brzeszczot [ Generaďż˝ ]
THIEF - Garett, moje drugie imię....( cz.2 )
Thief - w postaci Dark Project, czy pozniejszego The Metal Age to gra fenomenalna w swej formie, innowacyjnosci potraktowania tematu, czy wreszcie w tym co w elektronicznej rozrywce najwazniejsze - radosci grania.
Jej kosmiczna miodnosc niejednych doprowadzila do slodkiego uzaleznienia, nie dziwi tez ze ma na swieci grono oddanych fanow i sympatykow.
Thief to gra niesmiertelna, w ten czy inny sposob bedzie zyla w pamieci graczy, dlatego bardzo chcialbym aby ten watek sie rozwijal, skupial wszystkich fanow tej gry, aby na tych lamach nastepowal przeplyw waznych dla nas informacji, by to tutaj dzielone sie swoimi doswiadczeniami, emocjami, problemami...
zapraszam do dyskusji na wszystkie tematy dotyczace Thiefa ( 1i 2), zatem witam i Ciebie Adepcie Zlodziejskiego Fachu, wstap do naszej gildii...
sliva [ Chaotyczny Dobry ]
Ponawiam pytanie o Thiefa wraz z wszystkimi dodatkami, który ma ponoć być niedługo wydany za cenę ok. 40 zł: kiedy i kto to wyda?
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
sliva --> to o czym piszesz to robota fanow - goszcacego na naszych lamach PiotraS (pozdrowienia) i Bukarego Polecam Ci, jesli chcesz miec kompletne informacje na ten temat poniższy link
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
sliva --> oprocz tego polecam Ci zajrzec Forum dyskusyjne, gdzie jest obszerny watek poswiecony temu projektowi.. Link ponizej
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
Przeczytalem info - ciekawy projekt... Pisalbym sie na to, ale nie wiem czy mialbym czas, zeby w ogole zaczac w to wszystko grac :)
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Zapomnialem w pierwszym poscie tego watku podac odnosnik do poprzedniej czesci naszej dyskusji Ponizej naprawiam ten blad KinSlayer --> mysle ze jest to rzecz na tyle unikalna, a inicjatywa na tyle cenna ze warto Ja tam w kazdym razie sledze ten projekt
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
Na pewno. Ja rowniez postaram sie byc na biezaco - w koncu kiedys czas sie znajdzie, a wtedy... :) Chcialbym wiedziec, czego fani Thiefa oczekuja od 3 czesci? Ja np. obawiam sie, ze przejscie na engine Unreala spowoduje podzielenie poziomow na segmenty - przerwy na doladowanie nie wyjda grze na dobre. Moze i bedzie szybciej chodzic (bolaczka T2), ale...
sliva [ Chaotyczny Dobry ]
Dzięki brzeszczot!
sliva [ Chaotyczny Dobry ]
A tak w ogóle to ile teraz kosztuje Thief i Thief 2?
picuś [ Generaďż˝ ]
KinSlayer --> Ja rowniez boje sie podzielenia poziomow wystarczy pograc w Undying tam co chwila pojawia nam sie przed nosem LOADING
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
to all --> podzielenie tej gry (T3) na jakies doladowujace sie etapy moze byc fatalne w skutkach - wogole nijak to pasuje atmosfery jaka gra stwarza, miejmy nadzieje ze z engine U. chlopaki z Ion Storm wezma to co najlepsze sliva--> nie wiem jak gdzie indziej ale u mnie we Wrocławiu T jesli chodzi o cene trzymaja sie na nieszczescie mocno - T2 ciagle ponad 100 zl, T1 zostalo wydane przez IM Group w pakiecie chyba 5 gier akcji za 99 zl Naturalnie w sieciach MM (zeby mnie posadzili o reklamowanie ) jest taniej
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
picus --> Deus Ex tez chodzil na Unreal Engine i jedna z najwiekszych rzeczy psujacych zabawe byly wlasnie 'Saving' i 'Loading' co pare krokow. Przy okazji - brakowalo tez mozliwosci podciagania sie na skrzynie itp, a'la Thief (pudlo siega 'super-nano-agentowi' nieco powyzej pasa a ten nie moze na nie wlezc! :))) A przeciez to od tworcow Deusa zalezy teraz dalszy los serii Thief. sliva --> Wg strony IM Group (link below) jedynka 39 PLN, a dwojke chyba ostatnio widzialem w Empiku po 79.
sliva [ Chaotyczny Dobry ]
Dzięki panowie!
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
"...nothing's changed. All is as it was written. Trickster's dead. Beware of the dawn Of the Metal Age..."
mom [ Centurion ]
Czy jest mozliwe odpalenie misji dla thiefa1 w thiefie2?
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
mom --> z tego co wiem to chyba nie, ale poprawcie mnie jak sie myle -ja osobiscie nie probowalem
ttwizard [ Generaďż˝ ]
Z tchiefem3 Ion storm moze zrobic co chce byle tylko jak bede w niego gral chce poczuc to samo co podczas tchiefa1,2 czyli ta atmosfere!!!!! pozdro
radonix [ Pretorianin ]
Myślę, że gdyby ION Storm miał zepsuć atmosferę w Thief III to... lepiej żeby w ogóle się nie ukazywał :((( [Fanowie dokładnie rozliczą!]
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Optymizm bardzo wskazany - mysle ze nie bedzie zle - a to z dwoch przyczyn po pierwsze - szef projektu Warren Spector zapowiedzial, ze produkcja nad T3 jest dla niego powodem do dumy i chce utrzymac ta specyficzna atmosfere poprzednich gier nie to zebym byl latwowierny bo na szumnych zapowiedziach przejechalem sie nie raz, ale tu przynajmniej za gosciem przemawiaja poprzednie projekty Po drugie goraco wierze w presje fanow na producentow a jak spieprza to niech ich szlag trafi, wtedy trzeba bedzie polegac na niezaleznych, fanowskich produkcjach, dodatkach, modach
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
Widze, ze wszyscy bracia Cienia i synowie Nocy wyruszyli na lowy, bo dyskusja sie nie rozwija. Wszyscy czuwaja w mroku i nikt nie chce przelamac swidrujacej uszy ciszy, aby nie pominac najdelikatniejszego odglosu, ktory moze zdecydowac o zyciu i smierci nocnego wedrowca...
ttwizard [ Generaďż˝ ]
KinSlayer-->> Spokojnie to tylko gra;)))
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
Wiem wizard :) Gra w ktora ostatnio nawet nie gram... ale postanowilem wrzucic jakis klimatyczny kawalek...
