GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Saga Baldur's Gate (BG I część 105, BG II część 88)

27.01.2004
21:10
smile
[1]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Saga Baldur's Gate (BG I część 105, BG II część 88)

Twoja Historia zaczyna się wśród tych rozległych sal pełnych wiedzy. Pod opieką mędrca Goriona upłynęło Ci bez mała dwadzieścia lat. Wychował Cię jak ojciec, karmiąc niezliczonymi opowieściami o bohaterach, potworach, kochankach, bitwach i tragediach. Jednej wszakże nigdy Ci nie opowiedział: historii dotyczącej twojego pochodzenia i dziedzictwa. Wiadomo Ci jedynie, że jesteś sierotą o nieznanej przeszłości...

....

Wszystko potoczyć się miało całkiem normalnie, lecz los spłatał ci figla. Nic nie zapowiadało tylu przygód - szczęśliwe dzieciństwo u boku Goriona, Imoen, Tethorila i innych mieszkańców wiecznie spokojnego Candlekeep. Gdybyś wiedział, gdybyś choć raz przeczytał listy adresowane do Goriona... Odwracasz wzrok i widzisz spojrzenia twych towarzyszy, których ufny wzrok przywraca ci spokój i koncentrację. Tak, poznałeś wielu i wielu jeszcze poznasz...

Oto poczatek nowej opowieści... Shadows of Amn......


...

Gawędzą i zabijają problemy :

- Aschman, lubi wino, wódkę i mroczne elfki...;))
- Attyla, wódz Hunów, dzielny przewodnik ku świetlanej przyszłości wątku
- mgr Aurelinus, strażnik moralności, znający tajniki tworzenia dodatków, jak i rzeczy z tym związanych
- Ayertienna, piękna elfia czarodziejka wabiąca mężczyzn do swej wieży, acz niezwykle pomocna i skora do dawania rad (zwłaszcza, gdy nie ma pojęcia, o czym mówi)
- BarD, rymiarz i prześmiewca - jak to bard, jest nieco nawiedzony (i dziwny) ale zawsze skory do śmiechu
- Belt, przewodniczący przyjacielskiego nam wątku o BG II, raczy mawiać; hehe i tak do mnie wtraficie!
- Bregan, The True Fu***ng Grim & Necro Not Mainstream ;) Obecnie na *emigracji*...
- Bullzeye_NEO, fan wywaru z rzepy, należy do NATF - Nadętych Amatorów Tupania Fenomalnego
- Carrignarone, zawsze dobrze poinformowany, prześciga często "starych wyjadaczy"
- Dwalin, mężny krasnolud, zakochany w swoim toporze, mieszkający na dalekiej północy
- Earina, znana w świecie zabójczyni ogrów-magów. Strzeżcie się!
- Gofer, stary jak świat (zgrzybiały), widocznie po praniu mózgu, bo wiele rzeczy zapomniał,założyciel wątku o BG
- Grjgori, podobnie jak Aurelinus, znawca IE; chcesz dobrać się do gry – on ci poradzi, jak to zrobić
- Hathor, pani Zapomnianej Wyspy na mroźnej północy, biegła w manipulacji materią świata BG, autorka Xięgi
- Hayabusa, Saki vazaki zarąbali mi mazaki-ot jego dewiza, bardzo rozmowny, a najbardziej ze sobą:)
- Ines, wiecznie pomykająca, szczęśliwa, wchodząca i wychodząca
- Krees, zmagający się z nieprawościami Wybrzeża Mieczy, zwyciezca w boju o Magiczny Glejt Rycerski
- M'Rek, mozolnie wykrywający wszelkie paradoksy na Wybrzeżu Mieczy
- Mr. Kalgan rzadko wpadający, ale jak już to hucznie i z okrzykiem: Dawać dodatek!!!
- Raistlinek, pelen magii i wiedzy, bajarz prosto z dalekiego Krynnu
- Regis, to takie niewiadomo co, czasem zapyta, czasem odpowie, nikt nie wie, jakie myśli ma na głowie
- n2n, ciężkokapujący, ale łopata i powtarzanie w kółko robi swoje
- Sakhar, zgłębiający tajniki aurelinusowego dodatku, władca Otchłani
- Valencis, chodząca encyklopedia świata BG, w quizie rzuć wyzwanie i wygraj - to dopiero zdanie!
- Zawisza Czarny, dawny Yossarian, ale dla alkoholu trza się poświęcać!
- Zed Nocear, twórca map i pięknych, stylowych ikonek
- Xelloss, tajemniczy mag o ogromnej sile, ciągle się o coś pyta, ciągle dostaje odpowiedź, ale i tak je zapomina
- @@@, znany też jako Kapucyn/Nostradamus powrócił i ma się dobrze..
- Bogas
- Edwin
- Eliash
- Korgan
- Lesaonar
- ~Łupieżca~Umysłów~
- Mastyl
- Minas Morgul
- Olo_M
- Tal_Rascha

Wejdź na szlak przygody, czekamy na Ciebie – uważaj, ogrzy mag ostrzy sobie na Ciebie zęby, hordy gibberlingów kryją się wśród drzew, martwi wstają z grobów, a syreny zwodzą wędrowców na manowce... Piękne wojowniczki przemierzają leśne ścieżki wespół z dzielnymi swymi towarzyszami, a bardowie snują swe pieśni...


UWAGA!

Wszystkim miłośnikom sagi BG polecamy NTotSC (Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy) - polski mod Aurelinusa do BG1 + OzWM (zawiera poprawioną wersję Dark Side of the Sword Coast autorstwa Team BG). NTotSC to 13 nowych lokacji (i 2 twierdze), 9 nowych NPC do przyłączenia, trzydzieści nowych questów, nowe potwory, bronie, czary...

NTotSC i patche do niego mozna pobrac na Zapomnianej Wyspie (www.isle.px.pl/download.htm). Dodatkowe patche sa na Niezapisanych Kronikach Wybrzeza Mieczy (https://strony.wp.pl/wp/zed_nocear)

Tajemnice Wybrzeża Mieczy do BG I i Nowy Świat do BG II to kolejne polskie mody - aktualnie w fazie produkcji. Lista modów do Sagi Baldur's Gate znajduje sie tutaj - https://www.isle.px.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=71


Link do poprzedniej części:

27.01.2004
21:49
[2]

Mirmil [ Konsul ]

To ja sobie pozwole. Moge?
Ok., ponieważ sam zadąłem mnóstwo pytań (a potem słyszałem że „to już było”) postanowiłem spróbować napisać to mikro FAQ. Ale wcześniej jedna uwaga:
Przed rozpoczęciem gry zainstaluj najnowszego patcha, często sprawdzaj czy nie ma nowszej wersji!

1. Skeezer lumpkin – Jeśli znika, lub zamienia się w Bifa Niedouczonego znak ze nie spatchowales gry. Zrób to natychmiast!
2. Jeśli wrogowie nie znikają po śmierci spróbuj potraktować ich czarem obszarowym (np. kula ognia)
3. Brak dźwięków u niektórych NPC nie jest błedem –po prostu nie mają włąsnych dźwięków i tyle (a szkoda)
4. Płaszcz skutecznego ukrycia –5% szansa na TRWAŁE szaleństwo jest sprawdzana co każdy load! Na dośc długim odcinku czasu rośnie prawi do pewności...
5. Za drogo? Kombinuj. Sklepikarz w Nashkell ma kiepska ochronę J
6. Dostałeś dziwne nowe czary? Ciesz się! Starsi Bogowie cię lubią! (mogą lubić troche mniej jeśli masz patcha)
7. Wekiere można pobłogosławić dopiero po skończeniu questu ze smokiem. Wpis w dzienniku jest dość mylący...
8. Tak, wściekłe wilki są dużo groźniejsze niż się wydaje. A wścieklizna to nie katar –za 5 minut nie przejdzie...

27.01.2004
21:50
[3]

Mirmil [ Konsul ]

Zaczynam marudzenie: Podarunku kniei nie moze uzywac Coucho. cough... no ten elfi lowca ;p Alez ja czepialski jestem... Na szaczescie nie mam rodzenstwa, a i ropzmanazac se nie mam zamairau w ajblizszym czasie...

