Mac [ Sentinel of VARN ]
Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.CXXX)
Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiłem trochę rozszerzyć jego temat i zapraszam do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).
Link do poprzedniej części:
Aschman [ Death Magick For Adepts ]
pierwszy:)
Mac [ Sentinel of VARN ]
^ porządkowo:)
Ruszyła wreszcie oficjalna strona projektu Might & Magic Tribute, a wraz z nią kupa nowych screenów i nowy utwór muzyczny.
Piotrek [ Generaďż˝ ]
Nie zauważyłem linku do nowego wątku i napisałem posta w poprzedniej części, tutaj powtórzę:
"Kiowas, nie wiem, czy nie da się zrobić tak, że np. wgrałbyś czyjegoś sejwa, wróciłbyś się do pierwszego miasta, tam w town inn zostawił postać z tym serpent key (ten klucz zostaje w plecaku po użyciu), pozniej do miasta przyszlaby Twoja druzyna, chwilowo zostawilbys jednego czlonka w town inn, zwerbowałbyś tą czyjąś postać z kluczem, zabral jej klucz, a nastepnie z powrotem przyjął swoją postać. Zdaje się, że gra daje taką możliwość...
i."
Baltazar [ Howl from Beyond ]
Cholera, dopisałem się do poprzedniej części. Przepraszam.
Luke_ --> Planescape Torment, Fallouty, BG, Gothic, w sumie Morro... (nie wiem czym mierzysz rozmiar fabuły, w sumie jestem na początku - ilością dialogów???)
Poza tym nielinowość UIX póki co pozostaje dla mnie dyskusyjna. Możliwość zwiedzania świata w dowolnej kolejności nie oznacza wcale nielinarnej fabuły. Ta istnieje gdy z dwóch lub więcej możliwości musimy wybrać jedną i wtedy automatycznie nie możemy skorzystać z pozostałych, a nasz wybór ma wpływ na dalszy przebieg rozgrywki - chyba najbardziej klasyczny przykład (skądinąd w ogólnie linowej grze) w M&MVII opowiedzenie się po stronie dobra lub zła.
W UIX jakby nie patrzeć (przynajmniej na początku) jestem prowadzony "za rączkę".
kiowas [ Legend ]
Piotrek ---> a moglbys mi podeslac jakiegos sejwa z postacia noszaca ten klucz? Nie zaszkodzi sprobowac - najwyzej nie wypelnie paru questow (o ile nie wplywa to na dalszy przebieg rozgrywki - moze ktos kto skonczyl gre zna odpowiedz na to pytanie?)
Aschman [ Death Magick For Adepts ]
To ja mam pytanie do starych wyjadaczy:)Grał ktoś w gre Arcatera?Są tam do wyboru 4 postacie i są 4 różne zakończenia.Ja jedynie co pojawiłem się w mieście nie wiem co robić dalej:)
Mastyl [ Legend ]
W Arcatere gralem, ale nie wytrzymalem wiecej niz godzine.
Aschman [ Death Magick For Adepts ]
Mastyl- ->Dokąd doszedłes?Może znalazłeś do tego jakąs solucje?:)
Aschman [ Death Magick For Adepts ]
No nic zrobie 3 podejście do tej gry(właśnie instaluje:) Czytałem recenzje graczy na wp i gra chyba jest do przejścia.
Bodziu [ Lord Ironfist ]
Mac --> No w koncu - jest ta strona official ;D NO i jest milo zobaczyc w ekipie develperow Ziomka Polaka ;DDD
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Baltazar --> hmm... jesli traktowac nieliniowosc jako mozliwosc wyboru, w ktore miejsce chcesz sie udac najpierw i od czego zaczac (jak i kontynuowac) wykonywanie zadan z _glownego_ nurtu fabularnego to - z tych tytulow, ktore wymieniles to fallout nie jest stricte nieliniowy, od poczatku do konca... miasta na mapce zdobywasz w jakiejs tam kolejnosci, gothic - nieliniowy tylko na poczatku, BG nieliniowe, bo ja wiem, w koncu nowe obszary zdobywa sie w kolejnych rozdzialach gry :// Morro - ze szwedania sie po swiecie tak naprawde nic nie wynika dla glownego watku gry. Co do Tormenta to nie bede sie wypowiadal bo za malo w niego gralem, niestety. Oczywiscie jesli potraktujemy nieliniowosc jako wybor miedzy dobrem a zlem to U9 wielkiego pola do popisu nam nie da. Ale tak naprawde mozna pomarzyc o grze cRPG w ktorej bedzie mozna powiedziec - mam wszystkich w d**** teraz bede gwalcil, rabowal i palil - a gre i tak uda mi sie skonczyc? Btw. pozniej w U9 nie bedziesz prowadzony za reke. A jesli przeszkadza Ci tutorialowy poczatek - zagraj w U8, tam nikt za raczke nie prowadzi a gra jest wymagajaca.
ps. nadal jestem zdania, ze u9 jest zdecydowanie nieliniowe :)
Adamus [ Gladiator ]
Sorry, ale kilka postów w starym wątku *PO TYM JAK NOWY ZOSTAŁ ZAŁOZONY) i "dziwna" ;-))) numeracja wprowadzona przez Mac'a (a właściwie powrót do korzeni :-D mnie zmyliły i założyłem jeszcze jeden 130 wątek.
