Trael [ Konsul ]
DirectX i OpenGL
Ostatnio grałem w gierkę w której w ustawieniach można wybrać DirectX lub OpenGl. Czym to się różni?
Dagger [ Legend ]
Z tego co wiem Direct3D jest lepdzy tj korzystają zniego nowsze gry i jest chyba wydajniejszy.
dudek101 [ Konsul ]
co do przewagi wydajnosci d3d nad opengl to raczej nie jest tak, moim zdaniem opengl jest wydajniejszy, btw. opengl chyba nie bez powodu jest uznanym standardem na wszelkich platformach (oprocz windowsowych niestety)
Kacperczak [ ]
oba API mają w tej chwili podobną wydajność. OpenGL wciąż jest "czyściej" napisany i sympatyczniejszy w obsłudze, jednak DX przynajmniej od wersji 6.x też całkiem nieźle nadaje się do użytku (w pierwszych wersjach DX był koszmarem każdego programisty). OpenGL ma nad DX tą przewagę, że jest niezależny od platformy sprzętowej, podczas gdy directx jest nierozwiązalnie połączony z Winzgrozą. Oba API mają bardzo podobne możliwości - DX 8.1 wspiera najnowsze funkcje kart nVidii i Ati, OpenGL również (przez rozszerzenia) - wybór najodpowiedniejszego zależy więc głównie od wiedzy programisty i platformy docelowej. John Carmack engine trzeciego Dooma zaprojektował w OpenGL :>
tramer [ ]
jak i każdego quake'a/pochodne. co nie bez kozery o wydajności końcowej też świadczy ;-)
dudek101 [ Konsul ]
ale chyba oprocz unreala ? bo tu opengla dlugo nie bylo, a jak sie juz pojawil to i tak byl zwalony
anonimowy [ Legend ]
Jest jeszcze roznica w jakosci obrazu ten pod OpenGL jest leprzy wystarczy odpalic np H-L w OpenGL i D3D / zgadzam sie ze OpenGl jest wydajniejszy.
tramer [ ]
jakość obrazu to kwestia tego jak się dobrze napisze port oGLa. oGL jest wydajniejszy, to racja. a co do unreala... grę napisali głównie dla 3dfx'a. D3D był dorobiony na siłę, oGL to wogóle jeden wielki betatest. teraz 3dfxa nie ma, więc bez obawy U2 powinien być napisany z sensem :-P
n0grav [ Konsul ]
eee, DX w skrocie to jest microshitowska podrobka OpenGLa, do ktorej na sile wpychaja wszystko co sie przyjelo w innych standardach, Unreal chodzi na OGL, na linuxie zreszta jest to chyba jedyna mozliwosc odpalenia go, podobnie zreszta jak q3 i rtcw a jakos glownie zalezy od tego jak bardzo sie chcialo programistom przylozyc do meczarni z directXem, czego swietnym przykladem jest d2, ktore chodzi 2 razy szybciej na nVidii z uruchomionym emulatorem 3Dfxa i trybem gry: GLIDE, niz na DirectXie, coz