mom [ Centurion ]
dominions II - ktos gra?
Jak w temacie. Sam jestem sod jakiegos czasu szczesliwym posiadaczem pelnej wersji dom2. Podejrzewam ze gra jest praktycznie nieznana w PL, ale byc moze sie myle - stad pomysl tego watku.
kilka slow na temat moich doswiadczen z gierka
Gra jest przedstawicielem niezwykle zadkiego ostatnimi czasy gatunku b. zlozonych strategii w konwencji fantasy.
Przypomina mi czasy grania w Master of Magic tyle ze w nieco nowszej oprawie i z rozbudowanymi mozliwosciami gry po sieci. Jest jednak dosc niszowa - grafika/muzyka odstaje nieco od tego co zazwyczaj ostatnio widac na monitorach. Najmocniejszym atutem gry jest jej zlozonosc, calkiem sprawne AI, ogroma ilosc jednostek/czarow/przedmiotow magicznych.
zapraszam do dyskusji/uwag/pytan
mom [ Centurion ]
up
Gambit [ le Diable Blanc ]
Nazwę tak jakbym kojarzył. Nie pamiętam tylko czy jedynkę, czy dwójkę i na jakim sprzęcie (PC czy Atari ST). jakbyś podrzucił linkę do jakiejś oficjalnej strony, albo cos w tym stylu...
mom [ Centurion ]
na atari raczej nie bo rzecz jest wzglednie nowa - chyba ze mowimy o innej gierce
oficjalna strona - niezbyt rozbudowana
https://www.illwinter.com/dom2/index.html
opis gry i demo do sciagniecia
https://www.shrapnelgames.com/Illwinter/d2/1.htm
marko74 [ Pretorianin ]
o, to może być ciekawe, właśnie ściągam demko
mom [ Centurion ]
moze jeszcze kilka dodatkowych slow zachety
Gra pozwala na wcielenie sie we wladce jednej z 17 nacji z ktorych kazda ma zupelnie inne jednostki i co za tym idzie wymaga innej strategii. Alter ego gracza jest kandydat na boga - bowiem wladajacy swiatem Szef zniknal i szybko okazalo sie ze wielu jest chetnych na zajecie opuszczonego stanowiska. Oczywiscie jak to w grach strategicznych bywa roztrzygniecie dokona sie na polu bitwy.
Zalety:
Gra jest b. zlozona - kazda rozgrywka to odkrywanie nowych strategii, pomyslow na podboj swiata
Za kazdym razem inna - nawet przy uzyciu kilku orginalnych map gra moze potoczyc sie w drastycznie odmienny sposob
Jest zaskakujaco dobrze zrownowazona - nie ma doskonalych strategii czy niepokonanych nacji - co przy takiej zlozonosci jest naprawde wielkim sukcesem.
Obok jednostek typowych dla danej nacji sporo jest takich ktore po zdobyciu okreslonej prowincji moze produkowac kazdy.
System magii - swietnie pomyslany, bardzo zlozony i roznorodny, ale jednoczesnie nie przegiety - bez wojsk tradycyjnych ciezko jest wygrac (za wyjatkiem jednej specjalistycznej nacji - Ermor - dysponujacej w 2 z jego 3 wersji tylko magicznymi jednostkami)
znakomicie pomyslany multiplayer - do grania nawet na modemie.
Wady:
b. niewiele w grze jest miejsca na rozwijanie swoich ziem (vide rozbudowa infrastruktury/miast) - poza swiatyniami twierdzami i laboratoriami nic wiecej sie nie da zrobic. Gra skupia sie na podboju i nawracaniu niewiernych (tzn. wyznawcow innych bogow) nie dajac zbyt wiele do popisu dla fanow zwyciestwa ekonomicznego.
brak dyplomacji - w koncu "moze byc tylko jeden". Kandydaci do boskosci nie lubia konkurencji.
Oczywsice w multi wyglada to zupelnie innaczej.
demo gry (link powyzej, do sciagniecia rowniez z GOLa) daje jakiej wrazenie jak gra wyglada - chociaz im dalej sie gra tym rzecz wyglada ciekawiej.
Entreri [ Pretorianin ]
To jest RTS, czy turówka?
mom [ Centurion ]
turowka
inqistor [ Pretorianin ]
Nie ma pola do popisu dla fanów zwycięstwa ekonomicznego? To chyba nie przeszukiwałeś prowincji magami :)
No i ta rozbudowa infrastruktury. Wbrew pozorom zamek to struktura administracyjna, nie obronna.