slavo_cc [ Konsul ]
Forum CM: CMBB/AK antyaliasing i radeony.
No właśnie ciekawi mnie ilu z was używa tych ustawień na radeonach.
Gra wygląda z właczonym antyaliasingiem dużo lepiej, ale niestety traci się kolorystyczne oznaczenia przy informacjach tabeli przebijalności dział.
Do używania antyaliasingu uzywam trzech podmienionych bitmap: 0 ,1 , 2 z literkami w "negatywie" by były widoczne.
Bitmapy te dostałem swego czasu od Naczelnyka.
Ciekawi mnie co by powiedzieli ludzie tacy jak Bamsey znający zawiłości enginu CMBB.
Czy mozna by upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i stwozyć bmapy zdolne do pogodzenia obu korzystnych cech ?
slavo_cc [ Konsul ]
CMAK bez antialisingu --->
slavo_cc [ Konsul ]
Ta sama Pz4 w CMAK z właczonym antialiasingiem --->
slavo_cc [ Konsul ]
tu widać brak kolorów w tabeli przebijalności działa czołgu --->
slavo_cc [ Konsul ]
a tu normalna sytuacja, tabela kolorowa i ok ale czołg z "schodkową" lufą, antialiasing niestety wyłączony i standardowe, niepodmienione bitmapy --->
slavo_cc [ Konsul ]
standardowa bitmapa nr.0
slavo_cc [ Konsul ]
bmapa nr.0 dla radeonów
faloxxx [ Generaďż˝ ]
ja nigdy nie bawilem sie w ustawienia antyaliasingu i w sterownikach mam ustawione na "sterowane przez aplikacje"
jak myslisz czy lepiej zmienic na wlasne ustawienia ? czy pozwolic nadal aplikacji tym sterowac bo ja nie mam pojecia
i jeszcze jedno: do czeglo słóży "filtrowanie anizotropowe" ?? oraz jakie najlepiej zastosowac ustawienia graficzne do CM ??
dodam ze w ustawieniach directX mam najlepsza jakosc obrazu a rozdzielczosc ekranu to 1024x768 przy 85Hz i 32 bitach
Buczo. [ Bradypus variegatus ]
faloxx ---> filtrowanie anizotropowe to ostrzejsze tekstury (im większe tym ostrzejsze) ale w CM raczej wiele to nie daje. A CM sam sobie antyaliasingu nie da, więc musisz mu ustawić na stałe.
faloxxx [ Generaďż˝ ]
Buczo --> a jak ustawic antyaliasing wiekszy niz x4 ?? bo u mnie w sterownikach jest max x4 :(
Buczo. [ Bradypus variegatus ]
faloxx --> Więcej nie ustawisz bo GF 4 obsługuje maksymalnie 4x. Ale i tak powinieneś zauwazyć różnicę.
slavo_cc [ Konsul ]
Faloxx-->coby antyalising działał w CMAK musisz włączyć w zakładce Direct3D antialiasing np: 2x, 4x, 6x
opis funkcji :
Filtrowanie anizotropowe - metoda poprawiania jakości obrazu, dzięki której tekstury obiektów rozciągających się od punktu widzenia obserwatora do głębszej części obrazu będą mniej rozmyte, a bardziej wyraźne i szczegółowe. Podobnie jak antyaliasing, również filtrowanie anizotropowe jest funkcją zależną od sterowników, a nie np. od stosowanej wersji bibliotek DirectX.
Antyaliasing - technika wygładzania obrazu, umożliwiająca zniwelowanie nieprzyjemnych dla oka "postrzępionych" krawędzi, widocznych szczególnie wyraźnie na kontrastowych obiektach (np. ciemny stok górski na tle jasnego nieba). Najprostsza metoda antyaliasingu to renderowanie obrazu w wyższej rozdzielczości, a następnie przeskalowanie każdej ramki "w dół", połączone z odpowiednim filtrowaniem.
Dla mnie antyaliasing w cmak to super sprawa, niestety nie bez wad jak widać powyżej.
faloxxx [ Generaďż˝ ]
antyaliasowanie mam tak :
- aplikacja
- brak
- 2x
- quincunx antialiasing(tm)
- 4x
- 4xS (ditect 3D only)
i teraz nie wiem co to wszystko oznacza, ktory jest najlepszy dla CM ?? pozatym czemu nie mam 8x albo 12x ??
faloxxx [ Generaďż˝ ]
mały upik bo nie moge dojsc do ładu z antyaliasingiem :/
slavo_cc [ Konsul ]
faloxxx-->włacz sobie antialising tak jak jest pokazuje screen obok --->
w Twoim przypadku to chyba opcja :
- 4x
BamSey [ Generaďż˝ ]
slavo_cc------> Sprawa będzie raczej trudna o ile wogóle mozliwa ale w chwili wolnego czasu postaram się coś z tym zrobić i zobacze co z tego wyjdzie. Wogóle dziwna sprawa bo przy włączaniu antyaliasingu nie powinny znikać kolory wiec podejrzewam że ktoś z Batlefrontu sknocił sprawę. Prawdopodobnie moze to być wina kilku warstw graficznych lub tła na pliku BMP lub kwestia nasycenia kolory liter barwami jesli to to, to może może da się coś z tym zrobić ale nic nie obiecuję....
slavo_cc [ Konsul ]
Pogmerałem w sieci i znalazłem właściwe pliki, link do nich jest poniżej a efekty można zobaczyć na zdjęciu.
Jedynie nazwy trzeba pozmieniać na odpowiednio 0, 1 ,2 .bmp
Przy okazji zmieniłem sobie "boazerię" z interfejsu na bitmapy z cmbb które mi bardziej odpowiedają :)
slavo_cc [ Konsul ]
Jeszcze taka ciekawostka: mam teraz taki jak widać obok ekran główny gry --->
von Izabelin [ Luftgangsta ]
Super manu, ale Powinno być Afrika przez K a nie przez C:)
von Izabelin [ Luftgangsta ]
Menu nie Manu:)))
stary [ ZiP ]
Filip, "Manu" było ok, bo przecież pisałeś do Super Mana :)
Kłosiu [ Senator ]
hmm a co daje ten antialiasing? Bo ja na screenach roznicy nie widze :P
smat [ Pretorianin ]
Kłosiu:> Pancerz w czołgach staje się mniej poschodkowany, przez co trudniej jest go przebić pociskami AP :)
slavo_cc [ Konsul ]
Te menu to mod nie mojego autorstwa, ściągnięty ze strony: https://www.cmmods.com/
Ale błędów w napisach do tej pory nie zauważyłem, bardziej się koncentrowałem widać na estetycznej stronie ekranu.
Kłosiu-->screeny po pomniejszeniu do wklejenia na forum może tego nie oddają, dla mnie to odmłodzenie wyglądu cmak o jakieś dwa lata
Radzik [ Pretorianin ]
Kłosiu---> Porównaj ze sobą pierwsze 2 screeny w tym wątku - najlepiej widać różnice na dole lufy czołgu i na zielonej linii ograniczającej SETUP ZONE - antyaliasing wygładza po prostu linie proste, przez co na drugim screenie nie są tak poszarpane/schodkowe.
Oczywiście dla takich harcorowców jak my, którzy grają na ustawieniu kamery 4/5 to nie ma żadnego znaczenia, ale jak kogoś kręcą kółeczka, to się jara takimi rzeczami. ;-)
MANOLITO [ Generaďż˝ ]
smat, świetny tekst o tym schodkowaniu, muszę zapamiętać
slavo_cc [ Konsul ]
Po trzech miesiącach grania w cmak/cmbb z właczonym antyaliasingiem i filtrowaniem anizotropowym musze przyznać, ze nie mógłbym spojrzeć na zwykłą wersje bez lekkiego obrzydzenia.
Różnica jest kolosalna. Na wygląd czołgów najbardziej wpływa antyaliasing, a na wygląd terenu filtrowanie anizotropowe.
Szczególnie to widać przy rozległych widokach, cała pansza jest ostro, wyraźnie widzialna. Nie ma rozmytych nieostrych dzrzewek itd...
Musze przyznać ze ułatwia to orientację w sytuacji na mapce.
Aktualnie mam właczone 6-krotny antyaliasing i 16-krotne filtrowanie anizotropowe.
Cmak i Cmbb chodzą jak burza, bez żadnych przycięć (komp średnio mocny, mam wynik 3500 pkt w 2003 3DMarku i 13000 pkt w 2001 3DMarku )
adam [ Generaďż˝ ]
powtórzę się z innego wątku
pytanie trochę z innej beczki - mogę w miarę tanio kupić GeForce4 TI4200 128MB 128bit
może ktos wie która wersja FX przebija tę kartę ? bo te najsłabsze są na pewno zdecydowanie gorsze
Rikimaru_ [ Pretorianin ]
Adam: geofrce fx 5600 to jest taki odpowiednik 4TI ale wydaje mi sie ze jest mocniejszy
to jest tak geforce FX
-5200 - odpowiednik mx
5600-odpowiednik ti
5900-odpowiednik radeona 9700;]