matchaus [ Legend ]
Close Combat i okolice...#66
Witam wszystkich na stronie fanów i maniaków serii gier taktycznych czasu rzeczywistego z pod znaku CLOSE COMBAT. Poznasz tutaj grupę ludzi o umysłach zmąconych wojną, weteranów z najróżniejszych frontów największej z wojen. W niezliczonych opowiadaniach i raportach z pierwszej linii, tak rzeczywistych iż poczujesz zapach spalonego prochu, odnajdziesz w sobie duszę żołnierza i kto wie...może ruszysz z kompanią wiernych przyjaciół na wspólny bój. Może myślisz sobie teraz "co wy wiecie o Bastogne, Normandii czy Stalingradzie?", a ja ci powiem że my tam kiedyś byliśmy...
(Tutaj powinien znaleść się jakiś opis trwającej kampani, ale jako, iż jej nie prowadzę :) pozwolę sobie "spuścić się" na kolegów w tej materii...
Znalezłem za to zdjęcie weteranów z epoki :)
Poprzednie raporty:
matchaus [ Legend ]
Żeby nikt sobie nie pomyślał, że składam życznia tylko dla Frontline'owców!
Otóż składam życzenia dla WSZYSTKICH! :)
Najlepszego kamraci z Close Combat!
Wszystkiego! :)))
woyciechowsky [ Junior ]
sorka mam pytanko gdzie w sieci można pograć w CC3
T_bone [ Generalleutnant ]
woyciechowsky---> Spróbuj użyć tego programu: https://www.wargamer.com/battlehq/
Nie pytaj jak go używać bo nie wiem, ja osobiście gram tak że stawiam serwer przez samą grę podaje IP drugiej osobie, ta osoba się łączy i jedziemy :]
Nie wiem jak wy ale ja mam przeczucie że Stalingrad się nam wkrótce objawi....obym się nie mylił.
Poniżej ciekawy link o CC:Marines :)
Jeszcze lista naszej kampanii:
--------Jednostki
Pułk/Dywizja
394/99 DP. + 38/2 DP.- Juzio [email protected]
14 CG + 9/2 DP. - Yaca [email protected]
424/106 DP. + 120/30 DP. - Janko [email protected]
422 i 423/106 DP. + 23/2 DP. - Lim [email protected]
112/28 + 80 DP. - Juzio [email protected]
VII Eng. - Zurek16 [email protected]
110/28 + 84 DP. - Lipton [email protected]
109/28 DP. + 119/30 DP. - (Krwawy [email protected])
9 Dpanc.- Janko [email protected]
7 Dpanc. - Olivier [email protected]
501/101 DPD -
502/101 DPD - Ghost2 [email protected]
10 DPanc.- T_bone [email protected]
17/30 DP. + 29 Arm.Brig - T_Bone [email protected]
508/82 DPD - Lim [email protected]
504/82 DPD - Mackay [email protected]
505/82 DPD- Zurek16 [email protected]
506/101 DPD - Lipton [email protected]
26 DP. w Martlange- U-boot [email protected]
22 Grudnia:
4 Dpanc w Clochimont- Ghost2 [email protected]
23 Grudnia:
2 Dpanc w Marche- Ghost2 [email protected]
T_bone [ Generalleutnant ]
Świąteczny problem naszej kampanii:
Gdzie---> U jednostki Ghosta.
Jaki---> Teamy HQ mają noże, wyrzutnie rakiet i 24993 granaty.
Źródło---> Głębokie, jeszcze z przed tej tury.
Problem nie zatrzymuje gry, Ghost musi rozegrać sava takiego jakim jest na datasach które mu dał Mackay.
Zobaczymy co się zrodzi.
olivier [ unterfeldwebel ]
Ooooo Mat ci weterani t chyba jeszcze sprzed epoki Stalingradu takie miny wesołę mają. No i pięknie że wszystko po staremu w naszej kampanii, walka na noże nie jest moim zdaniem zła i lepsze to niż wyrównane pojedynki Kintigera z Shermanami echeche.
PORUCZNIKgruber [ Junior ]
Witam wszystkich weteranow cc.Sam gram tylko w CM,nigdy nie gralem w serie CC, wiec mam pare pytan,licze na odpowiedz:
1.Jak pokonac grupe czolgow grupa piechoty?
2.Gracie na czystym cc4 czy z jakims pathem?
3.Skad mozna sciagnac mody do cc4?
4.Jak wejsc na pietro?
5.Czy wydaje wam sie ze zolnierze biegaja zbyt wolno?Jakby wszystko bylo spowolnione?gram na fast,w cm biegali normalnie
Narazie to wszystkie,licze na odpowiedz.Dziekuje.
Lipton [ 101st Airborne ]
PORUCZNIKgruber --> Przede wszystkim witamy:)
Spróbuję odpowiedzieć na Twoje pytania:
1. Musisz poczekać aż czołg podjedzie dostatecznie blisko (tak do 20 m) a potem jak wydasz piechocie rozkaz ataku to powinni obrzucić go stosownymi "prezentami".
2. Gramy w spatchowane CC4 (zwykły patch, który i tak jest konieczny żeby grać w cc4 na windowsie XP), no i na to zarzuconym modem VetBob.
3. Inni pomogą Ci w tej kwesti, gdyż ja zawsze ściągam mody od kogoś, lub Mackay mi je nagrywał:P Jak już coś ściągałem z sieci to i tak nie mam adresów:(
4. Jak na domku masz cyfrę 3 i wpuścisz do niego piechotę, to siłą rzeczy znajdzie się ona na 3 piętrze. Nie można zmieniać pięter.
5. Oczywiście mówimy o rozkazie "move fast?":D Nigdy nie odniosłem takiego wrażenia. No poza graniem na b.słabych kompach:P Ale to u Ciebie nie wchodzi w grę? CM to jednak inna gra, więc stąd może takie wrażenie.
