GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

SIM CITY 4 - Jak wygląga wasze miasto

26.02.2004
21:22
[1]

Lisek1 [ Pretorianin ]

SIM CITY 4 - Jak wygląga wasze miasto

Wklejajcie zdjęcia waszych miast.

26.02.2004
21:35
smile
[2]

OSZKI [ VL ] [ Sniper ]


prosze >>> widok ronda mna wielpolskiej :D

26.02.2004
21:37
smile
[3]

neXus [ Fallen Angel ]

Conquida - ok 260 tys mieszkańców na średnim segmencie
wiecej nie za bardzo mam jak zmieścić ;)))

26.02.2004
21:38
smile
[4]

OSZKI [ VL ] [ Sniper ]


yyy ronda nie widac, widac kościół :D

26.02.2004
21:40
[5]

dacar [ Cult ]

neXus ---> ile masz kasy z podatkow?

26.02.2004
21:41
[6]

Mati176 [ Mówcie mi Mefiu!!! ]

Lisek1------>Może sam cos najpierw zapodasz :P

26.02.2004
21:58
smile
[7]

neXus [ Fallen Angel ]

tutaj macie budrzet - ludność miasta oscyluje koło 260 - raz więcej raz mniej
ok 150 tys zatrudnionych w handlu
ok 50 tys w przemyśle
zastanawiam sie czy by nie zwiększyć jeszcze przestrzeni handlowej kosztem przemysłu
za dużo zabiera miejsca i za mało zatrudnia
ale do tego musze bardziej rozbudować przemysłowo otaczające miasta

26.02.2004
22:37
[8]

neXus [ Fallen Angel ]

chyba jestem jedynym co sie tutaj w to bawi...

26.02.2004
23:20
smile
[9]

Lisek1 [ Pretorianin ]

Ja dopiero zaczynam, a chciałem zobaczyć do czego można dojść

27.02.2004
00:17
smile
[10]

Lisek1 [ Pretorianin ]

... i chodzi mi o miasta orginalnej SIM CITY 4, a nie "Godziny szczytu"

27.02.2004
02:42
smile
[11]

neXus [ Fallen Angel ]

Ale jedno od drugiego jedynie sie różni bardziej rozbudowanym systemem komunikacyjnym. Oraz narzędziami do jego badania. Same miasto i zasady nim rządzące są takie same. I problemy :)
Te miasto zaczynałem na podstawowaj wersji a dopiero potem wgrałem dodatek i zacząłem je modernizować

27.02.2004
07:54
[12]

LooZ^ [ be free like a bird ]

Ja nie moge znalesc swojej plytki z gra :/

27.02.2004
12:38
smile
[13]

neXus [ Fallen Angel ]

I tak tylko ja jestem wstanie pochwalić sie jakimś sensownym miastem :P

27.02.2004
17:51
[14]

neXus [ Fallen Angel ]

a oto sąsiednie miasto do poprzedniego stanowiące zaplecze przemysłowe (to płaskie w środku to właśnie strefy handlowo-przemysłowe)

27.02.2004
17:56
[15]

Predunio [ Chor��y ]

nexus niezle niezle.... ja sie kiedys w to bawilem ale nie mialem cierpliwosci zeby doprowadzic miasto do takich rozmiarow :› pozatym wiekszosc razy bankrutowalem albo wkurzalem kiedy sie wszystko na ekranie zaczynalo wlec :›

pozdrawiam ! :›

28.02.2004
00:40
smile
[16]

neXus [ Fallen Angel ]

Wbrew pozorom to nie jest aż tak trudne. Trze4ba tylko zwracać uwagę na potrzeby miasta i mieszkańców (przeciwnie niż w poprzednich SC). Tutaj jak zbudujesz gęstą zabudowę mieszkalną, a mieszkańcy głównie chcą lekką, to nie ma przebacz - prawie nikt tam ci sie nie osiedli.
Także wybudowanie szkoły to nie wszystko - należy umiejętnie sterować jej funduszami...
A to mały Manhatan :)

28.02.2004
00:44
[17]

Predunio [ Chor��y ]

hehe...nexus a gdzie to sie sprawdza czego oni potrzebuja i jak sie to odczytuje (jesli to to o czym mysle)... ?


moglbys rzucic troche swiatla ? :› bardzo prosze...

28.02.2004
01:21
smile
[18]

neXus [ Fallen Angel ]

Pierwsza rzecz - informacja o zapotrzebowaniu stref. Po kliknięciu po podstawową informację (tą którą widać na pasku burmistrza) wyświetla się szczegółowe zapotrzebowanie na strefy. Jeśli mieszkańcy potrzebują strefy mieszkalnej o niskim zagęszczeniu - buduj takie strefy. Na innych nie będą sie chcieli osiedlać. To samo tyczy się stref przemysłowych i handlowych.
Następna - każda szkoła oraz szpital ma zmienną pojemnośc na uczniów/pacjentów - w zależności od stopnia finansowania. Nie ma sensu wydawać mnustwa pieniędzy na puste szkołu - ogranicza się ich finansowanie. Jednakże w miarę rozwoju miasta należy sprawdzać liczbę dostępnych miejsć - im więcej ludzi w mieście tym pełniejsze szkoły. Jeśli dana szkoła czy szpital zacznie przekraczać pojemność doradca nie omieszka cię o tym poinformować.;)
Trzecia rzecz - dbaj o zdrowie i edukacje mieszkańców. Im wyższy stopień wykształcenia tym masz więcej możliwości budowy.

Większość danych znajdziesz na wykresach (zapotrzebowanie na wodę, prąd itp) a także na mapach tematycznych (zapotrzebowanie na strefy, zanieczyszczenia itp).
Jeśli musisz wybudować oczyszczalnie ścieków to buduj w miejscu największego zanieczyszczenia. I tak dalej :)

28.02.2004
09:41
smile
[19]

Lisek1 [ Pretorianin ]

Widze neXus, że oprócz ciebie nikt chyba się nie bawią tą wymagającą cierpliwości grą, a szkoda...

28.02.2004
09:46
[20]

Predunio [ Chor��y ]

o szkolach to wiedzialem :› chodzi mi tylko o to jak ja mam odczytywac ten wykres stref ?? kurde.. nie mam nawet pod reka simcity zeby ci to pokazac...

bo tam na tym wykresie sa 4 zolte paski i jakies B1/B2/B3 na dole jak pamietam... to o to mi chodzi co to znaczy ? jesli pasek jest w gorze to chyba znaczy ze chca ta strefe, jesli w dol to nie chca... ale co oznaczaja kolejne paski w tym samym koloze ?

pozdro!

28.02.2004
13:13
smile
[21]

neXus [ Fallen Angel ]

Obok masz rozszerzone wykresy zapotrzebowania na dane strefy:
* M-$, M-$$ i M-$$$ to odpowiednio mieszkalne małego, średniego i wysokiego zagęszczenia
* Hu-$, $$ i $$$ - to odpowiednio handlowo-usługowa małego, średniego i wysokiego zagęszczenia
* B-$$ i B-$$$ - to biurowe średniego i wysokiego zagęszczenia - budują się one na terenie uzbrojonym na strefy handlowe $$ i $$$, ale do tego potrzebują najbogatrzych mieszkańców (tych z budynków $$ i $$$)

Z przemysłem nie jest już tak prosto...
* P-R to przemysł rolny - farmy - budują sie na najtańszych strefach przemysłowych. Zajmują dużo miejsca, zatrudniają mało ludzi i mocno zanieczyszczają wodę. Ponieważ jednocześnie z zapotrzebowaniem na przemysł rolny jest zapotrzebowanie na przemysł brudny bardziej opłaca zainwestować w ten drugi.
* P-B - przemysł brudny - buduje się zarówno na polach strefy przemysłowej klasy $$ jak i $$$. Występuje przez cały okres gry w większym lub mniejszym stopniu. Gdy masz w mieście głównie mieszkańców klasy $ on jest dominującym przemysłem w mieście. Silnie zanieczyszcza powietrze - jeśli masz wolne fundusze warto zaiwestować w program ograniczenia zanieczyszczeń powietrza (czy jak to tam sie nazywa)
* P-W - przemysł wytwórczy - także boduje sie na strefach $$ i $$$ - jest natomiast głównie obasadzany przez mieszkańców klasy $$. Przy bardziej rozbudowanym mieście on właśnie staje si dominującym.
* P-Z - przemysł zaawansowany - występuje dopiero od momentu, gdy wykształcenie mieszkańców osiągnie odpowiedni poziom. Zatrudnia się tam głównie mieszkańców z wyższym wykształcwniem, czyli klasy $$$. O ile dobrze pamiętam jego ilośc podlega jakimś ograniczeniom, lecz nikt nie wie do końca jakim.

Jeśli chodzi o miasto - naprawdę opłaca się inwestować w naukę. Dzieki temu masz dostęp do nowoczesnych technologii - choćby do elektrowni słonecznyh (mają ten plus że nie generują zanieczyszczeń).

Natomiast totalnie się poddałem, jeśli chodzi o sprawy środowiska - nie mam bladego pojęcia jak utrzymywać je na sensownym poziomie. Cokolwiek bym robił zawsze jestem na minusie - ma wrażene że samo miasto jest zagrożeniem dla środowiska i jedynie pozostawinie terenu w pierwotnej postaci dobrze na nie wpływa ;)))

28.02.2004
13:17
smile
[22]

Soulcatcher [ Prefekt ]

neXus ---> brawo :)

28.02.2004
13:18
smile
[23]

neXus [ Fallen Angel ]

Natomiast tutaj masz mapkę pokazującą, gdzie dokładnie w mieście jest zapotrzebowanie na daną strefę. Nie jest sensowne budować tam, gdzie mieszkańct tego nie potrzebują...