Ale chciałem napisać, że coraz bardziej mi sie podoba najnowszy dodatek do NWN HoU, naprawdę jest niezły.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-02-09 10:03:35]
Mac [ Sentinel of VARN ]
Adamus --> Nic nie poradzę, że mam fioła na punkcie numeracji rzymskiejl;-)
Mam natomiast problem z World of Xeen. Otóż nie mogę pozbyć się duchów z miasta Winterkill. Jedna z kul powiedziała mi, że trzeba 2 razy walnąc w każdy gong, a ja juz obleciałem wszystkie gongi z x razy i duchy dalej łażą po mieście;(
Aschman [ Death Magick For Adepts ]
Luke- ->Co do nielinowości i bycia dobrym lub złym to raczej w bg tylko ale i tak to nic później nie wnosi procz cen i NPC:) A w morku też można być złym ale na swój sposób:) np.zadania dla Morang Tong wykonywanie wyroków,a są niektórzy tacy co nawet w każdej możliwej sytuacji polują na członków Telvani:)
Stygius [ Junior ]
Might and Magic Tribute
Cześć .Pracuję jako grafik 3d w tym projekcie. Skoro ubisoft przejęło serię might and magic i nie zapowiada to nic dobrego dla tej serii Dlatego też kilku ludzi postanowiło zrobić grę w świecie might and magic. Wiadomo że ubisoft robi kontynuację heroes of might and magic ,ale ze wstępnych rysunków wynika że postacie bardziej przypominają mangę niż wcześniejsze homm ,co do serii m&m narazie nic nie słychać ,a pewnie i ta nie będzie przypominać poprzednich gier :(.Wracając do Migh and Magic Tribute -gra będzie chodzić na engine blitz3d(directx7 ale niedługo też opengl i dx9 więc może shadery i inne bajery).Budynki, labirynty w pełni 3d co do potworów i npc -na razie 2d jak w m&m 6-8 (może później zmienimy zdanie na 3d)Engine będzie bardziej zaawansowany niż w mm6-8.Efekty pogodowe jak deszcz, śnieg (cząsteczki),noc ,dzień. Pływanie pod wodą -więc też lokacje pod wodą. Czary w grze podobne jak w poprzednich częściach z pewnymi zmianami. Rasy -Elf , genie,troll,human,vampire,ogre.5 postaci na starcie plus 2 npc jak w mm7.
Profesje startowe to Explorer (coś jak bardzo początkujący wojownik) , Student (początkujący mag).
Pierwszy poziom promocji to zamiana Explorera w Warrior lub Agent lub Adventurer ,zamiana Student w Scholar lub Acolyte lub
Apprentice
Drugi poziom promocji to
Warrior w knight lub ranger
Agent w assasin lub thief
Adventurer w monk lub bard
Scholar w druid lub runemaster
Acolyte w cleric lub saint
Apprentice w Sorcerer lub necromancer
Kręgi magii to ognia, wody, ziemi, powietrza, ducha, umysłu, ciała ,światła ,ciemności, szara(tylko tutaj największa róznica).
Co do umiejętności np cleric lub saint -czym to się różni.
Cleric może być Grandmasterem(arcymistrzem w magii ducha ,ciała, umysłu ale nie zna magii światła
Saint za to jest tylko mistrzem w magii ducha ,ciała, umysłu i arcymistrzem magii światła
Grę można zacząć na wybranym poziomie trudności (2-3 opcje).
Planujemy gry w tavernie (tak jak acromage) -pewnie też jakaś karcianka i może też 1-2 inne
Co do fabuły
Akcja dzieje się 81 lat przed tym co wydarzyło się w mm6. Kościoły Słońca i Księżyca są u szczytu swej potęgi.
Nadeszły trudne czasy dla mędrców z Serenity mieszkających w górach pomiędzy Karigor and Jadame.
Ich prorok i przywódca porzucił zgromadzenie i zaczął rozpowiadać o nachodzącej apokalipsie którą sprowadzą siły ciemności.
Świat przed zagładą ma uchronić sam Cetch -wielki Stwórca. Prorok zaczął gromadzić wiernych z kościołów Słońca i Księżyca aby przygotować się na wielką ofiarę i wspomóc Cetha.
Całe zgromadzenie mędrców nie potrafi powiedzieć czy ich prorok oszalał czy też może przepowiada ponurą przyszłość.Aby się tego dowiedzieć mędrcy postanowili odnaleźć rozproszone fragmenty księgi Cetha. W tym celu zwołali zgromadzenie Kleryków i Nekromantów ale okazało się że chcą oni wykorzystać nadchodzący chaos aby umocnić swoje pozycje i zyskać władzę nad światem. Mędrcom nie pozostało nic innego jak szukać pomocy u zwykłych podróżników .Tutaj rozpoczyna się twoja podróż podczas której będziesz wspomagany przez Mędrców z Serenity a także przez prawie zapomniany kościół -Gwiazd -trzecią organizację prawie zniszczoną przez wyznawców Słońca i Księżyca. Twoim celem jest odnalezienie Księgi Cetha i poznanie prawdy o przyszłości.
Tyle o fabule .
Co do postępów w robieniu gry mamy prawie wszystkie grafiki broni ,składników alchemicznych i przedmiotów z plecaka.Także dużo modeli budynków. Z mapami jest gorzej bo nie mamy odpowiedniego narzędzia do sprawnej edycji highmap(edytor jest w trakcie programowania)
W trakcie edycji jest też kilka labiryntów .Cóż przez 6 miesięcy nie zaszliśmy bardzo daleko - ciągle potrzeba nam sprawnych grafików 3d/2d -w większości sam robię grafikę 2d/3d (jest kilku grafików w zespole ,ale nie są oni bardzo aktywni).Jeśli są jacyś chętni do pomocy lub też przyglądaniu się postępom prac to zapraszam.
https://www.mmt.34sp.com/news.shtml
Ps do postu dołączyłem rysunek z przykładowymi przedmiotami z gry -tarczą i mieczem
Mac [ Sentinel of VARN ]
Stygius --> Witam:) Dobrze wiedzieć że mamy "swojego" w ekipie twórców MMT ;-) Śledzę postępy tego projektu od samego początku i musze powiedzieć, że jestem po prostu zachwycony poziomem tego co do tej pory nam pokazaliście:) Jeśli chodzi o grafike, to dla mnie zawsze w pełni satysfakcjonująca była ta z MM6 - przejrzysta i barwna, zaś potwory w 2D są imo najlepszym rozwiązaniem, ponieważ ich wygląd jest bardziej szczegółowy i nie tak kanciasty jak w 3D (co mogliśmy zaobserwować w MM9).
Mam natomiast pytanie odnośnie portretów członków drużyny.. Czy będą to portrety w pełni animowane, jak w MM7-9, czy też podobne do tych z MM6?
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Mac --> przepisze Ci cos :)
"by wykonac misje nalezy zlikwidowac wszystkie duchy i uderzyc w samotny gong. Teraz mozesz wrocic do Burmistrza. Niestety okaze sie, ze wprowadzily sie nowe duchy - cala robote trzeba powtarzac i to az dwukrotnie"
SS #11 3/94
:)
Stygius [ Junior ]
Portrety będą w pełni animowane
Soldamn [ krówka!! z wymionami ]
stygius-----> dzięki że opowiedziałeś na moją prośbe. musisałem sie troche naszukać twojego maila ale było warto
Bodziu [ Lord Ironfist ]
Stygius --> AAAA ! To Ciebie wypatrzylem na linku o deveoperach ;DDD Welcome to the club !!!! Co prawda nie mam czasu na nic ale wspieram Cie duchowo ;DDD
kiowas [ Legend ]
Gdzie znalezc jajo raptora (i jak ono wyglada zebym wiedzial czego szukac)?
Podobno ma byc gdzies pomiedzy mlynem a domkiem cyganow, jednak nie moge go znalezc. Jest jakos ukryte czy co (spirit touch go nie wykrywa)?
JackSmith [ ]
Stygius --> czekam (czekamy) z niecierpliwością !!!!!!!! wystarczyła tylko ta wzmianka i ten screen - a już nie mogę się doczekać efektów tychże prac - a gościem https://www.mmt.34sp.com będę częstym.... ehhhhh...... 10000% poparcia / wsparcia ......
kiowas [ Legend ]
Ludziska !!!
Nikt tu juz nie zaglada??
Zebym z osmej strony musial podnosic watek....eh.........
No wiec czekam na porady :)
JRK [ Generaďż˝ ]
Ja niby zaglądam, ale nadal zdradziecko gram w nie-FPP-y ;) No i mam ten wątek przyczepiony na górze i nie muszę grzebać ileś tam stron wstecz ;)
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Heh, tez mam przyczepiony watek do gory... A ze swoja postepujaca skleroza nie pamietam prawie nic z W&W :( Btw. pogrywam w Fan Misje do Thiefa na starym zlomie, bo mialem "maly" wypadek z plyta + prockiem i teraz czekam na decyzje czy wymienia mi procesor czy nie... ;)
Adamus [ Gladiator ]
Kiowas --> Biorąc pod uwagę, że dziennie na forum dochodzi koło 10000 nowych wpisów i powstaje nawet kilkaset nowych wątków, to ósma strona nie jest az tak tragiczna ;-D.
