GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Neverwinter Nights i okolice - część 165

29.12.2003
00:57
[1]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Neverwinter Nights i okolice - część 165

Neverwinter - uratowane!
Po wielu zaciekłych i krwawych bitwach, niecny plan Moragi i jej sojuszników - Pradawnych, legł w gruzach.
Nieliczne watahy goblinów, orków i innych typów spod ciemnej gwiazdy, co prawda, plądrują okoliczne wioski,
ale z nimi radzą sobie doskonale nowo przybyli najemnicy. W razie kłopotów wszyscy mogą liczyć na radę
i pomocne ostrze ze strony bardziej doswiadczonych najemników.
W dowód wdzięczności za nasze starania, Lord Nasher Alagondar podarował nam opuszczony zamek, który
wspólnymi siłami został odrestaurowany i zamieniony na Twierdzę Najemników Faerunu.
Twierdza położona jest na bezludziu, jednak od czasu zajęcia jej przez Najemników znów zaczęła tętnić zyciem, zarówno w Twierdzy, jak i wokół. Zapewnia ona bezpieczeństwo na terenach ją otaczjących, co przyczyniło się do ożywienia handlu oraz osiedlaniu się ludzi z innych części Faerunu.
Zło prubujące zniewolić ludność północy zostało pokonane, jednak to nie jest jeszcze koniec wojny. Nasi bohaterowie wygrali dopiero jedna z wielu bitew, jakie przyjdzie im stoczyć. Po upadku Moragi w Twierdzy pojawił sie Elminster, który odbył długą rozmowe z najemnikami. To wlasnie za jego namową postanowiono rozszerzyć zakres działań poza planetę Toril na inne planety Świata Zapomnianych Krain, a także na inne swiaty, takie jak: Świat Smoczej Lancy, Greyhawk, Świat Szkarlatnego Słońca czy nawet Planescape.
Dzięki pomocy Elminstera i magów Neverwinter została utworzona sieć portali prowadzących do najodleglejszych krain Faerunu. Stworzono także portale miedzysferowe do takich miejsc, jak Sigil, Miasta Złodziei (Greyhawk) czy też do Twierdzy Rycerzy Solamnijskich. Wszędzie tam toczy się walka ze złem i wszędzie są potrzebni dzielni wojownicy, którzy staną po stronie sił dobra, aby wspomoc je w walce z chordami mroku a także chaosu.

Elitarny oddział Najemników Faerunu to:

Artuus - Krasnolud, wojownik, odznaczający się wielką rozwagą, cierpliwością i intuicją, nie znoszący chamstwa. Jak większość Krasnoludów lubi piwo i dobrą zabawę. Zakochany jest w katanach, ale i inne miecze nie są mu obce;
Arttrue - dawno temu wyruszył na wyprawę do Sfery Multi, ale duchem jest wciąż z nami. Chyba tęsknota go zżera, bo coraz częściej wpada opowiadać wrażenia i łyknąć krzepkiego krasnoludzkiego trunku;
Bajt - Człowiek, tajemniczy czarodziej w czarnej szacie z wielkim kapturem, spod którego czasami świecą dziwnym czerwonym światłem - oczy. On sam twierdzi, że to nic takiego, ale inni mówią, że to wpływ Czarnej Magii;
Gilmar - Pół- Elf - obieżyświat, plotka głosi, że niedawno wrócił z Sigil jakiś odmieniony i bardziej niż zwykle melancholijny, ale nadal poleruje swój miecz, jakby chciał zetrzeć z niego niewidoczne ślady po Krwawej Wojnie. Nikt nie wie po czyjej stronie walczył - Baatezu, czy Tanar'ri... i lepiej go o to nie pytać;
Shakka - Krasnolud, wojownik, przybywający z Candlekeep, porzucił księgi i papirusy a chwycił dwa dlugie miecze. Twierdzi ,że jest zły, ale walczy po stronie dobra. Taki z niego krasnoludzki błedny wojownik. Jego motto, to"Lepiej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach"; Podobno widziano nawet, jak zajmował się czarną i białą magią, ale na razie to tylko pogłoski;
VisusAugustus - Elf - bard na każdym biwaku nuci pieśni i ballady, zwłaszcza sprośne, ale ostatnio wstąpił do klasztoru, żeby podszkolić się w sztukach walki. Pokazał rowniez, że ma talent malarski i architektoniczny, co zostalo wykorzystane przy renowacji naszej twierdzy. Zachwyca się wszelkimi odmianami piersi niewieścich i je klasyfikuje;
Bogas - Drow - zaklinacz - wojownik w służbie Lolth przybył z Wrót Baldura i tu, w Neverwinter, zrobił oszałamiającą, typowo faeruńską karierę: od sprzątacza, poprzez ilustratora wątku, aż do eksperta w D&D i Forgotten Realms. Coś ostatnio wyraźnie nie lubi ko - boldów;
Drackula - Pół - Elf, łowca, cicho sza - podobno Harfiarz; złośliwcy twierdzą, że przyjęty został z powodu jakiegoś bliżej nie określonego powinowactwa z Gilmarem, ale to pomówienia... Jest tu dzięki swojemu poczuciu humoru. Założył w twierdzy zamtuz i dba o rozrywki dla wszystkich;
War - Elf - łowca, tajemniczy osobnik, przeprowadził się z lochów Shakki, do pobliskiego lasu, skończył z egzorcyzmami. Teraz nieustannie ćwiczy walke mieczem świetlnym i strzelanie ze swojego długiego łuku;
Wuluk - Mroczny Elf - kapłan/mag, przybył z wyspy Vvardenfell i woli by go nazywać Dunmerem niż Drowem. Plotka głosi, że to kolejny uciekinier z Podmroku, ciekawe co tam przeskrobał... pewnie znudził mu się matriarchat;

Nabór najemników wszelkich ras i klas trwa!!!

Przybywajcie po przygody, dreszczyk emocji, sławę i skarby.
Zapomniane Krainy stoją przed Wami otworem za sprawą gier cRPG.
W oczekiwaniu na nowe wspaniałe gry cRPG dyskutujemy o Neverwinter Nights i innych cRPG- ach, ktore zapadly nam w serca i pamięć.

demo gry oraz aktualne patche -------------------> www.cdprojekt.info

strony związane z tematem:
(oficjalna) www.neverwinternights.com/
https://nwvault.ign.com

po polsku:

https://nwn.cdprojekt.com/
https://www.neverwinter.4me.pl/
https://nwn.gry-online.pl

inne linki:
bg2.cdprojekt.com
icewind.cdprojekt.com
torment.cdprojekt.com
arcanum.sierra.com
lionheart.cdprojekt.com
drackula.republika.pl

link do poprzedniej części ------------------>

29.12.2003
08:03
[2]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

cholera wczoraj mi przestal gol sie pokazywac... czyzbym pierwszy byl w nowym??? jej....

29.12.2003
10:20
smile
[3]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Witam :)

Visus >>> ano na to wygląda :D a że tak spytam gdzie jest Twój skarb hę ? tak z czystej ciekawości :D

29.12.2003
11:05
[4]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

Shakka ---> witam :)

a lezy w sejfie :D i pilnuja go straszliwe ogrodowe grabie

niestety jeszcze nie zaczalem grac...

29.12.2003
11:25
smile
[5]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

święta i po świętach uffffffff... czas na lewatywę


P.S. HotU rządzi, reszta błądzi, hihi! Cudne są dialogi między najemnikami.

29.12.2003
12:39
smile
[6]

Bogas [ Senator ]

Sabathius- No tak z jednej strony najemnicy z drógiej zbyt łatwa gra :(
Na stronie Bioware jest 16 potworów. Czyli tyle ile miało być w HotU ale jak Bioware było w Korei to pokażali filmiki z galaretowym szescianem czyli 17 potworem. Jest on może w grze albo chociaż w edytorze HotU?

29.12.2003
13:11
[7]

Drackula [ Bloody Rider ]

Bogas----> taki stworek to jest w ToEE ;).

To jak, chodzi w koncu angielska wersja HoU na polskiej NWN? bo kolo w sklepie mowil ze nie i na pudelku tez napisane ze nie.

29.12.2003
15:30
smile
[8]

Bogas [ Senator ]

Dreackula- wiem ze jest w ToEE ale powinień też być w HotU :)
Osoba z którą rozmawiałem gra w ang. HotU na polskiej wersji.Przecież kampania w HotU to tylko mody wieć jeżeli ang. mody chodzą w polskim NWN to w czym problem? Większość gier z dodatkami w innych jeżykach chodzi.

29.12.2003
16:56
smile
[9]

War [ dance of death ]

Ehh mi też wczoraj GoL przestał wieczorem działać...

Visus -> nooooooo gratuluje dorwania moj...ee oczywiście że Twojego skarbu :) I ile kosztował?

Drackula -> kupuj, najwyżej jak nie będzie działać to każesz Bogasowi zrównoważyć koszty :P

Mam pytanie o D&D. Wiem, głupie one i w sumie banalne, ale coś mi się pomotało :P
Jak walcze jedną bronią to dodaje do obrażeń premie z siły, jak walcze bronią dwuręcznom to dodaje 1,5 premi z siły, a jak uderzam drugą bronią to tylko 0,5 premi, tak?
I jeszcze coś - zmiana broni (np. z dystansowej na broń do walki wręcz) prowokuje okazyjny atak? A jeśli wyrzuci się poprzednią broń to tak samo?
No i jeszcze jedno :PP Mnich walczący pięściami jakiego ma krytyka?

29.12.2003
19:09
smile
[10]

Bajt [ ]

War -->
1. Tak
2. Chyba tak :)
3. Samo upuszczenie nie powoduje okazyjnego
4. 20/x2

29.12.2003
21:48
smile
[11]

War [ dance of death ]

Bogas ->
ad 3. No opuszczenie nie, ale wyciągnięcie nowej? Albo czekaj, podam Ci kilka przykładów, a ty mi powiedz czy one są całorundowe i czy prowokują okazyjny atak.
I Upuszczam broń i wyciągam drugą
II Chowam broń i wyciągam inną
III Upuszczam broń (i tyle :P)
IV Chowam broń

29.12.2003
21:50
smile
[12]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

hmmm Bajt=Bogas ?? muahahahahahahahah znowu Wojenko ten sam błąd :D

30.12.2003
02:20
smile
[13]

Bogas [ Senator ]

War- hehe znowu :D
Ech znowu nie wiem. Z jednej piszą ze pożna grać w HotU jak ma się wersję PL z drógiej ze nie można.

30.12.2003
08:04
[14]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

witam o porze koszmarow, piwnego oddechu, z widokiem na jedno oko bo za wczesnie na otwieranie drugiego ;)

War--> 99,99 ... kupilem, zainstalowalem, upgrade zrobilem.... i nie mam czasu grac :( ... wciornosci!

30.12.2003
10:09
smile
[15]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Witam :)

Visus >>>> eeee tam odrazu o porze koszmarów :P

aaaaaa odejdź Ty paskudo odemnie aaaaaaa...

30.12.2003
14:50
smile
[16]

War [ dance of death ]

Argggggh...chyba zawsze będe się mylił :P Nie wiem, Bajt i Bogas zawsze mi się ze sobą kojarzą :P No ale nie ważne..może zna ktoś odpowiedź na moje pytania? :)

30.12.2003
15:02
[17]

Attyla [ Legend ]

A teraz coś dla odświerzenia atmosfery - grał już kto w NWN pod Linuxem? Jakie macie wrażenia i gdzie mogę znaleźć pliki zmnieniające instalację windową na Linuxową? Znalazłem coś na stronie Bioware - ale zacholerę nie umiem tego znaleźć i ściągnąć. Poooooooooomooooooooooocyyyyyyyy!!!:-)

30.12.2003
15:25
smile
[18]

Regis [ ]

Attyla --> Ja gralem, choc nie na wlasnym kompie, bo moj Linux ma problemy z OpenGL-em (jak sie z tym uporam to sobie zainstaluje)

A opis instalacji jest tutaj:

https://nwn.bioware.com/downloads/linuxclient.html#wininstall

A ogolnie wszystko (gdzie znalezc pliki i co z nimi zrobic) masz tutaj:

https://nwn.bioware.com/downloads/linuxclient.html

Zdaje sie ze musisz sie zarejestrowac. Ew. szukaj pliczkow tu:

www.happypenguin.org
www.freshmeat.net
www.rpmfind.net

Musi sie cos znalezc ;)

30.12.2003
15:27
[19]

Attyla [ Legend ]

Poszukam - dzięki

30.12.2003
15:28
[20]

Regis [ ]

Zdaje sie ze tu mozna wszystko sciagnac :

31.12.2003
10:21
smile
[21]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

no ! zabawy milej a skocznej, pelnych kufli, gladkich widokow niewiescich, a takze pamietania jak sie nazywamy po 12 w nocy ;D

a ja znow w NWN... przygoda trwa.. :)

31.12.2003
13:31
smile
[22]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Witajcie :)

Życzem wam udanego sylwestera i happy new year :D :D

31.12.2003
14:40
smile
[23]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Ooooo widze ,że jednak u najemników pełne przygotowania do Sylwestra idą :D

31.12.2003
14:57
[24]

Szef Nazguli [ Zygfryd Czarny Kapturek ]

Kurde..
Znów chce sobie zainstalwoać NWN (bo gra przez neta wymiata :D no i jeszcze dodatek coraz blizej )
A tu płytka ma 2 rysy i gówno wyszło :(.Ehh musze pogadać z CD projektem czy nie da sie jej wymienić..
Buuuu
Tak a propo.
Grał ktos już w beta wersje(czo cost akeigo )HoU?I jak?Jakie sąw ogóle nowe klasy prestiżowe:D.
Hmmm juz myśle kim grać :P

31.12.2003
15:05
smile
[25]

War [ dance of death ]

Shakka -> dobrze trafiłeś :) Przygotowania idą pełną parą :D Właśnie wróciłem z bardzo ciekawymi zakupami ^^. Jeszcze z 6 godzin i zaczynamy! :]
Aaa i żeby nie było że jestem spóźniony to pytam odrazu - co oznacza ta Twoja nowa sygnaturka? Przyznaj się bez bicia :) Aha i 5 zł za "życzem" się nalezy :P.

No ja też Życzem powodzenia wszystkim w nowym roku a także udanaj dziś imprezy!

31.12.2003
15:35
smile
[26]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

War >>>> aaa to musisz sam do tego dojść co ona oznacza hiehiehie :D trzeba było coś zmienić w wyglądzie po dijściu do pewnego stopnia :P

31.12.2003
16:40
smile
[27]

Drackula [ Bloody Rider ]

Shakka---> polej wasc a nie gadasz :)

gram w fajna gierke netowa i moze by ktos z was sie zainteresowal. Chetnie bym pogral z wami. A gra to Combat Mission. Tak tylko pisze ale moze ktos sie da skusic. :)

31.12.2003
16:50
smile
[28]

Zbanowany [ Chor��y ]

PRESTIGE CLASSES
Prestige Classes are like core classes, except they have requirements that must be met
before one can attain the class. A prestige class cannot be chosen for a starting character,
it must be earned through careful advancement. Be aware of the prerequisites before
planning which prestige class to take.
Prestige classes can become epic as well, though they function a little differently than normal
classes. At level 10, level advancement in a prestige class stops until the character's total
character level (the sum of all their class levels) is 20 or higher. Once this threshold is
crossed, the character may advance to 11th level and higher with their prestige class.

**Arcane Archer
Master of the elven war bands, the arcane archer is a warrior skilled in using
magic to supplement his combat prowess.
Note: The arcane archer prestige class is available in the Neverwinter Nights: Shadows of
Undrentide expansion pack (which is also a part of Neverwinter Nights Gold). If you do not
have Shadows of Undrentide installed, arcane archer will be unavailable. For more
information about the arcane archer prestige class, reference the Shadows of Undrentide
or the Neverwinter Nights Gold manuals.
Epic
The epic arcane archer is the living extension of her bow. Lesser beings can only
gape in awe at the wonders she can achieve.
Hit Dice: d8
Skill Points at Each Additional Level: 4 + Int Modifier
Bonus Feats: The epic arcane archer gains a bonus feat every four levels
Epic Arcane Archer Bonus Feats: Devastating Critical (shortbow, longbow),
Epic Prowess, Epic Reflexes, Epic Toughness, Epic Weapon Focus (shortbow,
longbow), Great Dexterity, Improved Combat Casting, Overwhelming Critical
(shortbow, longbow)
Special
Enchant Arrow: For every two levels beyond 9th, the potency of the arrows fired
by the arcane archer increases by +1
NWN_pc_man_gb 11/7/03 10:37 AM Page 13
14

**Assassin
The assassin is a master of dealing quick, lethal blows. Assassins often function
as spies, informants, killers for hire or agents of vengeance. The assassin’s skill
in a variety of dark arts allows him to carry out missions of death with shocking,
terrifying precision.
Unlike the blackguard, the assassin is not evil due to devotion to an evil power, but rather
due to a complete lack of morals or ethics.
Note: The assassin prestige class is available in the Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide
expansion pack (which is also a part of Neverwinter Nights Gold). If you do not have
Shadows of Undrentide installed, assassin will be unavailable.
For more information about the assassin prestige class, reference the Shadows of
Undrentide or the Neverwinter Nights Gold manuals.

