U-boot [ Karl Dönitz ]
Close Combat i okolice...# 72
Witam wszystkich na stronie fanów i maniaków serii gier taktycznych czasu rzeczywistego z pod znaku CLOSE COMBAT. Poznasz tutaj grupę ludzi o umysłach zmąconych wojną, weteranów z najróżniejszych frontów największej z wojen. W niezliczonych opowiadaniach i raportach z pierwszej linii, tak rzeczywistych iż poczujesz zapach spalonego prochu, odnajdziesz w sobie duszę żołnierza i kto wie...może ruszysz z kompanią wiernych przyjaciół na wspólny bój. Może myślisz sobie teraz "co wy wiecie o Bastogne, Normandii czy Stalingradzie?", a ja ci powiem że my tam kiedyś byliśmy...
oto link do części poprzedniej -->
U-boot [ Karl Dönitz ]
oto skład osobowy i mapka z troszeczkę już nieaktualnymi rozstawieniami
Pułk/Dywizja
394/99 DP. + 38/2 DP.- Juzio [email protected]
14 CG + 9/2 DP. - Yaca [email protected]
424/106 DP. + 120/30 DP. - Janko [email protected]
422 i 423/106 DP. + 23/2 DP. - Lim [email protected]
112/28 + 80 DP. - Juzio [email protected]
VII Eng. - Zurek16 [email protected]
110/28 + 84 DP. - Lipton [email protected]
109/28 DP. + 119/30 DP. - (Krwawy [email protected])
9 Dpanc.- Janko [email protected]
7 Dpanc. - Olivier [email protected]
501/101 DPD -
502/101 DPD - Ghost2 [email protected]
10 DPanc.- T_bone [email protected]
17/30 DP. + 29 Arm.Brig - T_Bone [email protected]
508/82 DPD - Lim [email protected]
504/82 DPD - Mackay [email protected]
505/82 DPD- Zurek16 [email protected]
506/101 DPD - Lipton [email protected]
26 DP. w Martlange- U-boot [email protected]
4 Dpanc w Clochimont- Ghost2 [email protected]
2 Dpanc w Marche- Ghost2 [email protected]

Krwawy [ Generaďż˝ ]
Z mala aktualizacja adresu :D
Pułk/Dywizja
394/99 DP. + 38/2 DP.- Juzio [email protected]
14 CG + 9/2 DP. - Yaca [email protected]
424/106 DP. + 120/30 DP. - Janko [email protected]
422 i 423/106 DP. + 23/2 DP. - Lim [email protected]
112/28 + 80 DP. - Juzio [email protected]
VII Eng. - Zurek16 [email protected]
110/28 + 84 DP. - Lipton [email protected]
109/28 DP. + 119/30 DP. - Krwawy [email protected][B/]
9 Dpanc.- Janko [email protected]
7 Dpanc. - Olivier [email protected]
501/101 DPD -
502/101 DPD - Ghost2 [email protected]
10 DPanc.- T_bone [email protected]
17/30 DP. + 29 Arm.Brig - T_Bone [email protected]
508/82 DPD - Lim [email protected]
504/82 DPD - Mackay [email protected]
505/82 DPD- Zurek16 [email protected]
506/101 DPD - Lipton [email protected]
26 DP. w Martlange- U-boot [email protected]
4 Dpanc w Clochimont- Ghost2 [email protected]
2 Dpanc w Marche- Ghost2 [email protected]
olivier [ unterfeldwebel ]
4 miesiące przygotowań zakrojonych na szeroką skalę, do bitwy jakiej jeszcze świat nie widział.. Pełni nadziei ruszyliśmy naprzód, rozgniatając kolejne umocnienia, pozycje obronne, kontrataki nieprzyjaciela. Z każdym kilometrem, z każdym metrem, niczym na rozrzanonym ognisku rozpalonym przez Stalina wypalały się wszystkie rezerwy i najlepsze dywizje armii niemieckiej.
olivier [ unterfeldwebel ]
Do celu jakim był Obojan zabrakło kilkunastu kilometrów, dalej droga do Kurska stałaby otworem. Sąsiednia 11. D.Panc. poniosła jednak ciężkie straty, idąca po lewej stronie 3 D.Panc. stanęła niemal całkowicie, większość panter dywizji stanęła na polach minowych, nasz batalion poniósł jednak stosunkowo niewielkie straty. W tym samym czasie bardziej na wschód pod Prochorowką w morderczym uścisku walczyły korpus Haussera i rosyjskie korpusy pancerne.
olivier [ unterfeldwebel ]
Mimo rozkazu odwrotu, po raz kolejny udało się odeprzeć radziecki atak i zepchnąć na pozycje wyjściowe. Podobno na północy i południu front się łamie całkowicie, wszystkie rezerwy stracone. Jeśli wyjdziemy z tego cało to będzie cud.

T_bone [ Generalleutnant ]
Pragne uprzedzić wszystkie pytania w stylu gdzie jest save i zameldować że czekamy na informacje w tej sparawie od Yacy :] (przewiduje więc że kampania ruszy w... poniedziałek ??)

