GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (128)

15.01.2004
11:24
smile
[1]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (128)

Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiłem trochę rozszerzyć jego temat i zapraszam do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).

Link do poprzedniej części:

15.01.2004
11:31
smile
[2]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

No to porzadkowo UP !

ps. zastanawiam sie czy nie zaczac tourne z MM6-9 ;))

15.01.2004
17:38
[3]

Adamus [ Gladiator ]

Bodziu --> Proponuję jednak, żebys pograł w SW KOTOR. Ja po kilku godzinach grania moge wystawić same dobre oceny, zobaczymy co będzie później.
A co do czkania ToEE, to nie miałem takiej sytuacji, żeby mi aż tak zwalniała, ale czasami potrafiła przyczkać, co na moim sprzęcie raczej dziać sie nie powinno ( w końcu n na A3000, 1GB RAMu i Radku 9600 Pro dziac się to nie powinno).

17.01.2004
12:12
[4]

JRK [ Generaďż˝ ]

Ojojoj, alem się zaniedbał. Nie odzywałem się na forum od ładnych paru miesięcy, niedobry ja :) Więc tak porządkowo- hej hej :)

18.01.2004
12:16
[5]

JRK [ Generaďż˝ ]

W moich podróżach po sieci wygrzebałem takie cosik- mam nadzieję, że się nie powtarzam i nikt wcześniej nie prezentował tu tych obrazków, ale jeśli tak, to krzyczcie ;)

18.01.2004
12:17
[6]

JRK [ Generaďż˝ ]

To jak- było już czy nie było, a jeśli nie było- to ta gra jeszcze nie istnieje, jest na razie w fazie produkcji i jest to remake znanego(???) hiciora sprzed wielu wielu lat.

18.01.2004
12:20
smile
[7]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Panowie, od wczoraj mam Might & MAgic 9 i... takie pytanie: czy instalacja patcha 1.2 jest obowiązkowa? Tzn czy bez niego gra traci sens?

18.01.2004
12:20
smile
[8]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

JRK- ->Chyba nie było:)Moze ty wiesz jak można sprobowac jeszcze właczyc mm7 na xp?:>

Mam pytanko jak gram w wiz 8 mam alchemika i czy on powinienen robic miksturki po kazdym rozbiciu obozu czy po np 3?

18.01.2004
12:44
[9]

Trzepiskor [ SETH ]

Z kad mozna zassac patche do Ultimy 9

18.01.2004
12:55
[10]

Mastyl [ Legend ]

JRK - dedukcyjnie wysnułem wnioski ze ta gra to odgrzewanka jakiegos starego Ad&d, i tu mohe zgadywac:

moze ktorys Beholder, a moze Ravenloft, a moze cos jeszcze starszego? Niemniej wyglada ladnie, jak Anvil of Dawn czy Stonekeep, i jak wyjdzie to chetnei w to sobie pogram.

18.01.2004
13:00
[11]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Trzepiskor-->

Najnowszy oficjalny patch - https://reconstruction.voyd.net/zips/u9patch118.exe
A na to instalujesz najnowszy nieoficjalny patch:) - https://reconstruction.voyd.net/zips/u9ver119.zip

18.01.2004
16:59
[12]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

JRK --> ciekawe, ciekawe... sadzac po czarach to cos z AD&D?

18.01.2004
17:57
[13]

Trzepiskor [ SETH ]

dzieki Mac

18.01.2004
21:06
[14]

draco666 [ Konsul ]

Soldam--->paczka wyslana,baw sie dobrze :)))

18.01.2004
21:33
[15]

Soldamn [ krówka!! z wymionami ]


o jaaa!!! wielkie dzieki!!

18.01.2004
22:20
[16]

JRK [ Generaďż˝ ]

Adamus- ja tam nadal jestem wierny W98 i problemy z Xp mnie (przynajmniej jak na razie) nie dotyczą- więc niestety nie potrafię ci pomóc.
A co do tych obrazeczków- to chyba jednak nie AD&D (ale kurcze złapałem się właśnie na tym,że głowy za to nie dam...)- to przeróbka Bloodwycha.
https://www.classicgaming.com/bloodwych/ - linki podaje dwa, bo pod tym drugim jest jakby nowsza aktualizacja- z 10.2003, ale coś tam nie działają wszystkie obrazeczki, a pod tym pierwszym a i owszem. Jakoś wcześniej ten projekt nie rzucił mi się w oczy, mam nadzieję, że nie zginął marnie :)

18.01.2004
23:16
[17]

draco666 [ Konsul ]

Soldam--->no problemo,ze mna jak z dzieckiem, mowisz=masz :)))

20.01.2004
22:26
smile
[18]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

OMG!! W nowym CDA (nie lubie go ;)) ma byc... UWAGA...

Wizards & Warriors :)))))))))

20.01.2004
22:28
smile
[19]

kiowas [ Legend ]

W koncu sie smuggler postaral - chyba uscisne mu wirtualnie lape :)))

A tak sie ostatno zastanawialem - kupic WW w Empiku za 40 zl czy poczekac, az cda wyda :))
No i sie doczekalem:)

20.01.2004
22:53
smile
[20]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

U mnie na wsi, ciagle kosztuje 99zl... chyba, ze mole zjadly :)

20.01.2004
23:22
[21]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Masz babo placek. Przyjdzie kupić CDA.

21.01.2004
11:41
smile
[22]

Adamus [ Gladiator ]

Kiowas --> GRATULACJE wygranej :-))))

21.01.2004
11:42
[23]

Adamus [ Gladiator ]

_Luke_ --> No cóż, ale przynajmniej tramwaje u nas kursują ;-)))). A CDA trzeba będzie niestety kupić ;-(

21.01.2004
12:39
[24]

kiowas [ Legend ]

Adamus ---> dzieki :) Choc wolalbym pada :)

22.01.2004
09:29
smile
[25]

Adamus [ Gladiator ]

Kiowas --> Czyżbys miał na mysli pad systemu? ;-D

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-01-22 20:15:54]

22.01.2004
11:13
[26]

draco666 [ Konsul ]

Soldam cos zaginal, chyba paczka juz doszla :)))

Mam pytanko do tych co grali w arx fatalis:
jak sie rzuca czary??? bo robie tak:wciskam ctrl,macham lapka z wcisnietym przyciskiem myszy.w prawym gornym rogu pojawia sie ikonka runa i... nic ,tzn chodzi mi o to co mam dalej robic,po pojawieniu sie tej ikonki???

22.01.2004
11:23
smile
[27]

dziadek [ Centurion ]

Pozdrowienia z kawiarenki.

22.01.2004
11:25
[28]

kiowas [ Legend ]

draco ---> mialem dokladnie ten sam problem i przez to rzucilem gre w diably - a szkoda, bo to przeciez swietny kawal crpga.

22.01.2004
11:27
smile
[29]

Lechiander [ Wardancer ]

Witam!

Czy moglibyście się wypowiedzieć na temat Wizards & Warriors? Co sądzicie na temat tej gierki?

22.01.2004
11:28
[30]

draco666 [ Konsul ]

oficjalnie stwierdzam ze jestem durniem-wlasnie uswiadomil mi to Luke na gg :>

22.01.2004
11:29
smile
[31]

Adamus [ Gladiator ]

Dziadek --> WITAJ :-))) Kiedy będziesz miał wreszcie net w domu??? Brakuje tu Twoich uwag o Wizardry.

22.01.2004
11:33
smile
[32]

Adamus [ Gladiator ]

Lechiander -->

22.01.2004
11:40
[33]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Draco --> nie przesadzaj, czasy samobiczowania minely :>

Adamus --> Najbardziej podoba mi sie zdania "I tu jeszcze jeden zarzut - była po prostu za krótka. Przejście całej gry zajęło mi około 100 godzin, a to chyba jednak trochę mało." :) Teraz wystarczy porownac z takim hitem jak Kotor, kiedy na kazdym kroku trabia, ze do przejscia jedna strona mocy niby trzeba 40 h ;) Jak to sie szybko zmienia...

22.01.2004
11:43
smile
[34]

Lechiander [ Wardancer ]

Adamus ---> Dziękuję!
Tyle, że mi chodzi o Wasze prywatne zdanie. :-)
Może niezbyt dokładnie okreśłiłem, co teraz naprawiam. :-)

22.01.2004
11:43
[35]

kiowas [ Legend ]

Luke ---> jak rozumiem uswiadomiles draco w kwetii rzucania czarow - czy moglbym uslyszec podobne nauki?

22.01.2004
11:47
smile
[36]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Lechiander--> W&W to świetna gra, IMHO dużo lepsza od takich Wizardrów8. Mnie podobała się od początku do końca i uznaję ją za jednego z najlepszych cRPG-ów w jakie grałem. W przeciwnieństwie do Adamusa uważam, że do końca trzyma poziom, nie nudzi się i oferuje wystarczającą ilość dobrej zabawy, żeby kupić to nieszczęsne CDA.

22.01.2004
11:48
smile
[37]

Adamus [ Gladiator ]

Lechiander --> Ale to jest MOJE OSOBISTE ZDANIE NA TEMAT W&W, które wyraziłem na łamach Hyde Parku.

22.01.2004
11:49
smile
[38]

Adamus [ Gladiator ]

_Luke_ --> Te 100 godzin, to było za pierwszym razem, jak pisałem poradnik dla GOLa, to za drugim razem przeszedłem ja w 50 godzin :-D.

22.01.2004
11:50
[39]

Baltazar [ Howl from Beyond ]


I jeszcze jedno - rozmowy z kapłanami z Serpent Temple - mają niesamowiecie zrobione głosy ("...have you ssseen the sssplendor od mother Xydusssa..." tego nie da się zapomnieć!) ni, jedynie gobliny z Arx Fatalis moga z tym konkurować

22.01.2004
11:52
[40]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

kiowas --> z przyjemnoscia, ale najpierw powiedz z czym dokladnie jest problem... Ogolnie do rzucenia czaru w Arx Fatalis sa potrzebne runy. Majac dwa pierwsze (z ciala lezacego w podziemiach za wiezieniem, praktycznie na poczatku gry) mozesz rzucic czar Ignite (zapala np. pochodnie). Wciskasz ctrl i wciskasz jednoczesnie klawisz myszy - teraz rysujesz po ekranie symbol pierwszej runy (przeciagasz myche od lewej do prawej), puszczasz przycisk, wciskasz go ponownie (myszy) i rysujesz symbol drugiej runy - czyli z gory na dol, w prawo i ciutke do gory :>

Lechiander --> Ciezko mi powiedziec czy W&W jest lepsze od Wizardry 8. Bardzo mi sie podobala, ma co prawda troche bugow ale da sie przezyc. Jest... oldschoolowa, przypominaja sie czasy grania w stare labiryntowki. Bardzo fajnie zrobiono rozwoj bohatera, walka jest w czasie rzeczywistym lub turowym, mozna jezdzic konno :)

22.01.2004
11:53
[41]

Adamus [ Gladiator ]

Baltazar --> Nie zgodzę sie z Tobą. Gra jest naprawde fajna, ale o ile pierwsza część jest nie zawaham sie tego powiedzieć GENIALNA, to dwie następne tylko bardzo dobre, a sama końcówka mnie zawiodła, co nie znaczy, że sobie w nia z przyjemnościa nie zagram :-)

22.01.2004
11:54
smile
[42]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Adamus --> ale to i tak w obecnych czasach jest cala maaasa grania ;)

22.01.2004
11:55
smile
[43]

Adamus [ Gladiator ]

_Luke_ ---> taaaa, nie ma to jak jechałem w sześć osób na jednym koniu w tym dwa słoniowate :-DDDDD.

22.01.2004
11:55
[44]

kiowas [ Legend ]

Luke ---> dokladnie tak to robilem, ale nawet pochodni nie moglem zapalic

22.01.2004
11:56
[45]

Adamus [ Gladiator ]

_Luke_ --> Niby tak, porównać to do ToEE, która mozna przejśc w 40 godzin, to Masz rację.

22.01.2004
11:58
[46]

Adamus [ Gladiator ]

Ale na Morrowinda poświęciłem do tej pory z 400 godzin i udało mi sie przejśc jeden dodatek, zrobic wszstkie questy dla jednego z rodów i dla kapłanów i po kilka dla róznych gildii i odkryc może z 35% mapy :-))))

22.01.2004
11:59
[47]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

kiowas --> hmm.. to nie wiem, widocznie Draco mial inny problem. Nie wiem, czy miales patcha (pewnie niewiele to zmienia), byc moze jednak ruchy raczka byly nie dokonca pecyzyjne :) Czy po kazdym narysowaniu runy slyszales jak postac wypowiada jej nazwe? Jesli nie to znaczy, ze zle rysowales.

22.01.2004
12:00
[48]

Adamus [ Gladiator ]

Wydaje mi się, że jak juz zaczniemy grać w W&W to wątek chyba odzyje :-))). A wie ktos cos więcej na temat W&W2?

22.01.2004
12:06
[49]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Adamus --> kwestia gustu - ja do końca nie odczułem jakiegoś spadku poziomu - niektóre lokacje z trzeciej częsci uważam za bardzo udane. Zresztą - ja na Morrowinda nie wiem czy poświęciłem 20 godzin, ale jedno wiem na pewno - nie poświęce mu już ani minuty.
Co do dwójki - sam kiedyś pisałeś, że ma powstać, ale jeśli to prawda, to raczej nieprędko, bo Bradley i Heuristicpark robią teraz Dungeon Lords.

22.01.2004
12:07
[50]

kiowas [ Legend ]

Luke ---> cos tam moja postac mamrolila, moze i nazwe czaru :) Niestety zadnego skutku to nie przynosilo.

22.01.2004
12:11
[51]

Lechiander [ Wardancer ]

Adamus ---> Sorry, nie zwróciłem uwagi na autora. :-)

22.01.2004
12:15
[52]

Adamus [ Gladiator ]

Baltazar --> Masz rację to "kwestia gustu", i nie będę się z Toba sprzeczał, bo w końcu W&W tez mi sie bardzo podobała, a że końcówka mnie zawiodła, to chyba dlatego, że spodziewałem się, ze będzie lepsza niz początek :-).
Natomiast co do Morrowinda, to wiekszośc czasu jaki na niego poświęciłem wynikał z obowiązku (jako, ze zajmowałem sie jej testowaniem dla CDP), i musze przyznać, ze coraz ciężej mi sie za niego zabrac.

