Hakim [ Konsul ]
The Elder Scrolls III: Morrowind - cz. 27
"Każde Wydarzenie poprzedza Przepowiednia. Ale bez Bohatera nie może być Wydarzenia."
Zurin Arctus Król - Cień
Witamy w wątku poświęconemu najlepszemu eRPeGowi wszechczasów!
-------------------------------------------------------
LINKI
Strona oficjalna gry:
https://www.elderscrolls.com/index.php
Polskie strony o grze:
Adamantytowa Wieża: https://www.morrowind.now.pl
Elita Redoranu: https://www.morrowind.g4ce.pl
Lista z pozostałymi stronami: https://www.morrowind.toplista.pl
Link do polskiego konwertera modów:
www.morrowind.now.pl/pliki/download.php?op=getit&id=20
Polskie fora o morku:
https://www.morrowind.now.pl/forum
https://www.morrowind.g4ce.pl/ib/index.php?
Linki do map:
https://www.angelfire.com/empire/morrowind1/ (Mapa Vvardenfell - 612KB)
ftp://ftp.mplik.ru/Games/Updates/Elderscrolls/Docs/polygraphy_map_large.jpg (Mapa Vvardenfell - 8,85MB, rozdzielczość 5307x6186)
https://til.gamingsource.co.uk/maps/map-trib-huge.jpg (Mapa Twierdzy Smutku - 620KB)
https://til.gamingsource.co.uk/maps/bloodmoon_map_lg.jpg (Mapa Soltsheim - 141KB)
Interaktywna mapa z lokacjami niezaznaczonymi na mapie dołączonej do gry:
https://www.acc.umu.se/~chaan/mim_hi.zip 1,81MB
https://morromods.free.fr/tesmap_hi.exe 1,73MB
Świetny program regulujący płynność gry (Morrowind FPS Optymizer):
https://modder-united.de/mwfps/Morrowind%20FPS%20Optimizer/Morrowind%20FPS%20Optimizer.v1.96.zip
Strony z modami i nie tylko:
https://www.rpgplanet.com/morrowind/
https://thelys.free.fr/mods.htm (lub nowsza: https://thelys.mwsource.com)
https://mwsource.com/
Linki przydatne dla moderów:
https://perso.club-internet.fr/faust/morrowind/tutoriaux/mmmbiblev114.pdf (Morrowind Mod Maker’s Bible - angielska wersja językowa - 2,98MB)
https://members.lycos.co.uk/morrowind001/forums/upload/index.php?showforum=7 (forum o TESCS)
---------------------------------
KOMENDY KONSOLI
player->PlaceAtPC "identyfikator/imię" 1 10 1 - komenda "stawia" NPC-a o danym identyfikatorze (w większości wypadków jest identyczny z imieniem i nazwiskiem) w ilości szt. 1 w odległości (tylko teoretycznie) 10 stóp. Pozwala wskrzesić ubitego wcześniej potrzebnego NPC-a.
player->AddItem "identyfikator" X - gdzie "X" to ilość sztuk, a identyfikator to ... identyfikator :D Do znalezienia w edytorze. Komenda dodaje do inventory przedmiot w ilości podanej. Np. (niczego nie sugeruję :>):
player->AddItem "Gold_100" 10000 - dodaje 10 tys. złota :)
UWAGA: należy zwracać uwagę na wielkosć liter, cudzysłów oraz podkreślenia _ i spacje w identyfikatorach przedmiotów i postaci.
---------------------------------
LISTA NAUCZYCIELI
Akrobatyka: Senyndie, Kwatery Wojowników, Vivek-Arena // Alchemia: Abelle Chriditte, Komnsta Teleportacyjna, Twierdza Valenvaryon // Przemiana: Seryne Relas, Tel Branora, Dom Seryne Relas // Atletyka: Adibael Hainnabibi, Obóz Kaushtabibi // Topór: Alfhedil Elf-Hewer, Falensarano // Tarcza: Shardie, Fort Jeleni, Ald'ruhn // Broń Obuchowa: Ernse Llervu, Vivek, Dzielnica Świętego Delyna // Przywołanie: Methal Seran, Ald-Ruhn, Świątynia // Zniszczenie: Leles Birian, Wyspy Askadyjskie // Zaklinanie: Qorwyn, Indoranyon // Walka Wręcz: Taren Omothan, Klasztor Holamayan// Ciężka Zbroja: Seanwen, Vivek-Arena, Sala Treningowa // Iluzja: Erer Darothril, Sadrith Mora, Oberża Sprośnej Muriel // Lekka Zbroja: Aerin, Maar Gan, Dom Cechowy Andusa // Długie Ostrze: Ulms Drathan, Twierdza Armigers, Molag Maar // Celność: Missun Akin, Falasmaryon, Chata Missun Akina // Handel: Ababael Timsar-Dadisun, Obóz Zainab // Mistycyzm: Ardarume, Sadrith Mora, Gateway Inn Western Wing // Przywrócenie: Yakin Bael, Vos, Kaplica Vos // Zabezpieczenia: Hecerinde, Balmora, Dom Hecerinde // Krótkie Ostrze: Todwendy, Balmora, Szczęście Skazańca// Skradanie: Khajiit Ri'Shajirr, Shenkowa Łopata, Caldera // Włócznia: Mertis Falandas, Upiorna Brama, Wieża Zmierzchu // Retoryka: Drzemka-w-Cieniu-Drzew, Sadrith Mora, Dom Rosomaka Gildia Magów // Bez Zbroi: Khargol Gro-Boguk, Dagon Fel, Niezamieszkała Wieża
---------------------------------
LISTA ARTEFAKTÓW
Broń:
Miecz Jednoręczny: Złote Ostrze : Skała Khartaga – zadanie dla Boethiaha – zatopione ruiny daedryczne (NW od Hla Oad)
Włócznia: Włócznia Gorzkiej Litości – zadanie dla Sheogoratha - ukryta kaplica w kanałach Dzielnicy Świętego Delyna
Młot Jednoręczny: Zgniatacz Czaszek, Grobowiec Rodziny Omaren
Miecz Dwuręczny: Charyzmer, Jakinia Abanabi
Krótkie Ostrze:Kieł Haynekhtnameta Mamaca, Kaplica Pogrążonych Snów
Buława: Buława Molag Bala – zadanie dla Molag Bala w Yansirramus (na zachód i troszkę na południe od Tel Aruhn – dwie wyspy dalej)
Zbroje:
Ciężki Pancerz: Kirys Bogów- podziemia Grand Council Chambers(jak się to kufa nazywało?:) - Ebonheart, Smoczy Kirys (ciężka zbroja), Grota Mudan (SW od Vivek na malutkiej wysepce – wejście pod wodą)
Średni Pancerz: Ebonowa Zbroja,Góra Assarnibibi
Lekki Pancerz: Skóra Hircyna,szafa w wieży Tel Fyr,Buty Apostoła Twierdza Berandas
Hełm Oreyna Niedźwiedziej Łapy (ciężka zbroja) -------> misja dla Malacatha w daedrycznych ruinach Assurdirapal
Szaty: Szata Smoczej Dumy, Tel Naga-Sadrith Mora ,Płaszcz Żałości,Studnia-Wioska Skaal
Tarcze: Opoka Eleidona, Ibar - Dad
Gemy: Gwiazda Azury, Świątynia Azury (opis questu poniżej)
---------------------------------
DWEMEROWA ŁAMIGŁÓWKA
Łamigłówka(kostka) znajduje sie w ruinach na wschód od Fortu Ksieżycowego. Idziemy przed fortem drogą na Calderę a na najbliższym rozstaju skręcamy w prawo. Dochodzimy do mostu, dalej do dwemerowych ruin. Dźwignia otwierająca drzwi jest przed nimi. Jesteśmy w ruinach. Idziemy prosto, obracamy sie w lewo i powiniśmy zobaczyć kamienie, po których możemy sie dostać na wyższe piętro. Po dotarciu na pięterko obracamy sie znów w lewo i widzimy drzwi prowadzące do komnaty Pustej Dłoni. Jesteśmy w komnacie i po rozglądnięciu się po pomieszczeniu zauważamy regał. Na tym regale jest upragniona kostka.
Jako, że występuje błąd, ktory nie pozwala czasami na podniesienie tej cholery z półki, albo czasami pomimo najszczerszych chęci nie udaje się Wam jej znaleźć, to poniżej komenda do konsoli :)
player->AddItem "misc_dwrv_ark_cube00" 1
---------------------------------
GWIAZDA AZURY
Jest to Kamień Duszy o nieograniczonej ilości wykorzystań (tzn. w odróżnieniu od innych Kamieni Dusz, ten nie znika po wykorzystaniu duszy w nim tkwiącej), a dodatku można do niego zapakować Viveka i Almalexię :)
Aby go dostać musimy udać się do Świątyni Azury. Gdy podejdziemy do jej statuy i z nią porozmawiamy, Azura opowie nam o zakładzie, który rozegrał się pomiędzy nią, a innym Bogiem - Sheogorathem. Azura miała wysłać swoją najwierniejszą kapłankę, aby ta na odludziu przeżyła 100 lat. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to, że Sheogorath wysłał swoje sługi na wyspę, gdzie modliła się kapłanka. Najwierniejsze daedry Sheogoratha zakłócały spokój kapłanki. Musisz udać się na wyspę nieopodal Dagon Fel i zabić tam wszystkie daedry. Najtrudniejszym przeciwnikiem będzie Złota Święta o imieniu Staad. Z jej ciała musisz zabrać Sygnet Sheogoratha jako dowód na wykonanie zadania. Po oczyszczeniu CAŁEJ wyspy wróć do Świątyni Azury. Pamiętaj także, że nie możesz zakłócić spokoju kapłance tj. nie możesz wejść do jej chaty!!!
---------------------------------
ŁAPANIE DUSZ I ZAKLINANIE PRZEDMIOTÓW
Gdy spotkasz ofiarę, rzuć na nią zaklęcie SoulTrap (pojawia się mgiełka spowijająca ofiarę. Ważne jest to, abyś rzucił czar w czasie walki, a nie po zabiciu wroga. Teraz zabijasz potwora. Jeśli posiadasz odpowiedni kamień w ekwipunku to napełni się on jego duszą.
Po kliknięciu opcji 'Zaklinanie' w oknie dialogowym podczas rozmowy z Zaklinaczem przystępujemy do tworzenia przedmiotu. W okienko 'Nazwa' wpisujemy nazwę przedmiotu. Z sekcji „Zaklęcia” wybieramy czar, który chcemy dodać – musimy go mieć w liście swoich czarów). Na dole mamy opcję, która pozwoli nam wybrać sposób działania czaru – „Przy użyciu” oznacza, że zaklęcie zadziała wtedy, gdy je rzucimy z menu magii. „Przy trafieniu” - opcja dostępna tylko dla broni, oznacza że gdy uderzysz z tej broni to ona zada magiczne obrażenia wrogowi. Dostępna jest także kolejna opcja „Stale”, ale tylko wtedy, gdy kamień z duszą jest warty więcej niż 60000. Najlepiej schwytać Złotą Świętą lub Lunatyka. Opcja ta zapewnia stałe działanie przedmiotu - np. zwiększenie siły o 20 pkt. dla ulepszonej zbroi. Linia „Koszt” pokazuje nam, ile kosztuje dany przedmiot. W głównym oknie możemy wybrać zasięg, moc i czas trwania danego zaklęcia. Po kliknięciu opcji „Twórz” w naszym ekwipunku wyląduje magiczny przedmiot ...
Jako, że zaklinanie przedmiotów u Zaklinacza jest BARDZO drogie, poniżej sposób na zaklinanie samemu by Trollf:
Zaklinanie (Umagicznianie, ang. Enchanting)
Zaklinanie zalezy od 3 atrybutów:
- poziomu inteligencji,
- poziomu umiejętnosci Zaklinania,
- szczęścia.
Szczęściem nie warto sobie głowy zawracać bo ma marginalny wpływ, natomiast umiejetność zaklinania jest bardzo trudno rozwinąć - pozostaje więc inteligencja...
- załóżmy, ze postać ma bazowe INT oraz Enchant na poziomie 100,
- bardzo łatwo jest stworzyć pierścienie bądź amulety dodające np. 100 do INT na 10 sekund każdy... o ile bonusy z tego samego pierścienia sie nie sumują, to z pierścieni różnych już tak...
