GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry i inne cRPGi w trybie FPP (cz. XXVI)

29.12.2001
17:34
smile
[1]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Serie M&M, Wizardry i inne cRPGi w trybie FPP (cz. XXVI)

Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI". Powstał on jeszcze w lutym 2001 roku i jest najdłużej ciągniętym wątkiem w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego kilkadziesiąt osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, czy Daggerfall. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiłem trochę rozszerzyć jego temat i zapraszam do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).

Poprzedni wątek:

29.12.2001
18:56
[2]

Gokulo [ Pretorianin ]

I ja sie ukaże :) I odrazu kilka pytań: 1.Ile W8 ma płyt? 2.Czy będzie wersja PL? I czy warto czekać czy kupić Ang? 3. Czy istnieje poprawiona wersja MM6 tak jak 7 i gdzie można dostać ulepszoną 7? Kiedy ukaże się ulepszona 8 ? (z tym ulepszeniem to mi chodzi o normalne mówienie a nie coś w stylu babo-chłop:)

29.12.2001
19:10
[3]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Gokulo--> 1.W8 jest na 3 płytach. 2.Tak. 3.Nie istnieje, ale można kupić normalną w Świecie Gier Komputerowych sprzed paru miesięcy. 4.Cyba w marcu.

29.12.2001
19:11
[4]

Mac [ Sentinel of VARN ]

miało być chyba w marcu:/

29.12.2001
19:36
smile
[5]

Fergli [ Konsul ]

ta sie zastanawiam co lepiej qpić mm6 czy 7....

29.12.2001
19:38
[6]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Poprawione mm8 powinno ukazac sie jeszcze w styczniu. Nie daje jednak glowy, ze tym razem poprawione zostana tez pliki dzwiekowe, a jesli juz to na pewno nie wszystkie, gdyz po prostu nie ma takiej potrzeby. W kazdym razie jesli ktos uwazal, ze bledow w MM8 bylo mniej niz w MM7, to bardzo sie mylil. Na razie poprawilem cos ponad 2000 niedorobek, a caly czas nad tym siedze jeszcze. Przykladowo "crossbowman" zostalo przetlumaczone na "kuszniczka", a "Bootleg Bay" na "Zatoka Cholewy". Nie wspominajac juz o przelozeniu "Guild of Bounty Hunters" na "Gildie Dzielnych Mysliwych" Az mam ochote zacytowac ostatnie slowa Kurtza w "Jadrze Ciemnosci" - Horror, horror

29.12.2001
19:38
[7]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Gokulo --> Poprawione mm8 powinno ukazac sie jeszcze w styczniu. Nie daje jednak glowy, ze tym razem poprawione zostana tez pliki dzwiekowe, a jesli juz to na pewno nie wszystkie, gdyz po prostu nie ma takiej potrzeby. W kazdym razie jesli ktos uwazal, ze bledow w MM8 bylo mniej niz w MM7, to bardzo sie mylil. Na razie poprawilem cos ponad 2000 niedorobek, a caly czas nad tym siedze jeszcze. Przykladowo "crossbowman" zostalo przetlumaczone na "kuszniczka", a "Bootleg Bay" na "Zatoka Cholewy". Nie wspominajac juz o przelozeniu "Guild of Bounty Hunters" na "Gildie Dzielnych Mysliwych" Az mam ochote zacytowac ostatnie slowa Kurtza w "Jadrze Ciemnosci" - Horror, horror

29.12.2001
19:47
[8]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Fergli --> Oczywiście że MM6:)

29.12.2001
20:07
smile
[9]

Katane [ Useful Idiot ]

Gokulo --> MM7 PL ver. CDProjekt (ulepszona) jest dostępna w wirtualnym świecie. Link poniżej.

29.12.2001
21:26
smile
[10]

Fergli [ Konsul ]

mac ----> a możeszs mnie jakoś pżekonac?? ;-P

29.12.2001
21:30
smile
[11]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Fergli --> szczerze mówiąć nie chce mi się wszystkiego po raz n-ty powtarzać, wieć zajrzyj do wcześniejszych wątków. Zresztą fakt, że kiedyś wątek ten nazywał się Might & Magic VI oczymś chyba świadczy no nie?

29.12.2001
21:34
smile
[12]

Fergli [ Konsul ]

o dżizes to ile stron wstecz musze dac żeby znależdz 13 czenśc? ... -_-

29.12.2001
22:51
[13]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

JRK -->> Co do W8 nie ma sprawy postaram się Ci coś napisać !! Mac --->> A wiesz że to nie głupi pomysł, zagrać jeszcze raz w Wizardry8, już nawet stworzyłem "Dream Team" :-))) Ta gierka ma coś w sobie, pomimo że człowiek czasami wymięka trudnością gry to wciąga nieźle, już dawno tak mnie nic nie wciągało, no oczywiście poza MM6 :))) Mowie sobie a po skonczeniu napewno drugi raz nie zagram, a tu kilka dni przerwy i co?? Chętnie wracam choć jak pomysle jak trud mnie czeka to ... W sumie przez ten trud człowiek nabiera pewnego repektu do gry i wyryte pozostaje pewne brzemie czasu spedzonego przy jej właśnie trudach :)))) No to kiedy Ty ją skończysz ????????????????