28.02.2004
13:25
smile
[24]

neXus [ Fallen Angel ]

Soulcatcher-> dzięki :) mam nadzieję, iż uzupełnicie o to co napisałem opis gry - bo tego naprawdę brakuję

jak znajdę czas (piszę teraz pracę inżynierską) to postaram się dopisać jeszcze o dodatki "godziny szczytu"

28.02.2004
13:47
smile
[25]

neXus [ Fallen Angel ]

A tak w chwili obecnej wygląda całość. Szacuje że miasto na średnim module (jak ten podświetlony czy te na których budowałem miasta) może mieć ok 250 tys. mieszkańców, na małym max 100 tys. a na największym (pole 3x3) nawet do ok 600 tys. Ale to zabiera mnuuustwo czasu.
Za to duży wpływ na rozwój miasta mają miasta sąsiednie. Najpierw myślałem, że to nie ma znaczenia ale okazało się, ze to znacząco wpływa na wielkość miast sąsiednich. Moje największe miasto jest otoczone przez 3 solidne miasta - prawdopodobnie gdy i one zostaną otoczone przez kolejne - ich populacja wzrośnie...

28.02.2004
14:02
[26]

Predunio [ Chor��y ]

nexus wielkie dzieki. nie spodziewalem sie tak dokladnego wytlumaczenia tej kwesti jeszcze raz dzieki. Jak tylko dopadne rush hour to podlaczam sie pod sim city :› mam samo sim city ale bez dodatku to sie nie oplaca. musi byc dodatek :›

pozdrawiam!

28.02.2004
14:18
[27]

Fett [ Avatar ]

ej a ja słyszałem że w SimCity jest możliwość projektowania i stawiania wieżowców. To prawda ? Jezeli tak to jak to robic ?

28.02.2004
19:47
smile
[28]

neXus [ Fallen Angel ]

Fett -> jak to się mówi "wiesz, że dzwonią ale nie wiesz w jakim kościeke" :)
Ta gra to nie Sim City tylko Sim Tower - gra w projektowanie i stawianie wieżowca.
Ale jakoś nie małem przekonania do tej gry...

28.02.2004
20:44
smile
[29]

neXus [ Fallen Angel ]

A co do dodatku...

W dodatku "Godziny szczytu" (czyli po anglijsku "Rush Hour") główny nacisk położono na poprawę i rozbudowę elementów związanych z komunikacją. Fakt faktem, że w orginalnym Sim City 4 sprawa transportu została potraktowana po macoszemu - utrzymanie jako takiej przpustowości transportu jest sprawą bardzo trudną (a przy bardzo rozbudowanym mieście nawet niewykonalną). Sytuacje poprawie dodatek wprowadzając sporo nowości.

Pierwsza rzecz - zlikwidowano problemy związane z budową autostrad. Swego czasu poszukiwałem kogoś na GOL-u, komu sie udało wybudować skrzyżowanie "koniczynkę" na przecięciu dwóch autostrad - nikt się nie zgłosił ;)) Teraz nie stamowi to najmniejszego problemu. Dodano też parę nowych elementów (np. bezkolizyjne wjazdy i zjazdy z autostrady)
Jednakże najciekawsze i najbardziej przydatne elementy pojawiły sie w menu zwykłych ulic - aleje i drogi jednokierunkowe.
Aleje są to drogi dwunitkowe dwupasmowe zajmujące szerokość 2 pól. Ponieważ podstawowy segment ma 2X2 pola należy umiejętnie je budować (bo jedna aleja może nie trafić w drugą - będą problemy z połączeniem). Aleje zdecydowanie usprawniaja ruch w mieście - mają o wiele wiekszą przepustowość.
Drogi jednokierunkowe to najlepszy pomysł w dodatku. Tam, gdzie problemem by było wybudowanie autostrady czy alei ze względu na zabudowę doskonale sprawdza się ten typ ciągu komunikacyjnego. Należy tylko pamiętać o tym, iż obok drogi jednokierunkowej należy wybudować drugą w przeciwnym kierunku - inaczej powstaną korki na sąsiednich uliczkach.

Następna rzeczą dodaną w dodatku są dodatkowe środki komunikacji miejskiej: kolejka naziemna (można ją połączyć z metrem), kolej jednoszynowa (do transportu ludzi pomiędzy miastami) czy promy do przewozu samochodów i pasażerów (alternatywa dla mostów).
Jedną z rzeczy która mnie mocno rozbawiła jest możliwość budowy bramek do opłat na autostradzie (czyżby pan Pol maczał w tym dodatku palce? ;))

Ciekawym narzędziem jest dodana do narzędzi informacji (taki znak zapytania na ekranie burmistrza - widać to na wyżej zamieszczonych screenach, w dodatku to są dwa znaki:) informacja o srodkach transportu używanych przez mieszkańców/pracowników danego obiektu.


Mnie osobiście na tym stadium budowy regionu szkoda budować autostrad czy kolei jednotorowej - oba środki transportu zaczynają nabierać znaczenia dopiero, gdy jest już rozbudowane kilka miast.

Natomiast wielką ciekawością napawa mnie port kosmiczny - ale do wybudowania tej budowli potrzebne jest olbrzymie i rozwinięte technologicznie miasto...

28.02.2004
20:46
smile
[30]

neXus [ Fallen Angel ]

Dawno się tak tutaj nie nastukałem :)

28.02.2004
20:54
[31]

Lisek1 [ Pretorianin ]

Ale dzięki twoim wypowiedziom i podpowiedziom coraz bardziej przekonuje się do tego dodatku.

28.02.2004
20:54
smile
[32]

felomon [ KaeM apel ]

Kupiłem>Zainstalowałem>Znudziło mi sie zaraz>Po rym co tu wide instaluę>Zaczynam grac>Gram przez pół roku jak w poprzednią wersje><

28.02.2004
21:36
smile
[33]

neXus [ Fallen Angel ]

I najważniejsze - dopiero w dodatku komunikacja miejska zaczęła przynosić dochody. Bo poprzednio to był kiepski interes - jedynie się jej używało do odkorkowywania ulic. A tutaj miła niespodzianka :)))

A jako bonus w dodatku - możesz przejąć sterownie czołgiem czy helikopterem bojowym i zemścić się na wrednych mieszkańcach ;)))

Jeśli będziecie mieli jakieś pytania to dawajcie - będę się starał odpowiedać na nie w miare możliwości...

29.02.2004
00:34
smile
[34]

neXus [ Fallen Angel ]

Z drugiej strony - można by sie powymieniać miastami :)

29.02.2004
14:42
[35]

peners [ SuperNova ]

A ja mam takie pytanko gram troszke w sim city ale nie wiem czemu nie mam wieżowców to znaczy buduje te najdrozsze domy niby wiezowce a one sa malutkie tak jak te srednie ( chodzi o rodzaj nie wiem czemu tak mam )

01.03.2004
15:06
smile
[36]

neXus [ Fallen Angel ]

peners -> odpowiem Ci tak - tak naprawdę nie budujesz najdroższych domów tylko uzbrajasz teren dla najgęstrzej zabudowy. Wieżowce, czyli budynki o dużej pojemności, powstają tam dopiero wtedy jeśli będą spełnione dwa warunki:
1. jest duże zapotrzebowanie na strefy mieszkalne
2. miasto ma już sporo mieszkańców
Oprócz tego pośrednio wpływa położenie tej strefy - blisko stref handlowych częściej powstają wieżowce niż przemysłowych

01.03.2004
15:16
[37]

Golem6 [ FatGorilla Slim ]

neXus --->>> Jak to ci się udaje, że przybywa ci ok. 5000 ludzi na rok. Ja max. mam 2500 na rok. Jaki jest twój sposób???

01.03.2004
15:30
[38]

neXus [ Fallen Angel ]

Golem6 ->> kwestia stworzenia odpowiednich warunków
praca + szkoła + ospowiednio budowane strefy
Postaw szkołę pośrodku strefy mieszkalnej i poobserwój gdzie najpierw będą sie budować :)))
A tamte słupki to zapotrzebowanie na daną strefę a nie przyrost ludności - w tym mieście, z którego jest ten zrzut, już liczba mieszkańców się nie zwiększa - miasto po prostu nie ma gdzie sie rozrastać...

01.03.2004
19:31
smile
[39]

neXus [ Fallen Angel ]

Podnosze watek - moze znajda sie w koncu ludzie do wymiany miastami - w tej grze miasta sasiednie odgrywaja duza role. Dzieki temu bedzie mozna szybciej i latwiej rozwijac swoje...
Ja juz mam baze od ktorej moge tworzyc i projektowac caly region - ale wam bedzie latwiej
Druga rzecz - mozna sie od siebie uczyc projektowac miasta

01.03.2004
19:36
[40]

snopek9 [ Legend ]

neXus--->człowieku jestes dlamnie geniuszem w tej grze ,ja niemogłem (już w to niegram)stwozyc duze miasto o przychodach wiekszych niz 5000 tys a ty masz napewno duzo wiecej.