- dalej przychodzi z pomocą Alchemia, która także zależy od INT (im wyższa INT tym lepsze flaszki... oczywiście cały komplet sprzętu Grand-Master mile widziany...).
dalej juz prosto:
- bazowe 100 INT
- rzucam czary z pierścieni i amuletów - tutaj dalsze +600 INT
- zaczynam tworzyć flaszki... tworzę 2 sztuki i od razu je wypijam, co podbija INT, a to powoduje, że kolejne flaszki będą lepsze... i tak dalej...
(Tu macie spis składników wraz z efektami w wersji PL. format Excel ---> https://home.autocom.pl/hellmaker/files/ingredients.zip)
pytanie:
dlaczego alchemia? ponieważ nigdzie nie zdobędziemy i nigdy nie zrobimy przedmiotu, który by nam nawet tymczasowo dał tak wysoki bonus do czegokolwiek jak napoje stworzone przy pomocy alchemii...
xanat0s: tu podpisuje sie wszystkimi nogami i rękami! Z początku nie "alchemikowałem" (w umiejętnościach głównych albo pobocznych ją mam), ale odkryłem, jakie to przydatne! dlatego alchemikujcie :) Kiedy jesteście na zadupiu, zero sprzedawców i zero butelek np. wyleczenie z zarazy, a jestescie zarażeni, chorujesz czy alchemikujesz? :)
efekt:
majac 3000 INT byłem w stanie stworzyć samodzielnie praktycznie za pierwszym razem jakikolwiek przedmiot za pomoca Zaklinania - nawet daedryczną tarczę + 30 do siły na stale...
(taki przypisek od Hellmakera: przy Zaklinaniu na poziomie 100 nie trzeba już tak kombinować :) Poza tym uzupełnianie przedmiotów magicznych przy pomocy słabiutkich kamieni dusz wypełnionych szczurami, czy innym chłamem też podnosi umiejętność.)
(I drugi przypisek od Hayabusy: skutecznosć zaklinania zależy też od umiejętności od jakiej zależy tworzony efekt. Przykładowo, gdy nakręciłem Zniszczenie na 100 to całkem łatwo zaklinałem potężne obrażenia różnego rodzaju, za to mając przywołanie na 40 miałem bardzo duże kłopoty ze stworzeniem przedmiotu który przywoływał cokolwiek na dłużej niż 5 sekund. Wygląda na to, że wpływ umiejętności z jakiej pochodzi dodawany czar jest nie mniejszy niż inteligencji.)
--> Kostka i łapanie dusz by @d@m, Zaklinanie by Trollf.
---------------------------------
DODAWANIE I URUCHAMIANIE PLUGINÓW
1. Przegrywasz pliki z plug-ina do miejsc wskazanych w readme (powinien być jakiś txt w zipie :>)
2. Jeżeli masz wersję Morro PL to uruchamiasz Konwerter i wskazujesz plik, który ma być przetworzony - jeżeli masz wersję angielską Morro - to ten pkt jest nieważny :) Pojawi Ci się w Morrowind/Data Files plik z nazwą taką samą jak zmieniany, tylko z "_" z przodu. Usuń stary, zmień nazwę na poprzednią.
3. Odpal Edytor i wejdź w File/Data Files - zaznacz dwuklikiem na kwadraciku po lewej od nazwy Morrowind, Tribunal, Bloodmoon (te dwa ostatnie jeżeli je posiadasz), oraz plugina. Z tym, że plugina w ten sposób, że po prostu klikasz na niego, a potem na dole po lewej jest "Set as Active File"(zmieni Ci się status plugina na „Active”. Klikasz na OK.
4. Czekasz, aż Ci się wszystko otworzy
5. Klikasz na Gameplay/Edit Scripts - otworzy Ci się nowe okienko.
6. Klikasz na "Recompile All"
7. Czekasz aż się skończy przetwarzać - na dole okienka masz postęp kompilacji.
8. Zamykasz okienko Edytora Skryptów
9. Klikasz na File/Save
10. Zamykasz wszystko i odpalasz grę - otworzy Ci się ten pierwszy screen , gdzie drugie od góry to "Pliki". Wejdź w to. Zaznacz znanym już nam dwulikiem tegoż plugina. Kliknij OK.
11. A teraz kliknij spokojnie na Uruchom Grę i ciesz się pluginem :D
-->by Hellmaker
-----------------------------------------------------
Zapraszamy do dyskusji i zadawania pytań :-). Jeżeli macie jakieś propozycje ulepszenia wstępu lub jakieś ciekawe linki to informujcie.
Prosimy o zgłaszanie niedziałających adresów.
Poprzednia część:
zandarus [ Generaďż˝ ]
Szef Nazguli ----> Co do pytań z porzedniego wątku.
1. Czy zrobiłeś zadanie z dwemerową łamigłówką i byłeś w tych krasnoludzkich ruinach na wschód od Balmory. Jak poręcisz się po korytarzach to znajdziesz zejście na niższy poziom który jest zablokowany (zamek 60). Przed drzwiami są dwa pokoiki na prawo i lewo. Idź do lewego, jest tam skrzynia (zamek chyba 5). Zapisz grę i otwieraj skrzynię, przedmioty są w niej losowe, więc za ktorymś razem trafisz na krasnoludzkie claymore. Dobry miecz na początek można ukraść we wschodniej wieży w Balmorze lub w Suranie, ale jest 1h.
2. Ci goście siedzą w izbie rajcow w Balmorze. Jak masz wyższą osobowość to ktoś Ci powie, nie trzeba być w złodziejach. Tylko jak ich zabijesz to będą Cię ścigać. Proponuję poczekać i zwiększyć poziom. Najlepiej użyć czru oznaczenia i przeniesienia. Oznaczamy miejsce przed zleceniodawcą, zabijamy wszystkich w budynku i przenosimy się aby zdać raport.
3. Na 3 trzecim można próbować, jest kilka szkieletów i zjawa przodka, zbić można co najmniej srebrną bronią lub czarami.
4. Dziennik można zmienić na zadania wykonane i nie, ale trzeba użyć plugina. O dopisywaniu nie slyszłem, może jest plugin?
Orrin [ Najemnik ]
to i ja znow skieruje zaptanie w wasza strone
a mianowicie jestem w Gnisis (chyba dobrze napisalem:)
no i musze znalezc lek na spaczenie by krolowa kwama wyleczyc Lek ma jakis wodz co zarzadza gnisis ale nie moge go znalezc cale miasto oblecialem i nic
Szef Nazguli [ Zygfryd Czarny Kapturek ]
@Zandarus
Dzieki za pomoc :)
Pozdrawiam
Aha i jak by co to mam pełną angielską wersje i polskeigo pirata(ehh no nie będe 2 razy płacil za tą sama gre :/ ) wiec można chyba uznać ze ejstem "legalnym" graczem:)(przyjamniej w miare..)
bartol1414 [ ignoruj mnie ]
robie zadanko dla g. zlodzieji. musze ukrasc helm jakiegos tam mistrza z posiadlosci arobar. lezy on na szafie w pokoju w ktroym jest arobar i jego zonka chyba. jak ukrasc ten helm skoro oni zawsze zauwaza jesli go ukradne i sie na mnie potem rzucaja wszyscy :(((
land6r [ Pretorianin ]
Orrin -- jesli mnie pamiec nie myli to chodzi o Hetmana Abelmavii
bartol1414-- uzyj czaru niewidzialnosci i sprobuj ukrasc lub telekinezy i kradnni z odleglosci za ktoryms razem sie nie kapnie
peners [ SuperNova ]
bartol--->użyj czaru telkinezy lub niewidzialnośći a najlepiej to weź miksture szczęścia , skradania, to może uda ci sie jakoś tam podkraść ja jestem Arcy złodziejem wiec znam sie conieco na tym fachu :)
land6r [ Pretorianin ]
Co do szczescia ma bardzo marginalny wplyw na nasze poczynania, kiedys testowo podnioslem miksturami szczescie do okolo 5 000 z nadzieja ze przy zakladaniu np. pawezy ktora byla zakleta na sile od 0-89 , za kazdym razem osiagne maksymalny pulap ale nic to nie dalo, zadnego wplywu.
bartol1414 [ ignoruj mnie ]
a na czym polega ta telekineza??? i jeszcze z innej beczki.. co daje czar sanktuarium na n sec.???
land6r [ Pretorianin ]
Telekineza pozwala na dzialania na odleglosc.
zandarus [ Generaďż˝ ]
Orrin ---> Zarządca Gnisis. Jak idziesz od portu łazików w stronę Świątyni to jego chatka jest ostatnia po lewej.
bartol1414 ---> Sanktuarium to jeden z najlepszych czrów, przeciwnik ma problem z trafieniem Ciebie:) Taka nietykalność:)
InH [ Legionista ]
Witam,
moze to dla Was dziwne pytanie, ale gdzie moge znalezc Creepera/Pelzacza ? Bardzo by mi ulatwil chyba handel i ogolnie zycie ;)
druga sprawa :
drugie quest dla gildii magow chyba w Balmorze - falszywy kamien dusz - poszedlem, wzialem kamien, wracam do Khajitki ale questu nie zalicza, mysle, szukam na www i gdzies wyczytalem, ze kamienie trzeba podmienic (??? czemu nie powiedziala od razu), ale niestety - laska na ktorej biurku lezy zarowno "moj" falszywy kamien jak i kilka prawdziwych, z ktorych jednego musze chyba zabrac wcale nie ma zamiaru zmienic wspolrzednych. Stoi i stoi :)
co robic ?
pozdrawiam
land6r [ Pretorianin ]
Creeper jest w Calderze w posiadlosci Ghorak, musisz porozmawiac z Galdebir ona zejdzie na dol, klejnot zamieniasz w szufladzie w biurku.
InH [ Legionista ]
land6r ---> dzieki za info :) a myslisz ze bed emogl teraz zamienic klejnot jak tamta laska stoi caly czas obok ?? czy moze mam rzucic na siebie jakiegos kameleona czy cos w tym stylu bo inaczej nie da rady ??
pozdr.
Yancy [ Senator ]
Tym razem trafiłem na małą zagwozdkę. Tyczącą Bloodmoona. Wypełniam sobie na luzie zadania dla Kompani. A konkretnie dla tego gostka z Kruczej Skały. Poinformował mnie że w kopalni znaleziono wejście do jakiegoś grobowca i dziwny minerał. Na ten temat każe mi pogadać z jednym z Nordów. Więc idę do tego gościa - stoi sobie przed domkiem z dwójką znajomych i tyle. Coś mnie nie lubi - nie chce ze mną gadać. Ani pozostała dwójka. Ma ktoś pomysł co mam zrobić? Byłem wcześniej przed tym zadaniem u owego gościa - ale i wtedy nie chciał ze mną gadać. Myślałem że chwilowo - a teraz to już nie mam pojęcia.
Jedynych Nordów jakich mam na sumieniu - to facio w studni i ten niemiły pan z Karczmy (zadanie z odnalezieniem zaginionej członkini Kultu Imperium).
land6r [ Pretorianin ]
InH z tego wnioskuje ze ona juz zeszla i wyszla z powrotem jesli tak to bedzie ci ciezko, ale zrob sejwa, rzuc na siebie kameleona czy niewidzialnosc i probuj do skutku
land6r [ Pretorianin ]
Yancy nie pamietam juz tego dokladnie ale sprobuj isc od nordow lekko na wschod tam wtedy ktos was zaatakuje, masz pomoc nordom w walce i wtedy zaczna rozmawiac
Yancy [ Senator ]
land6r ---> Dzięki, to może zadziałać. Ostatnio po wyspie przemieszczam się biegiem lub lewitując. Bo i owszem - stwory są niezłym wyzwaniem i idzie z nimi powalczyć, ale twórcy przesadzili trochę z ich ilością i upchaniem tego na tak małym terenie. Na tej wyspie momentami jest aż gęsto od wrogów i... od śniegu, który mi zwalnia kompa ;)
Ar2r2 [ Centurion ]
witam
mam banalne bytanie ale nie moge sobie poradzic:((
chce sobie zaklac przedmiot (tzn nie sam chce kupic zaklinanie) Ebonowe naramienniki na sile...mam dwa kamienie z duszami Swietego bostwa i dwa naramienniki...otwiera sie okienko wskazuje naramiennik, kamien, ale mam mozliwosc skorzystania tylko ze szkoly Przemiany nic poza tym co zrobic zeby zaklac te przedmioty na sile (jakie zaklecie i u kogo najpierw kupic??) i ile maksymalnie moge uzyskac na tych przedmiotach bonusa do siły
Yancy [ Senator ]
Aby zakląć przedmiot musisz kupić jakikolwiek czar zwiększający współczynnki. Ale nie licz na to że zaklniejsz wiele w naramienniki. Mają strasznie małą pojemność. Najlepszy do zaklinania jest deadryczny pawęż - pojemność 225.
