GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Shogun, Medieval, Rome Total War - Uczniowie Sun Tzu cz. 36

12.01.2004
08:40
[1]

Bri [ Konsul ]

Shogun, Medieval, Rome Total War - Uczniowie Sun Tzu cz. 36

Witam fanów gier TOTAL WAR slowami Bu-li'ego:

Oto już trzydziesta szósta odsłona wątku poświęconego grom z serii Total War.
W imieniu Bri'ego i swoim pozdrawiam wszystkich maniaków Shoguna, Medievala i powstającego Rome TW - gier z serii Total War (i oczywiście wszelkich innych gier strategicznych).
Nadciągający Rome TW zapowida się na kolejny przełom w rts'ach - to będzie naprawdę coś - jak nie wierzycie to zobazcie na screeny lub na dostępne już w sieci trailery.
Już ze screenów można domyślać się wielu niepotykanych dotąd rozwiązań, ale nie wyprzedzajmy faktów.
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia naszej Nieoficjalnej strony o grach z serii Total War pod adresem https://TOTALWAR.OF.PL
Znajdziecie tam bardzo rozbudowane info na temat Medievala, Shoguna dodaktów do nich i planów dotyczących kontynuacji czyli Rome TW. Musicie wiedzieć, że jeszcze do niedawna była to jedyna polska strona o tych grach.
Jeśli jesteś zainteresowany współpracą bardzo proszę o kontakt mailowy - porządane by było napisanie kilku tekstów do strony i w miarę regularne udzielanie się - jedank każda forma współpracy jest mile widziana. Adresem do kontaktu jest: >>> [email protected] <<<

Strona pod adresem (wykruszenie sie załogi) https://www.medieval.prv.pl czyli strona oficjalna prowadzona pod patronatem polskiego wydawcy MTW praktycznie zaprzestała działalności - znów - jeśli ktoś jest chętny do zajecia się nią proszę o kontakt.
Ponadto gwoli wyjaśnienia istnieje jeszcze inne forum poświęcone Total War pod stroną :
https://free4web.pl/FS/i/34797

Pozdrawiam wszystkich

Buli

Dostepne jest tez tlumaczenia na polski gry MTW oraz MTW VI na stronie LordaW
https://www5.domaindlx.com/krucjata/

/ktoremu dziękujemy/ oraz wczesniejsze fanow /ktorym tez dziekujemy/ na stronie

https://TOTALWAR.OF.PL

Gra MTW wystepuje w wersji 1.0 oraz 1.1 - patcha v.1.1 mozna pobrac ze strony jw wraz z latka dla wersji org. inaczej
Gra MTW VI wystepuje w wersji 2.0 oraz 2.01 - patcha 2.01 mozna pobrac ze strony np:

https://spacetarget.com/games/pc_medieval_total_war.shtml /wraz z lata/

UWAGA !!!!!!! Tu link do watku z odpowiedziami na pytania /FAQ/ dla poczatkujacych graczy:

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1678936


Oto adresy wcześniejszych wątków:
20. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1045764
21. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1067550
22. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1084981
23. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1134734
24. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1280488
25. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1322239
26. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1386636
27. ://www.gry-online.pl/s043.asp?ID=1477243
28. https://www.gry-online.com.pl/s043.asp?ID=1589123
29.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1653265
30.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1678936
31.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1707128

(jezeli adresy nie działają poprawnie dopisać na końcu każdego takie coś - &N=1

Pozdrawiam
Bri
A tu link do poprzedniej 35 części

12.01.2004
08:42
[2]

Bri [ Konsul ]

Ostatnie dwa posty poprzedniego wątku

[12.01.2004] 02:59 Monther [ Pretorianin ]
Attyla ---> dlaczego chcesz wywalić metalurgię ze Szwecji? Przecież nawet była przysłowiowa "szwedzka stal".... czy nie?
Capricornus Insuperabilitas

[12.01.2004] 08:20 Lord W. [ Pretorianin ] https://pudliszki4.webpark.pl
No,no... widać, że mrozy wpływają na wzrost chęci do podbojów u strategów komputerowych. Takiego ruchu dawno tu nie było.
Attyla->
Mi też wydaje się, że to co napisał Ostrogski to prawda, że podnoszenie szarży nie przynosi większych efektów. Bo wpisywałem u siebie nawet wartość 100 i nie widziałem różnicy. Do moda dodam numer - 2.0 dla lepszej orientacji, bo jak widać zinteresowanie nim jest dosyć duże.
Do wszystkich->
Mod Attyli jest na stronie którego link macie przy moich postach. Jutro dopiszę do niego nr. wersji - 2.0 :)
Griszka->
Nie ma obawy. Piechota w zwarciu z konnicą jest nadal dość skuteczna. Podeślę Ci edytor.
Dariusz_I->
"...zbyt dlugo trwa budowanie obiektow o ile uwazam za slusze ze poszczolne zamki buduje sie dlugo to nie moge sie
zgodzic ze postawienie jakiegos cechu trwa 8 lat ! To stanowczoza duzo..."
Cech to nie jest jedna szopka z kowadłem. To związek najlepszych rzemieślników z danej branży. To wspólne ustalanie norm wyrobów, regulowanie podaży i cen. To wspólna walka z konkurencją itd. Dlatego 8 lat na utworzenie takiego cechu to chyba nie jest zbyt wiele.
Ruzik->
Skuteczność ostrzału zależy od wielu czynników. Od tego jaka jest pogoda, czy ostrzeliwana jednostka stoi czy jest w ruchu, jak ciężko jest opancerzona, w jaki sposób ustawiłeś swoje jednostki. Jaki honor mają jednostki twoje i wroga. W bitwie honor jednostki wroga można rozpoznać po ilości chorągiewek niesionych przez oddział.

12.01.2004
10:15
smile
[3]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Narzekacie Panowie na mala skutecznosc oddzialow... A grajac kampania sprobojcie zaatakowac Wenecje z Chorwacji. Tam jest takie super-mega wzniesienie, dzieki ktoremu atakujacy staje sie broniacym przy sprzyjajacych okolicznosciach. Mialem taka bitwe tam kiedys grajac Wegrami przeciwko Hiszpanom bodajze.
W moim oddziale byly 2x Pavise arbalesters + 3 x Bulgarian Brigands.General mial bodajze 8 gwiazdek dzieki ktoremy kusznicy mieli walor 5 a bulgarzy 6. Siekali,ze az milo... General nie byl bynajmniej ulomkiem ,mial 7 gwiazdek i dowodzil 6tys. armia. Wracjac do moich odzidzailow strzelajacych. Zanim jakikolwiek odzial dochodzil do mnie, "dzieki" ostrzalowi byl zdziesiatkowany do 1/4. Nawiasem moge dodac ze na dole dodatkowa trwala rzez lucznikow i lekkiej piechoty przez moich wysokowalorowych Szekely (v6) z bronia na +2:)
Wycialem wtedy 4tys. a stracilem 200 wojakow.

12.01.2004
10:43
[4]

Attyla [ Legend ]

Bri - szwedzka stal to śpiewka późnego baroku. To jedno. Poza tym sądzę, że stal powinna być umieszczona tam, gdzie było wysoko rozwinięte płatnerstwo a nie metalurgia wogóle. Rudę można kupić, bo istnieje handel, ale świetni płatnerze byli zwasze w Bizancjum i od XII-XIII w. we Włoszech i Niemczech. Dlatego w okresie Early w moim modzie metal będzie tylko w prowincjach Bizantyńskich a w okresach High i Late w Konstantynopolu, kilku prowincjach Niemiec, Północnej Italii i 3 hiszpańskie, francuskie i angielska.

12.01.2004
13:22
[5]

griszka3 [ Legionista ]

da się odpalić MTW na Linuxie (może u kogoś chodzi)

12.01.2004
13:32
smile
[6]

Dariusz_I [ Chor��y ]

Lord W
Wyszkolenie zaawansowanej jednostki wymaga posiadania zazwyczaj kilku cechow
ktorych rozwoj mogl sie dokonywac rownolegle.
W grze nie jest to mozliwe dlatego dalej uwazam ze czas budowy obiektow jest zbyt dlugi

12.01.2004
13:48
[7]

Lord W. [ Pretorianin ]

Dariusz I
Szybkie postawienie budynków najwyższych poziomów i tak za wiele Ci nie da, bo lepsze jednostki dostępne są w późniejszych okresach. Chociaż z drugiej strony skrócenie czasu stawiania budynków spowodowałoby być może wystawianie lepszych wojsk przez komputer, bo my "Playerzy" i tak zawsze wystawiamy wszystko co tylko jest dostępne z najlepszych oddziałów.

12.01.2004
14:33
[8]

Fulan [ Legionista ]

Bri--> też można prosić o podesłanie tego Edytora?
Atylla-->Jeśli wstawiasz stal tam gdzie było najlepiej rozwinięte płatnerstwo, to należało by chyba dodać też Syrią, w końcu z reguły podania podają że najlepsza stal w średniowiczu była Toledańska i Damasceńska. A co do dania stali w Anglii, to wyroby stalowe w rejonie Węgier, do najazdu Mongolskiego były dużo lepszej jakości...

12.01.2004
14:42
[9]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Lorw W--->ta kocham te komputerowe armie lozone w 1/2 z Peasantow i Spearmenow :) U mnie w modzie duze szanse ma Dania ktorej krol ma licznych synow :P

12.01.2004
14:43
smile
[10]

Crov [ Pretorianin ]

No dobra skoro znowu sie zaczełem bawić w edytowanie,
to niech ktos mi przypomni za co dokładnie odpowiada cecha HONOR.
Bo wartość bazową można podnieść w pliku.

12.01.2004
20:18
[11]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Honor bodajze odpowiada za szybkosc panikowanie jednostki :) tzn bedzie dluzej wytrzymywala przy duzych stratach ;)

Pare uwag do pliku projectilestats.txt
range-->zasieg 5000=100m :)
Accuracy-->celnosc :) im blizej 1 tym lepiej i celniej strzelaja
Lethality-->bazowa wartosc szansy na zabicie draba
Armour Mod-->efektywnosc w przebijaniu pancerza 1=drapanie lakieru :)
na specjalne zyczenie kogos tam kto nie wiedzial :)

13.01.2004
08:33
[12]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

ZgReDeK- honor = valor
Wraz ze wzrostem waloru rosna statystyki oddzialu.
Np: Chivaric Knights v0 (bez dodtakowej zbroji i broni maja:
Attack 5
Defense 5
Armour 7
Morale 8

A z v1 maja:
Attack 6
Defense 6
Armour 7
Morale 10
Czyli +1 walor daja +1 atak i defense oraz +2 morale.

13.01.2004
08:49
[13]

Lord W. [ Pretorianin ]

Jihad->
Chodzi o wartość HONOR w Pliku Units_bul.... txt.

13.01.2004
09:01
[14]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Lord W. to pewnie chodzi o o rejony slynace z danej jedostki.

13.01.2004
09:01
[15]

Dariusz_I [ Chor��y ]

czy ktos wie jak ma sie sprawa sukcesji w Medivalu
do tej pory wydawalo mi sie ze tron obejmuje najstarszy syn
Gram teraz Alhomadami i wyslalem Wladce na swieta wojne w ktorej chwalebnie polegl za wiare i ojczyzne
i o zgrozo tron obiol jakis nieudacznik w wieku 21 lat zamiast syna 35 letniego z 7-mioma gwiazdkami i bardzo
wysokim zarzadzaniem i poboznoscia

13.01.2004
09:16
[16]

Attyla [ Legend ]

Fulan - to dlaczego wszyscy, których było na to stać zaopatrywali się w broń włoską? Tak się składa, że metoda skuwania stali na zimno stosowana w Damaszku dawała dobrą, sprężystą i mocną stal, ale i tak wyroby płatnerzy italskich i niemieckich były o niebo lepsze. Broń produkowana przez płatnerzy egipskich, arabskich i tureckich była wystarczająca w walce z Arabami, Turkami i Egipcjanami. Ale w walce z Europejczykami trzeba było czegoś mocniejszego. Chodzi o to, że ludy wschodnie preferowały walkę ogniową. To Europejczycy szukali rozstrzygnięcia w zwarciu. Dlatego zresztą tak rozwinęło się europejskie płatnerstwo. Dlatego Europejczycy bądą mieli dobre płatnerstwo. Dla Arabów zaś chcę sporządzić nowy projectile dla łuczników. Zwłaszcza konnych.

13.01.2004
09:51
[17]

Lord W. [ Pretorianin ]

Wczoraj przeprowadziłem test. Skróciłem czas stawiania wszystkich budynków o 50% i ....
Nic się nie zmieniło. Po planszy nadal zasówały legiony chłopów, łuczników i gdzie, niegdzie milicji, a rozbudowa u komputera nadal szła mozolnie :(

13.01.2004
10:28
smile
[18]

Crov [ Pretorianin ]

Co do HONORU to dokładnie rozchodzi sie o wartość wstawianą w pliku CRUSADERS_UNIT_PROD11.TXT w zakładce honor bazowy( 6 kolumna). Standardowo kilka jednostek ma tam -2 a reszta 0. I ciekawi mnie za co to dokładnie odpowiada.

13.01.2004
10:36
[19]

Attyla [ Legend ]

Crov - wstaw honour -4 i zaszarżuj na taką jednostkę to się dowiesz:-)))))))) Dają dyla aż miło:-))))))) Wogule zastanawiam się czy to nie lepszy pomysł do osłabienia piechoty niż osłabianie innych statsów.

13.01.2004
11:58
smile
[20]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

W mojej kampani ,co gram obecnie Anglicy o dziwo nie maja chlopow i spearmenow swoich armiach. Maja za to Chivaric Knights, Billmenow (ktorzy wymiataja,tna chivaric men at arms na v2 majac v2-3), Feudal Knightsow, Pavise arbalesters,Longbowmenow. Niemcy i Syscylia nie sa wcale od nich gorsi.
Aha ,taka modra polityke wojenna,strategiczna i budowlana osiagnal chyba dzieki temu ze dalem wielkosc oddzialu na DEFEAULT,dzieki czemu mniej o niebo wydaje sie kasy na utrzymanie jednostek. A ja dalem taka wielkosc jednostek z prozaicznego powodu- jednostki takie obowiazuja w walkach internetowych,sa bardzo mobilne (np konni lucznicy), i wogole bitwy sa fajniejsze.

13.01.2004
12:28
[21]

Lord W. [ Pretorianin ]

Jihad->
Ten DEFEAULT to co daje?

13.01.2004
12:33
smile
[22]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Lord W. - Konnica 40 ludzi, Piechota 60 ludzi, order foot spearmenopodobni/peasants 100 ludzi.

13.01.2004
12:50
[23]

Lord W. [ Pretorianin ]

I gdzie to? Po prostu w grze wielkość jednostek ustawiłeś na minimal?

13.01.2004
12:58
smile
[24]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Lord W. -w opcjach i nie na minimal tylko na defeault.

13.01.2004
13:01
[25]

Lord W. [ Pretorianin ]

No ale wtedy wszystkie jednostki będą miały minimalny rozmiar, hmm?

13.01.2004
13:17
[26]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Minimalny to jest small ,ten jest wiekszy.

13.01.2004
14:53
[27]

Lord W. [ Pretorianin ]

Więc może na minimalu komp rozwijałby się jeszcze lepiej...

13.01.2004
20:25
[28]

Ostrogski [ Centurion ]

To właśnie jest największa bolączka, możemy wzmacniać jazdę a komp i tak robi głównie piechotę i przez to robi się jeszcze słabszy.

Ktoś może orientuje się jaki wpływ na jednostkę ma tarcza tj obrona w walce wręcz i przeciwko strzałom???




13.01.2004
20:48
[29]

kapciu [ Chor��y ]

Co ja mam zrobić z tymi cholernymi konnymi łucznikami? Przeciez to szlag człowieka trafia. Szczególnie gdy widzi gdy jego łucznikom kończy się amunicja, a komputer strzela dalej.. i dalej.. aż nie wystrzela. I dlaczego uciekając ten oszust felerny nie męczy się? Odpoczywa w biegu? Ja cholera nie mam warunków by go okrążyć, bo mi ekranu brakuje.
Dlaczego nie mogę rozdzielić swojej wspaniałej konnicy? Rezultat takiej walki jest zawsze taki sam. A niech jeszcze konni łucznicy dowodzą, zgroza! A co dzieje sie gdy ja dowodzę takowymi? Otóż po kilku probach pozorowanego ataku te mendy uciekają z pola walki.

Nerwy mnie strasznie biorą. Gdzie jest Rome? Niechce juz medievala. Niech spoczywa w pokoju.

14.01.2004
07:47
[30]

Lord W. [ Pretorianin ]

Ostrogski.
Podobno właśnie przy małych rozmiarach jednotek komp prędzej decyduje się na "zakup czegoś droższego".

Kapciu
Na łuczników za wiele nie podziałasz mniej licznymi jednostkami kawalerii, bo to lekkie jednostki i w ustawieniach są to najszybsze jednostki w grze. Nikt nie porusza się szybciej od nich, ewentualnie tak samo. Ja jeżeli się bronię, zwłaszcza po 1225 to zawsze stosuję przeciw nim albastrów z pawężami. Po 5-6 salwach zostaje około 10 łuczników z 66. A przy ataku? Jeżeli walczę z armią w większości złożoną z łuczników to skład mojej armii wygląda tak: 12 jednostek "szlachetnych sierżantów" i reszta lekkiej jazdy. Nie ważne czy w tej sytacji jestem obrońcą czy atakującym zawsze ruszam do ataku. Piechotę dwuszeregiem rozwijam w bardzo szerokie półkole tak żeby "zagrodzili" możliwie duży obszar, a kawalerią na skrzydłach do pilnowania, żeby nikt się nie wymknął i naprzód :) Niezważając na ostrzał (ponieważ piechota ustawiona w dwuszereg nie ponosi zbyt wiele strat) zaganiam lekkich łuczników jak stado owiec do kotła. jeżeli nawet niektórym jednostkom z krańców uda się wydostać z matni to puszczam za nimi w pogoń jedną z moich 4 jednostek lekkiej jazdy i tak idę do krawędzi pola bitwy. Co jakiś czas któryś z oddziałów łuczników próbuje się przebić :-))) Wówczas na chwilę zatrzymuję cały pochód czekając, aż jednostka, która została zaszarżowana :D upora się z łucznikamii co nie trwa to zbyt długo. Jest to konieczne by w linii nie powstała dziura, a już na krawędzi mapy jednostki strzeleckie mogą wybierać tylko między rzezią, a ucieczką tak czy siak Viktoria :)

14.01.2004
09:07
smile
[31]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Pogrzebcie sobie tutaj tylko przeczytajcie uwaznie najpierw jak instalowac.Surprise!!!!
Opowiedzicie jak bylo to moze zobacze tez:) Przypadkowo to znalazlem a wiedzialem ,ze sa zainteresowani.
Nie ma za co:)

14.01.2004
14:58
smile
[32]

cejot [ Pretorianin ]

Lord W - pamietasz gre Centurion. czy potrafilbys ja przetlumaczyc. Tam sa pliki tekstowe w formacie csv
Czasami w nia pogrywam i graloby sie przyjemniej z tekstem polskim. Gdybys byl tak mily to Ci ja wysle mailem

14.01.2004
18:34
[33]

Ostrogski [ Centurion ]

@ Lord.W

Ze względu na moc kompa zawsze grałem na takich ustawieniach, jest lepiej ale nadal od 50% do 100% piechota.

Ja wyrzuciłem możliwość produkcji chłopów. Teraz są tylko na starcie i w rewolucjach chłopskich i Jihadach.

15.01.2004
07:26
[34]

Lord W. [ Pretorianin ]

Cejot
Żeby tłumaczyć jakąś grę to musiałbym być do niej zapalony conajmniej tak jak do Medievala, a w Centuriona nawet nie grałem...
Ostrogski
Na pewno gra jest ciekawsza.

15.01.2004
08:21
[35]

Dariusz_I [ Chor��y ]

Czy ktos moze mi podpowiedziec jak wylaczyc mozliwosc produkcji wiez wartowniczych w prowincjach
z gory dziekuje

15.01.2004
08:35
smile
[36]

Lord W. [ Pretorianin ]

Dariusz_I
Na wiele sposobów. Możesz np: nie wyłączać tylko zrobić dostępne po wybudowaniu dajmy na to większego zamku, albo dać koszt wzniesienia 20 000 :), a jeżeli chcesz wyeliminować całkowicie to możesz wprowadzić odpowiednie zmiany w kolumnie, gdzie jest określone dla jakiej nacji ten budynek jest dostepny

15.01.2004
08:37
[37]

Lord W. [ Pretorianin ]

ZgReDeK
Twój modzik jest już dostępny na mojej stronie.

15.01.2004
09:31
smile
[38]

cejot [ Pretorianin ]

Lord W - OK.Tylko pytalem. Wlasciwie moge to sam zrobic bo tam jest raptem 20 slow do przetlumaczenia. Bardziej mi chodzi o podpowiedz jak otworzyc pliki tekstowe CSV do edycji. Nigdy tego nie robilem.

15.01.2004
09:38
smile
[39]

cejot [ Pretorianin ]

I jeszcze jedno - wlasciwie to Centurion jest pierwowzorem Mediavala i Rome TW.
Koniecznie zagraj. Na dole masz strone z gierka

15.01.2004
09:56
[40]

Lord W. [ Pretorianin ]

Cejot
Ok. Dzięki.
Jeżeli chodzi o pliki CSV to wystarczy notatnik.

15.01.2004
09:59
[41]

griszka3 [ Legionista ]

Centurion to klasyka, jedna z najlepszych gierek w jakie grałem (jak na tamte czasy)

15.01.2004
10:00
smile
[42]

Lord W. [ Pretorianin ]

Cejot
Aha, jezeli chodzi ci o to jak je otworzyć to np: w Win98
1)na klawiaturze wciskasz Shift, a bastępnie prawym przyciskiem myszy na pliku.CSV. Wówczas dostępna stanie się dodatkowa opcja. Otwórz z... i wybierasz z listy programów notatnik.

15.01.2004
10:30
[43]

cejot [ Pretorianin ]

Lord W - niestety nie

15.01.2004
10:32
smile
[44]

Lord W. [ Pretorianin ]

Cejot
Prześlij mi jakiś pliczek to rzucę okiem

15.01.2004
10:42
smile
[45]

cejot [ Pretorianin ]

Lord W - poszly

15.01.2004
11:19
[46]

Lord W. [ Pretorianin ]

Musisz wziąć jakiegoś Hex-editora.

15.01.2004
18:40
[47]

Ostrogski [ Centurion ]

Widział ktoś u kompa chiwaric knight pochodzącego z produkcji a nie z restytucji państw?

Myślałem jak tu zwiększyć siłę jazdy i możeby spróbować coś takiego - obniżyć wszystkim jednostkom atak i obronę o 10 (prawdopodobnie będzie trzeba zmienić przebijalność strzał, ale o tym puźniej) a szarżę zostawić na 9 nie testowałem tego ale może wyjdzie.

Jest też coś takiego jak moral_bonus nie wiem do czego ale może spróbować dać kawalerii???
Obecnie faktycznie nie opłaca się budować ciężkiej kawalerii. Kosztowna, ginie dość szybko, męczy się też szybko, a do okrążeń i pościgów lepsza jest jazda średnia\lekka.

wogóle w przeciwieństwie do Shoguna wszystko stoi na głowie i wojska są ze zmyślonymi wskaźnikami. Zasada kamień,papier,nożyczki spowodowała zupełny brak realizmu na polu walki.
Co do braku realizmu na mapie strategicznej można jeszcze przeżyć.
Bardzo podoba mi się w tej grze to że wojska mają morale,zmęczenie i wyszkolenie, że dowódca wpływa na morale oddziału itp ale wady też są duże. Można większość z nich poprawić ale AI zgłupieje.
Grałem w moda napoleońskiego i tam AI zupełnie siada- np komp puszcza osobno dwa oddziały piechoty lewą stroną mapy resztę drugą i ja biorę dwa oddziały kawalerii i przejeżdzam po tycg dwóch i nie ma... Potem komp niespodziewanie wychodzi na tyły moich wojsk oddziałem kawalerii, przed saobą ma armaty i tył mojej piechoty i zamiast atakować to spaceruje wzdłuż moich szyków...
Wiem że ludzie grają w Napoleona w multi i podejrzewam że tam spisuje się dobrze.
Można więc zrobić jakąś grę tak jak ktoś już proponował, powiedzmy trochę fabularną (można napisać programik) i prowadzimy swoje księstwa ekonomicznie i dyplomatycznie a jak dojdzie do bitwy to gramy na multi w moda realnie oodającego tamten okres- do pomyślenia.

Co do łuczników- były głosy żeby zmienić zasięg strzału tymczasem łucznicy też są skopani. Robiłem testy łucznicy kontra pancerz - minimalnie dosłownie 20% różnicy straty mają spearmeni i gotic sierżanci nawet ci ostatni z obroną +3, to samo gotic food knight. Zupełny bezsens.
Ja rozumiem że wyszkolony łucznik itd ale nawet longbowmeni na pewno nie przebijali grubych zbroi płytowych ze strzału balistycznego. Był program na discavery i facet demonstrował przebijalność płuty stalowej ale robił to z 10m i strzelał bezpośrednio.
Myślę że skuteczność w bitwach polegała raczej na ilośći strzał, efekcie morale, płoszeniu koni i dobijaniu leżących Franców w błocie. Pełna zbroja płutowa była bardzo droga i nie sądzę aby więcej niż 15% jazdy francuskiej ją miała.
CO do piechoty to piechurzy mają spore tarcze i one też chronią (braveheart). Rzymskie legiony byłyby dziesiątkowwane przez wschodnie wojska oparte na łuku, oszczepie i kamieniu, ale mieli tarcze i nimi się zasłaniali.

Zresztą nie chcę się wypowiadać ponieważ są więksi znawcy tematu ode mnie, a np świetne książki (wyprawy krzyżowe, a ostatnio słowianie) to widziałem tylko w księgarni i podziwiałem rysunki- niestety cena nie na mojąkieszeń]

Wracając do tematu zrobiłem kolejne testy, tym razem alabastrów przeciwko byli spearmeni, zmieniałem tylko poszczególne rodzaje tarczy spearmenów od braku do pavise. Dopiero pavise dość znacznie ograniczyli straty, ale nie wiem jak wpływają na walkę bezpośrednią. Reszta tarcz tak jakby nie istniała...
Rozumiem "przebijalność" ale również tak samo było u łuczników.

Moja propozycja jest następująca: Ktoś anglojęzyczny - może sam Lord.W dałby pytanie na org. na temat wzorów obliczeń efektu walki i co oznacza każda rubryka w Crus_unit dokładnie jak komp to liczy. Jeżeli nie chcecie się rejestrować to napiszcie po ang. tutaj a ja tam zamieszczę. Myślę, że bardzo się przyda wszystkim "modującym".

Przepraszam, że tak dużo ale musiałem się wygadać. Gorąco zachęcam do dyskusji.






16.01.2004
07:19
smile
[48]

Lord W. [ Pretorianin ]

Ostrogski
Niestety, ale przeceniasz moją znajomość anglika...

16.01.2004
07:22
smile
[49]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Ostrogski- przeczytaj moj post z [13.01.2004] 11:58,pisalem tam odnosnie jednostek kompa.
Sciagnal ktos tego moda z LOTR co podalem linka?

16.01.2004
07:55
[50]

griszka3 [ Legionista ]

JihaaD - ja ale to chodzi tylko na wersji 1.1 (i w dól) niee wiem czy warto całego TW przeinstalować biorąc pod uwage że to dopiero beta 0.2, ale jestem tam stałym gościem i czekam kiedy zrobią coś co ruszy pod VI 2., a swoją drogą to narazie jest tylko kilka jednostek Rohimów (chyba tak się odmienia) bodajże 5, poczekamy powino się rozwinąć może się skusze i zainstaluje od nowa TW wtedy zobaczymy

16.01.2004
08:38
[51]

Lord W. [ Pretorianin ]

Czy ktoś grał na modzie Wes'a?

16.01.2004
18:30
[52]

Malibu [ Centurion ]

Co do skuteczności broni dystansowej najrealistyczniej byłoby zrobić tak: oszczepy powinny być dość skuteczne przeciw nieopancerzonym jednostkom i kawaleri, bo jeśli nie można przebić zbroi jeźdźca można ubić pod nim konia, co kończy się jego eliminacją z walki (wyjątkami powinni być: Późni rycerze królewscy, Rycerze gotyccy, Lansjerzy, Katafrakci i Kwazarmani zakładający zbroję również na konia), ale być bezużyteczne przeciw opancerzonym(oszczep ma za małą prędkość aby przebijać zbroje metalowe). Kusze powinny czynić olbrzymie spustoszenie, ale ich czas przeładowania i cena powinny ulec niewielkiemu zwiększeniu. Łuki powinny być średnio skuteczne przeciw opancerzonej piechocie, a niszczyć nieopancerzoną piechotę. Kawaleria dzięki szybkości powinna ponosić mniejsze staty. Łucznicy walijscy powinni jeszcze lepiej sobie radzić z piechotą i kawalerią, ale dalej powinni miec trudności z przebiciem pancerzy Gotykich R., Lansjerów i Gwardii królewskiej. Są to jednostki elitarne, noszące stalowe zbroje, które są nieodporne tylko na strzały z kusz, z łuku przebić je trudno. Wymogi rekrytacji walijczyków powinny być zmniejszone do najptrostrzego zakładu łuczniczego(to piechota chłopska), ale powinno się ich powołać tylko w Walii.

16.01.2004
21:47
[53]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

ja mam dokonczyc kampanie skoro pod XP ciagle mnie wywala :((((( jest do tego jakas latka?

16.01.2004
22:31
[54]

Malibu [ Centurion ]

Może patch pomoże (jeśli go nie masz).

16.01.2004
23:29
[55]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

gram oczywiscie a 2.0 dzisiaj chialem zaczac bizancjum :( i po kilku latach dupa wywala do windy :(

17.01.2004
14:48
[56]

Ostrogski [ Centurion ]

@Lord.W

Grałem kiedyś w moda wesa i dość dużo rzeczy mi nie odpowiadało, ale ponieważ były to wczesne wersje to spróbuję jeszcze raz.

Jedynie na forum czytałem o nowych polskich jednostkach m.in. "Czeladz knight" i "Rycerz swordsmen" :-)))), ale się naśmiałem.

Ogólnie widać nacisk na balans i niestety dużą ilość jednostek lądowych i morskich, a ja wolę mało....

@Malibu

Coś w tym stylu - tylko powinna być większa różnica w ostrzale jednostki bez tarczy i jednostki z dużą tarczą. Muszę sprawdzić pojedynek gołych jawelinów kontra murabini. Zobaczymy co wyjdzie.


@ALL

Mała porada - warto królewskim i gulamom dać większą cenę, malutki support cost i więcej lat budowy. Komp i tak prawie nie buduje, nas motywuje do budowy rycerzy a małe państwa w stylu Szwecji nie zapychają się cenowo z powodu przyrostu naturalnego...

17.01.2004
17:09
smile
[57]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

A jednak to mozliwe.Pierwszy raz mialem taka sytuacje.
screen======================================================>

17.01.2004
17:59
[58]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

chlip chlip mnie juz szlag trafia :( nie moge sobie pograc w kampanie :( a juz bizancjum mialem fajna sytuacje. Turcy szybko mnie zaatawkaoli i zdobyli georgie oraz trebizond naszczescie posilki z konstantynopola i anatolii pozwolily wygrac kilka bitew i zdobycrum :( potem juz mnie wywala do winshitu :(

17.01.2004
18:08
smile
[59]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

Czy ktos jest zainteresowany sprzedaza tej gry?

Oryginalnej.Ostatnio wyszedl dodatek majacy cos wspolnego z Wikingami,ale nie orientuje sie zbytnio.Chetnie kupie uzywana plus dodatek,bo cena nowej sie chyba nie obnizy.Moze byc tylko nosnik + instrukcja jezeli jakas jest,pudelek nie zbieram.Moge tez sie wymienic na inne gry.

Piraty tez wchodza w gre.Moge zaufac i wyslac nawet kase z koperta i znaczkami zwrotnymi.

Szczegoly na majl.

17.01.2004
21:14
[60]

Malibu [ Centurion ]

Możecie mnie uświadomić co to ten mod wesa. Skąd można go ściągnąć i co nowego wprowadza.

18.01.2004
02:32
[61]

Monther [ Generaďż˝ ]

Muszę przyznać, że gra z modem ze strony Lorda W. nabiera rumieńców. Jest wreszcie tak, jak być powinno :-) I teraz dopiero daję prawdziwie po dupie komputerowi :-)
I standardowo, pytanie :-) Co będzie się lepiej sprawdzało jako ciężka piechota przeciwko 'Swabian Swordsmen' (chyba tak to się pisze): Saxon Huscarles czy Spieszeni Kopijnicy??? (bo się Niemcy odrodzili... z takimi siłami, że nie wiem, czy przypadkiem nie dojdzie do generalnej katastrofy ;-))

19.01.2004
08:17
[62]

Lord W. [ Pretorianin ]

Malibu
Tu masz link do strony z modami Wes'a
Monther
Na "Swabian Swordsmen" najlepsi będą Albalestrzy z pawężami.

19.01.2004
08:19
smile
[63]

Lord W. [ Pretorianin ]

Oj sorry Malibu nie wstawiłem linku :-)))

a więc: https://wes.apolyton.net/

19.01.2004
09:25
[64]

Bri [ Konsul ]

>>jihaad>> no ciekawe orda pożeniona z duńczykami... a tak baj de łej to nigdy nie chciało mi się grać aż tak długo jedną kampanię ::)

19.01.2004
10:45
[65]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Bri- tzn,ze konczysz po 60% czy jak?

19.01.2004
12:28
smile
[66]

Monther [ Generaďż˝ ]

Lord W. ---> sytuacja opanowana. Nie został w Europie ani jeden Swabian Swodsmen póki co :-))) Rzeczywiście kusze przetrzebiają ich aż miło :-))

Swoją drogą, w Medievalu jest coś ciekawego... Przypuszczam, że to jest symulacja prawdziwego średniowiecza (może Attyla coś na ten temat powie, bo zna się lepiej). Otóż, co jakiś czas następuje w moim królestwie gwałtowny spadek lojalności i mnóstwo prowincji zaczyna się buntować, odradzają się frakcje itd. Teraz, wraz z odrodzeniem Niemców, powstało mi znowu papiestwo (już trzeci raz :-))) I to, co ciekawe, pomimo, że stacjonowały w prowincjach włoskich naprawdę ogromne oddziały i lojalność była wysoka.
Takie okresowe spadki lojalności dzieją się "ot tak", mimo, że niby nic się nie zmienia z mojej strony. Król ten sam, wojska stacjonują itd. U was też się coś takiego dzieje (tzn. czy to jest właściwość Medievala, czy ja coś dziwnie zarządzam imperium)?

19.01.2004
13:47
smile
[67]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Blokady,synu blokady sczegolnie na wyspach.

19.01.2004
13:52
smile
[68]

bialy18 [ Pretorianin ]

poprostu zajebi... super gry !!!!!

19.01.2004
22:56
smile
[69]

Monther [ Generaďż˝ ]

JihaaD ---> o tych blokadach, to do mojego posta??

20.01.2004
02:49
smile
[70]

Monther [ Generaďż˝ ]

No i po zawodach. Nie miałem dorosłego spadkobiercy :-( Jednemu z synów brakowało 2 lata... :-((( A tak mi dobrze szło :-(

20.01.2004
07:19
smile
[71]

Lord W. [ Pretorianin ]

Jihaad
To przejęcie ziem trafia się wówczas gdy uda się przeprowadzić mariaż królem z księżniczką z innego państwa, a do tego dynastia tamtego państwa musi jeszcze upaść za jego kadencji. Mi się jeszcze nigdy takie coś nie zdarzyło...

20.01.2004
08:47
smile
[72]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Monther-tak do twojego,ale ja rowniez u siebie zauwazylem,ze nagle w srodku panstwa lojalnosc spadla mi do 147% z 200%,ale sadze ,ze to jacys przypakowaniu Spy przemieszczaja mi sie po panstwie bo rok wczesniej mialem to samo w sasiedniej.Kontrwywiad i wieze oczywiscie mam w kazdej prowincji (2xspyy,1zabojca,ksiadz).
Lord W.- wiem skad to sie wzielo:) Mnie to ucieszylo,poniewaz od razu ich zaatakowalem,nikt zywy nie pozostal i nie trzeba bylo robic castle siege.

20.01.2004
10:31
[73]

Yoda2001 [ Legionista ]

mam takie pytanie, gram sobie bialoczerwonymi w MTW i konczy mi sie 1410 kampania, a bardzo chcibalbym grac dalej:) jak to zrobic:)(wiem ze mozna sciagnac jakiegos moda, bo kiedys go mialem ale nie wiedzialem jak go uzywac)prosze o podanie adresu gdzie mozna takie cudo znalezc i sciagnac i jak tego uzywac

20.01.2004
12:39
[74]

Yoda2001 [ Legionista ]

1454-poprawka

20.01.2004
14:18
[75]

Lord W. [ Pretorianin ]

Yoda
Jak chcesz sobie dłużej pograć to możesz w pliku early.txt zmienić wartość przy:
SetStartDate:: 1087 na np: 966 :^) wówczas gra będzie się zaczynała od chrztu Polski.
Plik znajdziesz w katalogu campmap\startpos

20.01.2004
14:45
[76]

Yoda2001 [ Legionista ]

Lord W dzieki, zalezy mi jednak na wiekszym wydluzeniu czasu gry, jest taka mozliwosc? inna badz ta sama tylko np zaczac od jeszcze wczesniejszej daty?

20.01.2004
14:53
[77]

Yoda2001 [ Legionista ]

Lord W, juz wiem ze sie da bo sprawdzilem:) thx wielkie, jeszcze tylko jedno pytanie, nie mozna edytowac gdzies jakiegos pliku zeby np po zakonczweniu kolejki nie zmienial sie rok:)? tylko czy to by nie zachamowalo kompow w rozbudowie np

20.01.2004
15:00
[78]

Lord W. [ Pretorianin ]

Yoda
Tam możesz sobie wpisać rok który chcesz...

20.01.2004
15:18
smile
[79]

Attyla [ Legend ]

Lord W. no tak - tyle, że mapa z 966 niekoniecznie odpowiada mapie z 1087. A tak wogóle, to można by nieco pokombinować przy starcie gry. Coś mi się jednak widzi, że w 1087 poszła pierwsza wyprawa krzyżowa, a grze może pójść dopiero po 8 latach. Pomyślę nad nową modyfikacją moda:-D

20.01.2004
15:19
smile
[80]

Attyla [ Legend ]

Yoda - zacznij od 1997!!!!:-D

20.01.2004
15:34
[81]

Yoda2001 [ Legionista ]

Attyla:)? jaja sobie robisz:)? czy serio:)? wlasnie jakby wpisac rok startu kampanii po limicie:)?

20.01.2004
15:48
[82]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

HM a ja myslalem ostatnio nad tym by wszystkie jednostki kawalerii mialy poorly formed co by dodalo troche ralizmu :) bo jak widxze idealnie szarzujaych obok siebie konnych rycerzy ;/

Ponawiam pytanie czy da sie jakos zaradzic wywalaniu gry do windowsa-w win XP- :( nie moge zandej kampanii skonczyc przez to ;/ na winie ME nie mialem takich chec ze jak kliknalem Next Year to mnie wywalalo

20.01.2004
15:50
[83]

Yari [ Juventino ]

Heh ustawiłem na rok 1 n.e.:). Po odstapieniu tury władcy wszystkich państw zmarli:). Tylko ja zostałem:).Więc przyłączam sie do prośby , jak przedłużyć gre??.

20.01.2004
16:10
[84]

Monther [ Generaďż˝ ]

Zgredek ---> miałem kiedyś taki problem, ale w wersji 1.0. Patch 1.1 u mnie załatwił problem.

20.01.2004
16:11
[85]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

No ja mam wersje 2.0 ;/ CZy ktos gra na 2.1???

Yari->tez ustawilem na 1n.e i moj Bizantyjski krol zginal ;DDD

20.01.2004
21:34
smile
[86]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Czy mod Attyli dziala pod 2.1?
Btw ze strony Lorda W. nie mozna go sciagnac.

20.01.2004
22:02
smile
[87]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Aha jeszcze jedno pytanie-czy ten mod zmienia tylko realia pola walki,czy tez moze bez problemow (crash to desktop :) ) pograc moje ulubione glorious amichivents?

21.01.2004
07:06
[88]

Lord W. [ Pretorianin ]

Jihad
Już można.Wcześniej zrobiłem maleńki błąd w nazwie :]

21.01.2004
07:16
[89]

Dowodca_Pawel [ Pretorianin ]

Ech ten Medieval... Miałem pirata i cracka i mi nic nie wywalało. Mam oryginała i płytkę i mi wywala do windowsa....

21.01.2004
11:14
[90]

Yoda2001 [ Legionista ]

Yari jak dasz 56 rok to nie ginie krol, gra idzie nomalnie jak narazie, obawiam sie jednego, czy nie wysiadze wczesniej przed 1454 bo np zabraknie potomwkow, tzn czy nie sa oni jakby zaplanowanii na pewna ilosc lat od startu gry...
druga sprawa to taka ze w pliku Viking oprocz setstartdat jest setenddat, natomiast w pliku early juz tego nie ma, niech ktos zrobi jakas latke zeby mozna bylo grac i grac:)
Lord W podaj mi adres Twojej strony, i powiedz czego dotyczy ten Twoj mod i jak sie nazywa?

21.01.2004
11:38
[91]

Lord W. [ Pretorianin ]

Yoda
Adres mojej strony "pałęta" się przy każdym moim poście :-D, ale często jest tam przekroczony limit więc umieściłem też stronę na awaryjnym serwerze (nieco wolniejszy) jego adres to: www5.domaindlx.com/krucjata
Na stronce dostępne są 2 mody. Jeden jest dziełem Attyli, a drugi ZgReDkA. (ten ma kruciutki opis)

21.01.2004
12:17
[92]

Yoda2001 [ Legionista ]

jeszcze jedno pytanie, jak to jest, mialem zainstalowane MTW i chodzilo mi plynnie kiedy moje odzialy mialy wielkosc Large " a zainstalowalem Viking Invasion i mam takie lagi ze szok, jest jakas latka na to??

21.01.2004
12:37
[93]

Yari [ Juventino ]

U mnie na bitwach powyżej 2000 ludu zaczyna mi gra haczyć. Mam celka 2ghz podkr\ęconego do 2,6 i ge forca 4 MX 440:(:(. Nikt w końcu nie wiem jak przedłużyć sobie gre?? Tzn żeby gra nie kończyła się w 1453??.

21.01.2004
13:22
[94]

Lord W. [ Pretorianin ]

Yoda zmień stery do grafiki. Nie koniecznie na nowsze, aczkolwiek u mnie na najnowszych idzie dobrze.

21.01.2004
14:24
[95]

Yari [ Juventino ]

Lord W ----> jakie masz zainstalowane stery??. Ja mam 43.45 ( mają już chyba z rok) , mam je bo słyszałem że to są najlepsze stery do ge forców. Czy mod Attyli zmienia czas budowania budynków??. Bo po jego zainstalowaniu nie zauważyłem zmian m mam viking invasion 2.01. Da sie zrobić tak żeby po ustawieniu ilości jednostek na najwyższą produkowały się w ciągu jednego roku??

21.01.2004
14:41
[96]

Boog [ Centurion ]

Zgredek
Heh to dziwne ale mnie tez wywala do winda. Zaladowalem sobie mod Attyli i zacząl sie ból. Dwa razy siadalem do kampanii i efekt byl ten sam - brutalny finish, he he. Przedtem (przed zaladowaniem modu) chodzil mi ok. Mam wersje Vi 2.0. Choc musze przyznac ze wczesniej Tzn. jak mialem wersje 1. z czyms tam, to czasem tez mnie wywalal. Ale znalazlem sposob. Mialem (i mam) zainstalowanego XP i 98. jak mi sie wywalal w XP to zapodalem pod 98 i przeszedlem tę problematyczną turę. Potem przesiadalem sie pod XP i gralem dalej. Ten manewr w 2.0 z modem nie zadzialal :( . Od razu mowie, ze nie dysponuje oryginalną MTW :). Heh, to nie rada, ale chcialem Cie pocieszyc, ze nie jestes sam :)

22.01.2004
09:32
[97]

Lord W. [ Pretorianin ]

Yari
Jadę na XP i mam wersję 45,coś tam. W niej jest możliwość ustawień kolorów dla nakładki czyli TV i odtwarzanych filmów, bo na moim monitorze zawsze filmy były zbyt ciemne. Mam kartę Rive II TNT M64 Pro 32MB :)
Wcześniej miałem najnowsze detonatory pod XP, ale wówczas moja karta zupełnie "olewała" moje ustawienia kolorów nakładki.
Co do czasu produkcji największych oddziałów to można to zmienić w pliku Units.....txt

22.01.2004
13:23
smile
[98]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Moze ktos z Panow,ktorzy graja w moda Attyli powiedziec czy mozna i jakie budynki/nacje potzeba:
Alan Mercenary Cav,Almugaravars i tego typu smaczki:)
Licze na odpwiedziec.

22.01.2004
19:10
smile
[99]

Yari [ Juventino ]

Jest jakis modzik dzieki któremu mógłbym zagrać rosją na early w viking invasion 2.01????

22.01.2004
20:59
[100]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Potrzebuje cracka do v2.01 :) [email protected] ;]

22.01.2004
21:47
[101]

Yari [ Juventino ]

Ha wydtarczyło troszke poszperac na forum:):)
https://free4web.pl/3/2,34797,35680,432733,Thread.html;jsessionid=E0A1585B50A739563240C3A8B99ED4C8
Mam nadzieje że sie nic nie spartoli podczas gry i doprowadze matuszke rosije do chwały:):). BTW jak dam na kampanie chwalebnych czynów wywala mi do winda. Nie wie ktoś jak to zmienić??

22.01.2004
22:25
smile
[102]

Yari [ Juventino ]

kórcze próbowałem zmienić lata produkcji niektórych jednostek. Ustawiłem żeby kilka odddziałów było dostepne w każdym okresie ( chodziło mi o druzyne , avar nobles i step heavy cavalery) , niestety jak uruchamiałem gre wystepował błąd że w jakiejś kolumnie jest niezidentyffikowana jednostka. Czy nie da się tak ustawić jakbym chciał??

22.01.2004
23:08
smile
[103]

Yari [ Juventino ]

ZgReDeK-------> co to za program do edycji który uzywasz i skąd go zassałeś?------> https://www.gry-online.pl/Galeria/Forum/191402171.jpg

22.01.2004
23:14
[104]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Yari->Gnome Editor zassalem z totalwar.org :) popros zeby ktos ci rpzeslal janarazie nie moge;/

zassalem pacza 2.01 i nadal wywala w kampanii ;( szit pod ME z modami mi nie wywalalo

22.01.2004
23:29
[105]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Yari-prawidlowo,bo nie ma GA dla Rosji,bo nie sa playable.
Tak samo bedzie Ci sie dzialo w kazdym specjalistycznym modzie, np Napoleon.

23.01.2004
07:18
[106]

Lord W. [ Pretorianin ]

Tak się zastanawiam... w pliku buldig....txt z drugiego moda Attyli nie można wczytać do Gnoma - Editora z powodu nieprawidłowego wpisu. Czy aby nie jest to przyczyną wyskoków do windy....

23.01.2004
09:01
[107]

Yari [ Juventino ]

Czy w gnomie editor mozna ustawić w jakim okresie pojawiają się jednostki do przodikcji???. I mam pytANIE , BAWIŁEM SIĘ w zmiane odległości strzału. Chciałem sprawdzić czy rzeczywiście działa. Ustawiłem javelin na 9000:):). Okazało się że chłopaki moga strzelać , ale nie strzelają , co chwile podchodzą do jednostki wroga i próbują coś zrobić:). Chciałem normalnie zwiekszyć ich zasięg o 500 czyli do 2000 , ale wide że chyba się nie da.

23.01.2004
11:31
[108]

Yari [ Juventino ]

ten program jest genialny. Ze też ja o nim wcześniej nie wiedziałem:):):). Dzieki ZgReDeK za link:):)

23.01.2004
14:00
smile
[109]

Dowodca_Pawel [ Pretorianin ]

Może czas na następną część? Coraz wolniej chodzi ten temat :)

23.01.2004
14:12
[110]

Lord W. [ Pretorianin ]

No tak już jest ponad 100 postów. Zakładam nowy wątek.

Nowy wątek:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1902906

23.01.2004
14:16
[111]

Lord W. [ Pretorianin ]

Przepraszam pomyłka w adresie:
Oto prawidłowy adres nowego wątku:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1939334&N=1

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.