Mackay [ Red Devil ]
1.czolg w CLOSE Combat jak sama nazwa gry wskazuje nie jest panem pola bitwy. Piechota w CC jest wyposazona w nawet najbardziej prymitywny sprzet ma prawo chocby uszkodzic czolg wroga. Minimalny zasieg takiego ataku to ok.20m. Niezaleznie jaka bron posiada Twoja piechota, na taki dystans jest gotowa jej uzyc. Przez rozne rodzaje piechoty i przez rozne MODYfikacje CC zasieg ten jest powiekszany, czasem dochodzi do UWAGA 180 metrow! (jezeli piechota niemiecka wyposazona jest w Pzschrecki) Tak wiec, aby rozwalic czolg musisz:
a) miec na stanie odpowiednia piechote ktorej poziom AT na wykresie na pasku jednostki w choc jednym pasku jest zielony :)
b) zaczaic sie, najlepiej z opcja "hide" najlepiej w domku i dac "fire" najlepiej w ostatniej chwili, a wogole NAJLEPIEJ to nic nie dawac tylko czekac az piechurzy sami zdecyduja sie na oddanie strzalu :>
c) modlic sie zeby trafili ;)
2.W CC4 gramy z paczem 4.02 i do tego modem Veteran BoB
3.Yyyyyyy oddaje glos generalowi Teodorowi ;)
4.Jednostki same zajmuja najwyzsze pietro budynku, lub tez...(zeby Cie zachecic do gry) zajmuja wszystkie pietra w budynku kierujac sie schematem, ciezka bron na parterze, lekka u gory ;D)
5.W zmodowanej wersji CC4 biegaja duuuzo szybciej, czasem nawet ciezko niemca namierzyc jak biegnie :) sciagniesz moda, bedziesz narzekal ze biegaja zbyt szybko :>
pozdr.
Mackay [ Red Devil ]
Heh Lip, musialem skoczyc po herbate, dlatego mnie wyprzedziles ;D
Lipton [ 101st Airborne ]
Mackay--> To dlatego, że ja bez herbaty do kompa nie siadam:P Stąd te Twoje opóźnienia:)
T_bone [ Generalleutnant ]
PORUCZNIKgruber---> Modów do CC4 nie ma zbyt wielu, większość jest do CC5.
Do CC4 jest jednak jeden fenomenalny mod, Veteran Battle of the Bulge, czyli Ardeny w nowej wersji:
https://home.online.no/~trhaugs/cc4_VeteranBoB.htm
Ostrzegam że poziom trudności gry jest wysoki i przy pierwszym odpaleniu można mieć mieszane uczucia (AI stawia na ilość).
Jest jeszcze kilka innych modów które najpewniej znajdziesz tutaj: (także patche)
https://www.closecombat.org/CSO/index.php
A co do punktu 5, to szybkość poruszania się zależy od sprzętu jaki niesie, rodzaju oddziały (zwiad+MP-40), no i stanu fizycznego żołnierza (ranny gość ledwo idzie i przeważnie odłancza się od reszty teamu).
olivier [ unterfeldwebel ]
Co do cc4 to gra bez BoBmoda nie ma wogóle sensu gdyż jest to podstawa do tej gry (linkiem służy zapewne kolega Bone:). Co do piechoty to właśnie za odwzorowanie to seria close combat
olivier [ unterfeldwebel ]
OJ mały zonk:)) Co do piechoty to właśnie za wierne (zależnie od modu) odwzorowanie jej walk, seria close combat jest moim zdaniem genialna w odróznieniu od CM ukierunkowaną na starcia pancerne. Akurat cc4 nie jest tutaj najlepszym przykładem gdyż ze względu na specyficzne mapy sprzęt jednak tutaj rządzi, ale wystarczy zapuścić GJS czy Omahę wow oto istota wojny. Umiejętnie rozplanowana obrona grupy piechoty, w sprzyjającym terenie i warunkach jest w stanie zatrzymać przeważające siły nieprzyjaciela dysponującego wieloma czołgami (wprowadzanie jednostek pancernych na niektóre mapy to samobójstwo). Satysfakcja ze zniszczenia niemieckiej pantery przez piątke straceńców uzbrojonych w zdobyczne panzerfausty czy z polowania piatami na Tygrysy jest naprawde wielka, kłania się konieczność umiejętnego wspierania czołgami piechoty i na odwrót. Co do piechoty i cc4 to jak na bieganie we śniegu w cięzkim zimowym umundurowaniu i oporządzeniu biegają zdumiewająco szybko..dopóki się nie zmęczą po dłuższym odcinku i wcale im się nie dziwie.
PORUCZNIKgruber [ Junior ]
Widze ze dobrze trafilem.Dziekuje za tak wyczerpujaca odpowiedz.
PORUCZNIKgruber [ Junior ]
JAk mam zainstalowac ten mod?
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Uwaga, uwaga! Save'a przejąłem, rozegram i poślę dalej.
T_bone [ Generalleutnant ]
PORUCZNIKgruber----> Najpierw ściągnij wszystkie mapy z : https://www.closecombat.org/CSO/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=9
Wkładasz je do CloseCombatIV/Maps i podmieniasz stare
Graphics idą do folderu CloseCombat/Graphics
Sounds, Music, Voices, Effects do CloseCombatIV/LocalFX
New uniforms to plik CCIV.exe czyli podmieniamy
NewBtD idzie do CloseCombatIV/Maps
Datas rozpakuj w osobne miejsce masz tam wtedy H2H, US Veteran i GerVeteran. Jak chcesz grać amerykanami to wkladasz do folderu CloseCombatIV\Data\Base plik USVeteran, jak niemcami to Gerveteran a jak chcesz grać z człowiekiem lub poziom trudności jest dla ciebie za wysoki to H2H.
Battles, Campaings, Ops itp. podmieniamy.
pamiętaj o patchu 4.02 przed instalacją moda.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
T_bone!
Mackay w emailu z save'em podesłał jeszcze jeden plik z zaleceniem, żeby ten plik rozpakować do "datasów". O co "biega" z tym plikiem?! Czyżby zainstalowanie VetModa-Bob wg podanej, przed rozpoczęciem kampanii, specyfikacji nie wystarczało?
Mackay [ Red Devil ]
Ghost na mocy rozkazu gen.Bone'a zostalem upowazniony do przekazania Ci tych dodatkowych instrukcji, ktore maja usprawnic, zeby nie powiedziec umozliwic stoczenie najblizszej bitwy.