Ar2r2 [ Centurion ]
...a kto sprzedaje takie czary i gdzie...bo jakos nie moge znalezc odpowiednich kupcow:(
zandarus [ Generaďż˝ ]
Ar2r2 ----> Aby coś zaklinać trzeba mieć przedmiot, czar i duszę. W przypadku zaklinania na stałe trzeba mieć duszę świętej. Jak rozumiem brak ci czaru. Jak chcesz coś zaklinać trzeba nazwać zaklinany przedmiot (w okienku na górze) potem wybrać przedmiot i duszę, w przypadku świętej na dole z lewej pod listą czarów zaznaczamy czy efekt jest na stałe czy przy użyciu (przy świętej to ostatnie jest bez sensu:) Premie do współczynnika można zakupić u różnych sprzedawców. Jeśli dotyczy to siły to są czary Siła Orka i Siła Trola, ten ostatni jest chyba w kaplicy w Maar Gan. Przed zaklinaniem zapisz grę bo jak się nie uda to stracisz duszę. Trzeba mieć duży współczynnik zaklinania i inteligencję oraz szczęście. U zaklinaczy to duuużo kosztuje. Jaki jest bonus to zależy od pojemności przemiotu, najlepiej zaklinać tarcze daedryczne i zbroję oraż broń też daedryczną, tylko w grze zbroi takich to wiele nie znajdziesz:)))
Ar2r2 [ Centurion ]
zandarus-------> dzieki:)
te naramienniki chce zaklac bo i tak je nosze na sobie a sila potrzebna mi jest do tego by moc wiecej na barki wlozyc:))
zandarus [ Generaďż˝ ]
Ar2r2 ---> Lepiej ukradnij buty daedryczne z siedziby wampirów w Galom Daeus lub nagolenniki też daedryczne z farmy Drena albo hełm (są co najmniej trzy do znalezienia, nie trzeba nikogo zabijać). Ale i tak najlepsze są te rękawice (jak się kurde nazywają) które można znaleźć po zabiciu Dagoth Garesha , zadanie z głównego wątku. Jedna z nich podnosi siłę o 20 czyli 100 udźwigu więcej.
Yancy [ Senator ]
Niestety. Podchodziłem do tych ludzi w Bloodmoonie z różnych stron. Nie chcą ze mną rozmawiać i ameno. Wygląda na to że wykonanie lodowej zbroi mam już z głowy. Jak i ostatnie zadania dla Kompanii. Pieprzone bugi. Nikogo nie zabijałem aby mieli powody do wściekania się na mnie. A jak podchodziłem do nich - nikt ich nie atakował. Choć podobno tak miało być...
Yancy [ Senator ]
Heh, poszukałem sobie opisu tej misji. Pisze że ma ich atakować jakaś kobieta. Kobieta faktycznie stoi w ich pobliżu - ale nie ma najmniejszego zamiaru kogokolwiek atakować :) Za to rozmawia ze mną normalnie bez kłopotu.
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
Taka mała podpowiedź co do zaklinania. Ja sobie zakląłem buty daedryczne na stałe oddychaniem pod wodą :-)
Pomaga w wielu wypadkach. Niepotrzebne mikstury, pierdoły, itp. :-) Zabiera chyba 6 z 7 dostępnych w butach. Ale nie jestem pewien, bo dośc dawno to było :-) Stwierdziłem, że 7 pkt. to za mało na cokolwiek sensownego a oddychanie pod wodą zawsze się przyda :-)
Yancy [ Senator ]
Hellmaker ---> Świetny pomysł! Jakoś mi nie przyszło to do głowy :)
Z moim problemie w Bloodmoonie poradziłem sobie w tak śmieszny sposób, że aż przykro... Porozmawiałem z kobietą, która miała niby atakować tych Nordów co robią lodowe przedmioty i sprowokowałem ją do walki. Ubiłem ją i pojawił się wpis w dzienniku. Ależ to było głupie :)))
P.S. Bycie Wilkołakiem na poziomie trudności max. jest strasznie trudne. Tzn. chodzi o to że bardzo łatwo zginąć.
land6r [ Pretorianin ]
Yancy - wszyscy doszukuja sie bugow tam gdzie ich nie ma , w sumie w calym morku jest ich bardzo malo , byc moze byles tam juz i nie pomogles im w walce.
Yancy [ Senator ]
land6r ---> Nic podobnego. Ta kobieta pojawia się dopiero PO otrzymaniu zadania w Kruczej Skale by porozmawiać z gościem w sprawie dziwnego lodu. Kiedy tam podszedłem - ona nikogo nie atakowała. Po prostu sobie stała. Z czasem nawet wmieszała się między osoby, które miała zaatakować. Nie mówię że dzieje się tak za każdym razem i u każdego. Mnie tak trafiło się dwa razy. Sprawdzałem. Bez przeczytania opisu - nie miałbym pojęcia że ktoś kogoś miał atakować...
Jakie znaleźliście najlpesze kusze w Morrku? Nic ciekawszego niż Krasnoludzka kusza 30/30 mi się nie trafiło jakoś (a nawet i tej nie znalazłem w opisie Adamantytowej Wieży).
H3ZEKI4H [ Homo Homini Lupus ]
Witam mam pytanie dotyczące Tribunala. Dostałem zadanie od Nijal Anderren (mniej wiecej) ze światyni, miałęm dostarczyć lek, zrobiłem to i po powrocie wokół niej było 7 szczurów zabiłem je a ona krzyczy żebym pozabijał je bo roznosza zarazę, tylko że ja wszystkie ubiłem, no nic zszedłem do magazynu a tam niebyło szczurów zszedłem do kanałów zabiłem wszystkie szczury jakie napotkałem i jakiegoś licza z 'pierścieniem licza" wszedłem do części jaksini która jest za zmkniętymi drzwiami -grób kogos tam (to ten z ukrytymi drzwiami w srodku) i pozabijałem wszystkie szczury w srodku, Kiedyś załatwiłem tę sprawę ale to było dawno i zupełnie niemogę sobie przypomnieć co źle robię, przeoczyłem jakiegoś szczurta czy co? czy to bug po zainstalowaniu Blodmoona?
Hakim [ Konsul ]
Hellmaker ---> no proszę, tak więc czasami tu jeszcze zaglądasz? :) Pozdrawiam.
Co do zaklinania na oddychanie pod wodą na stałe, to ja mam tak zaklęte spodnie (do tego jeszcze weszły chyba ze dwa punkty premii dla siły).
Yancy ---> mój kolega miał to samo. Poradziłem mu, żeby sprowokował tą kobietę i zabił :( (niestety) i to chyba pomogło - Ci Nordowie się odezwali. Ale głowy nie daję.
H3ZEKI4H ---> tak, to kolejny bug spowodowany instalacją Przepowiedni. Normalnie powinno wystarczyć wytępienie tylko tych szczurów, które znajdują się bezpośrednio w tym pomieszczeniu z tą kobietą. Jeśli chcesz mogę Ci podesłać moda naprawiającego ten quest, którego autorem jest WaPaT.
H3ZEKI4H [ Homo Homini Lupus ]
Hakim dzięki za pmoco, jesli masz chwilke to wyślij na adres [email protected] Dzięki, a swoja droga czy oni testują gry przed wypuszczeniem na rynek?
Hakim [ Konsul ]
H3ZEKI4H ---> poszło na @ :)
Yancy [ Senator ]
Hakim ---> Tak myślałem że skoro dwa razy tak miałem - to już nie ma mowy o przypadku. Sprowokowanie tej kobiety jak najbardziej pomaga! Może Twój kolega sprowokował nie tą co trzeba ;))))
Po jej zabiciu pojawiła mi się aktualizacja dziennika i Nordowie zaczęli ze mną gadać. A w każdym razie ten główny i on dopiero po rozmowie skierował mnie do swoich kompanionów. Bug o tyle irytujący - że bez przeczytania opisu questu nie potrafiłem sobie z nim poradzić w żaden sposób. Dopiero z opisu dowiedziałem się co i jak.
Hakim [ Konsul ]
Yancy ---> ja o dziwo nie musiałem prowokować. Doszedłem do tych Nordów i ni z tąd ni z owąd zaczęła się walka. Zabiłem tą kobietę - napastnika i Braciom Północy ;) nagle języki odżyły :)
Nie mam pojęcia dlaczego u jednych walka jest od razu, inni muszą sprowokować. Dziwne.
No to teraz pozostaje tylko kolekcjonować stalhrim :)
Orrin [ Najemnik ]
Sluchajcie jak sie uzywa kamieni dusz ? i po co one dokladnie sa prosze o pomoc
Hakim [ Konsul ]
Orrin ---> luknij na wstęp. Tam jest po krótce wyjaśnione.
Yancy [ Senator ]
Hakim ---> Trafiło mi się jeszcze kilka drobniejszych potknięć w Bloodmoonie, ale ogólnie - nie jest źle. Natomiast wiem że instalacja Bloodmoona wpływa na pojawienie się błędów w Tribunalu.
Była też sytuacja kiedy w zadaniu dla Kompanii miałem nająć strażników. Znalazłem tylko jednego chętnego, a mimo to gość oświadczył z zadowoleniem że znalazłem dwóch i to wystarczy :) Quest zaliczony, acz po kolonii spaceruje tylko jeden strażnik. Drobiazg, nawet nie chciało mi się wczytywać zapisu by znaleźć drugiego ale też nie powinno tak być. Troszkę za krótki jest Bloodmoon. Sytuację ratuje fakt że można go w zasadzie przejść drugi raz w nieco inny sposób. Ale cóż - tak to już jest z dodatkami.
Hakim [ Konsul ]
Yancy ---> ja z kolei znalazłem dwóch. Tak więc o tym błędzie nic mi nie wiadomo. Całkiem możliwe.
Fakt Bloodmoon wychodzi słabiutko jeśli chodzi o długość rozgrywki w porównaniu do samego Morrowinda. Zgadzam się też, że przesadzili z upakowaniem przeciwników. Są zdecydowanie za gęsto rozmieszczeni. Wyspę mogli też zrobić dużo większą i dodać jeszcze jakieś dwa miasta Nordów. No ale niestety.
Zaciekawiło mnie natomiast to, o czym piszesz. W zasadzie kiedyś słyszałem, że Bloodka można przejść w dwojaki sposób, ale jakoś o tym zapomniałem i nie zagłębiałem się w tajniki tego drugiego sposobu (zakładam, że pierwszy to współpraca z wioską Skaalów). Mógłbyś przybliżyć mi ten drugi sposób? Czy to chodzi może o przechodzenie Przepowiedni będąc wilkołakiem?
Yancy [ Senator ]
Hakim ---> Drugi sposób przejścia Bloodmoona, można by chyba nazwać - dla złych postaci. Zadania będą nieco inne. Mianowicie, zadania dla kompani przechodzimy nie wspomagając gościa z Kruczej Skały, lecz tego z Fortu Śnieżnego. Main quest również w pewnym momencie ulega rozgałęzieniu. Mianowicie jak wiesz, w pewnym momencie następuje atak wilkołaków na wioskę. Niezależnie od naszych poczynań zostajemy zarażeni. W tym momencie mamy wybór. Albo się wyleczyć, albo nie. Pierwszą drogę jak widzę znasz. Warto się w tym momencie zapisać. Dojść w zadaniach dla kompanii do momentu wyboru komu chcemy pomagać, a w main queście - do momentu zarażenia. W ten sposób zabawa będzie najlepsza :)
Jeśli zdecydujesz się nie leczyć, po trzech dniach otrzymasz sen. Miła dla oka klimatyczna wstawka i budzisz się jako wilkołak. Z komunikatem że potrzbujesz teraz wszamać ludzkie mięso. No i trzeba na kogoś zapolować. Bloodmoon jest o tyle dobrze rozwiązany, że mamy na kogo zapolować :) Oczywiście broń Boże nie w obrębie ludzkich osiedli. Bo jak raz się ogon podwinie - to przepadliśmy. Następne zadania będziemy dostawać we śnie od nikogo innego jak samego Hircyna. A wygląda to tak, że stajemy po drugiej stronie barykady w stosunku do zadań dla Skaalów.