27.01.2004
22:01
[4]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

No właśnie, czy czytając LotR nie wkurza cię, że ten mikrus nie przyłacza się do tego złego maga? W końcu ma pierścień i mógłby coś porządzić, to beznadziejne, że w książce nie przewidziano, że ja oczekiwałem, że główny bohater nie ma możliwości zostać szefem orków i rozpieprzyć całe to dobre towarzystwo od Łazika...?

Płaszcz? - to skandal, obywatelu - napisane jak byk: Może używać: Łowca - Cuchoinnneach jest dwuklasowcem...

27.01.2004
22:30
[5]

Mirmil [ Konsul ]

Po pierwsze bez Łozizmów! jak zobaczyłem tłumaczenie Łozińskiego (z czatownikem łazikiem) to miałem skojarznie z Wodnikiem Szuwarkiem.. Po drugie dark knieji to rekawice, imoglbym sie zalozyc (choc glwoy nie dam, mimo ze ponoc drobne upominki utrwalaja przyjazn) ze jesli cos jest dozwolone dla jednoklasowca to bedize i dla dwu... No ale jesli nie to bardzo przepraszam!

Co do Wladcy - coz, siegnalem po "ostatniego wladce pierscieni" Pierumkowa i mialem odwrotny punkt widzenia :)) A i sam Lotr tez wydaje mi sie miejscami cukierkowatry, choc to moja ukochana ksiazka. Ale to ksiazka -akcja sie dzieje na papieprze (nie liczac mojej wyobrazni) i mam na nia wplyw niewielki. A tu jest gra, gdzie moge isc roznymi drogami...przynajmniej w zalozeniu
Nie wiem czy znasz LEma -jeden z przodkow Ijona Tichego zajmowal sie zawodowym zmienianiem zakonczen , np napisal Hamleta z happy endem czy CZerwonego Kapturka z wilkiem zyjacym dlugo i szczesliwie (nie liczac niestrawnosci). Moze przydaloby sie wskrzesic ten zawod? :P ALe ja moge w przypadku ksiazki zmienic bieg wydarzen w swojej wyobrazni -w koncu to tam sie dzieje cala akcja. W przypadku gry -coz, akcja sie dzieje przed moimi oczami i mam (lub raczej moge) miec na nia wplyw. A jesli cos nie dizie po mojej mysli... Ten zabieg juz niespecjalnie dziala. W grze za malo miejsc na wyobraznie niestety - za dzuo zimnych kalkulacji -gdzie teraz i jak go zabic, za duzo lopatologicznego wkladania wszystkiego do glowy. No ale w koncu to tylko gra...
Brak mi w Baldurze tego co bylo chocby w Planescaie - postacie satu plaskie, jednobarwne... Zwlaszcza niestety te dobre. "Zlo jest zlem i sie z nim walczy, wiec dawaj ten miecz +5 i do atakuuuu!" Rąb Pal Gwałć i jeszcze zachowoj dobra reputacje...Po Planescapie naprawde dlugoi siedzialem i mslalem o losie Bezimiennego.... No ale nie o wyzszosci (lub jej braku) PT nad BG mielismy mowic...

27.01.2004
22:33
[6]

Mirmil [ Konsul ]

Achem... "Ochrona przed negatwyna energia" przestla chronic przed wyssaniem przez cienie.... Ae gdzie bym tam sie skarzyl...

27.01.2004
22:38
[7]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Tylko tak dla formalności - a gdzies jest napisane, że chroni? No, może w BG 2...

27.01.2004
23:05
[8]

Mirmil [ Konsul ]

Hmmm, to ja czegos nie rozumiem---->
A wracajac do dwuklasowosci elfiego lowcy - a "rekawic dobre wojownika" tylko dla kaplanow uzywac moze... Dziwne...

28.01.2004
01:25
smile
[9]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

takie zycie...

28.01.2004
01:30
[10]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

A co do opisu - tracisz doświadczenie? Wyssanie poziomów = ich utrata; czy tracisz poziom?

28.01.2004
02:18
[11]

Igor z Moskwy [ Konsul ]

Hahor ---> miksturki? prosze bardzo ruszaj w FR ;))) ale kopniak wiernego wyznawcy? służe pomoca!!! ;PP

Mirmil ---> tak jak mówiłem, nie da się wszytskiego na raz poprawić i niewiele pewwnie pomoze gdybyśmy wszyscy płakali, ze cos jest nie tak. bo ktoś musi nad tym usiaść i posiedziec kilka godzin. i dobrze wie ze cos jest ale nie siadzie bo:
- nie ma czasu
- żona go zatłucze jak znowu siądzie do tych durnych gierek.
- woli wypic piwo z kumplami,
- nie chce mu się po prostu ;))

przy okazji: FAQ niezłe tylko teraz dopisz jeszcze:
- jesli znajdziesz przedmiot to zanim zapytasz na forum czemu nie możesz go nosic najpierw przeczytaj opis,
- jesli jakis czar nie działa (albo działa inaczej niż myslałes) spójrz na pudełko gry w która grasz... nie wszystkie części gier mają takie same możliwosci i zasady ;)) a potem przeczytaj opis czaru, pomyśl i po prostu zapuśc czar load. w późniejszej części gry będziesz już wiedział jak to działa ;PP
- jak przedmiot nazwany "rekawice dobrego wojownika" to nie mysl że tylko wojownik używac ich może, a nawet mało tego może ich nie móc używac ;)) jesli jesteś zdziwiony wystarczy zajrzeć do BG II i zdobyć pierścień Gaxxa. nie tylko Gaxx go nosić moze. ;PP. po prostu autor danej rzeczy okresla kto moze i umieszcza to w opisie. uszzanuj tą prace.

a Planescape w ogóle mi sie nie podobał... wiem dziwny jestem i już na trzech chyba forach zrobiłem rewolucje jak wypowiedziałem co o tej grze myśle hehe

co do siostrzyczek i wilków może i masz rację, ale tylko w tym, że zbalansowane nie są wilki i w tym, że skamlemy o pomoc z siostrami. a Aurelinus siedzi sobie w tej Pomocnej Dłoni, wali n-ty browar i śmieje się szyderczo z nas maluczkich ;)))
i tak pewnie zostanie...

co do Władcy i w ogóle książek, nie chwytam tego:
"Ale to ksiazka -akcja sie dzieje na papieprze (nie liczac mojej wyobrazni) i mam na nia wplyw niewielki. A tu jest gra, gdzie moge isc roznymi drogami...przynajmniej w zalozeniu"
w grze jak i w ksiązce jest gdzies początek i gdzieś koniec i chcąc nie chcąc tam włąsnie musisz iśc.i nie ma róznych dróg bo to jest odgórnie narzucone przez twórcę. po prostu zostawia Ci się pewną swobode który rozdział przeczytasz najpierw. ale i tak jest to z górki ustawione.

swoja droga Władca jest świetny a Pierumow tez calkiem zgrabnie pisze. ;)))

Aurelinus ---> co z tymi cholernymi siostrami???? ;)))))))
no i powiem Ci że pechowy jakiś jestem bo w kopalni Otulisko nie znalazłem tego Twojego szpiega... a spędziłem tam okragły tydzień sypiając w róznych miejscach o różnej porze... (bo Ty lubisz czasowe rzeczy hehe) no i się poddałem, wściekłem, ze złości wpadłem do kopalni , wymordowałem wszystko co złe i wyniosłem wszytsko co znalazłem do Beregostu hehe

28.01.2004
08:40
[12]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

A w forcie od zawsze był dealer Czarnego Lotosu... Nigdy nie wpadaliście do niego na parę machów...?

28.01.2004
10:00
[13]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> BTW - Mirmil zaproponowal stworzenie FAQ, moze cos razem wymyslicie? Proponuje cos takiego, bo jestes autorem solucji - mozecie porownac informacje, by sie nie dublowaly?
W FAQ (według mnie) powinny sie znaleźć tylko informacje nie związane bezpośrednio z akcją (questami) - jesli w płaszczu jest opis - 5% szaleństwa - używasz na własne ryzyko; potem się nie dziw. Uprzedzanie o takich niespodziankach odbiera urok grze (ma być jak w zyciu:)).
Można zatem uprzedzać o nieprecyzyjnych opisach (np. gdy pisze Mag, to znaczy jednoklasowiec).
Można pisać, że jest drogo, za to nie powinno się pomagać w rozwiązaniu tego problemu. Każdy musi się przekonać sam.

