Todd Rusell [ WOLVERINE ]
[Sonda] 3DS MAX 6 czy MAYA 5 ?
Który z programów do projektowania grafiki i obiektow 3D także do tworzenia/robienia efektów specjalnych w filmach
MAYA-spider-man,ice age,Final fantasy-gry...itd
3DS MAX-CMR 3,LOTR...itd
jest waszym zdaniem lepszy(pod wzgledem mozliwosci,latwosci obslugi-interfejs-)
3DS MAX= 3D Studio Max
_Luke_ [ Death Incarnate ]
Lotr byl robiony w mayi, przynajmniej film.
ZZar [ Konsul ]
Do filmów maya, do gier max. Todd-> Z LOTR 'em to faktycznie nie wiem czy używano przy jego produkcji maxa, ale maya napewno zobacz linka producenta Maya.
Monther [ Generaďż˝ ]
Wszyscy jesteśmy specami od 3D i pracowaliśmy przy filmach dla Hollywood. Więc nasze wypowiedzi będą super miarodajne.
ZZar [ Konsul ]
Ja tam nie jestem jeszcze specem ale dla mnie interfejs lepszy jest w maya.
yasiu [ Konsul ]
graficy i animatorzy z firmy jowood (np. alien nations 1 i 2) korzystaja z mayi jesli to kogos interesuje

legrooch [ Legend ]
Popieram ZZara. Maja konkretniejsza :)
.Jacek 99. [ Senator ]
Ja natomiast polecam Lightwave, chociazby wersje 7 - najnowsza.

Darfii [ spamer ]
wstydziłbys się porównywać Majkę do maxa.:) Poprostu Maya jest klasę wyższej jakości programem i potwierdzi ci to większość profesjonalistów. 3dsmax poprostu jest tańszy dlatego byc może troszkę więcej osób z niego kozysta.Pozatym popularnośc maxa w Polsce np. wzięła się sta iż większość z nas na początku lat 90 miała właśni Pc a jedyne co było znane do robienbia 3d to właśnie 3d studio i tak jakoś pozostało. Wiadomo: duzo osób uzywa=większy support, łatwiej o informację. Jeśłi jednak spojżymy np. na rynek amerykański 3d max jest za ają jeśli chodzi o support i rozpowszechnienie daleko w tyle.:)
Todd Rusell [ WOLVERINE ]
darfii, mzoe poprzesz czym swoj argument ?
dojek [ Pretorianin ]
tutaj masz poczytaj sobie,wedlug mnie koles sie przylozyl piszac tak obszerny artykul,problem w tym co bys chcial robic w tych programach,jak sie pobawic to nie ma znaczenia co wybierzesz bo i tak pewnie sie skonczy (nie mowie ze napewno) na przerobieniu kilku tutoriali z netu.Osobiscie ci polecam z tych dwoch Maye bo jest nowoczesniejszym programem(Matrixa 1 robili na nim nie wiem jak z 2 i 3 ale tez sadze ze na nim,wszystkie czesci Wladcy Pierscieni i jeszcze duzo by tu opisywac)Jak dojdziesz do tego ze bedziesz w stanie rozroznic walory programow do 3D to wtedy pewnie czeka cie przesiadka na Softimage xsi:)to tylko moje przemyslenie:)pozdro

KaGieBe [ !!! ]
raczej Maya ;]
Monther [ Generaďż˝ ]
Za artykułem, do którego link podał dojek...
Judging 3D Software by Art You've Seen Done With It. Never do this because in reality you're judging the artist's talent and not really the software.
I to jest chyba święta racja!

Karrde [ Pretorianin ]
Podpisuje się wszystkimi kończynami pod tym co zacytował Monther. Nawet najbardziej "wypasione" narzędzie (program) nie zrobi z Ciebie grafika. Dlatego też licytacje w stylu "a matrixa i wp zrobili w mayi, więc to jest lepsze/najlepsze" są dla mnie czystym kretyństwem. To nie programy tworzą grafikę, to ludzie ją tworzą.
Co do odpowiedzi na pytanie autora wątku - ściągnij sobie demo maxa i PLE mayi, pobaw się trochę, poznaj narzędzia, interfejs - i w końcu wybierz ten program, w którym lepiej się czujesz.
Zenedon [ Oi! Boots&Braces Oi! ]
W jednym i drugim można robić rzeczy dobre. To jest z maxa(render w czymś innym naturalnie) --->