To cos w stylu budowanej przez naszego naczelnego wodza "kwintesencji plikow databazy", kazde 'siarnko' sprawdzone i przetestowane wg najnowszego sejwa :)
Wszystko po to by Twoj command squad nie zostal nagle wyposazony w dzialko Flak 40 mm, wagon granatow zaczepnych lub nawet dzialo p/pancerne 88mm! Jak nie wierzysz patrz screen :)
Pliki w archwium rozpakuj do katalogu CCIV\Data\BASE
P.S. Gdyby jednak pojawilo sie cos takiego jak na screenie to "uderzaj bracie z flanki i pruj ile sil az do samego Berlina!" :DDD
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Zurek/T_bone! Los wojenny padł na Wardin i 505/82 DSpad i tamteż posłałem save'a.
T_bone! Rusz wreszcie te dywizje pancerne, bo chwilowo na linii frontu panuje "stalemate"... :-D
Ghost2 [ Panzerjäger ]
502/101 pod Noville
Rozmieściłem moje jednostki pod Noville w sposób następujący:
- silnie obsadzony budynek hotelu przy moście
- niszczyciele czołgów asekurowały drogę na Houffalize i budynek hotelu
- działon AT "ryglował" przejście przez most
- wzmocniona drużyna piechoty zajęła pozycje przesłonowe na południe od mostu
Ghost2 [ Panzerjäger ]
"Begin" i... wszystko potoczyło się błyskawicznie. Na początku został "skasowany" jeden niemiecki panzer, który usiłował ominąć hotel i jechać w kierunku mostu. Drugi został ustrzelony tak szybko, że nie zdążyłem złapać screena.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Wydarzenia toczyły się bardzo szybko. Moździerzyści zadekowani w zagajniku przy mostku celnie przypaskudzili w niemiecką cieżką armatę p-panc, zaczajoną niemal w samym centrum Noville... Wkrótce potem szlag trafił jagdpanzera, który robił zasadzkę przy drodze na południe, i drugą armatę AT...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
... i było po wszystkim - niedobitki żołnierzy z Brygady Grenadierów Fuhrera rozpierzchły się po kolicznych lasach...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
T_bone! Przecież nie można odpuścić Niemcom w tych Ardenach, bo jak napisałem w emailu, zaczynają mięknąć...
CD screenów nastąpi wkrótce...
T_bone [ Generalleutnant ]
Ghost----> Przecież jadą :D Tylko jak pisałem 10 Dpanc. i 4 Dpanc. przechodzą przez Bastogne gdzie są straszne korki, 2 Dpanc. wchodzi do akcji w następnej turze :)
T_bone [ Generalleutnant ]
Aha Ghost pocieszyłeś mnie tą mapą :D Skoro w naszej kampanii są takie postępy i jest Stalemate to jak będzie wyglądała sytuacja w kampanii Olivier vs Bone.... (mapa z 24 Grudnia 1944r ---->)
Mackay [ Red Devil ]
Wyglada na to ze moi chlopcy juz w tej kampanii prochu nie powachaja... :/
no chyba ze fuhrer wyjmiec cos spod pazuchy, ale w to juz raczej watpie ;|
U-boot [ Karl Dönitz ]
Mackay --> Twoi chłopcy pokazali choć co potrafią :-)) moi nie mieli tej szansy i nie zanosi się chyba.
Mackay [ Red Devil ]
U-boot --->> niebo sie przejasni i ostatnia ciotka Ju bladzaca caly czas wsrod chmur zrzuci 10 dzielnych spadochroniarzy wraz z mozdzierzem 8cm na dalekie zaplecze naszego frontu...czyli na Twoja jednostke - masz wiec pewien 'plomyczek' nadziei :))
a ja? ani od czola, ani od plecow nikt mnie nie zaatakuje...jedyna mozliwosc jest taka ze sie sejw jeszcze bardziej zamiesza i przerzuci moich "bojowych chlopcow" na jakis bardziej 'zywy' odcinek frontu...
ehhh rozmarzylem sie...
Juz widze tych dumnych czolgistow Ghost'a...3 srebrne talerze, komplet sztuccow, zlote zegarki, blondwlose 'dziewice', rozpustne hotele nazistowskich dygnitarzy...a 300 km dalej na zachod porucznik Mackay:
"wrzuccie tych 3 zzielenialych na Willysa, a tych dwoch szkopow zakopcie od razu pod drzewem, strasznie capia...."
Dobrze ze istnieja pewne szanse na operacje stalingradzka, a tam ponoc wszyscy bedziemy walczyc w okrazeniu <hurrraa> :))
zurek16 [ Pretorianin ]
Ghost--> Czym spakowales tego save bo nie moge go rozpakowac??
Jutro z rana postaram sie puscic sava(jezli sie dowiem jak go rozpakowac :))
T_bone [ Generalleutnant ]
Zurek---> Otwórz z.....WinRAR :D
T_bone [ Generalleutnant ]
Panowie oto nowe screeny z moda Stalingrad ;)
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Mackay! Baron/Pułkownik Von der Heydte stwierdził, że p...y takie "zabawy" w śniegu i wraca do domu, albo idzie "w plen", bo tam bliżej i... cieplej. :-D Btw. save'a rozegrałem bez wgrywania tego dodatkowego pliku - po prostu nie było takiej potrzeby, bo ani gra nie "zgłaszała" żadnych problemów, ani mój oddział nie był jakoś dziwacznie zestawiony.
T_bone! Przy obu moich niszczycielach czołgów z 502/101 pojawiła się litera "w" w nawiasie - (w). Czyżby to oznaczało, że ich załogi zostały weteranami?
Zurek16! Save został spakowany WinRar-em i o ile pamiętam (mogę się mylić...!), spakowałem go jako self-extractor, co nie wymaga użycia samego WinRar-a do rozpakowania. Nie bardzo wiem, czym były spowodowane Twoje problemy z tym plikiem.
janko [ Konsul ]
Skriny są śliczne, że aż klawiatura jest mokra o śliny ściekającej mi z gęby. Ale gdzie jest mod!!!!!!!!!!????????
Krwawy [ Generaďż˝ ]
T_bone--->padl mi system , jestem aktualnie w trybie awaryjnym, z braku XP inst. musze czekac na wolne moce przerobowe mojego znajomego, aby przeinstalowal mi kompa moze cos i wymieni. Potrwa to moze okolo 2 tyg. jak w czasie mojej nieobecnosci moje dywizje dostana rozkaz walki prosze o wyznaczenie zastepcy ;(
Ghost2 [ Panzerjäger ]
A oto pierwszy z oddziałów, wyróżnionych po bitwie pod Noville - działon AT, który "urzędował" jako ewentualny ostatni rygiel, gdyby Niemcy przeszli przez Noville...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Drużyna szturmowa, która wzmocniła moje wojsko w bitwie o Noville, "trzymająca" hotel przy mostku...
Yaca Killer [ **** ]
Mam nadzieję, że pod Stalingradem będziemy walczyli po "jedyniej słusznej" stronie.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Moździerzyści wykazali się pod Noville rzadko spotykaną, jak na ten typ broni, skutecznością... :-D
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Ten M-10 "zarobił" pod Noville "w" przy nazwie...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Druga część ekipy "trzymającej" hotel w Noville...
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Czyżby Stalingrad był kolejną planowaną kampanią...?
"Słuszność" strony zależy zwykle od punktu przyłożenia... :-D
Lipton [ 101st Airborne ]
Screeny ekstra:))) To będzie coś!
Ghost-->:D
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Lipton! A patrzyłeś na screeny poszczególnych map do tego moda? To dopiero jest coś! Do tej pory za najbardziej uciążliwe mapy z całego cyklu CC uważałem:
CC2 - Arnhem (ta mapka z "głównym" mostem), Shijndel (Sand Dunes)
CC3 - Stalingrad (Workers Settlement, Rattenkrieg <czy jakoś tak...>, Bridgehead at Vistula
CC4 - jedna albo dwie mapki, rozgrywające się w obszarach gęsto zabudowanych np. Mageret
CC5 - oczywiście Caen, Bayeux i pewnie jszcze ze dwie trzy inne mapki, rozgrywające się w rejonie "bocages"
Yaca Killer [ **** ]
Szczęśliwego Nowego Roku !!
matchaus [ Legend ]
Koledzy! Najlepsze życzenia noworoczne!
I mała uwaga + prośba - jeśli Wysokie Dowódctwo uzna rozgrywanie moda "Stalingrad" jedynie słuszną, aryjską stroną, to matchaus jest w pełnej gotowości!
Dajcie mi trochę dzielnej, niemieckiej piechoty a popędzę sovietów za Ural!
Der sieg is unser! ;)
Lipton [ 101st Airborne ]
Ghost--> Zgadzam się:) Poezja!
Wszystkiego naj naj w Nowym 2004 Roku!
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Panowie Oficerowie! Życzę Wam wszystkiego najlepszego w Nowym Roku! ... i samych blitzkriegów w rozgrywanych kampaniach! :-D
Lipton! CC5/Stalingrad zapowiada niezłą adrenalinę w czasie gry. A mnie się wydawało, dopóki nie zobaczyłem tych map, że CC3/GrossDeutschland to najtrudniejszy mod, jaki rozgrywałem. Chyba będę musiał zmienić swoje zapatrywania... :-D)))
Krwawy [ Generaďż˝ ]
Wszystakiego oczym mozna zamazyc, abyscie osiagneli to co nie osiagalne i dostali to co sie wam nalezy. Zycze wam tego Panowie Oficerowie w Nowym 2004 Roku!!! :D
T_bone [ Generalleutnant ]
Szczęśliego nowego roku :)
Stalingrad przechodzi najwyraźniej ostateczne testy...
Szykuje się banalny mod jeśli chodzi o walki z komputerem i bardzo trudny do walki z człowiekiem, do tego wyrównany pod względem siłowym (no może KW będą problemem dla Pz III).
P.S Jeśli ktoś nie może grać po sieci bo ma wewnętrzne IP to chciałbym żeby przetestował ten programik https://www.wargamer.com/battlehq/
chodzi o to żeby się dowiedzieć czy ktoś z wewnętrznym IP (i takimi tam) może grać w CC po sieci używając tego.
zurek16 [ Pretorianin ]
Niechce was martwic ale mam znowusz maly klopot.W czasie ustawinia jednostek i grac, jak klikne jednoczesnie obydwa przyciski myszy to wystkakuje mi jakis string error i wyrzuca do windowsa.Probowalem wylaczyc dzwieki to tez nie moge sie dostac do "Options" bo jak klikam w przycisk to wywala blad.CC bylo dzis instalowane w takiej kolejnosci:
1.CC4
2.Mapy
3.Vetmod 1.1
4.USvet mod
Macie jakis pomysl??
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku i szampanskiej zabawy sylwestrowej.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
T_bone! Czy ten mod "Stalingrad", zostanie do końca zrobiony, będzie można zassać z tego francuskiego linku?
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Zurek16! A nie zapomniałeś przypadkiem o odpowiednim patchu? Dopiero jak zainstalujesz patch, można się bawić w dokładanie moda.
Juzio [ Generaďż˝ ]
Wszystkiego Najlepszego w nadciagajacym z szybkoscia strzalu z Mausera Nowym Roku zyczy
Juzio
U-boot [ Karl Dönitz ]
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku dla Close Combat i okolice :)
koxbox [ ]
WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W NOWYM ROKU 2004.
NIECH SIE KG/W POWODZI I OCZYWISCIE UDANEJ KAMPANI POD STALINGRADEM.
olivier [ unterfeldwebel ]
Tak tak panowie otwórzmy w końcu te zdobyczne szampany i za zwycięstwo do dna, do tego w nowym roku wielu wielu bojów z wymagającymi przeciwnikami (verfluchte AI raus!) na nowych polach bitewnych!
Ghost co do map to jeszcze nic, respawn amerykanów w Stavelot zajętym przez Niemców jest po prostu niezapomniany (skrawek terenu przed mostem), do tego Point Du Hoc w modzie Omaha, mapy w GJS to prawdziwe piekiełka z niezapomnianymi pozycjami wyjściowymi dla anglików, niezapomniane centrum caen, Bayeux i oczywiscie Merville i wiele których nazw cięzko sobie przypomnieć.
Mackay [ Red Devil ]
Oby w Nowym 2004 Roku udalo nam sie wreszcie zakonczyc kampanie ardenska...
...czego Wam i sobie...
zyczy Mackay
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Panowie Oficerowie!
Powstańcie "z martwych" po sylwestrze... i dokończmy Ardeny! :-D
T_bone [ Generalleutnant ]
Save powinnien być już u Liptona :)
Wczoraj zdarzyła się dziwna rzecz...w czasie naszej gry H2H, Olivier ruszył do Ortheuville z północy a ja z zachodu i jako że te BTD (Flagi wejścia) są tak blisko siebie sytuacja wyglądała tak ----->
116 Dpanc. zmaskarowała przeciwnika w tej nierównej walce.
Lipton [ 101st Airborne ]
Save rozegrany:)
Minor American Victory
olivier [ unterfeldwebel ]
Tak w Orthewille pan modowiec przy ustawianiu flag miał łeb jak sklep:]
zurek16 [ Pretorianin ]
Wardin.505/82 DPD bronil tego miasta.Atakowal 115 PG.Niemcy mieli 2 dziala sturmowe(SP haubnica 42 i stg III), duzo piechoty i jedno dzialo piechoty.Pojazdy nie byly zbyt aktywne a jeden prawdopodonie nie mial paliwa.Dzieki wsparciu artylerii spora czesc piechoty wroga zostala przyhamowana.Moja piechota zdobyla jeden VL.Moje Haubnice zostaly na samy poczatku bitwy z niszczone ale jednej udalo sie zniszczyc dzialo przeciwnika.
T_bone [ Generalleutnant ]
23 Grudnia 1944r
Nie będę dużo pisał, sytuacja jak na obrazku...przeciwnik rzuca teraz wszystko co ma bo nic mu już nie zostało.
Gen. T.Bone :)
Ghost2 [ Panzerjäger ]
T_bone! Czym dysponował Twój przeciwnik, znaczy Olivier, w opisywanym starciu?
Pogrywam dalej w CC3/GD i coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że jest to jeden z trudniejszych, jeśli nawet nie najtrudniejszy mod w CC3. Zwykle przejście CC3 z innymi modami od początku do końca nie zajmowało wiele czasu, a nad tym GD siedzę i siedzę, i... końca nie widać. W "chronologii" dobrnąłem do jesieni 1942 r., do operacji, która nosi nazwę "Brink of destruction". Coś w tym jest, bo Sowieci obrastają w siłe i mnogość sprzętu, a u mnie, kiedy chcę zmodernizować to, czy owo, albo jest za mało punktów, albo pojawia się napis "depleted"... Pare razy doszło do sytuacji, kiedy moje jednostki wystrzelały cały zapas amunicji. Na pociechę zostają mi statystyki poszczególnych jednostek. Jeden działon AT ma już ponad trzydzieści ustrzelonych czołgów. "Brink of destruction" dzieje się m.in. na mapie, która w czystym CC3 nosi nazwę "Korsun Pocket", czy jakoś tak... To ta mapa, na której rzeka robi taki łuk prawym kierunku i zlekka wchodzi między wzgórza. Mam duże problemy z wypchnięciem Sowietów z przyczółka przy moście. Tym bardziej, że "stadko" czołgów daje piechocie przy moście całkiem solidny "firecover", a nie bardzo mam czym ugryść te czołgi z daleka - jedno działo AT (nawet jeśli jest to "Acht-Acht") to troche za mało, tak samo jak jeden moździerz nie wystarczy do całkowitego "zadymienia" sowieckich czołgistów...
T_bone [ Generalleutnant ]
Ghost---> To był kolejny oddział spad. chyba z 82 DPD....czyli nic co mogło by stawić jakiś opór moim czołgom :>
Aha spróbuj nowego moda do CC3, Charków oparty na Vetmodzie, bardzo ciekawy, na screenach widać wiele bardzo interesujących zmian.
Download tutaj: https://www.closecombat.org/CSO/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=18
Plik jest dokładnie na tej stronie, przesuwamy ekran w dół i mamy "Kharkov mod v2.1 by Iron Cross New"
(pisze to żeby ktoś nie pomylił z wersją wcześniejszą ;) ). O mapach powinno pisać w pliku o nazwie "Kharkov mod v2.1 maptext".
Ghost2 [ Panzerjäger ]
T_bone! Nawet spadochroniarze mogą sie z powodzeniem bronić w dogodnych warunkach (vide Frost w Arnhem!)... Jeśli to był "meeting engagement", to pchanie lekkiej piechoty przeciw czołgom mijało się z celem...
Mackay [ Red Devil ]
Ghost --->> tak, ale Frostowi nikt nie kazal rozstawiac swoich ludzi naprzeciw luf niemieckich ckm'ow :)))
Zobacz sobie jeszcze raz screena z 10:49 ;)
P.S. Poza tym Czerwone Diably to nie to samo co ta amerykanska holota ;)
Krwawy [ Generaďż˝ ]
T_bone--->zasalem programik "BattleHQClient" , ale sprawdze go dopiero po "remoncie" kompa. Czy wiesz cos na temat tego moda do CC V Poland ??
olivier [ unterfeldwebel ]
Do głównodowodzącego obroną w Ardenach gen. T.Bone'a,
od dowódcy 7. Dywizji Pancernej pułk. P.Oliviera.
Sytuacja w Losheimergraben staje się coraz bardziej dramatyczna, mimo zaciętej obrony po południu straciliśmy główne punkty w centrum miastai, przewaga liczebna grupy Peipera jest zdumiewająca a niemców uzbrojonych po zęby w panzerschrecki niczym mrówek, jeśli pułk ma nie zostać rozbity w bliskim starciu niezbędne będzie wycofanie się do Stavelot.
Mackay [ Red Devil ]
Trzymajcie sie olivier!
wysylam Wam karabiny, amunicje, wode i prowiant - mi juz nie beda potrzebne :D
olivier [ unterfeldwebel ]
Ja się trzymam ale porucznikowi Ballardowi już drugiego Shermana rozpruli , jak zwykle nic mu się nie stało..
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Mackay! Co racja, to racja - przykład nie był najbardziej fortunny...
