
Victor Sopot [ Konsul ]
Doom 3 -wymagania
Zna ktoś niemiecki,na takiej jednej stronce napisali tak "Twórcy magazynu PCGames hardware przeprowadzili wywiad z Johnem Carmackiem, a następnie zamieścili go na łamach czasopisma. Z tekstu dowiadujemy się kilka konkretnych faktów. Otóż odkąd silnik rozpoznaje siłę uderzenia, systemy fizyki uległ zmianie, a dźwięki stoją na najwyższym poziomie procesor z zegarem 2,5 GHz będzie niezbędny. Do tego karta graficzna z przynajmniej 128MB RAM na pokładzie. Screenshot z tekstu możecie obejrzeć ".Jeśli jest to prawda to powarznie się zdenerwuje,bo na początku miało być gf 3 ti.Może ktoś to dokładnie "rozszyfruje".
Misio-Jedi [ Legend ]
Victor --- > Spoko, zanim ten Dóm zobaczy światło dzienne miną conajmniej dwa lata. Do tego czasu procki 5GHz będą codziennością.
(Inna sprawa że wówczas Carmack stwierdzi że "Procesor z zegarem 6,5GHz będzie niezbędny)

MasterDD [ :-D ]
heh :D
plotki plotkami, a gry jeszcze nie ma...
Miej GF4 TI to Ci pojdzie...
nic wiecej nie powiem :D

vien [ łowca pip ]
eee tam mi beta na A2000+ 512 DDR i R8500 128 mb działała całkiem znośnie w 800x600 więc bez histerii
Victor Sopot [ Konsul ]
misio-jedi------->całkiem możliwe,podczas pierwszej prezentacji Carmack mówił aby zaopatrzyć się w gf 3,i wtedy też wszyscy pukali się w głowę a teraz gf 3 to standart i na allegro są rozchwytywane.
snopek9 [ Legend ]
Ja mam durona 700 ,ale do czasu wyjścia Dooma 3 powinienem mieć już Durona 1800 i to przy dobrych pozostałych podzespołach powinno starczyć.Mówienie ,ze trzeba mieć procka 2,5 Ghz to jest jakieś nieporozumienie,jak się ma dobrą grafe duuużo ramu to i tak wszystko pujdzie.Mi się prawie nic niewiesza mimo słabego procka.
Marsellus Wallace [ Fukitol ]
Jeśli chodzi o grafikę to zeby pograć na max detalach i powłączanych wszystkich bajerach niestety potrzeba będzie GF FX 6900 czy jakie tam będą mieć oznaczenia. Po prostu - NV 40. Na FX 5900 też będzie dobrze chodzić, zwłaszcza jak wyjdzie directX 9.1 który da trochę kopa tym kartom.
Victor Sopot [ Konsul ]
Vien------> ale tam napisali- Otóż odkąd silnik rozpoznaje siłę uderzenia, systemy fizyki uległ zmianie, a dźwięki stoją na najwyższym poziomie procesor z zegarem 2,5 GHz będzie niezbędny .Ja mam 2300,512 ramu,Radeona 9000 pro i Gf 3 ti 500, czyli za mało.Ale n.p w niemczech taki radeon 9800 jest tańszy o 40 % to u nich nie ma problemu.
Misio-Jedi [ Legend ]
Kochani, alfa to jedno a wersja finalna to zupełnie co innego. Przygotujcie się lepiej na zbieranie szczęk z podłogi (ale to jeszcze trochę czasu).

Prezes_Krzychu [ PREZES ]
u mnie na moim radku 9500 nawet bez modowania wersj alfa chdzi bardzo dobrze... a to przeciez alfa ... finalana bedie napewno zoptymalizowana odpowiednio wiec nie ma sie o co martwic

Victor Sopot [ Konsul ]
Ale i tak kocham dooma 3 . i tutaj link do super stronki o nowym doomie.
vien [ łowca pip ]
Victor Sopot ---> ale weź pod uwagę że wersja finalna będzie lepiej skompilowana i wogule lepiej zachahmęcona i będzie działać dużo płynniej niż alpha.... przynajmniej tak było w innych przypadkach gier.... czyli obstawiam że wyjdzie na to samo - komu działa alpha temu zadziała też full wersja
Dagger [ Legend ]
==>snopek9
Tylko że ID słynie z tego że bazuje na szybkości procesora - patrz silnik Q3 i testy kart graficznych na nim wykonywane.
Sam zreszta odczułem dużą różnice w alphie zmieniając jedynie procesor i płytę główną - wiec sądze że silnik Dooma III będzie sie podobnie sprawował.
oksza [ Senator ]
Chrzandolenie na śniadanie.
"Odkąd silnik fizyki rozpoznaje siłę uderzenia"?? -- to znaczy że co, że poprzedni silnik nie był w stanie wyliczyć siły uderzenia? To co to za fizyka, którą ja oglądałem? Przecież w pierwszej wersji fizyka była, tak?
Dagger [ Legend ]
Najciekawsze ze w aphie jest tylko jedna postac, która ma zaimplementowaną fizykę w całości (grubas na trzeciej mapie) - tzn. można przesuwać ciało - mniej więcej jak w Havoku - co do pozostałych sie nie da.
oksza [ Senator ]
-->> Dagger
Dokładnie o tym mówię. Tam wydajność jest bajeczna jeszcze nawet przed optymalizacją. Wydaje mi się że alpha nie korzystała nawet jakoś specjalnie z pixel shaderów (mignęły mi jakieś słowa tylko). Zdaję sobie sprawę że można podnieść rozdzielczość tekstur, dodać bajery i zwolnić całość ale to nie w stylu Id.
Id znane jest z tego że wyciskają z silnika absolutnie wszystko. Nie wierzę żeby nie dało się komfortowo grać na dobrym sprzęcie. To jest masowa gra, ludzie! Ma się sprzedawać w setkach tysięcy egzemplarzy. Jak wyjdzie demo to zobaczymy...
Dagger [ Legend ]
==>oksza
Prawde mówiąc wątpie że wyjdzie demo - po co zniechęcać do gry :P
Tekstury trzeba koniecznie zwiększyć bo to od razu bije w oczy w alphie kontrastując z bump mappingiem.
Wiec sądze że wymagania nie będą takie małe - szczególnie w kwesti tych 128 MB na karcie - a to od razu wytnie sporą część kart graficznych.
oksza [ Senator ]
-->> Dagger
Tekstury mnie nie wgniotły, fakt.
Carmack obiecał że demo będzie, mam dobrą pamięć :)

p_e_p_s_i [ Polonia Bydgoszcz 4ever ]
Misio-Jedi ---> dóm - lol :D a co do wymagań, myślę, że poprawią program przed premierą,przez co wymagania spadną. mam nadzieję, że mój Athlon 2.0 i gf4 ti udźwigną go, chociaż mam poważne obawy...