01.03.2004
19:52
[41]

homer_simpson [ Pretorianin ]

neXus -> Jak zrobic polaczenie miedzy miastami? Chodzi mi np. o wywoz smieci z jednego miasta do drugiego.
Nie wiem tez dlaczego spada wskaznik edukacji w miescie. Mam wybudowane: szkoly podstawowe (dwa budynki), szkole srednia, uczelnie, biblioteke oraz muzeum. Co sie dzieje?

01.03.2004
19:55
smile
[42]

vien [ łowca pip ]

grałem jakiś czas temu w SC4 ale zawsze jak tworzyłem tylko jedno samodzielne miasto to nie wiodło mu się najlepiej a nie mam po prostu czasu zeby stworzyć jeszcze wokół niego jakieś rozsądne 4 miasta sąsiedzkie

ogolnie bardzo fajna gra i wreszcie ma jakis konkretny poziom trudności bo SC3000 bylo jak dla mnie banalne

01.03.2004
20:56
smile
[43]

neXus [ Fallen Angel ]

homer_simpson ->>> Jesli chodzi o wywoz smieci to miasto do ktorego chcesz eksportowac smieci musi miec nadwyzki "mocy" smietnikowych, tj. duze wysypisko (takie ktore jest mocno na wyrost dla miasta). Wtedy istnieja dwie mozliwosci - albo w pewnym momencie w menu umow sasiedzkich pojawia sie opcja eksportu smieci albo jeden z doradcow sam ci to proponuje.To jest jedna z metod podciagania budzetow miast ktore cienko przeda.
Aby eksportowac prad i wode nalezy podciadnac rury lub linie energetyczna do granicy miasta (tak jak ulice). Polecam wszystkim to robic, bo zawsze mozna sie wspomoc eksportem wody, smieci czy energii elektrycznej. Zawsze to jest pare grodszy do budzetu. Tym bardziej iz nie musimy zagladac przez jakis czas do sasiedniego miasta do ktorego sprzedajemy te dobra.
Co do nauki to nie tylo wazne jest czy wybudowales szkole podstawowa (bo one sa najwazniejsze) ale takze gdzie. Na jednym z zrzutow z ekranu powyzej (ten taki zielony) masz mape ukazujaca zapotrzebowanie na dane dobra - gdy ustawisz sobie dane na edukacje - kolor czerwony pokaze, gdzie jest majnizszy wspolczynnik wyksztalcenia. I tam nalezy postawic szkole.

vien ->>> wlasnie dlatego mowie o wymianie sie miastami - dzieki temu mozesz zdobyc zaplecze do rozwoju wlasnego miasta. O wiele szybciej i latwiej w ten sposob mozna zbudowac wlasne miasto. Tu sprzedasz wode, od tamtych wzemiesz smiecie i jestes o 1k do przodu - a na poczatku to bardzo duzo...

snopek9 ->>> akurat w tym Sim City nie ma mozliwosci uzyskiwania takiego zysku jak w poprzednich. Max zysku to mialem ok 5000, ale zaraz naroslo problemow miasta (tu dwa posterunki policji, tu jakas straz, tu jakas promocja miasta i za chwile znow spadalo do 2000-3000... A najwiekszy dochod, ktory udalo mi sie uzyskac masz na zrzucie na gorze watku :))

02.03.2004
13:56
[44]

homer_simpson [ Pretorianin ]

neXus -> z edukacja w miescie (chyba) sobie poradzilem, ale z wywozem smieci nadal nic. Stworzylem polaczenie miedzy dwoma miastami. W oknie wiadomosci pojawia sie notka, ze "eksport smieci to swietny interes". Tylko co dalej?

02.03.2004
14:01
smile
[45]

Simonik1 [ Junior ]

Yo!

Słuchajcie mam dylemat, nie chcą się budować w moich miastach extra wypasione biurowce np. te, które widnieją na planszy tytułowej gry.
Gram w SC4 bez dodatku RH.
Moje przykładowe miasto posiada:
- ponad 250 tys ludków,
- strefa handlowa zatrudnia ok 150 tys pracowników,
- przemysłowa (tylko Hi tech) ok 55 tyś.
- rating burmistrza na 100%
- wykształcenie ok 190 pkt.
- zdrowie, ochrona p/pozarowa, policja w b. dobrym stanie
- cały czas zarabiam
- wybudowałem wszystkie dodatkowe budynki typu "prezenty"
- miasto posiada 8 budynków dodatkowych: Empire, Chrysler....
- ruch uliczny na 75 %
- zarządzenia miejskie prawie wszystkie zostały wprowadzone
- dwa lotniska
- wartość stref prawie na 100
- środowisko ok 90

Mam w nim prawie wszystko, na popyt stref biurowych $$$ nie narzekam, podatki 7 %. Dodam jeszcze, że w całym regionie zamieszkuje 750 tyś mieszkańców. Miasta są połączone koleją, szosami , autostradami.
Nie jestem amatorem, gram w SC4 od ponad roku, ale nie "wyrosły" w moich miastach do tej pory żadne wysokie biurowce oprócz: Gniot Export, Liczykrupa, Titanic, Hotel Grand.

Dołączam fotkę tej strefy, opisywane miasto to NEW AVENUE

Pomóżcie
Pozdr.
Simon

02.03.2004
14:09
smile
[46]

Simonik1 [ Junior ]

Dołączam jeszcze fragment miasta NEW AVENUE

02.03.2004
16:33
smile
[47]

neXus [ Fallen Angel ]

simoniki - ale masz nie do konca zapchane miasta. Ja na 4 srednich segmentach (przy czym dwa z nich sa wypelnione ponizej 50% maksymalnej liczby mieszkancow) mam juz ok 500 tys mieszkancow, ty natomiast na takiej przestrzeni ok 620 tys. Po prostu masz za male zageszczenie zabudowy miejskiej - to dotyczy nie tylko New Awenue ale i przylegajacych do niego miast - one na to wplywaja... Bardzo czesto sie zdarza ze jakis klient mieszka w jedym miescie a pracuje w drugim...

02.03.2004
16:42
smile
[48]

neXus [ Fallen Angel ]

homer simpson ->>> teraz w sasiednim miescie wybuduj duze wysypisko smieci. Jak zapiszesz miasto to w tym z ktorego chcesz eksportowac te dobra zajzyj do umow sasiedzkich - powinna sie pojawic mozliwosc sprzedazy smieci

02.03.2004
21:49
smile
[49]

neXus [ Fallen Angel ]

cos sennie sie ten watek rozwija ;))
Simonik1 -> wyslalbys na moj @ swoje miasto New Awenue? ja chetnie popatrzyl bym jak sobie poradziles z srodowiskiem - ja z tym mam klopoty...

02.03.2004
22:25
[50]

homer_simpson [ Pretorianin ]

No teraz wszystko dziala :) Wystarczylo tylko powiekszyc wysypisko. A powiedz mi taka rzecz: utworzylem stacje towarowa obok zakladow przemyslowych i polaczylem ja torami z drugim miastem. Co jakis czas widze odjezdzajacy pociag, tylko czy ja cos na tym zarabiam? W tym drugim miescie stacje towarowa, do ktorej ten pociag ma dojechac ma byc w jakim konkretnym miejscu (np kolo strefy zamieszkania) czy to jest obojetne?

02.03.2004
22:58
[51]

neXus [ Fallen Angel ]

Powinna byc w okolicy strefy przemyslowej - sluzy wymianie towarow miedzu przemyslem. A co do zarabiania to tak czy inaczej na tym zyskujesz - mocniej rozwija ci sie przemysl. To tak jak z portem lotniczym - ty do niego doplacasz, ale mocno rozwija ci handel i uslugi oraz turystyke...
Ja za to niedlugo bede budowal szybka kolej jednotorowa miedzy miastami :)

03.03.2004
11:07
smile
[52]

G0thm0g [ Konsul ]

A ja chciałbym się zapytać jak zacząć grać, bo jestem trochę początkujący i kilka już razy próbowałem grać, ale bankrutowałem. Chciałbym wiedzieć jak powinno się zaczynać grę (co zdudować?, ile?, itp.). Dodam jeszcze, że mam Sim City 4 bez dodatku Godziny Szczytu.

03.03.2004
11:14
[53]

Vejt [ The Chronicles of Vejt ]

Najważniejsze nie inwestuj od razu w Policję , Zdrowię , i Straż bo od razu zbankrutujesz

03.03.2004
13:18
[54]

Simonik1 [ Junior ]

neXus -> zgodzę się z Tobą, nie wypełniłem całych segmentów po brzegi... hmm.. ale w zasadzie staram sie dbać o środowisko sadząc drzewa obniżając tym samym smog w miastach, ale cóż spróbuję. Co do pliku NEW AVENUE muszę go przynieść z domu do pracki, bo tylko tutaj mam dostęp do wielkiej sieci. Wyślę Ci na @.
Mam jeszcze jedno pytanie, czy będę mógł koonynuować grę w tym regionie po zainstalowaniu RH ?

