie pionierów...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Walka jest b.zacięta, a postępy - niewielkie. Sowieci kontratakują, ale bez większego powodzenia. Wywiad twierdzi, że to z braku oddziałów "zaporowych"... W każdym razie sowiecki kontratak został odparty.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Janko! Na zakończenie chciałbym Ci poddać pod rozwagę jedną mapkę z operacji "Tajfun". W sytuacji, o której wspominam ma się odbyć atak z niemieckiej strony, bowiem granica "no'mans land" przebiega wzdłuż tej najbardziej lewej, "pionowej" drogi. Podchodziłem do tej mapki chyba ze cztery razy, za każdą próbą starając się tak rozmieścić jednostki, żeby były jak jak najlepiej ukryte i mogły przy tym jak najbardziej poharatać atakujących. Uwierzysz!? cztery razy zmieniałem rozstaw jednostek i zawsze po pierwszej minucie nie miałem już połowy "piechoty", po tym jak Sowieci rozpoczynali swoje przygotowanie artyleryjskie. Ostatecznie dwie drużyny pionierów poszły do piachu, z trzeciej został tylko jeden żołnierz. Stug wystrzelał całą amunicję, załogi moździerzy poniosły straty, ale Sowieci nie przeszli!
janko [ Konsul ]
Ghost - odniosłem wrażenie, że ten mod ma najmasakryczniejsze barrage ze wszystkiego co widziałem w cc, na dodatek przestawianie ludzi nic nie da bo ogień chyba "śledzi" ich pozycje. Już się do tego przyzwyczaiłem, że jeśli to Rosjanie kładą zaporę ogniową no to nie ma bola, kupa ludzi ginie... jeśli nie stać Cię na te niepotrzebne straty - ustawiaj oddziały jak najgłębiej cofnięte na mapie, wtedy straty są minimalne lub żadne. Ma to tę wadę, że nie masz wojska na dobrych pozycjach wyjściowych ale cóż. Dopiero jest to wyzwanie dla taktyka - rozstawić wojsko gdy nieprzyjaciel już atakuje!
I jeszcze na marginesie - w tym modzie są strasznie brzydkie wybuchy, jak w oryginalnym cc3. Ściągnij sobie pluginek:
https://www.closecombat.org/CSO/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=960
i zobaczysz jaka wtedy bedzie zabawa!!!
janko [ Konsul ]
O!!!
janko [ Konsul ]
A to w nawiązaniudo obrazka powitalnego tego wątku
janko [ Konsul ]
szcze trochę prawdy o wojnie - ciekawy jest (współczesny) podpis zdjęcia: Sommer 1942, in der Steppe vor Stalingrad wird weiter "für Deutschland" krepiert.
... jak to się wszystko zmienia...
janko [ Konsul ]
Oczywiście jeszcze a nie szcze
janko [ Konsul ]
I jeszcze takie zdjęcie - jak głosi podpis - po wybuchu granatu w okopie...
janko [ Konsul ]
Aaaa, nie mogłem sobie odmówić jeszcze tego
olivier [ unterfeldwebel ]
E tam wasze zdjęcia, to jest dopiero coś--->
Najbardziej mi się w tej grze podoba różnorodność bronii, jest tam chyba cała graciarnia wykorzystywana po obu stronach w tym okresie.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Janko! Moja kampfgruppe z Das Reich cofnęła się spod Moskwy, jak zresztą cały front... :-D Aktualnie zajmuje stanowiska na mapce, która w "czystym" CC3 nosi nazwę "First Snow" (czy jakoś tak...). Obrona może niezłą łamigłówką, bo do dyspozycji mam dwa PAK-i 5 cm, 3xMG34 i pojazdy pancerne z załogami złożonymi gł. z rekonwalescentów...
Co to był za film, którego jest screen w Twoim poście z 15.20? Gość z tego zdjęcia przypomina troche takiego niemieckiego oficera, który się troche śmiesznie nazywał /Count Hyazinth Strachwitz von Gross-Zauche und Camminetz/ i był jednym z bardziej znanych dowódców Panzerwaffe.
To CC.org wyszło z off-line'u?
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Janko! CC.org jest online, ale chyba nie całkowicie, bo niektóre rzeczy, jak ten polecany przez Ciebie plugin, i niektóre mapy "schodzą", ale np. "Map312.zip" już ściągnąćnie daje...
