
Cracko [ Gladiator ]
Zapaleńcy samochodowych symulatorków - bardzo trudne pytanie do was...
Powstaje gierka - ... - problem jest w tym że potrzebujemy opisu zachowania samochodu w poślizgu.. tzn.. podam przykład
Jedziemy do przodu - załóżmy 150/h na idealnie płaskiej pustyni - skręcamy na maxa w prawo - jak się zachowuje auto ???? ( zakładamy że się nie przewraca )
-zaczyna skręcać ( duży promień skrętu ) ???
-jaka jest zasada wynoszenia samochodu z zakrętu - hmmm
jest to ciężkie pytanie - ale my to wpiszemy w program/grę- jedynie potrzebujemy wytłumaczenia teoretycznego. Osoby które mają rozwiązania "na chłopski rozum" są również mile widziane
a w nagrodę - hehe jeżeli powstanie gierkas - będziecie mogli wybrać swój samochód 3D ! - logo/wygląd itp i cośtam wymyślimy a tymczasem ..?

hugo [ v4 ]
IMO:
to zależy, jaka będzie przyczepność. jeżeli jest pustynia i piach to ostry skręt zacznie sie od poślizgu przednich osi, potem sie powinno autko wywalić, albo zakopać w piachu :P
jeżeli skręt będzie ostry, to tor jazdy będzie tworzył prostą linie, lekko odchyloną od toru sprzed skrętu..
jeśli wóz trzyma sie mocniej drogi, i zakładamy że sie nie wywróci, to przy ostrym skręcie powinien obrócić sie o 180 stopni... tak mi sie wydaje... to czysta fizyka w gruncie rzeczy....
col. Kilgore [ Konsul ]
Przy takiej prędkości to przy skręcie na maksa tor za bardzo się nie zmieni. Przy takich prędkościach trzeba delikatniej skręcać bo się przednie koła zablokują i samochód pojedzie preosto. To się nazywa bodajrze podsterownośc
Big Money [ Senator ]
Zacznie skręcać po łagodnym łuku (mała przyczepnośc) aż przy prędkości mniej wiecej 90-100 kmh wpadnie w poślizg i obróci sie o 180 stopni, mozliwe ze bedzie dachować lub poprostu będzie sie ślizgać bokiem az do zatrzymania . Wiem ze tak jest bo własnie w taki sposób rozbilismy Passata kumpla, tylko ze na asfalcie :]

Cracko [ Gladiator ]
hmm zastanawiam się więc jak to opisać
1) jedzie na wprost
2) klawisz w prawo zaczyna obracać model auta
3)ale auto nadal BOKIEM jedzie w tą stronę w którą jechało wcześniej, minimalnie jednak skręcając w stronę gdzie jest jego przód
4) ale czy zwalnia ????
5)no i jaka jest zależność - tzn od ilu kmh na asfalcie powinno go rzucać na boki
hehe - mówiłem że trudne pytania będą :)
Big Money [ Senator ]
4) oczywiście ze zwalnia, nawet jesli trzymałbyś równoczesnie wcisniety gaz to auto byz zwalniało poniewaz koła nie maja w poslizgu przyczepnosci aby auto przyspieszało.
5)myśle ze ponizej 100 kmh (bo chyba nie bierzemy pod uwage czynników które wystepują naprawde tzn dziury w drodze koleiny itd )
BAN!TA [ bo zupa była za słona ]
a nie lepiej pograc w kilka gier?dowiesz sie 10 razy wiecej niz od tych forumowych expertow, dla Big Moneya jak widac nie ma roznicy miedzy asfaltem a piaskiem...
nawet nie podales jaka os jest napedzana:)
Big Money [ Senator ]
BAN!TA << czy ja napisałem ze nie ma róznicy ?? Opisałem jak auto zachowa sie na pustyni, dopisując ze w taki sam sposób rozbiliśmy sie ale na asfalcie.
Pozatym... poza jedna grą - Viper Racing w zadnej innej auto nie zachowywało sie naturalnie w tym aspekcie o który było pytanie na poczatku wątku... W każdej w jaka grałem, a grałem naprawde w dużo tego typu gier, bo to mój ulubiony ich gatunek, przy takich czynnikach auto pojechało by po łuku bez wpadania w poslizg az do zatrzymania sie, a tak nie jest w rzeczywistosci... :]
Qba19 [ Junior WRC ]
A autko to przednionapędówka, tylnio napędówka czy 4x4? bo to jest dosyć ważne.

Cracko [ Gladiator ]
nie nerowowo - nie nerwowo - spokojnie....
hmm powiem wam tak
MODELE SUBARU/XARKI/CZEGOKOLWIEK SOBIE NIE ZAMARZYCIE JUŻ JEST
JEST KURZ ŚNIEG DESZCZ - MGŁA REFLEKTORY, REFLEKSY I ....
ALE STYL JAZDY JEST JAK WIDELCEM PO STOLE.........
ktoś grał w turbo sliders ??
jak on to "wykmynił " ?
\/
https://kotisivu.mtv3.fi/turbosliders/sliders086b.zip
Cracko [ Gladiator ]
4x4 niech będzie ... jest łatwiej opisać i pasuje do subaru

K@mil [ Wirnik ]
Przy 4x4 mysle ze jak sie pos gaz zacznie powoli zwalniac i skrecac coraz mocniej zgodnie z utrata pradkosci. W koncu autko zarzuci tylem i sie obroc :) Jak sie cisnie gaz to bedzie zwalnialo, bo przednie kola straca przyczepnosc, a nawet jak autko sie zorientuje ze cos sie dzieje i odejmie z przodu nieco gazu to i tak sam tyl nie wytworzy takiej samej sily napedowej jak obie osie. Takie jest moje zdanie. Ekspertem nie jestem.

Cracko [ Gladiator ]
Dobra - już wiemy jak to wygląda ze strony realu
A TERAZ
JAK TO ODWZOROWAĆ MAJĄC DO DYSPOZYCJI PRZESUWANIE + obracanie ???
p.s. zaraz zapodam jakiegoś screena

Qba19 [ Junior WRC ]
Poślizg podsterowny (uciekający przód) wystąpi gdy przednie koła stracą przyczepność wcześniej niż tylnie czyli taki poślizg wystąpił by przy skręcie na maxa w prawo z wciśniętym gazem.
Poślizg nadsterowny ( uciekający tył) występuje gdy tylnie koła stracą przyczepnośc czyli np. puszczenie gazu w zakręcie.
Takie jest moje zdanie.

K@mil [ Wirnik ]
Cracko, nie rozumiem. Chodzi Ci o to jak zamochod powinien przesuwac sie wzgledem toru jazdy i jak obracac ? Mysle ze to bedzie mniejsza szybkosc = wiekszy obrot = wiekszy skret. Czyli ze woz bedzie jechal mniej wiecej jak na obrazku :)

Cracko [ Gladiator ]
a moze tak??
Qba19 [ Junior WRC ]
Ty chcesz żeby tył uciekał w zakręcie? W samochodzie RWD osiągniemy coś takiego przez puszczenie gazu a potem wciśnięcie pedału gazu na max'a.
Zresztą pograj w Life for Speed i poobserwuj... bardziej realnej fizyki jazdy nie ma w żadnej grze.
K@mil [ Wirnik ]
Cracko, cos podobnego narysowalem - tylko ze zapomnialem toru jazdy narysowac. Przy samym skrecie bez gazu lub hamulca bedzie jechal coraz wolniej i coraz mocniej skrecal, moze nawet [stwierdzam po namysle] 360 stopni zrobi :-P
Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]
a czy to będzie gra 3d....
stanson_ [ sta-N-son ]
Cracko -->powstaje gierka o samochodach tworzona przez ludzi, ktorzy nie wiedza, jak zachowuje sie auto w okreslonych okolicznosciach...? Hmmm. 10/10 to to nie bedzie...
Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]
^^^jak wiesz to siępochwal (madrala)
Qba19 [ Junior WRC ]
K@mil -> ale zauważ że na rysunku Cracko autku wyraźnie ucieka tył, a robiąc tak jak ty mówisz czyli bez hamulca i bez gazu auto będzie się poruszało "jak po szynach"
Cracko [ Gladiator ]
Zax*.* -> tak 3d
ok - to już wiemy jak ma się zachować - teraz opis względem osi X,Y, Z + rotate i warunki prędkości
przy ilu powinno go już zarzucać na asfalcie ( dla 4wd i 2wd ) ?
Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]
Cracko--> a moze macie możliwość zrobienie sreen'a z wersji beta... ja sie nie znamjeśli to jest na tym etapie nie możliwe to nie krzyczcie :(

Cracko [ Gladiator ]
stanson_ -> chodziło raczej o implementację zachowania auta w program ale...
Cracko [ Gladiator ]
screen to kwestia 30 min - ważniejsze jest super zachowanie kwadracika na razie
Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]
Ale zróbcie to dzisiaj bo ja jutro wyjeżdzam imnie nie będzie proszę....

Qba19 [ Junior WRC ]
Nie rozumiem twoich pytań? Jak przy ilu powinno go zarzucać na asflacie?
Cracko [ Gladiator ]
zax-> dzisiaj tzn do 00:00
Qba-> tzn przy jakiej prędkości - wchodząc w zakręt 90 stopni na asfalcie powinno "wybokerować" auto
Pytam graczy - czyli ekspertów :)

Qba19 [ Junior WRC ]
Zagraj w Life for Speed. Tak będzie łatwiej.

K@mil [ Wirnik ]
Qba, racja. Myslalem o tym samym, ale zle przelalem mysli na papier.
Cracko, jak mowisz 90 stopni... Czyli maks kierownica... to bedzie chyba tak..
4x4 - z 100 ?
przod - z 80 ?
tyl - z 60 ?
Qba19 [ Junior WRC ]
Hm... moim zdaniem bezsensu.... przecież to jest uzależnione od wielu czynników, typu oponki, nawierzchnia, rozstaw osi, wcale nie jest powiedziane że auto przednionapędowe będzie z mniejszej prędkości wpadać w poślizg boczny niż auto powiedzmy RWD. Zresztą przecież poślizgu nie uzyskujemy wpadając w zakręt z daną predkością.

legrooch [ Legend ]
Cracko - polecam taka gre Rally Trophy. Tam jest bardzo fajnie pokazana fizyka jazdy. Obecnie jest wieksza moc i lepsza przyczepnosc tylko.

Big Money [ Senator ]
I co z tym screenem z gry?? :>
hubs [ Stand UP Speak UP ]
no i gdzie screen?