22.01.2004
18:51
smile
[53]

Adamus [ Gladiator ]

NO, NO FAJNA SPRAWA:-)


mam na mysli edycje własnych postów :-D

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-01-22 18:52:34]

22.01.2004
19:40
smile
[54]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Alez zescie sie rozpisali ;DDD

Co do Morrowinda to powiem szczerze, moze troche odpuscili rozwoj skilli ale co do fabuly to nie mozna nic mu zarzucic tego mi nikt nie powie :))

Baltazar --> Mowisz ze Morrowindowi nie poswiecisz juz ani minuty czasu, ja podobnie Arx Fatalisowi nie poswiece ani minutki czasu ;PP Tak tez widzisz jest to westia gustu, natomiast mi sie on naprawde podobal i jest gra naprawde super, przede wszystkim ze jest inna od calej reszty gier cRPG :)) I ta oryginalnosc mnie tak pociaga :))) Co oczywiscie nieusprawiedliwia wielu wad w samej grze, a przede wszystkim rozwoj skilli, but even for that is the cure - full of mods ;))

22.01.2004
20:08
[55]

Adamus [ Gladiator ]

Bodziu --> Naprawdę niewielka zmiana i byłoby dobrze. Mam na mysli, że np. można by dodać punkty za wykonywanie questów i zabijanie przeciwników, oraz awanse na kolejne poziomy. Uzalezniając poziomy skillów od poziomu postaci, przykładowo do 10 poziomu mozna max rozwinąc skille do poziomu 40 i później co 10 pozimów doświadczenia mozna by było o dziesięc podnosić poziom umiejętności. Uatrakcyjniłoby to wykonywanie questów i ograniczyłoby podpakowywanie postaci.

22.01.2004
20:08
[56]

Adamus [ Gladiator ]

Bodziu --> Naprawdę niewielka zmiana i byłoby dobrze. Mam na mysli, że np. można by dodać punkty za wykonywanie questów i zabijanie przeciwników, oraz awanse na kolejne poziomy. Uzalezniając poziomy skillów od poziomu postaci, przykładowo do 10 poziomu mozna max rozwinąc skille do poziomu 40 i później co 10 pozimów doświadczenia mozna by było o dziesięc podnosić poziom umiejętności. Uatrakcyjniłoby to wykonywanie questów i ograniczyłoby podpakowywanie postaci.

22.01.2004
20:11
smile
[57]

Adamus [ Gladiator ]

Sorry za dubla, ale niby forum miało być przed tym zabezpieczone :-(

23.01.2004
08:17
[58]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Bodziu --> gdyby nie mnóstwo czasu, które poświęciłem Daggerfallowi, moze nieco bardziej życzliwie patrzyłbym na Morrowinda. A tak, po chwilowej fascynacji efektami graficznymi, odłożyłem grę na półkę bo nie było dla mnie w niej nic ciekawego. Dobre fabuły znajdują w książkach, od cRPG oczekuję czegoś więcej. Według mnie nawet taka Ultima IX (do której nota bene nie mam dokumentnie czasu się porządnie zabrać) bije Morro conajmniej o kilka klas. Pod każdym względem, może z wyjątkiem grafiki, choć i tu można dyskutować.

23.01.2004
08:19
smile
[59]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Wprowadzili edycję postów - IMHO komplenta głupota, bo ludzie zaczną masowo poprawiać błędy które robią.

23.01.2004
08:32
smile
[60]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Baltazar --> Tu sie zgadzam wystarczyloby aby zrobili mechanizm oparty na Daggerfallu a tylko engine zmienili to na pewno lepszy bylby wtedy Morro anizeli teraz :(( No coz mamy to co mamy i cieszmy sie z tego, a czasu ? hmmm... tez mi go brak, szczegolnie na dobre cRPGi bo niestety ale tym grom trzeba poswiecic baardzo duzo czasu :/

Adamus --> Jasne ze tak mozna by zrobic ale wtedy gra byla by tak jak wszystkie inne oparta na expie zdobywanym na zabiciu potworkow, wydaje mi sie ze mogliby dopracowac to co stalo sie absurdalne i gra byla by swietna, a tak jest tylko dobra :))

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-01-23 08:36:12]

23.01.2004
08:32
smile
[61]

Lechiander [ Wardancer ]

Dzięki tym, którzy cosik skrobnęli. :-)
Choć trzy głosy, to jakby malutko, jednak mi wystarczy (musi ;-) ).

23.01.2004
08:37
smile
[62]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Baltazar --> dobrze ze choc dopisuja kiedy odpowiedz zostala zmodyfikowana - odnosnie edycji postow, wlasnie to sprawdzilem ;DDD

23.01.2004
09:05
[63]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Bodziu--> edycja postów na forach dyskusyjnych podważa sens jakiejkolwiek dyskusji. Wyobraź sobie, że edytuję poprzednie swoje posty i zmieniam opinię o Morro uznając, ze to rolplej wszechczasów. Postronna osoba może sobie z góry darować czytanie naszych wypowiedzi, bo i tak się nie połapie o co nam chodziło. Gdyby ta funkcja ograniczała sie tylko do poprawiania błędów ortograficznych...

23.01.2004
09:25
smile
[64]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Baltazar --> Popieram jak i zgadzam sie z Toba, ja i tak jej uzywac nie bede, aczkolwiek dobrze ze jest choc notka ze ktos ten post zmodyfikowl to bedzie stanowic o wiarygodnosci pewnych wypowiedzi na forum :))

23.01.2004
13:10
smile
[65]

Adamus [ Gladiator ]

Baltazar --> A jak myslisz, ilu by sie chciało poprawiac swoje błędy? ;-D

23.01.2004
13:45
[66]

Mastyl [ Legend ]

Po tych notkach o edycji posta łatwo bedzie poznać abonentów GOLmaxa.

23.01.2004
13:53
[67]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Mastyl --> A po co Ci to potrzebne? :)


Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2004-01-23 13:55:43]

23.01.2004
15:12
smile
[68]

Mastyl [ Legend ]

_Luke_ - szpiegostwo przemyslowe, chce zarobic u konkurencji ( WIG ) itd :P

23.01.2004
16:42
[69]

zash [ Pretorianin ]

witam!
chce w koncu rozpoczac gre w wizardry 7 gold i mam (na razie :-)) kilka pytan:
1. slyszalam, ze gra trudna wiec chce wiedziec czy z taka druzyna mam szanse przezycia - 2 razy fighter lizardman, elf bishop, faerie ninja - to wersja 4 osoby. wersja 6 osob - 2 razy fighter lizardman, elf bishop, faerie ninja, valkirie rawulf i samuraj felpurr. co o tym sadzicie, ktory sklad mi polecacie?
1a. biore faerie ninja ze wzgledu na cane of corpus. pytanie - kiedy ta laseczka jest dostepna w grze, tzn. czy tego slepego rattkina (Blasphemis, czy jakos tak) spotkam na poczatku, polowie czy dopiero pod koniec gry? gdzie on dokladnie sie znajduje?
1b. czy oplaca sie zmieniac profesje? sa podzielone opinie, a co Wy o tym sadzicie? ja raczej nie lubie zmieniac, ale jak to jest oplacalne to moge po 10 levelu zrobic.
1c. czy bishop ma dostep do wszystkich szkol magii, tak jak bylo w 8 czesci?
2. chce przemierzac Guardie z samymi babami :-). pytanie - czy to prawda, ze females dostaja mniej do sily lub czegos innego, a w zamian maja dodatkowe punkty karma?
2a. jak dziala karma? czy wizardrowska karme mozna porownac do tej z fallouta (opinia w swiecie, zwiazana z moimi uczynkami?) czy oplaca sie powtarzac rzuty, az do bardzo wysokiej karmy?
3. zbrojownia :-) - czy przedmioty generuja sie w chwili otwarcia skrzyni czy w chwili wejscia na nowa mape? czy stuff z potworow tez jest losowy czy z gory ustalony?
3a. ile jest light swordow w grze? moze pamietacie gdzie znajde excalibera, light sworda, avengera lub staff of 12 stars.
4. kradziez - czy spotkam Belle i czy da sie go okrasc? i czy w ogole mozna okradac npc z super przedmiotami. np. w osemce nigdy nie wyciaglam CoC od Dona lub RoP od Belli ( a mialam PP na maxa).
4a. czy np. wojownik moze sie szkolic w kradziezy, czy tylko thief lub bard?
4b. hehhe, musze sie spytac - czy da sie zdobyc cobaltine power glove od Dark Savant'a? w osemce mozna bylo, ale gra sie nie konczyla wtedy.

to na razie pierwsza czesc pytan, odpowiedzi moga byc ze spojlerami, bo i tak fabule znam na pamiec :-). nie mam czasu na kolejne przechodzenia gier, wiec chce wszystkiego doswiadczyc za 1 podejsciem.
dzieki z gory!

23.01.2004
17:31
[70]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

zash -->>

ad 1 i 1a - zanim doczłapiesz do Cane of Corpus trzy razy zmienisz zdanie co do składu drużyny (zwłaszcza takiego jak podałeś - bez obrazy, ale lipa totalna)

ninja - owszem jak najbardziej ale po kilku levelach thiefa - żeby nabić jak najwcześniej skille Skullduggery i Legedermain (mnóstwo skrzynek z pułapkami od początku gry)

nie warto robić tak kiepskie średniej postaci jak faerie ninja, tylko dla Cane of Corpus

grając n razy w w7 mogę zaproponować taką drużynę:

fighter (lizardman) - nabić najważniejsze skille (np. sword, mytologhy) i zmieniać około 10 lvl na Lorda
samurai - i tu dwie szkoły - zacząć jako mag gdzieś około 10 zmienić na samuraja, lub tylko czysty samurai do końca
thief (jak mówiłem - kilka leveli) - alchemik (bo nijdża ma alchemiczną magię od któregoś lvl) i gdzieś koło 10 lvl alchemika nijdża do końca
priest - koło 10 lvl na valkirię (bo mam magię priestowską) do końca
mage - koło 10 lvl na barda (bo ma magię magową) do końca
psionic - koło 10 lvl na mona (bo bla bla bla..wiadomo) do końca

ta sobie piszę że około 10 - chodzi o to aby nabić spellcasterami skilla odpowiadającego ich szkole magii na maksa (czyli 98 - bo 99 i 100 nic nie daje) i zmienić na profesję która jest bardziej "fizyczna" ale będzie mogła w 100% korzystać z tej magi (po zdaniu kilku leveli oczywiście - ale to idzie w mig)

i tak w pierwszym rzędzie mamy krótkozasięgowców - lorda, samuraia i monka, a w drugim średnio i długozasięgowców - walkirię, nijdżę (naginata itp) i barda (łuki). można wedle uznania wystawić do przodu nijdżę (unarmed) a monka dać do tyłu ( z np. Zatoichi Bo)

ufff, to tyle tytułem wstępu...

23.01.2004
19:00
smile
[71]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Sabathius --> to sie nazywa duch prawdziwego cRPGowca ;DDD

23.01.2004
19:10
[72]

zash [ Pretorianin ]

Sabathius ---> dzieki, licze na dalsze odpowiedzi.
co do mojej druzyny, osemke przechodzilam druzynka - 2 razy fighter (lizardman i dracon, excaliber i light sword), faerie mage potem bishop, samurai fellpur (light sword), valkyrie rawulf (lanca ciagnaca - 3 hp na ture, nie pamietam nazwy, cos tam of death) i bard felpur. druzyna byla boska, zero problemow na hardzie, tylko na zupelnym poczatku mialam problemy z random encounters na drodze do Arniki i Trynton (np. 6 cultists, elementale plus pelno roznych modai razem, od razu load :-)) . zainspirowalam sie wiec moja poprzednia druzynka, ale jak to totalny shit na Guardii, to rezygnuje.

23.01.2004
22:41
[73]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Nawiązując do wymiany zdań Adamusa, Bodziu i Sabathiusa o Morrowindzie. Ja najpierw się zachwyciłem, później znudziłem i rozczarowałem ale.... nadal grałem..... tylko, że to była coraz bardziej inna gra.....
Pluginy. Po raz pierwszy (choć przecież mody mają taaaaką historię) można wybudować własną fabułę!!!!!!!!, zmienić wygląd postaci, przyrody i to tak fauny jak i flory, zmienić efekty dźwiękowe.
To dopiero powijaki, ale mam wrazenie, że rodzi się nowe w cRPGach, gry w których twórcy tylko naszkicują zarys fabularny a kiedyś w przyszłości, może i nawet tego nie zrobią, a jedynie oddadzą graczom coraz doskonalszy Construction Set i coraz doskonalszy silnik gry. Koniec z solucjami, każdy przeniesie się do "własnej książki" będzie graczem/autorem. Mistrz gry i gracz w jednym, tylko z pozoru absurd.
Morrowind zachwycił, następnie rozczarował, a jeszcze później zdumiał........... Ja nadal w to gram, ale to już inna niż na początku gra.

24.01.2004
00:26
smile
[74]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mr.Kalgan --> Wlasnie o to chodzi, mozna gre naprawde urozmaicic gdzie juz nie bedzie taka nudna czy tez monotonna :)) Swego czasu widzialem ze ktos tworzyl plugin Ultimy :))

24.01.2004
09:53
[75]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> Plugin Ultima Redemption na razie stanął w miejscu, a szkoda bo zapowiadał się naprawdę ładnie. Autorzy zapewniają jednak, że są to tylko tymczasowe problemy związane z odejściem jednego z członków ekipy:)

24.01.2004
10:02
smile
[76]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Mac --> Tak myslalem bo cos nowych update'ow tego plugina nie bylo :(( A czy wiesz co sie dzieje dalej z kontynuacja MM przez innych, swego czasu o tym pisales, jak prace trwaja a moze juz skonczyli ?

24.01.2004
11:14
[77]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Bodziu --> Skończą to może za rok:> Tym czasem na dniach ma się pojawić oficjalna strona projektu, z nowymi screenshotami i szczegółami na temat gry...

24.01.2004
14:00
smile
[78]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

A mam pytanie co myślicie na temat profesji nija:) np. (duszek) słuszałem że jest jedyna świetna wymiatająca(przesadzac:) bron dla nijy duszka i tylko duszek moze jej uzywac wiecie co to za bron i grał ktos ninja?:D

24.01.2004
14:37
smile
[79]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Widzę, że duch w narodzie nie ginie, skoro są jeszcze chętni do grania w Wizardry7.

zash --> powodzenia. Ja sporo czasu poświęciłem wersji pod DOS, ale nigdy jej nie skończyłem.

25.01.2004
00:06
[80]

Adamus [ Gladiator ]

Mr.Kalgan --> tak, Masz rację, to jest inna gra niz na początku, szkoda.

Baltazar --> Mnie się udało, ale nie będę ukrywał, że tylko dzięki temu, że posiadam wersję GOLD W7 z niesamowitym poradnikiem do niej dodanym :-).

25.01.2004
09:22
smile
[81]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Adamus --> też już posiadam wersję GOLD i obiecuję sobie, że się kiedyś do niej zabiorę. Niestety - brak czasu. Wczoraj po blisko miesięcznej przerwie pograłem kolejne 2 godziny w Ulimę IX. W tym tempie powinieniem skończyć ją jeszcze w tym roku :-));DDD

25.01.2004
10:55
[82]

Adamus [ Gladiator ]

Baltazar --> Sorry, GOLD była dodana do 8. Mnie udało sie kiedyś nabyć wersję ULTIMATE WIZARDRY, zawierającą wszystkie części Wizardry od 1 do 7 i właśnie tam jest ten poradnik, dzieki któremu udało mi się grę ukończyć.

25.01.2004
10:59
[83]

Adamus [ Gladiator ]

Tak ona wygląda :-)

25.01.2004
11:08
smile
[84]

Adamus [ Gladiator ]

Baltazar --> Zreszta ten sam poradnik jest dodany do wersji GOLD dołączonej do W8 :-).

25.01.2004
11:43
[85]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Adamus --> ładny zestawik Wizardrów - ja w zasadzie nigdy nie miałem okazji obejrzeć z bliska częsci sprzed "siódemki". No... może z wyjątkiem pierwszej częsci, którą znalazłem na jakiejś stronie z abandonware, ale do grania sie toto jakoś szczególnie nie nadaje:-).
Zresztą - co po poradników - teraz bez problemu w necie można znaleźć sporo opisów przejścia Wiz7 (jeden całkiem niezły jest nawet w polskim języku), a wtedy nie miałem absolutnie nic.

25.01.2004
13:22
[86]

zash [ Pretorianin ]

Szanowni dyskutanci!
czy moge prosic o odpowiedz na reszte moich pytan zamieszczonych kilka postow wyzej?
z gory dziekuje!

Baltazar ---> czy moglabym prosic o linki do dobrych i szczegolowych solucji i do map, a zwlaszcza do tej solucji po polsku?
na razie dysponuje tylko roznymi faq i paroma mapami.

25.01.2004
14:33
[87]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

zash -->
encyklopedia cyklu - mapy, przedmioty, rozwiązanie:

https://www.tk421.net/wizardry/

wspominana polska solucja - choć nie jestem przekonany, czy to dokładnie ta sama o której myślałem - tamta pochodziła z serwisu staregry/ pc.klasyka.do ale do niej nie działa link. (na starych grach w ogóle nie istnieje już podstrona z rozwiązaniami)

https://priv.ckp.pl/tom-l/ramki/sol_wiz7.htm

Kolejne rozwiązania:

https://www.the-spoiler.com/RPG/Sir-Tech/Wizardry.7.html


25.01.2004
14:36
[88]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

A i jeszcze jedno:
Była jeszcze strona o nazwie wizardryrealm (bądź ...realms) ale zdaje się nie istnieje - tam było wszystko o przedmiotach i monstrach.

26.01.2004
17:26
smile
[89]

Adamus [ Gladiator ]

Zash --> Nie masz wersji GOLD? Tam jest naprawdę świetny poradnik.

28.01.2004
17:51
smile
[90]

Adamus [ Gladiator ]

No i dupa :-(. Przy wyjsciu na świat z wioski W&W mi sie wiesza.

28.01.2004
20:33
[91]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Adamus --> grasz na XP lub 2000?
Jesli tak, to zacytuje fragment z forum gry, który kiedyś już wklejałem na GOL-a:

Can´t enter buildings in town or exit through the gates
Problem: Your town*.avi files are compressed and won´t work in Windows 2000/XP
Solution: Download Virtualdub. Open a townmsk or townhub file with Virtualdub. Save the open file in Vdub with the "Save old-format AVI" option with a new file name (such as mask1.avi). You should see some strange graphics appear; you will get back a large 32MB file. Now exit Virtualdub and then in Windows Explorer rename the new file from mask1.avi to townmsk1.avi (over the old file - say Yes to the "Do you want to replace" dialog box). Do the same procedure to the other two town mask files (townmsk2.avi and townmsk3.avi) changing the initial save names as appropriate. Then repeat with the three townhub files. Note, this will require an extra 180Mb of diskspace.
Solution provided by: Ryanamur, Sazerac and Xignal

28.01.2004
21:15
smile
[92]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Pograłem wieczorkiem chwilę w Ultimę IX i tak zacząłem się zastanawiać:
dobre cRPG to, wiadomo - fabuła, statystyki i sposób rozwoju postaci, przedmioty, ogólny klimat itp. - ale jak nie ma porządnych lochów, z zagadkami typu: znajdź kluczyk, przełącz dźwignię, użyj cośtam na czymś innym, to jestem taką grą zupełnie nieustasfakcjonowany. Trudno - dungeon crawlery to dla mnie zdecydoowanie dominujący typ cRPG.
BTW.
Mamy tam jakieś "loszki" w Star Wars: KOTOR???

28.01.2004
21:45
[93]

Mastyl [ Legend ]

Balatazar - no niestety, lochow ciagnacych sie kilometrami w U9 nie ma, ale zagadki bywaja ciekawe - cos wiecej niz znajdz kluczyk / przełącz dźwignie. Przebrnij przez pierwszy loch - następne sa duzo lepsze ( zwlaszcza ten trzeci, nazwy nia pamietam, chyba Deceit... ).

28.01.2004
22:00
smile
[94]

Piotrek [ Generaďż˝ ]

Mam problem z uruchomieniem Wizards and Warriors.
Przy pierwszym uruchomieniu po instalacji włącza się intro, ale później gra wychodzi do Windowsa, słychać jeszcze muzykę, pojawia się pewien komunikat. Jego treść wklejam w obrazku.
Aha, przed owym komunkiatem jest jeszcze komunikat dotyczący zbyt starej wersji Indeo, zostaje podany link na stronę https://indeo.ligos.com, aby ściągnać nowszą wersję - na tej stronie jednak ściągać nie można (można tylko kupować...)
Korzystam z Windowsa XP.
Próbowałem zainstalować grę na innym kompie z XP i wystąpił identyczny problem...
Z góry dzięki za pomoc z opisaną przeze mnie sytuacją.
i.

29.01.2004
01:19
smile
[95]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Baltazar ==> Popieram Mastyla, graj dalej potem jest naprawde fajnie szczegolnie duzo pozniej, nie zapomne tych piorunskich swieczek do zapalenia ;D
A na pocieszenie zobacz jak wygladala solucja jeszcze nie komercyjnego GOLa tworzona przez Soula dawno dawno temu, hmmm sentyment mnie ruszyl, fajnie bylo :))
Chyba zagram w te Ultime :)

29.01.2004
01:30
[96]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Piotrek --> sporobuj sciagnac te indeo stad:

29.01.2004
09:29
smile
[97]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Bodziu, Mastyl --> wiem jakie dungeony są w UIX, chodziło mi jednak o to, że w ogóle są i stanowia jeden z najistotniejszych elementów gry. A w takiego Gothica to mi się nawet nie chce zaczynać grać - obejrzałem: rzeczywiście ładne, ale jeśli miałbym zacząć grać w coś innego, to raczej wzorem Adamusa w W&W.
BTW. wersja w CDA jest już spatchowana???

29.01.2004
23:17
[98]

JRK [ Generaďż˝ ]

Wątek cokolwiek nieruchawy, więc żeby nie wyjść z wprawy (brak logiki, ale co mi tam), wrzucę jakiś obrazeczek- zupełnie nie na temat, ale jakoś mnie tak rozbawił ;)

29.01.2004
23:20
smile
[99]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

JRK --> czyzby jakies analogie do rzeczywistosci? :) btw. dobry ten star ocean?

30.01.2004
12:19
smile
[100]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Szukałem szukałem i znalazłem ale jeszcze nie testowałem:)
(co zrobic by mm7 działał na xp)
Den ultimativen Tipp gibt es leider nicht - ebensowenig wie einen XP-Patch.
Ein paar Tipps, die man im Allgemeinen so in Foren findet:
- Installation in einer FAT32-Partition
- Abschalten der Hardwarebeschleunigung
- Abschalten des 3D-Sounds
- Kopieren der DplayerX.dll von der CD in das MM7-Verzeichnis
- Desktop auf 16 oder 8 Bit Farbtiefe setzen
- die diversen Kompatibilitätsschalter ausprobieren, die XP von Haus
aus anbietet

Manchen hilft's, manchen nicht. Mehr Infos ansonsten hier:
https://boards.mm-world.gamesurf.tiscali.de/

30.01.2004
12:52
smile
[101]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Lepiej powiedz czy Ci sie udalo ;D

30.01.2004
14:40
smile
[102]

Aschman [ Death Magick For Adepts ]

Bodziu- ->Nie:) Ale wczytałem sie troszku w tamte forum:) i Mac miał racje trza wgrac service packa1.Pamieta ktos gdzie na xp zmienia sie seriala:D Chyba zaczne grac w angielskiego mm9 przynajmniej to mi działa na xp.Znasz moze jakies polskie strony mm9?

30.01.2004
16:47
smile
[103]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Aschman --> Polskich to raczej nie znam ale inne to polecam goraco:

30.01.2004
20:16
[104]

Adamus [ Gladiator ]

Bodziu --> Miałeś 103 posta, oj opuszczasz się w zakladaniu nowych wątków ;-D

Zapraszam do nowego:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.