03.03.2004
17:58
smile
[55]

neXus [ Fallen Angel ]

G0thm0g -> poczytaj co jest napisane powyzej oraz:
*zaczynaj budowe od najtanszych stref handlowych i mieszkalnych - pierwsi simowie sa biedni
*buduj to co jest potrzebne a nie na wyrost (tzn. buduj straz pozarna dopiero wtedy gdy doradca z tym zglosi)
*obserwoj na wykresach i mapkach zapotrzebowanie - w przeciwenstwie do poprzednich SC tutaj to naprawde jest wazne!!!
*wszystkie obiekty jak szpitale, szkoly maja swoja pojemnosc i wykorztstanie; jesli w szkole jest 30 uczniow a pojemnosc ma na 500 - wchodzac na info szkoly zredukuj koszty prowadzenia (wtedy obniza sie liczba uczniow ktorych moze szkola przyjac); kiedy ucznow przybedzie wtedy zwiekszasz dotacje do szkoly spowrotem. Taka technike stosowac w szpitalach i szkolach KONIECZNIE - inaczej budrzet zezra wam koszty...

co do reszty - myslec :)))

Simonik1 -> alez oczywiscie :) i zacznesz odrazu eksperymentowac :)))

03.03.2004
18:41
[56]

Father Michael [ Padre ]

A ja mam taki problem. Moje miasto sklada sie z 3 czesci (3 stref). Gdy wczoraj na chwile wszedlem do strefy, ktora budowalem wczesniej, bo chcialem zorganizowac przesyl pradu, a potem wrocilem do tej, ktora aktualnie sie bawie, liczba mieszkancow spadla o 3000, co zaowocowalo deficytem, a zanim sie zorientowalem 25% nowoczesnych budynkow mieszkaniowych i firm poupadalo. Przy okazji oczywiscie zbankrutowalem. Troche to dziwne.

03.03.2004
18:41
[57]

Father Michael [ Padre ]

Aha! Jeszcze zaznacze, ze 3000 to byla 1/5 calej populacji miasta.

03.03.2004
18:58
[58]

neXus [ Fallen Angel ]

Father Michael -> mozliwe ze w miescie obok stworzyles lepsze warunki i cale towarzystwo wyemigrowalo do miasta obok. Ja przy miescie ok 70 tys (takie w trakcie poczatkowego rozwoju) miewalem bujniecia rzedu 10 tys mieszkancow
Ale to zazwyczaj ze wzgledu na jakis niesprzyjajacy element (np. jak wszedlem to zanieczyszczenie akurat przekroczylo jakas wartosc progowa itp). Tak wiec to raczej norma.

03.03.2004
19:02
[59]

Golem6 [ FatGorilla Slim ]

neXus ---> LOL Nie chodzi mi o to, że wogóle nie umiem grać w Simcity, ale o to, że po 20 latach mam zaledwie 50 tys. ludzi. Więc jak to robisz, że tak szybko przybywają ludzie. Jakieś duże pożyczki, na same największe strefy czy coś takiego ???

03.03.2004
19:09
smile
[60]

Child of Bodom [ Real Madryt ]

Oooostre te zdjecia :) Ja tej gierki nie mam ale chyba sciagne se.

03.03.2004
19:48
smile
[61]

neXus [ Fallen Angel ]

Golem6 -> heh :)))) ale to jest dokladnie tak jak napisalem - pierwsze miasto budowalem wedlug tych regol. Potem postanowilem poeksperymentowac i wybudowac miasto na szybko - odrazu najciezsze strefy itp. dotarlem do 160 tys i kaplica, miasto sie przypchalo. Co bym teraz nie robil. miasto nie chce sie teraz rozrastac.
A kombinowales z podatkami? Obniz podatki tak o pol procenta i zobatrz czy zacznie sie popyt na strefy mieszkalne...
Tak naprawde to zanim wychodowalem tak duze miasto robilem z cztery podejscia...
Z drugiej strony zauwazylem, ze tutaj - inaczej jak w poprzednich SC mieszkancy reaguja na inwestycje w miescie oraz na miasta sasiednie.
Chociaz moje dwa pierwsze miasta tez nie mogly wyjsc poza magiczne 50 tys :))))))))

03.03.2004
19:53
smile
[62]

neXus [ Fallen Angel ]

i po doswiadczeniach z poprzednich sim city mam awersje do wszelakich pozyczek
chcesz rozlozyc miasto wez pozyczke:))
zupelnie jak u nas w Polsce - biorac kredyt musisz udowodnic ze tak naprawde go nie potrzebujesz

03.03.2004
20:13
[63]

Father Michael [ Padre ]

neXus -> no tez tak pomyslalem, ale po kilku miesiacach to cale towarzystwo wrocilo :)

04.03.2004
12:55
smile
[64]

neXus [ Fallen Angel ]

Father Michael -> no widzisz :)

Ja za to jestem ciekawy, bo ściagnełem ze strony SC całą masę wieżowców w klimatach NY. Teraz zobaczę czy będą sie budowały... Swoją drogą ilość pluginów z różnymi budynkami jest tam porażajaca... Nie wiadomo co wybierać...
:))

04.03.2004
14:46
[65]

Vejt [ The Chronicles of Vejt ]

jak wy rozkładacie na mapie strefy przemysłowe ja zawsze mam kłopoty z zanieczyszczeniami

04.03.2004
15:40
smile
[66]

vien [ łowca pip ]

postanowiłem sobie po raz kolejny zainstalować SC4 zacząłem już sobie pogrywać, jakoś idzie ale gra działa mi tragicznie :(
poprzednio grałem na GF2Ti a teraz sie przesiadłem na R8500 128MB i jest duuuużo gorzej, przy przesówanieu budynki znikają i wogule to przesówanie jest jakieś takie skokowe
ogólny konfig kompa to
A2000+
512 DDR
R8500 128 MB
Maxtor 80 GB 7200/ATA133

wiecie co można zrobić zeby to dzłało co naj mniej tak dobrze jak poprzednio?? mam najnowsze catalysty no i gram w ustawieniach:
1024x768@32
wszystkie tekstury i szczegułły na max

04.03.2004
17:08
[67]

neXus [ Fallen Angel ]

Vejt -> jedynie przemysl zaawansowany nie generuje zanieczyszczen. Zazwyczaj pomaga wprowadzenie wyzszych podatkow na przemysl brudny, wlaczenie programu czystosci powietrza oraz inwestowanie w zielen
Chociaz przy mocno zatloczonym miescie raczej zapomnij o czyzystym powietrzu :)

vien -> po pierwsze wgraj patch - on bardzo poprawia wyswietlanie grafiki
nooo... chyba ze doinstalujesz dodatek - on jeszcze bardziej przyspiesza i poprawia wyswietlanie grafiki
aczkolwiek przy duzych miastach zazwyczaj sie chwile muli zanim zaladuje cale miasto do pamieci

04.03.2004
17:11
smile
[68]

Soll [ Senator ]

neXus aleś się zaangażował ;] na +

04.03.2004
17:15
[69]

Przewodnik Syriusza [ Magazyn Grafik ]

Dzięki postom nexusa przekonałem się do kupna SC4 :)

04.03.2004
17:16
smile
[70]

neXus [ Fallen Angel ]

Soll -> wreszcie jakis sensowny watek o SC :)))) A jest o czym pisac...
mam nadzieje ze ten watek sie jeszce troche pociagnie :))

04.03.2004
17:18
[71]

Soll [ Senator ]

A ja niewiem czy kupić te gre , lubie nawet strategiczno-logiczne ale niewiem czy podołam , nie jestem wyjadaczem w tego typu gry chociaz mialem przyjemnosc pograc w nei troche , SC wydaje m isie neico trudne ;/

04.03.2004
17:31
smile
[72]

neXus [ Fallen Angel ]

kupujcie kupujcie - jedno miasto rozwija sie kawalek czasu a tak sie powymieniamy :)

ale fakt faktem - jak siadam do SC (mnawet gdy obiecuje sobie ze tylko na 15 min) zawsze konczy sie to jakimis 2-3 h gry :)))

04.03.2004
17:35
smile
[73]

neXus [ Fallen Angel ]

Soll -> pierwsze dwa miasta wychodza fatalnie, trzecie udaje sie srednio, czwarte tak wciaga ze zapomnij :))))

04.03.2004
17:42
smile
[74]

Soll [ Senator ]

neXus --> No tak tylko że odkąd pamiętam miałem problemy z budżetem niewiem za bardzo jak dobzre zacząć ;) I w co inwestować aby się opłaciło ;D

04.03.2004
17:56
smile
[75]

neXus [ Fallen Angel ]

Soll ->> porzyj sie na radach ktore sa powyzej - powinno sie w koncu udac
najtrudniejsze jest pierwsze miasto - nastepne maja juz zaplecze w posarci tego pierwszego...

04.03.2004
18:02
[76]

o^scar^^ [ GRWD ]

nie wkleje tutaj swojego miasta bo mialme formata a teraz cos mi sie nie chce uruchomic simcity4:(

04.03.2004
18:02
[77]

o^scar^^ [ GRWD ]

nie wkleje tutaj swojego miasta bo mialme formata a teraz cos mi sie nie chce uruchomic simcity4:(

04.03.2004
18:02
[78]

o^scar^^ [ GRWD ]

sorki za dubla :(

04.03.2004
18:05
[79]

Twoja_Stara [ Legionista ]

A ja mieszkam na wsi :D

04.03.2004
19:39
smile
[80]

vien [ łowca pip ]

pytanie do neXusa i innych speców od SC4:
-średnio ile lat (w grze) zajmuje Wam zrobienie miasta powiedzmy średnim terenie do momentu aż zaczną pojawiać się pierwsze wierzowce?

