GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic II: Noc kruka cz. 1

18.01.2004
08:21
[1]

maVes [ Konsul ]

Gothic II: Noc kruka cz. 1

1. Założyłem ten wątek przed premierą gry w Polsce, żeby potem nie zakładać kilka wątków niepotrzebnie naraz.

2. Założyłem nowy wątek, ponieważ ten dodatek ma być "nakładką" na grę, która dodaje nowe obszary, zmienia questy itp. Osoby, które nie zdecydowały się na zakup dodatku, jednak nadal grają w Gothica mogą dyskutować na wątku o "dwójce"

Link do wątku o Gothic II ---> https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1876446&N=1

To chyba wszystko. Zapraszam do dyskusji

18.01.2004
08:22
[2]

maVes [ Konsul ]

Na początek kilka screenów:

18.01.2004
08:23
[3]

maVes [ Konsul ]

18.01.2004
08:25
[4]

maVes [ Konsul ]

18.01.2004
08:27
[5]

maVes [ Konsul ]

18.01.2004
09:18
smile
[6]

Bucha [ Hashish Air Kahn ]

A jest juz polska wersja???

18.01.2004
09:36
[7]

Kr!ss [ Chor��y ]

Gothic jest głupi :) Ale ma fajną grafikę klimacik potworki

18.01.2004
10:42
[8]

Majkel15 [ Centurion ]

Kriss --> skoro wszystko Ci sie w Gothicu podoba to co Ci sie w nim nie podoba skoro twierdzisz że jest głupi :P

A tak apropo wątku to mi sie zawsze zdawało że wątek o Nocy Kruka będzie połączony z wątkiem o podstawce. Ale możliwe że coś pominąłem :P

18.01.2004
11:29
[9]

maVes [ Konsul ]

Bucha -------> nie ma jeszcze wersji pl

Majkel15 ---------> Noc kruka ma być nakładką na Gothica zmieniającą większość gry dlatego postanowiłem założyć nowy wątek

18.01.2004
11:31
smile
[10]

Marsellus Wallace [ Fukitol ]

Ma być w lutym wydany. Może dadzą z podstawową wersja po promocyjnej cenie to wreszcie bym zagrał.

18.01.2004
11:40
[11]

CrazyMan [ Ur-Shak ]

zrodlo: gry.wp.ql

Zapowiedz:

Xardas budzi głównego bohatera, po czym informuje go o swej wizji. Jego zdaniem już wkrótce do życia powróci potężny artefakt. Może to oznaczać zaburzenie równowagi panującej w świecie po upadku starego porządku. Wielu poszukiwaczy przygód, alchemików, magów, wojowników i szaleńców wyruszy w świat, by zdobyć cenne znalezisko. Może dojść do wojny... nie mówiąc już o tym, że cenny skarb może wpaść w niepowołane ręce.

Postać kierowana przez gracza dość szybko wyrusza w podróż. Po drodze spotyka niejakiego Cavalorna i za jego radą postanawia przyłączyć się do Magów Wody, średniowiecznych naukowców zajmujących się badaniem piramid, a zarazem opiekunów równowagi między porządkiem a zniszczeniem. Wraz z nimi (a także i bez nich) gracz zwiedzi wyspę Khorinis, obszar gry powiększony o 30% w stosunku do Gothic 2 i oddzielony od starej części potężnym masywem górskim. Zobaczy nowe lasy i mokradła, wioski, podziemia, antyczne ruiny i urwiska, wielki kanion, a także pola czy łąki, po których grasuje szarańcza. W pamiętniku gracza nie zabraknie też wizyty w kwaterze głównej bandytów oraz na terenie pirackiego obozu. Bohater dodatku stoczy też wiele pojedynków z bestiami. Część z nich będzie już znał z Gothic, część (w sile dziesięciu sztuk) zobaczy jednak po raz pierwszy. Z pewnością ucieszy go też poprawiony interfejs, nieco lepsza grafika, sto nowych NPC (m.in. Thorus i Snaf), nowe gildie i co najmniej 20 godzin świetnej zabawy. Niektóre stare questy zyskają też nowe rozwiązania, nowe mają być bardziej wymagające, a zarazem lepiej dopasowane do fabuły programu. Ciekawostką jest też zestaw 30 nowiutkich przedmiotów magicznych, 15 nowych rodzajów broni i... masa innych atrakcji, o których wspomnieć nie mogę, gdyż nie chcę zepsuć niespodzianki.

Dodatek wyda w naszym kraju firma CD Projekt. Wszyscy fani oryginalnego Gothic 2 mają więc na co czekać. Osoby, które z grą się jeszcze nie zetknęły, niech nie tracą czasu. To jeden z ciekawszych RPGów ostatnich lat, a zarazem znakomita przystawka do zbliżającego się Gothic 3.


juz sie nie moge doczekac !!!!

18.01.2004
17:05
smile
[12]

maVes [ Konsul ]

źródło: www.gothic.g4ce.pl

FAKTY:

-Dodatek rozpoczynamy tak, jak wcześniej Gothic II, w wieży Xardasa. Z tą różnicą, że zmieniona jest fabuła.

-Nowe gildie są tylko "dodatkami" do tych głównych. Czyli najpierw trzeba przyłączyć się do straży, najemników lub nowicjuszy.

-Ponownie pojawią się starzy znajomi z Gothic I. Ze Starego Obozu: Thorus, Snaf, Kruk, Fisk, Cavalorn, Huno, Scatty, Bloodwyn (przeżył, ale na krótki czas). Z Nowego Obozu: (Magowie Wody) Saturas, Nefarius, Riordian, Myxir, Miardorian i Cronos

-Od Xardasa otrzymujemy pewien amulet, który pozwala na przywołanie błędnego ognika.

-Dodatek zawiera nowe zadania, postacie, przedmioty, potwory. Powstała nowa część fabuły i obszaru.

-W dodatku napotkamy Skipa (pamięta ktoś go jeszcze z Gothic I?). Zapewne każdego interesuje gdzie jest tajemnicze wejście do nowej części wyspy. Będzie to magiczny portal teleportacyjny. Dzięki niemu przeniesiemy się do nowego świata.

-10 nowych potworów, 15 nowych broni, 12 nowych zaklęć (zwojów), ponad 30 nowych artefaktów (pierścienie, amulety, itp.). Nowe dźwięki, 3 nowe filmy, fabuła ściśle związana z Gothic II. Dużo nowych zadań i wiele nowych rozwiązań, dzięki czemu gra od początku stawia nam nowe wyzwanie.

-Nazwy nowych potworów: Szczur pustynny, Sumpgasdrone, Blattcrawler (Pełzacz-wojownik?), Keiler, Sumpfgolem (bagienny golem) i w dużej ilości różne niesympatyczne Getier'y (?). Podobno można trenować błędnego ognika...

-W dodatku znów pojawią się kamienie ogniskujące. Jak wiadomo dysponują one mnóstwem energii najlepiej nadają się do reaktywowania dawnej cywilizacji. Podczas gry nie tylko będziesz mógł ożywić obumarły kamień, będziesz mógł skomunikować się z jednym z jego stworzycieli i dowiedzieć się informacji o dawnej cywilizacji (kulturze), która nie znajdują się w przewodniku turysty.

-Przeciwnicy w dodatku są znacznie lepsi niż w oryginalnym Gothic II, autorzy wyszli z założenia, iż kupujący dodatek mają już doświadczenie z Gothic II i szukają prawdziwego wyzwania. I znajdą je (jeeee). :)

-W "Nocy Kruka" gildia Magów Wody ma własną rolę fabularną i większe znaczenie niż w całym świecie Gothic, do tego będzie związana z piramidami, które można było już zwiedzić w GII.

-Ogromne obszary bagien, gór, małych lasów, wyżyn, plaż, klifów.

-Dwa nowe obozy. Obóz piratów (ok. 10 NPCów), Główna Kwatera Bandytów (ok. 30 NPCów). Wszystkich nowych NPCów będzie ponad 100.

-Nowy obszar to 30% całego terenu w Gothic II + Gothic II na nowo przygotowany (niektóre miejsca zostały odnowione, np. w Górniczej Dolinie). Nowy teren może nie jest aż tak ogromny, ale nawet wprawnym turystom przyprawi pęcherzy na stopach. Jest on nawet większy niż planowano.

-Trzy nowe gildie: Gracz może przyłączyć się do sekretnej gildii Magów Wody, sprzymierzyć się z bandytami lub spotkać piratów.

-Teraz NPCe będą reagować na twoją zbroję i ubiór. Jeśli nie będziesz nosić odpowiedniej zbroi, bandyci cię zaatakują i odwrotnie, wpadniesz w kłopoty kiedy będziesz miał na sobie bandycki ubiór w mieście.

-Ruiny będą zawierać sekrety dawnych cywilizacji.

-Podziemia (kopalnie, świątynne ruiny)

-Główny wątek jest związany z "Kręgiem Wody", Magowie Wody będą współpracować z Bezimiennym.

-W dodatku pojawi się wielu przyjaciół z Gothic I, którzy nie ukazali się w GII. Na przykład Cavalorn.

-Długość samego dodatku to około 15-20 godzin. A sam czas słuchania dialogów ok. 5 godzin.

-W tytule dodatku "Noc Kruka", "Kruk" ma się nam kojarzyć z czernią, czyli nocą, kto lub co będzie tym krukiem poznamy dopiero podczas grania.

-Nowe efekty graficzne i jeszcze bardziej zoptymalizowana grafika dzięki nowemu DirectX.

-Nie trzeba koniecznie znać historii z GII, gracz może zdecydować czy będzie przechodził GII, czy także dodatek.

-W dodatku znów zaczynamy od słabych statystyk naszej postaci. Dodatek głównie wzbogaca świat GII.

-Jedną z najpotężniejszych broni będzie Klaue Beliars (Szpon Beliara), istnieje także możliwość jego ulepszenia, poprzez modlitwy przy posągach. Wymagana siła sięga nawet 170 punktów, bronie są też droższe.

-Z początku poziom trudności jest bardzo wysoki, prawie wszystkie potwory są silniejsze, do tego niektóre rzeczy podrożały i podczas pierwszych godzin grania jest ciężko. Natomiast w późniejszych rozdziałach jest za łatwo posiadając już broń Szpon Beliara. Dlatego wiele osób narzeka na to, iż twórcy nie wyrównali odpowiednio poziomu trudności.

-Nauka umiejętności kosztuje więcej punktów nauki twojej postaci. W posługiwaniu się broniami od 30% jeden następny procent to dwa punkty nauki, powyżej 60% już trzy i cztery. Jeśli posiadasz 120 punktów zaawansowania w którejś z umiejętności, wtedy za każdy punkt więcej będziesz tracić pięć punktów nauki. Inne umiejętności także zwiększyły swoje wymagania, m.in. alchemia. Jedynie chyba tylko zdolności przydatne myśliwym potaniały. Powróciła akrobatyka - powyżej 90 punktów zręczności uczysz się jej automatycznie. Nową umiejętnością jest kopanie, można -wreszcie użyć kilofa.

-Eliksiry dodające na stałe punkty w statystykach są teraz słabsze.

-Częściej będziesz współpracować w drużynie (nawet czteroosobowej), co będzie znacznie ułatwiać rozgrywkę.

-Na starym obszarze także pojawią się nowi NPCe i potwory.

-Występują nowe przedmioty, m.in. pasy. Jest także sporo nowych amuletów.

-Oprócz run teleportacyjnych, będzie można teleportować się na specjalnych platformach.

-Samodzielnie wykute bronie nie mają więcej obrażeń, ale twoje szanse na uderzenie krytyczne wzrastają o 10%.

-Kusze wymagają również siły, ale na dodatkowe obrażenia wpływa zręczność.

-Poszukiwacze stali się groźniejsi, posiadają nowe czary i nie zawahają się ich użyć z 10 metrów (250 magicznych obrażeń).

-Samotna walka ze Smokami jest trudniejszą. Tym ogromnym bestiom życie odnawia się co sekundę.

-Koszt zaklęć: runa Światła wymaga 1 PN (punkt nauki), wszystkie czary z szóstego kręgu wymagają 20 PN.

-Smocze Zębacze jednym atakiem zabierają 200 obrażeń - nigdy nie walcz przeciw grupie...


Jak widzimy zmian jest sporo a więc jest na co czekać

18.01.2004
18:00
[13]

donzoolo [ Senator ]

czas odkurzyc gothica 2 :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.