GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

The Elder Scrolls III : MORROWIND - episode XXIII

31.12.2003
18:00
[1]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

The Elder Scrolls III : MORROWIND - episode XXIII

"Każde Wydarzenie poprzedza Przepowiednia. Ale bez Bohatera nie może być Wydarzenia."
Zurin Arctus Król - Cień

Witamy w wątku poświęconemu najlepszemu eRPeGowi wszechczasów!

-------------------------------------------------------
LINKI
Link do polskiego konwertera modów:
www.morrowind.now.pl/pliki/download.php?op=getit&id=20

https://realms.proterians.pl/morrowind/ (made by Trollf)
https://morrowindgame.w.interia.pl/
www.theelderscrolls3.prv.pl

Polskie fora o morku:
https://www.morrowind.g4ce.pl/forum/index.php
https://www.morrowind.now.pl/forum/
https://morrowind.abc.pl/

Patche można znaleźć pod adresem:
https://www.bethsoft.com/downloads/patches/Morrowind_v1.1.0605.exe
https://www.bethsoft.com/downloads/patches/Morrowind_v1.2.0722.exe

Linki do map:
https://www.angelfire.com/empire/morrowind1/ (Mapa Vvardenfell - 612KB)
ftp://ftp.mplik.ru/Games/Updates/Elderscrolls/Docs/polygraphy_map_large.jpg (Mapa Vvardenfell - 8,85MB, rozdzielczość 5307x6186)
https://til.gamingsource.co.uk/maps/map-trib-huge.jpg (Mapa Twierdzy Smutku - 620KB)
https://til.gamingsource.co.uk/maps/bloodmoon_map_lg.jpg (Mapa Soltsheim - 141KB)

Interaktywna mapa z lokacjami niezaznaczonymi na mapie dołączonej do gry:
https://www.m0use.net/~uesp/file.shtml?morrow/files/mim_hi.zip 1,81MB
https://www.morrowind.now.pl/pafiledb3/pliki/tesmap_hi.exe 1,73MB

Strona (chyba najbardziej przejrzysta) o wszystkich częściach TES:
https://www.m0use.net/~uesp/morrow/espmor.shtml

Strony z modami i nie tylko:
https://www.rpgplanet.com/morrowind/
https://www.morrowindfiles.com
https://thelys.free.fr/mods.htm
https://mwsource.com/

Alchemia i tworzenie potionów:
https://www.m0use.net/~uesp/morrow/hints/mwalchemy.shtml

Linki przydatne dla moderów:
https://perso.club-internet.fr/faust/morrowind/tutoriaux/mmmbiblev114.pdf (Morrowind Mod Maker’s Bible - angielska wersja językowa - 2,98MB)
https://members.lycos.co.uk/morrowind001/forums/upload/index.php?showforum=7 (forum o TESCS)
---------------------------------
KOMENDY KONSOLI

player->PlaceAtPC "identyfikator/imię" 1 10 1 - komenda "stawia" NPC-a o danym identyfikatorze (w większości wypadków jest identyczny z imieniem i nazwiskiem) w ilości szt. 1 w odległości (tylko teoretycznie) 10 stóp. Pozwala wskrzesić ubitego wcześniej potrzebnego NPC-a.
player->AddItem "identyfikator" X - gdzie "X" to ilość sztuk, a identyfikator to ... identyfikator :D Do znalezienia w edytorze. Komenda dodaje do inventory przedmiot w ilości podanej. Np. (niczego nie sugeruję :>):
player->AddItem "Gold_100" 10000 - dodaje 10 tys. złota :)
UWAGA: należy zwracać uwagę na wielkosć liter, cudzysłów oraz podkreślenia _ i spacje w identyfikatorach przedmiotów i postaci.

---------------------------------
LISTA NAUCZYCIELI
Akrobatyka: Senyndie, Kwatery Wojowników, Vivek-Arena // Alchemia: Abelle Chriditte, Komnsta Teleportacyjna, Twierdza Valenvaryon // Przemiana: Seryne Relas, Tel Branora, Dom Seryne Relas // Atletyka: Adibael Hainnabibi, Obóz Kaushtabibi // Topór: Alfhedil Elf-Hewer, Falensarano // Tarcza: Shardie, Fort Jeleni, Ald'ruhn // Broń Obuchowa: Ernse Llervu, Vivek, Dzielnica Świętego Delyna // Przywołanie: Methal Seran, Ald-Ruhn, Świątynia // Zniszczenie: Leles Birian, Wyspy Askadyjskie // Zaklinanie: Qorwyn, Indoranyon // Walka Wręcz: Taren Omothan, Klasztor Holamayan// Ciężka Zbroja: Seanwen, Vivek-Arena, Sala Treningowa // Iluzja: Erer Darothril, Sadrith Mora, Oberża Sprośnej Muriel // Lekka Zbroja: Aerin, Maar Gan, Dom Cechowy Andusa // Długie Ostrze: Ulms Drathan, Twierdza Armigers, Molag Maar // Celność: Missun Akin, Falasmaryon, Chata Missun Akina // Handel: Ababael Timsar-Dadisun, Obóz Zainab // Mistycyzm: Ardarume, Sadrith Mora, Gateway Inn Western Wing // Przywrócenie: Yakin Bael, Vos, Kaplica Vos // Zabezpieczenia: Hecerinde, Balmora, Dom Hecerinde // Krótkie Ostrze: Todwendy, Balmora, Szczęście Skazańca// Skradanie: Khajiit Ri'Shajirr, Shenkowa Łopata, Caldera // Włócznia: Mertis Falandas, Upiorna Brama, Wieża Zmierzchu // Retoryka: Drzemka-w-Cieniu-Drzew, Sadrith Mora, Dom Rosomaka Gildia Magów // Bez Zbroi: Khargol Gro-Boguk, Dagon Fel, Niezamieszkała Wieża

---------------------------------
LISTA ARTEFAKTÓW
Broń:
Miecz Jednoręczny: Złote Ostrze : Skała Khartaga – zadanie dla Boethiaha – zatopione ruiny daedryczne (NW od Hla Oad)
Włócznia: Włócznia Gorzkiej Litości – zadanie dla Sheogoratha - ukryta kaplica w kanałach Dzielnicy Świętego Delyna
Młot Jednoręczny: Zgniatacz Czaszek, Grobowiec Rodziny Omaren
Miecz Dwuręczny: Charyzmer, Jakinia Abanabi
Krótkie Ostrze:Kieł Haynekhtnameta Mamaca, Kaplica Pogrążonych Snów
Buława: Buława Molag Bala – zadanie dla Molag Bala w Yansirramus (na zachód i troszkę na południe od Tel Aruhn – dwie wyspy dalej)
Zbroje:
Ciężki Pancerz: Kirys Bogów- podziemia Grand Council Chambers(jak się to kufa nazywało?:) - Ebonheart, Smoczy Kirys (ciężka zbroja), Grota Mudan (SW od Vivek na malutkiej wysepce – wejście pod wodą)
Średni Pancerz: Ebonowa Zbroja,Góra Assarnibibi
Lekki Pancerz: Skóra Hircyna,szafa w wieży Tel Fyr,Buty Apostoła Twierdza Berandas
Hełm Oreyna Niedźwiedziej Łapy (ciężka zbroja) -------> misja dla Malacatha w daedrycznych ruinach Assurdirapal
Szaty: Szata Smoczej Dumy, Tel Naga-Sadrith Mora ,Płaszcz Żałości,Studnia-Wioska Skaal
Tarcze: Opoka Eleidona, Ibar - Dad
Gemy: Gwiazda Azury, Świątynia Azury (opis questu poniżej)

---------------------------------
DWEMEROWA ŁAMIGŁÓWKA
Łamigłówka(kostka) znajduje sie w ruinach na wschód od Fortu Ksieżycowego. Idziemy przed fortem drogą na Calderę a na najbliższym rozstaju skręcamy w prawo. Dochodzimy do mostu, dalej do dwemerowych ruin. Dźwignia otwierająca drzwi jest przed nimi. Jesteśmy w ruinach. Idziemy prosto, obracamy sie w lewo i powiniśmy zobaczyć kamienie, po których możemy sie dostać na wyższe piętro. Po dotarciu na pięterko obracamy sie znów w lewo i widzimy drzwi prowadzące do komnaty Pustej Dłoni. Jesteśmy w komnacie i po rozglądnięciu się po pomieszczeniu zauważamy regał. Na tym regale jest upragniona kostka.
Jako, że występuje błąd, ktory nie pozwala czasami na podniesienie tej cholery z półki, albo czasami pomimo najszczerszych chęci nie udaje się Wam jej znaleźć, to poniżej komenda do konsoli :)
player->AddItem "misc_dwrv_ark_cube00" 1

---------------------------------
GWIAZDA AZURY
Jest to Kamień Duszy o nieograniczonej ilości wykorzystań (tzn. w odróżnieniu od innych Kamieni Dusz, ten nie znika po wykorzystaniu duszy w nim tkwiącej), a dodatku można do niego zapakować Viveka i Almalexię :)
Aby go dostać musimy udać się do Świątyni Azury. Gdy podejdziemy do jej statuy i z nią porozmawiamy, Azura opowie nam o zakładzie, który rozegrał się pomiędzy nią, a innym Bogiem - Sheogorathem. Azura miała wysłać swoją najwierniejszą kapłankę, aby ta na odludziu przeżyła 100 lat. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to, że Sheogorath wysłał swoje sługi na wyspę, gdzie modliła się kapłanka. Najwierniejsze daedry Sheogoratha zakłócały spokój kapłanki. Musisz udać się na wyspę nieopodal Dagon Fel i zabić tam wszystkie daedry. Najtrudniejszym przeciwnikiem będzie Złota Święta o imieniu Staad. Z jej ciała musisz zabrać Sygnet Sheogoratha jako dowód na wykonanie zadania. Po oczyszczeniu CAŁEJ wyspy wróć do Świątyni Azury. Pamiętaj także, że nie możesz zakłócić spokoju kapłance tj. nie możesz wejść do jej chaty!!!

---------------------------------
ŁAPANIE DUSZ I ZAKLINANIE PRZEDMIOTÓW
Gdy spotkasz ofiarę, rzuć na nią zaklęcie SoulTrap (pojawia się mgiełka spowijająca ofiarę. Ważne jest to, abyś rzucił czar w czasie walki, a nie po zabiciu wroga. Teraz zabijasz potwora. Jeśli posiadasz odpowiedni kamień w ekwipunku to napełni się on jego duszą.
Po kliknięciu opcji 'Zaklinanie' w oknie dialogowym podczas rozmowy z Zaklinaczem przystępujemy do tworzenia przedmiotu. W okienko 'Nazwa' wpisujemy nazwę przedmiotu. Z sekcji „Zaklęcia” wybieramy czar, który chcemy dodać – musimy go mieć w liście swoich czarów). Na dole mamy opcję, która pozwoli nam wybrać sposób działania czaru – „Przy użyciu” oznacza, że zaklęcie zadziała wtedy, gdy je rzucimy z menu magii. „Przy trafieniu” - opcja dostępna tylko dla broni, oznacza że gdy uderzysz z tej broni to ona zada magiczne obrażenia wrogowi. Dostępna jest także kolejna opcja „Stale”, ale tylko wtedy, gdy kamień z duszą jest warty więcej niż 60000. Najlepiej schwytać Złotą Świętą lub Lunatyka. Opcja ta zapewnia stałe działanie przedmiotu - np. zwiększenie siły o 20 pkt. dla ulepszonej zbroi. Linia „Koszt” pokazuje nam, ile kosztuje dany przedmiot. W głównym oknie możemy wybrać zasięg, moc i czas trwania danego zaklęcia. Po kliknięciu opcji „Twórz” w naszym ekwipunku wyląduje magiczny przedmiot ...
Jako, że zaklinanie przedmiotów u Zaklinacza jest BARDZO drogie, poniżej sposób na zaklinanie samemu by Trollf:

Zaklinanie (Umagicznianie, ang. Enchanting)
Zaklinanie zalezy od 3 atrybutów:
- poziomu inteligencji,
- poziomu umiejętnosci Zaklinania,
- szczęścia.
Szczęściem nie warto sobie głowy zawracać bo ma marginalny wpływ, natomiast umiejetność zaklinania jest bardzo trudno rozwinąć - pozostaje więc inteligencja...
- załóżmy, ze postać ma bazowe INT oraz Enchant na poziomie 100,
- bardzo łatwo jest stworzyć pierścienie bądź amulety dodające np. 100 do INT na 10 sekund każdy... o ile bonusy z tego samego pierścienia sie nie sumują, to z pierścieni różnych już tak...
- dalej przychodzi z pomocą Alchemia, która także zależy od INT (im wyższa INT tym lepsze flaszki... oczywiście cały komplet sprzętu Grand-Master mile widziany...).
dalej juz prosto:
- bazowe 100 INT
- rzucam czary z pierścieni i amuletów - tutaj dalsze +600 INT
- zaczynam tworzyć flaszki... tworzę 2 sztuki i od razu je wypijam, co podbija INT, a to powoduje, że kolejne flaszki będą lepsze... i tak dalej...
(Tu macie spis składników wraz z efektami w wersji PL. format Excel ---> https://home.autocom.pl/hellmaker/files/ingredients.zip)
pytanie:
dlaczego alchemia? ponieważ nigdzie nie zdobędziemy i nigdy nie zrobimy przedmiotu, który by nam nawet tymczasowo dał tak wysoki bonus do czegokolwiek jak napoje stworzone przy pomocy alchemii...

xanat0s: tu podpisuje sie wszystkimi nogami i rękami! Z początku nie "alchemikowałem" (w umiejętnościach głównych albo pobocznych ją mam), ale odkryłem, jakie to przydatne! dlatego alchemikujcie :) Kiedy jesteście na zadupiu, zero sprzedawców i zero butelek np. wyleczenie z zarazy, a jestescie zarażeni, chorujesz czy alchemikujesz? :)
efekt:
majac 3000 INT byłem w stanie stworzyć samodzielnie praktycznie za pierwszym razem jakikolwiek przedmiot za pomoca Zaklinania - nawet daedryczną tarczę + 30 do siły na stale...
(taki przypisek od Hellmakera: przy Zaklinaniu na poziomie 100 nie trzeba już tak kombinować :) Poza tym uzupełnianie przedmiotów magicznych przy pomocy słabiutkich kamieni dusz wypełnionych szczurami, czy innym chłamem też podnosi umiejętność.)
(I drugi przypisek od Hayabusy: skutecznosć zaklinania zależy też od umiejętności od jakiej zależy tworzony efekt. Przykładowo, gdy nakręciłem Zniszczenie na 100 to całkem łatwo zaklinałem potężne obrażenia różnego rodzaju, za to mając przywołanie na 40 miałem bardzo duże kłopoty ze stworzeniem przedmiotu który przywoływał cokolwiek na dłużej niż 5 sekund. Wygląda na to, że wpływ umiejętności z jakiej pochodzi dodawany czar jest nie mniejszy niż inteligencji.)

--> Kostka i łapanie dusz by @d@m, Zaklinanie by Trollf.

---------------------------------
DODAWANIE I URUCHAMIANIE PLUGINÓW

1. Przegrywasz pliki z plug-ina do miejsc wskazanych w readme (powinien być jakiś txt w zipie :>)
2. Jeżeli masz wersję Morro PL to uruchamiasz Konwerter i wskazujesz plik, który ma być przetworzony - jeżeli masz wersję angielską Morro - to ten pkt jest nieważny :) Pojawi Ci się w Morrowind/Data Files plik z nazwą taką samą jak zmieniany, tylko z "_" z przodu. Usuń stary, zmień nazwę na poprzednią.
3. Odpal Edytor i wejdź w File/Data Files - zaznacz dwuklikiem na kwadraciku po lewej od nazwy Morrowind, Tribunal, BloodMoon (te dwa ostatnie jeżeli je posiadasz), oraz plugina. Z tym, że plugina w ten sposób, że po prostu klikasz na niego, a potem na dole po lewej jest "Set as Active File"(zmieni Ci się status plugina na „Active”. Klikasz na OK.
4. Czekasz, aż Ci się wszystko otworzy
5. Klikasz na Gameplay/Edit Scripts - otworzy Ci się nowe okienko.
6. Klikasz na "Recompile All"
7. Czekasz aż się skończy przetwarzać - na dole okienka masz postęp kompilacji.
8. Zamykasz okienko Edytora Skryptów
9. Klikasz na File/Save
10. Zamykasz wszystko i odpalasz grę - otworzy Ci się ten pierwszy screen , gdzie drugie od góry to "Pliki". Wejdź w to. Zaznacz znanym już nam dwulikiem tegoż plugina. Kliknij OK.
11. A teraz kliknij spokojnie na Uruchom Grę i ciesz się pluginem :D
-->by Hellmaker

---------------------------------
Krotki poradnik "Jak prosto zdobyc (ukrasc) PELNY deadryczny armor i nie zabic Fyr'a"
Fyr jest kluczowa postacia dla watku gry, wiec zabicie go przed podjeciem watku jest glupota.
Jednak aby go zabic po tym jak udziela nam pomocy nie pozwala mi moj osobisty kodeks honorowy :)
Co by nie mowic - niezle podziekowanie za oddana nam przysluge. Mam taka zasade ze nie zabijam dla sprzetu.
I nie zmienie jej :) Ok. Fyr jako "sportowiec" jak sam twierdzi pozwala na kradziez. Wykorzystalem wiec to.
W gildii magow Ald-Ruhn zakupilem czar "pozeracz pancerza" ktory daje "Dezintegracje pancerza".
Potem stworzylem na bazie tego spell'a silniejsze zaklecie ktore mialo dezintegracje na poziomie 100/100 na cel.
Do pelnego sukcesu potrzeba jeszcze zaklecia "uspokojenia Humanoida" oraz dobrej klasy "kameleona".
Tak wyposazony udalem sie do Fyr'a. Rzucenie dezintegracji pancerza powoduje jego atak
(przywolanie atronacha burz - przydaje sie odpornosc na blyskawice), wiec "ucieklem" tak aby biegl
za mna do szybu i na dol do pomieszczenia gdzie jest lozko. Jednym susem wskoczylem na koniec lozka i rzucalem
na Fyr'a dezintegracje. Deadryczny armor jest cholernie odporny, wiec samo "zmiekczanie" zajelo
mi w sumie ladne kilka dni (uciekalem z wiezy, odpoczywalem i wracalem), a mam 780 Many.
I tak do oporu az Fyr zostanie w samych spodniach ;) wtedy rzucamy "Uspokojenie Humanoida",
na siebie kameleona (mozna jeszcze jakas niewidzialnosc) i kradniemy po kolei kazda czesc
zbroii ktora Fyr ma przy sobie. Proponuje po jednym elemencie, poniewaz Divayath potrafi sie czesto
skumac ze kradniemy. Potem mozemy z nim pogadac, perswazja poprawic sobie nasza opinie u niego i to wszystko :)
Pelny deadryk jest nasz. Jedynym mankamentem tej kradziezy jest to, ze aby z nim pogadac za kazdym razem
trzeba rzucic "Uspokojenie humanoida", ale biorac pod urwage ze w grze trzeba pogadac z nim w sumie z trzy
razy to nie wydaje sie zbyt wielkim utrudnieniem ;)
By Krondar

-----------------------------------------------------
Wartych uwagi rzeczy kilka z Trójcy :P
Broń:
Długie Ostrza:
Hopesfire - Jeden egzemplarz ma Almalexia
Trueflame - Zdobywamy go w zadaniu Ostrze Nerevara
Her Ebony Scimitar - Są na wyposażeniu najbliższych strażników
Alamalexii. Jeden egzemplarz możemy legalnie zdobyć w zadaniu
Zaginiona ręka
Krótkie Ostrza: Adamantium Jinkblade of Wounds
Obuchowe: Stendarr's Hammer - Mournhold Godsreach Museum of Artifacts
Topory: Elanande's War Axe - Ma ją Elalande, Mournhold, Godsreach
Zbroja:
Ciężkie pancerze:
Her Hand's Helm, Cuirass, L&R Gauntlet, L&R Pauldron, Greaves, Boots, Shield (mają je najbliżsi strażnicy Almalexii, można zdobyć w zadaniu "Zaginiona Ręka")
Soscean's Cuirass - Ma ją Soscean, Mournhold, Godsreach The Winged Guar.
Lekki pancerz: Goblin Buckler - Old Mournhold, Tears of Amun-Shae
Szaty:
Robe of the Lich - Old Mournhold, Gedna Relvel's Tomb
// korzystając z materiałów zawartch na stronie www.morrownind.now.pl oraz z zasobów własnej pamięci.

---------------------------------------------------
A tutaj układ dobrej zbroi według mnie chyba najlepszy: :)
Hełm------ Hełm Oreyna Niedźwiedziej łapy (Helm of Oreyn Bearclaw) --- jest nagrodą za wykonanie zadania od "Malacatha"
Zbroja ----- Ebonowa zbroja (Ebony Mail) ---- Jest nagrodą za wykonanie ostatniego zadania dla świątyni.
Naramienniki ----- Daedryczne naramienniki (Daedric Pauldron) ---- Divayth Fyr lub Lord Małpi Rozum* (Lord Cluttermonkey)
Rękawice ----- Pięści Randagulfa (Fist of Randagulf) ------ Ilumbi
Nagolleniki ----- Daedryczne nagolenniki (Daedric Greaves) ---- Dren Plantation, Druscashti, Divayth Fyr, Lord Cluttermonkey
Buty ------ Buty Dziesięciu Kroków (Ten Pace Boots) ---- Bal Fell Shrine
Tarcza ----- Opoka Eleidona (Eleidon's Ward) ---- Ibar-Dad

*Lord małpi rozum - najprawdopodobniej jest ...kawałem autorów. Można go przyzwać tylko za pomocą konsoli.

Więcej szczegółów na www.morrowind.now.pl
--> By Hacker X

-----------------------------------------------------

Zapraszamy do dyskusji i zadawania pytań :-). Jeżeli macie jakieś propozycje ulepszenia wstępu lub jakieś ciekawe linki to informujcie.
Prosimy o zgłaszanie niedziałających adresów.

Poprzednia część:

» https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1785056&N=1

31.12.2003
18:13
[2]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Shit! Poprzednia część, to rzecz jasna ta, na dole. Ta wyżej, to jeszcze wcześniejsza. Choć, jeśli ktoś potrzebuje...

31.12.2003
20:45
[3]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

tja.

31.12.2003
20:47
smile
[4]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

nawiasem mówiąc, przewiduję poważne problemy z więzadłami u gostka powyżej. Taki śmiech może skończyć się interwencją chirurgiczną. Poważnie.

01.01.2004
01:36
smile
[5]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

Sorry za troche lamerskie pytanie, ale dostalem giere na swieta i jestem w tym wszystkim jeszcze nowy:

Dolaczylem go gildii magow i Ranis poprosila mnie o odebranie podatku od jednego goscia. Problem w tym, ze nie moge nigdzie znalesc miasta w ktorym ma sie on znajdowac. Szukalem tam gdzie bylo napisane w dzienniku, ale nic nie znalazlem. Patrzylem tez na mapie dolaczonej do wersji GOTY i nigdzie nie widac tam nazwy tego miasteczka, ani nawet zadnych budynkow w tej okolicy. Miasto ma sie nazywac "Punabi", wiecie moze gdzie ono jest? Moglibyscie mi to zaznaczyc na mapce?
Po prawej zalaczam mapke pokazujaca gdzie aktualnie jestem.
Z gory dzieki.

01.01.2004
01:36
smile
[6]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

a tutaj wpis w dzienniku z tym questem, tak zeby wszystko bylo jasne...

01.01.2004
01:38
[7]

Giftzwerg [ Konsul ]

jesteś w pobliżu, ale to NIE miasto. bodqajże jaskinia.

Jesteś na dobrej drodze.
Przy okazji: witam przyszłego WYZNAWCĘ MORRO :)
acha, jeszcze jedno: jak nie chce Ci się czekać, możesz zapłacić z własnej kieszeni, pamiętam że jest taka opcja. Potem i tak to sobie odbijesz.

01.01.2004
01:39
[8]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

doh, nie wazne. prosze sie nie smaic :)

01.01.2004
01:39
[9]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

dzieki za pomoc, chyba juz to widze na mapce...

01.01.2004
01:41
[10]

Giftzwerg [ Konsul ]

przy okazji: TY SZCZĘŚCIARZU! masz wersję angielską? to kilka wielkich modów będzie Ci działać.
radzę poszukać takich plików, jak:

Sea of Destiny
Armindybank
npcReplace3.0

na stronach morrowind summit ( rpgplanet.com/morrowind )
i unforgotten realms ( znajdziesz w linkach na stronie elderscrolls.com

01.01.2004
02:42
smile
[11]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

heheh :)
najpierw pobawie sie czysta wersja. kiedy zacznie mi sie nudzic, poinstaluje jakies mody.
choc biorac pod uwage wielkosc tej gry, chyba nie predko zacznie mi sie ona nudzic :)

ok, wiec znalazlem ta jaskinie i wybilem wszystkich w srodku.
niestety, ta babka na samym koncu rzucila na mnie jakis czar, i mam teraz 0 sily i wytrzymalosci. musialem pozbyc sie wszystkich przedmiotow jakie tylko mialem, zeby moc sie poruszac.
co moge zrobic, zeby pozbyc sie tej klatwy?
na stole obok byly mikstury, jedna "dispell" a druga na wyleczenie trucizny. zadne z nich nie zadzialaly.
w okienku statystyk postaci, sila i wytrzymalosc sa zaznaczone na czerwono, ale nie ma zadnych symboli obok mapki na dole...

tylko plz, nie mowcie mi ze musze na golasa isc do najblizszej kapliczki.

01.01.2004
02:45
[12]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

i jeszcze jedno: w quescie napisane jest ze mam wyciagnac od Manwe 2000 sztuk zlota, ale ona miala na sobie tylko 200.
skad mam wyciagnac reszte? 2000 to cala kasa jaka posiadam...

01.01.2004
02:56
[13]

@d@m [ ]

Zaplac z wlasnej kieszeni. Albo ponekaj ja, powinna oddac reszte pieniedzy.

01.01.2004
02:58
smile
[14]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

zabilem wszystkich w jaskinii. te 200 sztuk zlota zabralem z jej zwlok :P

01.01.2004
03:01
[15]

Giftzwerg [ Konsul ]

Wiesz, włażenie i zaczyannie od rozwalenia wszystkich w środku, to kiepski pomysł.
Lepiej, save, pogadaj, potem możesz coś zrobić.

01.01.2004
03:05
smile
[16]

Kurdt [ Kocham Olkę ]

A ilu z was gra Argorianinami, hę?

01.01.2004
03:08
[17]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

pogadalem, ale nie chciala placic. :P
wrzuce screena z dziennika i oszczedze sobie pisania ----------------->

01.01.2004
03:11
[18]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

jak widzicie, jezeli nie uda mi sie wyciagnac kasy od Manwe, mialem ja zabic. i tak zrobilem. po czym wszyscy ktorych napotkalem w jaskinii, atakowali mnie. wiec wszystkich wybilem. no i teraz jestem nagi :)
Kurdt, ja gram Khajit.

01.01.2004
03:21
[19]

@d@m [ ]

sheldon ---> Ale Ty nawet nie probowales wyciagnac od niej kasy. Tylko od razu, bez pytania zabiles ja :)

01.01.2004
03:23
[20]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

chesz powiedziec, ze mialem uzyc persuade?

01.01.2004
03:26
[21]

@d@m [ ]

No przydalo by sie. Gdyby byla w granicach 100 to udalo by Ci sie odzyskac cala sume

01.01.2004
03:28
[22]

Kurdt [ Kocham Olkę ]

A ja ostatnio zostałem Arcyzłodziejem. A co, chwalę się :D.

01.01.2004
03:29
[23]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

ach choroba. no to kiepsko. heh...
nie mam zadnego save'u sprzed zabica jej (nie liczac tego przed wyruszeniem w podroz, czyli stracilbym pol dnia gry)...
chyba bede musial uzyc cheatu...

a co do tego czaru ktory na mnie rzucono, jak sie go moge pozbyc?

01.01.2004
03:31
[24]

Kurdt [ Kocham Olkę ]

Mikstury przywrócenia siły/many/czy co ci tam jeszcze dowalili. A poza tym to idź do byle jakiej kapliczki i sie pomódl.

01.01.2004
04:09
[25]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Zasada: używaj perswazji, w tej grze to naprawdę ma znaczenie jak postać jest do Ciebie nastawiona. Inaczej, połowy questów nie rozwiążesz.

01.01.2004
04:40
[26]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

dobrze wiedziec...
ale i tak zamierzam zostac wampirem, a w speechcraft nie zainwestowalem...

01.01.2004
05:21
[27]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Wampirem, co ?
Więc zainstaluj KONIECZNIE Vampire Embrace,
poza tym nie zaszkodzi seria vampiric Visages ( tak jak npcreplace, znacznie poprawia wygląd postaci)
poza tym, od groma wampirycznych modów, dla każdego coś fajnego :)

01.01.2004
06:17
smile
[28]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

lol :D

ok poszukam sobie :)

01.01.2004
06:19
[29]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

zacznij od Morrowind Summit,
rpgplanet.com/morrowind

01.01.2004
06:46
[30]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

niestety nie ma vampiric visages w wersji dla Khajit...
(przynajmniej ja nie znalazlem na morrowind summit)

co do vampire embrace, nie wiem czy podoba mi sie pomysl gromady wampirow biegajacych za mna i domagajacych sie krwi :)
ale kto wie...

aha, zeby nie bylo niedomowien, wampirem zamierzam zostac dopiero wtedy, gdy bede w stanie pokonac straznikow miejskich. przed tem to chyba raczej zadna zabawa... ;)

01.01.2004
07:07
[31]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

aha, przywrocilem Manwe do zycia za pomoca kodu i wyskubalem od niej te 2000. :)
ale nadal nie moge nic zalozyc :P
probowalem przebiec do Balmory, ale za kazdym razem cos mnie lapie i zabija. ^_^

01.01.2004
11:44
smile
[32]

Kurdt [ Kocham Olkę ]

A ja mam takie pytanko: jak utłukę Lorda Cluttermonkeya (konsola) to pojawia się ten komunikat, że przepowiednia została przerwana, itd., etc.

Czy mam go potraktować poważnie?

01.01.2004
12:55
[33]

land6r [ Pretorianin ]

Kurdt - tym komunikatem sie nie przejmuj
sheld0n - skoro jestes w gildii magow pewnie masz zwoj interwencji Almsivi, lezy w skrzynce w kazdej gildii lub zwoj interwencji bostw, ubierz wszystko na siebie i uzyj zwoju, jak nie masz pozostaje stary sejw

01.01.2004
17:15
[34]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

ech, wczoraj po prostu przebieglem na god mode do balmory...

Kurdt - z tego co wiem, jezeli dostaniesz komunikat ze przepowiednia zostala przerwana, zepsules jakis element glownego questa. wiec jezeli zalezy ci na tym, aby go przejsc, mozesz albo traktowac tego goscia powaznie, albo, jezeli juz jest za pozno (hehe), mozesz go przywrocic do zycia kodem...
choc polecalbym raczej to pierwsze.

01.01.2004
18:00
[35]

Kurdt [ Kocham Olkę ]


Nie bo zapisałem gierke zanim go przyzwałem, a jak na końcu pojawił się ten komunikat, to od razu wczytałem. Ro ryzyk - no fear. :D

01.01.2004
18:31
smile
[36]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

no to ladnie...
wczoraj, kiedy musialem sie rozebrac, wrzucilem caly swoj ekwipunek do martwego ciala tej babki, zeby potem jak wroce moc wcisnac tylko "take all".
dzisiaj wlaczylem gre, ide do punabi po swoje rzeczy i zgadnijcie co sie stalo? trup zniknal, razem ze wszystkim co mialem.

prawie sie poplakalem... :(

01.01.2004
18:50
[37]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

znalazlem save'a sprzed wyprawy! nie musze tworzyc nowej postaci! jestem uratowany!
(heh, przypomina sie kawal o kozie i rabinie :))

01.01.2004
18:55
smile
[38]

Kurdt [ Kocham Olkę ]

Z SERII "SMACZKI W MORROWIND": przed chwilą trafiłem do grobowca niedaleko obozu Urshilaku, na północnym wybrzeżu. W ostatniej sali znajdujemy zwłoki, a koło nich testament denata. Okazuje się, iż był on poszukiwaczem przygód, podobnie jak jego ojciec. Szukał tajemniczych kielichów, artefaktów, ksiąg, walczył z religijnymi świrami. Okazuje się, iż był też nauczycielem. List kończy słowami "Nie jestem sam. Tam pod głazami są moja zbroja, miecz i co najważniejsze, mój kapelusz (!)".
No i ten podpis na końcu: Indie...

No comments... :D

01.01.2004
18:59
[39]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

przychodzą, odchodzą a watek nadal sie trzyma, jakie wy macie lvle i ile narazie gracie? Ja gralem oj gralem ale dawno, na wszelki wypadek trzymam save'a i moze sobie jeszcze pogram...

01.01.2004
19:00
[40]

Kurdt [ Kocham Olkę ]

Ja gram coś koło 4 tygodni i mam 43 level. Ja Rule :D.

01.01.2004
19:07
smile
[41]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

to ja gralem... no nie pamietam ile ale troche bylo i mam cos ok 150 lvl ale nie polecam bo troche nudno... pod koniec chodzilem z deadrycznym sztyletem i w wspanialych ubraniach wszystko zaklete na unarmored i sile i i tak wymiatalem podczas gdy w zbrojowni(wlasna robota) mialem wszystko co najlepsze czyli mase artefaktow, najlepsze zbroje i jeszcze wiecej deadrycznego oreza. Tylko na soltsheima sie lepiej ubieralem... i to i tak wszystko na cholere przez brak mp:((((((((

01.01.2004
19:43
[42]

land6r [ Pretorianin ]

sheld0n- Lord Clutermonkey to postac nie wystepujaca w grze a przywolana z konsoli tak ze jak Kurdt go zabije nie przerwie zadnej nici :)

01.01.2004
20:55
[43]

@d@m [ ]

Kurdt ---> 43 lvl i grasz tylko miesiac? Hehe ja gram z kilku miesieczna przerwa od chwili premiery i mam 41 :)

Macie jakis pomysl, zeby przyspieszyc wczytywanie obszarow podczas gry? Bo to jednak troche trwa i wkurzajace jest takie czekanie. Defragmentacje juz robilem jednak nie pomogla ona do konca.

01.01.2004
21:15
smile
[44]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

jak sie uzywa trenerow...to ido lvle

A propo slyszalem cos kiedys jednym uchem ze gracze mają zrobic nieoficjalną latke z mp

01.01.2004
21:25
[45]

@d@m [ ]

Hary ---> Latke do mp? Imo nawet jesli by zrobili to gralo by sie bardzo ciezko; wczytywanie obszarow co jakis czas :|.
Trenerzy... i wszystko jasne. Swoja szkolenie u nich skilli, ktore juz sa na 100 pkt jest bynajmniej dziwne. Chociaz... jak ktos chce byc bogiem w 10 minut to moze nim dzieki temu zostac.

01.01.2004
21:30
[46]

wysiu [ ]

Ja sie tylko chcialem pozalic na mod Valayia, ktory wlasnie skonczylem... Pelno bugow (najlepsze to chyba teleportowanie zamiast do Balmory - w nicosc:) - teoretycznie miala byc chyba dwukierunkowa komunikacja miedzy Balmorą a Valayią, ale sie nie udalo; plus wieeele mniejszych), badziewne grafiki, dziwnaczne uksztaltowanie terenu, brak logiki, skopane questy, jakies dziwne odzywki imho psujace klimat ("The war is finally over. People are happy, I'm happy, where is my skooma..." - no co to niby ma byc?? Albo po odpowiedzi, ze nie potrzebuje pomocy w walce z orkami, od teoretycznej sojuszniczki slysze cos w stylu: "Well then, good luck, you'll need it.... Hehe" - co za 'Hehe', jakby mi zyczyla smierci, podejrzewalem tu jakis podstep, atak na plecy, gdy bede atakowal orki...). Jedyny "plus" to chyba taki, ze bez wiekszego bolu mozna zdobyc kilka czesci zbroi deadrycznej... Chociaz i tak juz takich nie uzywam, bo ciezka zbroje mam juz wytrenowana na 100 (a nawet 105 - 5 dostalem od Almalexii), teraz chodze w zbroi sredniej..
Ogolnie mowiac - blah.... Duzy teren, dobry pomysl, niestety niewykorzystane....

02.01.2004
02:34
[47]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

land6r - aa, chyba ze tak...

co do multi, to tez o tym slyszalem i z tego co wiem, nie bedzie on polegal na przechodzeniu questow z innymi. ma to byc po prostu arena w ktorej bedzie sie mozna zmierzyc z prawdziwymi ludzmi zamiast komputerem, lub u boku kolegi walczyc z potworami, a takze wymieniac sie przedmiotami. nic wiecej.

a ja mam kolejne pytanie :)
dolaczylem do gildii zlodzieji i mialem questa z zabraniem klucza namorowi (czy jakos tak). ukradlem go mu, ale mnie zauwazyl i zaczol atakowac. i teraz kiedy tylko mnie zobaczy, atakuje mnie (na szczescie caly czas siedzi tylko w swoim domu). w sumie dla mnie to zaden problem, bo strazy nie wezwal (chyba) i zagrozenia raczej nie stanowi. martwie sie tylko, czy moze nie bedzie mi potrzebny w przyszlosci do jakiegos questa? bo w aktualnym stanie to on rozmawiac ze mna raczej nie chce :)

02.01.2004
05:42
[48]

sheld0n [ Wujek Dobra Rada ]

jednak nie mialem klucza. musialem zabic goscia zeby go zdobyc.
czy jest jakis sposob na zdobycie go bez zabijania tego goscia?

02.01.2004
08:41
smile
[49]

BATE [ Chor��y ]

Oj,nieładnie. Stary wątek bez linku a wy tu sobie za plecami od dwóch dni "ćwierkacie"

02.01.2004
08:47
[50]

BATE [ Chor��y ]

ponawiam pytanie z postu( 31.12.03 godz.18.06)



Ja mam ten sam problem, to znaczy nie ja tylko kumpel. Zatłukł w Mrocznej Bramie prawdopodobnie jakiegoś strażnika Viveka lub kogoś innego (nie wiadomo) i teraz wszyscy go leją, wykupić się nie może. Nie może też dokończyć zadania, bo kobietka która ma mu przekazać informacje karze mu odkupić winy. Ja go skierowałem do Vivek (strefa świątynna) do mistrza kapłana ( nie pamiętam nazwiska) który urzęduje w domu sprawiedliwości, jako tego który go oczyści. Tylko czy ja dobrze mu poradziłem, może jest inne rozwiązanie.

02.01.2004
10:09
smile
[51]

HoWaRaNg [ Konsul ]

SieMkA Grałe w MORRO kiedy was jeszcze nie było na tym świecie :) i [ Wydaje ] mi sie że rozpykałem go na wszystkie sposoby czy ktoś mogl by mi podac liste wszystkich organizacji do których można się przyłączyć.
Za odpowiedz wielkie dzięki.

02.01.2004
10:39
[52]

Vader [ Senator ]

No dobrze, mam wiec male zapytanie odnosnie magyi:

Czy istnieje sposob na usuwanie zaklec z listy czarow ? Wielu z nich nie uzywam, gdyz mam juz silniejsz ich wersje i z checia bym sie pozbyl. Istnieje jakis sposob ?

02.01.2004
10:41
[53]

HoWaRaNg [ Konsul ]

Vader ---> istnieje chyba Shiftem nie jestem pewien juz nie pamiętam

02.01.2004
10:52
[54]

wysiu [ ]

Vader --> Sprobuj Shift-Del, albo samo Del..


Howarang -->

Dom Hlaalu
Dom Redoran
Dom Telvanni
Gildia Magów
Gildia Wojowników
Gildia Złodziei
Bal Molagmer
Kult Imperium
Legion Imperium
Świątynia
Gildia Morag Tong

Lista przekopiowana z Adamantynowej Wiezy, nie chcialo mi sie pisac...:)
Od siebie dodam jeszcze Wampiry:)

02.01.2004
11:28
[55]

HoWaRaNg [ Konsul ]

wysiu dzięki ale niestety o tych to ja wiedziałem i myślałem że są jeszcze jakies o których nie wiem a może wie ktoś jak dołączyć do organizacji dwie lampy ??????

02.01.2004
11:39
[56]

wysiu [ ]

Do Dwoch Lamp nie mozna przystapic, mozna tylko wykonac dla nich kilka questow. Mozna je dostac chyba od Ilmani Dren w Vivec, jesli wczesniej uwolniles wystarczajaca ilosc niewolnikow (znasz haslo "oswietlaja droge do wolnosci").

02.01.2004
11:44
[57]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

A to wy nie gracie w tribunala i bloodmoona?

Bo tam jakby co to tez są ciekawe opcje z questami, bardzo polecam bloodmoona ale ze 50 lvl to tam troche ciezko

02.01.2004
13:11
[58]

@d@m [ ]

Hary ---> Ja gram w BM. Tribunala narazie sobie odpuscilem.
Musze przyznac, ze zadnia dla kompami wschodnio-cesarskiej sa bardzo interesujace :)

02.01.2004
13:26
[59]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

Lepsza jest akcja z wilkolakami a jaki pierscien elegancki pod koniec

Tylko zwalili troche ze zbrojami, skaalowa to ta sama co lodowa tylko zmienione kolory i statystyki

02.01.2004
13:35
smile
[60]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

cosil nie tak jest z morrofiles, zobaczcie sami

02.01.2004
15:15
[61]

Vader [ Senator ]

A wlasnie, jeszcze jedno zapytanie do osob ktorzy urzywaja moda adamantium armor:

A wiec obserwuje ze z niewyjasnionych przyczyn znika mi czasem ta zbroja z ekwipunku, nie wiedziec z jakiej racji. ( nie byla kradziona tylko kupiona). Czy to tylko moj problem czy ktos jeszcze z was zaobserwowal cos podobnego ?

02.01.2004
15:23
[62]

wysiu [ ]

Co do zbroi - nie wiem, nie mam tego moda. Mi znikaja z ekwipunku (przy placeniu grzywny straznikom) młotki płatnerskie...:)

02.01.2004
15:30
smile
[63]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

Czy moglby mi ktos wzglednie obszernie (a przynajmniej szczegolowo) opisac mozliwosc bytowania w swiecie Morrowinda jako wampir ? Klany, how - to i co najwazniejsze.. wady i zalety. Okej, moze byc pokrotce ;-)

02.01.2004
15:48
[64]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

to ja jeszcze dodam do tych wampirow: czy mozna sie zarazic po przejsciu questu? Bo dostaje sie jakies uodpornienie czy cus

02.01.2004
17:03
[65]

BATE [ Chor��y ]

wycofuje moje zapytanie jako już nieaktualne. poradził sobie.

03.01.2004
14:55
[66]

@d@m [ ]

elfik ---> Ja Ci niestety nie pomoge za bardzo bo nigdy wampirkiem nie bylem.
Ale jednak cos tam wiem.
Gdy zostaniesz pogryziony przez wampiry masz 3 dni na uleczenie sie. Inaczej po tych trzech dniach dostajesz wampirem. W dzien otrzymujesz obrazenia od swiatla slonecznego (nie wiem dokladnie ile, jednak mozesz w ten sposob dosc szybko zginac). Czyli trzeba sie poruszac w nocy. Oczywiscie nikt poza wampirami nie chhe z Toba gadac; podobno jest mozliwe ukonczenie main questa grajac wampirem, ale jak nie wiem.
Jesli zostaniesz pogryziony przez wampiry, ktore nie naleza do zadnego klanyto nie masz dostepu do zadnych questow. Natomiast jesli zostaniesz zarazony wampiryzmem od klanowego wampira to bedziesz mial mozliwosc wykonywania questow tylko dla tego klanu, przez ktorego czlonkow zostales pogryziony. Z wampiryzmu wbrew temu co moza uslyszec od mieszkanow miast mozna sie wyleczyc. Ale - tu uwaga - leczysz sie raz i juz nie ma odwrotu. Po wyleczeniu juz na zawsze zostajesz wampirem. Oczywiscie pomijam tu kwestie modow, ktore napewno to umozliwiaja.
A co do modow. Wiem, ze sa takie dzieki ktorym mozna normalnie porozmawiac z ludzmi. Niestety nie podam Ci konkretnych nazw.

Hary ---> Tak, dostajesz odpornosc na choroby 100%. Ale mozna ja obnizyc przez czary czy miksturki.

No wlasnie z ta odpornoscia na zwykle choroby dzieja sie dziwne rzeczy. Zostalem (w BM) zarazony likantropia pomimo, ze moja odpornsc na zwykle choroby wynosila 100%. No ale bez tego nie bylo by mozliwosci wykonywania zadac jako wilkolak.

Ponawiam jeszcze raz moje pytanie:
Macie jakis pomysl, zeby przyspieszyc wczytywanie obszarow podczas gry? Bo to jednak troche trwa i wkurzajace jest takie czekanie. Defragmentacje juz robilem jednak nie pomogla ona do konca.

03.01.2004
15:04
[67]

wysiu [ ]

@d@m --> W BM zarazenie wilkolactwem nalezy do fabuly, nie da sie tego uniknac.. Te dwa wilkolaki w chacie wodza Skaalow nawet mnie nie drasnely, a po wyjsciu i tak dowiedzialem sie, ze jestem zarazony...:) Jesli masz 100% odpornosci, to tylko tam mozna (i trzeba) sie zarazic - w przeciwnym razie jest tak samo, jak z wampirami.

03.01.2004
15:15
smile
[68]

Kubx [ Chor��y ]

Cze!! Byłem wampirem :D i miałem oślepiające buty szybkości spida miałem ponad 300 cały świat w pare min. przechodziłem z jednej strony na drugą :) a wilkołakiem nie byłem a chciałem.

03.01.2004
15:23
[69]

land6r [ Pretorianin ]

drobna poprawka , po zarazeniu wampiryzmem rozmawiaja z toba Telvani i magowie do tego zeby podrozowac w dzien wystarczy przedmiot zaklety na przywracanie zdrowia 5 pkt. na stale , do podrozy wystarczy przedmiot lewitacji na stale i np miksturka dajaca z 700 szybkosci przelecisz cala wyspe moment , mozna wiecej ale mi juz komp nie wydalal

03.01.2004
15:24
smile
[70]

Kurdt [ Kocham Olkę ]

A takie małe pytanko: jakiej broni teraz używacie?

Ja mam stworzony przez siebie "Lodowy Claymore", daedryczny, max. obrażeń 160.

PS. Zdobyłem dzisiaj 50 poziom :D.

03.01.2004
15:33
smile
[71]

wysiu [ ]

Ja aktualnie nosze deadryczny topor jednoreczny, cwicze umiejetnosc Topor i Tarcze. Wczesniej nosilem Buzdygan Aevara Skalnego Barda (az wycwiczylem Bron Obuchowa na 100), a jeszcze wczesniej rozne dlugie miecze (dopoki ich nie wycwiczylem na 100). Nie widze specjalnie sensu w smiganiu z jedna masakrujaca wszystko dookola bronią, jesli z jej uzywania nic nie wynika... Skupiam sie na rozwijaniu umiejetnosci, a nie teksanskiej masakrze piłą mechaniczną...;)

03.01.2004
15:48
[72]

@d@m [ ]

wysiu ---> Alez ja wiem, ze zarazenie sie likantripia nalezy do glownego watku. Mnie tez wilkolaki nie drasnely.

Co do broni. Dawno temu chodzilem z dwureczna daedryczna Dai-katana. Gdy mialem dlugi miecz na 100 przerzucilem sie na jednoreczny topor i walczylem rowniez z tarcza. Potem zaczalem uzywacz dwurecznego toporka. A w BM aktualnie walcze Buzdygan Aevara Skalnego Barda.
I tez jak wysiu uwazam, ze siekanie bronia, ktorej skill jest na 100 nie ma sensu.

03.01.2004
16:01
[73]

Kurdt [ Kocham Olkę ]

Ja mam celnosc na 100 a dlugie ostrye na 91 dopiero wiec....

03.01.2004
16:25
smile
[74]

wysiu [ ]

Kurdt --> To musiales duzo strzelac z luku albo kuszy...:) Celnosc nie ma zadnego wplywu na walke bronią białą, odnosi sie tylko do broni strzeleckich i rzucanych..:)

03.01.2004
18:30
[75]

Kurdt [ Kocham Olkę ]

Jak się gra złodziejem to jest to jedna z podstawowych umiejętności. zn. celność. A poza tym bardzo pomaga na początku gry. A i potem sie przydaje :D

03.01.2004
19:43
smile
[76]

Ścierwopluj [ Konsul ]

Nie mogę znaleść Malacatha, powinien być w Assudirapal, ale nie moge go znaleść. Wiecie gdzie sie ukrył, jest tam kilka orków, wszyscy są aktualnie martwi, żaden nie nazywa się jednak Malacath.

03.01.2004
20:02
[77]

Hayabusa [ Niecnie Pełzająca Świnia ]

Wysiu --> w pełni się podpisuję, Nie wykorzystane mozliwości. jedyne, co w modzie autentycznie mi się podobało, to fakt że w lesie nic się nie cięło...
Przy okazji: kończę spolszczenie tego moda. Możliwe, że przy okazji uda mi się usunąć kilka bugów, zmienić teksty na trochę lepsze.
Ale nie mogę obiecać, ze wyjdzie arcydzieło.


03.01.2004
20:20
[78]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

Scierwopluj (he he fajna xywka) - malacatha to posąg:)

Ja tez mysle ze nawalanie mocną bronią nie ma sensu, ja uzywam deadrycznego wakizaszi, mam ze niecale 20 w tym 10 zaklete na wszelakie sposoby i czesto nosze wszystkie naraz, tak samo z ubraniami bo zbroji tez nie nosze na glownej wyspie, tylko na soltsheimie (pomijam fakt ze juz nie gram)

03.01.2004
20:35
[79]

@d@m [ ]

Czy Wy tez nosicie przy sobie wszelkiego rodzaju mikstury, zwoje i inne tego typu badziewia? Bo ja tak i zastanawiam sie czy nie zrezygnowac z tego 'systemu' na rzecz wiekszej ladownosci.
Choc z drugiej strony tez zwoje moga sie kiedys przedac :)

03.01.2004
20:42
[80]

Hary_in da house [ tylko Hary ]

Ja ci proponuje zamiast zwojow i mikstor ledczocych itp. zaklinac wspaniale pierscienie ktore wazą tylko 0,2 a majo 120 pojemnosci, nie mowiąc o zaklinaniu ubran. Ja mam taki system: wszystko zaklete na sile i czasem na jakies umiejetnosci, a jak mam malo zdrowka to biore pierscien 100 pkt leczenia na 2 s (chyba cos takiego) i uzywam np.6 razy, to lepiej niz noscic gore roznych napojow itp.

03.01.2004
20:44
[81]

@d@m [ ]

Hary ---> Tez dobry sposob, ale sporo zakletych ubran rowniez mam :) Choc to chyba lepsze niz zwoje i buteleczki.
Przy najblizszej okazji trzeba bedzie zrobic maly porzadek w inventory :)

03.01.2004
21:28
[82]

land6r [ Pretorianin ]

Hary_in da house nie przecze ze zaklete przedmioty sa ok ale jak sie dobrze uczylo alchemi to sie robi miksturki ktore nic nie waza :) patrz na screena

03.01.2004
21:39
smile
[83]

@d@m [ ]

land6r ---> Miksturka wazaca 0.0? Nie uwierzylbym dopoki bym nie zobaczyl. Ale juz wierze :)
Chybabedzie trzeba sie zabrac za rozwijanie alchemii, bo jak widac mozna zdzialac cuda :)

03.01.2004
23:10
[84]

Ths [ Konsul ]

popwiedzcie mi co daje czar sanktuarium???

03.01.2004
23:18
[85]

wysiu [ ]

Ths --> Teoretycznie chyba daje tyle, ze wrogowie Cie ignoruja, nie atakuja, dopoki sam czegos nie zrobisz. Chyba.

Mam pytanko do znawcow edytora - czy teren danej lokacji da sie tam jakos obracac, skalowac, itp? Chodzi mi o to, zeby obejrzec sobie dokladnie daną komórke, bo mam drobny problem z Deus Mallei - jestem w Deus Mallei Cellar, i za chorobe nie moge znalezc amuletu teleportujacego dalej - wiem, ze on tu gdzies jest, nawet go w edytorze obejrzalem, ale latam tam po planszy od 0.5 h i nie moge go zlokalizowac... Nie mam pojecia jak sie dostac do ciala, na ktorym on lezy.. A lokacja nawet nie jest duza...

03.01.2004
23:25
[86]

@d@m [ ]

Ths ---> Wydaje mi sie, ze czar utrudnia wrogom trafienie Cie, a nie jak mowi wysiu zauwazenie. Ale moge sie mylic
wysiu ---> O ile wiem to obracac mozna tylko przedmioty. Ale mozesz sie normalnie poruszac po lokacjach w edytorze. Koleczko przybliz/oddal, Shift + ruchy myszka obracanie sie po lokacji. Mam nadzieje, ze o to Ci chodzilo.

03.01.2004
23:27
smile
[87]

wysiu [ ]

@d@m --> SHIFT:)))) Dokladnie o to chodzilo:)))

03.01.2004
23:41
[88]

@d@m [ ]

wysiu ---> Milo mi, ze moglem pomoc.
BTW. CS to cholerne ulatwienie gry. Nie wiesz jak cos znalezc szukasz w CS. Masz problem z przeciwnikiem obnizasz jego skille. Mi to troszeczke pod pada pod cheaterstwo, ale w trudnych chwilach okazuje sie pomocne :)

03.01.2004
23:50
[89]

wysiu [ ]

@d@m --> Nic nigdy w edytorze nie edytowalem..:) Nie dodaje tez sobie brakujacych przedmiotow, itp. Po prostu cholera mnie wziela, bo z mapki dolaczonej do moda wynika, ze Teleportation Amulet gdzies tu lezy, a ja za nic nie moglem go znalezc...:) Teraz juz wiem gdzie dokladnie on jest, ale nadal nie wiem jak sie tam dostac - to taka zamknieta komnata podwieszona pod sufitem, i nie widze zadnego wejscia. No ale jakies musi byc, wiec bede kombinowal..:) Moze jest wejscie z sąsiednich lokacji, albo coc takiego...:)
Nie mam zamiaru cheatowac, w koncu ta gra i tak jest prosta...:)

03.01.2004
23:55
[90]

@d@m [ ]

wysiu ---> Ja tez nic nigdy nie dodawalem i nie edytowalem. Chociaz... dodalem Pelzaczowie 75k zlota :) Ale i tak juz nie kozystam z jego uslug.

Moze sprobuj player->fly :)

03.01.2004
23:58
smile
[91]

wysiu [ ]

@d@m --> Zeby to bylo takie proste... Mam amulecik zaklety na Levitation, latam sobie gdzie chce kiedy chce....:) Ale wejscia i tak nie widac...:)

04.01.2004
01:59
smile
[92]

@d@m [ ]

wysiu ---> fly daje mozliwosc przenikania przez sciany :) Taki odpowiednik noclip :)

04.01.2004
02:11
smile
[93]

wysiu [ ]

@d@m --> A to ja nie chce z tego korzystac....:) Wole sie pomeczyc...:)

04.01.2004
02:18
smile
[94]

@d@m [ ]

wysiu ---> Twoja wola. Jednak podalem to jako rozwiazanie ostateczne :)

04.01.2004
02:21
smile
[95]

wysiu [ ]

@d@m --> Rownie dobrze moglbym wklepac jakis kod na konsoli, i sie tam 'teleportować'....:) Tylko, ze jak sie tak zacznie robić, to sie pozniej nie przestaje...:) Na pewno jest przejscie, i ja je znajde, ale to najwczesniej ranoooo....:)

04.01.2004
02:24
smile
[96]

@d@m [ ]

wysiu ---> E tam. Cheatowanie az tak nie uzaleznia :) Jak swego czasu gralem w FPP to cheatowalem jak szalony :) Jak zaczalem grac w cRPG to mi jakos przeszlo. No nie dokonca :) Czasami jak chce zobaczyc co jest dalej wpisuje kod, zobacze, a potem wczytuje poprzedniego save :)

04.01.2004
02:31
smile
[97]

wysiu [ ]

@d@m --> Hehehe, no fakt:))) Grales moze w Lands of Lore (jedynke)?:) Tam był taki moment (White Tower chyba, same duchy tam chodzily, i co jakis czas z podlogi wyskakiwal taki duch niby-wąż, ktory zabieral sporo zdrowia bez mozliwosci obrony), ze za kazdym razem, jak w to grałem, przed wejsciem edytowalem sobie save'a, dawalem 10000 hp, przechodzilem, i edytowalem znowu, wracajac do poprzedniego poziomu:)) Inaczej sie nie dalo..;)

04.01.2004
02:33
[98]

@d@m [ ]

wysiu ---> Land of Lore? Pierwsze slysze? Mozesz mi ten tytul przyblizyc?

04.01.2004
02:42
smile
[99]

wysiu [ ]

@d@m --> Lands of Lore. Taki standardowy crpg troche w stylu Eye of Beholder, tylko rozwijajacy sporo jego mozliwosci. Gralo sie jedna glowna postacia, wybierana na poczatku (woj, zlodziej, mag; chodzilo o nacik na konkretna statystykę), i potem dołączały sie kolejne postacie do drużyny (max chyba 3 osoby). Na tamte czasy (chyba okolice 1995-96) to było naprawde cos...:) Jak dla mnie klasyk na miarę Betrayal At Krondor. Przeszedlem to nie wiem ile razy, przynajmniej kilkanascie....:) Powinno byc bez problemu do znalezienia na abandoneware'ach, chyba nawet mam to gdzies na plytce sciagniete..

04.01.2004
02:53
[100]

@d@m [ ]

wysiu ---> cRPG w stylu Eye of Beholder. A czy mozesz mi przyblizyc i ten tytul? Heh... 95-96 no coz nie dziwie sie, ze nie slyszalem; mialem wtedy 7 lat :) A zainteresowanie komputerami dopiero sie u mnie rozwijalo :).
Ale chyba bede musial sprobowac :) Tylko moze za pol roku jak troche podszkole moj angielski, bo z obecna jego znajomoscia ciezko widze gre w jakiekolwiek angielksie cRPG :)

04.01.2004
09:22
smile
[101]

NOONAN [ Junior ]

Witam wszystkich w Nowym Roku2004!
Chciałem tylko powiedzieć, że sam poradziłem sobie z tym problemem. Wstąpiłem po prostu do Gildii Złodzieji, a oni załatwili mi anulowanie kary, co kosztowało mnie 6100 septimów. Ale opłaciło się, bo kolesie mieli na sobie same szklane zbroje, za które dostałem kupe szmalu.

Dziękuję @d@m za chęć pomocy i pozdrawiam.

04.01.2004
09:32
smile
[102]

NOONAN [ Junior ]


A tak na marginesie to czy ktoś może mi podpowiedzieć, gdzie mniej więcej znajduje się Świątynia Azury?

Za pomoc wielkie dzięki!!!!!!!!!

04.01.2004
09:51
[103]

Czamber [ Czamberka ]

świątynia Azury ( dokładnie na zachód od Molag Mar, na skraju mapki, kóra dodałam :) -->

04.01.2004
11:20
[104]

@d@m [ ]

Glidia zlodzieji no tak... przeciez u nich mozna sie wykupic... za odpowienia oplata.

04.01.2004
13:31
smile
[105]

NOONAN [ Junior ]

CZAMBER dzięki. Wybieram się ją spenetrować i mam nadzieę znaleźć to co szukam!

Powodzenia wszystkim.

( Tak, tak Gildia Złodzieji ). Oni unieważnią każdą " twoją zbrodnię ". Za odpowiednią opłatą jak napisał @d@m.

04.01.2004
23:02
smile
[106]

Dayton [ Generaďż˝ ]

Mam kilka pytaniek :)
z gory dzieki !
1. Mam juz dosc sporo zaawansowana postac w morrowindzie teraz zafundowalem sobie dodoatek bloodmoon, jak go zainstaluje odpala sie gra z dodatkiem. W czasie robienia mojego louda (sprzed dodatku) wyskakuja 2 lub 3 blesby nie pamietam nic z nich nie wynika i da sie kliknac OK, wiec klikam OK tyle razy ile jest bledow, potem leci taki progeress bar na dole i niby konwertuje wszystko zeby bylo ok - potem - dziala, na pozor dobrze - ale czy zeczywiscie dobrze ???
i czy tak ma to wygaldac ?
2. jak juz bede chcial dokupic tribunala a mam zamiar to zrobic to czy znow nie bede miec podobnego problemu ? i czy nie bedize cos sie znoe kaszanili i czy savey beda dalej dobrze dzialac umozliwiajac dalsza gre ?
3.W recenzji czytalem ze przy dodatku BloodMoon jest mozliwosc gry wilkolakiem z ciekawosci odpalilem gre jeszcze raz ale niestety nie ma tam wilkolaka, jak sie tego dokonuje ? czy trzeba sie dasc ugrysc ? jak to wyglada ? :)
Ok to by narazie bylo na tyle bede wdzieczny czlowiekowi ktory zlituje sie i mi odpowie :))))))))))))

04.01.2004
23:32
[107]

wysiu [ ]

Dayton --> Ja najpierw mialem Tribunala, a dopiero potem Bloodmoona, i bledow z tymi trzema na pokladzie chyba nie bylo.. Inna sprawa, ze teraz mam juz kilkanascie modow wrzuconych, i kazdy zglasza na starcie swoje bledy - i nic zlego sie nie dzieje...:) Wiec powinno dzialac, tylko zrob przed zainstalowaniem kopie save'ow, a bedzie dobrze..:) Klikaj OK do skutku, innymi słowy;)
A granie wilkołakiem owszem jest, tylko to nie jest klasa do wybrania - po prostu w miare rozjwou fabuły w Przepowiedni każda postać w pewnym momencie zostaje wilkołakiem - do gracza nalezy wybór, czy chce się z tego wyleczyc, czy nie. Jeśli nie - jestes wilkołakiem. Są tam dwie osobne ścieżki do ukończenia.

04.01.2004
23:38
[108]

@d@m [ ]

Dayton ---> Troche zakreciles w pierwszym pytaniu :)

1. Save musial zostac przekonwertowany by przerobic dziennik na nowy typ. Czyli z podzialem na zadanie skonczone i nie skonczone.
2. Po kupieniu Tribunala nie bedzie juz zadnej konwersji bo Tribunal tez ma podzial na zadania skonczone i nie.
3. Likanropia zostaniesz zarazony podczas wykonywania main questa. Bedziesz mial mozliwosc wyleczenia sie z niej. Ale ccii juz wiecej nie zdradze :)

PS. Rzeczywiscie...
PS2. Obilo mi sie o uszy, ze po przejsciu BM, niektore zadania z Tribunala beda nie do wykonania. Tak wiec proponowalbym zaczac wlasnie od Tribunala, a potem brac sie za Krwawy Ksiezyc.

05.01.2004
09:37
[109]

Vader [ Senator ]

Nie wiem czy o tym juz bylo, a nawet jesli bylo to - kierujac sie slowami pewnego filozofa: "co zostalo dobrze powiedziane raz, moze zostac powiedziane poraz drugi i trzeci" - napisze ..:

Wlasnie wykonywalem ostatniego Questa dla Gildi magow, czyli objecie nad nia przywodstwa. Tym celem - jak wszystkim wiadomo - udalem sie do Vivec na 'rozmowe' z Treboniusem. Po wymianie aluzyjnych uprzejmosci, wspominal ze mam udac sie na arene by zmierzyc sie z nim w boju na smierc i zycie.
Moja wyobraznia zaczela wiec grac: To bedzie walka, dwoj poteznych czarodziejow, naprzeciw siebie, widowisko miesiaca. Z zamiarem stoczenia bitwy zycia, wracam do swojej wiezy, wkladam wspaniala polyskujaca zbroje, najlepsze miksturki leczenia i zwracania many jakie mam i pare scroli z gatunku 'ratujacych zycie'. Tak przygotowany, wyspany, w pelnym rynsztunku, z duma wkraczam na Arene.
Ku mojemu roczarowaniu, widze tylko Treboniusa ktory sie na mnie rzuca, zero jakiejs organizacji zadnego sedziego, ani jednego widza, pustki takie jakby codzienie na tej arenie na sniadanie bilo sie ze 20 Bogow. Po krotkiej walce, wymianie czarow, Trebonius pada i tyle.
Coz.. moze ja mam zbyt duze oczekiwania, ale jesli ktos zajmuje sie modami, niech potraktuje to jako pewien pomysl ktory moznaby zrealizowac, bo naprawde ten ostatni quest, ten pojedynek odrzuca swoja prostota wykonania...

05.01.2004
11:06
[110]

Ths [ Konsul ]

POWIEDZCIE MI JAK SIE ROBI NOTATKI NA MAPIE??

05.01.2004
15:56
smile
[111]

wysiu [ ]

Vader --> Na Arenie mozna stoczyc wiecej pojedynkow, chocby o zwierzchnictwo Legionu Cesarskiego, albo z championem krola z Trojcy. I wszystkie niestety wygladaja tak samo...:) Mano a mano, bez widowni, bez niczego..:)

05.01.2004
21:17
[112]

BATE [ Chor��y ]

czamber--> mnie się wydaje że świątynia Azury znajduje się na wschód z lekkim przechyłem w stronę południa, ale mogę się mylić.

05.01.2004
21:20
[113]

Czamber [ Czamberka ]

hehe, no oczywiście :P ale mna i moimi błędami sie nie przejmujcie :P

05.01.2004
21:23
smile
[114]

BATE [ Chor��y ]

czamber--> właśnie popatrzyłem na mapę.wkradł Ci się "chochlik"

05.01.2004
21:56
[115]

AQA [ Pani Jeziora ]

Ths ---> chodzi Ci o mapę bezpośrednio w grze ? 2xLPM na wybranym przez Ciebie miejscu i otwiera się okno edycji wpisu (tylko nie wiem, czy w podstawce też tak jest - ja miałam zainstalowanego Tribunala, a tu mi mąż podpowiada, że moze też chodzić o patch któryś do podstawowej wersji)...

chyba shakowali stronę morrowind files ...dosyć śmiesznie to wygląda :)

05.01.2004
22:11
smile
[116]

Ths [ Konsul ]

AQA---->DZIEKI o to własnie mi chodziło

06.01.2004
15:52
[117]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

Powiedcie mi, czy jesli uaktywnie jednoczesnie bloodmona, tribunala i morrowinda, to bede mial dostep do terenow z np. tribunala bez przeladowywania gry ?

06.01.2004
16:51
[118]

tsunami [ PS3 ]

Ja mam takie dosc nie typowe pytanie: Na ilu CD jest morrowind ?? :-)

06.01.2004
16:53
[119]

wysiu [ ]

elfik --> Tak.

tsunami --> 1.

06.01.2004
20:58
[120]

Vader [ Senator ]

Sam Morrowind 1cd + 1 Tribunal + 1 Bloodmoon + paredziesiat MB modow, ktore NAPRAWDE warto miec ^_^
A te dodatki tez warto... gdy zobaczylem swiatynie Almalexi..... ehh. tego sie nie da opisac zadnymi slowami, to poprostu trzeba zobaczyc, zobaczyc zachwycic sie i pasc razony geniuszem architektoniczno-graficznym tej gry :-)

06.01.2004
21:36
[121]

Vader [ Senator ]

A wlasnie jedno pytanko jeszcze: W tym miescie gdzie zalatwia sie sprawe z Dark Brotherhood (Mournhold czy jakos tak), jest taka postac, ktora prosi nas o 50 sztuk zlota na zycie. Gdy damy prosi kolejno o : 10,100,1000,10000, milion etc. Gdy nie damy obraza sie. Wracajac z lochow znow do placu swiatynnego widze te postac zakuta w 'Ebony', i ktora na mnie naciera. Nie dzialaja na niego zadne czary - gdyz wydaje sie miec 100 constant reflect, ze juz nie wspomne o tym ze sie leczy, i nie sie go drasnac. Dispele nie dzialaja, weapon i armour eatery odbijaja w moja strone, bron ledwie mu zada obrazenie to on sie ulecza - pytanie Jak go pokonac ?

06.01.2004
21:44
smile
[122]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

Vader, czy moglbys wymienic te najwartosciowsze mody ? I najlepiej tez miejsce, skad mozna je sciagnac ;-)
morrowindfiles.com shakowane wiec lipa.. A ta swiatynia.. Co to / skad to ? :)

06.01.2004
21:47
[123]

Giftzwerg [ Konsul ]

Vader --> z trudem, ma wysokie szczęście między innymi, więc chyba konwencjonalnie rąbać go trzeba. W każdym razie, ja go tak urządziłem. mikstury uzdrawiające + duży kaliber. Acha! podniesienie szczęścia też może pomóc.

06.01.2004
21:48
[124]

MiniWm [ Yoshinkan ]

Wiec :) zapewnie powiecie zem szalony :P ale co myslicie o magu w zbroji (zaden zbrojny mag) tylko mag ktory ma umiejetnosc ciezki pancerz (chodzi tylko o ochrone klaty :) ) ?

06.01.2004
21:50
[125]

Czamber [ Czamberka ]

Vader --> ehh, no własnie ja tez pamiętam mialam z nim problemy.. ale zabilam go w końcu. :) Pamiętam, że po prostu przed nim uciekałam, albo teleportowałam sie jak mi juz zabral prawie całe życie. Zabiłam go dopiero później, jak juz miałam mieczyk od Almalexii i wypiłam dużo różnych napojó :)
Ale nie pamiętam dokładnie.

06.01.2004
22:06
[126]

Vader [ Senator ]

Wiesz, najwartowsciowsze to zalezy co kto woli..:-) Ja naprzyklad nie widze nic zdroznego w racjonalnych uproszczeniach ktore mnie uprzyjemniaja gre, a czasu nie mam wiele - a dla kogo innego moze byc to burzenie specyfiki czy rownowagi gry, ale podam Ci te ktorych ja uzywam :-) :
1. GIANTS - polecam wiele nowych stworow, ale ma wade ktorą jest: Pack NixHound. Male pieski atakujace hordami, - pomysl ok. Ale szlabszy komp placze gdy musi przeliczac posuniecie 20 niezaleznych jednostkowych AI. :( Ale pozatym jest kapitalny... (... ach te pojedynki z wampirami, te piekne Liche... :^_^)
2. mythril_armor - zbroja z mithrylu (jeszcze nie znalazlem)
3. adamantiumarmor - calkiem niezla, troszke droga
4. Almilia Daughters - grajac kobieta mozna wstapic do gildi panienek ktore walcza o wladze, wplywy i informacje przy uzyciu khem - wdziekow wlasnego ciala ^_^ Calkiem fajny pomysl, mozna uzaleznic od siebie jakas postac czy zarabiac na sprzedawniu wlasnego ciala.
5. Animal_Realism - jeden z najmadrzejszych modow i najwazniejszych. Sprawia ze Atakuja tylko zwierzeta z natury zle, chore lub spaczone. Zaden normalny szczur czy zwierze nie bedzie sie rzucac na zbrojnego. Niektore mniejsze po zaatakowaniu beda uciekac.
6. Archmagetower - dodaje PRZEPIEKNA wieze maga, ale takze pare ulatwien ktorych inni moga nie uznac: specjalny pokoik ktory pozwala przemieszczac sie miedzy gildiami magow, oraz kupca z 5cioma milionami sztuk zlota. (mnie sie to podoba upraszcza mi zycie, oszczedza czas, przy niskim fps to korzystne i pozwala nacieszyc sie gra)
7. Astarsis Present - Dark Elves Heroes - podmienia brzydkie twarze ciemnych elfow, na bardzo ladnie zrobione twarze, wlosy fryzury. Wyglada swietnie. gdy teraz ujrzalo sie np Orvasa Drena od razu widac bylo juz z twarzy ze to nie byle kto.
8. Cloak Collection - kolekcja plaszczy, nie sa idealne, ale oddaja niezle klimat. Uwazam ze warto miec tego moda.
9. Crooked_Tower - dodaje jakis wielki loch w stylu daggerfalla dla postaci >35 lev.
10. Dracandros_Voice - niezly, ale mocno niedopracowany mod, pozwalajacy wydawac rozkazy czlonkom gildi o ile zostanie sie jej przywodca.
11. Fashionable Merchants - dzieki niemu kupcy nie wkladaja na siebie zbroi ktore im sprzedajesz.
12. MoonSpawn - dodaje wielka krasnoludzka lewitujaca twierdze, pelna stworow skarbow tajemnic
13. More Tresure - dzieki niemu to co znajdujemy w stworach jest bardziej adekwatne do ich poziomu. dzieki temu zabijajac Vampirzego Lorda mamy pewnosc ze bedzie mial w sobie cos wiecej niz common soul gema i 5 septimow na piwo.
14. MultipleTeleportMarking - swietny mod, zmieniajacy czar mark i recall. Teraz mozna zaznaczyc sobie do 8 miejsc na mapie. Bardzo pomaga i skraca podroze.
15. Natural_Skins_Female - sprawia ze kobiece modele sa nagie z uwzglednieniem ich zewnetrznej anatomi ;-)) Jak w daggerze. Fajne i troszke urealistycznia wizualna estetyke gry :))
16. realsignposts - normalne literki na znakach - przydatne jak ktos lubi podrozowac na nogach
17. RheddHeads_Bret - bardzo ladne twarze kobiece dla bretonow
18. Scripted_Spells - nowe czary pozwalajace zmienic sie mp w mgle czy nietoperza (swietne !!!).
19. Travelling_Merchants - dodaje wedrownych handlarzy na traktach. Pomysl fajny, ale wymaga wieeele poprawek.

I pare innych kosmetycznych. pare linkow:
https://www.morrowind.now.pl/pliki/download.php
https://home.wnm.net/~bgriff/MW_NordF.html
https://www.rpgplanet.com/morrowind/

Wybacz bledy ort, ale wstaje o 6 rano.. i ledwie na oczy widze, pozdrawiam milej gry :-)

A ta swiatynia to chyba z dodatki Tribunal ^_^



06.01.2004
22:10
[127]

Vader [ Senator ]

Giftzwerg, Czamber: No nic, dziekuje wam, sproboje najwyzej wrocic po niego pozniej :-)

06.01.2004
22:23
[128]

Giftzwerg [ Konsul ]

acha!

gość nie wytrzymuje lewitacji, rzuca sie do ucieczki jeśli zaczniesz lewitować. To powinno dać ci szansę na uzdrowienie postaci.

06.01.2004
22:29
[129]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

Vader, moglbys mi wyslac moda scripted spells ma @ ? [email protected], bo cholera, nigdzie nie moge go znalezc.

06.01.2004
22:41
[130]

Czamber [ Czamberka ]

Giftzwerg --> jeśli dobrze pamiętam to tam nie mogłes lewitować, ale może na starość juz mi sie wszystko myli :)

06.01.2004
22:41
[131]

Giftzwerg [ Konsul ]

Acha... zamiast Cloak Collection ( no moze nie do końca zamiast) proponuję Hooded Robes, efekt jest dużo lepszy, mimo że chodzi o szaty z kapturami, a nie plaszcze.
MOżna też ściągnąć kobyłę w postaci Sea Of Destiny, waży koło 80 MB. Dodaje kawał terenu, sporo npc i questy. Uwaga, nie spolszczone. JESZCZE.

06.01.2004
22:43
[132]

Giftzwerg [ Konsul ]

Przed światynia można, jak najbardziej... to w Sotha Sil jest taki efekt.

06.01.2004
23:11
[133]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

Czy ktos moglby mi powiedziec, gdzie lezy kopalnia jaj Arbaal ? Ta, w ktorej wybuchl bunt niewolnikow Therany, mistrzyni Telvanni.

07.01.2004
08:26
[134]

Vader [ Senator ]

Elfik --> poszlo :-)

Giftzwerg --> Hm... wiesz mozliwe ze uzupelnili cloak cloection, lbo jakis inny mod dodal te hooded robes, w kazdym razie nie instalujac tamtego moda mam to i to...:-)

A co do tamtego elfa w Ebony w Mournhold: dlamnie to bezsensu, imperial law mowi ze jezeli zostaniesz zaatakowany, to straze maja obowiazek Cie bronic. A tu ordynatorzy stoja jak stali, i naweet nie mozna im tego zglosic :-\ A przestepstwo jest jak nic, dalem mu pieniadze a on mnie jeszcze atakuje :-\ brrr niesprawiedliwa gra :-\ Ale Trudno, odpuszczam go sobie i wroce kiedys tam.

07.01.2004
09:51
[135]

Vader [ Senator ]

Wlasnie dopadlem genialnego moda.... podmieniajacego wiekszosc dzwiekow wgrze.. setki nowych, uwzgledniono nawet roznice w odglosie deszczu padajacego na chatke drwniana czy kamienna..... muzyka w tawernach odglosy, slowem: JEZUS MARIA.... ten klimat powala na kolana... niech mi ktos pomoze :(

07.01.2004
11:56
[136]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

Vader - Dzieki wielkie za moda. A coz to za mod z dzwiekami ? Bo ja jade na atmospheric sounds efects v 3.0. Tylko cos wersja do Tribunala sie wykrzacza, nie wiem czemu, juz w TES"ie przy przerabianiu. Ale klimat jest nieziemski. Te muzyczki i odglosy ambientowe w Tawernach..

07.01.2004
12:05
[137]

Vader [ Senator ]

Elfik tak dokladnie ten :-)^_^ Poprostu genialny !! Tylko odglosy w tavernach troche nie pasuja, bo tam same ciemne elfy a glosy typowo ludzkie :-\ Ale to szczegolik :-)

07.01.2004
12:36
smile
[138]

Dabster [ Byle do przodu... ]

Z Morrowindem dziej sie cos dziwnego. Mam Athlona 2800+ Barton, 1024MB RAM i GeForce FX 5900 128MB DDR, gdy ustawie 1024x768 i wszystko na maksa gra dosc mocno przycina co znacznie obniza przyjemnosc z grania. Tylko nie mowcie, ze mam zmniejszyc ustawienia (nie po to wladowalem tyle siana w sprzet, zeby teraz grac w minimalnych ustawieniach :)). Przeciez na takim kompie gra powinna zapierdzielac z predkoscia ponaddzwiekowa. Co moze byc przyczyna takiego zjawiska? I jak to zmienic?

PS. Co dziwne wczesniej (kilka miechow temu) gra chodzila plynnie. Jedyne co mi sie nasuwa na mysl to problemy z direct-x. Na 8.X nie mialem problemow, teraz mam 9.0b i zaczely sie robic takie jaja. Chociaz to wcale nie musi byc przyczyna...

07.01.2004
12:47
[139]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

Cholera, no powiedzcie mi gdzie jest ta kopalnia jaj Arbaal, kiedys ja bez problemu znalalazlem a teraz po prostu nie pamietam.. Znalazlem jeno jakas kopalnie Ertansmuss - Cos tam, ale to nie to. Kazala mi isc na polnoc od Tel Branory, a tu taka lipa :( Ble..

Dabster -> No ja mam p4 1.8, 512 ddr i R 9700 PRO.. I w 1024x768x4AAx16Anizo + full detale tez mi sie tnie. Musze zminejszyc nieco zasieg widzenia. To kwestia engine'u, imo. Albo po prostu DX 9.

07.01.2004
12:52
[140]

Vader [ Senator ]

Dabster powodow moze byc kilka:
1) Kazdy mod dodaje nowe rzeczy, ktore zajmuja dodatkowe miejsce w ramie i wymagaja dodatkowej mocy obliczeniowej. Do takich modow naleza np te dzwiekowe i te dodajace wielu nowych NPC czy stworow.
2) Moze po zainstalowaniu nowych sterownikow uaktywnily sie jakies opcje zzerajace duzo preformacne'u ?
3) To nie kwestia directxa bo juz na 9 dzialalo mi dobrze... kaszanic sie chyba zaczelo po dodawaniu modow, ale nie dam glowy.
4) Sproboj wylaczyc anti aliasing. (nie wiele daje wizualnie a spowalnia nieziemsko)

Mam problem taki, ze gra zaczyna mi coraz gorzej chodzic w miare uplywu czasu. Czyli zalaczam: i chodzi dobrze, a z czasem zaczyna chodzic coraz gorzej i gorzej, az wrescie na same menu czekam do 5 min, a wylaczanie morrowinda trwa okolo 10. Nie wiem czym jest to spowodowane, ale widze ze duzo przy tym czyta z dysku. bardzo dziwne. Masz cos podobnego ?

07.01.2004
12:53
[141]

Vader [ Senator ]

Elfik: ja nie mam pojecia gdzie to jest :-\ Nie robie questow dla Telvanich nie przepadam za nimi bo wspieraja niewolnictwo, a ja jestem zawsze chaotic-good ;-)

Pozdrawiam.

07.01.2004
13:13
[142]

Dabster [ Byle do przodu... ]

Antialiasing mam wylaczony. Zadnych modow nie instalowalem. Sterowniki to raczej nie sa (instalowalem chyba z 10 wersji detonatorow). Najbardziej prawdopodobny wydaje mi sie jednak ten DirectX. Wczesniej gralem nawet w 1600x1200 z antialiasingiem i gralo sie dosc znosnie (lepiej niz teraz w 1024x768).

Ten problem z zwalnianiem gry po dluzszej sesji rowniez mam. Cos podobnego bylo w Heroes of Might&Magic IV. Gra zle obsluguje pamiec RAM, ktora zawalona niepotrzebnymi informacjami po pewnym czasie nie daje rady.

PS. Zna ktos moze program do usuniecia DirectX-a?

07.01.2004
15:45
[143]

Gordek [ Generaďż˝ ]

10. Dracandros_Voice - niezly, ale mocno niedopracowany mod, pozwalajacy wydawac rozkazy czlonkom gildi o ile zostanie sie jej przywodca.

Co dokładnei za rozkazy można wydawać? Jakiego typu?

07.01.2004
15:46
[144]

Gordek [ Generaďż˝ ]

Dabster --> np. Direct X Buster

07.01.2004
16:50
smile
[145]

Klemens [ Generaďż˝ ]

Hej! Ja mam nieco odmienny problem, niz Dabster.Zainstalowalem Morka i oba dodatki do niego i zaczalem grac. Gra zapowiadala sie swietnie, wiec zaczalem instalowac do niej od cholery modow. Niestety wraz z uplywem czasu zauwazylem, iz gra ma tendencje do dosc czestego zwisania( wyskakuje komunikat, iz Windows odzyskal sprawnosc po awarii urzadzenia i doprasza sie mnie o restart). Poszedlem wiec po rozum do glowy i zrobilem reinstalke gry, zostawilem z modow tylko Lilarcora i zaczalem grac na poprzednich save'ach. Bylo niezle, ale ostatnio zaczela sie kleska - gra wykrzacza sie doslownie po dwoch-trzech minutach, do kazdej operacji zapisywania gry/wczytywania obszaru podchodze z panicznym strachem. Dzieje sie tak takze po deinstalacji Lilarcora( a szkoda, bo byl juz +6)? Czy mieliscie podobny problem? Nie mam juz bowiem pojecia, co robic, a psuje mi to cala przyjemnosc z gry...

To z pewnoscia nie wina samej konfiguracji sprzetowej - mam 2,7 Ghz Celerona, 512 RAMu, jakas tam krzaczasta karte graficzna, ale w pelni radzaca sobie z grafika - zadnych przeskokow).

07.01.2004
17:58
[146]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

Cholera, moze jednak o tej porze znajdzie sie osoba ktora wie gdzie jest ta kopalnia jaj Arbaal na polnoc od Tel Branory ;)

07.01.2004
17:59
[147]

wysiu [ ]

elfik --> Juz 500 razy zdazylbys to sprawdzic na interaktywnej mapie, do ktorej linka masz w 1. poscie...

07.01.2004
18:02
[148]

Czamber [ Czamberka ]

a nie czasem Abebaal? Bo tamtej nie znalazłam w spisie nazw nawet :)

07.01.2004
18:06
[149]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

wysiu ;>

To nawet takie bzdety sa tam zaznaczone ? Ok, sprawdze..

07.01.2004
20:24
smile
[150]

Klemens [ Generaďż˝ ]

Hej! Mam jeszcze jedno male pytanko: czy jest mozliwe osiagniecia stopnia Mistrza/Bozyszcza/Szefa wiecej niz jednej gildii? Czy tez istnieje( wzorem BG2) sztuczne ograniczenie nie zezwalajace na taki wybieg?

07.01.2004
20:26
[151]

AQA [ Pani Jeziora ]

Klemens ---> Mistrzem/Bożyszczem/Szefem możesz zostać w każdej Gildii :)) Natomiast możesz należeć tylko do jednego Domu (Redoran, Hlaalu, Telvanni)

07.01.2004
20:28
smile
[152]

Klemens [ Generaďż˝ ]

--> AQA

To co prawda stat, ale dzieki wielkie. Gra przez to wiele dla mnie zyskala :))

07.01.2004
20:38
[153]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

"Wiara I Ogien", "Zrodla Prawa Dwemerskiego" .. Szlag mnie trafia szukajac tych ksiazek. Dom Madrosci, Balmora, Ald'Ruhn, cholera, gdzie one sa ? :)

07.01.2004
20:41
[154]

AQA [ Pani Jeziora ]

elfik ---> a u Jobash'y szukałeś i u innych księgarzy ? czy to są książki związane z jakąś misją, czy kolekcjonujesz, po prostu ?:)

07.01.2004
21:33
[155]

Vader [ Senator ]

Gordek:
- Stay Here.
- move a little bit
- go for the mission (wyslalem dwoch na misje, uslyszalem tekxt: "pojde na wyprawe wroce napewno z czyms ciekawym") Pozym po paru dniach okazywalo sie ze gineli gdziestam. wiec bardzi intrafna ta funkcja, nieprzemyslane te rozkazy jakos. Mozabylo to urozmaicic, w koncu dowodztwo nad gildia to nie byle co.

Elfik:-> Sproboj poszukac w Foregin Quatters, w Vivec -> powinien byc tam sklep "rare books'

08.01.2004
13:58
[156]

elfik [ mesmerized by the sirens ]

Vader ---> ok.

08.01.2004
18:27
[157]

tsunami [ PS3 ]

Zaczalem znowu grac w Morrowinda (happy me), i mam pytanie, byl taki domek (mod) bardzo rozbudowany. Wsrodku byly pojemniczki na ziola itp, zbrojownia gdzie mozna bylo ubierac manekieny i kufry gdzie mozna bylo chowac bron, a wszystko to bylo podpisane i wyskakiwalo okienko gdy sie wskaznikiem na nie najechalo. Domek ten znajdowal sie w Balmorze. Zna moze ktos jak sie plik do tego modu nazywa i skad moge sciagnac go ?? A moze inne lepsze domki wyszly do sciagniecia ktore moglibyscie polecic ? :-) THX

08.01.2004
18:29
[158]

wysiu [ ]

tsunami --> A good place to stay? Tyle, ze to w zasadzie jaskinia:) Reszta sie zgadza.

08.01.2004
18:31
smile
[159]

tsunami [ PS3 ]

wysiu --> zbawco :-) Chyba wlasnie tak nazywal ten przytulek ;-). I tak rzeczywiscie chyba to byla jaskinia Wielkie THX !! :-)

08.01.2004
18:37
smile
[160]

wysiu [ ]

tsunami --> Zobacz na Adamantynowa Wieze (morrowind.now.pl) - tam chyba jest spolszczona wersja ("Dobre miejsce do zamieszkania" czy jakos tak). Ja juz mam wrzucona angielska i nie chce mieszac..:)

08.01.2004
19:32
[161]

land6r [ Pretorianin ]

tsunami , chyba najlepszy domek jaki widzialem pt "Twierdza Herosa"
https://free.of.pl/h/hawk_tony/morrowind/trenerzy.htm

08.01.2004
20:34
[162]

Vader [ Senator ]

Magowi polecam bardziej Archamagetower :-) Ze wzgldu na wspaniale poleczki ze sloikami na reagenty, cos wspanialego.

10.01.2004
16:44
smile
[163]

Ścierwopluj [ Konsul ]

Wiecie gdzie są dokładnie cmentarne grobowce Urshilaku, chodzi o zadanie z łukiem:((

10.01.2004
16:48
[164]

Czamber [ Czamberka ]

Ścierwopluj --------> znajduja sie na południowy zachód od ich obozu, zobacz screena :)

10.01.2004
16:53
[165]

Czamber [ Czamberka ]

hmm, nie wiem, czemu ale ja nie widze tego screnna mimo tego, że jest jpg i powinno wszystko byc dobrze.. no dobra, to inaczej wytłumacze :) musisz iść dokladnie na połudnoiwy wschód, jak przejdziesz twqierdze Falsasmaryon to zawracaj.. (niedaleko tez jest jaskinia ( chyba jaskinia) Abinabi)

ps no i zrobiłam bląd w powyższym poście, mialo być południowy zachód :) kiesunki mi sie mylą :D

10.01.2004
21:10
smile
[166]

Ścierwopluj [ Konsul ]

Nie tylko Tobie, ale przede wszystkim CD Projektowi :( Miejmy nadzieję, że nie chodzi Ci o Urshilaku Astral Burial ( Gwiezdne cośtam), bo to chyba nie to. Poszukam jeszcze :(, jeśli znajde to dzięki, a jeśli nie to też :)

10.01.2004
21:12
[167]

wysiu [ ]

Scierwopluj --> Wlasnie o to chodzi. Łuk tam jest, poszukaj dobrze.

10.01.2004
21:14
[168]

Czamber [ Czamberka ]

Ścierwopluj -----> tak, właśnie o to chodzi, pamiętam, że ja też juz w tych grobowcach mialam problem ze znalezieniem tego łuku, ale wreszcie go znalazlam, to znaczy znalazlam tego ducha, ktorego trzeba zabic i on ma ten poszukiwany przez Ciebie łuk..
:)

10.01.2004
21:16
[169]

Czamber [ Czamberka ]

ps: nadal nie wiem czemu pisze zamiast południowy wschód, połudnowy zachód :D
chyba jestem przemęczona nauką na kolokwium, heh, dobra, nieważne...

10.01.2004
21:20
smile
[170]

Ścierwopluj [ Konsul ]

?Czyli on jest w gwiezdnym grobowcu czy jak?

10.01.2004
21:23
[171]

wysiu [ ]

Scierwopluj --> Tak, ten łuk tam jest, na 100%. Ma go jeden z duchow, chyba niczym sie niewyrozniajacy... Musisz przeszukliwac "ciala" zabitych, az trafisz. Jest taki feler, ze jesli byle w grobowcu wczesniej przy 'zwiedzaniu terenu', zabiles tego ducha, i jego szczatki juz zniknely, to łuk też zniknał... W takim przypadku 'use the console, Luke'...

10.01.2004
21:27
smile
[172]

Ścierwopluj [ Konsul ]

Niestety konsoli używać nie umiem więc odpada. Znajde, albo Morrowind upadnie...

10.01.2004
21:29
[173]

Czamber [ Czamberka ]

Ehh, ten duch, o ile pamiętam jest sam w pewnym pomieszczeniu z jakimis filarami.. Czy jakos tak.
A poza tym to wydaje mi się, że ja własnie zabilam tego ducha i nie wzielam z jego szczątków łuku i musiałam sie wracać, ale na szczęście jego (ducha) szczątki nadal były tak gdzie powinny..

10.01.2004
21:29
[174]

Dabster [ Byle do przodu... ]

Gdzie moge sprzedac ksiezycowy cukier?

10.01.2004
21:33
[175]

wysiu [ ]

Dabster --> Lombardy chyba powinny to kupować..

10.01.2004
21:53
[176]

BarD [ Leningrad Cowboy ]

Dabster->Probuj u wszystkich sprzedawcow z kociej rasy;]

Nekst;

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.