04.03.2004
19:53
smile
[81]

neXus [ Fallen Angel ]

vien -> to zalezy jak rozwijasz miasto... Ale szacuje, ze pierwsze tak kolo 40 roku mozna juz miec :)

za to posciagajcie sobie ze strony sim city dodatki robione przez fanow :) np. elektrownia morska (bazujaza na poruszaniu sie wody), hangar strazy pozarnej na 20 pojazdow oraz mnustwo przepieknych wiezowcow rodem z Nowego Jorku. Wczoraj pol nocy sciagalem :)

04.03.2004
22:17
[82]

Lisek1 [ Pretorianin ]

neXus -> czy te dodatki będą działały na podstawowej wersji ?
możesz podać tą stronę?

04.03.2004
23:03
smile
[83]

neXus [ Fallen Angel ]

prosze bardzo - jest na dole
\i dziala tez z oryginalnym SC bez dodatku
w dziale exchange jest obecnie 3084 roznych budowli do sciagniecia :)
oraz jedno miasto i jeden region...
tylko trzeba zarejestrowac sie na bazie oryginalnego sim city by miec dostep do calego tego dobra :P


Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-03-04 23:05:16]

05.03.2004
10:30
smile
[84]

G0thm0g [ Konsul ]

Vejt, Nexus ---> dzięki za wskazówki, postaram się ich trzymać i zobaczymy co wyjdzie :)

05.03.2004
10:35
smile
[85]

G0thm0g [ Konsul ]

Wszedłem se na stronkę Sim City 4 do downloadów i tam jest taki budynek do ściągnięcia co wygląda jaj jakiś maly port. Oto jego opis:
Transportation Download
SimCity, Your Computer
Download Transportation Download - 1.41MB
Co to jest?

05.03.2004
10:37
[86]

snoopi [ Generaďż˝ ]

hmmm, podziwiam was. U mnie najwiekszym problemem byly zarobki, które opierały sie głownie na umowach sąsiedzikich tzn. zanim zaczałem tworzyc miasto wokoł niego importowalem inne miasta i np. niszczylem im elektrownie (taki maly sabotazyk ;) ), dopiero wtedy udawało mi sie jakos zarabiac.

05.03.2004
10:39
[87]

Father Michael [ Padre ]

vien -> powiem Ci, ze mam Radeona 9700 pro + AMD 2600 i mam dokladnie to samo z grafika co Ty. Widac wiec, ze nie zalezy od sprzetu. Zainstaluje patcha i mam nadzieje, ze pomoze, bo zaczyna mnie to denerwowac.

05.03.2004
11:37
smile
[88]

snoopi [ Generaďż˝ ]

Do wszystkich co maja problem z grafika w Sim City na Radeonach. Wystarczy zainstalowac patcha i po problemie!!!

05.03.2004
11:39
[89]

neXus [ Fallen Angel ]

G0thm0g -> hem? opisz cos wiecej bo nie mogę tego znaleść... Tam jest tego tyle, że weż znajdz... Ale w opisie lot'u powinna być choć podstawowa informacja...
I proponuje zaladować moduł do ściągania lot'ów (czyli tych budynków z przyległościami) - nie trzeba kombinować, sam o wrzuca pluginu z dodatkami do odpowiednich katalogow w Sim City. Sprawdzone, działa...

05.03.2004
17:15
smile
[90]

G0thm0g [ Konsul ]

Nexus ---> ja mówię o budynku, który jest w cool staff -> downloads -> landmarks & props i jest piąty od końca.

05.03.2004
17:29
smile
[91]

neXus [ Fallen Angel ]

G0thm0g -> to akurat sa tzw bonusy, takie jak WTC czy Empire State Buldind - poprawiaja turystyke w twoim miescie ale nie wplywaja na nic innego...
Ja proponuje pokopac ci w zakladce "enchange" tam sa wlasnie lot'y czyli roozte budynki z przyleglosciami budujace ci sie na strefach :))))

05.03.2004
17:39
smile
[92]

G0thm0g [ Konsul ]

Nexus ---> a ja myślałem, że tamte budynki nie należą tylko do tych bonusów. Myślałem, że akurat ten to jakiś port czy coś w tym rodzaju, ale dzieki za poinformowanie mnie o tym.

05.03.2004
18:41
smile
[93]

vien [ łowca pip ]

no i posłuchałem się i zainstalowałem tego patcha (272) no i już błędów w grafice nie ma ale tak czy inaczej działa strasznie powoli..... zmniejszyłem rozdzielczość na 800x6009 i detale na medium ale cały czas sie ostro zacina przy przesówanieu i jeszcze dziwna rzecz....... chciałem sprawdzić jak będzie działać na renderowaniu programowym, przestawiłem, restart i działało sporo lepiej niż na hardware :/

no ale nic to, uparłem się i gra.... mam już 100 000 mieszkańsów i nawet trochę wieżowców :D jak doprowadze to miasto do jakiegoś wyglądu to wrzuce screena :)

05.03.2004
20:43
[94]

homer_simpson [ Pretorianin ]

A skad mozna zassac jakiegos patcha, ale do wersji POLSKIEJ ?

05.03.2004
22:09
smile
[95]

neXus [ Fallen Angel ]

Wystarczy ze sciagniesz patcha do wersji europejskiej (EU) - on rowniez jest do wersji polskiej

06.03.2004
08:33
smile
[96]

Lisek1 [ Pretorianin ]

homer_simpson -> zajrzyj tutaj https://gry.wp.ql/core.html?filtr=1,0&x=gra,25,5258,2175,-1

06.03.2004
15:17
smile
[97]

homer_simpson [ Pretorianin ]

Dzieki, juz sciagam :)

06.03.2004
21:03
smile
[98]

neXus [ Fallen Angel ]

kolejne miasto :)
Ale uwazajcie z ściąganymi lot'ami. Sciągnełem zrobioną przez kogoś wieżę ciśnien i w ramach eksperymentu wybudowałem w mieście. Najpierw wyssała mi całą wodę z miasta a potem, po zburzeniu, zanieczyściła mi wodę w mieście w stopniu nie dającym sie usunąć...
Natomiast budynki działają bardzo ładnie :)

07.03.2004
12:55
smile
[99]

G0thm0g [ Konsul ]

A ja mam takie pytanie: Jak szybko (i czy w ogóle) rosną drzewka posadzone już w trybie burmistrz, bo zawsze się sadzi takie małe i chce wiedzieć czy urosną?

07.03.2004
15:53
[100]

Father Michael [ Padre ]

G0thm0g -> rosna, rosna, ale trwa to kilkadziesiat lat :)

07.03.2004
21:56
[101]

Lisek1 [ Pretorianin ]

jak najlepiej zacząć budowę: od zapełnienia całego terenu strfami czy najpierw zacząć budowę od kawałka terenu i później go rozbudowywać? Drugie pytanie. W jakich procentach zaczynać budowę stref? I trzecie. Często budynki robią się czarne. jak je odnowić jeśli jest tam już trzeci poziom budowy?

07.03.2004
23:14
smile
[102]

Weakando [ Senator ]

Wczoraj i dziś grałem w SimCity4 i szło mi nawet nieźle miałem prawie 10 000 simów wszystko ok kasa przybywała ale straszny syf sie unosił z przemysłu... i simy uciekały chyba od tego :/ wszystko zaczeło się sypać... coraz mnie kasy przybywało, aż wkońcu kasy ubywało, miasto upadało powoli... aż sie wkurzyłem i podpaliłem je, puściłem kilka tornad, meteoryt i rozwaliłem je całe :/ A niedługo zaczne od nowa tylko chyba dam dalej strefe przemysłową żeby mi simy nie jęczały...

08.03.2004
01:14
smile
[103]

neXus [ Fallen Angel ]

Lisek1 ->>
1. Należy rozwijać zabudowę o kawałku - jak wszystko pokryjesz strefami to opłaty za infrastrukturę Cię zjedzą - a podatków z mieszkańców jeszcze nie będziesz miał...
2. Hmmm... Rozumiem, że chodzi Ci o stosunek powierzchni stref do siebie... Nie ma w zasadzie ściśle określonego stosunku - w zależności od zapotrzebowania stawia sie odpoiednie strefy. Na początku miałem 1:1:1, przy 250 tys mam tylko strefę mieszkalna i handlową 1:1
3. Jak poprawisz warunki mieszkańcom to same się odnowią. A jeśli cie irytuje ich ciemny kolor - zawsze możesz użyć spychacza ;)))

08.03.2004
01:27
[104]

Predunio [ Chor��y ]

wyslalem zamowienie powinienem za 2 dni juz dostac sim city z dodatkiem bedzie luz dolacze do was w ten czas :›

08.03.2004
21:17
smile
[105]

vien [ łowca pip ]

prawdopodobnie tym postem poprawie niektórym humor......
no więc średnia długość życia w moim jakże zdrowym mieście to nieco ponad 35 lat LOL jak bede mial wiecej czasu to wrzuce screena :D ale troche tego nie rozumiem bo mam duzo szpitali (kolo 10) na 150 tys ludzi i do tego dochodzą oczywiscie przychodnie

08.03.2004
21:32
[106]

Father Michael [ Padre ]

Weakando -> tez tak mam i szlag mnie trafia. Najpierw wszystko super idzie, potem budynki niszczeja od zanieczyszczen i wlasciwie na tym sie konczy gra :(

09.03.2004
12:15
smile
[107]

Simonik1 [ Junior ]

vien >>> myslę, że ilość szpitali i jakość służby zdrowia nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na DŁUGOŚĆ ŻYCIA simów, pamiętaj o parkach i miejscach rekreacyjnych, poza tym najlepszym sposobem na podniesienie tego czynnika jest sadzenie drzew na podwórkach, wokół wieżowców (czasem istnieje taka możliwość), w zasadzie wszędzie tam gdzie jest możliwość posadzenia --- pomaga :))

09.03.2004
18:00
smile
[108]

neXus [ Fallen Angel ]

z drugiej strony nalezy jeszcze nie tylko stawac szpitale ale i jeszcze stawiać je w odpowiednich miejscach :) I jak napisał Simonik1 starać sie uzieleniać miasto

09.03.2004
22:34
[109]

PrEd4ToR [ ››SuperNatural‹‹ ]

witam. zainstalowalem sc4 z dodatkiem, i jak narazie miasto zarabia... heh tylko ze nie ma posterunku policji i srodowisko stoi na bardzo mizernym poziomie, czyli brak parkow, trawnikow, boisk do kosza itp. mam jeszcze maly problem poniewaz strefy commersial sa baardzo malo popularne... jak zrobic aby ludzie inwestowali w biura i sklepy ?


vien gdzie to sie sprawdza?


ps. nie wiecie moze gdzie znajde spolszczenie do sc4 + rush hour ?

pozdrawiam!

