GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

SIM CITY 4 - pytania i odpowiedzi cz. 2

16.03.2004
23:56
smile
[1]

neXus [ Fallen Angel ]

SIM CITY 4 - pytania i odpowiedzi cz. 2

Ten wątek jest o Sim City 4 czyli o tym jak nie zbankrutować (przynajmniej na początku)
A to link do poprzedniej części

17.03.2004
07:30
[2]

Diplo [ Generaďż˝ ]

neXus napisal:
Diplo -> a kto mówił że to są stefy dla bogatych? ;))) Bogaci też osiedlają sie na stregach niskiego zagęszczenia. No właśnie - buduje sie strefy niskiego, średniego i wyskoiego zagęszczenia a nie strefy dla biednych i bogatych. Za to tylko na strefach wysokiego zagęszczenia budują sie wieżowce.
Co do sprawdzania ilości ludności i zatrudnienia to masz w wykresach opcje nazywającą się "ludność" czy jakoś tak (nie mam włączonego SC) - tam nie tylko sprawdzisz ile masz ludności (i to z rozgraniczeniem na biednych i bogatych) ale i jaki przemysl jest dominujacy czy gdzie i ile ludzi pracuje w danej branży...

Co do szkół to tak i nie - na początku faktycznie bardziej opłaca sie budować małe szkoły jako że takie wystarczają. Ale gdy miasto zaczyna mocno sie rozrastać to bardzo szybko będziesz je zmieniał na wielkie.

Jak będę miał chwilę to napisze jak ja rozbudowywuje miasto do wielkości mniej więcej 200 tys

neXus --> wlasnie nikt nie mowil ze duze strefy sa dla bogatych ;) Ale tak mi sie jakos wydawalo :D

O szkolach chodzilo mi raczej o ten okrag mowiacy o zasiegu. Puki co buduje kilka szkol i zmniejszam dofinansowanie autobusow tak zeby zasieg szkoly byl maly. Wydaje mi sie ze to ma lepsza wydajnosc niz zbudowanie jednej szkoly o b. duzym zasiegu.

Dzisiaj moze mi w lapy wpadnie Rush Hour, mam nadzieje ze transport ladnie zasili moj budzet :))

17.03.2004
07:40
smile
[3]

vit123 [ Pretorianin ]

no fajnie ja też tkwiłem w przekonaniu ze male zagęszczenie = biedni a duże = bogaci , ale lepiej wiedzieć póżno niż wcale

17.03.2004
11:04
smile
[4]

vit123 [ Pretorianin ]

a jak to sie ma do handlu ? czy mała gęstość = duże firmy czy moze małe itd. to samo z śerdnim i duzym zageszczeniem handlu

17.03.2004
14:09
[5]

fatkos [ Konsul ]

ja mam takie pytanie czym sie rozni zwykle simcity 4 od delux edition ???

17.03.2004
14:16
[6]

Diplo [ Generaďż˝ ]

fatkos ---> Z tego co mi sie wydaje to ta edycja deluxe to jest poprostu SimCity 4 + SimCity 4 Rush Hour (dodatek)

17.03.2004
14:33
smile
[7]

vit123 [ Pretorianin ]

dokładnie to SIm City 4 + Rush Hour, sam sie przymiezam do kupna tego zestawu a szkoda tylko ze nie jest oferowany tak jak inne tytułe EA po promocyjnych cenach 50 zł tak jak na Battlefield 1942

17.03.2004
18:06
[8]

neXus [ Fallen Angel ]

vit123 -> ze strefami handlowymi jest tak samo. Na najtanszych strefach buduja sie male sklepiki itp. Duze firmy na srednich a wiezowce biurowe na najbogatrzych. Ale to nie znaczy ze maly sklepik nie bedzie zatrudnial najbogatrzych. Tylko przy przemysle jest troszke inaczej ale zasada jest ta sama...

17.03.2004
19:18
[9]

Diplo [ Generaďż˝ ]

6 miast za mna (4 poprzednie bylem zmuszony usunac ;) ) i takie o to spostrzezenia:

- na poczatku warto inwestowac jedynie w strefy o malym zageszczeniu. Przy 4 pierwszych miastach moj blad polegal na tym ze szybko zaczolem stawiac wierzowce, zwiekszalo sie zapotrzebowanie wody/pradu, roszly koszty a dochody slabo malaly :). Teraz jakos idzie.

Mam juz dodatek Godziny Szczytu. Musze stwierdzic ze gra z jego pomoca jest latwiejsza :). Wystarczy kilka bramek z oplatami w strategicznych miejscach i dochody ladnie rosna.

Moze mazniemy wspolnymi silami jakis faq? ;] ew. wstepniak.

17.03.2004
19:30
smile
[10]

neXus [ Fallen Angel ]

Diplo -> tez myslalem o wstepniaku ale o 24 nie chcialo my sie myslec. :))
proponuje wszystkie podstawowe rady zebrac w calosc i umiescic we wstepniaku :)
A to o tych najtanszych strefach powtarzalem od samego poczatku - rozwijam nowe miasto i przy zabudowaniu tylko strefami o najmniejszym zageszczeniu mam juz ok 80 tys mieszkancow... A to dopiero poczatek...

17.03.2004
20:45
[11]

Diplo [ Generaďż˝ ]

neXus ---> Musialem niedoczytac :) Ale coz.. czlowiek sie uczy na wlasnych bledach. Dzieki temu gra mi da wiecej radosci :D

17.03.2004
21:06
smile
[12]

vit123 [ Pretorianin ]

no to ugryźmy nastepny temat , ŚMIECI - tj. czy budować wysypisko w kazdym mieście czy raczej w jednym ( a jeśli tak to jak duże ) i skupować je ( smieci ) aod innych miast ( i czy wogule pakować sie w te umowy sąsiedzkie ) ?, czy opłaca sie budować spalarnie śmieci ?

17.03.2004
21:22
[13]

Father Michael [ Padre ]

A czy warto w miescie stawiac kasyno? Podejrzewam, ze wtedy wzrasta przestepczosc, tak samo jak sam fakt legalizacji hazardu, ale czy to jakos powaznie wplywa na stan mojego miasta? Po prostu: czy pieniadze placone miesiecznie przez kasyno tak na prawde sa oplacalne?
>> 2000 <<

17.03.2004
21:33
smile
[14]

neXus [ Fallen Angel ]

Jak na moje doswiadczenia - w kazdym miescie mam wysypisko. Miasto produkuje tyle smieci ze trudno je sprzedac. Zaklady przetworstwa ograniczaja ich produkcje (i sa ekologiczne), spalarnie je likwiduja przy okazji produkujac prad (ale produkuja potworne zanieczyszczenia). Umowy handlowe sa dobre w aru przypadkach: nie chcesz dobudowywac smietniska a masz zbedne fundusze, chcesz pomoc finansowo miastu obok luyb poprawic ochrone srodowiska.
Dla mnie spalarnie to ostatecznosc - tak syfia, ze trudno zanieczyszcenia zmniejszyc do jakiegos sensownego poziomu. Zazwyczaj kolo smietniska stoi kilka zakladow przetworstwa smieci (teoretycznie jeden starcza na 20 tys mieszkancow). Strefe obok smietniska otaczam parkami by troszeczke poprawic mikroklimat w tej okolicy :))
Choc kusi mnie by zrobic "zero zone" gdzie beda tylko smietniska i przemysk ciezki, gdzie bym opychal wszystkie syfy z pozostalych miast...

17.03.2004
22:18
smile
[15]

vit123 [ Pretorianin ]

no to następne dwa pytania :) , czy da się zbudować miasto oparte na samym przemysle i handlu tj. bez stref mieszkalnych ( np. robole dojeżdżają z innych miast)? i druga sprawa- jak zaczynacie budować nowe miasto ( chodzi mi oto czy pierwsze strefy budujecie blisko siebie i rozbudowujecie je we wszystkich kierunkach czy też budujecie je oddalone od siebie i systematycznie sie nimi do siebie zblizacie)?

17.03.2004
22:20
[16]

vit123 [ Pretorianin ]

acha i czy zaczynacie od "środka" czy skraju tereny ( chodzi mi o właściwą budowe miasta a nie o wybór miejsca pod miasto)?

17.03.2004
22:44
[17]

Diplo [ Generaďż˝ ]

Father Michael ---> Jak masz problemy budzetowe to mozesz stawiac, ja jednak staram sie unikac takich inwestycji.

Co do smieci to buduje wysypisko w kazdym miescie, narazie sie nie bawilem w zadne spalarnie czy tez segregacje smieci ;)

Ja mam dosc wazne pytanie na temat dodatku. Pojawiaja mi sie tam co jakis czas misje (na latanie tymi helikopterami czy jezdzenie samochodami) Podczas ktorych mozna zarobic nawet i 20.000 simleonow. To jakis zart? Da sie to jakos wylaczyc bo mnie strasznie korci :D. Pozdrawiam

18.03.2004
01:27
smile
[18]

neXus [ Fallen Angel ]

vit123 --> czy da się zbudować miasto oparte na samym przemysle i handlu - o ile wiem to nie. Każde miasto istnieje jako oddzielna jednostka, choć powiązana ekonoimicznie z innymi miastami.
Ja zazwyczaj buduję miasto od brzegu planszy (odrazu mogę połączyć je z innymi). A co do stref - można i tak i tak - każde rozwiązanie ma swoje zalety i wady... Przy oddzielnych strefach musisz zapewnić dobry transport, przy przemieszaniu dbać o atralcyjność i walczyc z zanieczyszczeniami na strefach mieszkalnych...

Co do kasyna - vide Diplo :)))

Diplo -> Wyłączas tam, gdzie sie też włącza i wyłacza to, by były pory dnia. Co do zauważalnych skutków wypełnienia misji to nie zauważyłem by jakoś to wpłyzało znacząco na miasto (nie chciał dodawać mi kasy). Za to wyjazd czołgiem na miasto to poezja :))))))))

18.03.2004
07:37
[19]

Diplo [ Generaďż˝ ]

neXus ---> Ja moze jestem slepy, ale tam nie ma opcji odnosnie misji (pozatym ja ich nie wlaczalem! :D). I mi chodzi o te misje co pojawiaja sie w samym miescie (np ikonka helikoptera). Kilkam na nia, wsykakuje okno ze trzeba cos tam dostarczyc do fabryki i jak to mi sie uda to :
ranking burmistrza -60
kasa : + 20.000

:)i wez tu takiej misji nie wypelnij? :D

18.03.2004
08:58
[20]

neXus [ Fallen Angel ]

Diplo - jest bo sam to wyłączyłem - menu simów -> samochodzik z kokardką -> ostatnie menu na dole
przepraszam - pory dnia sa gdzie indziej...
I te misje są włączone default'owo po zainstalowaniu dodatku - trzeba je wylączyć

18.03.2004
09:58
[21]

vit123 [ Pretorianin ]

mam kolejne z dłuuuuuuugiej serii pytań :) mam teraz fajnie prosperujące miasteczko z 25 tys mieszkancówi 2tys kasy zysku na czysto i teraz pytanie : w co tą kase zainwestować : port ? lotnisko ? myślałem nad elekt. słoneczną ale jestszcze jej wybudować nie moge , prosze o podpowiedzi

18.03.2004
12:31
[22]

Diplo [ Generaďż˝ ]

vit123 ---> Jestem na podobnym poziomie, ja obecnie staram sie inwestowac w zdrowie i edukacje, maksymalnie ile sie da. Caly czas rozwijam male strefy mieszkalne / handlowe, a w srodku miasta zaczynam budowac centrum (zwiekszam zageszczenie stref). Na tym poziomie chyba nie ma sensu budowac lotnika (kto slyszal o wiosce 25tys ludnosci z wlasnym lotniskiem? :D) Mysle tez o zainwestowaniu w metro.

18.03.2004
12:32
[23]

Diplo [ Generaďż˝ ]

zapomnialem :D

neXus --> Faktycznie jest, dzieki wielkie :)

18.03.2004
16:02
[24]

vien [ łowca pip ]

no wlasnie..... do miasta od jakiej populacji opłaca się budować lotnisko?? no i jak to jest z liczbą ludności do rozmiarów lotniska? czy opłaca się budować większe lotniska jeśli miasto rośnie czy to bez znaczenia?

18.03.2004
17:50
[25]

neXus [ Fallen Angel ]

vit123 -> proponuje szkolnictwo i zdrowie. Lotnisko buduje sie dopiero gdy jest na nie zapotrzebowanie - ekspert od transportu nie omieszka ci o tym oznajmic... :) Wczesniej to tylko utopione pieniadze - przeciez to kosztuje i to nie malo... Na info lotniska jest jego przepustowosc - jesli zapotrzebowanie przekroczy jego mozliwosci - wtedy mozna sie pokusic o wybudowanie wiekszego.
Takie rzeczy jak wielkie porty i lotniska buduje sie na wyrazne zgloszenie mieszkancow - wczesniej nie ma sensu...
Metro przydaje sie do rozladowania korkow - ale trzeba inteligentnie stawiac stacje by ktos z niego korzystam - polecam przed wybudowaniempoogladanie sobie drog poruszania sie mieszkancow z danych obiektow.
Polecam tez przystanki autobusowe - mozna na komunikacji miejskiej zarobic !!!

18.03.2004
17:56
smile
[26]

G0thm0g [ Konsul ]

Nexus --> a na tych przystankach autobusowych więcej się zarabia na biletach niż traci na utrzymaniu?

18.03.2004
18:04
smile
[27]

neXus [ Fallen Angel ]

G0thm0g -> mordka mi sie usmiechnela jak zobaczylem w budzecie, ze przy duzym miescie i wielu przystanklach dochody z biletow nascie razy przewyzszaja koszt utrzymania przystankow :)))

18.03.2004
18:07
smile
[28]

G0thm0g [ Konsul ]

Nexus ---> a w jak dużej odległości od siebie powinno je się ustawiać?

18.03.2004
18:26
[29]

vit123 [ Pretorianin ]

no właśnie też w jednym z poprzednich miast bawiłem się w budowanie przystanków ale z mizernymi efektami tj. większość nie była urzywana a jesli nawet to w nieięcej jak 15 % :P

18.03.2004
18:38
smile
[30]

neXus [ Fallen Angel ]

ja stosuje prota metode - wlaczam graficzne obrazowanie statystyk na natezenie ruchu i stawian przystanki obok ulic z maksymalnym zakorkowaniem. Poczatkowo chcialem tylko rozladowac korki ale okazalo sie ze na tym mozna niezle zarobic :)))
A po drugie kierujcie sie logika - po co jest komunikacja miejska i do czego sluzy? ;)))

18.03.2004
19:22
[31]

vit123 [ Pretorianin ]

a jeszcze inne pytanie , kiedy zacząć budowę drudiego/kolejnego miasta ? ( przy ok 20 tys mieszkańców 1 pierwszym 100 tyś. czy dopiero po zapełnieniu parceli na ok 90 %) ???

18.03.2004
19:25
[32]

vit123 [ Pretorianin ]

sory ale szybko pisze i są tego takie efekty jak widac powyżej :) chodzi mi o 20 tys. mieszkańców w pierwszym mieście , 100 tyś czy przy prawie "pełnej mieścinie"

18.03.2004
19:36
smile
[33]

neXus [ Fallen Angel ]

a kiedy sobie tego zazyczysz - ja zazwyczaj buduje nastepne jak znudzi mi sie zabawa z poprzednim albo chce poeksperymentowac :)

18.03.2004
20:41
smile
[34]

fatkos [ Konsul ]

a ja ma takie pytanie odnosnie zwierzyny przy tworzeniu miasta w trybie boga

czy ona cos daje ?? czy tylko zeby sobie popatrzec na biegajace koniki ??

19.03.2004
02:59
smile
[35]

neXus [ Fallen Angel ]

fatkos -> nooo... możesz je jeszcze porozjeżdzać buldożetem jak bedziesz budował miasto...

19.03.2004
11:49
[36]

fatkos [ Konsul ]

no i zainstalowalem dodatek :)

teraz ludzie duuuuuzo szybciej sie wprowadzaja, miasto jest doszczetnie zakorkowane, ale niewiem czy oplaca sie teraz je przebudowywac, za duzo trzeba wyburzac i te porabane strajki, bez dodatku niebylo ich wcale, a teraz gdy miasto przekrocztlo magiczna liczbe 100 tys ludkow to wszystko sie sypie :((

19.03.2004
16:42
[37]

neXus [ Fallen Angel ]

fatkos -> aj tam przesadzasz - ja zainstalowalem dodatek przy miescie ok 150 tys i spokojnie je wyprowadzilem dalej. Troszke cierpliwosci. Co do korkow polecam aleje i drogi jednikierunkowe ...

19.03.2004
19:40
[38]

Diplo [ Generaďż˝ ]

dobra, mialem malo czasu wiec malo gralem, miasto 40tys. Obecnie walcze z korkami i buduje powoli metro i autobusy. Narazie nienajlepiej to wychodzi ;) Nie mam cierpliwosci do sprawdzania kazdego budynku wiec stosuje taktyke, stawiam przystanki w kazdym kwadracia i usuwam te z malym obciazeniem. Postawilem tez male lotnisko (swoja droga dlaczego ono zyskow nie przynosi?)

Moze kolejna konsultacja:

jak duze budujecie "dzielnice" ? Ja stawiam raczej te standardowe, tak jak komputer wybiera ;)

19.03.2004
19:56
[39]

neXus [ Fallen Angel ]

Carramba !!! Ile mam powtarac? Lotnisko sie buduje dopiero w rozwinietych (po 140 tys) miastach. Ja wiem ze ladnie wyglada (szczegolnie jak na pasie sie drzewka posadzi hihihihi) ale tylko na prozno sie kase wydaje. Lotnisko nie przynosi dochodow - ono pomaga funkcjonowaniu handlu i zwieksza mozliwosci turystyki. Dzieki temu masz wieksze dochody z handlu (ciekawe o o ile wzrosna przy 40 tys miescie).
Jak przyjde do domu pisze ta recepte na miasto 200 tys...

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-03-19 19:55:48]

19.03.2004
21:08
[40]

Diplo [ Generaďż˝ ]

neXus ---> No czytalem czytalem, ale ubiegali sie o nie ;) Co chwile mi wylatywalo ze ludzie domagaja sie lotnika, nawet musialem je rozbudowac zeby obsluzylo miasto. :)) A ze mialem jako takie nadwyzki budzetowe sie zdecydowalem na nie. A recepte mozesz napisac, zawsze sie przyda, chodz juz chyba nie mi :D

19.03.2004
21:11
smile
[41]

neXus [ Fallen Angel ]

Diplo -> a to co innego - jestes oficjalnie rozgrzeszony ;)))))

19.03.2004
21:17
[42]

Diplo [ Generaďż˝ ]

neXus ---> Hyhy, dziekuje :D

Obecnie przeprowadzam eksperyment, wywalam przemysl brudny i wytworczy i inwestuje tylko w przemysl zaawansowany. Ktos tego probowal? Moze to naturalne?

19.03.2004
23:22
smile
[43]

neXus [ Fallen Angel ]

Diplo -> powiedzmy tak - to standartowa procedura :)))))) ale nie da sie zrobić tylko zaawansoeanego :(

19.03.2004
23:24
smile
[44]

neXus [ Fallen Angel ]

A to mały poradnik


Zazwyczaj rozpoczynam od krawędzi - łatwiej połączyć miasto z sąsiednimi. Pierwsza jest elektrownia - w tym wypadku mój wybór padł na olejową. Elektrownia węglowa może jest tania ale generuje duże zanieczyszczenia, natomiast gazowa ma za małą moc.
Przy elektrowni stawiam pierwszą pompę - potem w miare potrzeb buduje obok następne. Staram sie budować je obok siebie - jak nadchodzi czas na wymianę ich na pompę o duzej wydajności nie musze ganiać po mapie i szukać ich między budynkami.
Czas na strefy - na pierwszy ogien idzie przemysłowa - na początek średniego zagęszczenia. Nie warto inwestować w strefy rolnicze bo zajmują dużo miejsca, mocno zanieczyszczają wodę i zatrudniają mało ludzi. Obok malutka stefę lekkiego handlu - na początku nie jest jej dużo potrzeba. Na sam koniec strefę mieszkalną niskiego zagęszczenia - mniej więcej porównywalnej wielkości. Na brzegu strefy mieszkalmej stawiam małą szkołę podstawową - tak aby swoją strefą zasięgu obejmowała całą strefę mieszkalną i starczyła na jeszcze drugą stronę (tam gdzie potem wybuduję następną częśc strefy mieszkalnej). Podobnie z pierwszą przychodnią. Oczywiście ustawiam ich budżet w zależności od zapotrzebowania.
Wszędzie stawiam zwykłe ulice - uliczki osiedlowe bardzo szybko sie zapychają. Za wczasu planuje gdzie będzie przebiegała główna aleja (potem z możliwością rozbudowy do autostrady) - trochę trudno potem wycinać dla tego celu połowe miasta. Lokalne aleje buduję tam gdzie powstaja największe korki (ale to już w trakcie rozwoju miasta)
W zależności od zapotrzebowania).
W okolicy strefy przemysłowej stawiam też śmietnisko - bo kto by chciał mieszkać obok śmieci...
Powiekszam strefy mieszkalne (lekkie) i przemysłowe (średnie) w miarę zapotrzebowania. Jeśli mieszkańcy wyrażą zapotrzebowanie - stawiam także inne strefy (wg. wykresów zapotrzebowania - należy je bacznie obserwować).
W tym momencie zazwyczaj jęczybuła od bezpieczeństwa zaczyna trzeszczeć o straży pożarnej i policji - stawiam je w strefach przemysłowych - tam najczęściej wybuchają pożary i jest największa przestępczość.
Co jakiś czas oczywiście trzeba dostawiać kolejna pompe i elektrownie, jak znajda sie nadwyżki w budżecie to oczyszczalnie ścieków w centrum zanieczyszczeń w strefie przemysłiwej (tak czy inaczej będzie trzeba ją wybudować - jeśli poziom zanieczyszczeń sie znów podniesie to następną).
Po wybudowaniu drugiej podstawówki stawiam gimnazjum (tak gdzieś po środku strefy mieszkalnej) i bibliotekę (poprawia skuteczność szkół). Za jakiś czas trzeba postawić uniwersytet.
Zapychające ulice przekształcam w aleje albo w ulice jednokierunkowe. Wspomagam sie metrem (albo kolejka naziemną) oraz komunikacją miejską (autobusy). Przy dobrym rozplanowaniu mam dzięki temu dodatkowe żródło dochodu.
Gdy przychodnia zaczyna sie zapychać stawiam szpital w tym samym miejscu. Podobnie ze szkoła podstawową.
Przy rozroście miasta tak buduje posterunki policji i strazy pożarnej aby pokrywały całe miasto (troche irytujące jest ganianie od pożaru do pożaru).
Gdy mam już taką możliwośc wymieniam elektrownie olejowe na słoneczne...

Tak rozbudowane miasto gdy zaczyna zapełniać cały dostępny teren ma ok 90 tys


Potem jest w miare prosto - zamienia sie sterfy na cięższe poczynając od centrum. Oczywiście spełniając zachcianki mieszkanców...

Mam nadzieję

A bym zapomniał - staram sie stawiac jak najwięcej parków i drzewek - o zieleń też trzeba dbać - chętniej mieszkańcy sie osiadlają.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-03-19 23:23:40]

20.03.2004
13:49
[45]

Father Michael [ Padre ]

neXus -> ile pieniedzy wydajesz na poczatku na budowe pierwszych stref, elektrowni, szkoly... Zawsze mam dylemat: jest zapotrzebowanie, ale kasy malo, budowac czy nie? Ponizej jakiej kwoty starasz sie poczatkowo nie spasc?

20.03.2004
16:02
[46]

neXus [ Fallen Angel ]

Zazwyczaj jak mam mało kasy a jest zapotrzebowanie to wydaje głównie na strefy mieszkalne - zbudujesz -> przybędzie miedszkańców -> przybędzie kasy

20.03.2004
18:49
smile
[47]

G0thm0g [ Konsul ]

A ja mam pewien problem przy rejestrowani się na SimCity.com, mianowicie:
jak wpisać numer seryjny? Z myślnikami, spacjami, czy bez odstępów?

20.03.2004
22:47
[48]

neXus [ Fallen Angel ]

o ile pamiętam to wpisywało sie z myślnikami... chyba..

21.03.2004
16:17
[49]

Father Michael [ Padre ]

eee... cos sie zlego stalo :) Patrze a tu w miescie wody nie ma. Rury cale, pompy wodne maja usage 0%. Co to za dziwy?? :)

21.03.2004
18:09
smile
[50]

vien [ łowca pip ]

mam prośbe
czy był by ktoś tak miły i podesłał mi lokalizacje do SC4 z dodatkiem?? bo nie zawsze do końca wiem o co chodzi urbaniście :/
albo na maila:
[email protected]
albo gg:
3660919

z góry dziękuje

21.03.2004
19:15
smile
[51]

vien [ łowca pip ]

^ chciałbym sie jeszcze dzisiaj pocieszyc w pelni dodatkiem więc upik mały

21.03.2004
22:50
[52]

neXus [ Fallen Angel ]

Father Michael -> włącz obrazowanie graficzne na zanieczyszczenia wody a potem zobatrz gdzie stoją pompy :PPP

22.03.2004
00:59
[53]

Father Michael [ Padre ]

neXus -> a tak, zapomnialem napisac, juz sobie poradzilem :)
Ale i tak dzieki!

22.03.2004
01:27
smile
[54]

mikmac [ Senator ]

neXus -->
cos niebywalego. przez jednego czlowieka, ktory jest pasjonatem gry juz kilka osob ja kupilo, lub zamierza kupic.
Ja dostalem ja dzis rano... pogralem pol dnia.

Przyznam sie, ze ostatni raz to gralem w SimCity 1 - wiec to raczej stare dzieje. No nic, dzis zrobilem miasto na 50K mieszkancow, juz mam wiecej handlowcow niz robotnikow.
Mam pewien problem, i nie wiem czy dobrze sie do tego zabralem.
Mianowicie zaczalem grac na terenie srednim (4 kwadraty) i juz zapchalem cale miasto. Co ciekawe juz przerobilem wszystkie tereny z low density na high density (mieszkancy, handlowcy, fabryki). Miasto wciaz domaga sie nowych domow, biurowcow i marketow oraz high-tech. Wlasnie nie wiem jak to high-tech robic. Slupek pokazuje -5000 na dirty czyli ze mam wyciac dirty - ale jak to zrobic??
Skad brac miejsce na rozwijanie miasta?

dzieki neXus...

22.03.2004
08:38
smile
[55]

neXus [ Fallen Angel ]

mikmac -> aj tam - to raczej zasluga gry a nie mnie.. :)
High-tech tworzy sie poprzez ksztalcenie mieszkancow za pomoca szkol itp. Jak ich poziom wyksztalcenia rosnie to i przemysl przeksztalca sie na high-teh. Ale tez nie caly - tylko do pewnej czesci

22.03.2004
09:04
smile
[56]

G0thm0g [ Konsul ]

Czy żeby móc używać Building Architect Tool (B.A.T) pobrane z SimCity.com to trzeba mieć SimCity 4 Deluxe?

22.03.2004
09:14
[57]

neXus [ Fallen Angel ]

G0thm0g -. nie, trzeba sie jedynie zarejestrowac na serwerze SimCity, czyli miec legalna wersje. :)))
z reszta jakikolwiek download tam wymaga logowania sie...

22.03.2004
09:24
[58]

G0thm0g [ Konsul ]

Nexus ---> no i ja się już zalogowałem, dostałem maila no i se ściągnąłem. A potem prubuję włączyć i wyskakuje komunikat po angielsku i z tego co zrozumiałem jest tam napisane, że potrzeba mieć SimCity 4 Deluźe. A wesję SimCity 4 mam oryginalną (z Empika :)).

22.03.2004
09:45
smile
[59]

neXus [ Fallen Angel ]

czyli tk czy inaczej musisz zakupic jeszcze "godziny szczytu :)

22.03.2004
13:22
smile
[60]

G0thm0g [ Konsul ]

A ile teraz kosztują Godziny Szczytu i gdzie?

22.03.2004
13:58
[61]

neXus [ Fallen Angel ]

o ile dobrze pamietam kosztowal jakis czas temu 79 zlociszy w Empiku.

22.03.2004
18:22
smile
[62]

G0thm0g [ Konsul ]

A dlaczego w żadnym zakładzie pracy nie pracuje mi tyle ludzi ile jest posad (a czasami nawet o wiele mniej)? Nawet jest tak wtedy, kiedy ludzie są bezrobotni.

22.03.2004
21:01
[63]

Przemodar [ Konsul ]

neXus => człowieku, Ty powinieneś opłaty od dystrybutora gry pobierać za namawianie kolejnych klientów na zakupy ;-) Z serią SC mam do czynienia od czasów Amisi jeszcze (dyskietkowe wersje SC, gdy jeszcze numerków wersji nie było). A jak czytam ten wątek, to mam ochotę kupić sobie zestawik gry z dodatkiem. Co prawda znalazłem nawet ofertę w sieci za 140 zł za komplet (to właśnie wersja deluxe), ale tamże jest też wersja zwykłego SC4 za ...140 zł oraz osobno Rush Hour za 80 zł. I zgłupiałem co jest czym, żebym się nie naciął na pseudo deluxe`a.

Acha - mam niejasne wrażenie, że istniała kiedyś niezła stronka o sim-miasteczkach w wersji PL. Nic nie wygooglałem poza jakimś pirackim badziewiem. Coś wiadomo może o naszych dzielnych graczach, którzy chcieli się w sieci podzielić swą radością gry?

Wszędzie wyczytuję, że RH to pierwszy dodatek do SC. To brzmi wręcz jak zapowiedź kolejnych. Coś się kroi? Może warto poczekać miesiąc, trzy na megapaka ze wszystkim? ;-)

23.03.2004
10:00
smile
[64]

neXus [ Fallen Angel ]

G0thm0g  -> jak w realu :)) tez nie zawsze kazdy zaklad jest obsadzony na full. A tak naprawde to nigdy ani budynek ani zaklad nie jesdt obsadzony na full - no chyba ze obnizysz podatki do zera :)

Przemodar -> hehehe ludzie z EA paletaja sie po forum, moze ktorys to doceni i wysle mi nastepny dodatek za free... ;))))))
Co do fansite - hmmm nie spotkalem sie z polskimi odpowiednikami. Poniekad ten watek jest czyms takim :) Z reszta - czesc ludzi sie juz znudzila kolejnymi sc - fakt, ze to ostatnie jest odmienne od poprzednich i wymagajace innego podejscia, ale jednak to kolejna kontynuacja...

24.03.2004
23:47
smile
[65]

neXus [ Fallen Angel ]

Coś tak cicho sie zrobiło - wklejać chłopaki swoje miasta :)

25.03.2004
18:35
smile
[66]

vit123 [ Pretorianin ]

chcialem wkleic ale jak robiłem zdiecia "aparatem " w grze to mi wychodziły pliki o wielkosci 1.5 mb , więc sory winetu

25.03.2004
19:07
smile
[67]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Mam dosc ciezki problem do zgryzienia w jednym z miast w regionie. Otoz sklada sie ono z dwoch ladow dosc odleglych od siebie. Jeden z polwyspow jest typowo mieszkalno/handlowo/uslugowe, drugi zas calkowicie poswiecony przemyslowi. Oba lady polaczone zostaly mostem. Uklad na pierwszy rzut oka idealny - strefy mieszkalne zlokalizowane sa zdala od zanieczyszczen powietrza i wody..Niestety praktycznie nie istnieje ruch pomiedzy obiema strefami. Przemysl mimo ze sie bardzo rozrosl i daje ogromne wplywy do budzetu nie dostarcza mieszkancom pracy (praca pochodzi tylko z galezi uslugowo-handlowej zlokalizowanej na polwyspie "mieszkaniowym). Ilosc mieszkancow zwieksza sie co powoduje postepujace bezrobocie a ze brak miejsca na rozbudowe strefy uslugowej jestem w kropce...Help :)

25.03.2004
21:36
[68]

neXus [ Fallen Angel ]

vit123 -> podczas gry "print screen" potem wyjść, otworzyć Paint'a, wkleić i zapisać jako jpg :)

Luremaster -> jeśli masz dodatek - można pobawić sie promami. Jeśli nie - tylko zostaje zabawa w mosty...

25.03.2004
22:54
[69]

Luremaster [ Siewca Zagłady ]

Tyle tylko ze mozliwosci "zabawy" sie wyczerpaly bo jak napisalem wyzej mosty juz stoja...

25.03.2004
23:02
[70]

Commando OGUREK [ Chor��y ]

jak ci siem nudzi i jesteśprzy kasie możesz bawićsiem w metro i kolej a nawet lotniska

25.03.2004
23:04
smile
[71]

Commando OGUREK [ Chor��y ]

jak brakuje ci miejsca to baw sie w terraforming, sorry ukształtowanie terenu.

26.03.2004
11:59
smile
[72]

fatkos [ Konsul ]

ja mam takie pytanie : czy budynki jk wyprowadzili sie z nich ludzie to trzba niszczyc czy zostawiac ?? bo w strefie handlowej czesto stoja ruiny i niewiem co robic ??

26.03.2004
12:05
smile
[73]

fatkos [ Konsul ]

oto moje misto :)

26.03.2004
12:06
smile
[74]

fatkos [ Konsul ]

i widok miasta

26.03.2004
12:10
smile
[75]

fatkos [ Konsul ]

i jeszcze jedno pytanie jk najszybciej usunac strefe smietniska , gdy jest zapelniona ?? bo musze autostrade wybudowac a mi przeszkadza ono

26.03.2004
12:50
smile
[76]

Lisek1 [ Pretorianin ]

Zainstalowałem sobie RUSH HOUR i o dziwo teraz mam grafike żywcem ściągnietą z Commodore! Co jest grane??

26.03.2004
13:24
[77]

neXus [ Fallen Angel ]

Fatkos - nie da sie jak jest zapelniona. Cala zabawa polega na tym by takie rzeczy jak autostrady planowac zawczasu
co do budynkow - jak beda potrzebne to same sie zapelnia. nooo chyba ze cie denerwuja :))))

Lisek1 - cos musiales namotac. Poprobuj z ustawieniami grafiki, jesli to nic nie da - sprobuj reinstalki gry. Jesli ro nic nie da to ja pasuje...

26.03.2004
15:32
[78]

fatkos [ Konsul ]

bo jeden sposob to ja znam :) trzeba obnizyc teren ze smietniskiem zeby znalazlo sie pod woda, a pozniej znowu podniesc teren i smietnisk juz niebedzie :) tylko ze to niszczy wszystkie budynki naokolo :(

26.03.2004
15:53
smile
[79]

neXus [ Fallen Angel ]

fatkos -> heh, jeszcze mozesz sprobowac bezposredniego trafienia meteorytem - gwarantuje ze smietnisko zniknie :)
ew moze byc wulkan - aczlolwiak bardziej widowiskowy i przeznaczony na wieksza ilosc smietnisk :))))

26.03.2004
16:06
smile
[80]

fatkos [ Konsul ]

neXus mam prosbe : czy moglbys zapodac screena z rozmieszczeniam szkol w conquida i i jkis widok drog, tzn gdzie jkie
bo chce popatrzec jk z tym sobie poradziles bo u mnie calyczas misto jest zapchane, nawet aleje sie zapychaja :(

26.03.2004
16:15
[81]

Golem6 [ FatGorilla Slim ]

Ja uwiaelbiam tą gra i ją poprostu ubóstwiam, ale mam problem.
Jak przesówam obraz przy pomocy prawedo przycisku, a dokładniej po naciśnieciu go bydynki znikają, a większosc obrazu robi się żółta. Więc raczej nie moge w Sim City grać normalnie i odłożyłem na troche tą gre. Ale poróce doniej i ja pochwale się moimi osiągnięciami...

26.03.2004
16:21
smile
[82]

neXus [ Fallen Angel ]

fatkos - co prawda pierwotna Conquida niechcacy zostala skasowana ale mam drugie miasto o wielkosci 270 tys
jak dotre do domu (bo jeszcze dzis po pracy mam spotkanie z promotorem) t wrzuce screeny...

Golem6 -> hmmm to wyglada na problemy ze sterami - nie powinno sie tak dziac... Wiem ze to glupio zabrzmi, ale probowales reinstalki gry?

26.03.2004
17:25
smile
[83]

G0thm0g [ Konsul ]

A gdzie mam wsadzić coś co ściągnę z SimCity.com z cool stuff (a dokładniej to coś to Transportation Download. Nie wiem co to może być i dlatego chce ściągnąć i sprawdzić)?

26.03.2004
17:30
smile
[84]

G0thm0g [ Konsul ]

I jeszcze jedno pytanko: Do czego służy screensaver, którego mogę ściągnąć też z cool stuff?

27.03.2004
09:44
[85]

Diplo [ Generaďż˝ ]

Witam wszystkim po krotkiej przerwie :)

G0thm0g ---> Screensaver to nic innego jak wygaszacz ekranu ;)

Mam pytaneczko. Jak radzicie sobie z czasem do jazdu do pracy? Stawiam autobusy... stawiam metro, a mimo to czesto mam ze dom zostal "opuszczony z powodu dlugiego czasu dojazdu (oczy cos takiego)"

28.03.2004
09:02
[86]

vit123 [ Pretorianin ]

oto moja mieścinka , nie jest duza ale ładnie sięrozwija :)

28.03.2004
09:04
[87]

vit123 [ Pretorianin ]

jeszcze jedno , metro jest wspaniałe - tj. miałem problemy z komunikacją miejską , autobusy nie były wyk. nawet w 10% a tu zaraz po wymianie wszystkich przystanków na metro jego wyk. sięga 90% i jak to mozna wyjaśnić ?

29.03.2004
17:11
smile
[88]

vit123 [ Pretorianin ]

inne pytanie , ile wam czasu ( lat - tych w grze ) trwa stworzenie miasta powiedzmy do poziomu 100 tys mieszkańców

29.03.2004
18:21
[89]

mikmac [ Senator ]

No troszke mam malo czasu, ale cos tam gralem...
Mam pytanie - czy tez macie problem z za malymi miastami??
Miasto mam zapchane na full, wszystko na high density i ciagle krzycza, ze nie maja miejsca do rozwoju (zapotrzebowanie mam na wszystko poza rolnictwem)
Jest to najmniejszy kwadracik - miasto 50 tys.
Co ciekawe - mozna zrobic miasto tylko z fabryk, ktore tlucze niesamowita kase bo pracuja tam ludzie z innych miast :)- tyle, ze niestety nie mozna transferowac pieniedzy miedzy miastami w regionie.

29.03.2004
19:13
smile
[90]

neXus [ Fallen Angel ]

vit123 -> kwestia ruchu. Autobusy tez stoja w korkach, metro juz nie :)
Co do miasta - to o ile pamietam to jakos ze 30 lat...

mikmac -> o ile dobrze pamietam na malym regionie 80 tys to max. I jak to nie mozna? Wytnij wszystkie elektrownie (oprocz jednej) i ujecia wody - a potem kupuj to wszystko z sasiednich miast. Tylko tam nalezy zapewnic solidne zaplecze...

29.03.2004
19:22
[91]

mikmac [ Senator ]

z ta woda i prundem to juz tak robie :) jedno miasto ma pelne zaopatrzenie, reszta miasteczek tylko kupuje.
Zaciekawilo mnie tylko czemu mam zostawiac po jednej???

29.03.2004
19:57
[92]

neXus [ Fallen Angel ]

mikmac -> tak na wszelki wypadek czasami sa jakiez zdaezenia losowe i ilosc kupowanego pradu spada (np)

29.03.2004
20:14
smile
[93]

fatkos [ Konsul ]

nie jestem pewien czy koniecznie trzeba niszczyc czy wystarczy zmniejszyc tylko finansowanie na 0

29.03.2004
20:18
[94]

mikmac [ Senator ]

fatkos -->
ale wtedy zajmuja miejsce i chyba dalej zanieczyszczaja.
W dwoch miastach w ogole nie budowalem elektrowni - z zalozenia kupowalem prad. A produkcja 1MW jest znacznie tansza jak sie produkuje ich naraz 20k MW niz 3k MW wiec i tak to taniej wychodzi - nawet jak sie kupuje od sasiadow. Ponadto zawsze oszczedzasz 17K simoleonow na elektrowni :)

29.03.2004
20:44
smile
[95]

G0thm0g [ Konsul ]

A ja powtórze jedno pytanie i dodan jeszcze jedno:
1.A gdzie mam wsadzić coś co ściągnę z SimCity.com z cool stuff (a dokładniej to coś to Transportation Download. Nie wiem co to może być i dlatego chce ściągnąć i sprawdzić)?
2.Nierozumiem jednej rzeczy: mam małą mieścinkę (4,5 tys. mieszkańców, 1/3 średniego terenu) no i niedawno zaczął mi się troszeczkę rozwijać przemysł zaawansowany, no i teraz mam zakłady tegoż przemysłu niezapełnione pracownikami nawet do połowy (trochą czernieją te budynki), a zapotrzebowanie na ten przemysł jest bardzo duże. I mam też trochę domków bogatych przy niziutkich podatkach dla nich (chyba 6.2), a ludzie w nich nie mają pracy i uciekają chociaż zakłady pracy są prawie puste (miedzy domakami i zakładami pracy nie ma zbyt dużych odległości). O co tutaj chodzi?

30.03.2004
13:31
smile
[96]

fatkos [ Konsul ]

hmm zaczelem nowe miasto w w dodatku i zauwazylem cos takiego jk poziom trudnosci
i mam pytanie czy on daje tylko wiecej kasy na poczatku, czy ulatwia gra poznioej tez ??

31.03.2004
13:58
[97]

fatkos [ Konsul ]

patrze ze wszystkich wcielo i nikt tu juz niezaglada :(
i jeszcze jedno pytanie : czy w strefie przemyslowej zaklady tez rozrastaja sie tak ze pracuje w nich kilka tys ludkow ?? tak jk w handlowej, robia sie wierzowce

31.03.2004
15:52
smile
[98]

G0thm0g [ Konsul ]

fatkos ---> ja tu zaglądam, ale nie udziele odpowiedzi na twoje pytania bo jej nie znam :)
Nexus chyba gdzieś zaginął. Trzeba zarządzić poszukiwania :)

31.03.2004
17:11
smile
[99]

vit123 [ Pretorianin ]

a taka strata była by nie do zastąpienia ;)

01.04.2004
07:42
smile
[100]

vien [ łowca pip ]

hA! wrocilem :-) do dzisiaj mi net praktycznie nie działał ale miałem za to czas żeby zrobić fajne (przynajmniej wg mnie) miasto :-)
nie jest moze idealne ale mi sie i tak podoba

neXus ----- wielkie dzięki za lokalizacje

01.04.2004
12:20
[101]

vit123 [ Pretorianin ]

czy znacie jakieś sposoby na podniesienie swojego " rankingu burmistrza " ???

01.04.2004
19:09
smile
[102]

vien [ łowca pip ]

a moze by tak podatki w dół?
masz pokryte całe miasto szkołami i policją? no i ogulnie spełniaj zachcianki doradców na ile to możliwe i powinno być dobrze

01.04.2004
20:08
smile
[103]

neXus [ Fallen Angel ]

Mam czas do poczatku maja na napisanie czesci teoretycznej mojej pracy inzynierskiej, a jeszcze troche czasu zajmije mi odpowiadaie na @ przeciwnikow w Combat Mission :)))

G0thm0g -> o ile dobrze pamietam to do katalogu "plugins" w katalogu "Simcity" w "moich dokumentach" - ale na 100% nie jestem pewien...
Co do przemyslu - przemysl zaawansowany potrzebuje mieszkancow $$$, jesli wiekszosc w twoim miescie stanowia $ i $$ a jest malo przemyslu przetworczego i handlu to moze zaistniec taka sytuacja...

fatkos -> o ile wiem tylko iloscia kasy na poczatku (tak tradycyjnie jak w poprzednich SC)
Co do zakladow - to max co mi sie udalo wyciagnac w zakladach przemyslowych to bylo tak z 600 praownikow - dlatego moje wieksze miasta bazuja glownie na handlu ...

vien -> nie ma sprawy :)

vit123 -> sluchac mieszkancow i spelniac ich zachcianki. Kazdy przejaw niezadowolenia to spadek twego rankingu...

01.04.2004
20:10
smile
[104]

neXus [ Fallen Angel ]

A tak wogole po wysluchaniu mieszkancow co by chcieli czesto mam ochote sprawdzic czy wytzymaja bezposrednie trafienie meteorytem ;))))

12.04.2004
22:26
smile
[105]

vit123 [ Pretorianin ]

widzę że dyskusja zwolniła tempo :) więc przypomne o gółwnym pomysle tego wątku :

pokaż swoje miasto

13.04.2004
10:31
smile
[106]

G0thm0g [ Konsul ]

Vit123 ---> głównym pomysłem tego wątku jest zadawanie pytań i odpowiadanie na nie. Poprzedni wątek mówił o pokazywaniu własnych miast. Ale to co tu napisałem wcale nie znaczy, że jestem temu przeciwny :)

13.04.2004
11:50
smile
[107]

neXus [ Fallen Angel ]

Biorac pod uwage ze poprzedni watek mial byc poswiacony miastom, a skonczyl sie dyskusja na temat strategii gry, dlatego ta czesc tak sie nazywa. Aczkolwiek przyjemnie by bylo zobaczyc miasta budowane przez innych. Nadal nikt nie pobil mojego rekordu 275 tys na srednim segmencie :PPP

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-13 11:52:06]

13.04.2004
22:29
[108]

vit123 [ Pretorianin ]

ja narazie jestem pozbawiony możliwości rozwoju moich miast gdyż mój radeon 9500 się przyfajczył i pojechał do serwisu a teraz śmigam na ...... Rivie TNT 2 32 MB :) , tak tak już słysze te śmiechy

20.04.2004
11:07
[109]

Lisek1 [ Pretorianin ]

Zainstalowałem orginlany Sim City 4 i wszystko było OK. Doinstalowałem sobie więc Rush Hour - godziny szczytu i o dziwo po uruchomieniu gry moje miasto wyglądało tak ----------------------->
U was też tak było?
Czemu się tak zrobiło, czy potrzeba jakiegoś patcha do tego dodatku? Mam grafike RADEONA 9000 Pro.

20.04.2004
11:12
smile
[110]

neXus [ Fallen Angel ]

Masz najprawdopodobniej ustawiona najmniejsza szczegolowosc grafiki. Dodatek wprowadza bardziej rozbudowany interfejs ustawien grafiki - dzieki temu mozna przyspieszyc wyswietlanie gry na wolniejszych kompach... Opcje do ustawienia tego powinny sie znajdowac sie w ustawieniach graficznych

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-04-20 11:14:01]

28.04.2004
15:09
[111]

Midgardsorm [ Generaďż˝ ]

ktos moze kupowal z was sim city 4 deluxe pl tak z ciekawosci pytam ;)

25.10.2004
20:25
[112]

Przemodar [ Konsul ]

Nie wiem, czy uda mi się dopisać do tego wątku, ale próbuję. Przejrzałem różne miejsca, gdzie można kupić Sim City 4 wraz z dodatkim Rush Hour. Obecnie można wyhaczyć podstawkę za 38 zł, a dodatek za 67 zł - obie nówki w folii. Wypadałoby zatem nacieszyć oko tą gierką, bo w tej cenie wydaje się być strawna (pominę milczeniem jedną firmę, która podstawkę wciąż oferuje za 128 zł). Niestety zajrzałem równiez na stronę Cenegi, bo ona była dystrybutorem gry. Zachwalana strona o SC4 PL nie istnieje, linki do patchy prowadzą w pustkę. Pozostała firmowa strona EA. Tam patche są do ściągnięcia - ale gra sama wyczuwa co potrzebuje i zasysa. Cóż, gry jeszcze nie mam i nie wiem, czy owe autopatchowanie będzie możliwe dla polskiej wersji gry.
Czy ktoś może mnie oświecić, czy Sim City 4 oraz Rush Hour są w Polsce grywalne, mają patche i jakiekolwiek wsparcie, czy może lepiej zapomnieć o tych tytułach? Albo czym się różni wydanie Deluxe od osobnych: podstawki i dodatku?

25.10.2004
20:55
smile
[113]

neXus [ Fallen Angel ]

Spokojnie sciagniesz patche do wersji pl (chocby z GOL'a). Co do wsparcia - oczywiscie. Cenega juz nie sprzedaje SC4 - calosc przejal polski oddzial EA i tam sa wszystkie bambetle do SC. A wydanie Delux to po prostu SC4 + dodatek.
I caly czas sa gracze w ta gre :)

23.11.2004
07:33
[114]

Przemodar [ Konsul ]

Wreszcie - kupiłem Sim City 4 Deluxe PL. Pewna firma netowa ściągała mi ten tytuł przez ponad miesiąc, ale jest. Oczywiście pełen werwy wlazłem na witrynę Cenegi - pustki, strona o SC wycięta, patchy brak. Zacząłem szukać polskiego oddziału EA. Linków kilkadziesiąt, niestety wszystkie martwe - EA w Polsce nie istnieje. Płatnego GOL`a pominąłem. Paczyki znalazłem na stronie producenta. Dobre i to.
Oczywiście pogrzebałem na tejże stronie (która nota bene różni się adresem od tej podawanej w instrukcji) i znalazłem kapitalny generator terenów obejmujący całą powierzchnię USA. Twórcy gry chwalą się, że mają ponad 100GB danych satelitarnych o ich ojczyźnie i można sobie budować gdzie się chce na oryginalnych mapach. Cóż - to było dobre, ale rok temu - generator odsyła w ...puste linki. Ech. Zatem czas na moje pierwsze wątpliwości, mam nadzieję, że guru GOL`owy neXus od spraw SimCity wspomoże:
REGIONY - gra ma linka, który teoretycznie powinien łączyć z witryną producenta. Oczywiście nie łączy, bo adres się zmienił i dodatek RH nie uwzględnił już tego. Pierwsze moje spojrzenie w grze padło na to właśnie - możliwość tworzenia własnych map. I tu przykra niespodzianka - można dłubać regiony od podstaw, a nie automatycznie w całości. Oczywiście fajnie to wygląda, ale zupełnie nie przystaje do rzeczywistości. Bo łączenie poszczególnych podrejonów to katastrofa. Nie pasują do siebie, nie sposób spójnie i właściwie wytyczyć rzeki lub linii brzegowej morza przez wszystkie rejony. Wiem, że jest autodopasowanie, ale konia z rzędem temu, który na rozległym podrejonie wstrzeli się idealnie z rzeczkami i ich głębokością, szerokością i położeniem między subrejonami na przestrzeni np. 7 terenów.
Stare SC3 miało lepszy generator - jednym ruchem powstawała piękna mapka. Tutaj pozostaje albo pięć gotowców albo ręczna katorżnicza dłubanina, która i tak będzie krzywa i poszatkowana.
Wspomnę tylko, że instrukcja ładnie mówi o automatycznie ściąganych regionach do katalogu "Download". Oczywiście taki nie istnieje, nic się nie ładuje z witryny producenta i stworzenie takiego i wypełnienie go ściągniętym ręcznie regionem nie jest widoczne w grze. Podejrzewam, że nazwę katalogu trzeba spolszczyć albo coś ustawić w plikach *.ini (nie sprawdzałem tego jeszcze).
W rozpaczy zacząłem po sieci szukać gotowych regionów (mowa o tych dużych planszach, a nie malutkich na pojedyńcze miasta). Na oficjalnej witrynie znalazłem aż ...dwa. Żenada. Znalazłem nawet darmowy generator, który jest wersją pre-alfa i w zasadzie jest tylko zajawką, a nie generatorem.
Nawet jesli odpuszczę, próbując ładować w regiony przykładowe miasteczka, to i tak rzeki do siebie nie pasują, góry wyskakują w dolinach sąsiednich subregionów itp.
PYTANIE 1 - jak przyjaźniej można tworzyć rozległe regiony na wiele miast? Albo skąd je ściągnąć gotowe?
PYTANIE 2 - związane z zależnościami subregionów między sobą. Rozumiem, że można tworzyć miasteczko, potem zamknąć je i działać na sąsiednim terenie. Jak zachowuje się wtedy czas? Czy "opuszczone" chwilowo miasto rozwija się samodzielnie? Jak to jest zsynchronizowane ze sobą?
Np. po 5 latach tworzę wysypisko, z którego ma korzystać sąsiednie miasto. PRzechodzę do sąsiedniego i buduję je przez 50 lat, zapominając o tym pierwszym. Co z nim się dzieje, co z malutkim śmietniskiem etc.?

23.11.2004
09:43
[115]

neXus [ Fallen Angel ]

odp 1. Ja sie poddalem. Tworze to wszystko recznie... Producent to wszystko olal (widocznie wiekszy jest popyt na niszczenie niz na budowanie), Cenega tym bardziej, bo stracila wszystkie gry z EA. Jesli chodzi o patche to trzeba bylo rzucic haslo na forum - profilaktycznie trzymam patche do podstawki i dodatku (z tego co pamietam patch do dodatku jest tez do wersji Delux)... No chyba ze trafisz na strony maniakow - aczkolwiek ja bym z tym uwazal. Posciagane niektore elementy miasta potrafia dziwnie sie zachowywac...

odp 2. Gdy zajmujesz sie jednym miastem, czas w innych stoi. Aczkolwiek, mimo to, mozesz zawierac z nim umowy. Troche to glupie i zmusza do budowania jednoczesnie kilku miast. A czasami sie okazuje ze zawierajac dana umowe przekraczasz budrzet sasiedniego miasta... No i mozna robic male przekrety - budujesz miasto z wysokimi dochodami i niedoborami uslug, a potrm wspomagasz sasiednie miasta w rozwoju sprzedajac nadwyzki mocy... Swoja droga zastanawialem sie jak mogli to inaczej zrobic i nie mialem za bardzo pomyslu...

27.11.2004
11:37
[116]

Przemodar [ Konsul ]

Witajcie maniacy SC4 (a może to tylko ja zostałem ostatnim?). Znalazłem w końcu w sieci przyjemne rozwiązanie kłopotów z regionami. Przyznam, że bardzo mnie wkurzyło ręczne klepanie pokracznych regionów, a firmowe 5 sztuk to było zdecydowanie za mało.
Poniżej link, z którego możecie pobrać aż 18 gotowych regionów. A teraz jak je zaimplementować:
1. Rozpakuj zipa do domyślnego katalogu lub gdziekolwiek chcesz.
2. Uruchom grę i stwórz nowy region pod dowolną nazwą (albo pod nazwą regionu, który właśnie rozpakowałeś, np. Florida).
3. Wyjdź z gry! Zwykłe przełączanie Alt+Tab nie wystarcza do dalszych kroków.
4. Jeśli masz XP, to przejdź do C:\Documents&Settings\Twój profil\Moje dokumenty\SimCity 4\Regions (jeśli nie masz XP, to pewnie to siedzi w katalogu z grą, ale nie mogę tego sprawdzić). To ważne, bo te regiony nie zapisują się w folderze docelowym z grą, a właśnie tutaj.
5. Znajdź swój nowo utworzony region i wgraj do tego folderu plik "config.bmp" rozpakowany w punkcie 1. Plik nadłoży się nad starą wersję pustego regionu.
6. Uruchom ponownie grę, otwórz swój pusty na razie region.
7. Wciśnij kombinację klawiszy Ctrl + Shift + Alt + R.
8. Pojawi się okno, w którym musisz odnaleźć swoje rozpakowane pliki z punktu 1. Kliknij plik graficzny png, jpg ze słowem "gray" lub grey" w nazwie (kolorowe nie zaskoczą) i potwierdź wybór OK.
9. Teraz idź, zrób sobie herbatkę, bo wypełnianie treścią nowego regionu na przyzwoitym Athlonie 2100 i 512MB RAM może trwać nawet 20 minut.
Miłej zabawy!

28.11.2004
16:18
[117]

Przemodar [ Konsul ]

Moich peregrynacji regionalnych ciąg dalszy. Znalazłem parę fajnych miejsc i podaję je na tacy:

https://www.rebel13.com/SimCity/Home.html - z tego miejsca można zassać dziesiątki autentycznych, gotowych regionów z całego niemal świata. Jest też instrukcja jak tworzyć własne regiony za pomocą profesjonalnych, acz darmowych narzędzi.

https://www.sc4ever.com/knowledge/showarticle.cfm?id=1103&openItemID=cid.45,cid.55,cid.53 - tutaj jest bardzo dokładny opis jak własne regiony można tworzyć za pomocą Photoshopa.

https://www.simcitycentral.net/tutorials_lukeonia1_rcp2.php - kolejny opis edytora regionów, tym razem pracę wspomaga darmowy program do generowania terenu Terragen. Oczywiście wszystko krok po kroku.

https://www.simcitycentral.net/tutorials_lukeonia1_rcp1.php - inna wersja z powyższej witryny. Tym razem edycja niemal w Paincie robiona, niezbyt łatwo, ale działa.

18.12.2004
02:10
smile
[118]

neXus [ Fallen Angel ]

:P
nie jesteś ostatni - jeszcze ja - ostatni burmistrz sie ostalem :)

BTW - dzięki za linki :)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-12-18 02:14:06]

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.