Bycie wilkołakiem jest fajne. Acz nieco trudne. Zginąć w skórze wilka jest bardzo łatwo. Tym bardziej że srebrna broń zadaje dwa razy większe obrażenia - a na wyspie nikt innej nie nosi praktycznie... Granie na maksymalnym stopniu trudności - może być lekko irytujące...
Stopień trudności przeciwników w Bloodmoonie, jest generalnie bardzo satysfakcjonujący. Atakują w gruapach, są mocni, potrafią nieźle unikać strzał... niestety - są tak gęsto upakowani, że walka szybko robi się męcząca. Momentami jest ich aż do przesady. Nie na tym chyba zabawa polega. Zgadzam się że wyspę wystarczyło zwiększyć dwa, trzy razy - przy tej samej ilości przeciwniów - ale mniej upakowanych, dodać ze dwa osiedla Skaalów (no jedna wioska na całej wyspie - to chyba lekkie przegięcie) i byłoby na piątkę.
Wiem że można nająć dwóch strażników. Chodziło mi o to, że po najęciu jednego Falco zauważył że nająłem dwóch i qesta mi zaliczył :)
Hakim [ Konsul ]
Yancy ---> no to teraz to mnie zaciekawiłeś jescze bardziej tym opisem o byciu wilkołakiem. Jak ma się sprawa z zadaniami od Hircyna? Ciekawe?
Pamiętam, że po tym jak zostałem zarażony przespałem się trzy dni aby sprawdzić jak to się żyje będąc wilkołakiem. Pograłem chwilę i załadowałem grę od nowa. W sumie to nawet nie zastanawiałem się czy jest sens i możliwość dalszego grania jako bestia. Teraz widzę, że sens jak najbardziej jest.
Niestety nie mam sejwa tuż przed napaścią wilkołaków na wioskę Skaalów :( W sumie nie wiem dlaczego sobie takiego nie zostawiłem. Mam np. sejwa tuż przed walką z Dagoth Urem, przed rozmową z Vivekiem itp. a tu jakoś zapomniałem sobie zrobić kopii zapisu. No szkoda. Spróbuję być może takiej drogi ukończenia Przepowiedni jak zacznę grać jeszcze raz (a mam nadzieję, że to kiedyś nastąpi). Przedtem muszę tylko pozbierać do kupy co lepsze i interesujące pluginy.
Dziękuję za obszerna odpowiedz na pytanie. :)
Aha mam jeszcze pytanie o moda Giants: Ultimate. Jest to najnowszy plugin Giants poszerzony o nowe potwory również w Trójcy i Przepowiedni. Czy wiesz może skąd można go pobrać?
Hakim [ Konsul ]
Tzn. chodzi mi o jakąś inną lokalizację tego pliku niż rpgplanet.com (teraz jakoś nie mogę tam znależć tego moda) oraz gamespot.com (tu z kolei po zalogowaniu instaluje się jakiś ich własny downloader).
Czy można ten plik ściągnąc z jakiejś innej strony?
Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]
A witam, witam ... oczywiście, ze tu zaglądam:) Tyle, że teraz gram w Arcanum, a potem mam na tapecie jeszcze KOTOR-a, którego (tu sie chwalę :D) - oryginał kupiłem na allegro, zafoliowany i w ogóle nóweczka .... za 65 zł + wysyłka :D:D:D
Yancy [ Senator ]
Hakim ---> Z pozoru faktycznie może się wydawać że zostanie Wilkołakiem nie ma większego sensu. Ale to tylko pozory. Bo można się całkiem dobrze bawić - choć na dłuższą metę stanie się to nudne i nieco uciążliwe. Po pierwsze, jeśli unikasz siedlisk ludzkich podczas buszowania w futrze - to możesz całkiem normalnie funkcjonować w społeczeństwie. Sam dodatek można skończyć jak najbardziej w skórze Wilkołaka.
Jak to wygląda? Ano, dostajesz zadania od Hircyna podczas snu. Trzeba się po prostu przespać i cała to filozofia. Zadania będą po drugiej stronie barykady. Jeśli jako człowiek masz zdobyć totem, to jako Wilkołak masz przeszkodzić w jego zdobyciu :) Zadania jeśli mnie pamięć nie myli są w takiej samej ilość dla człowieka i dla Wilkołaka.
Jeśli idzie o zapis - to mam jakiś ułomny przed przemianą w Wilkołaka. Tyle że to zapis z Morrka + Bloodmoon + mod Azuria, dialogi i PL mod i z postacią na wysokim levelu (choć w przypadku Bloodmoona wysoki level nie czyni rozgrywki aż tak banalną jak w Morrku - zwłaszcza jak nie nosisz przegiętych artefaktów).
Z modów dodających nowe potwory - warty uwagi jest np. Den, Creatures of Morrowind, a jeśli idzie o Giants - to jeżeli mam go na dysku - to po prostu mogę Ci wysłać tego moda.
Yancy [ Senator ]
Taaaa... no mam - ale to 50Mb :) Ale ja to ssałem z gamespot jeśli mnie pamięć nie myli...
bartol1414 [ ignoruj mnie ]
moim celem w morrowindzie jest ukonczynie prawie WSZYSTKICH zadan bez zaczynania gry od nowa czy odczytywanie sejqwa z jakiegos miejsca (np. przed przystapieniem do jakiegos rodu). potrzebne do ukonczenia wszystkich misji jest nalezeniew do wszystkich rodow. nasuwa wiec sie pytanie czy mozna nalezec do wszystkich trzech rodow ??? zapewne trzeba bedzie uzyc konsoli. wiec jezeli tak to czy ktos moze mi powiedziec co trzeba pisac zeby do owych rodow dolaczyc....
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-03-12 16:37:49]
Yancy [ Senator ]
bartol ---> To zmień cel bo to niemożliwe. Nie można należeć do wszystkich rodów. Chyba że zainstalujesz moda. Nie można wstąpić do wszystkich klanów wamirzych. Część zadań wzajemnie się wyklucza. Część jest niewykonalna po zaliczeniu innego zadania. Itp. :)
bartol1414 [ ignoruj mnie ]
mam zadanie dla bal molagmer ze musze ukrasc pierscien jakis od bralliona w sadrith mora. moge albo go zabic albo kupic. kasy mi zal wiec chce go sprowokowac do ataku... nastawienie wynosi 0/100 caly czas rzucam czar sprowokaowanie istoty a on ciagle nie chce mnie zaatakowac ... co sie dzieje???
wysiu [ ]
Sprowokować do walki mozna tylko uzywając kilka razy UDANIE opcji obrażenia rozmowcy, a nie obnizając jego nastawienie do zera.
Hakim [ Konsul ]
bartol ---> do prowokowania ludzi służy czar Sprowokowanie Humanoida (Sprowokowanie Istoty służy do prowokowania wszystkiego innego tylko nie ludzi, elfów, i innych ras). Spróbuj podnieść jego nastawienie do Ciebie (najłatwiej w sytuacji gdy ktoś Cię nie lubi 0/100 zrobić to łapówkami. Perswazja słowna wówczas żadko działa). Potem obrażaj go. Kilka razy się uda i tak jak pisze Wysiu powinno zadziałać.
Ale nie zabijaj go :) Jescze nazbierasz dużo pieniędzy.
Hakim [ Konsul ]
Rany skąd mi się to "żadko" tam wzięło. Za dużo czytam to forum.
Miało być oczywiście "rzadko".
zandarus [ Generaďż˝ ]
bartol1414 ---> Ja z prowokacją nie miałem problemu. Zrobilem czar sprowokowania istoty lub humanoida (nie pamiętam ktory) na 100 punktow czyli maksymalnie i nie było w grze osoby ktorej nie mógłbym sprowokować. Mozna też orazić osobę ale jak mówił wysiu nie powinno nastawienie spaść trzeba do tego wysokiej perswazji.
bartol1414 [ ignoruj mnie ]
ten brallion nie chcial sie sprowokawac to go zabilem... i tak taniej wyszlo nizgdybym mial kupic od niego kupic ten pierscien...
te problemy sie chyba nigdy nie skoncza:(( :
wykonuje misjie dla bal molagmer. musze ukrasc 4 tomy histori cesarstwa odrala czy jakos tak. sa one w calderze. okej fajnie ukradlem ksiazki. musze je wreczyc niejakiej vali catruso czy jakos tak w gildii magow w ald ruhn. problem w tym ze nie ma zadnego tematu ktory by prowadzil do wreczenia jej owych ksiazek... co trzeba zrobic???
birkut_k [ Centurion ]
Hakim ----> zainteresowało mnie Twoje pytanie o nową wersję moda Giants (Ultimate) - troche w nim pogrywałem i zauważyłem, ze nie bardzo "kocha" się z np. Trójcą - rozumiem że nowa wersja zauważa oficjalne dodtaki? - napisz czy udało mi Ci się zlokalizować tą ulepszoną wersję Giants
bone_man [ Powered by ATI ]
Witajcie.
W Morrowinda nie gralem juz dlugi okres czasu, ale znowu odczuwam chec zagrania. Moje pytanie dotyczy modow. Na chwile obecna mam tylko, patche do morrka, bloodmoona i tribunala. Mod Adventurers, beds4rent, passive healthy wildlife, Cinie (ktora miala byc w podstawowej wersji, a jej nie bylo) i mod, a good place to stay. I tu zaczyna sie pytanie, jakie Wy macie mody. Jakie sa warte zainstalowania, na rpgplanet tego jest duzo, ale nie wiem, ktore oplaca sie instalowac.
Z gory thx :)
Hakim [ Konsul ]
birkut_k ---> z tego co czytałem to Giants Ultimate jest właśnie przystosowany do obu dodatków. Niestety szukałem dosyć długo i żadnej innej lokalizacji (poza gamespot.com oraz jakiegoś forum Pumy(?) na które nie mogłem się zalogować(?)) nie znalazłem. Pozostaje chyba tylko gamespot.
bone_man ---> koniecznie załącz New NPC Replacer 3.50 (z rpgplanet). Podmienia twarze z gry (np. ---> rysunek ze wstępu). Warty uwagi jest też Scrolls oraz Potions, które zmieniają ikonki napojów i skroli w plecaku na bardziej przyjazne.
Kolejnym graficznym urozmaiceniem jest mod Real Signposts podmieniający drogowskazy na prawdziwe nazwy miast które wskazują, oraz Ring Texture zamieniający teksturki pierścieni z czarnych na bardziej przypominające rzeczywisty wygląd.
Warte uwag są też mody zmieniające wygląd pieniędzy. Mała rzecz a cieszy. Poleciłem Ci tylko pluginy zmieniające "wygląd" gry. Trudno wskazać jakieś inne warte uwagi. Jest tego tak dużo.
Aha. Pozycja obowiązkowa to wg mnie również Atmospheric Sound Effect (wraz z póżniejszymi updateami) - dodaje mnóstwo realistycznych dżwięków.
Z oficjalnych: Bitter Coast Sounds, Area Effect Arrows, Helm of Tohan oraz Masterindex - to te które miałem włączone na stałe.
To by było z grupsza tyle.
Pochwale się. Na załączonym obrazku są pieniążki, które ja zrobiłem :-) ---------->
bartol1414 [ ignoruj mnie ]
a mi to juz nikt nie pomoze?? :((
Hakim [ Konsul ]
bartol1414 ---> z chęciąbym Ci pomógł, gdybym tylko wiedział jak. Niestety zbyt dużo wody upłynęło w Rzece Odai ;-) od czasu kiedy skonczyłem gre i wielu rzeczy już po prostu nie pamiętam.
Spoko mam nadzieję, że ktoś się znajdzie kto będzie wiedział o co chodzi.
Yaner [ Centurion ]
Witam wszystkich.
Widzę, że kilka osób dodaje plaginy do Morrka.
Taka ciekawostka ja mam ich w tej chwili włączonych 31 sztuk
czy ktoś ma więcej ???
