GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Shogun, Medieval, Rome Total War - Uczniowie Sun Tzu cz. 35

30.12.2003
08:02
[1]

Lord W. [ Pretorianin ]

Shogun, Medieval, Rome Total War - Uczniowie Sun Tzu cz. 35

Witam fanów gier TOTAL WAR slowam Bu-li'ego:

Oto już trzydziesta piąta odsłona wątku poświęconego grom z serii Total War.
W imieniu Bri'ego i swoim pozdrawiam wszystkich maniaków Shoguna, Medievala i powstającego Rome TW - gier z serii Total War (i oczywiście wszelkich innych gier strategicznych).
Nadciągający Rome TW zapowida się na kolejny przełom w rts'ach - to będzie naprawdę coś - jak nie wierzycie to zobazcie na screeny lub na dostępne już w sieci trailery.
Już ze screenów można domyślać się wielu niepotykanych dotąd rozwiązań, ale nie wyprzedzajmy faktów.
Zapraszam wszystkich do odwiedzenia naszej Nieoficjalnej strony o grach z serii Total War pod adresem https://TOTALWAR.OF.PL
Znajdziecie tam bardzo rozbudowane info na temat Medievala, Shoguna dodaktów do nich i planów dotyczących kontynuacji czyli Rome TW. Musicie wiedzieć, że jeszcze do niedawna była to jedyna polska strona o tych grach.
Jeśli jesteś zainteresowany współpracą bardzo proszę o kontakt mailowy - porządane by było napisanie kilku tekstów do strony i w miarę regularne udzielanie się - jedank każda forma współpracy jest mile widziana. Adresem do kontaktu jest: >>> [email protected] <<<

Strona pod adresem (wykruszenie sie załogi) https://www.medieval.prv.pl czyli strona oficjalna prowadzona pod patronatem polskiego wydawcy MTW praktycznie zaprzestała działalności - znów - jeśli ktoś jest chętny do zajecia się nią proszę o kontakt.
Ponadto gwoli wyjaśnienia istnieje jeszcze inne forum poświęcone Total War pod stroną :
https://free4web.pl/FS/i/34797

Pozdrawiam wszystkich

Buli

Dostepne jest tez tlumaczenia na polski gry MTW oraz MTW VI na stronie LordaW
https://www5.domaindlx.com/krucjata/

/ktoremu dziękujemy/ oraz wczesniejsze fanow /ktorym tez dziekujemy/ na stronie

https://TOTALWAR.OF.PL

Gra MTW wystepuje w wersji 1.0 oraz 1.1 - patcha v.1.1 mozna pobrac ze strony jw wraz z latka dla wersji org. inaczej
Gra MTW VI wystepuje w wersji 2.0 oraz 2.01 - patcha 2.01 mozna pobrac ze strony np:

https://spacetarget.com/games/pc_medieval_total_war.shtml /wraz z lata/

UWAGA !!!!!!! Tu link do watku z odpowiedziami na pytania /FAQ/ dla poczatkujacych graczy:

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1678936


Oto adresy wcześniejszych wątków:
20. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1045764
21. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1067550
22. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1084981
23. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1134734
24. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1280488
25. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1322239
26. https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1386636
27. ://www.gry-online.pl/s043.asp?ID=1477243
28. https://www.gry-online.com.pl/s043.asp?ID=1589123
29.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1653265
30.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1678936
31.https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1707128

(jezeli adresy nie działają poprawnie dopisać na końcu każdego takie coś - &N=1

Pozdrawiam
Bri
A tu link do poprzedniej 34 części

30.12.2003
09:31
[2]

Lord W. [ Pretorianin ]

Ze względu na zablokowanie mojej strony z powodu przekroczonego limitu transferu :) przeniosłem pliki na adres:
https://www5.domaindlx.com/krucjata/

30.12.2003
09:33
[3]

Lord W. [ Pretorianin ]

aczkolwiek adres pudliszki4.webpark.pl również niebawem będzie aktywny

30.12.2003
09:49
smile
[4]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Attyla- artylerie mozesz ustaiwac przed bitwa zarowno gdy atakujesz jak i sie bronisz.

30.12.2003
10:07
[5]

Lord W. [ Pretorianin ]

Ostatni post z poprzedniego wątku:
[30.12.2003] 09:42

Attyla [ Legend ]

Lord - 4 fale były na początku. Ale zanim dotarłem do skraju mapy było tego jeszcze trochę.

Jak rozstawić artylerię przed bitwą?

Broniąc się to chyba wiesz, a atakując podbnie po prostu rozstawiasz ją w obrębie wyznaczonego pola. Atakując możesz rozstawiać tylko artylerię. Z działami jest fajna zabwa o ile masz jej sporo. Często ją stosuję w późniejszej fazie gry. 13 dział dalekiego zasięgu, 2 jednostki piechoty dla osłony i generał. Z reguły bitwa wygląda wówczas tak:
Ustawiam przy krawędzi mapy na lekkim wzniesieniu działa, przed nimi piechotę, a z tyłu generała. Wróg z reguły sustawi się w pięknej stłoczonej formacji i czeka na twój atak. Wówczas mając zasięg do końca mapy(o ile działa nie są ustawione "lufami w dół lub w górę" czyli np: na poboczu wzgórza, lub jeżeli między działami a celem nie ma zbyt wysokich wzniesień) prażę z dział w stłoczone wojsko, a te stoi i czeka na mój atak :) Po odniesieniu wielu strat komputer "uznaje" że oczekiwanie do niczego nie prowadzi i rusza do ataku. Prowadzę więc jeszcze ostrzał, aż zbliży się znacznie do moich pozycji, wówczas wycofuję artylerię i do akcji wprowadzam piechotę (na pierwsze starcie), w nastepnej kolejności kawalerię do pościgu i po bitwie :)

30.12.2003
13:35
[6]

Attyla [ Legend ]

Lord - fajnie - ale nadal nie napisałeś JAK rozmieszczasz artylerię przed bitwą. Dla ciebie to pewnie oczywiste, ale ja tego nigdy dotąd nie robiłem i używałem artylerii tak, jak to rozmieścił komputer. W rezultacie w większości starć artyleria stoi niewykorzystana.

30.12.2003
13:43
[7]

Lord W. [ Pretorianin ]

Attyla
Tak jak robiłeś to setki razy :) rozmieszczając wszystkie jednostki broniąc się.
Przed bitwą klikasz lewym przyciskiem na jednostce, a potem w miejscu, gdzie chcesz ją postawić. Jeżeli chodzi o artylerię to możesz ją rozmieszczać zarówno broniąc się i atakując oczywiście w obrębie pola wyznaczonego słupkami.
Tą strategię toczenia bitwy, którą podalem wcześniej najlepiej wykorzystywać w ataku. Wówczas zmuszając wroga ostrzałem do ataku stajemy się broniącym, co daje nam wiele atutów.

30.12.2003
13:57
[8]

Attyla [ Legend ]

Lord - czy tobie chodzi o ekran, w którym decyduję o kolejności wchodzenia posiłków na pole walki? Chyba tylko wtedy można coś zrobić?

30.12.2003
14:05
[9]

Lord W. [ Pretorianin ]

Attyla - nie, jak już masz pole bitwy, ale jeszcze nie zacząłeś "wybierać dnia" ataku. Tyle, że np: jak atakujesz to komputer(z wyjątkiem szturmów na zamek) nie raczy cię poinformować żadnym komunikatem o tym żebyś sobie rozmieścił wojska, bo nie możesz tego zrobić. Wyjątkiem jest artyleria.

30.12.2003
14:20
[10]

Attyla [ Legend ]

Kurde nie pamiętam czegoś takiego. Spróbuję. Może nawet dzisiaj.

Co do moda - to pracuję nad nim, ale, że nie mam czasu, więc ciągnie się to jak guna.

I jeszcze jedno. A może zamiast moda opracować zasady gry w realu i zagrywać się osobiście? Nie da rady budować gospodarki itp. elementów, bo to zbyt by wszystko komplikowało, ale mogą istnieć ogólne zasady jej rozwoju. Musiałoby to być nadzorowane przez jakiegoś Mistrza Gry (jak w RPG-ach). Mógłby on decydować, czy na danym terenie wszystko rozwija się w kierunku republik miejskich z ich wojskowością (jak we wWłoszech) czy w kierunku faudalizmu. Każdy system ekonomiczny to inna wojskowość. Poza tym mógłby on robić za "baronów" nieobsadzonych przez uczestników gry i np. za króla. Możnaby tu fajnie pobawić się w dyplo,mację, szpiegostwo i inne takie. pozy tym MG mógłby kontrolować mapę określającą ruchy jednostek. Tzn. Każdy ruch należełoby zgłosić jemu a na planszy znalazłby on odzwiercuiedlenie dopiero po "wykryciu". Np. przez oddział rozpoznawczy czy szpiega. Żeby nie było wątpliwości. to się da zrobić. W podobną grę zagrywałem się w czasach ogólniaka. Była to jednak wojna powietrzno - morska w 2 WŚ a nie średniowieczna.

Co myślicie o tym?

30.12.2003
14:36
[11]

Lord W. [ Pretorianin ]

Attyla chodzi ci o rozgrywanie kampanii w sieci? Bo jeżeli bitwy siecowe, to ja niestety odpadam :((((, ale na Rome będę juz przygotowany:)))))))

Też mam pytanie do wszystkich.
Czy ktoś przypadkiem dysponuje spolszczoną mapą Medievala, która kiedys była w sieci. Plik 35 MB. Ponieważ znalazłem serwer na którym możnaby umieścić ten plik. Piszczie na e-mail:
[email protected]

31.12.2003
10:01
[12]

Attyla [ Legend ]

W sieci nie dam rady. Dostęp mam tylko z biura a w pracy nie mam czasu na grę.

31.12.2003
11:51
[13]

Lord W. [ Pretorianin ]

Ja mam taką samą sytuację.
Wyjaśnij więc dokładniej o co ci chodzi, bo nie zrozumiełem...

31.12.2003
12:01
[14]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Eh mam wina xp rozegralem juz ze 70lat brytolami na early i mnie wywala do windy :( co zrobic ;/

Zdarzytlem bardzo szybko zniszczy Francje-mounted sergeants zrekrutowani w |Akwitanii zalatwili sprawe potem zaatakowala mnie Hiszpania jednak w dwoch dosyc duzych bitwach dostali baty co spowodowalo bunt royalistow :) Zajalem rebelianckie prowincje-Castille i Leon :)
dochody to okolo7000florenow
A i w miedzyczasie wyslalem krucjate na Konstantynopol a przechodzac przez prowincje Bizanjcum wszystko pale i niszcze

31.12.2003
12:57
[15]

Lord W. [ Pretorianin ]

Zgredek, akiedy ci wychodzi do windy? W jakim momencie?

31.12.2003
13:08
[16]

Attyla [ Legend ]

Lord - chodzi o odpowiednik RPG. Tzn siadamy sobie w kilku, MG wyjaśnia sytuację i przedstawia planszę, na której daje nam nasze dominia. Jako władcy mamy prawo do wszystkiego. Ale wpływać na rozwój np. rolnictwa nie możeby bezpośrednio, budując kolejne ulepszenia ale np. poprzez zmianę administrowania krajem. Naszym zadaniem jest takie kształtowanie naszej polityki wewnętrznej i zewnętrznej, by stać się przynajmniej organizmem bardzo silnym a najlepiej uzyskać supremację nad pozostałymi z szansą uzyskania korony królewskiej.

Tak jak pisałem - grałem w coś podobnego dawno temu. To działa i daje niesamowity fun.

31.12.2003
13:22
[17]

Lord W. [ Pretorianin ]

No, już mniej więcej kapuję. Ale jak widzisz to "siadanie razem" jak nie przez sieć?

31.12.2003
14:55
smile
[18]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Kumpel kupil Shoguna w Mediamrkt za 3x PLN i okazalo sie ,ze... gra nie ma cd keya:).Sprzedacy nawet otwarcie o tym mowia bo ludzie zwracali gre.
A bez cd keya nie da sie zainstalowac:)
Rozwiazaniem ma byc odebranie po nowym roku cd keya w sklepie. Telefonicznie tez mozna sie nr cd keya dowiedziec.
Taki numer to tylko w Polsce jest mozliwy:D

31.12.2003
18:46
[19]

ruzik [ Legionista ]

witam
dawno mnie tu nie bylo i mialem kilkumieiseczna przewre od mediavala ale ostatnio ogladnolem Braveheart i jakos znowu mnien naszlo:) troche duzo jest nowych watkow i sa one zbyt obszerne totez nie chce mi sie ich czytac:/
dlatego chcialbym sie spytac czy sa jakies mody urealniajace walke; chodzi o to aby zwiekszyc sile ataku lucznikow i szarze kawalerii??????

31.12.2003
23:25
[20]

Dowodca_Pawel [ Pretorianin ]

No ja też witam, to mój pierwszy post w tym wątku (no ale czytałem poprzednią część :) ).
Właśnie dzisiaj zrobiłem "małe" (ta strasznie...) zakupy i wśród listy znalazł się Medieval Battle Collection. Wcześniej grałem w shoguna i jakby to powiedzieć... Medievala który niekoniecznie pochodził ze sklepu ;).
Najbardziej boleje nad gospodarką bo wcześniej kładłem nacisk na rolnictwo które dawało zyski, ale po bardzo długim czasie, a z handlem narazie jest średnio (wokół polski większość prowincji z dobrami handlowymi jest wgłąb lądu.
Aha i jeszcze jedno pytanie. Kiedy można się spodziewać kolejnej wersji spolszczenia (które robi się coraz lepsze, ale daleko troszkę jednak do ideału (szczególnie jeśli chodzi o dodatek))?

02.01.2004
10:55
smile
[21]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Panowie wczoraj bylm na 3-ciej czesci Lord Of The Rings. Sceny batalistyczne miodzio. A jak zobaczylem szarza kawalerii z krolem na czele to nasunelo mi sie malo realnosc Medievala jezeli o konnice chodzi :(
Piechote orkow to oni poprostu zmiatali z powierzchni ziemi! Wiem,ze to realne,a w Medievalu tego nie mamy :(

02.01.2004
11:55
[22]

Attyla [ Legend ]

Lord - można i przez sieć. A siadanie razem dikładnie na takiej zasadzie jak sesje RPGów. Bawiłeś się kiedyś tak?

02.01.2004
11:59
smile
[23]

ruzik [ Legionista ]

Dlatego wlasnie pytam czy jest moze jakis mod ktory by to zmienial?!?! Tak samo w 2 czesci zobaczcie jak podczas oblezenia helmowego jaru(czy jakos tak albo mi sie cos powalilo:)) jak wymiataja lucznicy elficcy, a w medievalu nawet taka jednostka jak longbowmeni maja guwniana skutecznosc:/

02.01.2004
14:17
smile
[24]

Attyla [ Legend ]

Rudzik - cały czas robię

02.01.2004
22:04
[25]

ruzik [ Legionista ]

ty Atilla:) a kiedy skonczysz i jak ci idzie???

03.01.2004
13:00
[26]

Ostrogski [ Centurion ]

MAm pytanie jak można z Irlandii...

A na poważnie zauważyłem, że państwa tak jak w Shogunie mają swoje preferencje cenowe tj może jaśniej w Anglii są tani łucznicy, w Turcji Ghazi. Czy ktoś ma pełną listę, bo nigdzie o tym nie słyszałem.

Grałem Turcją i aż do 1230 (ataku mongołów) nic się nie działo. Ja nikogo nie atakowałem, bizancjum i Egipt też siedziały cicho, czysta sielanka. Może oprucz jednej krucjaty, którą zjadłem na śniadanie.
No więc mongołowie zaatakowali khazar i całością sił poszli na wschód, zdobyli Georgie i to wszystko na południu. No to ja z moimi siłami nadal czekam. Ponieważ nie miałem dojścia do wody to nie maiłem też i floty i nie wiedziałem co się w Europie dzieje, wysłałem szpiegów i okazuje się że Europą podzieliły się Węgry z Hiszpanią, A orda siędzi na całym Wschodzie po Polskę i w polsce ma generała 7* i trzy do oBrony. No cóż nie będzie łatwo...

