GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Shogun, Medieval, Rome Total War - Uczniowie Sun Tzu cz. 37

23.01.2004
14:11
[1]

Lord W. [ Pretorianin ]

Shogun, Medieval, Rome Total War - Uczniowie Sun Tzu cz. 37

Witam fanów gier TOTAL WAR slowami Bu-li'ego:

Oto już trzydziesta siódma odsłona wątku poświęconego grom z serii Total War.
W imieniu Bri'ego i swoim pozdrawiam wszystkich maniaków Shoguna, Medievala i powstającego Rome TW - gier z serii Total War (i oczywiście wszelkich innych gier strategicznych).
Nadciągający Rome TW zapowida się na kolejny przełom w rts'ach - to będzie naprawdę coś - jak nie wierzycie to zobaczcie na screeny lub na dostępne już w sieci trailery.
Już ze screenów można domyślać się wielu niepotykanych dotąd rozwiązań, ale nie wyprzedzajmy faktów.
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia naszej Nieoficjalnej strony o grach z serii Total War pod adresem https://TOTALWAR.OF.PL
Znajdziecie tam bardzo rozbudowane info na temat Medievala, Shoguna dodaktów do nich i planów dotyczących kontynuacji czyli Rome TW. Musicie wiedzieć, że jeszcze do niedawna była to jedyna polska strona o tych grach.
Jeśli jesteś zainteresowany współpracą bardzo proszę o kontakt mailowy - porządane by było napisanie kilku tekstów do strony i w miarę regularne udzielanie się - jedank każda forma współpracy jest mile widziana. Adresem do kontaktu jest: >>> [email protected] <<<

Strona pod adresem (wykruszenie sie załogi) https://www.medieval.prv.pl czyli strona oficjalna prowadzona pod patronatem polskiego wydawcy MTW praktycznie zaprzestała działalności - znów - jeśli ktoś jest chętny do zajecia się nią proszę o kontakt.
Ponadto gwoli wyjaśnienia istnieje jeszcze inne forum poświęcone Total War pod stroną :
https://free4web.pl/FS/i/34797

Pozdrawiam wszystkich

Buli

Dostepne jest tez tlumaczenia na polski gry MTW oraz MTW VI na stronie LordaW
https://www.pudliszki4.webpark.pl
i alternatywna
https://www5.domaindlx.com/krucjata/

/ktoremu dziękujemy/ oraz wcześniejsze fanów /którym też dziękujemy/ na stronie

https://TOTALWAR.OF.PL

Gra MTW wystepuje w wersji 1.0 oraz 1.1 - patcha v.1.1 mozna pobrac ze strony jw wraz z latka dla wersji org. inaczej
Gra MTW VI wystepuje w wersji 2.0 oraz 2.01 - patcha 2.01 mozna pobrac ze strony np:

https://spacetarget.com/games/pc_medieval_total_war.shtml /wraz z lata/

UWAGA !!!!!!! Tu link do watku z odpowiedziami na pytania /FAQ/ dla poczatkujacych graczy:

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1678936


Oto adresy wcześniejszych wątków:
20. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1045764
21. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1067550
22. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1084981
23. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1134734
24. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1280488
25. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1322239
26. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1386636
27. ://www.gry-online.pl/s043.asp?ID=1477243
28. https://www.gry-online.com.pl/s043.asp?ID=1589123
29.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1653265
30.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1678936
31.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1707128

35. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1861383

(jezeli adresy nie działają poprawnie dopisać na końcu każdego takie coś - &N=1

Pozdrawiam
Lord W.
A tu link do poprzedniej 36 części

23.01.2004
16:49
[2]

Malibu [ Centurion ]

Nie mogę zainstaslować moda wesa. Instaluję do katalogu z grą (inny niż domyślny) oba pliki (plik za grafiką i z modem), włączam grę i nic nowego. Co jest?

23.01.2004
17:06
smile
[3]

Yari [ Juventino ]

Kórcze chciałem zabić nastepce tronu mojego nowogrodzkiego królestwa. Więc jak to w zwyczaju:) wysyłam łacha na pewną smierć ( ku chwale ojczyzny). Wybrałem armię buntowników liczącą 700 ludzi. chciałem ich leciutko osłabić przynajmniej bo w przyszłości i tak miałem zdobyć te prowincje. No to jest bitwa. Nie bawie sie w żadne duperele bo chodziło mi o szybką smierś generała. Atakuje i spokojnie czekam na klęske. Co się okazało?? Ten bezczelny syn marnotrawny wygrywa bitwe zabijając 500 ludzi wroga ( tarczowników , kawalerie stepową , i khazara royal cavalery). Wiedziałem że bojarzy są dobzi , ale do tego stopnia??:):):):).

23.01.2004
17:58
[4]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]



Yari [ Chorąży ] Gadu-Gadu: 2459035

Czy w gnomie editor mozna ustawić w jakim okresie pojawiają się jednostki do przodikcji???. I mam pytANIE , BAWIŁEM SIĘ w zmiane odległości strzału. Chciałem sprawdzić czy rzeczywiście działa. Ustawiłem javelin na 9000:):). Okazało się że chłopaki moga strzelać , ale nie strzelają , co chwile podchodzą do jednostki wroga i próbują coś zrobić:). Chciałem normalnie zwiekszyć ich zasięg o 500 czyli do 2000 , ale wide że chyba się nie da.


faktycznie u mnie tez AI lucznikow sie cosik jebie ;/ ale po wielu probach i klikaniu ): jakos w koncu zaczynaja strzelac ;]

Zaczne od nowa Bizancjum jesli mnie wyjebie z gry to chyba plytke wina wyjebie prez okno ;/

24.01.2004
03:34
smile
[5]

Dowodca_Pawel [ Pretorianin ]

To raczej wina moda Attyli niestety. Ostatnio zaczołem grać hiszpanami. Mają niesamowitą jazdę :). Lekka Jazda z Oszczepami to 90% mojej armii która podbiła cały półwysep i gromi francuzów :).

25.01.2004
15:29
[6]

Malibu [ Centurion ]

Dobra, nie musicie się już męczyć odpowiedzią na moje pytanie. Zainstalowałem i liczba jednostek uległa conajmniej 2- krotnemu zwiększeniu. Polska ma np. Czeladź (ciężko i lekkozbrojną), Rycerzy(naprawdę świetnych), Rycerzy Dobrzyńskich (przez krótki czas istniał w Polsce taki zakon rycerski), rycerzy swordsmenów, silesian spearmenów i pikemenów. Gwardiami królewskimi nie są już Royal Khnights, prawie każde państwo używa w roli gwardii królewskiej innej jednstki (np w okresie Late Francuzi mają Chevalierów, Polacy Rycerzy, a dożów Włosikich, Królów Sycylii i Papieża chroni Włoska Cięzkozbrojna Piechota- to tylko kilka przykładów nowych gwardii monarszych). Minusem jest to, że w trybie własnej bitwy, każde państwo ma do wyboru wszystkie jednostki z gry. Jeśli się chce stworzyć armię tylko z jednostek dostępnych danemu państwu w kampanii to można oszaleć, bo nie ma nowych ikonek jednostek i trzeba orientować się po napisach. W grze pojawia się też Husaria Racka ( węgiersko- serbski przodek Polskiej husarii ciężkozbrojnej).

25.01.2004
17:24
[7]

griszka3 [ Legionista ]

malibu - jak się ma mod wesa do moda Atylli z tego co piszesz to modzik wessa jest cakiem fajny ale czy z modem Atylli będzie chodzi ? czy trzeba wybrać to lub to

25.01.2004
21:15
[8]

Malibu [ Centurion ]

Chyba oba chodzą razem, z tego co zauważyłem mod Wes nie ingeruje w pliki zmieniane przez mod Atylli. Zapomniałem napisać jeszcze parę rzeczy. Po pierwsze: jednostki na polu bitwy prezwnrują się koszmarnie, aby zobaczyć pełne sylwetki (wyglądające jak ufoludki) trzeba spojrzeć pod odpowiednim kątem.Po drugie: dodano parę nowych nacji: Szwecję, oraz Flandrię (w late) i państwa Krzyżowców (w high), co dodano w early nie pamiętam. Sycylia w high i late jest wzmocniona posiada również Genuę i Korsykę. Po trzecie: jednostki gwardii królewskiej zmieniają się w wielu państwach co epokę. Np. Polski król ma za gwardzistów kolejno: Polish Renitares, Ciężkozbroną Czeladź i Rycerzy. Mod świetny, tylko wkurze przedstawienie jednostek na polu. Link do niego w poprzednim wątku.

25.01.2004
21:18
[9]

Malibu [ Centurion ]

Z kontekstu mojego wcześniejszego postu może wynikać, że Szwecja jest dostępna tylko w high, a jest ona dostępna przez wszystkie okresy.

26.01.2004
00:35
[10]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Malibu->zapodaj pare fotek nowych jednostek moga byc Polskie albo z bitwy ale najlepiej z kampanii jak to wygloda :)

26.01.2004
07:57
[11]

Malibu [ Centurion ]

W kampanii nie ma nic nowego, wykorzystano ikony i portrety starych jednostek, nowych portretów jest tylko parę (0k.3-4), a np Polscy Rycerze mają w kompanii ikonę i portret Khinghts of Santiago. Spróbuję coś wykombinować.

26.01.2004
09:00
smile
[12]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Wczoraj sciagnalem tez mod Wesa, i sie tak zastanawiam kim by tu zagrac.Najchetniej na high bo ciekawie rozwiazali Krolestwo zakonne.
Naprawde podobaja mi sie nowe rozwiazania np kazda prowincja slynie z jakiejs jednostki, najemnicy sa tak samo jak tradable goods i nie moga byc wszedzie rekrutowani ,za to mozna werbowac takie ,ktore praktycznie nie byly tam dostepne (alani,almugawarzy).
Jednostek jest od zatrzesienia! Zeby jakas zbudowac to trzeba faqu uzywac zeby wiedziec jakie budynki stawiac.
Czas budowanie niektorym budynkow skrocono,niektorych zwiekszono (forty graniczne).
Peasanty mozna produkowac tylko w early:).
Zainstalowalem to w innym katalogu ze skopiowana gra,zeby mi sie nie gryzlo w rozgrywce MP.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-01-27 14:23:32]

26.01.2004
19:21
[13]

Ostrogski [ Centurion ]

też pogrywam w moda Wesa i oprucz zalet widzę duże minusy, ogólnie to wydaje się być dobrą podstawą do zrobienia moda "realnego". Skupił się na balansie kosztem realizmu. Np wojska mongolskie składają się w 70% z piechoty....
Najwięcej gram w BKB_submod z dużymi własnymi poprawkami i zabawa jest dużo lepsza. Dużó nowych grafik i państw, podkręcona agresywność kompa itp

Jeżeli chodzi o mod Attylii - problem ze strzelaniem może (chyba -nie wiem na pewno bo nie grałem) wiązać się ze zmianą trajektorii strzału łuków przez zmianę zasięgu.

I jeszcze słowo o Napoleon_mod w nowej wersji zabawa jest dużo lepsza - polecam baterie artylerii. Można wygrać atakując i mając straty 10 razy mniejsze od kompa ale jest frajda. Ogólnie duże zmiany na +

27.01.2004
19:25
smile
[14]

Monther [ Generaďż˝ ]

Panowie, czy wywala Wam grę po kilku latach grania Danią, zaczynając od early? Chciałem sobie pograć Danią i raz wywaliło mi 1092 roku, raz w 1094... trzeci raz jak zaatakowałem Niemców. Zupełnie bez ostrzeżenia gra się wyłącza i jestem w Windowsie :-/
Mam oczywiście oryginał (Battle Collection), z modem ze strony Lorda W.
Pomocy!!

27.01.2004
21:22
[15]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Monther->a wywala tobie tuz po dniu next year? jesli tak to mozesz miec problem z innymi kampaniami ;/ niestety cos medieval dobrze nie dziala z modami :(

27.01.2004
23:04
[16]

Monther [ Generaďż˝ ]

Niestety właśnie tak :-( klikam "end year" czy next... i wywala... czyli co, odinstalować moda? Szkoda by było...

27.01.2004
23:18
[17]

Diplo [ Generaďż˝ ]

Witam wszystkich.
Otoz z zapalem zabralem sie za odkrywanie swiata medieval: total war . Jednak jest jedna rzecz ktora mnie razi. Na moim duronie 800, 256mb ram, gf 2mx 64mb (windows 2k)gra sie strasznie haczy... wiekszych bitew (tak 800 na 800) nie da sie wogole rozegrac. W faq wyczytalem ze potrzebne sa starsze sterowniki. Ktore? Moze ktos ma linka do nich? Z gory dziekuje za pomoc!

28.01.2004
01:04
smile
[18]

Monther [ Generaďż˝ ]

Zamieniłem z powrotem wersję PL na oryginalną ENG. Myślałem, że może to spolszczenie psuje. Ale nie, znowu to samo. Wynika z tego, ze rzeczywiście mod.
Nawiasem mówiąc, w instrukcji do gry, w tech-tree jest napisane, że Duńczycy mogą rekrutować Wikingów "od razu" mając jedynie "fort". Tymczasem rozpoczynam rozgrywkę mając fort, ale nie mogę rekrutować Wikingów. Mogę tylko Viking Thralls. Dlaczego? Czy to też kwestia moda Attyli, którego mam zainstalowanego?

28.01.2004
07:20
[19]

Lord W. [ Pretorianin ]

Pliku buldig....txt z drugiego moda Attyli nie można wczytać do Gnoma - Editora z powodu nieprawidłowego wpisu. Najprawdopodobniej to jest przyczyną wywałki do Windy w trakcie gry. Ostatnio nie mam zbyt wiele czasu na grę więc nie mogłem tego przetestować, ale przed instalacją tego moda na XP żadnych problemów nie miałem, a teraz po 15-50 turach często zdarza się wyskok.

28.01.2004
08:11
[20]

Niob [ Konsul ]

monther i tyle wlasnie mozna zrekrutowac niespodziewales sie chyba pozostalych jednostek zwlaszcza berserkerow i jarli ?

28.01.2004
09:40
[21]

Attyla [ Legend ]

Lord - poprawilłem to i wyślę jutro.

28.01.2004
14:38
[22]

Monther [ Generaďż˝ ]

Niob ---> spodziewałem się możliwości rekrutacji jednostki "Vikings" po prostu. Takiej, z jaką Dania zaczyna rozgrywkę zresztą.
Swoją drogą, przynajmniej w Norwegii powinna być możliwość rekrutowania Berserkerów :-))) Bardzo żałuję, że się nie da. Swoją drogą, dlaczego nie można? Przydaliby się tacy rzeźnicy na początku rozgrywki... ;-)

29.01.2004
08:27
smile
[23]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Mod Wesa to rzeznia. Zaczalem GA Niemcami ,expert,early.
1 rok zaatakowalem Danie-uciekli wszycy bez walki. Rok drugi -atakuje Wenecje,Genoe,Milan. 1-sze dwie poddaly sie bez walki, z Milanu zrezygnowalem i odwolalem atak. Poza tym mam desant dunski w Saksonii i Aragonski w Provence.
3 rok -na Danie ,niespodziewany desant zrobili...Anglicy. Do Genui wlezli mi Wlosi z Aragonczykami , a do Austri Wegrzy. Z Genui ucieklem bez walki a z Austri wycofalem sie po oddaniu kilku salw lucznikami:)
4 rok na Wenecje mam atak Wloski ktory przegralem i emperor mi zginal:P. Odbilem Saksonie ,w ktorej notabene byl bunt lojalistow, oraz Austrie.Nowy elektor zostal wybrany.
Podsumowujac mod Wesa jest bardzo "wyzywajacy"(chyba urzekla Was moja historia:) ). Grajac np Niemcami mamy juz infrastruktore do robienia Kneche, i piechoty z ikonka zwyklych wikingow, oraz calkiem niezle dochody jak na poczatek -ok 3500. Ale komputer nie zostal oslabiony ,ma od poczatku mocne jednostki i infrastrukture a poza tym agresywnosc jego wzrosla.
Nie wiem moze tak Niemcow nie lubia inne nacje w grze, moze te ataki na mnie zwiazane byly,z tym ze byli to sojusznicy krajow ,ktore zaatakowalem.
Expert moda Wesa jest 3 razy trudniejszy od oryginaly. Mysle ,ze jakby Attyla ,dodal do nie go swoje poprawki odnosnie szarzy konnej(zreszta kazdy to moze zrobic -chyba,sprobuje).
Ale nie zaluje i bede dalej walczyc:).

02.02.2004
10:53
smile
[24]

Attyla [ Legend ]

Panowie - wie kto jak zmienić opis jednostek i obrazek? Zrobiłem bizantyńczykom Etiopczyków - ale nadal wyglądają jak roundshieldspearmen:-))))

02.02.2004
18:16
[25]

Ostrogski [ Centurion ]

@Attyla

Obrazek Znajduje się w pliku ...\campmap\info_pics\units zmienić? coś co otwiera bify. Można READBIF22, ale się kijowo rysuje nie ma opcji wytnij wklej itp.
Opis - LOC\eng\descriptions pod koniec.


Napiszcie jak zrobić zrzut ekranu to coś pokażę...

03.02.2004
02:23
smile
[26]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

W grze? F2.

03.02.2004
07:04
[27]

Lord W. [ Pretorianin ]

Jihad
Jak to w grze. Jest taka możliwość by zmieniać opisy jednostek w grze?

03.02.2004
07:24
[28]

Lord W. [ Pretorianin ]

tzn. w trakcie gry?

03.02.2004
08:31
[29]

Niob [ Konsul ]

Lord W chodzilo o zrzut z ekranu w grze :D

03.02.2004
08:46
smile
[30]

Lord W. [ Pretorianin ]

:D

03.02.2004
10:26
[31]

Attyla [ Legend ]

Ostrogski - dzięki - jest coć w czymć można wkleić to i owo? Sam rysować nie umiem, a chciałbym wstawić skan z książeczki:-))))

03.02.2004
18:32
[32]

Ostrogski [ Centurion ]

@Attyla

Sam szukam.., musi być coś co chwyta BIF-y, może COREL ??

03.02.2004
18:39
[33]

Ostrogski [ Centurion ]

i jeszcze

03.02.2004
18:54
smile
[34]

Ostrogski [ Centurion ]

a to też znalazłem. Apropo jak ktoś zna dobre strony to dawajcie.
Jak komuś się "znudziła książka "wyprawy krzyżowe" to chętnie kupię za 1/2 ceny (z racji używania)

04.02.2004
08:16
smile
[35]

Lord W. [ Pretorianin ]

Czy grał ktoś w nakładkę do Medivala : Rome Expansion podaję linkę: https://www.angelfire.com/scifi2/mezzma1970/RomeMAIN.html

Attyla
Może któraś z jednostek z tej nakładki będzie się nadawała do Bizancjum... :)

05.02.2004
17:07
smile
[36]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Znalazlem na kompie screena z 19 maja 2001..stare dobre czasy:)

05.02.2004
18:20
[37]

Ostrogski [ Centurion ]

Chciałem się pochwalić (nie)zręcznością graficzną...
Lanca to moja robota po pikselku, nie mam talentu ale jakoś wygląda :-)))

05.02.2004
18:44
[38]

Ostrogski [ Centurion ]

Crov? Bywasz tu jeszcze? Potrzebny spec od grafiki ;-) zgubiłem twój adres

05.02.2004
20:33
[39]

Crov [ Pretorianin ]

A zaglądam codzień. Tylko czasu mam mało bo sesja mi się na zaocznych zaczeła :(
I żaden ze mnie spec :) Ale zawsze służe radą jak tylko będe jakąś znał :D

05.02.2004
20:42
smile
[40]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Crov witaj w klubie- jutro 2,w sobote 2 i za 2 tyg. 2 :(

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-02-05 21:25:40]

05.02.2004
23:27
smile
[41]

Crov [ Pretorianin ]

JihaaD ja mam jutro 2, pojutrze 5 i po pojutrze 1 :(
Pewno za tydzień teś się cos nawinie :(

Ale po sesj możecie liczyć na mnie w kwestji dalszego rozbrajania Medievala na czynniki pierwsze :)

06.02.2004
00:42
smile
[42]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Fraq -wydaje mi sie GA to wyzsza szkola jazdy poniewaz nawet Wes w swoich modach ich nie ruszyl, tzn nie dodal krajom,ktorymi granie umozliwil. A mysle,ze kto jak to ale Wes by wiedzial jak to zrobic. Ale to jest tylko moje skromne zdanie :)

06.02.2004
09:04
[43]

kopytko_m [ Legionista ]

Mam problem którego nie potrafię rozwiązać.
Pewnie ze dwa lata temu dorwałem MTW i pogrywałem sobie jeszcze na starym komputerze (450MHz, Riva, 128 RAM....). teraz chciałem wrócić do gry, już na nowszym sprzęcie (Athlon 2000, nVidiaGF4MX440128bit), lecz przy próbie uruchomienia gry, wkrótce po ukazaniu się okienka na pasku narzędzi, komputer się wiesza (czarny ekran, klawiatura i mysz wyłączona). Co robić?.
Pozdrawiam
MarekK
P.S. Po powtórnym zainstalowaniu na starym komputerze uruchamia się bez problemu.

06.02.2004
11:32
smile
[44]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

kopytko_m - wyglada mi to na problem ze sterownikami do karty graf.
Sciagnij najnowsze i zainstaluj.

06.02.2004
18:45
[45]

Ostrogski [ Centurion ]

@crov

Tak wogóle to powinieneś poprowadzić cykl wykładów ;-) ostatnio chciałem zmienić tarcze armeńskiej kawalerii i dupa. to chyba wyższa technika...

Mam takie pytanie: w jakim programie robiłeś te tarcze bo chyba nie po pikselku?? Kurde niektóre twoje grafy spróbuję dołożyć do moda w którego gram, ale nie wiem czy dam radę. Nieźle to pokręcone...

No i złamania długopisu !

06.02.2004
18:56
[46]

griszka3 [ Legionista ]

kupilem fajną ksiązkę, stara (1955) ale jara jak się to mówi, opisy obrazki itd. niestety tylko wojsko polskie

jest i strona :-)

06.02.2004
23:53
[47]

Crov [ Pretorianin ]

Ostrogski --> To naprawde nic trudnego. Pewnie teraz musiałbym troche posiedzieć aby sobie przypomnieć.

Ale na szczęście przewidziałem to i zapisałem sobie wszystko. Jak mi sie sesyja skończy to przerobie to na język ludzki i sie wtedy udostepni na stronce żeby wszystkie strudzone i chętne dusze mogły sie pobawić :D
A tobiłem to za pomocą redbifa i corela bodajże. Za pomocą redbifa przerabiąłem każdą sekwencje na BMP i przerabiałem po pikselku jednego BMP. Potem przekopiowywałem do pozostałych. I pakowałem redbifem :)

I zrobione. :)
(Taki króciutkie wyjaśnienie :D)

07.02.2004
00:05
[48]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

crov--->ktore pliki odpowiadaj za wyglady tarcz?

btw moze ktos by zrobic krotki poradnik co do edytowania nazw/wygladu i wszystkie co dotyczy gry?

07.02.2004
15:25
[49]

Dariusz_I [ Chor��y ]

Zainstalowalem mod Wesa ale mi gra nie rusza
Czy ten mod dziala z Viking Inwazion

07.02.2004
15:25
[50]

Ostrogski [ Centurion ]

@crov
Dzięki i czekamy na wykłady

07.02.2004
17:27
smile
[51]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Dariusz- mod Wesa dziala tylko z Viking Invasion.
A na instalke z tych 2 plikow nie ma co liczyc i trzeba to zrobic recznie.

07.02.2004
21:04
smile
[52]

Crov [ Pretorianin ]

ZgReDeK --> \Textures\Men tam są katalogi z różnymi jednostkami. A ważne są 2 pliki .BIF o różnych rozdzielczościach. I w tych plikach są nie tylko tekstury tarcz ale i wyglądu jednostek wraz z uzbrojeniem.
Pliki textowe opisują jednostki jakie kożystają z textur i pare innych współczynników.

No i macie po mału zaczynam wam tu pisac poradnik :)
Poeksperymentujcie sobie. Po sesji uzyskacie pełną moją pomoc :D

08.02.2004
11:30
smile
[53]

Dzoser [ Pretorianin ]

re JihaaD

Mod Wesa nie działa tylko z VI, działa też na podstawowej spatchowenej wersji MTW, trzeba tylko ściągnąć odpowiednią wersję (v1.85).

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-02-08 11:30:03]

08.02.2004
12:07
[54]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

No dzisiaj wracam do domu i bede gierzyl w NTW 2.09 :) z wlasnymi przerubkami :) np Jezeli nie ustawi sie w pliku txt czas budowania okretow na conajmniej 3 lata to po 10-20 latach na morzu jest straszny burdel :)

08.02.2004
20:12
smile
[55]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Dzoser ,ale ja mowie o najnowszej wersji Wes Moda 3.14. Wczesniejszych wersji nie biore pod uwage bo sa do niczego.

08.02.2004
23:51
smile
[56]

Dzoser [ Pretorianin ]

re JihaaD

W porównaniu z podstawową wersją MTW 1.1, mod Wesa 1.85 nie jest do niczego. Jest zdecydowanie lepszy.
Poza tym jak ktoś nie ma VI, to chyba lepiej by zainstalował ten mod niż gdyby nie używał żadnego?
Przecież nie wszyscy kupują drogie dodatki, a mod jest za darmo...

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-02-08 23:49:16]

09.02.2004
01:29
[57]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Natkanlem sie na pare fajnych linkow w sieci ;)

https://www.mizus.com/Tools/Files/ -->wlasciwie niezbednik dla moderow :))

https://www.hellenictotalwar.com/pages/htwpag.html --> Antyczna Grecja? :) niezla grafika
https://pub133.ezboard.com/fshoguntotalwarfrm5

09.02.2004
01:55
[58]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Mam pytanko jak dodac nowy oddzila do gry? wie ktos czy wystarczy przekopiowac all dane jakiejsc jednostki i zmienic tylko nazwe? w pliku crusaders?

09.02.2004
07:04
[59]

Dariusz_I [ Chor��y ]

JihaaD , Skad sciagnac najnowsza wersje moda Wesa
Bo ta co mam nie dziala :(
A jestem napalony po tym jak przeczytalem twoj post z 29.01.2004 :)))

09.02.2004
07:28
smile
[60]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Dariusz_I
https://wes.apolyton.net

09.02.2004
07:58
[61]

kopytko_m [ Legionista ]

Parę dni temu poprosiłem WAS o pomoc w uruchomieniu MTW. Poradziliście mi, żeby ściągnąć najnowsze sterowniki do karty. Uczyniłem to i zainstalowałem je. Niestety nic to nie dało. Co teraz?
pozdrawiam MarekK

09.02.2004
08:21
[62]

Crov [ Pretorianin ]

ZgReDeK -- > musisz jeszcze zrobić opis jednostki, wybrać grafiki ( chyba 3 albo 4 ). A z tym jest troszkę roboty :D. Pozatym pliik z danymi jednostki nie zawsze pozwala skopiować poprostu dane jednostki które by działały.:)
Ja sam dodawałem jednostki i jest to trochę długie i uciążliwe. Powodzenia.

09.02.2004
09:43
[63]

Dariusz_I [ Chor��y ]

Niestety nie mam orginalnej gry
a chce sie dowiedzic czy w Medivalu sa filmiki pokazujace zabujstwa ,koronacje itp.
Tak jak to malo miejsce w Shogunie.Na mojej kopii jest tylko intro i nic wiecej !
Nie wiem czy kupic Medivala+VI czy zbierac na Rome

09.02.2004
09:52
smile
[64]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Dariusz_I
nie ma filmikow takich jak w Shogunie.

09.02.2004
10:51
[65]

Dariusz_I [ Chor��y ]

JihaaD jestes wielki !
Dzieki zaoszcedziles mi 159zl

09.02.2004
12:16
[66]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Crov->wiem wczoraj znalazlem na magicznym forum :)

To create new units follow these steps:
1. Open up your unit_prod11.txt file in Notepad and search for a unit that is a close match to what you want to create. To create a new heavy spear chucker, simply find the Bonnachts (found in the Viking's unit_prod11.txt file).
2. Highlight it all, right down to the beginning of the next unit under it.
3. Select Copy.
4. Scroll down to the point where the unit list ends and emptiness begins. If you have word wrap off, it wont be too far down.
5. On the line under the last unit, hit Paste. You now have an exact copy of the Bonnacht unit in the file. Save the file.
6. Download and install Gnome's editor from the Org's download tools.
7. Open up the unit_prod11.txt file with Gnome editor and edit the stats of the new unit (all the way down at the bottom of the list) however you please.
8. Rename the unit to something other than Bonnacht. Just dont put any spaces in the name. In this example, we'll choose the name SpearChuckers. Save the file.
9. Open up Windows Explorer and go to your MTW directory. Go to the Battle\UnitIcons\ directory and copy the file Bonnachts.LBM and paste it in a temporary directory.
10. Rename the file to SpearChuckers.LBM (remember, the file names must match that of the unit name) and move it back into the UnitIcons directory.
11. Go to the campmap\ directory and do exactly the same thing with Bonnachts.bif files in the Info_Pics\Units\ directory and the Review_Panel\Units\ directory, copying/renaming/moving.
12. In the Textures\Men\ directory, search every directory in there for references to Bonnachts*.txt and repeat the above. In this example, you should have a SpearChuckers.txt in the ActionsPage\ directory, and a SpearChuckers_W.txt and SpearChuckers_S.txt file in the NewPeasants\ directory.
13. Because the weapons are hidden from view until they fire, Bonnachts dont require files in the Items\ directory. However, If you choose to create a unit that has their weapons and shields visable at all times in battle, repeat the above by copying and renaming the directories of the unit you are imitating to the unit you are creating. Example: In the ArabInfantry_S.txt file, you will see the number 2. Look in Items\Shields2 (note the 2), and you'll see ArabInfantry directory. Copy and paste it into a temp directory, rename it to your new unit, and move it back. Do exactly the same thing with ArabInfantry_W.txt (which has a 5 in it, so you should look in Items\Weapons5\.
14. Go back to the root MTW directory and look in the Loc\Eng directory. Open up Names.txt in Notepad. Scroll down (or run a search) until you find this:
["Bonnachts_Singular"] ‹"Bonnacht"›
["Bonnachts_Plural"] ‹"Bonnachts"›
15. Copy it and paste it at the end of the unit list, just a few more lines down. Rename Bonnanchts_Singular to SpearChuckers_Singular. In fact, rename all four Bonnachts references to SpearChuckers. Again, watch the spelling and capitalization. Save the file.
16. Open up Descriptions.txt in the same directory with Notepad and run a search for ["Bonnachts_desc"]. Copy the whole line and paste it at the end of the unit list just a few lines down, exactly the same way you did with the Names.txt file.
17. Rename Bonnachts_desc to SpearChuckers_desc, and then edit the description however you please. Just remember that since the unit description box in the game has to sliding bar, you have to limit the description of the unit. Otherwise the game will cut off the excess part, leaving you with an incomplete description when you view the unit. Save the file.
18. Open up the DEADPAGE COORDS.txt file with Notepad in the Textures\Men directory.
19. Run a search for Bonnachts, and highlight and copy that line and the numbers under it, and paste it at the bottom of the list. Rename the now-pasted Bonnachts to SpearChuckers. Save the file.

Now, with any luck, you will have a new unit, the Spear Chuckers, at your beck and call. Just remember to assign it to a faction by tinkering with the Gnome editor and the unit_prod11.txt file.


To transfer a building from the VI campaign over to the original campaign (or vice versa), repeat steps 1-7. Open up the VIKINGS_build_prod13.txt, copy the lines relevant to the building you want, open up CRUSADERS_build_prod13.txt and paste the lines in. Then just tinker with the Crusader build_prod13.txt file until you get the right requirements set.

09.02.2004
19:17
[67]

sakhar [ Animus Mundi ]

Witam
Mam pytanie - czy coś wiadmo na temat Rome: Total War - na eMule krążą już bowiem rzekome dwie płyty z grą. Kiedy ukaże się oficjalnie?

09.02.2004
19:19
[68]

Ostrogski [ Centurion ]

Nowe jednostki robi się dość łatwo, natomiast gorzej z teksturami pola bitwy, zrobiłem czarne krzyże Order Food Soldiers i w czasie bitwy migają, stoi oddział i udaje że jest neonem...
Tragedia. Natomiast udało mi się wkleić do gry obrazek z innej bajki, wygląda to dość dobrze.

09.02.2004
21:28
[69]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Niom mi tez wyszly neonki vel swiatla postojowe :( mruga i mruga na tej tarczy
Czy mozna zrobic osobno tarcze dla kazdej jednostki czy tylko dla danego typu tak jak jest to poupychane w textures/men?

Dodalem narazie jedna jednostke Rycerz Polski ale szukam lepszej nazwy moze cos zaproponojecie

09.02.2004
23:06
smile
[70]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Gralem w demo "Castle Strike".Mysle,ze gra moze Was zainteresowac. Warto sciagnac ,interesujaca pozycja.

09.02.2004
23:07
[71]

Crov [ Pretorianin ]

Ale was wzieło :)

Co do migania to wasz błąd. Pisałem tyle razy że każdy plik ma 12 klatek. I na wszystkich trzeba zrobić.
A do tego oba pliki. Czyli razem 24 kladki. Przyjżyjcie się lepiej redbif'owi :)
Nie ma zawiele miejsca na textury. Więc tarcz do zrobienia nie wiele.Tyle ile zielonego tła nie więcej :)

10.02.2004
07:51
smile
[72]

Iudex [ Konsul ]

Witajcie!
Chciałbym w Tym miejscu grzecznie przywitać się z Tak Zacnymi Graczami ;)
Imię me Iudex, po przeczytaniu - dzięki Leon ;) wątku zapragnąłem ponownie zasiąść do wspaniałej gry, tak tak - wspaniałego Medivala ;)
NO i tu bęc ;( zaczęły się schody, otóż przy dużych bitwach komp potwornie zwalnia! Cel 2.4, GF4, nie iwem co jest, tym bardziej, że uprzednio (Duron 800, GF2) gra się bujała pięknie. Wydaje mi się że to sterowniki, ale KTÓRE są optymalne?
To pierwsze, i drugie - jak mam u licha ściągnąć ze strony totalwar.of.pl te pliczki z kampaniami? danie prawego i "zapisz" powoduje zapisanie 15Kb i NIC więcej!
Pozdrowienia dla WSZYSKICH Władców ;)

10.02.2004
07:58
smile
[73]

Lord W. [ Pretorianin ]

No, no widzę że edycja Medievala kwitnie :-)))
W każdym razie gdyby ktoś zrobił coś ciekawego czym chciałby się podzielić z innymi to przesyłajcie do mnie. [email protected] Umieszczę to na stronce ze spolszczeniem w dziale "Pobieralnia" ;-)
Sam bym się pobawił, ale aktualnie zapracowany jestem :-( Ale niebawem może nieco mi się rozluźni...

10.02.2004
17:51
smile
[74]

Boog [ Centurion ]

Siema
Mam małą reflkeksję odnośnie moda Wesa. Nie mam zbyt duzo czasu na granie ale jak moge to gram. Otóż byłem mocno zaskoczony (grając tylko na normal) jak komp a konkretnie jego jazda tłukla moich pikinierów. Zwłaszcza, ze np. Mongołowie (o ile dobrze pamietam bitwy przeciw nim) nie kwapili sie zbytnio z atakiem bezposrednim i walke w zwarciu. Pomijając oczywiscie sklad armii mongolskiej (zgonie z opisem w Wyprawach Krzyzowych ten sklad byl "ciut" inny :) ) to mnie zaskoczyli odwagą i zdecydowaniem. Szykowalem sie na tłuczenie wojskami strzelającymi (to zwykle skutkowalo) a tymczasem te typki z Azji poprostu mnie bez pardonu zaatakowali jazdą i niewiele brakowalo zeby mnie wybili, hehe. Jakos sobie dalem rade. Moze macie jakies spostrzezenia tego typu? (Jak poczytalem Jihaada i jego refleksje to jeszcze nie zdecydowalem sie na granie w hard ;) ale jak bede mial czas to chce to przezyc.
Narka

10.02.2004
17:51
[75]

Boog [ Centurion ]

Heh
Mialo byc expert a nie hard!

11.02.2004
08:46
smile
[76]

Iudex [ Konsul ]

HEH no tak, żadnej pomocnej pancernej dłoni ;)
Spróbowałem z wersją sterowników na inne wersje WINA niż XP - działa!! ;) właśnie na XP ;)

11.02.2004
09:23
[77]

kopytko_m [ Legionista ]

Index---> czy mógł byś napisać którą wersję sterowników zainstalowałeś? Ja mam podobny zestaw do Twojego tylko z Athlonem i Win98 a gra wogóle mi nie startuje.

11.02.2004
12:28
[78]

Lord W. [ Pretorianin ]

Iudex
kopytko_m
Tego typu pytania padały już na forum dziesiątki razy. Z reguły jeżeli chodzi o problemy z uruchamianiem gry to wystarczy zmiana sterowników karty graficznej. Poza tym należy sprawdzić czy to nie aby jakiś świerzo zainstalowany modzik jest nie jest przyczyną "falstartów".

11.02.2004
14:18
[79]

kopytko_m [ Legionista ]

Wiem, że mogły padać dziesiątki razy, ale ja korzystam z forum od paru dni. Poinfomowano mnie, że tutaj na pewno uzyskam pomoc. Nie mam zainstalowanych żadnych modów, tylko Vikingów, zmieniłem sterowniki na 53.04 i dalej się wiesza podczas uruchamiania.

11.02.2004
14:55
[80]

Lord W. [ Pretorianin ]

kopytko_m-->
A jaką masz konfigurację i system?

11.02.2004
14:58
[81]

kopytko_m [ Legionista ]

AMD ATHLON XP 2000+ (Ig)
SHUTTLE AK-39N KT400/DDR/AGPX8
DDRAM 256 MB PC 333
WD WD400BB 40 GB 7200 (2lata)
GF MX440 64MB x8 128b TV OEM
Win98

11.02.2004
15:08
[82]

Yoda2001 [ Legionista ]

Chlopaki jaki preferujecie sposb na radzenie sobie z inkwizytorami i grand... poza zabijaniem ich przez zabojcow, bo juz ich tyle sie na robilo ze autentycznie nie moge sobie poradzic

11.02.2004
15:17
[83]

Yoda2001 [ Legionista ]

i jeszcze jedno, Panowie dajcie linka do jakiegos edytora ktory pozwala zmienic sile szarzy jazdy, please:) i opiszcie w skrocie jak sie z niego korzysta

11.02.2004
18:56
smile
[84]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Chcialbym zaprezentowac moje ruskie hity z G.A ruskimi:) (Wes Mod)


screen 1

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-02-11 18:56:13]

11.02.2004
18:57
smile
[85]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

2

11.02.2004
18:57
smile
[86]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

3

11.02.2004
18:58
smile
[87]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

4

11.02.2004
18:59
smile
[88]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

5

12.02.2004
07:12
[89]

Lord W. [ Pretorianin ]

kopytko_m czy przy starcie gry masz jakies komunikaty?

12.02.2004
07:56
[90]

kopytko_m [ Legionista ]

Lord W.---> Nie. Wiesza się na samym początku startu. Wczoraj wrzuciłem Viahyperium, i też nic to nie dało.

12.02.2004
09:04
smile
[91]

Boog [ Centurion ]

Jihaad
Nieżle sie prezentują a jak walczą??? Dobre te jednostki (zwłaszcza Ratniki Solva i Kozacy)? Nigdy Ruskimi nie gralem

12.02.2004
09:26
[92]

Lord W. [ Pretorianin ]

kopytko_m --> pytanie zasadnicze czy to oryginały?

12.02.2004
09:30
[93]

kopytko_m [ Legionista ]

TAK

12.02.2004
10:09
smile
[94]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Boog-Ratniki Solva to troche gorsza wersja Swiss Armoured Pikemen bo wolno chodza.
Kozacy - to chyba statystyki mowia same za siebie, jeszcze ten bonus do ataku na kawalerie i opancerzonych jest miodzio szczegolnie na Horde,ale tez na wszystkie inne elitarne jednostki europejskiej konnicy (w Wes Modzie kazdy kraj ma ich po kilka).
Russian Dvors to jednostka gwardi krolewskiej -maja tez statystyka przebijania pancerzy wroga.
Berdyshi i Russian Husclers to podstawa mojej armii.

12.02.2004
10:47
smile
[95]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

a zapomnialem dodac ,ze polska ciezka konnica Knights of Dobrzyn ma ceche "defend well cavalery" .Ciekawe cecha jesli o konnice chodzi.

12.02.2004
12:19
smile
[96]

Fraq [ Legionista ]

Czy jest jakis mod, zeby grac Mongolami, ale od 1230 roku? Wszystie, ktore instalowalem pozwalaja grac tylko w late period. Jeszcze zeby chodzil pod VI ;)

12.02.2004
12:23
[97]

Lord W. [ Pretorianin ]

kopytko_m--> na GG przejdźmy, albo na maila żeby forum nie zaśmiecać... Jeżeli uda Ci się ten problem jakoś rozwiązać to wtedy tu coś skrobniesz...

12.02.2004
19:34
[98]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Mala zagadka dla spostrzegawczych :) Co tu sie nie zgadza :)

12.02.2004
19:38
[99]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Wlasnie edytuje najnowszego moda attyli :)
Wywalilem pare jednostek: Peasant :)))))) Chivalric man at arms ,chivalric sergeats, feudal man at arms
Do budowy spearmenow starczy teraz tylko zamek :) tzn Castle1 :) zobaczymy co to bedzie ale wreszcie koniec z chlopskimi armiami

btw czy ktos wie jak dodac nowa nacje
btw2screeen z kampanii :)

12.02.2004
22:51
[100]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Zgredek - mysle,ze lepiej w Wes Moda pograc...Tam tych jednostek co usunales nie ma, peasanty wystepuja zadko,a zreszta juz pisalem.
Zmieniles kolor Bizantyjcom.

12.02.2004
23:44
[101]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

JihaaD->mysle ze wieksza satysfakcja jest granie z wlasnym modem i jednostkami no i pozatym w modzie wesa nie ma chyba realizmu a to tez wazne :)

13.02.2004
07:21
smile
[102]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

zGREDEK- realizm jest wiekszy niz w oryginale jesli chodzi o konnice (szarza i szybkosc) i lucznikow (tna ladnie szczegolnie English i welsh longbowmens).
Przyklad? Chcialem sie pozbyc grajac ruskimi niedorobionego ksiecia i zorganizowalem mu samobojczy atak na ostatnia prowincje Mongolow w ktorej bylo ok 600 ludzi glownie ciezka jazda mongolska,.Obawialem sie ich,ze moga mnie zaatakowac w Khaazarze jakby wszyscy wpadli.A bylo ich coraz wiecej bo dosc szybko synowie khana dorastali. Wiec wpadlem tam i moj ksiaze wycial 360 zoltych. Zostal sam i uciekl dopiero. A zapomnialem dodac,ze mial 11 valour ,czyli atak 16,morale 32(!)z przebijaniem pancerzy oraz super defence.

A co do realnosci to moge dodac,ze wszystkie jednostki jakie sa w tablece z linka wystepuja w modzie Wesa jak gwardia krolewska i nie tylko.

https://badger.cx/heraldry/militaryorders.html

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-02-13 07:18:21]

13.02.2004
07:36
[103]

Dowodca_Pawel [ Pretorianin ]

Chyba czas na nową część :). Ale pytanko do Jihaada. Czy ruskie jednostki które opisujesz są w modzie WES'a czy sam je dodałeś?

13.02.2004
08:02
smile
[104]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Dowodca_Pawel- Mod Wesa.

13.02.2004
08:41
smile
[105]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Utworzylem nowy watek,mam nadzieje ,ze Lord W. sie nie obrazi :)

http://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2015044&N=1

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-02-13 08:39:02]

13.02.2004
08:46
smile
[106]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Nowy watek:
http://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=2015044&N=1

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.