Miało być - "...Obrona może być niezłą łamogłówką..."
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Ech...! łamigłówką, nie - łamogłówką...! :-D
janko [ Konsul ]
Ghost
Ten film nazywał się operacja Don-Wołga, czyli chyba Friderikus II (nie pamiętam, musiałbym sięgnąć) czyli jak 6. Armia doszła do Stalingradu. Film jest dokumentalny czyli zdjęcie nie jest z filmu ale z prawdziwego życia. Jest tych zdjęć na stronie, którą poleciłem gdzieś powyżej, kilkaset. Niektóre wspaniałe, niektóre wstrząsające. Jest też wiele kolorowych jak tego żołnierza (podpis: ... den eingeschworenen Sieg noch vor Augen. Wird er es überleben? czyli przyrzeczone, upragnione (?) zwycięstwo jeszcze w oczach. Czy przeżył? - to o tym żołnierzu); jest tam też np takie zdjęcie ---------------->>
janko [ Konsul ]
Albo takie---->
janko [ Konsul ]
Walka
janko [ Konsul ]
Śmierć
janko [ Konsul ]
Poruszające są zdjęcia przedwojennego Stalingradu - to było naprawdę ładne miasto
janko [ Konsul ]
A, i jeszcze absolutnie genialne
janko [ Konsul ]
A co do tego modka o wybuchach to u mnie się ściąga bez problemów. Może adres się źle skopiował. Wejdź po prostu na CSO/ downloads/cc3 mods adds/cc4 explosion to cc3, czy jakoś tak. Wybuchy - palce lizać.
J.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Janko! Mod dźwiękowy poszedł, większość z map, które ściągałem - także. Tylko ta nieszczęsna "312" leży martwym bykiem, ale mi to specjalnie przeszkadza.
janko [ Konsul ]
Jesli chodzi o Strachwitza to zaiste Panzer Graf walczył tam wtedy, o ile pamiętam jego grupa pancerna (dowodził chyba dywizją, ale bez źródeł pewien nie jestem) walczyła w ramach 6. armii a może jako grupa samodzielna ... nie pamiętam... i chyba był ciężko ranny... wrócę z pracy to sprawdzę z ciekawości
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Z tego, co jest napisane w www.achtungpanzer.com, wynika, że Panzer Graf jako pierwszy wyszedł oddziałem na brzeg Wołgi. Więcej o nim pod nast. linkiem
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Janko! Źle przeczytałem - Strachwitz, służąc w 18 DPanc, został ranny, potem - ewakuowany, i przez to uniknął losu armii Paulusa pod Stalingradem.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Janko! Po zakończeniu operacji "Tajfun" akcja CC3/SS przeskakuje o cały rok do przodu aż do zimy 1942/1943 i zdobywania Charkowa. Pojawiają się też kolejne brakujące mapy, w tym wypadku "Manschau" i "Neffe".
janko [ Konsul ]
Ghost - sprawdziłem, Strachwitz mógł pierwszy dotrzeć do Wołgi bo jego czołgi dotarły tam 23. sierpnia wieczorem poprzez północne przedmieścia Stalingradu. To jeszcze był czas gdy większość 6. armii pokonywała z trudem drogę do miasta (pierwszy szturm na miasto Niemcy zaczęli 14.09). A z tą dywizją pod dowództwem Strachwitza to przesadziłem - dowodził batalionem czołgów (1. bat. 2. pułku 16 DP). Reszta w zasadzie bez błędu - ależ się ma pamięć, w tym wieku, fiu, fiu!!!
janko [ Konsul ]
To DP to oczywiście dywizja pancerna wiec powinienem napisać DPanc... bo DP to trochę inna dywizja a czołgów w niej jak na lekarstwo.