09.03.2004
23:19
smile
[110]

neXus [ Fallen Angel ]

Wystarczy, że miasto sie rozwinie. Na początku mieszkńcy korzystaja z małych sklepików bo są ubodzy i niepiśmienni. Dopiero gdy wychodujesz sobie klasę średnią ($$) zwiększy sie zapotrzebowanie na strefy handlowe o średnim i dużym upakowaniu ($$ i $$$ a na tych polach budują sie duże sklepy, biura i firmy handlowe)

ps. jak się ładnie uśmiechniesz to może ci wyśle lokalizację ;))))

09.03.2004
23:43
smile
[111]

PrEd4ToR [ ››SuperNatural‹‹ ]

juz sie usmiechalem na gg ale chyba Cie nie bylo :›

11.03.2004
00:35
smile
[112]

neXus [ Fallen Angel ]

Żebyście nie mówili że sie nie da :PPPPP

Średni moduł, pare okolicznych miast

kto da więcej?
:))))))))))))))

11.03.2004
09:08
smile
[113]

neXus [ Fallen Angel ]

dobra - pol godziny pozniej dobilem do 275 tys :)))))

11.03.2004
19:48
[114]

homer_simpson [ Pretorianin ]

Czy ktos moze mi wytlumaczyc taka rzecz: dlaczego nad niektorymi domami jest przekreslona teczka. Niedaleko jest strefa handlowa oraz strefa przemyslowa, a mimo to, budynki nie powstaja (patrz zdjecie obok) i ludzie nie maja pracy. Efekt jest taki, ze po jakims czasie wynosza sie oni i wiekszosc budynkow jest calkowicie pusta. Dlaczego tak sie dzieje?
Druga sprawa: Chcialem wybudowac metro, aby ulice nie byly tak zakorkowane. Tylko pytanie brzmi, gdzie najlepiej budowac stacje metra (zeby jak najwieksza liczba osob wsiadala/wysiadala).

11.03.2004
22:30
[115]

Rakes [ Generaďż˝ ]

No ja tez mam pare pytanek i licze ze mi pomozecie :)
Gram od niedawna w samo SC4(bez dodatku).
1. Mianowicie mam straszne problemy z pekajacymi rurami, juz nie wiem co robic, pekaja mi srednio co kilkadziesiat sekund ..a zwiekszanie srodkow czy dobudowa kolejnej pompy nic nie daje :( Myslalem ze straz rozwiaze problem i sie mylilem :(
2. Czy warto inwestowac od razu w szkolnictwo, jesli tak to w jaki sposob ?
3. Jak ustanowic kontrakt z sasiednim miastem ? Mam polaczenia drog/sieci energetycznych/kanalizacji. Jak odsprzedac przestrzen na wysypisku ? Czy fizycznie musi istenic miasto obok danego sektoru ?

12.03.2004
01:45
[116]

neXus [ Fallen Angel ]

dobra odpowiem po kolei

homer_simpson
1. To ze mieszkancy nie maja pracy moze wynikac z paru powodow:
a) za mało stref handlowych i przemysłowych (a tak przy okazji - robisz za szerokie strefy przemyslowe - srodek jest pusty bo nie ma jak do niego dotrzec pojazdami)
b) to że jest duzy popyt i dużo stref to nie oznacza że jest duzo przemysłu. Wybudowana strefa to tylko uzbrojenie terenu a nie wybudowanie fabryki.
c) na początku miasto musi mieć zdecydowanie więcej stref przemysłowych niż mieszkalmych - na początku zakłady zatrudniają mało mieszkańców
2. Trzeba uwzglednić dwie rzeczy:
a) muszą łączyć strefy mieszkalne z miejscami pracy
b) najlepiej aby metro przechodzilo obok zatłoczonych ciągów komunikacyjnych - aby je rozładować


Rakes ->
1.To ciekawe - nie spotkałem sie z tym. Ogólnie to zmniejszone środki na infrastrukturę powodują takie efekty (dziury w jezdniach, pekające rury). Najlepiej nie ruszać wogóle menu infrastruktury :))) Straż pożarna poprawia tylko ochronę przeciwpożarową, natomiast pompy - ilość wody w mieście
2. Oczywiście - w ten sposób produkujesz mieszkańców o $$ i $$$ zamożności. Co do operowania funduszami szkoły to gdzieś na górze wątku są rady jak to kontrolować.
3. Tak - żeby jakkolwiek handlowac z miastem musisz mieć miasto obok twojego. Przestrzen na wysypiski odsprzedaje się w przypadku gdy:
a) miasto ma mniejsze moce przerobowe śmieci niż ich produkowana ilość
b) miasto obok ma nadwyżki mocy przerobowych śmieci
tylko pamiętaj, że jak zaczynasz za gotówkę przyjmować śmieci to miasto z którego je przyjmujesz tyle samo tej gotówki na ten cel traci...

12.03.2004
09:59
smile
[117]

Simonik1 [ Junior ]

Rakes >>> 1. Miałem również problem z pękającymi rurami wodnymi, jest to wynik zbyt małego dofinansowania infrastruktury wodnej. Problemy się pojawiają, kiedy fundusz wodny będzie mniejszy niż 50%, wobec tego starajcie się nie obniżać zbytnio wydatków w tym zakresie. Rozwiązaniem będzie podwyższenie funduszy na jakiś czas ponad 100% i załatanie wszystkich uszkodzonych rur.
:)

Widzieliście może to miasto?
Dopracowane do każdego szczegółu!!!
Odwiedźcie poniższy URL - warto :)

12.03.2004
10:54
smile
[118]

neXus [ Fallen Angel ]

Simonik1 ->>> Ladne ale wybudowane na lot'ach (widac po budynkach - czesc z nich testowo sciagnelem). A 90% z niech jest poprzeginana - elektrownie ktore daja 10x pradu niz normalne, wieze cisnien dajace 300x tyle wody, hangar na 20 jednostek strazy pozarnej itp. Ju nie mowiac ze polowa jest tak zabugowana ze po wgraniu kilkudziesienciu z nich musialem reinstalowac gre...
Troche to zreszta przypomina gre z kodami :/

12.03.2004
11:02
smile
[119]

Father Michael [ Padre ]

neXus -> widze, ze specjalista z Ciebie to zapytam o jedno:
Jak zaczynam budowac miasto, buduje najpierw strefy przemyslowe i mieszkalne. Potem, gdy miasto ma juz ze 30 000 mieszkancow pojawia sie problem, bo strefa przemyslowa tak brudzi, ze nikt nie chce tam mieszkac. Domki i firmy w okol niej staja sie czarne. Zapotrzebowanie na Hi-Tech jest duze, ale pomimo iz te wszystkie fabryki buduja sie na najdrozszej strefie przemyslowej, to nie chca sie przemienic w Hi-Techy, nawet zburzenie nie pomaga, zaraz odbuduje sie obiekt typu "Dirty". Co Ty robisz w takiej sytuacji? Bo w moim przypadku po prostu blokuje to dalszy rozwoj miasta, po chwili rowniez budynki w strefach handlowych niszczeja. Probowalem kiedys zrownac z ziemia strefe przemyslowa i zmienic w handlowa, ale skonczylo sie to bankrutem :(. I przy okazji - jesli budynej jest juz czarny i nikt w nim nie mieszka, musze go zburzyc czy moze sie sam odnowic, gdy przyjda nowi mieszkancy?

12.03.2004
11:34
[120]

neXus [ Fallen Angel ]

Father Michael  ->>> tak po kolei

1. stara metoda znana z poprzednich SC - oddzielac strefy mieszkalne od przemyslowych strefami handlowymi
2. wlaczyc programy zmniejszania emisji zanieczyszczen i spalin (ale uwazaj przy tym z budzetem)
3. Zieleni, zieleni i jeszcze raz zieleni (parki, drzewka itp)
Hi-Tech buduje sie dopiero gdy simowie osiagna odpowiedni stopien edukacji (czyli inwestycja w szkoly) oraz przybedzie im $$$ mieszkancow. A i tak bedzie stanowll tylko czesc przemyslu, nigdy caly. Opuzczone budynki hanlowe sa wtedy gdy spada ci ludnosc miasta - nie ma kto tam pracowac i kupowac. Takie zabawy jak zrobienie miasta tylko oparetego na handlu radze robi jak miasto ma juz przynajmniej 180 tys i mocno rozwinieta klase srednia (musi w tych biurach i skleach pracowac ktos wyksztalcony - robole tylko pracuja w fabrykach) Z reszta klasa $$ zazwyczaj pracuje w przemysle przetworczym a nie brudnym ...

12.03.2004
11:36
smile
[121]

Father Michael [ Padre ]

dzieki! zaraz wyprobuje :)

12.03.2004
11:40
smile
[122]

neXus [ Fallen Angel ]

PrEd4ToR  ->> bo wczoraj nie moglem odpowiedziec
Athlon 2.4, GF 4 Ti 4200, XP Home, Det. 52.03 (o ile dobrze pamietam)

13.03.2004
12:32
smile
[123]

G0thm0g [ Konsul ]

A ja mam taki problem: mam małe miasteczko i koło niego zbydowałem wysypisko i małą strefę mieszkaniową. Mają ze sobą połączenia drogowe, energetychne i wodne. Co mam zrobić, żeby tam gdzie jest wysypisko móc sprzedawać energię i wodę, a od tego małego miasteczka móc brać śmieci, bo nigdzie nie mogę zawrzeć umów?

13.03.2004
12:50
[124]

oooololo [ Wierność ]

Musze sobie skąbinować ta gre

13.03.2004
16:01
[125]

Rakes [ Generaďż˝ ]

Nexus --> Dzieki za porady. A z ta kanalizacja wyszlo naprawde dziwnie ..jak odpalilem ponownie gre to nic nie zmieniajac ani razy nie pekla rura ;p
Teraz musze popracowac troche nad poziomem zycia moich mieszkancow :)
A tak wogole to na koniec jedno pytanko ...czy jak buduje swoje piersze miasto to ono jest skazane na to ze bedzie takie szare, czy tez kazde miasto da sie dobrze rozwinac pomijajac oscienne miasta ?

13.03.2004
16:53
smile
[126]

G0thm0g [ Konsul ]

I mam jeszcze jedno pytanie: dlaczego mam dzióry w drogach? A przynajmniej wyglądaję na dzióry, bo to są takie czarne plamy. Doradca do spraw transportu nic o ty nie mówi, a budżet na drogi jest wysoki (podwyższyłem go dość dawno do maksimum, żeby ich nie było, ale nadal są).

13.03.2004
17:48
[127]

G0thm0g [ Konsul ]

Dostałem właśnie wiadomość, że pleśń atakuje zbiorniki na chemikalia (budynek wygląda normalnie, ale już nikt w nim nie praduje). Co to znaczy?

13.03.2004
17:59
smile
[128]

G0thm0g [ Konsul ]

Musze wprowadzić pewne poprawki:
1. Po dłuższym czasie (i najwyższym finansowaniu) zniknęły dzióry z ulic.
2. Te zbiorniki na chemikalia jednak wyglądają trochę inaczej: są bardzo ciemne.

Lecz pytania są wciąż aktualne.

13.03.2004
20:25
smile
[129]

vit123 [ Pretorianin ]

nexus ---> widze że ty tu jesteś bosem :) wiec pytanie do ciebie : w co lepiej inwestować :
-drogi+autostrady
-autobusy
-metro

bo wszystkiego nie mam mozy zeby urzywac naraz ( nawet w proporcjach)

13.03.2004
22:31
[130]

vit123 [ Pretorianin ]

acha i jeszcze zapomniałem wymienić kolej

14.03.2004
01:24
smile
[131]

neXus [ Fallen Angel ]

dobra - mogę pisać nieskładnie bo właśnie wykańczam butelkę "Roserie" po imprezie winowo-serowej, ale odpowiem na pytania

GOthmOg ->
żeby cokolwiek sprzedawać muszą być nadwyżki mocy przerobowych. Jeśli masz wysypisko musi być ono naprawde solidne by przyjęło śmieci z miasta obok (ew. zakupione elektrownie spalające śmiecie czy sortownie odpadów) oprócz tych produkowanych przez twoje miasto. Podobnie z innymi rodzajami dóbr (prąd czy woda) - muszą być znaczne nadwyżki by była możliwość do handlu.
Co do dziur - pamiętaj że wszystko tutaj działa z lekkim opóżnieniem. Toże podwyższyłeś podatki nie oznacza że same dziury znikną - trzeba je naprawić. I NAPRAWDE OSTRZEGAM - NIE RÓBCIE OSZCZĘDNOŚCI NA INFRASTRUKTURZE MIASTA. Na wszystkim tylko nie na tym...
Co do pleśni - to ciekawostka :))) Widocznie gdzieś obcieleś wydartki na tyle, że takie akcje sie dzieją. Jak na mój wstawiony nos to chyba zdrowie :)

Rakes -> oczywiście - zostawiasz to miasto, budujesz miasto obok po czy za jakiś czas wracasz i rozwijasz dalej. Miasta sąsiednie baaardzo wpływają na twoje miasto - jeśli w sąsiednim masz przewagę handlu te obok będzie miało przewagę przemysłu dla zrównoważenia.

vit123 -> wszystko :))))) drogi są konieczne w całym mieście - te dróżki osiedlowe błyskawicznie się zapychają - ja tam wszędzie stawiam zwykłe drogi. Austostrady w czystym SC należy stawiać w miejscach największego ruchu + tam gdzie planujesz poprowadzić transport autostradą do drugiego miasta. W dodatku taką rolę spełniają aleje. Autobusy zmniejszają ruch samochodowy - jak dobrze rozplanujesz to jeszcze na tym zarobisz. Pamiętaj by łaczyć strefy mieszkalne z miejscami pracy.
metro stosujemy tam gdzie potrzebny jest szybki transport, a mało jest miejsca - i jak awtobusy już nie stykają :)))
kolej jest raczej do przesyłania różnych badziewi pomiędzy miastami - tez dla przewozu ludzi.

to mówiłem ja neXus a eraz osuwam sie w krainę sfermentowanych francuskich winogron (choc greckie też nie są złe)
gul gul i miłej gry
serwis online ponowi działalność po wytrzeżwieniu
nooo chybaże dorwie sie jeszcze do dwóch butli grzańca z lodófki
ale to wtedy kaplica hihihihihi

14.03.2004
16:48
[132]

G0thm0g [ Konsul ]

Nexus ---> dzięki za wskazówki. Spróbuję się do nich zastosować.

15.03.2004
12:50
[133]

Immothep [ Errare humanum est. ]

Witam
jestem newbe jezeli chodzi o simcity ale jakos mnie tak naszło na tą gre wiec mam pytanko

Jak z podatkami na początku? zostawic je na 7% czy zwiększyć? bo wydaje wiecej niz sciagam z podatków :/

15.03.2004
13:41
[134]

neXus [ Fallen Angel ]

Immothep -> to zależy - podatki tutaj są nie tylko do ściągania pieniędzy ale i do sterowania miastem. Chcesz nie mieć przemysłu brudnego a chcesz mieć przetwórczy - podnosisz podatki na tym pierwszym a obniżasz na drugim.
Co do podnoszenia - radzę bardziej pobawić się w oszczędności niś podwyższanie (nooo chyba że już kaplica totalna) bo bardzo częstym skutkiem podniesienia podatków jest odpływ mieszkańców. Max co ci radze to podniesieniedo ok 8% - wyższe są już ograniczające

15.03.2004
14:14
[135]

wildone [ Konsul ]

Dobra mam pytanko. Bo widzę że rozkręcił się ten wątek.

Chodzi mi o wykresy zapotrzebowania na dane strefy. Ciongle mam pasek zapotrzebowania na strefy małego zagęszczenia i przemysłu brudnego na prawie maxa a kasy krucho( niemam jak ich budować. Czy to jest normalne??

I druga sprawa. Czy jak się zasczna budować miasto to lepiej strefy budować daleko od siebi czy blisko(chodzi mi o strefy mieszkalne a przemysł)

15.03.2004
17:06
smile
[136]

vit123 [ Pretorianin ]

ja mam pytanie z innej beczki , od jakich elektrowni zacząć a jakie póżniej stosować ?

15.03.2004
18:53
[137]

Aekold Helbrass [ Chor��y ]

A ja mam jeszcze z innej beczki - otoz ten wykres na zapotrzebowania stref jesli jest na plusie to oznacza ze jest zapotrzebowanie, czy moze oznacza ze jest nadwyzka i nie trzeba juz budowac danej strefy??

15.03.2004
19:20
smile
[138]

Maroni [ Chor��y ]


Bardzo bidnie ale mam dużo przychodów

16.03.2004
04:42
[139]

neXus [ Fallen Angel ]

ufff nie ma to jak praca na 2-3 zmianę...

niedługo zaczniemy drugą część wątku :)))

wildone -> To ze masz duże zapotrzebowanie na te strefy małych dochodach to nic przy nienormalnego. Najprostrza metoda (jak jesteś z budżetem na plus) to odczekać i jak sie uzbiera kasy dobudować stref mieszkalnych - ludzi przybędzie i pieniędzy też :)) Jeśli na minus - zwiększyć podatki dla tych grup (tylko bez przesady) - pieniędzy będzie więcej i popyt spadnie.
Jeśli chodzi o wzajemne położenie stref to ja stosuję strategię oddzielania stref przemysłowych od miejskich trefami handlowymi. Kto by chciał mieszkać obok śmierdzącej fabryki...

vit123 -> ja zazwyczaj zaczynam od olejowych (duża moc przy srednich zanieczyszczeniach) potem, po odpowiednim wykształceniu simów przerzucam się na słoneczne. Teoretycznie zamiast trzech słonecznych można wybudować jedną atomową, ale istnieje niebezpieczństwo wybuchu i skażenia terenu. Do fuzyjnej jeszcze nie dotarłem...

Aekold Helbrass -> pasek w górę (czyli na plusie) oznacza zapotrzebowanie na daną strefę. Sa tam jakieś cyfry ale nawet w manualu nie jest opisane co oznaczają (mieszkańców? powierzchnię?)

16.03.2004
07:39
smile
[140]

Diplo [ Generaďż˝ ]

Witam wszystkich,
Czytajac ten watek strasznie mi sie spodobaly wasze miasta wiec postanowilem odkurzyc swoja kopie SimCity. Poprzednio grajac jakos mi nie wychodzilo, a ze dodatkowo mialem slabszy komp to sie szybko zniechecilem. Kozystajac z rad jakie tutaj znalazlem udalo mi sie zbudowac taka wioske jak widac obok ;) Niestety po eksperymentach z podatkami nieco podupadlo i musze sie lekko postarac aby je odbudowac. Zyski mialem na poziomie 1k simleonow jednak po zainwestowaniu w szkolnictwo i policje musialem podpisac umowy o budowie bazy wojskowej i testu rakiet :). Puki co miasto rozwija sie w miare dobrze. Obnizylem podatki dla najbogatszych dzieki czemu ich przybywa (swoja droga bardzo podoba mi sie ta czesc gry) I tutaj mam pytanie:

- dobrze jest jak w miescie sa tylko najbogatsze warstwy spoleczne? Czy pilnowac ich rownomiernego rozlozenia? Mozna inwestowac tylko w strefy o gestej zabudowie? Czy te lzejsze tez sa potrzebne do rozwoju miasta?

Z gory dziekuje za odp. :)

16.03.2004
15:01
[141]

Immothep [ Errare humanum est. ]

Heyka :)
Mam pytanko, ile mniej więcej trzeba lat zeby te małe cholery wybudowały coś wyższego niż 5 pięter? :) Kamienice Robertosna już mam (takie baiałe coś) ale ja chce more more MORE .... :>

I da się coś zrobić aby mi ludzie nie emigrowali?? kiedy chce troche poczekać z wydatkami i uzbierać troche kasy to ludzie mi z miasta uciekają :/ jak ich zatrzymać nie wyznaczając nowych działek pod domostwa? (of course jak najnizszy kosztem) :)

16.03.2004
15:04
smile
[142]

Child of Bodom [ Real Madryt ]

Nie mam tej gierki ale jak widze te zdjecia z tymi miastami to az mi sie chce w to pograc.

16.03.2004
16:33
[143]

Diplo [ Generaďż˝ ]

Immothep ---> W poradniku gol napisali ze najwyzsze budynki pojawiaja sie w miastach powyzej 30 tysiecy. Wierzowce handlowe buduja sie gdy liczba miejsc pracy przekroczy 45tys. Wystarczy wiec poczekac i rozbudowac miasto w szerz :)

Co do emigracji ludzi mam podobny problem, wydaje mi sie ze to zla polityka podatkowa (jedna grupa spoleczna ucieka bo ma zawysokie podatki, inna nie chce przyjezdzac bo tez uwaza podatki za wysokie ;) ale to tylko wstepna obserwacja)

16.03.2004
17:29
smile
[144]

neXus [ Fallen Angel ]

Diplo -> nie ma mozliwosci by byly tylko najbogatrze warstwy spoleczne - zawsze sa wszystkie trzy. Tylko najwyzej najbiedniejsza jest zredukowana (choc zawsze mam najwiekszy z niej dochod wiec wcale nie mam jej zamiaru wycinac). Strefy lekiie sa na poczatek - wtedy gdy miasto jest male. Potem zaczyna brakowac miejsca i inwestuje sie jedynie w najgestrza zabudowe (wtedy buduja sie np wierzowce dla najbiedniejszych o pojemnosci 2000-4000 mieszkancow)...

Immothep -> Zeby bidowalyy sie glownie wiezowc potrzebne sa najgestrze strefy i odpowiednia wielkosc miasta. Mnie wieksza ilosc wiezowcow (przy srednim module) zaczela sie pojawiac po prekroczenie jakis 180 tys mieszkancow...
A co do ucieczek - masz kilku doradcow - nalezy sprawdzac co mowia o sa glosem ludu. Jesli im sie cos nie podoba to znaczy ze i mieszkanca sie to niepodoba i z tego powodu emigruja...

16.03.2004
18:18
[145]

Immothep [ Errare humanum est. ]

neXus ---> sęk w tym że oni ani bee ani meee ani... :) siedzą cicho jak mysz podmiotłą ;) czsami tylko coś ze wody jest wystraczająco, ze czyste powietrze itp :|||

Aha, zalegają mi towary w magazynach, wybudowałem stacje kolejową i połaczyłemz innym miastem a komunikat jak jest tak jest :/

16.03.2004
18:22
smile
[146]

U_N [ -KOCHAM ANIE- ]

moje misto to zapuszczona , zabita dechami wiocha ale sie z tego cieszymy bo przynajmniej nas bi Laden nie napadnie z flota samolotow




nie grywam w ekonomiki :P

16.03.2004
18:25
[147]

neXus [ Fallen Angel ]

Immothep -> a jak jest z wskaznikami pt. srodowisko, ruch, szkolnictwo, bezpieczenstwo?
powinny byc cale zielone...

16.03.2004
18:28
[148]

Rysio92 [ Legionista ]

Ja miałem tą gre . Nawet fajna tylko raczej bez kodów sie trudno gra :/

16.03.2004
18:42
[149]

neXus [ Fallen Angel ]

U-N -> to po kiego grzyvba sie tu wpisujesz?

Rysio92 -> cala przyjemnosc jest wlasnie grac bez kodow - inaczej to zabawa w klocki lego - troche bez zensu... A na prawde, gdy sie pozna regoly rzadzace ta gra, nie problem zrobic rozwiniete miasto tak z 200 tys.

16.03.2004
23:18
smile
[150]

Diplo [ Generaďż˝ ]

neXus ---> Hm dzieki :) faktycznie obnizylem podatki dla ubogich i jakos sie poprawilo :). Nie wiedzialem ze na tych powierzchniach o najwiekszym zageszczeniu tez buduja sie Ci biedni ;).

Zbudowalem juz 3 miasto (ta powiedzmy). Dwa pierwsze to lekkie niewypaly, po pewnym czasie przestaja sie rozwijac, chyba to z powodu braku miejsc pracy - stanely na ok 20tys mieszkancow :) (swoja droga czy jest mozliowsc sprawdzenia ilosci ludnosc / miejsc pracy w przemysle i handlu nie wychodzac do widoku regiuonu?). Niezrazony niepowodzeniem zaczolem rozwijac trzecie miasto, narazie ma ono ok 10tys mieszkancow, ale za to jest miejsc pracy troche wiecej niz ludzi :). Budzet jak i przychody do budzetu sa na niskim, ale jednak dodatnim poziomie :). Rano dam moze foto ;) narazie to wstyd.

Puki co zaobserwowalem ze lepszy efekt daje budowa kilku szkol / przychodni o mniejszym zasiegu, niz jednej o duzym, czy me obserwacje sa trafne? ;)

Pozdrawiam.

16.03.2004
23:42
smile
[151]

neXus [ Fallen Angel ]

Diplo -> a kto mówił że to są stefy dla bogatych? ;))) Bogaci też osiedlają sie na stregach niskiego zagęszczenia. No właśnie - buduje sie strefy niskiego, średniego i wyskoiego zagęszczenia a nie strefy dla biednych i bogatych. Za to tylko na strefach wysokiego zagęszczenia budują sie wieżowce.
Co do sprawdzania ilości ludności i zatrudnienia to masz w wykresach opcje nazywającą się "ludność" czy jakoś tak (nie mam włączonego SC) - tam nie tylko sprawdzisz ile masz ludności (i to z rozgraniczeniem na biednych i bogatych) ale i jaki przemysl jest dominujacy czy gdzie i ile ludzi pracuje w danej branży...

Co do szkół to tak i nie - na początku faktycznie bardziej opłaca sie budować małe szkoły jako że takie wystarczają. Ale gdy miasto zaczyna mocno sie rozrastać to bardzo szybko będziesz je zmieniał na wielkie.

Jak będę miał chwilę to napisze jak ja rozbudowywuje miasto do wielkości mniej więcej 200 tys

16.03.2004
23:57
[152]

neXus [ Fallen Angel ]

a ponieważ już się nieco ciężko ładowało - tutaj jest link do następnej części

18.03.2004
09:13
smile
[153]

Lisek1 [ Pretorianin ]

Zainstalowałem sobie RUSH HOUR i o dziwo teraz mam grafike żywcem ściągnietą z Commodore! Co jest grane??

23.03.2004
11:56
smile
[154]

pundu [ Junior ]

a jak się robi umowy handlowe?

23.03.2004
12:55
[155]

G0thm0g [ Konsul ]

Ten wątek jest już kontynuowany w kolejnej części. Oto jej adres:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.