Judith [ Gladiator ]
Witam wszystkich fanów serii Thief. Osobiście uwielbiam obie gry i z niecierpliwością oczekuję na jej następną część - widzę jednak, że jak wszędzie, rozmnożyło się o niej mnóstwo niepotrzebnych plotek. Postaram się je zweryfikować: Cytat:"Chcialbym wiedziec, czego fani Thiefa oczekuja od 3 czesci? Ja np. obawiam sie, ze przejscie na engine Unreala spowoduje podzielenie poziomow na segmenty - przerwy na doladowanie nie wyjda grze na dobre. Moze i bedzie szybciej chodzic (bolaczka T2), ale..." Hmmm... zacznijmy zatem od początku, to będzie długi post, :). Thief 3 NIE BĘDZIE ROBIONY NA ENGINIE UNREALA, ani też żądnego z jego klonów typu Deus Ex, UT, czy Undying. Silnik nazywa się UNREAL WARFARE i nie ma nic wspólnego z ww. silnikami. Poniżej opiszę kilka jego funkcji, które na TTLG.com przedstawił mi oRGy: Rendering - ma to być silnik nowej generacji, potrafiący uciągnąć setki tys. polygonów na scenę (dla porównania UT kilaset polygonó na scenę). Ma miec także specjalne funkcjie dotyczące budowy terenu, tekstury w wysokiej rozdzielczości, obsługę specjalej szkieletowej animacji postaci, etc. Panowie z ISA męczą się obecnie nad renderingiem oświetlenia, który ma być napisany ponownie dla potrzeb T3, włącznie z takimi wypasami, jak cienie w czasie rzeczywistym a la Doom3. Dźwięk - dostosowanie engine'u dźwiękowego do takiego poziomu jak w Thief 1 i 2 zostało już opracowane. Teraz trwa programowanie takich bajerów, jak np. zniekształcanie głosów słyszanych przez ściany, zależnie od materiału z jakiego są zrobione, czy też żeby było możliwe np. słyszenie stukania butów strażnika chodzącego piętro wyżej, skrzypienia podłóg - dźwięk ma się w odpowiedni sposób odbijać, przechodzić z pokoju do pokoju, zupełnie jak w rzeczywistości... Fizyka gry - T3 będzie miał fizykę opartą na enginie Havoc, licencjonowanym z resztą przez ISA. Oznacza to, że będzie ona odgrywana w czasie rzeczywistym, np. postacie będą miały realistycznie wyglądające, falujące na wietrze ubrania i co najważniejsze wreszcie rozwiązane zostaną problemy z kolizją obiektów, tj. nie będzie takich grepsów, jak przechodzenie strażników przez otwierające się/zamykane drzwi, upadające postacie z głową w ścianach, etc. Co do AI nie ma jeszce dokładniejszych danych, będę regularnie odwiedzać TTLG.com żeby wiedzieć, jak coś nowego w tej sprawie się wydarzy... Uff... to chyba na tyle dzisiaj. Pozdrawiam wszystkich maniaków Thiefa 1 i 2, System Shocka 1 i 2. I błagam, skończcie rozsiewanie plotek, że T3 będzie na silniku UT. Przede wszystkim nie ma ku temu racjonalnych powodów. Silnik UT jest przestarzały i dość wolny. Silnik UW ma tę zaletę, że został licencjonowany dla ISA przez Epica i GT, jakby w 'częściach'. Oznacza to, że napisano główną część a resztę pozwolono dopisywać, modyfikować. Jednocześnie panowie z Epica sami dokonują kolejnych ulepszeń i wysyłają swoje propozycjie panom z ISA. Jest to znacznie lepsza strategia, niż jak w ID Software, gdzie panowie robią cały silnik i nie pozwalają się nim bawić nikomu innemu, dopóki nie wypuszczą swojej gry (np. Q3). Zakładając, że zrobienie dobrej gry zajmuje średnio 2.5 roku - w tym czasie silnik jest już przestarzały i nie ma sensu robić na nim gier. Wyjątkiem w sprawie ID jest firma Raven Software, która współpracuje z nimi od jakichś dziesięciu lat. W innym wypadku F.A.K.K.2 ujrzałby światło dzienne duż, dużo później... No dobra, to już naprawdę koniec...
Judith [ Gladiator ]
No tak, sorry, że zajmuję jeszcze odrobinę miejsca, ale trzeba by powiedzieć co nieco na temat przewidywanych wymagań systemowych, um... no więc... na P 800 z Geeforcem 3 powinno chodzić całkiem dobrze, :))). Ciekawe co będzie, jak odpalę go na moim AMD 300, ;). Aha jak chcecie dokładne opisy możliwości UW i specyfikację owych 'realtime shadows a la Doom3' to mailujcie, a podeślę wam co trzeba (in english).
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
KinSlayer --> no cos ty nie grasz, nie masz czasu, albo masz duzo robty albo jestes zakochany - nie ma bata zartuje ofkors, pozdrowienia... Ja milczalem bo robilem przez ostatnie cztery godziny dokladnie to co tak pieknie ujales w swym poscie Gralem w genialna, klimatyczna fanmisje - rekonesans w miescie -noc, leje bez przerwy deszcz, pelno kanalow, niesamowite lokacje i niezla fabula rzecz zwie sie "Raid on Washout Central" przy okazji mam pytanie - misje zakonczylem sukcesem - ale nie spelnilem jednego zadania (bylo optional dlatego skonczylem gre na complete) czy ktos wie jak dobrac sie do kolekcji klejnotow pewnego lorda (chyba jest potrzebny jakis szyfr ) i drugie pytanko - jak oproznic sejfy na samej gorze (wjezdza sie winda ) urzedu pocztowego/banku ?? ale emocie... Thief Forever.amen.
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Judith - -> serdecznie witam i jestem pod wrazeniem wiedzy, no tak a mama mi mowila uczsie dziecie jezyka szekspira, a ja nic - tylko fakac potrafie zarty zartami ale na serio to serdeczne dzieki za fachowy glos i odpowiedz na pytania -zapraszam do stalego uczestnictwa na tym watku - jak bedziesz mial jakiegos niuwsa to zechciej sie z nami podzielic - zreszta ze wszystkim co dotyczy naszej ukochanej gry.. (patrz wstepniak..) swoja droga martwia troche wymagania sprzetowe ale jest tym samym motywacja do wymiany sprzetu - w moim przypadku na pewno karty... Pozdrowienia....
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
...muzycznej
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
KinSlayer ---> przeczytalem jeszcze raz Twoj post z 22.45 - i stwierdzam ze jestes genialny.... co za fraza co za styl - mowie autentycznie serio Co Wy na to aby umiescic na tych lamach krociutkie opowiadanko zlodziejskie autorstwa KinSlayera ??? Tylko co na to autor ? Jestem dzis w dobrym humorze...
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
brzeszczot --> dzieki, ale nie przesadzaj... a co na to autor? hehe, jak bedzie co umiescic, to dam znac :) nie gram... z roznych przyczyn, ale ostatnio doszla nowa, bodajze najbardziej przeszkadzajaca w zabawie - glosniki mi nawalily i nie ma nawet stereo, koniec swiata :-( (acha, zeby nie robic falszywej antyreklamy, to wyjasniam, ze nie chodzi o glosniki Creative, ktore ostatnio zachwalalem :) jeszcze jedno: ciekawa misja. Judith --> dzieki ze nas oswieciles (a moze raczej '-las' tak patrzac na ksywe?) Zapowiada sie smakowicie, tylko jedno mnie martwi: "...silnik nowej generacji, potrafiący uciągnąć setki tys. polygonów na scenę..." - co z tego, ze uciagnie to engine, skoro nie uciagnie tego moj komp? :)
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
slusznie zwrocil uwage KinSlayer na ksywke Judith, jeslis kobita jest to sorki ze ja tak od razu w rodzaju meskim - ale tym cieplej witam i dziekuje KinSlayer - co do twej koncowej konluzji to nic dodac nic ujac - tzn ujac bedzie trzeba na jakosci detali jak sie gra ukaze... No i trzymam za slowo - ty juz dobrze wiesz o co chodzi... zreszta ja tez mysle by zamiescic jakies male co nieco...
Judith [ Gladiator ]
KinSlayer - -> Wiem co masz na myśli. Na szczęście moja mamusia kocha Thiefa tak jak ja i jak wyjdzie to da mi na nowy sprzęt, :))). Poza tym jeśli prace nad T3 trwają dopiero od hmmm... chyba jakiegoś pół roku, to wtedy taki zestaw jak P 800 z G3 powinien być taniutki, bo szcytem będzie P 10 Ghz z Geeforcem 7, :)
Judith [ Gladiator ]
Co do sprawy płci to jestem facetem, Judyta to moje 'drugie, właściwe imię' zainspirował mnie utwór A Perfect Circle, a tak sięgając do źródeł to Biblia. Judyta uosabia rozdarcie, ciągłe poszukiwanie celu, sensu, swojego zbawcy, który ją opuścił - Chrystusa, etc. a jako że ja podobnie sie w życiu czuję - stąd xywka.
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Judith - jednak mnie przeczucie nie mylilo - wierzycie ze jakas kobieta bylaby sklonna wyczekiwac w bezruchu dlugi czas na to by rozszyfrowac przebieg i czestotliwosc patroli straznikow ja nie za bardzo... PS - A Perfect Circle - jak blisko stad do TOOLA ....
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
Ok... :) Jak juz naprawie te glosniki, to odpale ktoregos Thiefa (w koncu trzeba sie wprowadzic w trans :) i postaram sie cos wyskrobac. Judith --> to rodzinne? tylko zazdroscic. Ciekawe ile przyjdzie czekac na T3? (tak w praktyce) Niemniej wierze w pana Spectora. Szkoda tylko ze Looking Glass sie rozpadlo... czy wszyscy tworzacy cos ambitnego (w tym przypadku serie SS i T) musza tak konczyc?
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
KinSlayer - -> mam cos dla Ciebie oto link ponizej - jak wejdziesz to przeczytaj winiete/tytul stronki oczywiscie nic to nie zmienia w tym co powiedziales , ale zawsze milo za jeszcze komus chce sie cos robic ambitnego
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
hehehehe, swietna dedukcja brzeszczot (moze bys tak ulozyl z tego dowcip? :))) Judith - No, no... co za glebia przeslania w ksywce... (zadna ironia, bron Boze)
Judith [ Gladiator ]
Brzeszczot --> wszystkie albumy na CD oprócz Opiate, ale za to z Salivalem, których słucham nieustannie, robiąc czasem przerwę na ostatnią Anathemę albo Tori Amos.. Wystarczy, :)
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
dobra panowie na dzis pasuje/ jutro do pracy - do na razie, jutro od rana postuje z roboty pomysnych lowow
Judith [ Gladiator ]
Tak mi się jeszcze skojarzyło - a propos UT i Thiefa - istnieje na necie projekt o nazwie UThievery, który nota bene nadzoruje ww. oRGy. Wciąż czekam na hasło i adres ftp'owego servera z którego można ściągnąć pierwszy level i umoda zapewniającego HUD taki jak w Thief 1/2. Jka się doczekam to skrobnę coś na ten temat. Sam kiedyś maczałem palce w unreal editingu - UnrealEd2 jest super, jest maksymalnie user-friendly, w przeciwieństwie do DromEd'a, który jest trudny jak cholera, :( ...
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Judith - -> mysle ze wszyscy jak tu jestesmy ostrzymy sobie zeby na ten mod do UT, jak i na kazde inne nieoficjalne dodatki do T bedzie sie dzialo wiec trzymajmy reke na plusie swoja droga mam do Ciebie pytanie jak oceniasz opierajac sie chociazby na wrazeniach z uczestnictwa na forum ttlg scene tifowska, co ludzi interesuje najbardziej (pewnie T3), czego oczekuja czy sa jakies propozycje, czy sie jakos samoorganizuja - fanziny, itp ??? to all - -> zapraszam do dyskusji - THIEF FOREVER !
KrUgEr [ Konsul ]
Witam ! Od wczoraj mam T1 i nie wiem paru rzeczy: - jak sie poruszac po cichu ? - do czego sluza wodne strzaly ? - co trzeba zrobic na poczatku pierwszej misji ? - czy mozna np. rzucac kamieniami aby odwrocic uwage straznikow ? Pomozecie ?
Kacperczak [ ]
- zwyczajnie, nie biegaj tylko chodź, najlepiej przykucnięty - w thiefie wiele zależy od wygodnego zbingowania klawiaturki :) - do gaszenia pochodni - znajdź pijanego strażnika z kluczem, zajdź go od tyłu - jest tak zalany, że nie musisz go nawet ogłuszać, zabierz mu klucz który ma przy pasku, otwórz nim drzwi do komórki za strażnikiem, wskocz do dziury - można, nie pamiętam czy kamieniami, ale można - wiedz jednak, że mimo wszystko lepiej wcale nie zwracać ich uwagi :)
mom [ Centurion ]
-->KrUgEr witamy witamy 1.ciche poruszanie - nie biegaj, patrz po czym chodzisz - najlepiej po dywanach i trawie. Czesto pomocna jest moss arrow. 2.wodne strzaly ja zawsze wykorzystuje w zasadzie do jedej rzeczy - gaszenia pochodni. NIeco praktyki i mozesz to robic na duze odleglosci zwiekszajac obszar w ktorym mozna sie bezpiecznie schowac 3. Na poczatku 1 misji musisz znales studnie - jest w takim domku na ulicy ktorego piluje jeden pijany straznik. bez problemu mozesz go podejsc, ukrasc mu klucz, otworzyc drzwi i wskoczyc do studni. 4. Do odwracania uwagi straznikow dobrze sluza albo specjalne strzaly, albo nawet zwykle - jesli trafia w "glosna" powierzchnie? MOzesz rzucac praktycznie wieksoscia przedmiotow jaie znajdujesz -ale taki rzut ma maly zasieg - jest raczej niepraktyczny Tak na marginesie nie uwazacie ze Garret moglby chodzic w jakis bardziej praktycznych w jego pracy butach - te ktore nosi to chyba jakiej pokute glany. Gdyby tak nosil cichostepy ;)
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
Rzeczywiscie Garrett chodzi w jakichs solidnych glanach :))) Zeby chociaz mogl kogos nimi potraktowac, bez wyciagania Blackjacka :) Rzucac mozna wszystkim, podskakiwac, walic mieczem albo palka w drzwi (poza Noisemakerami oczywiscie :) Dlaczego "lepiej wcale nie zwracać ich uwagi"? Oczywiscie, nie na siebie :) tu masz racje, ale 'misdirection' to jedna z moich ulubionych taktyk :)
KrUgEr [ Konsul ]
Heh, gralem przed chwila i juz mi sie ta gra podoba :) A najlepiej gra sie w sluchawkach stereofonicznych :))
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
Panowie, oto mamy kolejnego fana Thiefa! Swietnie gra sie w glosnikach 4 kanalowych (w nocy, przy slabym oswietleniu :), nie wiem jak na sluchawkach, bo niestety nie posiadam /4 kanalowych glosnikow juz tez nie :-(/
KrUgEr [ Konsul ]
Wow ta gra jest swietna !!! :) Jestem w zamku i zabilem przed chwila jakiegos sluzacego, ktory spal (najpierw zalatwilem go palka, a potem dobilem mieczem :) a tak w ogole, to co ja musze teraz zrobic ? Bo nie znam na tyle angielskiego, zeby odszyfrowac to co jest napisane w brieferingu. Szkoda tylko, ze Garrett nie moze skrecac karkow zolnierzom :))
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
"Violence is a mark of an amateur" & "You're a thief not a murderer". Sprobuj pograc na poziomie expert - bez zabijania :) A co do Twojego problemu - inglisz sie przydaje w tej grze, jesli nie do sledzenia fabuly, to chociaz do czytania celow misji. Ale zeby Cie nie gnebic: musisz dostac sie na najwyzsze pietro chaty i podpieprzyc Baronowi berlo (sceptre) z 'sali tronowej', jak sam ja ironicznie okresla Garrett :)Korzystaj z mapy (rozklad pomieszczen z notatkami co i gdzie) i kompasu, zeby nie krazyc w kolko po domu. Spiacy sluzacy? Czyli o ile pamietam, jestes w piwnicy.
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
jeszcze jedno - nie jestem pewien czy na normalu trzeba to zrobic, ale byc moze rowniez bedziesz musial opuscic miejsce zbrodni (czyli zwiac z powrotem na ulice :) Dobrej zabawy.
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
all ---> panowie witam - witam w naszym gronie KrUgEra - zycze dobrej zabawy w Thiefa - rzeczywiscie ta gre mozna smakowac na co najmniej dwa sposoby 1. grac w takiego pseudokłejka co ma swoj urok a nie jest tak toporne jak pierwowzor 2. albo jak sie rozkochasz w tej grze grac na expercie, kombinowac, przemykac sie niepostrzezenie, synchronizowac swe poczynania co sekundy z ruchami straznikow, no i przyzwyczic sie do palki Jakbys nie gral zawsze bedzie to rozrywka na najwyzszym poziomie Jak bedziesz mial jakis problem to wal smialo na te lamy Rozbawiliscie mnie tymi cichostepami, rzeczywiscie czasami da sie odczuc ze Garett nie chodzi w adidaskach - a czy widzicie oczami wyobrazni taki obrazek - Garett stepujacy na metalowej podlodze ?! aha rzeczywiscie na normalu wystarczy ze skradniesz berlo - zreszta musisz wiedziec ze troche cie omija zadan i przyjemnosci gry gdyz podobnie bedzie w dalszych misjach Kinslayer, mom witam sredecznie - czy znacie ta wredna facjate?
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
Dodatkowe zadania, taaak... Dawno, dawno temu (zaczyna sie bajeczka :), za pierwszym razem zaczalem grac w T1 na hardzie (wrodzona skromnosc :), ale po 2-3 misji przerzucilem sie na expert - szkoda mi bylo tych zadan, ktore mnie mijaly. Drugi raz juz byl na expercie od poczatku. I kolejny... i kolejny... Poza tym - wycinac wszystkich z ukrycia z luku - zbyt proste (szczegolnie, ze zrobil sie ze mnie niezly snajper :)
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
BULI ---> Panowie, chcialbym na tych lamach serdecznie podziekowac BU-LIemu za zamieszczenie w niuwsach na prowadzonej przez niego informacji o naszym watku, jeszcze raz dzieki... Mam nadzieje ze bedzie to kolejny krok by zintegrowac nasze srodowisko i umozliwic spotykanie sie w szerokim gronie fanow tej gry i wymiane opiniii Pozostaje mi prosic BULIEGO o czeste odwiedzanie naszego watku i zaprosic wszystkich na Jego strone poswiecona T2 - bez przesadyzmu jest to jedyna i najlepsza polska poswiecona T2 - link ponizej specjalnie na twoja czesc siegnelem do mej przepastnej piwniczki czego dowodem niech bedzie to zdjecie - Twoje zdrowie ! Pozatym pragne poinformowac ze 11 stycznia bodajze o godz 19.00 odbedzie sie debata na oficjalnej stronie Thiefa (https://www.imgroup.com.pl/thief/index.htm) Bede chcial aby to ifo moderatorzy serwisu GRY - ONLINE wrzucili do niuwsow w piatek Dobra rozgadalem sie - ustepuje miejsca innym....
KrUgEr [ Konsul ]
Kin--> angielski znam jako-tako :) po prostu nie znam niektorych slow :P A co do poziomu trudnosci, to narazie pogram sobie na Normal, a jak zobacze, ze jest za prosto, to sie przerzuce na Expert i najwyzej przejde gre od nowa :) A tak wogole, to jak najlepiej dobijac nieprzytomnych ? bo chyba w koncu sie obudza i zawiadomia kumpli :( I co to za bombelki kiedy plywam pojawiaja sie po prawej na dole ?
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
Dzieki za info, brzeszczot. KrUgEr --> sporo slow mozna sie nauczyc grajac i zagladajac do slownika - w koncu sie utrwala :) Polecam Experta (ale od czegos oczywiscie trzeba zaczac). A co do nieprzytomnych - to tu jest o tyle latwiej, ze nieprzytomni sie nie budza, niewazne jak wiele czasu bedzie trwala misja. Troche nierealistycznie, ale o ile ulatwia gre... Moze w kolejnej czesci (albo w moze w jeszcze pozniejszej) bedzie trzeba ich wiazac i kneblowac znalezionymi szmatami? Byloby extra. Co na to inni maniacy?
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
KrUgEr --> Jasne graj jak Ci najlepiej odpowiada, jak ci sie spodoba to pewnie wrocisz do tej gry 1. Nie ma sensu dobijac nieprzytomnych, gdyz gra jest tak skonstruowana ze jesli komus odebrales film to masz gwarancje ze zrobiles do ukonczenia przez Ciebie misji Tak naprawde mozna powiedziec ze nie ma w tym wzgledzie roznicy miedzy zabiciem a pozbawianiem kogos przytomnosci - no chyba ze wieksze skrupuly moralne przy tym pierwszym, he, he 2. babelki to zapas twojego powietrza w plucach im masz go mniej to znak ze najwyzszy czas sie wynurzyc - pozniej bedzie dostepna pewna mikstura umozliwiajaca dluzsze przebywanie pod woda
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
KinSlayer - sorki ze zdublowalem Twoja odpowiedz - za to cieszy szybkosc interwecji i pomocy koledze po fachu Pomysl b. ciekawy godny wdrozenia Ja dodam swoj - gaszenie pochodni z bliska jakims naczyniem, albo połą plaszcza - po prostu odciecie powietrza od zrodla ognia..
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
Spora roznica jest na wyzszych poziomach trudnosci :) Poza tym do nokautu wystarczy jedno uderzenie (ale niestety z krotkiego dystansu, albo droga strzala gazowa), a jak nie zdejmiesz goscia mieczem albo strzala od razu, to masz przesrane :) Poza tym goscie umierajac zwykle robia sporo halasu (+ slady krwi, ktore jednak po pewnym czasie znikaja)
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
brzeszczot --> rowniez swietny pomysl. Mysle, ze przydaloby sie wprowadzic cos takiego, zniknelaby paradoksalna sytuacja, kiedy strzela sie do pochodni wiszacej tuz przed nosem Garretta.
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
KinSlayer - takie i inne bardziej urealniajace rozrywke pomysly (np. reagowanie straznikow na otwarte drzwi...) nie wiem czy wiesz chce uwzglednic w swym projekcie polska grupa tworzaca na bazie T1 i 2 (fabula ma laczyc obie gry) gre Abbys wiecej za linkem
Bukary [ Generaďż˝ ]
Witam wszystkich! Dzisiaj dowiedziałem się o istnieniu tego forum. Z uwagą przeczytałem wszystkie posty i chciałem również dorzucić swoje trzy grosze do toczącej się tutaj dyskusji. Po pierwsze: Jestem osobą, która grała we WSZYSTKIE chyba Fan (i Demo) Missions, a przy tym ukończyła większość z nich. Dlatego też – w odpowiedzi na pytanie o jakość FMs - pozwolę sobie przedstawić swój prywatny ranking poszczególnych misji. Oto pierwsza dwudziestka dla T1/G i T2 (pomijam w tej klasyfikacji Demo Missions): THIEF: THE DARK PROJECT/GOLD 1) Bloodstone Prison (by Kung Fu Gecko) 2) Calendra’s Cistern (by Team Calendra) 3) The Mystery Man (by Doaal) 4) Cult of Ressurection (by Sledge) 5) Lorgan’s Web (by Shadowspawn) 6) Geller’s Pride (by Spitter) 7) Shunned (by Gonchong) 8) The Great Tree (by Keeper of Metal and Gold) 9) Events in Highrock (by Mad God) 10) The Order of The Vine (by SilentSleep) 11) Autumn in Lampfire Hills (by Poteh) 12) The Vigil (by Banshee) 13) Hammerhead (by Gonchong) 14) The Death of Garrett (by Chris Patterson) 15) Lord Edmund Entertains (by Banshee) 16) The Saint of Redmound (by Morrgan) 17) Hush... Hush, Sweet Harlot (by Ithel) 18) The Enterprise (by frobber) 19) The Varyx Obelisk (by xarax) 20) Seeds of Doubt (by The Deceiver) Misje 1), 2), 5), 15), 16) dorównują w mojej opinii misjom oryginalnym (OMs), przy czym misje 1) i 2) przewyższają je nawet pod pewnymi względami. Misje 1), 3), 4), 7), 11), 17) mają niezwykłą (i trwającą przez całą rozgrywkę) atmosferę: horroru (1, 4, 7), nieprzeniknionej tajemnicy (3) lub nocnej włóczęgi po mieście (11, 17). Misje 2), 3), 5), 7), 8), 12), 13), 14), 17) są – gdy idzie o rozwiązania techniczne lub fabularne - niezwykle oryginalne pod pewnymi względami. Każda z tych misji ma w sobie coś, czego nie znajdziecie w oryginalnym THIEFie. Oczywiście, w tej dwudziestce nie zmieściło się sporo naprawdę znakomitych FMs. Jedną z nich darzę szczególnym sentymentem. Chodzi o GATHERING AT THE BAR Trimfecta. To pierwsza misja, w którą (ponad 2 lata temu) zagrałem. Jak na owe czasy, była rewelacyjna. Gorąco ją polecam! THIEF: THE METAL AGE 1) The Inverted Manse (by Sledge) 2) A) TTGM: Shore Leave B) TTGM: Up Shit Creek (by belboz) 3) The 7th Crystal (by Saturnine) 4) Crom’s Blade (by schwaa) 5) Embracing The Enemy (by Kung Fu Gecko) 6) Raid on Washout Central (by belboz) 7) Willow Island (by Gonchong) 8) Sammy Pays His Dues (by Jbyrd23) 9) Saturio Returns Home (by RichnMel) 10) The Ties That Bind (by Hit Deity) 11) Curse of The Carnival BETA (by Dashijanta) 12) Benny’s Dead (by The Gingerbread Man) 13) Ranstall Keep (by Dashijanta) 14) TTGM: Errand Boy (by belboz) 15) Dyer’s Eve (by Metalhead) 16) The Turtle On Its Back (by Gonchong) 17) A Smuggler’s Request (by Richard Cull) 18) Bloodsport (by Metalhead) 19) The Ritual (by Twisty) 20) The Karrasinian Threat (by Paul Buckley) W tej dwudziestce nie znalazła się znakomita misja THE ART OF THIEVERY Richarda Cull, ponieważ dopiero zacząłem w nią grać. Misja 1) przewyższa wszystkie oryginalne poziomy! Misje 2), 3), 4), 5), 9) dorównują OMs. Misje 1), 2A), 3), 4), 5), 6), 12, 13), 15) mają niezwykłą atmosferę: absolutnego horroru (1, 15 i częściowo 12), niezwykłej tajemnicy (3, 13), nocnego wałęsania się (2A, 6), zagrożenia (5), innego świata (4). Misje 1), 2), 3), 4), 5), 6), 11), 12), 13), 15), 16), 18) są niezwykle oryginalne pod pewnymi względami. Nie chcę pisać, pod jakimi, aby nie psuć Wam zabawy. Powtórzę jeszcze raz: w tej dwudziestce zabrakło miejsca dla wielu znakomitych misji. Przedstawione tutaj listy są, oczywiście, rezultatem subiektywnych wyborów. Ale mogą się przydać osobom, które nie wiedzą, od czego zacząć swoją przygodę z FMs. Po drugie: Pojawiły się tutaj pytania dotyczące sposobu instalacji DarkLoadera i grania w FMs. Oto poradnik krok-po-kroku: DLA T1/G i T2 A) Zainstaluj T1/G lub T2 (w przypadku TG najlepiej niech to będzie full install) oraz załączonego na płytce/płytkach DirectX-a i sterowniki INDEO (jeśli masz nowsze wersje tych programów, to pomiń ich instalację z płytek). B) [OPCJONALNE] Teraz ściągnij z sieci patch dla T1 lub T2 i zainstaluj go. (Jeśli masz nielegalną wersję gry, to uruchom cracka dopiero po zainstalowaniu patcha.) C) Jeśli masz T1, to ściągnij z sieci (np. ze strony www. thief-thecircle.com) program DromEd (zip) lub sam plik convict.osm i rozpakuj DromEda lub skopiuj plik do katalogu, w którym zainstalowałeś THIEFa. Jeśli natomiast masz TG lub T2, to wszystkie te pliki/programy znajdziesz na drugim CD. Jeśli zamierzasz zainstalować DromEda (polecam), to przejdź do punktu C), jeśli natomiast będziesz tylko kopiował plik convict.osm, to przejdź od razu do punktu D). D) [OPCJONALNE] Plik dromed.zip (lub o nieco innej nazwie) rozpakuj do katalogu z grą. Gdy na ekranie zobaczysz pytanie, dotyczące zastąpienia istniejących plików, odpowiedz na nie TAK (zawsze)! E) Utwórz gdzieś na dysku nowy katalog, np. o nazwie Fan Missions. F) Teraz zdobądź program DarkLoader (np. ze strony www.thief-thecircle.com), zainstaluj go w dowolnym miejscu i uruchom (plik DarkLoader.exe). Naciśnij przycisk SETUP na dole ekranu. W nowym oknie kliknij na ADD i wybierz utworzony uprzednio katalog, np. Fan Missions. Potem w rubryce „Thief directories” wybierz katalog, w którym zainstalowałeś T1 lub TG oraz T2. Naciśnij OK. Gotowe! G) Ściągnij jakąś FM i umieść ją w katalogu Fan Missions w postaci spakowanej. Nie rozpakowuj pliku z misją!!! Uruchom po raz kolejny DarkLoadera. W oknie Currently Active zobaczysz teraz nowy plik. Kliknij na niego i naciśnij PLAY na dole ekranu. Właśnie rozpocząłeś swoją przygodę z Fan Missions! Pamiętaj jednak: jeśli będziesz chciał zagrać w oryginalnego THIEFAa, to musisz wcześniej w oknie Currently Active zaznaczyć Original (Thief 1) lub Original (Thief 2), a następnie kliknąć na INSTALL ONLY (lub PLAY) na dole ekranu. W ten sposób „odinstalujesz” misję (FM), a „zainstalujesz” oryginalne poziomy (OM). Wszystkie savegame’y z OM i FM będą oczywiście zachowane. W każdej chwili możesz więc powrócić do danej FM lub danej OM. DarkLoader to genialny program! :) Ważne! Pamiętaj o tym, by – gdy się na to zdecydujesz – zainstalować najnowsze wersje DromEda dla T1 lub T2. Oczywiście, wszystkie ze wspomnianych tutaj „łat”, plików i programów (we wszystkich wersjach) oraz wszystkie FMs i DMs można znaleźć na THIEF FAN COMPACT DISCS. Po trzecie: Wszystkich zainteresowanych THIEFem oraz DromEdem zapraszam na forum: www.thiefageforum.prv.pl Pozdrawiam!
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
Witam starego wyjadacza! Slyszalo sie co nieco :) Ze swojej strony dzieki za "zlote 20" - na pewno skorzystam - oraz za wspanialy pomysl, ktorym sa Thief Fan CDs.
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Bukary - > wszelki duch Pana Boga chwali, pozwole sobie przywitac w naszych skromnych progach jednego z najwiekszych i wielce zasluzonego dla naszej fansceny Tifomaniaka witam serdecznie , milo bedzie dyskutowac i wymieniac sie opiniami z tak doswiadczonym graczem - oczywiscie zapraszam do stalych odwiedzin i aktywnosci - Twoja wiedza jest nie do przecenienia i zapewne nieraz pomoze nam wszystkim z tej okazji pozwole sobie na kolejny wybryk alkoholowy I przy okazji pare pytan : 1. Czy cos wiadomo, inaczej czy mozesz podac jakis termin ukazania sie waaszego wspolnego dziela (pozdrowienia dla PiotraS) - 4CD pelnych fanmisji, uzytkow itd ??? - tych nie w temacie zapraszam do poprzedniego watku
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Bukary --> i drugie niewinne pytanko ( z porzednich watkow) Gralem w genialna, klimatyczna fanmisje - rekonesans w miescie -noc, leje bez przerwy deszcz, pelno kanalow, niesamowite lokacje i niezla fabula rzecz zwie sie "Raid on Washout Central" przy okazji mam pytanie - misje zakonczylem sukcesem - ale nie spelnilem jednego zadania (bylo optional dlatego skonczylem gre na complete) czy ktos wie jak dobrac sie do kolekcji klejnotow pewnego lorda (chyba jest potrzebny jakis szyfr ) i drugie pytanko - jak oproznic sejfy na samej gorze (wjezdza sie winda ) urzedu pocztowego/banku ??
Bukary [ Generaďż˝ ]
TFCDs ukażą się lada dzień. Już je beta-testowaliśmy przez 2-3 tygodnie. Chyba wszystko OK. Jeśli chcecie wiedzieć, czym (między innymi) było spowodowane takie opóźnienie w ich wydaniu, to poczytajcie (cały) wątek: http:\\www.ttlg.com/forums/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic&f=17&t=010640 I zabierzcie głos! :)
slayerrulez [ Konsul ]
==>brzeszczot czy 'nightwish' to z sympatii do tego zespolu ?
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
slayerrulez - dokladnie tak - ten zespol b. lubie podobnie jak gatunek metalu - powermetal
slayerrulez [ Konsul ]
==> brzeszczot << uscisk dloni >>
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
slayerrulez - > jak masz ochote to zamiesc watek powermetalowy to chetnie wezme udzial w dyskusji sorry panowie za te wtrety muzyczne ale krew nie woda..
Bukary [ Generaďż˝ ]
brzeszczot > Co do „Raid on Washout Central”: postaram się to sprawdzić. Pamiętam jedynie, że w gildii złodziei znajdowało się pomieszczenie (łazienka?) z małym zbiornikiem wodnym. Ponad tym zbiornikiem (w suficie) jest chyba przejście do ukrytego pokoju z klejnotami. Nie pamiętam tylko, czy to przejście jest otwarte, czy też należy je w jakiś sposób otworzyć. (Jakaś wskazówka znajdowała się chyba w jednym z listów na poczcie...) Niestety, ostatnio formatowałem dysk, nie mam więc save’ów z tej FM... Kiedyś zadałem podobne pytanie na forum. I chyba uzyskałem odpowiedź. Sprawdź: https://www.ttlg.com/forums/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=32&t=000466
slayerrulez [ Konsul ]
mozna reanimowac stary watek 'kto tu slucha metalu'... do dziela !
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Bukary - -> dzieki, na poczcie w jednej z przesylek pisalo jak byk 1432 - wiec ja wpisalem ten szyfr a tu nic no ale moze dobrze nie sprawdzalem a forum wspomniane przez ciebie ofkors znam - kopalnia ciekawych i uzytecznych informacji - ale ciezko sie laduja na nim strony Tez masz ten problem ?
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
Nightwish? tak myslalem :) tworzycie ten watek?
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
KinSlayer - -> no problem ale bardziej ogolny jesli pozwolicie, uwaga jedna chwila....
Bukary [ Generaďż˝ ]
brzeszczot> RAID ON WASHOUT CENTRAL: Sposoby na otwarcie sekretnego pokoju: 1 sposób) Na suficie ponad "wanną" znajduje się trudno dostrzegalny przycisk. Uderz w niego strzałą, a opuści się winda. 2 sposób) Uzyj odpowiedniej kombinacji (naciskając odpowiednie "kafelki" na podłodze): północny-wschód, południowy-zachód, południowy-wschód, północny-zachód. Wskazówki co do tego znajdziesz w liście na poczcie oraz na tablicy, która znajduje się obok fabryki cegieł (wmurowana jest w ścianę za dwoma dziwnymi "korytarzami"). Kolekcja klejnotów znajduje się chyba w zatopionej skrzyni w kanałach. Obok tej skrzyni "pływa" ciało złodzieja.
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Bukary -> dzieki ogromne , jutro wyprobuje w tej misji zrobil na mnie wielkie wrazenie ten gesty, mroczny klimat zatopionego w strugach deszczu miasta, a straznicy z latarniami sa niesamowici, sa podobne nowosci w innych fanmisjach ?
Bukary [ Generaďż˝ ]
brzeszczot> A w które FMs już grałeś? Nowości jest SPORO. Na forum TTLG zapoczątkowałem nawet kiedyś wątek "FM WOW!s", w którym zajmowano się jedynie tymi NOWOŚCIAMI w fan missions, które powodują, że szczęka opada nam z trzaskiem na podłogę. I było takich nowości bardzo wiele. :)
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Bukary ---> wlasciwie to dopiero co zaczynam moja przygode z fanmisjami, gralem troche w willow islands, Benny Deads, exuilibrium (czy jakos tak) - ale tak na zasadzie wyprobowania czy dzialaja Dotychczas polegalem na rankingu - Keep of Metal of Golds.... Twoj ranking troch sie pokrywa z ich ale ma ta przewage ze jest bardziej komletny - slabo cos u nich z ocenianiem, za to duzo nowosci
Judith [ Gladiator ]
brzeszczot - -> Jeśli chodzi o ludzi na TTLG.com to sprawii dość dobre wrażenie na mnie. Wielu z nich jest ludźmi mającymi naprawdę coś ciekawego do powiedzenia - 'czytać', że uwielbiają Thiefa, System Shocka i inne produkty Looking Glass Studios, nierzadko mają za sobą doświadczenia z robieniem poziomów w edytorach do ww. gier, ba! Wielu z nich to programiści, graficy, projektanci grafiki 3d, etc. Na nasze szczęście są to ludzie cierpliwi, i jak mają odpowiedzieć kojenej zagubionej duszy że Thief 3 nie będzie na enginie Tournamenta, to nie bluzgają na niego wprzódy, :) (choś ostatnio kończy im się cierpliwość...). Jesli chodzi o projekty fanów to są one bardzo, naprawdę bardzo ambitne. Wspomniany wcześniej *UThievery* to przyszły 'standalone-mod' do UT, w do którego sa już screeeny: pierwszy poziom, *TH-Grange* wygląda naprawdę nieźle. Panowie i panie zrobili już HUD Garretta, tzw. visibility gem, który działa na zmianę oświetlenia, trochę skinów postaci i bronie. Teraz najwięcej wysiłku pójdzie pewnie w stronę AI. Istnieje również inny samodzielny, szeroko zakrojony projekt *T2X - Shadows of the metal age*. To coś jak expantion pack do Thiefa 2. Nie są to żadne pogaduszki przy piwie, czy puste przechwałki. Na stronach ww. projektów można jeszcze z powodzeniem znaleźć ogłoszenia typu:" poszukujemy ludzi na stanowisko np. 2d artist/texture painter. Wymagania - swobodne poruszanie się w programach typu Paintshop/Photoshop/Corel, stałe łącze, własne wcześniejsze osiągnięcia. Proszę przysyłać przykładowe prace na.... etc." Tak więc są to naprawdę poważne oferty, zespoły w takich projektach mają organizację tak jak w profesjonalnych firmach. Podobnie jest z SS2 - istnieje coś takiego jak The Shock Project - podobnie jak wyżej posiadający wysoki poziom. Z tego co widziałem na stronach dotyczących tych projektów, to przy tym stopniu zaangażowania uczestników są one w stanie osiągnąć poziom produktów Looking Glass'a Jeśli chodzi o T3 to jak pewnie się domyślacie, presja jest ogromna: nowy silnik, nowa firma, a gra musi spełniać oczekiwania graczy. Na szczęście sporo osób z LGS siedzi przy tym projekcie, więc mam nadzieję że klimat poprzednich części nie padnie, :) Tak zwane 'Thief community' jest ogromne, naprawdę jest o czym pogadać: od Thiefa3 po różnorakie kwestie związane z poprzednimi częściami typu np. Trouble-shooting, rankingi na ulubione misje, bugi w T1/2, poradniki, są oczywiście posty zupełnie bez sensu, żartobliwe, jak np. 'Please read this post!!!!' który ma juz 24 strony i 518 odpowiedzi! A wszystko zaczęło się od tego, że ktoś napisał na samym początku "To mój pierwszy post, jest zupełnie bez sensu, ale miło, że tu wpadliście" ,czy coś w tym rodzaju. Z takich pozornie głupich tekstów rozwijają się prześmieszne historie. Ale są rzeczy ważniejsze. To a propos SS2, otóż wpadł ktoś na genialny pomysł, żeby zacząć temat pt. "Co się wydarzyło na Tau Ceti 5", czyli wydarzenia sprzed rozpoczęcia gry, ale w jaki sposób! Otóż w formie logów (a właściwie e-maili), takich jakie znajdujemy podczas gry! Naturalnie występują tu postacie z gry, takie jak Dr. Polito, Suarez, Korchenkin, i cała masa innych, na wymyślonych przypadkowych robotnikach i żołnierzach kończąc. Coś pięknego, jak współtworzony prze wielu ludzi fan-fiction, a jednocześnie RPG swego rodzaju. Reguła była jedna: pozostać w klimacie SS2 i nie pisać maili od osób już nieżyjących, :). Czytanie takich postów to czysta przyjemność, nie wspominając o tym, że ludzie współtworzący taką historię to prawdziwi maniacy SS2 - pamiętają nazwiska wszystkich osób wyst. w grze, większość zabudowy Von Brauna i Rickenbackera - coś niesamowitego!!!
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Judith -- > Łoł, dzieki za wyczerpujacy post, to widze ze tam sie dzieje, dosc slabo znajac angielski jak przegladalem ichniejsze forum mialem takie wlasnie wrazenie , ktore teraz do konca utwierdziles pytanie jest jedno jak umiejscowic w tym wszystkim nasz Fanscene ? slyszales o projekcie ABBYS: Dragons Lair ? co o tym sadzisz?
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
No coz panowie, ja koncze na dzis postowanie - powod tradycyjnie ten sam - rano do pracy zycze pomyslnych lowow, do na razie.....
Judith [ Gladiator ]
brzeszczot - -> Pożyjemy zobaczymy, moim zdaniem samotnie to nie za dużo z tego będzie, :(. Trzeba skompletować zespół składający się przynajmniej z kogoś, kto umie robić levele w DromEd'zie, chociaż dwóch grafików - jednego do tzw. concept art, drugiego do wszelkiego rodzaju textur, płaskich modeli postaci, kogoś od Skinów i modeli postaci, i kogoś, kto będzie umiał grzebać w silniku, jak będzie trza coś zmienić. Nie zapominając oczywiście o pomysłodawcach - ktoś kto rozpisze scenariusz całości na poszczególne misje, zajmie się wszelkiego rodzaju tekstami w grze. Jeśli dźwięki pozostają te same to dźwiękowcy odpadają, ale i tak to co ja tu wymieniłem należałoby pomnożyć przez dwa, jeśli nie przez trzy, a dopiero wtedy to będzie coś, co możnaby nazwać amatorskim zespołem do pracy nad jakąś odnogą Thiefa. Aczkolwiek nie widzę, żeby np. levele robiła jedna, dwie osoby, albo żeby ktoś, kto rysuje i nakłada skiny na postacie zajmował się jeszcze modelowanie innych obiektów - to naprawdę konfiguracjia awaryjna. Thief jest grą paskudnie trudną do zrealizowania (mam na myśli taki osobny projekt, chociaż zrobienie dobrej FM też jest nie lada wyczynem). Jedna osoba przy normalnym trybie życia, :) nie dokona (chyba) takiego cudu. Chyba, że żyje sama w domu i ma czas ślęczeć nad DromEd'em po 15 godzin dziennie. Ah, jeszce jedno, dlaczego screenshoty na abyss są robione ze scen kompletnie pozbawionych lightningu - ciemność daje klimat, :(
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
bukary --> przeczytalem od dechy do dechy ten watek na TTLG. Mam z tego zapewne jedynie mgliste pojecie co do trudnosci jakie napotkales przy tworzeniu TFCDs, ale jedno moge powiedziec :) - oh f... :(
anonimowy [ Legend ]
Ludzie!! Spokojnie. Nie nadążam już z czytaniem... :)
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
mabrus - > pozdrowienia - no , cos Ty od przybytku glowa nie boli, wczoraj na tym forum bylismy wiodaca chyba strona pod wzgledem aktywnosci postowiczow, oby tak dalej Jak tam idzie tworzenie misji ? Nie mam o tym zielonego, na arzie korzystam z owocow pracy innych osob - czy to jest trudne ?, czy potrzepna jest jakas fachowa, programistyczna wiedza ?
anonimowy [ Legend ]
Jak widać na załączonym obrazku jestem jeszcze w lesie... hmmm albo raczej przy bramie. :)
anonimowy [ Legend ]
Wiedza jest potrzebna ale dotycząca bezpośrednio de'a. Przydaje się anglik. Wiem że w edytorze aktualnie grzebie Paweuek. Wie o nim teraz więcej niż ja.Poza tym dużo pomagają ludzie z forum: bukary, PiotrS i inni.
Rmoahal [ Pretorianin ]
Cze All!!! grałem w oba thiefy i tak szczerze to podobał mi sie tylko drugi,w jedynce duzo misji jest z tymi głupimi zombiakami a mało takich typowo złodziejskich,aktualnie napieram w Wizardry 8 i musze powiedziec ze w zyciu nie grałem w lepszego rolpleja!!! polecam!!! na zlodzieja trojke czekam z niecierpliwoscia(KOCHAM wtapiac sie w mrok;)))
Bukary [ Generaďż˝ ]
UWAGA! UWAGA! Wersja 1.0 (ostateczna) THIEF FAN COMPACT DISCS (2 wolumeny, 4 CDs) jest już gotowa! Na razie wstępne zamówienia proszę składać na adres PiotraS: [email protected] Więcej szczegółów na temat zawartości, układu, aktualizacji, ceny etc. TFCDs oraz przyczyn ich powstania znajdziecie tutaj: https://users.nethit.pl/forum/read/thiefage/541250/ https://www.ttlg.com/forums/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic&f=17&t=010640 Aby dowiedzieć się jak najwięcej, przeczytajcie CAŁE powyższe wątki (składają się one z 3-4 stron). Zachęcam też do odwiedzenia domowej strony projektu TFCDs (strony PiotraS): www.thiefage.prv.pl Staraliśmy się, aby był to produkt najwyższej jakości (testowaliśmy go i nanosiliśmy poprawki przez miesiąc) oraz aby cena TFCDs nie była zbyt wygórowana i pokrywała tylko koszty produkcji i wysyłki płyt. Zachęcam więc wszystkich fanów THIEFa do złożenia zamówienia. TFCDs to nie tylko zbiór WSZYSTKICH Fan i Demo Missions, filmów, programów i patchy związanych z grą, narzędzi dla DromEda, instrukcji i poradników dla edytora, „złodziejskich” aplikacji oraz dodatków dla Windows, artykułów, powieści i wierszy opartych na grze etc., ale również – dzięki wyjątkowemu zbiorowi linków – niezastąpione narzędzie do poznawania całego świata THIEFa oraz międzynarodowej społeczności „złodziei”. Czekamy również na wszelkie pytania dotyczące TFCDs. Najlepiej zadawać je na forum ThiefAge w wyżej wymienionym wątku.
Bukary [ Generaďż˝ ]
THIEF FAN COMPACT DISCS wydane!
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Bukary, PiotrS -> tak mysle ze wasza praca i zbior tych wszystkich rzeczy przeznaczonych pod T jest unikalny na skale swiatowa i moze okazac sie cenny dla kazdego tiffana Dlatego pomyslcie czy nie moglibyscie w jakis sposob rozpropagowac tego projektu na swiecie Satysfacja bedzie a i pewnie troche uda Wam sie zarobic w twardej walucie !?
Bukary [ Generaďż˝ ]
THIEF FAN COMPACT DISCS wydane! (vol.2)
Bukary [ Generaďż˝ ]
brzeszczot> Najprawdopodobniej dystrybucją TFCDs na świecie zajmie się nie byle kto, bo Hit Deity... Ta sprawa jest więc już załatwiona. A kasy nie mamy zamiaru na tym zbijać. To byłoby nielegalne i nieetyczne.
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Bukary --> odpowiem cytatem z Ewangelii :"...godzien robotnik swojej zaplaty" symboliczna suma na warunki zachodnie pewnie i tak wyszlaby Wam lepiej niz taka sama na rynku polskim jakby nie bylo naleza sie wam wielkie dzieki za trud wlozony w prace
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
Good morning/afternoon/evening/night (whatever) everybody. Na razie tak bez konkretnej tresci :)
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
zdratwujcie towarzyszu Kinslayer - co sadzicie o tej (patrz wyzej Dobrej Nowinie ?
Bukary [ Generaďż˝ ]
Wywołany do tablicy przez mabrusa, chciałem jeszcze zabrać głos w sprawie DromEda. :) U zamierzchłych już dla mnie i PiotraS początków idei THIEF FAN COMPACT DISCS leżała chęć uczynienia DromEda powszechnym narzędziem fanów THIEFa w Polsce. Krótko mówiąc, chcieliśmy w końcu zobaczyć polską FM z prawdziwego zdarzenia. Później dopiero projekt ten rozrósł się do dzisiejszych rozmiarów. Nic dziwnego, że szczególną uwagę poświęciłem więc stworzeniu trzeciego CD, tj. DROMED: THE DARK EDITOR COMPACT DISC. 3 CD zawiera ABSLOUTNIE WSZYSTKIE materiały, które potrzebne są do stworzenia FM pretendującej do zdobycia Gold Hammer*: a) kolejne wersje DromEda (dla T1 i T2), b) narzędzia do tworzenia (modyfikowania) AIs oraz ich „skór”, dźwięku, tekstur, map, filmów, nowych obiektów (np. program „Anim8or”), c) nowe, oryginalne tekstury, obiekty, dźwięki, „podkładki” pod mapy, multibrushes, muzykę, d) bardzo użyteczne programy: Thief Media Editor, Thief Book Wizard, Thief Objective Wizard, Thief Mission Zipper, Mission Text Wizard itp., e) oryginalne skrypty (!) i systemy gry (gamesys’) f) stworzony przez Telsa dla DromEda, niezwykły program „Creator of Worlds” wraz z całym systemem plików koniecznych do jego użytkowania (np. ActivePerl, InstMsi), g) wersję beta opracowywanych teraz przez Datoyminaytah „Metabrushes”, h) wszystkie Demo Missions & Files (.mis, .cow), i) oficjalną dokumentację (kilkanaście przewodników) DromEda j) dziesiątki znakomitych przewodników (tutorials) związanych z DromEdem, napisanych przez doświadczonych w pracy z edytorem fanów i pogrupowanych przez nas tematycznie, k) setki opracowanych specjalnie do TFCDs przewodników/instrukcji/postów z Editor’s Guild, związanych z DromEdem i pogrupowanych w odpowiednie kategorie: AIs & Skins, Alarms, Switches & Triggers, Conversations, Doors, Locks & Traps, Lightning & Sound, Making A Briefing, Making A Map, Making A Store, Objectives, Objects & Books, Principles & Compilations, Sources, Receptrons, Misc Traps & Triggers, Textures, Weather, Enviroment & Terrain. [Ze stworzonej przez nas kolekcji k) jesteśmy szczególnie dumni], l) i wiele innych rzeczy, np. program „Photo Modeler Lite”. Mam nadzieję, że unikalne w skali światowej zgromadzenie wszystkich tych materiałów na jednym CD zachęci Was do stworzenia własnej FM. To – wbrew pozorom – nie jest takie trudne. Nie jest potrzebna żadna specjalistyczna wiedza. Jedyna rzecz konieczna do tego, by zająć się pracą z DromEdem, to mnóstwo wolnego czasu. DromEd uzależnia jak narkotyk. Gdy potrzebować będziecie jakiejś pomocy, zajrzyjcie na forum ThiefAge (link na stronie www.thiefage.prv.pl). Znajdziecie tam mnóstwo napisanych przeze mnie wskazówek dotyczących DromEda (w języku polskim!). A jeśli nie będzie wśród nich odpowiedzi na Wasze pytanie, to – po prostu – zadajcie je! Pozdrawiam przy okazji Paweuka i mabrusa, jedyne znane mi osoby, które rozpoczęły pracę nad własnymi misjami. Powodzenia! Mam nadzieję, że w końcu doczekam się polskiej FM. To będzie dla mnie największa nagroda za tak długie przygotowywanie TFCDs. *Gold Hammer to największe wyróżnienie dla FM. Ocenę tę przyznaje bowiem (po uprzedniej nominacji) grono zawodowych programistów z TTLG. Do tej pory tylko jednej misji, „The Inverted Manse” Sledge’a, udało się zdobyć Gold Hammer. Wkrótce po tym Sledge zatrudniony został przy tworzeniu THIEFa 3.
Bukary [ Generaďż˝ ]
Myślę, że można by było zapoczątkować już 3 część tego wątku. Załadowanie się całej strony i dojście do ostatniej wiadomości zajmuje już sporo czasu. W starym wątku koniecznie jednak trzeba podać adres nowego, a w nowym - adres starego!
Ryslaw [ Patrycjusz ]
Bukary ---> jestem naprawde pod wielkim wrazeniem wykonanej przez was pracy. Az serce roscie :) Oczywiscie zaraz zamawiam caly pakiet! Tylko kiedy ja w to bede gral, jak przede mna jeszcze praca nad HoMM4, Warcraft3, Wizardry8 itd. Ale nic to, jakos czas sie znajdzie :) No i jeszcze gratuluje swietnej znajomosci jezyka. Podejrzewam, ze wiekszosc Amerykanow na tamtym forum moglaby sie od Ciebie uczyc. Wiem, ze to zabrzmi dosc podniosle i moze patetycznie, ale czytajac Twoje wypowiedzi na tamtym forum czulem sie dumny z tego jaki obraz Polaka przedstawiasz. Naprawde. No i powodzenia. Bede trzymal kciuki.
brzeszczot [ Generaďż˝ ]
Bukary - -> juz zakladam nowy watek, pocinam wlasnie teraz w "7crystals" (miod po prostu miod - a straznik ktory wola "kicikicikicikici............" po prostu mnie rozwala - ta gra jest niesamowita....) i tak od czasu do czasu wracam do Winzgrozy aby zobaczyc na watek.....
KinSlayer [ Demon Hunter T ]
ponownie witam wszystkich. oczywiscie swietna wiadomosc, postaram sie wywiedziec wszystko na ww. (gdzies tam bardzo wysoko) stronach. Ach, slyszalem tez o losie Sledge'a - 'american dream come true' :) pogratulowac!