Co się tyczy dziwnych starć, to chyba znalazłem receptę na jedną mapkę w CC3/GD, rozgrywaną wg chronologii latem 1942 r. i poprzedzającą potyczkę o nazwie "Lutchessa Bridge" (za prawidłowość nazwy nie ręczę). Zadekowałem większość mojego wojska za wzgórzem, zostawiłem tylko wysunięty posterunek. Działony AT asekurowaly okolicę z innego wzniesienia i ...można było grać! Za cenę straty jednego "Acht-Acht" skasowałem osiem sowieckich tanków, z czego siedem przypadło drugiemu "Acht-Acht". Nie bez znaczenia było także zneutralizowanie sowieckiego moździerza. Sowiecka piechota, która nie miała już osłony czołgów, została przegnana z pola walki i zostawiła sporo trupów.
olivier [ unterfeldwebel ]
Baa Chost pozycje wyjściowe na mapie w CC3 są na tyle korzystne że dostajemy od razu bez walki pół mapy, w modach do CC4 i CC5 przypadki wejścia na mapkę bywają bardzo drastyczne często kończące się niemal natychmiastowym zejsciem atakującego , szczególnie w CC4..
zurek16 [ Pretorianin ]
Gra ktos w Kharkov 2.1??Nie wiem jak wam ale u mnie ten mod dziala bardzo niestabilnie.GD bezproblemu dziala a Kharkov czesto sie sypie.Wogole ten mod wydaje mi sie troche nie dopracowany, np w czasie walki ruska druzyna HMG ma ikone czolgu(moze to jest specjalnie??)Ale GD zrobil na mnie bardziej pozytywne wrazenie i wracam do niego.Grajac w Kharkova na ustawieniach jakie proponuja, gra sie ciezko (Niemcami) czasami dochodzi do sytuacji ze 10 niemcow broni sie przed 50 ruskow.No i jest to mod dzial przeciwpancernych i karabinow maszynowych.
T_bone [ Generalleutnant ]
Zurek---> Napewno poprawinie zainstalowałeś, wydajem mi się to conajmniej dziwne...
zurek16 [ Pretorianin ]
Tez mi sie tak wydawalo ale przeinstalowalem jeszcze raz i to samo.Co jest z nasza kampania??
T_bone [ Generalleutnant ]
Save jest u Janka...teoretycznie oczywiście.
Yaca Killer [ **** ]
Heil ... khem ... to znaczy witam :)
Bone --> czy mógłbyś opublikować aktualną mapkę ... taką po wykonaniu ruchów i po ostatnich bitwach ?
T_bone [ Generalleutnant ]
Yaca----> Post z 2 Stycznia 2004 godzina 12:54.
Yaca Killer [ **** ]
sądziłem, że to wersja próbna ... kiedyś ruchy zatwierdzał chyba ktoś inny ?
dziwię się, że nie ruszyłeś piechoty z Schonberga na południe i z Baugnez do Losheim
T_bone [ Generalleutnant ]
Yaca---> Nieprzyjaciel z Losheim sam do nas przyjdzie, posyłanie tam zwykłej jednostki piechoty nie byłoby dobrym pomysłem, Baugnez było zabezpieczone na wypadek jakby walki z KG Peiper przybrały nieoczekiwany obrót.
Yaca Killer [ **** ]
Bone --> za to wysyłanie mnie do Losheim było pomysłem rewelacyjnym ;)
T_bone [ Generalleutnant ]
yaca---> :D przecież sam chciałeś poszaleć na tyłach wroga...no więc masz tyły wroga :> Powinno być ci tam dobrze, nie ma wroga narazie, masz niemiecki skład zaopatrzenia :D Nic tylko korzystać z dobroci HQ ;)
T_bone [ Generalleutnant ]
Ach Yaca myślałem że piszesz o swojej obecnej pozycji ;) Wysyłanie ciebie wtedy do Losheim to przecie nie był mój pomysł hyhy, zresztą poradziłeś sobie świetnie ;) .....Straty, cóż jak to na wojnie :]
T_bone [ Generalleutnant ]
Wczoraj w czasie walk z Olivierem miała miejsce niezwykła bitwa...
KG Gutmann 2 Dpanc. wykonywało odwrót, wszędzie był już nieprzyjaciel więc trzeba było uniknąć wyczerpującego okrążenia, najkrótszą drogę odwrotu stanowiła droga do Houffalize które zostało stracone dzień wcześniej. Kiedy oddział dotarł do Houffalize okazało się że stoi tam 10 Dpanc. Moje siły stanowiły: PzIV, zdobyczny M-10, PzSchrec, 2 Mg42 oraz dwa plutony piechoty w których drużyna liczyła 3 osoby z Mauserami i PzFaustem...był jeszcze kluczowy dla sprawy oddział Pioniertrupp (4 ludzi z miotaczem).
Bitwa rozpoczeła się i odrazu eksplodował M-10 trafiony przez M-24, sekundy mijały a ja wiedziałem że jeśli czegoś nie zrobie Olivier z zabójczą dokładnością zniszczy pojedyńczo moje oddziały jeden po drugim. Zgrupowałem cały pluton piechoty w punkcie A, może góra 20 ludzi. Naprzeciwko drogi stał M-24 i jak się później okazało silny oddział piechoty, dalej na północ domy osłaniał M4A3 (76). Plan był "typowo radziecki" czyli błyskawicznie uderzamy przez drogę i palimy i zabijamy co się da w budynku i uciekamy w las...wszystko albo nic, żadnej zasłony dymnej żeby się przypadkiem nie zdradzić. Zaczyna się biegną nasi przez ulicę, przeciwnik milczy przez chwilę po czym ogień otwiera M-24. Ale moi ludzie są już przy domu na piechotę nieprzyjaciela lecą granaty, M-24 się wycofuje ale zostaj zniszczony salwą z PzFaustów dzielnych grenadierów. Mamy straty ale nie wolno się zatrzymać, biegniemy w las żeby potem zdobyć drogę. U przeciwnika panuje chaos, jego M-18 zostaje zniszczony przez Schreca, jego morale spada a piechota pada ;) Bitwa zakończona obie strony wykończone...ale to nasz wielki sukces, grupka nielicznych grenadierów pokonała czołgi.