29.12.2001
22:52
smile
[14]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Katane -->> Baaardzo Oryginalny tytuł ;-)))

29.12.2001
22:54
smile
[15]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Fergli ---> Na szczęście jest coś takiego jak wyszukiwarka :)))

29.12.2001
23:10
[16]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Panowie czy to prawda ze MMIX mialaby byc ostatnia z gier z cyklu w trybie single player, potem ewentualnie tylko sieciowka na zasadzie ultimy online czy innych jej podobnych troche nie chce mi sie wierzyc w mysl przyslowia o niezarzynaniu kury. Tej od zlotych jajek. Ekonomiczny aspekt to raz, sentyment to dwa - ale bylaby to niepowetowana strata od razu mowie gdzies to wyczytalem (nic oficjalnego z 3DO) i nie wiem jak do tego podejsc

29.12.2001
23:14
[17]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Katane --> Poprzedni przydomek nie wiem czemu, ale podobał mi się bardziej;-)) Bodziu --> Ehh.. masz rację. Gra na każdym kroku mnie wkurza, ale i tak min. godzinkę dziennie pogram:) Tym razem uratowałem jakiegoś Umpani i eskortowałem go do bazy, ale oczywiście nie mogłem dokończyć questu, bo Covert Ops jest zamknięte. Poza tym w zasadzie nie wiem co ja mam teraz robić, jak obydwie frakcje są niedostępne. Chyba przejdę się do Rapax Rift i uzdrowie tego typka w więzieniu, bo ostatnim razem zwiałem z laską of Ash firelordowi i jeszcze nie wróciłem:) No i pójdę też do takiej świątyni w souther wilderness. Poprzednio nie mogłem dać sobie rady z obroną, tejże, ale teraz pójdzie gładko.

29.12.2001
23:20
[18]

wojtess [ Generaďż˝ ]

brzeszszczot --> Już ósemka nie miała być dla singlowców

29.12.2001
23:29
[19]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

to widze ze frodowcy (3DO) juz sie wczesniej odgrazali

29.12.2001
23:38
[20]

wojtess [ Generaďż˝ ]

A odgrażali się to i mocno, a nic z tego im nie wyszło. Pewnie i dziesiątka będzie także dla singlowców, jeśli w ogóle się ukaże ... wszystko zależy od tego jak będzie sprzedawała się dziewiątka. Mimo wielu krytycznych opinii 6,7 i 8 część sprzedały się nieżle na świecie.

29.12.2001
23:42
[21]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

oby tak bylo : niech pomysle - na emeryturze zaden fotel bujany czy kot na kolanach, ale gromienie zla w swiecie MMXXXIII - oczywiscie w singlu

30.12.2001
03:45
smile
[22]

n0grav [ Konsul ]

jak ktos zaczyna Wiz8 od nowa to mam pare rad, choc dla niektorych oczywiste dla tych co zaczyanja od nowa, lub chca sobie ciut nerwow oszczedzic w trybie ironman lub chocby na najwyzszym poziomie trudnosci initiative dla postaci melee bazuje na SENSES i SPEED oraz obecnym lvlu postaci i jej obladowaniu, uzycie przedmiotow zazwyczaj powoduje zmniejszenie inicjatywy (albo raczej przywrocenie podstawowej inicjatywy, bez bonusu np z broni), czary zazwyczaj sa rzucane pozniej niz walka np mieczem gdy postaci maja ten sam initiative na poczatek pare uwag, gra jest na tyle zbalansowana pod wzgledem walki, ze ciezko jest tak naprawde grac 6lub 5 postaciami z jednej profesji, mimo mojego wczesniejszego uwielbienia dla gadgeteera, jest ona fajnym buzerem, ale zwlaszcza w poczatkowej fazie gry bard przydaje sie bardziej, branie zlodzieja do druzyny jest nieporozumieniem jesli chodzi o zamki i pulaki zostaja nam dwa wysjcia, trenowac naszego barda (zakladamy, ze jest to jedna z postaci) w lockpick od samego poczatku (oj bedzie to mozolny trening:) albo zdac sie na czary, forsowanie zamkow to zabawa dla dzieci na poczatku, pozniej zamki sa nieforsowalne :( a o forsowaniu pulapek nie trzeba nawet wspominac:) zdecydowanie mocnym elementem druzyny jest lucznik(rangeR), jego zdolnosc ciaglego szukania bardzo pomaga, oraz ranged criticals czasem moze sie przydac, w grze wystepuja 2 bardzo dobre luki, zaczynamy z short bow, w arnice znajdziemy long bow, nastepnie po powrocie do monastery z wheel key, po otwarciu grobowca znajdziemy bardzo dobry - na poczatek gry -luk, strzaly sa lekki wiec nie ma problemow z noszeniem zapasu ogolnie w grze criticale wystepuja dosc rzadko (i dobrze, bo byloby to bez sensu), jednak wniosek taki, ze nie warto sie nimi nadzwyczaj przejmowac, druzyna, ktora ma sobie dac rade na najwyzszym poziomie trudnosci nie moze liczyc na szczescie, musi byc silna i gotowa zawsze, dlatego nasz atak oprzec musimy na mocnych postaciach, moimi faworytami sa fighter lizardman (przy tworzeniu postaci dajemy maks na STR,potem SPD i te dwie cechy rozwijamy do 100 zanim zajmiemy sie rozwojem innych), skile: close combat, ranged comabt, sword,shield, bow, wyposarzamy go w pierwsza napotkana kusze (light crossbow), druga postacia z frontu powinna byc valkyria (female human), close comabt,polearm,ranged,bow, nalezy pamietac o rozwoju STR i DEX, ale SPD musi byc minimum 60, wyposazamy ja w luk (poczatkowo short, pozniej przejmie po rangerze long bow), zostaja dwie postaci, ktore beda leczyc i czarowac:) zdecydowanie odradzam czystej masci "medykow", ich zdolnosci waleczne sa slabe a sama mozliwosc leczenie to troche malo aby brac postac do druzyny, zdecydowanie lepiej prezentuje sie bishop, ktorego rozwoj jest chyba najtrudniejszy, ale moze byc najbardziej owocny,zdecydowanie koncentrujemy sie na skilach magicznych, wszelkie skile walki wrecz beda sie same wyksztalcac z biegiem czasu, przy tworzeniu postaci, dajemy INTELI i PIETE na maksa, i potem upgradujemy do 100 obie zdolnosci, jest to jedyna postac, w ktorej nie musimy miec SPD60+ od poczatku, preferowane skile na starcie to wizard+divinity+water magic+divine magic (icebold+heal wound), warto zainwestowac troche skil poinsow w nie, a pozniej beda sie juz same rozwijac przy uzywaniu, my natomiast bedziemy mogli nieco wspomoc skill pointsami wizardry+divinity oraz mniej obecnie uzywane rodzaje ksiag magii (alchemist/psionics) oraz inne zywioly zaklec (psychic, fire,earth etc),zdecydowanie nie przejmujemy sie wyposazeniem tej postaci w bron, zwykla proca (sling) i kamienie najzwyklejsze sa ok (aby rozwinac skil), oraz odpowiendnia zbroja (dosc szybko mozna kupic w umpani base camp zbroje +9 ac dla bishopa m.in, bo chain mailow nosic nie moze:( ostatnia postacia z druzyny pozostaje mag, zdecydowanie polecam faerie female mage, od poczatku budujemy INT do 100 oraz SPD do 80,nastepnie podnosimy PIETY (ilosc spell pointsow), SPD80 daje nam dodatkowy AC (a ringiem+10SPD w sumie 2) oraz wysoka inicjatywe (bardzo potrzebne slabemu magowi, ktory rzuca zaklecia o masowym razeniu (gdy zakonczymy rozwoj INT, mozemy dobic SPD do 100 takze), pare punktow bedziemy jednak musieli na poczatku przeznaczyc na vitality (niestety, nasz mag jest slaby i tak juz pozostanie:), dopuki nie bedziemy miec pierscieni przyspieszajacych (SPD+10) dajemy mu zwykle ring of profection (w dalszej czesci gry w marten's bluff bedzie swietny helm - ac:6 +20INT, a niec owczesniej mozemy u Antoniego Rampaxa zlozyc Zyrnyx Plate), jako bron zdecydowanie rzutki (darts), ale nie warto zbyt inwestowac w ten skill, wlasciwie mozna wcale nie inwestowac (ja czasem daje na poczatku, na zachete, zeby czasem trafiala:), od poczatku budujemy skill wizardry, fire magic i divine (ach ten elemental summoning), oczywiscie nie oznacza to ze musimy po 3 na kazdy i z glowy, jesli wykorzystujemy inne czary, warto dac czasem punkt czy dwa preferowany rozwoj bishiopa i maga to taki, ze w pierwszje kolejnosci bierzemy czary (po 1) z akzdej krainy, dla maga najpierw fire i divine, dla bishopa divine,water, a nastepnei z reszty, w ten sposob od samego poczatku bedzie nam siw zwiekszac ilosc spell pointsow w kazdej z kategorii, obowiazuje tez zasada, jesli jakas ksiazka jest do kupienia, nalezy ja kupic! w paru miejscach napisalem, ze plec FEMALE jest zalecana, chodzi glownie o start, zwlaszcza o postaci gdzie jest malo staminy (mag) lub szybk osie ona konczy (bard), na pcozatku gry znajdziemy w arnice dwa amulety regenerujace stamine +1 (female only!!), jesli sporo biegamy, to 1 dajemy bardowi a drugi np magowi (lub kto tylko bedzie najszybciej ja tracil z pozostalych), jesli nie bawi nas sport, dajemy oba regeneratory staminy bardowi, tak, aby jaknajszybciej mogl regenerowac stamine (konieczne do uzywania instrumentow w walce) co do valkyrii, to mimo iz senstyment ciagnie do samuraja lub ninji, tutaj sie to nie sprawdza, valkyria razem z lordem i fighterem moze uzywac wszelkich rodzaji zbroii (chyba ze np zarezerwowane dla danej profesji, mowie o ogolnych), jest silna, ma duzo hp, po paru leveleach zaczyna sie uczyc z divine book (healing,blessing nas glownie interesuje), ma swieta, naprawde CUDOWNA umiejetnosc: CHEAT DEATCH, przez co jest swietna postacia na pierwsza linie, bonus do polearm,(bron dwureczna, duzy damage, zasieg EXTENDED, czyli ciut lepiej niz miecz:) npc: zdecydowanie na poczatku warto wziac VI (valkyuria); dwie takie w druzynie na pierwszym froncie sieja duze spustosznie (ma ona niecorozwiniety sling skill i mozna to zostawic albo przekwalifikowac na luki/kusze), poczatkowo valkyrie uzywaja awl pike, nastepnie zmieniamy na cos z ciut wiekszym damage, byle nie mialo zbyt duzych ujemnych modyfikatorow (-4 to initative jeszcze da sie przezyc:), oczywiscie ubieramy nasze postaci jak najlepiej, nawet jesli oszukaja smierc i beda nieprzytomne na koniec walki i tak dostana EXP, a my oszczedzimy na resurection powderach :) nie warto nosic przedmiotow (broni glownie, choc sa tez inne) przekletych (cursed), zazwyczaj sa lepsze od ogolnie dostepnych uzywanych, ale nie mozliwa jest wtedy zmiana broni w czasie walki, a prawie wszystkie nasze postaci beda ta zmiane wykorzystywac w czasie walki zdecydowanie na poczatek nie wybieramy czasu light, gdy book of light znajduje sie w lower monastery, warto kazdej postaci dac kilka butelek leczenia (light heal na poczatku, potem conajmniej mod heal lub nawet hv heal dla postaci z duza iloscia hit pointsow) oraz po 1-2 cure poison, sa zdecydowanie lepsze niz czar na pcozatku, no i nie zawsze nasz bishop bedzie mogl nast odtruwac, czasem moze byc sparalizowany,albo spiacy lub niedysponowany ^^ pamietac nalezy, ze kampowac nie trzeba calego czasu, mozna w dowolnym momencie przerwac jesli chcemy oproznic prywatne pomieszczenia trojga mieszkancow arniki w banku,musimy to zrobic zanim wlamiemy sie do sejfu tunelem wieziennym, zdecydowanie jak najszybciej uczymy naszego maga czaru XRAY i skanujemy non stop, praktycznie zawsze gdy nieodpoczywamy ten czar powinien byc aktywny,potem dodajemy camouflage i omijamy niektore spotkania bokiem,plecami, tak zebysmy my ich nie widzieli ani oni nas (my ich na mapie i tak zobaczymy:) pamietajcie, ze BOW/XBOW masz zasieg LONG, podczas gdy SLING tylko THROWN !!, oraz ze EXTENDED jest jednak nieco dluzsze niz SHORT, dlatego na przodie umieszczamy VALK,FIGH,VALK (lepszy zasieg bokow) walki z undeadami toczymy w DZIEN !!! przed wiekszymi potyczkami podchodizmy powoli, i recznie wlaczamy walke (wtedy zyskujemy 1 ture- startowa dla siebie): BARD->Bless, Bishop ->GuardianAngel(na Magu), Mage ->fireball lub summon elemental, w dalszej fazie gry BARD moze grac na instrumencie HASTE a ktoras z VALKYRI rzuca czas bless, oczywiscie po przebudzeniu zawsze odnowa recastujemy enchanty wszystkie dostepne ! chyba tyle porad na start, ogolnie druzyna wyglada tak FIGHTER(LIZARDMAN:STR+SPD:SWORD+SHIELD+XBOW) VALK(HUMAN:F:POLEARM+BOW) RANGER(HUMAN:SENSES:BOW) BARD(HUMAN:F:DEX+INT:STAMINA!:MUSIC+DISARMTRAPS) MAGE(FAERIE:F:INT+SPD80->PIETY+SPD100:FIRE,DIVINE) BISHOP(ELF:F:INT+PIETY:DIVINE,WATER) no dobra, koncze juz, bo sie wam pewnie nie chce czytac, a ja dawno tez tyle 1 postu nie pisalem (ciekawe czy przekrocze magiczne 150kb:))) n0grav

30.12.2001
08:41
smile
[23]

Katane [ Useful Idiot ]

NOgrav --> Ostatnio taki post widziałem jak Mac coś o MMIX przedstawiał ;-) A z tym przydomkiem to jest tak, że postanowiłem oddać chołd najlepszemu zespołowi na świecie, czyli TOOL'owi (wtajemniczeni wiedzą o co chodzi) :-P

30.12.2001
09:42
[24]

Katane [ Useful Idiot ]

Heh, właśnie skojarzyłem, że teraz mnie do MediaMarkt nie wpuszczą ;-)))

30.12.2001
10:13
[25]

Katane [ Useful Idiot ]

Widzieliście ten wątek BG2? Założył go Hellmaker :-)

30.12.2001
11:02
[26]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Katane --> co Hellmakera tez zwrocilem na to uwage a najlepsz plyta Toola jest aenima - sorry ze nie na temat ale to niewinna dygresja

30.12.2001
11:57
[27]

Mac [ Sentinel of VARN ]

N0grav --> ale żeś się rospisał:) Nie wiem tylko czemu tak słabo oceniasz critical strike. Instant Kille nieraz uratowały mi tyłek, bądź skróciły nieco żmudną walkę (kiedy atakowałem takie adamantynowe gluty, które mi nic nie robiły, a ja im zadawałem po 3 damage na cios. mają po 300 Hp). I wcale nie zdarzają się tak żadko. Ja mając w drużynie dwóch instant killowców trafiam na instant killa tak co drugą/trzecią walkę. Katane --> Widać Hell nie ma czasu na zaglądanie do forum, chyba że ma jakiś problem z grą. To All--> A tu parę screenów z gry na którą również czekam z niecierpliwością:

30.12.2001
11:58
[28]

Mac [ Sentinel of VARN ]

...

30.12.2001
12:11
smile
[29]

Katane [ Useful Idiot ]

Brzeszczot --> Zapraszam.

30.12.2001
12:14
smile
[30]

Katane [ Useful Idiot ]

Mac --> TES3: Morrowind?

30.12.2001
12:45
smile
[31]

Fergli [ Konsul ]

Scionglem sobie wizardry8 hem.. fasjna gra .. gdybymtak umiol jeszcze jaiśh czar zucic czy walczyc to by bylo jeszcze fajniej :P ale to moj pierwsy styk z tom grom.(ale ogulnie fajna jest)

30.12.2001
13:06
[32]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Morrowind to klasa sama w sobie ale nie wiem czy wiecie ze szykuje sie inny RPG w fpp robiony przez Fishtank a mianowicie ARX FATALIS ( ma wyjsc- tu cytat "Q2 - 2002") - zwiedzasz kolesiem tajemnicze podziemia, lochy ( czyzby Dungeon Master w 3D ?) aby na koncu ubic jakiegos zlego boga chaosu zamieszczam kilka skrenow ktore prezentuja sie nadzwyczaj dobrze...

30.12.2001
13:08
[33]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

----

30.12.2001
13:09
[34]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

---

30.12.2001
13:10
[35]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

-----

30.12.2001
13:11
[36]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

----

30.12.2001
13:11
[37]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

----

30.12.2001
13:13
[38]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

--goblin king----

30.12.2001
13:14
smile
[39]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

brzeszczot > Całkiem ładne :-) Mac > To Morrowind ??? Już się zaczynam "ślinić" :-)

30.12.2001
13:14
[40]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac ---> zwroc uwage na krysztal - co ci to przypomina ? ja rzucam tego screena na watek tifowski

30.12.2001
13:16
[41]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

ten tez nie ma bata przypomina mi Thiefa Panowie wiecej takich zdjec na....

30.12.2001
13:18
[42]

Katane [ Useful Idiot ]

Sliva --> Jak Ci idzie w MM6?

30.12.2001
13:28
smile
[43]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Katane > Kiepsko, wcześniej napisałem, że nudzi mnie trochę... Ale powoli gram. Poza tym wiadomo święta, rodzina, kobieta, sylwester, piwo, imprezy i jeszcze Władca, to jakoś czasu nie mam :-) Ale po nowym roku obiecuje się poprawić :-)

30.12.2001
14:04
[44]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Ryslaw ---> cy moze wiadomo Ci czy Cd -Projekt ma zamiar zamknac wydawanie gier z serii MM dodajac spolszczona wersje MM6 - powstalaby wtedy cala trylogia wiem ze w planie wydawniczym takiej pozycji nie ma , ale chyba byloby milo, co ? (to pytanie -->to all )

30.12.2001
14:26
[45]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

brzeszczot ---> z tego co wiem, MM6 nie bedzie wydane w polskiej wersji jezykowej.

30.12.2001
14:47
[46]

Katane [ Useful Idiot ]

Może to i lepiej? Wszyscy przyzwyczaili się już do angielskiej wersji.

30.12.2001
15:36
[47]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Panowie poniewaz ja z mowa szekspira jestem raczej na bakier - jednym slowem tak sobie nie bardzo, prosze mnie uswiadomic jakie straszne prawdy zawiera niniejszy tekst- - czy ja go dobrze zrozumialem - MM9 - ostatnia z tak zasluzonego cyklu... N E W S The Last M&M The word from inside New World Computing is that Might & Magic IX is the last classic RPG planned. Does this mean that 3DO/NWC will abandon the RPG field? Well, probably not -- especially if Jon Van Canegham has anything to say about it. This genre is one that he helped to found and is nearest his heart. What it probably means is that they will take a wait-and-see attitude -- and there are plenty of possibilities. As I've already mentioned, there's a good chance that M&M will be ported to the console market; there may be forces there that decide M&M's future. There's also the liklihood that expansion packs for MM9 will be made, and this is probably the strongest reason not to give the game the MM9 designation. Consider the following. Initially, the game that became MM8 was going to be called Day of the Destroyer. For some reason (perhaps fan pressure) 3DO added the MM8 designation to its name ... and probably regrets it immensely. Reviewers of the game immediately raised their expectations and were invariably disappointed when the MM7 engine was used. After that experience it seems likely that 3DO will favor expansion packs for its next classic RPG, especially in light of the fact that LithTech will continue to make improvements to the basic engine. But there's more -- and I've saved the best for last. LithTech has a reputation for releasing map editors for products developed on their system. Map creation isn't easy to master, but if you ever had an idea for the perfect M&M scenario then you might want to start writing down your ideas and learning how to use a full-featured graphics program like Paint Shop Pro or Photoshop. You'll need to place LithTech's toolkit in the same folder as a full installation of the game, so, with room to run and for saved files, figure on about 2 gigs of disk space. Of course, LithTech would not release a map editor without the consent of the game publisher. I can't guess what 3DO might do, but I've contacted Stefan Bolder, the author of WinRez, a resource editor for LithTech games that allows even more control than the one LithTech provides. His intention is to support all games that use a LithTech engine. If LithTech doesn't release the specs for MM9 (or LoMM) then he will try to figure them out. So, even if we don't see Might & Magic X for a very long time, I think we can expect MM9 to have a healthy shelf life and many years of playability.

30.12.2001
19:03
[48]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Katane --> Oczywiści, że Morrowind. Slinka cieknie no nie? brzeszczot --> Czytałem troche o tej gierce, ale ona mi wyglada bardziej na takiego Thiefa, czy też Crusaders of Might & Magic, niż na rasowego Crpga. No ale miejmy nadzieję, że się mylę, chociaż z drugiej strony nie miałbym nic przeciwko grze Thiefopodobnej;) Co do następnych części MM - raczej bym się tym nie przejmował. Wszystko chyba zależy od tego jak się sprzeda MM9.

30.12.2001
19:14
[49]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac ---> powiem szczerze ten screen ktory zamiesciles z Morrowind (z harpia czy z czym tam) to po prostu graficzne mistrzostwo swiata - ogladalem go dzis z kilka razy - swoja droga jakie wymagania bedzie miala ta gra ? watek temu polecales mi do MM6 paladyna , druida, kaplana i maga - o.k.- chyba zadna z tych postaci nie rozwinie wysoka disarm trap wie jak sobie z nimi radzic (pulapkami rzecz jasna)

30.12.2001
19:19
[50]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

A kiedy Morrowind ma sie ukazac? Słyszałem, żw 2002, ale nie znam szczegółów.

30.12.2001
19:27
smile
[51]

Fergli [ Konsul ]

A ja jednka qpiem sobie mm7.. bo juszh kiedys bardzio krótko w niom grałem i wogule mi siem podobała (mm6 tesh qpie niedługo:) i mac-->polecaleś druzyne druid druid druid mag a czy druid może być grand mastejr w magii ciala umyslu i ducha? czy nie lepiej wziońść kapłan druid druid mag?? i jeszcze edno pytanie co do reputacji mianowicje czy jak porozwalam wszystkie miasta używajonc armagedonów czy czego tam to jakos to wpłynie na mojomk druzyne? bo sława mi urośnie a (w mm8) gram juszh bardzo długo i calyczas mam reputacje neutranom a jakbym rozwalił ludzi w miastach to bymmiał pzynajmniej exp.. ?

30.12.2001
19:33
smile
[52]

Fergli [ Konsul ]

a i jeszcze czy wybrac light czy dark w mm7? i czy jak wybjore light to bedem mógł mieć warlocka?

30.12.2001
19:35
[53]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

Pewnie zaraz zostanę wyklęty, ale powiem o swoich doświadczeniach z M&M. Najpierw grałem w 6 i mi się podobało do momentu dotarcia na statek kosmiczny. Poza tym gra była wciągająca. Tak więc pełen zapału przystąpiłem do 7. I grało mi się zupełnie inaczej. Zupelnie mnie nie wciągnęlo. Przestałem grać po tygodniu. Zniechęcony tym doświadczeniem nie kupilem już 8.

30.12.2001
19:38
smile
[54]

Fergli [ Konsul ]

eeee ale ja jestem pasjonat rpg i mnie żadne typu mm nie nudzom :)

30.12.2001
19:40
[55]

Shadowmage [ Master of Ghouls ]

Fergli-->Mnie w zaszdzie też. To był jedyny raz jak mi sie to zdarzyło.

30.12.2001
19:42
smile
[56]

Katane [ Useful Idiot ]

Fergli --> Wm MM7 nie bierz druida!!!

30.12.2001
19:44
smile
[57]

n0grav [ Konsul ]

Mac, przyjacielu, a na jakim poziomie trudnosci grasz w Wiz 8? :))

30.12.2001
19:45
[58]

Katane [ Useful Idiot ]

Fergli --> A najlepiej to kapłan Mag Mag Mag.

30.12.2001
19:46
[59]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Brzeszczot --> o wymaganiach Morrowind nic nie wiem, a co do Disarm Trap, to już ci mówiłem, że nie ma żadnych ograniczeń w umiejętnościach. Jeżeli postać potrafi nauczyć się jakiejkolwiek umiejętności, to w MM6 może zostać w niej mistrzem. Czyli krótko mówiąc, jeżlei chodzi o Disarm Trap, to każda profesja może być w tym Mistrzem. Shadowmage --. Morrowind ma się ukazać w wiosnę 2002. Fergli --> w mm6 nie ma pozomu Grand Master (najwyższy to master). Jak rozwalisz armageddonem całe miasto, to reputacja spadnie ci na najniższy poziom. Każdy zabity wieśniak, to poziom niżej w reputacji. W mm6 możesz uczyć się jednocześnie magii light i dark.

30.12.2001
19:47
[60]

Katane [ Useful Idiot ]

Fergli --> Jak chcesz to mogę Ci podesłać poradnik z wersji Alpha mojej stronki :-)

30.12.2001
19:48
[61]

Katane [ Useful Idiot ]

Fergli --> To o co w końcu pytasz, MM7 czy 6?

30.12.2001
19:49
[62]

Mac [ Sentinel of VARN ]

n0grav --> na poziomie normal, a instant killerami są - Draconian Samurai i Robot Rfscośtam I znowu chce mi się grać w W8, bo udało mi się w końcu ominąć problem z Covert Ops w bazie Umpani i teraz idę rozwalić T'Rangom statek:)

30.12.2001
19:49
[63]

Katane [ Useful Idiot ]

A tak w ogóle, to czy ktoś oprócz mnie i Slivy gra jeszcze w MM6?

30.12.2001
19:55
smile
[64]

n0grav [ Konsul ]

Mac, przestaw sie na hard :) probowalem na hard grac 4 postaciami z criticalami melee,+bishop+ranger (ranged criticals) i po prostu nie idzie, utykam co chwile, jaggernaughty mnie doprowadzaly do szewskiej pasji, moze i critical czasem ratuje tylek, ale dla mnie to juz nie wystarcza, natomiast CHEAT DEATH....to jest to co tygryski lubia najbardziej ^^, moj fighter kolo 10 lvl bedzie zadawal srednio 40-80 damage na cios (2hits,2swings i sam rozumiesz :) ze criticale sa malo potrzebne, dokladam do tego dwie valkyrie ze zblizona sila taku ale nieco slabsza obrona (brak tarczy, nizszy spd i ac) ale zato cheat death i jestesmy bezpieczni szkoda ze PeeWee'ego nie da sie zrekrutowac do druzyny :((((

30.12.2001
19:58
[65]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac --> kurcze zapomnialem o tym, bazuje na doswiadczeniach z MM7 - od tej czesci zroznicowano jak widze mozliwosci wyuczenia danych umiejetnosci i wprowadzone pewne rygory co do wymagan Morrowind to na Valhalli podaja - Pentium II 450, 128MB RAM, karta 3D ale mysle ze chyba nie gwarantuja one w miare plynnej gry Katane ---> piszesz o swej stronce poswieconej MM6 - mozesz zdradzic kiedy premiera

30.12.2001
20:03
smile
[66]

Fergli [ Konsul ]

mac, katane---->ja calyczas sówilem o mm7... ;) a czy magowie w MM7 mogom mieć dark i light magic?

30.12.2001
20:04
[67]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Katane--> ja gram w tej chwili w MM6 ale jestem dopiero na samym poczatku - ide wydrzec serce pewnej pajeczycy- wogole ze mnie jest niezly numer - w kazda z czesci MM6-8 gralem tak na oko do polowy zawsze nie starczylo mi jakos czasu, potem cholera gdzies gubilem czy kasowalem sejwy teraz podjalem mocne postanowienie poprawy - i zaczynam od poczatku prosze o kibicowanie moim poczynaniom

30.12.2001
20:06
smile
[68]

pasterka [ Paranoid Android ]

fergli --> uwazaj jak bedziesz gral zla, bo chyba jest jakis bug i nie mozna zostac lichem :((( ,a to jest bardzo wazne dla magow (i dla reszty druzyny tez:))

30.12.2001
20:08
smile
[69]

Fergli [ Konsul ]

BRZESZCZOT BRZESZCZOT BRZESZCZOT BRZESZCZOT BRZEEEESZCZOT wieżymy w ciebie ;) katane----> ale czemu niebraćdruida w mm7? pzecies onimajom magie light i dark.. a to som najpotenzniejszcze cary co neen?

30.12.2001
20:12
smile
[70]

Fergli [ Konsul ]

aaa no i moim zdaniem najlepszy czar w grze czyli sołltrinker :) damange calkiem niezle jak sie ma duzo w dark magic a no i jeszcze to że ten czar leczy;> ag zapomnialbym że możnanim zabic nawet z 50 gosci jesli stojom w polu idzenia.. bez tego czaru cienko bysiegralo.. (ja mam 3 liczów w mm8 i pijoncegodusze ustawionego na szybki czar i zabijajom mnie tylko jeziora lawy ;-P)

30.12.2001
20:12
[71]

Mac [ Sentinel of VARN ]

n0grav --> na hard to ja nie będę grał na pewno. Masochistą nie jestem (bez obrazy;-)) Cheat death jest niezły, ale jaj jakos go nie potrzebuję, bo bardem ciągle używam disclamer of mending (Heal All) i cała drużyna zdrowieje do pełna. A zresztą zawsze jest bardzo tani czar ressurection. Właśnie zdobyłem poziom magiem i mam do nabycia Nuclear Blast - fajny on?? fergli --> W MM7 nie można mieć jednocześnie magii light i dark. A druid nie może zostać grand masterem (ja i tak go wziąłem do drużyny). brzeszczot --> i tak trzymać! A jak przejdziesz MM6 to zorganizujemy jakis browarek;-))

30.12.2001
20:15
smile
[72]

Fergli [ Konsul ]

Hmmm nie może zostac druid grandem? eee to kto może ????????? (pewno licz? a arch mag może w light magickó sie doskonalic ?) aa to rozumiem.. hmm a można by bylo miec np: cleryka archmaga licza licza?

30.12.2001
20:17
smile
[73]

Fergli [ Konsul ]

moj dyplom z mm8 ale on jest zjeeee zepsuty sie znaczy ;/ bo za szybko skonczylem teraz gram odnowa i dyplom zdobende dopiero po jakimś 200 levelu (oile mnie mm7 nie wciongnie zbytnio;) ehh jeszcze mm6 i wizardry8 nadkodzi ojojojoj...

30.12.2001
20:18
[74]

Katane [ Useful Idiot ]

Brzeszczot --> Będzie to stona o MM7, nie 6. O 6 zrobił Bodziu (i zrobił to b. dobrze). A premiera... nie mam pojęcia kiedy :-) Fergli --> Druid nie może mieć magii Light i Dark. Nie może zostać grandmasterem w magii. A to już przegięcie. Po prostu w 7 jest beznadziejny. I powiedz jaką masz wersję, bo ta z ekstra klasyki jest prawie pozbawiona bugów (np. tego o którym mówiła Pasterka).

30.12.2001
20:21
[75]

Katane [ Useful Idiot ]

Fergli --> Nie możesz mieć Licha i Archmage'a naraz. Albo to, albo to. Liche to grandmaster w magii dark, a archmage w light. W pewnym momencie gry wybierasz ścieżkę (dobra/zła) i Twoje postacie awansują na różne sposoby (jak włąśnie lich i archmage).

30.12.2001
20:23
[76]

n0grav [ Konsul ]

Mac do HealAll i Ressurection to trzeba dozyc ^^ biedny Bodziu, zaraz wpadnie i zobaczy ze kolejny watek go ominal a on sie nie zdazyl w tym wydaniu wypowiedziec, hehe,eeee,zaraz,wlasnie srpawdzilem, costam Bodziu na poczatku (wczoraj) pisal :)

30.12.2001
20:23
smile
[77]

Fergli [ Konsul ]

erg... co wy robicie z tymi dyplomami że sie mieszczom? mój ma 750 kb...

30.12.2001
20:28
smile
[78]

Fergli [ Konsul ]

a co radzita dark czy lajt?

30.12.2001
20:30
smile
[79]

Fergli [ Konsul ]

hmmmm w opisie jezd napisane że kleryk teszh może być gm w darku jeśli jezd dark klerykiem... a dark musi być cala dróżyna czy censc postaci?

30.12.2001
20:31
smile
[80]

Katane [ Useful Idiot ]

fergli --> A w jakim masz formacie? Ja radzę: w JPG go i kompresja! :-) W MM7, jak wolisz mieć magię ofensywną to dark, a jak defensywną to lajt. Ja tam wolę dark, ale "bezpieczniej" jest z lajt. :-)

30.12.2001
20:32
[81]

Katane [ Useful Idiot ]

Fergli --> Już pisałem, dark albo light jest cała drużyna.

30.12.2001
20:37
[82]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Katane --> zycze wiec powodzenia i owocnej pracy, czekam niecierpliwie - a kto podejmuje sie robic o MM8 ? to all ---> panowie czytam tytul naszego watku i tak mysle czy w tytulowe zagadnienie wpisalby sie demise - zasady cRPG zachowane (nawet bardzo rozbudowane), biedny bo biedny rzut z pierwszej osoby ale jest - widok swiata gry tak naprawde (oprocz poruszania sie) niczym od MM sie nie rozni jak sadzicie jest to taki prawdziwy cRPG/fpp czy nie ? macie jakies opinie na ten temat ?

30.12.2001
20:39
[83]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac --> a z tym piwkiem to trzymam cie za slowo, jak skoncze MM6 przed wielkanoca to kolejka dla wszystkich na moj rachunek

30.12.2001
20:41
smile
[84]

Katane [ Useful Idiot ]

Brzeszczot na prezydenta !!!!! :-)

30.12.2001
20:45
[85]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Katane ---> w ostatnich wyborach kandydowalem, brzeszczot to moje pseudo My name Lepper, Andrzej Lepper

30.12.2001
21:23
smile
[86]

Fergli [ Konsul ]

nie nie nie nie nie nie nie!! po kompresji ma az 400 kb... co zrobić żebymiał mnij nisz 150?

30.12.2001
21:25
smile
[87]

Fergli [ Konsul ]

Katane ----> a czemu bespieczniej w lajt?

30.12.2001
22:56
smile
[88]

Katane [ Useful Idiot ]

Fergli --> 1. Bardziej skompresuj. A nie jest przypadkiem w bmp? 2. W light magic masz day of th gods, hour of power, day of protection. Jak masz odporności na 200 to smoki mogą Ci, że tak powiem, nagwizdać :-)

30.12.2001
23:13
[89]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> Demise jest jak najbardziej cRPG. Jest to zresztą remake starego cRpga pt. "Mordor". A co do wpisania tytułu, to jest to całkiem dobry pomysł (jeśli masz na myśli wpis do wstępnego postu, bo do samej nazwy wątku nie ma sensu tego wpisywać). Fergli --> Jeśli obraz w Jpgu jest za duży to wejdź do Painta i zwęż go do 90% albo mniej, a rozmiar znacznie spadnie. W magi light jest bezpieczniej, bo zawiera ona dużo czarów ochronnych (Day of the Gods, Hour of Power & Day of Protection), a magia mroku dużo czarów ofensywnych.

30.12.2001
23:18
[90]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac --> o.k. interesuje mnie taka sprawa - czy pod koniec gry w kazda z czesci MM6-8 druzyna ma duzo pieniedzy, innymi slowy czy gra jest zbilansowana, czy nie sra sie za przeproszeniem pieniedzmi bo nie ma na co wydawac jakimi kwotami dysponowaliscie ?

30.12.2001
23:18
[91]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac --> o.k. interesuje mnie taka sprawa - czy pod koniec gry w kazda z czesci MM6-8 druzyna ma duzo pieniedzy, innymi slowy czy gra jest zbilansowana, czy nie sra sie za przeproszeniem pieniedzmi bo nie ma na co wydawac jakimi kwotami dysponowaliscie ?

30.12.2001
23:49
[92]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> W MM pieniędzy zawsze brakuje. W pierwszej fazie gry nie masz kasy na czary i zakup umiejętności, w drugiej fazie gry (kiedy masz już wszystkie czary, itd.) brakuje ci za to kasy na trening, który pod koniec wraz ze wzrostem twojego poziomu jest coraz droższy. Z drugiej strony kasy w drugim etapie ci nie zabraknie, bo można ją zarobic żmudną metodą kupownia zwykłych rzeczy w sklepie, umagiczniania ich i sprzedawania po droższej cenie. Za to jednego możesz być pewien - nigdy nie będziesz miał w MM tyle kasy, żebyś mógł nią szastać na każdym kroku.

31.12.2001
00:10
[93]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Dzieki Mac A o slepej odwadze w rysunku obok...

31.12.2001
01:47
[94]

wojtess [ Generaďż˝ ]

Zależy od tego jaką się ma drużynę np. w ósemce mroczny elf z jego elfią zdolnością i czarem zapewnia nam olbrzymią ilość gotówki, z którą nie wiadomo co pod koniec gry robić

31.12.2001
10:40
smile
[95]

Katane [ Useful Idiot ]

Mac --> Zauważ, że jak już ma się dobre statystyki, to się wpada do cyrku, wygrywa x złotych piramidek, idzie się do Dragonsands i zamienia piramidki na przedmioty. Można się tak nieźle obłowić. Zresztą sam pewnie najlepiej o tym wiesz.

31.12.2001
11:16
[96]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Katane --> Owszem, ale to jest żmudna robota. A kasa i tak sie kończy, gdy potem trening na poziom wyżej kosztuje kilka tysięcy.

31.12.2001
11:21
[97]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Katane --> a najgorsze jest to, że jak nazbierasz w cyrku 10, badż 100 koniczynek, to przy wizycie w głównym namiocie i tak wszystkie zostaną zamienione w jedną piramidkę. Dlatego trzeba robić co chwilę kurs od namiotu do namiotu, a to kilkakrotnie wydłuża zbiory piramidek.

31.12.2001
11:22
[98]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac, Katane ---> chlopaki ale jak to jest - czy trzeba sie uciekac do "nedznego" handlowania, wymiany przedmiotów - to nie mozna polegac na samej walce i zlocie pozyskiwanych z potworow, skrzyn tak aby styklo na oplacanie niezbednych wydatkow itp Bo przyznam ze nie mam w sobie kramarskich zdolnosci - raczej bije we mnie serce wojownika

31.12.2001
11:32
[99]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> kasa z wojaczki powinna ci wystarczyć. Zdarzają się jednak braki kasy np. na fajną zbroję w sklepie, albo na nauke mistrzostwa w jakiejś dziedzinie. Dopiero gdy jesteś na poziomie >100 zaczyna ci porządnie brakować kasy.

31.12.2001
11:36
[100]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> I radzę ci na początku gry nabyć umiejętność kuiectwa i wuczyć się jej jak najszybciej do poziomu mistzowskiego (umiejętność zdobywasz w New Sorpigal - w Bucaneer's Guild; expert we Free Haven u takiej pani z kapeluszem na głowie; mistrz - w Silver Cove u dziadka z berecikiem;)).

31.12.2001
11:41
[101]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Mac - -> jestem pod wrazeniem twej wiedzy i pamieci tak z ciekawosci to ile grales w mm6 ?

31.12.2001
11:49
[102]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> Pamięć już nie ta sama co dawniej. Kiedyś znałem Free Haven na pamięć, nawet imiona niektórych mieszkańców pamiętałem. Choć z drugiej strony do tej pory pamiętam wytatuażowanego Takao, który uczył expert w Shield niedaleko gildii umysłu we Free Haven;-)) A w MM6 wiem tylko, że grałem długo. Przy tej grze jeden dzień wydaje się być jedną godziną wiec trudno określić dokładnie czas gry:)

31.12.2001
11:52
[103]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Założyłem następną część:

31.12.2001
11:53
[104]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

no prosze to sie nazywa kreacja swiata gry

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.