Darfii [ spamer ]
Monther--->nie macie racji, a przynajmniej nie do końca:)
Tak się składa, że jestem profesjonalistą, tzn kończyłem wyższą szkołę plastyczną. Maiałem do czynienia i poznałem wiele mediów artystycznych: począwszy od prostego ołówka, węgla, wiele technik malarskich tych starych i nowych w tym malarstwo monumentalne po techniki komputerowe. I muszę Ci powiedzieć, że technologia zktórej uzywasz jest równie ważna jak talent!! Obraz namalowanymi kiepskimi farbami może i będzie ciekawy ale czas ostatecznie go zje i tę cała jego wspaniałość wyblaczy. Pozatym kofort uzywania dobrych narzędzi jest równie ważny. Ty masz się poświęcic tworzeniu a nie zastanawianiu jak jakis efekt uzyskać. W Maxsie możesz zrobić dokładnie to samo co w Mayi( potrzeba jednak rozszerzeń) jednak wysiłek jaki będziesz musiał włozyc w konfigurację programu itp będzie większy. Osobiście zatem ze szczerego serca polecam kozystać z lepszych narzędzi, nietylko jeśli chodzi o komfort pracy ale także o własne zdrowie;). Jak myślicie dlaczego studia filmowe w znacznej większości sięgaja po Maję?? pomimo tego że jest droższa i wogóle. Powiem wam dlaczego: bo oni muszą coś zrobić a nie zastanawiać się jak to zrobić.
pozdrówka.
Todd Rusell [ WOLVERINE ]
Karrde,mi niechodzilo jaki ja mam sobie wybrac program do grafiki 3D,ale chodzilo mi o zeby w tym watku wypowiedzialy sie osoby ktore maja jakies tam doswiadczenie w tych programach.
a ze lotr byl w tym czy spider-man w tym to mi lata. jak mial bym juz wybierac jakis programik to bym wybral ten ktory mi odpowiada a nie ze ten jest na topie,wiec musze go miec. to nie jest tak.
pozdrawiam.
Darfi,dobrze mowisz.w programach do robienia grafiki 3d liczysie pierw wydajnosc,mozliwosci a potem latwosc jego obslugi,a moze te 2 wartosci so sobie rowne?.
pozdrawiam

Darfii [ spamer ]
tak się składa, że Majke jako tako, znam Maxa również . Chciałbym jednak obalic jeszcze jeden mit a mianowicie, że Maya potrzebuje mocniejszego sprzetu-Nieprawda. W wielu wypadkach Maya lepiej odświeża obbraz niż Max. A przynajmniej u mnie pracuje się wyraźnie szybciej na Mayi(karta z pixel shaderami wskazana!!). Renderer (mental ray) jest lepiej zintegrowany niz w maxie, można spokojnie wykozystywac szadery mayowe, materiały itp, a nie tworzyć całość od podstaw lub natykać się na błędy w zgodności, jak w przypadku maxa. Jedyne czego nie liczy Mayowy Mental to futra i sierść, ale takie efekty można Fakeować:).Mitem już jest także to iż 3dstudio lepiej nadaje się do gier. Bzdura. Obecnie coraz więcej firm, kozysta z Maya. Poprostu gry są coraz bardziej skomplikowane a Maya wydaje się dawac większy supprot. Przykłady: Doom3 (tu akurat animacja, ale także elementy poziomów. Normalnie kozystano z Lightwave), Painkiller:D Tu pełny support dla Mayki: całe levele, modeling, oświetlenie, animacja. i wiele innych. (większość japońskich gier na PS2 np. kozysta z supportu Maya np Granturismo:).
Większy support w polsce masz dla maxa. Community jest naprawdę silne. Ja jednak tym się nie zraziłem. Ostatecznie nie żałuję , że przesiadłem się na Maye. Proponowałbym zainstalować sobie demka jednego i drugiego, poeksperymentować, przerobic parę tutoriali i zadecydować co ci bardziej leży:) Po videotutoriale zapieprzać na www.3dbuzz.com (naprawdę zajebiste tutki dla maya, maxa,itd). Musisz jednak sam zadecydować.