Nie autentyczna mapa ale widać co i jak :) ------->
Mackay [ Red Devil ]
Brawo Bone!
to jest to co czyni te gre wspaniala - nieprzewidywalnosc! :)
99 dalszych prob skonczyloby sie pewnie rzezia Twoich ludzi...ale ta jedna sie powiodla
oczywiscie gdybys byl prawdziwym dowodca tej jednostki to pewnie bys w zyciu nie puscil chlopakow na rzez ;) ale CC pokazuje ze czasem najbardziej ryzykowny rozkaz przynosi najmniejsze straty.
Inna sprawa, ze olivier 'wygladal' z Twojej opowiesci na calkowicie nieprzygotowanego na taka ewentualnosc, co przy jego ograniu moze swiadczyc jedynie o tym ze nie czesto decydujesz sie na 'taktyke sowietow' :))
T_bone [ Generalleutnant ]
Mac---> Oczywiście gdybym był prawdziwym dowódcą tej jednostki to albo bym ją poddał albo zrobił tak jak zrobiłem by nie było zbyt wielkiego wyboru ;) Czy żadko stosuje taktykę sowietów...cóż dość często w sytuacjach krytycznych.
T_bone [ Generalleutnant ]
Ach zapomniałem dodać, kto by się spodziewał że taka słaba jednostka może przeprowadzić szturm na jednostkę która ma czołgi.
janko [ Konsul ]
Sejwa dostałem, postaram się rozegrać dziś wieczorem, najdalej jutro.
J.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Olivier! To zależy od aktualnego moda, którego masz akurat zainastalowanego, i od mapki. CC3/GD wcale nie daje takich handicapów, jak czy w "czystym" CC, albo w CC/RR. Poszczególne mapki w CC3/GD wymagają wielu prób, nawet jeśli grane są na najprostszych ustawieniach. Przykładowo, wspomniana wcześniej "Lutchessa Valley". Pozycje niemieckie są niej raczej niekorzystne, ponieważ Sowieci trzymają most wcinający się w pozycje przeciwnika i mają solidną osłonę ogniową "stadka" czołgów ustawionych zwykle daleko między wzgórzami. Raczej trudno jest się wtedy dobrać do piechoty, bo cokolwiek jedzie w stronę mostu, wystawia się na strzał Sowietów. I gdzie tu mówić o korzystnych pozycjach...? Albo mapka, z którą się borykam w chwili obecnej - "Bridgehead at Kremenchuk". Otwarte pole, porośnięte żytem, przez które biegną może dwie drogi. Niewielkie zabudowania w centrum i troche krzaków w okolicy pozycji wyjściowych Sowietów. Wszystko, co jest wyższe, niż 2 metry, wystaje wyraźnie nad to ch...ne zboże... :( Jak na strzelnicy...! Pozostaje wtedy wiara w to, że niemieckie działa są lepsze... :-D
zurek16 [ Pretorianin ]
Gram w ta sama operacje(ale nie w ramach kampani) co Ty Ghost, ale nie mam problemu.Dziala kosza czolgi az milo :) Na razie wrog stracil 10 czolgow.Gorzej z piechota bo rosjanie mocno atakuja VL na tym wlasnie polu robiac szturmy nawet 3 druzynami badz tez podczolguja sie i moja piechota wykrywa ich jak sa 20-30 m przed stanowiskami.Najgorsze jest to ze sie szybko moim ludziom konczy sie amunicja i ze maja malo PMow.
A w kampani walcze na przedpolach Moskwy i dowodca 88 juz dorobil sie krzyza rycerskiego.Zniszczyl on 4,5 czolga a jego dzialon w sumie 6.
O co chodzi z tymi kolumnami Bravery i Cowardiece??Kilka razy mi sie zdarzylo ze dowodca druzyny zostal awansowany bo mial 13-14 w kolumnie Bravery, czy to zalezy od tego ze dany zespol wzial jencow??
U-boot [ Karl Dönitz ]
zurek16 --> Bravery to odwaga na polu walki a więc i nagroda za to wpadnie od czasu do czasu :-))
Cowardiece to oznaka słabości jednostki a dosłownie ile razy żołnierz miał pełne majty i panikował :-D
zurek16 [ Pretorianin ]
Jak jestesmy przy CC3 i modach to Ironcross (autor Kharkova) robi kolejnego moda Korsun '44, narazie prace sie zaczynaja ale znajac go bedzie to pewnie trudny i ciekawy mod.
Krwawy [ Generaďż˝ ]
Ponawiam pytanko . Czy ktokolwiek wie o modzie do CCV Poland. Mial sie pokazac na poczatku 2003 i ciagle o nim nic nie slychac. Widac z tego ze walki na naszych terenach podczas wrzesnia nie znajduja chetnych to tworzenia modow, oprocz tych dwoch na CC III i tym zapowiadanym.
T_bone---> z tego co obserwuje , to czesto tworzysz jakies poprawki do juz istniejacych modow, nie korci Cie, aby sprobowac stworzyc mod o wrzesniowej polsce ??
Ghost2 [ Panzerjäger ]
zurek16! Ja się szykuję na końcówkę tej kampanii, czyli te wszystkie bitwy, które "GD" stoczyła w krajach nadbałtyckich.
T_bone [ Generalleutnant ]
Krwawy----> Ten mod się robi, kiedy będzie to nie wiem ale dużo pracy raczej jeszcze przed nimi.
Krwawy [ Generaďż˝ ]
T_bone--->a co z druga czescia pytania ?? he ?? Moze znalazlby sie jeszcze jeden szpec od modow i powstaloby polskie dzielo o polskich dzialaniach na fratach. Walczenie ciagle "obcymi" jest czasami smutne ;(
Krwawy [ Generaďż˝ ]
Wydaje mi sie nawet ze udaloby sie zebrac grupe ludzi , ktora pomagalaby w tworzeniu jakis elementow takiego moda. Ja na ten przyklad moge zbierac informacje o jednostkach , przebiegu ich walk itd. Nawet w tworzeniu mapek (majac odpowiednie oprogramowanie). Czekam na odzew !!! UŁANI NA KOŃ !!!
zurek16 [ Pretorianin ]
"I'm very happy when i look many of international player interested Huragan's mod. September Campaign in Poland is very good field to fighting.
Many of polish players try to help (in polish forum CC) Huragan to make this mods.
Sorry my english - I don't speak very good."
To napisal Kruger( Polak ) 31 grudnia na forum CSO w dziale poswieconemu Fall Weissowi.No nie wiem ale z tego co mi wiadomo to chyba my jestesmy jedynym "polish forum CC", i chyba z nikt z nas nie pomaga Huraganowi(moze jest jakies inne forum o ktorym nie wiem).Wogole tak sobie mysle w marcu bedzie 5 lat od kiedy gram w CC, niktorzy pewnie graja jeszcze dluzej.Polacy mieli calkiem duze sukcesy przeciez przy robieniu tools do edycji (Konrad) ale wiekszosci tych ludzi nie dziala w cc :(.Pamietam jak na zatoce strategow i na vallhali bylo troche spolecznosci CC ale chyba to sie rozpadlo.Zostalismy my.
zurek16 [ Pretorianin ]
A i strona Konrada, duzo toolsow do edycji
T_bone [ Generalleutnant ]
Zurek---> To ludzie z forum niejakiego Jagdtigera, zobacz dział forum na www.closecombat.prv.pl
Krwawy---> Aktualnie jeśli chodzi o modowanie to siedze w innym okresie zresztą zrobienie moda o Polsce (takiego wysokiej klasy) byłoby bardzo wymagające jeśli chodzi o wolny czas i doświadczenie z modowaniem...jest robiony jeden mod o Wrześniu 1939 i myślę że wystarczy.
olivier [ unterfeldwebel ]
Bone co ty tam w za okresie siedzisz jeśli chodzi o modowanie??! echeche A grafik by się przydał skoro Krwawy się zgłasza to, trzebaby go wykorzystać..
Ghost2 [ Panzerjäger ]
zurek16! Przewalczyłem ten "Bridgehead at Kremenchuk", ze stratą jednego pojazdu (na szczęście, nie był to czołg... :-D). Sowieci nie ruszyli się ze swoich podstaw wyjściowych. Cały ich "armor" został w krótkich odstępach czasu rozbity przez trzy armaty AT, a potem moje trzy czołgi "rozjechały" piechotę. Potwierdza się to, co można wyczytać w różnych publikacjach - elitarne oddziały (za taki uznawano GD) - "robiły" za straż pożarną i były przerzucane w newralgiczne miejsca na frocie. Moja kampfgruppe "wylądowała" w Rumunii.
janko [ Konsul ]
No więc tak - po raz trzeci zostałem zaatakowany przez zdesperowanych Niemców w ruinach St Vith. Tym razem zaatakowała piechota, więc moi świetnie okopami chłopcy odciągnęli tylko zamki i czekali wodząc lufami za biegnącymi przeciwnikami (biegnący przeciwnicy są słabo widoczni na skrinie ale biegnie ich sporo - zobaczcie na czerwone kropki na małej mapie).
janko [ Konsul ]
Niemcy najpierw próbowali przebiec drogę, w stronę ruin kościoła - piechota i dwa czołgi oraz niezastąpiony M12 zrobiły z nich miazgę, zanim ich brudne buciory zdążyły dotknąć bruku. Krwawą miazgę, rzecz jasna.
janko [ Konsul ]
Zapomniałem zwrócić Waszą uwagę na malowniczy wybuch działa M12 rujnujący dwupiętrowy budynek.
janko [ Konsul ]
Druga grupa piechoty próbowała włamać się do miasta przez skrzyzowanie. Piechota w ruinach i dwa czołgi w głębi miasta zatrzymały atak w ciągu minuty.
janko [ Konsul ]
Potem zapadła cisza. Obsługa 0,30 na wieży kościoła widziała co najmniej cztery drużyny Niemców zalegajacych na pozycjach wyjściowych. Czekali. Pasek mocy Niemców był ciągle zielony, więc wyglądało na to, że mimo ciężkich strat na początku nadal byli silni. Trzeba było ich wykurzyć więc ruszyłem; najpierw zwiad - stuart i drużyna piechoty. Po chwili stuart zostaje unieruchomiony przez jedna salwę z nagle ujawnionego PzIV. Ruszają dwa shermany i po chwili niemiecki czołg płonie. Pewny siebie ruszam do przodu strzelając do kryjącej się na otwartej przestrzeni niemieckiej piechoty...
janko [ Konsul ]
.... i nadziewam się na 88 stojacą przy domu na rogatkach miasta (częściowo ukryty za info o oddziale). W chwilę później tracę działo samobieżne i czterech dzielnych czołgistów. Słabą pociechą jest to, że następne dwa pociski z shermanów zmieniaja niemieckie działo z kupę poskręcanego żelastwa.
janko [ Konsul ]
Koniec końców przegnałem szwabów z miasta. Straty własne - niewielkie.
janko [ Konsul ]
Bohaterowie nr 1 - oczywiscie M12, którego załoga powiekszyła stan trafień.
janko [ Konsul ]
Bohaterowie nr 2 - karabin maszynowy, ładnie trzymający Niemców przy ziemi z wieży kościoła. Przydało się to szczególnie w momencie zbliżania się czołgów do piechoty - dzięki gęstemu ogniowi 0,30 tankisty mieli czas na dokładny strzał.
janko [ Konsul ]
Teraz 2 pancerna i Ghost - Houffalize czeka.
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Janko! Pogratulować obrony St.Vith - jak już pisałem, Niemcy miękną i warto by było po nich pojechać, to szybciej "wrócimy" do domów... :-D Kto przejmuje walkę?
Yaca Killer [ **** ]
Ghost zaprasza do kolejnej części ... ze zdziebko nieudanym obrazkiem ;P
Ghost2 [ Panzerjäger ]
Nie powiem... Janko, zrobiłeś mi duży fun - bałem się, że moje shermany będą robiły za "malowniczą" kompozycję zimową w Marche. Już nawet nie było z czego bibmru pędzić na tym zadupiu... Chyba że kto lubi "mrożonki"... :-D
Jakby komu było zimno - niech sobie popatrzy...
Ciąg dalszy "cyrku" w Ardenach: