GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Close Combat i okolice...# 67

06.01.2004
13:15
smile
[1]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Close Combat i okolice...# 67

Witam wszystkich na stronie fanów i maniaków serii gier taktycznych czasu rzeczywistego z pod znaku CLOSE COMBAT. Poznasz tutaj grupę ludzi o umysłach zmąconych wojną, weteranów z najróżniejszych frontów największej z wojen. W niezliczonych opowiadaniach i raportach z pierwszej linii, tak rzeczywistych iż poczujesz zapach spalonego prochu, odnajdziesz w sobie duszę żołnierza i kto wie...może ruszysz z kompanią wiernych przyjaciół na wspólny bój. Może myślisz sobie teraz "co wy wiecie o Bastogne, Normandii czy Stalingradzie?", a ja ci powiem że my tam kiedyś byliśmy...

Opisu kampanii chwilowo nie ma - jestem so happy, że 2 DPanc "Hell on wheels" rusza wreszcie do walki po długim przymarzaniu do gruntu, że nic mi nie przychodzi do głowy :-D!!

Poprzednia część wątku - uchwytna pod linkiem

06.01.2004
13:30
smile
[2]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Yaca! Gdybyś chwilkę poczekał, jestem w pracy i muszę robić wszystko "under cover"... :D

06.01.2004
13:54
smile
[3]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ghost---> Tak też się cieszę, 2 Pancerna przejmuje "pałeczkę" po moich ludziach z 30 DP ;)



--------Jednostki
Pułk/Dywizja
394/99 DP. + 38/2 DP.- Juzio [email protected]
14 CG + 9/2 DP. - Yaca [email protected]
424/106 DP. + 120/30 DP. - Janko [email protected]
422 i 423/106 DP. + 23/2 DP. - Lim [email protected]
112/28 + 80 DP. - Juzio [email protected]
VII Eng. - Zurek16 [email protected]
110/28 + 84 DP. - Lipton [email protected]
109/28 DP. + 119/30 DP. - (Krwawy [email protected])
9 Dpanc.- Janko [email protected]
7 Dpanc. - Olivier [email protected]
501/101 DPD -
502/101 DPD - Ghost2 [email protected]
10 DPanc.- T_bone [email protected]
17/30 DP. + 29 Arm.Brig - T_Bone [email protected]
508/82 DPD - Lim [email protected]
504/82 DPD - Mackay [email protected]
505/82 DPD- Zurek16 [email protected]
506/101 DPD - Lipton [email protected]
26 DP. w Martlange- U-boot [email protected]
4 Dpanc w Clochimont- Ghost2 [email protected]
2 Dpanc w Marche- Ghost2 [email protected]

06.01.2004
14:34
smile
[4]

Yaca Killer [ **** ]

Ghost --> ... a bo ja już taki niecierpliwy jestem ...

07.01.2004
09:20
smile
[5]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

:-D)))!!! Walka przeniosła się do... Noville. 502/101 nie zdążył jeszcze dobrze ochłonąć po ostatniej potyczce, a znowu wchodzi do walki... Save poszedł do... Ghost2 :-D

07.01.2004
09:44
smile
[6]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Houffalize - CCA/2AD - battle report - 23.12.44

Przelot samolotu rozpoznawczego nad Houffalize nie przyniósł żadnych rewelacji, jeśli chodzi o przeciwnika. Widać było tylko liczne ślady po stoczonych tu wcześniej bitwach. Liczne wraki amerykańskich i niemieckich czołgów oraz innych pojazdów pancernych Wiadomości od dywizyjnego wywiadu mówiły, że w Houffalize znajduje się jakaś grupa bojowa z niemieckiej dywizji pancernej. Bodajże z "2"...

Siły CC"A" zostały rozmieszczone przy drodze prowadzącej do Houffalize od południowego zachodu. Były to nie najlepsze pozycje wyjściowe, ponieważ podejście do centrum miasteczka prowadziło długą prostą drogą, dającą niezłe możliwości obrony.
Głównym celem, który postawiono przed CC"A", było przechwycenie dwóch mostów w Houffalize i "osiodłanie" drogi prowadzącej na wschód - chyba w kierunku Vielsalm - żeby zablokować nadejście ewentualnych posiłków dla Niemców.

Wzmocnione patrole rozpoznawcze miały obejść H. od zachodu i od południa. Pozostałe jednostki CC"A" miały ruszyć w kierunku obu mostów w centrum miasteczka.

07.01.2004
10:00
smile
[7]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Zwiadowcy wspierani przez lekki czołg M-24 szybko dotarli do drogi, dochodzącej do H. od południa i przekroczyli ją. Wtedy ujawnił się pierwszy "Niemiec"... Panzerwagen, uzbrojony w 20mm armatkę i ulokowany przy mostach, ostrzelał zwiadowców i zabił jednego. Patrol rozpoznawczy konsekwentnie podążał w kierunku celu.
Główne siły powoli zmierzały w kierunku pierwszego z mostów. Drużyna piechoty, która ubezpieczała czołgi z prawej strony, również "okraczyła" drogę od południa i podeszła do zabudowań przy zbiegu dróg. Żołnierze wypatrzyli stamtąd Królewskiego Tygrysa, stojącego między domami za drugim mostem i... to był ostatni meldunek tego oddziału. Niemiecki czołg ostrzelał ich i "wyłączył" z walki prawie całą drużynę. Nieco później jeden z dwóch shermanów, które zajęły stanowiska w pobliżu mostów, "ustrzelił" dokuczliwy niemiecki transporter.

07.01.2004
10:12
smile
[8]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Patrol rozpoznawczy obszedł w końcu Houffalize od południa. Kiedy ruszył drogą prowadzącą na północ, żeby kontynuować obejście miasteczka, zaobserwował niemiecki pojazd, który ubezpieczał podejście do H. od wschodu. "Pojazd" okazał się zdobycznym amerykańskim M-20 i po krótkiej wymianie strzałów został rozbity przez M-24. Zwiadowcy ruszyli do przodu, ale nadziali się na niemiecką zasadzkę. Najpierw został wyłączony z walki lekki czołg, a potem wyeliminowany patrol rozpoznawczy. Na odsiecz załodze czołgu ruszył sherman-Crocodile, który przeprowadził udany kontratak i odzyskał utracony teren, "kasując" przy tym dwa oddziałki niemieckiej piechoty i ratując skórę załodze M-24.

07.01.2004
10:29
smile
[9]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

W tym samym czasie drugi oddział rozpoznawczy obszedł Houffalize od strony zachodniej. Przy próbie zajęcia mostu na północnym skraju H. piechota poniosła straty od niemieckiego ostrzału z domów przy moście.

W centrum H., przy obu mostach, trwała wymiana ognia pomiędzy oboma amerykańskimi czołgami i piechotą, która je ubezpieczała, a niemieckimi grenadierami, którzy uparcie próbowali wyrzucić Amerykanów z Houffalize. Czołgiści byli bardzo uważni i w okolicy mostów zostało na zawsze wielu Niemców...

Niemcy musieli stanowić straż tylną i myśleć często o odwrocie, bowiem duże straty przy moście spowodowały znaczący spadek ich morale i zaproponowali zawieszenie broni. Niestety Królewskiego Tygrysa nie udało się wyeliminować, mimo wsparcia lotniczego, ale przynajmniej CC"A" zakończyła tę potyczkę z widokami na dobre stanowiska w następnym starciu.

07.01.2004
10:30
smile
[10]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

A oto screen...

07.01.2004
11:00
smile
[11]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Czy do moda Poland'39 (jest to plug-in), przeznaczonego (chyba...) do CC3, potrzebny jest jakiś dodatkowy plik?

07.01.2004
14:29
smile
[12]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ghost---> To ja się wycofuje żebyś ty rozjechał Kingtigera i wywalczył Total Victory ostatecznie niszcząc opór wroga a tu takie kwiatki :D Hyhy cóż w takim razie twoje "Hell on wheels" zostanie wkrótce wyprzedzone przez 10 Dpanc. "Tiger" ;)
Co do moda Poland 1939 CC3 to jest tylko plugin jako podstawa, można też dociągnąć jakąś muzykę nową i kampanię.

07.01.2004
14:38
smile
[13]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

T_bone! Zawsze wiedziałem, że generałowie to dranie... :-D Myślę, że wiem, jak "dobrać" się do tego Kongstigera i chciałbym tego spróbować! Nie po to żołnierzom "Hell on wheels" przymarzały d...py do ziemi, żeby teraz zostali wykolegowani po jednej bitwie... :-) Poza tym, to Niemcom morale zjechało w dół, nie moim żołnierzom i oni przerwali walkę pierwsi!

07.01.2004
14:42
smile
[14]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

T_bone! Jeszcze jedno! Zamiast mało efektywnego w takiej sytuacji "air-supportu" może byłyby jakieś widoki na artylerię, żeby przetrzepać niemiecką piechotę...?

07.01.2004
15:40
smile
[15]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ghost---> Przecież to miała być kaszka z mleczkiem, ci z SS są tam od dawna otoczeni :DD Nie dam ci już żadnego wsparcia bo jest nam potrzebne na ważnych odcinkach frontu ;) Potraktuj tego Tygrysa jak ostatni bunkier na drodze do zwycięstwa.

08.01.2004
11:46
[16]

janko [ Konsul ]

Ghost, wiem, że radzenie staremu wyjadaczowi to niemal obelga, ale... Jak grałem w całego vet moda załatwiłem kilka kingtigerów w prosty sposób. One najczęściej nie mają paliwa więc stoją w miejscu. Durny komp nie daje im osłony piechoty, więc staram się (jeśli teren pozwala) podjechać jakąś 76-tką z boku lub bokotyłu. Jak się już ustawię, ciągle ukryty ale z mozliwością szybkiego wyjazdu na strzał - puszczam z drugiej strony jakiś recon aby trochę pohałasował. King odwraca ryja w tamtą stronę, mój sherman albo coś innego wyjeżdża, wali w Niemca i natychmiast się cofa, jeśli niemiecki czołg wytrzymał. I potem jeszcze raz - piechota podnosi głowy, Niemiec się obraca, nasz sherman wyjeżdża i wali, i tak w kółko aż do skutku.
J.

08.01.2004
13:18
[17]

T_bone [ Generalleutnant ]

Jako że Olivier "wyłączył" mi już akcji jednego Królewskiego Tygrysa to moge chyba zdradzić jak wygląda ten pojazd z "mojej strony" :D Pancerz przedni oczywiście nie do przebicia, ale boczny już jak najbardziej i to nawet dla Shermana z działem 75 mm. Tygrys to koszmar dla przeciwnika bo działo 88 mm rozwala oczywiście wszystko, chyba jedyną taktyką jego zniszczenia jeśli nie ma innej możliwości jest uderzenie nawałą artylerii+czołgi, wyeliminowanie załogi Tygrysa może się okazać cudem którego trzeba dla takiego Shermana. Trzeba mieć dużo szczęścia w walce z tym potworem który na małych mapach CC4 często jest nie do "ugryzienia" od boku a wtedy....

08.01.2004
14:23
smile
[18]

olivier [ unterfeldwebel ]

Hiehiehie tak, Konigtiger wykorzystywany przez człowieka po prostu w Ardenach dzieli, rządzi, wymiata i masakruje. Dwa takie potwory wykorzytywane przez Bona na moich respawnach w Stavelot i Baugnez zmiatały za każdym razem grupy pancerne. Mimo wielokrotnych trafień z 76 i 75 mm, wsparcia artylerii i lotnictwa udawało się je tylko wielokrotnie ciężko uszkodzić ale nie zniszczyć, wielokrotnie np.ocalała dwójka z pięciu czołgistów wyprowadzała czołg na tyły, co dziwne unieruchomienie tego czołgu było bardzo cieżkię. W końcu jeden z nich był już tak cięzko doświadczony że nie pojawił się na polu bitwy choć do końca go nie zniszczyłem (czyżby brak części zamiennych?:). No i wartą zauważenia rzeczą jest to ze w sytuacji krytycznej mimo iż celując w pojazd pokazuje nam ze jest on zupełnie nieprzebijalny zdarzy się żę jednak jak to na wojnie trajektoria lotu pocisku i jakość wytopu akurat konkretnego czołgu złoży się akurat na efekt jego przebicia; 75 mm działo dowódczego schermana jednym lucky trafieniem przebiło pancerz KT z boku zabijając 3 czołgistów niestety poza kierowcą. No i są jeszcze Jagdpanthery i Sturmtigery ale to już zupelnie inna historia hehe.

08.01.2004
16:39
smile
[19]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Panowie Oficerowie! Na temat zalet i wad Królewskiego Tygrysa wypowiadać się nie będę, bo co to za "zwierze" wiem, tak jak i Wy. Nie zdążyłem go wyeliminować, bo Niemcy zerwali kontakt bojowy. Zamierzałem go usmażyć przy po pomocy shermana z miotaczem płomieni, który akurat był na dobrej drodze, żeby zajść KT od tyłu. Nic z tego nie wyszło z przyczyny, opisanej w poprzednim poście.

T_bone! W Noville bez zmian - 502/101 trzyma się mocno, a kolejna niemiecka kampfgruppe dostała w d... i rozbiegła się po okolicznych lasach. Save poszedł, zgodnie z grafikiem, do Krwawego, jakkolwiek nie wiem, czy on jest "available"... Jeśli nie, to ja mogę rozegrać tego save'a, bo mam dość "mocy przerobowych"...

08.01.2004
17:02
smile
[20]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

502/101 - Noville, 23.12.44

Stanowiska TF "Ghost" w Noville były rozlokowane wzdłuż drogi biegnącej po linii północ-południe. "Środek ciężkości" obrony umiejscowiony został w centrum miasteczka, gdzie drużyna szturmowa, sekcja lkm, drużyna dowodzenia oraz działon AT miały stanowiska zapewniające dogodne warunki do obrony. Na skrzydłach znalazły się oba niszczyciele czołgów M-10, każdy z ubezpieczeniem piechoty. Moździerzyści, jako mniej przydatni w bezpośredniej walce, siedzieli sobie w wygodnym "dekunku" w zagajniku za mostem.

Z popołudniowej mgły ukazał nieprzyjaciel - stadko transporterów, dwa niszczyciele czołgów i troche piechoty. Szli ostro do przodu, a ich dowódca - może bywszy kawalerzysta... - poprzedzał cała tą ekipę swoim transporterem. Skończył kiepsko, bo ledwo wyjechał na rynek w Noville zarobił "direct hit" od armaty AT i zaczął się zgrabnie palić.

08.01.2004
17:16
smile
[21]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Inne pojazdy i jeden z jagdpanzerów ruszyły w prawo przez pola, żeby obejść Noville i tamtędy dobrać się do mostu. Weszły w pole ostrzału lewoskrzydłowego M-10 i sekcji bazooki, ulokowanej w pobliżu skrzyżowania. Najpierw bazooka uszkodziła jagdpanzera, którego "dorżnął" M-10. Potem dwa dalsze pojazdy Niemców "złapały" ogień". Amerykańskie karabiny maszynowe zebrały krwawe żniwo na łąkach po północnej stronie Noville. Niemieccy grenadierzy, mimo strat, pchali się uparcie do przodu i prawie doszli do amerykańskich stanowisk. Zostal jednakże i albo wybici do nogi, albo się wycofali.
Nie mniej "gorąco" były na rynku w Noville, gdzie grenadierzy, korzystając domy palącego się transportera swojego dowódcy, też doszli niemal do pozycji amerykańskich, ale nie wytrzymali "terroru" ogniowego dwóch armat i broni maszynowej, i się wycofali.

08.01.2004
17:27
smile
[22]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Wkrótce potem było już po wszystkim... Sanitariusze zaczęli zbierać rannych i zabitych. Patrole rozpoznawcze ruszyły, żeby spenetrować przedpole.

08.01.2004
17:29
smile
[23]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Straty amerykańskie były niższe, niż można się było spodziewać po przebiegu walki

08.01.2004
17:35
smile
[24]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Drużyna szturmowa, która siedziała w "schwerpunkcie" i nie dała się zepchnąć.

08.01.2004
17:41
smile
[25]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Kaemista z tej drużyny, wydatnie przyczynił się do jatki, zrobionej Niemcom na rynku

08.01.2004
17:42
smile
[26]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Lewoskrzydłowy M-10

08.01.2004
17:44
smile
[27]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

M-10, który "pracował" po drugiej stronie Noville

08.01.2004
17:46
smile
[28]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Działon AT, który "grasował" przy rynku... :-D

08.01.2004
17:47
smile
[29]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Wreszcie "artyleria" z zagajnika przy moście...

08.01.2004
20:07
smile
[30]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Co jest...?! Zawiało wszystkich...? Śniegiem z Ardenów, czy co?

T_bone! Czy Krwawy dał jakieś znaki życia? Jeśli nie, to podtrzymuję swoją propozycję co do rozegrania save'a. Tyle że prosiłbym o szybką odpowiedź.

08.01.2004
20:12
smile
[31]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Czy "Bloody Omaha" jako mod wart jest tego, żeby go ściągać?

08.01.2004
22:45
[32]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ghost---> Bloody Omaha...wszystko fajnie ale ten mod akurat jest zupełnie nieciekawy do walki z komputerem bo jego idiotyzm objawia się w tym modzie na tych ogromnych mapach w pełni.

Co do Krwawego to się dowiem.....

09.01.2004
15:12
smile
[33]

olivier [ unterfeldwebel ]

..za to z człowiekiem to fiu fiu mucha nie siada.

09.01.2004
16:15
smile
[34]

Mackay [ Red Devil ]

olivier ---->> dobrze ze to Ty napisales, bo jakby takie cos skrobnal Bone to moglbym nie wytrzymac i spasc z fotela ;))

09.01.2004
16:16
smile
[35]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

T_bone! Wiadomo już, co z tym save'em?

09.01.2004
20:57
smile
[36]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Sejwa otrzymalem postaram sie go jutro rozegrac :)

10.01.2004
16:07
smile
[37]

zurek16 [ Pretorianin ]

Ktorego sound moda do GJS 4.3 trzeba uzyc aby dzialal prawidlowo vet mod do GJS???

10.01.2004
17:04
[38]

T_bone [ Generalleutnant ]

Zurek---> Załaduj dzwięki z VetBoBa CC4.....tylko nie wiem czy nowego czy 1.11 :]

10.01.2004
21:40
smile
[39]

T_bone [ Generalleutnant ]

Save poleciał do Ghosta :DDD

11.01.2004
18:29
smile
[40]

T_bone [ Generalleutnant ]

Manoi twórca moda Stalingrad obiecuje że mod zostanie wkrótce ukończony, robi teraz ostatni poprawki na jakiś dwóch mapach...tymczasem mała porcja nowych screenów z moda (min. ładny screen z ekranu BG).

12.01.2004
17:14
smile
[41]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

T_bone! Save'a przejąłem i rozegram go do jutra.

Pytanie do wszystkich (!) Brakuje mi do kompletu map, potrzebnych do CC/Real Romanians, mapy pt. "Atlantic". Czy ktoś mi taką podesłać, albo podać link do takiej mapy?

12.01.2004
18:47
smile
[42]

T_bone [ Generalleutnant ]

Malutki AAR z moda Stalingrad pod https://users.chello.be/sf15820/aar.html

Ghost---> Niestety takiej mapy nie mam w zbiorach...

12.01.2004
19:58
smile
[43]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

T_bone! Do ściągnięcia z cc.org jest mapa pt. "Atlantic Wall". Może to o nią chodzi...?

12.01.2004
20:19
[44]

U-boot [ Karl Dönitz ]

Ghost2 --> ściągnij obojętnie jaką mapę podmień nazwę i nic nie potrzebujesz szukać ;-)

12.01.2004
20:44
smile
[45]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

U-boot! Dzięki za sugestię :-) Ściągnąłem ten "Atlantic Wall" i podmienię nazwę.

13.01.2004
00:29
[46]

Fenris_ek [ Fen ]

Atomic Games zatrudnia pracowników - czyżby szansa na nowy CC?

Link:

13.01.2004
09:23
smile
[47]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Zurek16, T_bone! Save rozegrany i został posłany do Wiltz, gdzie aktualnie "urzęduje" VII Engineer.

Screeny z Wardin - coming soon!

13.01.2004
09:52
smile
[48]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Po długim "przepychaniu" się z zaplecza frontu, 4 DPanc "Breakthrough" weszła wreszcie do walki! HQ zażądało zdobycia Wardin, które od początku niemieckiego natarcia w Ardenach przechodziło już wielokrotnie z rąk do rąk. Wardin widziane z góry nie wyglądało zbyt zachęcająco... Rzeczka płynąca obok kościoła i domy wzdłuż drogi dawały obrońcom dość dogodne pozycje. Dobrze ustawiona obrona p-panc mogła zablokować atak amerykańskich czołgistów...

13.01.2004
09:59
smile
[49]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

A oto i CCR/4DPanc na pozycjach wyjściowych do ataku na Wardin... Po lewej stronie widać most, który był, moim zdaniem, kluczowy dla powodzenia ataku.

13.01.2004
10:10
smile
[50]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Gros moich sił uderzyło przez "kluczowy" most. Na czele jechał jeden z shermanów z armatą kal. 76mm, żeby w razie czego próbować skutecznie walczyć z niemieckimi pojazdami pancernymi. W ślad za czołgiem "przesiąkł" najpierw patrol rozpoznawczy, potem dwie drużyny piechoty i kolejny czołg.
Inny sherman'76, który ubezpieczał atakujący oddział ze stanowiska przed mostem, wypatrzył dwa niemieckie działa pancerne stojące między domami i uszkodził jedno. Sherman, prowadzący atak, z małej odległości zniszczył niemieckiego jagdpanzera, a potem trzymał "na ziemi" niemieckich grenadierów, którzy mieli stanowiska w pobliskich domach.
Niemieckim pojazdom musiało zabraknąć paliwa, albo doznały z jakiegoś powodu uszkodzeń, ponieważ stały w poprzek ulicy i mimo zbliżania się amerykańskiego czołgu żaden się nie ruszył.

13.01.2004
10:20
smile
[51]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Drugim niemieckim "czołgiem" okazała się sturmhaubitze42. Ponieważ wszystko rozgrywało się bardzo szybko, nie sposób jednoznacznie stwierdzić, który z amerykańskich czołgów ustrzelił tego "stuh-a". Faktem, że i ten niemiecki pojazd zaczął się wkrótce palić, a załoga uciekła w pobliskie ruiny.
Przez most przejeżdżał maerykański cieżki niszczyciel czołgów - M-36. Jego odkryta z góry wieża spowodowała, że niemiecki snajper w krótkich odstępach czasu zranił czterech czołgistów mających stanowiska bojowe w wieży, ale ich rany nie przeszkadzały im brać dalej udział w walce. M-36 ustawił się na prawo od shermana'76 i zaczął ostrzeliwać kościół w Wardin, gdzie znajdowała się główna pozycja obronna Niemców. Patrol rozpoznawczy, który penetrował drogę w kierunku Martelange (chyba Martelange), został skutecznie ostrzelany przez niemiecki MG i poniósł straty.

13.01.2004
10:26
smile
[52]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Mniejsza część CCR rozpoznawała walką drugi brzeg rzeki. Wyeliminowała z walki wielu niemieckich żołnierzy, którzy mieli stanowiska przy cmentarnym murze. Musiała jednak przegapić strzelca z panzerschreckiem, który zniszczył wysunięty do przodu lekki czołg M-24.

13.01.2004
10:45
smile
[53]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Amerykanie konsekwentnie posuwali się do "centrum" Wardin. Czołg dowodzenia, który prowadził teraz natarcie, zajął pozycję przed stanowiskami shermana'76 i niszczyciela czołgów i asekurował podchodzącą piechotę. "Ujawniło" się też niemieckie działo p-panc, które zostało zaraz zniszczone celnym strzałem shermana. Dowódca, który w trakcie walki wychylił się z wieży, został raniony, prawdopodobnie przez snajpera. Również kontynuował walkę. Shermana dowódcy pojechał zbadać okolice stanowiska niemieckiego AT i wypłoszył z krzaków obsługę, którąwziął do niewoli. Jeńcy okazali się żołnierzami 115 pułku grenadierów pancernych.
Piechota amerykańska, która ubezpieczała stanowiska obok czołgów przed mostem, skutecznie przeszkadzała niemieckim grenadierom w próbach przeniknięcia w kierunku mostu.

13.01.2004
10:54
smile
[54]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Końcowym "akordem" bitwy o Wardin by zdobycie kościoła, gdzie znajdowały się pozycje obronne niemieckich grenadierów. Najpierw amerykańskie czołgi ostrzeliwały go, żeby "zmiękczyć" obrońców. Potem do ataku ruszyła drużyna piechoty, która jednakże poniosła straty od ognia obrońców. Została wsparta przez saperów. Od południa zaatakowała druga drużyna piechoty. W samym kościele doszło do zażartej walki - chwilami była to walka wręcz. Ostatecznie obrońcy ulegli i resztki kampfgruppe z 115 pgr wycofały się z Wardin.

13.01.2004
10:58
smile
[55]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

4 Dywizja Pancerna "Breakthrough" zajęła Wardin. Dowódca CCR, chociaż ranny, stwierdził, że jak komuś nie odpowiada jego styl walki, to może takiego gieroja pogonić przed swoim shermanem w czasie następnego ataku, żeby dawał "dobry" przykład... :-D

13.01.2004
11:01
smile
[56]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Jeden z "moich" shermanów...

13.01.2004
11:03
smile
[57]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Drugi z "cichych" bohaterów bitwy o Wardin...

13.01.2004
11:04
smile
[58]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

... i wreszcie drużyna piechoty, która jako pierwsza uderzyła na Niemców kościele...

13.01.2004
13:06
smile
[59]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Czy ktos z was pogrywal Panowie Oficerowie w moda do ccV "Red storm rising" o ile sie nie myle jest ksiazka o tym samym tytule nie jakiego Clancy'ja ??

13.01.2004
15:54
[60]

T_bone [ Generalleutnant ]

Krwawy---> Gdzieś w poprzednich wątkach opisałem tego moda.....moim zadaniem nie warto tracić czasu na ściąganie, to poprostu nie pasuje to "silnika" CC.

14.01.2004
10:05
[61]

U-boot [ Karl Dönitz ]

Czy spotkał się którys z PAnów z taką sytuacją ??

Komp oszalał !!
Na planszy która była moja i prowadziłem tam dzielną obronę Niemcy wymienili atakujących a moje wojska zostały zgrupowane na 1 cm^2
Jak to teraz przeżyć
Zobaczymy

14.01.2004
11:03
[62]

T_bone [ Generalleutnant ]

U-boot---> Sprawdz czy włożyłeś do /Maps właściwe pliki BTD....jeśli są jednak właściwe to cóż, to wersja vetmoda 1.11 więc pewnie poprawiono to w 1.12. Ja z Olivierem mieliśmy kilka takich przypadków.

14.01.2004
11:34
[63]

U-boot [ Karl Dönitz ]

Z powyższej mapki udało mi się w trakcie walk wyprowdzić wojska na następujące pozycję -->
jest już ciut lepiej :-))

T_bone --> całą grę mam dokładnie taką samą jak nasz kamrat Yaca, mniemam iż on nie popełnia błedów :-DD

14.01.2004
16:17
smile
[64]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

T_bone! Co dalej z kampanią w Ardenach? Walczymy dalej i "gnieciemy" wroga, czy HQ zamierza ogłosić jakąś "przerwę technologiczną"?

Z wielkiego zaciekawienia ściągnąłem mod "Winter War", zainstalowałem i odpaliłem. Nie powiem... Wygląda ciekawie. Ogólna sytuacja przypomina troche pioczątkowe scenariusze z "czystego" CC3. Jest tam dość duża dysproporcja sił między Finami i Sowietami, na niekorzyść tych pierwszych. "Skonfigurowanie" oddziału fińskiego wymaga naprawdę niezłego główkowania, ponieważ punktów jest mało, a "dostępne" oddziały - przeważnie mało liczebne.

14.01.2004
17:02
[65]

IceManEk [ Konsul ]

Czy wyszedl juz mod Stalingrad? Jesli tak to skad go moge sciagnac?

14.01.2004
17:19
smile
[66]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ghost---> W Ardenach wporządku, wkrótce raport od Zurka, co do Winter Mod do CC3 to jest też wersja do CC5...podobno też bardzo ciekawy ;)

IceManEk---> Nie jeszcze nie wyszedł, kończone są dwie ostatnie mapy więc myślę że do końca stycznia zostanie wypuszczony...

14.01.2004
17:38
smile
[67]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

T_bone ---> czy do tego moda winter war do ccV sa osobne mapki??

14.01.2004
19:05
[68]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

T_bone! Prawdę mówiąc, "grafa" z CC3 bardziej mi odpowiada, więc przynajmniej na razie zostanę przy "Winter War" dla CC3.

14.01.2004
19:31
smile
[69]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Ghost2--->mozesz podac linka do tego moda winter war for CCIII ?? i czy on jest z mapkami. Szukalem go na CSO i nie moglem znalesc.

14.01.2004
19:33
smile
[70]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

A to zadatka : co to jest za pojazd...

14.01.2004
19:43
smile
[71]

T_bone [ Generalleutnant ]

Krwawy---> oto i linki do Winter moda CCV :)

14.01.2004
19:46
[72]

T_bone [ Generalleutnant ]

Krwawy---> Prototyp czołgu Typ 205/1 "Maus" podczas testów w Kummersdorfie rok 1944 hyhy

14.01.2004
19:48
[73]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Krwawy! Oto on:

https://www.closecombat.org/CSO/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=36

Mod jest bez mapek, ale wydaje mi się, że z CC.org możesz je ściągnąć bez kłopotu. Zresztą do tych, które są "oryginalnie" w CC3 będzie brakowało tylko czterech, czy pięciu.

Co się tyczy Twojej zagadki, to na zdjęciu widać makietę, bądź jeden z dwóch lub trzech wyprodukowanych egzemplarzy superciężkiego czołgu "Myszka".

14.01.2004
21:30
smile
[74]

zurek16 [ Pretorianin ]

Moja jednostka zostala zaatakowana w Wiltz.Szczerze powiedziawszy pierwszy raz gralem na tej mapie ale mniejsza o potyczka skonczyla sie w sumie dobrze dla mnie.Niemca zbytnio sie nie chcialo ruszac a ja nie mialem sil zeby zadac im ostateczny cios.Zdobyto zamek dzieki czemu moje mozliwosci obronne sie powiekszyly.

15.01.2004
09:03
smile
[75]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

zurek16! Pogratulować udanego "combatu" w Wiltz - do kogo poszedł teraz save?

15.01.2004
12:44
smile
[76]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Czy ktoś może mnie poratować plikiem "Map312.zip"? Kiedy próbowałem go ściągnąć z CC.org, "zjeżdżało" tylko 72 KB, podczas gdy sam plik ma wielkość 3.91 MB. Brakuje mi tego pliku do map, niezbędnych do CC5/ABTF.

15.01.2004
13:11
[77]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ghost---> poszukaj tutaj może..... https://www.firefoxccmods.com/
a napewno tutaj ftp://ftp.rlgaming.com/pub/CloseCombat/

wkrótce nowe rozkazy :)

15.01.2004
13:13
[78]

T_bone [ Generalleutnant ]

Ech myślałem że to koniec tury haha, teraz dopiero się zorientowałem że jeszcze jedna bitwa.... bój Liptona ;)

15.01.2004
15:02
[79]

U-boot [ Karl Dönitz ]

T_bone --> czy jest nadzieja na wejście mojej jednostki do boju ?? To jest chyba ostani oddział, który nie powąchał prochu !! Czyżby za karę ??

15.01.2004
15:16
[80]

T_bone [ Generalleutnant ]

U-boot----> Jaką karę co ty :DDD Twoja jednostka znajduje się blisko linii frontu więc jestem skłonny rzucić ją do walki, kiedy ?? No cóż jak najszybciej, nawet jeśli miałbym kogoś wycofać aby zrobił dla ciebie miejsce.

15.01.2004
15:29
[81]

U-boot [ Karl Dönitz ]

T_bone ---> :-DD wiemy o co chodzi !! obiecuje, że działania mojej jednostki zaskoczą Ciebie !!

15.01.2004
15:38
smile
[82]

Yaca Killer [ **** ]

Bone --> ja też chcę walczyć !!!

:)

15.01.2004
15:51
[83]

U-boot [ Karl Dönitz ]

Yaca -> Ty się nie wcinaj, swoje juz zrobiles !! daj powalczyc innym :p

15.01.2004
18:10
smile
[84]

Lim [ Senator ]

Cze panowie - co się dzieje w naszej kampanii (a dzieje się coś? hehe) ,,Widzę że Yaca odnisł sukces w obronie:)
Nie mogę się doczekać mojej kolejki- wiem że w tym roku to zagram na 100% aleee...
- już dzisiaj nasz wódz bone stanął w jednym rzędzie z bohaterami bitew okopowych z okresu I wojny światowej.
Dawno pobiliśmy już rekord długości zmagań spod Verdun , teraz chyba trzeba będzie dorównać obrońcą Leningradu - do 900 dni zmagań jeszcze daleko :)))
Właśnie dzisiaj obejżałam 2 ciekawe programy na discovery - świetna stacja , jej wysiłek promowanie i ukazywanie historii jest godny najwyższego szacunku - choć czasem przekaz ma też pewne walory komiczne - PRZESŁANIE discovery jest chyba takie:
śmiej się i poznawaj swoją historię :) Smiech to zdrowie a historia to mądrości klucz ;)
- przykład pierwszy
program w którym zachwala się kochane , milusińskie pająki -, kamera z liścia na którym pająk pożera konika polnego przenosi się na pokład B-17 w której nawigator zerka przez celownik dając sygnał do zrzutu bomb - i głos komentarza:
(+/-) dzięki pająkom alianci wygrali wojnę bowiem pajęczyna była używana w konstrukcji i produkcji celowników samolotów bombowych, hehehehehehe
coś ,ktoś ,gdzieś powiedział podobnego, więc ziarenko prawdy gdzieś się tam kiełkuje- ale przygniata je olbrzymi głaz głupoty i ignorancji - tylko kogo , twórcy programu, tłumacza, czy lektora ...pewnie wszystkich ...czyli nikogo :)
przykład drugi sprzed chwilki
- program o ataku Niemiec na Polskę w połowie programu dowiadujemy się że
...jedyna polska jednostka pancerna została osaczona przez Niemców zanim rozładowano jej sprzęt , niemiecka artyleria zniszczyła polskie czołgi które nie oddały ani jednego strzału .
powiedziano to w takiej formie że trudno mi było się zorientować że chodzi o generała Maczka i jego 10 Brygadę Kawalerii
- potem dodano dwa zdania na temat kawalerii która ,,raz za razem'' atakowała Niemców swoimi ,,karabinkami'' ale ginęła lub się wycofywała - i to z grubsza na tyle o Polskim wysiłku wojennym we wrześniu 1939 roku
- jakie nasuwają się z tego wnioski?
Kochani- uczmy się (nadal:) historii z książek a nie z filmów typu ,,Stalingrad'' albo programików różnej jakości i typu z discovery.

ps. zaraz ,,ktoś'' wpisze tu coś o Stalingradzie i zacznie się ciekawa rozmowa -
- to i dobrze , bo to bieganie po publikach źle (?) działa czasem na nasze szare komórki - powoli zaczynamy być Quako-podobnymi pokemonami a nie tak jak dotychczas miłośnikami historii i militariów...oraz gier i filmów na kanwie historii opartych.
ps2 . teraz chyba część kolegów się uaktywni, hehe

15.01.2004
18:29
[85]

T_bone [ Generalleutnant ]

Lim---> Kampania zbliża się do końca. A co do Stalingradu to chyba tylko ty potrakotwałeś ten film jako film historyczny z którego się można uczyć.

Myślałem że skoro kampania tak bardzo nabrala tempa to skokńczono już opowiadać tak bardzo godzące w moje serce dowcipy o jej przeciąganiu się ;)) Oj ja biedny.

15.01.2004
21:19
smile
[86]

zurek16 [ Pretorianin ]

Jeszcze 2 screeny z wczoraj bo nie moglem ich wczoraj wrzucic
Spaleni Niemcy :) =>

15.01.2004
21:23
smile
[87]

zurek16 [ Pretorianin ]

Ehh gdybym mial tylko wsparcie ;P

16.01.2004
08:18
smile
[88]

janko [ Konsul ]

Lim - ja się nie uaktywnię bo nie ma powodu. Po pierwsze wszyscy wiedzą, że czepiam się tylko poglądów Oliviera (hłe, hłe, hłe) a po drugie - z ust (tfu) mi Waść to wszystko wyjąłeś, więc z czym tu dyskutować? Na discovery są ładne obrazki i filmy ale opisy i komentarze "historyków"....mój Boże... dajmy na to, zasuną coś takiego jak wysiłek Francuzów w walce z faszyzmem i już masz ochotę przełączyć na cartoon. Ale w sumie lubię ten program i niektóre rzeczy oglądam po kilka razy, bardzo dobry był "Nazizm - ostrzeżenie z przeszłości" czy ostatnio "Ocaleni spod Stalingradu", szczególnie ze względu na wspomnienia niemieckich żołnierzy.
Wracam do pracy - J.

16.01.2004
09:53
[89]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Czy ktoś pogrywał w Real Romanians/CC3? Ja to odpaliłem wczoraj i... nie powiem... podobało mi się. Walka niemal wyłącznie piechoty przeciw piechocie, z niewielkim wsparciem cięższej broni. Przy odpowiednich ustawieniach można się nawet doczekać rumuńskiej "broni pancenej" w postaci lekkiego czołgu R-2 lub tankietki R-1...

Dalej pogrywam w "Grossdeutschland", naprzemiennie z "Francja 1940". Ten drugi mod wymaga sporego główkowania, w sytuacjach kiedy na polu walki pojawia się francuski tabor pancerny, bo niemieckie czołgi nie radzą sobie w sposób ewidentny z takimi pojazdami jak D-2, albo FCM, że już o Char B-1 nie wspomnę. Nawet coś takiego jak samochód pancerny Panhard 178 w jednej potyczce uszkodziło mi bardzo poważnie PzIIIE. Gdyby nie nie artyleria lufowa, a szczególnie działo piechoty I.g.15cm, które z bliskiej odległości "skasowało" przynajmniej dwa czołgi francuskie.
W "G-D" szaleją snajperzy i obsługa Mg-34, którzy ogółem "nastukali" już prawie 100, albo przeciwników.

T_bone! Co w Ardenach? "Jedziemy" dalej, czy pracujemy na "stalemate"?

16.01.2004
12:32
smile
[90]

olivier [ unterfeldwebel ]

Lim cóż tam za przełom u ciebie, na jakichś publikach ganiasz?! szok..
Co do programów historycznych na Discovery to tyle już było rozmów na ten temat że szkoda się powtarzać, może tylko tyle że jak się poszuka to coś wartego uwagi się znajdzie, np. to co podał Janko, do tego seria o generałach Hitlera. Ostatnio widziałem coś z serii Hitler:(epitety w stylu Dyktator, Zbrodniarz, Uwodziciel hehe) o dojściu Adolfa do władzy i naprawdę dobry program, świetne zdjecia i przyzwoite teksty (co się często nie zdarza), dajćy do myślenia. Prawdziwym kwiatkiem jest jak wspomniał Lim program o ataku III Rzeszy na Polskę, miejscami nic tylko boki zrywać..

16.01.2004
14:11
smile
[91]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

T_bone! Dziękuję za podane linki. W drugim, z podanych źródeł, nie znalazłem tej mapy - z tej serii były osiągalne tylko cztery mapy o innych numerach. Do "downloadów" w drugim miejscu wejścia "z zewnątrz" nie mam, ponieważ potrzebny jest login, którego na razie nie posiadam.

16.01.2004
14:17
[92]

janko [ Konsul ]

Ghost - jak poczekasz do jutra to poszukam na moich cedeczkach. Powinienem mieć bo map o nazwie Map+numer ściągnąłem kilkadziesiąt. Tak czy inaczej dam Ci odpowiedź.
J.

16.01.2004
14:42
smile
[93]

Ghost2 [ Panzerjäger ]

Janko! Poczekam nawet dłużej, tym bardziej, że na forum będę dopiero w poniedziałek.

16.01.2004
15:19
[94]

Snoozer [ Centurion ]

Czy gral ktos z was juz w mod do CC5 'Bloody Omaha'?

16.01.2004
15:38
[95]

Snoozer [ Centurion ]

pytanko nr 2
czym roznia sie te mody
Close Combat 5 - Ardennes v1.03 Full
od
Close Combat 5 - Ardennes Offensive VetBoB v3.0

16.01.2004
16:02
[96]

T_bone [ Generalleutnant ]

Snoozer----> Odp. 1: Tak większość.
Odp.: Close Combat 5 - Ardennes v1.03 Full to czyste CC4 przeniesione do CC5
a Close Combat 5 - Ardennes Offensive VetBoB v3.0 to VeteranBoB Mod przeniesiony z CC4 do CC5, jeśli już coś to polecałbym ten drugi.

16.01.2004
16:07
[97]

Snoozer [ Centurion ]

Dzieki
Jak z AI w Omaha, cos sie zmienilo w porownaniu do Sword Juno, dalej (mowie o single player) atakujacy stoi w miejscu bezczynnie?
Czy ten Ardenoski Vetmod ma jakies nowe mapy i jednostki w porownaniu z cc4

16.01.2004
17:52
[98]

T_bone [ Generalleutnant ]

Snoozer----> AI w CC to pojęcie względne...w Omaha jest niezmienione (czyli nie istnieje). A VetBoB ma przemalowane mapy i nowe jednostki (większość screenów w wątku jest z tego moda w wersji dla CC4)...no i licznego agresywnego przeciwnika dzięki czemu poziom trudności może na początku bardzo zaskoczyć.

16.01.2004
20:44
[99]

olivier [ unterfeldwebel ]

następna część:

© 2000-2022 GRY-OnLine S.A.