Lim [ Senator ]
Janko ---> konwój w drodze , zawinie planowo w poniedziałek - chyba e ktoś statki potopi :)
olivier---> hymm... na jakich ustawueniach grasz kampanię ? może jakiś scernik ;)

koksboks [ Chor��y ]
Sieg heil
Panowie, czy oplaca sie instalowac Okinawe?
Ktos gral, ktos poleca, a moze odradza?
olivier [ unterfeldwebel ]
Lim. Realizm 100% i Veteran jak już tam gdzieś wyżej wspominałem zapomniałem włączyć hero, ale wtedy to bym chyba zajoba dostał zważywszy na to co się teraz dzieje.
"Jesień 1943. Pełen odwrót do Dniepru na całej długości frontu południowego. GD osłania odwrót robiąc za straż pożarną wysyłaną na najgorsze odcinki. Straty są horrendalne. Na tym polu zginął weteran frontu wschodniego kapitan Model."

olivier [ unterfeldwebel ]
"Luty 1944. Ciężkie walki odwrotowe na obszarze Rumunii. Rosjanie dysponują niezlicoznym ilościami najcieższego sprzętu od T34-56, KV85, Su122, po ciężkie potwory IS2. Nasi artylerzyści nie nadążają z ładowaniem 88ósemek, zaopatzrenie mizerne."
Przyznam się że na tym etapie musiałem kilka razy powtarzać bitwę, siła ognia cięzkich pojazdów wroga zdmuchuje wszystko jak leci, strata Tygrysa przy tej mizerii punktowej oznacza kompletną klęske.

Krwawy [ Generaďż˝ ]
koksboks--->małe urozmaicenie broni :D zwłaszcza po stronie skośnych. Ale inne klimaty i ciekawsza walka czasami na bambusowe pałeczki, czyni ze rozgrywki (zwłaszcza po stronie japońskiej) są ciekawe i wymagające "innych " rozwiązań. Polecam !!
Kłosiu [ Senator ]
Olivier --> mi sie jakos udalo w tej rumunii miec calkiem silne wojska, moze dlatego ze kompletnie przegralem poprzednia operacje :) Tak czy inaczej, Pantera, PzIVh i PaKi 75 i 88mm skutecznie przepedzily rosjan z pola :)
olivier [ unterfeldwebel ]
Pantera i PZIV powiadasz..panterę dopiero zakupiłem dzięki Manteuffelowi bo w tej Rumunii męczyłem się całe 10 rund za każdym razem spychając rosjan z drugiej mapy i od razu celowo wycofując się z pierwszej, do tego Stugi na tym etapie są bezużyteczne, działa AT wylatują w pizdu od moździerzy, Tygrys jeszcze jako tako bywa odporny ale efekty jego działa to śmiech (wogóle marnie to i dziwnie w tym modzie wygląda, zero realizmu może z wyjątkiem dział AA88 choć w sumie także).
"Lipiec 1944. Na zachodzie alianci wylądowali we Francji, we Włoszech posuwają coraz bardziej na północ, nawet pośród nas elitarnych żołnierzy nikt już raczej nie wierzy w zwycięstwo może z wyjątkiem nowych młodych żołnierzy ale oni nie żyją długo…ci starzy zaś już za dużo widzieli by mieć jakieś złudzenia."
"Tuż przed odejściem Mansteina ponownie doszły duże jednostki zaopatrzenia, podobno GD tworzy teraz korpus pancerny, wygląda to dumnie ale tylko z nazwy, sprzęt choć nowoczesny to jednak nowi żołnierze to jeszcze dzieci i nie mają wprawy w jego obsłudze."
olivier [ unterfeldwebel ]
"Po raz pierwszy od roku znowu kontratakujemy. Gen. Manteuffel zamierza odeprzeć Rosjan by ci jak najpóźniej dobrali się do tak nam potrzebnych roponośnych pól naftowych w Rumunii. Ofensywa rozwija się pomyślnie."
"Jedyny pełnowymiarowy weteran frontu wschodniego w kompanii Unterscharfuhrer Furstenberg na pierwszej linii".
olivier [ unterfeldwebel ]
"Pojedynek gigantów. Tiger vs Su152 mocno uszkodzony przez AA88 i panzerschrecka."

Yaca Killer [ **** ]
Witam po przerwie ... dość długiej.
Byłem na urlopie, i dopiero dziś podłączyłem się do sieci. Save dotarł, dzisiaj go rozegram i jutro puszczam go dalej.
Za opóźnienia serdecznie przepraszam.

Krwawy [ Generaďż˝ ]
Miałem zostawić sobie ten mod na „białe niedźwiedzie”, ale tak go reklamujecie…,nie wytrzymałem.
Powiem tylko „łoł”
Pozycje wyjściowe:
Krwawy [ Generaďż˝ ]
Na początku wszystko było w porządku, aby po chwili się zawalić.
Wyszło kontruderzenie ruskich w dwóch kierunkach.
Południowe legło zatrzymane przez ruskich, którzy stracili 2x BT7, ale hałasujący KV długo jeszcze blokował tę strone.
Północne nie dość ze się zatrzymało, to straciło spójnosc (zostało rozdarte głębokim klinem). Po ciężkich walkach i przerzuceniu części sił z odcinka południowego, udało się zatrzymać a następnie kompletnie rozbić atak wroga.
Krwawy [ Generaďż˝ ]
kilka scrinów :
Krwawy [ Generaďż˝ ]
Pomoc z południa:
Krwawy [ Generaďż˝ ]
W zbliżeniu:
Krwawy [ Generaďż˝ ]
ostateczna rozprawa z południem:

Krwawy [ Generaďż˝ ]
Druga mapka i plan ataku:
Krwawy [ Generaďż˝ ]
Plan ataku okazał się doskonały :D
Północna grupa Rosjan została okrążona i wybita do nogi.
Południowy atak przy wsparciu ciężkiego sprzętu, przetoczył się przez obronę Rosjan bezproblemowo, zajmując dogodna pozycje wyjściową do dalszego ataku.
Rosjanie widząc taki stan rzeczy ponownie opuścili teren walk, pozostawiając składy amunicji i ludność cywilna …wróć „partyzantów”, którzy zostali odpowiednio potraktowani.
Krwawy [ Generaďż˝ ]
A to obraz wdzięczności Filera za tak pięknie przeprowadzony atak na umocnione jednostki wroga!!!

janko [ Konsul ]
Ha, Krwawy, ciekawe jak sobie poradzisz na mapce z bunkrem... Ja gram teraz drugą kampanię (jestem juz pod Kremlem, nota bene, wczoraj zdarzyła mi się ciekawa historia, jak Olivierowi, rozumiecie, wyjeżdża taki samochodzik T70 więc spoko jadę na niego PzIV, dla pewności zatrzymuję i lu w niego 75 ppanc, z ok. 200 m; słysze brzęk pocisku o blachę, no cóz wytrzymał, ta cholerna krótka lufa, ale żeby 75mm hmmm, a ten samochodzik bum!!! w pancerz czołowy - on chyba miał krótkie działko 45mm, a ten mój bohaterski Pz wylatuje w powietrze!!!!! wojaki drą się "Wir hauen ab!!!!" Błe, he, he!!!!) no więc gram tę drugą kampanię bo pierwszą przegrałem - właśnie na trzeciej mapie ruscy mnie przegonili na drugą, a potem na pierwszą... to mi się chyba zdarzyło w cc pierwszy raz...

Krwawy [ Generaďż˝ ]
W drugim dniu wycielem wszech !! he he he !! Powiem wam mniodzio !!

Ghost2 [ Panzerjäger ]
"Mości Panowie, zdrada...!" Próbowałem rozejrzeć się w CC4 przez tych kilka swobodniejszych dni i podczas próby odpalenia gry wyskoczyło takie "coś"... Nie bardzo mam pojęcie, z czego taki komunikat może wynikać... Może któryś z Was wie i by mnie oświecił...?! Nie ruszałem nic w tym CC4, stąd takie zachowanie kompa wydaje się troche dziwne.

Krwawy [ Generaďż˝ ]
Aby uprzedzic jakiekolwiek dywagacje na temat poziomu trudnosci zamieszczam scrina.
Ale gra powala, ciekawy jestem co sie dzieje na planszach, na ktorych jest naprawde ciezko ??

Lim [ Senator ]
Ghost ---> spoko, znamy to - save z jednej wersji moda , innej od tego co masz na kompie .
zresztą niech się bone wypowie on jest specem od robienia....aaam od diagnozowania usterek w naszej kampanii :)
Janko ---> konwój w porcie ?

olivier [ unterfeldwebel ]
Krwawy. Ustawienia hardcorowe, patrzcie nawet realizm komputerowi zmniejszył hehe, chyba panterą to sobie nie pojeździsz...

Mackay [ Red Devil ]
Krwawy --->> prawdziwy hardcore zaczyna sie mniej/wiecej od Moskwy...przynajmniej tam na razie walcze
jak chcesz miec prawdziwy realizm to wylacz sobie ograniczenie czasu (zacznie sie partyzantka po lasach szerzyc, w przeciwnym razie zawsze mozesz liczyc na to ze uda Ci sie wywinac ruskiej fali, chowajac sie gdzies tam za drzewem i czekajac na koniec bitwy ;)
z kolei TV mini series tak samo utrudnia rozgrywke jak wypacza tlo historyczne, ruski co prawda "always obeyed orders", ale panikowali czesto, nie uzywali technologii termowizyjnej wiec "fog of war" jak najbardziej powinno byc wlaczone :) zreszta jak kto lubi
ja dzis wynosilem sie ze swoimi sprzed Moskwy niczym brytole spod Dunkierki, doswiadczone zalogi czolgow, pod oslona piechoty wycofywaly sie za mape, pozniej piechota, pozniej dowodztwo, a na koncu maruderzy...trzeba dodac ze na polu bitwy zostaly dwa rozbite czolgi w ktorych lekko zmrozilo silniki i gesto zaslany dywan ruskich mundurow na sniegu + T34 +T26 (moim zdaniem najlepszy ruski czolg :PP - Pz III wystrzelalo w niego ok 30 nabojow zanim go w koncu przedziurawilo <lol>)
janko --->> te PziV z krotka 75'ka sa naprawde super cienkie, za to pancerz pozwala wytrzymac czasem nawet parenascie pociskow z T-34 (early version ;) - wiec pz IV na wabika, a PzIII od boku, ale i tak najlepszym rozwiazaniem jest uslanie calej linii obrony PAK'ami 50 - efekt murowany.
Na bunkrach przed Moskwa ustawilem ze wzgledu na oszczednosci punktowe samo dzialo w ostatnim bunkrze na poludniu - efekt, jeden zniszczony T-34 (z 200 metrow) + 29! ubitych ruskich...a zaloga...hyhy poddala sie :D Ale generalissimus Mackheim planuje juz wielka kontrofensywe :)) /o ile silniki znow nie pozamarzaja :/

Krwawy [ Generaďż˝ ]
Olivier---> powiem uczciwie, nie lubię i tak operować ciężkim sprzętem. A takie ustawienia mam zawsze jak gram z kompem :D Czasami potrafi utrzeć noska!! he he he !! A to boli i przywraca zdrowy rozsadek :D

Ghost2 [ Panzerjäger ]
T_bone! Lim twierdzi, że jesteś ekspert od usterek... :-D Rzeknij w takim razie, co się mogło stać. Czy konieczne jest reinstalowanie CC4 i wszystkich bebechów od VetModa BoB?
T_bone [ Generalleutnant ]
Ghost--> Wiem że nic nie robiłeś ale coś się jednak zrobiło ;) Reinstalacja powinna pomóc, znam ten bład więc chyba wiem co mówie...chyba :D No więc reinstaluj bo nie ma innego wyścia, Lipton też miał ostatnio ten bład.

Ghost2 [ Panzerjäger ]
OK, T_bone! Potrzebowałem potwierdzenia. VetmodBob 1.11 różnił się czymś specjalnym od wersji 1.10?
T_bone [ Generalleutnant ]
Ghost---> Nie ma czegoś takiego jak 1.10 o ile pamiętam....ale jeśli piszesz o 1.0 to tak, różni się wszystkim.
olivier [ unterfeldwebel ]
Jest wiosna 1945 roku, Sturbannfuhrer Bauer (dowódca kompanii po śmierci Sturbannfuhrera Oliviera) stracił rozum więc wyręcze go w relacji.
Na screnie ostatki ofensywy Manteuffla. Pantera uszkodzona, a Tygrys stracony; odkupienie tego ostatniego będzie miało poważne perturbacje w następnej bitwie kiedy to na piechotę już nam nie starczy zaopatrzenia. W tej zaś bitwie sytuacje uratują drużyny z pzschreckami (cudo że palce lizać!) niszcząc cztery supercięzkie SU152.

olivier [ unterfeldwebel ]
A ta bitwa tutaj była wprost niesamowita. 88 i Tygrys na spółkę wykosili cały sprzęt pancerny wroga, ruska piechota nie kwapiła się jednak do ataku siedząc bezpiecznie w lesie, do tego Pantera bez działa udała się wcześniej poza mapę (nawiasem mówiąc nie mam jej za co teraz naprawić więc chyba ją sprzedam i wymienię na piechotę bo to ostatnia kampania), najlepsze miało nadejść gdyż po dotkliwym spotkaniu z ruskimi saperami piechota stopniała do drużyny grenadierów, pzschrecka, 2osobowego plutonu dowódczego, oddziału moździerza, 1 MG i właśnie tygrysa którzy weszli do lasu od północy. Efekt jak na screnie (i znowu w głownej roli weteran frontu wschodniego od samego początku Scharfuhrer Frustenberg), mało tego ruskie walczyli do absolutnie ostatniego żołnierza!!!
janko [ Konsul ]
LIM - Liberty w porcie ale.... ech, dałem wyraz mojemu bólowi na GG;
Mackay - ha, ha, ha, Twój przepis na ruskie czołgi jest pyszny ale co złociutki zrobić, gdy na ustawieniu hero KAŻDY ruski czołg, włączywszy T70 i BT rozwala PzIV za pierwszym strzałem w czółeczko; a pocisk z T34 to pewnie wszedłby przodem a wyszedł tyłem. OK, pukawki 5cm są w porządku, radzą sobie z KW ale co mi z tego - ja atakuję a te działa nie jeżdżą... Tak czy inaczej, w tej pierwszej części moda mam zawsze czołg lub dwa, które skrzętnie chowam przed sowieckimi czołgami, za to piechota ruska naprawdę nie ma szans!!!

Ghost2 [ Panzerjäger ]
T_bone! Znowu masz rację (teleturniej, czy co... :-D). Chodziło mi o wersje 1.1 i 1.11. Rozumiem, że obowiązuje ta druga. Natomiast wiele komponentów do VetBoB-a ma na stronie, z której są do ściągnięcia, dopisek last updated i całkiem świeżą datę. Czy to ma jakieś znaczenie?
T_bone [ Generalleutnant ]
Ghost---> VetBoBa 1.11 nie można już ściągnąć, na stronie jest tylko i wyłącznie wersja 1.12 która jest nowsza od tej którą używamy więc wątpie żeby była kompatybilna w dół. Najważniejsze pliki decyduące o kompatybilności każdego moda to pliki w folderze Datas (głównie Base, nie są zbyt duże kilka kb) oraz plik BTD do map (też kilka btd)...to tak informacyjnie jakby trzeba było coś kombinować lub gdby się zdarzyło że czegoś nie masz.

Krwawy [ Generaďż˝ ]
I oto ostatnia plansza w pierwszej operacji.
Pozycja wyjściowa (na scrinie), ilość jednostek żałosna: jeden mareczek IV i pukaweczka 5 oraz mg42 i pionierzy wsparci 2 drużynami zwykłej szarej piechoty, a i jednostka Krwawego :D

Krwawy [ Generaďż˝ ]
Ponownie uderzenie poszło w kierunku południowym. I zostało zatrzymane. Mapka przedstawia ciąg dalszy działań jednostek, dnia następnego :D

Krwawy [ Generaďż˝ ]
Statystyka zakończonej operacji :D

Krwawy [ Generaďż˝ ]
Wdarło się przekłamanie: nie mg 42, ale mg 34.
Działanie te prawdopodobnie zostało spowodowane przez aktywnie działającego agenta J23. :D

Ghost2 [ Panzerjäger ]
T_bone! Jeszcze jedno pytanie - czy 1.11 to plugin? Jeśli - tak, to jest "uchwytny" z tego linku:
T_bone [ Generalleutnant ]
Ghost---> Nie jestem tam zarejestrowany więc nie widze hyhy zapewne jeśli jest to 1.11 plugin to jest to ver. 1.11 ściągnij i sprawdz czy działają sejwy :] Tak czy siak ściągaj, najwyżej coś ci prześle jak nie będzie działać...
olivier [ unterfeldwebel ]
Janko nie wydaje mi się żeby poziom trudności miał wpływ na odporność i przebijalność sprzętu bo to zupełnie inna bajka, jak się mylę to towarzysz Bone mnie poprawi.
Mackay [ Red Devil ]
poziom doswiadczenia zalogi moze zalezec od stopnia trudnosci
przebijalnosc pancerzy jest slisle okreslona i nie ma na nia wplywu, stopien trudnosci, ani wiatr, ani deszcze, ani rolnik na polu...
T_bone [ Generalleutnant ]
Mac---> Poziom doświadczenia załogi nie zależy od stopnia trudności, jest on przypisany do rodzaju drużyny (w tym tej w formie czołgu)...ale to dopiero czubek góry lodowej hihi długo by tłumaczyć co się z czym łączy w CC :)
olivier [ unterfeldwebel ]
No baa wszyscy grają w cc a o tej wiedzy tajemnej nikt nie ma pojęcia ino miszcz Bone...;)
"Wojna przegrana, rosjanie triumfują. Daremna ofiara tych co zginęli, pamieć o nich nigdy jednak nie zgaśnie."

Krwawy [ Generaďż˝ ]
Tak!! Droga ku Moskwie (jej pierwsza mapka) trwała 2 dni. Rosjanie zmobilizowali znaczne siły :d Ale nie przemyślane ustawienie jednostek przez Żukowa, zaowocowało dużymi stratami w ciężkim sprzęcie u Rosjan. Sytuacje uratowały jednostki piechoty, w szaleńczych atakach na moje siły. Zostałem zmuszony do zatrzymania się i podciągnięcia odwodów.
Krwawy [ Generaďż˝ ]
Pukaweczka (AT 5cm) i jej ofiary :D

Krwawy [ Generaďż˝ ]
Może troszeczkę statystyk:
Przed udaniem się na pola moskiewskie, byłem zaproszony do Berlina i oprócz błyskotek otrzymałem 1000h za Uralem :D

olivier [ unterfeldwebel ]
Ostatni salut i odznaczenia. Ten w środku to musi być Scharfuhrer Frustenberg z drużyny Grenadierów, na froncie od pierwszego dnia wojny z Rosją aż do końca walk w Prusach wschodnich, zaczynał jako szeregowy w znakomitej drużynie z której paru ludzi dociągnęło niemal do końca, w końcowych walkach zginęło jednak wielu weteranów. Osobiście zabił 8 ludzi, za wybitne dowodzenie w wielu kluczowych momentach został udekorowany między innymi krzyżem rycerskim i pomniejszymi odznaczeniami. Koniec wojny doczekał jako podoficer, przeżył wojnę i otworzył bar McDonald'a na Marien Platz w Monachium.
Krwawy [ Generaďż˝ ]
A oto sławna w Rzeszy "pukaweczka" w raz z całą obsadą.

olivier [ unterfeldwebel ]
Tak wygląda przebieg kampanii. Ustawienia veteran, realizm 100% i 100%, bez czasu i zajmowania VP. Przyznam się że kilka razy powtarzałem bitwy niestety...Mod jest świetny, komputer dysponuje potężną przewagą sprzętową i ilościową, na mapach z ograniczoną widocznością potrafi nieźle dopiec. Irytujące jest odzwierciedlenie przebijalności co niektórego sprzętu. U niemców rządzą absolutnie karabiny maszynowe i zgodnie z prawdą wspaniałe działa AA88mm (podatne na ataki możdzierzowe niestety). Tygrysy i Pantery są odzwierciedlone bardzo dobrze (jednak znów kłania się przebijalność działa tygrysa) wbrew temu co ktoś tu pisał, na bliski dystans T34 i nie tylko 85 rozpruwał Tygrysa bardzo często o czym wiele w literaturze można wyczytać. Mod godny polecenia nawet do walki z kompem.

Yaca Killer [ **** ]
Save nie działa
Wyskakuje mi błąd podobny do tego, co u Ghosta. Nie zmieniałem nic w konfiguracji CC IV od poprzedniej rozgrywki (nawet go nie uruchamiałem).
Kto namieszał ?!?

Juzio [ Generaďż˝ ]
Uuu to niedobrze bo ostatnio byl u mnie.
Jako ze na razie nie wiem gdzie tkwi blad to po powrocie z pracy do domu wysle save do Bone, niech go sprawdzi.
Ew rozegram jeszcze raz ( moze uratuje swoje czolgi :P ) lub zainstaluje jeszcze raz i zagram jeszcze raz.
Mam nadzieje ze Bone bedzie on-line na GG kolo 16 to ustalimy od razu na biezaco co i jak ( a moze nawet na TS sie jakis wbijemy )
Yaca Killer [ **** ]
Juzio --> ja tego sejwa wyślę, mam go przy sobie ... no problem

Juzio [ Generaďż˝ ]
Yaca--> ok, wyslij do Bone a ja po poludniu pogadam z nim co dalej .
U-boot [ Karl Dönitz ]
Yaca --> ten save zbyt długo u Ciebie leżał aż w końcu minęła jego data ważności - stąd całe zamieszanie !!

olivier [ unterfeldwebel ]
Panowie, panowie, ściągajcie to cudo. Za namową Bone ściągnąłem moda Kharkov 2.1 i po prostu wymiata. Nie wspominajac o świetnej grafice, dźwieku i animacjach to sprzęt działa tutaj dokładnie tak jak powinien, a jego różnorodność powala. Rozegrałem ledwo dwie bitwy ale już widze że nie ma tu walenia grochem o pancerz, jeśli pojazd jest przebijalny to zostanie zniszczony moze nie przy pierwszym strzale ale w miare szybko, w zależności od kalibru i długości lufy i wagi przeciwnego pojazdu zejście skończy się efektownym wybuchem lub tylko wybiciem załogi wewnątrz (w GD też to było tyle tylko Tiger waląc do SU152 rozwalał go jednym strzałem, a do Ruskiego shermana oddawał strzałów 15 nie powodując wybuchu ale metodyczne wybicie załogi...).MG piechoty nie robią już takiej masakry, co innego lekkie działka pojazdów np PzII. Wogóle wszędzie jakieś wybuchy, ogeiń moździerzowy, wspaniała animacja uderzenia pocisku o pancerz, soczyste walki piechoty, no po prostu GD wysiada.
olivier [ unterfeldwebel ]
Jedna bitwa i wiele zależności których w GD i CC3 szukać na próżno. Rosjanie jeszcze słabo wyszkoleni, do tego KV wyjątkowo powolne i z ograniczoną widocznością.

olivier [ unterfeldwebel ]
Feria wybuchów, serii, wymiany ognia i wspaniałego dźwięku odpowiednio wyważonego (hehe Vetmody do CC4).

Juzio [ Generaďż˝ ]
Oficjalnie informuje ze nasz drogi Cpt Yaca"Killer" obchodzi dzisiaj imieniny :)
Tak wiec zyczmy mu ciaglych dostaw amunicji, wsparcia artyleryjskiego i lotniczego oraz stosu medali :)
Oli - zapewne ten mod troche wazy wiec jak mozesz to podaj w przyblizeniu co trzeba sciagnac i skad, albo tez jak masz nagrywarke to wypal co potrzeba i przeslij poczta do wujka Juzia ;P
janko [ Konsul ]
Yaca - Wir wunschen dir alles gute!!!!!!!!!
Olivier - ale zaraz co to jest? Ja przecież grałem w Charków, i owszem nieźle było ale bez fajerwerków. To była jakaś wczesniejsza wersja bo nie była takiej strony startowej. Podaj nr wersji, bitte?
janko [ Konsul ]
Oli - czy to ta wersja, opisana na CSO jak ponizej?
Kharkov – The Last German Victory campaign starts with the German troops enter Kharkov, the second largest city in the Ukraine, which had changed hands several times in the battle between the Russians and the invading German forces, and ends in 1943 with the Russians re-take and keep the battle beaten city for the final time later that summer. Kharkov – The Last German Victory is based on TT’s vetmod v1.2 and Grossdeutschland with new uniforms, sounds and explosions. Play with hero setting, timer set to 9 min and 100% players realism rating, the campaign can be played 1 player and H2H with both German and Russian teams. Enjoy Iron Cross
Jeżeli tak to ją ściągnąłem ale nie instalowałem chyba, no na pewno, grałem w ver.1.1.
No to trzeba instalować!!!! Precz z GD!!!

T_bone [ Generalleutnant ]
Juzio, Yaca---> bosze znowu save nie działa...starzeje się już od tego :(
Olivier---> Dociągnij jeszcze łatke do v2.1 bo widze że masz niektóre ikony z moda Western Front (zakodowane w tym Kharkow) plik nazywa się jakoś Kharkov 2.1 Graphic fix :)
A swoją drogą mod nadzywczajny nie jest, artyleria jest wzięta z CC3 vetmoda, statystki z różnych modów np. RR, dzwięki są niespecjalne, poziom trudności jest trochę na poziomie GD :] Ogółnie dobrze ale bez wodotrysków ;) O ile moge zrouzumieć zachwyt Oliviera modem GD to trochę dziwi mnie nazywanie sprytnej hybrydy jaką jest Kharkov "cudem".
janko [ Konsul ]
Ano własnie, Bone, jak mówiłem grałem w v.1.1. i nie rzuciła mnie na kolana, pomyślałem więc po info od Oliviera, że 1.2. jest och, ach, ale skoro piszesz....
T_bone [ Generalleutnant ]
Yaca---> Ale ty CC z VetBoBem nie ruszaj z dysku :]

Yaca Killer [ **** ]
Dziekuję za życzenia ... widzę, że był przeciek z Frontline'u :D
Oli --> płytka doszła, ale nie miałem jeszcze czasu sprawdzić. Bardzo dziekuję.
Bone --> nawet mi to przez myśl nie przeszło :)
olivier [ unterfeldwebel ]
Mod nazywa się "Kharkov mod v2.1 by Iron Cross" pod linkiem jak niżej, waży 50 MB plus około..50 map.
Bone zauważyłeś że robisz się zrzędliwy?:] Pokaż mi lepszy produkt pod szyldem cc3 to chętnie przyznam ci racje , ja widząc Kharkov 2.1 swojego zachwytu nad GD teraz nie mogę zrozumieć..
Yaca raczył byś z łaski swojej chociaż powiedzieć czy GD doszedł i czy działa, pytam z ciekawości..
Juzio nie ma sprawy jak coś to się nagra i wyślę.

olivier [ unterfeldwebel ]
Kufa Yaca nie zauważyłem posta wyżej.

Yaca Killer [ **** ]
Oli --> patrz post wyżej :)
Wcześniej nie pisałem bo byłem przez tydzień odcięty od sieci.

Yaca Killer [ **** ]
:DDDDD
a ja się trochę pospieszyłem z ripostą
nie ma to jak nabić sobie posta :)

T_bone [ Generalleutnant ]
Olivier---> Ja się napewno nie robie zrzędliwy poprostu wiem co lubie :D Za to ty obniżyłeś znacznie swoje kryteria oceniania, żeby nie powiedzieć że cofasz się do ery AI ;) Żeby takie coś cudem nazywać ?? nie przesadzajmy twórca tego moda wydawał co tydzień nową wersję, i jeszcze zapomniał usunąć ikonek z western front z pośpiechu :)

olivier [ unterfeldwebel ]
No baa Cindy Crawford miała pieprzyk na ustach, ale potwornie brzydkie babsko:]
T_bone [ Generalleutnant ]
Dobra odkrylem że nie przeniosłem plików dzwiękowych Kharkova 2.1 hyhy miałem te z GD...co to zmienia a no dzwięki a co za tym idzie w pewnym stopniu odbiór moda (odgłosy z serii CM, Steel Panthers, CC1 ;)). Pod względem warstwy wizualnej, dzwiękowej, statystycznej nie można mu w sumie nic zarzucić...tylko ten poziom trudności, gram teraz rosjanami na hero. U Niemców jest trochę trudniej bo mają trochę gorsze czołgi i mniej liczną piechotę (ale za to jakie morale) a u Armi Czerwonej jest troszkę chyba za łatwo bo nieprzyjaciel jest nie tak liczny jak powinnien (biorąc pod uwagę brak intelignecji).
T_bone [ Generalleutnant ]
Można już ściągać mapy do moda CCV Stalingrad ;)
Sam mod przechodzi jakiś testy w związku z wywalaniem się kampanii, operacji czy coś takiego...

olivier [ unterfeldwebel ]
Zaskakujące Bonem że po tylu latach poziom trudności w walce z komputerem służy ci jako wyznacznik do oceny Close Combat. Chętnie pogram po sieci, moze nawet dociągniemy tą onlinową kampanie w ardenach.

olivier [ unterfeldwebel ]
Bone nie Bonem (bez urazy:).
T_bone [ Generalleutnant ]
Oli---> No oczywiście że służy, wystarczy spojrzeć na GD i jego poziom trudnośc który jest czymś w rodzaju "etapu" pomiędzy zwyłym AI a przyszłymi pojedynkiami z człowiekiem do Kharkova można było dodać plik Vet dla rosjan i byłoby po problemie. Zresztą Kharkov nie wydaje się zbyt odpowiedni do gry z człowiekiem (Drużyny rosjan są z GD), więc do czego on niby jest ;)
Save dalej nie działa na testowym scenariuszu który przesłał mi Juzio...nie wiem już kto co pokręcił i nie wiem zbytnio jak to odkręcić.
olivier [ unterfeldwebel ]
Dlaczego to niby nie nadaje się do gry z człowiekiem? Co do poziomu trudności w GD to jeśli ma się on opierać na jakichś kosmicznych parametrach przebijalności sprzętu to ja dziękuje, już wole rozłupywać ruskie czołgi jak leci, zresztą pierwsza faza Barabarossy którą gram jest póki co przekonywująca.
T_bone [ Generalleutnant ]
Buahha paranoja, poddaje wszystkie jednostki od początku tury i co ?? I przy bitwie yacy błąd ;D Koszmar, trop prowadzi do....Ghosta (ale on ma moje datasy, więc to nie on) ?? Heh nie nie wiem to może być każdy buahaha <wyciąga colta, słychać strzal> żadne dostępne datasy nie działają na tym sejwie...co bym nie zrobił jest bład <pluje krwią>
T_bone [ Generalleutnant ]
Oli---> Bo grasz Niemcami ;) Dobrze czepiam się, mod mi się podoba, przecież sam ci go poleciłem :DDD Ale dal mnie nie jest cudem, to określenie trzymam tylko dla modów dla CC5 jak GJS, Omaha czy Stalingrad które są cudownymi przełomami w historii CC hihihi

olivier [ unterfeldwebel ]
Ale mi od początku chodzi o to że to mod do CCIII czyli ulubionej częsci Mackaya, buuuu...chlip
T_bone [ Generalleutnant ]
Oli---> Myślałem że jego ulubiona to CC2 :D

olivier [ unterfeldwebel ]
No tak musiało do tego dojść... Dzielni grenadierzy Sturbannfuhrera Oliviera szturmują czołgi majora Boniakowskiego w Charkowie..

Mackay [ Red Devil ]
Olivier --->> moj miernik faszystowskiego podstepu wskazuje ze pragniesz spotkania na uklepanej ziemi ;)
no problemo - CC2/CC3/CC4/CC5 - Bone ma oczywiscie racje ze zasypiam z CC2 pod poduszka, do CC3 sie przywiazalem ze wzgledu na najlepszego multiplayera, w CC4 zagram chetnie ale nie w Vetmoda - granie H2H w Vetmod opiera sie na lepszym rozstawieniu jednostek imho...
Proponuj kiedy, praktycznie kazdy dzien po 22:30 mi pasuje :] moge hostowac, mam 512/128
no chyba ze nie chciales grac tylko miales co innego na mysli, to nawet jezeli to teraz juz nie masz wyjscia ;)

Krwawy [ Generaďż˝ ]
Oj jo joj!!! Utknąłem w pierwszym dniu drugiej mapki :(( .
Ruskie na ten przykład, zamiast się okopać i czekać spokojnie na „wymianę ołowiu” uderzyli, w dwóch kierunkach.
Północny odcinek odparł uderzenie.
Południowy ucierpiał najbardziej. Atak jednak zatrzymał przy dużych stratach. Tak zakończyliśmy ten „radosny dzień”.
Krwawy [ Generaďż˝ ]
Radosna przebieżka KV-ów i innego tałałajstwa na moje pozycje :D
Krwawy [ Generaďż˝ ]
I to, co mi pozostało ;((
A mam iść dalej, i nie ma, czym.
U-boot [ Karl Dönitz ]
Krwawy --> nie narzekaj, ciesz się, iż nad Tobą nie ma jakiegoś Hitlera, za tak przeprowadzone walki zająłby się Tobą, Twoją rodziną do piątego pokolenia wstecz :-DD
A tak, dasz przykład swoim męstwem na polu chwały i zmęczone jednostki pojdą za dowódzcą !! Jak w dym !!
Pozdrowionka
Krwawy [ Generaďż˝ ]
Drugi dzień działań:
Postanowiłem przeczekać chwilkę, podejrzewając, że ruskie uderza wcześniej. Tak się nie stało. Gdy ruszyło moje natarcie(przetrzebionymi siłami), na moje linie wyszło oskrzydlające kontruderzenie Żukowa. Udało mi się cofnąć wysunięte jednostki i dać odpór neplowi w lesie :D
Widocznie zabolało (zestawienie zamieszczam na 3 scrinie), bo Rusek cofnął się i poprosił o breko!!
Krwawy [ Generaďż˝ ]
Wylazły na mnie 4x KV, 2x BT7 i T34 i niemnożko piechoty.

Krwawy [ Generaďż˝ ]
Zestawienie po bitce.
Zaczynam obawiać się swojej następnej wizyty w kwaterze głównej :D

Ghost2 [ Panzerjäger ]
T_bone! Z czystego lenistwa pozwoliłem sobie na mały eksperyment z VetBoB-em. Zdjęłem wszystkie wgrane pluginy (4 szt.) i zainstalowałem ponownie samego VetBoB-a. Odpaliłem CC4 i... poszło! Ku memu sporemu zaskoczeniu! Jest spora szansa, że obejdzie się bez reinstalacji całego CC4, na co się zanosiło. Chodziły wszystkie kampanijne save-y, które mam u siebie na HD. Dzisiaj spróbuję jeszcze raz i jutro dam znać "co i jak".
Wszyscy chwalą ten "Kharkov...", więc coś musi być na rzeczy. Ja go sobie powolutku przenoszę, tzn. póki co te mapy, których jeszcze nie mam. Potem przyjdzie kolej na samego moda i będzie można grać!

T_bone [ Generalleutnant ]
Ghost---> A chodziła obecna bitwa yacy ??
Nie potrafie już chyba trafnie ocenić moda bez grania po sieci ;), Kharkov jest jednym z najlepszych modów do CC3 (Ale nie jestem pewny czy nie lepszy jest nowszy od Kharkova mod Korsun tego samego autora ;))
Gram rosjaniam, ich morale jest krytyczne, zbawienna jest obecność dowódcy (Morale T-34 po uszkodzeniu skoczyło z czarnego na żółte). Moi ludzie nie mają wyszkolenia ani doświadczenia, straszna zbieraninia....ale jaki klimat.
Walik na gruzach i nasz potwór "Za Rodlinu" który wpadł na coś co łatwo eksplodowało, do jego zniszczenia przyczynił się jednak Jpz 38(Marder III) ---->

Krwawy [ Generaďż˝ ]
Po przeanalizowaniu zaistniałej sytuacji na moim odcinku, stwierdzono, co następuje:
1.Jednostki dostaną po jednym dniu odpoczynku.
2.Odpoczynek odbędzie się w trakcie „skracania linii frontu”
3.Czekamy na wsparcie finansowo-sprzętowe od Adolfa.
Krwawy [ Generaďż˝ ]
Nie powiem, aby ta pomoc powaliła mnie na kolana ;(( z 28 na 93 przy tak dużych uzupełnieniach to śmiech!! Czyżby sytuacja na innych odcinkach była podobna??

Ghost2 [ Panzerjäger ]
T_bone! Jeśli to on miał walczyć w Longvilly przeciwko sporej gromadce niemieckich panzerów, to potwierdzam - ten save chodził(!). Muszę zaznaczyć, że nic nie zmieniałem, tzn. nic nie dodawałem w "datasach", ani też w "btd"-ach.
T_bone [ Generalleutnant ]
Ghost---> Nie, Dasburg.
olivier [ unterfeldwebel ]
Mackay. Zawsze i wszędzie. A godziny mi pasują.
Krwawy. Wyrzuć te pożeracze punktów PzIII i PzIV do śmieci i zainwestuj we 2 wspaniałe na tym etapie StugIIIB, no i bez dobrze ustawionej 88 też się nie obejdzie.
olivier [ unterfeldwebel ]
next: