GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Maya, 3Dsmax i inne, czyli wątek dla grafików 3d- część 23

22.02.2004
13:06
smile
[1]

ZZar [ Konsul ]

Maya, 3Dsmax i inne, czyli wątek dla grafików 3d- część 23

Witam w części 23!
------------------------------------------------------
-blueprints i zdjęcia referencyjne:
www.suurland.com/
www.onnovanbraam.com/
www.securityarms.com/
www.supersportwagen.net/
www.supercars.net/

-----------------------------------------------------

-tutoriale:
www.aliaswavefront.com
www.max3d.pl
www.3rddimensiontutorials.com
www.onnovanbraam.com
www.3dtotal.com/ffa/tutorials/tutorialsmax.asp
https://strefa3d.gry-online.pl/
---------------------------------------------------------------

-tekstury:
www.mayang.com/textures
www.nepthys.com/textures
www.textures.forrest.cz
www.debevec.org/Probes/
www.davegh.com/
www.art.net/%7Ejeremy/photo/public_texture/index.html
www.tapety.lubie.pl/kategoria.php?id=366
www.3dcafe.com/asp/textures.asp
www.graffiti.org
www.seds.org/images/
www.textures.dk/

---------------------------------------------------------------------

-darmowe modele
www.3dtotal.com/ffa/meshes/meshhuman_a2.asp

-------------------------------------------------------------------------

-skrypty:
www.max3d.pl
www.scriptspot.com/start.htm

----------------------------------------------------------------------
www.zbrush.com -Warto zobaczyc!

Zapraszam do aktywnego udzielania się na wątku i do zamieszczania swoich prac!

Link do poprzedniej części :

22.02.2004
13:10
smile
[2]

ZZar [ Konsul ]


I odrazu zamieszczę próby modelowania ręki w Z-brush'u:

22.02.2004
13:25
smile
[3]

Kapitan KloSs [ Ramzes VII MiĆki ]

Zzar otworzył wątek to trza się dopisać... A co do ręki to z powrównaniu ze wczorajszą marchwią to bardzo ładna, bardzo mi się podoba ale musisz jeszcze pare szczegółów dopracować...

22.02.2004
14:17
[4]

techi [ Legend ]

Chciałbym się troszkę bliżej zająć grafika i mam pytanie: który program jest najlepszy do tego ???? Bo jest ich dużo we wstępniaku, ale poszkuje jakiegoś łatwego w obsłudze dla amatorów :) i najlepiej jakis poradnik odrazu :)

22.02.2004
14:55
smile
[5]

ZZar [ Konsul ]

Techi-> No więc polecam Ci 3d max'a 6 albo Maya 5 , do tego pierwszego jest naprawdę dużo tutoriali po polsku, do Maya jest mało tutków w naszym ojczystym języku. Tutoriale do maxa możesz znaleść na strefa3d.gry-online.pl albo www.max3d.pl

Robiłem ciałko--> Z-brush rules-->

22.02.2004
19:35
[6]

ZZar [ Konsul ]


Hmm ludzie pokażcie swoje pracki! Hej!

22.02.2004
19:59
[7]

Immothep [ Errare humanum est. ]

ZZar ---> skoro nalegasz :)

to jest moje pierwsze autko (nie śmiać się :> ), wiec narazie za dużo nie widac, mam nadzieje ze będzie wyglądać jak na zdjęciu orginału ;P
oczywiście jest jeszcze co nieco do poprawy w istniejącej już siatce (m.in. przód przy światłach), ale to juz retusz...

POZDRo

22.02.2004
23:13
[8]

ZZar [ Konsul ]


Okej to teraz ufok->

22.02.2004
23:18
smile
[9]

hotDog [ Outsider ]

ZZar--> fajne nawet :) A mozesz mi przyblizyc co to jest to Z-brush ?

Immothep--> fajny model i lakier :) pracuj dalej.

22.02.2004
23:19
[10]

ZZar [ Konsul ]


Kurde Immothep nawet fajnie, czekam na następne rendery tak trzymaj. Fajnie że ktoś tu coś robi, oprócz mnie .Pozdrówka dude!

22.02.2004
23:36
[11]

ZZar [ Konsul ]


Hot Dog->Z-brush to modeler do organicznych obiektów ,ale może także posłużyć do 2d tu daję mały przykładzik ->

09.03.2004
18:47
smile
[12]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

ponad tydzień temu zakończył się konkurs animaster (patrzyłem tylko na 1 odcinek, ale co tam... :))
https://www.3d.pl/info/animaster.htm
możecie z tej strony ściągnąć zwycięskie animacje

prace wyróżnione można ściągnąć z poniższych stron
https://www.dtm2003.3d.pl/wyniki.htm - "Sen Kowalskiego”
https://szorty.pl - "Nocna zmiana” (night shift)
nie znalazłem tylko "The Hallow City" nie widziałem tego, więc jeśli ktoś ma linkę, niech się podzieli :)

09.03.2004
23:40
smile
[13]

hotDog [ Outsider ]

Qbaa--> dzięki za linka. 1-May jest rewelacyjny, chociaż Aparatus cenię za pracę, którą autor włożył w to.

09.03.2004
23:43
[14]

ZZar [ Konsul ]

Aparathus rewelacja, niesamowite zsynchronizowanie animacji z rytmem muzyki.

A to mój ostatni model low-poly jeszcze nieskończony->

09.03.2004
23:44
[15]

ZZar [ Konsul ]

Model ma 1854 ścianki. Tutaj jeszcze jeden render->

18.04.2004
19:33
[16]

szymaniak [ Konsul ]

Upadł tak potrzebny wątek.... Nie wierze, że nikt już nie zajmuje się tutaj grafiką 3D. Trzeba reanimować ten wątek i zacznijmy od tego postu! niech świat gola ujrzy ponownie ten wątek i kolejne jego odsłony!!!

18.04.2004
19:42
[17]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

pewnie zaraz zjawi się tu ZZar :)

a ja być może zacznę się w to bawić jak będę miał nowego kompa

18.04.2004
19:42
smile
[18]

LuCaZ15 [ Dirty Sanchez ]

szymaniak -- > czemu by nie ?:D sam troszke robie w 3d ... co prawda nie mam za duzo czasu zby cos robic ale staram sie ..... a ty jak rozumiem tez cos tworzysz ???

18.04.2004
19:44
[19]

szymaniak [ Konsul ]

ja zacząłem dzisiaj bawić się w 3Ds maxa i jak na człowieka, który nigdy wcześniej się tym nie bawił idzie mi całkiem dobrze :P Reanimujemy wątek!!!

18.04.2004
19:46
[20]

LuCaZ15 [ Dirty Sanchez ]

dokladnie trzeba go reanimowac :D ja tez robie w 3ds maxie. tylko ze ostatnio cos mi sie dzieje ..... caly czas wyskjakuja jakies bledy .... musze sobie cracka skads wykombinowac .. :D szymaniak nie masz moze jakiegos .... i sorx za offtopic :D

18.04.2004
19:50
[21]

szymaniak [ Konsul ]

Ja mam 3Ds max 5.0 trial z PCWK z 12/2002r.(wersja dvd) i posiadam do tej wersji Keygena :P Jak coś to ci go podeśle na maila

18.04.2004
20:16
[22]

van [ ignoruj mnie ]

hehe a ja zaczynam robic cos w 3ds 6.
jak narazie nie mam sie za bardzo czym pochwalic/
ale mam pytanie. zassalem sobie brazila. w zipe bym folder o nazwie brazil (w srodku ie bylo instalatora) wrzucilem do plug-ins i niegdzie go nie ma:/
co jest?

18.04.2004
20:48
[23]

szymaniak [ Konsul ]

ja jestem praktycznie zielony :P Dopiero zaczynam...

18.04.2004
21:53
[24]

szymaniak [ Konsul ]

Pierwszy problem :P

Jak wyteksturować coś???? Wiem, że jakimś pluginem. Chodzi mi o tekstury drewna :P

18.04.2004
22:36
[25]

szymaniak [ Konsul ]

Tracimy go... Co jest z wami ludzie??? Wiem, że chociaż ze 2,3 osoby, które są dostępne zajmują się grafiką 3D. Tu jest miejsce dla was. Pokazujcie swoje prace i itp.

Dalej nie mam pojęcia jak ładnie wyteksturować moje dzieło :P

19.04.2004
08:22
[26]

szymaniak [ Konsul ]

Dobra, tekstury rozgryzlem...

19.04.2004
11:00
smile
[27]

rtomiczek [ Pretorianin ]

Polecam 3ds Max 6 dla osob pracujacych z grafika 3D !!

19.04.2004
11:05
[28]

klod____ [ Generaďż˝ ]

off topic ale
poszukiwany modeler, ktory mialby chec uczestniczyc w produkcji gry - pro bono

screeny z obecnego etapu i informacje na ponizszym forum

https://strategos.tomzynski.com.pl/strategos/phpBB2/index.php

19.04.2004
18:03
[29]

szymaniak [ Konsul ]

Hej ;] Już jestem :P

Następne pytanko. Jak nanieść Bluepirnta do 3ds maxa 5.0?? Chodzi mi o plany samochodów :P

19.04.2004
18:17
[30]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

hallo
ZZar, Bremen wracać. raz dwa raz dwa...

19.04.2004
20:02
[31]

szymaniak [ Konsul ]

Chyba nie uda się nam odżywić ten wątek ;(

Niech ktoś mi odpowie... ale prosze, tak jakoś szczegołowo :P

19.04.2004
20:24
[32]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

wiem jak to zrobić w blenderze :P

19.04.2004
21:20
[33]

szymaniak [ Konsul ]

blender?? a co to :P

już rozgryzłem :P

https://www.evermotion.org/car/CAR.htm ===> baaaaardzo dobry tutorial :P

20.04.2004
17:09
[34]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

blender to darmowy modeler i renderer 3d :)

25.04.2004
09:31
smile
[35]

Ramz [ Konsul ]

Mam siec a dokladnie lan o szybkosci 11Mb/s. CZy ktos wie jak za pomoca Maya i Lightwave wykonac rendering sieciow ??

26.04.2004
14:30
[36]

ZZar [ Konsul ]


O jasny gwint, gdzie Was posiało przez miesiąc się nie odzywacie, to po dwóch tygodniach, straciłem cierpliwość :), aktualnie chyba, zajmę się na poważnie animacją, spróbuję stworzyć prostego stworka, no i zrobić jakiś śmieszny filmik yeaah to będzie dopiero czad. Jeśli widzicie tego mecha wyżej to już na niego tekstury kładłem, nawet nieźle mi szło daję obok rendera->
ale miałem awarię dysk,u wszystko straciłem, wszytkie prace, sceny i tekstury :( , ostatnio jeszcze robię ludzika, taką karykaturkę żołnierza, poniżej dam rendery.
Ramz -> wejdź na stronę www.highend3d.com dział maya->plugins, wpisz w dolnej wyszukiwarce, net render instaluj i renderuj :).

Szymaniak-> A widzisz kto szuka, ten... znajdzie tutoriala :).

Obok screen, z prawie otekturowanymi nogami mecha, jeszcze mi tylko stopy zostały. Niestety model przepadł ,damn...




26.04.2004
14:31
[37]

ZZar [ Konsul ]


Głowa soldiera->

26.04.2004
14:32
[38]

ZZar [ Konsul ]


Widok z tyłu->

26.04.2004
14:33
[39]

ZZar [ Konsul ]


No i ciałko, jeszcze dużo do poprawienia -->

26.04.2004
14:50
smile
[40]

ZZar [ Konsul ]


Komentarze co poprawić mile widziane.

26.04.2004
16:29
[41]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

szkoda że Bremena nie ma, on świetnie umiał się dopatrzeć czego brakuje, czego za dużo... on zawsze wiedział jak bedzie najlepiej. ale jego już tu nie ma :(
ja niestety ZZar nie potrafie ocenić, nawet nie umiem się dopatrzyć żadnego błędu...
ale sądzę, że jak sam zacznę coś robić, to będę wiedział co jest nie tak :)

jak wiesz, gdzie jest Bremen, to przywołaj go do porządku :)

26.04.2004
17:03
smile
[42]

ZZar [ Konsul ]


już się z Bremenem konsultowałem przez GG i naniosłem parę poprawek .

26.04.2004
20:38
[43]

szymaniak [ Konsul ]

ZZar :O Jak ty to robisz?? :P Ja się bawie w 3d od może tygodnia :P Niedługo jakięś rendery zapuszcze :P

ZZar w czym pracujesz?? :>

26.04.2004
22:17
smile
[44]

ZZar [ Konsul ]


pracuję w maya 5.0 . Zamieszczaj rendery, bo nie mam czego komentować.

26.04.2004
23:05
[45]

szymaniak [ Konsul ]

Zamieszczaj ich więcej :P

Szkoda, że nie w maxie ;]

27.04.2004
13:11
[46]

ZZar [ Konsul ]


Chodziło mi o twoje pracki ,hehe, żebyś pokazał, co tam tworzysz, a Qbaa też by mógł coś pokazać.

27.04.2004
17:41
[47]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

ja bym coś pokazał, ale po formacie poszły sobie pracki robione w TrueSpace...
za niedługo zacznę trochę więcej kombinować w Blenderze
hehe, 3 osoby w wątku i każda używa czegoś innego :D

27.04.2004
19:46
[48]

szymaniak [ Konsul ]

jest jeszcze LuCaZ15 i pracuje w 3ds'ie. Narazie nie pokaże wam bo się wstydze :P

Qbaa dobry ten blender??

27.04.2004
19:53
smile
[49]

LuCaZ15 [ Dirty Sanchez ]

tak jestem jeszcze ja :D hehe Pracuje w 3ds'ie jak napisal szymaniak :D Postaram sie jak najszybciej wrzucic cos :D narazie nie za bardzo mam czas cos robic (szkola, nie zawsze mam dostep do komputera b ostarszy siedzi ) Ale bede sie staral :]

27.04.2004
22:02
[50]

ZZar [ Konsul ]

Hmm ja nie mogłem się przebić ,przez interfejs blendera, blach.

Okej tworzę stworka do animacji:


27.04.2004
22:03
[51]

ZZar [ Konsul ]


...

28.04.2004
08:13
[52]

szymaniak [ Konsul ]

słodki :P Długo się robić coś podobnego?? ;]

28.04.2004
09:18
smile
[53]

ZZar [ Konsul ]

W miarę szybko, jakieś pół godziny.

28.04.2004
18:50
smile
[54]

LuCaZ15 [ Dirty Sanchez ]

Ktory program jest lepszy do renderingu ?? Vray czy Brazil ??:D

28.04.2004
19:46
[55]

ZZar [ Konsul ]

Z tego co wiem , vray jest szybki, ale brazil jak go sie odpowiednio ustawi tez nie jest wolny, vray jest prostszy w obsłudze, brasil daje czasami lepsze rendery, zresztą nie wiem , sprawdź sam , ja renderuję tylko standardowym mayowym rendererem, albo mental ray'em.

29.04.2004
14:48
[56]

Immothep [ Errare humanum est. ]

heyka

Nie moge zmusić Brazil'a (ver 1.2.21) by działał z maxem 5.0, instaluje wg "instrukcji" i ****. Miał ktoś podobny problem lub wie jak go rozwiązać to pls niech klepnie tutaj...

POZDRo

01.05.2004
14:18
[57]

Immothep [ Errare humanum est. ]

UP
Patrz post wyżej :)

03.05.2004
17:36
smile
[58]

ZZar [ Konsul ]


Coś tak pustawo tutaj :/

Next creature->

03.05.2004
21:55
[59]

ZZar [ Konsul ]


Hmm ,tak, dalszy ciąg->

03.05.2004
22:16
smile
[60]

ZZar [ Konsul ]


To jeszcze siatkę wrzucę->

04.05.2004
00:15
[61]

ZZar [ Konsul ]


Ludu gdzie jesteś?

No a tutaj nóżki->

06.05.2004
13:54
[62]

szymaniak [ Konsul ]

Przez ten czas studiowałem tutoriale itp... Ale dziś postanowiłem zrobić coś od siebie :]
I oto teraz robie swój pokój :D --->

A teraz pytanko... czy maya odzczytuje pliki maxa???

06.05.2004
19:49
smile
[63]

ZZar [ Konsul ]

Do maxa można ściągnąć pluginy do eksportu i importu plików z maya, chyba pod maya też coś jest. Spóbuj wymodelować jakoś te poduszki poczytaj tutoriale o poly-modelingu, no i oświetlenie jakieś ładne by się przydało i podłoga zwykłego plane'a wstaw.

Postępy pracy nad ufoludem->



06.05.2004
20:43
[64]

szymaniak [ Konsul ]

No wiesz :P Modelling skończony :P Teraz tylko szczegóły typu ksiażki itp :D Jutro mam zamiar zrobić tekstury...

A tu postęp :D ===>

06.05.2004
20:44
[65]

szymaniak [ Konsul ]

Sorks za drugi post... zapomniałem dodać render :D

06.05.2004
21:55
[66]

ZZar [ Konsul ]

nom jest postęp, włącz może cienie we właściwościach światła.


A ja wymodelowałem ręke ufoluda, może być? ->

06.05.2004
22:10
[67]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

noo widzę, że po raz kolejny się rozkręca ;D
mi już tylko brakuje ramu i porządnej karty graficznej :)
mam nadzieję, że już za tydzień będę miał skompletowanego kompa, wtedy zobaczymy :P

06.05.2004
22:11
[68]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

no i zapomniałem :)

szymaniak ---> początki świetne :)

ZZar ---> jak zwykle świetne modele organiczne, czekam na teksturki ;)

06.05.2004
23:20
[69]

szymaniak [ Konsul ]

ZZar robiłeś już człowieka?? :> ręka świetna...

Qbaa czekamy na to :D

06.05.2004
23:27
smile
[70]

ZZar [ Konsul ]

Qbaa-> Ja mam 256 mb ramu i proca 800 mhz, niezły szit, maya czasami się tnie, ale da się jeszcze coś na tym wyskrobać, póki co, muszę się jeszcze trochę, na nim pomęczyć, czekam na Twoje pracki .

szymaniak-> Robiłem takie karykaturki człowieka, człowieka takiego w odpowiednich proporcjach, jeszcze nie, ale już nie długo , zrobię jakąś laskę, ouuu yeaaahh.