Natomiast co do W&W, to co prawde przeszedłem ja dwa razy, ale to było ponad trzy lata temu i tez mało co z tego pamiętam.
Bodziu [ Lord Ironfist ]
No to ja Wam sie pochwale zmiana sprzetu, w koncu zadnych zwisow czy tez oznak niestabilnosci ;))
A mam P4 - 2,8Mhz HT Ram 2x512MB HyperX (400MHz) pracujace w 800MHz oraz plyte Asus P4P800 :))
To by bylo tyle na zmianach ;DDD Mysle ze mam spokoj na jakis rok, jako ze Prescotty nie za bardzo pochlebne opinie na forach uzyskuja ;))
JRK [ Generaďż˝ ]
I za to kochamy rpg-i :)
Bodziu [ Lord Ironfist ]
JRK -- > Rotfl ! he he ! Tak 3-mac !
Mastyl [ Legend ]
JRK - hehe, no tak... sprawdza sie tu stare ludowe porzekadło "za mundurem panny sznurem".
JackSmith [ ]
czy ja dobrze widziałem, czy w demku MMT jest chatka nieśmiertelnego "maclauda" (czy jak to się tam pisze) ;-)))))))) wreszcie znalazłem chwilkę czasu i odpaliłem owo demko - i ....... nie ma to jak podwodny spacer na tajemniczą wyspę i z powrotem, o poranku ;-)))))))
fajne fajne ....
kiowas [ Legend ]
Zapodajcie jakies strony z poradnikami do WW bo ni cholery nie moge znalezc tego jajka, a bez tego nie moge posunac sie naprzod w grze.
muhabor [ Konsul ]
po angielsku
Piotrek [ Generaďż˝ ]
Kiowas, jajko raptora można znaleźć po wyjściu z 3 miasta (jeśli wyszedłeś już z Dragon Caves czy jak tam się nazywają te jaskinie, to mozesz dostać się do 3 miasta i z niego masz dostęp do kolejnej, trzeciej już mapy. I tam można spotkać raptory, przy których po zabiciu można znależć jajka... :P)
i.
kiowas [ Legend ]
Piotrek ---> zarujesz czy jak?? To ja mam teraz wypelniac wszelkie questy zwiazane z drugim miastem, przechodzic wszelkie lochy i dopiero po dotarciu do trzeciego miasta moge znalezc raptora?? Jakas totalna glupota. Poza tym we wszelkich solucjach bylo napisane, ze mozna jajko znalezc gdzies przy rzece niedaleko valei. Dziwne to wszystko....
Piotrek [ Generaďż˝ ]
Kiowas --> Nie żartuję. Nie przypominam sobie, abym znalazł jajko gdzieś na mapie między pierwszym, a drugim miastem. Zresztą Adamus w swojej solucji na Gry-Online również wspominał o tym, że jajko można zdobyć dopiero pod koniec gry... Rzeczywiście wydaje się to bez sensu... i.
kiowas [ Legend ]
Ha! Udalo mi sie w koncu awansowac na rangera. Raptora znalazlem zupelnie przypadkiem, faktycznie walesal sie nad rzeka, ale w zadnym ze wskazanych miejsc (po lewej stronie rzeki i miedzy wioska a cyganami).
Teraz moge juz bez przeszkod eksplorowac dalsze czesci gry.
WW rzadzi ! :)))
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Dlaczego nie jestem czechem?? Maja lepiej niz my w Polsce chyba juz pod kazdym wzgledem... nawet gry dolaczane do gazet maja lepsze... Buuuuuuuuuu ;(((
JA TEZ CHCE ARX FATALIS!!
Piotrek [ Generaďż˝ ]
Kiowas --> O, czyli raptora można było spotkać już na pierwszej mapie? Czyli jednak autorzy nie przesadzili z tym awansem na rangera :)
Luke --> a u nas Ars Fatalis to zdaje się, że w ogóle nie wyszło...? :(
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Piotrek --> ano nie zdaje Ci sie ;(
Baltazar [ Howl from Beyond ]
_Luke_ --> po W&W myślę możemy się spodziewać wydania Arxa w "jakimś" piśmie. W sumie to optymistyczne - krajowi wydawcy gazet, nadrabiają niedpatrzenia dystrybutorów gier.
Piotrek [ Generaďż˝ ]
Hm, Arx Fatalis mogłoby wyjść w którymś z pism komputerowych. Pewnie wielu graczy ucieszyłoby się z oryginalnej wersji (fakt, w piśmie, ale jednak oryginał...), a i cena byłaby niewysoka.i.
kiowas [ Legend ]
Jak i gdzie mozna nabyc umiejetnosc Second Weapon?
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-02-15 17:28:57]
Piotrek [ Generaďż˝ ]
Zdaje się, że jest to zależne od poziomu gildii wojowników i samurajów (i może złodziei). Jeśli masz odpowiedni poziom w gildii, czyli wykonałes odpowiednią ilość questów, to masz możliwość wytrenowania pierwszego poziomu second weapon. Wczesniej jednak chyba trzeba wytrenować umiejętność Double Strike (w gildiach). i.
kiowas [ Legend ]
Piotrek ---> dzieki. A gdzie mozna znalezc demona Haleabusa po odprawieniu rytualu z maska? Jesli w pokoju z basenem tuz przy wejsciu to jak otworzyc dwoje drzwi skoro nie mam master key (po raz kolejny gdzies mi sie zapodziewa jeden z kluczy - czyzby jakis bug?).
Piotrek [ Generaďż˝ ]
Demon jest w takim duzym pokoju, w takiej jakby sali własnie gdzieś przy wejściu. Można do niego trafić jeszcze przed odprawieniem rytuału, ale nie odnosi on wtedy żadnych obrażeń podczas walki.
Hm, nie przypominam sobie, abym miał jakikolwiek problem z otwarciem drzwi, w ogóle nie przypominam sobie, aby potrzebny tam był jakiś klucz :/
i.
kiowas [ Legend ]
A nie przypomnisz sobie gdzie dokladnie? Pozostalo mi juz tylko zabicie go, ale nie moge go znalezc. Jedyne nieotwarte drzwi to wlasnie te dwa przy wejsciu (w sumie byly trzy, jedne otworzylem master key, byla w srodku skrzynia, potem jak zwykle klucz sie gdzies zapodzial).
A czy w ogole do tego pomieszczenia z nim trzeba bylo zjezdzac ta pierwsza winda (to moze ci cos przypomniec)?
Piotrek [ Generaďż˝ ]
Do demona na 100% dostajesz się przez jedne z drzwi przy wejściu, tam gdzie jest ten taki mały basen. Zupełnie nie pamiętam jednak jak to było z kluczem... A to znikanie kluczy to rzeczywiście coś dziwnego - master key pozostał w moim ekwipunku do momentu aż sam go wywaliłem (wtedy leżał sobie na mapie i nie znikał :/). Spróbuj ściągnać patcha do gry - podobno rozwiązuje on część problemów, być może i ten z kluczami. i.
kiowas [ Legend ]
Tak wlasnie myslalem :(
Juz na poszukiwania snake key (znalazlem to badziewie kolo wejscia do boogre'ow !!!) uplynelo mi pare dni. jak jeszcze teraz bede musial przetrzasnac cala mape w poszukiwaniu kolejnego klucza to sie lekko wkur...
Nie wiesz skad moge sciagnac tego patcha?
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Pewnie stad, dodaj ja do ulubionych...
Piotrek [ Generaďż˝ ]
https://www.volberding.com/WHints/ftplinks.htm
tę stronę wczesniej ktoś już podawał, jest na niej wiele informacji o grze, m.in. opisy przejścia z mapkami i screenami. a z tym snake key to po prostu porażka...
i.
kiowas [ Legend ]
Cholera jasna, od jutra znow zaczynam tracic czas na poszukiwania klucza - a ie mam pojecia gdzie go tym razem moge znalezc :(
Zaczyna mnie to juz wkurzac - raz by wystarczylo, ale dwa razy to juz przegiecie. Ze tez mniej znaczace przedmioty nie gina zamiast tych waznych :(((
Mac [ Sentinel of VARN ]
Pojawiło się demo Sacred:)
.kNOT [ Progresor ]
Dziwne to demo... Niby spore, ale jakieś takie... zbyt łatwe. Jedynie minotaury potrafią poważnie zagrozić, a do tego na każdym kroku walają się (często niezłe) przedmioty... I grafika trochę niedopracowana, szczególnie gdy się po górach jeździ konno... Kilka zadań, jeden czarodziej, jeden kowal, nawet zginąć na dobre nie można... Dwójka zapewne będzie niezła ;-)
Mastyl [ Legend ]
Sacred to bylo dla mnie "numer raz" na liscie most wanted, wiec juz sciagnalem dawno i zagralem. I w sumie jest ok, cos szwankuje interefjs, ale bardzo poztywne wrazenia z grafiki ( Ładna! ). Acha, mam pytanie - czy barbarzyncą w demie da sie jezdzic na koniu? Jest stajnia, ale nie umiem uzyc konia... klikam i nic, mam info ze riding 0/1 czy cos takiego...
Ale szykuje sie calkiem niezly Diabloklon. Bedzie w co pograc, licze bardzo na multi z jakims ladderem, albo chociaz persistent char serwerami...
.kNOT [ Progresor ]
Mastyl - > Da się (pisałem zresztą o tym post wcześniej ;-) Spróbuj najpierw zaliczyć główne zadanie i pogadaj z rycerzem. Pozwoli Ci kupić konia i chyba dopiero wtedy...
BTW, w niemieckiej wersji coś się konna jazda psuła, a w angielskiej już nie, ale dla równowagi brakuje kilku drobiazgów i strasznie momentami mi się przycinało...
Pieron [ Konsul ]
Nie gralem w demo Sacred wiec mam pytanie - czy tak wyglada tam jazda na koniu jak na dolaczonym przez .knota obrazku? Jesli tak to chyba nie jest najlepiej.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-02-18 12:12:25]
.kNOT [ Progresor ]
Pieron -> Poprzedni screen pochodzi z niemieckiej wersji dema, gdzie co jakiś czas miałem problemy z jazdą konną. Ten jest z angielskiej, gdzie tego nie zaobserwowałem...
Pieron [ Konsul ]
.kNOT -> Przepraszam niby czytalem twojego posta z 12.00, ale jak widac bez zrozumienia - przeciez juz tam udzieliles odpowiedzi na moje pytanie. A co do tytulu to poczytalem o nim chwilke i zapowiada sie ciekawie - moze pozwoli mi to chociaz na chwile zapomniec o nieuruchamiajacych mi sie M&M 7 i 8 na windowsie XP.
Mastyl [ Legend ]
Ani, mi tez sie udalo... gra chodzi znosnie, wyglada slicznie - po pierwszych 2-3 godzinach grania przypomina Divine Divinity. Ciekawe sa pomysly walki konnej - dostepne sa ciosy specjalne , np. szarża. Gdyby troszeczke poprawili sterowanie postacia, ktore w kilku momentach bywa niewygodne, gralbym w to z wielka przyjemnoscia.
Bodziu [ Lord Ironfist ]
Tak sie zachwycacie Action RPG typu Sacred to moze popatrzycie sobie na pelna wersje gry CONAN, ktora wyglada naprawde super :)) Jutro ja potestuje, a dzis polecam popatrzec na screeny, co prawda z wersji na XBoxa ale na PC bedzie jeszcze ladniejsza ;D Link ponizej:
kiowas [ Legend ]
Bodziu ---> patrzac na screeny to grafika jest strasznie toporna,juz lepsz byla w Gothicu. I jesli tak ma wygladac Conan (chuderlawy wypierdek) to ja dziekuje.
Liroj [ Pretorianin ]
--->Pieron to trochedziwne bo u mnie M7 i M8 chodziło wyśmienicie na XP
Bodziu [ Lord Ironfist ]
kiowas --> Bez obrazy, ale kup sobie okulary ;DDDD A gdzie w G2 widziales EBM ??? Wiec nie mow ze grafika jest slaba, przede wszystkim te screeny sa z Xboxa wiec nie sa to rzuty typowo ekranowe na PC :))) Poczekajmy na PC wersje :))
Bodziu [ Lord Ironfist ]
Liroj --> MM8 zgadza sie chodzi ale MM7 niestety tylko w trybie software'wym :((
kiowas [ Legend ]
Bodziu ---> to mam dwie pary na raz nosic? :) Po pierwsze - grafika na zalaczonych screenach jest brzydka i tyle. Nawet -12 dioptrii tego nie zmieni. Po drugie, nie wiem co to EBM wiec musze sie zastanowic jak ci na to odpowiedziec :)
Pieron [ Konsul ]
Liroj, Bodziu -> No i tak to wlasnie jest z tymi Might & Magic na xp - jednym chodza innym nie. Z tego co poczytalem w necie wiele osob ma z nimi problemy, ale najsmieszniejsze jest to, ze nikt nie jest w stanie podac rozwiazania problemu. Ale przynajmniej moja ukochana 6 czesc smiga jak nalezy. :)
Mastyl [ Legend ]
hmm, kiowas, nie taki ten Conan chuderlawy :)
Mastyl [ Legend ]
Acha, ten Conan przypomina bardzo popularna w pewnych kregach siekanke "Severance". Jak zoabcze w ruchu to powiem wiecej, na razie Sacred to jedyne w co gram poza przeroznymi MMORPGAMI.
Bodziu [ Lord Ironfist ]
kiowas --> OK, ok, masz prawo myslec jak myslisz i Twoja opinia tez sie liczy, ale jesli moge ci cos zasugerowac to poczekaj az wyjdzie wersja na PC i wtedy po ewentualnym zobaczeniu wydaj opinie :)))
A EBM to nic innego jak Enviroment BumpMapping :))
Raf [ Pretorianin ]
Mastyl --> A tak z ciekawości, w jakie mmorpg'i pogrywasz?
Mastyl [ Legend ]
Raf: Ultima, Eternal Lands ( to amatorsaka produkcja, wiec grafika zalosna , ale sie rozwija ) i Everquest.
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Widzieliscie juz?
Raf [ Pretorianin ]
Mastyl --> A rozumiem, kiedyś sam się trochę Eternal Lands bawiłem, ale jakoś mi nie przypadło do gustu:( A obecnie testuję Lineage 2 (dostałem się do close bety:) i muszę powiedzieć, że gra jest całkiem przyjemna:)
_Luke_ --> Wow nareszcie! Kiedyś się strasznie na Anachronoxa napaliłem, ale nigdy nie było mi w to zagrać :( teraz na pewno nadrobię zaległości :)
kiowas [ Legend ]
Luke, Raf ---> ja mam tak samo - czekam juz od paru ladnych lat zeby moc zagrac w te swietna gre. Choc musze przyznac, ze teraz naszlo mnie pytanie - czy skoro gra bedzie dostepna w Polsce po tak niskiej cenie, jaka gazeta (najpredzej CDA) nie pokusi sie o jej wydanie?
Raf [ Pretorianin ]
kiowas --> Ale czy żadna gazeta nie zrobiłaby tego wcześniej. Jak dla mnie, większość graczy nic nie wie o tej grze (przynajmniej w Polsce), więc gazety nie będą ryzykować wydając coś takiego. Choć z drugiej strony, nigdy bym się nie spodziewał, że CDA wyda W&W, więc kto wie :)
_Luke_ [ Death Incarnate ]
kiowas --> ta gra zajmuje chyba 4 cd wiec jedyna gazeta jaka wchodzi tu w gre to CDA z Dvd, cena w tym przypadku 20zl w porownaniu do 30 nie wydaje mi sie jakas super rewelacja zwlaszcza, ze gra bedzie pewnie wydana w pudelku dvd, ktore szczegolnie lubie :)
kiowas [ Legend ]
Luke ---> bylem pewien, ze jest na dwoch cd. Ale skoro tak to faktycznie nie ma sensu czekac na wydanie gazetowe. W przyszlym tygodniu chyba odwiedze smierdzacy MM - moze uda mi sie to cacko dorwac.
Faolan [ BOHEMA ]
Anachronox jest na dwóch płytkach, ale z tego co pamiętam z grą są problemy pod WinXP są problemy z zapisywaniem gry, a jedyną radą był jakiś nieoficialny patch. A tak poza tym gra będzie warta każdej wydanej złotówki bo jest genialna.
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Faktycznie jest na 2 cd, zwracam honor. Co do patchy to znalazlem 1.01 i 1.02 unofficial 44 i 45 (na patches scrolls oczywiscie :))
Faolan [ BOHEMA ]
No właśnie te unofficiale poprawiały błędy w związku z WINXP, ale może dystrybutor się postarał i je zaimplementował?
Faolan [ BOHEMA ]
Jeszcze dwa pytanka:
JRK ---> Co to za jRPG, od którego zamieszczałem screeny i na czym to chodzi.
Mastyl ---> Grałeś w Planeshift, jakiegoś darmowego mmorpg?
Tak to, to wygląda --->
Mastyl [ Legend ]
Faolan, tak. Czekam na nowa wersje, i zagladam na strone.
A tak w ogole to jak rzesze ludzi czekam na World of Warcrcaft.
JRK [ Generaďż˝ ]
Spieszę z odpowiedzią- to Star Ocean: Another Story z Playstation. Super zabawa, ale oczywiście żeby w to pograć trzeba "trawić" jrpg. A do pieśnie pochwalnych nad Anachronoxem przyłączam się całym sercem- giera wymiata- nie dość że klimatyczna, to jeszcze tak przepełniona humorem, a przy tym wcale nie głupokowata ;)
JRK [ Generaďż˝ ]
No tak, rypło mi się, ale nic to, będzie okazja do jeszcze jednego pościka ;) Miało być:
Star Ocean: The Second Story :)
a na obrazeczku- jeden z głupkowatych przeciwników (inni to marchewki, przerośnięte króliki, czy baloniki)-.... kontroler do PSX! :)
Piotrek [ Generaďż˝ ]
O, Anachronox :) Pamiętam, że jakiś czas temu miałem problem z nabyciem tej gry... :)
Za to teraz ukaże się po tak atrakcyjnej cenie :)
Żeby jeszcze tylko była możliwość kupna Arx Fatalis, chociaż w jakimś piśmie...
i.
Faolan [ BOHEMA ]
Mastyl i JRk --> THX.
Co do Arx Fatalis ---> Gierka zapowiadała się na świetną zabawę i tak mniej więcej było, do czasu, gdy stwierdziłem, że nie dam rady jej zgryźć bez solucji. Po czym okazało się, że zgubiłem bardzo ważny przedmiot (bo nie wiedziałem, że jest ważny) i jej nie ukończyłem. Poza tym łatwo, właśnie przez takie gubienie przedmiotów się zaciąć na amen.
Baltazar [ Howl from Beyond ]
Faolan --> to, że gubiłeś przedmioty to raczej twoja wina, a nie gry, która IMO była całkiem udana. Cóż są prostsze erpegi...
kiowas [ Legend ]
Baltazar ---> jesli mozliwe jest w grze zgubienie lub wyrzucenie przez pomylke kluczowego przedmiotu dla rozgrywki zanim dowiesz sie o jego waznosci to IMO dowodzi to lekkomyslnosci tworcow gry - z powodu jednego drobnego kluczyka mozna sobie popsuc cala rozgrywke.
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Nie no... ludzie, szanujmy sie. Chcecie zeby cRPGi byly idioto-odporne? Zeby dany kluczyk/przedmiot byl przyklejony do inwentarza? Przeciez to bezsens. A moze jeszcze nad przedmiotem ma pojawiac sie "dymek" z ostrzezeniem - "nie wyrzucac"?
Baltazar [ Howl from Beyond ]
kiowas --> oczywiście, że w Arxie jest to możliwe. Podobnie jak w większosci innych gier cRPG. Bez urazy - ale to są gry adresowane do ludzi myślących.
kiowas [ Legend ]
Luke ---> faktycznie - a bardzo inteligentne jest ze strony autorow, gdy po zgubieniu jakiegos przedmiotu nie da sie przejsc dalej gry. Jesli nie potrafia stworzyc kilku sciezek rozwiazan to niech nie dopuszczaja do mozliwosci zaistnienia takiej sytuacji.
Dzieki temu np zupelnie odechcialo mi sie grac w WW bo przez to, ze jakis kretynski klucz samoistnie zniknal mi z ekwipunku (zreszta nie po raz pierwszy) musze albo obszukac dokladnie wszystkie mapy, albo zaczac gre od dalekiego sejwa.
Widac czasami tworcy potrafia przewyzszyc glupota graczy.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-02-21 14:31:55]
kiowas [ Legend ]
Baltazar ---> faktycznie - szczytem myslenia w grach jest gromadzenie wszelkich przedmiotow z nadzieja, ze moze sie kiedys przydadza.
_Luke_ [ Death Incarnate ]
kiowas --> z WW nie mialem _zadnych_ problemow. Klucze samoistnie tez mi nie znikaly, a patcha nawet nie instalowalem. Poza tym w calej masie innych cRPGow mozna zrobic cos glupiego na tyle, ze nie da sie ukonczyc gry. Czy to wina tworcow, ze nie wpadli na kazdy idiotyczny pomysl i nie zablokowali mozliwosci wykonania takiego "planu"?
W cRPGach gromadzi sie wszystkie przedmioty w nadzei, ze sie kiedys przydadza... zawsze tak bylo i nie wiem skad nagle cale zamieszanie.
kiowas [ Legend ]
Luke ---> mi niestety klucze zniknely juz dwukrotnie wiec gry juz mi sie nie chce konczyc (a szkoda bo jest swietna)
A to, ze cos stosowalo sie od zawsze nie znaczy, ze jest dobre (przynajmniej w MM mozna bylo zostawic w razie potrzeby przedmioty w skrzyniach, w WW nikt nie wpadl na ten blyskotliwy pomysl).
_Luke_ [ Death Incarnate ]
kiowas --> zawsze mozesz zostawic przedmioty na ziemi... cRPGi w ktorych znikaja po jakims czasie mozna policzyc na palcach jednej reki
Mastyl [ Legend ]
Orientuje sie ktos na kiedy dokladnie wyznaczono date premiery Sacred, w Niemczech, w cywilizowanym swiecie no i wreszcie kiedy to wyjdzie w Polsce, oraz kto to wyda?
Baltazar [ Howl from Beyond ]
kiowas --> mnie, podobnie jak _Lukowi_ też nic nie ginęło w W&W.
A co stuffu - przeciez to cała przyjemnośćw cRPG: znajdować, segregować, nosić i znajdować zastosowanie.
Z głupotą twórców można było spotkać się sporadycznie - są gry, w których wykonanie nieodpowiedniej czynności uniemożliwia ich późniejsze ukończenie. To rzeczywiście są dyskusyjne przypadki, ale na szczęscie nie ma ich wiele.
Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]
W MM zostawianie przedmiotów w skrzyniach cośkolwiek było ryzykowne, krainy się resetowały wraz z zawartością skrzyń. Niemniej zgubienie kluczowego przedmiotu było niemożliwe, nawet kiedy rozmyślnie go gubić bedzie do odzyskania u mędrca.
W cRPG trzeba myśleć, fakt, ale jest to obowiązek zarówno gracza jaki i producenta (tego ostatniego w znacznie większym stopniu). cRPG to nie zręcznościówka.
Co do WW to daaaawno temu grałem, i też przedmioty mi ginęły, ale miałem pirata, więc myślałem, że to dlatego.
Liroj [ Pretorianin ]
czy wiecie jakie to wkurzające nie wiedzieć jaki przedmiot potrzebny jest do dalszej gry już w wielu grach plecak ugina się od niepotrzebnych śmieci które bierzemy w nadziei że się nam przydadzą w niektórych grach jest inaczej bo taki np. item ma w nazwie przedmiot misji czy nie mogłoby tak byc wszędzie. a przy okazji właśnie ukończyłem W&W i nie załuje ani chwili czasu przy niej spędzonej chociaz nieraz była wkurwiająca
Baltazar [ Howl from Beyond ]
Zapraszam do kolejnej części: