GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Zapaleńcy samochodowych symulatorków - bardzo trudne pytanie do was...

11.03.2004
20:31
smile
[1]

Cracko [ Gladiator ]

Zapaleńcy samochodowych symulatorków - bardzo trudne pytanie do was...

Powstaje gierka - ... - problem jest w tym że potrzebujemy opisu zachowania samochodu w poślizgu.. tzn.. podam przykład

Jedziemy do przodu - załóżmy 150/h na idealnie płaskiej pustyni - skręcamy na maxa w prawo - jak się zachowuje auto ???? ( zakładamy że się nie przewraca )
-zaczyna skręcać ( duży promień skrętu ) ???
-jaka jest zasada wynoszenia samochodu z zakrętu - hmmm

jest to ciężkie pytanie - ale my to wpiszemy w program/grę- jedynie potrzebujemy wytłumaczenia teoretycznego. Osoby które mają rozwiązania "na chłopski rozum" są również mile widziane


a w nagrodę - hehe jeżeli powstanie gierkas - będziecie mogli wybrać swój samochód 3D ! - logo/wygląd itp i cośtam wymyślimy a tymczasem ..?

11.03.2004
20:39
smile
[2]

hugo [ v4 ]

IMO:
to zależy, jaka będzie przyczepność. jeżeli jest pustynia i piach to ostry skręt zacznie sie od poślizgu przednich osi, potem sie powinno autko wywalić, albo zakopać w piachu :P
jeżeli skręt będzie ostry, to tor jazdy będzie tworzył prostą linie, lekko odchyloną od toru sprzed skrętu..
jeśli wóz trzyma sie mocniej drogi, i zakładamy że sie nie wywróci, to przy ostrym skręcie powinien obrócić sie o 180 stopni... tak mi sie wydaje... to czysta fizyka w gruncie rzeczy....

11.03.2004
20:43
[3]

col. Kilgore [ Konsul ]

Przy takiej prędkości to przy skręcie na maksa tor za bardzo się nie zmieni. Przy takich prędkościach trzeba delikatniej skręcać bo się przednie koła zablokują i samochód pojedzie preosto. To się nazywa bodajrze podsterownośc

11.03.2004
20:44
[4]

Big Money [ Senator ]

Zacznie skręcać po łagodnym łuku (mała przyczepnośc) aż przy prędkości mniej wiecej 90-100 kmh wpadnie w poślizg i obróci sie o 180 stopni, mozliwe ze bedzie dachować lub poprostu będzie sie ślizgać bokiem az do zatrzymania . Wiem ze tak jest bo własnie w taki sposób rozbilismy Passata kumpla, tylko ze na asfalcie :]

11.03.2004
20:48
smile
[5]

Cracko [ Gladiator ]

hmm zastanawiam się więc jak to opisać

1) jedzie na wprost
2) klawisz w prawo zaczyna obracać model auta
3)ale auto nadal BOKIEM jedzie w tą stronę w którą jechało wcześniej, minimalnie jednak skręcając w stronę gdzie jest jego przód
4) ale czy zwalnia ????
5)no i jaka jest zależność - tzn od ilu kmh na asfalcie powinno go rzucać na boki


hehe - mówiłem że trudne pytania będą :)

11.03.2004
20:51
[6]

Big Money [ Senator ]

4) oczywiście ze zwalnia, nawet jesli trzymałbyś równoczesnie wcisniety gaz to auto byz zwalniało poniewaz koła nie maja w poslizgu przyczepnosci aby auto przyspieszało.
5)myśle ze ponizej 100 kmh (bo chyba nie bierzemy pod uwage czynników które wystepują naprawde tzn dziury w drodze koleiny itd )

11.03.2004
20:51
[7]

BAN!TA [ bo zupa była za słona ]


a nie lepiej pograc w kilka gier?dowiesz sie 10 razy wiecej niz od tych forumowych expertow, dla Big Moneya jak widac nie ma roznicy miedzy asfaltem a piaskiem...

nawet nie podales jaka os jest napedzana:)

11.03.2004
20:55
[8]

Big Money [ Senator ]

BAN!TA << czy ja napisałem ze nie ma róznicy ?? Opisałem jak auto zachowa sie na pustyni, dopisując ze w taki sam sposób rozbiliśmy sie ale na asfalcie.
Pozatym... poza jedna grą - Viper Racing w zadnej innej auto nie zachowywało sie naturalnie w tym aspekcie o który było pytanie na poczatku wątku... W każdej w jaka grałem, a grałem naprawde w dużo tego typu gier, bo to mój ulubiony ich gatunek, przy takich czynnikach auto pojechało by po łuku bez wpadania w poslizg az do zatrzymania sie, a tak nie jest w rzeczywistosci... :]

11.03.2004
21:02
[9]

Qba19 [ Junior WRC ]

A autko to przednionapędówka, tylnio napędówka czy 4x4? bo to jest dosyć ważne.

11.03.2004
21:03
smile
[10]

Cracko [ Gladiator ]

nie nerowowo - nie nerwowo - spokojnie....


hmm powiem wam tak

MODELE SUBARU/XARKI/CZEGOKOLWIEK SOBIE NIE ZAMARZYCIE JUŻ JEST
JEST KURZ ŚNIEG DESZCZ - MGŁA REFLEKTORY, REFLEKSY I ....

ALE STYL JAZDY JEST JAK WIDELCEM PO STOLE.........

ktoś grał w turbo sliders ??
jak on to "wykmynił " ?

\/


https://kotisivu.mtv3.fi/turbosliders/sliders086b.zip

11.03.2004
21:10
[11]

Cracko [ Gladiator ]

4x4 niech będzie ... jest łatwiej opisać i pasuje do subaru

11.03.2004
21:15
smile
[12]

K@mil [ Wirnik ]

Przy 4x4 mysle ze jak sie pos gaz zacznie powoli zwalniac i skrecac coraz mocniej zgodnie z utrata pradkosci. W koncu autko zarzuci tylem i sie obroc :) Jak sie cisnie gaz to bedzie zwalnialo, bo przednie kola straca przyczepnosc, a nawet jak autko sie zorientuje ze cos sie dzieje i odejmie z przodu nieco gazu to i tak sam tyl nie wytworzy takiej samej sily napedowej jak obie osie. Takie jest moje zdanie. Ekspertem nie jestem.

11.03.2004
21:21
smile
[13]

Cracko [ Gladiator ]

Dobra - już wiemy jak to wygląda ze strony realu
A TERAZ

JAK TO ODWZOROWAĆ MAJĄC DO DYSPOZYCJI PRZESUWANIE + obracanie ???


p.s. zaraz zapodam jakiegoś screena

11.03.2004
21:23
smile
[14]

Qba19 [ Junior WRC ]

Poślizg podsterowny (uciekający przód) wystąpi gdy przednie koła stracą przyczepność wcześniej niż tylnie czyli taki poślizg wystąpił by przy skręcie na maxa w prawo z wciśniętym gazem.
Poślizg nadsterowny ( uciekający tył) występuje gdy tylnie koła stracą przyczepnośc czyli np. puszczenie gazu w zakręcie.
Takie jest moje zdanie.

11.03.2004
21:26
smile
[15]

K@mil [ Wirnik ]

Cracko, nie rozumiem. Chodzi Ci o to jak zamochod powinien przesuwac sie wzgledem toru jazdy i jak obracac ? Mysle ze to bedzie mniejsza szybkosc = wiekszy obrot = wiekszy skret. Czyli ze woz bedzie jechal mniej wiecej jak na obrazku :)

11.03.2004
21:36
smile
[16]

Cracko [ Gladiator ]

a moze tak??

11.03.2004
21:47
[17]

Qba19 [ Junior WRC ]

Ty chcesz żeby tył uciekał w zakręcie? W samochodzie RWD osiągniemy coś takiego przez puszczenie gazu a potem wciśnięcie pedału gazu na max'a.
Zresztą pograj w Life for Speed i poobserwuj... bardziej realnej fizyki jazdy nie ma w żadnej grze.

11.03.2004
21:51
[18]

K@mil [ Wirnik ]

Cracko, cos podobnego narysowalem - tylko ze zapomnialem toru jazdy narysowac. Przy samym skrecie bez gazu lub hamulca bedzie jechal coraz wolniej i coraz mocniej skrecal, moze nawet [stwierdzam po namysle] 360 stopni zrobi :-P

11.03.2004
21:59
[19]

Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]

a czy to będzie gra 3d....

11.03.2004
22:02
[20]

stanson_ [ sta-N-son ]

Cracko -->powstaje gierka o samochodach tworzona przez ludzi, ktorzy nie wiedza, jak zachowuje sie auto w okreslonych okolicznosciach...? Hmmm. 10/10 to to nie bedzie...

11.03.2004
22:04
[21]

Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]

^^^jak wiesz to siępochwal (madrala)

11.03.2004
22:04
[22]

Qba19 [ Junior WRC ]

K@mil -> ale zauważ że na rysunku Cracko autku wyraźnie ucieka tył, a robiąc tak jak ty mówisz czyli bez hamulca i bez gazu auto będzie się poruszało "jak po szynach"

11.03.2004
22:06
[23]

Cracko [ Gladiator ]

Zax*.* -> tak 3d



ok - to już wiemy jak ma się zachować - teraz opis względem osi X,Y, Z + rotate i warunki prędkości

przy ilu powinno go już zarzucać na asfalcie ( dla 4wd i 2wd ) ?

11.03.2004
22:08
[24]

Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]

Cracko--> a moze macie możliwość zrobienie sreen'a z wersji beta... ja sie nie znamjeśli to jest na tym etapie nie możliwe to nie krzyczcie :(

11.03.2004
22:08
smile
[25]

Cracko [ Gladiator ]

stanson_ -> chodziło raczej o implementację zachowania auta w program ale...

11.03.2004
22:09
[26]

Cracko [ Gladiator ]

screen to kwestia 30 min - ważniejsze jest super zachowanie kwadracika na razie

11.03.2004
22:11
[27]

Zax_Na_Max [ Bo Emeryt Znał Karate ]

Ale zróbcie to dzisiaj bo ja jutro wyjeżdzam imnie nie będzie proszę....

11.03.2004
22:11
smile
[28]

Qba19 [ Junior WRC ]

Nie rozumiem twoich pytań? Jak przy ilu powinno go zarzucać na asflacie?

11.03.2004
22:16
[29]

Cracko [ Gladiator ]

zax-> dzisiaj tzn do 00:00

Qba-> tzn przy jakiej prędkości - wchodząc w zakręt 90 stopni na asfalcie powinno "wybokerować" auto


Pytam graczy - czyli ekspertów :)

11.03.2004
22:23
smile
[30]

Qba19 [ Junior WRC ]

Zagraj w Life for Speed. Tak będzie łatwiej.

11.03.2004
22:23
smile
[31]

K@mil [ Wirnik ]

Qba, racja. Myslalem o tym samym, ale zle przelalem mysli na papier.


Cracko, jak mowisz 90 stopni... Czyli maks kierownica... to bedzie chyba tak..

4x4 - z 100 ?
przod - z 80 ?
tyl - z 60 ?

11.03.2004
22:31
[32]

Qba19 [ Junior WRC ]

Hm... moim zdaniem bezsensu.... przecież to jest uzależnione od wielu czynników, typu oponki, nawierzchnia, rozstaw osi, wcale nie jest powiedziane że auto przednionapędowe będzie z mniejszej prędkości wpadać w poślizg boczny niż auto powiedzmy RWD. Zresztą przecież poślizgu nie uzyskujemy wpadając w zakręt z daną predkością.

11.03.2004
22:33
smile
[33]

legrooch [ Legend ]

Cracko - polecam taka gre Rally Trophy. Tam jest bardzo fajnie pokazana fizyka jazdy. Obecnie jest wieksza moc i lepsza przyczepnosc tylko.

12.03.2004
10:05
smile
[34]

Big Money [ Senator ]


I co z tym screenem z gry?? :>

12.03.2004
14:48
[35]

hubs [ Stand UP Speak UP ]


no i gdzie screen?

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.