07.05.2004
12:51
[71]

szymaniak [ Konsul ]

Klejne pytanie... Jak oteksturować duży obiekt??? Mam teksture, jest to kawałem tapety ze ściany i jak wwalam na ściane to się rościąga, a chodzi mi o to aby była tylko częścią tej ściany.

ZZar mówiłeś abym dodał cienie. Jak dobrze to skonfigurować, bo jak dodaje to robi mi się ciemno i owszem, widać cienie ale prawie nic po za tym

07.05.2004
13:09
[72]

Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]

Oprócz cieni dorzuć światła :P
W pokoju najlepiej jedno lub dwa główne (lampa na suficie, lampka na biurku) + koniecznie kilka żródełek imitujacych światło rozproszone (znacznie mniejsze nateżenie)

Ehh... szkoda, że nie mam czasu pobawić sie maxem.

07.05.2004
13:51
smile
[73]

ZZar [ Konsul ]


hmm szymaniak, nie wiem jak to się robi w maxie, siedziałem w nim dawno temu i to bardzo krótko, spóbuj podzialić tą ścianę narzędziem cut, w material editorze , utwórz material z tym kawalkiem tapety (możesz zrobić aby ten kawałek był powielony ileś tam razy wtedy teksturka nie będzie się rozciągała tylko "powtarzał się będzie na niej ten sam kawałek tapety", to się chyba nazywało uv tiles czy coś takiego i tam się wpisywało ile razy ma się powtarzać ,musisz poszukać) zaznaczyć odpowiednie ścianki, z podzielonej wcześniej ściany ,i material editorze jest coś takiego jak assign material to selected object chyba jakoś tak, popróbuj .

07.05.2004
14:12
smile
[74]

Immothep [ Errare humanum est. ]

szymaniak ---> looknij na fotke, w Material Editor masz takie coś jak Tiling, dzięki temu ustalasz ile razy dana textura ma się powtarzać względem osi V i U.
Na fotce:
Z lewej - 1x1
Z prawej - 4x4

POZDRo

07.05.2004
14:14
[75]

Immothep [ Errare humanum est. ]

Ups... fotka :/

07.05.2004
14:31
[76]

szymaniak [ Konsul ]

Thx Immothep :P

Rozwalił mi się max :/ Nie widać przycisków i tego menu z prawej... właśnie robie reinstall...

Mark24, wiem, że trzeba dodać światła :P Aż takim początkującym nie jestem :P, Po dodaniu tych świateł niektóre elementy robią się ciemniejsze ale nie ma cieni, tak jak mówiłem po kombinowałem troche w light'sach i cienie były, ale to co było jaśniejsze było teraz czarne :P Jak naprawie maxa to zarzuce render z tymi cieniami.

A Immothep wracając do tego twojego starego samochodu :P masz może późniejsze rendery???

07.05.2004
14:49
[77]

Immothep [ Errare humanum est. ]

szymaniak ---> heheh no prosze, prosze, że też ktoś jeszcze pamięta ;P narazie projekt został tymczasowo zamknięty... może kiedyś, kto wie...
Teraz zagłębiam sie w tajniki GI* oraz texturowania

Jakby jeszcze jakieś pytania to wal smiało, jeśli będę znał odpowiedz to pomoge :)

POZDRo

07.05.2004
14:55
[78]

Immothep [ Errare humanum est. ]

Znalazłem jeszcze jeden render autka, to samo co poprzednie tylko z klapą od silnika...

Na tym renderze (na poprzedniem zresztą też) testowałem mapy HDRI i oświetlenie Radiosity

07.05.2004
15:07
[79]

szymaniak [ Konsul ]

Autko jest ładne... nie powiem :P

Immothep robisz jeszcze coś??? :>

A teraz kolejne pytanie, czym to oświetlić? Chodzi mi jakim typem światło to oświetlić (światło słoneczne). Światła od lamp to poradze sobie :P

07.05.2004
15:12
[80]

Immothep [ Errare humanum est. ]

Tak, pracuje własnie nad animacją dla znajomego, jak juz cos bedzie widać to zarzuca pare screenów :)

Co do swiateł zalezy, jezeli bedzie zakmniete pomieszczenie z oknem to daj jedn siwiatło omni (Ambient) i drugie padające przez okno (normalne) np spot.


PS. Sorry za błedy i niechlujne pisanie ale wychodze i sie spiesze, wieczorem klikne jeszcze.

POZDRo

07.05.2004
15:28
[81]

szymaniak [ Konsul ]

Yeah :P Z oświetleniem i cieniem sobie poradziłem :P To narazie tylko dwa światła, przez okno (Target Spot) i główne (omni) teraz teksturki :P

07.05.2004
18:13
[82]

szymaniak [ Konsul ]

Jak zrobić polakierowaną podłoge??? Zacząłem teksturować mój pokoój | Render ===> | i chce zrobić podłoge polakierowaną i świerzo napastowaną :P

07.05.2004
20:32
[83]

Immothep [ Errare humanum est. ]

Może już sam do tego doszedłeś, ale... :)

1. Ustaw tak jak na obrazku, te wartości "ustalają" skupienie oraz rodzaj odblasku świtła na danym materiale, możesz sie pobawić wedle własnych upodobań

2. Zaznacz i u ustaw Reflection na ok 25 i wybierz Raytrace, teraz dany objekt będzie delikatnie odbijał otoczenie (im wyższa wartość tym bardziej intensywnie)

Mam nadzieje ze pomogłem :)

POZDRo

07.05.2004
21:06
[84]

szymaniak [ Konsul ]

Immothep pomogłeś i to baaardzo :P Na tym renderze reflection jest na 10 :P Na 25 to normalnie szkło z drewna wyszło :P

Ściągnołem sobie VRaya (werjsa demo) Instaluje, ładnie, pięknie. W Plugin managerze włączam go i jak go urzyć?? :P

07.05.2004
22:49
[85]

Immothep [ Errare humanum est. ]

Klikasz F10 i dalej wg screena obok :)
W tym małym okienku bedziesz mial do wyboru V-Ray'a

07.05.2004
22:58
[86]

szymaniak [ Konsul ]

Tak myślałem, że coś takiego ;] Trzeba go jakoś konfigurować aby dobrze i szybko renderował???
Niestety teraz nie mam przy sobie 3ds'a i już dziś nie będe miał niestety :/

08.05.2004
01:20
smile
[87]

ZZar [ Konsul ]

Dobrze że Immothep zna się na maxie, przynajmniej ma kto odpowiadać na pytania z maxem związane, szkoda że nie ma początkująch maya'owców, a może to i dobrze.

08.05.2004
11:46
smile
[88]

szymaniak [ Konsul ]

Vray mi nie działa :/ Błąd wyskakuje jak próbuje renderować. Niby, że nie mam najnowszej wersji, ale ściągałem z oficjalnej strony :/

Właśnie ściągnołem brazila, może on mi pójdzie :D

08.05.2004
12:51
[89]

Immothep [ Errare humanum est. ]

ZZar ---> hehe dzięki za miłe słowa, ale jeszcze duuużo mi brakuje żebym mógł spokojnie powiedzieć że się znam na maxie :) wole określenie - początkujący lekko zaawansowany :P
Co do Maya, bawiłem się nią kiedyś i jakoś cięzko mi było się do niej przyzwyczaić, już szybciej "przystosowałem" się do Cinema4D... może w wakacje jak nie będzie nic do roboty to jeszcze raz zaczaje się na Maye i zobaczymy :) teraz mam na głowie sesje ://

szymaniak ---> nie bawiłem się za dużo V-Ray'em wiec Ci nie pomoge, u mnie zadomowił się Brazil i jak narazie zostanie :)

POZDRo

08.05.2004
13:51
[90]

szymaniak [ Konsul ]

Zamieszczam render laptopa zrobionego w brazilu ===>

Czy da się brazila tak skonfigurować aby robił rendery większe niż 512 na 384???

08.05.2004
14:41
[91]

Immothep [ Errare humanum est. ]

szymaniak ---> niestety wersja dema ma takie ograniczenia

08.05.2004
15:54
[92]

szymaniak [ Konsul ]

Już dowaliłem kilka tekstur :D Oceńcie to

08.05.2004
16:46
[93]

Immothep [ Errare humanum est. ]

jak to mówią - loozik :)
Daj jeszcze na texture sciany oraz podłogi lekki bump mapping, oraz zmiejsz jeszcze troche odbicie na podłodze (5-7)

POZDRo

08.05.2004
17:54
smile
[94]

^Piotrek^ [ Toilet Tantalizer ]

mam pytanko do wszyskich poslugujacych sie mayą, mianowicie czym sie DOKLADNIE różnią krzywe EP,CP i "ołówkowe" (pencil curves)?? prosze tłumaczyć tak żeby laik zrozumiał :)

08.05.2004
18:06
[95]

ZZar [ Konsul ]

^Piotrek^ -> Ja nie wiem czy jest tu coś do tłumaczenia, poprostu krzywa ep powstaje przez dodawanie punktów przez które ma przejść , natomiast w pencil odległość między punktami edycyjnymi jest stała , my mamy wpływ tylko na jej kształt , oczywiście później możemy edytować dodawać lub usuwać punkty.

Ufok ,dorobiłem powieki ->

08.05.2004
18:19
smile
[96]

^Piotrek^ [ Toilet Tantalizer ]

ok, a roznica miedzy krzywymi EP a CP? przed chwila sie domyslilem roznicy miedzy nimi a pencil curvami ale nadal nie moge rozdzielic tych dwoch ww. :)

sprawa druga, jest jakis sposob by zwiekszyc wydajnosc mayi gdy mam włączone image planesy w perspective view? bo problem jest taki : mam ułożone 3 planesy (samochód bede robił normalnie :)) i jesli przed nimi ustawie jakąkolwiek bryłę (nawet najprostszą kostkę) to jakakolwiek próba jej przesunięcia lub modyfikacji konczy sie kilku dziesiecio-sekundowym mieleniem dysku. nie musze wspominac jakie to jest irytujące :)

08.05.2004
18:52
[97]

szymaniak [ Konsul ]

ZZar mam pytanko...

Co jest podstawą tego ufoka??? Box czy co? Czy może robiony on jest poly modellingiem?

08.05.2004
18:58
[98]

ZZar [ Konsul ]

A gdzie masz tą krzywą CP? Bo jakoś nie mogę odszukać.

Co do image'ów to u mnie wszystko chodzi poprawnie z trzema image plane'ami , może prześlij mi spakowane te trzy rzuty ,albo daj linka skąd mogę je ściągnąć może jest to spowodowane ich bardzo dużą rozdzielczością, albo być może sterowniki od karty graficznej szwankują.

A tutaj tył ufoluda->

08.05.2004
19:06
smile
[99]

^Piotrek^ [ Toilet Tantalizer ]

image planesy są ze strony www.suurland.com a konkretnie subaru impreza. rozdzielczosci są takie : 250x200 (front),620x200 (bok),620x260 (dach).

juz znalazlem rozwiazanie prawde mowiac :) trzeba dodać linijke :"MAYA_SLOW_DRAWPIXELS = 1" do pliku mava.env

nie wiem czemu tak ale to działa :), w ogole już nie rzęzi komputer i chwała mu za to.

co do tych krzywych, to sie pomyliłem, nie CP curve tylko CV:), juz mi sie miesza przed oczami, najwyrazniej:)

CV curve tool
EP curve tool

mozna sie pomylić prawda? :)
aha, są w create pasku ale tego chyba nie musze Ci mówić :)

08.05.2004
19:18
smile
[100]

ZZar [ Konsul ]

Na początku była ścianka hehe z tej ścianki poprzez wytłaczanie krawędzi (edge) powstała całe otoczenie oka , następnie extrude'owałem edge i modyfikowałem położenie vertex'ów i tak sklejałem sklejałem ,aż do takiego kształtu , używam plugina który automatycznie robi mirrora (lustrzane odbicie) i obiekt jest symetryczny, w dodatku jeśli jakieś vertexy wyjdą poza środkową oś, to jest funkcja która dokleja vertexy do środka osi , aby zachowana była ciągłość powierzchni między dwiema połówkami, to jest naprawdę super , w dodatku mam interaktywny podgląd siatki po mesh smooth, także operuję cały czas na tej prostej siatce tutaj daję screena żeby było jasne -->

08.05.2004
19:29
[101]

ZZar [ Konsul ]


co do cv to różnica jest taka że kiedy tworzymy krzywą ep to modyfikująf położenie ostatniego węzła zmienia się nieznacznie kształ krzywej co może czasami przeszkadzać, a w cv to kontrolujemy kształt tylko do przedostatniego węzła pozostałe się nie zmieniają. Czyli poza procesem ich powstawania niczym się nie różnią. Ale mogę się mylić , a i jak znalazłeś tą linijkę którą trzba dopisać?

08.05.2004
19:32
smile
[102]

^Piotrek^ [ Toilet Tantalizer ]

pamietalem z jakiegos tutoriala ze koles biadolił nad wydajnością mayi przy uzywaniu wiecej jak jednego image plane'a. tak więc przejrzałem historię i znalazłem, autor sam nie wiedział czemu tak sie dzieje i wyszedł z założenia że jeśli działa to po co się interesować jak działa? :)

08.05.2004
19:44
[103]

ZZar [ Konsul ]

Nom ostatnio widzę że sporo ludzi zachwyca się nurbsami, maya nieźle sobie z nimi radzi, rhino też, zamieść rendery jak coś wyskrobiesz.

08.05.2004
20:59
[104]

szymaniak [ Konsul ]

Kolejne rendery. Już prawie skończone ;]

Mam pomysł na kolejną scenke :D Taki upiorny cmentarz

08.05.2004
21:00
[105]

szymaniak [ Konsul ]

Druga ściana ===>

08.05.2004
21:03
[106]

szymaniak [ Konsul ]

A tu pierwsze co zrobiłem w maxie ;]

09.05.2004
15:32
[107]

ZZar [ Konsul ]


Przydało by się jakieś GI q tym pokoju.

09.05.2004
18:50
[108]

Immothep [ Errare humanum est. ]

Też chciałem dac Gi u siebie, ale jak zobaczyłem ile będzie się renderować to zwątpiłem (jedną klatke można przeżyć, a to ma być animacja, więc....), dlatego oszukałem conieco i uzyskałem podobny efekt....
Zapodam screena ze sceny gotowej w 90%, musze popracować nad Cieniami (na lewym fotelu jakiś bubel jest) oraz jeszcze kilka kosmetycznych poprawek, aha i ogień nie wygląda tak jak ja chce :/...


PS. czegoś mi jeszcze w tej scenie brakuje.... ino nie wiem czego....


09.05.2004
18:52
[109]

Immothep [ Errare humanum est. ]

Za duży obrazek :/

10.05.2004
01:32
smile
[110]

ZZar [ Konsul ]


Strasznie ciemno,na początku to nie wiedziałem co jest grane, dopiero jak w PS'ie gamma o 200 % procent podkręciłem to zobaczyłem coś oprócz stołu, kominka i dwóch foteli. Ogólnie mi się podoba , ale mógłbyś dać jakiś noise na tym świetle wolumerycznym minimalnie. Podjaśnij to daj jakieś światło w rogach omni o bardzo małym natężeniu czy cuś.

Początki texturowania ufoluda->

10.05.2004
02:17
[111]

Immothep [ Errare humanum est. ]

Sęk w tym że musi/powinno być ciemno, na screenie tego dobrze nie widać ale tam stoi projektor który będzie rzucał filmik na sciane i on jest "głownym" bohaterem, a właściwie to to co wyświetla na scianie, do tego dojdzie jeszcze 'dynamiczne' oświetlenie z kominka...
Dałem tu jedno ambientalne światło o wartości 0,1 co powoduje lekki zarys całego otoczenia, zastanawiam sie czy nie dać 0,2, ale wg mnie jest już za jasno... sam już nie wiem, inaczej to przecież będzie wygladać w ruchu... jutro (a własciwei to już dzisiaj) jeszcze pobawie się i zobaczymy co z tego wyjdzie


Co do ufoka - no nieźle, coraz lepiej wygląda :) trzymaj tak dalej ...


POZDRo

10.05.2004
10:50
[112]

szymaniak [ Konsul ]

Ja na tym renderze widze wszystko całkiem dobrze. Dodaj może jakiegoś krzaka w rogu czy coś :D

A co do tego ufoka to jest niezły:D Daj takie fajne czarne oczy :P

10.05.2004
14:41
[113]

ZZar [ Konsul ]

Może ja mam zapsuty monitor, hehe, co do ufoluda to maluję nową teksturkę.

14.05.2004
15:21
[114]

szymaniak [ Konsul ]

Coś cicho tu...

Co do mnie to ja obmyślam co sobie zrobić teraz, bo tego pokoju nie chcę mi się dalej robić ;) Może spróbuje coś organicznego... np. jakiegoś potworka. I teraz pytanie. Czy to sobie narysować jego czy jakos tak?? Mam skaner jakby co :D

14.05.2004
17:40
[115]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

hmmm nie za dobrze, jeśli nie chce Ci się kończyć zaczętych prac...

skoro masz skaner, to możesz naszkicować najpierw na kartce, później chyba łatwiej Ci będzie wymodelować wg. blueprinta - kartki ze szkicem ;)

14.05.2004
18:16
[116]

szymaniak [ Konsul ]

Nie to, że mi się nie chce, ale nie wiem co tam jeszcze robić. Szczegóły... książki gotowe, komputer gotowy, lampki gotowe ;] Tylko jakoś ładnie oświetlić nie potrafię

14.05.2004
21:05
smile
[117]

TCG [ Legionista ]

Mam pytanie czym sa Power Boleans i CSG? Czy ktos tego uzywal? Czy zna jakies pluginy dla 3dstudio maxa 5? Z gory dziekuje za odp.

Pozdrawiam.

14.05.2004
23:25
smile
[118]

szymaniak [ Konsul ]

Mam problem... zaczołem sobie od łatwego potworka. Modeluje połowe, aby później sobie mirror zrobić. Mam połowe, daje mesh smootha i robię mirror. No i jak to ze sobą "zespawać" tak aby przypominało mniej więcej całość?? :D

14.05.2004
23:31
smile
[119]

Mr.Bungle [ Generaďż˝ ]

O ile jeszcze pomiętam...Z smoothem poczekaj...zaznaczasz te verteksy które są lini styku obu osi i dajesz spawanie :) (Collapse Vertex)

15.05.2004
15:17
smile
[120]

ZZar [ Konsul ]


Mały update:

trochę przepaliłem hehe

15.05.2004
15:39
[121]

szymaniak [ Konsul ]

Chyba nie dokońca o to mi chodziło, albo ja nie potrafie dobrze tego użyć :D I tak dzieli mi na dwa :/

16.05.2004
23:24
[122]

mesh [ Chor��y ]

modeling tej pracy nie byl zbyt wyzywajacym zadaniem, ale wracam do 3dsmaxa po polrocznej przerwie i to bylo na rozgrzewke :)

17.05.2004
00:12
[123]

ZZar [ Konsul ]


Ciekawa abstrakcja.

24.05.2004
16:20
[124]

Immothep [ Errare humanum est. ]

szymaniak ---> mógłbyś mi jeszcze raz na maila napisać jak "ruszyłeś" tego brazila? :>

POZDRo

25.05.2004
14:56
[125]

szymaniak [ Konsul ]

Wrzucasz plik RemoveOld.bat do 3dsmaxa. Później rozpakowujesz sobie brazilRS_1_21_Rx (x = wersja, 5 lub 6)zastępujesz wszystko. Rozpakowujesz plik sfmgr1_2_1 do stworzonego katalogu w 3dsmaxie pod nazwą sfmgr i odpalasz plik sfmgr.exe. I już... :D

25.05.2004
16:22
[126]

Immothep [ Errare humanum est. ]

W tym sęk że to nie działa :)


25.05.2004
17:05
[127]

szymaniak [ Konsul ]

mi tam działa :D
Immothep zrobiłeś coś nowego?

25.05.2004
20:04
[128]

Immothep [ Errare humanum est. ]

szymaniak ---> sesja więc przerwa w zabawie ;]

a wiec po kolei:
1. tworze sfmgr w katalogu głownym maxa
2. kopiuje do nowo stworzonego katalogu wszystkie pliki z sfmgr1_2_1
3. kopiuje "bazyliszka" ;]
4. odpalam sfmgr.exe
5. odpalam maxa i wybieram render
6. ERROR

tak to mniej więcej wygląda

POZDRo

25.05.2004
20:18
smile
[129]

szymaniak [ Konsul ]

a odpaliłeś plik removeold.bat?

26.05.2004
11:07
[130]

Immothep [ Errare humanum est. ]

szymaniak ---> tak :[

26.05.2004
16:01
[131]

szymaniak [ Konsul ]

to ja już nie wiem ;/

23.06.2004
01:08
smile
[132]

Dayton [ Generaďż˝ ]

HEJ,
Mam pilna prosbe i prosze o rade :)
Chce zrobic wybuch i rozerwanie chattki - bedize to dosc skomplikowanye narazie mam wszystko - zroilem taka technika https://www.maxhelp.com/content/tutorials/parray/parray.htm calosc wygl;ada bardzo OK ale potrzebuje tam zrobic - a nie wiem jak zeby ten wybuch nie byl jakby ze srodka, a z boku i uzyskac efekt jakby odrzucenia tych wszystkich powstalych czesci w jedna strone, moze mi ktos powiedziec jak to sie robi ??? :)
ThanX

23.06.2004
23:06
[133]

Dayton [ Generaďż˝ ]

Ok ok nie wszystcy razem - juz she poradzilem :)

05.07.2004
16:58
[134]

Zacker [ Stanley ]

Skąd można pobrać spolszczenie do 3D Studio Max 6 ??? Z góry dzięki :)

22.07.2004
21:22
[135]

Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]

No ja mam pytanie jako, że po dwóch latach wracam do zabawy z maxem i utknąłem na samym początku (zresztą nie wiem, czy kiedyś to wiedziałem bo też nie "błyszczałem")

A więc, źle mi rendureje. Zapewne (na 99%) chodzi o złe użycie funkcji smooth.
Wyjaśnie na screenach.

Tak wygląda moja siatka:

22.07.2004
21:24
[136]

Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]

a tak render:

22.07.2004
21:41
[137]

_MyszooR_ [ Ass Kicker ]

ZZar - to wszystko w maya'i robisz ? ja mam maya 6 i jak narazie sie ucze podstaw :)

27.07.2004
22:40
smile
[138]

ZZar [ Konsul ]


Pora coś pokazać, robię teraz takiego stworka-->

27.07.2004
22:46
[139]

ZZar [ Konsul ]


Myszoor-> Tak wszystko robię w maya 6 , jak w czymś innym to piszę w czym ;]

27.07.2004
23:07
smile
[140]

Zacker [ Stanley ]

ZZar ---> A od jakiego tutka zaczynałes ?? :)

27.07.2004
23:30
smile
[141]

ZZar [ Konsul ]


Zacker-> A proszę bardzo daję linka

02.08.2004
14:27
smile
[142]

ZZar [ Konsul ]


Nom jeszcze troszku podbłubałem-->

02.08.2004
15:27
[143]

cioruss [ oko cyklopa ]

Mark24 -> zwroc uwage, ze siatka nie jest jednolita i zaokraglone krawedzie w naroznikach wystepuja nieregularnie. ja wiem, ze plaszczyzna boczna to plaski prostokąt(powiedzmy), ALE powinienes pamietac, ze kazda plaszczyzna sklada sie z trojkatow i tutaj wroc do pierwszeo zdania. tyle na szybko.

ps: lepiej wrocic do maxa, niz do mmorpg - to duzo zdrowszy nalog :P

02.08.2004
20:47
[144]

ZZar [ Konsul ]


Zaczynam tułów robić-->

02.08.2004
20:47
smile
[145]

ZZar [ Konsul ]


I z boku->

04.08.2004
17:23
[146]

lord_KaT [ Pretorianin ]

Mam pytanie jak sie uruchamia po instalacji Character Studio w 3ds Maxie 6 .. i skad moge wziasc do tego programu jakas latke polonizujaca i jakies darmowe sample .

04.08.2004
18:01
[147]

Mark24 [ >>>Martinez751<<< ]

---------> Cioruss
Dzięki, zdaje sobie sprawę. Problem z tym jak sobie z takim czymś poradzić. Bo wiem, że za jakiś czas znowu mi wyskoczy coś podobnego i znowu zacznę klnąć i odstawię maxa na 2 tygodnie.

Trochę doczytałem ale nie wiem, czy dobrze: W surface properties przypisałbym inne numerki.
Albo na sam koniec zamieniłbym ten obiekt na editable mesh i smoothem zrobiłbym tylko boki.

Przy okazji - krawędź pomiędzy bokiem a tą płaszczyzną która ma być prosta wtedy zostanie widoczna?

Na razie siedzę przy maxie 2h/tydzień bo testuję Star Wars Galaxies. Kończę robić konika szachowego z tutoriali discreet-a :P

24.08.2004
12:29
[148]

.Jacek 99. [ Senator ]

Ehh dlaczego ten watek tak nisko?:(

Wrocilem do poznawania Lightwave. Tylko wsiadlem na 8 (wczesniej na 5.5 poznawalem podstawy). Juz prawie nic nie pamietam z tego czasu a dodatkowo to co pamietam zmienilo miejsce i postac. Hehe Od dluzszego czasy mecze sie i szukam jak dodac teksture (hehe). CHyba poszukam tutoriali internetowych czy czegos bo podrecznik do 5.5 okazuje sie niepomocny:P


Cos mi lata po glowie ze tekstury powinny miec jakis okreslony format,prawda to?


A coby wam poprawic humor pkaze pierwsza rzecz ktora zrobilem wczoraj zasypiajac:)

24.08.2004
13:13
[149]

cioruss [ oko cyklopa ]

Mark24 -> sorki, dopiero odczytalem Twoja wiadomosc.

nie wydaje mi sie, zeby Twoja metoda pomogla, poniewaz blad pojawil sie u podstaw samgo modelowania. zwroc uwage, ze, na zamieszczonej przez Ciebie siateczce prawy i lewy gorny rog ma nierownoniernie porozkladane krawedzie, na bazie ktorych budowana jest plaszczycna boku. aby wyeliminowac ta niedogodnosc zbuduj tylko 1/4 calosci i odbij wzgledem dwoch osi lub zastosuj funkcje array.

wiem, ze ten sam efekt moza zapewne osiagnac na 10 innych sposobow, ale teraz walczymy z podstawami :D
jakos pod koniec tygodnia moze wreszcie wyladuje w domu i wtedy dokonam praktycznych projekcji problemu, heh.

25.08.2004
03:12
[150]

.Jacek 99. [ Senator ]

O polnocy wzielo mnie zeby zrobic pierwszy model. Posiedzialem 3-4 godzinki i wyszlo mi z tego "auto". Dla was pewnie bedzie smiechu co niemiara, ale mi sie calkiem podoba:) Jak na moje umiejetnosci:P

No ide spac i podnosze martwy? wątek.

Ps. COby bylo smieszniej nie znam sie na autach, nie wiem z jakich czesci sie skladaja itp. Wiec kompletna prowizorka w budowie modelu:)

25.08.2004
07:55
[151]

Piterus_123 [ Konsul ]

dobra co mi tam niedokonczony ale pochwale sie

25.08.2004
11:58
[152]

.Jacek 99. [ Senator ]

Piterus_123 - zawsze sie zastanawialem jak ludziom wychodza takie dokladnie odwzorowane auta:)Pojecia nie mam (narazie) jakby cos takiego zrobic:) Moze kiedys...

25.08.2004
12:01
smile
[153]

hotDog [ Outsider ]

.Jacek 99. --> wow, respect :-P Jak na początek może być :-)

Piterus_123 --> no ładnie się zapowiada, ale lepiej pokaż coś w całości.


Ja mam też zamiar zabrać się tej jesieni za 3D... zobaczymy co z tego wyjdzie :-)

25.08.2004
13:57
[154]

ZZar [ Konsul ]

No ja starałem się podbijać wątek do góry ,ale i tak leciał na dół, widocznie większość golasów, woli zakładać durne wątki i/lub karmić takie trolle.

Piterus_123 --> siedzonka fajne , ale karoserię to ja bym musiał z bliska obejrzeć , bo chyba coś tam nierówno jest , daj zwykły szary materiał i screena siatki z viewporta, większa rozdzielczość też by się przydała.

.Jacek 99. --> No początki są niezłe ;) , dorób temu samochodzikowi takie cylinderki na górnych ściankach to będzie wyglądam jak klocki duplo hehe, może trochę kanty bevelem zaokrąglij.

hotDog --> No czekam czekam , może w końcu coś się ruszy ten wątek.

25.08.2004
14:16
smile
[155]

WolverineX [ Senator ]

mam zamiar moze cos poskrobac w 3dsmaxie albo maya,blenderze,shockwave ale narazie to nieiwem ktory porgram wybyac i skad go dorwac.

ale tak patrze to wszytko co robicie jest piekne :)
...

25.08.2004
14:30
smile
[156]

Misio-Jedi [ Legend ]


A ja mam do was pytanie dot. sprzętu.
Wiadomo że grafika 3D wymaga dużo RAMu, a jak jest z procesorem ? Czy Pentium 4 z technologią wielowątkowości (HT) jest wart swojej ceny (w odniesieniu do obsługi 3ds lub Maya) ?

Wielu ludzi twierdzi że do grafiki 3D lepszy jest Intel, pewnie część z was robi na AMD - jak idzie ?

25.08.2004
14:52
[157]

.Jacek 99. [ Senator ]

Misio-Jedi - dawno nie widzialem zadnego renderku od Ciebie (ostatni to ty przy kompie):) podziel sie jakimis.

Ja wlasnie renderuje filmik z uzyciem autka, a co nie dam sie modelikowi zmarnowac:) Jakies 4-5 godzinek i bedzie:)



Nie wiecie dlaczego w Lightwave gdy ustawie kluczowa klatke dla np kamery przewine o dajmy 100 klatek i dam kolejna kluczowa klatke (nie ruszajac wogole kamery), to po pewnym czasie pomieczy tymi klatkami kamera nie stoi nierugchomo tylko kręci piruety? Czasem i modele tak świruja. 2 krotnie wydluza sie przez to czas tworzenia sceny:(


HMm w jakich programach robicie? Bo ja 3dmaxa wogole nie trawie, nie potrafie sie zaaklimatyzowac. A lightwave jest przyjazny dla poczatkujacego:)

WolverineX - wszystko? Hehe dzieki:P Ja polece Lightwave (sciagalem przedwczoraj z suprnovy najnowsza wersje). Jest przyjazny dla poczatkujacych

25.08.2004
15:19
[158]

Misio-Jedi [ Legend ]


.Jacek99. --->

25.08.2004
15:28
smile
[159]

ZZar [ Konsul ]

Daj spokój Lightwave'a jak zobaczyłem , modeler oddzielnie, jeszcze coś tam oddzielne, w ogóle nie wiedziałem, co, gdzie i dlaczego, 3d max też ciężko strawny, z Mayą sobie poradziłem modelowanie ujdzie, animacja super, w ogóle polecam wingsa3d do modelowania bo miare przyjemny w obsłudze i darmowy.

Misio --> No ramu nigdy za wiele :) , 1 GB , 1,5 GB można nawet 2 GB , proceosry naprawdę ciężko mi jest coś konkretnego powiedzieć, ostatnio czytałem na www.benchark.pl o tych nowych semptronach i był tam przy okazji wyniki czasu renderingów, tyle że w Cinemie ale to jedna ryba, w jakim programie, poszukaj artykułu o semptronach, tam na którejś stronie, są wykresy różnych procesorów. Ja działam na AMD Duronie 800 Mhz, pytasz jak idzie , żeby to szło w ogóle , to pełznie , to się ledwo czołga na rzęsach, no comment
.

WolverineX-> Polecam się zapoznać z wersjami edukacyjnymi znanych programów 3d .
www.alias.com strona twórców programu Maya , masz tam gigantyczny baner Maya 6 personal learning edition, aby ściągnąć wymagana jest rejestracja.
www.discreet.com jak wyżej tylko że 3d max nie wiem czy jest wersja jakaś do wypróbowania kiesyś była.
www.newtech.com strona lightwave'a jak wyżej.
www.blender3d.com wiadomo :) , program darmowy !!! , ale interfejs trudny do opanowania , wysokie samozaparcie wskazane.

25.08.2004
15:44
[160]

.Jacek 99. [ Senator ]

ZZar - I wlasnie o to chodzi. Modeler osobno, layout osobno, nie miesza sie wszystko. Za to w maxie nic nie moge znalezc, zrobic, bo wszystko powciskane. Podzial na modeler i layout to najlepszy patent Lightwava. I do tego jaki przejrzysty!

25.08.2004
15:50
smile
[161]

ZZar [ Konsul ]

Jacek -> ale właśnie w Maya mam pod ręką wszystko, od cieczy przez wodę po symulację włosów i sierści, wszystko ma odzielne paski narzędzi, przełączanie odbywa się przez klawisze F1 F2 itp. więc nie ma żadnego bałaganu ,wszystko jest dobrze zaplanowane,masz jeszcze shelf'y czyli jakby takie zakładki z graficznymi interpretacjami narzędzi w postaci ikonek, Polygon , Surface , Animation , Cloth , Fluids ,Fur , Wszystko jest na swoim miejscu bardzo wygodne.

25.08.2004
15:59
[162]

Misio-Jedi [ Legend ]


ZZar ---> Czytałem ten artykuł na Benchmark o Sempronach, bardzo mnie to zainteresowało, bo płyty z socket754 już są w Polsce do dostania (wreszcie) a ich cena robi się normalna, niestety cena procesorów Athlon64 jeszcze nie jest normalna (najtańszy 730zł) ale właśnie liczyłem na Semprony, bo na Benchmarku zdaje się prorokowali że będzie po 500zł (na podstawie ceny w USA). No i w zeszłym tygodniu Sempron na S754 się wreszcie pojawił i jak zobaczyłem jego cenę to usiadłem z wrażenia - najsłabszy Sempron na S754 jest tylko o 30zł tańszy od najtańszego Athlona 64 !!! To jest poprostu przegięcie.

A taki procek do renderingów byłby bardzo przyjemny:(

25.08.2004
17:58
[163]

Wrprgorrgrahatham de luxe [ Legionista ]


Modeler lightwave to klasa sama dla siebie, niezmieniony praktycznie od zawsze a ciagle daje rade. co do layoutu to porazka niestety, tu uplyw lat dale sie mocno we znaki.
Bardzo fajna jest cinema, czerpie pelnymi garsciami z doswiadczen konkurencji.

Co do maya, bardzo mocne narzedzie modulowe, rozbudowywalne, ale jak zobaczylem plugina do rozbijania szyb za 1900$ to podziekowalem XSI, Maya to programy z innej polki - chociaz XSI foundation mozna kupic za jedyne 495 $ - to tragicznie niewiele, kosmicznie tanio jak za program tej klasy (okrojony jednak z narzdi specjalistycznch)

Max - no coz, inna bajka, to taki colin mac rae 2004, niby cos z nim robia, modyfikuja, modernizuja, ale jakos tego nie widac, nie wypowiadam sie jednak bo w jego temacie mam nikle pojecie, masa drogich pluginow i innych dodatkow mocno podkreca jego mozliwosci. Cena smieszna po prostu - za drogi stanowczo.

Jezeli chodzi o darmoszki - modeler Wings - waro sprobowac, wysokiej klasy software, blender - rozwijajacy sie dosc stabilnie, pov-ray dla hardcorowcow.

No i niedlugo wchodzi MODO - kolesie od lightwave, ktorzy majac poczucie misji postanowili stworzyc nowa jakosc.

25.08.2004
18:23
[164]

Logadin [ Christian Noir Stein ]

Max nadgania i to skutecznie - polityka cenowa coraz lepsza (chociaż manewry w stylu towar tańszy o 1,000$ w USA aniżeli w Europie wołają o pomstę do nieba - zrestza była niedawno debata nt. tej polityki cenowej).
Zaciera się podział pomiędzy MAYA - film , MAX - gry (ot chociażby Harry Potter III, Ostatni Samuraj, Pojutrze - sa to filmy do których efekty w głównej mierze przygotowywano w MAX'ie).
Mamy już wbudowanego Reactora, mental|ray od 7.0 100% CS - czekać teraz tylko na generator futra i trawy oraz pożadne material tree.

25.08.2004
19:52
[165]

WolverineX [ Senator ]

moze to nic ale oto pierwsza rzecz jaka zrobilem w wings 3d.

nic wielkiego ale... moze ktos mi powiedziec jak tam robic wlasne wymysly ?? znaczy sie np jakies drzewko czy domek ??
i jak obracac do co sie zrobilo wokul wlasnej osi, bo wkleilem jpg ale byl do gory nogami i za chiny nie wiedzialem jak to przekrecic, no i nadal nie iwem :)

i jak mzona podgladac to co sie robi podczas pracy

25.08.2004
23:37
[166]

ZZar [ Konsul ]


WolverineX --> Ściągnij i obejrzyj te tutoriale i stanie się światłość :)

26.08.2004
00:49
smile
[167]

WolverineX [ Senator ]

dzieki za to :)

-pierwszy berdzo fajny :) ale drogi to zla juz jakosc, ale da sie obejrzec :)

dzieki po raz drogi. A moze masz jakies tekstowe, wideo, wielksoci sie nie liczy :) tylko zeby po polsku.

dzieki i pozdrawiam

26.08.2004
19:50
[168]

WolverineX [ Senator ]

UPiek

jakies postepy :)

male pytanki :

Jak sie robi pozste przestrzenie. np. mam taki sobie cube i chce go przerobi na rame, czyli wywalic caly srodek pozostawiajac tylko belki waskie. jak to zrobic ???

Jakim klawiczem czy opcja mozna zwiekszac liczbe siatki na dany kwadrat ?? yy gestoac siatki .

28.08.2004
11:41
[169]

ZZar [ Konsul ]

Obok przedstawiam przed chwilą wymyslony sposób, tworzymy cube'a, następnie zaznaczamy go przechodzimy w tryb face , i kiedy mamy zaznaczone wszystkie jego ścianki ,wciaskmay RMB i dajemy inset, skalujemy ścianki do wewnątrz , i potem znowu RMB i dajemy intrude i tam już sobie wyskaluj jak ci odpowiada, sposób nie jest może idealny ale działa :).

Obrazek przedstawiający mniej więcej co i jak-->

Co do gęstości to ja używam klawisza S .

29.08.2004
17:04
smile
[170]

WolverineX [ Senator ]

troche mnie tu niebylo ale bylo to spowodowane tym ze testowalem rozne porgramy.

a to sa moje wyniki :)

wings 3D

latwy w obsludze (dzieki ZZar za VT),ale czesto zdarzaja sie bledy(sami nawet tworcy dlatego zalecaja czeste zapisywanie prac)
czytelny interfejs i wszystkie funkcje(submenusy) pod RMP.

Blender 3d
co za chala, w nim wykonuje sie model 2x dlozej niz np. w wings 3d. interfejs,masakra.

3D Studio MAX 6

bardzo duzo opcji ,i nawet czytelny interfejs.nawet mi sie spodobal, zeby nie pare bledow z tekstrkami np.: jest tekstorka stali daja ja na obiekt np. kule,liczac ze bedzie metalowa a tu kit czarna jak na poczatku. moze to dlatego ze trial ??. jeszcze jedna zaleta BARDZO !!! duzo tutoriali do niego.

MAYA 5
cos jak 3dsmax tyle ze inny interfejs i mzoe troszke prostrzy, tez fajny, ale malo tutkow.

Lightwave 8

interfejs nie zmienil sie wogule od wersji 6 a teraz mamy wersje 8 !!!. co zatym idzie nie rozpracowalem go jeszcze :)

===
Jacek.99 , mogl byc dac info ,mile widziane polskie o interfejcie i opcjach/funkcjach--->bo mysle ze sam to...
a mzoe ty ZZar masz jakies lakarstwo na to :)

===
Jacek.99,jak juz uzywasz lw to powiedz po jakiego mi 2 ikonka ? Lightwave.exe
modeler wiem do robienia modeli ale lightwave ??

===
dobra wracam rozgryzac LW8

Pozdrawiam

29.08.2004
18:41
[171]

JackSentill [ Chor��y ]

Według mnie lightwave ma najlepszy interfejs, nie wiem co można w nim "rozgryzać", w ogóle to jest program, który używam w tej chwili i jestem z niego bardzo zadowolony. Tym bardziej że wcześniej używałem truespace - ten to ma tragiczny interfejs.

29.08.2004
23:31
[172]

WolverineX [ Senator ]

wedlug mnie to tragiczny interfejs ma blender. tu chyba kazdy sie zgodzi z tym.

30.08.2004
05:18
[173]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

to ja jestem chyba jakiś inny :) (dobra, wiem że jestem :))
jak dotąd używałem tylko TrueSpace 1 i Blendera :)

patrzcie co kiedyś zrobiłem w najwcześniejszym TS :D

WolverineX ---> tak, blender ma dziwny interfejs, ale patrz co graficy potrafią przy jego pomocy tworzyć :) \/

30.08.2004
08:37
smile
[174]

YackOO [ Konsul ]

Witam.

Żeby wszystko było jasne, opisze problem od początku.
W programie Milkshape importowalem model z gry Qauke 3, poskładałem go i oteksturowalem (głowa,tors i nogi). Tekstura była w postaci boxmapy, która idealnie weszła na poskładany model. Wyglądał tak, jak w grze. Wyexportowałem ten model do pliku (z milkshape'a) .3ds i zaimportowalem w MAXie. Żadnych problemów, dałem fastrender i wszystko bylo na swoim miejscu.
Problemy zaczęły się po próbie zapisu tego pliku. Kiedy zapisałem plik(juz jakos .max) i znów robilem rendering tekstury nagle pomieszały się i na modelu miałem jeden wielki syf. Nogi na brzuchu, plecy na twarzy i takie tam...

Mam pytanie, czy da się coś z tym zrobić? Chcialbym jakoś zapisać ten model i zachowac normalny układ tekstur. Domyślam się, ze 3ds inaczej narzuca mapę na model i stąd problemy.

30.08.2004
08:37
[175]

YackOO [ Konsul ]

2

02.09.2004
23:55
[176]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

YackOO ---> zapomniałem o wątku ;)
poszukaj jakichś opcji UV map albo coś w tym rodzaju (nie znam 3d maxa). będziesz musiał ręcznie wpisać położenie teksturki na modelu, ale potem będziesz mieć problem z głowy

03.09.2004
00:36
smile
[177]

YackOO [ Konsul ]

UVW Map to była walka z wiatrakami ;-)
Udalo mi się nałożyć skórkę poprawnie, ale problem się powtarzał w ten sam sposób.

Poszperałem trochę w sieci i udało mi się znaleźć ciekawy MAXScript importujący w bajecznie prosty i intuicyjny sposób modele z gier i nakłada na nie skiny, a nie boxmapy, dzięki czemu mamy spokój z teksturowaniem.

Na stronie producenta można znaleźć również skrypty do importu modeli z HL, Q2, Kingpina, RTCW i paru innych :-)

niech będzie dla potomnych .... ;)

03.09.2004
00:40
[178]

.Jacek 99. [ Senator ]

WolverineX - wybacz ale troche nie zagladalem:)

Juz pewnie wiesz ze ta druga ikonka odpala layout w ktorym wczytujesz modele i tworzysz scenki. Kierujesz kamera, swiatlami i mozesz nagrac Tha Movie.



interfejs nie zmienil sie wogule od wersji 6 a teraz mamy wersje 8 !!!. co zatym idzie nie rozpracowalem go jeszcze :)
Interfejs natomiast zmienil sie od wersji 5 wiec troche nie moge nalezc crzeczy:)

Porady nie dam zadnej bo lamie i sam dopiero poznaje program:) Ale filmik juz zrobilem :) Troche zaczynam kumac szkielety:P

03.09.2004
02:33
[179]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

YackOO ---> o widzisz :)
ja się kiedyś bawiłem modelami Q3 w TrueSpace i na szczęście tam nie było problemów :)

05.09.2004
20:56
smile
[180]

Monther [ Generaďż˝ ]

Witam Panów.

Poradźcie, jak najłatwiej uporać się z następującym problemem ---->

białym kolorem zaznaczyłem zaokrąglenie, które powinno się tu znaleźć. FFD nie za dobrze działa, bo nie likwiduje tak do końca "kantu" w rogu.

05.09.2004
20:58
smile
[181]

Monther [ Generaďż˝ ]

Przepraszam... tu jest to zaznaczone ---->

05.09.2004
22:48
[182]

mesh [ Chor��y ]

zaznacz vertex na rogu, wlacz soft selction i wciagnij vertex 'do srodka' modelu.
mozliwe ze ebdziesz musial sie troche pobawic ustawieniami soft selction

mozesz tez uzyc modyfikatorow - select mesh - tam zaznacz sobie te kanty, a potem nastepny modyfikator mesh smooth i tam ustaw sobie iterations na 1-2, albo wiecej jesli wolisz :)

09.09.2004
21:53
smile
[183]

YackOO [ Konsul ]

Witam

Mam problem z pluginem służącym do rozrostu gałezi drzew - Grow 1.0

Postępując zgodnie z instrukcją, przy naciśnięciu przycisku 'animate' pojawia mi się następeujący komunikat: Type Error: WM3_MC_BuildFromNode [Morpher Modifer] [Channel Index] [Target] requiers Object, got: target

Próbowałem różnych kombinacji, ręczne ustawianie targetu jako Box 1 (bawie się ze sceną dołączoną do grow.zip), transformacje gizma i takie tam. W skąpej intrukcji jest napisane, żeby wciskać przyciski po kolei i niczym sie nie przejmowac, skrypt będzie sam wiedział, jak działac ;). Nie wiem, co robie nie tak.

Z góry dzieki za pomoc.

w linku opis growa (2 od góry)

26.09.2004
17:11
[184]

Requiem [ has aides ]

Oto moja pierwsza pracka w 3D maxie. Wczoraj zainstalowalem. Niestety, moze zdolnosci sa na zerowym poziomie - to pierwszy program 3D (pomijajac GTK Radianta), z ktorym mam stycznosc. Postanowilem sobie zaprojektowac podstawki pod kolumny, dlatego zabralem sie za to... i wciagnelo mnie :] Musze zabrac sie za powazna nauke...

26.09.2004
17:21
[185]

BIGos [ bigos?! ale głupie ]


Req, weź wyjdź z taką wiochą.
wszystko robione za pomocą podtsawowych narzędzi, śmiech na sali, w ogóle idź sobie.
tekstury nałożone prosto z taśmy, nawet zadnych efektów.

jesteś z siebie dumny?
to przestań.

26.09.2004
17:57
[186]

ZZar [ Konsul ]

BIGos-> Luzuj :) ,ja wiem jak to jest, jak się coś, zrobi w 3d pierwszy raz, to podnieta, jak nie wiem co .

Requiem-> no te czarne tło troche psuje całość, przydało by się oświetlenie trójpuntkowe , jedno światełko z ray tracingiem , nie wiem czy na takich stożkach będzie stało stabilnie , (wysokie drgania i podskoki :)

26.09.2004
18:58
[187]

Requiem [ has aides ]

Bigos, jak sie nie podoba, to mozesz possac mi parówkę.

ZZar: swiatla jeszcze nie wstawialem, bo zamierzam na to postawic glosnik :) Nie martwie sie samym modelem kolumny, a bardziej wymodelowaniem glosnika... oraz gniazdek z tyłu.

26.09.2004
19:37
smile
[188]

BIGos [ bigos?! ale głupie ]


ZZar - ale to jest req!
nie wolno mu pozwolić, bo na pewno wszystko zepsuje!
taki jesteś tolerancyjny,. ale zobaczysz, jak obudzisz się pewnego ranka, a max nie będzie działał, a to wszystko przez reqa.

Req to jest błedne co robisz.
po prostu złe.

26.09.2004
21:11
smile
[189]

ZZar [ Konsul ]

BIGos -> e tam cicho być. (na 3d max'sie mi nie zależy, bo pracuje w maya :P )

Req-> No kolumny to tylko jakiś prostopadłościan z bevelem na krawędziach, mi chodzi raczej o te zaprojektowane podstawki, przeczytaj mój post dokładnie.

31.10.2004
14:07
[190]

Immothep [ Errare humanum est. ]

ZZar ---> ktorej maya używasz?? mam 5 i nie moge sobie poradzić zeby ją uruchomic ;P przypuszczam ze jakiegoś babola robie przy tym FLEXlm czy jak to sie tam zwie, mógłbyś mi na maila napisać po kolei co trzeba zrobic :) plisss
immothep(at)poczta.fm

PS. kiedyś udalo mi sie odpalic maya, ale to bylo tak dawno ze juz nie pamietam jak ;D

31.10.2004
14:29
[191]

Arxel [ SperMan ]

heh a juz mialem zakladac jakis watek o grafice 3d a tu prosze juz 23 czesc
rkiedys bawilem sie grafa w blenderze, troche w milk-u i tera sciagam 3dmaxa6
ale czy warto czy sa jakies lepsze??
prosze o pomoc
najlepiej darmowe

03.01.2005
23:37
smile
[192]

YackOO [ Konsul ]

Jakie są parametry materiału lustra w 3d studio? :)

03.01.2005
23:57
[193]

WolverineX [ Senator ]

kurcze dawno mnie nie bylo :) ale cos mnie wzielo i po formacie chyba znow zainstaluje sobie progzy do 3d :)

31.01.2005
10:52
[194]

mrEdDi [ ShoguN ]

ja mam pytanie takie do was bo ja dopiero wkraczam w swiat grafiki 3d i czy mozecie mnie poprowadzic jaki jest najprostszy i najlepszy program na poczatek ? i darmowy ! a wlasnie czy wy macie wersje wykupione 3dsmax? czy macie piraty ?

31.01.2005
10:57
[195]

amoreg1234 [ użytkownik ]

a ile kosztuje taki 3ds max studio ???

31.01.2005
11:58
[196]

mrEdDi [ ShoguN ]

UP

31.01.2005
17:04
[197]

Mc-Muza [ Konsul ]

mrEdDi - polecam blendera. duzo pocji i prosty w obsludze.

31.01.2005
17:08
[198]

Ramz [ Konsul ]

Jak jestes na studiach to prawdopodobnie bedziesz mial duza znizke (ogromna) jezeli firma discreet oferuje takie rozwiazanie. Dla przykladu Maya 6.0 Unlimited dla stdenta kosztuje 400E (razem z tabletem Wacoma A6)

31.01.2005
17:08
[199]

Arxel [ SperMan ]

no wlasnie tez chcialem zaczac i cchyba zaczne od blendera i jakichs tutorliali bo nic nie umie a mam juz takie plany ze szkoda gadac...
a czy w nim da sie robic animacje? bo chcialbym stworzyc krotki filmik jak juz sie naucze w nim robic i nie wiem czy sie da?

31.01.2005
17:16
[200]

Logadin [ Christian Noir Stein ]

Wrzucam jednego wip'a na konkurs Evermotion Challenge. Do sceny dodją martwi żołnierze marines (sztuk 3) + etkstury i dramatyczniejsze oświetlenie.
Innych prac niestety pokazać nie mogę ze względu na chroniące je umowy.

31.01.2005
17:41
smile
[201]

amoreg1234 [ użytkownik ]

kto to jest freelancer ?

31.01.2005
17:47
[202]

Logadin [ Christian Noir Stein ]

Jest to grafik (nie tylko zresztą i grafik) - pracujący na umowę o dzieło/zlecenie dla różnych firm samemu szukając sobie roboty

31.01.2005
17:52
smile
[203]

amoreg1234 [ użytkownik ]

aha - to ciekawe :)
a nie mialbys satysfakcji ze stalego zatrudnienia, powiedzmy w jakiejs duzej firmie komputerowej ? oczywiscie dobrze platnej

(nie jest to zadna propozycja:D )

31.01.2005
17:59
[204]

Logadin [ Christian Noir Stein ]

Raczej nie - tak jestem panem sam sobie - mam termin i musze się wywiązać w jego czasie.
Ale to czy ja 3/4 roboty zrobię na tydzień przed końcem, czy np zaczynac robotę będę o 15-17 aniżeli o 8 to tylko moja decyzja :)
DO tego pracuje się znacznie wygodniej w ciszy i spokoju.

31.01.2005
21:56
[205]

amoreg1234 [ użytkownik ]

studiujesz tez w olsztynie ?

01.02.2005
22:20
[206]

Logadin [ Christian Noir Stein ]

Też

02.02.2005
13:38
[207]

Bremen [ The Dude ]

Logadin --> ciekawe to to jest, tylko troche mi perspektywa smierdzi no i odnosze glupie wrazenie ze troche za duzo tego troche jest napchane. Te rury, siatki, jakos dziko lezacy monitor (czy co to jest).

btw. co to za konkursik jest bo za chiny nie moge wejsc na challenge evermotiona a samo Alienwar za duzo mi nie mow :P

02.02.2005
13:46
[208]

Logadin [ Christian Noir Stein ]

Bremen - sponsorowany konkursik by Alienware (suma nagród 25,000$), jako że jestem tylko artystą wpsółpracującym z Evermotion to mogłem wziąść udział :)

Co do scenki to min. monitor dziko leży bo tam jeszcze nie ma wszystkich elementów (pochowana 1/4 sufy).
Czy napaćkane w rożdziałce 3000x2000 powinno być wszystko widać OK.

Perspektywa raczej zostanie nie mam już za wiele czasu (deadline 15-stego) i mam pare zleceń dla rodzimych producentów które musze jeszcze wykonać :/

Obym chociaż marines + tekstury dla sceny skończył (opieprzałem się przyglądając się GSOchallenge na CGtalk i biorąc udział w bitwie na MAX3D i teraz problemy z czasem jak zwykle) :)

A na dokładkę by mi jescze za dobrze nie było 2 najbliższe tygodnie to egzaminy na uczelni

16.02.2005
22:52
smile
[209]

Misio-Jedi [ Legend ]

Czy używał ktos z was Blendera ?
Da sie na tym zrobić coś równie fajnego jak w 3ds ?

16.02.2005
23:31
[210]

Qbaa [ Generaďż˝ ]

link poniżej.
kiedyś też było dużo galerii na www.elysiun.com ale teraz nie mogę się ich doszukać :(

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.