Kłosiu [ Senator ]
T_bone --> no dla mnie H&D2 to gra o wiele lepsza od CoD. Co masz na mysli mowiac o realizmie obrazen? Ze ciezko ranny nie porusza sie wolniej itp? No fakt, ale na dwoch najwyzszych poziomach trudnosci, gdzie liczba save'ow jest odpowiednio 3 i 1 rana, ktorej nie da sie wyleczyc to i tak na 90% smierc zolnierza. Za to cala gra jest ciekawsza ze wzgledu na swobode dzialania, duze otwarte mapy i duza ilosc uzbrojenia do wyboru. Probowales wiatrowki? ;) Swietna rzecz w Burmie :) Spatchowac trzeba trudno, za to po spatchowaniu otrzymujemy bardzo fajna gre, w ktora z przyjemnoscia gram juz drugi raz. W CoD juz za pierwszym razem niektorymi poziomami rzygalem ;)
janko [ Konsul ]
Wiem, że szargam świętość ale... po tygodniu fascynacji MoH, głównie grafiką i (po cc) innym zupełnie sposobem grania... schowałem cd do pudełka, z uczuciem znudzenia... a wyjąłem cc... MoH to nuda, i nie zmieni tego świetne otoczenie, dźwięk, efekty dodatkowe, które można sobie włączyć kosztem płynności gry. MOże w mpl MoH to jazda bez trzymanki, nie wiem, bo nie mam możliwości tego sprawdzić. Ale jako strzelanka dla jednej osoby to jest nuda.
CC rules!!!
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Janko! Kampfgruppe z dywizji "Das Reich" wzięła udział w udanej operacji odbicia Charkowa i w chwili obecnej szykuje się do bitwy na "Łuku Kurskim". "Dowództwo" kampanii zażądało na tę okoliczność mapy pt. "Dacha".
Obejrzałem sobie w niedzielę film pt. "Wróg u bram". O czym on jest, przypominać nie będę. Z ciekawością go oglądałem, bo miałem okazję skonfrontować dwie historie o pojedynku Zajcewa i Koniga. Nie da się ukryć, że z tej próby lepiej wyszedł film, bo jest po prostu... bardziej rzeczywisty. Całkiem ciekawe są te epizody rozgrywające się nad Wołgą, sceny przewożenia świeżego "mięsa armatniego" na zachodni brzeg rzeki, a już scena jak to "świeże mięso" zostaje pognane do ataku, postrzelane przez Niemców, a potem podczas odwrotu przez "zaporowego" politruka... Sam pojedynek Zajcewa i Koniga też jest interesująco "skonstruowany". Widać, że "filmowy" Zajcew to nie żaden gieroj, czy inny "ubermensch", tylko zwykły człowiek z normalnym bagażem emocji, wad, zalet itd. Najbardziej "rzeczywiście" wygląda, kiedy się boi po śmierci Kulikowa, i kiedy przysypia ze zmęczenia, polując na Koniga pod koniec filmu. Także Konig, grany przez Eda Harrisa, wygląda całkiem normalnie, choć wieszania tego chłopca mół sobie oszczędzić, ale to pewnie taka "niedoskonałość" tego filmu. Nawiasem mówiąc, szkodami było troche Eda Harrisa dla tej roli, a już sam siebie przeszedł Bob Hoskins jako Nikita Siergiejewicz Chruszczow... :-D
janko [ Konsul ]
A mnie się "Wróg ubram" jako całość nie podobał. Owszem, miał bardzo dobre momenty, głównie batalistyczne, czyli forsowanie Wołgi czy rzeź żołnierzy radzieckich (chociaż ta scena była mocno przejaskrawiona, w istocie to Niemcy atakowali w tym czasie a Rosjanie, umocnieni w Rynoku, fabrykach na północy miasta i w centrum Stalingradu zaciekle się bronili a jedyna ich aktywność zaczepna to było wysyłanie małych grup bojowych kanałami i przez ruiny na tyły linii niemieckich a także wykonywali ataki odciążajace na zachód od miasta). Ogladając sceny walki odnosi się wrażenie, że obrana Rosjan była pospolitym ruszeniem a chaos był dowódcą a faktycznie Sowieci prowadzili bardzo mądrą i przemyślaną taktycznie obronę obliczoną na zatrzymanie 6. armii w mieście do czasu przygotowania "Uranu" - inaczej Niemcy zdobyli by miasto w dwa tygodnie. Ale co tam...
W filmie przeszadza mi postać Zajcewa - źródła podają, że był to małomówny pasterz z Uralu a na filmie jest to wygadany intelektualista. Wątek miłosny to już jest zupełna porażka - nie że nie powinno go być ale jakoś tak został poprowadzony, że "odstaje" od całości. Powieszenie chłopca jest niesmaczne ale... bardzo prawdopodobne, Niemcy to naprawdę byli zbrodniarze, nie cofali się przed niczym aby osiągnąć cel, tym bardziej, że Rosjan traktowali jak zwierzęta i wierzyli, że mają rację. Wg źródeł niemieckich w czasie całej wojny zanotowano w Wehrmachcie 2 (!)przypadki odmowy wykonania egzekucji na cywilach czy jeńcach. Co ciekawe - poza czasowym aresztem nic złego tych żołnierzy nie spotkało. Tak, że bardziej wierzę w mjr. Keoniga wieszającego chłopca niż w plutonowego z filmu STalingrad, który zamykał oczy gdy musiał strzelać do cywilów stojących pod ścianą.
E, rozpisałem się na inne tematy a miało być o "Wrogu". Podobało mi się, że na ile było widać to Niemcy używali Pz3 a nie jakichś poradzieckich przeróbek (Spielberg). Nawiasem mówiąc - na HBO idzie sobie taka komedyjka o agencie OSS, który w przebraniu kobiety ma coś tam załatwić w Berlinie. Film głupi więc nie doczekałem końca ale na początku jest scena pogoni i walki w wykonaniu dwóch PZIII. Najprawdziwszych!!! Ten fragment z marnej komedii dedykuję wielkim produkcjom: Szeregowcowi z jego tygrysem zrobionym z T-ileśtam oraz Wrogowi ze stojącym na pobojowisku T34-85, którego to czołgu w jesieni 42 nie było.
Wracam do roboty.
Mackay [ Red Devil ]
janko ---->> film o agnecie OSS faktycznie marny, nawet jak na komedie, ale aktorka w nim grajaca byla calkiem ladna ;) obejrzalem calosc :>
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Janko! Kolejna mapa potrzebna do CC3/SS to "caucas". Innych na razie gra nie żądała.
Może przesadziłem z zachwytami nad "Wrogiem u bram"... Jednakże na tle tej propagandowej sieczki serwowanej we wcześniejszych czasach film jest, można powiedzieć, niezły. Mnie się podobał "landschaft" Stalingradu - całkiem nieźle pokazane miasto "przemłócone" przez wojnę.
janko [ Konsul ]
Eee, nie przesadzaj Ghost, film jest całkiem zgrabny i dla tych kilku scen warto go obejrzeć, tym bardziej, że realia bitwy stalingradzkiej (ów landschaft) są oddane dobrze, w mojej ocenie oczywiście, być może weteran tam walczący pękłby ze śmiechu, ale nie sądzę. Ten film tylko nie ma takiej atmosfery jaką ma Szeregowiec czy Kompania Braci, trudno opisać na czym to polega, ale w czasie tamtych filmów trudno jest wyjść aby zrobić sobie herbatę - a tu, proszę bardzo.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Janko! Mnie się ten film, mimo kilku ewidentnych niedociągnięć, podoba. Oglądałem go z taśmy wideo, więc zawsze mogłem dać pauzę i zrobić tę herbatę... :-D Swoją drogą, ubawił mnie troche ten niemiecki oficer, który urządził sobie prysznic w ruinach... :-D
janko [ Konsul ]
No, cóż, Ghost, Niemiec, po prostu Niemiec, jako przedstawiciel narodu Kulturtraegerów nie mógł znieść tych wszy i brudu za paznokciami...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Janko! Das Reich dobrnęła w okolice Kurska. Żadnych żądań, odnośnie brakujących map, nie było. Rzuca się w oczy pewna w "kompozycji" oddziałów sowieckich. O ile w okresie 1941-1942 gra "formowała" oddziały Sowietów z przewagą broni pancernej, obecnie zdarzają się jeden/dwa czołgi, jeden/dwa samochody pancerne, jedna armata, reszta to piechota. Czyżby szykowali pancerną pięść na sam Kursk?
T_bone [ Generalleutnant ]
"Coś" o Close Combat...ale chyba tylko z nazwy, coż pożyjemy zobaczymy.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
T_bone! Nawet jeśli to był Prima Aprilis, to szkoda wysiłku. CC1-5 to były/są gry, jak się patrzy. Wszystko inne, przypinane do tej serii lub nazwy, to jakieś popłuczyny.
T_bone [ Generalleutnant ]
Tak jak napisałem pożyjemy zobaczymy, to nie musi być CC ale mam nadzieję że będą to chociaż dobre gry. Ta druga ma być najbliższa orginalnemu pomysłowi CC więc kto wie co przyniesie przyszłość...super podstawę do modów ?
olivier [ unterfeldwebel ]
No faktycznie, między innymi produkcja ma wyjść pod Xboxa:D Oto nadchodzi profanacja świętej nazwy CC na rzecz jakiegoś badziewia.
T_bone [ Generalleutnant ]
Tak Close Combat: First to Fight gra FPS min. na X-box pewnie będzie to coś w stylu Operation Flashpoint (też jest wersja na X-box), ta druga gra Close Combat: Red Phoenix będzie tylko na PC, Mac.
Ward [ Generaďż˝ ]
cze
pytanie mam : czy jakieś znaczenie dla obrony ma budynek o kilku piętrach - czy zajmować najpierw takie budynki na mapie piechotą czy jest tam bezpieczniejsza w razie ostrzału i czy skuteczniej się tam można bronić
bo wydaje mi się zę tak ale moze tylko tak mi się wydaje.
T_bone [ Generalleutnant ]
Ward---> Oczywiście że ma to znacznie, wysoki budynek może być doskonałym punktem obserwacji i prowadzenia ognia (np. kościół z ustawionym na wieży Mg-42) albo śmiertelną pułapką gdy ustawiony w nim oddział piechoty zostanie wykryty i nieprzyjaciel skieruje tam całą siłę ognia.
T_bone [ Generalleutnant ]
CC3 update project Real Russian Front, bardzo ciekawie zapowiadająca się poważna modyfikacja CC3. Projekt będzie zawierał nowe pojazdy, poprawiony realizm historyczny, modele i malowania pojazdów, dzwięki, efekty specjalne itd.
Podoba mi się nowy styl oprawy graficznej.
U-boot [ Karl Dönitz ]
Witam
Wraz z moimi dzielnymi żołnierzami z Dywizji "Wielkie Niemcy" prganę złożyć Panom Serdeczne życzenia z Okazji nadchodzących świąt Wielkiej Nocy !!!
Pozdrowionka
Ghost2 [ Panzerjäger ]
"Das Reich" też wszystkich pozdrawia spod Kurska... :-D
Mackay [ Red Devil ]
apropo kurska - jak tam nasze czolgi sie sprawuja?
mam nadzieje ze tygrysy daja ostro popalic sowietom...
jak Wam sie podoba rysunek? :>
P.S. to nie ja rysowalem ;)
Mackay [ Red Devil ]
mein gott! sowietom chyba cos sie zepsulo :]
Mackay [ Red Devil ]
"wysepka" aryjskiej cywilizacji na oceanie piasku i slonca
T_bone [ Generalleutnant ]
No właśnie ach ten Kursk ;) Dwa dni temu kupiłem książkę Kursk 1943 wydawnictwa Militaria, masa ciekawych zdjęć gorąco polecam :) Ostatnio mam słabość do Ferdynandów/Elefantów hehe jak znajdę czas to może sprawie sobie coś w skali 1/72...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Mackay! Czołgi sprawują się nieźle, tylko ich mało... Minister Speer stara się, jak może najbardziej, ale nawet nie jest cudotwórcą... :-D Z "wagi ciężkiej" mam tylko jednego Tygrysa, średnią reprezentują dwa PzIVG, listę uzupełnia jeden StugIII.
T_bone [ Generalleutnant ]
Ci co czytają forum CSO zapewne wiedzą że prace nad modem Berlin 1945 posuwają się do przodu, oczywiście to co stanowi siłę każdego dobrego moda to mapy więc pozwolę sobie zamieścić tutaj próbkę jednej z nich :) --->
Ghost2 [ Panzerjäger ]
T_bone! Na ile można to stwierdzić po widoku jednej mapki, to ten mod rzeczywiście zapowiada się lepiej, niż dotychczasowe dwie "berlińskie" mapki z CC3.
janko [ Konsul ]
To chyba berliński Tiergarten... Duża mapa!!!
T_bone [ Generalleutnant ]
A więc dodam jeszcze to----->
janko [ Konsul ]
Tempelhof...cudo!!!
Ghost2 [ Panzerjäger ]
U mnie na razie poświąteczny "feldlazarett", ale po niedzieli Das Reich znowu rusza do walki...!
T_bone [ Generalleutnant ]
Kto klimaty walk na Krecie w 1941 ręka do góry :) Twórca moda Omaha wraz ze wsparciem kilku innych osób pracują właśnie nad takim modem do CC5.
T_bone [ Generalleutnant ]
Khem miało być oczywiście "Kto lubi klimaty" ;)
Fenris_ek [ Fen ]
No to się nazywa dobra wiadomość :)
Przypomnę sobie czasy gry w planszówkę Dragona.
T_bone [ Generalleutnant ]
Tak tu cicho ostatnio, chyba głównie dlatego że nie gramy już żadnej kampanii. Arnhem jak widać upadło całkowicie trudno chyba do końca powiedzieć dlaczego...
Może ktoś podsunie jakieś pomysły w co grać, jak grać, a może jest wola reaktywować Arnhem ??
RRBM [ Pretorianin ]
Witam potrzebuje pomocy juz dawno nie gralem w cc ale ostatnio mnie strasznie ciagnie . koiedys posciagalem sobie mod do cc3 grosedoschland (przepraszam za blad ale nie wiem jak to sie pisze) wgralem ostatnio ten mod mam tez sciagniete pare map do niego ale jeszcze paru nie mam. chcialem wejsc na stronke close-combat.org ale najwidoczniej juz niechodzi. czy ktos moze mi wyslac liste wszystkich map do tego mody i podal mi linka do stronki z mapami moze jakis serwer ftp. by bym ogromnie wdzieczny.
Fenris_ek [ Fen ]
closecombat.org nie chodzi? Właśnie sprawdzalem i jest OK
Może pomylil ci się adres, sprobuj jeszcze raz:
matchaus [ Legend ]
Ja Niemcami mogę grać i mod "obrona Koluszek ver. 1.0" :))))
Dlaczego pomysł walk o Arnhem upadł? Przyznam się szczerze, że jedynie w CC2 lubiłem grac Aliantami.
Rozumiem, że teraz to "Arnhem" byłoby modem do którejś z późniejszych części, a nie do "dwójki"?
(dla mnie bez różnicy - pytam się pro forma).
Chętnie coś podłubię, ale nie ma rozkazu :|
T_bone [ Generalleutnant ]
matchaus---> CC2 zostało wybrane tylko ze względy na inne porty TCP z których korzysta co umożliwia granie osobą bez zewnętrzengo IP nie widze innego powodu grania w tą część CC która powinna już chyba spoczywać w pokoju :>. Ze swojej strony mógłbym tu rozkręcić jakąś małą kampanię (operację) on-line na wybranym modzie do CC5 w kilka osób ale jeśli nie ma takiej woli to nie ma to sensu. Można się też zastanowić jakiego moda wybrać do kampanii off-line, problemem jest to że większość jest za prosta z powodu braku AI w CC 3,4,5.
olivier [ unterfeldwebel ]
Mapy do Grossdeutschland:
Lvov4x
Pozieres1
Pozieres2
Mnrhm1
Kharkov4
Yelnia1
Yelnia3
Kursk7
Lesna1
Kazar
Ukr1
Ukr2
Ukr4
Village
Ouzona
matchaus [ Legend ]
Bone ---> Grałem w CC2 kampanię z Yacą na "normalu". Ciężki kawałek chleba... :)
Uważam, że ta część dobrze nadaje się do sieciowych potyczek.
Kampania świetnie zbalansowana.
Ale jak to miałoby wyglądać? Grają tylko Ci, którzy mogą walczyć w sieci?
Napisz coś więcej. Możnaby spróbować.
olivier [ unterfeldwebel ]
Taak planistów ci u nas dostatek coby wymienić tylko najznakomitsze postacie i zamierzenia...heheheeehmmyy no tak. Z ochotą bym sobie pograł online w Omahę, klimat tego moda bije wszystko co do cc wypuszczono, swego czasu z Bonem kampania była dosyć zaawansowana (niezapomniane zdobywanie plaż prze moich dzielnych jankeskich chłopców) niestety sejw się rozłożył i path też wyszedł niewcześnie, no ale teraz...Wartoby było zebrać ze cztery osoby cierpiące na brak mocnych wrazeń i regularne porcję czasu i rozlać nieco krwi.
U-boot [ Karl Dönitz ]
Pozwolę sobie przypomnieć to co chciał Mackay przeprowadzić w CC2
Sektor Eindhoven:
Pierwszy odcinek na drodze XXX Korpusu. Do zajecia/obronienia sa dwa kluczowe mosty - w Son i w Veghel. Drugorzedne znaczenie ma utrzymanie/zajecie strefy ladowania pod Schijndel. Gdyby Niemcy zajeli strefy, posilki dla trzech walczacych sil ze 101 DPD w tym rejonie zostana odciete. Kazda utracona jednostka nie bedzie mogla byc zastepiona...jednak szybkie zdobycie obydwu mostow, minimalizuje znaczenie LZ w Schijndel.
U-boot [ Karl Dönitz ]
Sektor Nijmegen:
Tu nic w powietrze nie wyleci. Kluczowe bitwy toczyc sie beda o wzgorza Groesbeek i o Nijmegen. Groesbeek ma takie samo znaczenie jak Schijndel - stanowi jedyne zrodla zaopatrzenia dla calej 82 DPD. Tam tez najszybciej pojawia sie niemieckie czolgi ze Schwarzwaldu :) Z kolei Nijmegen stanowi dla Niemcow ostatnia szanse zatrzymania XXX Korpusu przed Arnhem...
P.S. Wszelkie nowe chetne do grania osoby beda kierowane w ten sektor z uwagi na mala liczbe grajacych.
U-boot [ Karl Dönitz ]
Sektor Arnhem:
W tym sektorze najwazniejsze jest utrzymanie/zajecie stref zrzutu w Oosterbeek oraz zajecie i utrzymanie mostu drogowego w Arnhem az do nadejscia XXX Korpusu. Ten powinien dotrzec w ciagu dwoch dni...48 godzin.
U-boot [ Karl Dönitz ]
Zagrałem z Mackay'em pierwszą bitwę, save poszedł gdzieś dalej
Były jednak jakieś problemy z ustawieniami stron walczących - kampania została przerwana i nie wznowiona
Jaki jeste tego powód ??
Pozdrowionka
T_bone [ Generalleutnant ]
Grunt żeby forum znowu zalały ciekawe raporty ;)
Wyglądałoby to standardowo, kilka osób min. 6-4? w operacji lub okrojonej kampanii dowodzi wyznaczonymi jednostkami (może nawet 2 na osobę albo żeby było ciekawiej elemetny jednej dywizji na danego gracza...).
Olivier---> Mod omaha oprócz tych różnych bugów nie przyjął się ponieważ w CC5.exe zaginął efekt "smug" pociskach i o ile wiem także błysków z luf karabinów przez co praktycznie nikt nie gra w niego po sieci (podobno problemy po stronie clienta). No i jeszcze te składy u niemców, wiadomo że amerykanie muszą się przebić :/ Chyba żeby ograniczyć się do kilku sektorów i/lub zmniejszyć rozdział czasowy wtedy obie strony mają szanse :)
Ze swojej strony proponowałbym moda SAS, zbalansowany, wystarczająco dopracowany i ciekawy (najlepszy mod z tych które ostatnio widziałem), ale nie mam pojęcia jak jest z jego stabilnością po sieci...tą kwestię pozostawiłbym otwartą....tu Olivier zgrzyta zębami na samą myśl o tym że wogole biore tego moda pod uwagę :DDD
Ward [ Generaďż˝ ]
cze
mam pytanie : co trzeba mieć by zagrać w sieci z kimś kto ma grę ? (poza netem i grą :-> )
Jak się łączy, co gdzie wpisuje.
Czy we wszystkich grach tak samo (mam swoje CC3 i CC4) . Czy jakieś upgrade gry jest do tego potrzebne ?
no i na koniec czy trzeba mieć partnera chętnegio do gry w necie czy to się szuka gdzieś tak jak np. w eye?
Dzieki z góry za podpowiedź .
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Ze skruchą (:-)) muszę przyznać, że kampania dywizji "Das Reich" zatrzymała się pod Kurskiem, a ja utonąłem ostatnio w "Delta Force: Blackhawk Down!"...
U-boot! "Schijndel Dunes" to jedna cięższych map w sektorze Eindhoven, szczególnie po tym kiedy Niemcy wprowadzają do walki czołgi...
T_bone [ Generalleutnant ]
Kolejna cześć wątku pod linkiem