**Blackguard
A blackguard epitomizes evil. He is nothing short of a mortal fiend, a black
knight with the foulest sort of reputation. A blackguard is an evil villain of the
first order, equivalent in power to the righteous paladin, but devoted to the powers of
darkness.
Note: The blackguard prestige class is available in the Neverwinter Nights: Shadows of
Undrentide expansion pack (which is also a part of Neverwinter Nights Gold). If you do not
have Shadows of Undrentide installed, blackguard will be unavailable.
For more information about the blackguard prestige class, reference the Shadows of
Undrentide or the Neverwinter Nights Gold manuals.
Epic Assassin
The epic assassin is capable of sliding from shadow to shadow; lying in wait until
his target is vulnerable, then striking like a cobra, leaving only a cold corpse
behind.
Hit Dice: d6
Skill Points at Each Additional Level: 4 + Int Modifier
Bonus Feats: The epic assassin gains a bonus feat every four levels
Epic Assassin Bonus Feats: Epic Reflexes, Epic Skill Focus (hide), Epic Skill
Focus (move silently), Great Dexterity, Improved Combat Casting, Improved
Sneak Attack, Self Concealment, Superior Initiative
Special
Sneak Attack: Improves by +1d6 every two levels after 9th.
Poison Saving Throws: An additional +1 for every two levels after 10th on the
assassin's saving throws against poison
NWN_pc_man_gb 11/7/03 10:37 AM Page 14
15

**Champion of Torm
Champions of Torm are mighty warriors who dedicate themselves to Torm's
cause, defending holy ground, destroying enemies of the church and slaying
mythical beasts.
Hit Dice: d10
Proficiencies: All simple and martial weapons, light and medium armour and shields
Skill Points: 2 + Int Modifier
To qualify as a champion of Torm, a character must fulfil all of the following criteria:
Base Attack Bonus: +7
Feats: Weapon Focus in a melee weapon
Alignment: Non-evil
Abilities
Lay on hands (Level 1): Can heal damage equal to class level multiplied by their
Charisma modifier, deals damage to undead creatures. This ability stacks with the
paladin's lay on hands ability.
Bonus Feat: Every 2 levels (2, 4, 6 et cetera) get a bonus feat like fighters (except
weapon specialization)
Sacred Defense (Level 2): +1 to all saving throws, this increases by an additional +1
every 2 levels
Smite Evil (Level 3): Once per day can add Charisma bonus to attack roll and do +1
point of damage per level of Champion of Torm
Divine Wrath (Level 5): Once per day, can add +3 to attack, damage and saving throws
and gain damage reduction +1/5 for a number of rounds equal to charisma bonus
Tip: Becoming a Champion of Torm
Paladins gain some of the fighter's combat abilities by choosing to become a champion of
Torm. Conversely, fighters gain paladin-like abilities by playing this prestige class.
Epic Blackguard
The blackguard is a twisted reflection of the epic paladin, radiating evil power from
every pore of her body.
Hit Dice: d10
Skill Points at Each Additional Level: 2 + Int Modifier
Bonus Feats: The epic blackguard gains a bonus feat every three levels
Epic Blackguard Bonus Feats: Armour Skin, Devastating Critical, Epic
Toughness, Epic Fiend, Epic Prowess, Epic Reputation, Epic Weapon Focus,
Great Smiting, Improved Combat Casting, Improved Sneak Attack,
Overwhelming Critical, Perfect Health, Planar Turning
Special
Sneak attack: increases by +1d6 every three levels after 10th.
Summon Fiend: For every five blackguard levels above 10th, the summoned fiend
gains +2 bonus Hit Dice, its natural armour increases by +2, and its Strength and
Intelligence each increase by +1.
NWN_pc_man_gb 11/7/03 10:37 AM Page 15
16

**Dwarven Defender
The defender is a sponsored champion of a dwarven cause, a dwarven
aristocrat, a dwarven deity or the dwarven way of life. As the name might
imply, this character is a skilled combatant trained in the arts of defence. A line of
dwarven defenders is a far better defence than a 10-foot-thick wall of stone and much
more dangerous.
Hit Dice: d12
Proficiencies: Simple and Martial Weapons, Light, Medium and Heavy Armour, Shields
Skill Points: 2 + Int Modifier
To qualify as a dwarven defender, a character must fulfil all of the following criteria:
Race: Dwarf
Base Attack Bonus: +7
Feats: Dodge, Toughness
Alignment: Any lawful
Abilities
Defensive Stance (Level 1): Gain +4 strength and constitution, +2 on all saving throws
and +4 dodge bonus on AC. This can be used once per day and gains an additional use
every 2 levels
Defensive Awareness (Level 1): Retain your dexterity bonus to AC even when flatfooted.
At level 6 you can no longer be flanked and at level 10 you gain a +1 saving throw
bonus vs. traps
Damage Reduction (Level 6): 3 points of damage are ignored whenever you are hit in
combat. At level 10 you are able to shrug off 6 points of damage
Epic Champion of Torm
Torm guides the epic champion of Torm on her life journey. She has ascended
through the ranks of holy warriors to become a symbol of Torm's might.
Hit Dice: d10
Skill Points at Each Additional Level: 2 + Int Modifier
Bonus Feats: The epic champion of Torm gains a bonus feat every three levels
Epic Champion of Torm Bonus Feats: Automatic Quicken, Automatic Silence
Spell, Automatic Still Spell, Armour Skin, Damage Reduction, Devastating
Critical, Epic Toughness, Epic Prowess, Epic Spell Penetration, Epic Weapon
Focus, Great Wisdom, Improved Combat Casting, Improved Stunning Fist,
Improved Whirlwind Attack, Overwhelming Critical, Planar Turning, Spell
Focus, Superior Initiative
Special
Sacred Defense: Saving throws continue to improve by +1 for every 2 levels
Divine Wrath: Every five levels the attack, damage and saving throw bonuses
increases by a further +2
NWN_pc_man_gb 11/7/03 10:37 AM Page 16
17
Tip: Becoming a Dwarven Defender
A dwarven fighter can become a very powerful dwarven defender. To gain the dodge
prerequisite that the dwarven defender requires, your character will need a dexterity of
13 or higher.

**Harper Scout
Harpers are members of a secret society dedicated to holding back evil,
preserving knowledge and maintaining the balance between civilization and
the wild. Harpers learn spells and many skills to help them in their duties of espionage,
stealth and reporting information.
Note: The Harper scout prestige class is available in the Neverwinter Nights: Shadows of
Undrentide expansion pack (which is also a part of Neverwinter Nights Gold). If you do not
have Shadows of Undrentide installed, Harper scout will be unavailable.
For more information about the Harper scout prestige class, reference the Shadows of
Undrentide or the Neverwinter Nights Gold manuals.
Epic Dwarven Defender
The epic dwarven defender has become the very definition of immovable object.
He is a stalwart warrior that can stand against virtually any foe imaginable.
Hit Dice: d12
Skill Points at Each Additional Level: 2 + Int Modifier
Bonus Feats: The epic dwarven defender gains a bonus feat every four levels
Epic Dwarven Defender Bonus Feats: Armour Skin, Damage Reduction,
Devastating Critical, Energy Resistance, Epic Toughness, Epic Prowess, Epic
Weapon Focus, Overwhelming Critical, Perfect Health
Special: Defensive Stance: an additional use per day is gained for every two levels
past 9th
Damage Reduction: The damage reduction increases by 3 points for every four
levels above 10th
Epic Harper Scout
Harper Scouts are only able to attain five levels and may never become "epic" in
the Harper Scout class. They can, of course, gain epic levels in their other classes.
NWN_pc_man_gb 11/7/03 10:37 AM Page 17
18

**Pale Master
Necromancy is usually a poor choice for arcane spellcasters. Those who really
want to master the deathless arts almost always pursue divine means.
However, an alternative exists for those who desire power over undead, without losing
too much of their arcane power. Enter the pale master, who draws on a font of special lore
that provides a macabre power, all its own.
Hit Dice: d6
Proficiencies: No additional proficiencies are gained
Skill Points: 2 + Int Modifier
To qualify as a pale master, a character must fulfil all of the following criteria:
Arcane Spellcasting: Level 3 or higher
Alignment: Any non-good.
Abilities
Bone Skin (Level 1): +2 to natural armour class. Every four levels this increases by an
additional +2.
Animate Dead (Level 2): Once per day can summon an undead servant
Darkvision (Level 3): Able to see in the dark
Summon Undead (Level 4): Can summon more powerful undead
Deathless Vigor (Level 5): Gains three additional hit points per level
Undead Graft (Level 6): Replaces arm with an undead version that twice per day can
paralyze opponents. At level 8 an additional use per day is gained.
Tough as Bone (Level 7): Immune to hold, paralyze, stun
Summon Greater Undead (Level 9): Can summon a very powerful undead creature,
once per day
Deathless Mastery (Level 10): Immune to critical hits
Deathless Master Touch (Level 10): The undead arm graft can kill with just a touch.
This ability may be used 3x/day.
Every 2 levels, the pale master gains additional spells per day, as if they had levelled in
their previous spell caster class. This gain only applies to spells per day and not caster
level.
Tip: Becoming a pale master
Sorcerers and wizards make powerful pale masters. Additional spellcasting ability is
sacrificed for a stronger melee presence.
NWN_pc_man_gb 11/7/03 10:37 AM Page 18
19

**Red Dragon Disciple
It is rumoured that the magical powers of sorcerers and bards are somehow
connected to the presence of dragon blood in their family tree. Red Dragon
Disciples are sorcerers, and sometimes bards, who use their magical power as a catalyst
to ignite their red dragon blood, realizing its fullest potential. They prefer a life of
exploration to a cloistered existence. Already adept at magic, many pursue adventure,
especially if it furthers their goal of finding out more about their draconic heritage. They
often feel drawn to areas known to harbour dragons.
Hit Dice: d6. Special (see below)
Proficiencies: No additional proficiencies are gained
Skill Points: 2 + Int Modifier
To qualify as a dragon disciple, a character must fulfil all of the following criteria:
Class: Sorcerer or Bard
Skills: 8 Ranks in Lore
Abilities
Draconic Armour (Level 1): +1 to natural armour class. At levels 5, 8 and 10 this
increases by an additional +1
Draconic Ability Scores (Level 2): Gains +2 to strength. Another +2 to Strength is
gained at level 4, Constitution increases by +2 at level 7 and Intelligence increases by +2
at level 9. At level 10 Strength is increased by a further +4 and Charisma by +2.
Breath Weapon I (Level 3): Can use the breath weapon of a red dragon, doing 2d10
points of damage. At level 7 the damage increases to 4d10 and finally 6d10 at level 10.
Hit Dice d8 (Level 4): Now gains d8 hit points per level
Hit Dice d10 (Level 6): Hit-points gained are d10 per level
Epic Pale Master
The pale master's bond with the undead continues to grow, as she becomes the epic
pale master.
Hit Dice: d6
Skill Points at Each Additional Level: 2 + Int Modifier
Bonus Feats: The epic pale master gains a bonus feat every three levels
Special
Deathless Vigor: Every five levels an additional +5 permanent hit points are gained
Epic Pale Master Bonus Feats: Automatic Quicken Spell, Automatic Silent Spell,
Automatic Still Spell, Energy Resistance, Epic Spell Focus, Epic Spell
Penetration, Improved Combat Casting
Boneskin: Improves by +2 for every four levels past level 8
Undead Graft: Can use this supernatural attack an additional time per day for
every 3 levels gained
NWN_pc_man_gb 11/7/03 10:37 AM Page 19
20
Wings (Level 9): The dragon disciple gains wings
Half-Dragon (Level 10): Becomes a half-dragon. Gains darkvision and immunity to
sleep, paralysis and fire
Tip: Becoming a red dragon disciple
Only sorcerers or bards can become a dragon disciple — either class is equally suited.

**Shifter
A shifter has no form they call their own. Instead, they clothe themselves in
whatever shape is most expedient at the time. While others base their identities
largely on their external forms, the shifter actually comes closer to their true self through
all of their transformations. Of necessity, their sense of self is based not on their outward
form, but on their soul, which is truly the only constant about them. It is the inner strength
of that soul that enables them to take on any shape and remain themselves within.
Hit Dice: d8
Proficiencies: No additional proficiencies are gained
Skill Points: 4 + Int Modifier
To qualify as a shifter, a character must fulfil all of the following criteria:
Feats: Alertness
Spellcasting: level 3 or higher
Alternate Form: Must have a natural, alternate form (like Druid wildshape)
Abilities
Greater Wildshape I (Level 1): Change into either a red, green, black, white or blue wyrmling
Greater Wildshape II (Level 3): Change into a minotaur, a harpy or a gargoyle
Greater Wildshape III (Level 5): Change into a manticore, a basilisk or a 0
Epic Dragon Discipline
Embracing his draconic heritage is but one stop on the disciple's life journey. His
quest to understand, command and harness his draconic energies has taken him
into the realm of the epic.
Hit Dice: d12
Skill Points at Each Additional Level: 2 + Int Modifier
Bonus Feats: The epic dragon disciple gains a bonus feat every four levels
Epic Dragon Disciple Bonus Feats: Armour Skin, Automatic Quicken Spell,
Automatic Silent Spell, Automatic Still Spell, Damage Reduction, Epic
Reputation, Epic Spell Focus, Epic Prowess, Epic Spell Penetration, Epic
Toughness, Improved Combat Casting
Special
Your breath weapon damage potential increases by 1d10 for every 3 levels after
10th.
The save DC against your breath weapon increases by +1 every 4 levels after 10th.
NWN_pc_man_gb 11/7/03 10:37 AM Page 20
21
Humanoid Shape (Level 7): Change into a variety of humanoid forms
Greater Wildshape IV (Level 10): Change into either a medusa, huge dire tiger or a
mind flayer
Several of these forms grant the shifter the ability to use the form's innate powers. For
example, a shifter changing into a white wyrmling can breath a cone of cold as often as
they want. These powers are located on the Radial Menu option “Spell.” Some of these
powers can be used an infinite number of times per day, others are restricted.
Tip: Becoming a shifter
Only druids can become shifters in Neverwinter Nights.

**Shadowdancer
Operating in the border between light and darkness, shadowdancers are nimble
artists of deception. They are mysterious and unknown, never completely
trusted but always inducing wonder when met. Despite their link with shadows and
trickery, shadowdancers are as often good as evil. They may use their incredible abilities as
they wish.
Shadowdancers often work in troupes, never staying in one place too long. Some use
their abilities to entertain. Others operate as thieves, using their abilities to infiltrate past
defences and dupe others. All shadowdancer troupes maintain an aura of mystery among
the populace, who never know whether to think well or ill of them.
Note: The shadowdancer prestige class is available in the Neverwinter Nights: Shadows of
Undrentide expansion pack (which is also a part of Neverwinter Nights Gold). If you do not
have Shadows of Undrentide installed, shadowdancer will be unavailable.
For more information about the shadowdancer prestige class, reference the Shadows of
Undrentide or the Neverwinter Nights Gold manuals.
Epic Shifter
The epic shifter is a true master of shapeshifting and is able to become virtually any
creature imaginable by choosing epic bonus feats.
Hit Dice: d8
Skill Points at Each Additional Level: 4 + Int Modifier
Bonus Feats: The epic shifter gains a bonus feat every three levels
Epic Shifter Bonus Feats: Automatic Quicken Spell, Automatic Silent Spell,
Automatic Still Spell, Construct Form, Dragon Form, Energy Resistance, Epic Spell
Focus, Epic Spell Penetration, Improved Combat Casting, Great Wisdom, Outsider
Shape, Undead Shape
NWN_pc_man_gb 11/7/03 10:37 AM Page 21
22

**Weapon Master
For a weapon master, perfection is found in the mastery of a single melee
weapon. A weapon master seeks to unite this weapon of choice with the body, to
make them one and to use the weapon as naturally and without thought as any other limb.
Hit Dice: d10
Proficiencies: No additional proficiencies gained
Skill Points: 2 + Int Modifier
To qualify as a weapon master, a character must fulfil all of the following criteria:
Base Attack Bonus: +5
Feats: Weapon Focus in a melee weapon, Dodge, Mobility, Expertise, Spring Attack and
Whirlwind
Skills: Intimidate 4 ranks
Abilities
Weapon of Choice (Level 1): The weapon master forms a powerful bond with one type
of weapon. Whenever wielding this weapon type, he will get many additional benefits,
which improve as he gains experiences
Ki Damage (Level 1): Once per day maximum damage can be dealt
Increased Multiplier (Level 5): The weapon of choice gains an additional 1x to its
critical damage multiplier. (i.e., 2x becomes 3x, etc.)
Superior Weapon Focus (Level 5): An additional +1 is granted to all attack rolls made
while wielding the weapon of choice
Ki Critical (Level 7): Add +2 to weapon of choice threat range
Epic Shadowdancer
The epic shadowdancer is almost indistinguishable from the darkness that cloaks
her.
Hit Dice: d8
Skill Points at Each Additional Level: 6 + Int Modifier
Bonus Feats: The epic shadowdancer gains a bonus feat every three levels
Epic Shadowdancer Bonus Feats: Epic Blinding Speed, Epic Skill Focus, Epic
Dodge, Epic Reflexes, Epic Shadow Lord, Improved Whirlwind Attack, Self-
Concealment, Superior Initiative
Special
Summon Shadow: the summoned creature will gain an additional +2 Hit Dice for
every three levels after 9th that the shadowdancer earns.
Shadow Evade: Gains an additional +2 to its damage reduction amount and an
additional +1 to its ability to resist magical weapons for every five levels (i.e., a 15th
level shadowdancer has 12/+4 damage reduction)
NWN_pc_man_gb 11/7/03 10:37 AM Page 22
23
Tip: Becoming a Weapon Master
A fighter makes a very strong candidate for becoming a weapon master. The weapon
master requires access to several feats, so make certain that your character has at least a
dexterity of 13 and an intelligence of 13.


Ps.
Czy w najblizszym czasie robicie jakas sesje w NWN?

31.12.2003
16:52
[29]

Zbanowany [ Chor��y ]

Ehhh... Powyzszy post dla Szefa Nazguli.

31.12.2003
16:57
smile
[30]

Bajt [ ]

Witam!
Widze, ze zmienil nam sie kolor kategorii watku na troche bardziej intensywny. To chyba dobrze, bedzie lepiej widoczny :)

A ja wreszcie kupilem KotOR-a. Gierka na pierwszy rzut oka wydaje sie super, choc sterowanie jest troche dziwne. Da sie na szczescie przyzwyczaic. Bardzo efektowne sa walki na miecze, zdziwilem sie na poczatku obecnoscia stalowych mieczy.
Ide zaraz grac :)

31.12.2003
17:07
smile
[31]

Gilmar [ Easy Rider ]

Witajcie Najemnicy!
W ten ostatni wieczór, starego, zgrzybiałego roku, życzę wszystkim najemnikom, sympatykom i gościom na wątku, szczęścia, zdrowia i spełnienia marzeń w Nowym Roku.
Dziś zaś bawcie się, a gdyby Wam przypadkiem zabrakło szampana - proszę bardzo.....

31.12.2003
17:23
smile
[32]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Drackula >>>> a proszem bardzo :P

31.12.2003
17:24
smile
[33]

War [ dance of death ]

Bajt -> aa no tak, zapomniałem powiedzieć o troszke dziwnym sterowaniu, ale idzie się przyzwyczaić (w NWN też sterowałem WASD :P). Taa walki są rzeczywiście efektowne. Miecze są nawet fajne :) Albo podwójny miecz. Ale i tak jak dorwiesz już lightsabera (lub double lightsabera...choć ja i tak najbardziej lubie dwa sabery) to już nie bedziesz chciał zmienić broni :). Aha i jeszcze coś - nie śpiesz się, wykonuj wszystkie zadania i rozmawiaj co jakiś czas (poziom) z towarzyszami. Powodzenia!
PS. Ile dałeś za KotOR i gdzie?

31.12.2003
17:51
smile
[34]

War [ dance of death ]

Shakka -> hehe ostro zaczynasz :) Ale...czemu nie? :)

31.12.2003
20:52
smile
[35]

Gilmar [ Easy Rider ]

Do usłyszenia i zobaczenia w przyszłym roku.........

01.01.2004
12:34
smile
[36]

War [ dance of death ]

HA! Pierwszy z Was wstałem w nowym roku! :)
Jeszcze raz życzem powodzenia!

Ide umierać dalej ;)

01.01.2004
13:24
smile
[37]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

.....hep....ups... :D

01.01.2004
13:55
smile
[38]

Drackula [ Bloody Rider ]

Wszystkiego ........ no wiecie czego, nie bede sie rozpisywal:)

Ja czuje sie wysmienicie :)))))

01.01.2004
14:03
smile
[39]

Gilmar [ Easy Rider ]

Witajcie Najemnicy!
No i mamy Nowy Roczek - osesek taki, bardziej przypomina Kupidyna niz cokolwiek innego, ale niedługo zmężnieje.
Niech rośnie w siłę i żyje dostatnio....
Mój komputer też balował na jakiejś imprezce i widocznie pociągnął za dużo z kontaktu, bo jakiś taki jasny ma ekran, kiwa się i mruczy jakiegos bluesa.

01.01.2004
14:51
smile
[40]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Witam :)

War >>>> hmmm co miałęś na myśli ?? wybacz ,ale nie za barzdzo kontaktuje teraz ,jeszcze sie nie wyspałem po ppowrocie niedawnym :P

No to jeszcze raz SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU WSZYSTKIM NAJEMNIKOM i nie tylko :D

01.01.2004
14:59
smile
[41]

Gilmar [ Easy Rider ]

Shakka ---------> Witaj!
Teraz to moze się wyśpij, ale jak wstaniesz to nie zapomnij przyturlać do Twierdzy 6 antałków, to chyba nie będzie zbyt wysoka cena..... 1 antałek za 1000.
GRATULACJE!!!

01.01.2004
15:02
smile
[42]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Gilmar >>>> witaj :) nie 6 antałków to nie wysoka cena, szczególnie ,że je specjalnie szykowałem w moich lochach na tą okazje :P to może póxniej przyturlam jak nabiore sił :D choć kto wie ,a może zaraz :P

01.01.2004
15:16
smile
[43]

Gilmar [ Easy Rider ]

Shakka -----------> widzę, że Cię już całkiem przekabacili. Zamieniłeś krasnoludzki topór na tulipan i AK 47 + zęby a poza tym to Ciebie nie rozumiem, to ma byc awans z Rycerza na Barmana...????

01.01.2004
15:19
smile
[44]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Gilmar >>>> eee tam jaki awans, poprostu zakładamy mafie VL i dlatego :P i nikt mnie nie przekabacił jestem dalej tym kim byłem :D a topór ciągle leży naostrzony i jest ciągle pielęgnowany także sie o niego nie bój :D

01.01.2004
15:26
smile
[45]

Gilmar [ Easy Rider ]

Shakka --------> mafię powiadasz.... a nie potrzebujecie Capo di Tutti Capi, czy jak to sie pisze, bo pisac nie umiem ale znam się na jego robocie. Ehhh, chyba kiepski pomysł, zaraz rozgorzałyby wojny rodzinne....

01.01.2004
15:28
smile
[46]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Gilmar >>>>> hiehiehie dobre :P nie wiem ,ale chyba nie potrzeba, a przynajmniej nie słyszałem, aby była o tym mowa :D

01.01.2004
15:36
smile
[47]

Gilmar [ Easy Rider ]

Shakka ---------> to widac Wy zakładacie jakąś dziwna mafię, bo Capo, glowa rodziny, ojciec chrzestny itd to podstawowa sprawa. Bez tego to czyj pierścień lub dłoń będzie calowana przez pozostałych bossów...???
Oj widzę raczej czarno tę Waszą mafię.... A moze to ma być mafia demokratyczna - tfu, tfu, na psa urok, ja nie mam nic przeciwko psom.
Panienko Przenajświętsza z Corleone, do czego to w tych dziwnych czasach dochodzi...???

01.01.2004
15:39
smile
[48]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Gilmar >>>> a kto powiedział ,że nie ma głowy rodziny :P skoro głowa rodziny jest to nie dziw sie ,że nie potrzebujemy :D a tak pozatym to ja tam sie za bardzo tym nie interesuje także za dużo nie wiem ,bo im mnie wiesz tym dłużej żyjesz :P

01.01.2004
15:49
smile
[49]

Gilmar [ Easy Rider ]

Shakka ------------> hahahhahahhahhaha, to typowe, typowe myślenie młodych pistoletow....
Najdłużej żyje ten co wie wszystko.... Inni próbują wiedzieć więcej i zwyczajnie ubliżają inteligencji tego co wie wszystko i .... wcześniej czy później zyskują wiedzę z bonusem w postaci cementowych butów lub robią się ciężsi o kilka uncji ołowiu. Te bonusy, to mogą być rozmaite, zależy od inwencji i horyzontów myślowych sprzątaczy.

01.01.2004
15:53
smile
[50]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Gilmar >>>> muahahahahahahaha aaa widzisz właśnie ,że dłużej żyją Ci którzy mniej wiedzą :D i nie starają sie zyskać większej wiedzy :P czyli ja ,a tak pozatym to i tak mi nikt nie da rady to sie o nic nie obawiam :P

01.01.2004
15:57
smile
[51]

Regis [ ]

Pozwolcie ze zawroce nieco temat rozmowy na NWN - otoz ciekawi mnie jak wy, stali bywalcy tego watku oceniacie NWN (szczegolnie teraz z perspektywy czasu) ? Nie dane mi sie bylo zapoznac z waszymi opiniami wczesniej, bo kiedy tu pojawialy sie pierwsze recenzje, ja ciagle czekalem na wydanie gry w polsce, a teraz nie chce mi sie wertowac starych watkow. Ja wczoraj nudzac sie wieczorem w domu (kumpel zachorowal -> impreza odwolana -> sylwester w domu :\ ) postanowilem odkurzyc nieco NWN. Kiedy kupilem gra urzekla mnie dosc ladna grafika, zxgodnosc z zasadami 3 edycji D&D... Gdy dodac jeszcze do tego fakt, ze na te gre czekalem ponad 3 (jak nie 4) lata, to moj entuzjazm jest chyba oczywisty :) Szybko przebrnalem przez pierwsze zamkniete tereny Prologu liczac ze wstep jest jak z BG2 - najpierw podzdiemia, a potem troche pomieszczen zamknietych i przyrody ;) Od razu poszedlem zalatwic sprawe w wiezieniu - ech.... znow zamkniete pomieszczenia, jakies korytarze... Moze nastepne zadanie bedzie ciekawsze... Ale niestety - Sprawa piratow i ZOO - znow lazenie po zamknietych pomieszczeniach... Zdegustowany odlozylem gre na polke po ledwie tygodniu gry... Wracelem do nie jeszcze przez nastepne dwa miesiace - a to zeby troche pograc w necie (ale niestety na moim laczu to rzeznia), albo zeby troche poogladac cudze moduly i sceniariusze. Niestety potem odlozylem gre na polke na dluzej. Mialem ja wciaz na dysku, wiec wczoraj odpalilem na nowo. Na poczatku fajnie - chec gry, ciekawosc dalszych zadan (do tej pory nie czytalem jeszcze zadnej solucji - czasami tylko jakies ogolne porady na roznych stronach www :) ), powrot do starych misji. Pierwsza z kolei "nie odhaczona" jeszcze misja - Czarnystaw i truposze... Ide tam... Walka... Znow walka, tylze ze ponownie sporo zamknietych pomieszczen, potem po skonczeniu tej misji - kolejne podziemia - tym razem grow zalozyciela miasta itd... Po dwoch godzinach gry wylaczylem kompa i stwierdzilem ze NWN to najwieksze "growe" rozczarowanie jakie mnie spotkalo w ostatnich 5 latach... Gra na ktora tyle czekalem jest nudna, monotonna i ogolnie nieciekawa...

A co wy o niej sadzicie, szczegolnoie po tak dlugim czasie jaki minal od wydania gry ?

01.01.2004
16:23
[52]

Gilmar [ Easy Rider ]

Regis -------------> Witaj, wszystkiego najlepszego w Nowym Roku!
Może zabrzmi to jak herezje w ustach faceta, ktory jest na watku od poczatku jego istnienia, ale zgadzam sie z Tobą. Dla mnie NWN okazalo sie jeżeli nie najwiekszym to dużym rozczarowaniem. Czekalem i ostrzyłem zęby na NWN ponad rok, a gra okazała się za łatwa, momentami irytujaca, np: co mialy oznaczać napisy - obiekt zablokowany - nie otwierać, otwierać ale później itp,. Fabuła i questy takie sobie, nic mnie nie zaskoczyło i po ukończeniu gry nie chcialo mi się odpalać jej ponownie.
Lepsze wrazenie sprawiła na mnie ID2, która była moim zdaniem mocno niedoceniona i niesłusznie określona mianem bijatyki. Moja opinia dotyczy tylko singla bo w sieci prawie nie grałem, a jezeli już to na kiepskich serwerach co nie zmienilo mojego dość obojetnego stosunku do NWN.
Podobno teraz sa juz dobre serwery i mody, ale wiem tylko o nich ze słyszenia i opinii innych userów, sam nie próbowałem.
Shakka -----------> a zatem powodzenia w mafijnym światku.....

01.01.2004
23:54
smile
[53]

Bogas [ Senator ]

Regis- pierwszy wątek z naszego cyklu powstał po wydaniu gry po polsku. Przedtem był inny i gadało się w nim o ANG. wersji ale szybko upadł. Ja do NWN mam mieszane uczucia. Z jednej strony wraz z SoU i HotU jest na pierwszym miejscu wraz z BG2 i żadna inna gra nie może mu dorównać. A z drugiej gram tylko w singla i muszę męczyć Ang. moduły z których nieraz niewiele rozumiem oprócz celu misji. Gdyby powstawały polskie moduły które nie były by robione na odwal się to mógłbym grać w tą grę nawet równy rok. A tak to zagram kilka modułów, gram w coś innego i znów wracam po jakimś czasie do NWN. Kampania w singlu jest bardzo dobra ale trzeba do niej podejść nie jako do kontynuacji BG ale całkiem innej gry.

02.01.2004
00:19
[54]

Gilmar [ Easy Rider ]

Skończyłem 1 rozdział Siege of Avalon.....
Jak na razie moge powiedzieć, że zachwycony nie jestem, ale pograć można. Fabuła dość banalna, z tym, że nalezy spodziewac się niespodzianek, bo już rysuje się kilka postaci tajemniczych, które zapewne odegraja dużo większa rolę w grze niż wskazuje na to jej początek....
Rozwijanie postaci na bieżąco, w kazdej chwili mozna poprawiać statystyki bądź korzystać z pomocy nauczycieli za murami Avalonu o ile mamy dostateczna ilość pkt treningowych - tak to zostało w tej grze nazwane.

02.01.2004
10:01
[55]

Regis [ ]

Bogas --> A jakie moduly polecasz ? Bo ja nic specjalnego do tej pory nie znalazlem...

02.01.2004
10:22
smile
[56]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

Regis -->> no to teraz pana przywaliłeś jak łysy grzywką o kant kuli - coś słabo szukałeś bo skończonych i lepszych od "podstawki" modów jest już naprawdę sporo.

jedyna i słuszna strona - www.nwvault.com

wejdź sobie w mody i w "hall of fame" i podziwiaj

02.01.2004
10:28
[57]

Regis [ ]

Sabathius --> Chyba nie czytales moich poprzednich postow - ostatnie moduly jakie szukalem to te, ktore byly dostepne zaraz po premierze nwn, bo potem nie gralem w nwn a z do 31.12 :) I wtedy naprawde nie znalazlem nic ciekawego.

02.01.2004
10:28
smile
[58]

Regis [ ]

Ale oczywiscie dzieki za link - sprawdze :)

02.01.2004
10:29
smile
[59]

zarith [ ]

regis --> a ja polecę ci imiennie 2 kampanie penultimy (penultima i penultima rerolled), shadowlordsów, lone wolfa, pools of radiance 1, generalnie wszystkie moduły adama millera i stefana gauge... więcej nie pamiętam bo nie gram w nwn już od kilq miesięcy ale jest ich naprawdę sporo. o, przypomniałem sobie jeszcze blaark chronicles - ja nie grałem ale qmpel mi polecał

02.01.2004
10:32
[60]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

a ja sie powtórzę:

Avatarship rePolished - Ultima IV remake
Curse of the Azure Bonds
Amulet of Zeran
Eye of the Beholder
itp itd

02.01.2004
10:48
smile
[61]

Regis [ ]

Kurcze, na jaki modul nie klikne, to pisze ze nie ma takiej strny ! Cos jest nie tak u mnie, czy z NWVault ?

02.01.2004
10:51
[62]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

hmm... czy warto wracac ciagle do NWN ? kwestia gustu prawda? ja wrocilem... po roku? sam juz nie pamietam... i ciesze sie, ze znowu laze po Neverwinter [ nowym ;) ] bardem sluchajac wycia trupow i parajac sie milym tanczeniem z rapierem i sztyletem w rekach... gry sie zawsze porownuje do siebie, ale czy mozna ja porownac do BG2 czy do Tormenta? mozna... tylko wlasciwie po co? mozna sie czepiac NWN bo troche to taki piekny widoczek, ale malo w nim tresci.. tylko te widoczki sa czasami cudne.. przypomniec sobie ... las, falujaca trawe i przeswitujace swiatlo w koronach drzew, ogry albo inne orki szyjace strzalami zza glazow... a czyz zdrada paladynki, nie jest w sumie niesamowita? rozpacz, bol... i zemsta, to takie nasze ludzkie... :)
sporo podziemi... jak w kazdej grze...ale jedno jest pewne to sa podziemia! a nie jakies barachlo..

02.01.2004
12:30
[63]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

u mnie działa, spróbuj linką

02.01.2004
13:24
smile
[64]

War [ dance of death ]

Witam!
NWN...Heh już dłuugo jestem na tym wątku, a chyba jako jedyny ze stałych bywalców nigdy tej gry nie ukończyłem. Starczało mi siły zawsze do 2 rozdziału. Gra bardzo przyciąga, i conajmniej raz w miesiącu mam ochote by ponownie ją zainstalować ;) Jednak jako bijatyka lepsza jest gra IWD2 (i tu się Gilmar z Tobą nie zgadzam - IWD2 to dla mnie typowy hack&slash, ale za to jako taki tym gry, broni się na całej lini! IWD2 i D2 to dla mnie najlepsze h&s). A jako cRPG z wieloma zadaniami, najlepszy jest Torment. Do NWN trzeba mieć dużo samozaparcia, a mnie go zabrakło. Jednak nie mówie że NWN jest złe. Jednak nie da się ukryć że rozczarowało.
A jak oceniam z biegiem czasu NWN? Dalej mnie do niej ciągnie, jednak już chyba nigdy nie przejde. Muzyka - świetna nadal, grafika która kiedyś była cudowna - najładniejsze walki w cRPG jakim grałem, grywalnośc - taka sobie. A teraz: muzyka - dalej świetna, gafika - walki w KotOR są DUŻO ładniejsze (jak teraz patrze na walki dwoma brroniami w NWN to są one poprostu żałosne, a w KotOR - mistrzostwo), grywalność - dalej nie wciąga mnie tak aby ją ukończyć.
Jednak do NWN na pewno wróce jak w Polsce wydadzą HoU. Ale tylko dla epickich poziomów i potworów oraz dla Podmroku.
NWN zawiodło mnie.

02.01.2004
13:28
smile
[65]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Witam :)

War >>>> wiesz jest tylko jedna sprawa nie porównuj walki z KoToR do walki w NWN, bo to są zupełnie inne że tak powiem światy :)

02.01.2004
13:44
smile
[66]

War [ dance of death ]

Shakka -> ja porównuje tylko graficzne jej wykonanie.

02.01.2004
13:47
smile
[67]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

War >>>> hmmm szczerze to Ci powiem, że nawet tych dwóch gier nie da sie porównać graficznie :P bo to tak jakbyś w tej chwili porównywał BG z NWN graficznie :P :P nom może troche przesadziłęm ,a może i nie :D

02.01.2004
14:02
smile
[68]

War [ dance of death ]

Shakka -> hehe no ale Regis pytał się jak patrzymy na NWN teraz, z perspektywy czasu :). A porównując BG z NWN to oczywiście że wybieram NWN! :)

02.01.2004
14:09
smile
[69]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

War >>>> hahaha czekałem kiedy to napiszesz :P czyli z tego wychodzi ,że dla Ciebie liczy sie w grze grafika ,która jest czynnikiem decydującym o tym czy ją wybierasz czy nie ? :P ojjj nie ładnie, ale cuż zrobisz tak teraz młodzi rozumiją hiehiehie :D

02.01.2004
15:26
smile
[70]

Bogas [ Senator ]

Sabathius- ze lepsze od podstawki to bym nie powiedział. W hall of fame jest dużo słabych gier, niestety :(
Zarith- Pool of radiance? Przecież to słabe jest. Puste miasto, za miastem przeciwniczy którzy nie stanowia wyzwania, jak by ktoś dał sobie lokacje i na nią nałożył przeciwników bez łądu i składu. Może póżniej by było lepiej ale odechciało mi się grać po kilku minutach.
Co dy wybierania BG czy NWN to nie wiem. Z jednej strony BG to super fabuła, miodność itp. z drógiej ciągle to samo, czi sami wrogowie, przedmioty itp. A NWN to nieograniczone mozliwości, dużo różnego rodzaju przedmiotów, wrogów, możliwości tworzenia postaci ale brak polskich modułów.
Co do modułów dobrych to polecam:
Bezsłoneczną cytadelę, cykl shodowlords, Dreamcatcher, Gates of Myth Drannor i drugą część tej serii, Lone Wolf, witch wake, A Harper's Tale, Kużnie Gniewu. O tych grach słyszałem bardzo dobre opinie w niektóre z nich grałem.
I może ktoś wie:
Jak zrobić aby kampania była w edytorze otwarta? Udało mi się to kilka razy ale nie pamiętam już juak t zrobiłem :)

02.01.2004
15:40
smile
[71]

zarith [ ]

bogas --> po kilku minutach? to o czym my tutaj mówimy?

02.01.2004
15:54
smile
[72]

Bogas [ Senator ]

No sorry ale jeżeli mod jest tak sąłby ze mi się nie chce dłużej grać no muszi być naprawdę strasznie słaby i do niczego się nadawać po za Hack & slash.

02.01.2004
15:56
smile
[73]

zarith [ ]

no cóż, masz słabe metody oceny to i słabe ci te oceny wychodzą:)

02.01.2004
16:03
smile
[74]

Bogas [ Senator ]

A powiedz mi co twoim zdaniem w nim jest ciekawego? Wchodze to miasta. Ulice puste, jedynie gdzie się da wejśc to do sklepów który prawie każdy sprzedaje to samo a jest ich kilka. No i jest jeszcze ratusz w którym otrzymuje nowe zadania plus kilka questów pobocznych. Ani nie ma fabuły która by coś wyjasniała ani dialogów nie na temat, baa wogóle nie ma NPC jako takich. Dobra idę na teren zajęty prze orki. Lokacja pusta ze hej a na niej kilka grup orków które nie są zadnym wyzwaniem tak jak to bywa w diablo.Mógbym tak samo ocenić Curse of the Azure Bonds ale w nim jest przynajmniej fabuła plus przeciwniczy na poziomie :)

02.01.2004
16:09
[75]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

Bogas -->> wpierw pograj a potem się wypowiadaj (vide "kilku minutach"), a co do jakości podstawki - mimo całej mej miłości do NWN to podstawowa kampania w NWN to cienizna, schematyczna do bólu i w wielu miejscach sztuczna. Taka tam płaska historyjka coby amerykańskie nastolatki nie miały problemu ze zrozumieniem. Trudno się mówi.

02.01.2004
16:10
[76]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

Bogas -->> a jaką potacią/lvl zaczynałeś Poola?

02.01.2004
16:19
smile
[77]

Bogas [ Senator ]

Sabathius- ?? Człowieku co ty w ogóle mówisz. Mam się zmuszać aby przejść strasznie cienki mod abym mógł dopiero wtedy powiedzieć ze jest do dupy :) A zaczynałem na 1 poziomie wojownika lub barbarzyńcy, krasnoludem :P
Mógbyś wymienić elementy stuczności, schematu i dlaczego to cienizna i płaska historia? Mam rację jak wiadomo amerykanie są debilami i dlatego świat się staje coraz bardziej amerykański, i praiwe wrzytskie filmy, książki, gry itp. powstaje u nich. A polacy lizą im dupy i zgadzają się na ich warunki bo chcą mieć debilnych przyjaciół.My mamy za to mądrą i wystałconą młodzieżco widać codzienie po dwudziestej w maistach kiedy młodzież wyrusza na miasto. I jak byś nie zauważył NWN to gra Kanandyjska :D

02.01.2004
16:28
smile
[78]

War [ dance of death ]

Shakka -> haha mylisz się mój przyjacielu (lol) :P. KotOR jest poprostu wg mnie bardziej grywalny, ma lepszy klimat itp. niż NWN. A grafika to dodatkowy plus. A porównując NWN z BG, kierowałem się tym, że seria BG wogóle do mnie nie trafiła, NWN jest już lepsze. Dla mnie BG to shit (hehe wiem wiem, zaraz mnie zlinczujecie :P).

02.01.2004
16:32
[79]

Snorty [ Raszyński Wariat ]

Mam drobne pytanko związane z dodatkami do NWN.Czy występują tam nowe ruchy w czasie walki ? Głownie chodzi o nowe ataki (animacje), bloki itp. itd.

Pozdr.

02.01.2004
16:33
smile
[80]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

War >>>> nie nikt Cie tutaj nie zlinczuje (chyba:P) ,ale z Twojej wypowiedzi właśnie tak wywnioskowałem :P a teraz pytanie dlaczego według Ciebie BG to shit ? :D

02.01.2004
16:34
smile
[81]

Bogas [ Senator ]

Snorty- nie

02.01.2004
16:38
smile
[82]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

Bogas -->> weź relanium, nie chodzi o to czy gra jest z Ozorkowa czy z Pcimia ale na jaki do jakich odbiorców jest przede wszystkim kierowana :P

wymienić????!!! - mógłbym pisać bez przerwy przez godzinę, zaczynając od tego że wszystko jest podzielne przez cztery (w fabule), że płacisz za teleporty, że zabijają cię 20 kilometrów od świątyni ale spoko i tak cię wskrzeszą, pewnie wystarczy szmata pobrudzona twoją krwią :P, że Aribeth ze swoimi problemami (w świetle elfickiego pochodzenia zwłaszcza) jest wiarygodna i przekonywująca jak słonina z dżemem...

Nie namawiam do przechodzenia całego moda ale widać że grałeś kilka minut, bo bardzo szybko w Poolu trafiasz na naprawdę trudne spotkania :P. Toteż powtarzam: nie znasz się, to nie uprawiaj antyreklamy.

relanium popij melisą

na zdrowie

02.01.2004
16:53
smile
[83]

Bogas [ Senator ]

Sabathius- No to ci napisałem ze dobrze ze jest kierowana do amerykanców bo jak by była kierowana do polaków to by było gożej niż Diablo.
Sorry ale pewna uprosczenia muszą być. I tylko z tego powodu gra jest słaba no to sorry ale wrzytskie gry posiadają takie uprosczenia. Co nie zmienia faktu ze kampania jest bardzo dobra i chciałbym aby mody do NWN było "chociaż" na takim poziomie. Na jakiej podstawie wysuwasz założenie ze problemy Aribeth są bardzo słabe :P
"...bo bardzo szybko w Poolu trafiasz na naprawdę trudne spotkania :P."- możeasz mi wyjasnić o co w tym zdaniu chodzi? Nie lubię Hack & slash a do NWN taki styl wogóle się nie nadaje. Sorry ale jeżeli początek jest aż tak słaby ze nić w nim nie ma to nie sądze aby póżniej było lepiej. Może mi powiesz co w tym modzie jest tak wspaniałego?

02.01.2004
16:53
smile
[84]

Gilmar [ Easy Rider ]

Witajcie Najemnicy!
Ojojoj.... Czyżbyście chcieli wpłynąć sobie nawzajem na gust..... co do gier...???

02.01.2004
17:02
smile
[85]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

Bogas -->> no to teraz się uchachałem i zniosłem pluszowe jajo: "Nie lubię Hack & slash" - to po co grasz w NWN?

gratuluję konsekwencji w wypowiedziach...

melisa kosztuje chyba 3,20 pln w aptece

02.01.2004
17:04
smile
[86]

Sabathius [ gdzie jest rooda? ]

Bogas -->> zanim odpowiesz! OK, OK, wygrałeś, jestes cool, może być? no to super, nie zdzieraj sobie klawiatury...


najlepiej parzyć pod przykryciem, ok. 5 min...

02.01.2004
17:07
smile
[87]

Bogas [ Senator ]

Jakiej konsekwencji czy ja gdzieś napisłem ze NWN to hack & slash? Przecież pisząłem ze gram w NWN bo mi się podoba a w hack & slash nie lubię wieć z tego wynika ze kampania to dla mnie nie h&s . A jeżeli chocby to przecież są jeszcze moduły. Greatuluje konsekwencji w wypowiedziach bo sam wyżej napisałeś ze znasz dużo bardzo dobrych modułów i nawet podałeś do nich adres. No chyba ze podane przez ciebie to h&s i bvardzo lubisz grać w ten gatunek.

02.01.2004
17:10
[88]

..::BD::.. [ Legionista ]

Sory, że się wtrącam, ale
1. NWN jest nudne, jedyne co w tej grze się robi to chodzi i wybija potwory (w innych RPG jest chociaż troche myślenia)
2. Czy nie uważacie, że 165 część do za dużo?

02.01.2004
17:11
smile
[89]

Bogas [ Senator ]

Sabathius- a widziś! Podałeś się bo nie masz zadnych argumentów. Więć wychodzi na moje :P

02.01.2004
17:18
smile
[90]

Bajt [ ]

Witam i zycze szczesliwego Nowego Roku!
Troche spoznione zyczenia, ale musicie mi wybaczyc, bylem zajety m.in. NWN i KotOR-em :)

Zostalem w KotOR'ze juz Jedi. Walki na miecze (zwykle i swietlne) wymiataja. Porownujac to w NWN walcza jakies kukly a nie wojownicy. KotOR jest oparty na zasadach d20 i na poczatku tez ma sie 1 atak na runde, ale postacie ruszaja sie nonstop, robia uniki, paruja ciosy itp. Wiem, wiem, rok roznicy robi swoje, ale walki w KotOR mnie urzekly. Jednak najlepsza jest w tej grze fabula, kampania podstawowa z NWN nie dorasta jej do piet.

War --> BG to shit? Oo, teraz to masz przerabane :P

Bogas --> Ze niby NWN nie nadaje sie do hack'n'slash??! Moim zdaniem nadaje sie bardziej do tego niz do dobrej fabuly...

02.01.2004
17:27
smile
[91]

Gilmar [ Easy Rider ]

..::BD::.. ---------> jak byś był łaskaw przeczytać wstępniak to może.... Twoje zdziwienie ilością części okazało by się zupelnie nie na miejscu....

02.01.2004
17:33
smile
[92]

Bajt [ ]

Na Nowy Rok fajerwerki made in NWN ------>>>

02.01.2004
20:07
smile
[93]

War [ dance of death ]

Bajt -> a Ty masz u mnie plusa z KotOR. Dla mnie był to najlepszy cRPG w jaki grałem w 2003 roku.

A co mi się nie podoba w BG - hmm konkretnie ciężko mi powiedzieć, ale poprostu po 1-2 uruchomieniach nie miałem ochoty włączać więcej. Nie wciągnęło mnie. Po takim czymś nazywam gre shitem :P.

02.01.2004
20:20
smile
[94]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

hmm... co poniektorzy nie za bardzo sa stali w uczuciach.. :DDD

02.01.2004
20:27
smile
[95]

Gilmar [ Easy Rider ]

War -------------> mówisz o BG1 czy 2...?
W porządku nie podobało Ci się, ale powiedz chociaz do jakiego momentu doszedłeś najdalej, bo z treści posta mozna przypuszczać, że w ogóle nie zacząłeś.

02.01.2004
20:33
smile
[96]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Visus >>> hiehiehie widze ,że nie tylko ja to zauważyłem :P

02.01.2004
20:35
smile
[97]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

War >>>> hmm to nie jest wytłumaczenie :D

02.01.2004
20:38
smile
[98]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

kurcze sora za trzeci post pod rząd, ale coś mi naszło :D

War >>>> A porównując BG z NWN to oczywiście że wybieram NWN! :) taaa którego swoją drogą też nie skończyłeś i też podchodziłeś kilka razy do niego ,a nie nazwałeś tego shitem tak jak BG do którego też podchodziłęś hmm dwa razy ? :P :P

02.01.2004
20:47
smile
[99]

War [ dance of death ]

LoL wiedziałem że się zacznie :P Przynajmniej będzie ciekawie :)

Do NWN podchodziłem kilka razy ale przeszedłem prawie pół gry (WOW :PP). BG1...hmm nie długo, nie miałem siły dalej. BG2 - podchodziłem prawie tyle razy co do NWN :P. Doszedłem do rozdziału 2 czy tam 3 :P.

BTW. Zainstalowałem właśnie NWN buheheheh.

02.01.2004
20:50
smile
[100]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

War >>>> wszystko ładnie opisałeś co i jak zaczynałeś i kończyłeś, ale ciągle nie odpowiedziałeś dlaczego BG to shit :P

02.01.2004
20:53
smile
[101]

Drackula [ Bloody Rider ]

War oczernia BG, tak byc nie moze!!!!!!

Proponuje powolac komisje, ktora to zdecyduje co zrobic z osobnikiem - War !!!!



:::)))))))))))))))))))))))))))))

02.01.2004
20:56
smile
[102]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Drackula >>>> a kto by wszedł w skład tej komisji ? :P

02.01.2004
20:58
smile
[103]

Drackula [ Bloody Rider ]

Najbardziej zakazane mordy z twierdzy :)

Znow kazamaty rozbrzmiewaly by dzwiekiem milym dla ucha :).

02.01.2004
21:02
smile
[104]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Drackula >>>> muahahhahahahahaha dobre :P a kogo masz na myśli mówiąc "najbardziej zakazane mordy w twierdzy" hiehiehie ? :P

02.01.2004
21:04
smile
[105]

Gilmar [ Easy Rider ]

Drackula ------------> jak tam komisja.... ja sie co najwyżej zastanawiam czy Shakka ma jeszcze zastrugane paliki w lochach. I to nie za to, że oczernia, tylko za to, że nie grał.....

02.01.2004
21:07
smile
[106]

Shakka [ Pogromca Chomików ]

Gilmar >>>> paliki są cały czas przygotowane i nie tylko paliki wieeele innych interesujących rzeczy też jest przygotowanych :P jak by co :P

02.01.2004
21:14
smile
[107]

Gilmar [ Easy Rider ]

Shakka --------> Bogu niech będą dzięki, teraz tylko trzeba War'a wywlec z lasu, zabrac mu miecz świetlny i długi łuk, a potem wór na głowę i .... do lochu!!!
A, jak bardzo będziecie chcieli procesu, to mozemy go także... hmm...przesłuchać.

02.01.2004
21:15
smile
[108]

Drackula [ Bloody Rider ]

no Gilmar co Ty nie czytasz? Wyraznie napisane ze nazwal BG shitem. Mysle ze potrzeba cos ciekawszego niz tylko zaostrzony palik. Mysle ze noc spedzona z niewyzytym(seksualnie ofcourse) orkiem bedzie mu bardzo odpowiadala. :) HLEHLEHLE (smiech pelen zla )

02.01.2004
21:54
[109]

Gilmar [ Easy Rider ]

Drackula -------------> myślę, że lepszym towaszyszem nocnej zabawy będzie jednak Ogr, bo War ich nie zna, bo nie gral w BG. Z drugiej strony, to istnieje obawa, że może mu sie to spodobać i co wtedy.....
War juz dziś z lasu nie wylezie, więc bierzcie topory i wycinajcie zagajnik, albo spalcie a ja tymczasem założe nowa część. A poniewaz nie mam gotowca to zajmie mi to jakis czas....

02.01.2004
22:11
smile
[110]

VisusAugustus [ Tancerz Wojny ]

no :) skladniki lekarstwa dla NWN odzyskalem... kurcze mam dopiero 8 poziom a juz mam wylazic z miasta?? buuu... juz nic nie zostalo do zrobienia...chyba ze cos przegapilem...

las wycinac bedziecie??? o wy.... a w sumie co tam... i tak z mnie zly bard :PPP
zaostrzone paliki?!?!? eeee.... przezytek... juz lepiej w d... kawalek rozgrzanego preta metalowego..ale tym goracym na zewnatrz zeby wyjac nie mozna bylo.. :D
kazdy lubi co go kreci :P ... kogo w miescie jeszcze ukatrupic... mieszczan? czy k... w burdelu?

02.01.2004
22:13
smile
[111]

Gilmar [ Easy Rider ]

Zapraszam do nowej części ----------------->

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.