joozzeekk [ Pretorianin ]
Forum CM: Lotnictwo w nowym CM
Zakladając, że opracowany zostanie CM symulujący działania taktyczne wojsk powiedzmy z ostatnich 40 lat i współczesnych. Jak chcielibyście aby rozwiązany był udział śmigłowców (zarówno szturmowych jak i transportowych) i lotnictwa.
Może wprowadzić Forward Air Controller'a czyli takiego spottera dla lotnictwa. Można by wskazywać mu cel lub np. rejon który ma zaatakować.
Natomiast śmigłowce moim zdaniem nie mogą być jednsotkami off-map. Co sądzicie?
joozzeekk [ Pretorianin ]
Pamiętacie "byliśmy Żołnierzami" Mela Gibsona? Tam radiooperator naprowadzał samoloty na cele (chyba) mając bezpośrednią łączność z pilotami.
Kłosiu [ Senator ]
Tylko po co to zakladac? To chyba dosc malo realne...
Proste metody naprowadzania samolotow byly juz w 2 drugiej wojnie swiatowej. Istnialy kolorowe rakiety o odpowienich znaczeniach "wlasne pozycje", "atak nieprzyjaciela", "nieprzyjacielskie czolgi" itp itd. Zapewne uzywano ich tez do naprowadzania samolotow, oprocz pierwotnej roli, czyli sygnalizacji naziemnej.
swietlo [ Canaille Carthagienne ]
joozzeekk --> kiedys byla dyskusja na temat tego czy bylby ses robic dalsze czesci na silniku CM. We wspolczesnych czasach pole boju znacznie by sie powiekszylo - nowe tanki dosc daleko strzelaja, podobnie ppk itp. Nie jestem pewnien na ile jest ses robic bitwy po 68 roku (zdaje sie ze wtedy pojawily sie ppk)
joozzeekk [ Pretorianin ]
-->swietlo Rzeczywiście zasięg i skutecznośc dział czołgowych się zwiększyła, ppk zmieniły obraz pola bitwy ale jeżeli teren jest mocno pofałdowany to nie ma już takiego znaczenia.
W regulaminach zaleca się zwalczanie czołgów od 2000 m. Ogień powyżej tego dystansu jest stosunkowo mało skuteczny. W CMAK zdarzało mi się toczyć bitwy na ok 1500 m więc nie sądzę żeby takie odległości uniemożliwiały stworzenie gry, której akcja toczy się w tym czasie.
"kiedys byla dyskusja na temat tego czy bylby ses robic dalsze czesci na silniku CM" - jaki był jej wniosek? Wszyscy twierdzili, że jest to nie możliwe i niecelowe?