Acha gram na pewnych zmianach i komp trochę jest bardziej powściągliwy (problem z modami niestety Ai..).
Tj kawaleria oprócz jednostek królewskich +50% do wielkości, +50% cena, dwie tury produkcja i +1 wyjściowy walor. Daje to pewne zalety, napewno się domyślicie jakie.
Przyszedł mi ten pomysł do głowy po pograniu w org.kampanie a tam jazda jest w jednostkach po 60 sztuk ( tarczownicy zresztą też..)

pozdrawiam

03.01.2004
14:01
[27]

Hellraiser [ Born To Raise Hell ]

konnica slaba w medievalu to fakt
ruzik> zapytaj ZgReDkA co od modow ;)

03.01.2004
16:26
[28]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Ostrogoloski->jak dajesz na wyjsciu valour +1 ?????
Ja mam takie pytanko czym mozna otworzyc plik z rozszerzeniem BIF chcialbym pozmieniac wyglady tarcz itp :)

03.01.2004
16:31
[29]

Krwawy [ Generaďż˝ ]

Panowie czy orietujecie sie kiedy w koncu "Roma Total War " nadejdzie ?? he ??

03.01.2004
17:51
[30]

vit123 [ Pretorianin ]

Krwawy --> przełożona jest na jesień tego roku , ale kto wie czy znowu nie zrobia nam nie miłego "prezentu"

03.01.2004
20:19
smile
[31]

Ostrogski [ Centurion ]

@Zgredek

6 kolumna od lewej w Crusander_unit_prod podajesz wyjściowy valour.

Jeszcze raz zapytam czy ktoś ma pełną listę tańszych jednostek dla poszcz.państw

03.01.2004
21:11
smile
[32]

Crov [ Pretorianin ]

Ostrogowski --> sam byś mógł sobie zobaczyć
Jest to opisane przed bonusem prowincji.

03.01.2004
21:14
smile
[33]

Crov [ Pretorianin ]

ZgReDeK --> ja używałem takiego cudeńka jak readbif.exe

03.01.2004
21:24
smile
[34]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Panowie!
Jestem "na swiezo" po "The Last Samurai" z T.Cruisem i taki podjarany jestem ,ze instaluje Shoguna i dodatek i gram (byc moze tylko na necie bo na dlugie kampanie nie mam czasu).
Film miodzio.Bardziej podobal mi sie od Wladcy Pierscieni. MImo ,ze akcja rozgrywa sie u schylku XIX wieku to sa samuraje i bitwy z ich udzialem. A dlaczego? Ogladnijcie,polecam!

03.01.2004
22:28
[35]

ruzik [ Legionista ]

@ZgReDeK
no to weisz cos o jakichs ciekawych modach ktore ktore zwiekszyly by skutecznosc kawalerii i lucznikow????
bo na mod atylli nie chce mi sie czekac a jak juz zaczne gre to bede gral dluuuugo

03.01.2004
22:33
[36]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Co do kawalerii to ja sam ja usprawnilem :) wystarczy oobawic sie w pliku crusaders unit prod :) obnizyc poziom obrony piechocie zwiekszyc charge bonus kawalerii i poo sprawie
btw na satronce totawar.org sa w tools narzedzia do edycji bifow i plikow wlasnie w ktorych zapisane sa dane o jwednoistkach ? czy ktos je ma? np gnome editora?

03.01.2004
23:01
[37]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Crov->readbif sluzy do otwierania czy odrazu do edycji ? bo mam painta tylko i nie wiem czy wystarczy aczkolwiek nie chce duzo zmieniac :) raczej bede szukal na necie odpowiednich obrazkow do tarcz

btw ma ktos gdzie opisane co oznacza dana cyfra/wartosc wpis w tych pliczkach? A i jak mozna obnizyc support cost?

04.01.2004
00:27
[38]

Crov [ Pretorianin ]

ZgReDeK -- > ja za jego pomocą eksportowałem pliki do bmp i przerabiałem w jakimś paincie. jak zrobiłem wszystkie 12 to importowałem to do bifa. I pamiętaj że ten z z miejszą rozdzielczością tez jest ważny.

05.01.2004
07:18
[39]

Dowodca_Pawel [ Pretorianin ]

Coś temat przycichł. Może podzielicie się z nowymi swoimi doświadczeniami bitewnymi? ;) Najbardziej mnie zastanawia zastosowanie kuszników. Dotąd to tylko alabasterzy zadawali jakieś pożądne straty, ale ich czas przeładowania jest strasznie długi przez co narazie sądze że łucznicy są lepszą jednostką.

05.01.2004
08:54
[40]

Lord W. [ Pretorianin ]

Do Dowodca_Pawel i innych zainteresowanych spolszczeniem:
Dzisiaj zamieszczam stronę w nowej oprawie graficznej. Poza nową wersją spolszczenia wrzuciłem tam kilka screenów na których mozna zobaczyć jak wygląda gra po przeróbce i kilka linków. Pod starym adresem jest niestety, a może i stety :)"przekroczony limit transferu", dlatego strona jest teraz dostępna pod nowym adresem: https://www5.domaindlx.com/krucjata/index.html

Attyla
Nie nie miałem okazji...

05.01.2004
09:20
[41]

FremenButcher [ Pretorianin ]

Na polu bitwy rzadzi piechota przekonali sie o tym Francuzi podczas wojny stuletniej:).

05.01.2004
10:59
[42]

Attyla [ Legend ]

Fremen - i Rzymianie w bitwie pod Adrianopolem:-))))))))) - nie chrzań głupot. Od bitwy pod Adrianopolem do bitwy pod Crecy trwała nieprzerwana supremacja formacji konnych.

Ruzik - idzie nieźle. Ostatnio po raz pierwszy udało mi wygrać bitwę wyłącznie za pomocą szarży kawalerii i to przy niewielkich stratach własnych. Jedynym lekarstwem na jazdę wroga staje sią piechota strzelcza wspierana piechotą antykawaleryjską: (!!!:-)))). Ale to jeszcze nie to. Moim celem jest wogóle wyeliminowanie jednostek takich jak feudal men at arms i podobnych. Jedyna piechota to będą tarczownicy i ich rozwinięcia oraz milicje miejskie.

Lord - to nie wiesz co straciłeś:-)))))) A zabawa jest naprawdę przednia.

05.01.2004
11:04
[43]

Lord W. [ Pretorianin ]

Attyla
...niestety... Dlaczego chcesz wyeliminować men at arms? Co prawda sam cih wogóle nie tworzę.

05.01.2004
11:07
[44]

Bri [ Konsul ]

>> lordzie W >> stronka jest very very ::D ale z tego drugiego serwera to ładuje sie tak powoli jakby wogole sie nie ladowala...

witam w roku pod zodiakalnym znakiem rzymianina

::D

05.01.2004
12:26
[45]

Lord W. [ Pretorianin ]

Dzięki Brii. ten drugi tzn. https://www5.domaindlx.com/krucjata/ ? U mnie wszystko jest wporządku, ale mam szybkie łącze.

05.01.2004
12:41
[46]

Attyla [ Legend ]

Lord - bo w rzeczywistości nie istniała zasada papieru, nożyczek i kamienia. W realu nie było piechoty "atykawaleryjnej" i "atypiechotnej" To zupełna bzdura. Była tylko piechota strzelcza i piechota wacząca w zwarciu.

05.01.2004
12:55
[47]

Lord W. [ Pretorianin ]

No, to dla mnie oczywiste że ta zasada nożyczek... itd to tylko wytwór tej gry, ale czy nie było w średniowieczu formacji piechoty walczącej w zwarciu wyłącznie bronią sieczną? Czy były tylko formacje zbrojne w piki?
Wydaje mi się że ten podział też jest raczej nietrafiony, bo piechurzy dysponowali z reguły bronią drzewcową, a do tego przy pasie jakiś topór lub miecz.

05.01.2004
15:02
[48]

Dowodca_Pawel [ Pretorianin ]

Lord-> Mam złoty abonament w gry-online a z powodu że wielu denerwuje ten limit to mogę wrzucić to na FTP które mi przysłoguje. Napisz do mnie na gg 3883815 (chociarz jeśli byś mógł mi pomoć bo nie bawiłem się w to wcześniej :) )

06.01.2004
10:15
[49]

Attyla [ Legend ]

Kto chętny wypróbować pierwszą wersję mojego moda? Uwaga - wczoraj 2 pułki tarczowników rozniosłem w puch jedną chorągwią królewską, przy czym generał wroga był o 1* lepszy

06.01.2004
10:26
[50]

Lord W. [ Pretorianin ]

Attyla
Ja jak najbardziej, bo ostatnio mi się trochę medieval znudził, ale chętnie do niego powrócę.
Czyw nim dałeś już wschodnie wybrzeża M. Śródziemnego jako "buntownicze" prowincje itd. wedle zapowiedzi?
Przeslij mi tego moda na e-mail to go zaraz na moją stronkę o spolszczeniu wrzucę do pobrania.

06.01.2004
10:32
smile
[51]

griszka3 [ Legionista ]

skąd można tego moda zassać

06.01.2004
10:45
[52]

Lord W. [ Pretorianin ]

Najnowszy mod Attyli jest już do pobrania pod adresami:
https://www5.domaindlx.com/krucjata
https://pudliszki4.webpark.pl
w dziale pobieralnia :)

06.01.2004
11:13
smile
[53]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Lord W. :
1.Reklama 100 mb free
2.Licznik odwiedzin

06.01.2004
11:14
[54]

Attyla [ Legend ]

Lord - jeszcze nie. Na radzie to zmiany w systemie jednostek. Ze zmian w świecie zaczynam wprowadzać inne rozmieszczenie metalu na świecie. Chodzi o to, że chcę, by kowale byli budowani tam, gdzie rozwój metalurgii był najwyższy. Oznacza to, że metal zniknie z całych Węgier, Szwecji i paru prowincji europejskich a pojawi się w Grecji, Konstantynopolu (tam już są), Rumii, kilku prowincjach Italii (tylko północnych) i w Niemczech.

06.01.2004
11:43
smile
[55]

cejot [ Pretorianin ]

Sciagnolem mod Attyli:
-jak go wgrac
-jak go pozniej usunac
-co ogolnie zmienia

06.01.2004
11:45
[56]

Lord W. [ Pretorianin ]

Jihad
Jihad tak oceniasz moją amatorską pierwszą stronkę we Flashu (a właściwie w KoolMoves) szkoda, że nie czerwona czaszka :))) Te kiszkowate napisy to jedyna cena za 100MB na www i to bez limitu wielkości plików potrzebne przede wszystkim na 35MB spolszczonej mapy Medievala. Ale licznik to przyznaję, że to niezła kicha :D wrzuciłem go tam w pośpiechu, ale teraz przesunąłem go nieco niżej ;) Może znasz jakiś ładny za free? Na tym serwerze nie ma obsługi PHP, CGI itd.
Za to na "pudliszkach4" :D jest nieco lepiej.

06.01.2004
11:54
[57]

griszka3 [ Legionista ]

Atylla, z twoim nowym modem gra u mnie nie rusza " Unknown faction specified :column 20 , row 8 FN_EGYPTIAN"

06.01.2004
12:28
smile
[58]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Lord W. -no offence -ale rzeczy ,ktore napisalem pojawily mi sie w przegladarce - i nic poza tym. Strony z modem mi nie wyswietlilo. Bron Boze nie krytykuje.

06.01.2004
12:33
smile
[59]

Lord W. [ Pretorianin ]

Cejot,
to pytanie retoryczne czy na prawdę nie wiesz jak tego moda zainstalować?
Atylla
czy testowałeś tego moda?
Jihad tzn. co Strony z modem ci nie wyświetliło? czy wogóle nie wyświetliła ci się stronka? Może nakładki Flash Playera w przeglądarce nie masz.

06.01.2004
12:49
smile
[60]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Lord W.,
byc moze zobacze w domu jeszcze

06.01.2004
12:50
[61]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Ale fajna kampanie teraz gram z silnym przeciwnikiem,ale nie chce mi sie opisywac LOL.

06.01.2004
13:18
[62]

ruzik [ Legionista ]

@Atylla
sciagnalem ten mod ale jeszcze go nie testowalem:/ a codo man at arms to nie wiem na ile wierny historycznie je Braveheart ale tam po Stirling i w tej drugiej bitwie Szkoci scierali sie z piechota angielska uzbrojona w miecze....
ale nie wiem co do chivarlik man at arms to w opisie maja ze sa szlachta a szlachta przeciez walczyla konno...:)tych bym sie pozbyl tymbardziej ze sa slabi:)

06.01.2004
13:44
[63]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Feudal Foot Knights roxuja - normalnie sie ich nie da produkowac ,dlatego jak tylko widze w Inn Druzne to ja kupuje bo w czasie bitwy mozna ich "spiesic" (tak to sie pisze?).Szczegolnie dobre to jest w poczatkowej fazie gry.
Za to nie znosze Feudal MAA (cieniasy co ich militia sgt. bija !) ,strasznie panikuja, A Chivaric MAA nawet dobrzy sa ,ale sie mecza szybko.
Najbardziej lubie Galowglasses.

06.01.2004
13:49
[64]

Lord W. [ Pretorianin ]

Spieszyć to można chyba większość kawalerii, tyle że mało które po spieszeniu stanowią wartościowe jednostki
Po zainstalowaniu moda Attyli spieszonych feudal Foot knights można rekrutować chyba po postawieniu cechu czy warsztatu kowala od mieczy.

06.01.2004
14:10
[65]

griszka3 [ Legionista ]

co do moda Atylli (dzisiejszego) udało się już komuś odpalić MTW, u mnie cały czas to samo (jak wyżej) problem tkwi w plikach "CRUSADERS ..."

06.01.2004
15:21
[66]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

W sumie ja sobie przerobilem tak odpowiednio cenowo/supportowo(koszty utrzymania) oraz silowo zeby feudal knights i Feudal FK byli podstawowymi jednostkami :) przynajmniej w mojej armii bo wiadomo komouter glowna sile widzi w peasantach ktorych max oslabilem :) spearmeni i sierzanci tez duza nie znacza :) ale wlasnie zastanawiam sie czy aby wlasnie z feudal sergeant rowniez nie stworzyc takiej podstawowej jednostki :)

Bleh a w kampani ang ktora zaczynalem chyba z pare razy :) ciagle mnie wywala :( Raz po 3 latach zaatakowali mnie francuzi :( jako ze w modzie attyli trzeba meic statki by przezycic wojo z wyspy na kontynent szybko baty dostalem :(
Nastepny raz w Araogii odrodzil sie krol na czele 7tys armi :( i mnie zaatakowal i bylo po zabawie ->toczylem wojne z zabolami i bizancjum ;/

06.01.2004
15:42
[67]

Attyla [ Legend ]

Griszka sprawdzę jeszcze w domu, ale wczoraj normalnie na tym grałem. Nie wiem, dlaczego wyskakuje ci jakiś błąd z frakcjami. Nic w nich jeszcze nie mieszałem:-)))))

06.01.2004
15:58
[68]

ruzik [ Legionista ]

hej mam to samo co griszka!! wlasnie zainstalowalem moda i od tego momentu tak mam; wczesniej wszystko bylo spox:(
moze to dlatego ze mam wersje 1.0 a nie 1.1????????

06.01.2004
16:11
[69]

griszka3 [ Legionista ]

to nie wina wersji ja mam 1.1, spolszczenie-wersja5.0, fonty-wersja4.0 wszystko ze strony https://pudliszki4.webpark.pl swoją drogą strona fajnie wygląda, i nie ma się co "kiszkowatymi" napisami przejmować, waże co jest na stronie (będzie)

06.01.2004
17:10
[70]

Attyla [ Legend ]

Jedna rzecz - to jest napisane na Viking Invasion! 1.1 to za mało. Te pliki konfiguracyjne są inne niż z wersji 2.0. Może to wina wersji?

06.01.2004
18:17
smile
[71]

griszka3 [ Legionista ]

i o to chodziło !!! Viking Invasion własnie zciągam, to już chyba po problemie :-) dzieki
a może ma ktoś VI na FTP ???

06.01.2004
18:46
smile
[72]

Adamss [ -betting addiction- ]

"a może ma ktoś VI na FTP ???"

Baaardzo wątpię, lecz gdyby tak było chętny jestem :))).

06.01.2004
19:02
[73]

griszka3 [ Legionista ]

wiesz zapytać zawsze mozna :-) "kto pyta nie .....:-)"

07.01.2004
07:59
[74]

Lord W. [ Pretorianin ]

Attyla
A więc sprawa się wyjaśniła, bo u mnie też mod działa bez problemu. Zauważyłem, że Katafrakci zaczęli szyć ze strzał :)
W sumie w stosunku do poprzedniego moda to chyba piechota została osłabiona.
A co powiesz o zasięgu łuków w gierce? Ja się na tym nie znam, ale wyczytałem w sieci, że rekord świata w strzale z łuku wynosi ponad 2 KM !!! Podobno Dżingis Chan wymagał, ażeby każdy z jego wojowników, strzelał z łuku na 50 arszynów (71 m) i dalej. Dla szeregowego wojownika uznawano to za wystarczające". W Anglii "Podobno nie werbowano ludzi nie potrafiących wystrzelić 10 strzał na minutę do celu oddalonego o 200 m, a wielkiego jak koń". Przy treningach łuczniczych w Japonii: "przeciętna odległość do tarczy wynosi dwadzieścia osiem metrów". Dobrze wyszkolony łucznik wystrzeliwał normalnie 5 strzał na minutę". "Według informacji angielskich historyków, łucznicy wieków średnich podczas strzelań na celność i trafność wypuszczali od 8 do 10, niekiedy 12 strzał na minutę, wszystkimi trafiając w cel z odległości 100 jardów (91,4 m)". W Anglii: "W czasie bitwy łucznik wbijał strzały w ziemię przed sobą. Mógł na minutę wystrzelić 10-12 strzał". Wbijanie strzał przed sobą nosiło nazwę: ground quiver. "Średnia szybkostrzelność wynosiła 12, a maksymalna dochodziła do 15-18 strzał na minutę". "Polscy łucznicy (...) potrafili wystrzelić ok. 12 pocisków na odległość od 200 do 250 m"

07.01.2004
10:01
[75]

Attyla [ Legend ]

Lord - Katafrakci to kawaleria strzelcza. Nie wiem dlaczego w MTW zrobili z niej kawalerię uderzeniową. To samo tyczy się Ghulamów. W tym modzie także oni szyją ze strzał.
Rzeczywiście znacznemu osłabieniu uległa piechota. W obronie. Bo też przy osłabieniu ilościowym i w obronie otrzymali większą wartość w obronie. Jednocześnie kawaleria (Europejska) otrzymała gigantyczny bonus do szarży. Dzięki temu najlepszą taktyką jest uderzenie, następnie wycofanie się i ponowna szarża. Jak w rzeczywistości. Wczoraj przekonałem się o skuteczności kawalerii. Grałem Polską. Zaatakowałem zbuntowaną Brandenburgię. Były w niej min 3 chorągwie rycerskie. Kiedy próbowałem je zatrzymać polskimi tarczownikami (a mają one bardzo dobre statsy jak na piechotę) skończyło się to ich zupełnym rozbiciem. tylko natychmiastowy atak moją kwalerią uratował sytuację. Wygrałem - ale z gigantycznymi stratami. Następnym razem to ja zaszarżowałem a piechota poszła do ataku jako wsparcie konnicy. Tym razem obyło się bez wielkich strat. W rezultacie zmieniłem zupełnie strukturę mojej dywizji. O ile dotychczas było w niej 4 pułki tarczowników, 2 mieczowników, 4 piechoty strzelczej, 2 artylerii i 4-5 kawalerii (zwykle strzelczej). Teraz kawaleria to 6-8 chorągwi, z czego strzelcza to zaledwie 2 (chyba, że bawię się Arabami lub Turczynami).

Co do zasięgu strzał to myślałem o tym, ale nie wiem jak to zrobić. Próby spełzły na niczym.

07.01.2004
10:22
[76]

Lord W. [ Pretorianin ]

Attyla->
Też mi się wydawało, że na wschodzie większość jeźdźców dysponowała łukami.
Teraz szarża kawalerii będzie siała strach w szeregach wroga :) tak jak to nawet w Bravehearcie przedstawiono. Tam leciały nawet takie teksty, że bez ciężkiej jazdy to nawet nie mają co marzyć o wygranej, a w Medievalu kawaleria dotychczas spełniała funkcje oddziałów służących jedynie do skirnish, a nie do decydowania o losach bitwy. :))
Zrobiłem sobie wczoraj próbną bitwę piechoty z kawalerią. 60 Kawalerzystów w chwili zderzenia w szarży z piechotą kładzie na ziemie około 25 ludzi.

Jeżeli chodzi o zmianę zasięgu oddziałów strzelających to można to zrobić w pliku principles...txt czy jakoś tak w głównym katlogu medievala. Tam są wszystkie parametry dotyczące jednostek strzelających takich jak prędkość przeładowywania, zasięg, ilość strzał w kołczanie (apropo strzał to podobno walijscy łucznicy wyposażali się do bitwy w 2 kołczany po 24 strzały) itp. Np: zasięg artylerii ma wartośc 6000, a łucznicy różnie. Ciekawe czy te wartości mają odzwierciedlenie w czasie bitwy w metrach.

07.01.2004
10:45
[77]

Attyla [ Legend ]

Lord - dzięki za info - poeksperymentuję trochę. Teraz - kiedy piechota nie będzie w stanie zatrzymać zmasowanej szarży zasięg strzał i bełtów będzie miał znaczenie zasadnicze:-)))))))

I jeszcze pytanko - 25 ludzi z jakiej formacji i jaką kawalerią szarżowałeś? (trochę niskie straty:-))))) Kiedy ostatnio atakowałem jedną chorągwią rycerską (20 ludzi) 2 pułki tarczowników w pierwszej szarży zginęło prawie 20 tarczowników. Druga szarża złamała morale przeciwnika a dalej była już tylko rzeź uciekających.

07.01.2004
11:01
[78]

Lord W. [ Pretorianin ]

Attyla ->
Tylko żebyś za bardzo tych strzelających nie przypakował, bo nie będzie realu :-)))))))

Szarżowałem Katafraktami na jednostkę ( nie pamiętam nazwy, ale to była jednostka islamska z tarczami drewnianymi i toporami), ale ta ilość zabitych to zależy przecież od wielu rzecz,od tego czy jednostkę atakujemy od czoła z tylu czy z flanki, od tego czy formacja jest zwarta czy luźna(nie chodzi mi o rozproszoną), jak szeroko jednostka jest rozwinięta i w jakiej formacji idzie wróg, i ile czasu się rozpędzali. Piechota najlepiej walczy w 4 - 3 szeregowej formacji, a gdy jest więcj to na plus.. Podobno by zaszedł czynnik szarży to w grze kawaleria musi pędzić galopem przez około 6 sekund :)

07.01.2004
12:05
[79]

Attyla [ Legend ]

Lord - to zaszarżuj sobie jazdą rycerską albo feudalną - no w ostateczności proponoiai. Dopiero wtedy zobaczysz cuda z mleka:-)))). Katafrakci są jednak jednostką strzelczą a nie szarżującą.

07.01.2004
12:40
smile
[80]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Attyla-ten mod pojdzie na najnowszym patchu?

07.01.2004
14:18
[81]

Lord W. [ Pretorianin ]

Jihad ->
2.1? Bez problemu.

07.01.2004
16:22
[82]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Attyla->mam Gnome Editor do medievala jesli nie uzywasz moge ci podeslac wszystko w nim jest klarowne i czytelne )
co do lucznikow- pliczek projectilestats.txt wartosc 5000 to 100m chyba jak juz wczesniej mowilem :)

07.01.2004
16:51
[83]

Crov [ Pretorianin ]

ZgReDeK --> podeślij mi ten Edytor. Chętnie się pobawie

[email protected]

07.01.2004
17:23
[84]

Attyla [ Legend ]

Zgredek wiślij mi to - proszę! Strasznie się męczę z tymi pliczkami:-))))))))

07.01.2004
19:38
smile
[85]

Monther [ Generaďż˝ ]

Mam dwa krótkie pytania. Zapewne gdzieś tam były, ale nie da rady przestudiować wszystkich wątków :-)))
Aha, mam oryg. Medieval Battle Collection. Gram z dodatkiem VI
Anglia, zacząłem w early, teraz jest 1209 rok.

1. Podbijając Norwegię i Szwecję miałem możliwość budowania Viking Landsmen i Viking Thralls. Ostatnio pojawili się też Viking Huscarles, który, muszę powiedzieć, w zasadzie załatwiają sprawę zawodowej piechoty :-) Są rewelacyjni (zresztą używam vikingów generalnie jako trzonu piechoty we wszystkich moich armiach, bo sprawują się lepiej IMO niż "cywilizowana" piechota) Ale nie o to chodzi...
Otóż, nagle, z tury na turę, zniknęła mi możliwość produkowania tych właśnie specyficznych jednostek vikingów. Zarówno w Szwecji, jak w Norwegii. Dlaczego???"

2. Co zrobić z ekskomuniką? Czy da się jakoś przekupić papiestwo może, albo coś... Czy jedynym wyjściem jest zabicie papieża i zlikwidowanie państwa papieskiego? Bo przecież nie można w ogóle grać przez tego bałwana!!! Atakują mnie, to jest wszystko ok, ale jak ja chcę "oddać" to już papież się czepia i ekskomunikuje!!! Co z tym fantem?

Jeśli bylibyście tak uprzejmi i odpowiedzieli, nie bluzgając mnie, że TO JUŻ BYŁO, to byłbym niezmiernie wdzięczny :-)
Z góry dzięki :-)

07.01.2004
20:45
[86]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

monther--->ci vikingowie sa dostepni tylko w early era ;]
zabij paspieza lub swego krola ;p

crov, attyla===>poszlo wraz z mym modem ;p

07.01.2004
23:18
smile
[87]

Monther [ Generaďż˝ ]

ZgReDeK ---> dzięki. Szkoda mi kurcze tych Wikingów :-( Jakie oddziały piechoty ogólniedostępne byłyby w takim razie odpowiednikiem Viking Landsmen i Huscarles?

07.01.2004
23:54
[88]

Monther [ Generaďż˝ ]

Aha, i jeszcze jedno pytanie do Was, zawodowców :-)

Odpaliłem już 2 krucjaty (przypominam, gram Anglią) i za każdym razem w ich szeregach miałem zaledwie jeden oddział piechoty zakonnej + 2 oddziały fanatyków. Co zrobić, żeby w krucjacie znalazły się konkretne jednostki, np. jacyś templariusze, albo coś (ciężka kawaleria jakaś)? I przede wszystkim, żeby ta krucjata była poważną siłą!!!

08.01.2004
02:41
[89]

Monther [ Generaďż˝ ]

ZgReDeK ---> zabiłem własnego króla, tzn. rzuciłem go, wraz z 7 przybocznymi, szarżą w 60 królewskich hiszpańskich :-) Nie przeżył tego eksperymentu :-)
Natomiast ekskomunika jak byla, tak jest! I bunty mi się zaczynają na poważnie... Niemcy zmartwychwstali, bo miałem w ich "rdzennych" prowincjach bunty... posypało się wszystko ogólnie.

08.01.2004
07:26
[90]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Mother-stadnina

08.01.2004
07:33
[91]

Lord W. [ Pretorianin ]

ZgReDeK
Jeżeli możesz, to też proszę o ten Edytor.
Monther
Viking Hascarles świetnie zastapią ci irlandzcy Glowglases, choć nieco gorzej idzie im z konnicą, a już po dodaniu real moda to ich szybkośc będzie największym atutem :-D
Co do unikania buntów z odnowieniem frakcji, to najlepiej jest pozostawić każdemu państwu chociaż po małej całkowicie spustoszonej prowincji i od czasu do czasu im przywalać. Nie musisz wtedy trzymać wielkich armii do pilnowania prowincji na tyłach. Co do krucjat to chyba jest to losowe.

08.01.2004
07:41
[92]

griszka3 [ Legionista ]

Monther - Anglią gra się fajnie ale po jakimś czasie gra skończy się wojną domową, jakioś tam wielu chetnych do władzy jest :-)
-co do krucjaty- rozrasta się w drodze do celu w każdym państwie ktoś się dołączy ale żeby mieć prawdziwą siłe to trzeba swoje odziałey wysłać (jest to też sposób na pozbycie się zbędnego następcy tronu -wysłąć go na krycjate i z głowy, pewny sposób, zabójcy czasami się nie uda:-) chociaż wyszkolony zabójca jest czasami lepszy od armii,z jego pomocą państwa upadają bez walki)
-co do ekskomuniki to musiałeś niezle narozrabiać :-) w Angli to raczej papież płaci jeszcze ( jakiś 1000 co kilka lat) za zasługi dla kościoła

08.01.2004
09:14
[93]

Attyla [ Legend ]

Monther
1. Wikingowie są piechotą dostępną tylko w okresie early. Później spokojnie zastąpić ich mogą chivalric men at arms
2. trzeba było wysłać papierzowi list z bakteriami wąglika:-)))))))
3. bunty - stosuj taktykę lorda albo zaraz po zajęciu prowincji wytrenuj tam wystarczającą dużo chłopów. Poza tym po każdej exkomunice powinieneś nacisnąć shift i przejżeć prowincje. Te zielone są bezpieczne. Każda, w której jest kolor inny jest szansa na bunt. Najbardziej zagrożone są te całkiem czerwone. Wtedy trzeba odpowiednio zmniejszać podatki i dyslokować garnizony aż kolor będzie zielony lub prawie zielony. Poza tym grając Anglią albo np. Egiptem musisz pamiętać, że tamtejsi władcy mają bardzo małą cechę lojalności. Dlatego musisz chodować dynastię tak, by ta cecha rosła a nie malała. To dodatkowo wpływa na mniejszą buntowniczość w prowincjach, że nie wspomnę o eliminacji zagrożenia wojną domową, co np. dla Egipcjan w okresie Late jest prawdziwym wrzodem na tylku...

08.01.2004
09:35
[94]

griszka3 [ Legionista ]

ja grając Anglią (wiele razy) zawsze miałem wojne domową, obojetnie jak "chodowałem"dynastię, zawsze znajdzię się jakiś lord co kraj podzieli :-) troche pomagają szpiedzy (czasami cie ostrzegą) wtedy jest szansa pozbyc się lorda albo go na krucjate wysła, ewentyalnie oddac córkę za żonę, lub jakiś tytuł, ale zdrajca zdrajcą pozostanie :-)

Atylla - (wiem że może już było) ale nie myslałeś może o modzie przenoszącym nas w w swiat LOTR,( wim że kiedyś mapa była) ale sama mapa to nie to :-)

08.01.2004
09:50
[95]

Attyla [ Legend ]

Griszka - bardzo chętnie bym zrobił coś takiego, ale zwyczajnie nie mam na to czasu. O wiele prostrzy mod starający się urealnić rozgrywkę robiłem od paru miesięcy. Zanim skończyłbym zabawę z czymś takim dawno bywilibyśmy się już w Rome. Może ktoś inny, kto ma więcej niż ja czasu?

Co do tych niechętnych władzy lordów, to trzeba pilnować stanu ich lojalności. Żenić ich z księżniczkami, dawać zarząd prowincjami dającymi duży bonus do lojalności itp. Wymaga to sporo uwagi, ale tych dobrych generałów nie ma znów tak wielu.

08.01.2004
09:57
[96]

griszka3 [ Legionista ]

dlatego gra Anglią to takie wyzwanie nie tylko walka !!!!!!!!!!!! ciezko jest to państwo w kupie utrzymać :-)

wiem że z modem duzo roboty ale wspólnymi siłami jakoś przetłumaczyliści na polski TW więc jakby się kilku (nasty) chetnych znalazło powstała by całkiem nowa gra ;-)

08.01.2004
10:11
[97]

Lord W. [ Pretorianin ]

Attyla
Możesz mi podesłać tego Edytora, bo coś ZgReDkA nie widać.
Może się robotą przy modzie jakoś podzielimy?

08.01.2004
10:27
[98]

Attyla [ Legend ]

OK
Jeśli w robocie będzie brało udział kilka osób, to i ja mogę się dorzucić. Ale zastrzegam, że grafika to dla mnie ciemna magia, więc żadnych rysunków, map itp rzeczy robić nie chcę:-))))

08.01.2004
10:44
[99]

Lord W. [ Pretorianin ]

Attyla
Nie chodziło mi o LOTRa tylko o reala.

08.01.2004
10:46
[100]

Lord W. [ Pretorianin ]

Ogólnie LOTR to niezły pomysł, ale na pewno bardzo pracochłonny

08.01.2004
11:03
[101]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Lord W--->ze szkoly to c iraczej edytora nie wysle

08.01.2004
11:11
[102]

Lord W. [ Pretorianin ]

Chdziło mi o to że może dziś na forum nie zaglądasz.

08.01.2004
12:48
smile
[103]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Niedlugo ma wyjsc gra w klimatach LOTR co ma wg zapowiedzi przypominac Total War ,chociaz to RTS.

08.01.2004
14:33
[104]

griszka3 [ Legionista ]

"To strategia czasu rzeczywistego w klasycznym tego słowa znaczeniu (tj. walka + element ekonomiczno-gospodarczy w postaci pozyskiwania surowców i budowy baz) stworzona przez twórców głośnego tytułu Command & Conquer: Generals."

to zwykły RTS będzie (klasyczny), c&c, warcraft itd. a to już nie to co TW

08.01.2004
21:55
[105]

Ostrogski [ Centurion ]

chopaki uważajcie z zasięgiem strzał- komputer ma swoją taktykę,
i kiedyś byłem otoczony ciężką jazdą mongolską która stała i czekała na odp moment. moi alabastry strxelały jak do kaczek a mongoły stały i nawet nie zauważyły że topnieją w oczach..

Mam taką prośbę: drugi raz zdarzyło mi się, że oddział generała wroga liczył 2 ludzi i na początku bitwy od razu się wycofał. Sądzę że morale wroga nie ucierpiało, gdyż moi teutonic sierżanci mieli duży problem z saharan cavarly. Czy ktoś mający treochę czasu mógłby to sprawdzić? myślę że gdyby na stałe w królewskich oddziałach dać 2-3 ludzi gra byłaby o wiele trudniejsza i ciekawsza ( fakt że pozostają jeszcze generałowie z innych rodzajów wojsk)

@Attyla

Czy zmieniałeś ustawienia piechoty tak aby spearmeni nie atakowali konnicy?

09.01.2004
00:13
smile
[106]

Crov [ Pretorianin ]

ZgReDeK --> sprawdzałeś jakie zmiany przyniosło to że poprawiłes wartości szarży ??
Bo miałem ten sam pomysł :)
I ciekawi mnie na ile to uskuteczniło konnice.

09.01.2004
00:29
[107]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

Pewnie ze tak i w kampanii i na LANie :) Kawaleria (Mounted Sergeant w liczbie 60) kosza wszystko od peasantow do wszystkich rodzajow miecznikow zatrzymuja sie ejdynie na Pikemanach Saracenach Janczarach ciezkich ;)
Jest dobrze i w miare realnie. Zasieg lucznikow zwiekszylem do 7000-8000nawet gdyz niejednokrotnie przy malym zasiegu podczas obrony wystrzela oni gora 5-6 razy :/ to troche za malo by zadac duze straty

09.01.2004
01:21
[108]

Bri [ Konsul ]

>> griszka3 >> co do LOTR to sa chyba obecnie dwie gry lansowane - jedna z interfejsem łudzaco podobnym do warcrafta3 (moze juz jest ale niewiem) i druga ktora zauwazylem w osattnim CDA, ktora z kolei troche tam pretoriansow przypominala. mam nadzieje ze sie nie myle i ze nie chodzi tu o jedna i ta sama gre ::D

a cod o miksa: MiddleEarth: Total War to były kiedyś pomysły (z 15 wątków temu) ale rozeszły siępo kościach. Nie wiadomo mi nic o mapie do tego ale... wziąłem jakiś skan mapy śródziemia i podmieniłem go za mapę medievalową (maptex2.tga) i zrobiłem dla żartu kilka printscreenów i umiesciłem na starej stronie o tłumaczeniu, efekt był, nie powiem, ciekawy i intrygujący ::P . to tyle z mojej perspektywy.
No oczywiście jakby powstał taki modzik to byłbym wielce hapi i z radością wróciłbym do częstszego grania w MTW od którego na razie zboczyłem w innym kierunku ::D

Pozdrawiam. bri

a jeżeli kogoś interesuje w którą strone zboczyłem niech nawiedzi tą stronke: https://bri.piwko.pl/hw2/ ::)

09.01.2004
07:23
[109]

Lord W. [ Pretorianin ]

ZgReDeK
Attyla
Ja longbowmenom dałem odległość 10000 co wedle twoich obliczeń ZgReDeK (i moich obserwacji:) rzeczywiście daje około 200m. Ponieważ tak jak wcześniej napisałem, podobno Anglicy nie rekrutowali łuczników, którzy nie potrafili trafić do celu wielkości konia z 200 m, a za to np: mountedshortbow - (czyli łucznicy jeźdźcy) ma zasięg około 4000 czyli jakieś 80 m i shortbow 100m. Poza tym dałem konnym łucznikom możliwość przeładowania w ruchu. Bo np: pod Koronowem Polacy podobno dysponowali konnymi łucznikami i jazdą ciężką i lżejszą. Idąc do starcia szli w szyku klinowym, gdzie na szpicy ustawieni byli najciężej zbrojni, a dalej po bokach lżej. Natomiast za ścianą pancerzy i kopi, wewnątrz "trójkąta" :) galopowali konni łucznicy, którzy zasypywali strzałami krzyżackie wojsko nim doszło do starcia. Aczkolwiek niektóre źródła podają, że byli to konni kusznicy... Choć nie wyorażam sobie ich galopujących i naciągających kusze ... Wobec tego być może należałoby przywrócić rekrutowanie konnych łuczników w Polsce.

09.01.2004
07:25
[110]

JihaaD [ Loża Szyderców ]

Skonczcie plz z tym LOTR. Gdzie sie popatrze to LOTR,az sie boje konserwe otworzyc:)

09.01.2004
09:02
[111]

Attyla [ Legend ]

Lord - konny łucznik to wojownik proweniencji ewidentnie koczowniczej. W polsce takowych nie było, więc rekrutowanie ich w Polsce nie ma sensu. Wogóle chcę wprowadzić zmiany dosyć drastyczne. Chodzi o to, by konnych łuczników dało się rekrutować tylko na terytoriach wschodnich i południowych do Syrii włącznie - ale dla wszystkich nacji.

Jedno pytanko - znacie jakiegoś sposoba, żeby przy kopiowaniu plików konfiguracyjnych w MTW nie ulegało zmianie formatowanie? Jakimś sposobem wiersze są po kopiowaniu łączone, w rezultacie czego tracę niemal orientację.

09.01.2004
12:26
[112]

Lord W. [ Pretorianin ]

Attyla ->
Chodzi Ci o te pliki txt?

09.01.2004
12:32
[113]

Lord W. [ Pretorianin ]

Attyla
Konnym łuczkiom mozna dać możliwość przeładowywania w ruchu.

09.01.2004
12:49
[114]

Attyla [ Legend ]

Lord - tak - chodzi mi o te pliki txt
Co do konnych łuczników to się zgadzam. Ich walka zawsze była toczona w ruchu.

09.01.2004
13:23
[115]

Lord W. [ Pretorianin ]

Ostrogski
Co do "niezauważalnego" rozstrzeliwania jednostek przez łuczników, to wiem że w Shogunie był taki motyw że wykorzystując mgłę można było strzelając przez rzekę wybić pół armii jeżeli była mgła..., chyba nie powinniśmy brac pod uwage takich poczynań komputera, bo nie wpłynie tonie wpłynie na AI kompa, a gra będzie mniej real
Attyla
Ostatnio testowałem na ustawianej bitwie skuteczność szarży przeciwko piechocie i np: 33 EarlyFeudalKnights przeciwko 166 spearmenom i efekty nie były zbyt wielkie. Wygrałem, bo zabiłem generała, ale zostało mi tylko 7 a zabiłem około 70. Przy pierwszj szarży zginęło może kilkunastu piechurów...

09.01.2004
14:29
[116]

Attyla [ Legend ]

dziwne... Ja wczoraj zrobiłem podobny test. Na 2 pułki spearmenów puściłem jedną chorągiew rycerstwa feudalnego. 1 szarża poszła klinem, co przy stratach wlasnych 6 ludzi spowodowało zmniejszenie stanu jednego pułku przeciwnika o ponad 40 ludzi. 2 szarża poszła na pułk generała. Staciłem 4 ludzi. Ale sądzę, że wynik był spowodowany tym, że niemal natychmiast w 2 ataku zginął generał wroga. drugi pułk wyciąłem w pień. 3 szarża poszła na resztę pułku zaatakowanego w 1 kolejności. Straty własne 0. Przeciwnik stracił w starciu 10 ludzi i natychmiast wpadł w panikę. W rezultacie straty własne wyniosły 10 ludzi. Wróg stacił ich ponad 180.
Widocznie trafiłeś na jakichś weteranów z dużym valourem

09.01.2004
18:20
smile
[117]

Monther [ Generaďż˝ ]

Dzięki za rady panowie.
Skąd można wziąć ten mod urealniający rozgrywkę? (bo rzeczywiście np. szarże kawaleryjskie wydają się być przesadnie nieskuteczne).

09.01.2004
19:53
[118]

griszka3 [ Legionista ]

Atylla, Lord W. -Zebyście z tą konnicą nie przesadzili bo przecież jakieś jednostki musze się im przeciwstawić (może pikinierzy), a swoją drogą podciągnąc należałoby tylko szarże (co jak wyżej napisano nastepuje po ok 6 s galopu) nawet najlepszego, zakutego w stal konnego mogli chłopi rozwalić jezeli stał w miejscu albo kłusował(nawet atakując), siła jazdy była w szarży, jak się rozpędzi(najlepiej z góry) taką masę żelaża to mało co może ją zatrzymać, a samego konia też cięzko zatrzymać jak nabierze ochoty do cwału.

09.01.2004
19:55
[119]

griszka3 [ Legionista ]

a i jeszce jedno może mi ktoś ten edytor podesłać :-) z góry dzięki

10.01.2004
15:16
smile
[120]

Dariusz_I [ Chor��y ]

W Medivalu wkurzaja mnie dwie rzecy:
1-wieze graniczne powoduja ze zabojcy maja bardzo ograniczone pole dzialania i powoduja ze ne oplaca sie trenowac
szpiegow a zamiast zabojcy lepiej jest miec dodatkowy oddzial
uwazam ze gra by zyskala bez tej budowli
2-to sa oblezenia moze i tak bylo ze twierdze zdobywalo sie glodem ale czy nie byloby pieknie bronic badz atakowac
cytadele (piekne wyzwanie) gra stala by sie o wiele trudniejsza
3-to zbyt dlugo trwa budowanie obiektow o ile uwazam za slusze ze poszczolne zamki buduje sie dlugo to nie moge sie
zgodzic ze postawienie jakiegos cechu trwa 8 lat ! To stanowczoza duzo
Co wy na to?

10.01.2004
15:33
smile
[121]

ruzik [ Legionista ]

a dla mnie medieval jest beznadziejny od wczoraj jak sobie zrobilem taki tescik:
ustawilem bitwe ze ja mialem 2 odzialy longbowmenow i jeden alebasterow czy cos takiego a kompowi dalem 1 chivalrik man at arms i ja mialem sie bronic; zalamalem sie kiedy odzial przeciwnika dostal 120 strzal od lonbowmenow z max 30-35mi polegl tylko jeden :(((((((
kompletny nierealizm!!!!!! nie mam pojecia co sobie mysleli tworcy medievala- moze zwykla piechota pomylila im sie z plutonem czolgow??????

10.01.2004
16:18
[122]

Dariusz_I [ Chor��y ]

ruzik

ja nie stwirdzilem takiego problemu moze warunki pogodowe wplynely na tak kiepski wynik

10.01.2004
16:20
[123]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

ruzik->nie zrazaj sie do gry po jednej bitwie :) gracze z tego watku opracowuja juz mody na zwiekszenie realizmu

10.01.2004
16:32
smile
[124]

Dariusz_I [ Chor��y ]

ja tez mam pewne zastrzerzenia ale generalnie gra jest super !!!

10.01.2004
22:50
[125]

Malibu [ Centurion ]

W starciu z rozpędzoną konnicą, włócznicy powinni mieć małe szanse (za krótkie włócznie). Natomiast pikinierzy powinni powstrzymywać ją z minimalnymi stratami (długość kopii max.4 metry, długość piki 4- 5 metrów), istniał tylko jeden typ jazdy zdolny pokonać pikininierów (husaria, długość kopii max.5,5m). Ale pojawili się oni najpierw jako jeźdźcy lekccy, a potem ciężcy już po zakończeniu średniowiecza.

11.01.2004
11:17
[126]

Ostrogski [ Centurion ]

Sprawdzałem jak się zachowuje dwuosobowy odział dowódcy i niestety opuszczenie pola walki bez utraty morale nie jest regułą.

Mam takie kwestie odnośnie moda "urealniającego".

Gość na forum ORG robił testy i opisuje że wszystkie współczynniki można podnosić ( np atak do 80) natomiast szarża powyżej 9 nie przynosi dodatkowego efektu....

I druga Jeżeli łucznicy mają być tacy skuteczni na kawalerię a kawaleria w ataku na wszystko, to może trochę też "urealnić" wojska wyposażone w duże tarcze.
wydaje mi się że spearmeni zasłaniający się dużą tarczą powinni być bardziej odporni na strzały (o pawisach nie wspomnę) w grze nie zauważyłen dużej różnicy odporności między chłopem i spearmenem- oczywiście w odporności na strzały. Czy ktoś wie jak można zwiększyć bonus odporn. na strzały dla poszczególnych tarcz???

W ten sposób można częściowo wrócić do zasady papier kamień nożyczki

11.01.2004
14:53
smile
[127]

Monther [ Generaďż˝ ]

Panowie, ponawiam pytanie: skąd można wytrzasnąć moda urealniającego rozgrywkę??? Ktoś z was na pewno to ma, bo przecież wspólnie nad tym pracujecie chyba... ?

11.01.2004
15:04
[128]

griszka3 [ Legionista ]

Monther- na stronie Lorda W

11.01.2004
16:13
[129]

Fulan [ Legionista ]

Można dostać ten edytor o którym była tu mowa?

11.01.2004
18:40
smile
[130]

Dariusz_I [ Chor��y ]

Czy ktos wie jak zmienic czas budowy poszczegolnych budynkow?

11.01.2004
18:57
[131]

griszka3 [ Legionista ]

Lord W. - a może byś umieścił ten edytor na swojej stronie :-)

11.01.2004
18:58
[132]

griszka3 [ Legionista ]

no i jeszcze do innformacj dotyczącej moda Atylli mozna by numer wersji lub date dodania dopisać :-)

11.01.2004
22:41
smile
[133]

Dariusz_I [ Chor��y ]

Wgralem waszego moda izaczolem grac Alhomadami
jednostka alhomacka strarz miejska zmniejszyla swoj stan z 60 do 40
czy bylo to zamierzone?

12.01.2004
02:59
smile
[134]

Monther [ Generaďż˝ ]

Attyla ---> dlaczego chcesz wywalić metalurgię ze Szwecji? Przecież nawet była przysłowiowa "szwedzka stal".... czy nie?

12.01.2004
08:20
[135]

Lord W. [ Pretorianin ]

No,no... widać, że mrozy wpływają na wzrost chęci do podbojów u strategów komputerowych. Takiego ruchu dawno tu nie było.
Attyla->
Mi też wydaje się, że to co napisał Ostrogski to prawda, że podnoszenie szarży nie przynosi większych efektów. Bo wpisywałem u siebie nawet wartość 100 i nie widziałem różnicy. Do moda dodam numer - 2.0 dla lepszej orientacji, bo jak widać zinteresowanie nim jest dosyć duże.
Do wszystkich->
Mod Attyli jest na stronie którego link macie przy moich postach. Jutro dopiszę do niego nr. wersji - 2.0 :)
Griszka->
Nie ma obawy. Piechota w zwarciu z konnicą jest nadal dość skuteczna. Podeślę Ci edytor.
Dariusz_I->
"...zbyt dlugo trwa budowanie obiektow o ile uwazam za slusze ze poszczolne zamki buduje sie dlugo to nie moge sie
zgodzic ze postawienie jakiegos cechu trwa 8 lat ! To stanowczoza duzo..."
Cech to nie jest jedna szopka z kowadłem. To związek najlepszych rzemieślników z danej branży. To wspólne ustalanie norm wyrobów, regulowanie podaży i cen. To wspólna walka z konkurencją itd. Dlatego 8 lat na utworzenie takiego cechu to chyba nie jest zbyt wiele.
Ruzik->
Skuteczność ostrzału zależy od wielu czynników. Od tego jaka jest pogoda, czy ostrzeliwana jednostka stoi czy jest w ruchu, jak ciężko jest opancerzona, w jaki sposób ustawiłeś swoje jednostki. Jaki honor mają jednostki twoje i wroga. W bitwie honor jednostki wroga można rozpoznać po ilości chorągiewek niesionych przez oddział.

12.01.2004
08:41
[136]

Bri [ Konsul ]

NOWY WĄTEK

https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=1902906&N=1

NOWY WĄTEK

19.01.2004
19:17
[137]

Yoda2001 [ Legionista ]

mam takie pytanie, gram sobie bialoczerwonymi w MTW i konczy mi sie 1410 kampania, a bardzo chcibalbym grac dalej:) jak to zrobic:)(wiem ze mozna sciagnac jakiegos moda, bo kiedys go mialem ale nie wiedzialem jak go uzywac)prosze o podanie adresu gdzie mozna takie cudo znalezc i sciagnac i jak tego uzywac

14.02.2004
10:13
[138]

moorok [ Junior ]

Moze wie ktos z was jak przetrenowac jednostki w stwWe??BYlbym wdzieczny za pomoc Pozdrawiam Geruf

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.