GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

POCZTA POLSKA

26.12.2003
11:24
smile
[1]

MastaX [ Konsul ]

POCZTA POLSKA

Witam mam takie pytanie.
Wysłałem list priorytetowy polecony za 4,10 zł POCZTĄ POLSKĄ. List zaginął.
I teraz mam pytanie jak mogę wykorzystać tą sytuację żeby domagać się od POCZTY POLSKIEJ odszkodowania ???????
Słyszałem że tylko oddadzą mi za ZNACZKI?
Więc może ktoś już miał taką sytuacje? i może mi doradzić?
A list idzie już ponad miesiąc

26.12.2003
11:28
[2]

Sayet [ White Star Soldier ]

pewnie było cos w tym liscie wartosciwego??

26.12.2003
11:31
smile
[3]

savro2002 [ Konsul ]

cos ty nic wiecej ci nie dadza... ale do sadu mozna isc ze wszystkim :)

26.12.2003
11:32
[4]

Miloszek_16 [ Kiślawa ]

Trzbea było go ubezpieczyć, jeśli tego nie zrobiłęś to ci nic nie oddazą.

26.12.2003
11:36
[5]

Ame_ [ Generał ]

dostajesz za zaginiecie kasę.
musisz pojsc do nich i zapytac jakie dokladnie podanie zlozyc..

tak mi sie wydaje - sytuacja zdazyla sie dwukrotnie Mamie.


Aneta

26.12.2003
11:50
[6]

MastaX [ Konsul ]

BArdzo ważne dokumenty pracownicze

26.12.2003
12:00
[7]

erton Fink [ Junior ]

Powiedza Ci, ze bardzo wazne dokumenty powinno sie wysylac poleconym... I beda mieli racje..

26.12.2003
12:54
[8]

Ślepy Przewodnik [ Centurion ]

Toteż takim przecież wysłał...

26.12.2003
13:14
[9]

...Soul Surfer... [ Legend ]

Dokumenty nie maja zadnej materialnej wartosci... wiec to raczej bedzie walka z wiatrakami. Ale sprobowac zawsze warto.

26.12.2003
13:22
smile
[10]

MastaX [ Konsul ]

Więc co mam napisać żeby na nich zarobić !!!!!!!!!!!złodziejach!!!!!!!!!! ma ktoś jakiś pomysł przecież nie musze im mówić co naprawdę tam było!!!!!!!!!!!!

26.12.2003
13:58
smile
[11]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

Jako, że w poprzedniej pracy miałem parę takich wtopek (jak sie wysyła po kilkanaście listów dziennie, to kiedyś musi się to zdarzyć :-) ), to powiem Ci jak to było załatwiane.

Idziesz na pocztę z której wysyłałeś.
Bierzesz ze sobą:
1. Dowód nadania
2. Dowód osobisty

Pani kierowniczka poczty każe Ci wypełnić formularz zaginięcia przesyłki w którym podajesz m.in. zawartość przesyłki.

Czekasz. Najczęściej ok. 1 m-ca (chyba) - dopiero wtedy formalnie przesyłka zostaje uznana za zaginioną i możesz się ubiegać o odszkodowanie. Na polubowne nie ma co liczyć, bo Ci najwyżej za przesyłkę zwrócą. Możesz najwyżej skierować to na drogę sądową i domagać się takiego odszkodowania, na jakie - wg Ciebie - naraziła Cię Poczta Polska.

Od razu mówię, że jest to walka z wiatrakami. Jeżeli to nie była przesyłka wartościowa/ubezpieczona, to ... wątpliwe czy cokolwiek wskórasz. Ale próbuj - może Ci się uda.
Trzymam kciuki.

26.12.2003
14:09
[12]

Jam__Lasica [ Generał ]

MastaX ---> Przy paczce Poczta zwraca 15x najniższa opłata za przesłanie paczki, czyli jakieś 90zł. Przy poleconym też powinno być odszkodowanie, tylko nie wiem w jakiej wysokości. A i tak naprawdę nie ma znaczenia co wysyłałeś. Sprawdź na stronie Poczty Polskiej, tak powinno być wszystko. Tylko że reklamacja trochę trwa, a zaginięte przesyłki dość często się znajdują.

26.12.2003
14:17
smile
[13]

Tyska [ Legionista ]

Było w coś wtym liście pewnie wartościowego .

26.12.2003
14:43
smile
[14]

Hellmaker [ Nadputkownik Bimbrojadek ]

Naści :-)

Rozdział 10
Postępowanie reklamacyjne


§ 64
Reklamacją jest zgłoszenie roszczenia przewidziane w ustawie o łączności lub przepisach wydanych w jej wykonaniu z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przez podmiot usługi pocztowej o charakterze powszechnym.

§ 65
1. Do zgłoszenia reklamacji uprawniony jest nadawca.
2. Reklamację może wnieść także adresat w wypadku, kiedy nadawca zrzeknie się na jego rzecz swego prawa do dochodzenia roszczeń, albo w wypadku, kiedy adresat już przyjął adresowaną do niego przesyłkę lub przekaz pocztowy.
3. Jeżeli adresat, przez przyjęcie przesyłki lub przekazu pocztowego, nabył prawo do roszczenia o odszkodowanie, to może zrzec się tego prawa na rzecz nadawcy.

§ 66
Reklamacja może dotyczyć w szczególności:
1) zaginięcia listu poleconego, listu wartościowego lub paczki pocztowej,
2) niedoręczenia przekazu pocztowego,
3) ubytku lub uszkodzenia zawartości listu poleconego, listu wartościowego lub paczki pocztowej,
4) opóźnionego doręczenia przesyłki ekspresowej, przekazu pocztowego nadanego jako ekspresowy lub telegraficzny,
5) niewidocznych przy odbiorze uszkodzeń przesyłki,
6) zepsucia się zawartości paczki pocztowej ekspresowej, przeznaczonej dla odbiorcy zamieszkałego w miejscowym obszarze pocztowym, które nastąpiło w wyniku opóźnionego jej doręczenia.

§ 67
1. Reklamacja może być wniesiona w każdej jednostce organizacyjnej podmiotu.
2. Reklamację rozpatruje jednostka organizacyjna podmiotu, bezpośrednio nadzorująca placówkę nadawczą, w której została przyjęta do przewozu i doręczenia reklamowana przesyłka lub przekaz pocztowy.

§ 68
1. Osoba, o której mowa w § 65, ma prawo wnieść reklamację po stwierdzeniu nienależytego wykonania usługi, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Reklamację z tytułów, o których mowa w § 66 pkt 1 i 2, można wnieść nie wcześniej niż po upływie siedmiu dni, licząc od dnia następnego po dniu nadania.
3. Niedziel i świąt będących ustawowo dniami wolnymi od pracy oraz ustalonych odrębnie dodatkowych dni wolnych od pracy nie wlicza się do terminów określonych w ust. 2.
4. Reklamację można wnieść nie później niż przed upływem 12 miesięcy, licząc od dnia następnego po dniu wydania potwierdzenia nadania.
5. Bieg przedawnienia zawiesza się na okres postępowania reklamacyjnego.

§ 69
1. Reklamację wnosi się w formie pisemnej lub do protokołu oraz w każdej innej formie dopuszczonej przez podmiot.
2. Reklamacja musi zawierać:
1) nazwę albo imię i nazwisko oraz adres reklamującego,
2) tytuł reklamacji z odpowiednim uzasadnieniem,
3) udokumentowane uprawnienie do dochodzenia roszczenia,
4) oryginał potwierdzenia nadania,
5) kwotę roszczenia,
6) wykaz załączonych dokumentów,
7) podpis reklamującego.
3. Osoba wnosząca reklamację z tytułów określonych w § 66 pkt 3-5 obowiązana jest dodatkowo załączyć opakowanie reklamowanej przesyłki rejestrowanej.

§ 70
Reklamację złożoną przez osobę nie uprawnioną traktuje się jak nie wniesioną, o czym podmiot powiadamia reklamującego w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji, informując go o możliwości wniesienia reklamacji przez osobę uprawnioną.

§ 71
1. Jeżeli reklamacja nie odpowiada przepisom § 69 i 70, podmiot jest zobowiązany w ciągu 14 dni od dnia wniesienia reklamacji zażądać od reklamującego odpowiedniego uzupełnienia jej w terminie jednego miesiąca od daty doręczenia takiego żądania.
2. Niespełnienie żądania, o którym mowa w ust. 1, uznaje się za odstąpienie od reklamacji, o czym podmiot powiadamia reklamującego w terminie 60 dni od dnia doręczenia żądania, o którym mowa w ust. 1.

§ 72
1. Okres załatwiania reklamacji nie może być dłuższy niż 3 miesiące.
2. Okres, o którym mowa w ust. 1, liczy się od dnia wniesienia reklamacji przez osobę uprawnioną lub od dnia uzupełnienia reklamacji w trybie § 71 ust. 1.

§ 73
O wyniku załatwienia reklamacji podmiot zawiadamia reklamującego, podając w razie:
1) uznania roszczenia - kwotę odszkodowania oraz termin i sposób przekazania należności,
2) oddalenia lub częściowego uznania roszczenia:
a) podstawę prawną,
b) informację o prawie i trybie dalszego dochodzenia roszczeń w drodze odwołania do nadrzędnej jednostki organizacyjnej podmiotu albo w drodze postępowania sądowego.

26.12.2003
16:01
[15]

kamil210 [ Generał ]

Priorytet jako usługa to juz jest chyba sam z siebie ubezpieczony, ale mozna go ubezpieczyc jesli sie wysyła jakies cenne rzeczy chyba.
w końcu klient nasz pan, płacisz i wymagasz by doszło mozliwie szybko.

02.01.2004
11:44
[16]

MastaX [ Konsul ]

Witam o dziwo w dzień sylwestra dostałem przekaz pocztowy od POCZTY POLSKIEJ z odszkodowaniem w wysokości jaką zaproponowałem bez żadnych problemów. Jestem zaskoczony naprawdę już myślałem że nic oprucz zwrotu za znaczek nie dostanę ;-)))))))))

02.01.2004
11:55
[17]

rothon [ Malleus Maleficarum ]

Widzisz MastaX, zarobiles na zlodziejach.

02.01.2004
12:13
smile
[18]

Bregan D'aerthe [ Konsul ]

Ja jak sprzedawałem na allegro telefon, wyslalem paczke o wartosci 450 zeta, paczka zginęla, po wiele bojach z poczta polską dostalem odszkodowanie w wysokosci 10% kwoty - czyli 45 zeta :// Jeszcze gosciu z allegro wystawil mi negatywa ://

02.01.2004
12:33
[19]

Fett [ Avatar ]

w okresie świąt takie zaginięcia paczek sa możliwe bo wtedy ludzie dużo wysyłają kartek i listów z życzeniami.

02.01.2004
12:40
smile
[20]

BukE [ Majster ]

re Bregan D'aerthe :
Chyba zaczne sie bac wysyłac paczki..
A tak swoją drogą jakby zwałowali mnie z jakąs wartosciową paczką, to chyba bym rozpierdolił im w drobny mak siedzibe.

02.01.2004
13:42
smile
[21]

wzorzec [ spawacz dziobowy ]

priorytety sa fajne, szczegolnie jak ida 6 dni...

02.01.2004
13:46
[22]

Jam__Lasica [ Generał ]

Bregan D'aerthe ---> Bzdura. Nie mogłeś dostać 10% wartości, skoro ubezpieczyłeś na konkretną sumę. Za nie ubezpieczoną dostałbyś 90zł, więc za ubezpieczoną na 450zł nie mogłeś dostać 45zł.

02.01.2004
13:59
[23]

Bregan D'aerthe [ Konsul ]

Jam__Lasica ---> wiem lepiej, w koncu to ja wysylalem ;)) Po drugie paczka nie byla ubezpieczona, byla wyslana priorytetem poleceonym z pokwitowaniem, dosc duzo za nią buliem w kazdym badz razie, kiedy zginela, pani z poczty spytala "Ile warta była paczka", ja powiedzialem prawde ze 450 zeta, a ona na to "To dostanie pan 10% tej sumy" ://

02.01.2004
18:51
[24]

Jam__Lasica [ Generał ]

Bregan D'aerthe ---> A no to trzeba było powiedzieć, że nie wartościowa. Wartościowa, to znaczy ubezpieczona, więc myślałem, że płaciłeś za ubezpieczenie. Przy paczce dostałbyś 90zł, a przy poleconym widać mniej. Następnym razem tak drogie przedmioty zaczniesz słać kurierem.

© 2000-2022 GRY-OnLine S.A.