Aurelinus ---> A w forcie od zawsze był dealer Czarnego Lotosu... Nigdy nie wpadaliście do niego na parę machów...? Nie... Po jakich zakazanych spelunkach się włóczysz???

28.01.2004
11:09
[14]

M'Rek [ Konsul ]

Propozycja FAQ (proszę o opinie i "dopiski" nie będące spoilerami :))

mini – FAQ do moda NTotSC

Przed rozpoczęciem gry zainstaluj najnowszego patcha, często sprawdzaj (Zapomniana Wyspa, forum) czy nie ma nowszej wersji!

1. Jeśli w którymś momencie pojawi się Biff Niedouczony to znaczy (najczęściej), że zbyt wcześnie kogoś zabiłeś (lub znalazłeś się w nieodpowiednim miejscu w nieodpowiednim czasie).
2. Skeezer Lumpkin – jeśli znika, lub zamienia się w Bifa Niedouczonego znak ze nie spatchowałeś gry. Zrób to natychmiast!
3. Brak dźwięków u niektórych NPC nie jest błędem – po prostu nie mają własnych dźwięków.
4. Za drogo? Tak musi być! Samo życie... Kombinuj, by trwało jak najdłużej (i mało Cię kosztowało).
5. Jeśli znajdziesz przedmiot, to najpierw przeczytaj opis, a dopiero potem pytaj na forum, czemu nie możesz go nosić.
6. Nie sugeruj się zbytnio nazwą przedmiotu.
7. Jeśli jakiś przedmiot działa lepiej, niż powinien – nie przejmuj się; to minie (po którymś patchu).
8. Dostałeś dziwne nowe czary? Ciesz się! Starsi Bogowie Cię lubią! (patrz p. 7 – nawet sympatia Bogów nie trwa wiecznie).
9. Jeśli jakiś czar nie działa (albo działa inaczej niż myślałeś) spójrz na pudełko gry, w którą grasz... nie wszystkie części gier mają takie same możliwości i zasady ;)) a potem przeczytaj opis czaru, pomyśl i po prostu zapuść czar; potem load....; w późniejszej części gry będziesz już wiedział jak to działa ;PP

28.01.2004
11:19
[15]

Mirmil [ Konsul ]

Achem... no to ostatnie slowo w kwesti "podarunku kniei" i "rekawic dobrewgo wojownika":
1. podarunek kniei -moze uzywac Lowca, Druid - Elfi lowca/kaplan ich uzywac nie moze, bo (cytuje) jest dwuklasowcem
2. rekawice dobrego wojownika -uzywac moze tylko kaplan.(slowem nie wspomnialem o wojowniku) A w/w postac uzywac ich moze mimo ze dwuklasowcem jest....
No dobra koniec tematu. Moze Elf nie lubi zielonego koloru, kij z tym...

Igor: W grze przynajmniej w teorii nawet jesli wiem ze mam dosjc od A do Z to nie musze robic tego jednotorowo. Ten sam jest tylko poczatek i koniec, a po drodze rozne mozliwosci...Przynajmniej w zalozeniu. A co do lubienia lub nie P:T to nie zamierzam wywolywac klotni. Dla mnie jest to najbardziej klimatyczny rolplej, dla kogos innego to moze byc nuda. De gustibus est not disputandum... (czy jakos tak )
Co do czaru - hmm, skoro chroni przed wyssaniem poziomow energi, a przy opisie zaatakowanej postaci jest napisane "wyssanie energii"... Coz zaczynam sie czuc jak czlonek komisji szukajacy slow "...i czasopisma" (tutaj "poziomy").

28.01.2004
11:40
[16]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Igor --> Dzieki za rozped ;)

- jesli jakis czar nie działa (albo działa inaczej niż myslałes) spójrz na pudełko gry w która grasz... nie wszystkie części gier mają takie same możliwosci i zasady ;)) a potem przeczytaj opis czaru, pomyśl i po prostu zapuśc czar load. w późniejszej części gry będziesz już wiedział jak to działa ;PP Zdecydowanie sie z tym nie zgadzam - jesli czar nie dziala w BG1, to go tam nie powinno byc! Albo - powienien byc zmieniony opis czaru. Tlumaczenie, ze to czar z BG2 i sama mam sie domyslac, ze pewnie w BG1 nie dziala to absurd.

- jak przedmiot nazwany "rekawice dobrego wojownika" to nie mysl że tylko wojownik używac ich może, a nawet mało tego może ich nie móc używac ;)) autor danej rzeczy okresla kto moze i umieszcza to w opisie. uszzanuj tą prace. Zgadza sie, uszanuj. Ale opis powinien odpowiadac wlasciwosciom, a jesli jest inaczej, to znaczy, ze opis jest niekompletny i wymaga poprawki badz informacji dodatkowej, chocby w FAQ.

nie ma róznych dróg bo to jest odgórnie narzucone przez twórcę. po prostu zostawia Ci się pewną swobode który rozdział przeczytasz najpierw. ale i tak jest to z górki ustawione. Zalezy, jak na to popatrzec. Oczywiscie, ostatecznie wszystko ustala tworca gry i wybierajac rozne opcje i tak dochodzisz do celu, ale niekoniecznie... Mozesz chocby zostac otruty przez Marka i pasc, bo nie znalazles odtrutki, co oznacza gre od nowa, jesli nie masz save. Poza tym gracze robia tyle roznych rzeczy inaczej, ze czasami az dziw bierze, ze udaje im sie skonczyc gre ;)
Tak czy inaczej, mozna sprawic, by niektore zadania byly mozliwe do wykonania tylko dla dobrych, badz tylko dla zlych postaci. Mozna sprobowac :)

M'Rek --> By nie grzebac w Dialog.TLK powyzsze informacje - o blednych opisiach konkretnych czarow i przedmiotow powinny byc w FAQ albo najlepiej w erracie.
W FAQ (według mnie) powinny sie znaleźć tylko informacje nie związane bezpośrednio z akcją (questami) - jesli w płaszczu jest opis - 5% szaleństwa - używasz na własne ryzyko; potem się nie dziw.Uprzedzanie o takich niespodziankach odbiera urok grze (ma być jak w zyciu:)). No wlasnie nie, bo to jest blad gry, ze 5% jest z kazdym save, najwyrazniej BG1 sie nie wyrabia z tym. A jesli to nie blad gry, to powinna byc informacja, ze szansa na wystapienie szalaenstwa wynocsi 5% i rosnie z czasem ;)

28.01.2004
11:52
[17]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

M'Rek --> Pkt. 9 FAQ odpada, jest absurdalny. To wrzuce do TWM czar z Falmberga i niech sie ludzie nie dziwia, ze nie dziala, skoro to BG, a bnie gra terenowa na skalkach Mirow-Bobolice :>

6. Nie sugeruj się zbytnio nazwą przedmiotu trzeba dodac "tylko sprawdz doklenie jego opis." - bo w koncu kowal nadal nazwe, bo mial takie widzimisie, ale zrobil ten przedmiot dla kumpla i dlatego rekawice zlotego elfa moga byc noszone tylko przez trolle ;)

28.01.2004
11:53
[18]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Oczywiscie - z Flamberga, nie Falmberga ;)

28.01.2004
12:15
[19]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Czyli w pliku "CzytajTo" powinyy się znaleźć FAQ i Errata (czyli spis błędnie lub niedokładnie opisanych przedmiotów).

zmiany w FAQ
5. Jeśli znajdziesz przedmiot, to najpierw przeczytaj opis, potem Erratę, a na samym końcu pytaj na forum, czemu nie możesz go używać.
6. Nie sugeruj się zbytnio nazwą przedmiotu; dokładnie przeczytaj opis (patrz p. 5)

9. Jeśli jakiś czar działa inaczej niż myślałeś - przeczytaj dokładnie opis czaru (patrz p. 5)

Propozycje do Erraty
Podarunek Kniei - może używać łowca (jednoklasowiec)
Rękawice Dobrego Wojownika - może używać kapłan (jedno- i wieloklasowiec)

28.01.2004
12:53
[20]

Mirmil [ Konsul ]

Propozycje do Erraty
Podarunek Kniei - może używać łowca (jednoklasowiec)
Rękawice Dobrego Wojownika - może używać kapłan (jedno- i wieloklasowiec)
Zbroja czarnego łabędzia -moze uzywac wojownik/lowca/kaplan
Plaszcz skutecznego ukrycia - sznasa TRWALEGO szalenstwa testowana jest co load

28.01.2004
13:00
[21]

Igor z Moskwy [ Konsul ]

Hathor---> nie używałem jeszcze tego czaru który nie działa ale z tego co pisze Aurelinus to nie było wyssania poziomów. czyli nie rozumiem. wygląda, ze jest w porządku.
opis przedmiotu w tym wypadku jak najbardziej odpowiadał właściwościom. było: może uzywac kapłan np. więc nie mógł używac woj/kapłan. nie widze tu problemu
co do dróżki dla złych postaci popieram jak najbardziej ;))) trzeba spróbowac. a wierni wyznawcy już czekają ;))) oczywiście kopniak tylko wirtualny i jak najbardziej umowny ;) któz by śmiał kopnać tak zacne grono twórców? ;)

Mirmil ---> ja oczywiście się czepiam ale tylko dla zabicia nudy ;))) nie chcę Cię denerwować Boziu broń. to coś jak Twoje pytania ;PP

Aurelinus ---> popieram M'Rek... po jakich spelunach Ty sie włóczysz?? no i jak tam za Toba trafić? hehe

28.01.2004
13:49
[22]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> Czy znajdziesz trochę czasu, by uzupełnić solucję? Parę rzeczy się nazbierało...

28.01.2004
17:36
[23]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

oj, ludzie. ludziska... Czar chroni przed wyssaniem poziomów, a nie osłabieniem cech (czasowym) oraz przed nieumarłymi czy negatywna energią, więć część efektów jest odpierana, nie rozumiem w czym problem.

Opisy przedmiotów nie wymagaja żadnych uzupełnień, to ,że raz dwu-klasowiec może czegoś używać a raz nie wynika z bazowych mozliwości klas pojedynczo - jeżeli obie klasy moga używać kapelusza, to dwuklasowiec też, natomiast jeśli tylko jedna ma zdolność ukrywania się, to dwuklasowieć takiego bonusa użyc nie może - prawda, że proste?

Skończcie już z tym, tak jak questy dla różnych charakterów uważam za przesadzone, bo o ile pamiętam, to zdecydowana większość skrytykowała twierdze w BG2, właśnie za dostęp klasowy - moim zdaniem obecność w drużynie wystarczy, tak jak z questami złodziei we Wrotach.

28.01.2004
20:52
[24]

Mirmil [ Konsul ]

Aurelinus: - jeżeli obie klasy moga używać kapelusza, to dwuklasowiec też, natomiast jeśli tylko jedna ma zdolność ukrywania się, to dwuklasowieć takiego bonusa użyc nie może - prawda, że proste? Obok zamieszczam opis "rekawoic dobrego..." ktorych uzywac moze TYLKO kaplan. CZyli czysty lowca nie moze ich uzywac, prawda? Skoro jenda z profesji uzywac czegos moze a druga nie, to wedlug twoich slow dwuklasowiec uzywac nie moze, zgadza sie? A jednak moge je zalozyc kaplanowi/lowcy!

Co do "ochriony przed negatywna energia" - w takim razie trzeba wyraznie gdzies (np w erracie zaznaczyc ze wyssanie poziomow energi to nie to samo co wyssanie energii. Normalnie
"i czasopisma..."

A questy dla zlych byc powiiny -np cos takiego: Majac Montarona i Xana w drozynie wyzwalamy kopalnie z pod wladzy koboldow. Mulahey jednak widzac nasza sile NAPRAWDE sie nam poddaje .Na razie jednak kopalnie sa wolne i moga wydobywac czytsta rude. W drodze do obozu bandytow napotykamy wyslannika Zentharimow, ktorym BARDZO nie podoba sie ze karawany sa napadane w ich imieniu(dla Zentharimow pracuja zdaje sie Xan i Montaron? Jesli nie to moga zaczac) i postanaiwaja ukrocic ten proceder. Dlaetgo tez masakrujemy przywodcow w Obozie bandytow i wszystkich niepokornych (dla przykladu). Teraz przydalby sie jakis maly przewrot polityczny w Nashkell - moze by tak skompromitowac burmistrza? Moze podrzucic mu przeklety miecz berserkera, a moze jakies kompromitujace materialy ( np ze to on stal za Mulaheyem)? Ostatecznie mozna mu cos do zupy dosypac... A jego miejsce zajmuje juz nie taki praworzadny zastepca, ktory moze ostatecznie zlikwidowac problem kopaln (biedny Mulahey... tym razem musi zginac). Kopalnie w otulisku oczywiscie zalewamy, bo psuje nam interes... Reszta moze dziac sie z drobnymi poprawkami wedlug oryginalnego schematu. Mzoe jeszcze pare questow w stylu namawiania karawan do placenia za "ochrone" (w koncu Kagaina nawet pracuje w tym interesie)itp.
Oczywisaice latwo powiedziec, trudniej zrobic. Ale nie uwazasz ze cos takeigo
Oczywiscie latwo powiedziec, trudno zrobic. Ale nie uwazasz ze taka "ciemniejsza" sciezka bylaby ciekawa?

28.01.2004
21:01
[25]

Mirmil [ Konsul ]

Eeee... cos chyba jednak jest w tym co mowisz o przedmiotach... eeee.... tak....eee... zdaje sie... zaczynam dostawac krecka.... Moze skonczmy ten temat, co?

28.01.2004
22:07
[26]

Mirmil [ Konsul ]

Przeczytalem sobie dokladnie kilka razy twoj post i omal nie uwaierzylem. Bo jak rozumiem twierdzi sze np zlodziej kaplan nie moze uzywac przedmiotu wpsomagajacego krycie sie? Otoz moze. Tak samo wojownik/zlodziej moze uzywac przedmiotu niedozwolonego dla wojownikow (np buty ukrycia). Lepiej naprawde sjonczmy bo widze ze ani ja ciebie ani ty mnie nie przekonasz. Dla mnie to jest blad, choc przekonuje mnie fakt ze np Elf nie zalozy ludzkich rekawic itp..

28.01.2004
22:31
smile
[27]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Aurelinus --> Uwazam, ze FAQ/errata czy jakkolwiek to nazwiemy powinny sie pojawic - na stronie lub w Wazne.txt - doprecyzowac chocby czar, bo opis mowi o ochronie przed umarlymi, a jak piszesz - jej nie ma. Niech panowie to wylapia, Ty tylko skontrolujesz i gotowe. Pozbedziemy sie w ten sposob nieporozumien.
I przy okazji bedzie info, by nie pisac od razu maili "nie dziala mi, help!" tylko czytac uwaznie.

M'rek - mam czas, wyslij pliki :)

29.01.2004
02:26
[28]

Igor z Moskwy [ Konsul ]

no i zgłupiałem zupełnie... niestety musiałem reinstalowac windę no i szlag mi trafił moją grę. ale instalnąłem z powrotem wszystko z tym, ze zamiast patcha poprzedniego (chyba pierwszego po v 2.0) + poprawki do mapy, wgrałem ten ostatni z wyspy no i bez poprawek mapy (bo nie było ;)). skopiowałem wcześniej save'y więc teraz wkleiłem je z powrotem, no i odpalam sobie grę ... save są, moja postać stoi sobie w Wesołym Żonglerze czyli tak jak powinna. godz. 22... czekam wiadomo na co ;)))... ale z ciekawości plumknąłem w mapę. i co? i zgroza. mam mapę z BG I + QzWM. a gdzie moje NTotSC??? i co teraz? dodam, ze wróciłem własnie z Jet Layą do Beregostu. a żadnych lokacji ani widu ani słychu. a w dzienniku mam Quest JetLayji.

cofac do poprzedniego save,a przed JetLayą czy trzeba od nowa całkiem? eh życie...

29.01.2004
08:29
[29]

Viator [ Pretorianin ]

Igor--> Z przykrością muszę ci powiedzieć, że prawdopodobnie czeka cię rozpoczęcie gry od nowa.... ale kto wie, może powrót do wcześniejszych questów pomoże. (P.S. niedawno walczyłem z tym samym) .

Mirmil---> Popatrz na screenai wszystko będzie jasne i oczywiste:

29.01.2004
09:07
[30]

M'Rek [ Konsul ]

Aurelinus ---> To był SUPER-bug :( Całkowita reinstalacja gry pomogła, ale najemnicy w dalszym ciągu mnie atakują, a Kamira ożywa.

29.01.2004
09:16
smile
[31]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Eee, tam. chcecie, to sobie dodajcie, ale beze mnie, bo już rzeczywiście nie chce mi sie dalej tłumaczyć, że moje zmiany dotyczą przedmiotów z dodatku, a nie wszystkich, tym bardziej, że w gruncie rzeczy to moja sprawa jak rozdzielam "używalność" i wystarczy przyjąć do wiadomości,że tak jest lub nie. Przez dwa lata nie było problemu, a teraz raptem jeden Mirmil wywołuje burzę, bo nie ma juz innych problemów, czy co? Jak graliście w czyste BG 1 to nie przeszkadzało nikomu, że przedmioty mają błędy w opisach, nie mają ikonek na portretach, a teraz dostaję maile, że przedmiot jest zje****, bo nie ma ikonki. Zastanówcie się czasem czego wymagacie, albo zróbcie sobie nieoficjalny patch. Basta. Ja żadnych errat nie chcę i nie popieram. Potem będzie errata do erraty, i FAQ do erraty erraty...

Tylko mi się nie obrażajcie, mówię głośno by wam przemówić do rozsądku, a nie po to by was urazić/obrazić czy co tam. Więcej ni słowa o tym.

29.01.2004
10:10
[32]

Mirmil [ Konsul ]

Hehe, jeden Mirmil robi burze... A jeden Lenin rewolucje zrobil...taaaa. Jak juz mowilem dla mnie wyjasnieniem jest fakt ze np Elf nie lubi zieleni czy co. Kurde, naprawde jednym zdaniem wywoalalem male zamieszki...Absolutnie nie to bylo moim zamiarem... A errata i/lub faq by sie przydalo- wtedy mniej bedzie pytan w stylu "dlaczego cos mi dziala nie tak jak powinno". A czy to tak trudno napisac 5 linijek erraty? Jak juz udowodnilem (i nie tylko ja) - nie.Rozumiem ze grzebanie w pliakch moze byc meczace, ale przeicez nie kaze ci siasc i natychmiast poprawiac jedna linijke w opisie jakiegos tam malo waznego przedmiotu...

29.01.2004
10:17
[33]

M'Rek [ Konsul ]

Hathor ---> mam czas czyli możesz pracować nad nowym modem :)
wyslij pliki Poszły. Jesli nie dotrą w całości - daj znać na forum

29.01.2004
12:12
[34]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Igor--------> wyjdź na zewnątrz i przemknij jesli trzeba na sąsiednią mapę i wtedy zerknij jeszcze raz, to co mówisz jest w zasadzie nie możliwe... >>>>> co mało prawdopodobne, ale może, to gdyby Save'y były w folderze w czasie reinstalki.... Możesz jeszcze zaryzykować i użyć tego programiku do aktualizacji mapy, ale lepiej reinstaluj dodatek, aż pojawi sie właściwa mapa...


M'rek ------> co z twoją cytadelą?

29.01.2004
13:19
[35]

M'Rek [ Konsul ]

Aurelinus ---> Musiałem dokonać całkowitej reinstalacji (nawet BG1)
W tej chwili podczas rozmowy z Satosem najemnicy stoją tam, gdzie trzeba (i to jest sukces). Dokładniejszy opis - w majlu.

29.01.2004
13:57
[36]

Igor z Moskwy [ Konsul ]

Aurelinus ---> sejwy były w folderze podczas reinstalki. ale oprócz tego miałem ich kopie gdzie indziej. więc jak odpaliłem pierwszy raz i była trefna mapa to zamknąłem grę i wkleiłem sejwy spoza folderu. i to samo. mam jeszcze Quick sejwa na dyskietce spróbuje z nim wieczorkiem. no i spróbuję wyjśc i gdzieś się ruszyć... może pomoże, mam nadzieję... bo jak nie to trzeci raz bym musiał przerywac w tym samym miejscu. chyba bym się zdenerwował nieźle.

a co do erraty to i dla mnie jest bez sensu. z kilku powodów.
- mało ludzi tak naprawdę przeczytało cały plik "czytaj to" przy instalce. większość ludzi to olewa i tak. więc będą potem pytac na forum tak czy owak
- tak naprawdę nie wiadomo co w tej erracie umieścić,
- jeśli umieszczać w erracie wszelkie złe opisy przedmiotów czy czarów to sam wam wyślę kilka sztuk. ale obawiam się, że errata będzie miała kilometr długości jak tak pozbieramy wszystko z całej gry
- te błędy naprawdę są drobne i bezsensem jest opisywanie ich, wyjątkiem może są np. kłopoty ze Skeezerem.
- lepiej byłoby się skupić na czysto technicznych problemach. błędy mapy, błędy Skeezera czyli NPC-ów, błędy questów. ale czysto techniczne sprawy. co się komuś zdarzyło i ew. jak to rozwiązał ten ktoś.

ew. drobna wzmianka, że opisy czarów są czasami nieprecyzyjne i tak po prostu jest. wystarczy w zupełności.

29.01.2004
13:59
smile
[37]

kastore [ Troll Slayer ]

Mam kolejne pytanko , kiedyś pamietam można było znaleść pierścień dla magów ukryty pod krzaczkiem na planszy Pod Pomocną Dłonią. Kurde przeszukalem wszystkie krzaczki w tym rejonie i nie znalazłem , nie wie ktoś dokładnie gdzie sie ten pierścień znajduje ?? :)

29.01.2004
14:21
[38]

M'Rek [ Konsul ]

kastore ---> Ten pierścień jest wśród głazów pod kępą drzew, mniej wicej w srodku ekranu (nie mam pod ręką screena)

29.01.2004
14:31
[39]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

M'rek----------> czyli co? początek jest dobrze, a potem te kłopoty? Co robisz z Eldodem? Zabijasz, zostawiasz, zabierasz ze sobą, odchodzi (mówię o pokoju w zamku)?

29.01.2004
14:33
[40]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

- lepiej byłoby się skupić na czysto technicznych problemach. błędy mapy, błędy Skeezera czyli NPC-ów, błędy questów. ale czysto techniczne sprawy. co się komuś zdarzyło i ew. jak to rozwiązał ten ktoś.

ew. drobna wzmianka, że opisy czarów są czasami nieprecyzyjne i tak po prostu jest. wystarczy w zupełności

Akurat o tym jest w readme, więc to tylko potwierdza mój upór...

29.01.2004
14:34
[41]

M'Rek [ Konsul ]

Aurelinus ---> Mam nadzieję, że ten bug nie jest zaraźliwy ;)

29.01.2004
14:35
[42]

Igor z Moskwy [ Konsul ]

"Akurat o tym jest w readme, więc to tylko potwierdza mój upór..." - i o tym mówię. ale chodziło mi bardziej o przyszłe takie rzeczy. byc moze coś się dokluje nowego i wtedy dodawać. Skeezer to był przykład ;)))

29.01.2004
18:32
[43]

M'Rek [ Konsul ]

kastore ---> Jeśli jeszcze nie znalazłeś: x=2555, y=3759

Hathor ---> Na początku jej nie spotkałem (więc chyba pojawia sie przed pójściem do Wrót); imię - Gheldehar

29.01.2004
18:48
[44]

Mirmil [ Konsul ]

Wlasnie spotkalem Shar Nagala w quescie z poszukiwaniem zaginionego bratanka -matko jedyna -czy on jest w ogole zabijalny? Po polgodzinnej (!!) walce wykosil mi druzyne az milo.... Jesli to jest polowa dodatku to az strach pomyslec co bedzie dalej :/ No ale coz, jeszcze sie nie znalazl taki co to bym go z mojego luku nie zdjal :) Kazdy ma slabe punkty...hehe... :)

29.01.2004
19:53
[45]

M'Rek [ Konsul ]

Aurelinus ---> W mauzoleum muszę zauroczyć Eldoda, potem z nim rozmawiam (mówi coś o krwi), wychodzi i nie pojawia się więcej.

Mirmil ---> Wlasnie spotkalem Shar Nagala Miła niespodzianka, prawda?
jeszcze sie nie znalazl taki co to bym go z mojego luku nie zdjal A jakiego łuku używasz?

29.01.2004
20:31
smile
[46]

Macyek [ Chor��y ]

Mam pytanko co do BALDURA II a mianowicie gdy przylaczylem do siebie Edwina mial on czarow od cholery i troche a teraz ma ich ze 6.Co sie stalo(to nie jest zaden czar bo probowalem go leczyc itp ale nic)Z gory dzieki.

29.01.2004
20:57
smile
[47]

Martinus [ Konsul ]

Mam pytanie dotyczące BGII:
Mam Korgana-wojownika i siebie-wojownika.
Obydwaj są ślepi jak po lampce denaturatu. Widzą może na 1/2 metra. Żeby do kogoś podlecieli muszę najpierw ustawić inną postać, żeby widziała przeciwnika. Czy to jest normalne u wojowników ? Coś może źle ustawiłem?
Jak grałem poprzednio to nie zauważyłem takich numerów.

29.01.2004
21:02
[48]

Lesaonar [ Generaďż˝ ]

Macyek --> opisz dokładniej o co chodzi... a może nie zaznaczyłeś czarów do zapamiętania i nie odpocząłeś...

Martinus --> to jest ślepota; możesz to wyleczyć swoim kapłanem albo w świątyni...

29.01.2004
21:03
[49]

Mirmil [ Konsul ]

M`irek -> A tego co wszyscy zapewne - krotki luk +3 ALe powinno wystarczyc... mam pzynajmniej taka cicha nadzieje... To dosc frustrujace jesli po 15 minutach lomotu przeciwnik ruzca czar leczacy (znajac zycie jest to zapewne "uzdrowienie")... Ale jeszcze znajde na niego sposob!

29.01.2004
21:10
smile
[50]

Martinus [ Konsul ]

Lesaonar--- dzięki wielkie. Szkoda tylko, że nie było to nigdzie zaznaczone na karcie postaci

29.01.2004
21:35
smile
[51]

Macyek [ Chor��y ]

Wlasnie cholera ni wim o co chodzi!!!To juz trwa pare dni!!!(w grze i nietylko)

29.01.2004
21:37
smile
[52]

Mirmil [ Konsul ]

UBITY!!!! Coprawda niezbyt uczciwie, ale w milosci i na wojnie... :P

29.01.2004
23:15
[53]

Igor z Moskwy [ Konsul ]

Aurelinus ---> znowu miałeś rację... poszło wszystko ładnie tylko musiałem się cofnąć aż do wyjścia z kopalni otulisko.. ale działa. znowu mam normalną mapę i ruszam na szlak ;)))

Mirmil ---> chodzi Ci o łuk od amazonek? energii czy cosik takiego? jak tak to fajna zabawka ;))

29.01.2004
23:51
[54]

Igor z Moskwy [ Konsul ]

M'Rek---> "Tatuś i Mamusia Oboje zjawiają się przywołani przez chłopca, któremu nie podoba się nasza niezapowiedziana wizyta w jego domu. Rozmowa jest treściwa (i niełatwa dla początkującej ekipy)."

zauważam tu pewną niescisłość... otóż tatus z mamusią nie pojawiają sie wezwani przez dziecko bo dziecko jest na pietrze, a tatuś wita nas na parterze i rozmowa (nie pamietam czy jest w ogóle) ale jeśli to jest super treściwa. po wejściu na pietro wita nas mamusia i małe są szanse pogadania z dzieckiem przed tym zanim rozprawimy się z mamusią. tu również rozmowa nie wystepuje. jak już jest po wszystkim faktycznie można treściwie pogadac z dzieckiem i dostac exp-y dopiero ;))
i wcale nie jest tak trudno, przynajmniej z tatusiem. z wiadomych względow. wejdziecie do tego domu to zobaczycie. proponuję zmienić tatusia przy następnym patchu ;))))

29.01.2004
23:56
[55]

Mirmil [ Konsul ]

No tak mi sie napisalo "luk", ale i tak moim kosiarzem jest Minsk z sejmitarem +5 Drizzida (a walsciwie z dwoma sjemitarami +5). Tyle ze teraz te wredne mumie spotkalem... CZy te podziemia kiedys sie koncza? Mam wrazenie ze niedlugo spotkam kogos kto milym glosem zapyta "Auswaiss bitte"... Innymi slowy czy jest drugie wyjscie czy tez trzeba bedzie sie wracac? Juz nie mam gdzie trzymac tych lupow... Przydalby sie jakis dyzurny sklepik. Na dodatek ten duren Edwin nmie potrafi sie identyfikacji nauczyc, wiec z byle czym musdze do swiatyni biegac.
A wlasnie -pyanie numer dwa: jaki realnie poziom mozna uzyskac w OPZPWM? Bo chyba niepotrzebnie wpisalem mu czary z 7go kregu :/ A poczciwej kuli ognia do tej pory znalzec nie umie... Pech czy spisek? ;p

29.01.2004
23:59
[56]

Mirmil [ Konsul ]

Igor: "Niewidzialnosc promien 3 metry" dziala cuda :) Wiesz ilu bossow juz tak ubilem? Najpierw zajmujesz z gory zaplanowane pozycje a potem dopiero ewntualny atak. Daerthmac padl nim zdazyl slowo powiedziec :P (naturalnie tutaj jeszcze istotna role pelnil pewien czar ale ciii )

30.01.2004
00:36
[57]

Krees [ Generaďż˝ ]

Mirmil ===>> Bez obaw, Twój Edek nauczy się i będzie mógł rzucać czary z najwyższego kręgu...















SPOILER!!





Musisz tylko znaleźć pewną księgę...ale o tym już nic nie powiem :).

30.01.2004
07:49
[58]

Igor z Moskwy [ Konsul ]

mam takie pytanko. jak wyciągnąć z moda (przykładowo TDD) tekst do przetłumaczenia? tzn. chodzi mi o to czy jest jakiś program pozwalający mi wyjąć wszystkie słowa pisane w grze? czy trzeba to jakoś na żywca robić? ;))

30.01.2004
08:13
[59]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Igor------------> baldury maja osobny plik tekstowy o nazwie Dialog.TLK, znajdziesz go w głównym katalogu gry. Wszystkie napisy w grach są przez pliki pobierane z niego, tzn pliki mają nr wiersza, z którego mają / pobierają łańcuchy tekstowe. można go edytować programem BG2tlkeditor ze strony TeamBG.

30.01.2004
08:29
[60]

Igor z Moskwy [ Konsul ]

o to to! dialog.tlk i dialogF.tlk już znalazłem i odpaliłem notatnikiem tylko mi brakowało tego programu bo straszny śmietnik tam jest. ;))) no i w notatniku nie ma nr wierszy...

30.01.2004
09:21
[61]

Igor z Moskwy [ Konsul ]

Aurelinus ---> "programem BG2tlkeditor ze strony TeamBG"
nie mogę tam tego znaleźć. znalazłem tylko forum i tam wątek o dialogach i skryptach. no i w tytule wątku kilka zipów do pobrania. to to może być?

30.01.2004
09:28
[62]

Viator [ Pretorianin ]

Igor--> Tatusia ubiłem na początku gry, ale o mamusi nic nie wiedziałem, :p.

A czy ktoś już gadał z MOAP w Nashkel?? hehhe niezłe kamyki posiada.
Aurelinus-->Czy to był twój pomysł?

30.01.2004
09:31
smile
[63]

Mirmil [ Konsul ]

Krees:-> Chyba wiem o jakiej ksiedze mowisz... ale zdaje sie ze spier... sprawe bo juz zurzylem (jesli mowa o tej ksiazeczce podwajajacej doswiadczenie)... ups....

30.01.2004
09:40
[64]

kastore [ Troll Slayer ]

M'Rek --> dzieki , poszukam :)

30.01.2004
10:57
[65]

Krees [ Generaďż˝ ]

Mirmil ===>> Tak, to o tą knigę chodziło :). Jeśli już ją zużyłeś, to rzeczywiście, trochę spartoliłeś - trzeba się było wstrzymać. Ja za pierwszym razem doprowadziem dzięki niej Edka do 18 lev :D.

30.01.2004
11:34
[66]

Igor z Moskwy [ Konsul ]

Viator ---> jak to nie wiedziałeś o Mamusi? nie było jej na piętrze? czy nie o tych samych rodzicach mówimy? ;)) z wiewiórką gadałem ale mało mówiła i nie dostałem żadnych kamyczków ;(( jak je dostać?

30.01.2004
13:44
[67]

M'Rek [ Konsul ]

Igor z Moskwy ---> Rozmowa bez słów jest bardzo krótka i treściwa ;) I miałem wrażenie, że najpierw rozmawiamy z dzieckiem, a dopiero potem pojawia się Tatuś. Może się mylę - to było tak dawno :)

i wcale nie jest tak trudno, przynajmniej z tatusiem Poszedłem do Beregostu z eksperymentalną drużyną na bardzo niskim poziomie.

W każdym razie wybiorę sie tam jeszcze raz i sprawdzę.


z wiewiórką gadałem ale mało mówiła i nie dostałem żadnych kamyczków ;(( jak je dostać? Podobno (nigdy tej wiewiórki nie znalazłem) trzeba do niej przemówić kilka razy. Może do skutku?

30.01.2004
14:05
[68]

Igor z Moskwy [ Konsul ]

M'Rek ---> fakt, taka jest ;))) chcociaż tam krótka rozmowa z dzieciakiem jest, mówi o ile pamiętam "jesteście źli" i tyle. ale byłem tam dwa razy i w obu przypadkach spotkałem dzieciaka dopiero na piętrze, a minąc tatusia się nie da i wejśc na schody czyli najpierw tatuś ;))

na 1 lvl-u da radę tylko trzeba mieć łuk i dużo strzał ;)))) ew. procę, strzałki, noże do rzucania, toporek wracający do właściciela no i trochę czasu. wejdź, zastopuj i popatrz jak to wygląda ;)) tylko bądź szybki w środku.

ja kiedyś zagadałem do tej wiewiórki bo się dziwnie nazywała ;))
ale powiedziała tylko coś typu "ćwirk" czy cuś hehe i zrezygnowałem z rozmów bo nie znam tylu języków co ona znała chyba ;PP znajde ją w takim razie jeszcze raz moze.

30.01.2004
14:50
[69]

Mirmil [ Konsul ]

Wiewiorka to upartei klamliwe bydle...


SPOILER















wiec gadaj z nia do skutku :)

30.01.2004
14:53
[70]

Mirmil [ Konsul ]

Krees: hmm chyba ne az tak spierdzielilem -mam wrazenie ze liczba PD potrzebna na kolejny poziom to 2* tyle ile na obecny... Przynajmniej od pewnego momentu - na lev 11 potzrbowalem 350 tys, na 12 chyba 700 tys. No ale mowi sie trudno. I tak polegam teraz bardziej na mieczach niz magii

30.01.2004
18:06
smile
[71]

Krees [ Generaďż˝ ]

Mirmil ===>> Nie mam przed oczyma tabelki awansów maga, ale to chyba nie rośnie proporcjonalnie - niestety dla Ciebie...

30.01.2004
18:18
[72]

Katane [ Useful Idiot ]

Laseonar --> Jesli otrzymasz odpowiedz od CD Projektu, zamiesc ja na forum, ok?

30.01.2004
21:15
[73]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Igor-------> nie forum, tylko www.teambg.com >>>>sekcja Tools, chyba >>> dialog tools, masz to zresztą chyba na forum Hathor zlinkowane...

30.01.2004
21:31
smile
[74]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Igor --> Zgadza sie - na forum sa linki do wiekszosci (jak nie prawie wszytskich) potrzebnych narzedzi. A programilk jest tutaj:

30.01.2004
23:33
smile
[75]

Lesaonar [ Generaďż˝ ]

Dzień Dobry,

Dziękujemy za skontaktowanie się z pomocą techniczną CD Projekt.
Problemy z restartowaniem się komputera wynikać mogą z konfliktu urządzeń znajdujących się w komputerze lub konfliktu steowników zainstalowanych na komputerze.
Prosimy sprawdzic, czy w menadżerze urządzen nie pojawiają się konflikty pomiędzy urządzeniami, jeżeli tak należy je wyeliminować. Zalecamy też dokonanie pełnej aktualizacji sterowników do urządzeń znajdujących się w komputerze: karta graficzna https://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp (wersja 45.33 lub 45.23), karta dźwiękowa ze strony producenta, płyta główna ze strony producenta. Proponujemy także dokonanie pełnej aktualizacji systemu operacyjnego z witryny Microsoftu https://v4.windowsupdate.microsoft.com/pl/default.asp. Przed uruchamianiem gry nalezy wyłączyć programy działające w tle np. antywirus, antydialer i inne. Gra powinna działać poprawnie.

Pozdrawiamy,

Pomoc Techniczna CD Projekt
CD Projekt Sp. z o.o.
Ul. Jagiellońska 74, 03-301 Warszawa

Tel.: (0-22) 519 69 66, Fax: (0-22) 519 69 51
e-mail: [email protected]
https://www.cdprojekt.info




-----Original Message-----
From: Piotr Sałyga [mailto:[email protected]]
Sent: Sunday, January 25, 2004 8:22 PM
To: [email protected]
Subject: Baldur's Gate 2


Witam,

Mój problem polega na niekończącym się restartowaniu komputera podczas gry. Dzieje się to podczas rozgrywki. Chodząc po danej mapie (na ogół są to lokacje przestrzenne, z otwartym niebem, chociaż na mapach zamkniętych np. Miedziany Diadem też się to zdaża) komputer bez żadnej informacji/tablicy ostrzeżenia restartuje się. Zdarza się tak że moja gra raz może trwać 1,5 godziny, innym razem BG2 powoduje restart komputera po 5 minutach.System poza grą jest bardzo stabilny. Wszystkie inne, o wiele bardziej wymagające aplikacje chodzą bez zarzutu.

Próbowałem wielu sposobów: zmiana OS-u, instalacja dwóch OS-ów, patche, reinstalacje i tym podobne - wszystko jest bezskuteczne. Ta sama wersja gry chodzi na innym komputerze bez zarzutów. Nie mam pojęcia czego to może być przyczyna.

Procesor: AMD Athlon 1800XP+
Karta graficzna: GF 64MB mx400
Karta sieciowa: Realtek RTL8029

Byłbym wdzięczny za pomoc.


Piotr Sałyga

31.01.2004
00:02
smile
[76]

Mirmil [ Konsul ]

Lesaonar: innymi slowy-standartowa odpowiedaz admina nume 23 i 24 to jesT: "u mnie dziala" i "zaktualizuj drivery". Amen...

31.01.2004
00:19
[77]

Igor z Moskwy [ Konsul ]

Hathor, Aurelinus ---> dzięki ;))) w "tools" byłem ale nie znalazłem jakoś. eh starośc? wolę tłumaczyć to pospiechem ;))

31.01.2004
01:23
[78]

Krees [ Generaďż˝ ]

Jutro rano przeprowadzam się w miejsce, gdzie nie będę miał neta, tak więc już teraz się z Wami żegnam na czas bliżej nieokreślony.
Fantastycznie było spędzić z Wami ostatni rok. Będę ten czas bardzo miło wspominał :).

Pozdrawiam wszystkich i życzę powodzenia w przemierzaniu Wybrzeża Mieczy - niech Helm nad Wami czuwa :DD.

31.01.2004
01:52
[79]

Igor z Moskwy [ Konsul ]

Krees ----> już na stałe bez neta czy coś wymyslisz? tymczasem na razie elfie i uwazaj na strzały ;))

31.01.2004
08:40
[80]

Viator [ Pretorianin ]

Igor--> Raczej mówimy o tych samych rodzicach - pozabiciu Ogra Tatusia szybko uciekałem z domu - tak na wszelki wypadek ( na 2 lv niewiele mozna),
a do wiewióry to mów * X razy to coś wyniknie , zresztą jak z każdej rozmowy, ważne jest aby ją zlokalizować - w końcu to nie chomik Minska, ale dzika wiewiórka.

31.01.2004
08:45
[81]

Viator [ Pretorianin ]

Mirmil---> Bodajże po 10lv awans jest co 250 xxx (nie pamiętam co ile pkt expa), po tej granicy już nie jest to podwajana ilość pkt exp. Aczkolwiek nie jestem w 100% pewny co do tej ilości pkt i czy to następuje po 10 lv.

31.01.2004
08:54
[82]

Igor z Moskwy [ Konsul ]

Viator ---> hehe i po coś uciekał? z mamusią nie jest tak trudno ;)) da sie przeżyć to spotkanie. a wiewióry wczoraj szukałem i nie znalazłem ;)) a kiedyś mi łaziła pod nogami przy drzwiach sklepiku... ehhh... jeszcze ją dorwe.

31.01.2004
09:05
[83]

Igor z Moskwy [ Konsul ]

Hathor, Aurelinus ---> dopiero teraz sprawdziłem ten link z wyspy. i to to samo co znalazłem na TeamBG na forum ;)) czyli dobrze trafiłem chociaż w innym miejscu ;))

31.01.2004
10:19
[84]

Katane [ Useful Idiot ]

Laseonar --> Dzieki... Jak mniemam, nadal nie grasz w BG2... Ot cala pomoc techniczna.

31.01.2004
10:30
smile
[85]

Lesaonar [ Generaďż˝ ]

Mirmil, Katane --> sterowniki od GF mam najnowsze, ale specjalnie zainstalowałem te o których wspomniał. Naściągałem service packów ze strony VIA (taką mam płytę). Uaktualnienia windy mam automatyczne. No i oczywiście jak się domyślacie nadal się wiesza :/. Na razie nie wyśle odpowiedzi, może będzie się jeszcze dało coś zrobić, np. z kartą dźwiękową (jest zintegrowana na płycie). Może ktoś z moich znajomych inaczej zinterpretuje ten list...
Albo wy coś poradzicie... :/
jest jeszcze jedna możliwość pomocy- forum CD Projektu...

31.01.2004
10:45
[86]

Katane [ Useful Idiot ]

Lesaonar (swoja droga, sorry za przekrecanie ksywki, zawsze mialem problemy z samogloskami) --> Zintegrowana karta dzwiekowa? Hmmm, ja tez mam taka...

A moze... patrz link:

31.01.2004
11:00
[87]

Lesaonar [ Generaďż˝ ]

Katane --> No prosze, niemal identyczna konfiguracja sprzętowa... dzięki za linka, zaraz spróbuje. pomogło Tobie? (zmiana sterownika k. dźwiękowej)

31.01.2004
11:06
[88]

Katane [ Useful Idiot ]

Lesaoar --> Pogralem kilka minut... bez zwisu. To moze byc to.

31.01.2004
11:10
[89]

Mirmil [ Konsul ]

Posiadanie NAJNOWSZYCH sterownikow do GeForca wcale nie jest takim dobrym rozwiazaniem... Z latek Vii uzywam jedynie Via latency patch usuwajacej trzeszczenie karty dzwiekowej... Nie szukalbym winy w sprzecie ale jednak w sofcie - sproboj jednak zreinstalwoac windowsa, moze pomoze, albo pozycz od kogos jais maly, usty dysk i na nim zainstaluj winde i BG2 i zobacz czy ruszy. Mialem wrecz identyczne problemy no i niestety dopiero reisntall + outpost firewall pomogl

31.01.2004
11:11
smile
[90]

Lesaonar [ Generaďż˝ ]

Katane --> odinstalowywałeś sterowniki, czy nowe nałożyłeś na stare??

31.01.2004
13:03
[91]

Katane [ Useful Idiot ]

Nowe na stare... pomoglo?

31.01.2004
14:15
[92]

Mirmil [ Konsul ]

Znalazlem kolejny dar Starszych Bogów -tym razem dosc powazny: Adamantynowe przedmioty NIE rozpadaja sie w sloncu! Specjalnie spalem kilka dob na dworze... Moze je czyms nasmarowali? A moglem wyniesc tego znacznie wiecej... echhhh.
A co do questu z bratankiem Otha i niekonczacymi sie tunelami - dalem sobie spokoj. Zabilem przywodcow drowow, wybilem mumie (Jet`laia choruje bieactwo) a wpisu zadnego w dzienniku nie mialem...

31.01.2004
14:57
[93]

Mirmil [ Konsul ]

Z innych ciekawostek: Edwin moze rzucac 22 (slownie Dwadzieścia dwa) czar z pierwszego poziomu i komplet (tzn 12 -cala kartka) czarow do 4 poziomu wlacznie (na 5 ma juz "tylko" 9)Hehehehe... na dodatek z przekletym kijaszkiem jest odporny na niemagiczna bron (szkoda ze klasa pancerza=12 -niemodyfikowalnie). Normalnie zywa maszyna do zabijania! JEszcze tylko doczekac sie musze Transformacji Tesnera i moge pozegnac wojownikow! :P A oprocz tego znalzlem w podziemiach niewyczerpalny zapsa "miniaturowych meteorytow Melfa" (znaczy sie juz wywolanych i traktowanych jako przemdiot) ktore jednak dzialaja jak Ognista kula!
Z malutkich bugow: strzaly +1 i +2 zaczely kosztowac tyle samo... Promocja?

31.01.2004
15:09
smile
[94]

Lesaonar [ Generaďż˝ ]

Katane --> aaaaa, działaaaa, działaaaa :)))) żegnaj chorobliwa nerwico, wreszcie moge przejść przez dzielnice mostów bez 3 restartów. wielkie dzięki za tego linka :). jak znalazłeś to info?

31.01.2004
16:58
smile
[95]

Katane [ Useful Idiot ]

Lesaonar --> Ciesze sie :) A info znalazlem... wpisujac w Googlach "Baldur's Gate 2 +troubleshooting" :D

Milej gry, ja aktualnie mecze sie z modami Weimera :)

31.01.2004
16:58
[96]

Igor z Moskwy [ Konsul ]

Mirmil ---> no! w końcu jakieś konkrety ;)))) a Ty się czepiałeś takich dupereli kiedy powazne sprawy czekały na Ciebie. ;PPP
ja czasu nie mam za bardzo ale dzisiaj idę po siostrę JetLayi to moze zdążę i do drowów wparowac. zobaczę jak to wygląda u mnie.

31.01.2004
17:02
[97]

M'Rek [ Konsul ]

Mirmil ---> Takiemu to dobrze :))))

Hathor ---> Mapa w drodze.

I jeszcze jedno - to już 97 post. Niedługo trzeba założyc nowy wątek!!!

31.01.2004
17:31
[98]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

M'Rek --> Mapa jest juz w drodze na www. A watek tym razem niech zalozy kto inny, bo ja ide walczyc z komnata ognia w Zakonie Czarnego Kruka - tak, tak, na Dalekiej Mrozniej Polnocy ;)

01.02.2004
13:05
[99]

Mirmil [ Konsul ]

Hathor: ale my niegodni zakladania jestesmy... niegodni....

01.02.2004
15:35
smile
[100]

Hathor [ Pani Zapomnianej Wyspy ]

Mirmil --> Tak samo niegodni, jak i ja.

Panowie, do roboty! Jak bedzie 100 (minimum), to wtedy odwazny* zaklada kolejny watek! Wystarczy przekleic wstepniak, przypilnowac zmiany numeracji i juz :) Wsteoniak moana ponadto czasem uzupelnic.
W wersji dla dokladnych warto zadbac o wszystkie [ b] [ u ] i [ i ] , do czego ja mam gotowca w pliku txt ;P

;)

*odwazny, uczynny, dzielny, smialy, przedsiebiorczy, zaradny, itd, etc.
A jego druzyna zdobedzie Exp i reputacja wzrosnie ;)

01.02.2004
15:57
smile
[101]

Lesaonar [ Generaďż˝ ]

Lesaonar otrzymuje 15000 punktów doświadczenia za wykonanie zadania

kolejna część (wersja dla leniwych, bez zmian w intrze):

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.