Z pozdrowionkami Y.
bartol1414 [ ignoruj mnie ]
czy moge jakos zwiekszyc swoja ladownosc na stale?? mam sily 100 i 500 ladownosci. nie moge juz zwiekszac sily wiec ladownosci tez. czary miksturki nie wchodza w rachube bo one sa czasowe a mi chodzi o stale zwiekszenie ladownosci
bone_man [ Powered by ATI ]
Hakim --> THX !
Teraz tylko to wszystko znalezc ;p
Czamber [ Czamberka ]
bartol1414 ... możesz zwiększyc swoja ładowność poprzez zaklinanie różnych części ubioru tudzież jakieś amulety czy pierścienie na dodawanie siły na stałe. Do tego potrzebny jest przedmiot o dość dużej ładowności, na przykład deadryczny pawęż czy też wspaniały pierścień/amulet. Aby zaklnąć coś na stałe potrzebujesz też kamienia duszy o odpowiedniej cenie, może to być kamień duszy z uwięzioną duszą złotej świętej na przykład.. Gdy już pójdziesz do zaklinacza [ czy też sam sie za to weźmiesz, ale do tego potrzebna jest bardzo wysoka inteligencja by się udało, zaklinanie u zaklinacza zawsze wychodzi.. ] wybierasz sobie z listy czarów dodawanie siły na stałe [ musisz wcześniej umieć ten czar.. ] i zaklinasz.. potem cieszysz sie przedmiotem, który, jak go ubierzesz doda Ci ileś tam punktówq więcej do siły na stałe. Aby zwiększyć też swój udzwig można zaklnąć coś na lekkość chyba..
bartol1414 [ ignoruj mnie ]
czamber -> nie jestem zwolennikiem zaklinania ale skoro to jedyny sposob chyba czas sie pouczyc tego zaklinania :)) i dzieki za porady :))
birkut_k [ Centurion ]
hakim ----> giants ultimate ściagnąłem bez problemu z jakiejś strony (znalazłem ją jako jedną z pierwszych po wpisaniu GIANTS:ULTIMATE w wyszukiwarce Google, problem polega teraz na tym, że po wgraniu do Morrowinda plik jest rozpoznawany nie jako wtyczka a jako plik główny (taki jak np. Morrowind, Trójca, ) i jako taki nie jest rozpoznawany przez Conatruction Set i nie wiem jak go przerobić bo przecież nie jest to polski mod
yania [ Junior ]
A ja niedawno docenilam alchemie jako metode robienia kasy dla slabej postaci :)
Robimy to tak: idziemy do Ajiry majac jakies 200 smokow lub wiecej i kilkakrotnie kupujemy od niej zestaw jajo kwama i mieso krabow. Ma tego po kilka, odnawia jej sie natychmiast, obie kosztuja po 1 za sztuke. Najbardziej ekonomiczny zestaw.
Wczesniej poszlismy do gildii magow w Calderze, weszlismy na stryszek za drzmiami z parteru i zgarnelismy caly zestaw narzedzi do alchemii, ktory mozna spokojnie ukrasc.
I produkujemy miksturki przywrocenia kondycji z ww. skladnikow. Przy slabej alchemii wiele bedzie nieudanych, ale nawet wtedy bedzie sie to oplacac. Alchemia zreszta bardzo szybko wzrosnie przy takim klikaniu. Wymieniamy buteleczke lub dwie znow na kilkadziesiat sztuk skladnikow i dalej. Jak mamy duzo - znow do Caldery, do Pelzacza w posiadlosci Ghorak, ktory kupi wszyskie miksturki po pelnej cenie. Narobic miksturek za 5000, ktore on ma, nie jest trudno, a z czasem bedzie coraz latwiej. Ze wzrostem umiejetnosci beda wychodzily coraz drozsze i czesciej beda wychodzic, a proces stanie sie wydajniejszy. Warto pierwsze pieniadze wydac na szkolenia z alchemii u Ajiry lub Galbedir.
W ten sposob, naklikawszy sie, poczatkujaca postac moze latwo zdobyc nawet kilkanascie tysiecy - wydac na trening i rozpoczac jakiekolwiek questy z komfortem bycia na 4,5 levelu :)
yania [ Junior ]
A poza tym szukam przewodnika po questach w Soltsheim i Twierdzy Smutku. Googla uzylam, niestety wyniki nie byly zadowalajace...
yania [ Junior ]
I jeszcze jak krasc sprzed nosa bez wysokiego skradania - przydatne w questach zlodziejskich:
zalatwiamy sobie oznaczenie i przeniesienie w formie zaklecia, amuletu czy miksturki
stajemy przed kims z gildii zlodziei, kto ma moc zdjac z nas nagrode za glowe za polowe ceny (nie zabierajac przedmiotow)
rzucamy oznaczenie
idziemy krasc
bezczelnie bierzemy przedmiot straznikom sprzed nosa i zaraz rzucamy przeniesienie - nie zdaza nas zabic - przenosimy sie w bezpieczne miejsce przed goscia ze zlodziei, placimy mu i wychodzimy na ulice czysci i bezpieczni z przedmiotem, ktorego nam juz straznicy nie zabiora.
W ten sposob mozna latwo zwinac helm redoranski z questu Aengotha i laske czarodzieja z Tel Branory z questu Helende. Kosztuje to wprawdzie troche, ale tu odsylam do postu o alchemii :)
casnova14 [ Centurion ]
uuuuuuu jak dawno mnie tu nie bylo!!!!!!!!!!! Mo|e macie jakies problemy??? zawsze do uslug!! sory ze nie pisze polskich znaków ale cos mam schranione!!!
Hakim [ Konsul ]
Taka mała interesująca wiadomość na początek :-)
Powstała nowa grupa moderów "Gwardia Sotha Sila" (news z Adamantytowej Wieży). Szykują dużego moda (1/3 Vvardenfell). Premiera bety już 1 kwietnia.
Więcej na: https://www.toya.net.pl/~tomadu/
Życzymy powodzenia!
birkut_k ---> no niestety z tymi esm to jest problem. Może spróbuj tylko przekonwertować za pomocą konwertera (nazwę pliku wpisz ręcznie - konwerter nie widzi plików esp).
Ten plugin nie dodaje żadnych zadań itp. więc być może będzie chodził bezproblemowo (no może poza standardowymi błędami przy wchodzeniu do gry).
Ja tak zrobiłem z pluginem NEW NPC Replacer 3.50 (też w wersji esm). Przed przekonewrtowaniem powodował on, że np. w gildii magów w Balmorze mistrzyni teleportacyjna nie miała wypisanych w okienku miejsc do których może teleportować. Po przekonwertowaniu problem zniknął.
yania ---> witam :-)
Alchemia w grze to maszyna do robienia pieniędzy. Ja oprócz mikstur przywrócenia kondycji robiłem wszystkie inne jakie tylko były możliwe (nawet na chybił trafił gdy jeszcze miałem niską alchemię i tylko jedną właściwość danego składnika odsłoniętą). Tym sposobem powstawały również napoje "trucizny" nie mające żadnego pozytywnego efektu, ale o cenie zbliżonej do innych "pozytywnych" napojów.
Wszystkie sprzedawałem alchemiczce z Balmory. Efektem tego jest jej bagaty asortyment ;-) - grubo ponad stówa różnych napojów :-)
Oczywiście podany przez Ciebie sposób jest bardziej wydajny.
Ale niestety z przykrością stwierdzam, że nadmiar pieniędzy w Morrowindzie jest niedopracowany. Za łatwo można je zdobyć :(
> szukam przewodnika po questach w Soltsheim i Twierdzy Smutku
Są na stronach: Adamantytowa Wieża oraz Elita Redoranu.
casnova14 ---> w sumie to rzeczywiście dawno Cię tu nie było :-)
Pozdrawiam.
Hakim [ Konsul ]
[errata] :-)
birkut_k ---> "konwerter nie widzi plików esp" - chodzi oczywiście o pliki esm. To tych konwerter "nie widzi".
yania [ Junior ]
Hakim - dzięki.
Co do kasy - wartości daedrycznych broni i niektórych artefaktów są totalnie przesadzone. Z alchemią jest spoko - wymaga to sporo wysiłku i naklikania się, choć akceptacja trujących miksturek to bug - te z samymi negatywnymi własnościami nie powinny być przyjmowane przez sprzedawców. Zresztą nie tak łatwo tę alchemię na własną rękę odkryć (ja to zrobiłam dopiero trzecią postacią dzięki temu, że jestem złodziejem i nazbierało mi się składników...)
A i jeszcze z dzielenia się poradami: magią da się zabijać przez drzwi (te wewnątrz obszarów, nie te prowadzące do osobnej, nazwanej inaczej przestrzeni). Potrzeba zaklęcia niszczycielskiego na cel, najlepiej 50 stóp... przydaje się zwłaszcza w grobowcach. Można walić na oślep i pojawi się pasek obniżającego się zdrowia niewidocznego wroga, który nie ma do nas dostępu i nie zrani nas. Ze względu na manochłonność technika dobra chyba tylko dla magów bitewnych spod znaku Atronacha z dużą ilością własnej roboty silnych przywróceń many, ale można w ten sposób słabego zdrowia postacią rozwalać całe zaawansowane grobowce i jaskinie. Niestety niektóre potworki, jak szkielety bohaterowie potrafią same otworzyć drzwi. I tu zrozumiałam zastosowanie zaklęcia Rygiel Fenricka.
Yancy [ Senator ]
Jeżeli idzie o kasę w Morrku - to jeśli ktoś stawia sobie za cel jej zdobycie, to zrobi to z łatwością na multum sposobów. Szkoda opisywać, bo każdy grający ma swoje sposoby :) Zawsze warto też zabrać na wstępie Miecz Białego Żalu. Znajduje się on w jednej z wież strażniczych w Balmorze. Wbrew poradom jakie niedawno znalazłem np. w Action Plusie - do jego zabrania nie ptrzeba absolutnie żadnych umiejętności. Miecz leży co prawda na szafie i stoi obok strażnik - ale... Wystarczy wspoczyć na świecznik i wejść w tryb skradania. Jakoś na tej wysokości strażnik jest ogłupiały i miecz bez kłopotu się da zabrać... Po zwiedzeniu innych wież z latwością zdobywamy mnóstwo części zbroi kościanej, która jest w niezłej cenie.
Nie podoba mi się osadzenie w grze handlarza Pełzacza z posiadłości Gorak. W zasadzie nie wiem co twórcom przyświecało ładując go do gry. Zresztą, w późniejszym etepie gry szubciej jest zarobić handlując z mistrzem handlu z wioski Zanib. Ten ma przy sobie aż 9000zl. Fakt - nie sprzedaje jak Pełzacz 1:1 - przy ilości cennych gratów jakie mamy przy sobie od pewnego momentu, nie ma to już znaczenia. I tak nie ma co z kasą zrobić.
Dagger [ Legend ]
Mam małe pytanko - zainstalowałem sobie właśnie Tribunala na wersje Morra z wcześnieszymi moimi sejwami. Wersja angielska.
Niby wszystko chodzi natomiast nie działają Quick save'y - gra informuje ze nie moze usunąć starych sejwów zeby nadpisać - spotkaliście się kiedyś z czymś takim?
Hakim [ Konsul ]
yania ---> ciekawe rozwiązanie z tym obniżaniem zdrowia przez drzwi - nie praktykowałem tego (nawet mi do głowy nie wpadło). A już tymbardziej używania czaru zamykania w jakimś sensownym celu. Ja używałem go jedynie do zamykania drzwi moich pierwszych dwóch domów. Było to bez sensu, bo i tak w Morku nikt (no może poza nami samymi :-)) niczego nie kradnie - a szkoda.
Yancy ---> co do Pełzacza to się w pełni zgadzam. Sam go wykorzystywałem wielokrotnie, no i efektem jest masa bezużytecznych pieniędzy. Jednak nigdy nie zdarzyło mi się odpoczywać przy nim 24h aby uzupełnił sobie portfel - a gdzieś już czytałem, że ludzie tak robili. No, ale każdy gra na swój sposób.
Co do bogatych kupców w samej podstawce Morrowond (w Trójcy to już ze sprzedawcami ostro przegięli) to jest jeszcze jeden - zwyczajny żółw zamieszkujący jedną wysepkę niedalegko jakichś ruin deadrycznych na południu Vvardenfell (teraz dokładnie nie pamiętam o jakie ruiny chodzi). Ten żółw ma bagatela 10000 i też sprzedaje 1:1. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że o tym żółwiu wspomniał mi kiedyś jakiś Argonianin, którego spotkałem gdzieś na południowych wysepkach regionu Sheogorath. Czyli umieszczenie tego żółwia-kupca to działanie producentów gry z premedytacją ;-). No chyba, że ma to być Easter Egg.
Dagger ---> nie spotkałem się z czymś podobnym - samego Morrowinda oraz wszystkie dodatki mam PL. Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to to, że plik odpowiadający quicksejwowi jest oznaczony jako Tylko do odczytu.
Miało by to uzasadnienie wtedy, gdy np. nagrywałeś kiedyś swojego sejwa na płytę (tak dla przechowania). Nic innego do głowy mi nie przychodzi.
Dagger [ Legend ]
==>Hakim
Rzeczywiście te pliki miałem zaznaczone jako read-only (co ciekawe tylko quicksave i autosave) - najwidoczniej skubany Nero coś zamieszał.
Co do ilości kasy to ja zawsze w cRPG podchodze z rezerwą - i tak bardzo szybko kasa przestaje mieć znaczenie.
Ale połaziłem troche w Tribunalu i widze ze dorzucili pieniedzy sprzedawcom - no i poprawili interfejs w tym względzie.
scorpion [ Centurion ]
Witam,
mam mały problem: swego czasu wykonując główny wątek pojawiłem sięw ruinach Kogoruhn niedaleko obozu popielnych Urshilaku. Znalazłem tam zbroję i buty, które jak się okazało noszą też strażnicy miasta Vivec. jak ze zbroja była przydatna noszę ją na sobie. Pewnego dnia zapytałem chciałem o coś zapytać straznika z miasta Vivec a ten się na mnie wkurzyła za zbroję. Od tego czasu każdy strażnik z Vivac mnie atakuje. Próbowałem chodzić bez zbroi ale to nie pomagało. W konsekwencji pojawiając się w Vivec museużywać ciągle niewidzialnosci co jest trochę męczące.
Czy macie może rozwiązanie tego problemu. Może jakiś kod by pomógł? A, nie ma za mnie żadnej nagrody.
Pozdrawiam,
Scorpion
yania [ Junior ]
Zamykanie się przydaje też, jak się ma dodatek z Tw. Smutku i skrytobójcy nas atakują podczas snu - gdy postać jest za słaba, by takie ataki odeprzeć, należy się zamknąć tam, gdzie się śpi i nie wejdą.
Okradanie aktywne byłoby cieżkie do zrobienia - jakiś NPC musiałby się podkradać, zbudzić nas albo nie - za dużo kodu, jakby się tym chciało przesycić grę w dostatecznym stopniu. Za to bez sensu jest, że można zostawić w publicznym miejscu wartościowe rzeczy i nikt ich nie ruszy - powinny znikać.
scorpion: masz prze...ane na razie, za to jak w queście dojdziesz do miejsca, w którym pogadasz z arcykapłanem i Vivekiem i oni uznają cię za Wcielenie, to strażnicy się uspokoją z wyjątkiem paru należących do rodu Indoril.
Mam problem: w construction set nie chce mi się otworzyć Bloodmoon. Najpierw jest masa błędów typu missing object lub pogoda nie sumująca się do 100, a jak się wyklika, że program ma działać dalej, to w końcu trafia na błąd, który powoduje zamknięcie construction seta. Ktoś wie co z tym zrobić?
yania [ Junior ]
I jeszcze metoda złodziejska na zabieranie sprzed nosa:
załatwiamy sobie czary lub zwoje oznaczenia i przeniesienie, rzucamy oznaczenie przed kimś z gildii złodziei, kto zdejmuje cene za głowę z nas za połowę, bierzemy przedmiot sprzed nosa strażnikom i rzucamy natychmiast przeniesienie, zanim nas zabiją. Płacimy gildii i wychodzimy na ulicę czyści i z przedmiotem.
Hakim [ Konsul ]
yania --->
w construction set nie chce mi się otworzyć Bloodmoon
niestety też tak mam. Nie wiem dlaczego tak się dzieje :( Pewnie przydałby się tu patch 1.6...
Być może spróbuj zapytać na forum Adamantytowej Wieży - tam siedzą ludzie zajmujący się modami. Na pewno będą wiedzieć o co chodzi.
Jedyne co mogę polecić to wpis:
AllowYesToAll=1
Wpisz go w plik morrowind.ini (znajduje się on w katalogu głównym gry) w części [General] tego pliku.
Pomaga on w tych uporczywych komunikatach o błędach - pojawia się trzecia opcja w okienkach z błędami oznaczająca "tak dla wszystkich". Jeden klik i nie trzeba więcej klikać.
A co do znikania przedmiotów - to chodziło mi właśnie o znikanie przedmiotów pozostawionych w miejscach publicznych (nieźle bym się wkurzył jak by mi ktoś rąbnął jakiś artefakt z domu). W Balmorze np. przez pół gry na środku placu leży u mnie Młot do dzwonów 6 Rodu i jakoś nikt się jeszcze na niego nie skusił ;-) Kiedyś go położyłem i tak już został.
Gdyby nie był mój to już dawno bym go z tamtąd ukradł.
Klemens [ Generaďż˝ ]
Mam takie male pytanko. Otoz wykonujac quest dla Morag Tongu polegajacy na zabiciu Sarayna Sadusa natknalem sie na Argonianina Ree-Jaha. Jak raczyl mnie poinformowac moj dziennik, jest to zbiegly niewolnik. W trakcie rozmowy z nim( mam 92/100) na zapytanie "isc wolno" mowi on tylko, ze nie ma nadziei itp. oraz dalej stoi jak kolek. Jak mu pomoc?
Ale to pryszcz. Krzatajac sie bowiem po okolicy natrafilem na grobowiec rodziny Maren. Jako szanujacy sie poszukiwacz przygod zaczalem go eksplorowac az na samym dole natknalem sie na niejakiego Batou. Ten zaczal mnie atakowac, wiec odpowiedzialem mu pieknym za nadobne. Po chwili lezal na ziemi, lecz pojawil sie komunikat, iz wlasnie "przewralem nic przeznaczenia i pozostaje mi tylko wrocic do poprzedniego zapisu gry lub egzystowac dalej w tym pozbawionym nadziei swiecie". CO SIE STALO?
Hitman14 [ Konsul ]
Klemens --> Właściwie to nic się nie stało. :) Zabierz jego sprzęt i wróć do swoich zajęć. Akurat on do skończenia przygody potrzebny nie jest.
Masacra [ Legionista ]
Hej! Wykonuje specjalny quest dla Morag Tongu polegajacy na zebraniu wszystkich Pajeczych Nici. Otoz wlasnie to uczynilem, Elo Hlaalu mowi mi, ze powienienem otrzymac specjalna moc od Mephali, udaje sie wiec do oltarzu tejze( tego) ponizej, aczkolwiek nic sie nie dzieje? Ktos sie orientuje, co powinienem zrobic?
Hakim [ Konsul ]
Masacra ---> strzelam odpowiedź, bo nie wykonałem tego zadania (zbyt dużo tych nici posprzedawałem).
Spróbuj kliknąć (znaczy wciśnij to co u Ciebie odpowiada przyciskowi "użyj") na tym ołtarzu (podeście) na którym stoi ta miska z dwoma świecznikami.
ps. napisz koniecznie co za moc dostałeś - zawsze byłem ciekawy jaka jest nagroda za to zadanie.
Masacra [ Legionista ]
--> Hakim
Sek w tym, ze wlasnie nic sie nie dzieje mimo klikania na owym oltarzu - skoro zebralem owe 27( a wlasciwie 26) nici, to oznacza, ze poczatkujacy juz nie jestem:))).
Hakim [ Konsul ]
Masacra ---> ale ja wcale nie uważam, że jesteś początkujący :-) Nigdzie tego nie napisałem.
A napisałem, żebyś nacisnął ten ołtarz, bo sprawdzałem w edytorze i wyszło mi, ze właśnie ten podest jest jakimś aktywatorem - stąd moja sugestia.
Jeśli to nie działa to niestety nie wiem jak Ci pomóc :(
Mimo wszystko jednak jak już wykonasz to zadanie to pochwal się nagrodą.
Pozdrawiam.
minius [ Generaďż˝ ]
Mam oto taki problem:
Fruwając sobie tu i tam, zauważyłem, że w jedym z fortów rycerze naparzają się z wampirami. Postanowiłem im pomóc i podleciałem do jednego takiego pojedynku i zdzielilem wampira w łeb. Padł na miejscu po jednym jedynym ciosie.
I tu komputerek zidiociał, napisał mi (po angielsku, mimo, że grę mam polską), ze mam przechlapane i mam zapłacić karę lub pójść do więzienia. Cóż robić, zapłaciłem karę (6000) i postanowilem odlecieć. Jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że w każdym kolejnym mieście strażnicy drą się na mnie "Giń banito, odpowiesz śmiercią za swoje zbrodnie" i nawet gadać z nimi nie można, a najdziwiniejesz jest to, że nadal wisi nade mną kara 6000 zł. Jak tą cholerną karę zapłacić, jeśli każdy strażnik na jedynie napis KONIEC i hajda na mnie z mieczem?!
Hakim [ Konsul ]
Masacra ---> ten aktywator odpowiada misji z otruciem Balyna Ovmarela(?). Nie dotyczy on krwawych nici.
Piszesz, że nagrodą jest jakaś moc - może już ją dostałeś? Wiem, że to głupie pytanie, ale pamiętam quest z monetą, którą dostałem od pewnego legionisty z Upiornej Bramy. Nagrodą też była moc (Szczęście Cesarza chyba) i o ile mnie pamięć nie myli to o tym, że tą moc otrzymałem dowiedziałem się przez przypadek. Po prostu zauwżyłem, że mam nową moc (tą co można wybrać raz na 24h).
Aczkolwiek - przepraszam za zamieszanie.
minius ---> spróbuj może u złodzieji zapłacić za zdjęcie kary za twoją głowę.
Mogłbyś napisać jaki to był port? W jakim mieście? Nie kojarze takiego zadania.
A pojawianie się angielskich napisów w polskiej wersji gry (poza nielicznymi bugami w braku tłumaczenia tekstu) jest najczęściej spowodowane załączaniem anglojęzycznych modów do gry. Być może tu leży przyczyna.
A to, że już raz zapłaciłeś karę i nie została ona zdjęta, to pewnie jakiś kolejny "indywidualny" błąd gry :( Niesety jest ich trochę w całej grze.
Soll [ Senator ]
Dysponuje Morrowindem , Tribunalem i Bloodmoonem możecie mi powiedzieć lub polecić jakieś Mody ? Szukam Ciekawych modów jakieś nowe zbroje bądź bronie , budynki .. Cokolwiek .. Oczekuje na wasze sprawdzone propozycje ;]
yania [ Junior ]
masacra -> do zaklęć ci się dodało jedno dające premię do umiejętności. Samo w sobie przydatne nie jest, ale dzięki niemu możesz zaklinać sobie przedmioty na stałe na premię do umiejętności. Wśród zaklęć sprzedawanych są tylko premie do współczynników, zdrowia, many i kondycji.
Klemens -> nie wszystkich niewolników w grze da się uwolnić. Da się tylko tam, gdzie są klucze do zdobycia. Listę tych lokalizacji da się znaleźć na sieci, jeśli chcesz dobić do 30 i móc pracować dla Dwóch Lamp.
Imonate [ Pretorianin ]
Wgrałam moda o nazwie "Join All Houses", niestety, gdy mod działa za każdym razem gra mi się wywala. Czy należało go potraktować konwerterem i czy można go wgrać w sytuacji gdy zainstalowany jest Tribunal i Bloodmon?
minius [ Generaďż˝ ]
Hakim ---> Hakim, hmm dałem sobie spokój z tym błędem i wgralem save przed walką z tym wampirem.
Na razie dziala bez zarzutów.
PaWLo_15 [ Legionista ]
Nie mogę znaleźć Addahiranirr w Vivec (trzecie zadanie dla Caiusa). Wiem, że jest on (ona?) gdzieś w dzielnicy św. Olmsa. Czy mógłby mi ktoś dokładnie wytłumaczyć, gdzie on jest?
land6r [ Pretorianin ]
Jest w kanalach, musisz zejsc klapa w podlodze
Kubx [ Chor��y ]
Mam do was pytanko: Czy można ściągnąć gdzieś patcha lub plugina co poprawia grafike (żeby świat był bardziej żywy)?
I jeszcze jedno: jakie pluginy polecacie??
Hakim [ Konsul ]
Kubx -----> co do poprawy grafiki to ja mam jakiegoś plugina (a właściwie zestaw podmieniający tekstury). Jego nazwa to: KP_MW_Visual_Pack_beta1.1.ace. Używałem go przez jakiś czas, ale nie wszystkie teksturki dobrze wyglądały. Na pewno jest już nowsze wydanie tych tekstur. Poszukaj na rpgplanet.com/morrowind
A co do innych pluginów które polecam, to spójrz na mojego posta z tego wątku z [14.03.2004] 14:57
tam tego trochę powymieniałem.
Kubx [ Chor��y ]
Hakim -------------> Weź mi prześlij ten plik bo go na stronie nie ma :(
[email protected]
Hakim [ Konsul ]
Kubx ----->
Ten mod ma 10Mb, a z moją szybkością uploadu to bym do wieczora wysyłał.
Wpisz w Google morrowind visual pack download - na pewno coś tam znajdziesz.
Jakieś visual packi są na tej stronie: https://khalazza.production.free.fr/all_plugins.php
Zobacz też tu (w jednym z postów jest wymienionych pełno modów poprawiających i usprawniających Morka): https://www.forumplanet.com/RPGPlanet/morrowind/topic.asp?fid=5300&tid=1332455
maVes [ Konsul ]
Witam wszystkich fanów Morrowind!
Mam jedną sprawę... zachęccie mnie jakoś żebym se w to zagrał :P bo grałem kilka razy ale po pół h mi się nudziło...
Hakim [ Konsul ]
maVes --->
Witamy :D
No to zachęcam. Morrowind to świetna gra crpg i już :) Koniecznie trzeba w nią zagrać.
I ma iście gwiazdorską obsadę. Gra tam jako strażnik na statku sam Morgan Freeman ;-) --------->
A tak na poważnie. Przed chwilą z ciekawości ściągnąłem sobie moda Better_Heads_v1.1 (https://thelys.mwsource.com/mods/Better_Heads_v1.1.zip) podmieniającego twarze (ja grałem z innym modem - New Npc Replacer 3.50).
Już na dzień dobry, jedna z pierwszych napotkanych przeze mnie postaci wzbudziła uśmiech na twarzy :P
Zapewnie autor plugina tworząc jedną z twarzy Redguarda posłużył się wizerunkiem Freemana :) Podobieństwo jest uderzające.
maVes [ Konsul ]
trzeba mi takie pluginay co zmienią mi grę na taką jak na obrazku:D wiem że sąto 2 visual mody tylko nie znam ich nazwy :/ ale jak bym je miał to odrazu bym grał :D
maVes [ Konsul ]
jeszcze screen :D
Hakim [ Konsul ]
maVes, Kubx ---> te visual packi są do ściągnięcia z https://khalazza.production.free.fr
Jeden jest pod adresem: https://khalazza.production.free.fr/view_plugin.php?ref=21
A drugi tu: https://khalazza.production.free.fr/view_plugin.php?ref=29
Obydwa zajmują blisko 104Mb.
Kubx [ Chor��y ]
Hakim-----------------> Dzięki, ściągam te pluginy.
maVes [ Konsul ]
Wielki THX!! jeszcze tylko przydałoby się takie spolszczenie na które można zainstalować Tribunała i Bloodmona :D
bartol1414 [ ignoruj mnie ]
takie pytanko:
mam morrowinda pirata :( + zainstalowany plug-in z domkiem i z dialogami. w niedziele chce kupic originalnego morrowinda, bloodmona i tribunala. co bedzie jesli wywale pirata i zainstaluje oryginal, potem wgram sejva z pirata, plugin-in z domkiem i dialogi to czy bede mial dalej rzeczy ktore tam zostawilem (w tym domku)???
Filevandrel [ Dyżurny Filet Kraju ]
:))) OSTATNIEGO POSTA NAPISALEM CHYBA W WATKU ZNUMEREM 13 :) I mam pytanie- gdzie po zanstalowaniu plug-ina z bankime ten bank w balmorze sie znajduje bo nie moge znalezc:)
Kubx [ Chor��y ]
bartol1414-------------> a gdzie zrobiłeś save-a??
jak w domku to może ci coś usunie.
Zrób sobie save (odzielny)przed domkiem i nie powinno się nic nie zgadzać.
peners [ SuperNova ]
Nie wiece gdzie moge kupić czary typu np: zwiększenie siły albo zwinności :) mam cała kolkecje Morka z dodatkami
bartol1414 [ ignoruj mnie ]
peners --> kliknij na link. masz tam wszystkich sprzedawcow zaklec oraz ich miejsca ktorzy spredaja zaklecia do zwiekszania wspolczynnikow
Kubx [ Chor��y ]
peners------------------> Kup sobie w Seyda Neen w Arrille's Tradehouse kup u gościa czar zwiękaszjący 10 szczęście.Potem do gościa co robi czary i zaklina przedmioty.Wybierz obcje robienie czarów, i tam masz czar co zwiękasz atrybuty.Proste??
peners [ SuperNova ]
Acha thx za info jak będe miał jeszcze jakiś problem to zapytam
scorpion [ Centurion ]
Witam,
czy opłaca sięzainstalować moda, który pozwala być członkiem wszystkich Rodów? Czy są tam ciekawe questy? Obecniejestem w rodzie Hlalu i mam już twierdzę i się zastanawiam nad innymi rodami.
Scorpion
peners [ SuperNova ]
No jak na to nie patrzeć inne rody też mają ciekawe qesty więc jeśli chcesz to zainstaluj pograj godzinke i zobacz czy ci się podoba przynależność do wszytskich rodów
maVes [ Konsul ]
Ej a ja mam jeszcze jedno pytanie: czy w Morrowindzie istnieją wogóle kusze?? A jak tak to gdzie można je znaleźć/kupić??
bartol1414 [ ignoruj mnie ]
maves --> kusze z tego co wiem to istnieja. wprawdzie zadnej jeszcze nie znalazlem ale jak saz belty to musza tez byc i kusze....
Soll [ Senator ]
maVes --> Tak istnieją chcociaż ciężko je zdobyć aczkolwiek istnieją pluginy takie które dodają specjalnych kupców . Jest nawet jeden Area Arrow gdzie kupisz tylko łuki i kusze;]
Soll [ Senator ]
scorpion --> Popsujesz sobie potem rozgrywkę takim modem .. Lepiej pracować dla jednego rodu bo np wykonujac zadania dla hlaalu bedziesz musial zabic kogos z redoran i potem mozesz namieszac strasznie ..
Ayertienna [ Konsul ]
Hmm w Morro nie grałam może za dużo, ledwo kilka tygodni, ale już po tym czasie rzuca się w oczy że taki herosik na 27 poziomie to misio pakerek którego nic nie rusza...fakt faktem że mój misio dodatkowo jest wojownikiem, ale mimo wszystko.. tak łatwo będzie już do końca? Mroczne bractwo (mam Tribunala, nie mam Bloodmoona) co prawda jeszcze nie jest u mnie rozwiązane, ale z ich asasynami sobie radzę nieco za dobrze, mam na sobie kupę żelastwa wartą chyba pół królestwa, co drugi przedmiot deadryczny...nawet nie ma tego gdzie sprzedawać :|
Pominęłam coś ważnego, czy ta gra po prostu w pewnym momencie staje się nieco nudna i tyle? *help*
Soll [ Senator ]
Ayertienna --> Są pewne nakładki które utrudniają gre neico wtedy gra znow staje się fascynująca .. Zainstaluj sobie jakies pluginy ktore utrudniaja walke to raz . Dwa zainstalu pluginy ktore zmieniaja twarze badz wyglad morrka nieco to tez bardzo pomaga milo jest chodzic sobie po kopalniach czy tunelach gdzie pelno zagadek i skarbow . A jesli chodzi o kupców to faktycznei nei ma takeigo ktoremu moznaby opchnac deadryczne bo nei ma tyle kasy .. ale masz 2 wyjscia. Pierwsze to np sprzedac jakis deadryczny item , mimo ze kupiec nie bedzie mial kasy to zamiast kasy wez np czary i tak bedzie schodzilo mu dług za przedmiot , badz wyszkol sie u niego i to mu powinno wypchac nieco zasob zlota wtedy mu szprzedasz .. no a drugi sposob neico prostszy , zainstaluj plugin ktory dodaje kupca z wieksza iloscia zlota .. Thats All ;]
land6r [ Pretorianin ]
maVes- kusze mozna znalezc w ruinach dwemerow, sa to kusze krasnoludzkie, nic specjalnego
Solymr [ Komandor ]
ah jak ja dawno nie gralme w mojego kocanego morro
mam do was jedno pytanko:
czy pojawil sie jakis plugin ktory poprawial sztuczna inteligencje w grze???
bo jak gralme kiedys to mnie denerwowalo mnie jak te bociany(czyt, skrzekacze atakowaly kazdy na slepo i bez napmyslu oraz jak mnie inni zbojcy napadali...
z gory dziekx za odpowiedz :D
Stormcrow [ Pretorianin ]
z przykroscia stwierdzam, ze popularnosc morrowinda spada, watki nie sa juz takie czeste, chociaz to moze bledny osad, bo dawno tu nie zagladalem
mam jednak nadzieje, ze edycja kolekcjonerska przyniesie ozywienie emocji..
pozdrawiam wszystkich fanow morrowinda
Hakim [ Konsul ]
Solymr ------->
Tak. Jest plugin Passive Healthy Wildlife, który zmienia sposób zachowania się zwierząt względem Ciebie. Atakują Cię od razu tylko te zarażone albo chore. Zdrowe nie będą atakować, albo tylko sporadycznie.
Spotkałem się też również z pluginem który dobrał się skrzekaczom do skóry :D Ale nie pamiętam co to był za mod i gdzie go widziałem. Jak natrafię na stronę to napiszę.
Poszukaj na polskich stronach - wydaje mi się, że tam ostatnio widziałem moda Passive H. W.
maVes [ Konsul ]
Tu jest takie coś do skrzekaczy :D i dużo innych rzeczy
Solymr [ Komandor ]
hakim---->>dzieki
Hakim [ Konsul ]
Solmyr -----> :)
Poszukaj też na tej stronie co podał maVes. Tam jest ten mod od skrzekaczy (to właśnie na tej stronie go widziałem) i jakiś inny zmieniający zachowanie zwierząt - Animal Realism. Obydwa w dziale Inne
Solymr [ Komandor ]
hakim---->>>a te mody sa po polsku ????
Hakim [ Konsul ]
Solmyr ---> W sumie to tam nie ma czego spolszczać. To jest kilka modyfikacji skryptu gry, a właściwie instrukcji zachowania się zwierzątek. Powinno działać bezproblemowo z polską wersją Morka, a żeby pozbyć się tych komunikatów o błędzie (zawsze się pojawiają przy używaniu nieskonwetowanych modów) przeleć te mody konwerterem a potem zrekompiluj skrypty w edytorze.
Ja używałem tylko Passive Healthy Wildlife. Co do tej reszty (Animal Realism i Cliffers Removeer) nic nie mogę o nich powiedzieć, bo po prostu nie wiem :) Ale przypuszcam, że też nie powinno być problemów.
Imonate [ Pretorianin ]
Mam przeprowadzić J. Sadha do Ald Velothi. Niby zadanko proste, rozmawiałam z nim samym, kazał nic o sobie nie mówić (kliknąć KONIEC). Poszłam do Ald Velothi i porozmawiałam z kapitanką statku, na hasło "Dwie Lampy" kazała mi przyprowadzić J.Sadha, ale tak by nie natknąć się na 3 łowców niewolników.
Więc powiedziałam łowcą niewolników, że J. Sadha wyjechał z miasta.
I tu zaczyna się problem - po powrocie do J.Sadha nadal jedyne co mogę zrobić to kliknąć w oknie dialogów na napis KONIEC. Więc jak ciapciaka zabrać ze sobą?!
Mati176 [ Mówcie mi Mefiu!!! ]
Mam problem z Tribunalem...Gdy wchodze do kryjówki Morcznego Bractwa i zabijam ich przywódcę to giekra wychodzi mi do Windowsa.
Hakim [ Konsul ]
Imonate -----> też z tym miałem jakieś problemy. Spróbuj może jednak zabić tych łowców niewolników i wtedy idź do tego kotka ;) zabrać go ze sobą. Ja to chyba właśnie tak rozwiązałem.
Mati176 -------> a masz zainstalowaną Przepowiednię? Masz polską czy angielską wersję gry?
Imonate [ Pretorianin ]
Hakim ---> Według solucji, po moim kłamstwie, ci łowcy niewolników sobie poszli, więc ciężko by było ich zabić, bo nie wiem gdzie poleźli.
bartol1414 [ ignoruj mnie ]
imonate -> ci lowcy wcale nie znikli tylko (tak mi sie wydaje) poszli na droge za miastem...
Hakim [ Konsul ]
Imonate -------> u mnie nie poszli za daleko. Spotkali się wszyscy trzej niedalego Ald Sothy i stali sobie jak wryci na drodze. Szli w kierunku zachodnim od ruin deadrycznych w których ukrywał się Khaitt.
Jeśli u Ciebie ich nigdzie nie będzie to niestety nic więcej mi do głowy nie przychodzi.
Hakim [ Konsul ]
bartol1414 ----> sorki, ubiegłeś mnie :D A ja nie odświerzyłem przed dodaniem :)
bartol1414 [ ignoruj mnie ]
hakim --> spoko. mi to nie przeszkadza :PP
neXus [ Fallen Angel ]
Mam pytanie. Jak wyciagnac ksiege szyfrow od glidii zlodziei (jeden z pierwszych questow dla glidii wojownikow w Balmorze) jesli sie wstapilo do tejze glidii zlodzieji?
brakuje mi znaka zapytania :/
rtomiczek [ Pretorianin ]
Dzieki za poradniki z Morrowind, bo mam problem w tej grze. Thx you!
Filevandrel [ Dyżurny Filet Kraju ]
Dwa pytanla- jkak zrobic miksture odnawiajaca mane i czy do tworzenia mikstur potrzebuje pustych butelek?
bartol1414 [ ignoruj mnie ]
file... --> no wiec tak to zrobienia tej mikstury potrzebujesz mozdzierza objetniejakiej jakosci i wg przepisu z AW (to chyba ten :P) Czerniówka, Bryndza, Sole Mrozu, Sole Pustki (watpie ze wszystkie ale im wiecej tym lepiej :P). a i do robienia miksturki nie potrzeba butelek zadnych (same sie robia...)
Filevandrel [ Dyżurny Filet Kraju ]
bartol- dzieki. mozdzierz i reszte zwinę z gildii magów w Calderze chodziło mio same składniki:)
Kubx [ Chor��y ]
Mam pytanie: Gdzie można znaleść Almalexię??
Hakim [ Konsul ]
Kubx -----> na Dziedzińcu Świątyni w Twierdzy Smutku. Ale spotkać się będiesz z nią mógł dopiero jak Cię do siebie wezwie, czyli po wykonaniu kilku zadań od jej podwładnych ze świątyni.
Hakim [ Konsul ]
Kubx ------> tzn. w Wielkiej Katedrze, która znajduje się na Dziedzińcu Świątyni w Twierdzy Smutku. Poprzednia ^ moja odpowiedź jest mało precyzyjna :)
Filevandrel [ Dyżurny Filet Kraju ]
A ja mam inne pytanie- gdzie jest drugi raport ajiiry z gildii magow ktore to raporty ukradla Galbedir. Pierwszy o grzybach( ten miedzy beczkami w gildii) juz znalazlem a nie moge sobie poradzic z drugim:(
Filevandrel [ Dyżurny Filet Kraju ]
Juz znalazłem bl pod szafą:)
Ewa Dżyzga [ Konsul ]
Gdzie znajdę jakiś scroll albo zaklęcie do otwierania zamków co mają 100 punktów????
Ewa Dżyzga [ Konsul ]
Poszukuje jeszcze zaklęcia"Summon Ancestral Ghost"-nie wiem jak to jest po Polsku!!!Do odnawiania many:)
neXus [ Fallen Angel ]
najlepiej kupic jako zdefiniowany przez ciebie czar -tego typu scroll'e wystepuja bardzo zadko
neXus [ Fallen Angel ]
hmmmm - ja to mam z pierscienia :)))
a nazywa sie "przywolanie zjawy (ducha) przodka"
Ewa Dżyzga [ Konsul ]
no akurat to drugie już znalazłem:D:DA mam go po to by absorbować jego magię wzamian za manę-tylko dupek nie chce używać magi:D:D:D!...
neXus [ Fallen Angel ]
To w leb go :PPPPP
neXus [ Fallen Angel ]
a tak na powaznie - sprobuj sie oddalic - powinna jako broni dystansowej wykorzystac czary
Ewa Dżyzga [ Konsul ]
kurcze ,niewiem jak ukraść pewną zbroj-Szklana zbroja od kowala w Mrocznej Bramie...a to ważne.....
Hakim [ Konsul ]
Ewa Dżyzga -->
Po siódme: nie kradnij! :-)
Musisz mieć odpowiednio wysokie skradanie (sneak). Przy niskiej umiejętności skradania mogą być problemy.
Albo po prostu kup tą zbroję od tego kowala.
Ewa Dżyzga [ Konsul ]
no tak ale jak jestem magiem na 3 poziomie to z tym skradaniem to ciężko narazie...A z pieniędzmi też ciężko-może masz jakieś pomysly?:)
Hakim [ Konsul ]
Nie za bardzo mam pomysł, ale skoro masz dopiero trzeci poziom to szczerze nie polecam się spieszyć z tą szklaną zbroją.
Jak już rozwiniesz swoją postać to możesz złożyć ponowną wizytę w Upiornej Bramie.
Innej możliwości zdobycia tej zbroi nie widzę. Może ewentualnie jakieś mikstury niewidzialności, czary kameleona. Ale to chyba trochę za szybko jak na 3 poziom.
A swoją drogą, to gdzie Cię tam zapędziło pod Czerwoną Górę na samym początku gry? :)
Trollf [ ]
skoro jest magiem, to niech skorzysta z kameleona i telekinezy, w ten sposob mozna wszystko zajumac... ;-P
Ewa Dżyzga [ Konsul ]
Właśnie sprzedaje część łupów u Creepera ale ciągle mnie w nocy napada jakiś skrytobójca...i nawet nikt niereaguje!!!
Ale ciesze się że mam to zaklęcie i tą zbroje...
:):)
..I Podczas walki -bum- i jestem w Windowsie-a mam edycję kolekcjonerską....
Hakim [ Konsul ]
Ewa Dżyzga ------> mógłbyś mi napisać czy ta wersja kolekcjonerska (mam na myśli polskie wydanie CDProjektu) ma patch 1.6...? do Przepowiednii?
Nigdzie nie mogę znależć tych informacji.
A wyloty na pulpit niestety się zdarzają :(
Ewa Dżyzga [ Konsul ]
Jest to wersja 1.03.1029 ale mam zainstalowaną tylko Trójce...Po przepowiedni to niewiem:D:D:D
No mój Mag ma już 10 poziom,a praktycznie nie tknąłem głównego wątku...Potrzebuje teraz podpowiedzi jak zlikwidować tajne ugrupowanie Comonna Tong w Balmorze na zlecenie Lariussa Varlo!Jest 5 członków w izbie rajców -a jak ich pozabijam to napadają mnie strażnicy...Może jakaś prowokacja albo co....
Ewa Dżyzga [ Konsul ]
Nie mogę znależć tego bandyty którego odszukanie zleciła mi kobieta(Maurie) na trakcie Balmora - Pelagiad!
Dała mi rękawice dla niego ale obszedłem całe jezioro i nie mogę go znależć...:(
PS>Mam teraz buty niewidzianej prędkośći i jest niezła jazda jak nic niewidać!!!:):)
Niob [ Konsul ]
koles jest w gospodzie w pelegiadzie
ja mam inny sprytny problem wylaczylem sobie niechcacy w oknie statystyk okienko z czarami (kliknalem na nim 2 razy szybko) da sie je jakos odzyskac ?
Filevandrel [ Dyżurny Filet Kraju ]
Pytanie jak działa telekineza bo uzywalem jej i nie widze zadnych skutkow:)
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Hakim --> edycja kolekcjonerska nie ma patcha 1.6 tylko 1.5costam. CDP leje sikiem prostym na swoich klientow.
klawisz11 [ Pretorianin ]
a niewiecie skąd zassać tą gre
Niob [ Konsul ]
klawisz11 ze sklepu sie bardzo fajnie zasysa zwlaszcza ze teraz jest wersja za 100pln z oboma dodatkami
Filevandrel [ Dyżurny Filet Kraju ]
ja proponuje ze sklepu. wszelkie przejawy piractwa sa na tym forum tepione
Filevandrel [ Dyżurny Filet Kraju ]
O to klaiwsz sie pyta. A nie odpowiedzieli Ci wszyscy w watku "skad zassac Never WIntera"????
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Filevandrel --> hehe... a widziales, zeby ktos z gory tepil takie watki?? Nie rozsmieszaj mnie, jedyne co mozna zrobic to zjechac autora.
Filevandrel [ Dyżurny Filet Kraju ]
Mam nadzieję Luke, ze moderatorzy coś z nim zrobią. Ponaiwam pytanie- JAK DZIAŁA TELEKINEZA I W JAKI SPOSÓB JEJ UŻYWAĆ
Hakim [ Konsul ]
_Luke_ ---> CDP mogliby wreszcie zrozumieć, że w dzisiejszych czasach równie ważna jest posprzedażowa obsługa klientów :(
Tymbardziej w takiej branży jak gry komputerowe....
<---------
Filevandrel ---> telekinezę (czar) rzucasz na siebie. Powoduje ona, że możesz brać przedmioty ze znacznie większych odległości niż to jest normalnie mozliwe. Przydaje się przy kradzieżach.
Filevandrel [ Dyżurny Filet Kraju ]
Hakim- no tak ale jak rzucilem na siebie telekineze to z daleka ciskalem "e" i zadne przedmiot do mnie nie przyleciał;)
Hakim [ Konsul ]
Filevandrel ----> być może czar zwiększył tylko trochę zasięg brania przedmiotów? Może telekineza była na zbyt małą ilość stóp? Nie mam innego pomysłu.
Ja telekinezy wogóle nie używałem, ale jak kiedyś się bawiłem alchemią, to zrobiłem dość mocną miksturę telekinezy, dzięki której mogłem brać dość odległe przedmioty. Tylko nie pamiętam na ile stóp był zasięg.
Imonate [ Pretorianin ]
Nadal mam ten sam problem:
Mam przeprowadzić J. Sadha do Ald Velothi. Niby zadanko proste, rozmawiałam z nim samym, kazał nic o sobie nie mówić (kliknąć KONIEC). Poszłam do Ald Velothi i porozmawiałam z kapitanką statku, na hasło "Dwie Lampy" kazała mi przyprowadzić J.Sadha, ale tak by nie natknąć się na 3 łowców niewolników.
Więc powiedziałam łowcą niewolników, że J. Sadha wyjechał z miasta.
I tu zaczyna się problem - po powrocie do J.Sadha nadal jedyne co mogę zrobić to kliknąć w oknie dialogów na napis KONIEC. Więc jak ciapciaka zabrać ze sobą?!
Dodam, że porada Hakima, by zabić tych łowców niewolników nic nie pomaga, nadal zbiegły niewolnik ma ten sam tekst i możliwość kliknięcia jedynie czerwonego napisu KONIEC
Ewa Dżyzga [ Konsul ]
No znalazłem tego frajera,A teraz mam już 22 poziom i właśnie wykończyłem Mroczne Bractwo w Twierdzy smutku:)
..Gram już ok 30 godzin a z głównego wątku zrobiłem ze 3 zadania,a w gildii magów nie jestem nawet w połowie:):)Nieżle długa ta gra(naszczęście strasznie wciąga)
Hakim [ Konsul ]
Imonate ------>mam prośbę. Czy mogłabyś powtórzyć swoje pytanie w nowej części wątku?
Ja nie mam już żadnych pomysłów jak to rozwiązać. U mnie po prostu po pewnym czasie (co się być może przypadkowo zbiegło z likwidacją tych łowców) Khajitt poszedł ze mną do statku.
Nowa zczęść: