GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Loading.. w Flashu MX?

12.02.2004
19:54
smile
[1]

settogo [ Vote 4 TUSK ]

Loading.. w Flashu MX?

Mam pytanie jak we Flashu MX zrobić taki procentowy czytnik loading, jak się ładuje? Bo zrobiłem filmik we flashu ale nie wiem jak zrobić to loading, bo chce to wrzucić do netu. Poprosiłbym o sensowne odpowiedzi, albo linki z opisem tego. Jakby co to pisać na moje gg. Wielkie dzięki

12.02.2004
21:22
smile
[2]

settogo [ Vote 4 TUSK ]

kurde chyba nie ma tu specow od flasha...

12.02.2004
21:24
[3]

arthe[16] [ breakdance ]

ja jestem:P

12.02.2004
21:27
[4]

arthe[16] [ breakdance ]

NIe chce mi się pisać, więc masz to łądnie i przejjrzyście:-)))
=======================================
ardzo często, gdy umieszczamy na stronie www film SWF sporych rozmiarów (np. kilkadziesiąt kb) podczas pierwszego odtwarzania zacina się, animacji nie jest płynna itp. Spowodowane to jest tym, że film po prostu się jeszcze ściąga i nie jest kompletny. Dopiero po całkowitym ściągnięciu wszystko jest ok.
Aby zapobiec takim przypadkom, używamy preloadera.
Preloader służy do pokazania np. w procentach albo za pomocą animacji, że film jest w trakcie ładowania i dopiero po zakończeniu ściągania z internetu, zostanie wyświetlony.
W tej lekcji nauczymy się robić proloader, który za pomocą powtarzającej się animacji będzie pokazywał, że film jest w trakcie łądowania.

Preloader należy umieszczać na samym początku filmu, najlepiej w pierwszej scenie. Aby sprawdzić ilość aktualnie dostępnych scen lub ich ustawienie (która pierwsza itd.) wybieramy Window | Panels | Scene lub Modify | Scene.
Otworzy nam się panel Scene w którym przedstawiona jest lista wszystkich dostępnych scen.
Pierwsza scena ustawiona jest zawsze na górze, a pod nią ustawione są kolejne: druga, trzecia itd.
Dodajemy scenę klikając na przycisku ze znakiem +.
Pomiędzy scenami poruszamy się klikając na nią w panelu Scene

To by były wstępne uwagi na temat preloadera, scen i ich tworzenia. Teraz przechodzimy do dalszej części lekcji:


W panelu Scene zmieniamy nazwę pierwszej sceny na Preloader klkikając dwukrotnie na jej nazwie. Na tej scenie później umieścimy preloader.
Do tej lekcji potrzebujemy dwie sceny, więc musimy utworzyć jeszcze jedną scenę, którą nazwiemy Koniec i na niej będzie znajdowała się reszta naszego filmu, czyli (w tym przypadku) napis "Film został pomyślnie załadowany".
Przechodzimy do sceny Preloader. Tworzymy dwie puste klatki kluczowe w których później umieścimy odpowiednie akcje, oraz nową warstwę, na której umieszczamy dowolny Movie Clip, który pokaże się na początku filmu i oznaczać będzie, że film jest w trakcie ściągania.
Przechodzimy do sceny Koniec, na której tworzymy to co chcemy ;) Tutaj jest to animacja z kreskami oraz tekst oznajmiający, że film został pomyślnie załadowany.
Również w scenie Koniec ostatniej klatce nadajemy nazwę ostatnia klatka (przechodzimy do panelu Frame i w polu Label wpisujemy nazwę klatki).
Zatrzymajmy się na chwilę przy tej ostatniej klatce. Dla ułatwienia nadajemy nazwę koniecznie ostatniej klatce w ostatniej scenie, czyli scenie położonej najniżej (pod resztą scen). Później w scenie Preloader będziemy używać akcji, która odnosi się właśnie do nazwy tej klatki i będzie sprawdzać, czy wszystkie klatki do tej nazwanej są załadowane. To jest bardzo ważne, bo gdy nazwiemy klatkę, która nie jest ostatnia to gdy preloader pokaże, że film jest już załadowany, w rzeczywistości tak nie będzie, bo nadal nie będą załadowane klatki za tą nazwaną. Wtedy preloader niebędzie w pełni spełniał swojej funkcji.
Przechodzimy do sceny Preloader.
Klikamy prawym przyciskiem myszy na pierwszej klatce i z menu podręcznego wybieramy polecenie Actions. Gdy panel Actions będzie otwarty, ustawiamy akcję:

ifFrameLoaded ("Koniec", "ostatnia klatka") ‹
gotoAndPlay ("Koniec", 1);


Opis akcji: Jeżeli została załadowana klatka o nazwie ostatnia klatka ze sceny Koniec, to idź do sceny Koniec i odtwarzaj od klatki nr 1. W akcji If Frame Is Loaded, którą tu stosujemy w ustawieniach, w polu Scene podajemy nazwę sceny gdzie znaduje się nasza ostatnia klatka. W polu Type ustawiamy Frame Label, gdyż używamy nazwy, a nie numeru klatki, a w polu Frame ustawiamy nazwę naszej klatki, czyli ostatnia klatka.
Tak samo jak poprzednio, ustawiamy w klatce nr 2 poniższą akcję dla pewności, żeby dopiero po załadowaniu się wszystkich klatek został odegrany film:

gotoAndPlay (1);


W drugiej warstwie, nie tam gdzie znajdują się klatki z akcjami, usuwamy klatkę kluczową zaznaczając ją i używając kombinacji klawiszy [Shift+F6]. Potem do tej warstwy wstawiamy dowolny Movie Clip, który pokaże się na początku filmu i oznaczać będzie, że film jest w trakcie ściągania.
Uwagi końcowe:
Akcja If Frame Is Loaded służy do sprawdzania, czy dana klatka jest już załadowana, jeżeli tak to wykonywane są akcje pomiędzy znacznikami ‹ i ›, w naszym wypadku jest to akcja Go To, która powoduje przejście do pierwszej klatki sceny Koniec i uruchomienie filmu.

Ważne jest, aby animacja w preloaderze nie zajmowała zbyt dużo miejsca, gdyż musi się załadować najszybciej i jest jedynie drobnym dodatkiem do naszego filmu, a nie pokazem możliwości twórcy.

By przetestować film wciśnij [Ctrl+Enter]. Pokaże się podgląd filmu. Gdy wciśniejsz [Ctrl+B] możesz włączyć/wyłączyć wykres przedstawiający ilość zajmowanego miejsca przez poszczególne klatki, ilość klatek, wielkość filmu itd.
Podczas podglądu wybierz polecenie View | Show Streaming lub [Ctrl+Enter], by zasymulować pobieranie pliku, a tym samym sprawdzić, jak działa preloader.
W menu Debug możesz ustawić, jaka szybkość połączenia ma być symulowana.

12.02.2004
21:58
[5]

settogo [ Vote 4 TUSK ]

arthe[16] -> Wielkie dzięki !!

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.